Σάββατο 17 Μαΐου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΦΡΟΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΟΝΤΑ


Όλη αυτήν την περίοδο που διανύουμε τώρα, επεκτεινόμενη σε πενήντα ημέρες, εορτάζουμε την από τους νεκρούς Ανάσταση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, δείχνοντας με αυτήν την παράταση την υπεροχή της απέναντι στις άλλες εορτές. Αν και βέβαια αυτή η περίοδος των ημερών περιλαμβάνει και την επέτειο μνήμη της επανόδου στους ουρανούς[εννοεί την εορτή της Αναλήψεως κατά την τεσσαρακοστή από το Πάσχα ημέρα], αλλά και αυτή δείχνει την διαφορά του Αναστάντος Δεσπότου προς τους ανθρώπους εκείνους που κατά καιρούς έχουν αναβιώσει. Πραγματικά όλοι όσοι αναστήθηκαν από τους νεκρούς αναστήθηκαν από άλλους και, αφού πέθαναν πάλι, επέστρεψαν στη γη· ο δε Χριστός, αφού αναστήθηκε από τους νεκρούς, δεν κυριεύεται πλέον καθόλου από τον θάνατο· διότι μόνο Αυτός, αφού ανέστησε τον εαυτό Του την τρίτη ημέρα, δεν επέστρεψε πάλι στη γη, αλλά ανέβηκε στον ουρανό, καθιστώντας το φύραμά μας που είχε λάβει ομόθρονο με τον Πατέρα ως ομόθεο.

Το Φρέαρ του Ιακώβ - Ο τόπος του μαρτυρίου του Αγίου Φιλούμενου

 

πηγή: https://www.youtube.com/


Για αυτό και μας τσάκισε ο φόβος - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Αποτύχαμε φίλε μου

Αποτύχαμε παταγωδώς.

Στηριχθήκαμε αποκλειστικά στις δικές μας τις δυνάμεις. Πιστέψαμε πως όλα γίνονται, απλά, με καλή θέληση και δουλειά. Επιστήμη, πολιτική, φιλοσοφία, οικονομικά…

Και όμως. Τι καταφέραμε;

Δες τον εαυτό σου. Δες εμένα. Δες μας όλους μας και πες.

Ένας φόβος ατελείωτος. Ένα καθεστώς του τρόμου…

Ξέρεις τι πιστεύω;

Αυτήν την αγία κληρονομιά οφείλουμε να την τιμήσουμε και να την διατηρήσουμε και όχι να την εξαφανίσουμε στις μέρες μας


Τέτοια κληρονομιά που μας έχει αφήσει ο Χριστός δεν έχουμε δικαίωμα να την εξαφανίσουμε στις μέρες μας.

Θα δώσουμε λόγο στον Θεό.

Εμείς, το μικρό αυτό έθνος, πιστέψαμε στον Μεσσία, μας δόθηκε η ευλογία να διαφωτίσουμε όλον τον κόσμο.

Η Παλαιά Διαθήκη μεταφράσθηκε στην ελληνική γλώσσα εκατό χρόνια πριν από την έλευση του Χριστού. Οι πρώτοι Χριστιανοί τι τράβηξαν! κινδύνευε συνέχεια η ζωή τους.

Τώρα τι αδιαφορία υπάρχει!...

Ενώ ανώδυνα σήμερα, χωρίς να κινδυνεύη η ζωή μας, μπορούμε να διαφωτίσουμε τα έθνη, να γινώμαστε πιο αδιάφοροι;

Μνήμη των Aγίων επτά Παρθένων των εν Aγκύρα, Tεκούσης, Aλεξανδρίας, Kλαυδίας, Φαεινής, Eυφρασίας, Mατρώνης, Iουλίας, Θεοδότης, και Θεοδότου Mάρτυρος (18 Μαΐου)

Λίμνη γυναικών επτάς εμβεβλημένη,
Xαίρει βίου ρέοντος εκβεβλημένη.


Μηνολόγιο 18ης Μαΐου. Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)

Aύται αι Άγιαι επτά Παρθένοι και Mάρτυρες, ήτον από την Άγκυραν της Γαλατίας. O δε Άγιος Θεόδοτος, και με όλον οπού είχε γυναίκα, όμως διά την επιμέλειαν της γυναικός δεν αμελούσε την ευσέβειαν και αρετήν. Aλλά με σχήμα πραγματείας και πωλήσεως, αγοράζωντας σιτάρι και ζυμόνωντας ψωμία, από αυτά επρόσφερε μεν απαρχάς εις τον Θεόν, εμοίραζε δε, και εις τους πτωχούς. Eπειδή και ο μιαρός άρχων της Aγκύρας, Θεότεκνος ονόματι, επρόσταζεν, ότι τα φαγητά οπού επωλούντο εις τους Xριστιανούς, να είναι ραντισμένα και μεμολυσμένα από τας σπονδάς και θυσίας των ειδώλων. Aλλά και εις τας φυλακάς πηγαίνωντας ο μακάριος, εστερέονεν εις την πίστιν του Xριστού τους εις αυτάς φυλακωμένους Xριστιανούς, και έδιδεν εις αυτούς τα προς ζωοτροφίαν. Mίαν δε φοράν πηγαίνωντας εις την φυλακήν, ευρήκε τας ανωτέρω Παρθένους, από τας οποίας η μία, η ονομαζομένη Tεκούσα, ήτον κατά σάρκα θεία του Aγίου.

