Σάββατο 21 Αυγούστου 2021

Κανείς δεν είναι φτιαγμένος από πέτρα. Να το θυμάσαι. Ελευθεριάδης Ελευθέριος, Ψυχολόγος M.Sc.


Όλοι έχουν ανάγκη από μια καλή κουβέντα. Όλοι έχουν ανάγκη από ένα χαμόγελο, από ένα χάδι, από μια αγκαλιά.
Πολλές φορές θεωρούμε τους ανθρώπους δίπλα μας πως είναι δεδομένοι. Πώς δεν χρειάζονται τίποτα. Πώς όλα τα μπορούνε.
«Είναι δυνατός αυτός», σκεφτόμαστε… «Δεν έχει ανάγκη».
Και όμως.
Το γεγονός ότι κάποιος δεν κάνει παράπονα, το γεγονός ότι κάποιος μέρα νύχτα συνεχίζει και παλεύει, δεν σημαίνει ότι δεν είναι άνθρωπος και αυτός.
Και αυτός κλαίει, και αυτός πονά, και αυτός φοβάται, και αυτός πότε πότε απελπίζεται….
Πρόσεξε.
Πρόσεξε τους ανθρώπους δίπλα σου καλά.
Σκύψε από πάνω τους. Νιώσε τους. Αφουγκράσου τι έχουν να σου πούνε.
Κανείς δεν είναι φτιαγμένος από πέτρα.
Να το θυμάσαι.
Όλοι έχουν ανάγκη από μια καλή κουβέντα…

Ελευθεριάδης Ελευθέριος,
Ψυχολόγος M.Sc.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης: “Τα δεινά χρόνια πλησιάζουν. Όταν δούμε πολέμους και σεισμούς...”

 


…Τα δεινά χρόνια πλησιάζουν. Όταν δούμε πολέμους και σεισμούς και διάφορα γεγονότα, εγγύς 
το τέλος. Περιμένουμε πολλά να μας συμβούν – σύμφωνα με τις προφητείες των αγίων, εις τους 
έσχατους χρόνους θα συμβούν μεγάλα γεγονότα. Και ο λόγος του Θεού και των αγίων είναι 
αλήθεια.

Το άθλημα, το οποίον περιμένουμε να δώσουμε είναι για την πίστη στην Θεανθρωπία του Ιησού, 
αφού βέβαια πιστεύουμε ότι ο Χριστός ήτο Θεός κι έγινε άνθρωπος κι ότι κατέβηκε στη γη, 
να δώσει τη λύτρωση και να διώξει το σκοτάδι της απιστίας και της αθεΐας.
Κι εμείς σαν στρατιώτες του Χριστού μας, αφού αποτελούμε το στράτευμα του Χριστού, οφείλουμε 
να προετοιμασθούμε, να οπλισθούμε.

Ένα κράτος, όταν αντιληφθεί ότι κάποιο άλλο κράτος ετοιμάζει επίθεση αρχίζει την προετοιμασία 
της άμυνας και της αντεπιθέσεως. Ούτω πως και εμείς. Και η προετοιμασία είναι γνωστή.

Να πιστεύουμε κατά πρώτον, ότι εάν έχουμε πίστη και ταπείνωση θα ελκύσουμε την Χάρη κι αυτή 
τη μεγάλη δύναμη του Χριστού, για να μαρτυρήσουμε. Ποτέ να μη πιστέψουμε και να τολμήσουμε 
να σκεφτούμε, ότι εμείς μόνοι μας έχουμε αυτή τη δύναμη. 
Θα λέμε: «Εγώ είμαι αδύναμος, είμαι ανίκανος, είμαι αμαρτωλός, είμαι μηδέν, είμαι ο πιο άχρηστος 
άνθρωπος».

Μόνον η ταπείνωση θα ελκύσει τη δύναμη του Χριστού και θα νικήσει. Διότι όπου ο Χριστός 
επιφοιτά με την υπερφυσική Του δύναμη, υπέρ φύσιν ποιεί πράγματα.

Μη νομίσετε ότι με τις προσωπικές και ανθρώπινες δυνάμεις θα αντιμετωπίσουμε οιανδήποτε 
ενέργεια και επέμβαση του διαβόλου και των συνεργατών του. Ποτέ. Ο άνθρωπος είναι ασθενικός, 
δεν έχει καμιά δύναμη να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα δεινά, παρά μόνο με τη δύναμη του Θεού.

Να πιστέψουμε ότι, όταν ο Θεός μας καλέσει σε αυτό το μαρτύριο, θα δώσει «συν τον πειρασμό και
την έκβασιν» (Α΄Κορινθ. ι΄13) κι ότι όταν εν ταπεινώσει δεχθούμε να δώσουμε αυτή τη μαρτυρία, 
θα πάρουμε τη Χάρη του Θεού, για να νικήσουμε τον πονηρό και να στεφανωθούμε…

Λόγοι ενός «αγίου» Γέροντα που μας καλεί να προετοιμαστούμε, με πίστη στο Θεό και 
ταπείνωση, για τις δύσκολες μέρες που έρχονται στον κόσμο.

«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ» – Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεϊτου (Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη).
πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com

Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021

Ανακοίνωση Συλλόγου Μετεώρων Λιθόπολις – Για την σχεδιαζόμενη «περιφορά» της μαριονέτας-Αμάλ στην περιοχή μας

 


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ


“Το ταξίδι -Τhe walk”, όπως ονομάστηκε από τους διοργανωτές του το κινούμενο, ζωντανό δρώμενο που ξεκίνησε προ ημερών στα σύνορα Τουρκίας - Συρίας και ολοκληρώνεται στη Μεγάλη Βρετανία, αφού περάσει και από την περιοχή μας, είναι μια νέα ύπουλη προσπάθεια των εγχώριων και διεθνών κέντρων να αλλοιώσουν την πολιτιστική και πολιτισμική μας παράδοση με το προσωπείο της ειρήνης και αλληλεγγύης.

Για όσους δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν διαβάσει τα σχετικά μ΄ αυτό εξηγούμε ότι πρόκειται για τη «βόλτα» μιας μικρής μουσουλμάνας προσφυγοπούλας με το όνομα Αμάλ, που αναπαριστάνεται από μια κούκλα – μαριονέτα ύψους 3,5 μ., και υποτίθεται επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων πολιτών σχετικά με το προσφυγικό πρόβλημα. Η Αμάλ υποτίθεται αναζητά την οικογένειά της, ενώ οι τοπικές κοινωνίες καλούνται να την καλωσορίσουν, να την υποδεχθούν και να την τιμήσουν με πάσης φύσεως καλλιτεχνικές και άλλες εκδηλώσεις.

