Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Εβρ. 11, 32-40 και 12,1-2] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Εβρ. 11, 32-40 και 12,1-2]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καὶ τί ἔτι λέγω; ἐπιλείψει γάρ με διηγούμενον ὁ χρόνος περὶ Γεδεών, Βαράκ τε καὶ Σαμψὼν καὶ Ἰεφθάε, Δαυΐδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ τῶν προφητῶν (:και τι ακόμη να λέω και να διηγούμαι; Πρέπει να σταματήσω, διότι δεν θα μου φτάσει ο χρόνος να διηγούμαι για τον Γεδεών και τον Βαράκ, τον Σαμψών και τον Ιεφθάε, για τον Δαβίδ και τον Σαμουήλ και τους προφήτες)»[Εβρ.11,32].

Κατηγορούν μερικοί τον Παύλο, γιατί αναφέρει σε αυτό το σημείο τον Βαράκ και τον Σαμψών και τον Ιεφθάε. Τι λες; Αυτός που ανέφερε την πόρνη Ραάβ, δεν θα αναφέρει αυτούς; Μη μου αναφέρεις την άλλη ζωή τους, παρά μόνο το αν πίστεψαν ή έλαμψαν ως προς την πίστη.

«τῶν προφητῶν, οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας(:και τους προφήτες οι οποίοι, επειδή είχαν πίστη, καταπολέμησαν και υπέταξαν βασίλεια)». Βλέπεις ότι εδώ δεν παρουσιάζει τη λαμπρή ζωή τους· διότι δεν ήταν αυτό προηγουμένως το ζητούμενο· αλλά η εξέταση προηγουμένως ήταν για την πίστη. Διότι, πες μου, δεν τα κατόρθωσαν όλα με την πίστη; Πώς; «Με την πίστη», λέγει, «καταπολέμησαν βασίλεια οι όμοιοι με τον Γεδεών. Άσκησαν δικαιοσύνη». Ποιοι; Αυτοί οι ίδιοι οι παραπάνω. Τη φιλανθρωπία εδώ την ονόμασε ‘’δικαιοσύνη’’.

"Πώς οι 12 Απόστολοι επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας στην γιορτή τους, επιβραβεύοντας την αγία υπακοή του νεαρού Εφραίμ στον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή.."


"Πώς οι 12 Απόστολοι επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας στην γιορτή τους, επιβραβεύοντας την αγία υπακοή του νεαρού Εφραίμ στον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή.."

Μας διηγείται ο ίδιος ο Γέροντας Εφραίμ:

Μία ημέρα, των Αγίων Αποστόλων ήταν, ήρθε ο παπα-Εφραίμ από τα Κατουνάκια να μας λειτουργήση. Και μου έδωσε εντολή ο Γέροντας Ιωσήφ να μαγειρέψω ένα καλό φαγάκι, επειδή ο παπα-Εφραίμ ήταν πολύ φιλάσθενος και στα πρόθυρα σχεδόν της φυματιώσεως.

Έσπευσα στην υπακοή και εκεί που του μαγείρευα, ο Γέροντας στεκόταν πάνω από το κεφάλι μου και μου έλεγε:

Ἁγία Μαρία, ἡ μητέρα (Ἰωάννου) Μάρκου τοῦ Εὐαγγελιστῆ (30 Ἰουνίου)

Τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακείμ

Η Αγία Μαρία με τον Ευαγγελιστή Μάρκο και τον Απόστολο Βαρνάβα


Ἡ ἁγία Μαρία ἦταν Κυπρία στὴν καταγωγή, ὑπῆρξε σύγχρονη τῆς ἐπὶ γῆς ζωῆς τοῦ Κυρίου καὶ διέμενε τότε στὰ Ἱεροσόλυμα μὲ τὴν οἰκογένειά της.
Ἀπὸ τὴν ἀρχαία ἐκκλησιαστικὴ παράδοση ἡ Μαρία θεωρεῖται, ἄλλοτε μὲν ὡς θεία τοῦ ἀποστόλου Βαρνάβα, ἄλλοτε δὲ ὡς νύμφη του, ὡς σύζυγος δηλαδὴ τοῦ ἀδελφοῦ του ἀποστόλου Ἀριστοβούλου, μὲ τὸν ὁποῖο καὶ γέννησε τὸν Ἰωάννη Μᾶρκο. Περαιτέρω, σύμφωνα μὲ ἐπίσης βυζαντινὴ παράδοση, ποὺ ἀποθησαυρίζεται στὸ περίφημο Συναξάριον Κωνσταντινουπόλεως (10ος αἰ.) καὶ τὸ Μηνολόγιον τοῦ Αὐτοκράτορος Βασιλείου Β´ (πρῶτο τέταρτο 11ου αἰ.), ὁ ἀπόστολος Πέτρος νυμφεύθηκε τὴ θυγατέρα τοῦ ὡς ἄνω Ἀριστοβούλου (καὶ ἄρα πιθανώτατα καὶ τῆς Μαρίας αὐτῆς). Ἂν ἔτσι ἔχει ἡ ἀλήθεια, τότε ἡ Μαρία ἦταν ἡ πενθερὰ τοῦ Πέτρου, τὴν ὁποία θεράπευσε ἀπὸ τὸν πυρετὸ ὁ Χριστός. Ἑπομένως, σύμφωνα μὲ τὶς παραδόσεις αὐτές, ἡ ἑρμηνεία τῆς συγγένειας τοῦ Μάρκου μὲ τὸν Βαρνάβα, τοῦ ὁποίου χαρακτηρίζεται ὡς ἀνεψιὸς (Κολ. 4, 10), εἶναι διπλή: Εἴτε ἦταν ἐξάδελφός του, εἴτε ἀδελφότεκνός του.

Οι ξενύχτηδες που φροντίζουν να μένει κάποιο Φως ανοιχτό, για να βρίσκουμε το δρόμο μέσα στη νύχτα



Η Χαλκιδική, με τα «τρία πόδια»,

την Κασσάνδρα,

τη Σιθωνία

και το Άγιο Όρος

σε φωτογραφίες από δορυφόρο.


Το παράδοξο είναι

πως όταν ο κόσμος κοιμάται,

οι πόλεις είναι φωτισμένες.

Στο Άγιον Όρος τα φώτα είναι σβηστά,

οι μοναχοί όμως αγρυπνούν

και προσεύχονται

κάτω από το χλωμό φως των κεριών.