Παρασκευή 16 Μαΐου 2025

Οργανωμένο σχέδιο αποδόμησης της Παράδοσης

Στις ημέρες που διανύουμε, η «Παράδοση» ως λέξη έχει δαιμονοποιηθεί και ως έννοια έχει γίνει στόχος. Στη σύγχρονη εποχή η έννοια της παράδοσης δεν χαίρει του σεβασμού ή της αποδοχής που είχε άλλοτε, αλλά αντίθετα αντιμετωπίζεται με καχυποψία ή και εχθρότητα. Η πολεμική έναντι του όρου «Παράδοση» έγκειται στην αρνητική φόρτισή του ως αν συνδέεται με τον σκοταδισμό, οπισθοδρόμηση ή αυταρχισμό. Ταυτόχρονα, η ουσία του –δηλαδή οι αξίες, τα ήθη, τα έθιμα και οι πολιτισμικές ρίζες που εκπροσωπεί– τίθενται υπό αμφισβήτηση και επίθεση, από ιδεολογικά ρεύματα με τάσεις παγκοσμιοποίησης και πολιτισμικής ισοπέδωσης.


του Θεόδωρου Γιαννακόπουλου

Η παρατήρηση περί δαιμονοποίησης και στόχευσης, δεν αναφέρεται απλώς στη διαχρονική αμφισβήτηση που συνήθως εκδηλώνεται από τους νέους προς τις κατεστημένες αντιλήψεις, στο πλαίσιο της φυσιολογικής αναζήτησης νεωτερισμού και αυτοπροσδιορισμού. Εδώ η έμφαση δίνεται σε κάτι βαθύτερο : στην οργανωμένη και μεθοδευμένη αποδόμηση της Παράδοσης από τις σημερινές ελίτ – πνευματικές, πολιτικές και μιντιακές – οι οποίες δεν περιορίζονται στην κριτική ή τον εκσυγχρονισμό, αλλά στοχεύουν συνολικά στον παλαιό κόσμο που συλλήβδην αναφέρεται ως «πατριαρχικός». Αυτός ο «παλαιός κόσμος» περιλαμβάνει σταθερές αξίες, συλλογικές μνήμες, πολιτισμικά σημεία αναφοράς και αξιακό πλαίσιο που, για αιώνες, προσέφεραν προσανατολισμό και επιβίωση στην ελληνική κοινωνία. Η επίθεση αυτή δεν είναι φυσική εξέλιξη και προσπάθεια άμβλυση των οξείων γωνιών των επιταγών του παρελθόντος, αλλά προσπάθεια ρήξης με τον ιστορικό και πνευματικό πυρήνα του ελληνισμού, αποκόπτοντας το κοινωνικό σώμα από την φυσική του συνέχεια και ταυτότητα. Είναι η ένταση ανάμεσα στο παλιό και το νέο, στο εθνικό και το υπερεθνικό, στο διαχρονικό και το εφήμερο και η προσπάθεια επιβολής των δεύτερων στα πρώτα.

Συνάντηση χορωδιών παραδοσιακής μουσικής στην Φλώρινα

 



ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16 ΜΑΪΟΥ 2025

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Ἡγιασμένος ὁ Ταβεννησιώτης


Δῶρόν σε θεῖον Θεόδωρε δεικνύει
Ἐν Ἁγίοις Ἅγιος ἡγιασμένε.
Τῇ δέγε ἑνδεκάτῃ Θεόδωρος ἀφίπτατο γαίης.

Τα πλούτη των γονέων του δεν στάθηκαν ικανά να εμποδίσουν τον Ιερό πόθο του Θεοδώρου να γίνει μαθητής του μεγάλου αθλητή της ερήμου Παχωμίου. Αν και νεαρός στην ηλικία, είχε αξιοθαύμαστη εγκράτεια και φρόνηση, ώστε ο Παχώμιος να τον έχει σε μεγάλη υπόληψη. Εκείνο, όμως, που διέκρινε κανείς ιδιαίτερα στο Θεόδωρο, ήταν οι πολλές του γνώσεις στα Ιερά γράμματα. Ήταν δεινός μελετητής της Αγίας Γραφής, καθώς και παλαιοτέρων συγγραμμάτων σοφών Πατέρων.

Ο Παχώμιος, βλέποντας την ικανότητα του Θεοδώρου, ότι ήταν «δυνατός εν ταις γραφαίς»" (Πράξεις των Αποστόλων,ιη' 24), δηλαδή, δυνατός στή γνώση και την ερμηνεία των Γραφών, όρισε να διδάσκει τους υπόλοιπους αδελφούς του μοναστηριού. Στην αρχή μερικοί από αυτούς αντέδρασαν, διότι δεν ήθελαν να τους μορφώνει ένα παιδί, όπως χαρακτηριστικά έλεγαν. Η ικανότητα, όμως, του Θεοδώρου, θεμελιωμένη σε ταπεινό φρόνημα, κατάφερε να πείσει όλη την αδελφότητα να τον ακούει πρόθυμα.

ΕΞΩΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΚΟ "ΕΘΝΙΚΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ" ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΘΝΙΚΗ» ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ


ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΟΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ - ΔΗΛΩΣΙΣ

Τῆς Ἀστικῆς μὴ κερδοσκοπικῆς Ἑταιρείας μὲ τὴν ἐπωνυμία «ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ», ἡ ὁποία ἑδρεύει στὴν Ἀθήνα, ὁδὸς Σολωμοῦ 62 καὶ ἐκπροσωπεῖται νομίμως.
ΚΑΤΑ
Τοῦ Νομικοῦ Προσώπου Δημοσίου Δικαίου μὲ τὴν ἐπωνυμία «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ», τὸ ὁποῖον ἑδρεύει στὴν Ἀθήνα, ὁδὸς Ἰασίου 1 καὶ ἐκπροσωπεῖται νομίμως.

Ἀθῆναι, 06-05-2025

Χριστὸς Ἀνέστη!

Ὅπως γνωρίζετε, κατὰ τοὺς πρώτους μῆνες τοῦ τρέχοντος ἔτους 2025 συνέβη τὸ ἀνήκουστο γεγονὸς τῆς ἐκθέσεως ἐντὸς τῆς Ἐθνικῆς Πινακοθήκης Ἀθηνῶν, ἄκρως ὑβριστικῶν καὶ ἐπαίσχυντων γιὰ τὴν Πίστι μας ἀντικειμένων.

Χωρίς μετρητά δεν υπάρχει ελευθερία! Η ανάληψη χρημάτων από τα ΑΤΜ με κάρτα θα σταματήσει (;)

Το τέλος των μετρητών και η αυγή της ψηφιακής σκλαβιάς

Η ανάληψη μετρητών από τα ΑΤΜ με κάρτα βαίνει προς εξαφάνιση, σηματοδοτώντας την αρχή ενός σκοτεινού κεφαλαίου για το τραπεζικό σύστημα. Οι ελληνικές τράπεζες, ακολουθώντας μια παγκόσμια ατζέντα, σχεδιάζουν να καταργήσουν σταδιακά τη δυνατότητα ανάληψης φυσικού χρήματος, παραδίδοντας τους πολίτες σε ένα καθεστώς απόλυτου ψηφιακού ελέγχου.

Η κατάργηση του χρήματος, η αρχή της υποταγής

Πίσω από την πρόφαση της «ψηφιοποίησης» και της «ασφάλειας», οι τράπεζες προωθούν την πλήρη εξάλειψη του φυσικού χρήματος, σπρώχνοντας την κοινωνία σε ένα μέλλον όπου κάθε συναλλαγή παρακολουθείται, καταγράφεται και ελέγχεται. Το ψηφιακό χρήμα –μέσω mobile banking, ψηφιακών πορτοφολιών και ανέπαφων πληρωμών– δεν είναι απλώς μια διευκόλυνση, αλλά ένα εργαλείο επιτήρησης, που δίνει στις τράπεζες και τις κυβερνήσεις τη δυνατότητα να γνωρίζουν κάθε σου κίνηση, κάθε σου αγορά, κάθε σου απόφαση.

Οι Μαρτυρίες των προσκυνητών του Αγίου Παϊσίου για το θέμα των νέων ταυτοτήτων

ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ από τους Λόγους του Αγίου Παϊσίου και άλλων Θεοφόρων Πατέρων για τα επερχόμενα γεγονότα

 Οι Μαρτυρίες των προσκυνητών του Αγίου Παϊσίου για το θέμα των νέων ταυτοτήτων


7. Νέες Ταυτότητες (Έντυπες και Ηλεκτρονικές)

(1) Κουρτέσης Χρήστος, Συνταξιούχος ΔΕΗ Κοζάνη
…Τότε ο Γέροντας πήγε μέσα στο κελί του και μας έφερε την ταυτότητα ενός Ελληνοαμερικανού. Στο πάνω μέρος είχε το γραμμωτό κώδικα και από κάτω την φωτογραφία. Μας την έδειξε και μας είπε: να κρατήσετε τις παλιές ταυτότητες και να ξεσηκωθείτε αν θελήσουν να σας δώσουν τέτοια ταυτότητα. «Ταυτότητα» θα πει ότι ταυτίζεσαι. Αντιπροσωπεύει δηλαδή αυτό που είσαι.
(Τόμος Β΄, 2η Έκδοση, σελ. 221)

ΡΩΤΗΣΑΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ:



«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ…
  • Ότι με το να αγχώνονται για το μέλλον τους, λησμονούν το παρόν τους, κι έτσι δεν ζουν ούτε στο μέλλον ούτε στον παρόν.
  • Ότι ζουν σαν να μην πρόκειται να πεθάνουν ποτέ, και πεθαίνουν σαν να μην έχουν ζήσει καθόλου…
  • Ότι βιάζονται να αποβάλουν την παιδικότητά τους: Θέλουν να μεγαλώσουν γρήγορα και ύστερα παρακαλούν να ξαναγίνουν παιδιά.
  • Ότι χάνουν την υγεία τους προσπαθώντας να βγάλουν λεφτά, κι ύστερα χάνουν τα λεφτά για να ξαναβρούν την υγειά τους.Ο Θεός πήρε το χέρι μου στο δικό του, μείναμε για... λίγο σιωπηλοί και μετά ρώτησα…

Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Μία λέξη: Οικογένεια. Τόσες φωνές, ένα μήνυμα: «Θα είμαι κι εγώ εκεί!»


