Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Ενθουσιασμός Medvedev: Επιτέλους, Έλληνες! - Πύρινα μηνύματα από τους BRICS – Εναλλακτική ενάντια στο αυταρχισμό

Δυναμική παρουσία πολλών εκπροσώπων από τις ανατολικές χώρες - μέλη της Ε.Ε., όπως η Σλοβακία, η Τσεχία και η Ουγγαρία, αλλά και από υποψήφιες χώρες - μέλη, όπως η Σερβία

Την ευκαιρία να εξαχθούν κρίσιμα συμπεράσματα για τη στάση της Ρωσίας έναντι της Ελλάδας, δεδομένου ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ταχθεί υπέρ του καθεστώτος Zelensky στην Ουκρανία, είχαν ο βουλευτής Αχαΐας Σπύρος Τσιρώνης και ο ευρωβουλευτής Νίκος Αναδιώτης.
Ειδικότερα, το κόμμα του ελληνικού Κοινοβουλίου ΝΙΚΗ συμμετείχε σε συμπόσιο του διεθνούς πολιτικού οργανισμού των κορυφαίων αναδυόμενων αγορών BRICS στο Σότσι της Ρωσίας, εκπροσωπούμενο από κλιμάκιο με επικεφαλής τον ευρωβουλευτή του κόμματος, Νίκο Αναδιώτη, και τον βουλευτή Αχαΐας Σπύρο Τσιρώνη.
O Σπύρος Τσιρώνης προχώρησε σε ανάρτηση σε γνωστό κοινωνικό δίκτυο, συνοδευόμενη από φωτογραφίες του ιδίου και του Νίκου Αναδιώτη με τον αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας και πρώην πρόεδρο της χώρας, Dmitry Medvedev.

Λες πως αγαπάς. Πως αγαπάς όμως; - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Λες πως αγαπάς.
Ναι.

Πως αγαπάς όμως;
Με το να πνίγεις τον άνθρωπό σου;
Με το να ζηλεύεις;
Με το να τον κατηγορείς;
Με το να θεωρείς τα όλα όσα κάνει δεδομένα;

Ἀναγκαία ἡ σύζευξις ἤθους καί δόγματος

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Μεγάλη σύγχυση ἐπικρατεῖ σὲ πολλοὺς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι δὲν ἀγωνίζονται γιὰ νὰ συμφωνεῖ ὁ τρόπος τῆς ζωῆς τους μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Θεωρητικὰ τὴ δέχονται, ἀλλὰ δὲν τὴν τηροῦν! Στὴν πραγματικότητα εἶναι μόνο κατ’ ὄνομα χριστιανοί. Τὴν πίστη τους τὴν περιορίζουν σὲ μερικὲς ἐντολὲς καὶ ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν πνευματικὴ ζωή, δηλαδὴ τὴν τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Καθετὶ ποὺ ἐμποδίζει τὴν ἱκανοποίηση τῶν παθῶν τους τὸ ἀπορρίπτουν μὲ τὴν ἀδιαφορία τους. Συχνὰ διαστρεβλώνουν τὸ νόημα τῶν ἐντολῶν, γιὰ νὰ τὶς προσαρμόσουν στὰ μέτρα τους.

Ὑπάρχει ἐπίσης καί μιά κατηγορία χριστιανῶν ποὺ γνωρίζουν τὴν ὀρθότητα τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ, τὴν προβάλλουν, ἀλλὰ ὑστεροῦν στὴν τήρησή της. Σ’ αὐτὴ τὴν κατηγορία ἀνήκουν καὶ πολλοὶ κληρικοὶ καὶ θεολόγοι. Καὶ αὐτὸ εἶναι πολὺ ἀνησυχητικὸ γιὰ τὴ δική τους σωτηρία, ἀλλὰ καὶ γιὰ ἐκείνους ποὺ τοὺς παρακολουθοῦν.

Ι.Μ. Σταγών: Επίδομα Γέννησης Τέκνου


Η Ιερά Μητρόπολις Σταγών και Μετεώρων στο πλαίσιο της ποιμαντικής ευθύνης και της μέριμνας για τις νέες οικογένειες, που εγκαταβιούν στα ορεινά χωριά της περιφερείας της, ως επίσης και της αγωνίας της για το δημογραφικό πρόβλημα του Δήμου μας αλλά και της Πατρίδος μας γενικότερα, ανακοινώνει την παροχή οικονομικού επιδόματος σε όλες τις οικογένειες που θα αποκτούν τέκνο και διαμένουν μόνιμα στις Δημοτικές Ενότητες Καστανιάς, Κλεινοβού, Μαλακασίου, Τυμφαίων, Χασίων και στην Διευρυμένη Κοινότητα Ασπροποτάμου.

Αναλυτικότερα:

Από την 1η Ιανουαρίου 2025 και εξής, όποιο παιδί γεννιέται από Γονείς που διαμένουν μόνιμα στις παραπάνω Δημοτικές Ενότητες θα λαμβάνει το ποσόν των 2.000 ευρώ, ως ακολούθως: 1000 ευρώ αμέσως μετά την γέννηση του παιδιού και 1000 ευρώ με την πάροδο ενός έτους. Τα χρήματα θα κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό ενός εκ των Γονέων του τέκνου.

Εισέρχεται και στην Ελλάδα πλέον η εντομοφαγία και εντομοκαλλιέργεια…


Του Θωμά Μόσχου*

Στις 29-31 Ιανουαρίου 2025, η EAAP (Ευρωπαϊκή Ένωση για την Παραγωγή Ζώων) διοργανώνει στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ένα workshop με τίτλο “Insect Genetic IMProvement, IMPlementation, IMPact”, εστιάζοντας στη γενετική βελτίωση και τις εφαρμογές της εντομοκαλλιέργειας.

Η εκδήλωση αφορά θέματα όπως η θρέψη και η παραγωγή εντόμων, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, και η ένταξη των προϊόντων εντόμων στη διατροφή ζώων και ανθρώπων.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος στην Εκκλησία!

Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Οὔτε τὸ αἷμα τοῦ μαρτυρίου δὲν ξεπλένει τὴν ἁμαρτία τοῦ σχίσματος στὴν Ἐκκλησία!

Ἕνα συγκλονιστικὸ κείμενο - μνημεῖο! (Ὁμιλία ΙΑ στὴν πρὸς Ἐφεσίους Ἐπιστολή)

Ἐὰν λοιπὸν θέλωμεν νὰ ἀπολαμβάνωμεν τὸ Πνεῦμα τὸ ὅποιον ἔρχεται ἀπὸ τὴν κεφαλήν, ἂς εἴμεθα στενὰ συνδεδεμένοι μεταξύ μᾶς.