«Ζούμε μία ύπουλη δικτατορία» - Δημήτρης Νατσιός

 

Δηλώσεις του Δημήτρη Νατσιού, προέδρου της ΝΙΚΗΣ έξω από το Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, όπου βρέθηκε για να συναντηθεί και να συμπαρασταθεί στον συλληφθέντα Νεκτάριο Μικκιό μετά τη βίαιη σύλληψή του.

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις του Προέδρου στον παρακάτω σύνδεσμο:

πηγή: https://nikh.gr/

ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΠΑΥΛΟΝ - ΟΜΙΛΙΑ Α΄


ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΠΑΥΛΟΝ

ΟΜΙΛΙΑ Α΄

Δὲν θὰ ἔσφαλλε κανένας ἂν ὀνόμαζε τὴν ψυχὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου λιβάδι ἀρετῶν καὶ κῆπο πνευματικό. Τόσο πολὺ ἀκτινοβολοῦσε ἀπὸ χάρη καὶ ἔδειχνε τὴν πίστη τῆς ψυχῆς του ἀντάξια αὐτῆς τῆς χάρης. Ἐπειδὴ λοιπὸν ἔγινε σκεῦος ἐκλογῆς καὶ καθάρισε καλὰ τὸν ἑαυτό του, εἶχε ἐκχυθεῖ σὲ αὐτὸν πλούσια ἡ δωρεὰ τοῦ ἁγίου Πνεύματος. Γι᾿ αὐτὸ μᾶς χάρισε καὶ τοὺς θαυμαστοὺς ποταμούς, ὄχι μόνο τέσσερις κατὰ τὴν πηγὴ τοῦ παραδείσου [:οἱ τέσσερις ποταμοὶ ποὺ πότιζαν τὸν παράδεισο ἦταν οἱ Φισῶν, Γηῶν, Τίγρης καὶ Εὐφράτης· Γέν. 2,10-14], ἀλλὰ πολὺ περισσότερους ποὺ ρέουν καθημερινὰ καὶ δὲν ποτίζουν τὴ γῆ ἀλλὰ τίς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων ποὺ τίς διεγείρουν στὴν καρποφορία τῆς ἀρετῆς.

Ποιός λοιπὸν λόγος εἶναι ἱκανὸς νὰ ἐξυμνήσει τὰ κατορθώματά του; Καὶ ποιά γλῶσσα θὰ μπορέσει νὰ πλησιάσει τὰ ἐγκώμιά του; Γιατί ὅταν ὅλα τὰ ἀνθρώπινα ἀγαθὰ τὰ ἔχει συγκεντρωμένα μιὰ ψυχή, καὶ ὅλα σὲ ὑπερβολικὸ βαθμὸ καὶ ὄχι μόνο τὰ καλὰ τῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ καὶ τῶν ἀγγέλων, πῶς θὰ ξεπεράσουμε τὸ μέγεθος τῶν ἐγκωμίων; Δὲν θὰ σιωπήσουμε βέβαια γι᾿ αὐτό, ἀλλὰ γι᾿ αὐτό, γι᾿ αὐτὸ ἀκριβῶς θὰ μιλήσουμε. Γιατί καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ καλύτερο εἶδος ἐγκωμίου, τὸ νὰ ξεπερνᾷ δηλαδή τὸ μέγεθος τῶν κατορθωμάτων κατὰ πολὺ τὴν εὐχέρεια τοῦ λόγου, καὶ ἡ ἧττα εἶναι γιὰ ἐμᾶς λαμπρότερη ἀπὸ ἄπειρες νῖκες.

Ὁμιλία στὴν Ἑορτὴ τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου

Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ

Απόστολοι Πέτρος και Παύλος. Φορητές εικόνες του 16ου αιώνα στην Ιερά Μητρόπολη Μόρφου
Πέτρον καὶ Παῦλον, τοὺς λαμπροὺς φωστῆρες τοῦ νοητοῦ στερεώματος, τοὺς πρωτοκορυφαίους καὶ πανεύφημους ἀποστόλους τιμᾶ σήμερα κατὰ χρέος ἡ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία καὶ ἐγκωμιάζει μὲ ψαλμοὺς καὶ ὕμνους τὰ πάνσεπτα πρόσωπά τους. Κι ἐμεῖς, ὁ πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ, συναθροισθήκαμε ἐδῶ, στὸν ἱερὸ τοῦτο ναό, γιὰ νὰ τοὺς τιμήσουμε κατὰ δύναμη, νὰ τοὺς παρακαλέσουμε γιὰ τὴ σωτηρία μας, νὰ μᾶς χορηγήσουν ἀπ᾽ ἐκείνη τὴν «ἐξ ὕψους δύναμη», ποὺ ἔλαβαν, νὰ ζήσουμε σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους καὶ τὶς πνευματικὲς ὑποθῆκες τους, νὰ μιμηθοῦμε κάτι ἀπὸ τὸ ἔνθεο παράδειγμά τους.

Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία, ἱδρυμένη μὲ τὴ σάρκωση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὸν κόσμο, ποὺ χορήγησε ἄπλετο τὸν θεῖο φωτισμὸ στοὺς ἁγίους ἀποστόλους, θεμελιώθηκε ἀκριβῶς στὴ θεόπνευστη διδασκαλία τους. Στὴ διδασκαλία καὶ τὸ εὐαγγελικὸ κήρυγμα τῶν δώδεκα ἐκείνων πτωχῶν καὶ ἀσήμων κατὰ κόσμον ψαράδων καὶ ἁπλῶν καὶ ἀμόρφωτων ἀνθρώπων, ποὺ ἀπεστάλησαν ἀπὸ τὸν Ἐσταυρωμένο καὶ Ἀναστάντα διδάσκαλό τους μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους ἑβδομήκοντα ἀποστόλους στὰ τετραπέρατα τῆς οἰκουμένης, γιὰ νὰ ὁδηγήσουν τοὺς βυθισμένους στὴν πλάνη τῶν εἰδώλων καὶ τῆς ἁμαρτίας ἀνθρώπους στὸ φῶς τῆς θεογνωσίας καὶ ἐπιγνώσεως τοῦ μόνου ἀληθινοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ. Ἂς ἀναλογισθοῦμε, παρακαλῶ, τοὺς ὑπὲρ ἄνθρωπον ἀγῶνες καὶ θυσίες καὶ κόπους καὶ πληγὲς καὶ φυλακὲς καὶ θλίψεις καὶ τὸν βίαιο, τέλος, θάνατο τῶν ἁγίων τούτων ἀνδρῶν, χάριν τῆς ὑπακοῆς στὸ πρόσταγμα τοῦ Κυρίου, χάριν τῆς σωτηρίας ἡμῶν τῶν ἐθνικῶν!

