Σάββατο, 25 Ιουλίου 2020

Η Αγία Σοφία είναι μέσα μου ως αυτό που ήταν. Παγωμένη στο χρόνο του 1453, όπως ο μαρμαρωμένος βασιλιάς


Δεν παρακολούθησα ούτε ένα δευτερόλεπτο από την τελετουργική βλασφημία των Τούρκων στην Αγία Σοφία. Άλλη όρεξη δεν είχα από το να βλέπω ανασηκωμένους οθωμανικούς κ...... και να φαντάζομαι τη διάχυτη ποδαρίλα των ξυπόλητων! 
Η Αγία Σοφία είναι μέσα μου ως αυτό που ήταν. Παγωμένη στο χρόνο του 1453, όπως ο μαρμαρωμένος βασιλιάς. Δεν θέλω να την βλέπω έτσι, ούτε θα πάω ποτέ στην Πόλη για να την επισκεφτώ σκλαβωμένη. Δεν θα τους δώσω ούτε ένα ευρώ. Θα πάω μόνο όταν θα έχει απελευθερωθεί. Αν δεν προλάβω και έχω πεθάνει ως τότε δεν πειράζει. Ας πάνε οι επόμενοι.

Κατά τα άλλα, ούτε στις θρηνωδίες συμμετέχω και δεν αλλάζω το νικητήριο "Τη Υπερμάχω Στρατηγώ" σε ηττοπαθή κλάψα. Έχω εμπιστοσύνη στον Θεό και πιστεύω ότι Αυτός τελικά θα τακτοποιήσει τα του Οίκου του. Όπως και εμείς θα έπρεπε να τακτοποιήσουμε τα του δικού μας Οίκου-συν Αθηνά και χείρα κίνει-, πράγμα που φυσικά δεν κάνουμε. Αλλά στις κλάψες είμαστε πρώτοι! Και πρώτα-πρώτα τα κανάλια, που σήμερα μεταδίδουν θρηνώντας την τουρκική βεβήλωση, αλλά από αύριο κιόλας θα μας πρήξουν πάλι τα ούμπαλα με τα τουρκοσίριαλ.

Έχω την αίσθηση ότι είμαστε βλαμμένοι. Σουρεαλιστικά μιλώντας σχιζοφρενείς και ασύγγνωστοι. Αντί να κλαίμε για την Αγία Σοφία που έγινε τώρα τζαμί, θα ήταν καλύτερα νομίζω να προλάβουμε την κλάψα, όταν έπειτα από 50 χρόνια θα γίνεται τζαμί και η Μητρόπολη των Αθηνών. Γιατί προς τα εκεί πηγαίνουμε με μαθηματική ακρίβεια. Όταν αυτοί μετατρέπουν την Αγία Σοφία σε τζαμί και εμείς τους προσφέρουμε τζαμί στο Βοτανικό, πώς να μας αποκαλέσει κανείς παρά αυτόχειρες μ........ και αγαθο,,,,,,,,;;

Δεν έχω ελπίδα από λαό αποβλακωμένο και από πολιτικές ηγεσίες πουλημένες έως το κόκκαλο. Μόνο από ψηλά ελπίζω στην βοήθεια, αν ποτέ δεήσει να μας ελεήσει τέτοιοι που είμαστε. Κατά αρχήν διαλύοντας τα σκότη της διάνοιας όπου έχουμε περιπέσει.
Λυπάμαι, αν σας λυπώ, αλλά θέλω να είμαι χρήσιμος και όχι ευχάριστος.

Γ.Γ.Γ.
 Πηγή: http://yiorgosthalassis.blogspot.com

Ένα ξεχωριστό δώρο γάμου -ο βίος της αγ. Ολυμπιάδας

gamos_7 (1)Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος έστειλε σε μια πνευματική του θυγατέρα, (την Ολυμπιάδα), την κατωτέρω επιστολή σαν «δώρο» για τον γάμο της, που μόλις τέλεσε. Η κατωτέρω επιστολή έχει βάθος Θεολογίας και ψυχολογίας. Και πάνω απ’ όλα δίνει στη σύζυγο πολύτιμες συμβουλές για έναν πετυχημένο γάμο. Γράφει:

«Κόρη μου, στους γάμους σου εγώ ο πνευματικός σου πατέρας, ο Γρηγόριος, σου κάνω δώρο τούτο το ποίημα. Και είναι ό,τι καλύτερο η συμβουλή του πατέρα.  Άκου λοιπόν Ολυμπιάδα μου:

Περί της Kαινοτομίας του Tρόπου Mετάδοσης της Θ. Κοινωνίας: Συνέντευξη με τον κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη



Περί της Kαινοτομίας του Tρόπου Mετάδοσης της Θ. Κοινωνίας: Συνέντευξη με τον κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη

https://youtu.be/X0j0hla-QDc


Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 26 Ιουλίου 2020: η θεραπεία των δύο τυφλών

Αποτέλεσμα εικόνας για η θεραπεία των δύο τυφλών

Ἄνοιξε τὴν καρδιά σου στὸ Χριστό

Εὐαγγελικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς Ζ΄ Ματθαίου (Ματθ. θ΄ 27-35)

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, παράγοντι τῷ Ἰησοῦ ἠκολούθησαν αὐτῷ δύο τυφλοὶ κράζοντες καὶ λέγοντες· ἐλέησον ἡμᾶς, υἱὲ Δαυΐδ. ἐλθόντι δὲ εἰς τὴν οἰκίαν προσῆλθον αὐτῷ οἱ τυφλοί, καὶ λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι; λέγουσιν αὐτῷ· ναί, Κύριε. τότε ἥψατο τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν λέγων· κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν γενηθήτω ὑμῖν. καὶ ἀνεῴχθησαν αὐτῶν οἱ ὀφθαλμοί· καὶ ἐνεβριμήσατο αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς λέγων· ὁρᾶτε μηδεὶς γινωσκέτω. οἱ δὲ ἐξελθόντες διεφήμισαν αὐτὸν ἐν ὅλῃ τῇ γῇ ἐκείνῃ. Αὐτῶν δὲ ἐξερχομένων ἰδοὺ προσήνεγκαν αὐτῷ ἄνθρωπον κωφὸν δαιμονιζόμενον· καὶ ἐκβληθέντος τοῦ δαιμονίου ἐλάλησεν ὁ κωφός, καὶ ἐθαύμασαν οἱ ὄχλοι λέγοντες ὅτι οὐδέποτε ἐφάνη οὕτως ἐν τῷ Ἰσραήλ. οἱ δὲ Φαρισαῖοι ἔλεγον· ἐν τῷ ἄρχοντι τῶν δαιμονίων ἐκβάλλει τὰ δαιμόνια. Καὶ περιῆγεν ὁ Ἰησοῦς τὰς πόλεις πάσας καὶ τὰς κώμας διδάσκων ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν καὶ κηρύσσων τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας καὶ θεραπεύων πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν ἐν τῷ λαῷ.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: ο βίος της

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

η πολιούχος αγία που ενώνει όλη την Ελλάδα!