Διότι δύο τρόποι ἀποκοπῆς ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχουν· ὁ ἕνας, ὅταν ψυχράνωμεν τὴν ἀγάπην, ὁ δεύτερος δέ, ὅταν τολμήσωμεν πράγματα ποὺ εἶναι ἀνάξια νὰ γίνωνται εἰς ἐκεῖνο τὸ σῶμα, διότι καὶ μὲ τοὺς δύο αὐτοὺς τρόπους χωρίζομεν τοὺς ἑαυτούς μας ἀπὸ τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας. Ἐὰν δὲ ἐμεῖς, ποὺ ἔχομεν ταχθῆ νὰ οἰκοδομῶμεν καὶ ἄλλους εἰς αὐτό, πρῶτοι γινώμεθα ἐμεῖς αἴτιοι διὰ ν’ ἀποσχίζωνται ἀπὸ αὐτήν, τί δὲν θὰ πάθωμεν;

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Εὖγε! Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης ἀπαιτεῖ γερμανικές ἀποζημιώσεις!


Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος βγῆκε μπροστά, πῆρε θέση γιὰ τὶς προκλήσεις τοῦ Γερμανοῦ προέδρου καὶ συνεχάρη τὸν Mητροπολίτη Ἀμφιλόχιο γιὰ ὅσα εἶπε γιὰ τὴν Κατοχὴ στὸ νησί.

Σαφῆ θέση ἀναφορικὰ μὲ τὸ μεῖζον θέμα τῶν γερμανικῶν ἀποζημιώσεων πῆρε ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης, μὲ ἀφορμὴ τὴν πρόσφατη ἐπίσκεψη στὸ νησὶ τοῦ Γερμανοῦ προέδρου Φρὰνκ Βάλτερ Σταϊνμάϊερ.

Συγκεκριμένα, ἡ Ἱερὰ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, ἀφοῦ συζήτησε διεξοδικῶς γιὰ τὶς ἐκτελέσεις, τὶς φρικτὲς καταστροφές, τὶς βιαιοπραγίες καὶ τὶς λεηλασίες ἀκόμη καὶ χώρων Θείας Λατρείας ἀπὸ τοὺς Γερμανοὺς σὲ ὅλη τὴν Κρήτη, ἐξέδωσε ἐπίσημο ἀνακοινωθέν, στὸ ὁποῖο συγχαίρει τὸν Μητροπολίτη Κισσάμου καὶ Σελίνου Ἀμφιλόχιο γιὰ ὅσα, εὐθαρσῶς καὶ μὲ εὐγένεια, εἶπε γιὰ τὴ ναζιστικὴ κατοχὴ στὴν Κρήτη στὸν πρόεδρο τῆς Γερμανίας, κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴ μαρτυρικὴ Κάνδανο, στὶς 31 Ὀκτωβρίου 2024.

Ελβετία: Καθολική Εκκλησία χρησιμοποιεί ολόγραμμα AI του Ιησού για να εξομολογεί τους πιστούς


Είναι αυτός ο Μεσ-AI-ίας;

Μήπως η τεχνητή νοημοσύνη δεν αρκείται μόνο στο να καταλαμβάνει θέσεις εργασίας τελευταία; Τώρα φαίνεται να αντικαθιστά ακόμα και τον παντοδύναμο. Μια καθολική εκκλησία στην Ελβετία χρησιμοποιεί ένα ολόγραμμα του Ιησού βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη για να ακούει εξομολογήσεις από πιστούς, όπως φαίνεται σε ένα βίντεο που έχει γίνει viral στο διαδίκτυο.

Ένα σύγχρονο μεγάλο θαύμα του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη: Η θαυμαστή διάσωση του πίπτοντος αεροπλάνου!


Ἡ παροῦσα εἰκόνα, ποὺ ἁγιογραφήθηκε ἀπὸ τὸν ἔγκριτο ἁγιογράφο Κωνσταντίνο Λυτρίδη τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 2024 σύμφωνα μὲ τὶς ὑποδείξεις τοῦ πανιερωτάτου Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου, ἀπεικονίζει κατ᾽ ἐξαίρετο τρόπο ἕνα σχετικὰ σύγχρονο μεγάλο θαῦμα τοῦ ὁσίου καὶ θεοφόρου πατρὸς ἡμῶν Ἰακώβου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ, τοῦ «μὲ συγχωρεῖτε», ποὺ συνέβηκε τὸ ἔτος 2002.

Τὸ θαῦμα τοῦτο διηγήθηκε ὁ νῦν καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Δαβὶδ τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ, πανοσιολογιώτατος ἀρχιμανδρίτης Γαβριὴλ Ἐμμανουηλίδης, σὲ Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης στὶς 8 Νοεμβρίου 2017

Λόγοι Αγίου Ιακώβου Τσαλίκη για την οικογένεια

 

«Οικογένεια… “Δίχως λουλούδια και παιδιά, ποια θα ‘χε ο κόσμος ομορφιά;”» Σεζόν 2η – Επεισόδιο 8ο – «Λόγοι Αγίου Ιακώβου Τσαλίκη για την οικογένεια», μιλά ο ίδιος ο Άγιος Ιάκωβος.

Ευχαριστούμε την Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ και ιδιαιτέρως τον σεβαστό Καθηγούμενό της π. Γαβριήλ, για την χορήγηση της αδείας για την ολική αναπαραγωγή του βίντεο που αφορά τον Άγιο Ιάκωβο πνευματικής ιδιοκτησίας της Μονής, που βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητος.

Παρουσιάζει η Ιωάννα Σκαρλάτου, εκπαιδευτικός, δημοσιογράφος και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων.

πηγή: https://enromiosini.gr/

Η θεραπεία του οσίου Ιακώβου (Τσαλίκη) από τον άγιο Ιωάννη τον Ρώσο και τον όσιο Δαυίδ

Στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ του Γέροντος, στις Ροβιές Ευβοίας, εμόνασε ο κατά το έτος 1991 μ.Χ. εκδημήσας προς Κύριον, αείμνηστος γέροντας και ηγούμενός της, Αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Τσαλίκης (βλέπε 22 Νοεμβρίου). Πρόκειται περί εξαίρετης πνευματικής φυσιογνωμίας, καταξιωμένης στη συνείδηση του εκκλησιαστικού πληρώματος.

Εκείνος, λοιπόν, ο μακαριστός πατήρ, σε κάποια φάση κρίσιμη της ζωής του είδε θαύμα του Οσίου, το οποίο με ευγνωμοσύνη διηγείτο πάντοτε, προς δόξαν Θεού.

Οι πατέρες της Ιεράς Μονής το περιγράφουν με ακρίβεια και πιστότητα στο βιβλίο που εξέδωσαν προς τιμήν του. Διηγείται ο Γέροντας: «Εμένα που ποτέ άνθρωπος δε με είδε γυμνό, εκτός από τη μητέρα μου, όταν ήμουν παιδάκι, παραχώρησε ο Θεός να με δουν οι γιατροί και οι νοσοκόμοι και να με χειρουργήσουν επανειλημμένως. Δεν ήθελα κατ’ αρχάς να πάω σε γιατρό, θεωρώντας ότι είναι ντροπή να δουν το σώμα μου, σώμα Ιερέως.

Ο Γέροντάς μου πατήρ Νικόδημος, μου είπε κάποια φορά:

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Πυρηνική απειλή: Ο πλανήτης κρατά την ανάσα του, αλλά από μετάνοια στην Ελλάδα τίποτα!

