Navigation
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
- ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Ε.
- ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
- ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΖΩΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
- Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ
- ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ 1821
- ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ
- ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
- ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
- ΡΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ
- ΨΑΛΤΗΡΙΟΥ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑ
- ΩΦΕΛΙΜΑ
Σάββατο 1 Απριλίου 2023
Τεχνητή ακρίβεια – Τεχνητή κρίση: Οι Έλληνες αδειάζουν τους λογαριασμούς τους για να ζήσουν – Λεηλατούν τις καταθέσεις για να φτιάξουν τέλειους «σκλάβους»
Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης Αγίου Ανδρέα: Πότε η προσευχή μένει αναπάντητη
Βίος τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας (1η Ἀπριλίου – διαβάζεται καὶ τὴν Πέμπτη τοῦ Μεγάλου Κανόνος, τῆς Ε΄ Ἑβδομάδος τῶν νηστειῶν)
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ματθ.20,20-28]
Ὁ ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ
Σὲ τόσο μεγάλο βαθμὸ ἔφθασε ἡ ἀδυναμία τῶν μαθητῶν νὰ ἀντιληφθοῦν καθαρὰ τὰ λόγια τοῦ Κυρίου γιὰ τὸ ἐπικείμενο Πάθος καὶ τὴν Ἀνάστασή Του, ὥστε εὐθὺς ἀμέσως νὰ Τὸν πλησιάσουν οἱ υἱοὶ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ νὰ συζητήσουν μαζὶ Του γιὰ τὴν πρωτοκαθεδρία ποὺ θὰ ἤθελαν νὰ τοὺς παραχωρήσει στὸ μέλλον· διότι, ὅπως ἀναφέρει ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος, εἶπαν τότε στὸν Κύριο: «Δὸς ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου(:Ὅταν ἔλθεις στὴ δόξα σου καὶ ἀνεβεῖς στὸν ἐπίγειο βασιλικὸ θρόνο τοῦ Δαβίδ, βάλε μας νὰ καθίσουμε ὁ ἕνας στὰ δεξιά σου κι ὁ ἄλλος στ᾿ ἀριστερά σου)»[Μᾶρκ.10,37].
Κυριακή Ε΄ Νηστειών - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Εβρ.9,11-14]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Χριστὸς παραγενόμενος ἀρχιερεὺς τῶν μελλόντων ἀγαθῶν διὰ τῆς μείζονος καὶ τελειοτέρας σκηνῆς, οὐ χειροποιήτου(:ο Χριστός ήλθε ως αρχιερέας των μελλοντικών αγαθών, των αγαθών δηλαδή της Καινής Διαθήκης. Και εισήλθε στα επουράνια Άγια των Αγίων μέσα από μία ανώτερη και τελειότερη σκηνή, που δεν κατασκευάστηκε από χέρια ανθρώπων. Δηλαδή δεν εισήλθε μέσα από μία επίγεια σκηνή, όπως ήταν η Σκηνή του Μαρτυρίου, αλλά δεδομένου ότι το σώμα Του ήταν η σκηνή και κατοικία του Θεού Λόγου, ασυγκρίτως ανώτερη και τελειότερη, εισήλθε μέσα από τη σκηνή αυτή του σώματός Του)»[Εβρ.9,11].
1η Ἀπριλίου 1955 Ἔναρξη τοῦ ἀπελευθερωτικοῦ ἀγῶνα τῶν Κυπρίων - Ἀρχιμ. Ἐπιφάνιος Κ. Χατζηγιάγκου
Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023
Ἀνάβοντας τὸν ἀναπτήρα τῶν ἁγίων ΚΒ΄ Πνευματικὴ Σύναξη μὲ τὸν Μόρφου Νεόφυτo (Β΄μέρος, 15.03.2023)
πηγή: https://immorfou.org.cy/
Η διαφορά αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας σε Ιταλια και Ελλαδα
Ακάθιστος Ύμνος: Η θαυμαστή ιστορία ενός Ύμνου με τα 144 Χαίρε προς τιμήν της Παναγίας
Περὶ τῆς ἐξουσίας στὴν ἐκκλησία: Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη (ΜΕΡΟΣ Α΄)
Χαῖρε, ὀσφράδιον τοῦ πάντων Βασιλέως
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023
Άνθρωπο χωρίς σταυρό δεν γνώρισα... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης
Η ΝΙΚΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Γράφει ο Κώστας Παναγόπουλος
Ο Μεγάλος Κωνσταντίνος θα παρακολουθεί τις εκλογές της 21ης Μαΐου και να είστε σίγουροι ότι θα ψάχνει να βρει στα αποτελέσματα ένα μικρό κόμμα που λέγεται ΝΙΚΗ.
Δεν ξέρουμε, αν εκείνη τη βραδιά θα εμφανιστεί το ταμπελάκι της ΝΙΚΗΣ κάτω χαμηλά στην οθόνη υπό την έννοια ότι θα έχει συγκεντρώσει ένα σεβαστό ποσοστό για να μην είναι στοιβαγμένη στο λευκό ταμπελάκι που λέει «ΛΟΙΠΑ».
Δεν ξέρουμε, αν μας ενδιαφέρει ή θα μας στεναχωρήσει το ότι θα είμαστε ανακατεμένοι μέσα στα «ΛΟΙΠΑ». Προσωπικά, μάλλον όχι, γιατί τα πάνω ταμπελάκια είναι καταθλιπτικά σαν Δευτέρα πρωί ενώ η ΝΙΚΗ θα είναι πάντα Κυριακή και Μαΐου 21η εσαεί.
Καλύτερα ανακατεμένος στα «ΛΟΙΠΑ» χωρίς αναψυχή εκείνη τη βραδιά. Έχει ιδανικότερη αναψυχή από Δευτέρα πρωί με αγνούς και τίμιους ανθρώπους που διακρίνω ότι πολιτεύονται στη ΝΙΚΗ.
Ίσως στην πρώτη κάλπη βρεθούμε περιορισμένοι με τριάντα σαράντα χιλιάδες ψήφους, όπως βρέθηκε περιορισμένος ο Μεγάλος Κωνσταντίνος στην αυλή του Διοκλητιανού ένα διάστημα, μαζί με τη μητέρα του, Αγία Ελένη.
Ίσως, στη δεύτερη κάλπη, αν υπάρξει, το σκάσουμε σαν τον Μεγάλο Κωνσταντίνο για τις Βρεταννίες που πήγε να βρει τον πατέρα του, Κωνστάντιο Χλωρό, κι ίσως τότε δυναμώσουμε προς τις εξήντα με εβδομήντα χιλιάδες ψήφους.
Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023
30 Μαρτίου 1822 – Ἡ Χίος πνίγηκε στό αἷμα
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΟΥ ΖΗΛΕΥΩ;
Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου: Περί κενοδοξίας
ΌΧΙ στην αλλοίωση του χαρακτήρα του μνημείου του Ζαλόγγου
Της ψυχής μας μυστικά Ε25 Ελευθέριος Ελευθεριάδης
Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ: Έ κ κ λ η σ η προς πάσα κατεύθυνση για Προσευχή και Αποτροπή του Διωγμού των Μοναχών της Λαύρας του Κιέβου. Θρῆνος καί ὀδυρμός!
Τι είναι ο Μεγάλος Κανόνας, πότε ψάλλεται και γιατί ονομάστηκε έτσι
Η Πέμπτη εβδομάδα των Νηστειών είναι το λειτουργικό αποκορύφωμα της Τεσσαρακοστής. Οι ακολουθίες είναι μακρότερες και εκλεκτότερες. Στη συνήθη ακολουθία των λοιπών εβδομάδων θα προστεθούν δυο νέες μεγάλες ακολουθίες· Την Πέμπτη ο Μεγάλος Κανόνας και το Σάββατο ο Ακάθιστος Ύμνος. Κανονικά το αποκορύφωμα αυτό θα έπρεπε να αναζητηθεί στην επόμενη, στην Έκτη εβδομάδα των Νηστειών, που είναι και η τελευταία της περιόδου αυτής. Αλλά όλα στη λατρεία μας έχουν τακτοποιηθεί από τους πατέρες με πολλή μελέτη και περίσκεψη. Με «διάκριση» κατά την εκκλησιαστική έκφραση. Μετά από την τελευταία εβδομάδα ακολουθεί η Μ. Εβδομάδα, με πυκνές και μακρές ακολουθίες, ανάλογες προς τα μεγάλα εορτολογικά θέματα. Μεταξύ αυτής και του αποκορυφώματος της Τεσσαρακοστής έπρεπε να μεσολαβήσει μια περίοδος σχετικής αναπαύσεως, μια μικρή ανάπαυλα. Το τόσο λοιπόν ανθρώπινα αναγκαίο μεσοδιάστημα είναι η τελευταία εβδομάδα και την έξαρση του τέλους βαστάζει η πρότελευταια.
Τρίτη 28 Μαρτίου 2023
Πρωθυπουργός Σκοπίων: Οι «Μακεδόνες» στην Ελλάδα έχουν δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού!
Εστία Πατερικών Μελετών: Συμπαραστεκόμαστε στούς Πατέρες τῆς Ἱερᾶς Λαύρας τοῦ Κιέβου
Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Αδελφοί μου, ας είμαστε αισιόδοξοι
Ιδιωτικοποιώντας το νερό: Το διεθνές παράδειγμα και τα τραγικά αποτελέσματα
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023
Ἐθνομηδενισμοῦ ἀλεξητήριον
Αποτίμηση της πολύωρης φροντίδας των μικρών παιδιών από κρατικές υπηρεσίες
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά που εκτίθενται από την πρώιμη ηλικία σε πολύωρη ημερήσια «μη μητρική» φροντίδα διατρέχουν κίνδυνο κοινωνικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών διαταραχών, που επιμένουν σε όλη τη πορεία ανάπτυξής τους. Η οικογένεια είναι αναντικατάστατη.
Institute for Family Studies
Jenet Erickson
Το 1997, το Κεμπέκ του Καναδά ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ολοήμερης και ολοετούς παιδικής φροντίδας για όλα τα παιδιά κάτω των 5 ετών με τίτλο: «Τα παιδιά στην καρδιά της επιλογής μας». Το πρόγραμμα βασιζόταν στην υπόθεση ότι η επιδοτούμενη από την κυβέρνηση πλήρης ημερήσια φροντίδα θα παρείχε σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα για ένα «υγιές ξεκίνημα» στη ζωή, ενώ ταυτόχρονα θα επέτρεπε σε ακόμη περισσότερες γυναίκες να εισέλθουν στο εργατικό δυναμικό και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Όλη μου η ζωή μια μεγάλη Σαρακοστή
πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/
Μέχρι πότε θα σε ανέχομαι; !
ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (37. Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ)
ΙΔΡΥΜΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
Γεώργιος Χ. Μόδης
Εκλεκτά Διηγήματα: 37. Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Ύστερα απʼ τα μεσάνυχτα μια ώρα,, που όρισαν οι αστρονομικές γνώσεις των συνοδοιπόρων κι οι φωνές των γαϊδάρων τους, ξανακινήσαμε. Το πρωί ήμαστε στη Γραδένιτσα˙λίγο ενωρίτερα είχαν φθάσει εκεί και τα σώματα των οπλαρχηγών Βολάνη και Καραβίτη από την Μπέσιτσα όπου είχαν πάει να ξετάσουν τις λεπτομέρειες της τριπλής σφαγής και να δώσουν κουράγιο στους δικούς τους. Πήγα αμέσως να τους συναντήσω. Μπροστά από ένα τρισάθλιο καλιβόσπιτο έστεκε ένας ψηλός και ρωμαλέος άνδρας τυλιγμένος με μια τεράστια κάπα. Απʼ όλο του το σώμα φαινότανε μονάχα το μαύρο μαντήλι της κεφαλής, τα μεγάλα του μουστάκια και τʼ άσπρα του υποδήματα. Ήταν αρκετά για να καταλάβω πως είχα μπροστά μου έναν Κρητικό. Κύτταζε τον ορίζοντα ή ίσως κανένα μακρινό δρόμο.
Κυριακή 26 Μαρτίου 2023
«ΠΑΡΑΔΟΞΑ» ΚΑΙ «ΣΚΛΗΡΑ» ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
(Κύρια σημεία ομιλίας στις Πυλές Καρπάθου,
19 Μαρτίου 2023, Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως)
Α. (1) Ο λόγος του Χριστού: όχι ένας ανθρώπινος λόγος, έστω φιλοσοφικός και στοχαστικός. Ο ανθρώπινος λόγος εκφράζει τις ανθρώπινες δυνατότητες, οι οποίες όσο σωστές και καλές κι αν είναι μεταφέρουν την πεσμένη στην αμαρτία ανθρώπινη φύση. Κι αυτό σημαίνει ότι ο ανθρώπινος λόγος δεν έχει τη δύναμη να «σηκώσει» τον άνθρωπο από την εμπαθή προσκόλλησή του στον κόσμο και τη γοητεία της αμαρτίας του. Το βλέπουμε στις διάφορες φιλοσοφίες αλλά και στις διάφορες θρησκείες.
Μαρτυρία του Aγίου Παϊσίου και του Aγίου Αρσενίου για το κρυφό σχολειό
Ἡ κ. Διαμαντοπούλου, οἱ «ὀρθόδοξες» ἱέρειες καί ὁ κορυφαῖος Μητροπολίτης
Από το ηρωικό «ελευθερία ή θάνατος» στο αντι-ηρωικό «ασφάλεια ή θάνατος»
Πώς αναποδογύρισε το δίδαγμα του 1821 μετά το 2020
«Η μετάνοια είναι η εξέγερση του ανθρώπου ενάντια στον εαυτό του»
Ψηφιακή ταυτότητα: ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ από όσο νομίζετε
Υπάρχουν σημαντικά οφέλη από την ύπαρξη μιας αποδεκτής και αναγνωρισμένης ταυτότητας, λένε Μητσοτάκης και Πιερρακάκης! Η κυβέρνηση δεν μπορούσε τόσο καιρό να φτιάξει τον σιδηρόδρομο, θέλει να κάνει τους Έλληνες ψηφιακούς!
Όπως μας λένε, η έννοια της ψηφιακής ταυτότητας επιδιώκεται σε όλο τον κόσμο, από την Αυστραλία μέχρι την Ινδία. Από τα αεροδρόμια μέχρι τα συστήματα μητρώων υγείας, οι τεχνολόγοι και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής με… καλές προθέσεις, όπως λένε, ψηφιοποιούν τις ταυτότητές μας, κάνοντας την σύγχρονη ζωή πιο αποτελεσματική και βελτιωμένη.
Είναι όμως έτσι; Πόσο επικίνδυνη θα μπορούσε να είναι μια ψηφιακή ταυτότητα;