Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ

«Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἀνεχώρησεν ἐκεῖθεν ἐν πλοίῳ εἰς ἔρημον τόπον κατ᾿ ἰδίαν· καἰ ἀκούσαντες οἱ ὄχλοι ἠκολούθησαν αὐτῷ πεζῇ ἀπὸ τῶν πόλεων(:Όταν λοιπόν τα άκουσε αυτά ο Ιησούς, αναχώρησε από εκεί με πλοίο σε κάποιον ερημικό τόπο, για να μείνει μόνος Του με τους μαθητές Του. Και όταν άκουσαν τα πλήθη του λαού ότι αποχώρησε σε ερημικό τόπο, Τον ακολούθησαν πεζοί από τις πόλεις)»[Ματθ. 14,13].

Πρόσεξε το ότι ο Κύριος σε κάθε περίπτωση αναχωρεί, και όταν παραδόθηκε ο Ιωάννης και όταν αποκεφαλίστηκε και όταν πληροφορήθηκαν οι Ιουδαίοι ότι οι μαθητές Του γίνονται όλο και περισσότεροι· διότι θέλει τα περισσότερα να τα τακτοποιεί κατά τρόπο πιο ανθρώπινο και να κινείται ως επί το πλείστον μέσα στα ανθρώπινα πλαίσια, επειδή δεν ήταν ακόμη καιρός να αποκαλύψει με σαφήνεια τη θεότητά Του. Για τον λόγο αυτόν και στους μαθητές Του έλεγε να μην πουν σε κανένα ότι Αυτός είναι ο Χριστός· διότι ήθελε αυτό να γίνει περισσότερο γνωστό μετά την Ανάστασή Του. Για τον λόγο αυτόν δεν ήταν αρχικά πολύ αυστηρός προς τους Ιουδαίους εκείνους που έδειξαν δυσπιστία, αλλά ήταν περισσότερο επιεικής.

Άλλο είναι να πιστεύεις στον Θεό και άλλο να ζεις όπως θέλει ο Θεός


Πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα να θεωρούμε ότι ζώντας “ήσυχα και ειρηνικά” ευαρεστούμε τον Χριστό

Άλλο είναι να πιστεύεις στον Θεό και άλλο να ζεις όπως θέλει ο Θεός. Επειδή πιστεύουμε στον Θεό δεν σημαίνει ότι ζούμε και όπως θέλει ο Θεός ή επειδή λέμε και ένα “Δόξα τω Θεώ” ή ένα “Κύριε ελέησον” ότι είναι αρκετά για την πνευματική μας προκοπή και την εν Χριστώ τελείωσή μας.

*****
Πιστή χωρίς έργα είναι νεκρή. Και η ελπίδα μας στον Θεό χωρίς μια προσπάθεια από την δική μας μεριά είναι ανόητη.
Χρειάζεται επιτέλους να μπούμε στην διαδικασία να δούμε σοβαρά την ζωή μας, χωρίς δικαιολογίες, χωρίς μαλθακότητα και συμβιβασμούς.

*****
Δεν μπορούμε αδελφοί μου να μιλούμε για Χριστό εκτός Εκκλησίας, δεν μπορούμε να λέμε ότι είμαστε του Χριστού ζώντας μακρυά από τον τρόπο ζωής της Εκκλησίας. Όποια άλλη διδασκαλία ή τρόπος προσέγγισης του Χριστού εκτός Εκκλησίας είναι κάποιο τέχνασμα του Διαβόλου ώστε να μας οδηγήσει σε πλάνη. Να νομίζουμε δηλαδή ότι είμαστε του Χριστού, ότι είμαστε μια χαρά πνευματικά, ενώ βρισκόμαστε δέσμιοι του σκότους και της αιωνίου απώλειας.

Μνήμη των Oσίων Πατέρων ημών Δαλμάτου, Φαύστου και Iσακίου, ή Iσαακίου (3 Αυγούστου)

Kυκλούσιν άνδρες είς δύω τρεις σον θρόνον,
Ύψιστε Φαύστος Iσάκιος Δαλμάτος.
Δαλμάτος Iσάκιος τριτάτη θάνον ηδέ τε Φαύστος.


Όσιοι Φαύστος και Δαλμάτος

Aπό τούτους τους τρεις Aγίους, ο μεν Δαλμάτος1 ήτον στρατιώτης εις το δεύτερον στρατιωτικόν σχολείον, κατά τους χρόνους του βασιλέως Θεοδοσίου του Mεγάλου, εν έτει τξη΄ [368], ζων ευσεβώς και θεαρέστως. Ύστερον δε αφήσας γυναίκα, τέκνα, και τα του κόσμου πράγματα, επήρε μαζί του μόνον τον υιόν του Φαύστον, και επήγεν εις τον Άγιον Iσάκιον, και εκεί γενόμενος Mοναχός, έφθασεν εις μεγαλώτατον ύψος αρετών. O δε θαυμαστός ούτος Iσάκιος εκατοίκησεν εις την έρημον και ησυχίαν, από αυτήν την νεαράν του ηλικίαν, μεταχειριζόμενος κάθε είδος αρετής, διά τούτο και ο λόγος του ήτον λαμπρότατος, επειδή ήτον στολισμένος με την ενάρετον ζωήν. Όταν δε ευγήκεν ο βασιλεύς Oυάλης ο Aρειανός, να υπάγη να πολεμήση τους Σκύθας και Γότθους, επήγεν εις αυτόν ο Iσάκιος και είπεν. Άνοιξον ω βασιλεύ τας Eκκλησίας εις τους Oρθοδόξους, και θέλεις νικήσεις εις τον πόλεμον.

Εκτός από το φαγητό στη νηστεία… δες και κάτι άλλο…


Σε κάθε νηστεία δυστυχώς το θέμα μας είναι το φαγητό.

«Τι να μην φάω για να κοινωνήσω;», όχι ποιον να μην φάω και γενικά να προσέχω να μην τρώω κανέναν με τη γλώσσα μου για να κοινωνήσω.

Σχεδόν πάντα το ερώτημα των πιστών είναι το εξής: «Πάτερ, χάλασα τη νηστεία και έφαγα ένα παγωτό, μπορώ να μεταλάβω;» Ποτέ όμως δεν θα ακούσουμε: «Πάτερ, έχω κακία για τον τάδε άνθρωπο ή κατηγόρησα και κουτσομπόλευσα τον δείνα, μπορώ να μεταλάβω;»

Από τις παραπάνω ερωτήσεις καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για ειδωλολατρία και όχι για σχέση και συνάντηση.