Ὁ μήνας Ἰούλιος εἶναι γεμάτος ἀπό ἑορτές Ἁγίων. Ἑορτές στίς ὁποῖες συμμετέχει ὁ πιστός λαός μας μέ πολλή εὐλάβεια ἀλλά καί ἰδιαίτερη χαρά. Ὅπου κι ἄν βρεθεῖς τό καλοκαίρι, ὁπωσδήποτε θά συναντήσεις ἕνα τέτοιο πανηγύρι.
Ὡστόσο ὑπάρχει μιά γιορτή πού ἑνώνει ὅλη τήν Ἑλλάδα. Εἶναι μιά Ἁγία πού τήν αἰσθάνονται πολλές περιοχές ὡς τή δική τους πολιοῦχο… Σημάδεψε τήν ἡμερομηνία 26 Ἰουλίου. Καί ξεκίνα… Ἀπό τήν Κομοτηνή τῆς ἀκριτικῆς μας Θράκης μέχρι τούς Μολάους τῆςΛακωνίας, κι ἀπό τή Δρόπολη τῆς Βορείου Ἠπείρου μέχρι τήν Γεροσκήπου στήν Κύπρο… Πήγαινε ἀκόμη στόν Λαγκαδά τῆς Θεσσαλονίκης καί στόΛαύριο Ἀττικῆς, στήΧαλκίδα καί στά Τέμπη, στούς Σοφάδες Καρδίτσας καί στό Δομοκό Φθιώτιδας, στήν Ἁγία Παρασκευή στόν ὁμώνυμο Δῆμο Ἀττικῆς καί ὅπου ἀλλοῦ, καί θά δεῖς χιλιάδες πιστούς νά συρρέουν στούς Ἱερούς Ναούς καί στά Μοναστήρια τῆς χώρας μας, γιά νά προσκυνήσουν τήν εἰκόνα τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς καί νά ζητήσουν τήν χάρη καί τίς πρεσβεῖες της.

Ἔλα λοιπόν κι ἐσύ, γιά νά γνωρίσεις τήν ἁγία ὁσιομάρτυρα Παρασκευή, πού ἐμπνέει τήν ζωή μας μέ τήν ἐνάρετη πολιτεία της καί στηρίζει τήν πίστη μας μέ τά καταπληκτικά της θαύματα.

***

Ο βίος της-κείμενο γραμμένο και για παιδιά:
Γεννήθηκε σέ χωριό κοντά στή Ρώμη κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Ἀδριανοῦ (117-138 μ.Χ.) ἀπό χριστιανούς
γονεῖς, τόν Ἀγάθωνα καί τήν Πολιτεία. Δέν εἶχαν ἄλλα παιδιά οἱ εὐσεβεῖς αὐτοί σύζυγοι καί ὅταν ὕστερα ἀπό πολλές προσευχές ἀπέκτησαν τελικά μία κόρη, τῆς ἔδωσαν τό ὄνομα Παρασκευή, γιά νά θυμοῦνται τήν ἡμέρα πού γεννήθηκε ἀλλά καί τήν ἡμέρα τῶν Παθῶν τοῦ Κυρίου. Ἔτσι ἡ μικρή Παρασκευή ἔμαθε ἀπό μικρή νά ἀγαπᾶ τόν Κύριο Ἰησοῦ καί νά μελετᾶ τή ζωή καί τό Πάθος Του. Γιʼ αὐτό καί δέν ἐπεδίωκε νά στολίζεται μέ κοσμικό τρόπο ἀλλά μέ τίς ἀρετές τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως ἔλεγε ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, «ἡ ἁγία Παρασκευή… ὡς σκουλαρίκια εἶχε τά ὦτα της ἀνοικτά διά νʼ ἀκούῃ τάς ἁγίας Γραφάς… Ὡς δακτυλίδια τούς κόμβους τῶν δακτύλων της ἀπό τάς πολλάς μετανοίας ὅπου ἔκαμνεν… Ὡς φόρεμα τήν ἐντροπήν ὅπου εἶχεν εἰς τόν ἑαυτόν της καί ὁ φόβος Θεοῦ ὁποῦ τήν ἐσκέπαζεν. Ἔτσι ἐστολίζετο ἡ Ἁγία».

 

Βέβαια τά χρόνια ἐκεῖνα ἦταν πολύ δύσκολα γιά τούς χριστιανούς, διότι κάθε τόσο ξεσποῦσαν φοβεροί διωγμοί ἐ ναντίον τους. Ὡστόσο ἡ νεαρή Παρασκευή δέν φοβόταν τό μαρτύριο. Ἀντίθετα περίμενε τήν ὥρα καί τή στιγμή πού θά τήν καλοῦσε ὁ Ἐσταυρωμένος Κύριος γιά νά ἀκολουθήσει τήν ὁδό τῆς θυσίας.
Ὅλη ἡ ζωή της ἦταν προ-παρασκευή, προετοιμασία γιά αὐτή τήν ὥρα.

 

Σέ ἡλικία εἴκοσι ἐτῶν ἡ σεμνή κόρη ἔμεινε ὀρφανή καί ἀπό τούς δύο γονεῖς της. Τότε ἔλαβε τή γενναία ἀπόφαση νʼἀφιερώσει τή ζωή της ὁλοκληρωτικά στόν Θεό. Μοίρασε τήν περιουσία της στούς φτωχούς καί ἄρχισε νά ἐργάζεται ἱεραποστολικά. Πλησίαζε τούς ἀνθρώπους μέ πολλή ἀγάπη, προκαλοῦσε συζητήσεις καί μιλοῦσε γιά τόν ἀληθινό Θεό. Μελετοῦσε σέ βάθος τήν Ἁγία Γραφή καί τήν δίδασκε σέ εἰδικές συναθροίσεις. Καλοῦσε ἰδιαιτέρως τίς γυναῖκες καί τίς ἐνέπνεε νά βοηθοῦν σέ ἔργα φιλανθρωπίας. Μέ τόν τρόπο αὐτό πολλοί πίστευαν στόν Χριστό καί ζητοῦσαν νά βαπτιστοῦν χριστιανοί.

 

Τό γεγονός τῆς μεταστροφῆς τόσων εἰδωλολατρῶν προκάλεσε ἀντίδραση στούς ἄρχοντες τῆς Ρώμης. Ἔτσι κηρύχθηκε διωγμός καί μεταξύ τῶν πρώτων χριστιανῶν πού συνέλαβαν ἦταν ἡ Παρασκευή. Προσπάθησαν νά τήν κάνουν νά ἀρνηθεῖ τόν Χριστό, ἀλλά ἐκείνη δέν ὑποχωροῦσε οὔτε σπιθαμή ἀπό τήν πίστη της. Γιά νά τήν βασανίσουν καί νά λυγίσει, τῆς φόρεσαν μία πυρακτωμένη περικεφαλαία. Ἐκείνη ὅμως μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ διαφυλάχθηκε ἀβλαβής. Τό ὁλοφάνερο αὐτό θαῦμα ἔκανε ἀκόμη περισσότερους εἰδωλολάτρες νά γίνουν χριστιανοί.

