«Τά γεγονότα πυκνώνουν διαρκῶς. Αὐτό πού βλέπουμε νά συμβαίνει εἶναι ὅτι πᾶμε παγκοσμίως σέ μία ἀπόπειρα ὑποχρεωτικότητας τοῦ ἐμβολιασμοῦ παντοῦ» τόνισε μιλώντας στόν Focus FM καί στόν Στέφανο Δαμιανίδη, ὁ νομικός Δῆμος Θανάσουλας.
«Τά γεγονότα πυκνώνουν διαρκῶς. Αὐτό πού βλέπουμε νά συμβαίνει εἶναι ὅτι πᾶμε παγκοσμίως σέ μία ἀπόπειρα ὑποχρεωτικότητας τοῦ ἐμβολιασμοῦ παντοῦ» τόνισε μιλώντας στόν Focus FM καί στόν Στέφανο Δαμιανίδη, ὁ νομικός Δῆμος Θανάσουλας.
Στις 14:00 στο Πάρκο Ελευθερίας
Μεγάλη συγκέντρωση κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού και των μέτρων διαχωρισμού θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου στο Πάρκο Ελευθερίας (στάση Μέγαρο Μουσικής).
Η συγκέντρωση είναι προγραμματισμένη για τις 2:00 το μεσημέρι, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία προς το Σύνταγμα.
Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές η συγκέντρωση γίνεται υπέρ της ελευθερίας και της δημοκρατίας και θα συμμετέχουν υγειονομικοί που βρίσκονται σε αναστολή, αλλά και απλοί πολίτες που διαφωνούν με τα μέτρα εκβιασμού.
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν αρκετοί επιστήμονες που έχουν δώσει τη δική τους μάχη κατά της υποχρεωτικότητας, ενώ θα μιλήσει και ο κορυφαίος καθηγητής Ιατρικής Μικροβιολογίας και Ανοσολογίας Sucharit Bhakdi.
Αναλυτικά οι επιστήμονες που θα συμμετέχουν:
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων
Δεν είμαστε κατά του εμβολιασμού των πολιτών, αλλά δεν συμφωνούμε με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό που τους επιβάλλεται, καθώς θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε, υπό πίεση και χωρίς τη δική τους απόφαση, επέμβαση τόσο στην ψυχή όσο και στο σώμα τους αποτελεί περιφρόνηση και καταπάτηση της ελευθερίας τους.
Γι’ αυτό, ίσως, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Ελλαδικής Εκκλησίας, με απόφασή της, δεν συμφώνησε με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Όντως είναι δύσκολο να συμφωνήσει κάποιος να υποτιμούνται ή να στοχοποιούνται πολίτες, που, για τους δικούς τους λόγους, επιλέγουν να μην θέλουν να εμβολιαστούν.
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/
Οι «εγκέφαλοι» των Βρυξελλών δίνουν κατευθυντήριες γραμμές για να σβηστεί η ευχή «Καλά Χριστούγεννα» από τον χάρτη, άλλα δεν πρόκειται να τους γίνει το χατίρι.
Η αθεϊστική καταιγίδα που εξαπλώνεται στην Ευρώπη, η οποία – με πρόσχημα τον ψευτοπροοδευτισμό – λυσσομανά εναντίον κάθε χριστιανικού στοιχείου, έφτασε τη Γηραιά Ήπειρο στο έσχατο σημείο κατάντιας: να χρειάζεται να πάρουν θέση (κάποιοι) ευρωβουλευτές για να μείνει ανέπαφο το δικαίωμα του να ευχόμαστε «Καλά Χριστούγεννα» και όχι απλά «καλές γιορτές»!