Ζητάνε να γίνει δημοψήφισμα στην Θεσσαλονίκη για να αποφασίσει ο λαός αν θα γίνονται παρελάσεις ομοφυλοφίλων


Τα μέλη των υπογραφόμενων Χριστιανικών Σωματείων της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την διανυόμενη ήδη εβδομάδα «εορτασμού» του Europride στην πόλη του Αγίου Δημητρίου, δηλώνουμε τον αποτροπιασμό μας για την βεβήλωση της Αγιοτόκου Θεσσαλονίκης από τις «εκδηλώσεις υπερηφάνειας», με τις οποίες δυστυχώς, συνάνθρωποί μας- εικόνες του Θεού, αντί να αισθάνονται ντροπή, επαίρονται για την καταπάτηση του Ευαγγελικού Νόμου και της φυσικής τάξεως.

Στις εκδηλώσεις αυτές, που όπως είναι γνωστό χρηματοδοτούνται αφειδώς από ξένες πρεσβείες και πολιτικά και οικονομικά κέντρα αποφάσεων, όχι μόνο βεβηλώνεται βάναυσα το ανθρώπινο πρόσωπο έτσι όπως το έπλασε ο Δημιουργός των όλων Θεός, αλλά πολύ συχνά όπως είδαμε και στο παρελθόν προσβάλλονται από τους συμμετέχοντες χυδαία και συνειδητά οι παραδοσιακές αξίες της ελληνικής κοινωνίας, οι εικόνες των αγίων μας αλλά και η αγάπη προς την πατρίδα (βλ. σύνθημα: Στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο η Πατρίς, Η Ελλάδα να πεθάνει, να ζήσουμε εμείς!).

Απόστολος Παύλος: Το θαύμα κατά τον αποκεφαλισμό του!

Όταν οι Ρωμαίοι στρατιώτες οδηγούσαν τον Απόστολο Παύλο έξω από την Ρώμη για να τον αποκεφαλίσουν συνάντησαν μια γυναίκα που ήταν τυφλή από δεξιό μάτι τυφλή και λεγόταν Περπέτουα.


Ο Απόστολος Παύλος είπε στην Περπέτουα:

«Γυναίκα δώσε μου το μαντήλι σου και όταν γυρίσω θα σου το δώσω».

Η γυναίκα του το έδωσε και οι στρατιώτες την ειρωνεύονταν λέγοντας της:

«Θα το πάρεις πολύ γρήγορα»!

Όταν έφτασαν στον τόπο της καταδίκης, έδεσαν με το μαντήλι αυτό τα μάτια του Αποστόλου Παύλου και τον αποκεφάλισαν.

Ο Θεός για να δοξάσει τον Απόστολο τι έκανε; Το μαντήλι βρέθηκε αοράτως αιματοβαμμένο στα χέρια της Περπέτουας η οποία τρίβοντας μ’ αυτό τα μάτια της βρήκε την όραση της και από το δεξιό μάτι. Και όταν οι στρατιώτες γύρισαν την βρήκαν θεραπευμένη να φιλά το μαντήλι.

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Υπομνηματισμός του Ύμνου της Αγάπης από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΜΝΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[:Α΄προς Κορινθίους, 13,1-8]

Και πρόσεξε από πού αρχίζει· πρώτα από αυτό που θεωρούνταν από αυτούς θαυμαστό και μέγα, το χάρισμα των γλωσσών. Και αφού παρουσίασε το χάρισμα, δεν δείχνει τόσο όσο είχαν αυτοί, αλλά πολύ περισσότερο.

   Διότι δεν είπε: «εάν ομιλώ γλώσσα», αλλά «Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ (:εάν υποτεθεί ότι έχω τέτοια ικανότητα, ώστε να εννοώ και να ομιλώ τις γλώσσες των ανθρώπων)»[Α΄Κορ.13,1]. Τι σημαίνει «των ανθρώπων»; Όλων των εθνών της οικουμένης. Και ούτε σε αυτήν την υπερβολή αρκέστηκε, αλλά θέτει και άλλη πολύ μεγαλύτερη, καθώς συνεχίζει και λέγει: «καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον(:και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη, έχω γίνει χαλκός που ηχολογάει ή κύμβαλο που αλαλάζει χωρίς να αναδίδει κανένα μουσικό φθόγγο)». Είδες πού ανύψωσε το χάρισμα και πού το γκρέμισε και το καταβίβασε; Διότι δεν είπε απλώς, ότι δεν είμαι τίποτε, αλλά ότι «έγινα χαλκός που ηχεί», κάτι αναίσθητο και άψυχο.

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Παθητά πάθη και λεξοπλαστική τέχνη

 

Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

Διαβάσαμε αυτή τη φράση (συγγνώμη για το “τη”!) στης ΕΡΤ τη σελίδα και φρίξαμε. Αν και η πρώτη μας αντίδραση ήταν η έκπληξη και η άρνηση να δεχθούμε ότι δεν επρόκειτο περί λάθους του λογισμικού.

“Όπως υποστηρίζουν άλλωστε εκπρόσωποι της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, το EuroPride είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων, καθώς, από τη μία, τονίζει τις διεκδικήσεις της κοινότητας, από την επιθυμία να γιορτάσουν τα αυθεντικά εαυτά τους και τι έχουν κατακτήσει μέχρι σήμερα.” (ertnews.gr 20/6/24, 11:24)

“… τα αυθεντικά εαυτά τους”;

Να τα αφήνεις πίσω... - Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος


Υπάρχει μια ιστορία στην Παλαιά την Διαθήκη. Είναι η ιστορία του Λωτ. Του είπε κάποτε ο Θεός που λες, να φύγει με την οικογένειά του από τα Σόδομα γιατί θα τα καταστρέψει. Και έδωσε όμως και μία εντολή. Καθώς θα φεύγουν, να μην γυρίσουν πίσω να κοιτάξουν…

