Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2020

Οι επίσημοι φορείς της Ελλάδας για την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 Μαρία Μαντουβάλου, αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών

Οι επίσημοι φορείς της Ελλάδας, η πολιτική δηλαδή και πνευματική ηγεσία, ίσως και η εκκλησιαστική ιεραρχία, με τον εκπρόσωπό της Μητροπολίτη Ιγνάτιο, μας δήλωσαν, κυρίως οι δύο πρώτοι φορείς, ότι κύριο μέλημά τους για την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, θα είναι: Η επαναξιολόγηση της Επανάστασης, αν δηλαδή περνάει στις εισαγωγικές της εξετάσεις στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, γιατί όπως μας γνωστοποίησε το ΕΚΠΑ, προ ημερών, που ανακοίνωσε την έναρξη των εορτασμών για το ’21, με χορηγό την Τράπεζα Πειραιώς, την 25η Μαρτίου θα οργανώσει το Α΄ Διεθνές Συνέδριό του με θέμα «Η ελληνική Επανάσταση στην Εποχή των Επαναστάσεων. Επαναξιολόγηση και Συγκρίσεις». Δηλαδή, με άλλα λόγια, είναι βέβαιο από τα ονόματα των Εισηγητών, Ελλήνων και Ξένων, που αναφέρουν, ότι μάλλον οι ήρωες του ’21, λαϊκοί και κληρικοί, θα βρεθούν κατώτεροι των αξιολογικών μέτρων των κριτών τους και συνεπώς θα αποτύχουν να εισαχθούν στο Καποδιστριακό και θα πέσουν στην ανυποληψία και ασφαλώς στην τάξη των κακών αντιγραφέων άλλων επαναστάσεων, όπως της κοσμοϊστορικής, κυρίως για τους ίδιους αυτούς κριτές, και βαρύγδουπης Γαλλικής Επανάστασης, και αυτό θα συμβεί, γιατί η Ελληνική Επανάσταση δεν επιδόθηκε, δυστυχώς κατά τους αξιολογητές της του Καποδιστριακού και των ξένων Πανεπιστημίων, στο προσφιλές άθλημα των επαναστατών της Γαλλικής να κόβουν τα κεφάλια ο ένας του άλλου, αλλά και να ανακηρύξουν Αυτοκράτορα, μετά τον αποκεφαλισμό του Βασιλιά τους, ο οποίος Αυτοκράτορας έσπευσε αμέσως να καταλάβει τα Επτάνησα και να απαλλάξει τους ιερείς του τόπου από τα ορθόδοξα σύμβολά τους.

Άγιος Ιερόθεος Επίσκοπος Αθηνών

 


Ἱερόθεος ἱερώθη σοι πάλαι,
Νῦν δ' αὖ μεταστάς, καὶ συνήφθη σοι Λόγε.
Ἠοῖ σῆμα κάλυψε τετάρτῃ Ἱερόθειον.

Βιογραφία
Ο Άγιος Ιερόθεος ήταν πλατωνικός φιλόσοφος και ένας από τα εννέα μέλη του Συμβουλίου της Γερουσίας του Αρείου Πάγου. Αφού δέχθηκε και διδάχθηκε την πίστη του Χριστού από τον Απόστολο Παύλο, χειροτονήθηκε πρώτος επίσκοπος Αθηνών. Μαθητής του υπήρξε ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης (βλέπε 3 Οκτωβρίου), ο οποίος στα συγγράμματά του πλέκει εγκώμια για τον δάσκαλό του.

Εκοιμήθη εν ειρήνη σε βαθιά γεράματα, μετά από πολύχρονη ποιμαντική και συγγραφική δραστηριότητα. Η τίμια κάρα του φυλάσσεται στο ομώνυμο μοναστήρι στα Μέγαρα Αττικής. Επίσης λείψανά του σώζονται στο Άγιον Όρος (Ι. Μ. Αγ. Παύλου) καθώς και στο παρεκκλήσιο του Αγίου Ανδρέα (Αρχιεπισκοπή Αθηνών).

