Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ:ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΓΙΟΙ ΟΜΙΛΗΤΗΣ: κ.ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΜΑΡΚΟΥΔΗΣ





 

Δ. Θανάσουλας: «Εγκληματική η πολιτική της κυβέρνησης – Η αλήθεια θα νικήσει, είμαστε πολύ κοντά»

 


Στον Focus FM και στον δημοσιογράφο Στέφανο Δαμιανίδη μίλησε ο δικηγόρος, Δήμος Θανάσουλας.

«Εάν ο ανεμβολίαστος κολλήσει από εμβολιασμένο που δεν υποχρεώθηκε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας δικαιούται ΑΓΩΓΗΣ κατά του Ελληνικού δημοσίου» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Θανάσουλας τόνισε ότι “ένστολοι, καθηγητές και άλλες κοινωνικές ομάδες πρέπει να καταλάβουν ότι εξαιτίας των υγειονομικών δεν επεκτάθηκε η υποχρεωτικότητα των εμβολίων”. «Επειδή δίνουν αυτόν τον αγώνα, επειδή επέλεξαν να στερηθούν το ψωμί τους, δεν τολμούν καν να σκεφτούν την επέκταση της υποχρεωτικότητας», πρόσθεσε.

“Αυτό που συμβαίνει με τους υγειονομικούς, είναι τραγικό και έχει αποδειχθεί και είναι και γελοίο. Πρόσφατα παραδέχθηκαν ότι εμβολιασμός δε σημαίνει ανοσία, κάτι που ωστόσο εμείς το γνωρίζαμε από τον Νοέμβριο. Εν γνώση της η κυβέρνηση έχτισε ένα εντελώς διαφορετικό αφήγημα, άσκησαν πραγματική βία στις ζωές των ανθρώπων οι οποίοι είχαν το θάρρος να αντιδράσουν. Πρόκειται για απόλυτη απόκρυψη της ειστημονικής αλήθειας”, ανέφερε.

Ακούστε εδώ:

πηγή: https://www.triklopodia.gr/

«Γράμμα πρός σκληροκάρδιους ἱερεῖς πού κρύβονται πίσω ἀπό σκληροκάρδιους δεσπότες-δεσμῶτες!»

 


Πορφυρίτης

Μετά ἀπό κάποια κυριακάτικη Θ. Λειτουργία, ἀντίκρυσα μία κυρία μέ μάτια κλαμμένα. Τή ρώτησα ἄν εἶναι καλά καί μοῦ ἀπάντησε: «μά, ἀπό πού μᾶς διώχνουν;». Αὐτομάτως θυμήθηκα τήν αὐστηρή ἀπειλή τοῦ ἱερέως, «νά τηροῦμε τά ὑγειονομικά μέτρα, γιατί αὐτό ἐπιτάσσει ὁ νόμος τοῦ κράτους καί ἡ Ἐκκλησία, καί σέ ὅποιον ἀρέσει. ῎Οσοι δέ συμμορφώνονται καί δέ φοροῦν μάσκα, ἔξω... γιά νά μή πιάσω ἕναν ἕναν καί τούς βγάζω ἔξω»!
Ἐκείνη τήν ὥρα εἷδα τό σκληρό πρόσωπο τοῦ ἱερέα, ἄκουγα ἄφωνος αὐτά πού ἔλεγε καί σκέφτηκα ὅτι ἐπικαλέστηκε τό νόμο, ἀλλά ὁ νόμος τοῦ κράτους ἰσχύει μέχρι τήν ἐξώπορτα τῆς ἐκκλησίας, ἔτσι τουλάχιστον νομίζω, καί ἐπιπλέον ἡ πολιτεία ἔχει ἕνα σωρό νόμους ἀντίθετους ἀπό τήν ἠθική τῆς Ἐκκλησίας μας καί κρατᾶ, στά... λόγια, μιά οὐδέτερη στάση ἀπέναντί της, ἐνῶ στήν πράξη οὐσιαστικά εἶναι ἐχθρική.

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 


Η χούντα επέβαλε ράμπιντ για είσοδο στους ναούς



Μόνο με Αριθμό QR στους ναούς!

Βlack Friday για τη χώρα: Έβαλε εισιτήριο για λειτουργίες! Αφού μόνο οι έχοντες και κατέχοντες τη δυνατότητα να πληρώνουν rapid θα εισέρχονται στους ναούς! Ιδιωτικοποίηση της Εκκλησίας. ”Λειτουργίες” πριβέ. Αναστολή θρησκευτικών ελευθεριών άσκησης λατρείας. Απαγόρευση λατρείας για μεγάλο μέρος πληθυσμού! Γκέτο για ανεμβολίαστους στα αυστριακά πρότυπα με αποκλεισμό ανεμβολίαστων από παντού πλην εστίασης με rapid! Mετά τον 7ο μήνα εκπίπτει του εμβολιακού στάτους όποιος δεν κάνει γ’ δόση! Πάντως βιάστηκε να πάει σε lockdown ανεμβολίαστων αφού ήδη στην Αυστρία σε Salzburg και Upper Austria επεκτείνεται το lockdown και περιλαμβάνει και εμβολιασμένους!