Τα αγωνιώδη λόγια του Φώτη Κόντογλου για το πυρηνικό ολοκαύτωμα που αποφεύχθηκε το 1962, μοιάζουν άκρως επίκαιρα σήμερα

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Με τους Δημοκρατικούς του ανοϊκού Τζο Μπάιντεν να θέλουν να σύρουν την υφήλιο σε ολοκαύτωμα και τη Ρωσία να επικαιροποιεί το πυρηνικό της δόγμα, ο πυρηνικός όλεθρος μοιάζει πιο εγγύς από ποτέ.

Ο κόσμος παρακολουθεί μουδιασμένος τις εξελίξεις, αρκούμενος μόνο στο να ξορκίζει τη σκέψη της καταστροφής, ελπίζοντας ότι θα επικρατήσει η λογική. Λες και σε όλους τους μεγάλους πολέμους που αιματοκύλησαν το ανθρώπινο γένος επικράτησε η λογική, για να επικρατήσει σήμερα, που μάλιστα είναι και πιο δυσεύρετη από ποτέ.

Πολλοί αναλυτές σημείωσαν ότι μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, υπήρξε μόνο μια κρίση τόσο σοβαρή όσο αυτή που αντιμετωπίζουμε σήμερα μεταξύ Δύσης και Ρωσίας. Η κρίση των πυραύλων της Κούβας το 1962, υπήρξε η πιο επικίνδυνη φάση της ιστορίας όπου οι δύο υπερδυνάμεις του Ψυχρού πολέμου έφτασαν στο χείλος μιας πυρηνικής αποκάλυψης.

«Λόγος εις τα Εισόδια της Θεοτόκου» – Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

 «Διότι αὐτὸς ποὺ εἶναι ἐκ Θεοῦ καὶ πρὸς τὸν Θεὸν καὶ Θεός, καὶ Λόγος καὶ Υἱὸς τοῦ ὑψίστου Πατρός, συνάναρχος καὶ συναΐδιος, γίνεται υἱὸς ἀνθρώπου, αὐτῆς τῆς Ἀειπάρθενης…»

Ἐὰν τὸ δένδρο ἀναγνωρίζεται ἀπὸ τὸν καρπό, καὶ τὸ καλὸ δένδρο παράγει ἐπίσης καλὸν καρπὸ (Ματθ. 7, 16. Λουκ. 6, 44), ἡ μητέρα τῆς αὐτοαγαθότητος, ἡ γεννήτρια τῆς ἀΐδιας καλλονῆς, πῶς δὲν θὰ ὑπερεῖχε ἀσυγκρίτως κατὰ τὴν καλοκαγαθία ἀπὸ κάθε ἀγαθὸ ἐγκόσμιο καὶ ὑπερκόσμιο; Διότι ἡ δύναμις ποὺ ἐκαλλιέργησε τὰ πάντα, ἡ συναΐδια καὶ ἀπαράλλακτη εἰκὼν τῆς ἀγαθότητος, ὁ προαιώνιος καὶ ὑπερούσιος καὶ ὑπεράγαθος Λόγος, ἀπὸ ἀνέκφραστη φιλανθρωπία κι᾽ εὐσπλαγχνία γιὰ χάρι μας ἠθέλησε νὰ περιβληθῇ τὴν ἰδική μας εἰκόνα, γιὰ νὰ ἀνακαλέσῃ τὴν φύσι ποὺ εἶχε συρθῇ κάτω στοὺς μυχοὺς τοῦ ἅδη καὶ νὰ τὴν ἀνακαινίσῃ, διότι εἶχε παλαιωθῆ, καὶ νὰ τὴν ἀναβιβάσῃ πρὸς τὸ ὑπερουράνιο ὕψος τῆς βασιλείας καὶ θεότητός του. Γιὰ νὰ ἑνωθῇ λοιπὸν μὲ αὐτὴν καθ᾽ ὑπόσταση, ἐπειδὴ ἐχρειαζόταν σαρκικὸ πρόσλημα καὶ σάρκα νέα συγχρόνως καὶ ἰδική μας, ὥστε νὰ μᾶς ἀνανεώσῃ ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς ἴδιους, ἐπὶ πλέον δὲ ἐχρειαζόταν καὶ κυοφορία καὶ γέννα σὰν τὴ δική μας, τροφὴ μετὰ τὴ γέννα καὶ κατάλληλη ἀγωγή, γινόμενος πρὸς χάριν μας καθ᾽ ὅλα σὰν ἐμᾶς, εὑρίσκει γιὰ ὅλα πρέπουσα ὑπηρέτρια καὶ χορηγὸ ἀμόλυντης φύσεως ἀπὸ τὸν ἑαυτό της αὐτὴν τὴν ἀειπάρθενη, ἡ ὁποία ὑμνεῖται ἀπὸ μᾶς καὶ τῆς ὁποίας σήμερα ἑορτάζομε τὴν παράδοξη εἴσοδο στὰ ἅγια τῶν ἁγίων. Διότι αὐτὴν προορίζει πρὶν ἀπὸ τοὺς αἰῶνες ὁ Θεὸς γιὰ τὴ σωτηρία καὶ ἀποκατάσταση τοῦ γένους, καὶ τὴν ἐκλέγει ἀνάμεσα ἀπὸ ὅλους, ὄχι ἁπλῶς τοὺς πολλούς, ἀλλὰ τοὺς ἀπὸ τοὺς αἰῶνες ἐκλεγμένους καὶ θαυμαστοὺς καὶ περιβοήτους γιὰ τὴν εὐσέβεια καὶ σύνεσι, καθὼς καὶ γιὰ τὰ κοινωφελῆ καὶ θεοφιλῆ συγχρόνως ἤθη καὶ λόγια καὶ ἔργα.

Εισόδια της Θεοτόκου- Η νοητή περιστερά (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ἡ νοητὴ περιστερὰ


«…Ἡ περιστερὰ ἡ ἀμόλυντος… ἐν σκηνώματι ἁγίῳ κατοικεῖν ᾑρε- τίσατο» (ᾠδὴ γ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., δ΄ τροπ.). «Ἡ …ἁγνὴ περιστερὰ προσηνέχθη κατοικεῖν ἐν τῷ οἴκῳ τοῦ Θεοῦ…» (ᾠδὴ στ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., γ΄ τροπ.

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, 21 Νοεμβρίου εἶνε μεγάλη θεομητορικὴ ἑορτή· ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὰ Εἰσόδια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου.


πηγή: https://aktines.blogspot.com/

Ὁ χριστιανὸς ποὺ ἀποφεύγει τὸν πόνο δὲν γίνεται καλύτερος χριστιανός, γιατί ἐπιλέγει νὰ ζεῖ ἀνώδυνα – ἄρα ἀντισταυρικά!


Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ πατρὸς Γεωργίου Σχοινᾶ, Ἡ Καρδία μου ἐνώπιόν Σου, Ἀθήνα 2022, σελ. 50.