Έτσι και έκαναν λοιπόν. Ο Λωτ και οι δικοί του.
Πάνω στο φευγιό τους όμως, η γυναίκα του, δεν άντεξε και γύρισε λέει πίσω για να δει. Και ευθύς αμέσως, έγινε στήλη άλατος. Έγινε στάχτη.
Κράτα την ιστορία αυτή καλά στο νου σου, για τη δική σου τη ζωή.
Καθώς θα περνάει ο καιρός, φρόντισε να αφήνεις πίσω σου τα πάθη, τα λάθη, τα αμαρτήματα, τις σχέσεις τις κακές και τις συμπεριφορές των ανθρώπων που σε έχουνε πληγώσει.
Να τα αφήνεις πίσω, και να μην τα αναπολείς.
Να τα αφήνεις πίσω και καθόλου να μην τα σκαλίζεις.
Γιατί κάθε που γυρνάς πίσω στο παρελθόν, γίνεσαι σαν τη γυναίκα του Λωτ και εσύ. Καταστρέφεσαι. Γίνεσαι στάχτη.
Προχώρα μπροστά. Με θάρρος. Με θάρρος αδερφέ.
Όλη μας η ζωή άλλωστε, μια έξοδος από τα Σόδομα είναι…

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος



Πρώτα κοινωνεί η ψυχή και μετά το σώμα…


[…]Χωρίς Θεία Κοινωνία δεν μπορεί το σώμα μας να γίνει απαθές. Εάν κάποιος δεν Κοινωνεί συνεχώς και τακτικά, δεν μπορεί να νικήσει τους εχθρούς (Δαίμονες) και δεν θα μπορέσει να προοδεύσει πνευματικά.

– Ακούω μερικούς να λένε:
Να εγώ κοινώνησα και δεν αισθάνομαι τίποτα... Οι αλλαγές που γίνονται μέσα μας, είναι αργές και μυστικές διότι η πίστη μας είναι μικρή. Ο πρώτος λογισμός που θα έχουμε, αμέσως μετά την Θεία Κοινωνία, θα φανερώσει τι Χάρη λάβαμε, και ποιος είναι ο καρπός του ποιο μεγάλου Δώρου, επί της γης.
Εάν ο πρώτος λογισμός που θα φυτρώσει στη διάνοια είναι ταπεινός,είναι απόκτημα της αυτομεψίας,είναι γέννημα της αυτογνωσίας, τότε καλώς κοινωνήσαμε.Διαφορετικά μπορεί κάποιος να κοινωνησεί,αλλά ο Χριστός να εξέλθει από αυτόν αμέσως.
Όταν κοινωνούμε,η Θεία Κοινωνία, ο Χριστός δεν πηγαίνει στο στομάχι, πηγαίνει στην ψυχή. Η Θεία Κοινωνία μολονότι είναι ψωμάκι και κρασάκι, μετουσιώνεται σε Σώμα και Αίμα του Χριστού, που είναι πνεύμα, δεν περιέχει υλικά συστατικά, για αυτό πηγαίνει κατευθείαν στην ψυχή. Τρέφει την ψυχή, η οποία χαριτώνεται,αγιάζει και θεώνεται. Αυτή η Χαρή του Αγίου Πνεύματος στη συνέχεια μεταδίδεται, και σε όλα τα κύτταρα του σώματος. Έτσι πρώτα κοινωνεί η ψυχή και μετά το σώμα. Αγιάζει δηλαδή και το σώμα και η ψυχή.

Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα

πηγή: https://romioitispolis.gr/

Η ιερά μέθοδος ελεύσεως της Θείας Χάριτος!


~ Κάποιος λαϊκός αδελφός, ερώτησε τον Άγιο γέροντα Εφραίμ τον Κατουνακιώτη γιά την ευχή, και Αυτός του είπε τα εξής:

«Αφιέρωσε μισή ώρα το εικοσιτετράωρο, γιά να λες την ευχούλα! Όποτε μπορείς. Καλλίτερα βέβαια το βράδυ. Να την λες χωρίς να κρατάς κομποσχοίνι, ικετευτικά, παρακλητικά, “κλαψιάρικα”!

Λέγε τό: «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με!»!

Καλλιέργησε αυτό και θα δεις τί καρπό θα έχεις!

Από μισή ώρα, θα γίνει μία ώρα.

Και πρόσεξε: Εκείνη την ώρα, ή το τηλέφωνο θα κτυπήσει, ή ύπνος θα σου έλθη, ή καμμία βλασφημία θα σε κτυπήσει… Τίποτε˙ κλείσε το τηλέφωνο, τελείωσε τις δουλειές σου και κάνε αυτό μισή ώρα, και θα δεις!

Φύτεψες ένα δενδράκι κι αύριο – μεθαύριο θα κάνει καρπό!

Κι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Άγιος Βασίλειος, έτσι άρχισαν και έγιναν Φωστήρες της Οικουμένης!! Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, από κοσμικός είχε εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!!

Πόσοι κοσμικοί φαίνονται έτσι εξωτερικά…, και κατά βάθος είναι καλόγεροι!!»!!!

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης, Εκδόσεις Ι. Ησυχαστηρίου «Άγιος Εφραίμ» Κατουνάκια Αγίου Όρους.

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Ευχή: Τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου εὐχή μυστική, δι᾿ ἧς ἐπικαλεῖται τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ὁ αὐτό προορῶν

            Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος
Ἐλθέ τό φῶς τό ἀληθινόν, ἐλθέ ἡ αἰώνιος ζωή,
ἐλθέ τό ἀποκεκρυμμένον μυστήριον, ἐλθέ ὁ ἀκατονόμαστος θησαυρός,
ἐλθέ τό ἀνεκφώνητον πρᾶγμα, ἐλθέ τό ἀκατανόητον πρόσωπον,
ἐλθέ ἡ ἀΐδιος ἀγαλλίασις, ἐλθέ τό ἀνέσπερον φῶς,
ἐλθέ πάντων τῶν μελλόντων σωθῆναι ἡ ἀληθινή προσδοκία,
ἐλθέ τῶν κειμένων ἡ ἔγερσις, ἐλθέ τῶν νεκρῶν ἡ ἀνάστασις,
ἐλθέ ὁ δυνατός, ὁ πάντα ἀεί ποιῶν
καί μεταποιῶν καί ἀλλοιῶν μόνῳ τῷ βούλεσθαι!

Ο πρύτανης του ΑΠΘ Χαράλαμπος Φείδας για την πρόσκληση των φοιτητών του ΑΠΘ σε συμμετοχή στις δράσεις για το Europride!

