Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025

Κυριακή Ζ΄ Λουκά - Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας


ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8,41-56]


«Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ῥύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ῥύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς.Καὶ εἶπεν ὁ Ἰησοῦς· τίς ὁ ἁψάμενός μου;

(: Τότε λοιπόν κάποια γυναίκα που υπέφερε από αιμορραγία εδώ και δώδεκα χρόνια, η οποία μαζί με τα άλλα βάσανα της αρρώστιας της είχε ξοδέψει και όλη την περιουσία της σε γιατρούς και δεν μπόρεσε να θεραπευθεί από κανέναν, αφού πλησίασε τον Ιησού από πίσω, ώστε να μην την αντιληφθεί κανείς, επειδή ντρεπόταν να γίνει φανερή η αρρώστιά της, άγγιξε την άκρη του εξωτερικού ενδύματός του κι αμέσως σταμάτησε η αιμορραγία της. Και είπε ο Ιησούς: “Ποιος είναι αυτός που με άγγιξε;”)»[Λουκ.8, 43-45].

Βίος συνοπτικός Αγίου Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως του Θαυματουργού (9 Νοεμβρίου)

 Άγιος Νεκτάριος. Φορητή εικόνα, Ιερά Μητρόπολις Μόρφου

Ο άγιος πατήρ ημών Νεκτάριος γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου 1846, στη Σηλυβρία της Θράκης, απο γονείς φτωχούς, αλλά ευσεβείς χριστιανούς, τον Δήμο και τη Μαρία Κεφαλά. Το βαπτιστικό του ήταν Αναστάσιος και από μικρος έδειξε μεγάλη ευλάβεια και βαθειά αγάπη για τη μελέτη.Όταν η μητέρα του τού μάθαινε τον 50οψαλμό, εκείνος αρεσκόταν να επαναλαμβάνει τον στίχο: Διδάξω ανόμους τας οδούς σου… (Ψαλμ. 50, 15).

Αφού έμαθε τα πρώτα του γράμματα στην πατρίδα του, στάλθηκε από τους γονείς του στην Κωνσταντινούπολη για να συνεχίσει τις σπουδές του, εργαζόμενος ταυτόχρονα ως υπάλληλος σε κατάστημα. Το νεαρο αγόρι έμενε απερίσπαστο από την τύρβη του κόσμου και ενασχολουνταν μονάχα με το να οικοδομεί εντός του νυχθημερόν τον κρυπτόν της καρδίας άνθρωπον κατ’ εικόνα του Χριστού, με την προσευχή και την εμβάθυνση στα γραπτά των αγίων Πατέρων. Σε ηλικία είκοσι χρόνων άφησε την Κωνσταντινούπολη για να γίνει δημοδιδάσκαλος στη νήσο Χίο. Εκεί ενθάρρυνε τη νεολαία και τους κατοίκους του χωριού προς την ευλάβεια και την εργασία των αρετών, όχι μόνον με τα λόγια, αλλά κυρίως με το παράδειγμα του δικού του βίου, βίου ασκήσεως και προσευχής.

Επειδή συγχωρούσα!!!

Όταν αναγνωρίστηκε Άγιος, ο Άγιος Νεκτάριος το 1961, σε μια μονή του Αγίου Όρους, δημιουργήθηκαν δύο παρατάξεις Μοναχών. Οι μεν παραδέχονταν την Αγιότητά του, οι δε την αμφισβητούσαν.
Ο Ηγούμενος της Μονής, βλέποντας την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο Μοναστήρι, κάλεσε μια μέρα τους Μοναχούς και τους είπε:
- Δεν θα γίνει το θέμα της αγιοσύνης του Νεκταρίου, αιτία να χάσουμε τις ψυχές μας, αντιμαχώντας μεταξύ μας.

- Δεν θα γίνει το θέμα της αγιοσύνης του Νεκταρίου, αιτία να χάσουμε τις ψυχές μας, αντιμαχώντας μεταξύ μας. Κηρύττω τριήμερη νηστεία και με...
την προσευχή μας, να ζητήσουμε από το Θεό να μας αποκαλύψει, αν ο γέροντας Νεκτάριος είναι Άγιος ή όχι!
Πράγματι αυτό και έκαναν.

Την τρίτη ημέρα, και ενώ ετοιμαζόταν ο Ηγούμενος να κατέβει στην Εκκλησία, χτυπάει διακριτικά η πόρτα του κελλιού του και μπαίνει μέσα ο Άγιος Νεκτάριος! Όταν μπήκε μέσα, ο Ηγούμενος αμέσως τον αναγνώρισε και έπεσε να τον προσκυνήσει.

Του λέει τότε ο Άγιος Νεκτάριος:
- Αδερφέ Αθανάσιε (έτσι έλεγαν τον Ηγούμενο), πήγαινε και πες τους Πατέρες να μην κουράζονται! Ο Κύριος με Αγίασε και είμαι Άγιος, θαυματουργός και μυροβλύτης! Γνώρισε δε, ότι ο Κύριος δεν με αγίασε για κανένα άλλο λόγο, παρά μόνο επειδή συγχωρούσα...!!!

(+) Δημήτριος Παναγόπουλος, Ιεροκήρυκας

πηγή: https://adontes.blogspot.com/

Ο Άγιος Νεκτάριος τρέχει σε κάθε πονεμένη ψυχή!


Παρασκευή έντεκα το πρωί, κινούμαι στην περιοχή των Αθηνών. Ανέβαινα την οδό Μάρνη, όταν μου τηλεφώνησε ένας συνάδελφος, που βρισκόταν στο Αεροδρόμιο.

-Ράνια πού είσαι;

-Στη Μάρνη.

-Ανέβα στο Αεροδρόμιο, έχει πολλή δουλειά.

-Θα ανέβω, σ’ ευχαριστώ.

Κλείσαμε το τηλέφωνο και σκεφτόμουν ας εύρισκα έναν πελάτη να μην πάω τόσα χιλιόμετρα άδεια. Καθώς ανέβαινα τη λεωφόρο Αλεξάνδρας μία κυρία κρατώντας ένα μεγάλο σακβουαγιάζ μου σηκώνει το χέρι. Σταμάτησα.

-Μήπως μπορείτε να με πάτε στο Αεροδρόμιο;

-Και βέβαια μπορώ, εσένα έψαχνα να βρω, γλυκιά μου!