Νὰ παιδαγωγηθοῦμε στὸν πόνο

Σήμερα, δὲν θέλουμε νὰ κοπιάσουμε γιὰ νὰ προκόψουμε. Ἀποφεύγουμε τὶς ἐπώδυνες θεραπεῖες. Πρέπει, ὅμως, νὰ πονέσουμε. Στὸ βιβλίο «Τὸ μυστήριο τῆς ἴασης», τοῦ Anthony Βloom, ὑπάρχει ἕνα παράδειγμα γιὰ τὰ κοράλλια, αὐτοὺς τοὺς θαλάσσιους ὀργανισμούς. Αὐτὰ σιγά-σιγά σκληραίνουν ἀπὸ μία εἰδικὴ διαδικασία ποὺ ἀναπτύσσουν ἀπέναντι στοὺς ἄλλους ὀργανισμοὺς ποὺ ζοῦν στὴ θάλασσα καὶ γίνονται ἀπὸ ἔξω σὰν πέτρα. Ἐμεῖς δὲν πρέπει νὰ εἴμαστε ἔτσι. Ὁ χριστιανὸς ποὺ ἀποφεύγει τὸν πόνο δὲν γίνεται καλύτερος χριστιανός, γιατί ἐπιλέγει νὰ ζεῖ ἀνώδυνα – ἄρα ἀντισταυρικά. Δὲν ἔχει μέσα του εὔπλαστο ὑλικὸ νὰ ζεῖ στὴ χάρη καὶ στὴ χαρὰ τῆς κοινωνίας μὲ τὸν Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους καὶ γίνεται σκληρός, ἀποκτᾶ... ἕνα κέλυφος. Ὁ Θεός μας προκαλεῖ νὰ ἀφεθοῦμε στὸν πόνο, νὰ ζήσουμε τὸν πόνο των γύρω μας καὶ τὸν δικό μας καὶ μέσα ἀπὸ τὴ βίωση τοῦ πόνου νὰ ζητᾶμε τὸν Ἰατρό, τὴν ἴαση.

Η αυτοκτονία υπό την έποψη της Χριστιανικής Διδασκαλίας


Του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, Θεολόγου – Καθηγητού

Ένα από τα σοβαρότερα κοινωνικά προβλήματα των ταραγμένων καιρών μας είναι και η μάστιγα των αυτοκτονιών.

Σχεδόν καθημερινά ακούμε και διαβάζουμε στα ΜΜΕ για αυτοκτονίες συνανθρώπων μας και δυστυχώς νέων παιδιών, οι οποίοι εξαιτίας προσωπικών, οικογενειακών, επαγγελματικών και άλλων προβλημάτων, οδηγούνται στην αυτοπαραίτηση από τη ζωή, αυτοκτονούν, χάνουν τη ζωή τους, πιστεύοντας πως έτσι «λυτρώνονται» από τις αντιξοότητες και τα προβλήματα της ζωής.

Στατιστικά, έχουμε περίπου 2-3 αυτοκτονίες την ημέρα στην χώρα μας!

Γενικά ο κόσμος θεωρεί την αυτοκτονία ως «πράξη ηρωισμού» και θαυμάζει και επαινεί τους αυτόχειρες για τον «ηρωισμό» τους. Αλλά έτσι έχουν τα πράγματα;

Πολλοί δρόμοι οδηγούν στον Θεό, αναγγέλει χαρούμενα ο πάπας Φραγκίσκος στην Ασία

Πολλοί δρόμοι οδηγούν στον Θεό, αναγγέλει χαρούμενα ο πάπας στην Ασία, αλλά κάποιοι δεν πείθονται.

Ο πάπας Φραγκίσκος έφτασε στη Σιγκαπούρη στις 11 Σεπ 2024 για να προωθήσει στην νέα παγκόσμια Βαβυλώνα (όπως είναι ο κόσμος τώρα=παγκοσμιοποίηση), την πολύθεη αθεΐα κατά την έκφραση του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, δηλ. τη Μία Παγκόσμια Θρησκεία, στην υπηρεσία βεβαίως της Μιας Παγκόσμιας Κυβέρνησης. Αυτή ετοιμάζεται ήδη, αν και υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ Ανατολής και Δύσης για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι (δηλ. περισσότερα δικαιώματα) σ’ αυτήν.

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Εἶναι παράβασις τὸ ν΄ ἀνοίγη τὸ κατάστημά του ὁ Χριστιανὸς τὴν Κυριακή, ἔστω κι ἂν ὁ νόμος τοῦ κράτους τοῦ τὸ ἐπιτρέπη!


Διαβάστε ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἱερὰ ἱστορία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης» ὑπὸ τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, σχετικὰ μὲ τὴν Κυριακάτικη ἀργία:

«Ἡ ἐντολὴ τῆς ἀργίας ἰσχύει γιὰ τὶς Κυριακὲς καὶ τὶς μεγάλες γιορτές. Δὲν τιμωρεῖ βέβαια σήμερα ὁ Θεὸς μὲ ἄμεσο θάνατο ἐκείνους ποὺ δουλεύουν τὴν Κυριακή. Καὶ ὑπάρχουν ἀναμφιβόλως περιπτώσεις ποὺ ἑξαιροῦνται ἀπὸ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἀργία. Δὲν μπορεῖ π.χ. νὰ σταματήση ἡ λειτουργία τῶν νοσοκομείων, νὰ διακοποῦν οἱ συγκοινωνίες, ἡ ὑδροδότησις, ἡ ἠλεκροδότησις κλπ. Ὅσοι ἐργάζονται στὶς ὑπηρεσίες αὐτές, θὰ δουλέψουν καὶ τὴν Κυριακή, ὅταν εἶναι ἡ σειρά τους, καὶ δὲν θὰ θεωρηθῆ αὐτὸ παράβασις τῆς ἐντολῆς, γιατί ἡ ἐργασία τους εἶναι ἀναγκαία γιὰ τὴν ἐξυπηρέτησι τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου. Τὸ παράδειγμα ἄλλωστε ἔδωσε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, θεραπεύοντας ἀσθενεῖς κατὰ τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου, παρὰ τὶς ἀντιρρήσεις τῶν γραμματέων καὶ τῶν φαρισαίων, καὶ λέγοντας ὅτι... «τὸ Σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπο ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ Σάββατον» (Μάρκ. β΄ 27)· ὅτι δηλ. ἡ ἐντολὴ τῆς ἀργίας τοῦ Σαββάτου δόθηκε γιὰ τὴν ἐξυπηρέτησι καὶ τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια τοῦ ἀνθρώπου καὶ ὄχι γιὰ νὰ γίνη ὁ ἄνθρωπος δοῦλος τοῦ Σαββάτου. Τὸ νὰ ἐργάζεται ὅμως ὁ Χριστιανὸς τὴν Κυριακή, γιὰ νὰ κερδίση χρήματα ἢ γιὰ νὰ κάνη τὶς καθημερινές του ἐργασίες, εἶναι παράβασις σοβαρωτάτη. Εἶναι παράβασις τὸ ν΄ ἀνοίγη τὸ κατάστημά του, ἔστω κι ἂν ὁ νόμος τοῦ κράτους τοῦ τὸ ἐπιτρέπη· εἶναι παράβασις τὸ νὰ καθαρίζη ἡ νοικοκυρὰ τὸ σπίτι της ἢ νὰ πλένη ἢ νὰ σιδερώνη· εἶναι παράβασις τὸ νὰ τρέχη ὁ ἀγρότης στὸ χωράφι του ἢ ὁποιοσδήποτε ἄλλος γιὰ νὰ σκάψη τὸν κῆπο του. Ὀφείλουμε λοιπὸν νὰ ἀργοῦμε τὴν Κυριακὴ ἀπὸ τὶς καθημερινές μας ἀσχολίες, ὄχι ὅμως γιὰ νὰ μένουμε ἄπραγοι, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἐπιδοθοῦμε σὲ ἄλλες πνευματικὲς ἀσχολίες: στὸν ἐκκλησιασμό, στὴν προσευχὴ στὴν μελέτη καὶ τὴν ἀκρόασι τοῦ θείου λόγου, σὲ ἐπισκέψεις ἀγάπης, ἀκόμη καὶ σὲ προσφορὰ ὑπηρεσίας σὲ κάποιον ποὺ ἔχει ἀνάγκη. Τότε καὶ μόνο θὰ ἔχουμε μεγάλη ψυχικὴ ὠφέλεια ἀπὸ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς.»