 

https://youtu.be/ZFma4F9TezQ

Άγιος Μακάριος ο Μέγας: «Αλλά μόλις η ψυχή προστρέξει στον Θεό, πιστέψει και παρακαλέσει για τον εαυτό της το αλάτι της ζωής, το ήπιο και θεανθρώπινο Πνεύμα, τότε…»

«Όπως ακριβώς το κρέας χωρίς αλάτι σκουληκιάζει και όζει, έτσι και κάθε ψυχή που δεν έχει αλατιστεί με το Άγιον Πνεύμα, αυτό το επουράνιο αλάτι, σαπίζει και γεμίζει από την μεγάλη ρυπαρότητα των πονηρών λογισμών. Για αυτόν τον λόγο και το πρόσωπο του Θεού αποστρέφεται από την φοβερή βρομιά των μάταιων σκέψεων του ζόφους και των παθών των ζώντων σε μία τέτοια ψυχή· σε αυτήν κρυφά υπεισέρχονται τα κακά και οι φοβεροί σκώληκες, ήτοι τα κακά πνεύματα και οι σκοτεινές δυνάμεις· τρέφονται με αυτήν, φωλιάζουν εντός της, έρπουν σε αυτήν, την τρώνε και την ατιμάζουν. Αλλά μόλις η ψυχή προστρέξει στον Θεό, πιστέψει και παρακαλέσει για τον εαυτό της το αλάτι της ζωής, το ήπιο και θεανθρώπινο Πνεύμα, τότε το επουράνιο αλάτι, αφού κατέλθει, εξολοθρεύει τους φοβερούς σκώληκες, καταστρέφει την επιβλαβή κακοσμία και καθαίρει την ψυχή με την δράση της δύναμής του. Και όταν το αληθές αλάτι καταστήσει την ψυχή υγιή και αλώβητη, εκ νέου αρχίζει να υπηρετεί τον Επουράνιο Κύριο».

«Αλίμονο στο σώμα αν περιοριστεί στην φύση του, επειδή τότε εκείνο καταστρέφεται και πεθαίνει. Αλίμονο στην ψυχή αν περιοριστεί στην φύση της και βασίζεται μόνο στα έργα της, μην έχοντας κοινωνία, επαφή με το Θείο Πνεύμα, επειδή πεθαίνει, χωρίς να αξιωθεί την αιώνιο ζωή της Θεότητος».

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Να χαμογελάς... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Να χαμογελάς.

Να χαμογελάς ακόμα και στις πιο σκοτεινές τις μέρες.

Να εκπαιδεύεις τον εαυτό σου να αποφεύγει τη μιζέρια, όσο πιο πολύ μπορεί.

Γιατί η μιζέρια, μιζέρια πάντα θα γεννά. Η θλίψη, θλίψη. Και τα μούτρα θα πολλαπλασιάζονται όσο εσύ τα αφήνεις…

Να χαμογελάς.

Είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις σε αυτούς που σε αγαπούν. Αλλά δεν υπάρχει και καλύτερη απάντηση για όλους εκείνους που θέλουν το κακό σου. Δεν απαντάμε στο σκοτάδι με σκοτάδι Άνθρωπε…

Να χαμογελάς.

Να χαμογελάς πολύ. Και θα το δεις… Σιγά σιγά, θα νιώσεις τα μέσα σου να μαλακώνουν. Θα φύγουνε τα σύννεφα. Θα ομορφύνει γύρω σου ο κόσμος…

Να χαμογελάς. Είναι κομπλεξικό το κακό. Είναι κομπλεξικός ο διάολος. Και δεν το αντέχει, δεν το μπορεί, το να χαμογελούν οι άνθρωποι.

Δεν το αντέχει και φεύγει μακριά.

Δεν το αντέχει και εξαφανίζεται.

Να χαμογελάς, με όλο σου το είναι…


Πίσω από κάθε καλή μητέρα, υπάρχει ένας υπέροχος πατέρας: Ο δικός της!

Ήταν ο πρώτος που με κράτησε όταν ακόμη η μητέρα μου, κοιμόταν αποκαμωμένη από τη γέννα. Εκείνος που κέρναγε γλυκά όλο τον κόσμο και πάνω από το κουνάκι του νοσοκομείου, φώναζε «Έγινα πατέραααας» . Εκείνος που με κράταγε σφιχτά στο πορτ μπεμπέ και πέρναγε περήφανος την έξοδο, που με έκανε το πρώτο μου μπάνιο στο σπίτι.

Ήταν αυτός που έτρεχε καταπάνω μου μετά τη δουλειά για να με πάρει αγκαλιά, να με χορτάσει. Εκείνος που με τράβαγε εκατοντάδες φωτογραφίες και η μαμά μου, του έλεγε «Φτάνει, τι θα τις κάνεις τόσες;». Ο πρώτος που αγόρασε κάμερα και με τραβούσε βίντεο παντού. Η Μαρία στο εξοχικό. Η Μαρία στη παιδική χαρά.

Χόρτασα Χριστόν...

Να λέγεις την ευχή συνεχώς μέρα νύχτα και πότε πότε να παρακαλείς και τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ κι εκείνοι θα έρχονται και θα σε σκεπάζουν με τις φτερούγες τους.

Και λέγοντας την ευχή από το βάθος της καρδιάς σου, θα χορτάσεις Χριστόν.

Θα χορτάσεις Χριστόν, όπως είπε και κάποιος όταν κοινώνησε. Χόρτασα Χριστόν. Θεέ μου χόρτασα.

Για μέρες θα μπορώ να φωνάζω, δεν πεινώ, δεν διψώ. Χόρτασα. Μόνο όσοι το ένοιωσαν μπορούν να καταλάβουν αυτήν την λέξη. Χόρτασα.

Και μετά θα έρθουν τα γλυκά τα δάκρυα, τα χαρισματικά και θα πλημμυρίσεις από ουράνια αγαλλίαση και βεβαιωμένη την ελπίδα της σωτηρίας σου.

Μόνο στην Θεία Του μακροθυμία και ευσπλαχνία προσβλέπουμε.

“Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον ημάς.”

Ο Κύριος είναι οικτίρμων και ελεήμων.