πηγή: https://www.youtube.com/

Διαμαρτυρία στον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβα για την παρουσία του βλάσφημου Κατσαδιώτη σε σεμινάριο εκπαιδευτικών.


Θεσσαλονίκη 14/5/2025

Σεβασμιώτατε Χριστός Ανέστη!

Ως Ορθόδοξοι χριστιανοί της Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως θα θέλαμε να απευθυνθούμε σε εσάς, ως τον πλέον αρμόδιο και υπεύθυνο, για θέματα και πρόσωπα που βλασφημούν και εξυβρίζουν την πίστη μας στο πρόσωπο του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων μας.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο Δήμος Νεάπολης Συκεών σε συνεργασία με την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Mαθημάτων θα φιλοξενήσει στο χώρο του Δημοτικού θεάτρου Νεάπολης τριήμερο σεμινάριο, το οποίο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα εικαστικών στα σχολεία της Βορείου Ελλάδας από 15-17/5 με θέμα: "Η Εικαστική Παιδεία στα σχολεία σήμερα."

Ανοίγει το νηπιαγωγείο στη Φουρνά Ευρυτανίας – Και τρίτη οικογένεια μετά την πρωτοβουλία της Παναγιώτας Διαμαντή


Και τρίτη οικογένεια μετακομίζει για να φτιάξει τη ζωή της στη Φουρνά Ευρυτανίας, μετά το κάλεσμα που απηύθυνε δημόσια η απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο Παναγιώτα Διαμαντή.

Το κάλεσμα μέσω κοινωνικών δικτύων είχε μαζέψει χιλιάδες σχόλια συμπαράστασης και εκατοντάδες κοινοποιήσεις, ενώ η κ. Διαμαντή δασκάλα στη συγκεκριμένη περιοχή προσπαθούσε να «επαναφέρει» στη ζωή το όμορφο χωριό της.

Την Πέμπτη 15 Μαΐου φτάνει και η τρίτη οικογένεια στη Φουρνά. Δύο γονείς με τα τέσσερα παιδάκια τους θα μετοικήσουν στο ορεινό χωριό της Ευρυτανίας, ενώ μάλιστα με την έλευση των τεσσάρων μικρών παιδιών ανοίγει ξανά το νηπιαγωγείο της περιοχής.

Τρεις Αγίες, που αξίζει να τις γνωρίσεις, και να τις πιάσεις φίλες σου καλές…


Άγιος Πορφύριος

Τρεις Αγίες, που αξίζει να τις γνωρίσεις, και να τις πιάσεις φίλες σου καλές…

– Η πρώτη είναι η Αγία Απόσταση…

…Σημαίνει να έχεις διάκριση.

Να μην τον πνίγεις τον άλλον με την παρουσία σου.

Καμιά φορά ξέρεις, το να πάρεις απόσταση από κάποιον,

είναι η μόνη λύση για να μην χαλάσει η σχέση…

Ο πειρασμός της συκοφαντίας

π. Ανδρέας Αγαθοκλέους

Μεγάλος σταυρός η συκοφαντία! Βιώνεις την απόρριψη, την ακατανοησία, την αδικία. Πώς να πείσεις, όταν υπάρχουν αληθοφανή γεγονότα; Πώς να αποδείξεις ότι η αλήθεια δεν βρίσκεται μόνο στα γεγονότα;

Χρειάζεται γερό πνευματικό υπόβαθρο για να σιωπήσεις, ν’ αφήσεις το Θεό ν’ αποδείξει την αθωότητά σου σε χρόνο που Εκείνος γνωρίζει. Κι ακόμα, αν πρέπει να μιλήσεις, να μην το κάνεις με εμπάθεια, αλλά με ταπείνωση, πιστεύοντας ότι τίποτα δεν συμβαίνει κακό στη ζωή μας, αν ο Κύριος της ζωής και του θανάτου δεν το επιτρέψει.

Πράγματι, αν χειριστείς με τη λογική τη συκοφαντία, υπάρχει ενδεχόμενο να καταρρεύσεις. Γιατί δεν υπάρχει λογική! Υπάρχει η καχυποψία, η διαστρέβλωση της αλήθειας, η αυτάρκεια στην κρίση, η δαιμονική κατάκριση του προσώπου.


Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Aχιλλίου Eπισκόπου Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Λαλεί Λάρισσα σας αριστείας ξένας,
Mνήμην έχουσα και θανόντος σού πάτερ.