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
Ἁγίου Σεβαστιανοῦ τοῦ Μάρτυρος καὶ τῶν σὺν αὐτῷ μαρτυρησάντων
Ἁγίας Ζωῆς συζύγου τοῦ Ἁγίου Σεβαστιανοῦ τῆς Μάρτυρος
Ἁγίου Εὐβιότου τοῦ Μάρτυρος
Ὁσίου Φλώρου Ἐπισκόπου Ἀμινσοῦ
Ὁσίου Μιχαὴλ Συγκέλλου τοῦ Ὁμολογητοῦ
Ὅταν αὐτὸ τὸ κάτι ἄλλο, ποὺ δίνει ὁ Θεὸς, ὑπάρχει στὴν ψυχή μας, ὅλα τὰ βλέπουμε καὶ τὰ ἐκτιμοῦμε ἀλλιῶς. Ἐφόσον μέσα μας ὑπάρχει ὁ Κύριος, ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, ὅλα εἶναι φωτεινά, ὡραῖα καὶ καλά. Αἰσθάνεται κανεὶς νὰ ἀγαπᾶ τοὺς ἐχθρούς, νὰ συγχωρεῖ ὅλους, αἰσθάνεται ὅτι ἀξίζει μόνο τὸν Θεὸ νὰ ζητάει, μόνο αὐτὸν νὰ ἔχει μέσα του, καὶ ὅτι ὅλα τὰ ἄλλα εἶναι ἕνα τίποτε. Φεύγει ὅμως αὐτὸ τὸ βίωμα καὶ πάλι βουλιάζει κανείς, πάλι πέφτει στὴ συνηθισμένη κατάσταση. Καὶ ἀποδεικνύεται μωρὸς ὁ ἄνθρωπος, καθώς, ἐνῶ ἔχει αὐτὴ τὴν πείρα, δὲν τὴ θυμᾶται, δὲν ἐππηρεάζεται ἀπὸ αὐτήν.
Λίψες ψυχές, οἱ ἅγιες ψυχές, συνεπαίρνονται ἀπὸ τὴν ἀγάπη καὶ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Θεοῦ καὶ δὲν τὴν ξεχνοῦν. Παθαίνουν μιὰ μέθη, καὶ σὰν νὰ τὶς κεντρίζει κάτι καὶ δὲν ἠσυχάζουν, ἕως ὅτου νὰ εὐδοκήσει ὁ Θεὸς νὰ τὶς ἐπισκεφθεῖ κατὰ νόμιμο τρόπο. Οἱ πολλὲς ξεχνιοῦνται πάλι, καὶ ἔτσι πάει ἡ ζωή.
Κάποιο αόρατο χέρι τράβηξε σαν κουρτίνα τα βροχερά σύννεφα το μεσημέρι της Κυριακής 12-12-2021 στην όμορφη Θεσσαλονίκη και μια υπέροχη λιακάδα ξεπρόβαλε ξαφνικά σε γαλανό πια ουρανό, σαν ο Θεός να ευλογούσε το ανέλπιστα μεγάλο Συλλαλητήριο στο Μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά των υποχρεωτικών εμβολιασμών!
Δεδομένων των συνθηκών, καιρικών και μιντιακών, ήταν κατόρθωμα που περίπου 10.000 Έλληνες και Ελληνίδες παραβρέθηκαν στο μεγάλο δημοκρατικό κάλεσμα, όπως επαγγελματίες υγείας, εκπαιδευτικοί, στελέχη σωμάτων ασφαλείας, πολύτεκνοι, συνταξιούχοι, μοναχοί, ιερείς, φοιτητές και κάθε είδους πολίτες που αντιδρούν στον βαρύ ζυγό που επιβάλλουν κάποιοι στην πατρίδα που γέννησε την Δημοκρατία και την Ελευθερία!
Κύριε Πρωθυπουργέ
Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
Ἁγίων Τριῶν Παίδων καὶ Δανιὴλ τοῦ Προφήτου
Ἁγίων Πατερμουθίου, Κόπρι καὶ Ἀλεξάνδρου τῶν Μαρτύρων
Ὁσίου Δουναλὲ τοῦ Ὁμολογητοῦ, μετονομασθέντος Στεφάνου
Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Νέου Ἀρχιεπισκόπου Αἰγίνης τοῦ ἐκ νήσου Ζακύνθου, τοῦ Θαυματουργοῦ
Πόσο καταλυτικὸ ρόλο παίζουν ὁρισμένες πράξεις τῆς ζωῆς μας στὴ μετέπειτα πορεία μας! Πόσο πολὺ πρέπει νὰ προσέχουμε πῶς ζοῦμε, νὰ σκεφτόμαστε πῶς ἐνεργοῦμε!