Ὁ αὐτοκράτορας Ἀντωνίνος ἔδωσε ἐντολή γιά σκληρότερα βασανιστήρια, ἀλλά τά θαύματα διαδέχονταν τό ἕνα τό ἄλλο. Τήν φυλάκισαν μέ φοβερά δεσμά, ἀλλά τήν ἀπελευθέρωσε Ἄγγελος. Τήν ἔριξαν σέ καζάνι μέ καυ τό νερό ἀλλά ἐκείνη δέν καιγόταν. Κι ὅταν τυφλώθηκε ὁ Αὐτοκράτορας πού πλησίασε νά δοκιμάσει τό νερό ἄν καίει, ἡ ἴδια ἡ Ἁγία μέ προσευχή τοῦ χάρισε πάλι τό φῶς του, μέ ἀποτέλεσμα νά ἐντυπωσιαστεῖ κι ὁ ἴδιος καί νά σταματήσει τούς διωγμούς ἐναντίον τῶν χριστιανῶν. Ἡ ἱστορία τόν ὀνόμασε «Εὐσεβή», ἐνῶ σέ αὐτό τό θαῦμα τῆς θεραπείας τῶν ματιῶν τοῦ Ἀντωνίνου ὀφείλεται ἡ βαθιά πίστη τῶν χριστιανῶν ὅτι ἡ ἁγία Παρασκευή θεραπεύει τίς παθήσεις τῶν ὀφθαλμῶν. Γιʼ αὐτό καί εἶναι προστάτις τῶν ὀφθαλμιάτρων καί ὅσων ἀσχολοῦνται μέ τά ὀπτικά.

Ἀφοῦ ἡ ἁγία Παρασκευή ἀφέθηκε ἐλεύθερη ἀπό τόν Ἀντωνίνο, συνέχισε νά κηρύττει τό Εὐαγγέλιο σέ ἄλλα μέρη,μέχρι πού ἔφτασε στήν Ἑλλάδα. Ἀργότερα, ὅταν κηρύχθηκε νέος διωγμός ἐπί αὐτοκράτορος Μάρκου Αὐρηλίου (161-180 μ.Χ.), τήν συνέλαβαν πάλι καί τήν ὑπέβαλαν σέ φρικτά βασανιστήρια. Ἕνας σκληρός ἄρχοντας, ὁ Ἀσκληπιός,τήν ἔκλεισε σέ ἕνα μέρος ὅπου ἦταν ἕνα δηλητηριῶδες φίδι. Ἐκείνη ὅμως ἔκανε τό σημεῖο τοῦ σταυροῦ καί τό φίδι κόπηκε στά δύο. Ἀκολούθησαν καί ἄλλα μαρτύρια τά ὁποῖα ὑπέμεινε καρτερικά, μέχρι πού τήν ἀποκεφάλισαν καί ἔτσι ἔλαβε τό στεφάνι τοῦ μαρτυρίου.


Πηγή:https://antexoume.wordpress.com/

Όσο η Αγιά Σοφιά είναι τζαμί, διαβάζουμε τον 82ο Ψαλμό




1 ᾿ῼδὴ ψαλμοῦ τῷ ᾿Ασάφ.

2 (Μασ. 83) Ο ΘΕΟΣ, τίς ὁμοιωθήσεταί σοι; μὴ σιγήσῃς μηδὲ καταπραΰνῃς, ὁ Θεός·
2 (Μασ. 83) Ω Θεέ μου, ποιός είναι δυνατόν να συγκριθή και αντιπαραβληθή με σένα; Δι' αυτό, ως παντοδύναμος και πάνσοφος που είσαι, μη μένης σιωπηλός, μηδέ καταπραΰνης και μη αφήσης ανεκδήλωτον την δικαίαν σου οργήν, ω Θεέ μου.
3 ὅτι ἰδοὺ οἱ ἐχθροί σου ἤχησαν, καὶ οἱ μισοῦντές σε ᾖραν κεφαλήν,
3 Διότι οι εχθροί μας, που είναι και ιδικοί σου εχθροί, εξέσπασαν εις οχλοβοήν πολεμικήν και οι μισούντες σε εσήκωσαν υπερήφανον την κεφαλήν των εναντίον μας.
4 ἐπὶ τὸν λαόν σου κατεπανουργεύσαντο γνώμην καὶ ἐβουλεύσαντο κατὰ τῶν ἁγίων σου·
4 Συνέλαβαν και κατέστρωσαν πανούργα σχέδια εναντίον του λαού σου. Ελαβαν ολεθρίας αποφάσεις εναντίον των αγίων σου Ισραηλιτών.
5 εἶπαν· δεῦτε καὶ ἐξολοθρεύσωμεν αὐτοὺς ἐξ ἔθνους, καὶ οὐ μὴ μνησθῇ τὸ ὄνομα ᾿Ισραὴλ ἔτι.
5 Απεφάσισαν και είπαν μεταξύ των· Ελάτε να τους εξολοθρεύσωμεν, ώστε να παύσουν να αποτελούν έθνος και κανείς να μη ενθυμήται πλέον το όνομα των Ισραηλιτών.
6 ὅτι ἐβουλεύσαντο ἐν ὁμονοίᾳ ἐπὶ τὸ αὐτό, κατὰ σοῦ διαθήκην διέθεντο
6 Μη μείνης αδιάφορος, Κυριε, διότι αυτοί από κοινού και εκ συστάσεως με μίαν καρδίαν όλοι των απεφάσισαν την καταστροφήν μας. Υπέγραψαν ένορκον συμφωνίαν εναντίον σου.
7 τὰ σκηνώματα τῶν ᾿Ιδουμαίων καὶ οἱ ᾿Ισμαηλῖται, Μωὰβ καὶ οἱ ᾿Αγαρηνοί,
7 Αυτοί οι εχθροί μας είναι οι σκηνίται, οι Ιδουμαίοι, οι Ισμαηλίται, οι Μωαβίται και οι Αγαρηνοί.
8 Γεβὰλ καὶ ᾿Αμμὼν καὶ ᾿Αμαλὴκ καὶ ἀλλόφυλοι μετὰ τῶν κατοικούντων Τύρον.
8 Οι της φυλής Γεβάλ και Αμμών και Αμαλήκ, οι Φιλισταίοι και οι κάτοικοι της Τυρου.
9 καὶ γὰρ καὶ ᾿Ασσοὺρ συμπαρεγένετο μετ᾿ αὐτῶν, ἐγενήθησαν εἰς ἀντίληψιν τοῖς υἱοῖς Λώτ. (διάψαλμα).
9 Αλλά και οι Ασσύριοι συνετάχθησαν και ήλθον με το μέρος αυτών. Εβοήθησαν τους απογόνους του Λωτ εναντίον μας, τους Μωαβίτας και Αμμωνίτας.
10 ποίησον αὐτοῖς ὡς τῇ Μαδιὰμ καὶ τῷ Σισάρᾳ, ὡς τῷ ᾿Ιαβεὶμ ἐν τῷ χειμάρρῳ Κεισών·
10 Πράξε εναντίον αυτών ο,τι άλλοτε έκαμες εναντίον των Μαδιανιτών, εναντίον του σκληρού στρατηγού των Σισάρα και του βασιλέως Ιαβείν εις τον χείμαρρον Κεισών.
11 ἐξωλοθρεύθησαν ἐν ᾿Αενδώρ, ἐγενήθησαν ὡσεὶ κόπρος τῇ γῇ.
11 Εκείνοι εξωλοθρεύθησαν δια της δικαίας σου οργής εις Αενδώρ και τα σώματά των έγιναν κόπρος και λίπασμα της γης.
12 θοῦ τοὺς ἄρχοντας αὐτῶν ὡς τὸν ᾿Ωρὴβ καὶ Ζὴβ καὶ Ζεβεὲ καὶ Σαλμανὰ πάντας τοὺς ἄρχοντας αὐτῶν,
12 Ολους τους άρχοντας αυτών θέσε τους εις την αυτήν μοίραν και τιμώρησέ τους, όπως δια του Γεδεών εξωλόθρευσας τον Ωρήβ και Ζηβ και Ζεβεέ και Σαλμανά, όλους τους άρχοντας των Μαδιανιτών·
13 οἵτινες εἶπαν· Κληρονομήσωμεν ἑαυτοῖς τὸ ἁγιαστήριον τοῦ Θεοῦ.
13 αυτών, οι οποίοι είπαν· Ας κατακτήσωμεν ως ιδικήν μας κληρονομίαν και εις όφελος του εαυτού μας τον άγιον τόπον, τον ναόν και το θυσιαστήριον του Θεού.
14 ὁ Θεός μου, θοῦ αὐτοὺς ὡς τροχόν, ὡς καλάμην κατὰ πρόσωπον ἀνέμου·
14 Ω Θεέ μου, κάμε τους ωσάν ανεμοστρόβιλον, ώστε να μη ημπορούν να σταθούν πουθενά. Καμε τους ωσάν το ξηρόν άχυρον, που το φυσά και το διασκορπίζει ο άνεμος.
15 ὡσεὶ πῦρ, ὃ διαφλέξει δρυμόν, ὡσεὶ φλόξ, ἣ κατακαύσει ὄρη,
15 Κατάκαυσέ τους, όπως η πυρκαϊά κατακαίει τα δάση του δρυμού, όπως μια μεγάλη φλόγα κατακαίει τα κατάφυτα όρη.
16 οὕτως καταδιώξεις αὐτοὺς ἐν τῇ καταιγίδι σου, καὶ ἐν τῇ ὀργῇ σου συνταράξεις αὐτούς.
16 Ετσι και συ, Κυριε, καταδίωξέ τους εις την καταιγίδα της οργής σου, αναστάτωσέ τους και συγκλόνισέ τους επάνω στον δίκαιον θυμόν σου.
17 πλήρωσον τὰ πρόσωπα αὐτῶν ἀτιμίας, καὶ ζητήσουσι τὸ ὄνομά σου, Κύριε.
17 Γέμισε τα πρόσωπά των με καταισχύνην και εξευτελισμόν, ώστε να αναγκασθούν να επικαλεσθούν το όνομά σου, Κυριε.
18 αἰσχυνθήτωσαν καὶ ταραχθήτωσαν εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος καὶ ἐντραπήτωσαν καὶ ἀπολέσθωσαν
18 Ας κατεντροπιασθούν, ας αναστατωθούν δια μέσου όλων των αιώνων, ας εντροπιαοθούν και ας εξολοθρευθούν.
19 καὶ γνώτωσαν ὅτι ὄνομά σοι Κύριος· σὺ μόνος ῞Υψιστος ἐπὶ πᾶσαν τὴν γῆν.
19 Ας αναγνωρίσουν αυτοί, ότι το όνομά σου είναι Κυριος, ότι συ είσαι ο μοναδικός και Υψιστος Κυριος εις όλην την γην.



Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2020

ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ- ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, Παρασκευὴ 24 Ἰουλίου, ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία ἔχει προγραμματιστεῖ ἡ μετατροπὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας σὲ τζαμί




ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ 

ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ


ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ


Ἀνακοινώνεται ὅτι τὴν Παρασκευὴ 24 Ἰουλίου, ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία ἔχει προγραμματιστεῖ ἡ μετατροπὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας σὲ τζαμί, θὰ ψαλεῖ στὸν Ἱερὸ Μητροπολιτικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος Φλωρίνης Παράκλησις πρὸς τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο. 

Καλούμαστε ὅλοι νὰ προσευχηθοῦμε στὸν Θεό, νὰ ματαιώσει τὰ σχέδια τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστεώς μας καὶ νὰ ἀποτρέψει τὴ βεβήλωση τοῦ κορυφαίου αὐτοῦ μνημείου τῆς Χριστιανοσύνης, διὰ πρεσβειῶν τῆς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ, ἡ ὁποία πολλὲς φορὲς ἔσωσε τὴ Βασιλεύουσα ἀπὸ ὁρατοὺς καὶ ἀοράτους ἐχθρούς.

Ἡ Παράκλησις θὰ γίνει στὸ τέλος τοῦ Ἐσπερινοῦ, ὁ ὁποῖος θὰ ἀρχίσει στὶς 7:00 μ.μ..

Πρὸ τοῦ Ἑσπερινοῦ θὰ ἠχήσουν πένθιμα οἱ καμπάνες.


Ἐκ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ


Τό βιβλίο τῶν Πράξεων τῶν 'Αποστόλων,Δ 1 - 12 Πέτρος καί Ἰωάννης ἐνώπιον τοῦ Συνεδρίου