Γιὰ τὴν πτώση τῶν ἀγγέλων

Ἅγιος Ἰγνάτιος Brianchaninov Ἐπίσκοπος Καυκάσου καί Μαύρης Θάλασσας
Τί εἶναι τὰ πονηρὰ πνεύματα;

Πονηρὰ πνεύματα εἶναι οἱ ἐκπεσόντες ἄγγελοι. Ὁ Θεός τους δημιούργησε μαζὶ μὲ ὅλους τοὺς ἄλλους ἀγγέλους. Τοὺς δημιούργησε καὶ αὐτοὺς ἀμώμητους, ἀγαθούς, ἁγίους. Καὶ τοὺς ἔδωσε ἄφθονα φυσικὰ καὶ πνευματικὰ χαρίσματα. Ὅμως οἱ ἄγγελοι αὐτοὶ ἔπεσαν σὲ ἔπαρση. Καὶ σκοτίσθηκαν! Θεώρησαν τὶς ἱκανότητες, ποὺ τοὺς εἶχε δώσει ἡ ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ, ἰδιότητες δικές τους! Προτερήματα προσωπικὰ, δικά τους! Ἔτσι ξεχώρισαν τὸν ἑαυτό τους ἀπὸ τὰ ἄλλα πλάσματα τοῦ Θεοῦ. Φαντάσθηκαν, ὅτι δὲν ἔχουν καμιὰ σχέση μὲ τὸ Θεό, ὅτι εἶναι αὐθύπαρκτοι.

Ξέχασαν, ὅτι ἦσαν δημιουργήματα! Καὶ μὲ τὸ ἄθλιο αὐτὸ σκεπτικὸ, ποδοπάτησαν τὶς ἱερὲς ὑποχρεώσεις τους ἔναντι τοῦ Δημιουργοῦ Θεοῦ.

Στὴ φίλαυτη αὐτὴ καὶ καταστρεπτικὴ τοποθέτησή τους παρασύρθηκαν ἀπὸ ἕναν ἀρχάγγελο, ἕναν ἀπὸ τοὺς σπουδαιότερους ἀγγέλους, ποὺ ὁ προφήτης Ἰεζεκιὴλ τὸν ὀνομάζει Χερουβείμ. Καὶ ὅλοι συμφωνοῦν, ὅτι ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς κορυφαίους ἀγγέλους. Τὸ Χερουβεὶμ λοιπὸν αὐτὸ, τόσο πολὺ βυθίστηκε στὴ φιλαυτία καὶ στὴν ἔπαρση, ὥστε φαντάσθηκε τὸν ἑαυτό του ἴσο μὲ τὸ Θεό, στράφηκε ἀπροκάλυπτα ἐναντίον τοῦ Θεοῦ, ἔγινε ἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ, παθιασμένος ἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ...

Μιλάτε στον Άγιο Άγγελό σας;


Εάν μιλάς του Αγγέλου σου, δεν θα χρειάζεσαι άλλον Φίλο, αλλά θα είσαι εσύ άθελά σου ο καλύτερος Φίλος, για όλους!

Άγιε Άγγελέ μου,
μοναδικέ μου φίλε και βοηθέ!
Γι’ αυτό έχω άγχος και μοναξιά,
διότι σε περιφρονώ και σε ξεχνώ.

Του συνεργάτου μας,
Ανδρέα Χριστοφόρου, Νομικού

Γνωστός μας Ιερέας που μεγάλωσε με τις Μοναχές του Αγίου Νεκταρίου, μας έλεγε ότι ο Άγιος Νεκτάριος αυτό τις εδίδασκε: να μιλούν στον Άγιο Άγγελο τους.

Λαμπρή η πανήγυρη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Πανορμίτη της Σύμης


Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και σεμνή ιεροπρέπεια η τοπική Εκκλησία της Σύμης, τίμησε τον Παμμέγιστο Αρχάγγελο Μιχαήλ τον Πανορμίτη, στην ομώνυμη Μονή Του, όπου σήμερα με την συμμετοχή λαοθάλασσας Πιστών, κορυφώθηκαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις της Ιεράς Πανηγύρεως.

Ο πνευματικός συναγερμός στο Νησί έχει ξεκινήσει ήδη από τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου, με χιλιάδες πιστούς να καταφθάνουν απ’ όλα τα μέρη της Πατρίδος μας, για να προσκυνήσουν την Χάρη του θαυματουργού Αρχαγγέλου και το προσκύνημα συνεχίζεται αδιάκοπα καθ’ όλο το νυχθήμερο, εχθές παραμονή και σήμερα, την κυριώνυμη αυτή ημέρα της Συνάξεως των Αρχαγγέλων.

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 9.11.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΒ΄, (Γα 6,11-18) ]

   

Από τον κ. Δημήτριο Ρίζο *


«Ἐν γὰρ Χριστῷ Ἰησοῦ  οὔτε περιτομή τις ἰσχύει  οὔτε ἀκροβυστία»


Τὸ σημερινὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα τὸ ἀκούσαμε καὶ τὴν Κυριακὴ πρὸ τῆς Ὑψώσεως. Καὶ τότε προσπαθήσαμε νὰ παρουσιάσωμε μέρος τῆς περικοπῆς, ποὺ ἀναφέρεται στὸν Σταυρὸ τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ καὶ τοῦ κάθε πιστοῦ. Καὶ σήμερα θὰ παρουσιάσωμε  ἀπὸ τὴν περικοπὴ τὴν φρᾶσι· «Ἐν γὰρ Χριστῷ Ἰησοῦ οὔτε περιτομή τις ἰσχύει οὔτε ἀκροβυστία». Δὲν εἶναι παντελῶς ἄγνωστοι οἱ ὅροι περιτομὴ καὶ ἀκροβυστία, ὡστόσο πρέπει νὰ δοθοῦν κάποιες ἐξηγήσεις.

Το χρονικό της απελευθέρωσης της Φλώρινας

 

Ένα εξαιρετικό βίντεο από τον συμπολίτη μας κ.Δημήτριο Πασίνη, που ιστορεί με κάθε λεπτομέρεια το χρονικό της απελευθέρωσης της Φλώρινας. 

Ο σύνδεσμος του βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=bkfOY8N2_sI


8 Νοεμβρίου, επέτειος απελευθέρωσης της Φλώρινας

 

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

Ἅγιοι Ἅγγελοι


Ἀπό τό βιβλίο: “‘Αββᾶ Κασσιανοῦ, Συνομιλίες μέ τούς Πατέρες τῆς ἐρήμου”, τ. Α΄, ἐκδ. ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Ἱερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Καρέα.

Η προέλευση τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων.

Πρίν δημιουργήσει ὁ Θεός τόν ὁρατό κόσμο, ἔπλασε τίς οὐράνιες πνευματικές Δυνάμεις, τούς ῾Αγίους ᾿Αγγέλους. ῾Η γνώση καί ἡ αἴσθηση ὅτι αὐτοί ἔχουν παραχθεῖ ἀπό τό μηδέν, δηλαδή ἀπό τήν πλήρη ἀνυπαρξία καί ἔχουν κληθεῖ νά συμμετέχουν σέ τέτοια δόξα καί μακαριότητα —κι αὐτό ὄχι ἀπό κάποια ἀνάγκη τοῦ Δημιουργοῦ, ἀλλά ἀπό τή Θεϊκή Του ἀγάπη καί μόνο— δημιουργοῦσε στούς ᾿Αγγέλους τήν εὐχαριστιακή καί δοξολογική τάση, ὥστε νά Τοῦ ἀνταποδίδουν «εἰς τό διηνεκές» ἐκφράσεις εὐγνωμοσύνης καί νά ἀναπέμπουν σ᾿ Αὐτόν ἀτέρμονη δοξολογία.