Νὰ σᾶς φέρω ἕνα χτυπητὸ παράδειγμα: Ἐὰν ἕνας νέος δὲν προσέξει καὶ κάνει κάποιο ἀπὸ τὰ βαριὰ ἁμαρτήματα, μετὰ δὲν μπορεῖ νὰ γίνει ἱερεύς. Ὅσο κι ἄν θέλει νὰ γίνει, δὲν ἐπιτρέπεται, δὲν πρέπει νὰ γίνει. Μπορεῖ ὁ Θεὸς νὰ ἤθελε – νὰ ἦταν στὸ νοῦ τοῦ Θεοῦ γιʼ αὐτὸν τὸν νέο – νὰ γίνει ἱερεύς. Μπορεῖ νὰ ἤθελε νὰ τιμήσει μὲ τὸν τρόπο αὐτόν, νὰ τὸν χαριτώσει, νὰ τοῦ ἀναθέσει ἕνα μεγάλο ἔργο. Ἐφόσον ὅμως δὲν πρόσεξε καὶ ὑπέπεσε σὲ θανάσιμα ἁμαρτήματα, ἅμα μετανοήσει, τὸν συγχωρεῖ ὁ Θεός, τὸν δέχεται, τὸν καθαρίζει, ἀλλὰ δὲν μπορεῖ νὰ ἐπανέλθει σʼ ἐκείνη τὴν κατάσταση ποὺ ἦταν πρὶν κάνει αὐτὰ τὰ ἁμαρτήματα καὶ γιʼ αὐτὸ δὲν μπορεῖ νὰ γίνει ἱερεύς.
Έχουμε δικαίωμα, αδελφοί μου, να παρακαλούμε τον Θεό να μας θεραπεύσει· να θεραπεύσει τις οποιεσδήποτε σωματικές αρρώστιες μας και την ψυχή μας από τις οποιεσδήποτε πληγές και αδυναμίες, από τα πάθη, από το χτικιό της αμαρτίας.
Μπορεί όμως κάποιος από μας, καθώς ζητάει τη θεραπεία του, να φθάνει στο σημείο –επειδή δεν απαντά ο ουρανός, επειδή δεν απαντά ο Θεός, επειδή τα πράγματα δείχνουν ότι δεν προσέχει ο Θεός– να βγάζει τέτοιο συμπέρασμα: «Δεν ακούει ο Θεός. Δεν με δέχεται· με απορρίπτει. Μπορεί σε άλλους να το έκανε το θαύμα, αλλά σε μένα δεν θα το κάνει». Ή ακόμη χειρότερα –γιατί είναι πολύ κρίσιμες αυτές οι ώρες– μπορεί να μπαίνει μέσα στην ψυχή του η αμφιβολία: «Μήπως έγινε ποτέ κάποιο θαύμα; Μπορεί να διαβάσαμε, και να μας είπαν ότι κάποτε έγιναν θαύματα, όχι μόνο από τον ίδιο τον Κύριο, αλλά και από τους αποστόλους του και από τους αγίους· μήπως όμως δεν έγιναν, παρά μόνο γράφονται και λέγονται;» Αυτό, όπως είπα, είναι ακόμη χειρότερο. Διότι όχι απλώς πείθεται κανείς ότι δεν υπάρχει για τον εαυτό του καμιά θεραπεία ούτε σωτηρία, αλλά γενικότερα φεύγει η πίστη που έχει μέσα του.
Συνεχίζουμε την περιήγηση στην ανατροφή των παιδιών, με την αρχαία Ελλάδα.
Πριν μπω στο θέμα θέλω να σχολιάσω κάτι. Τις προάλλες είδαμε στο «τιβί» κάποιον εκπαιδευτικό σε ΕΠΑΛ να βιαιοπραγεί εναντίον μιας μαθήτριας. Τιμωρήθηκε αυστηρά και καλώς. Στις εικόνες είδαμε και κάποιες άλλες αξιόποινες πράξεις από τους μαθητές που πέρασαν ασχολίαστες, γιατί, σύμφωνα με την καταστρεπτικό ιδεολόγημα «παιδιά είναι, δεν πειράζει, βράζει το αίμα τους και λοιπά…». (Από το «δεν πειράζει», εφευρέθηκε ο «δεμπειρασμός»).
Πρώτον: κάποιοι συμμαθητές της όρμησαν εν βρασμώ και χειροδίκησαν κατά του εκπαιδευτικού. Δεν πειράζει…
ΠΕΜΠΤΗ
16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
Ἁγίου καὶ ἐνδόξου Προφήτου Ἀγγαίου
Ἁγίου Μαρίνου τοῦ Μάρτυρος
Ἁγίας Θεοφανοῦς τῆς Θαυματουργῆς βασιλίσσης, συζύγου τοῦ Λέοντος ΣΤ΄ τοῦ Σοφοῦ
Ἁγίου Μοδέστου Ἀρχιεπισκόπου Ἱεροσολύμων
Εἶναι πολλοὶ ποὺ δυσκολεύονται στὴ ζωή, ἔχουν προβλήματα καὶ ἐξωτερικὰ καὶ ἐσωτερικά, καταστάσεις ψυχολογικὲς μὴ καλές, καὶ παιδεύονται γιὰ τὰ καλά. Καὶ δὲν ἔχουν περιθώριο νὰ ἀπολαμβάνουν τὴ ζωή, ὅπως ἐκεῖνοι ποὺ εἶναι ἥσυχοι ὡς πρὸς τέτοια θέματα καὶ καμαρώνουν κιόλας ὅτι τάχα εἶναι καὶ θρησκευτικοὶ ἄνθρωποι. Αύτοί, ποὺ δυσκολεύονται, δὲν βρίσκουν μέσα στὴ ζωὴ ἡσυχία, ἀνάπαυση γιὰ πολλοὺς καὶ διαφόρους λόγους καὶ γιʼ αὐτὸ καταφεύγουν στὴν Ἐκκλησία, στὸν Χριστό, ζητοῦν τὸν Θεό, ἀλλὰ ἀπὸ ἰδιοτέλεια. Βλέπετε, ἡ φιλαυτία τὰ κάνει ἄνω κάτω τὰ πράγματα. Ἕνεκα φιλαυτίας δηλαδὴ ἁπλῶς ζητοῦν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὰ βάσανά τους. Δὲν βλέπουν ὅτι ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε νὰ ἔχουν τὰ ὅποια προβλήματα καὶ τὶς ὅποιες δυσκολίες, ἀκριβῶς γιὰ νὰ δοῦν τί εἶναι ἡ ζωὴ αὐτή – ἕνα τίποτε˙ πόνος, θλίψη καὶ ταλαιπωρία – καὶ νὰ ἀνοίξουν τὴν ψυχή τους στὴ χάρη τοῦ Χριστοῦ.
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Τύπος"
Θεοφάνης Μαλκίδης
"Από το πρωί δεν είχαμε βάλει τίποτα στο στόμα μας. Παιδιά είμαστε. Τότε η Κελαηδήτενα που της σκότωσαν τρία παιδιά και τον άντρα της, προσφέρθηκε να μας δώσει. Πήρα στα χέρια το ψωμί. Στη μια γωνιά ήταν βρεμένο. Άρχισα να το τρώω με βουλιμία. Τότε κατάλαβα. Ανατρίχιασα. Κοκκάλωσα.
Ήταν βρεμένο και ποτισμένο από το αίμα των σκοτωμένων.
Κοινώνησα από τη θυσία τους. Αυτή τη μεταλαβιά δε θα την ξεχάσω".
Αρχιμανδρίτη Θεοκλήτου Φεφέ. Καλάβρυτα 13 Δεκεμβρίου 1943.
Ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υλοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 1943 όταν η Βέρμαχτ σκότωσε σχεδόν όλους τους άνδρες κατοίκους των Καλαβρύτων.
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Οἱ εὐσυνείδητοι καὶ εὐαίσθητοι πνευματικὰ κληρικοὶ βιώνουν δυσάρεστες καταστάσεις ἀπὸ τὴν ἐρήμωση τῶν Ἱερῶν Ναῶν λόγῳ τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τῶν ἀντιεκκλησιαστικῶν μέτρων, ποὺ ἐπέβαλε ἡ κυβέρνηση. Οἱ ἄνθρωποι ἔχουν πανικοβληθεῖ ἀπὸ τὰ ὅσα προπαγανδιστικὰ μεταδίδονται ἀπὸ τὰ Μ.Μ.Ε., ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὰ ἀστυνομικὰ μέτρα ποὺ λαμβάνονται καὶ τὰ παράλογα πρόστιμα ποὺ ἐπιβάλλονται.
(Ἀχιλλέας Παράσχος 1838-1895)
Ὅλα προσεύχονται, καὶ γῆ καὶ οὐρανός κι ἀστέρια
Καὶ τὰ πουλιά ποὺ ἔχουνε στὰ σύννεφα λημέρια,
Καὶ ὅσα ἔχουνε ζωὴ κι ὅσα ζωὴ δὲν ἔχουν,
Κι ἐκεῖνα ὅπου ἕρπουνε, κι ἐκεῖνα ὅπου τρέχουν !
Ὅλα προσεύχονται ! τῆς γῆς τὸ ταπεινὸ χορτάρι
Ὁ ἥλιος ὁ περήφανος, τὸ ἀργυρὸ φεγγάρι
Ἡ θάλασσα, οἱ ῥύακες, τὸ δάσος καὶ ἡ βρύση,
Δὲν ἀπομένει τίποτε χωρὶς νὰ προσκυνήσει
Καὶ δίχως νὰ προσευχηθῇ στοῦ κόσμου τὸν Πατέρα !
Προσεύχεται καὶ ἡ νυχτιά, προσεύχεται κ’ ἡ ‘μέρα,
Κι ἡ φλόγα ποὺ σηκώνεται ἀπάνω κι ἀναβαίνει,
Ὅταν στὰ ἔρημα βουνά, φτωχὸ βοσκὸ ζεσταίνει.
Προσεύχεται κι ὁ οὐρανός σὰν ἔχει καλοσύνη,
Κι ὁ ἥλιος ὅταν σ’ ἄρρωστο ζωὴ καὶ ζέστη δίνει
ΙΔΡΥΜΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
Γεώργιος Χ. Μόδης
Εκλεκτά Διηγήματα: 18. Σʼ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΔΑ
Βαρύς, βαρύτατος ήταν ο χειμώνας τον Δεκέμβριο 1906 στο Ράκοβο (Κρατερό). Βρίσκεται το χωριό ψηλά σε μιαν πλαγιά στο Περιστέρι. Χιόνια πολλά και πάγοι το σκέπαζαν. Όλοι οι κάτοικοι του έστεκαν κλεισμένοι στα σπίτια, κοντά στις σόμπες και στα τζάκια, και τα ζώα στους στάβλους.
Ωστόσο πρόβαλε ξάφνου στο χωριό ένας λόχος χακηφόρων «κυνηγών» (αβτζή ταμπόρ). Δεν έρχονταν απʼ τον κανονικό δρόμο, μα πάνω απʼ την πάνω μεριά του χωρίου, για νʼ αποκλείσουν διαφυγή των ανταρτών προς το βουνό. Ήξευραν ότι φύλαγαν χωρικοί, άντρες και γυναίκες, άγρυπνοι τον κανονικό δρόμο, όταν υπήρχε σʼ ένα χωριό ανταρτικό σώμα.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ
Ἐφ. 5, 8-19
Ἔλεγχος
«Καὶ μὴ συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις
τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους,
μᾶλλον δὲ καὶ ἐλέγχετε»
(Ἐφ. 5, 11)
ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, σήμερα ὡς Ἀπόστολος διαβάστηκε ἕνα κομμάτι ἀπὸ μιὰ ἐπιστολὴ ποὺ ἔστειλε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στοὺς χριστιανοὺς τῆς Ἐφέσου. Τί ἦταν αὐτὴ ἡ Ἔφεσος; Ἦταν μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ μεγάλες πόλεις τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Ἡ Ἔφεσος ἦταν χτισμένη ὄχι μακριὰ ἀπʼ τὴ θάλασσα καὶ γιʼ αὐτὸ εἶχε γίνει πόλις ἐμπορική. Κίνησις μεγάλη, λεφτὰ πολλά. Καὶ ὅπου πολλὰ λεφτά, ἐκεῖ καὶ οἱ κοινωνίες διαφθείρονται. Ἀν ζοῦσε κανεὶς τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, θὰ ἔβλεπε ὅτι ἡ Ἔφεσος ἦταν γεμάτη ἀπὸ ταβέρνες καὶ σπίτια ἁμαρτωλά. Κρασί, γυναῖκες ἁμαρτωλές, γλέντια, πορνεῖες, μοιχεῖες, ὄργια. Σʼ αὐτὴ τὴν ἁμαρτωλὴ καὶ ἄσωτη ζωὴ ζοῦσαν οἱ κάτοικοι τῆς Ἐφέσου. Σʼ αὐτὴ τὴν κατάστασι πολὺ τοὺς ἐνίσχυε ἡ θρησκεία τους. Καὶ ἡ θρησκεία τους ἦταν ἡ εἰδωλολατρία. Οἱ θεοί τους ἦταν κι αὐτοὶ ἄσωτοι καὶ διεφθαρμένοι. Ἦταν θεοὶ χειρότεροι ἀπʼ τοὺς ἀνθρώπους. Οἱ θεοί τους ἔκλεβαν, μεθοῦσαν, ἀπατοῦσαν γυναῖκες. Κι ἀφοῦ οἱ θεοί τους ἦταν τέτοιοι, φανταστῆτε τί ἦταν οἱ ἀνθρωποι. Ὅλοι ζοῦσαν καὶ στὴ διαφθορά. Σὰν τὰ ζῷα. Χειρότερα ἀπʼ τὰ ζῷα.
https://youtu.be/eWpP0k1-FeM
πηγή: https://trelogiannis.blogspot.com/
Στην χιλιόχρονη Ρωμανία η ανατροφή των παιδιών κατέχει κυρίαρχο ρόλο. Στόχος δεν είναι μόνον ο καλός καγαθός πολίτης, αλλά ο πολίτης του ουρανού, ο ουρανοπολίτης, ο άγιος. Η ανατροφή είναι η υψηλοτέρα τέχνη. «Τω όντι γαρ αύτη μοι φαίνεται τέχνη τις είναι τεχνών και επιστήμη επιστημών, άνθρωπον άγειν, το πολυτροπώτατον και ποικιλώτατον ον», λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Οι Πατέρες της Εκκλησίας κατανοώντας τις δυσκολίες ανατροφής των παιδιών γράφουν πλήθος συγγραμμάτων, όπου παιδαγωγούν, συμβουλεύουν, νουθετούν γονείς και παιδιά. Η δροσιά και η επικαιρότητα των παρατηρήσεών τους είναι εκπληκτική. Θα περιοριστούμε εδώ σε λίγα χρυσά ρήματα του αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου, του «θεμέλιου λίθου του καινού Ελληνισμού» κατά τον ιστορικό του 19ου αιώνα Σπ. Ζαμπέλιο. Στο έργο του «πώς πρέπει οι γονείς ν’ αναθρέφουν τα παιδιά τους» γράφει τα εξής θαυμάσια. Ξεκινά με μια μεγάλη αλήθεια: «Δεν κάνει τον άνθρωπο γονέα – πατέρα ή μητέρα – το γεγονός και μόνο ότι συνετέλεσε να γεννηθεί παιδί, αλλά να το διαπαιδαγωγήσει σωστά». Τα παιδιά δεν είναι κτήμα μας να τα κάνουμε ό,τι θέλουμε ή να βγάζουμε τις δικές μας απωθημένες επιδιώξεις. Το μόνο που μας ανήκει είναι η διαπαιδαγώγησή τους. Η διαπαιδαγώγηση είναι όμως δύσκολο πράγμα. Οι γονείς αγχώνονται. Θέλουν να είναι τέλειοι. Τέτοιοι δεν υπάρχουν. Πολλές φορές ο γονέας (ή ο δάσκαλος) πέφτει σε σφάλματα ή κάνει λάθη απέναντι στα παιδιά. Ζητάμε συγγνώμη. Η συγγνώμη από τα παιδιά τα διδάσκει τρία πολύτιμα μαθήματα.