Ἱστορία δέν εἶναι πάντοτε αὐτό πού συμβαίνει μπροστά μας

Ὅταν ὁ λαός εἶναι στήν πραγματικότητα κομπάρσος τῶν ἐξελίξεων, καί ὄχι ὁ πρωταγωνιστής

Τοῦ Μανώλη Κοττάκη

ΤO ΕΧΩ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ πολλές φορές σκαλίζοντας ἱστορίες ἀπό τό πρόσφατο παρελθόν τῆς νεώτερης πολιτικῆς μας ἱστορίας: Συμβαίνει πάντοτε αὐτό πού βλέπουμε; Αὐτό πού νομίζουμε; Ἰσχύει ἀενάως αὐτό πού ἀποτυπώθηκε στάς δέλτους τήν στιγμή πού συνέβαινε; Ἤ μήπως καμμιά φορά ἡ ἱστορία εἶναι τελικῶς ἡ ἐκδοχή μέρους ἤ τοῦ ὅλου τῆς πραγματικότητας μέ βάση τούς τρέχοντες γεωπολιτικούς ἤ καί ἰδεολογικούς συσχετισμούς; Τό ἔχω ἀναρωτηθεῖ ὅταν διαβάζοντας τό βιβλίο τοῦ Plokhy γιά τό «Τίμημα τῆς Εἰρήνης» ἀνακάλυψα ὅτι ὁ Στάλιν εἶχε συμφωνήσει νά ἐκχωρήσει τήν Ἑλλάδα στήν σφαῖρα ἐπιρροῆς τοῦ Τσῶρτσιλ καί νά προδώσει τούς συντρόφους του στό βουνό ὅταν ὁ Δημοκρατικός Στρατός τῶν κομμουνιστῶν πάλευε νά καταλάβει τήν ἐξουσία στήν Βόρειο Ἑλλάδα. Ἀναμένοντας ματαίως τόν …Μόσκοβο. Τό ἔχω ἀναρωτηθεῖ αὐτό μελετῶντας τήν δολοφονία Λαμπράκη ὑπό τό φῶς τῶν μετέπειτα παραδοχῶν τοῦ ΚΚΕ –μέ καθυστέρηση πενῆντα ἐτῶν– ὅτι ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς δέν ἦταν ὁ ἠθικός αὐτουργός αὐτῆς, ὅπως ἀρχικῶς κατηγορήθηκε. Ἄλλοι ἦταν. Καί εἶχε δίκιο νά ἐρωτᾶ «ποιός κυβερνᾶ αὐτόν τόν τόπο». Τό ἔχω σκεφτεῖ μέ ἀφορμή τήν ἐπέτειο τοῦ Πολυτεχνείου, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τό παράσημο ἀντίστασης μιᾶς γενιᾶς ἀλλά καί τό ἄλλοθι ἑνός ὁλόκληρου λαοῦ γιά τήν παθητικότητά του στήν κατάργηση τῆς δημοκρατίας. Ποιοί ἦταν τελικῶς οἱ πρωταγωνιστές;

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Ομιλία για τον π. Ανανία Κουστένη


 

Η ομιλία της Τετάρτης 17 Νοεμβρίου 2021, 
στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών - Αθηνών, 
της σειράς " Σύγχρονες Μορφές Που Αγωνίστηκαν Δίπλα Μας Και Ομόρφυναν Την Ζώη Μας " 
ήταν αφιερωμένη στον Μακαριστό Γέροντα π. Ανανία Κουστένη εκ Δημητσάνης Αρκαδίας,
ο οποίος " είχε μπεί " σε χιλιάδες Χριστιανικά σπίτια ανά τον κόσμο, με τους Ραδιοφωνικούς Σταθμούς της " Εκκλησίας της Ελλάδος " και της " Πειραϊκής Εκκλησίας". 

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Γυναίκες Φιλέλληνες: μεγάλη η βοήθειά των στον αγώνα της παλιγγενεσίας



                                                         Γράφει ο Μυργιώτης  Παναγιώτης, Μαθηματικός


Η μακροχρόνια σκλαβιά των Ελλήνων σε ένα βάρβαρο δυνάστη, απολίτιστο και αιμοχαρή συγκίνησαν την παγκόσμια κοινή γνώμη. Διαπίστωνε ο τότε κόσμος ότι οι Έλληνες ζούσαν υπόδουλοι και χωρίς στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, αυτοί οι οποίοι τόσα πολλά υψηλά ιδεώδη και αξίες είχαν προσφέρει στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Έβλεπαν οι περιηγητές που επισκέπτονταν την υπόδουλη Ελλάδα να στενάζει κάτω από ένα απάνθρωπο δυνάστη. Να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του κάθε Έλληνα η κοφτερή χατζάρα του Tούρκου. Εύλογο ήταν να δημιουργηθεί ένα κύμα συμπάθειας και αγάπης προς τον σκλαβωμένο ελληνισμό. Ένα αντίδωρο σεβασμού για την ανεκτίμητη προσφορά του ελληνικού γένους προς την ανθρωπότητα. Το κύμα αγάπης και θαυμασμού των ξένων προς το Ελληνικό πνεύμα μπορεί να γεννήθηκε τα μαύρα χρόνια της σκλαβιάς, αλλά υπάρχει ακόμη και σήμερα. Είναι χρήσιμο που υπάρχει, όμως πρέπει και εμείς πρώτοι να σεβαστούμε την πολύτιμη κληρονομιά. Το θέμα μας είναι βέβαια άλλο. Ο φιλελληνισμός και ειδικότερα στα χρόνια προετοιμασίας και στα χρόνια της παλιγγενεσίας.

