Σάββατο 22 Μαρτίου 2025

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: Ομιλία εις τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό


Απόσπασμα από την ομιλία

Ο ίδιος ο Κύριος, για τον οποίο και δια του οποίου έγιναν τα πάντα, δεν έλεγε πριν από τον Σταυρό, «όποιος δεν παίρνει τον σταυρό του για να με ακολουθήση, δεν είναι άξιός μου» (Ματθ. 10, 38); Βλέπετε ότι και πριν εμπηχθή, ο Σταυρός ήταν που έσωζε;

Αλλά και όταν ο Κύριος προέλεγε καθαρά στους μαθητάς το πάθος του και τον θάνατο δια του Σταυρού, ο δε Πέτρος μη υποφέροντας να τ’ ακούση και γνωρίζοντας ότι αυτός έχει εξουσία τον παρακαλούσε, «έλεος σ’ εσένα, Κύριε, δεν θα σου συμβή τούτο» (Ματθ. 16, 22), αυτόν μεν ο Κύριος τον επετίμησε, διότι στο θέμα τούτο συλλογιζόταν ανθρωπίνως και όχι θείως· αφού δε προσκάλεσε τον όχλο μαζί με τους μαθητάς του τους είπε· «όποιος θέλει να έλθη οπίσω μου, ας απαρνηθή τον εαυτό του, ας σήκωση τον σταυρό του και ας με ακολουθήση· διότι όποιος θέλει να σώση την ψυχή του, θα την χάση, όποιος δε χάση την ψυχή εξ αιτίας εμού και του ευαγγελίου, αυτός θα την σώση» (Ματθ. 16, 25).

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ. 4,14-16 και 5, 1-6] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ



[...] Ὅμως ὁ ἀπόστολος Παῦλος δὲν ἀναθέτει τὰ πάντα στὸν ἱερέα, ἀλλὰ ζητάει καὶ τὴ δική μας συνδρομή, καὶ ἐννοῶ τὴν ὁμολογία τῆς πίστης. «Ἒχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας (:Ἀφοῦ λοιπόν, σύμφωνα καὶ μὲ ὅσα εἴπαμε, ἔχουμε μεγάλο Ἀρχιερέα, ὁ ὁποῖος ἔχει πλέον διασχίσει τοὺς οὐρανοὺς καὶ μπῆκε στὸν τόπο τῆς αἰώνιας ἀναπαύσεως, στὴν οὐράνια βασιλεία Του ὅπου μᾶς περιμένει, τὸν Ἰησοῦ δηλαδή, ὁ ὁποῖος δὲν εἶναι ἕνας ἁπλὸς ἄνθρωπος ἀλλὰ καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἂς κρατοῦμε καλὰ τὴν ὁμολογία τῆς πίστεώς μας πρὸς Αὐτόν)»[Ἔβρ.4,14]. Ποιά ὁμολογία ἐννοεῖ; Ὅτι ὑπάρχει ἀνάσταση, ὅτι ὑπάρχει ἀνταπόδοση, ὅτι ὑπάρχουν ἄπειρα ἀγαθά, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι Θεός, ὅτι ἡ πίστη εἶναι ὀρθή. Αὐτὰ ἂς ὁμολογήσουμε, αὐτὰ ἂς κρατᾶμε σταθερά. Καὶ ὅτι αὐτὰ εἶναι ἀληθινά, φαίνεται ἀπό τὸ ὅτι ὁ ἀρχιερέας εἶναι μέσα. Ἑπομένως ἂς ὁμολογήσουμε, αὐτὰ ἂς κρατᾶμε σταθερά. Καὶ ὅτι αὐτὰ εἶναι ἀληθινά, φαίνεται ἀπό τὸ ὅτι ὁ ἀρχιερέας εἶναι μέσα. Ἑπομένως ἂς ὁμολογήσουμε ὅτι δὲν ἔχουμε πέσει. Ἄν καὶ τὰ πράγματα δὲν εἶναι κοντά, ἐμεῖς ὅμως ἂς ὁμολογήσουμε· ἂν ἦταν πρὶν ἀπὸ λίγο, ἦταν ψέμα. Ὥστε καὶ αὐτὸ εἶναι ἀληθινό, τὸ ὅτι μετατίθενται.

Τα σταυρολούλουδα για την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως


Τα ματσάκια για την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, τις λεγόμενες αροδαρές ή σταυρολούλουδα φτιάχνουν σήμερα αποβραδίς πιστοί σ’ ολόκληρη την Κρήτη, για την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, τρίτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, κατά την οποία τιμάται ο Σταυρός, το σύμβολο της χριστιανικής πίστης.

Οι πιστοί αύριο θα ασπαστούν τον Σταυρό και θα λάβουν τα ματσάκια με την ευλογία τα οποία θα φυλάξουν στο εικονοστάσι όλο τον χρόνο.

Ένα ματσάκι μέντας και στην μέση ένα γαρύφαλλο ή μια βιολέτα, τυλίγονται γερά με την κλωστή. Όταν έρθει η ώρα του Εσπερινού, οι αροδαρές πρέπει να βρίσκονται έτοιμες σε μια λεκάνη με νερό, για να διατηρηθούν δροσερές ως την επόμενη ημέρα, την Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης.

ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ: «ΟΠΛΟΝ ΑΚΑΤΑΓΩΝΙΣΤΟΝ, ΚΡΑΤΑΙΩΜΑ ΑΡΡΗΚΤΟΝ»! (Θεολογικό σχόλιο στην Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως)


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Η Γ΄ Κυριακή των Νηστειών αποκαλείται και Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, διότι η Αγία μας Εκκλησία προβάλλει για προσκύνηση τον Τίμιο Σταυρό για τον αγιασμό ημών των πιστών και την ενδυνάμωσή μας στον προσωπικό μας αγώνα αυτή την ιερή περίοδο.

Βρισκόμαστε περίπου στα μισά της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής κατά την οποία κάνουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, τον προσωπικό μας αγώνα, κατά των παθών μας και των αμαρτωλών έξεών μας. Αγωνιζόμαστε να καθαρίσουμε τους εαυτούς μας από τις επικίνδυνες και καταστροφικές μολύνσεις των ψυχών μας, που προκαλεί η αμαρτία, μας φθείρει και μας οδηγεί στο θάνατο. Να απαλλαγούμε από τα αμαρτωλά πάθη, τα οποία σπέρνει και καλλιεργεί ο «ανθρωποκτόνος απ’ αρχής» (Ιωάν.8,44) διάβολος στις ψυχές μας, με σκοπό να μας καταστρέψει. Κι ακόμα, να αποκτήσουμε αρετές, ως τα νοητά σκαλοπάτια, τα οποία μας ανεβάζουν αξιολογικά και δι’ αυτών να ανακτούμε την εφθαρμένη από την αμαρτία αυθεντική μας φύση.

Δὲν ὑπάρχει μεγαλύτερη δύναμις ἀπὸ τὸν Σταυρὸν

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ


Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (Κολασ. α΄ 20) διακηρύσσει:

«καὶ δι’ αὐτοῦ ἀποκαταλλάξαι τὰ πάντα εἰς αὐτόν, εἰρηνοποιήσας διὰ τοῦ αἵµατος τοῦ σταυροῦ αὐτοῦ, δι’ αὐτοῦ εἴτε τὰ ἐπὶ τῆς γῆς εἴτε τὰ ἐν τοῖς οὐρανοῖς» (Κολασ. α΄, 20). (Δηλ.: Καὶ δι’ αὐτοῦ ὁ Θεὸς εὐηρεστήθη νὰ συνδιαλλάξῃ καὶ νὰ συµφιλίωσῃ ὅλα πρὸς τὸν ἑαυτόν του. Καὶ εἰρήνευσε µὲ τὸ αἷµα καὶ τὴν θυσίαν τοῦ σταυρικοῦ του θανάτου εἴτε τοὺς ἐπὶ γῆς ἀνθρώπους µὲ τὸν Θεὸν καὶ µεταξύ τους, εἴτε τοὺς ἐν οὐρανοῖς ἀγγέλους, τοὺς ὁποίους ἐσυµφιλίωσε µὲ ὅλους µας).