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Γρηγορίου του Δεκαπολίτου (20 Νοεμβρίου)

Xάραξ κύκλω σου και μετά ζωής τέλος,
H ζώσα Γρηγόριε του Θεού χάρις.
Eικάδι Γρηγόριος κικλήσατο εις πόλον ευρύν.


Άγιος Γρηγόριος ο Δεκαπολίτης. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ο Άγιος εγεννήθη από γονείς, καλουμένους Σέργιον και Mαρίαν, εν έτει ωλζ΄ [837]. Όταν δε έγινεν οκτώ χρόνων, εδόθη εις παιδείαν των ιερών γραμμάτων. Eις καιρόν δε οπού άρχισε να ευγάνη γένεια και μουστάκια, ετοιμάζετο από τους γονείς του να λάβη γυναίκα διά γάμου. O δε Άγιος φεύγωντας κρυφίως, και μάλιστα διά την επικρατούσαν αίρεσιν των Eικονομάχων, επεριπάτει από τόπον εις τόπον, κατασπαζόμενος τους υπέρ των αγίων εικόνων μαρτυρούντας και την εξ αυτών ωφέλειαν θησαυρίζων εις τον εαυτόν του. Eίτα βάλλωντας τον εαυτόν του υποκάτω εις άκραν εγκράτειαν και σκληραγωγίαν, επάλαισε με πολλούς πειρασμούς, και μάλιστα με τους εκ των δαιμόνων προερχομένους. Όθεν και εφάνη μέγας θαυματουργός.

Γιατί τόσες πολλὲς προσευχὲς μένουν χωρὶς ἀποτέλεσμα


Τῇ 19ῃ τοῦ μηνὸς Νοεμβρίου μνήμη τοῦ Ἁγίου Φιλαρέτου Μόσχας

Ὅμως εἶναι καιρὸς πλέον νὰ ἐξετάσουμε, γιατί τόσες πολλὲς προσευχὲς μένουν χωρὶς ἀποτέλεσμα, ἐφόσον κάθε προσευχὴ μπορεῖ πάντα νὰ εἶναι τόσο δυνατὴ καὶ ἀποτελεσματική. Διότι γιὰ χάρη κυρίως αὐτοῦ τοῦ ἐρωτήματος, διατυπώσαμε ὅλα ὅσα ἤδη ἔχουμε πεῖ.

‘Ἂς δοῦμε εἰδικὰ μιὰ περίπτωση, στὴν ὁποία μιὰ προσευχή φαίνεται νὰ μὴ τυγχάνει ἀπαντήσεως, ἐνῶ στὴν πραγματικότητα ἀπαντᾶται μὲ ἕναν ἀπροσδόκητο καί ὑπερφυὴ τρόπο. Ἔτσι, ὁ Παῦλος «ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσε, ἵνα ἀποστῆ ἀπ’ αὐτοῦ ὁ σκόλωψ ὁ ἐν σαρκί». Ὅμως ὁ Κύριος τοῦ ἀπάντησε: «ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου. Ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενεία τελειοῦται». Ὁ πειρασμὸς δὲν ἀπομακρύνεται: ὅμως μιὰ νίκη ἀκόμη πιὸ θαυμαστὴ δίνεται ἐπὶ τοῦ συνεχιζόμενου πειρασμοῦ. Ἐὰν παραδεχτοῦμε τέτοιες περιπτώσεις, ὅλες οἱ ἀνεπιτυχεῖς προσευχὲς ἐξηγοῦνται ἀπὸ αὐτὴ τὴν μικρὴ φράση τοῦ Ἀποστόλου: «Αἰτεῖτε καὶ οὐ λαμβάνετε, διότι κακῶς αἰτεῖσθε, ἵνα ἐν ταῖς ἡδοναῖς ὑμῶν δαπανήσετε».

ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ… ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΙ!


«Μία πέτρα με πολλές αιχμές και ανωμαλίες, όταν συγκρούεται και κτυπάται με άλλες πέτρες, συντρίβει όλα τα απότομα και σκληρά σημεία της και γίνεται στρογγυλή» (Άγιος Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. η΄ 12).

Μιλάει για μένα και για σένα. Ο καθένας μας σ’ έναν κόσμο πεσμένο στην αμαρτία έχει τα καλά, αλλά και τα κακά του σημεία. «Ουδείς αναμάρτητος». Μπορεί με το άγιο βάπτισμα να πήραμε τη δύναμη για σχετική αναμαρτησία, αλλά τούτο δυστυχώς δεν υφίσταται για κανέναν. Οπότε μην κοιτάς τις αιχμές και τις ανωμαλίες των άλλων – πράγματι υπάρχουν και θα τις δεις, αλλά δεν σε συμφέρει. Βρες όμως τις δικές σου. Κοίτα μέσα σου: θα επισημάνεις πολλές. Και πρόσεξε: αν μπορείς και βλέπεις τις αιχμές και τις ανωμαλίες των άλλων, είναι γιατί τις έχεις και συ ο ίδιος – βλέπουμε στους άλλους ό, τι υπάρχει μέσα μας.

Μαθητικοί ἀγῶνες λογομαχίας ὑπέρ ἤ κατά τῆς ὁμοφυλοφιλίας!

Τί περιλαμβάνεται στίς ἔντυπες ὁδηγίες τοῦ «Πολύχρωμου Σχολείου» πρός τούς καθηγητές καί τί ἀπεκαλύφθη κατά τήν διάρκεια τοῦ κοινοβουλευτικοῦ ἐλέγχου στήν Βουλή μεταξύ τῆς ὑφυπουργοῦ Παιδείας Ζέττας Μακρῆ καί τοῦ Προέδρου τῆς «Νίκης» Δημήτρη Νατσιοῦ – Σέ παράταξη οἱ μαθητές ἀναλύουν τίς ἀπόψεις τους μέσα στίς τάξεις!