Ο φιλελληνισμός ένωσε πολλούς ανθρώπους διαφορετικών εθνοτήτων, άνδρες και γυναίκες. Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν αυτή με τους φιλέλληνες εθελοντές. Γάλλοι, Γερμανοί, Πολωνοί, Ιταλοί, Άγγλοι, Ελβετοί, κλπ. ήρθαν και πολέμησαν μαζί στην Ελλάδα, οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι είχαν βρεθεί σε αντιμαχόμενες παρατάξεις στα πεδία μαχών της Ευρώπης.

Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην κοινωνία την περίοδο αυτή είναι σαφώς περιορισμένη και ο φιλελληνισμός έδωσε την ευκαιρία η γυναίκα να διεκδικήσει τον ρόλο της. Στην Ευρώπη δεσπόζει η Ιερά Συμμαχία που αντιτίθεται σθεναρά σε κάθε απελευθερωτική προσπάθεια. Οι φιλέλληνες αψηφούν τους κινδύνους και αγωνίζονται για το ελληνικό γένος.

π.Αρσένιος Βλιαγκόφτης - Αντινόης Παντελεήμων: Λυπάμαι που αρχιερείς καταδιώκουν ιερείς και πιστούς



                                                       https://youtu.be/EPCbEYf7yUQ



Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Πώς να αγαπάμε έναν κακό άνθρωπο;




Όσιος Γαβριήλ ο Ομολογητής 


-  Γέροντα, πώς να αγαπάμε έναν κακό άνθρωπο;

- Κατανοώ την ερώτησή σας. Να μισείτε την κακία και την αμαρτία, όμως τον άνθρωπο πρέπει να τον λυπάστε και να τον αγαπάτε. Μόνον ο Θεός ξέρει. Μπορεί αυτός που εμείς μισούμε σήμερα, αύριο, με προσευχή, με δάκρυα, με νηστεία, με μετάνοια, να καθαριστεί και ο Κύριος να τον συμπεριλάβει στους Αγγέλους. Υπήρξαν πολλοί τέτοιοι άνθρωποι στην ιστορία. 

Όταν έβριζαν οι κατηγορούσαν τον άγιο, τον ρωτούσαν με ειλικρινή απορία:

- Στ’ αλήθεια, γέροντα, ακόμη τους αγαπάς;

- Τώρα πιο πολύ τους αγαπώ και τους λυπάμαι, απαντούσε μελαγχολικά.

 Όταν δεν έβλεπε στον άνθρωπο αγάπη, η καρδιά του πονούσε και παραπονιόταν:

- Εκεί που δεν υπάρχει αγάπη βρίσκεται η κόλαση. Ο Κύριος σου δείχνει τη δυστυχία του άλλου για να δει πώς θα αντιδράσεις. Θα προσευχηθείς για τον πλησίον σου; Θα τον βοηθήσεις; Και με αυτό τον τρόπο σε  καλεί να εκπαιδεύεσαι στην αγάπη και να την καλλιεργείς.

Ο π.  Γαβριήλ κατέβαινε στο ναό, γονάτιζε στον άμβωνα και κήρυττε να παίρνουμε τις ημέρες μας με αγάπη. Αν είχε μαλώσει κάποιον για τυχόν λάθη που διέπραξε και περνούσε η μέρα χωρίς να έρθει να του ζητήσει συγχώρεση, τον έβρισκε Γέροντας κι έλεγε:

- Συγνώμη αν σε στεναχώρησα.


Από το βιβλίο της Νάνα Μερκβιλάτζε: “Ο Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός και Ομολογητής” 


πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/


π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 


Εσύ είσαι η καλή είδηση…

 


Εσύ που επιμένεις να χαίρεσαι, να ελπίζεις και να είσαι αισιόδοξος, σε έναν κόσμο που ξέχασε να γελά, εσύ που αγαπάς το Χριστό ακόμα πιο πολύ στα δύσκολα, την ώρα που πολλοί Τον εγκαταλείπουν και τον ειρωνεύονται, εσύ που ευωδιάζει Χριστό σε έναν άλλον κόσμο μαραμένο, εσύ που αντέχεις να το ξέρεις το Όνομά Του ότι κι αν συμβεί, είστε πολύ αξιέπαινος και αξιοθαύμαστος.

Δεν είναι και λίγο αυτό που κάνεις!

Εσύ πού ψάλλεις όλο το χρόνο το “Χριστός Ανέστη”, πού εμβολιάζεις στους συνανθρώπους σου την πίστη σου και την αγάπη σου για τον Χριστό, που παραμερίζει στα δικά σου προβλήματα και προστρέχεις στη βοήθεια του αδελφού, εσύ που προσεύχεσαι κρυφά για όλους με καρδιά πλημμυρισμένη αγάπη και πόνο και ήρθε εκεί για όσους σε χρειάζονται πριν στο ζητήσουν, συνέχισε έτσι... Είσαι το αλάτι του κόσμου!

Νομίζεις πως δεν είσαι τίποτα σπουδαίο, όταν η μόνη προσευχή για το παιδί σου είναι "να είναι κοντά στο Χριστό" ή όταν θες να βρεις μία άλλη δουλειά με λιγότερα χρήματα για να προστατεύσεις την ψυχή σου.

Κι όμως είσαι τόσο σπουδαίος!

Έλεγε ο Ιωάννης ο Θεολόγος πριν 1.900 χρόνια περίπου “ο κόσμος όλος εν το πονηρό κείται” (Α΄Ιω.ε΄,19). Δηλαδή “όλοι οι μακριά από το Θεό άνθρωποι βρίσκονται υπό την εξουσία και επίδραση του πονηρού πνεύματος”.  Και κάθε μέρα μακριά από το Θεό αυξάνει την επίδραση του πονηρού πάνω μας και μέσα μας.

Άνθρωποι σαν και σένα όμως, Χριστιανοί, είναι φάροι ή έστω φωτεινά λαμπάκια που όμως είναι πολύ χρήσιμα μέσα στα μαύρα σκοτάδια του κόσμου!

Μέσα στη γενική διχόνοια επιλέγεις την ένωση, μέσα στον κόσμο των ακραίων απόψεων, του φόβου, του φθόνου, της βίας και της οργής, εσείς η φωνή της σύνεσης και της πνευματικής λογικής. Ενώ οι περισσότεροι είναι κλεισμένη στο “καβούκι” τους και νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους, εσύ φορτώνεσαι και το καβούκι τον άλλον. Προτιμάς τη συγχώρεση από την μνησικακία, την ειρήνη από το θυμό, την αρετή από την ηδονή, το Χριστό από τον εαυτό σου.

Νομίζεις ότι δεν είσαι κάτι ιδιαίτερο, ότι είσαι ένας απλός χριστιανός που κάνεις τα αυτονόητα. Παρατηρώ όμως ότι έτσι που έγινε ο κόσμος, τίποτα καλό δεν είναι αυτονόητο... αυτονόητη έχει γίνει μόνο η αμαρτία! Μέσα στα τόσα “κακά και ανάποδα” που μας βομβαρδίζουν ειδήσεις…

Εσύ για μένα είσαι η καλή είδηση! 

Συνεχίζεις να ζεις για το Χριστό, να νηστεύεις να πέφτεις και να σηκώνεσαι…

Συνεχίζεις τον αγώνα. Δεν τα παρατάς!

Σε άλλες εποχές άγιοι ήταν αυτή που ανάσταιναν νεκρούς, έφταναν στην απάθεια ή αποκεφαλίζονταν για το Χριστό . Σήμερα, για μένα, άγιος είσαι εσύ που αντέχεις ακόμα.

Εσύ δίνεις ελπίδες και σε μένα.

 Γι' αυτό υποκλίνομαι σε σένα.

 Σε ευχαριστώ και σε αγαπώ!

(Κ.Δ.Μ.) 

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

ΔΙΑΔΙΚTΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «Ἡ πρόκληση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ σήμερα», ἀφιερωμένη στή μνήμη τοῦ μακαριστοῦ π. Γεωργίου Μεταλληνοῦ



ΔΙΑΔΙΚTΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 19/9/2021, 4.30 μμ – 8.30 μμ ΜΕΤΑΔΟΘΗΚΕ ΖΩΝΤΑΝΑ Από τήν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν
Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΙ ΛΑΟΥ ΩΣ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟ
ή ἡμερίδα μέ θέμα «Ἡ πρόκληση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ σήμερα», ἀφιερωμένη στή μνήμη τοῦ μακαριστοῦ π. Γεωργίου Μεταλληνοῦ.

Βασίλης Κερμενιώτης. Η ομιλία στην συγκέντρωση της Πτολεμαΐδας (14/11/2021) κατά των ρατσιστικών διαχωρισμών εις βάρος των ανεμβολίαστων πολιτών και …

 


https://youtu.be/k_e1k39KI4U

πηγή: https://www.triklopodia.gr/

Το χάραγμα του Σταυρού- Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ

 


“Η εποχή μας είναι αβάσταχτη. Δεν είμαι αλάθητος, μπορεί να σφάλλω σε κάθε βήμα, και πράγματι σφάλλω. Ωστόσο, θα σας πω ότι μου έρχεται συχνά η σκέψη πως Φτάσαμε σε “αποκαλυπτικούς καιρούς”...

Θα ‘ρθει εποχή που θα κατασκευαστούν μηχανές οι οποίες θα ελέγχουν τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων…

Εκείνη την εποχή μόνο όσοι κατέβασαν το νου τους στην καρδιά θα μείνουν ανεπηράσπιστοι από αυτή τη δικτατορία.

Στην Δύση οι άνθρωποι ζουν με τον εγκέφαλο, δηλαδή έχουν κέντρο της ζωής τους τη λογική. Έτσι, αν οι επιστήμονες ανακαλύπτουν ένα μηχάνημα, τότε θα μπορέσουν να διαβάσουν τη σκέψη των ανθρώπων και να τους κατευθύνουν…

Όσοι, όμως, ζουν με την καρδιά, μέσα στην οποία ενεργεί η Χάρη του Θεού, και προσεύχονται καρδιακά, αυτοί έχουν το χάραγμα του Σταυρού μέσα σε αυτήν και κανείς δεν μπορεί να τους ελέγξει πνευματικά. Αυτοί έχουν την ελευθερία του πνεύματος…”

“Μην ανησυχείς για την ανικανότητά σου να συγκεντρωθείς, όταν στέκεσαι στην προσευχή. Κράτησε πριν από όλα τη μνήμη του Θεού και την ειρήνη της καρδιάς. Για να βρεις τον σωστό δρόμο, είναι καλύτερο να το ζητήσεις από τον ίδιο τον Θεό στην προσευχή…”

“Η λειτουργική προσευχή με τη συχνή Θεία Μετάληψη αποτελεί το πλήρωμα”. 

“Οι χριστιανοί θα είναι πάντοτε παρεξηγημένη από τους γύρω τους ανθρώπους”.

“Όταν αρχίζει κανείς να δει κατά Χριστόν, τότε τον αποβάλλει η κοινωνία. Όμως, τότε αποκτά άλλη κοινωνία, γιατί και εμείς οι χριστιανοί έχουμε την δική μας κοινωνία. Δεν χάνουμε τίποτε και σε αυτόν τον κόσμο…” 

“Πρέπει να σεβόμαστε την ελευθερία του άλλου. Ότι γίνεται με τη βία δεν αντέχει στον χρόνο και την αιωνιότητα…”

 Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ 

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/


Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 


Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ νηστεία νὰ γίνεται μὲ φιλότιμο…

  Ἀπόσπασμα ἀπό τίς σελίδες 182 -186 τοῦ βιβλίου:

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Δ΄ 
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»




Μὲ τὴν νηστεία ὁ ἄνθρωπος δείχνει τὴν προαίρεσή του. Κάνει ἀπὸ φιλότιμο μιὰ ἄσκηση καὶ ὁ Θεὸς βοηθάει. Ἄν ὅμως ζορίζη τὸν ἑαυτό του καὶ πῆ «τί νὰ κάνω; εἶναι Παρασκευή, πρέπει νὰ νηστέψω», θὰ βασανίζεται. Ἐνῶ, ἄν μπῆ στὸ νόημα καὶ νηστέψη ἀπὸ ἀγάπη γιὰ τὸν Χριστό, θὰ χαίρεται. «Αὐτὴν τὴν ἡμέρα, νὰ σκεφθῆ, ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε· οὔτε νερὸ δὲν Τοῦ ἔδωσαν νὰ πιῆ· ξίδι Τοῦ ἔδωσαν. Κι ἐγὼ δὲν θὰ πιῶ νερὸ ὅλη τὴν ἡμέρα». Ἄν τὸ κάνη αὐτὸ, τότε θὰ νιώθη ἀνώτερη χαρὰ μέσα του ἀπὸ αὐτὸν ποὺ πίνει τὰ καλύτερα ἀναψυκτικά!
Καὶ βλέπεις, πολλοὶ κοσμικοὶ μιὰ Μεγάλη Παρασκευὴ δὲν μποροῦν νὰ νηστέψουν, ἀλλὰ ἔξω ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο μποροῦν νὰ κάθωνται καὶ νὰ κάνουν ἀπεργία πείνας γιὰ ἕνα πεῖσμα, γιὰ νὰ πετύχουν κάτι. Ἐκεῖ ὁ διάβολος τούς δίνει κουράγιο.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Στο Αμήν… - Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος


Αν νιώθεις ότι χάνεις τη ψυχραιμία σου με το παραμικρό.
Αν δεν αντέχεις πλέον να ακούς την όποια καινούρια είδηση ή πληροφορία.
Αν ακόμα και τα πιο απλά πράγματα σου φαίνονται βουνό.
Αν το πλάκωμα στο στήθος σου έχει γίνει πια καθημερινός βραχνάς.
Και αν το κλάμα, το μπούκωμα, όλο σου ανεβαίνει στο λαιμό, αλλά στο τέλος ποτέ του δεν ξεσπάει…
Είναι που σε έχουν φτάσει ‘’στο αμήν’’.
Αυτό είναι.
Και σένα. Και μένα. Και όλους μας μαζί.
Δεν είναι όλα τα πράγματα ψυχοπαθολογία…
Δεν έχω να σου δώσω έξυπνες συμβουλές.
Βάστα, μάζευε το νου και κράτα την Παναγία από το φουστάνι αδερφέ μου.
Μόνο αυτό.
Βάστα, μάζευε το νου και κράτα την Παναγία από το φουστάν…

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος M.Sc.

1ο Σεμινάριο 2021 -Παρουσίαση τῶν δογμάτων τῆς ὀρθοδόξου πίστεως- ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ



ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ

Ἡ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
ὀργανώνει Σεμινάριο δογματικῆς κάθε δεύτερη Τρίτη στό ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ τοῦ Ἱ. Ναοῦ ἁγίας Παρασκευῆς ( ὁδός Ἀπ. Παύλου 10, Ἁγία Παρασκευή) ὥρα : 6-8 μ.μ.

ΘΕΜΑ:

Παρουσίαση τῶν δογμάτων τῆς ὀρθοδόξου πίστεως ἐπί τῇ βάσει τοῦ ἔργου «Ἔκδοσις Ἀκριβὴς τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως» τοῦ ἁγίου Ἰώἀννου τοῦ Δαμασκηνοῦ

Παῦλος Κλιματσάκης Δρ. Φιλοσοφίας

Διδάσκοντες :
Φώτης Σχοινᾶς Δρ. Φιλοσοφίας

 

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 


Ο Μητροπολίτης Κυθήρων για τον ερχομό του Πάπα

 


Ποιμαντορική Εγκύκλιο για την έναρξη της Τεσσαρακοστής των Χριστουγέννων εξέδωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, αναφερόμενος, μεταξύ άλλων, στον επικείμενο ερχομό του Πάπα της Ρώμης στην Ελλάδα.

“Εις τον προσκεκλημένον υπό της Ελληνικής Πολιτείας ως αρχηγόν του Κράτους του Βατικανού και ερχόμενον εις την Ελληνορθόδοξον Πατρίδα μας Πάπαν της Ρώμης, επιθυμούντα να βηματίση εις τα βήματα του Αποστόλου των Εθνών Παύλου, ταπεινώς φρονώ ότι ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς θα έκαμνε την σύστασιν αντί των εντυπωσιακών κινήσεων να μυηθή εις την Θεολογίαν, Χριστολογίαν και Εκκλησιολογίαν του Θείου Παύλου και ούτω πως να επιστρέψη εν μετανοία εις την προ της αποσχίσεως των Φραγκολατίνων, κατά το 1054, ακαινοτόμητον παράδοσίν των” αναφέρει, ο Σεβασμιώτατος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Η νηστεία των Χριστουγέννων


*Αρχίζει από της 15 Νοεμβρίου και τελειώνει στις 24 Δεκεμβρίου. Κατά την νηστεία αυτή τρώμε ψάρι (όλες τις ημέρες πλην Τετάρτης και Παρασκευής) από την αρχή της μέχρι και την 17η Δεκεμβρίου (αν δεν είναι Τετάρτη ή Παρασκευή). Ψάρι καταλύουμε επίσης και κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, οποιαδήποτε ημέρα κι αν πέσει.

Μία ακόμη ευλογημένη περίοδος νηστείας ξεκινά, πνευματικού αγώνα και προσπάθειας για να στρέψουμε το νου μας προς το Θεό, ο καθένας με τις δυνάμεις του και το πνευματικό του «φιλότιμο» και πάντα σε συνεννόηση με τον πνευματικό του Πατέρα.

Το μαρτυρικό τέλος και τα τελευταία λόγια του Ιερού Χρυσοστόμου

 


Μπερκουτάκης Μιχαήλ
Θεολόγος - Εκπαιδευτικός 


Αλλά και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν είχε καλύτερη τύχη. Η αγάπη του για τη δικαιοσύνη τον οδήγησε σε μετωπική σύγκρουση με τους ανθρώπους της εξουσίας και προκάλεσε το άσπονδο μίσος της πανίσχυρης αυτοκράτειρας Ευδοξίας και του άθλιου περιβάλλοντός της. Παράλληλα, ο ιερός Χρυσόστομος θέλησε να καθαρίσει την Εκκλησία από τους ανάξιους κληρικούς. Έτσι δίπλα στο μίσος της αυτοκράτειρας προστέθηκε σύντομα και η αντίδραση των διεφθαρμένων επισκόπων. 

Οι άνθρωποι του σκότους πέτυχαν μάλλον εύκολα τον σκοπό τους. Με συκοφαντίες, με ανυπόστατες κατηγορίες και με την παρασκηνιακή υποστήριξη της αδίστακτης αυτοκράτειρας ο ιερός Χρυσόστομος θα συλληφθεί, θα φυλακιστεί, θα συρθεί σε μία στημένη δίκη και θα καταδικαστεί άδικα σε εξορία. Αν και ο λαός της Βασιλεύουσας πρόθυμα θα επαναστατούσε για να υπερασπιστεί τον επίσκοπό του, ο Χρυσόστομος θα αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη και θα πάρει εκούσια το σκληρό δρόμο της εξορίας. Δεν θα φτάσει όμως ποτέ στον προορισμό του.

Οι στρατιώτες που τον συνόδευαν έλαβαν εντολή να τον εξοντώσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για να μη βρουν κανένα μπελά από τα ισχυρά αφεντικά τους, ανάγκασαν τον ιερό Χρυσόστομο, παρά την προχωρημένη ηλικία του, να οδοιπορεί ακατάπαυστα μέσα σε αφόρητο καύσωνα. Καταβεβλημένος από τα βάσανα και τις κακουχίες της οδοιπορίας, θα πεθάνει το 407 μ.Χ. καθ᾽ οδόν προς την εξορία. Θα πεθάνει αδικημένος αλλά νικητής, γιατί υπερασπίστηκε μέχρι θανάτου την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Θα πεθάνει κατατρεγμένος αλλά νικητής, γιατί δεν υπέκυψε ποτέ στις πιέσεις των ισχυρών. Θα πεθάνει εξόριστος αλλά νικητής, γιατί δεν λύγισε μπροστά σε κανένα φόβο ή κίνδυνο. Θα πεθάνει περιφρονημένος αλλά νικητής, γιατί υπέμεινε με γενναιότητα τα σκάνδαλα των άτοπων ανθρώπων. «... Τω Θεώ δόξα, πάντων ένεκεν ...» ήταν τα τελευταία του λόγια.

πηγή: https://ellasnafs.blogspot.com/

Ὁ Ἱερός Ναός τοῦ Θεοῦ καί τά φρικτά συμβαίνοντα ἐν αὐτῷ!

 



Πορφυρίτης

Φόβος καί τρόμος καταλαμβάνει τούς ἀκατήχητους, καί ἐν πολλοῖς ἀδιάφορους νεοέλληνες περί τῆς Ὀρθοδόξου καί ἀμωμήτου Πίστεώς μας, γιά τό ἐσχάτως ἀνακῦψαν θέμα, τό ὑπερβολικῶς καί παγκοσμίως προβαλλόμενο ὡς θανατηφόρα μάστιγα τοῦ κορωνοϊοῦ. Φόβος καί τρόμος, στούς λαϊκούς, στούς ἱερεῖς, ἀλλά καί στούς ἐπισκόπους. Τό ἀποτέλεσμα γνωστό: νά κλείσουν οἱ ἱεροί ναοί, ἤ στήν καλύτερη περίπτωση νά ὑπολειτουργοῦν, λαμβανομένων αὐστηρῶν ὑγειονομικῶν μέτρων, καί ὅλα τά ἱερά καί ὅσια τῆς Πίστεώς μας νά θεωρηθοῦν μολυσματικά!

Κυριακή Η΄ Λουκά – «Ὁμιλία Ιερού Χρυσοστόμου εἰς τὴν παραβολὴν τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς» (παραβολή του καλού Σαμαρείτη)

 


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ.10,25-37]


     Ακούσαμε, αδελφοί μου, στο Ευαγγέλιο, τον Κύριό μας Ιησού Χριστό να λέει: «Κατέβαινε κάποιος άνθρωπος από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ κι έπεσε στα χέρια ληστών· αυτοί αφού τον έγδυσαν από τα ρούχα του, τον χτύπησαν γεμίζοντάς τον με πληγές και τον παράτησαν μισοπεθαμένο. Ένας ιερέας κι ένας Λευίτης, περνώντας από εκείνο τον δρόμο, αν και τον είδαν, τον προσπέρασαν και  συνέχισαν τον δρόμο τους. Ένας Σαμαρείτης όμως που ήρθε στον τόπο αυτό, όταν τον είδε τον σπλαχνίστηκε, και αφού έβαλε λάδι και κρασί και τα ανακάτεψε, τα έβαλε στις πληγές του, έδεσε προσεκτικά τα τραύματά του, κι αφού τον έβαλε πάνω στο δικό του ζώο, τον οδήγησε σε ένα πανδοχείο και έδωσε στον πανδοχέα δύο δηνάρια και του είπε: ‘’Φρόντισε τον άνθρωπο αυτόν και αν ξοδέψεις περισσότερα, εγώ όταν θα επανέλθω, θα σου τα αποδώσω’’». Ας δούμε λοιπόν το νόημα της παραβολής και με συνετή καρδιά κατανοώντας το σε βάθος, ας γνωρίσουμε τα μυστήρια του Θεού. 

Ο μαρτυρικός θάνατος της ηρωικής δασκάλας Βασιλικής Παπαθανασίου (13/11/1946)



Εκτελέστηκε στις 13-11-1946 από συμμορίτες-αντάρτες στην πόλη του Σκρα από όπου καταγόταν και εργάζονταν.     

Πιο συγκεκριμένα την 13-11-1946 περίπου 330 συμμορίτες με την συνεργασία Βουλγάρων επιτέθηκαν στην πόλη του Σκρα και μετά τον πρώτο αιφνιδιασμό που κατόρθωσαν να επιτύχουν στην μικρή δύναμη του Ελληνικού Στρατού που υπήρχε στο Σκρα, και αφού δολοφόνησαν τους 5 αξιωματικούς και τους 40 στρατιώτες, ή μανία των συμμοριτών ξέσπασε εναντίον των αθώων και φιλήσυχων κατοίκων τού Σκρα.   

Άσε τον Θεό να σε συγχωρέσει

 


αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος


Είναι αυτή η απογοήτευση που έρχεται μετά την επιτέλεση της αμαρτίας. Είναι αυτή η ενοχή της πτώσης, της αποστασίας από τον Θεό, της παράβασης της εντολής Του.

Όλοι το έχουμε βιώσει αυτό, διότι όλοι μας έχουμε αμαρτήσει και όλοι μας αμαρτάνουμε.Ένα περισσότερο, μεγαλώνει η απογοήτευσή μας λόγο της επανάληψης των ίδιων αμαρτημάτων. Και μετά την απογοήτευση έρχεται η παραίτηση. Παραιτούμαστε από κάθε πνευματική προσπάθεια. Παραιτούμαστε από τον αγώνα μας. Πέφτουμε αλλά πλέον δεν σηκωνόμαστε. Κι αυτό είναι το ολέθριο.
Δεν είναι τόσο η αμαρτία μας, όσο η παραίτησή μας από τον αγώνα μας. Διότι η παραίτηση δείχνει ότι πλέον δεν ελπίζουμε, ότι πλέον δεν ζητούμε το έλεος του Θεού.
Γι'αυτό και πάντα, μα πάντα, όσο μεγάλη κι αν είναι η πτώση μας, όσο συχνή κι αν είναι η αμαρτία μας, ποτέ να μην παραιτηθούμε από την ελπίδα προς τον Θεό. Ο Θεός ποτέ, μα ποτέ, δεν μας παρατά· γιατί εμείς λοιπόν να Τον αφήσουμε;

Μην αφήσεις λοιπόν την ενοχή της αμαρτίας να στοιχειώσει το είναι σου. Μην αφήσεις την απογοήτευση να γεννήσει την απελπισία και την ακηδία.
Έπεσες; Σήκω άνθρωπέ μου.
Αμάρτησες; Μη μένεις στην αμαρτία σου, μην αναλύεις το πάθος σου αλλά ζήτα το έλεος του Θεού.
"Μα δεν διορθώνομαι με τίποτα, όλο τα ίδια και τα ίδια κάνω..." μου λες. Ναι, όλο τα ίδια κάνεις, ίσως και χειρότερα, όμως ότι κι αν κάνεις, όσο συχνά κι αν το κάνεις, μπροστά στο έλεος και την αγάπη του Θεού είναι ένα τίποτα· όπως μία σταγόνα νερού μπροστά στον ωκεανό.
Έτσι είναι η αμαρτία μας μπροστά στην φιλανθρωπία του Θεού· μία σταγόνα που πέφτει μέσα στον ωκεανό και χάνεται και εξαφανίζεται.
Το θέμα λοιπόν δεν είναι εάν ο Θεός σε συγχωρεί (ότι κι αν έχεις κάνει) αλλά εάν εσύ θέλεις να συγχωρεθείς. Το θέμα είναι εάν εσύ θέλεις να αφήσεις αυτήν την μία σταγόνα αμαρτίας σου να πέσει μέσα στο πέλαγος της φιλανθρωπίας του Θεού μας και να εξαλειφθεί.
Καμία αμαρτία δεν είναι μεγάλη ώστε να μην μπορεί να συγχωρεθεί. Η "βλασφημία του Αγίου Πνεύματος" είναι αυτό ακριβώς, να θεωρήσουμε ότι κάναμε κάτι που δεν συγχωρείται· διότι είναι σα να λέμε ότι η αγάπη και το έλεος του Θεού είναι πιο μικρά μπροστά στην αμαρτία μας.
Άσε λοιπόν την ενοχή, την απογοήτευση, και δες τον Θεό που σε προσμένει χωρίς κακία, χωρίς κρατούμενα, χωρίς τιμωρίες, χωρίς κομπλεξισμούς, παρα μόνο με αγαθότητα και ανεξικακία, με συγχώρεση και αγάπη.
Και ίσως τώρα να μην μπορείς να αγωνιστείς όσο παλαιότερα. Κάνε αυτό που μπορείς τώρα. Μην κάθεσαι και συγκρίνεις τι έκανες παλιά ή τι κάνουνε άλλοι.
Εσύ κάνε αυτό που μπορείς, κι ας είναι μικρό και λίγο. Ο Θεός δεν βλέπει το μέγεθος ή την ποσότητα του αγώνα, βλέπει την προαίρεσή μας, το φιλότιμό μας, τα μύχια της καρδιάς μας, το κρυφό μας δάκρυ.
Μακάρι όλη μας η ζωή να είναι ένα άσμα δοξολογίας προς τον Θεό και τήρησης των εντολών Του. Όμως κι αν δεν είναι έτσι τουλάχιστον να έχουμε την τόλμη να παραδεχόμαστε την αδυναμία μας, τις ελλείψεις μας, τις αμαρτίες μας και να τις καταθέτουμε στα πόδια του ανεξίκακου Κυρίου.
Ο Θεός ζητά από εμάς να τερματίσουμε τον αγώνα τον καλό.
Δεν μας ζητά να βγούμε πρώτοι. Και τελευταίοι ας βγούμε. Το θέμα είναι να βγούμε. Να κόψουμε το νήμα της ζωής αυτής με το "Κύριε ελέησόν με τον αμαρτωλό" στα χείλη της καρδιάς μας.

πηγήhttps://yiorgosthalassis.blogspot.com/