ΚΟΒΙΤΟΦΟΒΙΑ... ΠΟΛΕΜΟΦΟΒΙΑ... ΚΑΙΡΟΦΟΒΙΑ... ΚΑΙ ΟΣΑ ΑΚΟΜΑ ΘΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ.


Γράφει ο Δαναός

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΑΣΠΕΝΣ ΣΤΗΝ ΜΙΖΕΡΗ ΖΩΗ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ.

Όπου και να ακούσεις, διαβάσεις, δεις, στην πραγματική ζωή που τρέχεις, μόνο μαυρίλα, ατελείωτους φόβους, τρόμο και τα νεύρα σου στα κάγκελα αισθάνεσαι με όλους αυτούς που έχουν την πιπίλα της δόλιας ενημέρωσης, για να σε έχουν με σκυμμένο κεφάλι με ψυχή μαραζωμένη με λογική μπερδεμένη.

Ο συγκλονιστικός λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τους νέους (8/10/1838)



 


Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025

Πώς ο Μακρυγιάννης δίδαξε τη μετάνοια σ' έναν κλέφτη!


Ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου διηγείται πως ο Στρατηγός Μακρυγιάννης δίδαξε σε έναν κλέφτη τη μετάνοια και την ευχή, με το παράδειγμά του!

Διαβάστε:

«Τώρα θα σας πω για την μετάνοια, πως την έκανε ένας Ήρωας της Επαναστάσεως, πως μάθαινε στους ανθρώπους την μετάνοια. Τον λένε Μακρυγιάννη.

Αυτός ο Μακρυγιάννης, για να δείτε πώς αυτοί οι άγιοι άνθρωποι διδάσκονταν από τους πατέρες τους και πώς η Αγία Εκκλησία με τους Κανόνες που τους έβαζε -γιατί εξομολογούντο αυτοί- ξέρανε, και πώς διδάσκανε και τους άλλους τους νέους ανθρώπους…
Τον Μακρυγιάννη .. το γκουβερνάντο που έλεγε κι αυτός… τι να τον κάνουν; Σου λέει πρέπει να του δώσουμε μια σύνταξη.

Ζωντανεύοντας τους Ήρωες του 1821 με Τεχνητή Νοημοσύνη!

 


Με τους ανθρώπους σου, να είσαι... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Με τους ανθρώπους σου, να είσαι σταθερός.

Να νιώθουν ότι μπορούνε να βασιστούνε επάνω σου. Να νιώθουν ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή, έχουνε σε σένα μια πατρίδα. Πολλές φορές το μόνο πρόβλημα στις σχέσεις μας, είναι το ότι γεμίζουμε με ανασφάλεια αυτούς που αγαπάμε.

Με τους ανθρώπους σου να είσαι αρχοντικός.

Να κάνεις ‘’χαλάλι’’ για χάρη τους. Μην αφήνεις τη μιζέρια να χαλά τη σχέση. Μην καταπιάνεσαι με ‘’σου είπα και μου είπες’’. Την αρχοντιά στον άνθρωπο, όλοι την θέλουν και όλοι την αγαπάνε.

Με τους ανθρώπους σου να είσαι, ‘’προσευχή’’.

Να είσαι προσευχή για χάρη τους. Να κάνεις προσευχή. Να τους σκεπάζεις στους πόνους και στους καημούς τους. Να εύχεσαι για αυτούς στα πιο βαθιά σκοτάδια τους. Να ξαγρυπνάς όταν αυτοί από την κούραση κοιμούνται.

Να είσαι σταθερός και να έχεις αρχοντιά…

Αλλά να ξέρεις, πως η μεγαλύτερη αγάπη που μπορεί να κάνεις για έναν άνθρωπο, είναι να προσεύχεσαι για αυτόν, όταν αυτός κοιμάται…



Χαιρετισμοί στη Θεοτόκο – Η Γ΄ Στάση

Την τρίτη Παρασκευή της Μεγάλης Σαρακοστής ψάλλεται η Γ΄ στάση των Χαιρετισμών. Ακούγονται οι επόμενοι 6 Οίκοι. Αυτοί αναφέρονται βέβαια στην Παναγία μας, αλλά τώρα φανερώνονται και δοξολογούνται οι χάρες της και υμνείται η ενανθρώπηση του Χριστού. Σ΄ αυτούς τους Οίκους, όπως και τους 6 τελευταίους, τα θεολογικά και δογματικά νοήματα είναι δυσκολότερα.


O Κτίστης μάς αποκάλυψε νέο κόσμο και τον φανέρωσε σε μας, τα κτίσματά του, καθώς σαν βλαστός γεννήθηκε από την Παρθένο, φυλάγοντάς την άφθορη. Αυτό το θαύμα βλέποντας, ας την υμνήσουμε: Είσαι το άνθος που δεν άγγιξε η φθορά, το ένδοξο στεφάνι της εγκράτειας, το λαμπρό προμήνυμα της Ανάστασης, η φανέρωση της αγγελικής ζωής. Είσαι το δέντρο με τους γλυκούς καρπούς, από το οποίο τρέφονται οι πιστοί και κάτω από τα πλατύφυλλα κλαδιά σου βρίσκουν πολλοί προστασία. Γι΄ αυτούς που περιπλανιούνται στο σκοτάδι έφερες οδηγό και γέννησες τον λυτρωτή των αιχμάλωτων στα πάθη τους. Παρακαλείς θερμά τον δίκαιο Κριτή, που συγχωρεί ό,τι φταίξαμε και δίνεις στολή θάρρους κι ελπίδας σε μας, τους γυμνούς, καθώς η στοργή σου νικά κάθε ανθρώπινο πόθο.

xaire

Εθνική Πινακοθήκη: Δεν ενέκριναν καλλιτέχνη με γλυπτά ηρώων του 1821 – Ενέκριναν πορνοβίντεο που βλασφημείται το Άγιο Πνεύμα


Εθνική Πινακοθήκη: Ένα περίκλειστο λόμπι χριστιανοφοβικών απορρίπτει οτιδήποτε το ελληνορθόδοξο και προβάλλει με άνεση τις πιο αισχρές βλασφημίες

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και τα μιαρά έργα γρήγορα προδίδονται από τις δυσώδεις αναθυμιάσεις τους. Στο ζήτημα της αντεθνικής και αντιχριστιανικής δράσης της Εθνικής Πινακοθήκης, γρήγορα έγινε ολοφάνερο τι πρεσβεύουν, τι μισούν και τι προωθούν οι εγχώριοι λομπίστες του «πολιτισμού».

Το σύστημα θρηνεί εδώ και μια βδομάδα 3 τζάμια που έσπασαν και δεν δίνει δεκάρα για το θρυμματισμένο θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων, δεν δίνει δεκάρα για την προσβολή της Παναγίας, των Αγίων, της Εκκλησίας, αλλά ακόμα – ακόμα και του Αγίου Πνεύματος, όπως αποκαλύφθηκε τελευταία. Όσο γίνεται γνωστό τι φιλοξενούσε (και τι δεν ήθελε να φιλοξενήσει) η Πινακοθήκη, προστίθεται φρίκη πάνω σε φρίκη.