Την αδικία που έκανες, θα τη βρεις μπροστά σου... - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Την αδικία που έκανες, θα τη βρεις μπροστά σου.

Αυτό που κοροϊδεύεις, κάποια στιγμή θα το λουστείς.

Αν κάποιον τον υποτιμάς, θα βρεθείς και εσύ στη θέση του. Αδιαμφισβήτητα.

Και αυτό για το οποίο περηφανεύεσαι, να είσαι σίγουρος, πως...είσαι καταδικασμένος κάποια στιγμή στο να το χάσεις.

Υπάρχουνε κάποιοι νόμοι, που δεν είναι σαν τους άλλους.

Νόμοι πνευματικοί.

Κι από αυτούς τους νόμους να το ξέρεις, δεν ξεφεύγει ποτέ κανένας.

Δεν είναι ‘’κάρμα’’. Ούτε οι παραξενιές κάποιους εμπαθούς θεού, που σε περιμένει στη γωνία.

Είναι το φυσικό επακόλουθο της κακής χρήσης του αυτεξουσίου σου.

Ένα καμπανάκι, μήπως και ‘’την δεις αλλιώς’’ και κάνεις κάτι και σώσεις τη ψυχή σου.



Τουρισμός στην Ελλάδα του 2025: Ένας απέραντος «οίκος ανοχής» για όποιο πορτοφόλι μπορεί να τον μακελέψει


Το περιστατικό ντροπής με τον τουρίστα που παίζει με τα αρχαία της Πορτάρας στη Νάξο, δείχνει το τρομακτικό κατάντημα του πολιτισμού στη χώρα μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Το περιστατικό ντροπής που συνέβη στον αρχαιολογικό χώρο της Πορτάρας στη Νάξο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, αλλά αποτυπώνει τον καθολικό εξευτελισμό που υφίσταται ο – ακραία εμπορευματοποιημένος – πολιτισμός μας. Δείχνει μια χώρα βαθύτατης παρακμής όπου έχει ξεπουληθεί κάθε πολιτιστική αξία, έχει διαταραχθεί κάθε λελογισμένη διαχείριση του αρχαιολογικού πλούτου.

Μια πλούσια ιστορική χώρα που έχει μετατραπεί σε άτακτο χώρο οργιαζόντων «Ούννων», γιατί η ελληνική Πολιτεία έπαψε να ενδιαφέρεται για την ποιότητα του τουρισμού και αδημονεί μόνο για την ετήσια ποσότητα.

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 3.8.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ Η' , Α΄Κορ 1,10-17]

 

    Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο * 


“Τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα”

Εὐλογημένοι χριστιανοί, ὅσοι πιστεύομε στὸν Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ τὸν ἀκολουθοῦμε μὲ συνέπεια ἀποτελοῦμε τὴν Ἐκκλησία. Ἡ λέξις Ἐκκλησία δηλώνει ἀπὸ μόνη της ἑνότητα. Βασικὸ καὶ οὐσιῶδες χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἑνότητα. Ἀκριβῶς ἐπειδὴ ὁ Χριστὸς εἶναι ἕνας, μία εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία. Ὅπως ἐπίσης μία εἶναι καὶ ἡ ἀλήθεια τὴν ὁποία ἐφανέρωσε, ἀπεκάλυψε, ὁ Χριστός. Καὶ αὐτὴν τὴν ἀλήθεια, ποὺ μᾶς ἀπεκάλυψε ὁ Χριστός, τὴν κατέχει ἡ Ἐκκλησία. Καὶ ἑπομένως, ἀφοῦ εἶναι μία ἡ ἀλήθεια, μία εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία εἶναι ὁ «στύλος καὶ τὸ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας». Ἐκκλησία ὑπάρχει ἐκεῖ ὅπου ὑπάρχει καὶ ἡ ἀλήθεια. Ἡ ἀλήθεια δὲν εἶναι μία ἰδέα, μία ἀφηρημένη ἔννοια, ἀλλὰ εἶναι αὐτὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς εἶπε· «Ἐγὼ εἰμι ἡ ὁδὸς καὶ ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωή».

Αδιανόητο: Σέρνουν την Ελλάδα στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να αφαιρέσει τις χριστιανικές εικόνες από τις δικαστικές αίθουσες


Δύο προσφυγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κατά της Ελλάδας

Σε τροχιά ευρωπαϊκής κρίσης εισέρχεται η μακροχρόνια ελληνική πρακτική ανάρτησης θρησκευτικών εικόνων — κυρίως του Χριστού — στις δικαστικές αίθουσες, καθώς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) κοινοποίησε στην ελληνική κυβέρνηση δύο προσφυγές οι οποίες εγείρουν ερωτήματα για τη συμβατότητα του μέτρου με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Οι προσφυγές, με αιτούντες την Ένωση Άθεων και ιδιώτες πολίτες, αφορούν δύο υποθέσεις που εκκρεμούσαν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και σχετίζονται άμεσα με ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας: τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και την αναγραφή θρησκεύματος στα απολυτήρια Λυκείου.
Αίτημα για απομάκρυνση του θρησκευτικού συμβόλου – και διχασμός στο ΣτΕ

Σε αμφότερες τις υποθέσεις, οι προσφεύγοντες είχαν ζητήσει την αφαίρεση της εικόνας του Χριστού από την αίθουσα συνεδριάσεων, επικαλούμενοι την ανάγκη διασφάλισης θεσμικής αμεροληψίας και ανεπηρέαστης κρίσης, δεδομένου του άμεσα θρησκευτικού χαρακτήρα των επίδικων ζητημάτων.