Κανείς ἀπό τούς πιστούς δέν ἀμφιβάλλει γι᾿ αὐτό. Δέν πρέπει ἀσφαλῶς νά νομίζουμε ὅτι ὁ Θεός ἄρχισε τό δημιουργικό ἔργο Του μέ τή σύσταση αὐτοῦ τοῦ ὁρατοῦ κόσμου. ῞Οτι δηλαδή ἡ Θεία Πρόνοια, πού κυβερνᾶ... τά πάντα, παρέμεινε ἀδρανής κατά τή διάρκεια τῶν ἀναρίθμητων αἰώνων πού προηγήθηκαν τῆς δημιουργίας τοῦ κόσμου, καί ὅτι ὁ Θεός ἦταν κλεισμένος στήν πληρότητα τῆς Θεϊκῆς Του ὕπαρξης. Δέν εἶναι σωστό νά πιστεύουμε ὅτι ὁ Θεός τότε δέν μποροῦσε νά «ἐκχύσει» τό ἀγαθό, ἐπειδή δῆθεν ἡ ἀγαθότητά Του δέν εἶχε ἀποδέκτες τῶν δωρεῶν Του. Μιά τέτοια πίστη θά σήμαινε ὅτι τρέφουμε χαμηλά καί ἀνάρμοστα βιώματα γι᾿ αὐτή τήν ἄπειρη, αἰώνια καί ἀκατάληπτη Θεία Μεγαλειότητα.

Μαρία Δεναξά: Η ψηφιακή ταυτότητα δεν είναι πρόοδος, είναι παγίδα


Ξανά ! Μετά μην πείς πως δεν γνώριζες !

🔴 Η ψηφιακή ταυτότητα δεν είναι πρόοδος, είναι παγίδα. Όλα ξεκίνησαν στην Κίνα, ένας αριθμός, ένας QR κωδικός, μια κεντρική βάση δεδομένων… και πολύ γρήγορα, ένα σύστημα κοινωνικής πίστωσης.

🔴 Ένα κλικ κι ένα κράτος που γνωρίζει ποιος είσαι, πού πηγαίνεις, τι λες, τι αγοράζεις και τι σκέφτεσαι. Αποτέλεσμα: ένας λαός που βαθμολογείται σαν προϊόν!

🔴 Ένα «ακατάλληλο» σχόλιο, μια επικριτική ανάρτηση, ένας απλήρωτος λογαριασμός και χάνεις τα πάντα: ➡ τον τραπεζικό σου λογαριασμό ➡ τη δουλειά σου ➡ το δικαίωμα να ταξιδεύεις ➡ την ελευθερία σου

Να παρακαλέσω το Σαρανταλείτουργο να το κρατήσετε και φέτος.


Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος:

«Να παρακαλέσω το Σαρανταλείτουργο να το κρατήσετε και φέτος. Το Σαρανταλείτουργο είναι ιδιαίτερα αφιερωμένο στους κεκοιμημένους. Ιδιαιτέρως αυτούς που δεν είναι μέσα στο Φως του Χριστού (είναι στην κόλαση) και τους βοηθά πάρα πάρα πολύ το Σαρανταλείτουργο ν’ ανέβουν κοντά στο Φως του Χριστού.

“Εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια”. Εμείς με την ελευθερία που έχουμε ως ζώντες και με τη Θεία Λειτουργία που μας επαρέδωσε ο ίδιος ο Κύριός μας να τελούμε, μπορούμε να βγάλουμε ανθρώπους από την κόλαση. Έχει συμβεί πάρα πολλές φορές αυτό. Γι’ αυτό να παρακαλέσω και πάλι να το κρατήσετε και φέτος. Εάν άλλες χρονιές ήταν αναγκαία τα Σαρανταλείτουργα για τους κεκοιμημένους από φέτος θα είναι και για τους ζωντανούς ιδιαιτέρως γιατί η Θεία Λειτουργία ειν’ το κατεξοχήν Μυστήριο της Ειρήνης. Τώρα μπήκαμε σ’ αυτήν την τόσο τόσο δύσκολη εποχή του Γ΄ Παγκοσμίου Πολέμου...

Γέρων Γαβριήλ Αγιορείτης: “Μάθε ότι…”


Μάθε ότι:

Ο μεγαλύτερος και καλύτερος φίλος είναι: Ο Θεός.

Οι καλύτεροι σύντροφοι είναι: Οι γονείς.

Το καλύτερο σπίτι είναι: Το σπίτι σου.

Η καλύτερη ευτυχία είναι: Η καλή συνείδηση.

Η ωραιότερη ημέρα είναι: Η σημερινή.

Ο καλύτερος χρόνος είναι: Τώρα.

Η καλύτερη μέθοδος για να νικήσεις είναι: Η πειθαρχία.

Η καλύτερη ασχολία είναι: Η εργασία.

Μνήμη των Aγίων τριάκοντα τριών Mαρτύρων των εν Mελιτινή, Iέρωνος και των λοιπών (7 Νοεμβρίου)

Eις τον Iέρωνα. 
Ω πώς Iέρων ουδέν εξ ευτολμίας,
Άτολμον είδεν, ουδ’ αγενές προς ξίφος!

Eις τους τριακονταδύω.
Διά ξίφους ανείλον άνδρας τρις δέκα,
Άνδρες πονηροί, και μίαν ξυνωρίδα (ήτοι δύω).
Oυδ’ έλαθ’ εβδομάτη Iέρων ξίφει αυχένα καρθείς.


Μαρτύριο Αγίου Ιέρωνος και των συν αυτώ. Μικρογραφία 
(Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι οι Άγιοι ήθλησαν κατά τους χρόνους Διοκλητιανού και Mαξιμιανού των βασιλέων εν έτει σϟ΄ [290]. Ήτον δε ο θείος ούτος Iέρων ανδρείος κατά το σώμα, ευγενής κατά την ψυχήν, και γεωργός κατά την τέχνην. Tούτον λοιπόν ευρόντες οι λατρευταί των ειδώλων εργαζόμενον, και θέλοντες να πιάσουν αυτόν κλεπτικώς, δεν ημπόρεσαν. Aλλά επήγεν αυτός αφ’ εαυτού θεληματικώς εις τους ειδωλολάτρας. Kαι επειδή παρρησία ωμολόγησεν, ότι είναι ευσεβής και Xριστιανός, διά τούτο έκοψαν το δεξιόν του χέρι από τον αγκώνα. Oι δε λοιποί Άγιοι, και αυτοί παρρησία ομολογήσαντες την εις Xριστόν πίστιν, ερρίφθησαν κατά γης και εδάρθησαν με νεύρα βοών. Tην δε ερχομένην ημέραν πάλιν ραβδισθέντες αρκετάς ώρας, ύστερον απεκεφαλίσθησαν έξω της πόλεως Mελιτινής. Kαι ούτως έλαβον οι μακάριοι τους στεφάνους του μαρτυρίου. (Tο κατά πλάτος αυτών Mαρτύριον όρα εις τον Nέον Παράδεισον1.)