Περί εμπνεύσεως – τακλάδων συνέχεια, του Αρχιμ. π. Ειρηναίου Χατζηεφραιμίδη

 

Είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι ο πρωτο-μινίστρος χαρακτήρισε την ε­πανάσταση του Εικοσιένα ως εμπνευσμένη από την αμερικανική επανάστα­ση. Μάλλον θα χρειασθεί να γίνουν κάποια μαθήματα Ιστορίας˙ να διαβασθούν κείμενα των ηρωικών πρωταγωνιστών και των ξένων, μισελλήνων και φιλελλήνων. Ασφαλώς πα­ρα­βιάζονται ανοικτές θύρες, αν θα πει κάποιος ότι εκείνη η επανάσταση έχει την ιδιομορφία της. Δεν ήταν ταξική και δεν εμ­πνεύ­σθηκε ούτε από τη γαλλι­κή που κατάντησε στην τρομοκρατία, ούτε από την αμερικανική. Εκτός και αν θέλουμε να εξισώσουμε την αμερικανική, που ξεκίνησε από τη βαρειά φορολογία του τσα­γιού, με τη δική μας επανά­σταση. Ήταν επανάσταση με αίμα και θυσίες ενός ολόκληρου λαού, που επανα­στά­τησε εναντίον ωμού δυνάστη, ο οποίος του στερούσε παντός είδους ε­λευ­θερία. Ήταν λογική συνέπεια της ωριμότητος του υπόδουλου λαού, που πο­θού­σε την ελευθερία του και ξέρουμε ποιοι θέριευαν την αποσταμένη ελπίδα του.
Είναι εύκολο να παρατηρήσει κάποιος ότι όντως υπάρχει κάποια συνέχεια. Ο πρώην αρχιτακλαδόρος μιλούσε για την επανάσταση του 1821 και, πα­ρό­ντος του Αρχιεπισκόπου, αποσιώπησε τη συμβολή του Κλήρου, με τις θυσίες των 6.000 κληρικών. Ο νυν υποβιβάζει και αλλοιώνει τον χαρακτήρα της Ε­πα­νάστασης. Άραγε γιατί πουλάει τα πρωτοτόκια; Αυτό θα τον στοι­χειώνει κατά τους επίσημους εορτασμούς την επόμενη χρονιά. Άλλωστε η σύνθεση της περιώνυμης επιτροπής μιλάει από μόνη της.

Δεν είναι μόνον αυτό το ολίσθημα και αυτή η απρέπεια προς τους αγωνι­στές. Είναι και ο τακλάς στο σκοπιανό. Αξίζει να θυμηθούμε τί του είπε ο Auroran, ότι γνωρίζει πως δόθηκαν αγώνες για τη «Βόρεια Μακεδονία». Το ε­πιχείρημα ότι το κράτος έχει συνέχεια είναι λογικό, αλλ’ όταν υπάρχει συνέ­πεια και από την άλλη πλευρά. Όταν βλέπεις ότι κατ’ ουσίαν παραμένει το παλιό όνομα, ότι δεν άλλαξε το καταστατικό της σχισματικής εκκλησίας τους -που ελπίζουμε ότι ο Πατριάρχης μας θα πράξει συνετώς- αναρωτιέσαι: Εμείς είμαστε τα καλά παιδιά; Το δόγμα, η μικρά αλλ’ έντιμος Ελλάς συνεχίζεται; Πραγματικά, πού είναι η πολυδιαφημιζόμενη θέση των Κληρικών μας, ότι «θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε, μέσα από ένα καθαρά εκκλησιαστικό και πατρι­ωτικό ήθος, την αντίθεσή μας σ’ ό,τι αμαυρώνει την ένδοξη ιστορία της Μα­κεδονίας μας»; Κατά τα άλλα γογγυσμός επήλθε λόγω δημοσιευμένης επιστο­λής Μητροπολίτη, διαδόχου του ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Άραγε, γιατί σιωπάμε; Δεν βλέπουμε πού πηγαίνουμε, τί συντελείται; Ακό­μη δεν πήραμε το δίδαγμα της μικρασιατικής καταστροφής; Οι “σύμμαχοι” μας αγαπούν ή μία αγάπη έχουν: τα συμφέροντά τους;

Ταύτα, μετά την επιτυχημένη… σύνοδο κορυφής. Για δε τους άσπονδους φίλους, «ουκ έραμαι κροκύδας αφαιρείν».

Αρχιμ. Ειρηναίος Χατζηεφραμίδης,

Καθηγητής ΠΔΜ

Ἑρμηνεία στὸ Εὐαγγελικὸ Ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς Α΄ Λουκά ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ π. Αὐγουστῖνου ''Σταγόνες ἀπὸ τὸ ὕδωρ τὸ ζῶν''

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ

Λουκ. 6, 31-36

 


ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ!

«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς ὑμῶν»

(Λουκ. 6, 35)

 ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ἀγαπητοί μου, καὶ πάλι θὰ μιλήσουμε γιὰ τὴν ἀγάπη. Ὑπάρχει τίποτε ἀνώτερο ἀπὸ τὴν ἀγάπη; Γιὰ τὴν ἀγάπη μιλοῦσε συχνὰ ὁ Χριστός. Κι ὅταν τὸν ρώτησαν, ὁ ἴδιος βεβαίωσε ὅτι ἀπʼ ὅλες τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ οἱ σπουδαιότερες εἶνε δύο˙ «Νὰ ἀγαπήσεις τὸν Θεὸ μὲ ὅλες τὶς σωματικές, διανοητικὲς καὶ πνευματικὲς δυνάμεις, καὶ τὸν πλησίον σου σὰν τὸν ἑαυτό σου» (Ματθ. 22, 37). Ὅπως ἀγαπᾶς τὸν ἑαυτό σου πρέπει νὰ ἀγαπᾶς καὶ τὸν πλησίον σου.

Ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ ἀγάπη πρὸς τὸν πλησίον! Ἀγάπη ποὺ σὰν φωτιὰ ὑψώνεται μέχρι τὰ ἄστρα καὶ πέρα ἀπʼ αὐτὰ καὶ ἀγγίζει τὰ κράσπεδα τῆς θείας μεγαλωσύνης˙ ἀγάπη ποὺ ἡ φλόγα της ξαπλώνεται σʼ ὅλη τὴ γῆ καὶ ἀγκαλιάζει ὅλους τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ ἀγάπη αὐτὴ εἶνε ἡ ὑψίστη ἀρετὴ τοῦ χριστιανισμοῦ, εἶνε ἐκείνη ποὺ ἀποτελεῖ τὸ κυριώτερο γνώρισμα τοῦ χριστιανοῦ. Ἀγάπη ὁ Θεός, ἀγάπη καὶ ὁ χριστιανός.

* * *

Ἑρμηνεία στὸ Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς Β΄ Λουκά ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ π. Αὐγουστῖνου ''ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ'

 ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ

Β΄ Κορ. 6, 167, 1

 

Εἴμεθα λαὸς τοῦ Θεοῦ;

«Καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός,

καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός»

(Β΄ Κορ. 6, 16)

 ΠΡΟΦΗΤΙΚΑ λόγια τῆς Π. Διαθήκης ὑπενθυμίζει ὁ ἀπόστολος Παῦλος στοὺς χριστιανοὺς τῆς Κορίνθου στὴν περικοπὴ αὐτή. Εἶνε λόγια ἀπὸ τὰ βιβλία Ἔξοδος, Λευϊτικόν, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸν προφήτη Ἰεζεκιὴλ (37, 26-28). Τοὺς λέει ὄτι, ἀφʼ ὅτου πιστεύσατε στὸ Χριστό, ἀποτελεῖτε μιὰ ἰδιαίτερη πολιτεία ποὺ ὀνομάζεται λαὸς τοῦ Θεοῦ. Πλησιάσατε στὸ Θεό, καὶ ὁ Θεὸς πλησίασε σʼ ἐσᾶς καὶ περπατεῖ ἀνάμεσά σας. Ἦλθε τόσο κοντά σας, ὥστε γίνατε ἕνας ναός, μέσα στὸν ὁποῖο ὁ Θεὸς κατοικεῖ καὶ λατρεύεται. Ὁ ἱ. Χρυσόστομος ἑρμηνεύοντας αὐτὴ τὴν περικοπὴ (ΙΓ΄ ὁμ. εἰς Β΄ Κορ., 3). παρατηρεῖ˙ «Ἐνοικήσω ἐν ναοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω”, τὴν πλείονα πρὸς αὐτοὺς σχέσιν δηλῶν... Ἐννόησον τίς ἐμπεριπατεῖ σοι, τίς ἐνοικεῖ...», δηλαδή˙ μὲ τὰ λόγια αὐτὰ δείχνει «τὴ στενότερη σχέσι μʼ αὐτούς... Σκέψου ποιός περπατεῖ ἀνάμεσά σου, ποιός κατοικεῖ ἐντός σου» (Ε.Π.Ε. 19[81], 370). Μέσα σὲ τοῦτο τὸν κόσμο, συνεχίζει ὁ Παῦλος τὰ προφητικὰ λόγια, εἶσθε βέβαια μειοψηφία, ἀλλὰ μπορεῖτε νὰ μὴν ἀφομοιωθῆτε ἀπʼ αὐτόν. Ἔχετε ὑποχρέωσι νὰ ζῆτε μʼ ἕναν ἄλλο τρόπο, μιὰ ἁγία ζωή, ὄχι ὅπως θέλει ὁ κόσμος, ἀλλʼ ὅπως θέλει ὁ Θεός. Γιʼ αὐτὸ ξεχωρίστε ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ τὴ νοοτροπία του, μὴ μιμεῖσθε καὶ μὴν ἀγγίζετε τὴν ἀκάθαρτη ζωή του. Μʼ αὐτὰ δὲν ἐννοῶ νὰ βγῆτε τυπικῶς ἀπὸ τὸν κόσμο, νὰ ἐγκαταλείψετε τὸν κόσμο. Δὲν σᾶς λέω νὰ καταφύγετε ὅλοι στὰ σπήλαια καὶ νὰ γίνετε μοναχοί. Μείνετε μέσα στὴν κοινωνία, ἀλλὰ νὰ ζήσετε κατὰ τὸ εὐαγγέλιο.

Ναί, μειοψηφία ἀποτελοῦν οἱ γνήσιοι χριστιανοί, μειοψηφία ποὺ διαφέρει ἀπὸ τοὺς ἄλλους. Διότι ἄν δὲν διαφέρη, ὅπως εἴπαμε καὶ ἄλλοτε, θὰ λέγωνται μὲν χριστιανοί, ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα θὰ εἶνε κι αὐτοὶ εἰδωλολάτρες. Ἕνας δὲ πραγματικὸς χριστιανός, ὅπως ἐκήρυττε ὁ ἱ. Χρυσόστομος, μπορεῖ μὲ τὸ ζῆλο του νὰ διορθώση ὁλόκληρο δῆμο, ὁλόκληρο λαό. Κι ὅτι αὐτὸ μπορεῖ νὰ γίνη πραγματικότης, ἔχουμε παράδειγμα τοὺς πρώτους ἀποστόλους, ποὺ μὲ τὴ φωτεινὴ διδασκαλία καὶ τὴν ἁγία ζωή τους περιώδευσαν ἔθνη καὶ λαοὺς καὶ ἵδρυσαν τὶς τοπικὲς χριστιανικὲς ἐκκλησίες.

Καὶ ἐρωτᾶται˙ Ἐμεῖς ποὺ ζοῦμε στὰ τέλη τοῦ 20οῦ αἰῶνος, μικροὶ καὶ μεγάλοι, μποροῦμε νὰ λεγώμεθα λαὸς τοῦ Θεοῦ; Δυστυχῶς ἀξία δακρύων εἶνε ἡ κατάστασί μας. Εἴμαστε λαὸς τοῦ Θεοῦ; Ἄς προσπαθήσουμε νʼ ἀπαντήσουμε εἰλικρινῶς σʼ αὐτὸ τὸ ἐρώτημα ἀναφέροντας μερικὰ παραδείγματα.

* * *

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2020

Η Θεία Κοινωνία, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου


 Η Θεία Κοινωνία είναι το κεντρικό μυστήριο της Εκκλησίας μας.

Είναι το Ιερό Μυστήριο της ένωσης του ανθρώπου με τον Θεό.
Όχι συμβολικά, όχι μεταφορικά αλλά πραγματικά... Μέσα μας πλέον κυκλοφορεί το
αίμα του Θεανθρώπου και μας ενώνει μαζί του , και μας ενώνει και με όλους τους
εν Χριστώ αδελφούς μας μέσα στην Εκκλησία....

Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2020

Το Συνοδικό σύστημα σε δοκιμασία Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

 




Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνέλευση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΙΣΙ) ματαιώθηκε.  Αυτή ήταν η θέληση του Αρχιεπισκόπου, αυτήν  ακολούθησαν, κατά το Ανακοινωθέν της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) της 29ης Σεπτεμβρίου τρ.ε., κατά πλειοψηφία τα μέλη Αυτής και σε αυτήν συμμορφώθηκαν, πάντα κατά το Ανακοινωθέν της ΔΙΣ, τα περισσότερα μέλη της (ΙΣΙ).

Το αναφερόμενο στο Ανακοινωθέν της ΔΙΣ ότι «μετετέθη εν ευθέτω χρόνω η σύγκληση της ΙΣΙ» είναι προσχηματικό.  Πρώτον στον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν αναφέρεται πουθενά η χρονική μετάθεση της τακτικής συνέλευσης της ΙΣΙ. Το  σοβαρότερο πλήγμα στο Συνοδικό σύστημα διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι ότι από σήμερα και μετά ο Αρχιεπίσκοπος και η ΔΙΣ έλαβαν επισήμως την έγκριση από την πλειονοψηφία της ΙΣΙ να μην συγκληθεί αυτή όσο διαρκεί η πανδημία. Να μην συγκληθεί ούτε σε τακτική, ούτε σε έκτακτη συνέλευση.

Ο λόγος της ματαίωσης της τακτικής συνέλευσης της ήταν η πανδημία, και αυτή θα διαρκέσει για άγνωστο καιρό ακόμη, πάντως κατά τους ειδικούς επιστήμονες μπορεί και όλο το 2021.  Έως την απαλλαγή από την πανδημία η Εκκλησία της Ελλάδος θα διοικείται μόνο από τον Αρχιεπίσκοπο, με ανοικτή και εκ των υστέρων εγκρινόμενη εξουσιοδότηση από την ΔΙΣ, και από την ΔΙΣ, όποτε αυτή και για όσες ημέρες θα συνεδριάζει. Η Εκκλησία της Ελλάδος, με την θέληση της πλειοψηφίας των μελών της ΙΣΙ, χωρίς καμία δικαιολογία, δεν θα διοικείται πλέον κατά το Συνοδικό Σύστημα, όπως το ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας και  ο Καταστατικός Της Χάρτης.

Η Παναγία η Γοργοεπήκοος – Ιστορικό και Θαύματα


Αποτέλεσμα εικόνας για Η Παναγία η Γοργοεπήκοος – Ιστορικό και Θαύματα


*Την πανηγυρίζουμε την ημέρα της εορτής Της, την 1η Οκτωβρίου.


Ένα από τα πολλά ονόματα που προσδίδουμε στην Παναγία μας είναι Γοργοεπήκοος και η ομώνυμη θαυματουργή εικόνα της βρίσκεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου Αγίου Όρους από το 1646.

Εκεί, όπως αναφέρεται στο ιστορικό της Μονής, «λάμπει ως πολύφωτος σελήνη, σαν άριστος κυβερνήτης και σοφός οικονόμος το διακυβερνά», φυλάσσοντας από κάθε προσβολή και επήρρεια τους ασκομένους σε αυτό οσίους πατέρες, αλλά και όσους προστρέχουν σ’ εκείνη με πίστη, ζητώντας την βοήθεια της. Και γενικά διαφυλάττει και γοργώς και προθύμως υπακούει και ελεεί όλους, όσοι την ευλαβούμαστε και την επικαλούμαστε με πίστη.

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020

 ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

περιόδου 28 Σεπτεμβρίου - 4 Ὀκτωβρίου 2020



Α΄. ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ

Τὴν ἑβδομάδα αὐτὴ θὰ τελεστοῦν οἱ ἑξῆς θεῖες Λειτουργίες:

α) Τρίτη 29/9 (Ἁγίου Κυριακοῦ Ἀναχωρητοῦ) ὥρα 7:15-9:00 π.μ..

α) Τετάρτη 30/9 ὥρα 7:15-9:00 π.μ..

β) Σάββατο 3/10 (Ἁγίου Διονυσίου Ἀρεοπαγίτου) ὥρα 7:30-9:30 π.μ.

γ) Κυριακὴ 4/10 ὥρα: 7:15-10:30 π.μ..


Β΄. ΛΟΙΠΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ

α) Τὶς ὑπόλοιπες μέρες θὰ τελεῖται, ὡς συνήθως, κάθε πρωὶ στὶς 7:30

π.μ. Ὄρθρος καὶ κάθε ἀπόγευμα στὶς 6:30 μ.μ. Ἑσπερινός.

Ἀπὸ τὴν 1η Ὀκτωβρίου ὁ Ἑσπερινὸς θὰ ἀρχίζει στὶς 6:00 μ.μ..

β) Τὴν Παρασκευὴ μετὰ τὸν Ἑσπερινὸ θὰ τελεστεῖ Παράκληση.

Ἐκ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ
Περιόδου 28 Σεπτεμβρίου - 4 Οκτωβρίου 2020

 


                                                                       Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου

Πρωί 7.30-9.30 π.μ. Ὄρθρος – Θ. Λειτουργία στον Άγιο Φανούριο

                                                                        Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 

απόγευμα: 6:30 μ.μ. -7:30 μ.μ. Πανηγυρικός Εσπερινός 

                                                                          Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 

Πρωί: 7:30 - 10:00 π.μ. Όρθρος - Θ. Λειτουργία - Αγιασμός του μήνα
απόγευμα: 6:30 μ.μ. Εσπερινός και Παράκληση της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου

                                                                   Σάββατο 3 Οκτωβρίου
Πρωί: 7.30-9.30 π.μ. Ὄρθρος – Θ. Λειτουργία


Κυριακή 4 Οκτωβρίου
Πρωί: 7.30-10.30 π.μ. Ὄρθρος – Θ. Λειτουργία


Τις υπόλοιπες ημέρες τελείται κάθε πρωί 7:30-8:30 π.μ. Όρθρος και κάθε απόγευμα 6:30-7:30 Εσπερινός


Εκ του Ιερού Ναού

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020

Ποιοι και γιατί δολοφόνησαν τον Ιωάννη Καποδίστρια

 


Στις 27 Σεπτεμβρίου 1831 δολοφονήθηκε στο Ναύπλιο ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας από δύο μέλη της οικογένειας Μαυρομιχάλη, τα οποία πυροβόλησαν και μαχαίρωσαν θανάσιμα τον κυβερνήτη έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος, καθώς πήγαινε να παρακολουθήσει την κυριακάτικη θεία λειτουργία.


Ο τραγικός θάνατος του Καποδίστρια βύθισε σε θλίψη τον γεωργικό πληθυσμό ενώ αντίθετα στην Ύδρα δέχτηκαν την είδηση με πανηγυρισμούς.
Η δολοφονία του Καποδίστρια οργανώθηκε σύμφωνα με αρκετούς ιστορικούς από τη Μεγάλη Βρετανία και την Γαλλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φάκελος για την δολοφονία του Καποδίστρια στα βρετανικά αρχεία παραμένει απόρρητος.
Ας έχουμε επίσης υπ’ όψη μας ότι, ως κυβερνήτης, ο Καποδίστριας αρνήθηκε να δεχθεί μισθό, όπως επίσης αρνήθηκε χρηματική αποζημίωση από τον Τσάρο για να μην κατηγορηθεί από τους αντιπάλους του για μεροληψία απέναντι στη Ρωσία, ενώ διέθεσε όλη του την περιουσία για τους σκοπούς της επανίδρυσης του κράτους.
ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
Το δημοσίευμα που ακολουθεί αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο που έγραψε ο κ. Γ. Σκλαβούνος και επιμελήθηκε ο κ. Ανδρέας Καλογεράς με τίτλο «Μαρτυρίες και Γνώμες για τον Ιωάννη Καποδίστρια» και υπότιτλο: «Δελφούς της Οικουμένης ήθελε την Ελλάδα ο Ιωάννης Καποδίστριας».
. Μερικές σημαντικές μαρτυρίες για τη δολοφονία του Ι. Κ.
Όταν οι Βασιλείς, ο Μέτερνιχ και οι μυστικές υπηρεσίες της Ιεράς Συμμαχίας τον θεωρούν τη πηγή των επαναστατικών κινημάτων στην Ευρώπη, κάποιοι “ημέτεροι” επιμένουν να συντηρούν το κατεστημένο ιστορικό ψεύδος περί του Καποδίστρια ως εκφραστή της ‘πεφωτισμένης δεσποτείας’ και του Τσαρικού απολυταρχισμού.