ΠΡΟΧΘΕΣ ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τόν διάλογο μέ τόν Γάλλο διανοητή Πασκάλ Μπρυκνέρ, γιά πρώτη φορά, ἀποστασιοποιήθηκε ἀπό τήν woke ἀτζέντα καί μίλησε γιά τήν «τυραννία τῶν μειονοτήτων». Εἶναι λοιπόν ἡ κατάλληλη στιγμή νά κάνει τό ἅλμα καί νά ἀποσύρει τίς προβλέψεις τῆς Κυβερνήσεώς του γιά τό λεγόμενο «Πολύχρωμο Σχολεῖο», τό ὁποῖο προβλέπει ἐξωφρενικούς διαλόγους ἀντιπαραθέσεως μεταξύ τῶν μαθητῶν γιά ἀντικείμενα ὅπως ἡ ὁμοφυλοφιλία καί προάγει ἔτσι τόν διχασμό μεταξύ τῶν μαθητῶν.

Ο νεομάρτυρας π. Δανιήλ Συσόεφ και η σημασία του μαρτυρίου του



Ομιλία που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016, στα πλαίσια των εβδομαδιαίων συνάξεων της ενορίας του μητροπολιτικού ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Ρεθύμνου, στην αίθουσα της ενοριακής εστίας.

Μετά από χρόνια, η ιστορία του ίσως μοιάζει με παραμύθι. Ένα παλικάρι γεμάτο αγάπη, που δε φοβόταν να μιλάει στους άλλους για το Χριστό, αν και είχε δεχτεί πολλές απειλές και η δολοφονία του ήταν αναμενόμενη. Όμως προχωρούσε μπροστά, μεταδίδοντας σε Ρώσους νεοπαγανιστές, μουσουλμάνους, εθνικιστές, προτεστάντες και άλλες ομάδες την αλήθεια της Ορθοδοξίας, αφού πίστευε πως «αν δεν κηρύξουμε σ’ αυτούς το λόγο της σωτηρίας, θα είμαστε άσπλαχνοι». Αυτό το παλικάρι ήταν ένας ορθόδοξος ιερέας – και, από τις 19 Νοεμβρίου 2009, ένας νεομάρτυρας.

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Μόρφου Νεόφυτος: Ἡ Ὀρθόδοξη προετοιμασία γιὰ τὰ Χριστούγεννα (17.11.2024)

 


Κήρυγμα Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου κατὰ τὴ Θεία Λειτουργία τὴν Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ, ποὺ τελέσθηκε στὸ ἱερὸ ἡσυχαστήριο Ὁσίου Σεραφεὶμ τοῦ Σαρὼφ στὴ Σκουριώτισσα τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου (17.11.2024).

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Άγιος Παΐσιος: Όσο κουρασμένοι και να είμαστε, έστω ένα «Πάτερ ημών», να μην το αφήνουμε. Κάνει τον εχθρό πέρα



~ Δεν πρέπει να αμελούμε τα πνευματικά μας δίχως σοβαρό λόγο, έλεγε ο Γέροντας. Συγκεκριμένα για το Απόδειπνο έλεγε ότι πάντοτε πρέπει να το κάνουμε. Εάν όμως καμιά φορά δεν έχουμε χρόνο ή είμαστε πολύ κουρασμένοι, συνιστούσε ο Γέροντας να κάνουμε λιγότερο ή τουλάχιστον το τρισάγιο και το «Πάτερ ημών». Κάνουν τον εχθρό πέρα.

Έλεγε δε και κάτι σχετικό από την ζωή του. Όταν για τελευταία φορά, το 1978, έκανε μία περιοδεία στο Άγιον Όρος, για να συναντήσει άγια γεροντάκια, για να συγκεντρώσει υλικό για τους «Αγιορείτες Πατέρες», έφθασε να καταλύσει ένα βράδυ στην Ι. Μονή Σίμωνος Πέτρας. Εκεί τον πλησίασαν σχεδόν όλοι οι πατέρες, για να πάρουν την ευχή του και να ωφεληθούν πνευματικά. Η ώρα είχε προχωρήσει πολύ και ο Γέροντας, κατάκοπος όπως ήταν, σκέφθηκε λίγο να αναπαυθεί και αργότερα σηκώνεται και κάνει τα πνευματικά του. (Δεν έκανε δηλαδή το Απόδειπνο ή έστω ένα μέρος). Μόλις λοιπόν τον πήρε λίγο ο ύπνος, ακούει να κτυπάει η πόρτα:

«Δι ευχών των αγίων πατέρων».

Σηκώνεται ο Γέροντας και δεν βλέπει κανέναν. Κοιμάται και σε λίγο ακούει τα ίδια. Πάλι κανείς. Επαναλαμβάνεται και τρίτη φορά, ώσπου κατάλαβε ότι ήταν ο «έξω από εδώ». Τελικά δεν μπόρεσε να κοιμηθεί. Γι’ αυτό μας έλεγε, όσο και κουρασμένοι να είμαστε, έστω ένα «Πάτερ ημών», να μην το αφήνουμε.

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Πάνω από 2.400 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους καταγράφηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2023


2.444 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες

Πάνω από 2.400 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους καταγράφηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2023

Υπήρξαν 2.444 αντιχριστιανικά εγκλήματα μίσους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες πέρυσι, με το Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ των υψηλότερων, σύμφωνα με νέα έκθεση.

Τα περισσότερα περιστατικά ήταν πράξεις βανδαλισμού εναντίον εκκλησιών (62%), ακολουθούμενες από βεβήλωση χριστιανικών χώρων (24%), εμπρησμό (10%), απειλές (8%) και σωματική βία (7%).

Η έκθεση του Παρατηρητηρίου για τη Μισαλλοδοξία και τις Διακρίσεις κατά των Χριστιανών στην Ευρώπη (OIDAC) υπογράμμισε μια επίθεση με μαχαίρι στην Ισπανία στην οποία πέθανε ένας ιερέας, μια επίθεση εμβολισμού αυτοκινήτου σε πομπή του Corpus Christi στην Πολωνία και την απόπειρα δολοφονίας ενός μουσουλμάνου που ασπάστηκε τον χριστιανισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ευωδία που αναδίδεται από τον τάφο του είναι σα να έρχεται κατ’ ευθείαν από τον παράδεισο


Την άλλη μέρα οι τουρκικές εφημερίδες έγραφαν: στην Τουρκία μόνο ο Πατριάρχης και ο παπα Φώτης κυκλοφούν με ράσο!

Παπα-Φώτης Λαυριώτης ο «δια Χριστόν σαλός»
Είχε πει ο γέροντας Παΐσιος σε κάποιους Μυτιληνιούς που τον επισκέφθηκαν. ”Εσείς εκεί στη Μυτιλήνη έχετε ένα μεγάλο άγιο τον Παπα-Φώτη”.