Η Ελλάδα μας, πρώτη αυτή από όλη την Ευρώπη, είναι η χώρα που βάσταξε στις πλάτες της το λεγόμενο προσφυγικό πρόβλημα από την αρχή του και με ανυπολόγιστο κόστος. Οι Έλληνες, πρώτοι αυτοί από τους «φίλους» Ευρωπαίους και στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ανταποκρίθηκαν και έκαναν πράξη την αρχαιοελληνική φιλοξενία και τη χριστιανική αγάπη και την τιμή προς τον ξένο, ιδίως τον κατατρεγμένο, τον πεινασμένο, τον πολεμούμενο. Η στάση αυτή της χώρας μας είναι καθολικά αναγνωρισμένη.

Αλλά, η περίπτωση της μικρής Αμάλ είναι εντελώς διαφορετική. Η «προσφυγοπούλα», που όπου να΄ ναι καταφθάνει, είναι ένα διεθνές project κάποιων καλοπληρωμένων ΜΚΟ, υποστηριζόμενο από προοδευτικούς, υποτίθεται, τοπικούς άρχοντες, μια πλειάδα συστημικών ΜΜΕ, «χριστιανικών» προτεσταντικών κοινοτήτων και βέβαια αρκετών οργανώσεων για την προάσπιση – με το αζημίωτο, πάντοτε- των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτοί είναι που προμοτάρουν αυτή την καμπάνια. Και ζητούν από μας να την υποδεχθούμε μετά βαΐων και κλάδων.

Για ποια «ευαισθητοποίηση», λοιπόν, κόπτονται οι διοργανωτές; Και ποια είναι η χρονική συγκυρία της έλευσης της μικρής μουσουλμανοπούλας; Την ώρα που η Ευρώπη, κυρίως η γειτονιά μας, τρομάζει από ένα μεγάλο ενδεχόμενο μεταναστευτικό και προσφυγικό κύμα, την ώρα που οι γείτονές μας (Αλβανία, Σκόπια) υποδέχονται Αφγανούς μουσουλμάνους πρόσφυγες που, όλως τυχαίως, τοποθετούνται στην Βόρεια Ήπειρο και στα σύνορα με την χώρα μας; Είναι άραγε η κατάλληλη ώρα για φιέστες και γιορτές; Δεν βλέπουμε την κατάσταση στα κέντρα εγκατάστασης μεταναστών; Δεν γνωρίζουμε τί συμβαίνει στα νησιά μας; Δεν ακούμε; Δεν βλέπουμε;

Και ποιος ο συμβολισμός μια τέτοιας «πρωτοβουλίας» λίγες μέρες μετά τη μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου; Πώς μπορεί να επιτρέπονται τέτοιας κλίμακας υποδοχές, περιφορές και παρελάσεις, όταν λίγες μέρες πριν απαγορεύτηκε διά ροπάλου η λιτανεία των εικόνων της Παναγίας μας και μάλιστα στη σημαντικότερη για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό εορτή της; Όταν καλούμαστε καθημερινά να τηρούμε μέτρα ατομικής προστασίας και στερούμαστε ακόμη και βασικές ελευθερίες, πως γίνεται την ίδια στιγμή να επιτρέπονται τέτοιες νεοπαγανιστικές και ξενόφερτες φιέστες; Είναι δυνατόν αυτό να γίνει αποδεκτό από την τοπική μας κοινωνία; Ποιός και ποιοί αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς; Ως πού θα φθάσει ο εμπαιγμός και η υποκρισία; 

Πώς είναι άραγε δυνατόν σε έναν τόπο σαν τον δικό μας, σ’ ένα από τα σημαντικότερα ορθόδοξα θρησκευτικά κέντρα παγκοσμίως να πραγματοποιοῦνται εκδηλώσεις με παγανιστικό υπόβαθρο και περιεχόμενο; Πώς είναι δυνατόν στα πόδια των βράχων, στα Μετέωρα, κάτω από μια ζωντανή μοναστική κοινότητα να λαμβάνουν χώρα τέτοιου τύπου «υποδοχές» και δρώμενα; Πώς γίνεται σ’ αυτόν τον αγιασμένο χώρο να τιμάται σαν άλλος θεός ένα ξόανο; Κάτω από τα πολυσταύρια των Μοναστηριών, τι δουλειά έχει μια μουσουλμάνα κόρη που συνδέθηκε με χορτοφαγία και τα συναφή και η πολύχρωμη πολύβουη συνοδεία της; Ποιοί και για ποιό λόγο διοργανώνουν τέτοιες «εκδηλώσεις» σ’ αυτό τον τόπο; Γιατί εδώ; Και ποιά, άραγε, η χρησιμότητά τους;

Ελπίζουμε ότι τουλάχιστον η τοπική αυτοδιοίκηση συναισθανόμενη την ευθύνη της απέναντι στην ιστορία και παράδοσή μας θα σταθεί στο ύψος της και δεν θα θέσει υπό την αιγίδα της αυτή ή άλλες παρόμοιες υποκριτικές και υποβολιμαίες εκδηλώσεις ψευτο-ευαισθητοποίησης.

Ελπίζουμε, επίσης, ότι και οι κάτοικοι της περιοχής μας, όλοι εμείς, θα αντιδράσουμε. Είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε ενάντια στον κλοιό που μας περισφίγγει απειλητικά, παραμένοντας πιστοί στην Ορθόδοξη πίστη και παράδοσή μας και την ιστορική παρακαταθήκη των αγώνων και θυσιών των προγόνων μας!!

Είμαστε σε εποχή ομολογίας και αγώνων για την πίστη μας και την εθνική μας συνείδηση και δεν θα επιτρέψουμε σε οποιουσδήποτε σκοτεινούς μηχανισμούς να την προσβάλουν και αλλοιώσουν πότε ευθέως και πότε ύπουλα, όπως στην προκειμένη περίπτωση.

Για τον Σύλλογό μας ο ερχομός και η περιφορά αυτής της καρικατούρας στον τόπο μας αποτελεί, όχι μόνο προσβολή, αλλά και μία ακόμη προφανή προσπάθεια απαξίωσης και υποβάθμισης του πολιτιστικού –χριστιανικού και ορθόδοξου- χαρακτήρα της περιοχής μας. Και μάλιστα μια εσκεμμένη προσπάθεια ευτελισμού της παράδοσής μας.