1 Λαλούντων δὲ αὐτῶν πρὸς τὸν λαὸν ἐπέστησαν αὐτοῖς οἱ ἱερεῖς καὶ ὁ στρατηγὸς τοῦ ἱεροῦ καὶ οἱ Σαδδουκαῖοι,
1 Καθ' ον δε χρόνον ωμιλούσαν οι δύο Απόστολοι στον λαόν, ώρμησαν ξαφνικά εις αυτούς οι ιερείς και ο αξιωματικός ιερεύς, ο στρατηγός, που ήτο επί κεφαλής της φρουράς του ναού και οι Σαδδουκαίοι,
2 διαπονούμενοι διὰ τὸ διδάσκειν αὐτοὺς τὸν λαὸν καὶ καταγγέλλειν ἐν τῷ Ἰησοῦ τὴν ἀνάστασιν τὴν ἐκ νεκρῶν·
2 στενοχωρούμενοι και αγανακτούντες επειδή οι Απόστολοι εδίδασκαν τον λαόν και εκύρυτταν την ανάστασιν των νεκρών δια του Ιησού Χριστού.
3 καὶ ἐπέβαλον αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ ἔθεντο εἰς τήρησιν εἰς τὴν αὔριον· ἦν γὰρ ἑσπέρα ἤδη.
3 Και άπλωσαν επάνω εις αυτούς τα χέρια των, τους επιασαν και τους έβαλαν υπό επιτήρησιν εις την φυλακήν, δια να τους δικάσουν την επομένην ημέραν. Διότι ήτο πλέον εσπέρα και δεν επετρέπετο να γίνη δίκη κατά την νύκτα.
4 πολλοὶ δὲ τῶν ἀκουσάντων τὸν λόγον ἐπίστευσαν, καὶ ἐγενήθη ἀριθμὸς τῶν ἀνδρῶν ὡσεὶ χιλιάδες πέντε.
4 Ομως πολλοί από όσους ήκουσαν το κήρυγμα του Πετρου επίστευσαν και έτσι ο αριθμός των πιστών έγινε περίπου πέντε χιλιάδες, εκτός από τας γυναίκας και τα παιδιά.
5 Ἐγένετο δὲ ἐπὶ τὴν αὔριον συναχθῆναι αὐτῶν τοὺς ἄρχοντας καὶ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ γραμματεῖς εἰς Ἱερουσαλήμ,
5 Κατά την επομένην ημέραν συνεκεντρώθησαν οι άρχοντες των Ιουδαίων και οι πρεσβύτεροι και οι γραμματείς, που κατοικούσαν εις την Ιερουσαλήμ,
6 καὶ Ἅνναν τὸν ἀρχιερέα καὶ Καϊάφαν καὶ Ἰωάννην καὶ Ἀλέξανδρον καὶ ὅσοι ἦσαν ἐκ γένους ἀρχιερατικοῦ,
6 όπως επίσης και ο Αννας ο αρχιερεύς και ο Καϊάφας και ο Ιωάννης και ο Αλέξανδρος και όσοι κατήγοντο από οικογένειαν αρχιερατικήν.
7 καὶ στήσαντες αὐτοὺς ἐν τῷ μέσῳ ἐπυνθάνοντο· Ἐν ποίᾳ δυνάμει ἢ ἐν ποίῳ ὀνόματι ἐποιήσατε τοῦτο ὑμεῖς;
7 Αφού, λοιπόν, έβαλαν τους Αποστόλους να σταθούν όρθιοι στο μέσον, τους ανέκριναν και τους ερωτούσαν· “με ποίαν δύναμιν η δια μέσου ποίου ονόματος εκάματε σστούτο, δηλαδή την θεραπείαν του χωλού;”
8 τότε Πέτρος πλησθεὶς Πνεύματος ἁγίου εἶπε πρὸς αὐτούς· Ἄρχοντες τοῦ λαοῦ καὶ πρεσβύτεροι τοῦ Ἰσραὴλ,
8 Τοτε ο Πετρος, αφού εγέμισε και εφωτίσθη από το Πνεύμα το Αγιον, τους είπε· “άρχοντες του λαού και πρεσβύτεροι του Ισραηλιτικού έθνους,
9 εἰ ἡμεῖς σήμερον ἀνακρινόμεθα ἐπὶ εὐεργεσίᾳ ἀνθρώπου ἀσθενοῦς, ἐν τίνι οὗτος σέσῳσται,
9 εάν ημείς σήμερα ανακρινώμεθα δια την ευεργεσίαν, που εκάμαμεν στον άνθρωπον αυτόν, και ειδικώτερον δια μέσου τίνος έχει αυτός σωθή και θεραπευθή από την ασθένειάν του,
10 γνωστὸν ἔστω πᾶσιν ὑμῖν καὶ παντὶ τῷ λαῷ Ἰσραὴλ ὅτι ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Ναζωραίου, ὃν ὑμεῖς ἐσταυρώσατε, ὃν ὁ Θεὸς ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν, ἐν τούτῳ οὗτος παρέστηκεν ἐνώπιον ὑμῶν ὑγιής.
10 ας γίνη γνωστόν εις όλους σας και εις όλον τον Ισραηλιτικόν λαόν, ότι ο τέως χωλός εθεραπεύθη και στέκεται τώρα ενώπιόν σας υγιής με την επίκλησιν του ονόματος του Ιησού Χριστού του Ναζωραίου, τον οποίον σεις μεν εσταυρώσατε, ο δε Θεός ανέστησε εκ νεκρών.
11 οὗτός ἐστιν ὁ λίθος ὁ ἐξουθενηθεὶς ὑφ’ ὑμῶν τῶν οἰκοδομούντων, ὁ γενόμενος εἰς κεφαλὴν γωνίας.
11 Αυτός είναι ο λίθος, τον οποίον σεις, οι πρωτοστατούντες εις την πνευματικήν οικοδομήν του Ισραήλ, τον επεριφρονήσατε ως άχρηστον και ο οποίος εν τούτοις έγινε θεμελιακό αγκωνάρι εις νέαν πνευματικήν οικοδομήν Ισραηλιτών και ειδωλολατρών.
12 καὶ οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία· οὐδὲ γὰρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπὸ τὸν οὐρανὸν τὸ δεδομένον ἐν ἀνθρώποις ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς.
12 Και δεν είναι δυνατόν με κανένα άλλο πρόσωπον και τρόπον να επιτύχωμεν την σωτηρίαν, διότι δεν υπάρχει κανένα άλλο όνομα κάτω από τον ουρανόν και εις όλην την γην, που να έχη δοθή εκ μέρους του Θεού στους ανθρώπους, δια του οποίου, σύμφωνα με την βουλήν του Θεού, έχει ορισθή να σωθώμεν όλοι μας”.



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ



 

Ανακοινώνεται στους ευσεβείς χριστιανούς της πόλεώς μας ότι την Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020 και ώρα 7:00μ.μ. στον ιστορικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Φλωρίνης, θα ψαλεί ενώπιον της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου ο Ακάθιστος Ύμνος, εις ανάμνησιν του Ακαθίστου Ύμνου που ακούστηκε πρώτη φορά στη Μεγάλη του Χριστού Έκκλησία την Αγία Σοφία, το σύμβολο όλων των Ορθοδόξων.

 

Από τον Ιερό Ναό


Εορτασμός Αγίας Άννης και Αγίας Παρασκευής στην Πρέσπα



Σάββατο 25/7

  • 8:00 – 10:30 π.μ. Όρθρος και Θεία Λειτουργία στα ερείπια του ασκηταριού της Αγίας Άννης στα χωράφια του Λευκώνα. περιοχή Οπάγια. Θα ακολουθήσει κέρασμα για τους προσκυνητές.
  • 4:00 μ.μ. Εσπερινός Αγίας Παρασκευής στο Λαιμό
  • 5:00 μ.μ. Εσπερινός Αγίας Παρασκευής στην Καλλιθέα.

Κυριακή 26/7

  • 8:00 – 10:30 π.μ. θα λειτουργήσουν οι εορτάζοντες ναοί της Αγίας Παρασκευής: Πυξού – Βροντερού, Λαιμού, Καλλιθέας και Πισοδερίου.
                                     


Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2020

ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ


ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ

ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ

 

Τὴ Δευτέρα 27 Ἰουλίου, ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος, πολιούχου τῆς πόλεως Φλωρίνης, πανηγυρίζει ὁ Μητροπολιτικὸς Ναὸς τῆς πόλεως. Τὸ πρόγραμμα τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν τῶν ἡμερῶν αὐτῶν ἔχει ὡς ἑξῆς:

 

Κυριακὴ 26 Ἰουλίου

7:00 μ.μ. Πανηγυρικὸς Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς μετὰ κηρύγματος, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

9:30 μ.μ. Παράκλησις καὶ ἐγκώμια εἰς τὸν Ἅγιον Παντελεήμονα.