Κι ο παπα-Φώτης είχε πει για τον Γέροντα Παΐσιο:
-¨Αυτός παιδί μου είναι το διαμάντι της Εκκλησίας μας, τον γνώρισα καλά γιατί μαζί βοηθούσαμε τον Παπα-Τύχωνα¨.

Το ατημέλητο παρουσιαστικό του ήταν πολλές φορές αιτία να μη τον δέχονται στην Εκκλησία, οι πρωτοστάτες ιερείς για συλλείτουργό τους. Εκείνος όμως επέμενε με το «έτσι θέλω» και όταν τον διώχνανε, απαντούσε με τη χαρακτηριστική μυτιληνιά ντοπιολαλιά: «Ησείς μπουρεί να μη μι θέλητι. Μι θέλ’ όμους γ’ άγιους να λειτουργήσου»…! (Γράφει ο Γιώργος Παρασκευαΐδης)

Μνήμη του Aγίου Μάρτυρος Βαρλαάμ (19 Νοεμβρίου)

Συν λιβανωτώ Bαρλαάμ το πυρ φέρων,
Eύοσμον ώφθης λιβανωτόν Kυρίω.


Μαρτύριο Αγίου Βαρλαάμ. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ο Άγιος Mάρτυς Bαρλαάμ ήτον από την Aντιόχειαν της Συρίας. Γέρων δε ώντας κατά την ηλικίαν, επειδή ωμολόγει τον Xριστόν, επαραστάθη εις τον άρχοντα της Aντιοχείας, και μη καταπεισθείς να θυσιάση εις τα είδωλα, εδάρθη με βούνευρα. Έπειτα εξερρίζωσαν τους όνυχάς του. Προσφερθείς δε εις ένα βωμόν των ειδώλων, επροστάχθη να απλώση βιαίως το δεξιόν χέρι του. Eπάνω δε εις το χέρι του έβαλαν κάρβουνα αναμμένα και θυμίαμα. Ενόμισε γαρ ο άρχων, ότι, αν δεν υπομείνη, αλλά ρίψη τα κάρβουνα με το λιβάνι επάνω εις τον βωμόν των ειδώλων, με τούτο θέλει φανή, ότι επρόσφερε θυσίαν εις τα είδωλα. Όθεν ο του Xριστού αθλητής με ανδρίαν μεγάλην εστέκετο άτρεπτος και ακλόνητος, χωρίς να κινήση το δεξιόν χέρι του. Tο οποίον αληθώς εφάνη δυνατώτερον από το χάλκωμα και από το σίδηρον. Έως οπού η φωτία καταφαγούσα την σάρκα της δεξιάς του χειρός, και ταύτην τρυπήσασα, έπεσε μόνη κατά γης. Eπροτίμησε γαρ ο γενναίος της αληθείας αγωνιστής με ανδρείον και στερεόν φρόνημα, ότι κάλλιον να κατακαή το χέρι του, παρά να σαλεύση αυτό ολότελα, και εκ τούτου να φανή εις τους απίστους, ότι επρόσφερε λιβάνι και θυσίαν εις τους δαίμονας. Όθεν εν τη βασάνω ταύτη παραδίδει την ψυχήν του εις χείρας Θεού, και λαμβάνει παρ’ αυτού του μαρτυρίου τον στέφανον. Tούτον τον γενναίον αθλητήν ετίμησαν με ρητορικά εγκώμια, τόσον ο Mέγας Bασίλειος, ου η αρχή· «Πρότερον μεν των Aγίων οι θάνατοι», όσον και ο θείος Xρυσόστομος, ου η αρχή· «Συνεκάλεσεν ημάς εις την ιεράν ταύτην εορτήν», τα οποία σώζονται εν τοις εκδεδομένοις.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Ἑρμηνεία τῆς Θείας Λειτουργίας


Ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας

Ἀπὸ τὴ σειρὰ τῶν φυλλαδίων «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ» τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παρακλήτου Ὠρωποῦ Ἀττικῆς.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ ἐκ τῆς ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ

Η ΘΕΙΑ Λειτουργία ἀποτελεῖ τὸ κέντρο τῆς ὀρθόδοξης λατρείας. Εἶναι τὸ μεγαλύτερο μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας μας, τὸ μυστήριο τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ ἀνάμεσά μας. Γι᾿ αὐτὸ καὶ παραμένει πάντα ἡ μοναδικὴ ἐλπίδα ἀληθινῆς ζωῆς γιὰ τὸν ἄνθρωπο.

Στὸν πνευματικὸ χῶρο τῆς θείας Λειτουργίας μᾶς εἰσάγει ἀριστοτεχνικὰ ὁ ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας, μεγάλος μυστικὸς θεολόγος καὶ κορυφαῖος θεωρητικὸς της λειτουργικοπνευματικῆς ζωῆς, ὁ σημαντικότερος ἐκπρόσωπος τοῦ ὀρθόδοξου ἀνθρωπισμοῦ τοῦ 14ου αἰῶνα.

Γεννήθηκε στὴ Θεσσαλονίκη γύρω στὰ 1322. Ἀνατράφηκε χριστιανικὰ ἀπὸ τὴν εὐσεβῆ μητέρα του, ποὺ μετὰ τὴ χηρεία της (1363) ἔγινε μοναχή, διδάχθηκε... τὰ ἐγκύκλια γράμματα ἀπὸ τὸν λόγιο θεῖο του Νεῖλο Καβάσιλα, ποὺ ἀργότερα ἀναδείχθηκε σὲ μητροπολίτη Θεσσαλονίκης (1361-1363), καὶ καλλιεργήθηκε πνευματικὰ μέσα στοὺς ἡσυχαστικοὺς κύκλους τῆς γενέτειράς του, ποὺ διευθύνονταν ἀπὸ τὸ μαθητὴ τοῦ ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Σιναΐτη Ἰσίδωρο, τὸν κατοπινὸ οἰκουμενικὸ πατριάρχη (1347-1349).

Γιὰ ἑφτὰ περίπου χρόνια (1335-1342) σπούδασε στὴν Κωνσταντινούπολη φιλοσοφία, θεολογία, ρητορική, νομική, μαθηματικὰ καὶ ἀστρονομία.

Εμφάνιση των ψυχών από την Αιωνιότητα κατά το Σαρανταλείτουργο των Χριστουγέννων. Συγκλονιστική διήγηση


- Εἶχα πεῖ σέ ἕναν συγκεκριμένο ἱερέα, πού ὑπηρετεῖ σέ μία κοινότητα μέ λίγους κατοίκους, νά ἀρχίση νά κάνη τό Σαρανταλείτουργο τῶν Χριστουγέννων.Καί ὁ καλός ἱερέας μοῦ λέει:

– Μά, Πανιερώτατε, τό χωριό μας ἔχει λίγους κατοίκους, ἐμεῖς δέν ἔχουμε καί ψάλτες τακτικούς, πῶς θα κάνω σαρανταλείτουργο;

– Βάλε μία γυναῖκα, τοῦ λέω, νά σοῦ λέη ἕνα Κύριε ἐλέησον, τό Ἀμήν καί τό Παράσχου Κύριε.

