Navigation
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
- ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Ε.
- ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
- ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΖΩΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
- Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ
- ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ 1821
- ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ
- ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
- ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
- ΡΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ
- ΨΑΛΤΗΡΙΟΥ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑ
- ΩΦΕΛΙΜΑ
Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021
Πως έγινες έτσι Άνθρωπε; - Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ιωάννης Κουντουράς, Ομολογητές και αποδομητές…
1. Ο ηθοποιός Άρης Σερβετάλης, «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» (σε δήθεν εἰσαγωγικά) στις 22 του μηνός Νοεμβρίου 2021, διέκοψε την παράσταση «Ρινόκερος» και αποχώρησε από το θέατρο, διότι δεν ήθελε να παίζει μόνο για εμβολιασμένους. Έτσι, το θέατρο «Κιβωτός» έριξε την αυλαία. Ο δημοφιλής ηθοποιός είχε δηλώσει σε υπεύθυνους παράγοντες της παράστασης ότι δεν πρόκειται να δεχθεί τον οποιονδήποτε διαχωρισμό ανθρώπων και είχε προειδοποιήσει ότι θα αποχωρήσει σε περίπτωση που τα θέατρα υποδέχονται μόνο εμβολιασμένους.
2. Ὁ πρώην Μητροπολίτης Δωδώνης, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (σε δήθεν χωρίς εισαγωγικά), ερωτηθείς για το εάν θα μπορούσαν οι πιστοί να δείχνουν τουλάχιστον βεβαίωση αρνητικού rapid test για την είσοδό τους στους Ιερούς Ναούς, είπε ότι δεν είναι αρκετό αυτό. «Πρέπει να υπάρξει απαγορευτικό εισόδου στους ναούς, στους πιστούς που δεν έχουν κάνει το εμβόλιο». Αυτή η ρασοφόρος πληθωρική μορφή, παρόλο το σεβαστό ιερό σχήμα που εκπροσωπεί, σε πρόσφατη συνέντευξη σε δημόσιο κανάλι, εκτός άλλων παρεκκλίσεων, τόνισε ότι «κρέμασμα θέλουν οι παπάδες που μεταφέρουν τον ιό... και όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος». μια φρασεολογία υπεροπτική, ως μη ώφειλε, με αποπτωτική απόχρωση. Ο ρουμάνος θεατρικός συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο, από τους επιφανέστερους εκπροσώπους του θεάτρου του παραλόγου, έχοντας υπόψη του την αναφερόμενη ρασοφόρο μορφή, θεωρώ ότι θα είχε γράψει σχετικό έργο που πιθανόν να ξεπερνούσε τον “Rhinocero”!
Το πρώτο πάθος όλων μας είναι η Απιστία!
«Πιστεύω Κύριε, βοήθει μου τη απιστία», είπε ο άνθρωπος του Ευαγγελίου ( Ματθ 17, 14-23) στον Χριστό.
Δε φτάνει να θέλω να πιστεύω πρέπει να Μετανοώ για την απιστία μου.
Δε φτάνει να θέλω να ταπεινώνομαι, πρέπει να Μετανοώ που είμαι υπερήφανος!
Δε φτάνει να θέλω να Μετανοώ πρέπει να Μετανοώ για την Αμετανοησία στην Προσευχή μου.
Αρχή κάθε καλού είναι βέβαια η θέληση αλλά είναι μια παγίδα πειρασμικής αυτάρκειας να νομίζω ότι επειδή θέλω σημαίνει ότι εκεί σταματώ πρέπει να σκύψω το κεφάλι μου και να Μετανοώ έμπρακτα όπως ο Θεός θέλει, με πόνο καρδίας και συντριβή.
«Καρδίαν συντετριμμένη και τεταπεινωμένην ο Θεός ουκ εξουδενώσει….»
Μεγαλύτερο μας πάθος είναι η Απιστία, γι’ αυτήν πριν και πρώτα από όλα πρέπει να Μετανοούμε γιατί η Πίστη είναι το ζητούμενο για να προσευχόμαστε με Αγάπη Θεού.
Η Πίστη μας ανοίγει την καρδιά και νιώθουμε τον Θεό Πατέρα μας, τον Χριστό, Θεό και Αδελφό μας, την Παναγία Μητέρα μας και τους Αγίους φίλους μας!
Αυτή η Πίστη, όπως και η Αγάπη και η Χαρά δίνονται όταν Μετανοούμε που δεν τα έχουμε διότι αυτό το Μυστήριο από τη μια συντρίβει τον Εγωκεντρισμό και τη φαντασίωση μας και από την άλλη, με την Άφεση αμαρτιών μας δίνει το Άγιο Πνεύμα, τον Χορηγό της Πίστης, της Αγάπης, της Χαράς!
Ανδρέας Χριστοφόρου
πηγή: https://www.pothosmetanoias.gr/
Ήρθαν τα χιόνια, ήρθαν τα κρύα, πάγωσαν τα πάντα και η προσευχή συνεχίζεται, η ψυχή ζεσταίνεται
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/
Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021
Βαθιώτης: «Θέλω να συγχαρώ δημοσίως τον κύριο Σερβετάλη για την αποχώρησή του, δέχθηκε απίστευτο κανιβαλισμό γιατί τόλμησε να υψώσει το ανάστημά του»
Αναδημοσίευση από:https://enromiosini.gr/arthrografia/vathiotis-thelo-na-sygcharo/
Συγκλονιστικά τα όσα είπε στον «αέρα» του Focus FM ο πρ. Αναπλ. Καθηγητής Ποινικού Δικαίου Κωνσταντίνος Βαθιώτης.
Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021
Λίγο πριν από την άλωση της Πόλης…
Η μόνη τεράστια διαφορά με την εποχή της Άλωσης είναι ότι τότε, όσοι απόμειναν Ρωμιοί, έψαλλαν «σώπασε κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις, πάλι με χρόνους με καιρούς πάλι δικά σου θάναι». Πίστευαν στο θαύμα…
Δημήτρης Νατσιός
Έχουμε πλούσια και ωραία ιστορία. Είναι παιδαγωγός τα παθήματα του λαού μας. Και τα μεγαλεία και οι αθλιότητες. Το ιστορικό υφαντό μας έχει και τα τσαλακώματα και τους λεκέδες του «έως αν η αυτή φύσις ανθρώπων ει», γιατί δεν αλλάζει η φύση των ανθρώπων κατά τον Θουκυδίδη. Μία περίοδος που ενδιαφέρει την τωρινή εποχή είναι η άλωση της Πόλης. Γιατί φτάσαμε σ’ αυτήν; Γιατί δεν απετράπη; Ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν ώστε να απλωθούν πάνω από το Γένος τα σκοτάδια του Ισλάμ; Υπάρχουν ομοιότητες με το σήμερα; Απαριθμώ:
Ἀντιβλασφημικὸς ἀγῶν
Ἀντιβλασφημικὸς ἀγῶν
Α΄
Ἔκτασις τῆς βλασφημίας
«Τοῦτο γίνωσκε, ὅτι ἐν ἐσχάταις
ἡμέραις... ἔσονται οἱ ἄνθρωποι...
βλάσφημοι»
(Β΄ Τιμ. 3, 1-2)
«Ἕνας ἄνθρωπος νὰ ὑβρίσῃ τὸν πατέρα μου,
τὴν μητέρα μου, τὸν ἀδελφό μου,
ἔχω χρέος σὰν χριστιανὸς νὰ τὸν συγχωρῄσω.
Τὸ δὲ νὰ ὑβρίσῃ τὸν Χριστόν μου καὶ τὴν Παναγίαν μου,
δὲν θέλω νὰ τὸν βλέπω»
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός
«Μὲ τί στόμα, ἀνόητε καὶ πονηρὲ ἄνθρωπε, ἀποτολμᾷς καὶ ὑβρίζεις τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ παραδίδεις; Ὁμοίως μεὲ τοὺς ἁγίους; Δὲν φοβᾶσαι, τρισάθλιε μήπως ἀνοίξῃ ἡ γῆ καὶ σὲ καταπίῃ; Ὁ διάβολος δὲν ἀποτολμᾷ νὰ ὑβρίζῃ τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ, διότι φοβεῖται μήπως πέσῃ ἀστραπὴ καὶ τὸν κατακαύσῃ˙ καὶ σύ, ἄγνωστε ἄνθρωπε, ἀνοίγεις τὸ στόμα σου καὶ παραδίδεις τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ. Ἀλλοίμονον εἐς ἐκείνους ὅπου ὑβρίζουν τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ, διότι θὰ τοὺς καίῃ ὁ πύρινος ποταμὸς πάντοτε».
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός
ΕΘΝΟΣ ΒΛΑΣΦΗΜΩΝ;
«Τοῦτο γίνωσκε, ὅτι ἐν εσχάταις ἡμέραις...
ἔσονται οἱ ἄνθρωποι... βλάσφημοι» (Β' Τιμ. 3, 1-2)
Ὡς ἀποδεικνύει ἡ ψυχολογία τῆς θρησκείας, ἐμφυτευμένη εἰς τὰ στήθη παντὸς ἀνθρώπου εἶνε ἡ πρὸς τὸν Θεὸν κλίσις καὶ ροπή. Ὅν τρόπον το φυτὸν «ἥλιος» στρέφει τὴν κεφαλήν του πρὸς τὸν ἥλιον, οὕτω πως καὶ τὸ οὐράνιον φυτόν, ὁ ἄνθρωπος ἐπλάσθη διὰ νὰ στρέφῃ νοῦν, καρδίαν, θέλησιν, ὅλην τὴν ὕπαρξίν του, πρὸς τὰ ἄνω, πρὸς τὸν οὐρανόν, πρὸς τὸν Θεόν. Ἀνεκρίζωτος τάσις καὶ ροπή. Τὸ σέβειν τὸ Θεῖον, ὡς ἐδίδασκεν ὁ ἀρχαῖος τῶν Ἀθηνῶν φιλόσοφος Σωκράτης, ἐθεωρεῖτο τὸ πρῶτον παρʼ ἅπασιν ἀνθρώποις.
ΑΡΘΡΟ-ΦΩΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, Α.Π.Θ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ COVID 19 ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ Ο ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ COVID 19
Ὑπό Κωνσταντίνου Γ. Καρακατσάνη,
Παιδαγωγική Ανθρωπολογία Αγ. Ιω. Χρυσοστόμου, τόμος Α΄ Κεφάλαιο 4: Η ΓΕΝΕΤΗΣΙΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΚΑΙ Η ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ
Α΄) Η ΓΕΝΕΤΗΣΙΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΥΤΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΘΕΟΥ
“Δεν είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα η ερωτική
επιθυμία, που αναπτύσσεται ανάμεσα στους δύο συζύγους, αλλά ο Θεός
εφύτεψε την επιθυμία αυτή μέσα στην ανθρώπινη φύση” (“Ουκ έστι τούτο
ανθρώπινουν, αλλ’ ο Θεός τους έρωτας τούτους εγκατέσπειρε”). (MG 51,230.
59,462, 61,562. 62, 690).
Είναι βιολογική ανάγκη (“ανάγκη φύσεως”) (MG
48, 551). “Η σαρκική ηδονή είναι φυσική και έχει σπαρεί και φυτευθεί
βαθιά μέσα στο σώμα μας” (MG 62, 633).
“Η επιθυμία των σωμάτων σπάρθηκε μέσα στη φύση
μας... Και όταν ένας συνευρεθεί με γυναίκα σύμφωνα με το νόμο, κανείς δεν
μπορεί να τον κατηγορήσει μέχρι τα γηρατειά” (MG 62, 689).
“Ο Θεός την επιθυμίαν των σωμάτων ενέθηκε” (MG59,462). “Δεν υπάρχει τίποτε στο σώμα μας, που να είναι άτιμο, αφού είναι έργο Θεού... Τα γεννητικά όργανα... τα κατασκεύασε η σοφία του Θεού... Είθε να εξαφανισθούν οι αχαλίνωτοι, που δυσφημούν τα δημιουργήματα του Θεού” (MG 61,258).
Φιλοσοφικές και πολιτικές πεποιθήσεις επιστημόνων και ενημέρωση του κοινού σχετικώς με τις αμβλώσεις και συναφή θέματα. Κωνσταντίνου Γ. Καρακατσάνη τ. Καθηγητή Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ.
Φιλοσοφικές και πολιτικές πεποιθήσεις επιστημόνων και ενημέρωση του κοινού σχετικώς με τις αμβλώσεις και συναφή θέματα1
Στό ἄρθρο αὐτό ἐξετάζεται τό ἐρώτημα, ἐάν οἱ φιλοσοφικές καί πολιτικές πεποιθήσεις τῶν ἐπιστημόνων-ἐρευνητῶν ἐπηρεάζουν τήν ἐνημέρωση τοῦ κοινοῦ, σχετικῶς μέ θέματα ἀφορῶντα στίς ἀμβλώσεις. Εἰδικότερα, τά ἐξεταζόμενα θέματα εἶναι τά ἀκόλουθα: α) Πότε ἀρχίζει ἡ ἀνθρώπινη ζωή β) Ἐάν ὑπάρχει ἡ αἴσθηση τοῦ πόνου στό ἔμβρυο γ) Ἐάν ὑπάρχουν ψυχολογικές ἐπιπτώσεις στήν ἔγκυο ἀπό τήν ἄμβλωση δ) Ποῖος εἶναι ὁ μηχανισμός δράσης τῆς «ἐπείγουσας ἀντισύλληψης» καί ε) Ἐάν ὑπάρχει συσχέτιση τοῦ καρκίνου τοῦ μαστοῦ μέ τίς ἄμβλώσεις. Ἀπό τή σχετική μελέτη τῆς βιβλιογραφίας διαπιστώνεται ὅτι ἡ ἐνημέρωση τοῦ κοινοῦ ἐπί τῶν προαναφερθέντων θεμάτων δέν εἶναι ἀντικειμενική καί ὅτι ἐπηρεάζεται συχνά ἀπό τίς φιλοσοφικές καί πολιτικές πεποιθήσεις τῶν ἐρευνητῶν.
Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021
Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: «Οτιδήποτε γίνεται με την βία, χωρίς αγάπη και ελευθερία, αυτό δεν εισέρχεται στην αιωνιότητα του Θεού»
Είναι αδύνατον να θεραπευθεί η Ανθρωπότητα με πολιτικά μέτρα, γιατί η ρίζα της αρρώστιας βρίσκεται στο επίπεδο του πνεύματος.
πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/
Δεν ξέρεις τι θέλεις… Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος Ψυχολόγος M.Sc.
Και όταν σε ρωτάω, ‘’πες μου, τι θες’’, μου απαντάς ‘’δεν ξέρω…’’.
Τι θα πει ‘’δεν ξέρω’’;
Που πας έτσι; Δεν βγαίνει έτσι η ζωή.
Ένα καράβι δίχως προορισμό, δεν υπάρχει περίπτωση, θα βυθιστεί.
Τι θα πει ‘’δεν ξέρω’’;
Ποιος ξέρει; Ποιος είναι υπεύθυνος για τη ζωή σου; Τι είσαι; Μωρό παιδί;
Χίλιες φορές να πάρεις μια απόφαση και ας είναι λάθος, παρά όλη αυτή η χλιαρότητα.
Τι θα πει ‘’δεν ξέρω’’;
Έχει αντιληφθεί πως με αυτή τη στάση σου, επιτρέπεις σε άλλους να κάνουν κουμάντο στη ζωή σου; Πηγαίνεις όπου σε πάει το κύμα. Όπου σε πάει το ρεύμα. Σαν πρόβατο μες στο κοπάδι.
Σύνελθε.
Τι θα πει ‘’δεν ξέρω’’;
Καλύτερα ένας συνεπής αμαρτωλός, παρά ένας άγιος που δεν ξέρει τι του γίνεται…
Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος M.Sc.
Ανόσια πράγματα… Γράφει ο Θεόφιλος Πουταχίδης
Αντικρουόμενες απόψεις περί εμβολιασμού κατά της Covid-19, διατυπώνονται συχνά χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση (φωτ.: pixabay.com /distelAPPArath)
Μέλη της κυβέρνησης, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, αρχιερείς, επιστήμονες και διάφοροι πολίτες στον δημόσιο λόγο τους –που προβάλλεται σχεδόν μονομερώς και καταιγιστικά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης– συνεχίζουν να λούζουν με απίθανους χαρακτηρισμούς όσους δεν έχουν εμβολιαστεί.
Τα «ανεύθυνοι», «αμαρτωλοί», «σχισματικοί», «ανεγκέφαλοι», «τσαρλατάνοι» και «ηλίθιοι» πάνε κι έρχονται ελευθερόστομα και σε πανελλήνια προβολή και συνοδεύουν την κλιμάκωση νομοθετημάτων που στοχεύουν στον πειθαναγκασμό τους να εμβολιαστούν.
Βίος καὶ ἄθλησις τῆς ἁγίας μεγαλομάρτυρος Παρθένου καὶ Πανσόφου Αἰκατερίνης
Ἐκ τῆς ἐκδόσεως Ἀκολουθία τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης καὶ Προσκυνητάριον Σινᾶ, Ἑνετίησιν, 1727
Αὕτη ἡ ἀοίδιμος ἦτον ἀπὸ τὴν περίφημον μεγαλόπολιν Ἀλεξάνδρειαν, εἰς τὸν καιρὸν τοῦ ἀσεβοῦς βασιλέως Μαξεντίου, θυγάτηρ Κώνσταντος τοῦ πρώτου Βασιλέως, πολλὰ ὡραία καὶ εἰς τὸ κάλλος ἀμίμητος, μεγάλη εἰς τὴν ἡλικίαν τοῦ σώματος, ἥτις ἐπαιδεύθη πᾶσαν ἑλληνικὴν γραφήν, ἔμαθεν ὅλους τοὺς ποιητάς, Ὅμηρον, Βηργίλλιον, Ἀριστοτέλην, καὶ Πλάτωνα· οὐ μόνον δὲ τοὺς φιλοσόφους, ἀλλὰ καὶ τὰς βίβλους τῶν ἰατρῶν, Ἀσκληπιοῦ, Ἱπποκράτους, καὶ Γαληνοῦ, καὶ ἁπλῶς εἰπεῖν ὅλην τὴν ρητορικὴν καὶ λογικήν, καὶ πᾶσαν λέξιν καὶ γλῶσσαν ἔμαθεν, ὁποῦ ὅλοι ἐθαύμαζον τὴν σοφίαν αὐτῆς· καὶ οὐ μόνον οἱ ὁρῶντες, ἀλλὰ καὶ οἱ ἀκούοντες ἐξεπλήττοντο.
Καὶ πολλοὶ πλουσιώτατοι ἄρχοντες τῆς συγκλήτου ἐζήτησαν νὰ συμπεθερεύσουν μὲ τὴν μητέρα αὐτῆς, ἡ ὁποία ἦτον Χριστιανὴ κρυπτῶς διὰ τὸν μέγα διωγμὸν ὁποῦ ἐκίνησε τὸν καιρὸν ἐκεῖνον κατὰ τῶν πιστῶν ὁ Μαξέντιος· οἱ γοῦν συγγενεῖς καὶ ἡ μήτηρ αὐτῆς συνεβούλευον αὐτὴν νὰ ὑπανδρευθῇ, διὰ νὰ μὴ ὑπάγῃ ἡ βασιλεία τοῦ πατρὸς αὐτῆς εἰς ἀλλότριον ἄνθρωπον, καὶ ἀποξενωθῶσι ταύτης τελείως. Ἡ δὲ Αἰκατερίνα ἠγάπα τὴν παρθενίαν κατὰ πολλὰ ὡς φιλόσοφος, καὶ προφασιζομένη διαφόρους αἰτίας, ἔλεγεν, ὅτι δὲν ἔστεργε ποσῶς νὰ ὑπανδρευτῇ. Ὅταν οὖν εἶδε πὼς ἠνώχλουν αὐτὴν πολλά, εἶπεν αὐτοῖς, ἵνα μὴ πειράζωσιν αὐτήν, εὑρεῖτε ἕνα νέον, νὰ εἶναι ὅμοιός μου εἰς τὰ τέσσαρα χαρίσματα ὁποῦ ὁμολογεῖτε πὼς ὑπερβαίνω τὰς λοιπὰς νεάνιδας, καὶ τότε νὰ λάβω αὐτὸν ὁμόζυγον, ὅτι δὲν καταδέχομαι νὰ λάβω ἀναξιώτερόν μου καὶ εὐτελέστερον. Ἐρευνήσατε λοιπὸν πανταχοῦ ἐὰν εἶναι τινὰς ὅμοιός μου εἰς τὴν εὐγένειαν, εἰς τὸν πλοῦτον, εἰς τὴν σοφίαν, καὶ ὡραιότητα. Εἰ δὲ καὶ λείπει αὐτὸν ἀπὸ ταῦτα κανένα χάρισμα, δὲν εἶναι ἄξιος διὰ λόγου μου. Καὶ αὐτοὶ γινώσκοντες, ὅτι ἦτον ἀδύνατον νὰ εὑρεθῇ τοιοῦτος ἄνθρωπος, ἀπεκρίθησαν, ὅτι ὁ υἱὸς τοῦ Βασιλέως τῆς Ρώμης, καὶ ἄλλοι τινὲς ἦτον εὐγενεῖς καὶ πλουσιώτεροι ἀπὸ ταύτην, μόνον εἰς τὴν σοφίαν καὶ ὡραιότητα δὲν ὡμοίαζον, ἡ δὲ ἔλεγεν, ὅτι δὲν κατεδέχετο νὰ λάβῃ κανένα ἀγράμματον.
Πώς να «ξεπαγώσουμε τα λάδια της ψυχής» πριν προσευχηθούμε;
Η Προσευχή είναι μία εσωτερική κίνηση τής ψυχής για επικοινωνία μέ τον Θεό…
Αν κάποιος δεν έχει όρεξη για προσευχή και δεν είναι αποδεδειγμένα κουρασμένος, αυτός μπορεί να ξεκινήσει τον προσωπικό του διάλογο με τον Θεό προσευχόμενος για τους άλλους, έτσι ώστε σιγά – σιγά «να ξεπαγώσουν τα λάδια της ψυχής του» και μετά να αρχίσει να προσεύχεται και για τον εαυτό του.
Ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης, ο Ρώσος, (+24.9.1938) που έζησε στο Μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος (Ρώσικο), μας είπε ότι οι πιο ευπρόσδεκτες προσευχές για τους άλλους είναι οι εξής:
«Ε ΟΧΙ. ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΩ» «Άστραψε και βρόντηξε» ο Μητροπολίτης Αιγιαλείας
ΓΙΑ ΤΑ ΡΑΠΙΝΤ ΤΕΣΤ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΟΣ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ – «Ε ΟΧΙ. ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΩ»!
Αγανακτισμένος από την απόφαση που υποχρεώνει πιστούς να επιδεικνύουν το αποτέλεσμα ράπιντ τεστ για να εισέλθουν στον ναό, εμφανίστηκε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, κατά την ομιλία του στον Εσπερινό του εορτάζοντος ιερού ναού των Εισοδίων της Θεοτόκου, το βράδυ του Σαββάτου 20/11. Μάλιστα, ξεκαθάρισε πως ο ίδιος δεν θα επιτρέψει το μέτρο στην Μητρόπολή του!
Ζωντανή εκδήλωση κ. Ελευθέριου Κοσμίδη με θέμα: "Αυγουστίνος Καντιώτης"
Ζωντανή εκδήλωση κ. Ελευθέριου Κοσμίδη με θέμα: "Αυγουστίνος Καντιώτης" Στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» Την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021 ΣΤΙΣ 7:00 μ.μ. ο κ. Ελευθέριος Κοσμίδης, Φυσικός - Σύμβουλος σπουδών & επαγγελματικού προσανατολισμού - μέλος του ΔΣ του Συλλόγου μας (Υπ. επικοινωνίας του Ορθ. Χριστ. Συλλόγου Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής) Θα μιλήσει με θέμα: "Αυγουστίνος Καντιώτης"
Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021
Α. Σερβετάλης: «Σταματώ τις παραστάσεις που είναι μόνο για εμβολιασμένους - Δεν δέχομαι τον διαχωρισμό των ανθρώπων»
Ο σημαντικός Έλληνας ηθοποιός αποχώρησε από την παράσταση «Ρινόκερος» λόγω της αντίθεσης του στα μέτρα διαχωρισμού των πολιτών - Η παράσταση κατέβηκε
Ο γνωστός και ιδιαίτερα δημοφιλής ηθοποιός Άρης Σερβετάλης ανακοίνωσε την διακοπή των παραστάσεων της παράστασης «Ρινόκερος», του Ευγένιου Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, καθώς απέρριψε την απόφαση της κυβέρνησης να φτιάξει θέατρο δύο ταχυτήτων μόνο για εμβολιασμένους, αφήνοντας εκτός τους ανεμβολίαστους!
Μετά τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, η είσοδος στα θέατρα επιτρέπεται μόνο για εμβολιασμένους. Δηλαδή, από σήμερα δεν επιτρέπεται στα θέατρα, όπως και σε μια άλλη σειρά κλειστών χώρων, η είσοδος σε ανεμβολίαστους με την επίδειξη rapid test, όπως γινόταν μέχρι χθες.
Ο Άρης Σερβετάλης εξήγησε ότι δεν μπορεί να δεχθεί τον οποιοδήποτε διαχωρισμό ανθρώπων και για αυτό αποχωρεί από την παράσταση. Καθώς ήταν ο πρωταγωνιστής, η παράσταση κατέβηκε χθες.
Με αυτή του την κίνηση, που σίγουρα θα συζητηθεί πολύ, ο ηθοποιός που φέτος στο απόγειο της καριέρας του ερμήνευσε τον Άγιο Νεκτάριο, καθίσταται ο πρώτος πνευματικός άνθρωπος στην χώρα που υψώνει το ανάστημα του στην επιβαλλόμενη υγειονομική τυραννία των καιρών μας.
πηγή: https://www.pronews.gr/
Πολλοί ΕΛΛΗΝΕΣ θα Προσκυνήσουν ΤΟ ΘΗΡΙΟ
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/
Οι άγιοι άγγελοι βρίσκονται πολύ κοντά σε όποιον τους επικαλείται στην προσευχή του
Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης
Όταν προσεύχεσαι στις Ασώματες Δυνάμεις, μη τις φαντάζεσαι σαν τρομερά, απρόσιτα και ανελέητα όντα. Όχι, είναι κάτι το εντελώς αντίθετο.
Οι Άγιοι Άγγελοι είναι τα πιο καλόβολα, τα πιο ταπεινά, τα πιο αγαπητικά, τα πιο προσηνή και φιλικά όντα, πάντοτε έτοιμα να μας ακούσουν και βρίσκονται πολύ κοντά σε όποιον τα επικαλείται στην προσευχή του με πίστι και αγάπη. Και το δικό τους όνομα, όπως του Θεού, είναι αγάπη.
Επίσης, όταν προσεύχεσαι στις Ασώματες Δυνάμεις, να παραβλέπης κάθε τι το γήινο ως φθαρτό και να αγαπάς με όλη σου την ψυχή την ουράνια και αιώνιο ζωή, λαχταρώντας τη. Ευχαριστούνται πολύ οι Άγγελοι όταν βλέπουν ότι ποθούμε τα χαρίσματα του Πνεύματος, ότι θέλουμε να γίνουμε συμπολίται των μακαρίων πνευμάτων, που βρίσκονται στη βασιλεία του Θεού. Πράγμα, άλλωστε, για το οποίο έχουμε κληθή με τη χάρι του Ιησου Χριστού και της Παναγίας Τριάδος.
Κύριε! Το όνομά σου είναι Αγάπη: μη με αποδοκιμάσης για τις αμαρτίες μου. Το όνομά σου είναι Δύναμις: ενίσχυσε με, για να μην πέφτω στο κακό. Το όνομά σου είανι Φώς: «λάμπρυνόν μου τὴν στολὴν τῆς ψυχῆς», τη σκοτεινιασμένη από τα γήινα πάθη. Το όνομά σου είναι Ειρήνη: πράυνέ μου την ταραγμένη μου ψυχή. Το όνομά σου είναι Έλεος: μη παύσης να με συγχωρής.
(Η εν Χριστώ ζωή μου – Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 195-196)
πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/
«Καμιά προσευχή, παιδιά μου, δεν πάει χαμένη… Πάντα η προσευχή στηρίζει. Να μη δειλιάζουμε, να μη φοβόμαστε» (Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης)
Πατρικές νουθεσίες Αγίου Γέροντος Ιακώβου της Εύβοιας
«Έχετε πίστιν Θεού. Αιτείτε και δοθήσεται υμίν. Αυτή η πίστη με βοηθάει και με σώζει 70 χρόνια.
Δεν πρέπει παιδιά μου να έχει κανείς αμφιβολίες ούτε δυσπιστίες. Να έχετε πίστη Θεού ως κόκκον σινάπεως και ότι ζητήσετε ο Θεός θα σας το δώσει.
Πάντα η προσευχή στηρίζει. Να μη δειλιάζουμε, να μη φοβόμαστε. Ει ο Θεός μεθ’ ημών ουδείς καθ’ ημών.
To δικτατορικό διάγγελμα τῆς 18ης Νοεμβρίου 2021: Προπαγανδιστικό σεμινάριο προώθησης τοῦ ὑγειοναζισμοῦ
Κωνσταντῖνος Βαθιώτης
Ἕνα ἀκόμη ἄθλιο σόου προπαγάνδας παίχτηκε χθές στά μάτια ἑκατομμυρίων Ἑλλήνων ἀπό τόν δικτάτορα τῆς Ἑλλάδας, ὁ ὁποῖος ξεροκατάπινε κάθε τρεῖς καί λίγο.
Μίλησε γιά ἔξαρση τοῦ τέταρτου κύματος καί ὄχι γιά πέμπτο κῦμα, ὅπως προφήτευαν οἱ χαρτορίχτρες καί οἱ τσιγγάνες τοῦ προπαγανδιστικοῦ μηχανισμοῦ του.
Μέ βάση ποιά ἐπιστημονικά κριτήρια ὁρίζεται ἡ ἔξαρση ἑνός κύματος καί μέ βάση ποιά ἡ εἴσοδος σέ ἕνα αὐτοτελές, νέο κῦμα;
Σέ τί διαφέρει ἕνα πέμπτο κῦμα ἀπό τήν ἔξαρση ἑνός ἤδη ὑπάρχοντος κύματος;
Γιά νά δικαιολογήσει τά ἀδικαιολόγητα, καί προπάντων γιά νά δικαιολογήσει τή συνέχιση τῆς πανδημίας τό τέλος τῆς ὁποίας εὐαγγελιζόταν μέ τόν €μβολιασμό, ἐπικαλέσθηκε τή μετάλλαξη Δέλτα, πού ὑποτίθεται ὅτι ἐπιβράδυνε τόν ἐπίλογο... τοῦ κορωνοϊοῦ. Ἐπίλογο γιά τόν ὁποῖο μᾶς μιλοῦσε πρίν ἀπό μῆνες μέ βεβαιότητα καί αὐτοπεποίθηση.
Ο χειμώνας ήρθε - Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ο χειμώνας ήρθε
Και μοιάζει άγριος. Βαρύς.
Και από ότι φαίνεται, είναι ένας χειμώνας, που πρόκειται να κρατήσει.
Ο χειμώνας ήρθε.
Και μας βρήκε απροετοίμαστους.
Χωρίς λίπος. Χωρίς αποθέματα πνεύματος και ψυχής.
Με ανθρώπους στο τιμόνι, κατώτερους των περιστάσεων.
Ο χειμώνας ήρθε. Είναι εδώ.
Τούτη τη φορά, καθαρό το μέτωπο. Πνευματικές οι μάχες.
Ο χειμώνας ήρθε. Είναι εδώ.
Ας είναι…
‘’Στώμεν καλώς’’ αδέλφια.
Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
«Καισαρολατρία - ἡ μεγάλη αἵρεση τῶν ἐσχάτων» (Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου)
«Φώτισόν μου τὸ σκότος», φώναζε συνεχῶς ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, καὶ ἀξιώθηκε νὰ δεῖ σὲ ὀπτασία τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο ἡ ὁποία τοῦ ὑποσχέθηκε ὅτι θὰ τὸν προστατεύει σὲ ὅλη του τὴν ζωή. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ποὺ γιορτάζουμε σήμερα, εἶναι μέγιστος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας. Ἔλαμψε κατὰ τὸν 14ο αἰώνα καὶ κατατρόπωσε μὲ τὴν θεολογία του, μὲ τὰ συγγράμματά του, μὲ τὴν ἀγωνιστικότητά του, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ὑπομονή του καὶ τὴν καρτερία του στοὺς διωγμοὺς καὶ στὰ βάσανα καὶ στὶς φυλακίσεις -καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀνθρώπους τῆς «Ἐκκλησίας»- κατατρόπωσε τὸν αἱρετικὸ ἐκεῖνο Βαρλαὰμ ὁ ὁποῖος εἶχε ἔρθει ἀπὸ τὴν Δύση, ἀπὸ τὴν Καλαβρία καὶ πολεμοῦσε τὴν Ὀρθοδοξία καὶ συκοφαντοῦσε τὸν μοναχισμὸ καὶ τὸν ἡσυχασμό. Διέβαλε τὴν νοερὰ προσευχὴ καὶ ὀνόμαζε τοὺς μοναχοὺς «ὀμφαλόψυχους», ἐπειδὴ ὅταν ἐξασκοῦσαν τὴν νοερὰ προσευχή, προσήλωναν τὸ βλέμμα τους στὴν περιοχὴ τῆς καρδίας ἐνῷ ἐκεῖνος τοὺς συκοφαντοῦσε ὅτι τάχατες κοιτάζουν πρὸς τὸν ὀμφαλὸ καὶ ἔχουν ἐκεῖ τὴν ψυχή τους. Ἀναδείχτηκε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς προστάτης τῆς Ὀρθοδοξίας, κῆρυξ τῆς Χάριτος- ὅπως λέει καὶ τὸ τροπάριό του- καὶ διδάσκαλος τοῦ ἡσυχασμοῦ καὶ τῆς νοερᾶς προσευχῆς. Πρέπει νὰ ξέρουμε ὅτι ὁ ἡσυχασμός, ἡ νοερὰ προσευχὴ δὲν εἶναι μόνο γιὰ τοὺς ἀσκητὲς ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλους τοὺς Χριστιανούς· καὶ αὐτὸ μᾶς τὸ δίδαξε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος. Ὅταν κάποτε συνομιλοῦσε μὲ ἕνα γέροντα, ἁπλό, ἀγαθὸ ἀλλὰ ἀντιτιθέμενο στὴν θέση τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου ὅτι ὅλοι πρέπει νὰ κάνουν νοερὰ προσευχή, αὐτὸς ὁ γέροντας ἔλεγε ὅτι δὲν μποροῦν οἱ ἄνθρωποι στὸν κόσμο γιατὶ ἔχουν πολλὲς ἐργασίες καὶ παιδιά, ἀπασχολήσεις κλπ. Ὅμως, ὅταν γύρισε στὸ κελλί του, ἄγγελος Κυρίου τοῦ εἶπε ὅτι «δὲν ἔχεις δίκιο, δίκιο ἔχει ὁ Γρηγόριος καὶ αὐτὸν νὰ ἀκοῦς» καὶ πῆγε καὶ τοῦ ἔβαλε μετάνοια. Γιατὶ πῆρε ἀποκάλυψη πλέον ἀπὸ τὸν Θεό, ὅτι ὅλοι οἱ Χριστιανοὶ καὶ τὰ μικρὰ παιδιὰ καὶ οἱ μεγάλοι πρέπει νὰ ἐξασκοῦμε αὐτὴν τὴν προσευχὴ τοῦ Ἰησοῦ, τὸ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ἐλέησόν με».
Η αγάπη έκανε τον Θεό άνθρωπο και μόνο η αγάπη είναι εκείνη, που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο Θεό
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/
Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021
Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ «Λόγος εἰς τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου»
(νεοελληνικὴ ἀπόδοση)
Ἐὰν τὸ δένδρο ἀναγνωρίζεται ἀπὸ τὸν καρπό, καὶ τὸ καλὸ δένδρο παράγει ἐπίσης καλὸν καρπὸ (Ματθ. 7, 16. Λουκ. 6, 44), ἡ μητέρα τῆς αὐτοαγαθότητος, ἡ γεννήτρια τῆς ἀΐδιας καλλονῆς, πῶς δὲν θὰ ὑπερεῖχε ἀσυγκρίτως κατὰ τὴν καλοκαγαθία ἀπὸ κάθε ἀγαθὸ ἐγκόσμιο καὶ ὑπερκόσμιο; Διότι ἡ δύναμις ποὺ ἐκαλλιέργησε τὰ πάντα, ἡ συναΐδια καὶ ἀπαράλλακτη εἰκὼν τῆς ἀγαθότητος, ὁ προαιώνιος καὶ ὑπερούσιος καὶ ὑπεράγαθος Λόγος, ἀπὸ ἀνέκφραστη φιλανθρωπία κι᾽ εὐσπλαγχνία γιὰ χάρι μας ἠθέλησε νὰ περιβληθῇ τὴν ἰδική μας εἰκόνα, γιὰ νὰ ἀνακαλέσῃ τὴν φύσι ποὺ εἶχε συρθῇ κάτω στοὺς μυχοὺς τοῦ ἅδη καὶ νὰ τὴν ἀνακαινίσῃ, διότι εἶχε παλαιωθῆ, καὶ νὰ τὴν ἀναβιβάσῃ πρὸς τὸ ὑπερουράνιο ὕψος τῆς βασιλείας καὶ θεότητός του. Γιὰ νὰ ἑνωθῇ λοιπὸν μὲ αὐτὴν καθ᾽ ὑπόσταση, ἐπειδὴ ἐχρειαζόταν σαρκικὸ πρόσλημα καὶ σάρκα νέα συγχρόνως καὶ ἰδική μας, ὥστε νὰ μᾶς ἀνανεώσῃ ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς ἴδιους, ἐπὶ πλέον δὲ ἐχρειαζόταν καὶ κυοφορία καὶ γέννα σὰν τὴ δική μας, τροφὴ μετὰ τὴ γέννα καὶ κατάλληλη ἀγωγή, γινόμενος πρὸς χάριν μας καθ᾽ ὅλα σὰν ἐμᾶς, εὑρίσκει γιὰ ὅλα πρέπουσα ὑπηρέτρια καὶ χορηγὸ ἀμόλυντης φύσεως ἀπὸ τὸν ἑαυτό της αὐτὴν τὴν ἀειπάρθενη, ἡ ὁποία ὑμνεῖται ἀπὸ μᾶς καὶ τῆς ὁποίας σήμερα ἑορτάζομε τὴν παράδοξη εἴσοδο στὰ ἅγια τῶν ἁγίων. Διότι αὐτὴν προορίζει πρὶν ἀπὸ τοὺς αἰῶνες ὁ Θεὸς γιὰ τὴ σωτηρία καὶ ἀποκατάσταση τοῦ γένους, καὶ τὴν ἐκλέγει ἀνάμεσα ἀπὸ ὅλους, ὄχι ἁπλῶς τοὺς πολλούς, ἀλλὰ τοὺς ἀπὸ τοὺς αἰῶνες ἐκλεγμένους καὶ θαυμαστοὺς καὶ περιβοήτους γιὰ τὴν εὐσέβεια καὶ σύνεσι, καθὼς καὶ γιὰ τὰ κοινωφελῆ καὶ θεοφιλῆ συγχρόνως ἤθη καὶ λόγια καὶ ἔργα.
Λόγος εἰς τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου
Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ
Ἑορτὴ ὑπέρλαμπρη καὶ κοσμοχαρμόσυνη ἡ σημερινή, ἀγαπητοί πατέρες καὶ ἀδελφοί! Σήμερα, ἡ ἁγία τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησία τιμᾶ καὶ γεραίρει μὲ ᾄσματα πνευματικὰ καὶ ὕμνους θεοτερπεῖς τὸ πανευφρόσυνο γεγονὸς τῆς εἰσόδου τῆς πανυπερευλογημένης Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθένου Μαρίας στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων τοῦ νομικοῦ ναοῦ, τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομῶντος στὰ Ἱεροσόλυμα. Γεγονός, ποὺ σηματοδοτεῖ τὴν ἀπαρχὴ τῆς σωτηρίας τοῦ γένους τῶν ἀνθρώπων.
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος-Τα Εισόδια της Θεοτόκου. Το γεγονός της εορτής και τα εξ αυτού συμπεράσματα.
ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
« ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-11-1982] «Την θεόπαιδα Παρθένον καί Θεοτόκον ἐν ναῷ Κυρίου προσαγομένην εὐσεβῶς ἀνευφημήσωμεν…»
Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Και στις προσευχές τους μέσα, είχαν τάξει εις τον Θεόν να προσφέρουν το παιδί εις τον ναόν. Ό,τι δηλαδή είχε κάνει παλιότερα η Άννα, η γυναίκα του Ελκανά, η δεύτερη γυναίκα του Ελκανά, που δεν είχε παιδιά, κι εκεί παρακαλούσε τον Θεό, στον ναό να της δώσει παιδί. Διότι η άλλη γυναίκα είχε πολλά παιδιά, και ησθάνετο πολύ δύσκολα, ησθάνετο όνειδος, όπως σας είπα, ντροπή· γι’ αυτόν τον λόγο, παρακαλούσε θερμά τον Θεό, και είπε: «Θεέ μου, δώσε μου ένα παιδί, και θα Σου το αφιερώσω». Και πράγματι, έκανε τον Σαμουήλ. Και τριών ετών τον έφερε εις τον ναόν και τον αφιέρωσε τότε επί αρχιερέως Ηλί. Και έμενε εις τον ναόν. Εκεί εκοιμάτο, εκεί έτρωγε, εκεί έμενε ο Σαμουήλ.