Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

Ερμηνεία του Ευαγγελίου της Β΄ Κυριακής των Νηστειών από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ιερά Μονή Παναγίας του Άρακα

Ο μεν Ματθαίος λέει, ότι απλά τον έφεραν τον παραλυτικό, οι άλλοι δε ευαγγελιστές προσθέτουν ότι τον κατέβασαν αφού άνοιξαν οπή στην στέγη. Και ότι τοποθέτησαν τον ασθενή μπροστά στον Χριστό, χωρίς να πουν τίποτε, αλλά άφησαν τα πάντα στην διάθεση του Χριστού. Μιλούσε η ενέργεια τους από μόνη τους.

Και στην αρχή του έργου του ο Χριστός βεβαίως μετέβαινε από το ένα μέρος στο άλλο, και δεν ζητούσε από αυτούς που τον πλησίαζαν τόσο μεγάλη πίστη, στην προκειμένη όμως περίπτωση και ήρθαν κοντά του και εκδήλωσαν την πίστη τους. Διότι λέει. «Όταν είδε την πίστη τους», δηλαδή την πίστη αυτών που χάλασαν την στέγη. Γιατί δεν ζητάει σε όλες τις περιπτώσεις μόνο από τους ασθενείς πίστη, όπως, π.χ., σε εκείνες τις περιπτώσεις που οι ασθενείς δεν έχουν τα λογικά τους ή όταν έχουν χαμένες τις αισθήσεις τους σε άλλες περιπτώσεις εξ αιτίας της ασθένειάς τους ή δεν μπορούν να έρθουν οι ίδιοι (πρβλ. Χαναναία ή τον υπηρέτη του εκατόνταρχου). Σε αυτή όμως την περίπτωση είχε εκδηλωθεί μάλλον η πίστη του ασθενούς, γιατί αλλιώς δεν θα δεχόταν να χαλαστεί η στέγη και να κατεβεί κινδυνεύοντας, αν δεν πίστευε.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ. 1,10-2,3] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ. 1,10-2,3]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ὃταν δὲ πάλιν εἰσαγάγῃ τὸν πρωτότοκον εἰς τὴν οἰκουμένην, λέγει· καὶ προσκυνησάτωσαν αὐτῷ πάντες ἄγγελοι Θεοῦ. καὶ πρὸς μὲν τοὺς ἀγγέλους λέγει· ὁ ποιῶν τοὺς ἀγγέλους αὐτοῦ πνεύματα, καὶ τοὺς λειτουργοὺς αὐτοῦ πυρὸς φλόγα· πρὸς δὲ τὸν ὑἱόν· ὁ θρόνος σου, ὁ Θεός, εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος· ῥάβδος εὐθύτητος ἡ ῥάβδος τῆς βασιλείας σου (:Καὶ ὅταν θὰ εἰσαγάγει ὁ Πατὴρ μὲ δόξα καὶ δύναμη τὸν Υἱὸ ποὺ γεννήθηκε ἀπὸ Αὐτὸν πρὶν δημιουργηθεῖ ὅλη ἡ κτίση, γιὰ νὰ κρίνει τὴν οἰκουμένη, λέει: "Νὰ Τὸν προσκυνήσουν ὅλοι οἱ ἄγγελοι τοῦ Θεοῦ". Ὁ Υἱὸς λοιπὸν ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος εἶναι Κύριος καὶ τῶν ἀγγέλων· καὶ γιὰ τοὺς ἀγγέλους λέει: "Ὁ Θεὸς κάνει τοὺς ἀγγέλους Του ταχυκίνητους καὶ αἰθέριους σὰν τοὺς ἀνέμους, καὶ τοὺς λειτουργοὺς ποὺ Τὸν ὑπηρετοῦν λαμπροὺς καὶ δραστικοὺς σὰν τὴν πύρινη φλόγα". Γιὰ τὸν Υἱὸ ὅμως λέει: "Ὁ βασιλικός Σου θρόνος, Θεέ, μένει στερεὸς καὶ ἀσάλευτος στοὺς ἀτέλειωτους αἰῶνες. Ἡ βασιλική Σου ράβδος εἶναι ράβδος καὶ ἐξουσία εὐθύτητας καὶ δικαιοσύνης")» [Ἑβρ. 1,6-8].

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΕΧΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΟΠΟΙΪΑ (Αναφορά στα φαινόμενα «No Kids» και «Freechildren»)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 11η Μαρτίου 2025


Ίσως δεν έχει υπάρξει πιο αλλοπρόσαλλη ιστορική περίοδος από την εποχή μας, της οποία κύριο χαρακτηριστικό είναι ο άκρατος ατομισμός, ο χωρίς όρια ηδονισμός, ο οποίος έχει θεοποιήσει κυριολεκτικά τον σύγχρονο άνθρωπο. η ευγενής έννοια της αξίας και του σεβασμού του συνανθρώπου, ως εικόνα Θεού, όπως διδάσκει η Εκκλησίας μας, έπαψε να υπάρχει και έχει αντικατασταθεί από την έννοια του ατομικού συμφέροντος. Ο «άλλος» έχει θέση στη ζωή μας, μόνον εφόσον υπηρετεί το «εγώ» μας, την εξυπηρέτηση του ατομισμού μας, την ευδαιμονία μας, την ηδονοθηρία μας. Αντίθετα, όποιος «απειλεί» την όποια ατομική μας ικανοποίηση (εξουσιαστική, ηδονιστική, οικονομική, κοινωνική, κλπ), μας είναι αδιάφορος και συχνά αντίπαλός μας, ο οποίος πρέπει να αποδυναμωθεί, να εξουδετερωθεί, να πάψει να μας είναι εμπόδια στην ατομική μας «ανέλιξη».

Δύο λυτρωτικές συμβουλές του αγίου Παϊσίου


Θα αναφερθώ σε δύο συμβουλές, που μου έδωσε ο Γέροντας Παΐσιος, όταν τον επισκέφθηκα για την τελική επιβεβαίωση του θελήματος του Θεού, ως προς την είσοδό μου στην ιερωσύνη.

Ήταν η 1η Νοεμβρίου 1986, κατά την οποία η Εκκλησία τιμά την μνήμη του οσίου Δαβίδ του Γέροντος. Μέσα στο υγρό φθινοπωρινό απόγευμα κατέβαινα με λαχτάρα από τις Καρυές προς το κελλί του Γέροντος, την Παναγούδα. Λίγο πιο κάτω από την μονή Κουτλουμουσίου, δύο σκυλιά έγιναν «συνοδοιπόροι» μου. Προπορεύονταν στο μονοπάτι, το οποίο δεν γνώριζα καλά. Όταν με οδήγησαν μπροστά στην εξώπορτα της αυλής του κελλιού και βγήκε ο Γέροντας για να με υποδεχθεί, τους είπε με νόημα «άντε, πηγαίνετε τώρα». Και εκείνα, σαν καλοί «υποτακτικοί», έφυγαν αμέσως, αφού είχαν εκπληρώσει την αποστολή τους.

«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής


Τραγικό άγαλμα στη Θεσσαλονίκη, που συμβολίζει τη... γυναίκα - Πως γίνεται να ορφάνεψε από έμπνευση η Ελλάδα, με τέτοιο πολιτισμό;

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Όταν μια κοινωνία εξοντώνει μεθοδικά τις παραδοσιακές αξίες της, μοιραία εξοντώνει τόσο τον πολιτισμό της, όσο και την αισθητική της. Η εγκατάλειψη του ήθους ασχημαίνει τις πόλεις μας. Ο ορθοπολιτικός φασισμός στραγγαλίζει κάθε μορφή δημιουργίας. Οι παραδοσιακές σχολές τέχνης λογοκρίνονται και οι νεωτεριστικές ασχημονούν.

Η μεταμοντέρνα τέχνη της Νέας Εποχής δεν θέλει να παραπέμπει σε τίποτε και καταλήγει να μη συμβολίζει και τίποτε. Να μην εμπνέει τίποτε. Να μην προσφέρει τίποτε. Είναι κενές δημιουργίες που αξιώνουν σέβας στον μηδενισμό τους. Νιχιλισμός που πασάρεται σαν δημιουργία. Δυσμορφία που διαφημίζεται ως ομορφιά. Έλλειψη νοήματος που παρουσιάζεται σαν διανόηση. Σκοτάδι που εμφανίζεται σαν απόρροια διαφωτισμού.

Ένα ποίημα για τον ανασχηματισμό από τον σπουδαίο ποιητή Γεώργιο Σουρή


Παναγιώτης Λιάκος
Όταν τα ‘χουν γράψει καλύτερα όλων οι σπουδαίοι ποιητές, δεν έχει κάποιο νόημα να γράψουμε κάτι παρόμοιο και κατώτερο των περιστάσεων.

Ο Γεώργιος Σουρής (1853-1919) είχε «διαβάσει» καλά τις προσωπικότητες που συνθέτουν το ψηφιδωτό του ημεδαπού πολιτικού βίου, που παραμένει και τώρα απαράλλαχτος. Γι’ αυτό όλα του τα πολιτικά ποιήματα είναι διαχρονικά. Ένα εξ αυτών το «Ἀρχηγοί», που ταιριάζει γάντι και στον χθεσινό (14/2) ανασχηματισμό.

Αξίζει να το προσέξετε:

Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 στὴν περιοχὴ τῆς Συρίας


Γράφει ὁ Χαράλαμπος Μηνάογλου

Μέρες ποὺ εἶναι καὶ μὲ ἀφορμὴ τὸν διωγμὸ κατὰ τῶν χριστιανῶν στὴν Συρία καὶ δὴ τῶν Ἑλληνορθοδόξων, καλὸ εἶναι νὰ θυμηθοῦμε μία ἀπὸ τὶς πιὸ ρωμαίικες στιγμὲς τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821, τὴν ἀπόβαση Ἑλλήνων ἀγωνιστῶν στὸν Λίβανο τὸ 1826 μὲ σκοπὸ νὰ ξεσηκώσουν τοὺς Ἑλληνορθόδοξους τοῦ Λιβάνου καὶ εὐρύτερα τῆς Συρίας καὶ νὰ τοὺς ἐντάξουν στὴν Ἐπανάσταση. Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 δὲν εἶχε ὡς στόχο τὴν ἀπελευθέρωση τῆς Στερεᾶς Ἑλλάδας καὶ τῆς Πελοποννήσου, ἀλλὰ ὁλόκληρου τοῦ ὀρθόδοξου Ἑλληνισμοῦ. Ὅλοι προσεκλήθησαν καὶ ἔλαβαν μέρος σὲ αὐτήν, ἀκόμη καὶ ὀρθόδοξοι Σλάβοι καὶ Ἄραβες, ἀλλὰ ἐδῶ ἔχει ἰδιαίτερη σημασία ἡ περιοχὴ τῆς Συρίας, καθὼς σὲ αὐτὴν τὴν περίπτωση εἴχαμε νὰ κάνουμε καὶ μὲ ἐκ καταγωγῆς Ἕλληνες ὀρθοδόξους. Γιὰ νὰ κατανοήσουμε, μάλιστα, τὸ μέγεθος τοῦ Ἑλληνισμοῦ στὴν Συρία ἐκείνη τὴν ἐποχή, θὰ σημειώσουμε... ὅτι πολὺ ἀργότερα, στὰ 1878, ὁ Γάλλος Ἀλέξανδρος Συνβὲ ὑπολόγιζε τοὺς Ἕλληνες τῆς περιοχῆς, ὄχι τοὺς ὀρθόδοξους Ἄραβες, σὲ περίπου 160.000. Αὐτὸν τὸν Ἑλληνισμό, ποὺ οἱ ξένοι οἱ ὁποῖοι διαχειρίζονται τὶς τύχες τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους μετὰ τὸν Καποδίστρια μᾶς ἔχουν κάνει νὰ ξεχάσουμε τελείως, προσπάθησε νὰ περιλάβει στοὺς κόλπους τοῦ ἐπαναστατημένου Ἑλληνισμοῦ ἡ ἀπόβαση στὸ Λίβανο τὸ 1826. Μέχρι τότε, στὴν εὐρύτερη περιοχὴ τῆς Συρίας εἶχαν ἐπιβληθεῖ διώξεις κατὰ τῶν Ἑλληνορθοδόξων προκειμένου νὰ μὴν λάβουν μέρος στὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821.

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Χαιρετισμοί στη Θεοτόκο – Η Β΄ Στάση


Τη δεύτερη Παρασκευή της Μεγάλης Σαρακοστής ψάλλεται η Β΄ στάση των Χαιρετισμών. Ακούγονται οι επόμενοι 6 Οίκοι. Αυτοί αναφέρονται στην Παναγία μας, σε σχέση όμως με το γεγονός της Γέννησης και μέχρι την Υπαπαντή.

Κάθε Παρασκευή, των 5 πρώτων εβδομάδων, θα βλέπεις σ΄ αυτή τη σελίδα μια εικόνα, στην οποία θα φαίνεται η αρχή κάθε Οίκου· θα παρατηρήσεις ότι ακολουθούν αλφαβητική σειρά. Μπορείς να την κατεβάζεις στον υπολογιστή σου και να την τυπώνεις. Ακόμη, επειδή σου είναι δύσκολο να καταλάβεις τα λόγια που θα ακούσεις τον ιερέα να διαβάζει, θα υπάρχει μια ερμηνεία τους. Έτσι θα μπορέσεις να αφουγκραστείς αυτή τη γλυκιά ποίηση –ποιητικό κείμενο είναι ο Ακάθιστος Ύμνος – στη γλώσσα τη δική σου, την καθημερινή, που ακούς από τους γονείς και τους δασκάλους σου. Καλύτερα να ‘χεις τα λουλούδια του Θεού στο παρτέρι σου, να τα θωρείς μπροστά στην πόρτα της αυλής σου, να τα φροντίζεις, να τα χαίρεσαι και να γιομίζεις με την ευωδιά τους, παρά να ‘ναι για σένα όνειρο αινιγματικό.

Ελληνικό Κράτος και κρατική Εκκλησία θέλουν το Ευαγγέλιο....."κλειστό" !

• Το Ι. Ευαγγέλιο δεν είναι «αξεσουάρ» ορκωμοσιών, ούτε διακοσμητικό αντικείμενο

του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

Σήμερα, σημειολογικά, είναι μια ημέρα λύπης και κυρίως προβληματισμού για κάθε Έλληνα πατριώτη και χριστιανό.

Σήμερα ορκίζεται από τον επικεφαλής της Εκκλησίας της Ελλάδος ο εκλεγείς νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας θέτοντας το χέρι του επάνω στο ιερό Ευαγγέλιο.

Αυτός που είχε την πρωτοβουλία να κατεβεί από την θέση του Προέδρου της Βουλής στο Βήμα της Βουλής, ως απλός Βουλευτής, για να υπερασπιστεί με ζήλο τον αντιχριστιανικό νόμο έκτρωμα για τον "γάμο" ομόφυλων ζευγαριών και τη δυνατότητα των ομοφυλοφίλων να υιοθετούν παιδιά.

Μεγάλη Σαρακοστή - Ἕνας τρόπος ζωῆς!


Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Μεγάλη Σαρακοστή»,
του π. Ἀλεξάνδρου Σμέμαν

Μὲ τὴν παρακολούθηση τῶν ἀκολουθιῶν, μὲ τὴ νηστεία, ἀκόμα καὶ μὲ τὴν προσευχὴ σὲ τακτὰ διαστήματα δὲν ἐξαντλεῖται ἡ ὅλη προσπάθεια στὴ διάρκεια τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς. Ἢ μᾶλλον γιὰ νὰ εἶναι ὅλα αὐτὰ ἀποτελεσματικὰ καὶ νὰ ἔχουν νόημα, πρέπει να ὑποστηρίζονται καὶ ἀπὸ αὐτὴ τὴν ἴδια τὴ ζωή. Χρειάζεται δηλαδή, ἕνας «τρόπος ζωῆς» ποὺ νὰ μὴν...ἔρχεται σὲ ἀντίθεση μὲ ὅλα αὐτὰ καὶ νὰ μὴν ὁδηγεῖ σὲ μία «διασπασμένη» ὕπαρξη.

Στὸ παρελθόν, στὶς ὀρθόδοξες χῶρες ἡ ἴδια ἡ κοινωνία πρόσφερε μία τέτοια ὑποστήριξη μὲ τὸν συνδυασμὸ ποὺ εἶχε στὰ ἔθιμα, στὶς ἐξωτερικὲς ἀλλαγές, μὲ τὴ νομοθεσία, μὲ τοὺς δημόσιους καὶ ἰδιωτικοὺς κανονισμούς, μὲ ὅλα δηλαδὴ ὅσα περιλαμβάνονται στὴ λέξη πολιτισμός. Κατὰ τὴ Μεγάλη Σαρακοστὴ ὁλοκλήρη ἡ κοινωνία ὑποδεχόταν ἕνα συγκεκριμένο ῥυθμὸ ζωῆς, ὁρισμένους κανόνες ποὺ ὑπενθύμιζαν στὰ ἄτομα-μέλη τῆς κοινωνίας τὴν περίοδο τῆς Σαρακοστῆς. Στὴ Ῥωσία, λόγου χάρη, δὲν μποροῦσε κανεὶς εὔκολα νὰ ξεχάσει τὴ Σαρακοστή, γιατὶ οἱ καμπάνες τῶν ἐκκλησιῶν χτυποῦσαν διαφορετικὰ αὐτὴ τὴν περίοδο· τὰ θέατρα ἔκλειναν καί, σὲ παλιότερους καιρούς, τὰ δικαστήρια ἀνέβαλλαν τὴ λειτουργία τους. Φυσικά, ὅλα αὐτὰ τὰ ἐρεθίσματα ἀπὸ μόνα τους, εἶναι φανερό, ὅτι δὲν ἦταν δυνατὸ νὰ ἀναγκάσουν τὸν ἀνθρωπο νὰ ὁδηγηθεῖ στὴ μετάνοια ἢ σὲ μία πιὸ ζωντανὴ θρησκευτικὴ ζωή. Ἀλλὰ ὅμως δημιουργοῦσαν μία ὁρισμένη ἀτμόσφαιρα – ἕνα εἶδος σαρακοστιανοῦ κλίματος, ὅπου ἡ ἀτομικὴ προσπάθεια γινόταν εὐκολότερη.

Πως να αποφεύγουμε τις καθημερινές προστριβές, όταν εργαζόμαστε με άλλους;


Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ

Ερώτηση: Πως να αποφεύγουμε τις καθημερινές προστριβές, όταν εργαζόμαστε με άλλους;

Απάντηση: Στο κάθε μοναστήρι συγκεντρώνονται άτομα τελείως διαφορετικού χαρακτήρα, διαφορετικής αγωγής, μορφώσεως κλπ. Φυσικό είναι να δημιουργούνται αναπόφευκτα κάποιες προστριβές για δευτερεύοντα θέματα. Αυτό δεν είναι νέο φαινόμενο. Πολλά εξαρτώνται από τον χαρακτήρα των ανθρώπων· υπάρχει για παράδειγμα, κάποιος που μπορεί να αντέχει τις πολύ ζωηρές αντιπαραθέσεις· άλλοι όμως δεν μπορούν να τις υπομείνουν και υψώνουν τον τόνο της φωνής τους…

Αποφεύγουμε τις φιλονικίες με την υπομονή. Προσπαθούμε να υπομένουμε κάθετι, για να λάβουμε από τον Θεό τη συγχώρηση των αμαρτιών μας. Έτσι ζούμε την κατάσταση ψυχολογικά σαν ένα μαρτύριο, χωρίς να διαφωνούμε εξωτερικά, αλλά η εσωτερική πάλη εξαρτάται από την «ευαισθησία» της πνευματικής ιδιοσυγκρασίας του καθενός.

Η Ελένη Δραγάση, σύζυγος του Μανουήλ Β' Παλαιολόγου, γνωστή και ως η Ελένη η Παλαιολογίνα, ήταν κόρη του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός ηγεμόνα της Σερβίας Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη οικογένεια.

Στους προγόνους της συγκαταλέγονται άνθρωποι που αγίασαν (όπως ο όσιος Συμεών ο Μυροβλύτης Σέρβος βασιλέας και κτήτορας της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους).

Γεννήθηκε και ανατράφηκε μέσα σε μία ορθόδοξη χριστιανική οικογένεια η οποία ήταν πλήρως επηρεασμένη από την Βυζαντινή κουλτούρα αλλά και τα Βυζαντινά ιδεώδη.

Στα 19 της χρόνια περίπου παντρεύτηκε τον Μανουήλ Β' Παλαιολόγο (τέλη του 1390), λίγους μήνες πριν γίνει Αυτοκράτορας. Μια καινούρια πόρτα άνοιξε διάπλατα στην ζωή της.

Αθώος ο π. Γεώργιος Φωτόπουλος για τη δήθεν παραβίαση των κανόνων του Covid-19!


Αθώο έκρινε το Μονομελές Πλημ/κείο Κοζάνης τον Ιερέα π. Γεώργιο Φωτόπουλο που κατηγορούταν ότι είχε κάνει το «έγκλημα» να τελέσει ευχέλαιο με 32 άτομα αντί για …11 κατά την περίοδο του Κορωνοϊού!

Το δικαστήριο αποδέχθηκε τους αυτοτελείς ισχυρισμούς του συνηγόρου του Ιερέα κ Δήμου Θανάσουλα σύμφωνα με τους οποίους έπρεπε να κηρυχθεί ατιμώρητος καθώς το καθήκον του να τελέσει και να ολοκληρώσει το Μυστήριο χωρίς να το διακόπτει για να απομακρύνει τους πιστούς που… περίσσευαν ήταν υπέρτερο της ΚΥΑ που προέβλεπε μέγιστο αριθμό πιστών ανά τετραγωνικό!

Στην συγκινητική απολογία του ο π. Γεώργιος είπε ότι την ώρα του Μυστηρίου ο Ιερέας έχει τα μάτια του στον Ύψιστο και όχι στο πως να αποκλείσει τους πιστούς. Πλήθος ενοριτών κατέκλυσε την αίθουσα του Δικαστηρίου σε ένδειξη συμπαράστασης και όλοι τους συγκινημένοι, μετά την ανακοίνωση της απόφασης, τον αγκάλιαζαν για το αίσιο τέλος της δίωξής του!

πηγή: https://koukfamily.blogspot.com/

Αρκετά… - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Αρκετά…

Αρκετά με το να έχει φτάσει ο άλλος 30-40-50 χρονών και ακόμα να θέλει ντάντεμα.

Αρκετά με το να αφήνονται άνθρωποι ‘’ανήλικοι’’ στη συμπεριφορά, να οδηγούνε οικογένειες ολόκληρες καθημερινά προς το χαμό τους.

Αρκετά με το να μην ανοίγει ο άλλος το στόμα του και να μην λέει ξεκάθαρα τί θέλει.

Αρκετά, με τα μούτρα και με τις παρεξηγήσεις και τις φωνές… Παραπήγε το κακό. Υπάρχουν πιο ώριμοι τρόποι για να επικοινωνήσει κάποιος.

Έκθεση εικόνων της Θεοτόκου στην Φλώρινα

Την Κυριακή 16 Μαρτίου 2025 και ώρα 12.00 το μεσημέρι, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας θα τελεστούν τα εγκαίνια της εκθέσεως που είναι αφιερωμένη στο ιερό πρόσωπο της Παναγίας μας. Η έκθεση αφορά την ανάδειξη και προβολή εικόνων μεταβυζαντινής τέχνης από 16ο έως 20ο αιώνα, από τις Ενορίες της Φλώρινας, των Πρεσπών, της Πτολεμαΐδας και του Αμυνταίου, οι οποίες θησαυρίζονται στους Ιερούς Ναούς.

Είναι μία συνεργασία της Ιεράς Μητροπόλεως, του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Δήμου Φλώρινας, που στόχο έχει να διδάξει ότι η Παναγία μας είναι το ιερότερο πρόσωπο της ζωής μας και το πρότυπο της Γυναίκας και Μητέρας.

Η έκθεση, για όλους τους Φλωρινιώτες και τους επισκέπτες της πόλης θα παραμείνει ανοιχτή: Τρίτη έως Σάββατο 17.00 – 20.00 & Κυριακή 11.00 – 13.00 έως τις 6 Απριλίου 2025.


Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως


Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Ψυχολογικές Επιχειρήσεις- Η περίπτωση των βλάσφημων εικόνων δεν είναι και τόσο "αθώα".

Ένα από τα κύρια εργαλεία είναι ο βανδαλισμός ή η παραποίηση θρησκευτικών και ιστορικών συμβόλων, με στόχο τη διάβρωση της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας. 


Ο γεωπολιτικός αναλυτής Αλέξανδρος Ιτιμούδης, καλεσμένος στην εκπομπή του Λάμπρου Καλαρρύτη,  σχολιάζει και εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι Ψυχολογικές Επιχειρήσεις για την υπονόμευση και αποστεθεροποίηση χωρών και κοινωνιών και εξετάζει τις προεκτάσεις και τις αναλογίες με πρόσφατα και παλαιότερα γεγονότα στην χώρα που δημιουργούν συνειρμούς.

Ένα από τα κύρια εργαλεία είναι ο βανδαλισμός ή η παραποίηση θρησκευτικών και ιστορικών συμβόλων, με στόχο τη διάβρωση της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας.

Επιπλέον, η εργαλειοποίηση της αρχαιολατρίας επιχειρεί να διακόψει τη φυσική συνέχεια της ελληνικής ιστορίας, παρουσιάζοντας τον χριστιανισμό ως εχθρό του αρχαιοελληνικού πολιτισμού. Παράλληλα, η αποσιώπηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου επιδιώκει να προωθήσει την εικόνα μιας διαιρεμένης Ελλάδας, αποσπώντας την από τη γεωπολιτική κληρονομιά της αυτοκρατορίας και της επιρροής που άσκησε για χιλιάδες χρόνια.

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία αποτελεί συνέχεια της ελληνιστικής κληρονομιάς, καθώς διατήρησε και εξέλιξε τις δομές του ελληνικού πολιτισμού. Ωστόσο, μέσω στοχευμένης προπαγάνδας, επιχειρείται η αποκοπή της από τη συλλογική μνήμη, ενισχύοντας τη σύγχυση γύρω από την ιστορική ταυτότητα των Ελλήνων.

Συμπερασματικά, αυτές οι τακτικές επιδιώκουν τον πνευματικό και πολιτιστικό κατακερματισμό της ελληνικής κοινωνίας, λειτουργώντας ως συγκοινωνούντα δοχεία. Πολλά από αυτά τα φαινόμενα προέρχονται από εξωτερικά κέντρα, με σκοπό τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης και την αποδυνάμωση της εθνικής συνείδησης. Έχουν προταθεί στρατηγικές αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων, προκειμένου να ενισχυθεί η ιστορική και πολιτισμική συνοχή.


Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Ευαγόρας Παλληκαρίδης: «Εγώ θα πάω στο Θεό και θα τον παρακαλέσω να είμαι ο τελευταίος που απαγχονίζεται». Ο μαθητής ήρωας που εκτελέσθηκε τα μεσάνυχτα της 13ης προς 14ης Μαρτίου 1957

«Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά»

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

Ευαγόρας Παλληκαρίδης
Στα λόγια τα καταφέρνουν πολλοί. Πόσοι όμως έκαναν τα γραπτά τους πράξη; Πόσοι είχαν το θάρρος ενός νεαρού μαθητή, που επέλεξε να μετακομίσει στα 18 του χρόνια στο «Πάνθεον των Ηρώων»;

Ο νεαρός ήρωας του αγώνα της ΕΟΚΑ, οραματιστής και ποιητής ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας του αστυνομικού Μιλτιάδη Θεοδώρου από τη Λάπηθο Λάρνακας κι εγγονός του Θεόδωρου Παλληκαρά απ’ τον οποίο πήρε το επίθετό του ο ήρωας. Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης γεννήθηκε στην Τσάδα της Πάφου, στις 28 Φεβρουαρίου 1938. Ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας του Μιλτιάδη. Στην οικογένεια του Ευαγόρα ανήκει –δεύτερος ξάδερφος– και ο ήρωας Στέλιος Μαυρομμάτης, απαγχονισθέντας ήρωας της ΕΟΚΑ.

Από το σχολείο άρχισε να φαίνεται το συγγραφικό του ταλέντο, δημιουργεί τη σχολική εφημερίδα της τάξης του την οποία γράφει σχεδόν ολόκληρη μόνος του. Το Φθινόπωρο του 1950 εγγράφεται στο Γυμνάσιο στο Κτήμα, καθώς μετακόμισαν εκεί οι γονείς του το 1949. Εκείνη την εποχή ξεκινά να γράφει στίχους. Πέρασε τις 6 τάξεις του Δημοτικού σχολείου με άριστα. Πάντα ο ίδιος, ντροπαλός, φιλότιμος, σοβαρός και ήρεμος. Η φυσική του Εξυπνάδα τον κάνει να ξεχωρίζει γρήγορα. Το ύφος του ευγενικό, λεπτό, τονίζεται από τη ζωηρότητα της εφηβική ηλικίας και αφήνει στις μνήμες των συμμαθητών του και των άλλων που τον γνώρισαν, ανεξίτηλες εντυπώσεις.

«Κάποτε ο Ρωμιός είχε Μεγάλη Ιδέα για το Γένος του. Σήμερα έχει Μεγάλη Ιδέα για το άτομό του…»


Σαράντος Ι. Καργάκος – Τὸ παγκόσμιο κλουβί

Θα ηθελα προοιμιακὰ νὰ σᾶς καλέσω νὰ σκεφθοῦμε, τὸ ποιὰ θὰ ἦταν ἡ πνευματικὴ φυσιογνωμία τῆς Εὐρὼπης χωρὶς τὴ συμβολὴ τῆς ἑλληνικῆς κλασσικῆς καὶ μετακλασσικῆς πολιτισμικῆς παραδόσεως.

Πάντως εἶναι εὐχάριστο ποὺ οἱ ἐπηρμένοι Εὐρωπαῖοι διανοητές διαπιστώνουν γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ αὐτὸ ποὺ εἶχαν διαπιστώσει πρὸ 2.400 χρόνων οἱ Ἕλληνες κυνικοὶ καὶ στωικοὶ, ἴσως καὶ πιὸ πρὶν μὲ τὸ Παρμενίδειον «Ἕν τὸ πᾶν». Μὲ μιὰ διαφορὰ: τὰ πάντα δὲν εἶναι οὔτε γίνονται ἕνα. Φοβᾶμαι ὅτι ἡ προσπάθεια γιὰ μιὰ νέα (χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ἀπολύτως νέα) ἰδεολογία, γιὰ μιὰ νέα οἰκουμενικὴ συνείδηση καὶ ἄλλα ἠχηρὰ, θὰ μᾶς ὁδηγήσει –ἤδη μᾶς ὁδηγεῖ– σ’ ἕναν νέο ὁλοκληρωτισμό.

Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ ρατσιστικῶν ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη (ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ)

Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν ἔγινε δέκτης πολλῶν εὐγενικῶν προτροπῶν γιὰ νομικὲς κινήσεις κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ μισαλλοδόξων ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη καὶ ἀφοροῦν πίνακες ποὺ παρουσιάζουν παραμορφωμένα Ἱερὰ Πρόσωπα τῆς Ὀρθόδοξης Πίστης. Οἱ προκλήσεις κατὰ τοῦ πιστοῦ λαοῦ, μὲ τὴν ἀνοχὴ τῶν παντοειδῶν ἐξουσιῶν, εἶναι ὄντως πολλὲς καὶ μὲ τὶς πενιχρὲς δυνάμεις μας προσπαθήσαμε νὰ ἀνταποκριθοῦμε καταθέτοντας μηνυτήρια ἀναφορὰ στὴν Εἰσαγγελία Ἀθηνῶν κατὰ τοῦ ἐν λόγῳ «καλλιτέχνη» καὶ ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας πρὸς τὸ Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ.

Ὀφείλουμε δὲ νὰ συγχαροῦμε τὸν Βουλευτὴ Νικόλαο Παπαδόπουλο γιὰ τὴν ὁμολογητικὴ στάση του ἀπέναντι στὴν κακοποίηση τῶν Ἱερῶν μας Συμβόλων καὶ νὰ τοῦ ἀφιερώσουμε τοὺς κάτωθι λόγους τοῦ Ἁγίου Παϊσίου:

Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη


Σεβαστοί πατέρες,

Σας κοινοποιούμε την Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου σήμερα 11/03/2025 για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου όπισθεν της Αγίας Τραπέζης και παρακαλούμε για την ΑΜΕΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ. H ΔΟΞΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟΝ ΘΕΟΝ. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΣ ΕΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΥΚΟΦΑΝΤΗΜΕΝΟΥ ΕΣΦΑΓΜΕΝΟΥ ΑΡΝΙΟΥ.

Συνήλθε χθες και σήμερα, Δευτέρα 10 και Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 168ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, κατόπιν ενδελεχούς συζητήσεως, προέβη στην έκδοση του κάτωθι Ανακοινωθέντος περί του θέματος του Τιμίου Σταυρού εντός του Ιερού Βήματος:

Άγιος Παΐσιος για τον δίκαιο θυμό και την ιερή αγανάκτηση


Άγιος Παϊσιος Αγιορείτης

– Γέροντα, λέει σε ένα τροπάριο: «Θυμόν κινήσαντες τον δικαιότατον»*. Ποιος θυμός είναι δικαιότατος;

– Όταν αδικούνται άλλοι και φωνάζη κανείς και θυμώνη από πόνο πραγματικό, τότε είναι «δικαιότατος ο θυμός». Όταν αδικείται ο ίδιος και θυμώνη, τότε δεν είναι καθαρός ο θυμός. Όταν βλέπης έναν να υποφέρη για ιερά πράγματα, αυτός έχει θείο ζήλο. Από αυτό μπορείς να καταλάβης και τον δια τον Χριστόν σαλό. Αν πάρης λ.χ. μια εικόνα και την βάλης μπροστά του ανάποδα, θα τιναχθή επάνω ο δια Χριστόν σαλός∙ έτσι του κάνεις τεστ… Υπάρχει δηλαδή και δικαία, θεία αγανάκτηση, και μόνον αυτή η αγανάκτηση δικαιολογείται στον άνθρωπο. Ο Μωυσής, όταν είδε το λαό να θυσιάζη στο χρυσό μοσχάρι, αγανάκτησε και πέταξε κάτω τις πλάκες με τις εντολές που του έδωσε ο Θεός, και έσπασαν.

Σφαγὴ χριστιανῶν στὴ Συρία: Τὴν προδοτικὴ σιωπὴ τῶν κυβερνώντων, νὰ τὴν καλύψουμε μὲ τὴ δική μας κραυγή


Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Ἀποτροπιασμὸς μὲ τὴν ξέφρενη κατάσταση στὴ Συρία - Ἑλλάδα καὶ Εὐρωπαϊκὴ ἕνωση νίπτουν τὰς χεῖρας τους στὸ πηχτὸ αἷμα τῶν χριστιανῶν μαρτύρων.

Αὐτὸ ποὺ φοβόμασταν ἐδῶ καὶ μῆνες ὅταν ἀναλύαμε τὶς ἐξελίξεις στὴ Συρία, ἔγινε πραγματικότητα. Δὲν χρειαζόταν καμία ἰδιαίτερη ἐξειδίκευση σὲ θέματα γεωπολιτικῆς, γιὰ νὰ προβλέψει κανεὶς ὅτι ἦταν ζήτημα χρόνου νὰ ξεκινήσει ἡ σφαγή, ἀφοῦ οἱ τουρκόψυχοι ἰσλαμοφασίστες ἀπέκτησαν ἐξουσία ἀπέναντι σὲ ἄοπλους καὶ εἰρηνικοὺς πολῖτες, Χριστιανοὺς καὶ Ἀλαουίτες.

Ὁ κάθε ἄνθρωπος μὲ κοινὴ λογικὴ ἔβλεπε τὸ πογκρὸμ νὰ ἔρχεται μόλις θὰ ἔφευγαν τὰ φῶτα τῆς δημοσιότητας... ἀπ’ τὴν ἀλλαγὴ καθεστῶτος στὴ Συρία. Ἡ Εὐρώπη δὲν τὸ εἶδε, οἱ ΗΠΑ δὲν τὸ εἶδαν, ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη δὲν τὸ εἶδε, ἢ μᾶλλον κανεὶς ἀπὸ αὐτοὺς δὲν ἐνδιαφέρονταν νὰ τὸ δεῖ. Ἡ κάθε χώρα γιὰ τοὺς λόγους της, εἶχε ἀποφασίσει νὰ θυσιάσει ἀθῶο αἷμα στὴ Συρία. Ὅλοι γνώριζαν καλὰ ὅτι οἱ κατσαπλιάδες τοῦ Ἐρντογὰν δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ κρατήσουν γιὰ πολὺ τὰ κτηνώδη τους ἔνστικτα.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2025

Τα βλάσφημα εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη προκάλεσαν την αντίδραση και του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριου


«Περιήλθε εις γνώσιν μου διά του Διαδικτύου ότι τούτο το διάστημα, με την ανοχή του Υπουργείου Πολιτισμού, φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη μία έκθεση αισχρού περιεχομένου».

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος

Έντονη ήταν η αντίδραση του βουλευτή β’ Θεσσαλονίκης, Νικόλαου Παπαδόπουλου την Δευτέρα, ο οποίος βρέθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη για να διαμαρτυθεί έντονα για βλάσφημη έκθεση.

Αντίδραση υπήρξε και από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κερκύρας κ. Νεκτάριο με φόντο τα εκθέματα που φιλοξενούνται στην εθνική πινακοθήκη.

…ο πόλεμος του πνευματικού αγώνα…


Κάθε φορά που ανασυντάσσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις και κάνουμε σταθερά και αποφασιστικά ένα νέο ξεκίνημα στο δρόμο της εσωτερικής ζωής, μία θύελλα από κάθε είδους εμπόδια και πειρασμούς μας αναχαιτίζει.

Αλλά ακριβώς εξαιτίας αυτού του δαιμονικού πολέμου, ο πνευματικός αγώνας μας αποφέρει καρπούς. Τι λέω! Αυτός ο πόλεμος μας είναι απόλυτα αναγκαίος είτε μοναχοί είτε λαϊκοί είμαστε.

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Ὁ δὲ παράνομος Κυριάκος οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι»

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Ὁ δὲ παράνομος Κυριάκος οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι», Κυριακή 09 Μαρτίου 2025.

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

Αντιοχείας Ιωάννης: Χριστιανοί σφαγιάζονται, η εικόνα της Παναγίας βεβηλώνεται!


Όλοι γνωρίζουμε και παρακολουθούμε το κυνηγητό και την γενοκτονία που βιώνουν οι Χριστιανοί στην Συριακή Ακτή από το ισλαμοφασιστικό καθεστώς που έχει καταλάβει την εξουσία και αυτοαποκαλείται και ως νόμιμο.

Ο Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης με έναν πύρινο λόγο παρουσιάζει την πραγματικότητα που βιώνουν Χριστιανοί και Αλουίτες.

Ανέφερε συγκεκριμένα πως «πολλοί χριστιανοί έχουν χάσει τη ζωή τους και παράλληλα πολλοί κάτοικοι έχουν εκδιωχθεί αλλά και εκτελεστεί όπως στην συνοικία Αλ-Κουσάρ». Απευθυνόμενος στον Τζολάνι ξεκαθαρίζει πως «οι πράξεις αυτές δεν βοηθούν στην δημιουργία της νέας Συρίας. Δεν βοηθά να βεβηλώνεται η εικόνα της Παναγίας και να καταστρέφεται».

Αποκαλώντας τον, πρόεδρο του ζητά επιτακτικά να σταματήσουν οι σφαγές άμεσα και να εξασφαλιστεί το συναίσθημα της ασφάλειας και της σταθερότητας και πως μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί η εθνική συμφιλίωση και ο σεβασμός των ελευθεριών.

Τέλος ο Πατριάρχης Αντιοχείας εκφράζει την ελπίδα του πως «μπορούμε να μείνουμε ενωμένοι και αλληλέγγυοι για μια νέα Συρία».

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Απίστευτη καμπάνια της Τρ. Πειραιώς: Προωθεί την αλλαγή της ελληνικής γλώσσας με woke ΜKO & τα λεφτά των Ελλήνων

 

Κάποιοι θέλουν να καταργηθούν λέξεις για να λείπουν σκέψεις και να απουσιάζουν πράξεις...

Μία απίστευτη καμπάνια που προωθεί την αλλαγή της ελληνικής γλώσσας, δημιούργησε η Τράπεζα Πειραιώς σε συνεργασία με woke ΜKO η οποία καμπάνια όμως χρηματοδοτείται με τα λεφτά των Ελλήνων.

Γιατί η Τράπεζα Πειραιώς όπως και οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και μάλιστα τρεις φορές.

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Σωφρονίου Aρχιεπισκόπου Iεροσολύμων (11 Μαρτίου)

Έσπευδε τηρείν και κεραίαν του νόμου,
O Σωφρόνιος ου παρ’ ουρανοίς κέρας.
Eνδεκάτη σαόφρων έδυ Σωφρόνιος παρά τύμβον.

Άγιος Σωφρόνιος Αρχιεπίσκοπος Ιεροσολύμων. Τοιχογραφία του 1547 μ.Χ. στην Ιερά Μονή Διονυσίου (Άγιον Όρος)
Oύτος ο Άγιος εγεννήθη εν τη επαρχία μεν της Δαμασκού της κοινώς καλουμένης Σιάμ, εν τη τοποθεσία δε Φοινίκης της καλουμένης Λιβανοστεφάνου, από γονείς ευσεβείς και σώφρονας, πατέρα μεν Πλινθάν, μητέρα δε Mυρούν, εν έτει χ΄ [600]. Διά δε την ευφυΐαν και σπουδήν του, απόκτησε το κράτος και την δύναμιν όλων των επιστημών. Oυ μόνον δε ταύτα, αλλά και προς τούτοις, αυτός κατοικώντας μέσα εις την πόλιν, εμεταχειρίζετο την αρετήν και άσκησιν την πραττομένην εις τας ερήμους υπό των ασκητών. Έπειτα υπάγει εις το Mοναστήριον του μεγάλου Θεοδοσίου του Kοινοβιάρχου, από εκεί δε αναχωρήσας, επήγεν εις την Aίγυπτον, επιθυμώντας να αποκτήση περισσοτέραν μάθησιν της σοφίας. Eις ταύτην λοιπόν ευρίσκει ένα άνδρα ονόματι Iωάννην, γεμάτον από κάθε σοφίαν εσωτερικήν και εξωτερικήν. Όθεν επιτυχών του ποθουμένου, εσυγκατοίκησε μαζί με αυτόν, λαμβάνων μεν παρ’ εκείνου, όσα μαθήματα ήξευρε παράνω από αυτόν, δίδωντας δε αντιστρόφως και αυτός εις εκείνον τα εδικά του. Eκεί δε ευρισκόμενος, έπαθεν επίχυσιν εις τους οφθαλμούς του, και ιατρεύεται από τους Aγίους Aναργύρους, Kύρον και Iωάννην, οι οποίοι μισθόν εζήτησαν από λόγου του, το να συγγράψη τα θαύματα, οπού ετέλουν καθ’ εκάστην ημέραν, τα οποία και συνέγραψε κατά την αίτησιν των Aγίων, και ούτως εγύρισεν εις Iεροσόλυμα.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

Ὅταν ἀσπάζεστε τίς εἰκόνες τῶν μαρτύρων τοῦ Χριστοῦ, ἀσπάζεστε τίς πληγές καί τά παθήματά τους


Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Ἐπισκόπου Ἀχρίδος

«Αύτη εστίν η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών» (Α’ Ιω. 5, 5)

...Η κύρια νίκη της Εκκλησίας η οποία σήμερα προβάλλει μπροστά μας είναι η νίκη κατά της εικονομαχίας. Οι αγώνες και οι διαμάχες για τις εικόνες κράτησαν πάνω από διακόσια χρόνια. Οι εικονομάχοι ήταν οι εσωτερικοί εχθροί της Εκκλησίας οι οποίοι ήταν πάντοτε και οι πιο επικίνδυνοι επειδή πολλοί από αυτούς είχαν στα χέρια τους δύναμη κοσμική ή εξουσία εκκλησιαστική. Πολλοί ήταν βασιλείς ή πρίγκιπες, πολλοί αυλικοί ευνούχοι, δεινοί δολοπλόκοι και σύμβουλοι αυτοκρατορικοί. Οι τάξεις τους ενισχύθηκαν ιδιαίτερα από πολλούς ιερείς και μοναχούς, ακόμα και αιμοβόρους επισκόπους και επιβαλλόμενους πατριάρχες.

Ένα συγκλονιστικό θαύμα του Αγίου Πορφυρίου και η αποκάλυψή του, ότι η σωτηρία της Ελλάδος μόνο δια του Κυρίου θα γίνει


Απόσπασμα ομιλίας κυρίας Αθηνάς Σιδέρη στην Αγία Τριάδα Πετρουπόλεως.

Θα σας πω ένα περιστατικό το οποίο έγινε πέρυσι την Αποκριά, την Κυριακή της Απόκρεω.

Αυτό το βράδυ μιλούσα σε έναν ναό στην περιοχή μας και ήρθε και με συνήντησε μία κοπέλα. Θα ευχηθώ να είναι σήμερα ανάμεσά μας μαζί με τη μητέρα της. Θα την ήθελα πραγματικά και μακάρι ο Άγιος Γέροντας να μας την φέρει κοντά .. με συγκίνησε η κοπέλα αυτή.

Έμειναν τελευταίοι και μου είπαν, κυρία Αθηνά θα θέλαμε πολύ να σας μιλήσουμε.

Να ‘ναι ευλογημένο λέω.
…και κάθεται η κοπέλα και μου λέει, πως σας φαίνομαι που μιλάω;

Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Μεγάλος σταυρός, μεγάλη δόξα στους Ουρανούς


Ευλογημένη – χαριτωμένη και αγαπημένη μου ψυχούλα Α.
Εύχομαι η Παναγία μας να έλθη στο σπιτάκι σου και να σας χαρίση την χάριν Της – την αγάπην Της – την ειρήνην Της – την χαράν Της και την υγείαν σας.
Πήρα προ πολλού το γράμμα σου και πολύ λυπήθηκα, αλλά και πολύ εχάρηκα.
Λυπήθηκα, γιατί πάσχεις, υποφέρεις σωματικώς.

Εχάρηκα διότι αναλογίζομαι το ψυχικόν σου κάλλος, την ψυχικήν σου αρετήν, και πίστεψέ με ότι σε μακαρίζω, σε θαυμάζω, σε ζηλεύω.
Για να σου δώση ο Θεός τέτοιον μεγάλον σταυρόν, πάει να πη ότι τον αξίζεις. Σου ανήκει, σου πρέπει.
Μεγάλος σταυρός, μεγάλη δόξα στους Ουρανούς.

«Χριστός ανέστη, χριστιανοί!… θα ανθίσει η Ορθοδοξία σε λίγα χρόνια!… θα καρποφορήσει σε όλο τον κόσμο!»


Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

Η παρακάτω διήγηση είναι από τις αγαπημένες μου. Σήμερα που είναι αλήθεια πως πολλοί πιστοί έχουν απογοητευτεί με όσα συμβαίνουν, έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία!

Να είμαστε βέβαιοι αγαπητοί μου πως αυτό το θαύμα και η πρόρρηση του Τρελο-Γιάννη δεν θα αργήσει να πραγματοποιηθεί γιατί ζει Κύριος ο Θεός.

Καταθέτουμε εδώ ένα σημαντικό περιστατικό, με προφητικές διαστάσεις, από τη συναναστροφή της πιο πάνω κυρίας* με τον αγίας μνήμης Κωνσταντίνο τον δια Χριστόν σαλό των Αθηνών, γνωστό ως τρελλο-Γιάννη, όπως αυτή μας το διηγήθηκε κατά την πρόσφατη συνάντησή μας στην Αθήνα.

Μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Kοδράτου του εν Kορίνθω και των συν αυτώ μαρτυρησάντων (10 Μαρτίου)

Εις τον Κοδράτον
Tων δυσσεβών την πίστιν ύβρεσι πλύνας,
Tμηθείς Kοδράτε σων αφ’ αιμάτων πλύνη.

Εις τον Άνεκτον, Παύλον και Διονύσιον
Γνωστοίς Άνεκτον συν δυσί κτείνει ξίφος,
Oις ουκ ανεκτόν μη θανείν Θεού χάριν.

Εις τον Κρήσκεντα και Κυπριανόν
Oρών καταθνήσκοντα Kρήσκεντα ξίφει,
Σπεύδει συν αυτώ Kυπριανός τεθνάναι.

Άμφηκες δεκάτη Kοδράτον ξίφος εγκατέπεφνεν.


Μαρτύριο Αγίου Κοδράτου και των συν αυτώ μαρτυρησάντων.
 Βυζαντινό Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Δεκίου και του Oυαλλεριανού, και Iάσωνος ηγεμόνος Eλλάδος, εν έτει σνβ΄ [252]. O δε Άγιος Kοδράτος επειδή έμεινε πολλά νήπιον, αφ’ ου απέθανεν η μήτηρ του, διά τούτο ετρέφετο διά θαύματος. Tριγύρω γαρ εις αυτόν εφαίνετο ένα νέφαλον, το οποίον έδιδεν εις αυτόν φαγητόν. Όταν δε έγινε νέος εικοσιοκτώ χρόνων, τότε έγιναν φίλοι με αυτόν οι άνω ειρημένοι Άγιοι. Mαζί με τους οποίους πιασθείς από τους Έλληνας διά την εις Xριστόν ομολογίαν, εδάρθη δυνατά ομού με αυτούς, και ούτως απεκεφαλίσθησαν όλοι, και έλαβον τους στεφάνους του μαρτυρίου.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Β´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Σιγή ή Δράση; Η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει θεατής στα γεγονότα της Συρίας


Η τραγωδία στη Συρία εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια της διεθνούς κοινότητας, με αδιάκοπες επιθέσεις, σφαγές αμάχων και μια ανθρωπιστική κρίση που βαθαίνει μέρα με τη μέρα. Και όμως, η ελληνική κυβέρνηση περιορίζεται σε γενικόλογες εκφράσεις ανησυχίας και δηλώσεις που εξισώνουν θύμα με θύτη.

Αυτό δεν είναι διπλωματία. Αυτό είναι απαράδεκτη εξωτερική πολιτική.

Ως χώρα με ιστορικό ρόλο στη διεθνή ειρήνη και ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες, όχι να παραμένει ως υποκριτής ή ακόμα και συμπαραστάτης του θύτη. Αντί για ευχολόγια, το Δημοκρατικό Πατριωτικό και Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ, απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση: 
  1. Να ζητήσει άμεσα επείγουσα συνεδρίαση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την προστασία των αμάχων και την επιβολή κατάπαυσης του πυρός.
  2. Να πιέσει την ΕΕ για στοχευμένες κυρώσεις κατά των υπευθύνων εγκλημάτων πολέμου και όχι γενικές διαπιστώσεις χωρίς αντίκρισμα.
  3. Να πρωτοστατήσει σε ανθρωπιστική αποστολή με έμφαση στην προστασία των θρησκευτικών και εθνοτικών μειονοτήτων που βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο.
Η εξωτερική πολιτική δεν είναι ανακοινώσεις «ανησυχίας» και διπλωματικές τυπικότητες. Είναι ευθύνη, δράση και αποφασιστικότητα.

πηγή: https://nikh.gr/

Κυριακή 9 Μαρτίου 2025

Το πόσο πνευματικός είναι ένας άνθρωπος - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Το πόσο πνευματικός είναι ένας άνθρωπος, το καταλαβαίνεις από την ειρήνη που έχει μέσα του. Από την η γαλήνη. Την πραότητα. Μπορεί ο κόσμος γύρω του να καίγεται, αυτός όμως μέσα του δεν σαλεύει…
Δεν υπάρχει ταραχή, όπου υπάρχει Άγιο Πνεύμα…

Το πόσο πνευματικός είναι ένας άνθρωπος, το καταλαβαίνεις από την υπομονή του. Από την υπομονή που επιδεικνύει μπροστά στις δυσκολίες. Στις αναποδιές. Από το πως φέρεται, από το πώς τοποθετείται, όταν τα πράγματα στραβώνουν.

Το πόσο πνευματικός είναι ένας άνθρωπος το καταλαβαίνεις από τη χαρά. Από τη χαρά που έχει μέσα στη ψυχή του. Καρπός του Πνεύματος και αυτός… Από τους πρώτους…

Το πόσο πνευματικός είναι ένας άνθρωπος, το καταλαβαίνεις από το βλέμμα. Από το πως σε κοιτάζει. Από την καθαρότητα των ματιών…

Ακόμα και σε όλα και αν καταφέρει να σε κοροϊδέψει κάποιος άνθρωπος, τα μάτια του, θα λένε πάντα την αλήθεια…

Καλή και ευλογημένη εβδομάδα.