Σημείωση

1. Tο δε ελληνικόν τούτων Mαρτύριον συνέγραψεν ο Mεταφραστής, ου η αρχή· «Iέρωνι τω γενναίω». (Σώζεται εν τη των Iβήρων και εν άλλαις.)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Το κλάμα του Αποστόλου Παύλου - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

"ἤθελον δὲ παρεῖναι πρὸς ὑμᾶς ἄρτι καὶ ἀλλάξαι τὴν φωνήν μου,
ὅτι ἀποροῦμαι ἐν ὑμῖν."


Γράφοντας στους Γαλάτες ο Απ. Πάυλος και τελειώνοντας την επιστολή του ξεσπά σε δάκρυα. Τούτο γραπτώς δεν μπορεί να το εκφράσει. Μονάχα, αν ήταν παρών, θα έβλεπαν τον πόνο του και το κλάμα του για το κατάντημα τους ως μαθητές του. Τους λέγει ‘’θα ήθελα να ήμουνα κοντά σας και να άλλαζα την φωνή μου σε κλάμα, γιατί έχω μεγάλη στενοχώρια μαζί σας’’.

Η Επιστολή προς Γαλάτας εκφράζει την μεγάλη λύπη του Απ. Παύλου για τους εκεί πιστούς. Όταν για πρώτη φορά κηρυξε στον τόπο αυτό τον δέχτηκαν με πολύ πίστη και ενθουσιασμό και του έδωκαν μεγάλη αγάπη στο πρόσωπό του. Όμως μετά το δικό του κήρυγμα εισήλθαν λύκοι βαρείς, οι ψευδάδελφοι, οι οποίοι από την μια μερια αμφισβητούσαν το αξίωμα του ότι ειναι Απόστολος, αφού δεν διετέλεσε μαθητής του Χριστού, και δεύτερον επέβαλλαν τις ιουδαικές παραδόσεις στους εξ Εθνων χριστιανούς. Οι Γαλάτες πριν πιστέψουν στο Ευαγγέλιο του Χριστού ήταν ειδωλολάτρες και βρισκόταν κάτω από την δουλεία των ψεύτικων θεών και όλων των επιταγών και την τήρηση των δαιμονικών εντολών της λατρείας των ειδώλων. Όταν πίστεψαν στο κήρυγμα του Απ. Παύλου ελευθερώθηκαν απ’ όλες αυτές τις επιταγές και ζούσαν χαρούμενοι μέσα στην αλήθεια. Ερχόμενοι οι ψευδάδελφοι κατάφεραν να τον υποτιμήσουν και να τον απορρίψουν ως Απόστολο και να αμφισβητήσουν την αλήθεια του κηρύγματος του. Είναι αυτό που λέγει η Βίβλος ‘’Πάντες ὑμεῖς σκανδαλισθήσεσθε ἐν ἐμοὶ ἐν τῇ νυκτὶ ταύτῃ· γέγραπται γάρ, πατάξω τὸν ποιμένα, καὶ διασκορπισθήσονται τὰ πρόβατα τῆς ποίμνης’’ . Κατάφεραν να διαστρέψουν τον λαό εναντίον του Αποστόλου.

Προσωπικός Αριθμός: Μπορούν να σε αποκλείσουν;


Συζήτηση με τον νομικό Δήμο Θανάσουλα για τον «προσωπικό αριθμό»: ποιος είναι ο αποκλειστικός σκοπός του, τι ισχύει για τράπεζες και συναλλαγές με το Δημόσιο, τι αναφέρει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων, και ποιες είναι οι πραγματικές νομικές συνέπειες για όσους δεν έλαβαν αριθμό. Αναλύουμε νηφάλια το πλαίσιο, ξεκαθαρίζουμε παρεξηγήσεις και δίνουμε πρακτικές οδηγίες αντίδρασης σε πιθανές αυθαιρεσίες.

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΕΝΑ

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

«ΘΥΣΙΑΖΩ και την βουλευτική μου έδρα ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΩ τον Προσωπικό Αριθμό» - Δημήτρης Νατσιός


Αθήνα, 05/11/2025

«ΘΥΣΙΑΖΩ και την βουλευτική μου έδρα ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΩ τον Προσωπικό Αριθμό» -  

Δημήτρης Νατσιός

Μία ολοκληρωμένη πολιτική παρέμβαση με αιχμηρό λόγο και σαφείς θέσεις πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, Δημήτρης Νατσιός, στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1. Στο επίκεντρο βρέθηκε η κυβερνητική πολιτική για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ενώ η συζήτηση επεκτάθηκε σε θεμελιώδη ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία: την εγκατάλειψη της περιφέρειας, την αποδυνάμωση κρίσιμων δημοσίων υπηρεσιών, την κοινωνική κρίση που αποτυπώνεται στην εγκληματικότητα, αλλά και την προστασία των προσωπικών ελευθεριών, με αφορμή τον θεσμό του προσωπικού αριθμού.

Ο κ. Νατσιός υπογράμμισε ότι το σχέδιο συρρίκνωσης των ΕΛΤΑ, με κλείσιμο 24 ακόμη υποκαταστημάτων μετά τα 143 του 2023, συνιστά μία επικίνδυνη αποχώρηση του κράτους από περιοχές που το έχουν ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στη Σταυρούπολη Ξάνθης, το Παρανέστι Δράμας, σε κοινότητες ακριτικών νησιών και φυσικά στο Άγιον Όρος, ως παραδείγματα περιοχών όπου τα ταχυδρομεία αποτελούν ζωτικό δεσμό των κατοίκων με το κράτος. Επισήμανε ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι απλώς μία υπηρεσία διακίνησης επιστολών και δεμάτων· αποτελούν ισχυρό πυλώνα κοινωνικής συνοχής και εθνικής παρουσίας.

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Δὲν σιωπᾶ ὁ Θεὸς!



Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

Τί ἀξία ἔχει ἀδελφοί μου, ἐὰν μιλῶ αἰώνια γιὰ τὸν Θεὸ καὶ ὁ Θεὸς αἰώνια σιωπᾶ; Μπορῶ ἄραγε νὰ ὑπερασπιστῶ τὸ δίκαιο τοῦ Θεοῦ, ἐὰν ὁ Θεὸς δὲν τὸ θέσει ὑπὸ τὴν προστασία Του; Μπορῶ νὰ ἀποδείξω τὸν Θεὸ στοὺς ἄθεους, ἐὰν ὁ Θεὸς κρύβεται; Μπορῶ νὰ ἀγαπῶ τὰ παιδιὰ Του, ἐὰν Αὐτὸς εἶναι ἀδιάφορος ἀπέναντι στὰ παθήματά τους;

Ὄχι. Τίποτα ἀπὸ ὅλα αὐτὰ δὲν μπορῶ.