Ξεκίνησε ο ἱερέας αὐτός, ὄντως, Σαρανταλείτουργα πρίν ἀπό 4 χρόνια.
Την τρίτη χρονιά, περίοδο τῶν Χριστουγέννων, ἔρχεται συγκινημένος καί μοῦ λέει:

Η νηστεία των Χριστουγέννων: 5 βασικά βήματα

Πρωθιερέας Βλάντιμιρ Βιγκιλιάνσκιι

Έχουν γραφεί και έχουν ειπωθεί πάρα πολλά για τις νηστείες, αλλά, ούτως ή άλλως, τίθενται συχνά ερωτήματα αναφορικά με το τι είναι σημαντικό. Απαντώ εν συντομία ως εξής:

Τη «γαστρονομία» (τι να τρώμε και τι όχι) την βάζουμε στην τελευταία θέση. Δεν είναι σκοπός, αλλά μέσο. Ας αρχίσουμε από τα πιο σημαντικά.

1. Μαθαίνουμε να προσευχόμαστε.

Προσθέτουμε σε αυτά που κάνουμε κάτι ακόμα. Αν δεν προσευχόμαστε καθόλου στο σπίτι, κάνουμε σύντομη έστω, αλλά τακτική προσευχή.

Αν κάνουμε πρωινό και βραδινό κανόνα, τότε αρχίζουμε να διαβάζουμε κάθε μέρα το Ψαλτήρι ή ένα κεφάλαιο από το Ευαγγέλιο.

Αν εκκλησιαζόμαστε μόνο Κυριακές, προσθέτουμε έστω μια μέρα ακόμα, καθημερινή.

Αυτή είναι η υψίστη ελεημοσύνη!


Π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

Έχω την γνώμη ότι, το θέμα της ελεημοσύνης έχει περιορισθή κυρίως στο υλικό της μέρος. Πιστεύω ότι, πρέπει να θίγεται και μία άλλη πλευρά της ελεημοσύνης, την οποία μάλιστα, περιμένει ιδιαιτέρως ο σύγχρονος κόσμος, ο οποίος πάσχει ψυχικώς.

Αυτό σημαίνει, επί παραδείγματι, ότι οφείλομε:

Να παρηγορήσωμε ένα πενθούντα!

Να ενισχύσωμε ένα άνθρωπον, ο οποίος έχει ταλαιπωρηθή στη ζωή του!.

Αυτά ονομάζονται, πνευματική ελεημοσύνη!

ΣΕΙΣΜΟΙ καὶ ATHOS attraction


"ΟΣΟ ΜΑΣ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ, τόσο μας πορώνουν"

Ἐπανελάμβανε μὲ θρίαμβο ,πρὶν χρόνιας, ἕνας πιστὸς ὀπαδὸς τῆς ΑΕΚ καὶ πιστεύω πὼς τὰ λόγια αὐτὰ ταιριάζουν γάντι σὲ ἐμᾶς τοὺς ἀνωνύμους ἢ ἐπωνύμους ρομαντικοὺς τοῦ πάλαι ποτὲ Ἁγίου Ὅρους.

Τὸ γνώριζες πὼς τὸ πεζουλάκι σίμα ἀκριβῶς ἀπὸ τὴν βρύση στὴν πλατεῖα των Καρεῶν μὰ καὶ τὸ ἄλλο δίπλα ἀπὸ τὴν πόρτα του ξυλόφουρνου, τὸ’χαν γιὰ νὰ ἀποβιβάζονται, ἀπὸ σεβασμὸ στὸν τόπο , οἱ Καλόγηροι ἐρχόμενοι στὸ χῶρο τοῦ Πρωτάτου;

Καθὼς ἐπίσης πὼς ἔπρεπε οἱ Μοναχοὶ νὰ φοροῦνε τὸ ἐξώρασό τους διαβαίνοντας ἀπὸ αὐτὸν τὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Παναγίας της Ἐφόρου τοῦ Ἁγίου Ὅρους ,ἀλλὰ καὶ πὼς ἀπαγορεύονταν νὰ ἀκουμπᾶνε ἐκεῖ οἱ διαβάτες τὴν μαγκούρα τους στὴν γῆ ,παρὰ μονάχα ὁ πρῶτος τοῦ Ἁγίου Ὅρους ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Παναγίας της Πρωταίτισσας;

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Ρωμανού (18 Νοεμβρίου)

Tο καρτερόφρον Pωμανού πας θαυμάσει,

Συν χαρμονή γαρ πνιγμονήν εκαρτέρει.


Μαρτύριον Αγίου Ρωμανού. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘
Oύτος ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Mαξιμιανού εν έτει τε΄ [305]. Διά δε τον ζήλον οπού είχεν υπέρ της του Xριστού πίστεως, όταν Aσκληπιάδης ο έπαρχος ήθελε να έμβη μέσα εις τον ναόν των ειδώλων, επήγεν ο Άγιος και τον επίασε, λέγωντας εις αυτόν. Tα είδωλα δεν είναι θεοί. Διά τούτο λοιπόν δέρνεται εις το στόμα, και κρεμασθείς εκαταξεσχίσθη. Έπειτα ζητεί ο Άγιος και φέρνουν ένα παιδίον μικρόν, εις έλεγχον περισσότερον του επάρχου. Tο δε παιδίον ερωτηθέν από τον έπαρχον, εις ποίον Θεόν πιστεύει, απεκρίθη, ότι εις τον Θεόν των Xριστιανών1. Όθεν δέρνεται το παιδίον, παρεστώσης εκεί και της μητρός του. Δερνόμενον δε, εδίψησε και εζήτησε νερόν, η δε μήτηρ αυτού, ευσεβής ούσα και θεοφιλής, μη πίης, ω τέκνον μου, του είπε, μη πίης από τούτο το φθαρτόν και πρόσκαιρον νερόν, αλλά υπόμεινον, διά να υπάγης να πίης από εκείνο το ζωντανόν και αθάνατον νερόν της μακαριότητος. Eπειδή δε το νήπιον ήλεγχε τον τύραννον, εδάρθη και δευτέραν φοράν. Kαι έπειτα απεκεφαλίσθη διά του ξίφους, και ούτως έλαβε το μακάριον τον στέφανον της αθλήσεως. Tου δε Aγίου Pωμανού έκοψαν την γλώσσαν, και μετά το κόψιμον αυτής, πάλιν ελάλει παραδόξως, ευχαριστών τον Θεόν. Eπειδή δε ακούσθη το παράδοξον τούτο θαύμα εις τον βασιλέα Mαξιμιανόν, διά τούτο κατά προσταγήν αυτού, έπνιξαν τον Mάρτυρα μέσα εις την φυλακήν, και ελύτρωσαν αυτόν από την πρόσκαιρον ταύτην ζωήν. Kαι έτζι ο Άγιος έλαβε τον του μαρτυρίου αμάραντον στέφανον.