Oύτος ήτον κατά τους χρόνους Kωνσταντίνου του Mεγάλου, εν έτει τκ΄ [320], γεννηθείς από ευσεβείς γονείς, οι οποίοι εμαθήτευσαν αυτόν την ευσέβειαν, και μαζί με την εξωτερικήν φιλοσοφίαν, εδίδαξαν αυτόν και την εσωτερικήν. Oύτος λοιπόν επειδή εστόλισε τον εαυτόν του με όλας τας αρετάς, και με την κατά Θεόν πολιτείαν, διά τούτο έγινεν από τους εγκατοίκους της Eλλάδος Aρχιερεύς της Λαρίσσης, της ευρισκομένης εν τη δευτέρα Θετταλία. Όταν δε συνεκροτήθη εις την Nίκαιαν η αγία και Oικουμενική Πρώτη Σύνοδος εν έτει τκε΄ [325], τότε επήγεν εις αυτήν και ο θείος ούτος Aχίλλιος, και ήτον ένας από τους εκεί συναθροισθέντας θεοφόρους Πατέρας. Aφ’ ου δε καθείλε τον Άρειον και τους συντρόφους του, εγύρισε πάλιν εις την Λάρισσαν. Oύτος ο Άγιος πολλούς μεν ναούς κατεκρήμνισε των ειδώλων, πολλάς δε Eκκλησίας έκτισεν εκ θεμελίων και με κάθε στολισμόν τας εστόλισεν. Oύτος και δαιμόνια εδίωξεν από τους ανθρώπους, και άλλα δε πάμπολλα θαύματα ποιήσας, εν ειρήνη ετελείωσε την ζωήν του.
Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης. 
Τοιχογραφία του 14ου αιώνα στην Ιερά Μονή Γκρατσάνιτσα (Κόσοβο)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Γ´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

15 Μαΐου: Όσιος Παχώμιος ο Μέγας


15 Μαΐου: Όσιος Παχώμιος ο Μέγας

Η Εορτή Οσίου Παχωμίου του Μέγα είναι 15 Μαΐου

Ο Όσιος Παχώμιος ο Μέγας γεννήθηκε το 292 μ.Χ στην Κάτω Θηβαΐδα της Αιγύπτου από γονείς ειδωλολάτρες και έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορος Κωνσταντίνου του Μεγάλου (306 – 337 μ.Χ.). Στο στρατό, στον οποίο κατετάγη σε ηλικία 20 ετών, γνωρίσθηκε με Χριστιανούς στρατιώτες και διδάχθηκε από αυτούς τα της Χριστιανικής πίστεως. Όταν δεν απολύθηκε από τις τάξεις του στρατού, εγκατέλειψε τον κόσμο και αφού μετέβη στην Άνω Θηβαΐδα, βαπτίσθηκε και εκάρη μοναχός.

Επιθυμώντας μεγαλύτερη ησυχία, για να αφοσιωθεί στην ερημική ζωή και την άσκηση, κατέφυγε στην έρημο και ετέθη υπό την πνευματική καθοδήγηση του περίφημου ησυχαστού Παλάμονος, του οποίου έγινε τέλειος μιμητής.

Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

Τι είναι η Μεσοπεντηκοστή;


Μεσοπεντηκοστή – Εορτάζει 24 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα

«Ο Μεσσίας (= Χριστός), όταν η εορτή ήταν στο μέσο, στάθηκε ανάμεσα στους διδασκάλους του μωσαϊκού Νόμου και τους δίδασκε».

Την εορτή της Μεσοπεντηκοστής την εορτάζουμε για την τιμή των δύο μεγάλων εορτών, δηλαδή του Πάσχα και της Πεντηκοστής, επειδή αυτή και ενώνει και συνδέει τις δύο αυτές εορτές. Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής θεσπίστηκε για τον εξής λόγο: Μετά το υπερφυές θαύμα που έκαμε ο Χριστός στο παράλυτο, οι Ιουδαίοι, σκανδαλισμένοι δήθεν για το Σαββάτου (διότι πράγματι, Σάββατο θεράπευσε ο Κύριος τον παράλυτο), Τον καταδίωκαν και ζητούσαν να τον σκοτώσουν. Για το λόγο αυτό ο Ιησούς έφυγε από τα Ιεροσόλυμα και πήγε στη Γαλιλαία, όπου και διέμενε στα όρη της περιοχής εκείνης με τους μαθητές Του. Εκεί έκανε το υπερφυές θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων, και έφαγαν και χόρτασαν πέντε χιλιάδες άνδρες, χωρίς να υπολογίζονται στον αριθμό αυτό γυναίκες και παι­διά. Μετέπειτα, κατά την εορτή της Σκηνοπηγίας (ήταν δε και αυτή μεγάλη εορτή των Ιουδαίων), ο Ιησούς ανέβηκε και πάλι στα Ιεροσόλυμα και περπατούσε στα κρυφά.

Eορτή της Μεσοπεντηκοστής – Υπομνηματισμός της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ[:Ιω. 7,37-52 και 8,12]



«Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· ἐάν τις διψᾷ, ἐρχέσθω πρός με καὶ πινέτω. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ῥεύσουσιν ὕδατος ζῶντος

(: Κατά την τελευταία και επισημότερη από τις άλλες ημέρες της εορτής[της Σκηνοπηγίας] στάθηκε όρθιος ο Ιησούς και με δυνατή φωνή είπε: ‘’Εάν κανείς αισθάνεται πόθο και δίψα, όχι για αγαθά υλικά και φθαρτά, αλλά για πνευματικά και αιώνια, για την εσωτερική γαλήνη και τη μακαριότητα της θείας ζωής, ας έλθει κοντά Μου μέσω της πίστεως και ας πίνει την αλήθεια που προσφέρω, για να ικανοποιηθούν έτσι οι πλέον μύχιοι και ευγενείς πόθοι του. Εκείνος που πιστεύει σε Εμένα, σύμφωνα με τους λόγους της Γραφής, θα γίνει αστείρευτη πνευματική πηγή· και από την καρδιά και τα βάθη της ψυχής του θα αναβλύζουν ποταμοί από ολόδροσο τρεχούμενο νερό, για να ξεδιψά όχι μόνο ο ίδιος, αλλά και όλοι όσοι έρχονται σε επικοινωνία με αυτόν’’)»[:Ιω.7 ,37-38].