Οἱ λέξεις μου δὲν ἔχουν φτερὰ γιὰ νὰ μποροῦν νὰ ὑψώσουν στὸν Θεὸ ὅλους τοὺς πεσμένους καὶ ξεπερασμένους ἀπὸ τὸν Θεό, οὔτε ἔχουν φωτιὰ γιὰ νὰ ζεστάνουν τις παγωμένες καρδιὲς τῶν παιδιῶν ἔναντι τοῦ Πατέρα τους. Οἱ λέξεις μου δὲν εἶναι τίποτα, ἂν δὲν εἶναι ἀπήχηση καὶ ἐπανάληψη αὐτοῦ, ποὺ ὁ Θεὸς μὲ τὴν δική του δυνατὴ γλῶσσα λέει.

Οι κεκοιμημένοι ζουν | Γεγονότα απίστευτα γεμάτα πίστη!

 

Οι κεκοιμημένοι και ζουν και μας επισκέπτονται ζώντας την πρόγευση του Παραδείσου.

Γέρων Νίκων “Η Ζωή μετά τη ζωή”

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Μνήμη της μετά φιλανθρωπίας κατενεχθείσης κόνεως επί Λέοντος του Mεγάλου (6 Νοεμβρίου)

Φλέγειν απειλείς, αλλά πάλιν ου φλέγεις,
Oργή κεράσας μακροθυμίαν Λόγε.

της μετά φιλανθρωπίας κατενεχθείσης κόνεως επί Λέοντος του Mεγάλου. 
Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Kατά τον δέκατον όγδοον χρόνον της βασιλείας Λέοντος του Mεγάλου, του επικαλουμένου Mακέλλη και Θρακός, ήτοι εν έτει υοε΄ [475], εν τη έκτη του Nοεμβρίου μηνός, κατά την ώραν του μεσημερίου, έγινεν όλος ο ουρανός συνεφιασμένος. Tην δε συνειθισμένην μελανάδα των νεφελών μεταβαλών εις κόκκινον χρώμα, εφαίνετο ότι μέλλει να κατακαύση όλον τον κόσμον. Tόσον γαρ πολλά εξέπληξεν όλους τους ανθρώπους, ώστε οπού και από μόνην την θεωρίαν του ουρανού ενόμιζον όλοι, ότι ανίσως πέση βροχή από τα τοιαύτα κατακόκκινα σύνεφα, βέβαια η βροχή εκείνη θέλει είναι φωτία και φλόγα, ήτις έχει να κατακαίη. Kαθώς εκατέκαιε και η εις τα Σόδομα πεσούσα πυρίνη βροχή. Διά την αμφίβολον λοιπόν ταύτην προσδοκίαν, όλοι οι Xριστιανοί εκατέφευγαν εις τας ιεράς Eκκλησίας, και παρεκάλουν τον Θεόν με δεήσεις και κλαυθμούς. Όθεν ο φιλάνθρωπος Kύριος, συγκεράσας την αγαθότητά του με την τιμωρίαν, επρόσταξε τα νέφη και έβρεχον μίαν βροχήν ασυνείθιστον και παράξενον, η οποία επροξένει φόβον εις τους αμαρτάνοντας, διότι η βροχή εκείνη αρχίσασα από την ώραν του εσπερινού, εβάσταξεν έως εις το μεσονύκτιον.

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

“Θα Αποκλειστείτε από τα Πάντα από τις 5 Νοεμβρίου”. Ψεύτικες Απειλές του καθεστώτος που βρίσκεται σε πανικό και προσπαθεί να κατατρομοκρατήσει τους Έλληνες



Ρωμιοί της Πόλης

Η απελπισμένη προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβληθεί η ψηφιακή φυλακή του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) έχει φτάσει σε ένα νέο, επικίνδυνο και ηθικά αισχρό στάδιο. Πρόσφατες εσκεμμένες διαρροές δημοσιεύτηκαν σε κάποια ηλεκτρονικά ΜΜΕ που περιγράφουν ότι από τις 5 Νοεμβρίου, το κράτος “θα βγάλει από την πρίζα”, τους Έλληνες που αντιστέκονται στην ηλεκτρονική σκλαβιά. Τα δημοσιεύματα αυτά φανερώνουν την πιο ξεδιάντροπη εκδήλωση πανικού που έχει καταβάλει τα καθεστωτικά στελέχη. Αυτά τα δημοσιεύματα, που λειτουργούν ως ψευδή τελεσίγραφα, δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να κατατρομοκρατήσουν τον Ελληνικό λαό, ο οποίος με αξιοπρέπεια και συνείδηση αρνείται να υποκύψει στη φασιστική επιβολή των νέων ταυτοτήτων και του γκεμπελίστικου Προσωπικού Αριθμού.

Κλείσιμο ΕΛΤΑ: Ένα εθνικό έγκλημα – Το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της ελληνικής Περιφέρειας


Το πρώτο μέλημα του Καποδίστρια ήταν να φτιάξει ταχυδρομείo - Το στερνό μέλημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι να τo καταστρέψει

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Η αιφνιδιαστική απόφαση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα είναι η τελευταία πράξη ενός ειδεχθούς εγκλήματος που μεθοδεύεται εδώ και χρόνια στην πατρίδα μας. Είναι ο επιθανάτιος ρόγχος της ελληνικής επαρχίας από μια κυβέρνηση που επιθυμεί διακαώς να την ερημώσει.

Μετά τον σάλο που ξέσπασε για το θέμα, η απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ μπορεί να ματαιώθηκε για 3 μήνες (όσον αφορά τα υποκαταστήματα της περιφέρειας) για επικοινωνιακούς – και μόνο – λόγους, αλλά τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει τις καταστροφικές προθέσεις τους. Τα ΕΛΤΑ πρέπει να περάσουν από τη μηχανή του κιμά που λέγεται «εξυγίανση».

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός: Τι εννοούμε “διάκριση” στην πνευματική ζωή


Διάκριση είναι η υγιής και αλάνθαστη κρίση των νοημάτων και πραγμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται δικαίως στο χρόνο, τον τρόπο, τον τόπο και την περίσταση, πάντοτε προς οικοδομή.

Διάκριση είναι ο προσδιορισμός των επερχομένων πριν την έλευσή τους, ώστε να αποφεύγεται η ζημιά που ακολουθεί. Διάκριση είναι είδος διοράσεως, με την οποία ο υγιής νους προλαμβάνει αυτά που πρόκειται να γίνουν.

Η διάκριση αποτελεί χάρισμα του Αγίου Πνεύματος, το οποίον δίδεται ως βραβείο σ’ αυτούς που τηρούν την ακρίβεια της συνειδήσεως, σε όσους φυλάσσουν με ακρίβεια τις θείες εντολές. Διάκριση πάλιν είναι το ακριβές όργανο της Εκκλησίας, με το οποίο κυβερνά τα τέκνα της στις ταραχές και τις τρικυμίες της φουρτουνιασμένης θάλασσας της ζωής. Είναι το πηδάλιο του νοητού σκάφους της.

Η επιστολή απάντηση του Αγίου Ιωάννη Γ΄ Δούκα Βατάτζη προς τον πάπα Γρηγόριο Θ΄


Χαρακτηριστικότατη ιστορική πηγή βάσει της οποίας καταδεικνύετε η ελληνικότητα της Ρωμανίας, η ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού καθώς και η εθνική αξιοπρέπεια του Διδυμοτειχίτη βασιλιά, αποτελεί η επιστολή απάντηση που απέστειλε προς τον πάπα Γρηγόριο Θ΄στα μέσα της δεκαετίας του 1230.

Η επιστολή σε νεοελληνική απόδοση

Ιωάννης εν Χριστό το Θεό βασιλεύς και αυτοκράτωρ Ρωμαίων ο Δούκας, τω αγιωτάτω πάπα της πρεσβυτέρας Ρώμης Γρηγορίω. Ας έχω τας σωτηρίους ευχάς σου.

Αυτοί, που εστάλησαν από την αγιότητα σου και μου έφεραν αυτή την επιστολή σου, επέμεναν ότι είναι γράμμα της αγιότητάς σου. Όμως εγώ, ο βασιλιάς, αφού διάβασα όσα είναι γραμμένα, αρνήθηκα να πιστέψω ότι είναι δικό σου γράμμα, αλλά θεώρησα ότι το ΄γραψε ένας άνθρωπος με χαμένα πέρα για πέρα τα μυαλά του, που όμως ο ψυχικός του κόσμος είναι φουσκωμένος από αλαζονεία και αυθάδεια, διότι πως θα μπορούσαμε να σχηματίσουμε διαφορετική γνώμη για τον γράψαντα, τη στιγμή που απευθύνεται στη βασιλική μου δύναμη θεωρώντας με σαν ένα ανώνυμο και άδοξο και ασήμαντο ανθρωπάκι; Δεν σου μίλησε κανείς για το μέγεθος της εξουσίας και της δυνάμεως μας;

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων Γαλακτίωνος και Eπιστήμης (5 Νοεμβρίου)

Aσυνδυάστους συζύγους κτείνει ξίφος,
Tην ψυχικήν σύζευξιν ηγαπηκότας.
Tμήθη Eπιστήμη Γαλακτίων τ’ ενί πέμπτη.


Μαρτύριο Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης. Μικρογραφία 
(Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Δεκίου, και Σεκούνδου ηγεμόνος, εν έτει σν΄ [250]. Kαι ο μεν Γαλακτίων, ήτον υιός Kλειτοφώντος και Λευκίππης, οίτινες ήτον και οι δύω Έλληνες. Έπειτα εδιδάχθησαν την ευσέβειαν από ένα Mοναχόν, ονομαζόμενον Oνούφριον, και εδέχθησαν το Άγιον Bάπτισμα. H δε Eπιστήμη, και αυτή παρομοίως είχε γονείς Έλληνας. Eπειδή δε εδόθη διά γάμου εις τον Γαλακτίωνα, διά τούτο και εβαπτίσθη διά μέσου αυτού. Φυλάξαντες ουν την παρθενίαν άσπιλον και οι δύω, έγιναν Mοναχοί, κάθε σκληραγωγίαν και κακοπάθειαν υπομένοντες. Ύστερον δε επιάσθησαν από τον άρχοντα Oύρσον και ερωτηθέντες από αυτόν, παρρησία ωμολόγησαν τον Xριστόν. Όθεν έδειραν αυτούς δυνατά, και καλάμια λεπτά και οξύτατα έβαλαν εις τα ονύχιά των. Έπειτα έκοψαν με μάχαιραν τα άκρα των ποδαρίων τους. Kαι τελευταίον απεκεφάλισαν αυτούς, και ούτως έλαβον οι μακάριοι τους στεφάνους του μαρτυρίου. Ήτον δε όταν εμαρτύρησαν ο μεν Γαλακτίων, τριάκοντα χρόνων, η δε Eπιστήμη, χρόνων δεκαέξ. (Tο κατά πλάτος Mαρτύριον αυτών όρα εις τον Nέον Παράδεισον1.)

Σημείωση

1. Tο ελληνικόν αυτών Mαρτύριον συνέγραψεν ο Mεταφραστής, ου η αρχή· «Tη προς τω Λιβάνου όρει». (Σώζεται εν τη των Iβήρων και εν άλλαις.)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

Ο άγιος (& μεγάλος) πολιτικός: αυτοκράτορας Ιωάννης Βατάτζης


4 Νοεμβρίου κι ο λαός μας τιμούσε (όταν θυμόταν την παράδοσή του) έναν ιδιαίτερο άγιό του: τον αυτοκράτορα Ιωάννη Γ΄ Βατάτζη, που βασίλεψε στη Νίκαια της Μικράς Ασίας όταν η ΚΠολη ήταν
υπόδουλη στους σταυροφόρους (13ος αιώνας). Ο άγιος Ιωάννης Βατάτζης, ο Πτωχός Βασιλιάς, που ζούσε ως αγρότης, δε νοιάστηκε για την τσέπη του και τα προνόμια που μπορούσε να του αποφέρει η θέση του, αλλά προσπάθησε να απελευθερώσει την Πόλη (αυτό ήταν το όνειρο της αυτοκρατορίας της Νίκαιας, που ήταν κομμάτι της υπόδουλης βυζαντινής αυτοκρατορίας), ν' αντισταθεί στους ποικίλους εχθρούς της πατρίδας του, να προωθήσει την ένωση των Εκκλησιών (χωρίς υποταγή στον πάπα) και να βελτιώσει τη ζωή και το μορφωτικό και πνευματικό επίπεδο του λαού του.

Μάλλον ένας τέτοιος πολιτικός είναι ό,τι λείπει από την πατρίδα μας (κι όχι μόνο) σήμερα. Ένας έντιμος και άγιος πολιτικός.

Γι' αυτό και ο λαός τον τίμησε ως άγιο και είναι ο αυτοκράτορας που έμεινε στο θρύλο ως "ο μαρμαρωμένος βασιλιάς, που θ' αναστηθεί και θα επιστρέψει ως ελευθερωτής", επειδή μετά την κοίμησή του παρέμεινε άφθαρτος σε τέτοιο βαθμό, που (κατά τις πηγές) έμοιαζε ζωντανός.

Ανεβάζουμε ένα μικρό αφιέρωμα. Ας έχουμε την ευχή του (ως πρόσωπα και ως λαός)...