 

Δευτέρα 27 Ἰουλίου

7:00 - 10:30 π.μ. Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ θεία Λειτουργία, ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

7:00 μ.μ. Ἑσπερινὸς καὶ Ἁγιασμὸς εἰς τὸ Ἐξωκκλήσι τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος, ποὺ εὑρίσκεται εἰς τὸν ὁμώνυμον λόφον.

 

Τρίτη 28 Ἰουλίου

7:30 - 9:30 π.μ. Ὄρθρος καὶ θεία Λειτουργία εἰς τὸ ἴδιον Ἐξωκκλήσι.

 

Ἐκ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ

 


ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟΝ Ι.Ν ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΑΧΛΑΔΑΣ





Ανακοινώνεται στους ευσεβείς χριστιανούς οτι την Κυριακή 26 Ιουλίου 2020 και ώρα 21:00 θα τελεσθεί Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν Αγίου Χαραλάμπους Αχλάδας επι τη Εορτή του Αγίου Μεγαλομάρτυρα και ιαματικού Παντελεήμονα.


Τρίτη, 21 Ιουλίου 2020

Παῦλος Κουντουριώτης, ὁ πιστός ναύαρχος


kountouriotisΜία ἰδιαίτερη μορφή στούς Βαλκανικούς Πολέμους, πού προκαλεῖ θαυμασμό καί συγκλονισμό, ὑπῆρξε ὁ γενναῖος ὑδραῖος ναύαρχος Παῦλος Κουντουριώτης. Ξεκίνησε ἀπό ἁπλό ναυτόπουλο καί ἔφθασε νά γίνει δυό φορές ἀντιβασιλέας. Λιτός καί ἀπέριττος στή ζωή του, σχεδόν ἀσκητικός, δέν ἀρεσκόταν στίς ἐπιδείξεις καί στίς κοσμικές ἐκδηλώσεις. Συνδύαζε τό εὔτολμο θάρρος μέ τήν ἀταλάντευτη εὐθυκρισία. Πάνω ἀπό ὅλα ὅμως διατηροῦσε ἀκλόνητη πίστη στόν Θεό καί πίστευε πώς κάθε ἐνέργεια πρέπει νά ξεκινᾶ πάντοτε μέ τήν ἐπίκληση τῆς θείας βοήθειας. Θεωροῦσε τόν ἑαυτό του σάν ἕναν ἁπλό ναύτη κι ἔβλεπε τήν ἀρχηγία ὡς δικαίωμα νά πεθάνει πρῶτος ἀπό ὅλους. Ἄν καί ἐπέβαλλε σκληρή πειθαρχία στούς ἀξιωματικούς καί στούς ναῦτες, τούς ἦταν ἀγαπητός, διότι ἀποτελοῦσε παράδειγμα προσήλωσης στό καθῆκον καί ἀγάπης μέχρι θυσίας πρός τήν πατρίδα.
 Τίς ἱκανότητές του παραδεχόταν καί ὁ ὑπουργός Ναυτικῶν τῆς Τουρκίας Μαχμούτ Μουκτάρ. Γιά τόν λόγο αὐτό πρίν ἀπό τή ναυμαχία τῆς Ἕλλης ἀπέστειλε τηλεγράφημα στόν ἀρχηγό τοῦ τουρκικοῦ στόλου, στό ὁποῖο ἀνέγραφε: «Ἐπί τοῦ Ἀβέρωφ θά ἐπιβαίνει, ὅπως πληροφοροῦμαι, ὁ ἀρχηγός τοῦ ἑλληνικοῦ στόλου, ὁ Κουντουριώτης, ἄριστος ἀξιωματικός, μέ πεῖρα, μέ θάρρος καί πλεῖστες ἄλλες ναυτικές ἀρετές».
 Μέ γλαφυρότητα ὁ Σπύρος Μελᾶς καταθέτει γιά τόν ναύαρχο ὅτι σέ ὅλη του τή ζωή ἕναν φόβο εἶχε: μήπως φανεῖ κατώτερος ἀπό τούς προγόνους του πού τούς λάτρευε σάν ἁγίους. Πρίν ἀρχίσει ἡ ναυμαχία τῆς Ἕλλης ἐπισκέφθηκε ὅλους τούς πύργους, γιά νά ἐμψυχώσει τούς πυροβολητές καί τούς ναῦτες μέ τοῦτα τά λόγια: «Πίστη στόν Θεό, πίστη στό Ἔθνος, πίστη στή Νίκη! Πρέπει νά φανοῦμε ἀντάξιοι τῶν προγόνων μας».
 Ξανανεβαίνοντας στή γέφυρα ἔστειλε καί τοῦ ἔφεραν ἀπό τό διαμέρισμά του ἕνα κουτί, πού εἶχε μέσα τό σταυρό τοῦ Πανάγιου Τάφου μέ τό «Τίμιο Ξύλο». Ζήτησε ἀπό τόν οἰακιστή Τέντε τό σουγιά του, ἔκοψε τήν ταινία τοῦ κουτιοῦ, ἔβγαλε τό σταυρό, τόν ἀσπάστηκε, τόν ἔβαλε στό «γεισό» τῆς γέφυρας καί εἶπε: «Μέ τή βοήθεια τοῦ σταυροῦ κανένα δέ θά φοβηθοῦμε!». Κι ὕστερα τόν κρέμασε στό στῆθος του...
Μετά τήν περιφανῆ νίκη του παρατηρεῖ ὁ Μελᾶς: «Ὁ Κουντουριώτης δέν εἶχε πιά νά στέκει μέ σκυμμένο κεφάλι μπροστά στούς προγόνους του. Μποροῦσε νά τούς κοιτάζει κατάματα, ὅπως οἱ ναῦτες του τούς γεμιτζῆδες τοῦ Εἰκοσιένα» (Σπ. Μελᾶ, Οἱ πόλεμοι 1912-1913).
 Σέ γράμμα του πρός τή σύζυγό του ὁ ναύαρχος ἐξομολογεῖται: «... Πρό τῆς ἐπιθέσεως παρήγγειλα εἰς τόν στόλον διά σημάτων τά ἑξῆς: Μέ τήν βοήθειαν τοῦ Θεοῦ καί ἐν ὀνόματι τοῦ Βασιλέως, τῆς Πατρίδος καί τοῦ Δικαίου, προχωρήσατε μέ ἀτρόμητον ἀνδρείαν ἐναντίον τοῦ ἐχθροῦ. Ἐπαίζετο δέ, σημείωσε, εἰς τήν ναυμαχίαν αὐτήν ἡ τελική ἔκβασις τοῦ Βαλκανικοῦ Πολέμου. Ὁ Θεός μᾶς ἔδωκε τήν νίκην». Καί εἶναι γεγονός ὅτι ἡ μεγάλη, ἡ στρατηγική νίκη τοῦ πολέμου, κερδήθηκε στή θάλασσα. Ἐάν ἔχαναν οἱ πρόγονοί μας, ἡ ἱστορία θά ἐξελισσόταν διαφορετικά.
 Πραγματικός εὐπατρίδης ὁ Κουντουριώτης δέν θέλησε νά περιαυτολογήσει, παρόλο πού οἱ δύο ναυτικές νίκες, τῆς Ἕλλης καί τῆς Λήμνου, ὀφείλονταν στήν προσωπική του τόλμη. Ἀπέδωσε τή νίκη στά πληρώματα, γιά τά ὁποῖα συνέταξε ἐγκωμιαστική ἔκθεση, προκειμένου νά ἐξάρει «τήν λαμπράν διαγωγήν, τό θάρρος, τήν ψυχραιμίαν, τήν ἀντοχήν εἰς τάς κακουχίας... τήν ἀπερίγραπτον εἰς θαυμασμόν συμπεριφοράν ἁπάντων... τήν ἐπιδειχθεῖσαν αὐταπάρνησιν».
 Εἶναι γνωστό μέ ποιόν τρόπο ὁ πρωθυπουργός Ἐλευθέριος Βενιζέλος στήν ἔναρξη τοῦ Α΄ Βαλκανικοῦ Πολέμου κατευόδωσε τό θωρηκτό «Ἀβέρωφ» μέ τούς 550 ναῦτες του καί ὑποναύαρχο τόν Κουντουριώτη: «Ἡ πατρίς ἀξιοῖ ἀπό ὑμᾶς ὄχι ἁπλῶς νά ἀποθάνητε ὑπέρ αὐτῆς. Αὐτό θά ἦταν τό ὀλιγώτερον. Ἀξιοῖ νά νικήσετε». Αὐτός, λοιπόν, πολύ ἀργότερα, στίς 3 Δεκεμβρίου 1933, γιά νά ἐκφράσει τήν εὐγνωμοσύνη του πρός τόν Κουντουριώτη, ἀπέστειλε τήν ἑξῆς ἐπιστολή:
 «Φίλτατε Ναύαρχε,
 Εἴκοσι ἕνα χρόνια κλείουν σήμερα ἀπό τήν ἡμέρα, πού μέ τήν ναυμαχία τῆς Ἕλλης ἐξησφάλισες τήν κατά θάλασσαν ὑπεροπλίαν τῆς Ἑλλάδος καί τῶν συμμάχων της καί ἔτσι ἐξησφάλισες τήν τελικήν νίκην των. Ὅλοι οἱ Ἕλληνες σοῦ εἴμεθα εὐγνώμονες διά τήν νίκην σου αὐτήν. Περισσότερον ἀπό ὅλους ἐκεῖνος πού γνωρίζει ὅτι χωρίς τήν ἀδάμαστον ἀποφασιστικότητά σου καί τήν πίστιν σου εἰς τήν κατά θάλασσαν νίκην μας, δέν θά ἀπεφασίζαμεν νά λάβωμεν μέρος εἰς τόν Α΄ Βαλκανικόν Πόλεμον, μέ ἀποτέλεσμα ὅτι, ἄν μέν νικοῦσαν οἱ Σέρβοι καί οἱ Βούλγαροι, τά ὅριά μας θά ἔμεναν ὁριστικῶς εἰς τήν Μελούνα ἤ τό πολύ θά ἔφθαναν στόν Ἁλιάκμονα· ἄν δέ νικοῦσαν οἱ Τοῦρκοι, ἡ ζωή τῶν ὁμογενῶν τῆς Αὐτοκρατορίας θά ἀπέβαινεν ἀνυπόφορος.
 Μέ ἐξαίρετον τιμήν καί ἀγάπην
 Ἐλευθ. Κ. Βενιζέλος»
 Θαυμαστή εἶναι ἐπίσης ἡ διαθήκη τοῦ ναυάρχου· ξεδιπλώνει μία καρδιά πού χτυποῦσε γιά τόν Χριστό καί τήν Ἑλλάδα:
 «Ἔζησα πιστός εἰς τήν Χριστιανικήν Θρησκείαν καί εἰς τήν Ἀνατολικήν Ὀρθόδοξον Ἑλληνικήν Ἐκκλησίαν. Ἠγάπησα δι’ ὅλης τῆς ψυχῆς μου τήν Πατρίδα μου. Κατά τό μέτρον τῶν δυνάμεών μου καί τῇ βοηθείᾳ τοῦ Θεοῦ ἐξετέλεσα τό καθῆκον μου. Ἀτενίζω ἤρεμος τήν κρίσιν τῆς ἱστορίας ... Ὅλη μου ἡ στοργή ἀνήκει εἰς τήν Ὕδραν, ὅλη μου ἡ ψυχή εὔχεται πρός τόν Θεόν διαπύρως νά φυλάττει τήν Ἑλλάδα.
 Ἐν Ἀθήναις 15 Νοεμβρίου 1926
 Παῦλος Κουντουριώτης»
 Στίς 22 Αὐγούστου 1935 ἔδυσε ὁ ὀγδοντάχρονος ναύαρχος ἥσυχα καί ἤρεμα. Κατά τήν ἐπιθυμία του ἡ σορός του μεταφέρθηκε στόν πέτρινο τάφο, τόν ὁποῖο ὁ ἴδιος εἶχε ἑτοιμάσει στήν Ὕδρα, γιά νά ἀγναντεύει ἀπό ἐκεῖ τό πέλαγος πού τόσο ἀγάπησε καί μέσα στό ὁποῖο μεγαλούργησε.
 Ἀπό ἐκεῖ δέεται γιά τήν ἐλευθερία τῆς ταλανιζόμενης καί παραπαίουσας πατρίδας μας· ταυτόχρονα διαλαλεῖ καί ὑπαγορεύει τό θρυλικό ναυτικό του σῆμα, πού εἶχε ἀναγράψει στό θωρηκτό «Ἀβέρωφ»: «Μέ τήν δύναμιν τοῦ Θεοῦ καί τάς εὐχάς τοῦ Βασιλέως μας καί ἐν ὀνόματι τοῦ Δικαίου, πλέω μεθ’ ὁρμῆς ἀκαθέκτου, μέ τήν πεποίθησιν τῆς νίκης, ἐναντίον τοῦ ἐχθροῦ του γένους.
Κουντουριώτης».