Γέρoντας Χαράλαμπος ο κομποσκοινάς

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

ΤΟΥΡΚΟΙ: ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΘΝΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Μετά την παρουσίαση του «Ποινικού Μητρώου της Τουρκίας» με «5» Γενοκτονίες(Ελλήνων( Ιωνίας, Πόντου), Αρμενίων, Ασσυρίων, Κούρδων, Ελληνοκυπρίων κ.α) την οποία θεωρούν οι Τούρκοι ως «ένδοξη ιστορία», θα παραθέσω τις δηλώσεις γνωστών προσωπικοτήτων για το ποιόν των Τούρκων. Ο γράφων έχει ζήσει επί τριετία στην Σμύρνη και μπόρεσα να καταλάβω την αγριότητα αυτού του λαού, που όμοιος του δεν θα υπάρξει στον κόσμο. Ακόμη στον κόλπο της Σμύρνης ακούγονται οι οιμωγές των πνιγμένων, σφαγμένων, αιμόφυρτων και έντρομων γυναικοπαίδων που προσπαθούσαν να γλυτώσουν από το τουρκικό μαχαίρι, το βιασμό, τον ανασκολοπισμό και τον θάνατο. Αλλά και σήμερα γίνονται χειρότεροι. Αντί τα παιδιά τους να τα διδάξουν την Αρετή, Φιλοσοφία, Συνεργασία, Οικολογία, τέχνες και γράμματα τα διδάσκουν την «Γαλάζια Πατρίδα» για να τα μεταβάλουν σε «Γκρίζους Λύκους» δηλαδή να διαπράξουν νέες Γενοκτονίες και να αρπάξουν δια της βίας τη χώρα των άλλων. Ακόμη επαίρονται ότι έκαναν τζαμί την «Αγία Σοφία» και τη «Μονή της Χώρας» ένα ιστορικό Βυζαντινό μοναστήρι. Τέτοια βαρβαρότητα!

Προσωπικὸς ἀριθμὸς κρατουμένων ψηφιακῆς φυλακῆς

ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Θέσπιδος 11 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ. 210 8025211 estiapm@gmail.com

Ἡ κυβέρνηση τοῦ Κ. Μητσοτάκη συνεχίζει ἀπτόητη τὴν οἰκοδόμηση τῆς ψηφιακῆς φυλακῆς γιὰ τοὺς Ἕλληνες πολῖτες. Διέρρευσε πρὸ ἡμερῶν ἀπὸ φιλοκυβερνητικὸ μέσο, ἡ πρόθεσή της νὰ δοθεῖ ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς (ΠΑ) στοὺς πολῖτες στὸ τέλος τοῦ καλοκαιριοῦ. Μὲ τὸν ΠΑ καὶ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἐπιβολή του, δικαιώνονται οἱ ἀντιδράσεις στὴν ψηφιακὴ ταυτότητα, ἡ ὁποία μὲ αὐτὸν τὸν ἀριθμὸ θὰ γίνει κάρτα δικαιωμάτων, ἀποκλείοντας ἀπὸ τὰ δικαιώματά τους, τοὺς πολῖτες ποὺ δὲν ἐπιθυμοῦν νὰ τὴν παραλάβουν.

Τό τραγικό εἶναι ὅτι κανένας ἀπὸ τοὺς πολιτικούς ἀρχηγούς πού πῆγαν νὰ ψηφίσουν εἶχαν τὴν νέα ἠλεκτρονική ταυτότητα (ὅπως εἴδαμε “on camera”) – ὁ δὲ κος Μητσοτάκης πῆγε μὲ τὸ δίπλωμα ὁδήγησης. Γιατί ἄραγε δὲν ἔσπευσαν οἱ ἴδιοι νὰ πάρουν τὴν τόσο πολυδιαφημισμένη καὶ «ἐξυπηρετική» νέα ἠλεκτρονική ταυτότητα;

«Εγχειρίδια» διαστροφής κι παιδεραστίας για παιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών με τις «ευλογίες» του ΠΟΥ!

Σοκάρουν όσα ξεκινούν να διδάσκονται σε μικρά παιδιά στην Γαλλία

«Τα αγόρια μπορούν να αγαπήσουν άλλα αγόρια», «Τα αγόρια μπορούν να γίνουν κορίτσια αλλάζοντας φύλο», «Η ευχαρίστηση της σεξουαλικής επαφής μέσω του πρωκτού και του κόλπου»,

«Στο ζήτημα των ΛΟΑΤΚΙ+, εξήγησε τη σημασία κάθε γράμματος, προσθέτοντας ότι μπορείς να αλλάξεις φύλο και να πάρεις αναστολείς για να μπλοκάρεις την καθυστέρηση των πρωτογενών και δευτερογενών χαρακτηριστικών του φύλου, όπως είναι τα γένια και οι τρίχες».

Αυτά είναι μερικά παραδείγματα, που είναι συγκεντρωμένα σε έναν πίνακα που εξηγεί τι πρέπει να διδάσκεται σε παιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών, στο μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα γαλλικά σχολεία, που βασίζεται στα περίφημα «πρότυπα του ΠΟΥ», που φέρονται να έχουν υιοθετηθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους η Γαλλία, η Κύπρος ή οι σκανδιναβικές χώρες, και αντλούνται από το έργο κάποιου Άλφρεντ Κίνσεϊ και των συνεργατών του.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2024

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Ἐργαλεῖο χειραγώγησης οἱ παρελάσεις ὁμοφυλοφίλων»

 


Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: Ἐργαλεῖο χειραγώγησης οἱ παρελάσεις ὁμοφυλοφίλων», Κυριακή 24 Ἰουνίου 2024.

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/


Ένας υπέροχος παππούς ζωγραφίζει το παλιό αλφαβητάρι σε σχολείο της Πάτρας


Η Λόλα, ο Μίμης, Η Έλλη, Η ‘Αννα και τα παιχνίδια τους…

Ποιος μπορεί να ξεχάσει το αναγνωστικό που μας συνόδευε στα θρανία της Α’ τάξης του δημοτικού;

Οι ονειροπόλοι ήδη συλλαβίζουν τις προτάσεις από το βιβλίο που πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1956 και έμεινε γνωστό για τις εικονογραφήσεις και τα χαρακτηριστικά του παραδείγματα.

Πολλά χρόνια μετά ο κ. Γιώργος Κατσίποδος ζωντάνεψε την Λόλα και την Άννα στους τοίχους του δημοτικού σχολείου στο Σούλι της Πάτρας!

Ἁγίου Σεραφείμ τοῦ Σαρώφ: Ὁ σκοπός τῆς ζωῆς μας

Ἦταν Πέμπτη, γράφει ὁ Μοτοβίλωφ (ὁ κτηματίας Νικόλαος Μοτοβίλωφ, πού τό 1831 θεραπεύθηκε θαυματουργικά ἀπό σοβαρή ἀσθένεια μέ τήν προσευχή τοῦ ὁσίου Σεραφείμ). Ἡμέρα συννεφιασμένη. Τό χιόνι στή γῆ εἶχε ἀνεβῆ στούς 25 πόντους, ἐνῶ ἀπό τόν οὐρανό ἐξακολουθοῦσαν νά πέφτουν πυκνές νιφάδες, ὅταν ὁ πατήρ Σεραφείμ ἄρχισε νά συζητᾶ μαζί μου. Μέ ἔβαλε νά καθήσω στόν κορμό ἑνός δένδρου πού μόλις εἶχε κόψει, καί ὁ ἴδιος κάθησε ἀπέναντί μου. Βρισκόμασταν μέσα στό δάσος, κοντά στό ἐρημητήριό του, πάνω στόν λόφο πού κατέληγε στίς ὄχθες τοῦ ποταμοῦ Σάρωφκα.

— Ὁ Κύριος μοῦ ἀπεκάλυψε, εἶπε ὁ μεγάλος στάρετς, ὅτι ἀπό τά παιδικά σας χρόνια ἐπιθυμούσατε πολύ νά μάθετε ποιός εἶναι ὁ σκοπός τῆς χριστιανικῆς ζωῆς, καί εἴχατε ρωτήσει πολλές φορές μεγάλες πνευματικές προσωπικότητες.

— Πράγματι, ἀπάντησα, ἀπό τήν ἡλικία τῶν δώδεκα ἐτῶν μέ ἀπασχολοῦσε ἐπίμονα αὐτός ὁ λογισμός καί εἶχα ἀπευθυνθῆ σέ πολλούς πνευματικούς ἀνθρώπους, ἀλλά οἱ ἀπαντήσεις τους δέν μέ ἱκανοποιοῦσαν.

Chat Control: Σφοδρές αντιδράσεις για τη δημιουργία καθεστώτος μαζικής παρακολούθησης από την ΕΕ


Γράφει ο Νικόδημος Καλλιντέρης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατόρθωσε να συσπειρώσει πολιτικούς διαφορετικών κομμάτων και ιδεολογιών, ειδικούς της πληροφορικής, νομικούς και ακτιβιστές κατά του επερχόμενου Κανονισμού “Child Sexual Abuse Material” ο οποίος σύμφωνα με τους συντάκτες του στοχεύει στην αντιμετώπιση της διακίνησης στον κυβερνοχώρο υλικού παιδικής πορνογραφίας!

Στην πραγματικότητα το νομοθέτημα αυτό εγκαθιδρύει ένα καθεστώς αδιάκριτου και άνευ προϋποθέσεων προληπτικού «σκαναρίσματος»/ελέγχου (εξ ου και το παρατσούκλι “Chat Control”) όλων των ιδιωτικών ψηφιακών συνομιλιών μας σε όλες τις γνωστές εφαρμογές (viber, signal, telegram, messenger, whatapp, κ.λπ), με το πρόσχημα της πάταξης της διαδικτυακής μετάδοσης παράνομου περιεχομένου.

Οι συμβολισμοί του ερχομού του Αγίου Πνεύματος


Το Άγιο Πνεύμα ήλθε πενήντα μέρες μετά το Πάσχα, για να μας υπενθυμίζει τον Παλαιό Νόμο (τις Δέκα Εντολές) πού δόθηκε στο Μωϋσή.

Οι Ισραηλίτες πήραν τις Δέκα Εντολές πενήντα ήμερες μετά τη διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης. Αξιοπρόσεκτη, μάλιστα, είναι η σχέση πού έχουν τα τωρινά μ’ εκείνα τα παλιά. Εκεί ήταν το όρος, εδώ το υπερώο. Εκεί ήταν το πυρ, εδώ οι πύρινες γλώσσες. Αντί για τις βροντές και τη νεφέλη πού είχαμε εκεί, εδώ τώρα έχουμε το δυνατό φύσημα του ανέμου.

Το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε με τη μορφή γλωσσών, για να δείξει τη συγγένειά Του με το ζώντα Λόγο, το Χριστό. Ή ακόμη, για να δείξει ότι οι Απόστολοι επρόκειτο να διδάξουν και να οδηγήσουν με τη γλώσσα όλα τα έθνη. Οι γλώσσες ήταν πύρινες, για να δείξει ότι ο Θεός είναι πυρ κατανάλισκαν και καθαρίζει, όπως ή φωτιά. Οι γλώσσες φάνηκαν χωριστά πάνω απ’ τον καθένα για να δειχθούν έτσι τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, τα όποια μοιράζονται στον καθένα.

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς Ἐπισκόπου Ἀχρίδος: Ποιά εἶναι ἡ βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Διάβασες στὸ Εὐαγγέλιο τοὺς λόγους τοῦ Χριστοῦ: «Πᾶσα ἁμαρτία καὶ βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δὲ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις… οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι» (Ματθ.12,31-32). Καὶ ρωτᾶς τί σημαίνει βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Εἶναι ἡ βλασφημία κατὰ τῆς ἀλήθειας καὶ τῆς ζωῆς, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἄπιστος ποὺ μισεῖ καὶ διώκει τὴν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, βλασφημεῖ κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ αὐτόχειρας ποὺ μισεῖ καὶ ἀφαιρεῖ τὴ ζωή του, βλασφημεῖ κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἐφόσον τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἀποκαλεῖται καὶ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας καὶ τῆς ζωῆς. Στὸ εὐαγγέλιο τοῦ Ἰωάννη γράφεται ὅτι ὁ Χριστὸς τρεῖς φορὲς ἐπικαλέσθηκε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μὲ τὴ σημασία τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας: «Ὁ δὲ παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ὅ πέμψει ὁ πατὴρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καὶ ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἃ εἶπον ὑμῖν…» (Ἰωαν. 14, 26) -«ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὅν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας…» (Ἰωάν. 15,26)- «ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰωάν. 16, 13). Ἐκεῖνος, λοιπόν,ποὺ ἀρνεῖται καὶ χλευάζει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἀρνεῖται καὶ χλευάζει τὸν Θεὸ ποὺ εἶναι τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας.

«Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας…»

 

Όποιος μετά προσοχής λέγει αυτή την προσευχή , αυθόρμητα φθάνει στο φόβο και τον τρόμο από τη συνείδηση της αναξιότητάς του να δεχθεί στη μολυσμένη ψυχή του το Άγιο Πνεύμα.

«Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας…». Αυτά τα λόγια σαν να ενθαρρύνουν την ψυχή, λέγουν ότι το Άγιο Πνεύμα που είναι Θεός, ένα πρόσωπο της αχωρίστου Αγίας Τριάδος, επιβλέπει σε όλους όσους ζουν στην γη και επικαλούνται το άγιο όνομα Του και είναι έτοιμο να βοηθήσει κάθε ψυχή και να προσφέρει παρηγοριά και ενίσχυση.