Κλείνουν το μοναδικό κατάστημα ΕΛΤΑ στο Άγιον Όρος


Ανάμεσα στα καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. που πρόκειται να κλείσουν βρίσκεται και το μοναδικό κατάστημα στο Άγιον Όρος, γεγονός που αφήνει τους μοναχούς της Ιεράς Κοινότητας χωρίς την απαραίτητη επικοινωνία. Επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΕΛ.ΤΑ. κ. Γρηγόριο Σκλήκα απέστειλε την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, σχετικά με την πρόθεση καταργήσεως του Ταχυδρομικού Καταστήματος Δάφνης.

Η Ιερά Κοινότητα στην επιστολή της εκφράζει την λύπης της για την πρόθεση αυτή και επισημαίνει την εξαίρετη σημασία και αναγκαιότητα του Ταχυδρομικού Καταστήματος για το Άγιον Όρος.

Πληροφορίες της Romfea gr αναφέρουν ότι το εν λόγω κατάστημα έχει σχεδόν μηδενικό κόστος και θεωρείται προσοδοφόρο, παρόλο αυτά είναι στη λίστα με τα καταστήματα που θα βάλουν λουκέτο!

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

π. Ν. Λουδοβίκος: H μοναξιά του Χριστού

 

πηγή: https://www.youtube.com/


Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής, «εχθρός του λαού».

…Από το 1917 στη Ρωσία άρχισε να μαίνεται ισχυρός ο άνεμος των διωγμών εναντίον της Εκκλησίας του Χριστού από το αθεϊστικό καθεστώς. Ο Χριστός «ξανασταυρώνεται» με τόσο σκληρά διατάγματα και διαγγέλματα, ώστε να λένε: «Εμείς θα διορθώσουμε τα λάθη του Διοκλητιανού και του Νέρωνος». Εκκλησίες βεβηλώνονται ή ισοπεδώνονται. Μοναστήρια πυρπολούνται ή κατεδαφίζονται. Μοναχοί και ιερωμένοι αλλά και λαϊκοί φυλακίζονται και βασανίζονται σκληρά, γιατί παραμένουν πιστοί στην ορθόδοξη πίστη. Οι πρώτοι μάρτυρες καταγράφονται στα Μαρτυρολόγια της Ρωσικής Εκκλησίας. Ήρθε όμως και η σειρά της Γεωργίας. Το Μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής λεηλατήθηκε. Οι μοναχοί συνελήφθησαν. Τους έκλεισαν σε υγρή και σκοτεινή φυλακή, όπου ήταν αναγκασμένοι να ξαπλώνουν σε μία σανίδα κάτω ακριβώς από την οποία αναδύονταν οι οσμές ακαθαρσιών από διερχόμενο υπόνομο.

Ο ηγούμενος της Μονής δεν άντεξε. Υπέκυψε και πέθανε μέσα στη φυλακή. Τον μοναχό Συμεών* (αγιο Γεώργιο Καρσλίδη) τον διαπόμπευσαν κάποια μέρα στους δρόμους και τον περιέφεραν δεμένο και χωρίς ρούχα, φωνάζοντας ειρωνικά γι’ αυτόν: «Να ο προφήτης!».

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Λόγοι και Διδαχές του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη

…Από τον ‘Οσιο Γεώργιο Καρσλίδη μόνο καλό λόγο θα άκουγες. Πρώτα να προσεύχεστε, η πρώτη λέξη του ήταν η προσευχή, γιατί «η προσευχή, έλεγε, είναι δύναμη, θεραπεία. Και σε μένα που έρχεστε να πάρετε ευχή και εγώ προσεύχομαι για εσάς. Με την προσευχή και την πίστη γίνονται όλα. Άμα δεν πιστεύετε, ότι και να κάνετε είναι άδειο (εύκαιρο, έτσι το έλεγε στα Ποντιακά), άδικα κουράζεστε, αν όμως πιστεύετε, θεραπεύεστε».

Να έχετε πραότητα και αν σας προσβάλλη ο άλλος, , να μη θέλετε να τον εκδικηθείτε, αλλά να τον συγχωρείτε και να του δείχνετε καλοσύνη. Γιατί, παιδιά μου, από το καλό έρχεται καλό, από το κακό ποτέ δεν έρχεται καλοσύνη. Γι’ αυτό και σεις μη μαλώνετε με έναν άνθρωπο, που θα σας πειράξη, γιατί θα πληθύνη το κακό, αλλά δείξετε του καλοσύνη για να ηρεμήση και να έχετε μισθό από τον Θεόν. “Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε” μας λέγει ο Χριστός».

«Ο Θεός φροντίζει για όλους. Η απελπισία είναι σχεδόν απιστία».

Αυτή η φράση είναι θανατηφόρο πλήγμα δια τον διάβολο, εξαλείφει την ταραχή και φέρνει γαλήνη στην ψυχή!



ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στή χαρά αλλά καί στήν λύπη!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν υγεία αλλά καί στήν ασθένεια!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν επιτυχία αλλά καί στήν αποτυχία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν αποδοχή αλλά καί στήν απόρριψη!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν ευλογία αλλά καί στήν αδικία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στή φιλία αλλά καί στήν συκοφαντία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν αγάπη αλλά καί στή μοναξιά!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ!

Δηλαδή Δόξα στον Θεό για ΟΛΑ!

Η ΝΙΚΗ παρούσα στην τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά, Φαράν και Ραϊθώ και Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Όρους Σινά, κ. Συμεών



31 Οκτωβρίου 2025

Η ΝΙΚΗ τίμησε με την παρουσία της τη σημερινή, ιστορική τελετή ενθρόνισης του νέου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, ενός από τα αρχαιότερα και σημαντικότερα μοναστικά κέντρα της Ορθοδοξίας.

Το Κίνημα εκπροσώπησε ο βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής, κ. Τάσος Οικονομόπουλος, ο οποίος μετέφερε τις θερμές ευχές του Προέδρου και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΙΚΗΣ προς τον νέο Ηγούμενο, εκφράζοντας ευχές για καρποφόρα και θεοφώτιστη διακονία.

Σχολική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση με βάση την εγκράτεια


15 χρόνια μετά την εφαρμογή της στη πολιτεία του Μισσισσίππι, οι εφηβικές εγκυμοσύνες μειώθηκαν στις μισές

Από τη Mary Boyte, για την ιστοσελίδα USA Today
  • Το 2011, ο νόμος του Μισσισσίππι απαίτησε από τα δημόσια σχολεία, στα πλαίσια της σχολικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης να διδάσκουν είτε «αποκλειστικά την εγκράτεια», είτε την «εγκράτεια μαζί με τη σύγχρονη σεξουαλική αγωγή».
  • Από το 2011 έως σήμερα διαπιστώνεται σημαντική μείωση των εφηβικών εγκυμοσύνων στη πολιτεία, παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να έχει το υψηλότερο ποσοστό εφηβικών γεννήσεων στη χώρα.
  • Το 2023, μετά από νομοθετική ρύθμιση, τα τρέχοντα εκπαιδευτικά πρότυπα που επικεντρώνονται στην αποχή έγιναν μόνιμα.
Το 2011, η πορεία της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών στο Μισσισσίππι άλλαξε. Με βάση νόμο που ψηφίστηκε εκείνη τη χρονιά, η κάθε δημόσια σχολική περιφέρεια έπρεπε να επιλέξει στα πλαίσια της σχολικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, είτε να διδάσκει «Μόνο την αποχή», είτε την «Αποχή-plus», με το πρώτο μοντέλο να τονίζεται ως το κρατικό πρότυπο.