Όταν πέφτεις στο κρεβάτι θα λες: «Θεοτόκε Παρθένε» και το «Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί Αυτού»


Όταν πέφτεις στό κρεβάτι θά λες: «Θεοτόκε Παρθένε» καί τό «Αναστήτω ό Θεός καί διασκορπισθήτωσαν οί εχθροί Αυτού»

ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ: Πνευματικό του παιδί ρώτησε κάποτε τον μακαριστό άγιο Γέροντά Κύριλλο, (Ηγούμενο της Μονής Οσίου Δαβίδ και άξιο διάδοχο του Οσίου Ιακώβου), τότε που ήταν εδώ κοντά μας, στη γη:

– Γέροντα, τί να κάνω για να μην έχω ταλαιπωρία στον ύπνο από τον πονηρό;

Με την πατρική του γλυκύτητα και με απλότητα της αγιότητας του, απάντησε:

– Μόλις πέσεις στο κρεβάτι θα λες το “Θεοτόκε Παρθένε”, αρέσει πολύ στην Παναγία μας, θα σταυρώνεις τρεις φορές τον αέρα λέγοντας “αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού”, θα κάνεις τον σταυρό σου και θα κλείνεις τα μάτια παραθέτοντας, πλέον, ολόκληρη την ύπαρξή σου στα χέρια του Θεού.

Νὰ λές: «Ἐπικράνθη ὁ ᾍδης, ἐπικράνθη!» καὶ νὰ σιγοψάλλης. Ἔτσι ὁ πειρασμὸς θὰ φεύγη…

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Γιατὶ νηστεύουμε τὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστή


Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Γιὰ πιὸ λόγο νηστεύουμε τὶς σαράντα αὐτὲς ἡμέρες; Τὴν παλαιὰ ἐποχὴ πολλοὶ πιστοὶ προσέρχονταν στὰ μυστήρια χωρὶς καμιὰ προετοιμασία καὶ μάλιστα κατὰ τὴν εποχὴ ποὺ ὁ Χριστὸς τὰ συνέστησε.

Ἀντιλαμβανόμενοι οἱ πατέρες τὴν παρακαλούμενη βλάβη ἀπὸ τὴν ἀπροετοίμαστη προσέλευσι, ἀφοῦ συγκεντρώθηκαν καθιέρωσαν σαράντα ἡμέρες νηστείας, προσευχῶν, ἀκροάσεως τοῦ θείου λόγου καὶ συνάξεων, ὥστε, ἀφοῦ καθαρισθοῦμε ὅλοι μας μὲ κάθε ἐπιμέλεια καὶ με προσευχὲς καὶ μὲ ἐλεημοσύνη καὶ μὲ νηστεία καὶ μὲ ὁλονύκτιες παρακλήσεις καὶ μὲ δάκρυα μετανοίας καὶ μὲ ἐξομολόγησι καὶ μὲ ὅλα τὰ ἄλλα, νὰ προσέλθουμε ἔτσι στὴν Θεία Κοινωνία μὲ καθαρὴ κατὰ τὸ δυντὸ συνείδησι.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Βηρύλλου Επισκόπου Κατάνης, Ιακώβου του Επισκόπου και Ομολογητού, Θωμά Κωνσταντινουπόλεως, Σεραπίωνος Οσίου και Φιλήμονος και Δομνίνου των Μαρτύρων (21 Μαρτίου)

Διπλά θανών Bήρυλλος εύρατο στέφη,
Ως κυριεύσας και παθών και δαιμόνων.

Άγιος Βήρυλλος Επίσκοπος Κατάνης
Oύτος ο Άγιος εκατάγετο από την Aντιόχειαν, μαθητής ων Πέτρου του Aποστόλου. Πηγαίνωντας δε εις την Δύσιν μαζί με τον Kορυφαίον εχειροτονήθη παρ’ αυτού Eπίσκοπος Kατάνης της εν τη νήσω Σικελία ευρισκομένης. Kαλώς δε και θεοφιλώς ποιμάνας το ποίμνιόν του, πολλούς ωδήγησεν εις την πίστιν του Xριστού, και πολλά εποίησε θαύματα, από τα οποία είναι άξιον εδώ να διηγηθώμεν ένα. Bρύσις ήτον εις ένα τόπον της Kατάνης, η οποία ανέβλυζε νερόν πικρότατον, τούτου δε την πικρίαν μετέβαλεν ο Άγιος εις γλυκύτητα διά προσευχής του. Tούτο το θαύμα βλέπωντας ένας Έλλην, άκρος λατρευτής των ειδώλων, επίστευσεν εις τον Xριστόν, μαζί δε με εκείνον επίστευσαν και άλλοι πολλοί. Mε τα τοιαύτα λοιπόν θαυμάσια διαλάμψας ο Άγιος, και φθάσας εις γήρας βαθύ, εκοιμήθη τον εις τους δικαίους πρέποντα ύπνον. Tο δε τίμιον αυτού λείψανον ενταφιάσθη εις την πόλιν της Kατάνης μεγαλοπρεπώς, το οποίον αναβλύζει διαφόρους ιατρείας μέχρι της σήμερον εις εκείνους, οπού μετά πίστεως αυτώ πλησιάζουσιν.

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025

Μερικές πρακτικές οδηγίες για την Προσευχή


Η συγκέντρωση του νου την ώρα της προσευχής.

Τι να κάνουμε, όταν ο νους μας τρέχει εδώ κι εκεί και δεν μπορούμε να τον συμμαζέψουμε στην προσευχή;

Όταν είμαστε μόνοι στο σπίτι, μπορούμε ν’ αναβάλουμε την έναρξη της προσευχής ή, αν έχουμε ήδη αρχίσει, να τη διακόψουμε για λίγο. Αν και ύστερα απ’ αυτό το μικρό διάλειμμα ο νους μας δεν συνεργάζεται με την προαίρεση μας, τότε δεν έχουμε παρά να του επιβάλουμε με τη βία, θέλει δεν θέλει, να συγκεντρωθεί στην προσευχή, σ’ όποιο βαθμό βέβαια είναι δυνατόν. Μέσα στην εκκλησία, πάλι, μερικές φορές δεν ακούμε ή δεν καταλαβαίνουμε όσα ψάλλονται, διαβάζονται ή εκφωνούνται. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, σταθείτε νοερά ενώπιον του Κυρίου και αφοσιωθείτε στην ευχή του Ιησού. Πρέπει να ξέρετε, πάντως, ότι στο ναό, κατά την τέλεση οποιασδήποτε ακολουθίας, και κατεξοχήν της θείας Λειτουργίας, κάθε λατρευτική πράξη, κάθε κίνηση έχει τη σημασία της. Όποιος, λοιπόν, γνωρίζει και κατανοεί τη σημασία κάθε πτυχής της τελετουργίας, συμμετέχει με επίγνωση στη σύναξη των πιστών και τρέφει την ψυχή του με το ουράνιο μάννα, που προσφέρεται άφθονα στα πνευματικά συμπόσια της εκκλησιαστικής λατρείας.

Η νύχτα, ιδιαίτερα οι μεταμεσονύκτιες ώρες, είναι το πιo κατάλληλο χρονικό διάστημα για προσευχή.

Πόσες μετάνοιες να κάνει κανείς, λέγοντας την ευχή;

Όλη μου η ζωή μια μεγάλη Σαρακοστή


Όλη μου η ζωή μια μεγάλη Σαρακοστή.

Όλη η ζωή μου ένας διαρκής αγώνας.

Μπορεί ο χρόνος να μοιάζει ατελείωτος.

Μπορεί οι πειρασμοί να είναι πολλοί.

Μπορεί μέρα με τη μέρα να νιώθω πιο βαρύς και κουρασμένος.

Μπορεί να νιώθω μοναξιά κάποιες στιγμές.

Νέα μήνυση της «ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης

 


Αφορά σε βίντεο που προβάλλεται και το κόμμα χαρακτηρίζει «άσεμνο υλικό»

Νέα μηνυτήρια αναφορά εναντίον της Εθνικής Πινακοθήκης κατέθεσε την Τετάρτη στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών ο πρόεδρος της «ΝΙΚΗΣ», Δημήτριος Νατσιός. Η μήνυση αφορά σε βίντεο που προβάλλεται στον 3ο όροφο του κτηρίου και το κόμμα χαρακτηρίζει «άσεμνο υλικό».

Ειδικότερα, υποστηρίζει ότι «η δημόσια προβολή άσεμνου υλικού υπό την υπόκρουση παραμορφωμένων αποσπασμάτων του Εθνικού μας Ύμνου και Προσευχής προς το Άγιο Πνεύμα, σε έναν χώρο αφιερωμένο στην τέχνη και την πολιτιστική μας κληρονομιά, συνιστά μείζον ζήτημα, το οποίο δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο.

Με ευθύνη της Κυβέρνησης, προσβάλλεται, άλλη μια φορά, βάναυσα το εθνικό και θρησκευτικό αίσθημα των Ελλήνων πολιτών. Αναμένουμε από την ελληνική δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της» αναφέρεται σε ανακοίνωση του κόμματος.

Η μητρότητα ως διακονία της γυναίκας

Μπορούμε άραγε να θεωρήσουμε τη σύγχρονη θέση της ως ευτυχή;

Αγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: Η μητρότητα ως διακονία της γυναίκας. Μπορούμε άραγε να θεωρήσουμε τη σύγχρονη θέση της ως ευτυχή; Πολλά έχουν αλλάξει κατά τις τελευταίες δεκαετίες· από πολλές απόψεις η γυναίκα απέκτησε θέση ασύγκριτα καλύτερη από την προηγούμενη, αλλά ωστόσο δεν έχει βρει τη θέση της στην κοινωνία· δεν έχει βρεθεί πραγματικά το σωστό μέτρο για την αξιολόγηση της.

Τι συμβαίνει με τα αγόρια στο σχολείο;


Από το Institute for family studies

Οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι οι καλύτεροι μαθητές στη τάξη είναι συνήθως κορίτσια. Τα αγόρια δείχνουν να μη τα πηγαίνουν τόσο καλά όσο τα κορίτσια. Τα κορίτσια είναι καλύτερα από τα αγόρια, από το νηπιαγωγείο ήδη, όσον αφορά τη προετοιμασία τους, την συμμόρφωση στη σχολική ζωή, τους βαθμούς, τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στο Πανεπιστήμιο και την έγκαιρη απόκτηση πτυχίου. Σύμφωνα με μελετητές, στο κορυφαίο 10% των μαθητών τα δύο τρίτα είναι κορίτσια. Από την άλλη πλευρά, τα αγόρια αποτελούν σχεδόν τα δύο τρίτα του κατώτερου βαθμολογικά 10% των μαθητών. Τα αγόρια ξεπερνούν συνολικά τα κορίτσια στα τυποποιημένα τεστ εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ωστόσο τα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις στα γραπτά κείμενα και στα προφορικά των εξετάσεων, ενώ τα αγόρια πάλι έχουν καλύτερη απόδοση σε θέματα τεχνολογίας.

Μνήμη των Οσίων Αββάδων των εν τη Μονή του Αγίου Σάββα αναιρεθέντων, των εν Αμινσώ Αγίων επτά Μαρτύρων γυναικών και Νικήτα Απολλωνιάδος (20 Μαρτίου)

 Διπλούς στεφάνους χειρός εκ του Kυρίου,

Πόνων χάριν δέχεσθε και των αιμάτων.

Eικάδι Aββάδες εκ χθονός Oυρανόν ήλυθον ευρύν.

Άγιοι Αββάδες οι εν τη μονή του Αγίου Σάββα αναιρεθέντες

Oύτοι οι Όσιοι Aββάδες συναθροισθέντες από διαφόρους τόπους, ησύχαζαν μέσα εις το Mοναστήριον του Aγίου Σάββα, δουλεύοντες τον Θεόν με ενάρετον πολιτείαν, και με πολλήν κακουχίαν και άσκησιν. Aλλ’ ο φθονερός και μισόκαλος Διάβολος, ο πάντοτε φθονών τους εναρέτους, εκίνησε κατά των Oσίων τούτων τους αθέους Aιθίοπας, τους καλουμένους Mαύρους ή Mώρους, οι οποίοι ελπίζοντες, ότι θέλουν εύρουν άσπρα και πλούτον, επήγαν εις το Mοναστήριον του Aγίου Σάββα. Eπειδή δε ερευνήσαντες, δεν ευρήκαν άσπρα να πάρουν, καθώς ήλπιζαν, διά τούτο έχυσαν τον θυμόν τους οι αιμοβόροι κατ’ επάνω των εκείσε Aγίων Πατέρων. Kαι άλλους μεν από αυτούς απεκεφάλισαν. Άλλους δε κατέκοψαν εις λεπτά. Άλλους, έσχισαν εις το μέσον, και άλλους κεντήσαντες με το ξίφος, έχυσαν τα αίματα αυτών εις την γην. Oι δε Όσιοι ευχαριστούντες, παρέδωκαν τας ψυχάς των εις χείρας Θεού, και απέλαβον την αιώνιον και μακαρίαν ζωήν της Bασιλείας των Oυρανών, διά την οποίαν υπέμειναν, και τους προτέρους αγώνας της ασκήσεως, και τα υστερινά βάσανα της αθλήσεως1.

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

Παρένθετη μητέρα εξαναγκάζεται σε έκτρωση


Ανδρόγυνο ανάγκασε την γυναίκα που κυοφορούσε το παιδί τους να κάνει έκτρωση στις 20 εβδομάδες γιατί ήπιε αλκοολούχο ποτό

Από τον «Αφήστε με να ζήσω!»

Ένα συγκλονιστικό άρθρο της Daily Mail(1), αποκάλυψε πόσο απάνθρωπη -και θανατηφόρα- μπορεί να καταλήξει μια συμφωνία παρένθετης μητρότητας.

Σύμφωνα με την Daily Mail, ένα αντρόγυνο, οι Marty και Melinda Rangers, πολυάσχολοι επαγγελματίες που έδωσαν προτεραιότητα στη σταδιοδρομία τους και στους οικονομικούς τους στόχους, δεν προχώρησαν σε εγκυμοσύνη για να μη σταθεί εμπόδιο στη ζωή τους. Αποκτώντας οικονομική άνεση, αποσύρθηκαν στην Καραϊβική και επεδίωξαν να κάνουν οικογένεια μέσα από τη παρένθετη μητρότητα, συνεργαζόμενοι με σχετικό πρακτορείο στην Καλιφόρνια.

Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου: Περί πολυλογίας και σιωπής


ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ
Περί πολυλογίας και σιωπής

1. Έχομε αναφέρει με συντομία στα προηγούμενα ότι είναι πολύ επικίνδυνο, και γι΄ αυτούς ακόμη πού θεωρούνται πνευματικοί, να κρίνουν τους άλλους, πράγμα πού υπεισέρχεται ανεπαίσθητα. Και είναι το να κρίνη κανείς τους άλλους σαν να κρίνη τον εαυτόν του και να τιμωρήται από την γλώσσα του. Τώρα λοιπόν η σειρά των λόγων απαιτεί να ομιλήσωμε για την αιτία και την θύρα από όπου εισέρχεται και εξέρχεται το πάθος της πολυλογίας.

2. Η πολυλογία είναι η καθέδρα της κενοδοξίας. Καθισμένη επάνω της η κενοδοξία προβάλλει και διαφημίζει τον εαυτόν της. Η πολυλογία είναι σημάδι αγνωσίας, θύρα της καταλαλιάς, οδηγός στα ευτράπελα, πρόξενος της ψευδολογίας, σκορπισμός της κατανύξεως. Είναι αυτή που δημιουργεί και πού προκαλεί την ακηδία. Είναι πρόδρομος του ύπνου, διασκορπισμός της «συννοίας», αφανισμός της φυλακής του νοός, απόψυξις της πνευματικής θερμότητος, αμαύρωσις της προσευχής.

«Κύριε των Δυνάμεων… ελέησον ημάς»


π. Συμεών Κραγιόπουλος

Το χαρακτηριστικό του Μεγάλου Αποδείπνου είναι αυτή η μικρή σύντομη προσευχή, την οποία επαναλαμβάνουμε και μάλιστα θυμιώντες.

Όπως θα έχετε προσέξει, αυτή την ώρα κατά κανόνα οι ιερείς θυμιούν. Επειδή είναι μια ιδιαίτερη προσευχή, μια θερμή προσευχή προς τον Θεό, συνοδεύεται με θυμίαμα, το οποίο συμβολίζει την προσευχή, την επίμονη, τη θερμή, την ακατάπαυστη προσευχή.

Παρακαλούμε λοιπόν όλοι μαζί αλλά και ο καθένας μας χωριστά τον Θεό, απευθυνόμενοι προς αυτόν και αποκαλώντας τον Κύριο. «Κύριε των Δυνάμεων, μεθ’ ημών γενού…» Δεν λέμε τυχαία τη λέξη «των Δυνάμεων». Εξαίρουμε μ’ αυτή την παντοδυναμία του Θεού, εξαίρουμε μ’ αυτή και τονίζουμε ότι ο Θεός είναι πάνω από οποιαδήποτε δύναμη. Επειδή ακριβώς εμείς οι προσευχόμενοι βρισκόμαστε σε κάποια ανάγκη, σε κάποια θλίψη, τονίζουμε αυτή την ιδιότητα του Θεού.

Η αποκτήνωση του ανθρώπου

(Αναφορά στο σύγχρονο φαινόμενο να θέλουν να προσδιορίζονται άνθρωποι ως ζώα)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 17η Μαρτίου 2025

Η αμαρτία, ως αφύσικη κατάσταση και εφεύρημα του Σατανά, εκτρέπει τον άνθρωπο από την θεοδημιούργητη φύση του. Του αφαιρεί την δυνατότητα να είναι πρόσωπο, δηλαδή ελεύθερο ον, τον υποδουλώνει στα πάθη και τον καθιστά έρμαιο των τυφλών ορμέμφυτων του.

Τον καθιστά «ομοούσιο» με την φύση των άλογων ζώων, τα οποία καθοδηγούνται από τα ένστικτά τους προκειμένου να επιβιώσουν και να πραγματοποιήσουν την διαιώνιση του είδους τους. Με άλλα λόγια η αμαρτία, όπως τονίζουν οι άγιοι Πατέρες, αποκτηνώνει τον άνθρωπο. Ο θεόπνευστος Ψαλμωδός αναφέρει πως, μετά την πτώση του ο «άνθρωπος εν τιμή ων ου συνήκε, παρασυνεβλήθη τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και ωμοιώθη αυτοίς» (Ψαλμ.48,13).

Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα



Παγκόσμια ημέρα ποίησης η 21η Μαρτίου, κοντινή ημέρα στην διπλή γιορτή των Ελλήνων, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την επέτειο της ενάρξεως της πετυχημένης Επανάστασης του 1821 για την Εθνική μας Παλιγγενεσία. Είναι μια ευκαιρία να θυμίσουμε ποιητές που εμπνεύστηκαν από το Εικοσιένα και την Πατρίδα.

Πρώτα τους ανώνυμους ποιητές των δημοτικών μας τραγουδιών. Στον αξιόλογο τόμο με τίτλο «Ηρωικά τραγούδια της Πελοποννήσου», που συνέγραψαν ο πρωτοπρεσβύτερος π. Χρίστος Κυριακόπουλος και ο κ. Δημήτριος Κ. Κυριακόπουλος, αναφέρεται αυτό που έγραψε ο Φώτης Κόντογλου: «Άνθρωπος που δεν νιώθει στα κατάβαθα της καρδιάς του τα δημοτικά μας τραγούδια δεν είναι σε θέση να νιώσει αληθινά την Επανάσταση του Εικοσιένα. Μπορεί να την καταλάβει σαν ένα πολιτικό και ιστορικό καθέκαστο, δηλαδή από την υλική πλευρά του, δεν νιώθει όμως απ’ αυτή το “τιμιότατο” δηλαδή την πνευματική φωτοχυσία, που την κάνει αυτήν την Επανάσταση ξεχωριστή ανάμεσα στις λογής λογής επαναστάσεις που γινήκανε».

Σε ένα από αυτά τα ποιήματα που παρατίθενται στον ως άνω τόμο και που η μουσική τους είναι σε τσάμικο χορό, γράφεται:

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων και συζύγων Xρυσάνθου και Δαρείας. Μνήμη των Αγίων Μαρτύρων Κλαυδίου του Τριβούνου, της συζύγου αυτού Ιλαρίας και των υϊών αυτών Μαύρου και Ιάσονος. Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Παγχαρίου (19 Μαρτίου)

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων και συζύγων Xρυσάνθου και Δαρείας

Kαν εκπνέωσι ζώντες εισδύντες βόθρω,
Ζώσι Xρύσανθος εν πόλω και Δαρεία.
Xώσαν συζυγίην δεκάτη ενάτη ομόλεκτρον.

Μαρτύριο των Aγίων Mαρτύρων και συζύγων Xρυσάνθου και Δαρείας. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Nουμεριανού εν έτει σπδ΄ [284]. Kαι ο μεν Xρύσανθος ήτον υιός ενός συγκλητικού άρχοντος της Aλεξανδρείας, ονόματι Πολέμωνος, η δε Δαρεία εκατάγετο από τας Aθήνας. Eπειδή ο Xρύσανθος εκατηχήθη την εις Xριστόν πίστιν από ένα Eπίσκοπον, όστις ήτον κεκρυμμένος μέσα εις ένα σπήλαιον, και εβαπτίσθη από αυτόν, διά τούτο εκήρυττε τον Xριστόν. Tούτο δε μαθών ο πατήρ του Aγίου, έκλεισεν αυτόν μέσα εις φυλακήν, και τον ετιμώρει με πολυήμερον πείναν. Eπειδή δε ο Άγιος έμεινεν ασάλευτος εις την του Xριστού πίστιν, τούτου χάριν ο πατήρ του έστειλε και επήρεν από τας Aθήνας μίαν κόρην ωραίαν, Δαρείαν ονόματι, ήτις ήτον φιλόσοφος, και αναγκάζει τον υιόν του Xρύσανθον να λάβη αυτήν γυναίκα, με σκοπόν, ίνα διά τον προς αυτήν έρωτα, μεταβληθή από την πίστιν των Xριστιανών. O δε Άγιος βλέπων αυτήν, την εμεταχειρίσθη ως αδελφήν και όχι ως γυναίκα. Eσυμφώνησαν γαρ και οι δύω να μένουν παρθένοι έως θανάτου. Όθεν αντί να πείση η Δαρεία τον Xρύσανθον, έπεισεν ο Xρύσανθος την Δαρείαν με τας διδασκαλίας του. Όθεν και αρνηθείσα αυτή την πατρικήν ασέβειαν, επίστευσεν εις τον Xριστόν και εδέχθη το Άγιον Bάπτισμα.

Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΑΣΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ – Πέτρος Ξεκούκης: Το θαύμα που έζησε ο ηθοποιός της σειράς


Ο αγαπημένος ηθοποιός μίλησε για τον ρόλο του στη σειρά ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΑΣΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ

Ο Πέτρος Ξεκούκης, σε συνέντευξή του στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα, μίλησε για τον ρόλο του στη σειρά του MEGA για τον Άγιο Παΐσιο, καθώς και για ένα θαύμα που ισχυρίζεται ότι βίωσε στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στην Άνδρο.

Ο ηθοποιός αποκάλυψε ότι είχε γνωρίσει τον Άγιο Παΐσιο και περιέγραψε ένα περιστατικό που έζησε μαζί του. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην εμπειρία του από τα γυρίσματα της σειράς και στην πνευματική του σχέση με τον Άγιο Παΐσιο.

Για τον ρόλο του στη σειρά είπε: «Υποδύομαι τον μοναχό Γαλακτίωνα. Ήταν ένα πρόσωπο το οποίο συναντήθηκε με τον Άγιο Παΐσιο στο Σινά, όταν ο Άγιος βρισκόταν για άσκηση στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης. Είχε πει στον Άγιο Παΐσιο ότι πρέπει να φύγει από το Σινά και να επιστρέψει πίσω στο Άγιο Όρος, γιατί εκεί τον ήθελε η Παναγία».

Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου: Περί κενοδοξίας

ΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ
Περί κενοδοξίας
(Διά την πολύμορφον κενοδοξίαν)

1. Μερικοί συνηθίζουν, όταν ομιλούν περί των παθών και των λογισμών, να κατατάσσουν την κενοδοξία σε ιδιαίτερη τάξι, χωριστά από την υπερηφάνεια. Γι΄ αυτό και λέγουν ότι είναι οκτώ οι πρώτοι και κυρίαρχοι πονηροί λογισμοί. Αντιθέτως ο Θεολόγος Γρηγόριος και άλλοι από τους διδασκάλους τους εμέτρησαν επτά.

Σ΄ αυτούς περισσότερο πείθομαι και εγώ∙ διότι ποιος μπορεί να έχη υπερηφάνεια, αφού ενίκησε την κενοδοξία; Τόση δε μόνο διαφορά έχουν μεταξύ τους, όση έχει έκ φύσεως το παιδί από τον άνδρα και το σιτάρι από τον άρτο. Το πρώτο δηλαδή είναι η αρχή και το δεύτερο το τέλος. Τώρα λοιπόν πού το καλεί η περίστασις ας ομιλήσωμε με συντομία για την αρχή και την ολοκλήρωσι των παθών, δηλαδή την ανόσιο οίησι. Λέγω με συντομία, διότι όποιος επιχειρεί να φιλοσοφήση γι΄αυτήν είς μήκος, ομοιάζει με εκείνον που ματαιοπονεί προσπαθώντας να ζυγίση τους ανέμους.

Ο Κύριος, όταν θα πρέπει, θα παρουσιάσει τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες, που θα συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, για να ομολογήσουν την ορθόδοξη πίστη και να στερεώσουν την παράδοση και να δώσουν χαρά μεγάλη στην Μητέρα μας Εκκλησία. Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης

Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου

…Μετά λύπης μου, από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό. Ξέρουν, όμως, να ομιλούν για αγάπη και ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει.

Θα ήθελα να παρακαλέσω θερμά όλους τους φιλενωτικούς αδελφούς μας: Επειδή το θέμα της ενώσεως των Εκκλησιών είναι κάτι το πνευματικόν και ανάγκην έχουμε πνευματικής αγάπης, ας το αφήσουμε σε αυτούς που αγαπήσανε πολύ τον Θεόν και είναι θεολόγοι, σαν τους Πατέρας της Εκκλησίας, και όχι νομολόγοι, που προσφέρανε και προσφέρουν ολόκληρο τον εαυτόν τους εις την διακονίαν της Εκκλησίας (αντί μεγάλης λαμπάδας), τους οποίους άναψε το πύρ της αγάπης του Θεού και όχι ο αναπτήρας του νεωκόρου. Ας γνωρίζωμεν ότι δεν υπάρχουν μόνον φυσικοί νόμοι, αλλά και πνευματικοί. Επομένως, η μέλλουσα οργή του Θεού δεν μπορεί να αντιμετωπισθή με συνεταιρισμόν αμαρτωλών (διότι διπλήν οργήν θα λάβωμεν), αλλά με μετάνοιαν και τήρησιν των εντολών του Κυρίου.

Βοηθάει με τον τρόπο που Εκείνος ξέρει


Άγιος Ισαάκ ο Σύρος

Ο Κύριος είναι πάντοτε κοντά μας, έτοιμος να βοηθήσει τους εκλεκτούς Του.

Μα ποτέ και σε τίποτε δεν δείχνει φανερά την δύναμή Του, αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Και αυτό για να μη καταντήσουμε να παρανοήσουμε την βοήθειά Του. Γιατί τότε θα μας βγει σε κακό.

Και ενεργεί έτσι από την φροντίδα Του για τους εκλεκτούς Του. Επειδή θέλει να τους δείξει, ότι ούτε στιγμή δεν παύει να φροντίζει γι’ αυτούς, έστω κι αν δεν γίνεται αντιληπτός. Τους αφήνει, λοιπόν, οτιδήποτε κι αν τους συμβεί, να κάμουν ένα αγώνα, ο καθένας ανάλογα με την δύναμή του, κοπιάζοντας στην προσευχή. Και μόνο, να κάτι είναι τόσο πολύ δύσκολο, ώστε να τους καταβάλει, (όταν δηλαδή φανούν ανίκανοι να το αντιμετωπίσουν μόνοι τους, όταν είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τον αγώνα τους, επειδή η φύση τους δεν είναι άξια για τέτοιο αγώνισμα), τότε τον αγώνα τον τελειώνει Εκείνος με την μεγάλη Του δύναμη. Τότε τους βοηθάει. Με τον τρόπο που Εκείνος ξέρει. Και στο μέτρο που είναι άξιοι. Τους ενισχύει σε όσο μέτρο απαιτούν οι περιστάσεις, χωρίς εκείνοι να το καταλαβαίνουν. Και τους βοηθάει, μέχρι που να δυναμώσουν οι ίδιοι, και να μπορούν πια να ξεπερνούν τις δοκιμασίες τους μόνοι τους.

Τους βοηθάει να λύσουν το δύσλυτο γι’ αυτούς πρόβλημα των δοκιμασιών τους με την γνώση, που τους χαρίζει. Και η γνώση αυτή, και μόνο που την σκέπτονται, τους ξυπνάει σε προσευχή που τους ωφελεί κι από τις δύο πλευρές.

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Kυρίλλου Aρχιεπισκόπου Iεροσολύμων (18 Μαρτίου)

Eίσελθε κέρδος εκ ταλάντων προσφέρων,
Eις την χαράν Kύριλλε του σου Kυρίου.
Oγδοάτη δεκάτη θάνατος μέλας είλε Kύριλλον.

Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων. Τοιχογραφία του 14ου αιώνα μ.Χ. στον Ιερό Ναό του Σωτήρος (Κουτσέβιτσε – Σκόπια)
Oύτος ο εν Aγίοις Πατήρ ημών Kύριλλος, ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Kωνσταντίου υιού του Mεγάλου Kωνσταντίνου εν έτει τμ΄ [340]. Kαι επειδή ήτον υιός ευσεβών και ορθοδόξων γονέων, διά τούτο επαιδεύθη παρ’ αυτών και ανεθράφη με ευσεβή και ορθά δόγματα. Aφ’ ου δε ο τότε Iεροσολύμων απήλθεν εις την άλλην ζωήν, ο μακάριος ούτος Kύριλλος ανέβη εις τον αρχιεπισκοπικόν θρόνον των Iεροσολύμων. Όθεν υπερμάχει διά τα των Aποστόλων και των Πατέρων δόγματα. Tότε ήτον και ο Aρειανός Aκάκιος ο της εν Παλαιστίνη Kαισαρείας έχων τον θρόνον. O οποίος αγκαλά και απεκηρύχθη και εκαθηρέθη από την εν Σαρδική γενομένην τοπικήν Σύνοδον, διατί δεν ήθελε να ομολογήση τον Yιόν ομοούσιον με τον Πατέρα, δεν έστερξεν όμως την συνοδικήν ταύτην καθαίρεσιν, αλλά τυραννικώς εκράτει τον θρόνον της Kαισαρείας, με το να ήτον γνώριμος και φίλος του βασιλέως Kωνσταντίου, του φρονούντος από κουφότητα γνώμης τα του Aρείου. Όθεν αυτός λαβών εξουσίαν από τον βασιλέα, εκατέβασεν από τον θρόνον τον μακάριον τούτον Kύριλλον, και εξώρισεν αυτόν από τα Iεροσόλυμα.

Μόνο ο Θεός σώνει αυτή τη χώρα – Παραδέχτηκε παράδοση κυριαρχίας ο Χ.Ροζάκης: «Ζητάμε την άδεια των Τούρκων για ό,τι κάνουμε στο Αιγαίο»


Εθνική μειοδοσία με τη «βούλα» του Χρήστου Ροζάκη - Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση τοποθετεί τουρκόφιλους υφυπουργούς σε θέσεις - κλειδιά

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης τοποθετεί στα υπουργεία Ενέργειας και Εξωτερικών πολιτικούς που έχουν εκφράσει – ακραία – ενδοτικές θέσεις στα ελληνοτουρκικά, ο γνωστός εθνομηδενιστής και τουρκόφιλος της «σχολής» ΕΛΙΑΜΕΠ, Χρήστος Ροζάκης, ομολόγησε χωρίς την παραμικρή ντροπή ότι η Ελλάδα πρέπει να λαμβάνει άδεια από την Τουρκία, για όποια ενέργεια θέλει να προβεί σε ελληνικά νερά!

Ο γεωπολιτικός «εγκέφαλος» της Σημιτικής γραμμής των «ήρεμων νερών» και πολύ γνωστός για τις ανθελληνικές θέσεις του, Χρήστος Ροζάκης, μίλησε συγκεκριμένα σε συνέδριο του κύκλου ιδεών «Η Ελλάδα Μετά VIII».

Ο καθηγητής είπε συγκεκριμένα τα εξής απίστευτα και εξοργιστικά:

Ακυρώνεται η παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου στα Τρίκαλα


Μετά από συντονισμένες προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας, ακυρώθηκε η παράσταση του κωμικού Χρ. Ζαραλίκου στα Τρίκαλα. Προηγήθηκε η ακύρωση της παραστάσεως και στο Αγρίνιο.

Αιτία η διαφημιστική αφίσσα της παράστασης, στην οποία ο εν λόγω ηθοποιός διακωμωδεί το πρόσωπο του Κυρίου μας, υποδυόμενος τον Νυμφίο! Η ακύρωση της παραστάσεως έγινε με καθόλα νόμιμο τρόπο, τα υποτιμητικά σχόλια όμως από τους “προοδευτικούς” δεν έλειψαν…

Φτάνει πια με τον εξευτελισμό των ιερών της πίστεώς μας! Ας γίνουν γνωστοί οι “καλλιτέχνες” αυτοί με την αξία τους και όχι καθυβρίζοντας τον Θεό και τους Αγίους!

Δόξα τω Θεώ κάποιοι πιστοί αντιδρούν και η προσπάθειά τους καρποφορεί. Μακάρι να βρεθούν και αλλού μιμητές!

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της ΝΙΚΗΣ, με αφορμή την βλάσφημη αφίσα της παράστασης «Και εγώ υπάλληλος είμαι»


Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025

Η ελευθερία της έκφρασης και η σάτιρα, χρησιμοποιούνται συχνά ως πρόσχημα για την κακόβουλη προσβολή των παραδοσιακών αξιών και των Θείων, με στόχο κυρίως την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το παράδειγμα των συνεχιζόμενων παραστάσεων, με την κατάπτυστη αφίσα του πρωταγωνιστή, να απεικονίζει τον Χριστό ως καρικατούρα, αποδεικνύει πως η βλασφημία Ιερών Προσώπων έχει γίνει εργαλείο προβολής και εμπορικής εκμετάλλευσης ποδοπατώντας βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα του λαού μας.

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ, ως πολιτική δύναμη που υπερασπίζεται τις αξίες της Ορθοδοξίας, του σεβασμού στις θρησκευτικές πεποιθήσεις και την κοινωνική συνοχή, καταδικάζει απερίφραστα την αφίσα της εν λόγω παράστασης που πρόκειται να παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη.

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025

Ἡ Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία. ΛΓ’ (33η) Πνευματικὴ Σύναξη Διαλόγου μὲ τὸν Μόρφου Νεόφυτο (27.03.2024)

 

Ἡ ΛΓ’ Πνευματικὴ Σύναξη Διαλόγου μὲ τὸν Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτο μὲ θέμα τὴν Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, πραγματοποιήθηκε στὶς 27 Μαρτίου, 2024 στὸν ἱερὸ ναὸ Παναγίας Χρυσελεούσης στὴν κοινότητα Ἀκακίου τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου.

πηγή: https://immorfou.org.cy/

ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ – Ο επονομαζόμενος Άνθρωπος του Θεού (17 Μαρτίου)


Ἐκ ῥίζης ἐβλάστησας, περιφανοῦς καί κλεινῆς, ἐκ πόλεως ἤνθησας, βασιλικῆς καί λαμπρᾶς, Ἀλέξιε πάνσοφε· πάντων δ᾽ ὑπερφρονήσας, ὡς φθαρτῶν καί ῥεόντων, ἔσπευσας συναφθῆναι, τῷ Χριστῷ καί Δεσπότῃ. Αὐτόν οὖν ἐκδυσώπει ἀεί, ὑπέρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Ο Όσιος Αλέξιος γεννήθηκε στη Ρώμη κατά τους χρόνους των αυτοκρατόρων Αρκαδίου (395 – 408 μ.Χ.) και Ονωρίου (395 – 423 μ.Χ.) από ευσεβείς και εύπορους γονείς. Ο πατέρας του Ευφημιανός ήταν συγκλητικός, φιλόπτωχος και συμπαθής, ώστε καθημερινά παρέθετε τρεις τράπεζες στο σπίτι του για τα ορφανά, τις χήρες και τους ξένους που ήταν πτωχοί. Η γυναίκα του ονομαζόταν Αγλαΐς και ήταν άτεκνη. Στη δέησή της να αποκτήσει παιδί, ο Θεός την εισάκουσε. Και τους χάρισε υιό. Αφού το παιδί μεγάλωσε κι έλαβε την κατάλληλη παιδεία, έγινε σοφότατος και θεοδίδακτος. Όταν έφθασε στη νόμιμη ηλικία, τον στεφάνωσαν με θυγατέρα από βασιλική και ευγενική γενιά. Το βράδυ όμως στο συζυγικό δωμάτιο ο Όσιος, αφού πήρε το χρυσό δακτυλίδι και τη ζώνη, τα επέστρεψε στην σύζυγό του και εγκατέλειψε τον κοιτώνα. Παίρνοντας αρκετά χρήματα από τα πλούτη του έφυγε με πλοίο περιφρονώντας την ματαιότητα της επίγειας δόξας. Καταφθάνει στην Λαοδικεία της Συρίας και από εκεί στην Έδεσσα της Μεσοποταμίας. Εκεί ο Όσιος Αλέξειος μοίρασε τα χρήματα στους πτωχούς, ακόμη και τα ιμάτιά του, και, αφού ενδύθηκε με κουρελιασμένα και χιλιομπαλωμένα ρούχα, κάθισε στο νάρθηκα του ναού της Υπεραγίας Θεοτόκου, ως ένας από τους πτωχούς. Προτίμησε έτσι να ζει με νηστεία όλη την εβδομάδα και να μεταλαμβάνει των Αχράντων Μυστηρίων κάθε Κυριακή, ενώ μόνο τότε έτρωγε λίγο άρτο και έπινε λίγο νερό.

Μεσαίωνας είναι…


Μεσαίωνας είναι…

Μεσαίωνας είναι…Να πληρώνεις αδρά για τις υγειονομικές υπηρεσίες αλλά να σου παρέχονται λειψές (όταν σου παρέχονται).

Μεσαίωνας είναι να πληρώνεις για το σύστημα εκπαίδευσης και να χρειάζεται να στείλεις το παιδί σου σε δέκα φροντιστήρια προκειμένου να πετύχει τους στόχους του (όχι, δεν φταίει η πλειονότητα των φιλότιμων εκπαιδευτικών γι' αυτό).

Μεσαίωνας είναι να καίγεσαι αβοήθητος απ' τον κρατικό μηχανισμό σε μια πυρκαγιά.

Μεσαίωνας είναι να παίρνεις το τρένο να πας σπίτι σου και να μη γυρίζεις ποτέ, όχι γιατί το αποφάσισε ο Θεός, αλλά γιατί εγκληματήσανε οι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι.

Οι εκκλησίες της Βρετανίας που εξαφανίζονται: Πάνω από 3.500 έκλεισαν και μετατρέπονται σε παμπ, πισίνες και... τζαμιά!


Το φαινόμενο που αντανακλά τη μεταβαλλόμενη θρησκευτική σύνθεση της χώρας, με τον Χριστιανισμό σε παρακμή και το Ισλάμ σε άνοδο

Ήταν κάποτε το επίκεντρο σχεδόν κάθε κοινότητας σε ολόκληρη τη Βρετανία, με την εκπληκτική αρχιτεκτονική τους, που χαρακτήριζε τόσο τη θρησκευτική όσο και την πολιτιστική παράδοση της χώρας. Όμως, με την προσέλευση στην εκκλησία να έχει πέσει κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες, περισσότερες από 3.500 εκκλησίες έχουν κλείσει σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία δέκα χρόνια, με πολλές να είναι σχεδόν ερείπια που δεν μπορούν πλέον να σωθούν για λόγους οικονομικούς και βρίσκονται στο φάσμα της κατάρρευσης ή της κατεδάφισης, για λόγους ασφαλείας.

Ωστόσο, ενώ η ανησυχητική παρακμή τους δίνει μια ζοφερή εικόνα για όσους εξακολουθούν να βλέπουν τη Βρετανία ως χριστιανική χώρα, πολλές εκκλησίες αλλάζουν χρήση και μετατρέπονται σε σπίτια, παμπ, κλαμπ, ακόμα και πισίνες!

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς γίνεται δείκτης πορείας γιὰ τὴν θέση καὶ εὐθύνη τῆς Ὀρθοδοξίας στὸν σύγχρονο κόσμο


Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ

Τὸ μήνυμα τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ

1. Ὁ Ἠσυχασμός εἶναι ἡ πεμπτουσία τῆς ὀρθοδόξου παραδόσεως, ταυτιζόμενος μὲ αὐτὸ ποὺ περικλείει καὶ ἐκφράζει ὁ ὅρος ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Ἔξω ἀπὸ τὴν ἡσυχαστικὴ παράδοση ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἀνύπαρκτη καὶ ἀδιανόητη. Ἡ ἡσυχαστικὴ πράξη, ἐξ ἄλλου, εἶναι ἡ «λυδία λίθος» γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς αὐθεντικῆς χριστιανικότητας. «Νηστεία, ἀγρυπνία, προσευχὴ» -μὲ τὶς ἡσυχαστικὲς πρακτικὲς- ἀποκτῶνται τὰ οὐράνια χαρίσματα στὴν ὀρθοδοξοπατερικὴ παράδοση. Πρέπει δὲ νὰ ἀποσαφηνισθεῖ ἐξ ἀρχῆς, ὅτι ὡς ἡσυχασμὸς νοεῖται κυρίως...

ἡ πορεία προς τὴν θέωση καὶ ἡ ἐμπειρία τῆς θεώσεως καὶ δευτερευόντως ἡ διερεύνηση καὶ καταγραφὴ αὐτῆς τῆς πορείας καὶ ἐμπειρίας, ἡ ἀκαδημαϊκὴ δηλαδὴ νοηματοδότηση τοῦ ὄρου «θεολογία».

Το πιο επικίνδυνο πράγμα στη ζωή, είναι... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Το πιο επικίνδυνο πράγμα στη ζωή, είναι το βόλεμα. 
Άνθρωποι βολεμένοι στις ζωούλες τους, με μια νοοτροπία “αφού δεν ενοχλώ κανέναν, να μη με ενοχλούν”. Και ξυπνάνε μια μέρα και είναι μέσα τους ήδη πια νεκροί…

Το πιο επικίνδυνο πράγμα στη ζωή είναι ο συμβιβασμός. 
Το να μην είναι έτοιμος ο άνθρωπος να “σπάσει αυγά”. Το να φοβάται να στηρίξει “το δίκιο, το πρέπει, το σωστό”, φοβούμενος μην τον παρεξηγήσουν. Φοβούμενος μην τον χαρακτηρίσουν γραφικό...

Το πιο επικίνδυνο πράγμα στη ζωή, είναι το να εθελοτυφλείς. 
Το να έχεις μπροστά σου την αλήθεια, αλλά να επιμένεις σε ένα ψέμα βολικό. Γιατί δεν αντέχεις να γυρίσεις τούμπα τη ζωή σου.

Το πιο επικίνδυνο πράγμα στη ζωή, είναι ο εγωισμός. 
Το να μην έχεις μάτια για τον αδερφό. Το να τοποθετείς τον εαυτό σου, μια ζωή στο κέντρο…

Ο βολεμένος ο άνθρωπος, ο συμβιβασμένος και εκείνος που εθελοτυφλεί, έχουν μια ελπίδα κάποια στιγμή για επιστροφή…
Ο αμετανόητος όμως ο εγωιστής, συνήθως, εγωιστής πεθαίνει…
Ας έχουμε το νου μας…

Καλή και ευλογημένη εβδομάδα.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2025

Άγιον Όρος – Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη: Διαδρομές που πάντα θα μιλούν για τα βήματα ενός μεγάλου Αγίου (Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, μνήμη 14 Νοεμβρίου και Β’ Κυριακή των Νηστειών)

Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

Μέγας πατήρ της Εκκλησίας και οικουμενικός διδάσκαλος. Η διδασκαλία του για τη θέωση του ανθρώπου και τη μετοχή του στις άκτιστες ενέργειες του Θεού, εκφράζει την ουσία της ορθόδοξης πνευματικής ζωής, σε πλήρη αντίθεση με την εκκοσμικευμένη θεολογία της εποχής του, που διαμορφώθηκε με την επίδραση του σχολαστικιστικού ανθρωποκεντρισμού του ρωμαιοκαθολικισμού.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αποτελεί σπάνια περίπτωση στη ζωή της Εκκλησίας. Πρόκειται για θεολόγο θεόπτη, που εκφράζει την ουσία της ορθόδοξης πνευματικής ζωής με μοναδικό συνθετικό τρόπο. Εχει ως θεμέλιο της πνευματικής του καταρτίσεως τη βίωση της θείας χάριτος και, τη θέωση μέσα στο φως των ακτίστων ενεργειών του Θεού. Προικισμένος με οξύ νού μπόρεσε να κινηθεί άνετα στον χωρο της θεολογίας και να εκφράσει ακραιφνή τριαδολογία με τα σημαντικά έργα του.