Δ’ Μακκαβαίων 3, 5: “Ο ευσεβής λογισμός δεν είναι εκριζωτής των παθών, αλλά ανταγωνιστής”. Η δύναμη του καλού λογισμού. Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης

- Γέροντα, στην Παλαιά Διαθήκη, στο Δ’ βιβλίο των Μακκαβαίων, αναφέρεται: Ο ευσεβής λογισμός δεν είναι εκριζωτής των παθών, αλλά ανταγωνιστής (Δ´ Μακ. 3, 5.). Τί σημαίνει;

– Κοίταξε να δής: Τα πάθη είναι βαθιά ριζωμένα μέσα μας, αλλά ο ευσεβής, ο καλός, λογισμός μας βοηθάει να μην υποδουλωνόμαστε σ’ αυτά. Όταν ο άνθρωπος φέρνη όλο καλούς λογισμούς και σταθεροποίηση μιά καλή κατάσταση, τα πάθη παύουν να ενεργούν, οπότε είναι σαν να μην υπάρχουν. Δηλαδή ο ευσεβής λογισμός δεν ξερριζώνει τα πάθη, αλλά τα πολεμάει και μπορεί να τα καταβάλη. Νομίζω, ο συγγραφεύς περιγράφει τί μπόρεσαν να υποφέρουν οι Άγιοι Επτά Παίδες, η μητέρα τους Αγία Σολομονή και ο διδάσκαλος τους Άγιος Ελεάζαρος, έχοντας ευσεβείς λογισμούς, για να δείξη ακριβώς την δύναμη του καλού λογισμού.

Ένας καλός λογισμός ισοδυναμεί με μια πολύωρη αγρυπνία! Έχει μεγάλη δύναμη. Όπως τώρα κάποια νέα όπλα σταματούν με ακτίνες λέιζερ τον πύραυλο στην βάση του και τον εμποδίζουν να εκτοξευθή, έτσι και οι καλοί λογισμοί προλαβαίνουν και καθηλώνουν τους κακούς λογισμούς στα αεροδρόμια του διαβόλου, από τα οποία ξεκινούν. Γι’ αυτό προσπαθήστε, όσο μπορείτε, πριν προλάβη ο πειρασμός να σας φυτέψη κακούς λογισμούς, να φυτεύετε εσείς καλούς λογισμούς, γιά να γίνη η καρδιά σας ανθόκηπος και να συνοδεύεται η προσευχή σας από την θεία ευωδία της καρδίας σας.

Μνήμη της ανακομιδής του λειψάνου του Aγίου Πρωτομάρτυρος και Aρχιδιακόνου Στεφάνου (2 Αυγούστου)

Tω αυτώ μηνί B΄, η ανακομιδή του λειψάνου του Aγίου Πρωτομάρτυρος
 και Aρχιδιακόνου Στεφάνου

Έχεις Σιών πάμπολλα θεία και ξένα,
Nεκρόν Στεφάνου δος πόλει Kωνσταντίνου.
Δευτερίη νέκυος Στεφάνου γίνετ’ ανακομιδή.


Aφ’ ου επέρασαν χρόνοι πολλοί ύστερα από το μαρτύριον του Aγίου Πρωτομάρτυρος και Aρχιδιακόνου Στεφάνου, ήτοι χρόνοι τδ΄ [304], και αφ’ ου ετελειώθησαν διά του μαρτυρίου πολλοί Xριστιανοί, τότε η ειρήνη διεδέχθη την ταραχήν, και η οικουμένη εγέμωσεν από ελευθερίαν και ησυχίαν. Kαι όλαι μεν αι φυλακαί, ευκερώθησαν από τους φυλακωμένους Xριστιανούς, όλα δε τα βασανιστήρια των τυράννων, έπαυσαν, επειδή και εβασίλευσεν ο Mέγας Kωνσταντίνος, ο χριστιανικώτατος και πρώτος βασιλεύς των Oρθοδόξων. Όθεν τότε εφανερώθη και ο πολύτιμος θησαυρός, ήτοι το πανίερον λείψανον του Πρωτομάρτυρος και Aρχιδιακόνου Στεφάνου με τοιούτον τρόπον. Ένας άνθρωπος εκατοίκει εις το χωρίον εκείνο, όπου ήτον κεκρυμμένον το του Πρωτομάρτυρος λείψανον, γέρων κατά την ηλικίαν, Iερεύς κατά το αξίωμα, και αιδέσιμος κατά την ζωήν, Λουκιανός (ή Λουκιλλιανός) ονομαζόμενος.

Δελτία Τύπου της ΝΙΚΗΣ για τα χρέη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, το θέμα της Ι.Μ. Σινά και την αποδιοργάνωση των Ε.Δ.


Αθήνα, 01/8/2025

Δήλωση του Προέδρου της ΝΙΚΗΣ Δημητρίου Νατσιού για τα χρέη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ

Ίλιγγος μας πιάνει από τα χρέη των κομμάτων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που ξεπερνούν πλέον το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Όλα αυτά με δάνεια τραπεζών για να εξυπηρετηθεί η επικοινωνιακή τους προπαγάνδα και οι κομματικές φιέστες.

Ο Πρωθυπουργός ισχυρίσθηκε ότι δεν μπορεί να γίνει εξυγίανση «εν κινήσει» στον προβληματικό ΟΠΕΚΕΠΕ, τον κλείνει και περνά τις αρμοδιότητες στην ΑΑΔΕ.
Λοιπόν, απαιτούμε να κάνει το ίδιο και με τα «προβληματικά» κόμματα.

Να κλείσει τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, να εξυγιανθούν, να πληρωθούν τα χρέη από τα στελέχη και τα μέλη τους και μετά να μας καλέσει στα εγκαίνια της νέας πορείας. Μέχρι τότε κλειστά. Όπως γίνεται με την κάθε μικρομεσαία επιχείρηση που χρωστά.

Οι ευεργεσίες ποὺ μᾶς παρέχουν οι Παρακλήσεις στὴν ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ


Ὁ Αὔγουστος εἶναι ὁ μήνας τῆς Παναγίας μας, τῆς μεγάλης μας μητέρας, τῆς ἄγρυπνης μεσίτριάς μας πρὸς τὸν γλυκύτατο Υἱό της καὶ Θεό μας, τὸν Κύριό μας Ἰησοῦ.

Ἀπὸ τὴν Πρωταυγουστιὰ μέχρι τὸν Δεκαπενταύγουστο κάθε ἀπόγευμα ἐναλλὰξ ψάλλουμε τὸν Μικρὸ καὶ τὸν Μεγάλο Παρακλητικὸ Κανόνα μὲ μεγάλη κατάνυξη καὶ μὲ μοναδικὴ προσέλευση πιστῶν. Οἱ Παρακλητικοὶ αὐτοὶ Κανόνες ἀποτελοῦν τὶς προσφιλέστερες ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας μας.

Ἡ Μικρὴ Παράκληση εἶναι σύνθεση ἀνωνύμου μοναχοῦ, ἴσως τοῦ Θεοστηρίκτου, ἴσως τοῦ Θεοφάνους. Πιθανὸν νὰ πρόκειται καὶ περὶ τοῦ ἰδίου προσώπου μετονομασθένος κατὰ τὴν μοναχικὴ κουρά. Ἡ Μεγάλη Παράκληση ἀποτελεῖ ποίημα τοῦ Δούκα Θεοδώρου τοῦ Β΄ τοῦ Λασκάρεως, Βασιλέως τῆς Νικαίας, ὁ ὁποῖος ἔζησε στὰ μέσα τοῦ 13ου αἰῶνος. Τὸ περιεχόμενο καὶ τῶν δύο Παρακλήσεων εἶναι ἱκετευτικό, μᾶς συγκινεῖ ἀφάνταστα, μᾶς διδάσκει καὶ μᾶς προτρέπει σὲ καθε δυσκολία τῆς ζωῆς μας νὰ καταφεύγουμε μὲ θάρρος καὶ ἐμπιστοσύνη στὴν Παναγιά μας, γιὰ νὰ βρίσκουμε κοντά της παρηγοριὰ καὶ νὰ παίρνουμε δύναμη γιὰ τὴν ἀνηφορικὴ πορεία τῆς ζωῆς μας.

Βουλγαρία: Τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν γίνεται ὑποχρεωτικὸ μετὰ ἀπὸ 30 χρόνια συζητήσεων

Οἱ θέσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

Τὴ γνώμη της σχετικὰ μὲ τὸ Νομοσχέδιο γιὰ τὴν τροποποίηση καὶ συμπλήρωση τοῦ νόμου περὶ προσχολικῆς καὶ σχολικῆς ἐκπαίδευσης, τὸ ὁποῖο ὑποβλήθηκε ἀπὸ τὸ Ὑπουργικὸ Συμβούλιο, ἐξέφρασε μὲ ἀνακοίνωσή της ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Βουλγαρικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Στὸ νομοσχέδιο αὐτὸ προβλέπεται ὅτι πλέον τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν θὰ εἶναι ὑποχρεωτικὸ μὲ τὴν αἰτιολογικὴ ἔκθεση νὰ ἀναφέρει ρητὰ ὅτι τὸ μάθημα «Ἀρετὲς καὶ Θρησκεῖες», ὅπως θὰ ὀνομάζεται τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, προσφέρεται γιὰ μελέτη ὡς ἐπιλογὴ μεταξύ: «Θρησκεία – Ὀρθοδοξία», «Θρησκεία – Ἰσλὰμ» ἢ «Ἀρετές/Ἠθική».

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025

Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κάτω Υδρούσας - Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών του μήνα Αυγούστου




 

Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής. - Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών από 1-15 Αυγούστου


Πρόγραμμα ιερών ακολουθιών από 1 έως 15 Αυγούστου:

Οι παρακλήσεις είς την Παναγία θα τελούνται καθημερινά (εκτός 5/8-14/8 και τα Σάββατα)
ΩΡΑ- 19:30 μ.μ

Κυριακή 3/8: Όρθρος - Θεία Λειτουργία.

Τετάρτη 6/8: Μεταμόρφωση του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. 
                       Όρθρος - Θεία Λειτουργία         07:30-10:00 π.μ

Κυριακή 10/8: Όρθρος - Θεία Λειτουργία      07:30-10:00 π.μ

Παρασκευή 15/8: Κοιμήσεως της Θεοτόκου. 
                              Όρθρος - Θεία Λειτουργία     07:30-10:00 π.μ

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025

Η Νηστεία του Δεκαπενταύγουστου και οι Παρακλήσεις προς την Υπεραγία Θεοτόκο


“Πρεσβεία θερμή, καί τεῖχος ἀπροσμάχητον· ἐλέους πηγή, τοῦ κόσμου καταφύγιον· ἐκτενῶς βοῶμεν σοί, Θεοτόκε Δέσποινα, προφθασον· καί ἐκ κινδύνων λύτρωσαι ἠμᾶς· ἡ μόνη ταχέως προστατεύουσα…”

Από 1 Αυγούστου μέχρι και 14 Αυγούστου, νηστεύουμε προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου.

Η νηστεία είναι αυστηρή. Ψάρι τρώμε μόνο στην εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος μας (6 Αυγούστου). Άν η 15η Αυγούστου συμπέσει Τετάρτη ή Παρασκευή τότε γίνεται κατάλυση μόνον ιχθύος.

Η νηστεία είναι εντολή του Θεού. Η πρώτη. Η πιο παλιά από όλες. Την έδωκε στον Αδάμ μέσα στον παράδεισο.

Το νόημα της νηστείας ήταν: με το όπλο της νηστείας να συνηθίσουν οι άνθρωποι στην υπακοή στο Θεό και στην πάλη κατά του διαβολου.

Ο Xριστός, ετόνισε ακόμη περισσότερο την αξία της νηστείας. Είπε: “Το γένος τουτο ουκ εκπορεύεται ει μη εν προσευχή κι νηστεία” . Δηλ. με τη νηστεία πολεμάμε τον διάβολο και τον νικάμε.

Κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας…

Μνήμη των Aγίων επτά Mαρτύρων Mακκαβαίων, Aβείμ, Aντωνίου, Γουρίου, Eλεαζάρου, Eυσεβωνά, Aχείμ και Mαρκέλλου, και της μητρός αυτών Σολομονής, και του διδασκάλου αυτών Eλεαζάρου (1η Αυγούστου)

Εις τον Ελεάζαρον
Πρώτος προ Xριστού πυρ στέγων Eλεάζαρ,
Aθλήσεως προύθηκε τοις άλλοις ίχνη.

Εις την Σολομονήν
Πρώταθλον άλλην και προ της Θέκλας έχω,
Tην Σολομονήν, ην προ Xριστού πυρ φλέγει.

Εις τους επτά Μακκαβαίους
Eξ εβδόμης πέμπουσι παίδων επτάδα,
Aρθρέμβολα φλοξ και τροχοί προς ογδόην.

Kαύσαν ενί πρώτη Σολομώνην επτά τε υίας.


Οι Άγιοι επτά Μακκαβαίοι παίδες, η μήτηρ αυτών Σολομονή και ο διδάσκαλος αυτών Ελεάζαρος

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Aντιόχου υιού Σελεύκου, εν έτει από μεν κτίσεως κόσμου ‚ετκζ΄ [5327], προ Xριστού δε ρογ΄ [173]. Oύτοι λοιπόν επειδή ηναγκάζοντο από τον άνωθεν Aντίοχον (όστις αφάνισε και εσκλάβωσεν όλον το γένος των Eβραίων) διά να αρνηθούν τας συνηθείας και διατάξεις τας παραδεδομένας υπό του νόμου και των προγόνων τους, ήτοι το να φάγουν κρέατα γουρουνίσια· επειδή, λέγω, και αναγκάσθησαν εις τούτο από τον τύραννον, διά τούτο δεν επείσθησαν, τόσον αυτοί, όσον και ο διδάσκαλος αυτών Eλεάζαρος, φυλάττοντες την παραγγελίαν του θείου νόμου την λέγουσαν· «Tον υν, ότι διχαλοί οπλήν τούτο, και ονυχίζει όνυχας οπλής, και τούτο ουκ ανάγει μηρυκισμόν, ακάθαρτον τούτο υμίν· από των κρεών αυτών ου φάγεσθε, και των θνησιμαίων αυτών ουχ’ άψεσθε· ακάθαρτα ταύτα υμίν» (Λευϊτ. ια΄, 7). Tουτέστι, μη φάγετε τον χοίρον, διατί αυτός, έχει μεν τα ονύχιά του μοιρασμένα εις δύω, δεν αναμηρυκάζει δε, ουδέ αναχαράζει το φαγητόν οπού φάγη. Όθεν από τα κρέατα του χοίρου μη φάγετε, και το νεκρόν σώμα αυτού μη πιάσετε, διατί αυτά είναι ακάθαρτα.

Η Μονή Δοχειαρίου για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στο Άγιον Όρος


Στην πρόσφατη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Άγιον Όρος αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Ιερά Μονή Δοχειαρίου αναλύοντας τους λόγους που την οδήγησαν να αρνηθεί να λάβει μέρος κατά την υποδοχή του Πρωθυπουργού στην Αθωνική Πολιτεία.

«Δεν ρέγχουμε. Αγρυπνούμε, παρακαλούμε και δεόμεθα… Πέστε και γράψτε ο,τι θέλετε. Εμείς εδώ θα μένουμε· θα τελούμε καθημερινά την Θεία Λειτουργία, θα καλλιεργούμε ιδίαις χερσίν από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός τα μπαίρια του Αγίου Όρους και θα φροντίζουμε τα λουλούδια που φυτρώνουνε στους βράχους και στα γκρεμνά, να μην τσαλακωθούν από βέβηλα χέρια».

Τα παραπάνω λόγια του αοιδίμου πατρός μας Γρηγορίου μας εκφράζουν απόλυτα και με αυτά θα απαντήσουμε στις κατηγορίες αδελφών μας για δήθεν υπερβάσεις η παραβιάσεις των Κυριακών λογίων.

Το βυζαντινό μοναστήρι της Παναγίας της Μολυβδοσκέπαστης. Η Ακοίμητη Φρουρός στα Ελληνοαλβανικά σύνορα.

Γράφει ο Στυλιανός Καβάζης.


Ιερά εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Παναγίας Μολυβδοσκέπαστης – 
Κόνιτσα Ιωάννινα.

ΠΑΝΑΓΙΑ Μάνα, μεσολαβήτρια, προστάτιδα, σύμμαχος, συμπαραστάτης και αρωγός σε κάθε δύσκολη στιγμή της ζωής των Ηπειρωτών, αλλά και όλης της ανθρωπότητας! Η Παναγία αγαπήθηκε και τιμήθηκε σε μεγάλο βαθμό και στην Ήπειρο. Αυτό μαρτυρούν τα πολυάριθμα μοναστήρια τα αφιερωμένα στην χάρη Της αλλά και οι ναοί που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε κατοικημένη περιοχή και τα καντήλια που καίνε σε κάθε γωνιά της ηπειρωτικής γης.

Αιτία αυτής της αστείρευτης αγάπης αποτελούν οι τεράστιες δυσκολίες που για αιώνες αντιμετώπισε, αλλά και συνεχίζει να αντιμετωπίζει η μικρή αυτή γωνιά της Ελλάδας. Περιοχή πολυβασανισμένη, με μακραίωνη ιστορία καταπίεσης και υποδούλωσης στο αλλόθρησκο στοιχείο, η Ήπειρος πρόταξε και χρησιμοποίησε την πίστη και το έντονο θρησκευτικό συναίσθημα για να διατηρήσει την ταυτότητά της.

Η παρακαταθήκη που άφησε ο Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης και η εντυπωσιακή αύξηση των Ορθοδόξων Χριστιανών στην Αμερική!


Στις Η.Π.Α. το 2021 υπήρχαν κατά προσέγγιση 700.000 Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Το 2025 ξεπερνούν τα 6.000.000 και αυξάνουν με ρυθμό 1000%.

Το κοινωνικό προφίλ των ανθρώπων αυτών, είναι ιδιαίτερα αυξημένο στους επιστήμονες και διανοούμενους και γενικότερα σε ανθρώπους που έχουν απαιτήσεις και υπαρξιακούς προβληματισμούς. Άνθρωποι που δεν πήραν απαντήσεις και δεν βίωσαν αυτό που θα τους πλήρωνε, ούτε στον προτεσταντισμό και τον παπισμό, ούτε στον αθεϊσμό, τον δυτικό ορθολογισμό και τις βουδιστικές και ινδουιστικές σέκτες. Χωρίς να θέλουμε να υποτιμήσουμε την Ρώσικη Εκκλησία της διασποράς με την πλουσιότατη παράδοση Αγίων στην Αμερική και τις άλλες σλαβικές Εκκλησίες, η μερίδα του λέοντος εδώ αφορά την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής και ιδιαίτερα με την παρακαταθήκη που άφησε ο οσιώτατος Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης (Αριζόνα). Και η παρακαταθήκη αυτή αφορά την όλη νηπτική και θεραπευτική αγωγή της Ορθοδοξίας, την θεραπεία του νοός, την κάθαρση της καρδίας και την μέθεξη του Τριαδικού Θεού. Κάτι που δεν συναντάς πουθενά έξω από τα όρια της Ορθοδόξου παραδόσεως.

Νώντας Σκοπετέας: Μ᾿ ἕνα τετράδιο ἁμαρτίες στὴν Παναγούδα...



Ἤθελε μόνο νὰ τὸν δῇ! Νὰ ἐκπλαγῇ τὸ μέσα του στὸ πρῶτο ἀντάμωμα τῆς ματιᾶς του! Νὰ δροσιστῇ μὲ μιά του κουβέντα μόνο! Καλοκαιράκι ἦταν στὰ μέσα του! Μπορεῖ καὶ 12 τοῦ Ἀλωνάρη! Δὲν θυμᾶται ἀκριβῶς! Δὲν λησμονᾷ τὸ καταμεσήμερο στὰ μέρη τῆς Παναγούδας 40 χρόνια πρίν! Στάθηκε ἔξω στὴν αὐλὴ μαζὶ μὲ ἄλλους πολλούς! Ζωγραφισμένη ἡ ἀδημονία στὸ πρόσωπά τους! Βγῆκε μετὰ ἀπὸ λίγο ὁ Γέροντας! Πῶς ἀγκάλιαζε τοὺς νιόφερτους!

-Καλῶς τὸ παλληκάρι, εἶπε καὶ ὁ Ἀθανάσιος ἔνιωσε, πὼς αὐτὲς ἦταν οἱ πιὸ γλυκὲς λέξεις ποὺ εἶχε ποτέ του ἀκούσει! Σουρούπωνε πιά, ὅταν ἦρθε ἡ σειρὰ του νὰ δῇ τὸν Γέροντα κατὰ μόνας! Ξεκίνησε νὰ τοῦ μιλᾷ γιὰ ὅσα τὸν ταλάνιζαν...

-Ἀθανάσιε γιὰ ὅλα αὐτὰ ποὺ μοῦ λές, ἕνα εἶναι τὸ φάρμακο παιδάκι μου! Ἡ παστρικὴ ἐξομολόγηση! Τίποτε ἄλλο! Αὐτὸ θὰ σὲ λυτρώσῃ!

«Φουλ ολοταχώς» για την ισλαμοποίηση της Ευρώπης: Ισλαμική εκπαίδευση εισηγούνται στη Γερμανία – «Δικαστές» της Σαρία προσλαμβάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο!


Δυο εξωφρενικές κι όμως αληθινές ειδήσεις έρχονται να δείξουν ότι ο εξισλαμισμός της Ευρώπης γίνεται ύψιστη κρατική προτεραιότητα

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Οι τελευταίες ειδήσεις που καταφθάνουν από ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκονται στην αιχμή της ατζέντας ισλαμοποίησης, δείχνουν ότι το πρόγραμμα αλλοίωσης των εθνικών πληθυσμών όχι μόνο δεν έχει φρενάρει με την αλλαγή πολιτικής στης ΗΠΑ, αλλά μάλλον «τρέχει» με ακόμα πιο καταστρεπτικούς ρυθμούς.

Η πρώτη είδηση μας έρχεται από τη Γερμανία, όπου o Γερμανικός Σύνδεσμος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (VBE) ζητάει να εισαχθεί σε όλα τα γερμανικά σχολεία πρόγραμμα ισλαμικής θρησκευτικής εκπαίδευσης. Υπό το πρόσχημα της θρησκευτικής «συμπερίληψης», η ένωση των Γερμανών εκπαιδευτικών θεωρεί ότι οι Μουσουλμάνοι πρέπει να απολαμβάνουν αντίστοιχη θρησκευτική εκπαίδευση με εκείνη των Χριστιανών, προσαρμοσμένη εξολοκλήρου στη θρησκεία τους.

Τρίτη 29 Ιουλίου 2025

Ο “κάτα φαντασίαν” και ο πραγματικός Χριστιανός



π. Βενέδικτος Νεοσκητιώτης

Αυταπάτη Ορισμός: Νά πιστεύεις λάθος πράγματα γιά τόν εαυτό σου καί συνήθως κολακευτικά.

Παράδειγμα: “Έπρεπε νά τήν δώση σέ μένα τήν θέσι! Εργάζομαι περισσότερο από όλους, είμαι ο πιό έξυπνος καί οι ηγετικές μου ικανότητες είναι παραπάνω από προφανείς”.
Η ίδια η αυταπάτη καί η άγνοια είναι από μόνα τους τό μεγάλο μείον στή ζωή, άν όχι η καταστροφή της.

Καί στήν εκκλησία βλέπουμε ότι η ηθική αυταπάτη αιχμαλώτισε πολλούς από τούς χριστιανούς. Έτσι άλλοι ενώ κυλίονται στήν αμαρτία καί στήν διαφθορά θεωρούν τούς εαυτούς των ηθικούς καί τέλειους.

Πάμε ξανά: Η κλιματική κρίση δεν ανάβει πυρκαγιές! – Ο κόσμος σιχάθηκε την κοροϊδία – Πείτε του επιτέλους ποιοι κρατούν τους «αναπτήρες»!


Η Ελλάδα καίγεται από άκρη σ' άκρη και οι δημοσιογράφοι μιλούν μόνο για την εξάπλωση των πυρκαγιών και καθόλου για το πώς ξεκινούν αυτές!


Όσο μεγάλο είναι το χάσμα που έχει διαμορφωθεί μεταξύ κυβέρνησης και πολιτών, άλλο τόσο είναι κι εκείνο μεταξύ πολίτη και συστημικής δημοσιογραφίας. Μέσα σε ένα Σάββατο κάηκε όλη η Ελλάδα και οι απευθείας μεταδόσεις έδιναν και έπαιρναν στην τηλεόραση. Κύθηρα, Εύβοια, Κρυονέρι Αττικής, Χανιά, Κοζάνη, Μεσσηνία, παντού πύρινα μέτωπα που «εξαπολύθηκαν» την πιο επικίνδυνη μέρα, σαν οργανωμένο σαμποτάζ πολέμου.

Το τεστ του Σωκράτη της τριπλής διύλισης

Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της “τριπλής διύλισης”.

“- Τριπλή διύλιση;” ρώτησε με απορία ο γνωστός του.

– Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου, θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.

– Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.

Για αυτούς που συνεορτάζουν με τους Ιουδαίους


ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ

Εισαγωγικό από entaksis: Σε μια εποχή πνευματικής σύγχυσης και ασάφειας για τα όρια της πίστης, παρατηρείται με λύπη το φαινόμενο Ορθόδοξοι χριστιανοί να συμμετέχουν ή να παρίστανται σε εορτές και τελετές αλλοθρήσκων, Ιουδαίων, αιρετικών ή και ειδωλολατρών. Κάποιοι, είτε από απερισκεψία είτε στο όνομα ενός ψευδεπίγραφου “σεβασμού”, γίνονται συμμέτοχοι σε θρησκευτικές πράξεις που όχι μόνο δεν έχουν σχέση με την αλήθεια της Εκκλησίας, αλλά συνιστούν βεβήλωση του Μυστηρίου της Πίστεως. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, με θεολογική ακρίβεια και ποιμαντική παρρησία, φωτίζει το μέγεθος της πλάνης αυτής. Η συναγωγή, λέει, δεν είναι ιερός τόπος απλώς και μόνο επειδή φυλάσσονται εκεί προφητικά βιβλία. Το ίδιο ισχύει και για κάθε τόπο ή τελετή, όσο κι αν φαίνεται “σεβαστή”, όταν υβρίζεται ο Χριστός, αθετείται η Χάρη και διαστρέφεται η αλήθεια των Αγίων.

Μνήμη των Aγίων Aποστόλων Σίλα, και Σιλουανού, Eπαινετού, Kρήσκεντος και Aνδρονίκου (30 Ιουλίου)

Εις τον Σίλαν και Σιλουανόν

Tους κήρυκάς σου Σιλουανόν και Σίλαν,
Σώτερ θανόντας, πώς ακηρύκτους λίπω;

Εις τον Επαινετόν
Σε αγαπητόν Παύλος ιστορεί μέγας,
Kαλών απαρχήν της Aχαΐας όλης.

Εις τον Κρήσκεντα και Ανδρόνικον
Kρήσκης και Aνδρόνικος οι μύσται Λόγου,
Bλέπουσι νυν πρόσωπον του Θεού Λόγου.

Tέσσαρες εξέθανον μύσται Θεοίο εν τριακοστή.


Άγιοι Απόστολοι Σίλας, και Σιλουανός, Eπαινετός, Kρήσκης, και Aνδρόνικος. 
Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)

Oύτοι ήτον από τους Eβδομήκοντα Aποστόλους, και ο μεν Σίλας εκοπίαζε μαζί με τον Aπόστολον Παύλον, τον κοπιάσαντα εις το κήρυγμα του Eυαγγελίου, περισσότερον από τους άλλους Aποστόλους· όθεν είναι γεγραμμένον εις τας Πράξεις· «Παύλος δε επιλεξάμενος Σίλαν, εξήλθε» (Πράξ. ιε΄, 40), ύστερον δε από πολύν καιρόν, έγινεν Eπίσκοπος της Kορίνθου. Όθεν εβεβαίονε τας προς Kορινθίους αποσταλείσας δύω Eπιστολάς του Παύλου, και τους εν Kορίνθω κατοικούντας, μετέβαλεν εις το καλλίτερον. Kαι ύστερα αφ’ ου εκοπίασε πολλά, και εστήριξεν όλους εις την πίστιν του Xριστού, απήλθε προς Kύριον. O δε Άγιος Σιλουανός έγινεν Eπίσκοπος Θεσσαλονίκης, και υπέμεινε πολλούς και αλλεπαλλήλους κινδύνους διά την του Xριστού πίστιν. Eπειδή οι Θεσσαλονικείς ήτον επιτήδειοι εις τας συστροφάς και σοφίσματα των λόγων. Kαλώς λοιπόν και αυτός αγωνισάμενος, απήλθε προς τον ποθούμενον Kύριον.

Μονή Σινά: Εξώδικο Σιναϊτικής Αδελφότητος σε Μητσοτάκη, Κακλαμάνη και πολιτικούς αρχηγούς για ν/σ Ζαχαράκη


Την ώρα που το ελληνόφωνο καθεστώς μητσοτάκη, επαίρεται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που «ρυθμίζει» το ζήτημα που προέκυψε με τη Μονή Σινά μετά τις ενέργειες του αιγυπτιακού κράτους, 15 μέλη της Σιναϊτικής Αδελφότητος απέστειλαν εξώδικο στον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής, τους πολιτικούς αρχηγούς και την υπουργό Παιδείας, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να εκφράσουν την αντίθεσή τους κατά του επίμαχου σχεδίου νόμου που προβλέπει τη σύσταση Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.). «Δεν συναινούμε στη σύσταση του εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ» σημειώνουν τα μέλη της Αδελφότητος και προειδοποιούν για «ερευνητέα ζητήματα ποινικών ευθυνών για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος της Ιεράς Μονής και της περιουσίας αυτής».

Τα 2,1 παιδιά ανά γυναίκα μπορεί να μην είναι αρκετά για να επιβιώσει ένας πληθυσμός


Νέα μελέτη υποδεικνύει ότι ασφαλής αριθμός είναι τα 2,7 παιδιά

Από την Public Library of Science

Σύμφωνα με Ιαπωνική έρευνα*, όταν υπάρχει μικρό μέγεθος πληθυσμού και λόγω των τυχαίων μοτίβων γεννήσεων πρέπει να αυξηθεί το όριο γονιμότητας το οποίο θεωρούνταν ως τώρα ασφαλές για την αποφυγή της εξαφάνισης ενός πληθυσμού.

Σύμφωνα με την μελέτη, ο αριθμός των 2,1 παιδιών ίσως δεν είναι ικανοποιητικός και οι ανθρώπινοι πληθυσμοί χρειάζονται τουλάχιστον 2,7 παιδιά ανά γυναίκα αναπαραγωγικής ηλικίας για να επιβιώσουν. Αυτό είναι ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό γονιμότητας από ό,τι πιστεύαμε ως τώρα, αλλά σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης «PLOS Oe» από τον Takuya Okabe του Πανεπιστημίου Shizuoka της Ιαπωνίας και τους συναδέλφους του*, είναι αναγκαίο για να αποφύγουν οι πληθυσμοί τη μακροπρόθεσμη εξαφάνισή τους.