Eὐδοξία Αὐγουστίνου
Φιλόλογος-Θεολόγος


Πηγή:https://www.apolytrosis.gr/

Ἅγιος Αρσένιος ὁ Καππαδόκης: Γιὰ ἀπειλὴ πολέμου διαβάζουμε τὸν 131ο ψαλμό





1 (Μασ. 132) ΜΝΗΣΘΗΤΙ, Κύριε, τοῦ Δαυΐδ καὶ πάσης τῆς πρᾳότητος αὐτοῦ,
1 (Μασ. 132) Ενθυμήσου, Κυριε, τον Δαυίδ και όλην αυτού την ανεξικακίαν, την μάκροθυμίαν και την ταπεινοφροσύνην, δια των οποίων ευηρέστησεν εις σέ.
2 ὡς ὤμοσε τῷ Κυρίῳ, ηὔξατο τῷ Θεῷ ᾿Ιακώβ·
2 Ενθυμήσου ότι ένορκον έδωκεν υπόσχεσιν εις σε τον Κυριον, έκαμε τάξιμον εις σε τον Θεόν του ισραηλιτικού λαού.
3 εἰ εἰσελεύσομαι εἰς σκήνωμα οἴκου μου, εἰ ἀναβήσομαι ἐπὶ κλίνης στρωμνῆς μου,
3 Είπε· Δεν θα εισέλθω εις την σκηνήν που κατοικώ, ούτε θα ανεβώ στο στρωμένο κρεββάτι μου,
4 εἰ δώσω ὕπνον τοῖς ὀφθαλμοῖς μου καὶ τοῖς βλεφάροις μου νυσταγμὸν καὶ ἀνάπαυσιν τοῖς κροτάφοις μου,
4 ούτε θα παραδώσω τα μάτια μου στον ύπνον και τα βλέφαρά μου στον νυσταγμόν· δεν θα δώσω ανάπαυσιν στους κροτάφους μου,
5 ἕως οὗ εὕρω τόπον τῷ Κυρίῳ, σκήνωμα τῷ Θεῷ ᾿Ιακώβ.
5 μέχρις ότου εύρω κατάλληλον τόπον δια τον Κυριον, δια την κατοικίαν του Θεού του Ιακώβ.
6 ἰδοὺ ἠκούσαμεν αὐτὴν ἐν ᾿Εφραθᾷ, εὕρομεν αὐτὴν ἐν τοῖς πεδίοις τοῦ δρυμοῦ·
6 Αυτά είπεν εκείνος, ημείς δε το έθνος του Ισραήλ, ιδού ηκούσαμεν ότι η Κιβωτός της Διαθήκης ευρίσκετο εις Εφραθά, την ευρήκαμεν εις τας δασώδεις περιοχάς της Καριαθιαρείμ.
7 εἰσελευσόμεθα εἰς τὰ σκηνώματα αὐτοῦ, προσκυνήσομεν εἰς τὸν τόπον, οὗ ἔστησαν οἱ πόδες αὐτοῦ.
7 Τωρα όμως θα εισέλθωμεν εις την Ιερουσαλήμ, εις τα σκηνώματα του Θεού. Θα προσκυνήσωμεν στον τόπον, όπου εστάθησαν οι πόδες του, όπου υπάρχει η ιερά Κιβωτός της Διαθήκης.
8 ἀνάστηθι, Κύριε, εἰς τὴν ἀνάπαυσίν σου, σὺ καὶ ἡ κιβωτὸς τοῦ ἁγιάσματός σου·
8 Σηκω, λοιπόν, Κυριε, και αναπαύσου μονίμως πλέον στον λαόν σου· συ και η ιερά Κιβωτός σου, η οποία έως τώρα περιεπλανάτο από τόπου εις τόπον.
9 οἱ ἱερεῖς σου ἐνδύσονται δικαιοσύνην, καὶ οἱ ὅσιοί σου ἀγαλλιάσονται.
9 Οι ιερείς σου ως ένδυμά των θα έχουν την δικαιοσύνην και οι άλλοι, οι αφωσιωμένοι εις σε 'Ισραηλιται, θα σκιρτούν από αγαλλίασιν και χαράν.
10 ἕνεκεν Δαυΐδ τοῦ δούλου σου μὴ ἀποστρέψῃς τὸ πρόσωπον τοῦ χριστοῦ σου.
10 Χαριν του πιστού δούλου σου Δαυίδ μη αποκρούσης και μη αποστροφής το πρόσωπον του εκάστοτε χρισμένου από σε βασιλέως του Ισραήλ.
11 ὤμοσε Κύριος τῷ Δαυΐδ ἀλήθειαν καὶ οὐ μὴ ἀθετήσει αὐτήν· ἐκ καρποῦ τῆς κοιλίας σου θήσομαι ἐπὶ τοῦ θρόνου σου·
11 Ενορκον και αμετάθετον υπόσχεσιν έδωκεν ο Κυριος στον Δαυίδ και δεν θα την παραβή. Από τους απογόνους σου είπε, θα αναβιβάζω διαδόχους στον θρόνον σου.
12 ἐὰν φυλάξωνται οἱ υἱοί σου τὴν διαθήκην μου καὶ τὰ μαρτύριά μου ταῦτα, ἃ διδάξω αὐτούς, καὶ οἱ υἱοὶ αὐτῶν ἕως τοῦ αἰῶνος καθιοῦνται ἐπὶ τοῦ θρόνου σου.
12 Εάν δε οι απόγονοί σου τηρήσουν την διαθήκην μου, τας σαφείς και ρητάς εντολάς, τας οποίας εγώ θα διδάξω εις αυτούς, τότε αυτοί και οι απόγονοί των θα καθήσουν αιωνίως επί του βασιλικού θρόνου σου.
13 ὅτι ἐξελέξατο Κύριος τὴν Σιών, ᾑρετίσατο αὐτὴν εἰς κατοικίαν ἑαυτῷ·
13 Αυτά είπεν ο Κυριος, διότι εξέλεξε δια τον εαυτόν του και ηγάπησε την Σων ως μόνιμον κατοικίαν του και διεκήρυξε ρητώς·
14 αὕτη ἡ κατάπαυσίς μου εἰς αἰῶνα αἰῶνος, ᾧδε κατοικήσω, ὅτι ᾑρετισάμην αὐτήν·
14 Αυτή η Ιερουσαλήμ είναι η μόνιμος κατοικία μου εις αιώνας αιώνων. Εδώ θα κατοικήσω, διότι αυτήν εγώ εξέλεξα και επροτίμησα.
15 τὴν θύραν αὐτῆς εὐλογῶν εὐλογήσω, τοὺς πτωχοὺς αὐτῆς χορτάσω ἄρτων,
15 Τα προς διατροφήν των κατοίκων της θηράματα και τα άλλα υλικά αγαθά εγώ θα ευλογήσω πλουσίως. Τους πτωχούς της θα τους χορτάσω με άρτους και με ποικίλας τροφάς.
16 τοὺς ἱερεῖς αὐτῆς ἐνδύσω σωτηρίαν, καὶ οἱ ὅσιοι αὐτῆς ἀγαλλιάσει ἀγαλλιάσονται.
16 Τους ιερείς της θα τους ενδύσω με δύναμιν σωτηριώδη, και οι αφωσιωμένοι εις αυτήν άνθρωποι θα σκιρτούν με χαράν και αγαλλίασιν.
17 ἐκεῖ ἐξανατελῶ κέρας τῷ Δαυΐδ, ἡτοίμασα λύχνον τῷ χριστῷ μου·
17 Εκεί, εις την Ιερουσαλήμ, θα αναδείξω με λαμπρότητα την βασιλικήν δύναμιν του Δαυίδ. Εχω δε προετοιμάσει εκεί ως λαμπρότατον ανέσπερον φως αιώνιον βασιλέα, ένα από τους απογόνους του Δαυίδ, τον Μεσσίαν.
18 τοὺς ἐχθροὺς αὐτοῦ ἐνδύσω αἰσχύνην, ἐπὶ δὲ αὐτὸν ἐξανθήσει τὸ ἁγίασμά μου.
18 Τους εχθρούς του χρισθέντος αυτού αιωνίου βασιλέως, θα τους περιβάλω με καταισχύνην. Εις αυτόν δε τον ίδιον θα ανθή και θα ευωδιάζη το αγίασμά μου.