Τὸ ΟΑΚΑ πλημμύρισε ἀπὸ οἰκογένειες! (φωτο)

Μεγαλειώδης ἐκδήλωση γιὰ τὴν οἰκογένεια πραγματοποιήθηκε, ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὸ Ποδηλατοδρόμιο τοῦ Ὀλυμπιακοῦ Ἀθλητικοῦ Κέντρου Ἀθηνῶν (Ο.Α.Κ.Α.) ἀπὸ τὴν πρωτοβουλία "Ἀγαπῶ τὴν Οἰκογένεια" μὲ τὴ συμμετοχὴ ἱερῶν Μητροπόλεων, χριστιανικῶν σωματείων, πολυτεκνικῶν ὀργανώσεων, ἐκπαιδευτηρίων καὶ δεκάδων φορέων.

Ἀπὸ τὶς 11 τὸ πρωὶ τῆς Κυριακῆς, ἑκατοντάδες μικροὶ καὶ μεγάλοι ἄρχισαν νὰ περιηγοῦνται στὰ εἰδικὰ διαμορφωμένα θεματικὰ περίπτερα.

Ἐκεῖ τὰ παιδιὰ εἶχαν τὴ δυνατότητα νὰ συμμετάσχουν σὲ δράσεις φιλαναγνωσίας ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις «Ἔαρ», νὰ παρακολουθήσουν κουκλοθέατρο ἀπὸ τὸν Παιδικὸ Σταθμὸ καὶ τὸ Νηπιαγωγεῖο τῆς «Ἑλληνικῆς Παιδείας», νὰ φιλοτεχνήσουν πρωτότυπες χειροτεχνίες στὸ ἐργαστήρι δημιουργίας τῆς ἐνορίας... τοῦ ἁγίου Γεωργίου Κηφισιᾶς, νὰ ἀπολαύσουν τὴ χαρὰ νὰ φτιάχνουν γλυκὸ μαζὶ μὲ ὅλη τὴν οἰκογένεια στὸ ἐργαστήρι ζαχαροπλαστικῆς τῆς ἐνορίας Ἀναλήψεως Ραφήνας.

Η συντεχνία της κουραμπιεδόσκονης – Οι τύχες της Ευρώπης στα χέρια ασόβαρων αρχηγίσκων


Το επίμαχο βίντεο με Μακρόν, Μερτς και Στάρμερ, επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι η Ευρώπη οδεύει στον «αυτόματο» προς τον γκρεμό

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ήταν τσαλακωμένο φακελάκι και κουταλάκι για χρήση κοκαΐνης ή ήταν απλά ένα… χαρτομάντηλο και μια οδοντογλυφίδα; Ιδού το ερώτημα στη νέα περίπτωση που «πετάει ο γάιδαρος» γιατί έτσι μας λένε τα ευρωπαϊκά media.

Από τη στιγμή που η Μαρία Ζαχάροβα δημοσίευσε το επίμαχο βίντεο με τον Εμανουέλ Μακρόν, τον Φρίντριχ Μερτς και τον Κιρ Στάρμερ, να «μαζεύονται» σαν αιφνιδιασμένα λυκειόπαιδα που τους έπιασε επ’αυτοφώρω ο καθηγητής στην πενταήμερη να κάνουν καταχρήσεις, τα συστημικά μέσα έχουν βγάλει… ντουντούκες για να απενοχοποιήσουν τους τρεις ηγέτες.

Επιστολή του Σεβ. Μητροπ. Κερκύρας κ. Νεκταρίου στον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση για τα βλάσφημα έργα στην Εθνική Πινακοθήκη


Προς
Τον Αξιότιμον κ. Κυριάκον Μητσοτάκην, Πρωθυπουργόν
Το Υπουργικόν Συμβούλιον
Την κ. Λ. Μενδώνη, Υπουργόν Πολιτισμού
Αθήνας

Μετά πολλής οδύνης, βαθείας ανησυχίας και εντόνου πνευματικού προβληματισμού, απευθύνομαι δια της παρούσης προς πάντας Υμάς με αφορμή την εκ νέου ανάρτησιν, εις τους εκθεσιακούς χώρους της Εθνικής Πινακοθήκης, των έργων τα οποία, όχι δεν συνιστούν τέχνη, αλλά αποτελούν ωμή, βλάσφημον και κατάφορον ύβριν έναντι της Ορθοδόξου ημών πίστεως, διαπομπεύοντας ανερυθριάστως τα ιερά και τα όσιά μας και υβρίζοντα κατά τρόπο προκλητικόν και βάναυσον το σεπτόν πρόσωπον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αγίων της Εκκλησίας μας.

Μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Iσιδώρου του εν τη Xίω (14 Μαΐου)

Έσαινεν Iσίδωρον ελπίς του στέφους,
Kαι προς τομήν ήπειγεν εξ ης το στέφος.
Eν δ’ Iσίδωρον άορ δεκάτη τάμεν ηδέ τετάρτη.


Μαρτύριο Αγίου Ισιδώρου του εν τη Χίω. Τοιχογραφία του 1547 μ.Χ. 
στην Ιερά Μονή Διονυσίου (Άγιον Όρος)

Oύτος ο Άγιος ήτον μεν κατά τους χρόνους Δεκίου του βασιλέως εν έτει σνα΄ [251]. Eκατάγετο δε από την Aλεξάνδρειαν, στρατιώτης κατά το επιτήδευμα, και την τάξιν επέχων του καλουμένου οπτίωνος. Όταν δε άραξεν εις την νήσον Xίον με την βασιλικήν και στρατιωτικήν αρμάδαν, της οποίας ήτον αρχηγός ο Nουμέριος, τότε εδιαβάλθη ο Άγιος από κάποιον Iούλιον κεντυρίωνα προς τον ρηθέντα Nουμέριον, ότι σέβεται μεν και πιστεύει εις τον Xριστόν, εις δε τα είδωλα δεν προσφέρει θυσίαν. Όθεν επειδή ο Άγιος ωμολόγησε παρρησία τον Xριστόν, τούτου χάριν ο Nουμέριος βλέπων το αμετάθετον της γνώμης του, επρόσταξε και έκοψαν την αγίαν αυτού κεφαλήν, και έτζι έλαβεν ο μακάριος παρά Kυρίου του μαρτυρίου τον στέφανον1. (Όρα περί του Aγίου Iσιδώρου και κατά την δευτέραν του Δεκεμβρίου εις το Συναξάριον της Aγίας Mυρόπης. Tον μεν απλούν Bίον αυτού όρα εις το Λειμωνάριον. Tο δε ελληνικόν τούτου Mαρτύριον, ου η αρχή· «Kατά την τιμίαν και ένθεον διδασκαλίαν», σώζεται εν τη Mεγίστη Λαύρα και εν τη των Iβήρων.)

Σημείωση

1. Σημείωσαι, ότι περιττώς γράφεται εδώ παρά τοις τετυπωμένοις Mηναίοις το Συναξάριον και η μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Mαξίμου. Tαύτα γαρ προεγράφησαν κατά την εβδόμην του παρόντος Mαΐου.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Γ´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Λίγο πριν κοιμηθείς, σκέψου…


Λίγο πριν κοιμηθείς, σκέψου…

Σκέψου ποιος είσαι, τι κάνεις πως πορεύεσαι στη ζωή σου.
Σκέψου το πώς κύλησε η μέρα και πώς εσύ αντέδρασες σε κάθε γεγονός.
Σκέψου πως ο Κύριος σε άφησε να ζήσεις και αυτή τη μέρα…
Σου έδωσε άλλη μια ευκαιρία να Τον πλησιάσεις…
Μετά βγες απ’ τον εαυτό σου και σκέψου λίγο τους άλλους. Εσύ έχεις το σπίτι σου, το κρεβάτι σου… Όμως, κάποια παιδιά δεν έχουν να φάνε.

Η απρόσεκτη και βιαστική προσευχή



Η ΧΑΡΗ του Θεού να ‘ναι μαζί σου!

“Η προσευχή μου”, γράφεις, “είναι κάπως ψυχρή και αδύναμη”. Η ψυχρότητα και η αδυναμία δεν βρίσκονται στην προσευχή, αλλά σ’ εκείνον που προσεύχεται. Προσπάθησε να προσεύχεσαι όπως πρέπει, και η προσευχή θα πάει καλά.

Όταν ένας μαθητής γράφει απρόσεκτα, ο δάσκαλος τον μαλώνει και τον απειλεί με τιμωρία. Τότε συγκεντρώνεται και αρχίζει να γράφει σωστά.
Μάλωσε, λοιπόν, τον εαυτό σου και απείλησέ τον με τη θεία τιμωρία, για να συγκεντρωθείς και ν’ αρχίσεις να προσεύχεσαι σωστά. Τις ανθρώπινες υποθέσεις μας τις χειριζόμαστε ευσυνείδητα και προσεκτικά, για να μη μας κατηγορήσουν οι άνθρωποι.

Προσευχήσου, αναζήτησε, όχι τον σπουδαίο, το όνομα, τον “αγιορείτη”… Τίποτε από αυτά. Έναν παπά που να ζει τον Χριστό στην καρδιά και την ζωή του


Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης

Εάν από μικρό παιδί κουβαλάς την πληγή της ενοχής, εάν βαστάς το μαρτύριο της ευαισθησίας, εάν τα μάτια σου δακρύζουν στην ομορφιά και την αγάπη, εάν ζητάς μια αγκαλιά να ξαποστάσεις τους εφιάλτες της ύπαρξης σου, πρόσεξε σε ποιον παπά θα εξομολογηθείς ή θα ζητήσεις συμβουλές.

Προσευχήσου, αναζήτησε, όχι τον σπουδαίο, το όνομα, τον “αγιορείτη”, τον διορατικό, προορατικό και θαυματοποιό. Τίποτε από αυτά. Έναν παπά που να ζει τον Χριστό στην καρδιά και την ζωή του.

Που σημαίνει, αγαπητικό και ταπεινό, αυτό που λέει το γεροντικό, να έχει καρδιά! Καρδιά ανθρώπου!

Το όραμα του Προφήτη Ησαΐα για τά όσα ὅσα συμβαίνουν στό ἐπουράνιο θυσιαστήριο


[…]Ἐξαιρετικά σπουδαῖο εἶναι τό ὅραμα πού εἶδε ὁ προφήτης, ὅταν τοῦ ἀναθέτει ὁ Θεός τήν ἱερή ἀποστολή τῆς προφητείας. Συγκεκριμένα, ὁ προφήτης Ἡσαΐας, βλέπει καί ἀκούει ὅσα συμβαίνουν στό ἐπουράνιο θυσιαστήριο.

Βέβαια αἰσθάνεται βαθύτατα ἁμαρτωλό καί ἀνάξιο τόν ἑαυτό του νά δοξολογεῖ καί ὑμνεῖ τόν Θεό, ὅπως τό πράττουν οἱ ἄγγελοι, ἐπειδή ἀκριβῶς τά χείλη του εἶναι ἀκάθαρτα, ἕνεκεν τῶν ποικίλων ἁμαρτιῶν του.

Εἶδε, ὅμως, ὁ προφήτης τόν Κύριον καί Θεόν. Λέγει εἰδικότερα: «Καί ἀπεστάλη πρός με ἓν τῶν Σεραφίμ καί ἐν τῇ χειρί εἶχεν ἄνθρακα, ὅν τῇ λαβίδι ἔλαβεν ἀπό τοῦ θυσιαστηρίου καί ἥψατο τοῦ στόματός μου καί εἶπεν˙ ἰδού ἥψατο τῶν χειλέων σου καί ἀφελεῖ τάς ἀνομίας σου καί τάς ἁμαρτίας σου περικαθαριεῖ. Καί ἤκουσα τῆς φωνῆς Κυρίου λέγοντος˙ τίνα ἀποστείλω καί τίς πορεύσεται πρός τόν λαόν τοῦτον; Καί εἶπα˙ ἰδού ἐγώ εἰμι˙ ἀπόστειλόν με. Καί εἶπε˙ πορεύθητι» (Ἡσ. στ’, 6-9).

Άγιος Επιφάνιος Κύπρου: Ο μεγάλος αντιαιρετικός πατέρας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Ορισμένοι από τους αγίους μας χαρακτηρίζονται ως Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας. Κι’ αυτό διότι διακρίθηκαν, πέρα από την αγιότητά τους, και για την μεγάλη προσφορά τους στην Εκκλησία. Έχοντας τεράστια μόρφωση, θεολογική παιδεία και ποιμαντική ικανότητα, σημάδεψαν την εποχή τους, αλλά και παραμένουν στους αιώνες αυθεντίες και πρότυπα αληθινών ποιμένων. Ένας από αυτούς υπήρξε και ο άγιος Επιφάνιος Επίσκοπος Κωνσταντίας της Κύπρου.

Είχε ιουδαϊκή καταγωγή. Οι γονείς του ήταν πάμφτωχοι αγρότες Ιουδαίοι. Γεννήθηκε στο χωριό Βησανδούκη (ή Βησανδούκ) κοντά στην Ελευθερούπολη της Παλαιστίνης περί το 315. Σύμφωνα όμως με κυπριακή παράδοση, γεννήθηκε στο χωριό Καλοπαναγιώτης, Μαραθάσας της Κύπρου, και μεγάλωσε στη Βησανδούκη. Είχε ένα ακόμη αδελφό τον Καλλίτροπο και μια αδελφή.

Κυριακή 11 Μαΐου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 11.Μαϊ.25 [ Δ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ (Πρξ 9,32-42)]

 Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

“Ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Ναζωραίου”


Σήμερα εἶναι ἡ τέταρτη Κυριακὴ ἀπὸ τὸ Πάσχα. Εἶναι γνωστὴ ὡς Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου, διότι τὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα ἀναφέρεται στὴν θαυμαστὴ θεραπεία τοῦ Παραλύτου, τὸν ὁποῖο συνάντησε ὁ Κύριος στὴν κολυμβήθρα Βηθεσδὰ στὰ Ἰεροσόλυμα. 

Στὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα αὐτῆς τῆς ἡμέρας ἀναφέρονται δύο θαυμαστὰ γεγονότα, τὸ ἕνα εἶναι θεραπεία παραλύτου καὶ τὸ ἄλλο ἀνάστασις μιᾶς νεκρῆς γυναικός. Τὸ θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ Παραλύτου, ποὺ ἀναγράφεται στὸ εὐαγγέλιο, ἔγινε ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο. Τὰ θαύματα ποὺ ἀναφέρονται στὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα τελοῦνται ἀπὸ τὸν ἀπόστολο Πέτρο, ἀλλὰ στὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου. Αὐτὸ εἶναι πολὺ σημαντικὸ καὶ πρέπει νὰ τὸ δοῦμε πιὸ ἀναλυτικὰ.