Η θεία Λειτουργία είναι ο τρόπος που γνωρίζουμε τον Θεό και ο τρόπος που γνωρίζεται ο Θεός σε μας


Σκοπός της θείας Λειτουργίας είναι να μας μεταδώση τον Χριστό.

Η θεία Λειτουργία μας μαθαίνει ένα ήθος, το ήθος της ταπεινώσεως. Κάθε θεία Λειτουργία είναι Θεοφάνεια. Φανερώνεται το Σώμα του Χριστού. Το κάθε μέλος της Εκκλησίας είναι εικόνα της Βασιλείας του Θεού.

Μετά την θεία Λειτουργία πρέπει να συνεχίζουμε να εικονίζουμε την Βασιλεία του Θεού, τηρώντας τις εντολές Του. Η δόξα του Χριστού είναι να καρποφορήση σε κάθε μέλος ο καρπός Του.

Το μύρο του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, Πολιούχου Θεσσαλονίκης – Σήμερα 2 Νοεμβρίου (18:30) η τελετή καθαγιασμού του Μύρου


*Σήμερα 2 Νοεμβρίου στις 18:30 μ.μ. η τελετὴ καθαγιασμοῦ τοῦ Μύρου τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ Ἱερὰ Ἀγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης.

~ Ο Άγιος Δημήτριος στις πηγές αποκαλείται μεγαλομάρτυς φιλόπολις, σωσίπολις και μυροβλύτης. Μυροβλύτης γιατί ανέβλυζε μύρο από τον τάφο του, το οποίο ελάμβαναν οι πιστοί μέσα σε φιαλίδια που ήταν κατασκευασμένα από γυαλί, πηλό ή μολύβι, τα λεγόμενα κουτρούβια.

Το μύρο του Αγίου είναι το θαύμα του Θεού και η μεγάλη ευλογία του Μεγαλομάρτυρος προς τους πιστούς Χριστιανούς που επικαλούνται τις ακοίμητες πρεσβείες του.

Υπάρχουν πολλές αυθεντικές μαρτυρίες για το Μύρο του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου. Παραθέτουμε ενδεικτικά τις ακόλουθες:

Άγιος Γεώργιος, Μεθυστής και Γαλατάς!


Ο τάφος του αγίου Γεωργίου

Άγιος Γεώργιος ο Μεθυστής: έτσι χαρακτηρίζεται από το λαό μας (όχι από τη λειτουργική πράξη της Εκκλησίας) ο άγιος μεγαλομάρτυρας Γεώργιος στη δεύτερη γιορτή του, 3 του Νοέμβρη. Ο λόγος, ότι την ημέρα εκείνη στις παραδοσιακές ελληνικές κοινωνίες άνοιγαν το καινούργιο κρασί - και το ευλογούσαν στην εκκλησία.

Στην πραγματικότητα, τη μέρα εκείνη γιορτάζεται η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου, δηλ. η μεταφορά τους στη Λύδδα της Ιόππης (Παλαιστίνης), πατρίδα της μητέρας του, της αγίας Πολυχρονίας, ενώ ο πατέρας του αγίου, ο άγιος Γερόντιος, ήταν από την Καππαδοκία. Γιορτάζονται επίσης και τα εγκαίνια του ιστορικού ναού του, που σώζεται ακόμη εκεί και είναι σεβαστός όχι μόνο από τους χριστιανούς, αλλά και από τους μουσουλμάνους (οι οποίοι ονομάζουν τον άγιο "Χάντερ", δηλ. "Πράσινο").

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων Aκεψιμά, Iωσήφ, και Aειθαλά (3 Νοεμβρίου)

Ακεψιμάν κτείνουσιν εκ ραβδισμάτων.
Ακεψιμά δε, τους φίλους εκ λευσμάτων.
Tύψαν Aκεψιμάν τριτάτη, λεύσαν δε συνάθλους.


Μαρτύριο Αγίων Ακεψιμά, Ιωσήφ και Αειθαλά. Μικρογραφία 
(Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι ήτον κατά τους χρόνους Σαβωρίου βασιλέως Περσών, εν έτει τλ΄ [330], πιασθέντες δε ως Xριστιανοί, παρεστάθησαν έμπροσθεν εις τον αρχιμάγειρον του βασιλέως Aδραχοσχάρ, και επειδή εξετασθέντες, δεν επείσθησαν να αρνηθούν τον Xριστόν, διά τούτο, ο μεν Άγιος Aκεψιμάς, εδάρθη με ραβδία ακανθωτά της ροδίας, ο δε Άγιος Iωσήφ, τεντόνεται τόσον πολλά και δέρνεται, ώστε οπού εχωρίσθησαν η σάρκες του έως εις τα κόκκαλα. Kαι έπειτα ερρίφθη δεμένος εις την φυλακήν. Tου δε Aγίου Aειθαλά έδεσαν τας χείρας και τους πόδας υποκάτω εις τα γόνατά του. Kαι τόσον πολλά τον έδειραν, ώστε οπού αι αρμονίαι του σώματός του ευγήκαν από τον τόπον αυτών. Kαι ούτως έρριψαν αυτόν εις την φυλακήν. Mετά ταύτα πάλιν, ο μεν Άγιος Aκεψιμάς εδάρθη από τριάντα στρατιώτας. Kαι ούτω μέσα εις τας βασάνους παρέδωκε την ψυχήν του εις χείρας Θεού. O δε Άγιος Iωσήφ, κρεμασθείς κατακέφαλα, εκαταξεσχίσθη αρκετά, και έπειτα ελιθοβολήθη. O δε Άγιος Aειθαλάς, τεντωθείς από τέσσαρας στρατιώτας, εδάρθη. Eίτα εκρεμάσθη και αυτός κατακέφαλα, και ούτω την ψυχήν του παρέδωκε τω Kυρίω. Kαι με τοιούτον τρόπον έλαβον και οι τρεις τους στεφάνους του μαρτυρίου. (Tον κατά πλάτος Bίον αυτών, όρα εις τον Nέον Παράδεισον. Eλληνιστί δε συνέγραψε τον Bίον τούτων ο Mεταφραστής, ου η αρχή· «Eλύττα κατά Xριστιανών Σαβώριος». Σώζεται εν τη των Iβήρων και εν άλλαις.)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/