«Να μην πάρει άλλη γυναίκα εκτός από μένα
και μόνο εγώ να γεράσω στο πλάι του Διονυσοφώντα»
Έγραψε μια κατάρα σε μολύβδινο έλασμα, το τύλιξε στο χέρι του Μάκρωνα και το έστειλε στον Κάτω Κόσμο. Αν δεν μπορούσε αυτή να έχει τον Διονυσοφώντα, δεν θα τον είχε καμία. Η Φίλα ήταν ερωτευμένη στα όρια της απελπισίας. Όταν έμαθε πως ο αγαπημένος της Διονυσοφώντας ετοιμαζόταν να παντρευτεί τη Θετίμα και παράλληλα πέθανε ο Μάκρωνας έστειλε έκκληση στις χθόνιες θεότητες κι έδεσε με μάγια τον γαμπρό.
Ο κατάδεσμος που βρέθηκε σε τάφο στο ανατολικό νεκροταφείο της Πέλλας δεν είναι μόνο ένα μαγικό κείμενο, μια κατάρα, ένα ξόρκι. Είναι γραμμένος σε μια ελληνική διάλεκτο, πολύ κοντά σε βορειοδυτική παραλλαγή της δωρικής και αποτελεί μια από τις πρωιμότερες γραπτές μαρτυρίες, που αποδεικνύουν ότι ο πληθυσμός της Μακεδονίας ήταν ελληνόφωνος ήδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα.
Ο κατάδεσμος της Πέλλας αποτελεί ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα και σημαντικά ευρήματα των κλασικών χρόνων που έχουν έρθει στο φως στην αρχαία πόλη. Βρέθηκε το 1986 σε τάφο του νεκροταφείου της κλασικής εποχής, που εντοπίστηκε στα ανατολικά της αγοράς των ελληνιστικών χρόνων, στο πλαίσιο της πανεπιστημιακής ανασκαφής της αγοράς της Πέλλας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του ομότιμου καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Ιωάννη Ακαμάτη. Είχε τοποθετηθεί τυλιγμένος κοντά στο δεξί χέρι του νεκρού και χρονολογείται πιθανότατα στο δεύτερο τέταρτο του 4ου αιώνα π. Χ. (375-350 π. Χ.). Δημοσιεύτηκε το 1997 από τον ομότιμο καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Μανόλη Βουτυρά, σε μονογραφία με τίτλο «Διονυσοφώντος γάμοι. Marital life and magic in fourth century Pella» και σήμερα εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας με πολλά άλλα ευρήματα από την ίδια την Πέλλα και τις όμορες περιοχές, όπως τα Γιαννιτσά, την Αγροσυκιά, το Αρχοντικό και άλλους αρχαίους οικισμούς», λέει στη Voria, ο αρχαιολόγος Νίκος Ακαμάτης, ερευνητής στο Κέντρο Ερεύνης της Αρχαιότητας της Ακαδημίας Αθηνών και συνεργάτης της πανεπιστημιακής ανασκαφής της Πέλλας.