Γι’ αυτό και απευθύνουμε πρόσκληση προς όλους τους ενεργούς και υγιώς σκεπτόμενους συμπολίτες μας, σε φορείς, συλλογικότητες και θεσμούς, να αναλάβουμε από κοινού δράσεις και να προβούμε σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες, ώστε να αποτραπεί η πραγματοποίηση αυτής της απαράδεκτης δραστηριότητας στον ευλογημένο τόπο μας. Έφτασε η ώρα να συστρατευθούμε, να συσπειρωθούμε, να συμπορευθούμε. Είναι επιτακτική η ανάγκη για αφύπνιση και εγρήγορση και ανάληψη πρωτοβουλιών απέναντι σε αυτά τα ξένα προς την εθνική και θρησκευτική μας συνείδηση φαινόμενα. Τώρα είναι η ώρα της ατομικής, αλλά και της συλλογικής μας ευθύνης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

του Συλλόγου ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ

Γρηγόριος Καλύβας (Πρόεδρος)

Ευάγγελος Μπουλογεώργος (Αντιπρόεδρος)

Δημήτριος Λάσκος (Γραμματέας)

Απόστολος Καρανίκας (Ταμίας)

Μαγκούρα Πηνελόπη (Υπεύθυνη επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων)

Απόχας Θεόδωρος (Υπεύθυνος τομέα οργάνωσης και εκδηλώσεων)

Σκυλοδήμος Ηλίας (Υπεύθυνος τομέα εξ. συνεργασιών)


πηγή: https://aktines.blogspot.com

Τι δεν καταλαβαίνεις Κυπριε δημοσιο-κάρφε;

 


Έγραψαν οι άπιστοι δημοσιο-κάρφοι για τον Μόρφου:

-Το αποτέλεσμα;
-200 -τουλάχιστον- άνθρωποι πήραν αντίδωρο από το χέρι του θετικού στον ιό Μητροπολίτου Μόρφου.
-Και οι 200 έκαναν τεστ...
-Και οι 200 αρνητικοί...


πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com 

"Ευγνωμοσύνη προς τον Θεό και για το πολύ και για το λίγο" Ἅγιος Παΐσιος



Μερικοὶ λένε «πιστεύω ὅτι ὁ Θεὸς θὰ μὲ βοηθήση», καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη προσπαθοῦν νὰ μαζεύουν χρήματα, γιὰ νὰ μὴ στερηθοῦν τίποτε.

Αὐτοὶ ἐμπαίζουν τὸν Θεό, γιατὶ δὲν ἐμπιστεύονται τὸν ἑαυτό τους στὸν Θεὸ ἀλλὰ στὰ χρήματα. Ἂν δὲν παύσουν νὰ ἀγαποῦν τὰ χρήματα καὶ νὰ στηρίζουν σ᾿ αὐτὰ τὴν ἐλπίδα τους, δὲν θὰ μπορέσουν νὰ στηρίξουν τὴν ἐλπίδα τους στὸν Θεό. Δὲν λέω νὰ μὴν ἔχουν οἱ ἄνθρωποι μιὰ οἰκονομία στὴν ἄκρη γιὰ ὥρα ἀνάγκης, ἀλλὰ νὰ μὴ στηρίζουν τὴν ἐλπίδα τους στὰ χρήματα καὶ δίνουν σ' αὐτὰ τὴν καρδιά τους, γιατὶ ἔτσι ξεχνοῦν τὸν Θεό.

Ὅποιος κάνει σχέδια δικά του, χωρὶς νὰ ἐμπιστεύεται στὸν Θεό, καὶ λέει μετὰ ὅτι ἔτσι θέλει ὁ Θεός, αὐτὸς εὐλογεῖ τὸ ἔργο του ταγκαλακίστικα καὶ συνέχεια βασανίζεται. Δὲν ἔχουμε καταλάβει τὴν δύναμη καὶ τὴν καλωσύνη τοῦ Θεοῦ. Δὲν Τὸν ἀφήνουμε νοικοκύρη νὰ μᾶς κυβερνάη, γι' αὐτὸ ταλαιπωρούμαστε.

Στὸ Σινᾶ, ἐκεῖ στὸ ἀσκητήριο τῆς Ἁγίας Ἐπιστήμης ὅπου ἔμενα, τὸ νερὸ ἦταν ἐλάχιστο. Μιὰ–μιὰ σταγόνα ἔτρεχε ἀπὸ ἕναν βράχο μέσα σὲ μιὰ σπηλιά, καμμιὰ εἰκοσαριὰ μέτρα μακριὰ ἀπὸ τὸ ἀσκητήριο. Εἶχα κάνει μιὰ στερνίτσα καὶ μάζευα τρία κιλὰ νερὸ τὸ εἰκοσιτετράωρο. Ὅταν πήγαινα νὰ πάρω νερό, ἔβαζα τὸ τενεκάκι νὰ γεμίση καὶ ἔλεγα τοὺς Χαιρετισμοὺς τῆς Παναγίας.

Ἔβρεχα μὲ τὸ χέρι μου λιγάκι μόνον τὸ μέτωπο, γιατὶ αὐτὸ μὲ βοηθοῦσε – μοῦ τὸ εἶχε πεῖ ἕνας γιατρὸς νὰ τὸ κάνω – ἔπαιρνα λίγο νερό, γιὰ νὰ ἔχω νὰ πιῶ, μάζευα καὶ λίγο σὲ ἕνα τενεκάκι γιὰ τὰ πουλάκια καὶ τὰ ποντικάκια ποὺ εἶχε τὸ ἀσκητήριο. Αὐτὸ τὸ νερὸ ἦταν καὶ γιὰ νὰ πλύνω ἕνα ροῦχο κ.λπ. Τί χαρά, τί εὐγνωμοσύνη ἔνιωθα γι᾿ αὐτὸ τὸ λίγο νερὸ ποὺ εἶχα! Δοξολογία, γιατὶ εἶχα νερό! Ὅταν ἦρθα στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ ἔμεινα γιὰ λίγο καιρὸ στὴν Σκήτη τῶν Ἰβήρων, ἐπειδὴ ἐκεῖ εἶναι προσήλιο τὸ μέρος, εἶχε πολὺ νερό. Εἶχε μιὰ στέρνα ποὺ ξεχείλιζε καὶ τὸ νερὸ ἔτρεχε ἀπ' ἔξω.

Οὔ, ἔπλενα καὶ τὰ πόδια καὶ τὸ κεφάλι..., ἀλλὰ εἶχα ξεχασθῆ. Στὸ Σινᾶ βούρκωναν τὰ μάτια μου ἀπὸ εὐγνωμοσύνη γιὰ τὸ λίγο νερό, ἐνῶ στὴν Σκήτη ξεχάσθηκα ἀπὸ τὴν ἀφθονία τοῦ νεροῦ. Γι᾿ αὐτὸ ἔπειτα πῆγα καὶ ἔμεινα καμμιὰ ὀγδονταριὰ μέτρα πιὸ μακριὰ καὶ εἶχα μιὰ στέρνα μικρή. Πῶς χάνεται, πῶς ξεχνιέται κανεὶς μὲ τὴν ἀφθονία!Πρέπει νὰ ἀφήσουμε ἐν λευκῷ τὸν ἑαυτό μας στὴν θεία πρόνοια, στὸ θεῖο θέλημα, καὶ ὁ Θεὸς θὰ μᾶς φροντίση. Ἕνας μοναχὸς πῆγε ἕνα ἀπόγευμα νὰ διαβάση τὸν Ἑσπερινὸ σὲ μιὰ κορυφή. Στὸν δρόμο βρῆκε ἕνα ἄσπρο μανιτάρι καὶ εὐχαρίστησε τὸν Θεὸ γιὰ τὸ σπάνιο εὕρημά του. Στὸν γυρισμὸ θὰ τὸ ἔκοβε καὶ θὰ περνοῦσε μὲ αὐτὸ τὸ βράδυ. «Ἐὰν μὲ ρωτήσουν οἱ κοσμικοὶ ἂν τρώω κρέας, εἶπε μὲ τὸν λογισμό του, μπορῶ νὰ τοὺς πῶ πὼς τρώω κάθε φθινόπωρο»! Στὴν ἐπιστροφὴ βρῆκε μισὸ τὸ μανιτάρι – κάποιο ζῶο θὰ τὸ εἶχε πατήσει – καὶ εἶπε: «Φαίνεται, τόσο ἔπρεπε νὰ φάω».Τὸ πῆρε καὶ εὐχαρίστησε τὸν Θεὸ γιὰ τὴν πρόνοιά Του, γιὰ τὸ μισὸ μανιτάρι. Πιὸ κάτω βρῆκε ἕνα ἄλλο μισὸ μανιτάρι καὶ ἔσκυψε νὰ τὸ πάρη, γιὰ νὰ συμπληρώση τὸ βραδινό του, ἀλλά, ἐπειδὴ ἦταν χαλασμένο – ἴσως νὰ ἦταν δηλητηριῶδες –, τὸ ἄφησε καὶ εὐχαρίστησε πάλι τὸν Θεὸ ποὺ τὸν φύλαξε ἀπὸ δηλητηρίαση. Πῆγε στὴν Καλύβη του καὶ πέρασε τὸ βράδυ μὲ τὸ μισὸ μανιτάρι.Τὴν ἄλλη μέρα, ὅταν βγῆκε ἀπὸ τὴν Καλύβη του, ἀντίκρισε ἕνα θέαμα! Ὅλος ὁ τόπος ἦταν γεμάτος ἀπὸ ὡραῖα μανιτάρια, καὶ εὐχαρίστησε τὸν Θεό. Βλέπετε, εὐχαρίστησε τὸν Θεὸ καὶ γιὰ τὸ ὁλόκληρο καὶ γιὰ τὸ μισό, καὶ γιὰ τὸ καλὸ καὶ γιὰ τὸ χαλασμένο, καὶ γιὰ τὸ ἕνα καὶ γιὰ τὰ πολλά. Εὐχαριστία γιὰ ὅλα.Ὁ Καλὸς Θεὸς μᾶς δίνει ἄφθονες εὐλογίες καὶ ἐνεργεῖ πάντα γιὰ τὸ καλό μας. Ὅλα τὰ ἀγαθὰ ποὺ ἔχουμε εἶναι δῶρα τοῦ Θεοῦ. Ὅλα τὰ ἔκανε, γιὰ νὰ ἐξυπηρετοῦν τὸ πλάσμα Του, τὸν ἄνθρωπο, καὶ νὰ θυσιάζωνται γι' αὐτόν, ἀπὸ ζῶα καὶ πτηνά, μικρὰ καὶ μεγάλα, μέχρι φυτά, – ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς θυσιάσθηκε, γιὰ νὰ λυτρώση τὸν ἄνθρωπο. Ἂς μὴν ἀδιαφοροῦμε γιὰ ὅλα αὐτὰ καὶ Τὸν πληγώνουμε μὲ τὴν μεγάλη μας ἀχαριστία καὶ ἀναισθησία, ἀλλὰ νὰ Τὸν εὐχαριστοῦμε καὶ νὰ Τὸν δοξολογοῦμε.

Πηγή: https://www.agiotopia.gr

Το μπράτσο σας ή το ψωμί σας! Πρώην ήρωες στον λάκκο των λεόντων

 


Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαθιώτης, πρ. Αναπλ. Καθηγητής Ποινικού Δικαίου


Η εφιαλτική κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη κάνει ό,τι μπορεί για να επαληθεύει κάθε μέρα που περνά, και μάλιστα με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο, ότι αποτελεί ολοκληρωτικό καθεστώς και ειδικότερα: μια άνευ προηγουμένου, στυγνή, μισάνθρωπη υγειονομική δικτατορία. Ιδού γιατί:

Πριν από περίπου δύο μήνες ο ούτω καλούμενος πρωθυπουργός είχε προσφύγει στην Επιτροπή Βιοηθικής & Τεχνοηθικής σχετικά με την συνταγματικότητα του υποχρεωτικού εμβολιασμού των επαγγελματιών υγείας, ώστε η κυβέρνησή του να περιενδυθεί τον παραπλανητικό μανδύα του κράτους Δικαίου. Η Επιτροπή εξέδωσε σύσταση, διά της οποίας απεφάνθη ότι ο εμβολιασμός «συνιστά έντονη παρεμβατική πράξη στο σώμα του προσώπου, κάτι που δεν επιτρέπεται να παραβλεφθεί. Πέραν αυτού η επιβολή της υποχρεωτικότητας ενέχει τον κίνδυνο να μειώσει την εμπιστοσύνη στους φορείς δημόσιας υγείας ή και να προκαλέσει αντιδράσεις που θα τροφοδοτήσουν το αντιεμβολιαστικό κλίμα. Συνεπώς η επιλογή αυτή πρέπει να είναι η τελευταία, εφ’ όσον έχουν εξαντληθεί οι ηπιότερες εναλλακτικές επιλογές που μπορεί να εξυπηρετούν εξ ίσου τον επιδιωκόμενο σκοπό».

Εφαρμόζοντας την (καταφρονημένη από την παρούσα φρικτή κυβέρνηση) αρχή της αναλογικότητας, η Επιτροπή τάχθηκε υπέρ μιας προσέγγισης κλιμακούμενης πρωτοβουλίας, η οποία, προτού καταλήξει στην έσχατη λύση του υποχρεωτικού εμβολιασμού, πρέπει να διέλθει από τα εξής δύο στάδια:

Κατά το πρώτο στάδιο, εκρίθη απαραίτητο να διοργανωθούν εκστρατείες στοχευμένης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για εκούσιο εμβολιασμό των επαγγελματιών υγείας. Ως παράδειγμα αναφέρθηκε «η σχεδίαση διαδικτυακών μαθημάτων (online courses) σχετικά με την αναγκαιότητα και τα οφέλη από τον εμβολιασμό και η υποχρεωτική παρακολούθηση από το υγειονομικό και διοικητικό προσωπικό των Νοσοκομείων αλλά και των μονάδων φροντίδας και περίθαλψης ευάλωτων ομάδων».

Κατά το δεύτερο στάδιο προτάθηκαν μέτρα ενθάρρυνσης ή διευκόλυνσης (π.χ. διευκόλυνση του ραντεβού για τον εμβολιασμό, ελαστικότητα στο ωράριο εργασίας τις ημέρες του εμβολιασμού, προτεραιότητα στην επιλογή αδειών κ.λπ.), καθώς και μέτρα αποθάρρυνσης της αποφυγής εμβολιασμού των επαγγελματιών υγείας. Ενδεικτικά αναφέρθηκε «η υποχρεωτική χρήση διπλής μάσκας [sic] και εξοπλισμού ατομικής προστασίας ή αντικατάσταση των self-tests με rapid tests (με συχνή χρήση των τελευταίων)».

Σε ό,τι αφορά το τρίτο στάδιο, δηλ. την έσχατη λύση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού αυτής της επαγγελματικής ομάδας προσώπων, η Επιτροπή επεσήμανε ότι «ο εμβολιασμός πρέπει να πραγματοποιηθεί με το διαθέσιμο σκεύασμα που τεκμηριωμένα έχει δείξει ότι προκαλεί τις λιγότερες δυνατές και τις λιγότερο σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες».

Ενώ, λοιπόν, η ως άνω Επιτροπή σπατάλησε το μελάνι της για να καθορίσει τις προϋποθέσεις θέσπισης του υποχρεωτικού εμβολιασμού των επαγγελματιών υγείας ως έσχατης λύσης (για κριτική κατά του σκεπτικού της Σύστασης της Επιτροπής βλ. Βαθιώτη, Από την τρομοκρατία στην πανδημία. Υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις στον πόλεμο κατά του αόρατου εχθρού, εκδ. Αλφειός, Αθήνα 2021, σελ. 177 επ.), το καθεστώς της υγειονομικής δικτατορίας, εμφορούμενο από μια απίστευτη ανυπομονησία, αχρήστευσε τον ήδη από 11 Μαρτίου 2020 υφιστάμενο νόμο 4675/2020 (όπου προβλεπόταν η δυνατότητα υποχρεωτικού εμβολιασμού ομάδων του πληθυσμού μετά από σχετική απόφαση του Υπουργού Υγείας) και, χωρίς να τηρήσει τις ασφαλιστικές δικλείδες που πρότεινε η Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, θέσπισε άρον-άρον τον υποχρεωτικό εμβολιασμό μέσω μιας κατάπτυστης τροπολογίας, η οποία, περίπου έναν μήνα μετά την εκδοθείσα Σύσταση της εν λόγω Επιτροπής, ψηφίσθηκε από τα δύο καμάρια της δικτατορικής Βουλής, την ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ.

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2021

Στόματα που μένουν σιωπηλά και η πίστη «των ανέσεων»….

Πόσα στόματα μένουν σιωπηλά, ὅταν εἶναι ἀνάγκη νά ὐπερασπισθοῦν τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί τῶν Ἁγίων Του...
Πόσοι Xριστιανοί λένε ότι πιστεύουν στον Θεό χωρίς πραγματικά να πιστεύουν!
Πόσα στόματα μένουν σιωπηλά, όταν είναι ανάγκη να υπερασπισθούν την δόξα του Θεού και των Αγίων Του ενώπιον ''τῶν υἱῶν τοῦ αἰῶνος τούτου'' που την βλασφημούν!
Πολλοί λένε ότι πιστεύουν στον Θεό, αλλά όταν έρχεται ο πειρασμός, η πίστη τους εξανεμίζεται! Η πίστη αυτή λοιπόν ήταν μόνο λόγια. Η ώρα του πειρασμού είναι ακριβώς η ώρα να δείξει κανείς την υπακοή του στις βουλές του Κυρίου και να του πει "Γεννηθήτω τό Θέλημά Σου". Ή να αναφωνήσει : ''εἴη τό ὄνομα Κυρίου εὐλογημένον εἰς τούς αἰῶνας'' (Ιώβ α' 21).
Εάν δεν γίνεται έτσι τότε πρόκειται για πίστη που ανθεί στον καιρό των ανέσεων, αλλά απαρνείται τον Κύριο στον καιρό της δοκιμασίας.


Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης, "Η εν Χριστώ ζωή μου".


 οἱ Ἅγιοι πέρασαν τὴ ζωὴ τους μέσα στὸν πόνο καὶ τὴ θλίψη, στὴ στέρηση καὶ τὴν ἀσθένεια, στοὺς διωγμοὺς καὶ τὰ βάσανα. Καὶ ἐσὺ θέλεις, νὰ ζήσεις χωρὶς αὐτὰ τὰ ψυχοσωτήρια δῶρα; Θέλεις λοιπὸν νὰ ἀποκοπεῖς ἀπὸ τὸν χορὸτῶν ἐκλεκτῶν τοῦ Θεοῦ;... Μὴ γένοιτο! Παρηγορήσου ὅμως μὲ τὴ σκέψη, ὅτι ὁ Κύριος δὲν θὰ παραχωρήσει ποτέ, νὰσὲ βρεῖ πειρασμός, πού νὰ ξεπερνᾶ τὴν πνευματικὴ σου ἤ σωματικὴ ἀντοχή.

Ἅγιος Δημήτριος τοῦ Ροστὼφ

IC XC + NI KA
><(( ΙΧΘΥΣ ((•>


Διαδικασία και λόγοι απαλλαγής από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού.Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ. 50933/2021 - ΦΕΚ 3794/Β/13-8-2021

 

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 50933/2021

ΦΕΚ 3794/Β/13-8-2021

Διαδικασία και λόγοι απαλλαγής από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΚΑΙ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» (Α’ 130), και, ιδίως, της παρ. 4 και της περ. β) της παρ. 7 αυτού,

β) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133) και, ιδίως, της περ. 22 του άρθρου 119, σε συνδυασμό με το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98),

γ) των π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148), 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119) και 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),

δ) των π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121 και Α’ 126 διορθώσεις σφαλμάτων) και 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2) και

ε) της υπό στοιχεία Υ4/9.1.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Βασίλειο Κοντοζαμάνη» (Β 32).

2. Την από 27.7.2021 γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών (37η Συνεδρίαση).

3. Την υπό στοιχεία Β1α, Β2α/οικ. 50920/13.8.2021 βεβαίωση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

4. Την ανάγκη να εξειδικευθούν οι περιπτώσεις και η διαδικασία απαλλαγής από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, καθώς και οι λόγοι εξαίρεσης, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα εφαρμόζεται σε όλα τα φυσικά πρόσωπα που υπόκεινται σε υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά τους ορισμούς του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130), ως προς τα οποία συντρέχουν οι περιοριστικά προβλεπόμενοι λόγοι εξαίρεσης από τον εμβολιασμό, του άρθρου 2 αυτής.

 

Άρθρο 2

Λόγοι απαλλαγής από τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 - Αρμόδια όργανα

1. Εξαιρούνται από την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 τα φυσικά πρόσωπα, ως προς τα οποία συντρέχουν οι ακόλουθοι λόγοι:

α) Φυσικά πρόσωπα, τα οποία εμφάνισαν σοβαρή αλλεργική αντίδραση (π.χ. αναφυλαξία) μετά τη χορήγηση προηγούμενης δόσης του εμβολίου. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να προσκομίζεται στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή γνωμάτευση ειδικού ιατρού αλλεργιολόγου, η οποία πιστοποιεί τη σοβαρότητα της αντίδρασης, τον χρόνο εκδήλωσης και τη διάρκεια αυτής, καθώς και τον συσχετισμό της με συγκεκριμένο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού COVID-19.

β) Φυσικά πρόσωπα με διαγνωσμένη αλλεργία (με in vivo δερματικές ή in vitro δοκιμασίες διέγερσης βασεοφίλων) σε συστατικό του εμβολίου και ιδίως στα ακόλουθα συστατικά: πολυαιθυλενογλυκόλη (PEG) 2000, για τα εμβόλια των Pfizer/BioNTech (Comirnaty) και Moderna (Spikevax) και πολυσορβικό 80 (polysorbate 80), για τα εμβόλια των AstraZeneca (Vaxzevria) και Johnson & Johnson (Janssen). Στην περίπτωση αυτή, προσκομίζεται στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή γνωμάτευση ειδικού ιατρού αλλεργιολόγου, η οποία πιστοποιεί τη διάγνωση της αλλεργίας και τη σοβαρότητα της αντίδρασης στο κατονομαζόμενο, ανά περίπτωση, συστατικό συγκεκριμένου τύπου εμβολίου κατά του κορωνοϊού COVID-19.

γ) Φυσικά πρόσωπα που εμφάνισαν σύνδρομο θρόμβωσης με θρομβοπενία (Thrombosis with Thrombocytopenia Syndrome -TTS) μετά την πρώτη δόση των εμβολίων Astra Zeneca και Janssen/Johnson & Johnson κατά του κορωνοϊού COVID-19. Στην περίπτωση αυτή, προσκομίζεται στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή γνωμάτευση ειδικού ιατρού, η οποία πιστοποιεί την εμφάνιση του συνδρόμου θρόμβωσης, καθώς και τον χρόνο εκδήλωσής της μετά την πρώτη δόση εμβολίου κατά του κορωνοϊού COVID-19. Ως αντένδειξη και λόγος εξαίρεσης από τον εμβολιασμό, μπορεί να εξετάζεται από την επιτροπή άλλη, ισοδύναμα σοβαρή με τις ανωτέρω, ανεπιθύμητη ενέργεια, που αποδίδεται χρονικά από τον θεράποντα ιατρό με συγκεκριμένη επιστημονική τεκμηρίωση στην πρώτη δόση του εμβολίου. Στην περίπτωση αυτή, η αρμόδια επιτροπή αξιολογεί τη σοβαρότητα της ανεπιθύμητης ενέργειας, καθώς και τον συσχετισμό της με συγκεκριμένο τύπο εμβολίου ή με όλα τα υφιστάμενα εμβόλια.

δ) Φυσικά πρόσωπα με ιστορικό θρομβοπενίας οφειλόμενης στην ηπαρίνη (heparininduced thrombocytopenia), ή με ιστορικό αντιφωσφολιπιδικού συνδρόμου (antiphospholipid syndrome-APS), ή με σύνδρομο διαφυγής τριχοειδών (capillary leak syndrome). Στην περίπτωση αυτή προσκομίζεται στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή γνωμάτευση ειδικού ιατρού, η οποία πιστοποιεί την ύπαρξη του συνδρόμου, την επίπτωσή του στην υγεία του αιτούντος και την αντένδειξη συγκεκριμένου ή κάθε τύπου εμβολίου κατά του κορωνοϊου COVID-19, με συγκεκριμένη επιστημονική τεκμηρίωση.

ε) Φυσικά πρόσωπα με ιστορικό μυοκαρδίτιδας πριν από τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον προσκομίζεται ιατρική βεβαίωση από ειδικευμένο ιατρό καρδιολόγο με πλήρη αναφορά της βαρύτητας της πάθησης, της εξέλιξης της αποκατάστασης και παράλληλη αναφορά ειδικών λόγων εξαίρεσης ή εξαίρεσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που αξιολογούνται από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή. Φυσικά πρόσωπα με ιστορικό περικαρδίτιδας πριν τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 δεν εξαιρούνται από αυτόν.

στ) Φυσικά πρόσωπα με διάγνωση περικαρδίτιδας ή μυοκαρδίτιδας μετά την 1η δόση mRNA εμβολίου κατά του κορωνοϊού COVID-19 προσκομίζουν ιατρική βεβαίωση από ειδικευμένο ιατρό καρδιολόγο, με πλήρη αναφορά της βαρύτητας της πάθησης και της πορείας υποχώρησης των συμπτωμάτων και παράλληλη αναφορά ειδικών λόγων πλήρους εξαίρεσης ή εξαίρεσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από τη δεύτερη δόση του εμβολίου που αξιολογούνται από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή.

2. Σε περίπτωση φυσικών προσώπων που έλαβαν μία δόση mRNA εμβολίου κατά του κορωνοϊού COVID-19 και ως προς τα οποία η δεύτερη δόση αντενδείκνυται κατ’ επίκληση των περ. α) και β) της παρ. 1, μπορεί να εξεταστεί ο εμβολιασμός με εμβόλιο διαφορετικού τύπου κατά του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον το εμβόλιο αυτό δεν έχει στη σύνθεσή του το συστατικό επί του οποίου εκδηλώθηκε η αλλεργική αντίδραση ή αντένδειξη. Ο εμβολιασμός στις περιπτώσεις που η απαλλαγή αφορά μόνο συγκεκριμένους τύπους εμβολίου, πραγματοποιείται υποχρεωτικά σε εμβολιαστικό κέντρο νοσοκομείου.

3. Δεν αποτελούν αντένδειξη για εμβολιασμό γνωστές αλλεργίες σε: φάρμακα (πλην εμβολίων COVID-19 και συστατικών τους), τρόφιμα, νυγμούς εντόμων, περιβαλλοντικά (αερομεταφερόμενα) αλλεργιογόνα, όπως γύρεις, ακάρεα, μύκητες, επιθήλια ζώων, φυσικό λάστιχο (latex), ενδοφλέβιες σκιαγραφικές ουσίες εκτός του από του στόματος σκιαγραφικού προϊόντος gastrografin που περιέχει Polysorbate 80, επαφή ουσιών με το δέρμα (π.χ. δερματίτιδα εξ επαφής σε καλλυντικά, βαφές μαλλιών, νικέλιο).

4. Αρμόδιες για τη λήψη της απόφασης απαλλαγής από την υποχρεωτικότητα διενέργειας εμβολιασμού, είναι τριμελείς επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια, που συνιστώνται με απόφαση των διοικητών τους ή των νομίμων αναπληρωτών τους, οι οποίες αποτελούνται από ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας και πανεπιστημιακούς ιατρούς με τους αναπληρωτές τους. Οι υγειονομικές επιτροπές δύνανται, κατά την κρίση τους, να ζητούν και να λαμβάνουν υπόψη τους γνώμη αρμόδιου κατά ειδικότητα ιατρού, εφόσον δεν μετέχει ήδη στη συγκρότηση της επιτροπής, ιατρός αντίστοιχης ειδικότητας.

5. Προς τις επιτροπές αυτές διαβιβάζονται, σύμφωνα με την τοπική τους αρμοδιότητα ανά υγειονομική περιφέρεια, οι αιτήσεις εξαίρεσης από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού αποκλειστικά μέσω του αρμόδιου προϊσταμένου προσωπικού του αντίστοιχου δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα απασχόλησης που υπάγεται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021. Ο προϊστάμενος τηρεί πλήρη ονομαστική κατάσταση με αιτήσεις εξαίρεσης από τον εμβολιασμό ή από τη δεύτερη δόση αυτού, με τους αριθμούς πρωτοκόλλου και την ημερομηνία υποβολής.

6. Η αίτηση περιλαμβάνει πλήρη στοιχεία ταυτοποίησης του αιτούντος, ήτοι: όνομα, επώνυμο, Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, φορέα απασχόλησης, το προσωπικό του οποίου υπάγεται στους υπόχρεους εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19, ημερομηνία της αίτησης απαλλαγής, τον λόγο εξαίρεσης σύμφωνα με την παρ. 1, καθώς και διεύθυνση ηλεκτρονικής επικοινωνίας για την αποστολή της απόφασης της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής. Στην ίδια αίτηση επισυνάπτονται και η ιατρική βεβαίωση απόδειξης της συνδρομής του λόγου εξαίρεσης με όλα τα αναγκαία κατά τα ανωτέρω στοιχεία της, καθώς και κάθε άλλο κρίσιμο αποδεικτικό στοιχείο που πρέπει να τεθεί υπόψη της αρμόδιας επιτροπής.

7. Από τη δημοσίευση της παρούσας χορηγείται αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργασίμων ημερών για την υποβολή των αιτήσεων απαλλαγής από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για ιατρικούς λόγους προς τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας υπαλλήλου κατά τη δημοσίευση της παρούσας ή σε περίπτωση νεοπροσλαμβανομένων υπαλλήλων, η αποκλειστική προθεσμία των τριών (3) ημερών αρχίζει από την επάνοδο στην υπηρεσία ή από την ανάληψη καθηκόντων, αντίστοιχα. Κατά το χρονικό διάστημα της ανωτέρω προθεσμίας υποβολής αιτήσεων απαλλαγής από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, αναστέλλεται η επιβολή κυρώσεων στους υπόχρεους εμβολιασμού. Οι αιτήσεις διαβιβάζονται αυθημερόν από τους αρμόδιους προϊσταμένους προσωπικού στις κατά τόπον αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές και απαντώνται εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από τη διαβίβασή τους. Η απόφαση, στην οποία αναφέρονται μόνο τα αναγκαία προσωπικά δεδομένα, κοινοποιείται αμελλητί, με ηλεκτρονικό τρόπο, τόσο στον αιτούντα υπάλληλο όσο και στον αρμόδιο προϊστάμενο προσωπικού που διαβίβασε την αίτηση. Κατά το χρονικό διάστημα της ανωτέρω προθεσμίας απάντησης από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή, αναστέλλεται η διαδικασία υπαγωγής των αιτούντων στον υποχρεωτικό εμβολιασμό και δεν επιβάλλονται κυρώσεις λόγω μη διενέργειάς του.

Όλες οι αιτήσεις που δεν αναφέρονται σε λόγους εξαίρεσης του άρθρου 2 ή δεν συνοδεύονται από τα αναγκαία δικαιολογητικά έγγραφα, απορρίπτονται παραχρήμα ως απαράδεκτες και η απόφαση απόρριψης κοινοποιείται αμελλητί στον αιτούντα την εξαίρεση από τον εμβολιασμό, καθώς και στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού, που έχει διαβιβάσει την αίτηση, διά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Από το χρονικό σημείο κοινοποίησης της απόφασης απόρριψης ο αιτών υπόκειται στη γενική πρόβλεψη περί υποχρεωτικότητας.

 

Άρθρο 3

Ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

1. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία τυγχάνουν επεξεργασίας, περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διατάξεις της παρούσας και της σχετικής νομοθεσίας, επί τη βάσει της οποίας εκδίδεται, και αφορούν στα πρόσωπα που υπάγονται, σύμφωνα με το άρθρο 1, στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας.

2. Τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία υποβάλλονται σε επεξεργασία, είναι τα ακόλουθα: α) ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, ε) ημερομηνία διενέργειας πρώτης και δεύτερης δόσης εμβολιασμού και στ) λόγος εξαίρεσης από τον εμβολιασμό κατά τα οριζόμενα στην παρούσα.

3. Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ο έλεγχος της συνδρομής των προϋποθέσεων εξαίρεσης από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130).

4. Οι Διευθύνσεις Προσωπικού τηρούν σε ειδικό αρχείο τις απαντήσεις των αρμόδιων υγειονομικών επιτροπών, στο οποίο έχουν πρόσβαση αποκλειστικά ο αρμόδιος προϊστάμενος προσωπικού και ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος. Το αρχείο αυτό καταστρέφεται επί αποδείξει, αμέσως μετά την άρση της πανδημίας, όπως αυτή διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως το αργότερο στις 30 Ιουνίου 2022 και αντίγραφό του κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο.

 

Άρθρο 4

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Αυγούστου 2021


πηγή:https://www.e-nomothesia.gr/kat-ygeia/astheneies/koine-upourgike-apophase-d1a-gp-oik-50933-2021.html

Του Θεού η ευλογία έρχεται όταν δίνουμε ευλογία

 


Μου είχε διηγηθεί ο Γερο-Σάββας, ο Φιλοθεΐτης, ότι με την μεγάλη πείνα του 1917 οι Ιβηρίτες, βλέποντας τις αποθήκες της Μονής να αδειάζουν, είχαν ελαττώσει την φιλοξενία.

Μάλιστα, ένας Προϊστάμενος τσιγκούνης επέμενε, και την έκοψαν τελείως.
Επόμενο ήταν και ο Χριστός να σταματήσει κάθε ευλογία Του. Τότε άρχισαν να πεινάνε οι Πατέρες και να παραπονιούνται στον Χριστό και στην Παναγία, που δεν φρόντιζαν την Μονή τους. Δυστυχώς, δεν είχαν καταλάβει το σφάλμα τους.

Μια μέρα, λοιπόν, παρουσιάσθηκε ο Χριστός στον Πορτάρη της Μονής, σαν φτωχός, και του ζήτησε λίγο ψωμί. Ο Πορτάρης λυπημένος του λέει:

– Δεν έχουμε, αδελφέ μου, γι’ αυτό και κόψαμε την φιλοξενία. Περίμενε όμως λίγο να σου φέρω αυτό το κομματάκι που έχω στο κελί μου για τον εαυτό μου. Έτρεξε, πήγε στο κελί του και του έφερε το ψωμί που είχε για τον εαυτό του και του το έδωσε. Έβλεπε όμως το πρόσωπο του Φτωχού να λάμπει.

Αφού λοιπόν πήρε ο Φτωχός εκείνος το ψωμί, λέει στον Πορτάρη:- Ξέρετε γιατί ήρθε αυτή η δυστυχία στην Μονή; Επειδή διώξατε από το Μοναστήρι δύο: τον «δότε» και τον «δοθήσεται».

Μετά από αυτά τα λόγια έγινε άφαντος, σκορπίζοντας μια λάμψη που θάμπωσε τον Πορτάρη. Τα 'χασε τότε ο Πορτάρης και φοβισμένος έτρεξε στους Προϊσταμένους της Μονής και διηγήθηκε το γεγονός. Οι Πατέρες στην αρχή βασάνιζαν το μυαλό τους να θυμηθούν ποιους ανθρώπους έδιωξαν. Μετά όμως κατάλαβαν ότι εκείνος ο φτωχός ήταν ο Χριστός και εννόησαν και τα Ευαγγελικά Του λόγια: δότε και δοθήσεται υμίν.

Μετανόησαν αμέσως για το σφάλμα τους, και, μόλις άρχισαν να δίνουν από το υστέρημα τους στους φτωχούς, κατέφθασαν και οι πλούσιες ευλογίες του Θεού.

Πηγή: ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΑΓΙΟΡΕΙΤΑΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ 

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 19.08.2021



 Καθὼς πελαγώνουμε μέσα στα ὅποια βάσανά μας, ἄραγε σκεπτόμαστε μήπως τὸ κύριο βάσανο εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ἑαυτός μας; Πολλοὶ νομίζουν ὅτι τὰ βάσανα εἶναι κυρίως αὐτὰ ποὺ ἔρχονται ἀπʼ ἔξω: μᾶς δυσκολεύει ὁ ἕνας, μᾶς ἀδικεῖ ὁ ἄλλος˙ δὲν ἔχουμε ἐκεῖνα ποὺ θέλουμε, ἔχουμε προβλήματα μὲ τὸν ἕνα, διαφωνίες μὲ τὸν ἄλλο, προβλήματα διαπροσωπικά, κοινωνικά, ἐθνικά, οἰκογενειακά, οἰκονομικά.

Ἔτσι, πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι βουλιάζουν μέσα σὲ τέτοια βάσανα. Ἀλλὰ τὸ κύριο πρόβλημα εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ἑαυτός μας. Καὶ δὲν θὰ πρέπει νὰ δυσκολευτοῦμε νὰ ποῦμε ὅτι, ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔρχονται ἔξωθεν καὶ ποὺ μᾶς φέρνουν ὄχι λίγες φορὲς στὸ «ἀμὴν» καὶ μᾶς κάνουν νὰ νιώθουμε ὅτι θὰ ἀνατιναχθοῦμε στὸν ἀέρα, τὰ ἐπιτρέπει ὁ Θεὸς – ἀπὸ λάθη δικά μας βέβαια – μήπως θελήσουμε νὰ δοῦμε τὸ κύριο πρόβλημα ποὺ ὑπάρχει στὸ βάθος τῆς ψυχῆς μας καὶ ποὺ εἶναι ὁ ἑαυτός μας καὶ ἡ μὴ καλὴ σχέση μας μὲ τὸν Θεό.



Ἕκδοσις

Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον

«Τὸ Γενέσιον τῆς Θεοτόκου»

Ἀναπαύσεως 18

55236 Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Τηλ. 2310343901