Απόκρισις περί αναξίων αρχόντων

TOY EN ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ

Απόκρισις περί αναξίων αρχόντων.[1]

Ερώτησις: Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι οι εξουσίες του κόσμου έχουν ταχθή από τον Θεό[2]. Πρέπει λοιπόν να δεχθούμε ότι κάθε άρχοντας ή βασιλεύς ή επίσκοπος προχειρίζεται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό;

Απόκρισις: Ο Θεός λέει στον Νόμο: «Θα σας δώσω άρχοντας σύμφωνα με τις καρδιές σας»[3].

Είναι λοιπόν φανερό ότι οι μεν άρχοντες και οι βασιλείς πού είναι άξιοι αυτής της τιμής προχειρίζονται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό. Οι άλλοι πάλι πού είναι ανάξιοι προχειρίζονται κατά παραχώρησιν ή και βούλησιν του Θεού σε ανάξιο λαό εξ αιτίας αυτής ακριβώς της αναξιότητός των. Και άκουσε σχετικά μερικές διηγήσεις.

Οι υποκρισία των ευαίσθητων…


Γράφει ο Γιώργος Βενετσάνος

Κάθε χρόνο μετά την ολοκλήρωση του εσπερινού και την αρτοκλασία στον Άγιο Παντελεήμονα ακολουθεί η γιορτή της Ψημένης στα Κατάπολα με πολύ χορό και άφθονη Ψημένη. Η Ψημένη είναι το παραδοσιακό ποτό του νησιού με βασικά συστατικά ρακή, μέλι, ζάχαρη και 8 διαφορετικά βότανα.

Την φετινή γιορτή την μαγάρισαν μερικοί που θεωρούν τους εαυτούς τους πιο ευαίσθητους από εμάς τους υπόλοιπους, πηγαίνοντας στην γιορτή και φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης, τώρα τι δουλειά είχε η Παλαιστίνη με τα όσα συμβαίνουν εκεί με ένα παραδοσιακό πανηγύρι, άγνωστο. Το λυπηρό όμως και αυτό που δείχνει και το ποιον των συγκεκριμένων, είναι ότι όταν ο τραγουδιστής τους ζήτησε να σταματήσουν για να συνεχιστεί το πανηγύρι, αυτοί τον αγνόησαν και συνέχισαν τα συνθήματα. Τότε αυτός ο από το μικρόφωνο αντέτεινε με τη φράση «λευτεριά στην Κύπρο μας», γεγονός που εξόργισε την ομάδα των αναρχικών, οι οποίοι άρχισαν να τον αποκαλούν φασίστα και επιχείρησαν να διακόψουν τη μουσική, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν επεισόδια.

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Kαλλινίκου

Bληθείς ο Kαλλίνικος εν τη καμίνω,
Tο νικοκαλλές εύρε και θείον στέφος.
Eικάδι αμφ’ ενάτη φλόξ Kαλλίνικον κατέδαψεν.


Μαρτύριο Αγίου Καλλινίκου. Τοιχογραφία του 1547 μ.Χ. στην Ιερά Μονή Διονυσίου, Άγιον Όρος

Oύτος ο Άγιος εκατάγετο από την Kιλικίαν, ήτον δε υπερβολικά καλοπροαίρετος άνθρωπος, και έχωντας τον φόβον του Θεού φυτευμένον εις την καρδίαν του, έγινε και εις τους άλλους διδάσκαλος σωτηρίας. Eσυμβούλευε γαρ και τους Έλληνας οπού ελάτρευον τα είδωλα, να απέχουν από τα μάταια ταύτα και άψυχα, και να γνωρίσουν τον Θεόν, τον Ποιητήν του παντός. Όθεν από την αιτίαν ταύτην επιάσθη, και εφέρθη εις τον ηγεμόνα ονόματι Σακερδώτα. Aπό τούτον λοιπόν εδοκίμασεν ο Άγιος διάφορα βάσανα, διότι βαλών ο θηριώδης εις τους πόδας του Aγίου υποδήματα σιδηρένια, τα οποία είχον καρφία, επρόσταξεν αυτόν να τρέχη έμπροσθεν από τα άλογα, έως εις την πόλιν Γάγγραν, η οποία απέχει από την Kιλικίαν ογδοήντα στάδια, ήτοι μίλια δέκα.

Η κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου: Θεμέλιο πολιτιστικής διπλωματίας


Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος

Επιλέγω ορισμένες θετικές πτυχές από την επικαιρότητα. Υπάρχουν αρκετές αρνητικές, αλλά η απαισιοδοξία δεν ωφελεί. Η Ελλάδα μπορεί να επιτύχει σε πολλούς τομείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παγκόσμια ακτινοβολία και η οικουμενική κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που αποτελεί σταθερό και διαχρονικό θεμέλιο της διεθνούς προβολής του Ελληνικού Πολιτισμού.

Είδηση πρώτη: Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης θα ιδρυθεί Έδρα Σπουδών Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ήδη στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ανατέθηκε η μελέτη για την οργάνωση και στελέχωση αυτής της έδρας, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε ξεχωριστό Τομέα διεπιστημονικής έρευνας του έργου του Μακεδόνα στρατηλάτη. Άλλωστε το ΑΠΘ φέρει το όνομα του Αριστοτέλη, του δασκάλου του Μ. Αλεξάνδρου.

Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου: Η ιστορία για τα μήλα της ατεκνίας που αγιάζονται στους ναούς


Χιλιάδες είναι οι μαρτυρίες πιστών γυναικών που η Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου εισάκουσε τις προσευχές τους και τις βοήθησε να τεκνοποιήσουν.

Στους ιερούς ναούς, που τιμάται η μνήμη της Αγίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου γίνεται σήμερα η Ευλόγηση των Μήλων, εις ανάμνησιν των τριών μήλων που δόθηκαν από τον Παράδεισο προερχόμενα, στην Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου.

Λιτανεύονται τα μήλα μέσα στο ναό και κατόπιν τοποθετούνται μπροστά στη θαυματουργό εικόνα στο ιερό θρονί της Αγίας Ειρήνης, διαβάζεται η ειδική ευχή και αγιάζονται.

Η χάρη του Θεού τα μεταβάλλει σε άγια μήλα,τα οποία αν καταναλωθούν ύστερα από τριήμερη νηστεία και με πίστη, μπορούν να βοηθήσουν σε προβλήματα με ατεκνία, αλλά και σε άλλα προβλήματα υγείας. Υπάρχει καταγεγραμένο πλήθος τεκνοποιήσεων αλλά και κάθε είδος θαυμάτων.