Βασιλεύ Ουράνιε! Εσύ βλέπεις πόσο άσχημα είμαι! Η ψυχή μου είναι αιχμάλωτη στα πάθη και τα ελαττώματα και δεν έχω δυνάμεις να πολεμήσω εναντίον τους. Νιώθω αδύναμος κάτω από το βάρος των αμαρτιών μου. Ποιος μπορεί να με σώσει και να με παρηγορήσει στην απελπιστική μου κατάσταση εκτός από Σένα Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας;

Η Πεντηκοστή είναι η γιορτή της υπενθύμισης της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο

«Πάλιν οὖν αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησε λέγων· ᾿Εγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου· ὁ ἀκολουθῶν ἐμοὶ οὐ μὴ περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ᾿ ἕξει τὸ φῶς τῆς ζωῆς» (Ιωάν. 8,12)

Τότε ὁ ᾿Ιησοῦς τοὺς μίλησε πάλι καὶ τοὺς εἶπε· «᾿Εγὼ εἶμαι τὸ φῶς τοῦ κόσμου· ὅποιος μὲ ἀκολουθεῖ δὲν θὰ πλανιέται στὸ σκοτάδι, ἀλλὰ θὰ ἔχει τὸ φῶς ποὺ ὁδηγεῖ στὴ ζωή».

Στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής της Πεντηκοστής ο Χριστός επισημαίνει έναν μεγάλο κίνδυνο που αντιμετωπίζουμε οι άνθρωποι: είναι αυτός του να περπατάμε και να περιπλανιόμαστε στο σκοτάδι.
Σκοτάδι για τον άνθρωπο του Θεού είναι η ζωή χωρίς την πυξίδα των εντολών του Θεού. Χωρίς το πρόσωπο του Χριστού ως προτεραιότητα καρδιακή.
Σκοτάδι είναι η αποθέωση του εγώ μας.
Σκοτάδι είναι ο μηδενισμός της αιωνιότητας και η αποθέωση του παρόντος κόσμου, η αίσθηση ότι τα πάντα τελειώνουν εδώ και, επομένως, χρειάζεται να απολαύσουμε αυτή τη ζωή χωρίς μέτρο στις επιθυμίες μας, χωρίς όρια, χωρίς ενσυναίσθηση, αλλά με κέντρο το εγώ, το τώρα, το αίσθημα ότι οι άλλοι μάς οφείλουν.

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ [: Εφ. 5,8-16] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [ Υπομνηματισμός των χωρίων Εφ. 5,5-21, Ομιλίες ΙΗ’-ΙΘ΄]



ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ΛΟΥΚΑ[: Εφ. 5,8-16]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[ Υπομνηματισμός των χωρίων Εφ. 5,5-21, Ομιλίες ΙΗ’-ΙΘ΄]

[Ομιλία ΙΗ΄]:«Τοῦτο γάρ ἐστε γινώσκοντες, ὅτι πᾶς πόρνος ἢ ἀκάθαρτος ἢ πλεονέκτης, ὅς ἐστιν εἰδωλολάτρης, οὐκ ἔχει κληρονομίαν ἐν τῇ βασιλείᾳ τοῦ Χριστοῦ καὶ Θεοῦ. Μηδεὶς ὑμᾶς ἀπατάτω κενοῖς λόγοις· διὰ ταῦτα γὰρ ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας(:Φυλαχτείτε απ’ όλα αυτά, διότι πρέπει να ξέρετε καλά αυτό, ότι κάθε πόρνος ή ακάθαρτος ή πλεονέκτης, ο οποίος ουσιαστικά είναι ειδωλολάτρης, αφού η λατρεία του χρήματος απορροφά ολόκληρη την καρδιά του, δεν έχει κανένα δικαίωμα κληρονομιάς στην Βασιλεία του Χριστού και Θεού. Αυτή είναι η μόνο αλήθεια. Κι ας μη σας εξαπατά κανείς με λόγια κούφια και ψεύτικα· διότι για τα αμαρτήματα αυτά έρχεται η οργή του Θεού πάνω στους απείθαρχους και ανυπότακτους ανθρώπους)» [Εφ.5, 5-6].

Λόγος στὸ Γενέσιο τοῦ Προδρόμου (24/6)

 Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ

Ο Τίμιος Προδρομος, 16ος αιώνας
Στὴν ἱστορία τοῦ ἀνθρώπινου γένους ὑπάρχουν μόνο δύο σημαντικὰ γεγονότα, τὰ ὁποῖα ὁ Θεὸς προαναγγέλλει μέσῳ τοῦ Ἀρχαγγέλου Του Γαβριήλ. Αὐτὰ εἶναι ἡ κατὰ σάρκα Γέννηση τοῦ Προαιώνιου Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ γέννηση τοῦ Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου, τοῦ μείζονος «ἐν γεννητοῖς γυναικῶν» (Ματθ. 11, 11), σύμφωνα μὲ τὸν λόγο τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Χρονικὰ ὅμως προηγήθηκε ὁ εὐαγγελισμὸς τοῦ Ζαχαρία καὶ ἡ σύλληψη τοῦ Τιμίου Προδρόμου —ἀφοῦ ἔπρεπε νὰ προηγηθεῖ καὶ στὴ γέννησή του καὶ στὸ ἔργο τοῦ εὐαγγελισμοῦ τῶν ἀνθρώπων—, καὶ ἀκολούθησε ὁ Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου καὶ ἡ σύλληψη τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ. Γι᾽ αὐτὸ καί, σύμφωνα μὲ τὶς σχετικὲς εὐαγγελικὲς διηγήσεις, ἡ Ἐκκλησία μας καθόρισε νὰ ἑορτάζουμε τὴ σύλληψη τοῦ Προδρόμου στὶς 23 Σεπτεμβρίου καὶ μετὰ ἀπὸ ἕξι μῆνες, στὶς 25 Μαρτίου, τὸ μέγιστο γεγονὸς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Παρθένου Μαρίας. Μετὰ δὲ ἀπὸ ἐννέα μῆνες ἀμφοτέρων τῶν εὐαγγελισμῶν τούτων ἑορτάζουμε τὴ γέννηση τῶν προμηνυθέντων: Στὶς 24 Ἰουνίου τὸ Γενέθλιο τοῦ Ἰωάννη καὶ στὶς 25 Δεκεμβρίου τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ.