Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025

Ο άγιος Φιλούμενος του Φρέατος του Ιακώβ, ο πρώτος μάρτυρας της «Νέας Εποχής»


Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου αναφέρει την συγκλονιστική μαρτυρία του Σκευοφύλακα του Παναγίου Τάφου π. Παντελεήμονος, για μια προφητεία του Αγίου Φιλουμένου.

«Το 1978, ο άγιος Φιλούμενος, ένα έτος πριν από το μαρτυρικό του τέλος, έτυχε να συνοδεύει ένα λεωφορείο με προσκυνητές. Τότε συνέβη και ένα ενδιαφέρον περιστατικό, το οποίο διασώζει ο Αγιοταφίτης μοναχός Παντελεήμων.

«Όταν ήμουν ακόμα λαϊκός», αναφέρει, «ήρθα ως προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα, με τον κ. Δημήτρη Παναγόπουλο, τον γνωστό μακαριστό λαικό ιεροκήρυκα. Τις μέρες που ήμασταν εδώ, ξεναγός στο δικό μας λεωφορείο ήταν ο άγιος Φιλούμενος. Τη μέρα, λοιπόν, που θα επισκεπτόμασταν το Όρος Θαβώρ, μόλις πήραμε το δρόμο, από τον οποίο φαίνεται η ευρύτερη εκεί περιοχή, μας είπε:
‘‘Παιδιά μου, θα σας πω κάτι, το οποίο εσείς θα ζήσετε, αλλά εγώ δεν θα ζω για να το δω. Μέχρι εδώ (στον κάμπο δηλαδή του Θαβώρ), θα έρθει ο ρωσικός στρατός. Θα κατέβει από τον Καύκασο και θα κάνει πολλές καταστροφές. Ο σκοπός του θα είναι να φτάσει στα Ιεροσόλυμα, αλλά εδώ θα σταματήσει• δεν θα επιτρέψει ο Θεός να πάνε παρακάτω.’’ Αυτό, πιστεύω, ήταν μία αποκάλυψη, που έδωσε ο Θεός στον άγιο εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, μια και ο ίδιος ήταν αυστηρά ολιγολόγος και, όταν μιλούσε, μιλούσε μόνο για να οδηγήσει τους ανθρώπους στον Χριστό.»

Το μαρτύριο του αγίου Φιλουμένου στις μέρες μας αποκτά ιδιαίτερη σημασία, γιατί, κατά κάποιον τρόπο, προεικονίζει το μέλλον μας. Ένα μέλλον, που οριοθετείται από τα παγκόσμια γεγονότα που ζούμε, των πολιτικών, των γεωστρατηγικών, των κοινωνικών, των οικονομικών αλλαγών και των βιαίων ανατροπών που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο, ειδικά στην περιοχή μας, την Ανατολική Μεσόγειο, και την ευρύτερη Ανατολή. Ένα μέλλον, που τροχιοδρομεί η «Νέα Τάξη Πραγμάτων», πάντοτε ασφαλώς μέσα στο πλαίσιο της Θείας Πρόνοιας και παραχώρησης, για να επιβάλει την ολοκλήρωση πραγμάτωσης της ήδη αρξαμένης «Νέας Εποχής»…

Ιδιαιτέρως δε στην εποχή μας, θα πρέπει να μελετάμε τους βίους των αγίων και να παραδειγματιζόμαστε από το μαρτυρικό τους φρόνημα, γιατί εμείς και τα παιδιά μας πιθανόν να ζήσουμε γεγονότα και καταστάσεις, που μόνο η εμπιστοσύνη και η πίστη στον Θεό θα είναι ικανή να αντιμετωπίσει. Στον αιώνα που εισήλθαμε, όλο και πιο πολύ αισθανόμαστε την εξάπλωση του κακού, και καθημερινώς γινόμαστε μάρτυρες αυτής της «Νέας Τάξης Πραγμάτων». Εμείς οι Ορθόδοξοι χριστιανοί είναι σαν να ζούμε ανάμεσα σε μυλόπετρες, σε μια ετσιθελική επιβολή εννοιών, λόγων, πράξεων και νοοτροπιών, που υποβιβάζουν τον άνθρωπο σε υπάνθρωπο και καταργούν το πρόσωπο του, είτε με τη βία, είτε εντέχνως….

Ο άγιός μας δολοφονήθηκε εν ψυχρώ από Εβραίους Σιωνιστές στο Φρέαρ του Ιακώβ, οι οποίοι δεν ήθελαν να λειτουργείται και να δοξάζεται εκεί ο Τριαδικός Θεός. Κι αυτό το γνώριζε, αφού μία εβδομάδα πριν από το μαρτύριό του, που συνέβη την 29η Νοεμβρίου με το νέο ημερολόγιο, την ημέρα που εορτάζει ο μάρτυς Φιλούμενος των παλαιών χρόνων, πήγε να πάρει πρόσφορα για τις Λειτουργίες που έκανε τις καθημερινές, από ένα μοναστήρι, το οποίο έχει Κύπριες μοναχές, αυτό του Αγίου Λαζάρου στη Βηθανία. Εκεί είχε ένα φίλο, τον μακαριστό πατέρα Θεοδόσιο, κι αυτός άνθρωπος ενάρετος. «Ήρθε στο μοναστήρι», αναφέρει η αδελφή Μητροδώρα, «και ζήτησε ένα πρόσφορο, για να κάνει λειτουργία.» «Πως πας, πάτερ Φιλούμενε;», τον ρώτησε ο πατήρ Θεοδόσιος. «Τι να κάνω, Γέροντα», του λέει, «εκεί οι Εβραίοι με απειλούν, ότι θα με σκοτώσουν. Ας με σκοτώσουν. Τι να κάνω άλλο; Ένα μαρτύριο θα μας σώσει.»…

Με όσα βλέπουμε να συμβαίνουν σήμερα σ’ όλη την Ανατολή, την Ασία, την Αφρική, ακόμα και στην Ευρώπη, σκεφτόμαστε πως το μαρτύριο του αγίου Φιλουμένου ήταν κατά κάποιο τρόπο ένα προοίμιο μιάς νέας μαρτυρικής εποχής. Στον νέο αιώνα μας, ο διωγμός της Εκκλησίας τείνει πλέον να λάβει μαζικές διαστάσεις, παραβαλλόμενος σε μερικές περιπτώσεις, όπως στη γειτονική Συρία, με τους διωγμούς των πρώτων αιώνων. Η ψευδαίσθηση της ανεξιθρησκείας, που προς στιγμήν καλλιέργησε η Δύση εν ονόματι της κατανάλωσης, κατέρρευσε με πάταγο. Σήμερα βλέπουμε στις τηλεοράσεις να κόβουν κεφάλια, με τις ίδιες πάντα ιαχές εν ονόματι του «μόνου θεού». Ο 21ος αιώνας λοιπόν, συνεχίζει να είναι αιώνας μαρτυρίου κι ομολογίας για εμάς τους χριστιανούς. Ήδη τα γεγονότα στη Συρία και στο Ιράκ, όπου εκεί φανατικοί μουσουλμάνοι σφαγιάζουν χριστιανούς με την ανοχή των Δυτικών και την απόκρυψη των σφαγών αυτών από πολλά δυτικά ΜΜΕ, προδιαγράφει το μέλλον που έρχεται…

Tο Άγιον Πνεύμα επέλεξε τον άγιο Φιλούμενο να είναι ο πρώτος μάρτυρας της «Νέας Εποχής», της «Νέας Τάξης Πραγμάτων». Ο άγιος Φιλούμενος δεν είναι απλά ένας ιερομάρτυρας, αλλά οσιομάρτυρας, γιατί, πριν μαρτυρήσει, ζούσε οσιακά. Όπως σχετικά καταθέτει ο μακαριστός ενάρετος Γέροντας Σεραφείμ, ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Αγίου Σάββα• «Ο π. Φιλούμενος ήταν άγιος άνθρωπος. Ζούσε βιοτήν οσιακήν από μικρός. Γι’ αυτό τον αξίωσε ο Θεός και μαρτύρησε, δίνοντάς του μάλιστα μαζί με την αφθαρσία και ευωδία του σκήνους του και των ιαμάτων την χάριν, ως άνωθεν επισφράγιση της ένταξής του εν σκηναίς Αγίων.» Ήξερε, δηλαδή, ο άγιος, να συνυπάρχει με τους αλλοφύλους, διότι πάνω από όλα ήξερε να υπάρχει ως Ορθόδοξος χριστιανός. Ήξερε να ζει τον Χριστό, αλλά και να πεθαίνει για τον Χριστό…

Σε καιρούς ολιγοπιστίας, αμφιβολίας, αναστατώσεων, ο ταπεινός Φιλούμενος κράτησε ακλόνητη, σ᾽ όλη την επίγεια ζωή του, τη βεβαιότητα της πίστεως, θέτοντας την αγάπη του Χριστού πάνω κι από την ίδια τη ζωή του. Έτσι, με τον θάνατό του χαρίζει σε όλους περίσσειαν ζωής. Ο νέος ιερομάρτυς του Χριστού τιμάται, όχι απλώς ως φύλακας Αγίων Τόπων, αλλά κυρίως ως φύλακας αγίων τρόπων. Τρόπων ζωής αληθινής, ζωής εν Χριστώ, ζωής αιώνιας!
Καθώς φαίνεται, στον αιώνα, τον οποίο διανύουμε, θα κληθούμε οι όπου γης Ορθόδοξοι να καταθέσουμε τη μαρτυρία του πεφιλημένου αγίου Φιλουμένου. Πρόκειται για μαρτυρία-κατάθεση Ορθόδοξου τρόπου ζωής. Της καθ᾽ ημέραν ζωῆς.

Ὁ ἅγιος νέος ἱερομάρτυς τοῦ Χριστοῦ Φιλούμενος ὁ Κύπριος: Ἡ ἀπαρχὴ τῶν τοῦ Χριστοῦ μαρτύρων τῆς «Νέας Ἐποχῆς», Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου

πηγή: https://romioitispolis.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου