Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

Κυριακή Ζ΄ τοῦ Ματθαίου - Ἡ θεραπεία τῶν δύο τυφλῶν


Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ
Ἡ θεραπεία τῶν δύο τυφλῶν
(Ματθ. θ΄ 27-35)

Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, μὲ τὸ σῶμά πού ἔλαβε ἀπὸ ἐμᾶς πρὸς χάριν μας, κατὰ τή συναναστροφή του μέ τοὺς ἀνθρώπους, ἐθεράπευσε πολλοὺς σωματικά καί πνευματικά τυφλούς. Ἢ μᾶλλον, ἐὰν κανεὶς σκεφθεῖ τὴν ἀνάβλεψη τῆς διάνοιας, ποὺ εἶναι ἡ μετάθεση ἀπὸ τὴν ἀπιστία στήν πίστη καὶ ἀπὸ τὴν ἄγνοια στήν ἐπίγνωση τοῦ Θεοῦ, δέν εἶναι δυνατὸν οὔτε κἀν νά ἀπαριθμήσει τυφλούς πού ἀνέβλεψαν μέ τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Κυρίου. Αὐτοὶ εἶναι ἀριθμημένοι μόνον ἀπὸ Ἐκεῖνον πού ἔχει ἀριθμημένες τίς τρίχες τῆς κεφαλῆς μας. Ἐὰν ὅμως σκεφθοῦμε τὴν ἀνάβλεψη τῶν σωματικῶν ὀφθαλμῶν, καὶ ὡς πρὸς αὐτὴν θὰ εὕρωμε πολλοὺς νά ἔχουν θεραπευθεῖ ἀπὸ τὸν Χριστό, ἄλλους μέ μόνο τὸν λόγο, ἄλλους μέ τὴν ἁφή. Ὁρισμένους δὲ καὶ μόνον μέ τὸ νά προσπέσουν σ’ Αὐτόν, καί μέ τὸ νά τὸν πλησιάσουν. Ἐπίσης καὶ μερικούς πού ἔλαβαν τὴν ἴαση καί μέ τὸ πτύσμα του ἢ καί μέ χρῖσμα πηλοῦ…

Η εμφάνισις του Αγίου Παντελεήμονος στον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη και τον Άγιο Νικόλαο Πλανά


Άγιος Παντελεήμων

Η θαυμαστή εμφάνιση του αγίου Λουκιλλιανού και του Αγίου Παντελεήμονος στον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη (2 Ιουνίου 1979)

Είναι ζωντανή η παρουσία των Αγίων! Και όταν ακόμη εμείς δεν τους βρίσκουμε, εκείνοι μας βρίσκουν!

Όταν έφυγα από τον «Τίμιο Σταυρό» και πήγα στην «Παναγούδα», το Καλύβι ήταν εγκαταλελειμμένο. Ίσα που βόλεψα κάπως ένα κελλί, για να μείνω. Είχα πάρει μαζί μου ό,τι πράγματα είχα. Τα Μηναία τα είχα ακόμη στα κουτιά. Ήρθε η ώρα να κάνω Εσπερινό. Αλλά που να βρώ τα Μηναία!… Πήρα το ημερολόγιο να δώ ποιός Άγιος γιορτάζει. Είχα χάσει όμως και τα γυαλιά, και δεν έβλεπα τα μικρά γράμματα από το ημερολόγιο, για να δώ τον εορταζόμενο Άγιο, να κάνω κομποσχοίνι για τον Εσπερινό. Τρία τέταρτα έψαχνα· τίποτε. «Θα περάση η ώρα ψάχνοντας, είπα. Ας πώ: “Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών”».

Ὁμιλία στὴν μνήμη τοῦ ἁγίου μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος (27/7)

Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ


Ο άγιος Παντελεήμων (13ος αι.), φορητή εικόνα, ιερά μονή Αγίας Αικατερίνης, Όρος Σινά

Παντελεήμων, ὁ μεγαλομάρτυς Χριστομάρτυς, ὁ τοῦ Παντελεήμονος Θεοῦ ἐπώνυμος, ἡ δόξα τῶν μαρτύρων καὶ τὸ κόσμημα τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ταχὺς τῶν πιστῶν ἀντιλήπτορας καὶ ἰατρός, ἡ βρύση τῶν θαυμάτων καὶ τὸ πέλαγος τῶν ἰαμάτων, τὸ γλυκὺ στοὺς πιστοὺς καὶ πράγμα καὶ ὄνομα, συνεκάλεσε τὴ σημερινὴ ὁμήγυρη μαζὶ καὶ πανήγυρη, καὶ συνάθροισε ἐμᾶς,

τὸν φιλόχριστο καὶ φιλομάρτυρα λαὸ τοῦ Θεοῦ στὸν περικαλλή του τοῦτο ναό, γιὰ νὰ στέψουμε τὴ μαρτυρικὴ κεφαλή του μὲ ὕμνους καὶ ᾠδὲς πνευματικὲς καὶ νὰ δοξάσουμε τὸν Κύριο, ποὺ τὸν ἀντιδόξασε πλουσιοπάροχα καὶ στὴ γῆ καὶ στὸν οὐρανό.

Άγιος Σοφρώνιος του Έσσεξ: “Αυτός είναι ο σωστός τρόπος και έτσι γίνεται η εξομολόγηση..”


“Αν δούμε ένα κατάλογο αμαρτημάτων, 200, 300, 500 αμαρτήματα, όλα τα έχουμε κάνει.

Θα πηγαίνουμε τώρα να εξομολογούμεθα με τον κατάλογο των αμαρτημάτων στον πνευματικό μας πατέρα με τις ώρες; Δεν είναι έτσι. Κάποτε, κάποτε, όταν κανείς θέλει να κάνει μια γενική εξομολόγηση των αμαρτημάτων, όταν επιστρέφει στην εκκλησία ή προς το τέλος της ζωής του, εντάξει μπορεί να το κάνει και αυτό.

Τα smartphones δεν είναι ασφαλή για παιδιά κάτω των 13 ετών



Η πρόσβαση των παιδιών κάτω των 13 ετών σε smartphone και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται με βαθιές αλλαγές στην ψυχική υγεία και ευημερία των νεαρών ενηλίκων, λένε οι ερευνητές.

Η χρήση smartphone πριν τα 13 συνδέεται με σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας, σύμφωνα με παγκόσμια μελέτη σε περισσότερους από 100.000 νέους. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Human Development and Capabilities», διαπίστωσε ότι άτομα ηλικίας 18 έως 24 ετών που απέκτησαν το πρώτο τους smartphone στα 12 ή νωρίτερα, είχαν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αυτοκτονικές σκέψεις, επιθετικότητα, αποσύνδεση από την πραγματικότητα, χαμηλή συναισθηματική ρύθμιση και μειωμένη αυτοεκτίμηση.

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 27.7.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ' , Β΄ Τιμ.2,1-10]

    Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο * 


“Τέκνον Τιμόθεε, ἐνδυναμοῦ ἐν τῇ χάριτι τῇ ἐν Χριστῷ Ἰηοοῦ, καὶ ἃ ἤκουσας παρ’ ἐμοῦ διὰ πολλῶν μαρτύρων, ταῦτα παράθου πιστοῖς ἀνθρώποις, οἵτινες ἱκανοὶ ἔσονται καὶ ἑτέρους διδάξαι»


Σήμερα, εὐλογημένοι Χριστιανοί, εἶναι Κυριακὴ κατὰ τὴν ὁποία συμπίπτει καὶ ἡ ἑορτὴ τοῦ ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος, καὶ γι’ αὐτὸ τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα εἶναι τοῦ ἁγίου, καὶ ἀπὸ αὐτὸ θὰ περιορισθοῦμε σήμερα μόνον στὴν πρώτη φρᾶσι.

Ἀπευθυνόμενος ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὸν μαθητή του ἀπόστολο Τιμόθεο, δίνει ὁδηγίες καὶ συμβουλές, γιὰ νὰ ἐπιτελῆ σωστὰ τὸ ἀπο-στολικὸ ποιμαντικὸ ἔργο. Ἔργο δύσκολο καὶ πολὺ ὑπεύθυνο, γι’ αὐτὸ χρειάζεται βοήθεια καὶ δύναμι. Εἶναι μία εἰδικὴ περίπτωσις στὴν ὁποία δὲν ὠφελεῖ σε τίποτε ἡ οἰκονομικὴ ἐνίσχυσις, ἡ κοσμικὴ σοφία καὶ τέχνη, οὔτε οἱ τεχνολογικὲς ἐπινοήσεις. Ὑπάρχει μία διαφορετικὴ πηγὴ βοή-θειας. Εἶναι ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ, καὶ αὐτὴ ἡ πηγὴ βοήθειας ὑποδεικνύεται ἀπὸ τὸν Παῦλο ὡς ἡ μόνη ἀναγκαία στὴν ὁποία πρέπει νὰ ἀνατρέχη ὁ Τιμόθεος. Τὶ λέγει; «Ἐνδυναμοῦ ἐν τῇ χάριτι τῇ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ». Ἡ πηγὴ τῆς δυνάμεώς σου εἶναι ἡ χάρις τοῦ Χριστοῦ. Σ’ αὐτὴν νὰ προσ-τρέχης καὶ θὰ ἔχεις δύναμι γιὰ νὰ ἐπιτελῆς τὸ διδακτικό, ἀποστολικό, ποιμαντικὸ ἔργο.

Ελβετία: Η διατροφική χούντα προχωρά – Δόγμα του «σοκ» με αποτρεπτικές εικόνες στις συσκευασίες κρέατος όπως στα τσιγάρα!

Ένα ακραία παρανοϊκό μέτρο συζητείται στην Ελβετία - Η οικοφασιστική ατζέντα σπρώχνει βήμα - βήμα την αγορά στην ποινικοποίηση του κρέατος


Μια εξωφρενική είδηση από την «εξελιγμένη» Ελβετία, έρχεται να μας δείξει το που οδηγείται η διατροφική σχιζοφρένεια της λεγόμενης «πράσινης» ατζέντας.

Οδηγώντας τη διατροφική πολιτική στην ενοχοποίηση, και κατόπιν στην ποινικοποίηση του κρέατος, η οικοφασιστική ατζέντα φαίνεται ότι προχωρά ακάθεκτη τα σχέδιά της, ειδικά στην Ευρώπη.

Νομοθετικά όργανα και περιβαλλοντικές οργανώσεις ασκούν πιέσεις στην Ελβετική κυβέρνηση ώστε να θεσπιστεί ένα σύστημα αρνητικής σήμανσης στις συσκευασίες κρεάτων. Δηλαδή όπως ακριβώς γίνεται και στα πακέτα τσιγάρων, να αναγράφονται προειδοποιήσεις και ενημερωτικά μηνύματα που θα συνοδεύονται από σοκαριστικές εικόνες για τις «δραματικές επιπτώσεις» της κατανάλωσης κρέατος!

Όταν η Αγία Παρασκευή εμφανίστηκε στον Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη

«… Όλα τα παιδάκια πήγαιναν σχολείο μια φορά την ημέρα. Το Ιακωβάκι πήγαινε δύο. Το αγαπούσε πολύ, γιατί το σχολείο του στα πρώτα χρόνια ήτανε κι Εκκλησία, της Αγίας Παρασκευής.

Αργά το απόγευμα πήγαινε κι άναβε τα καντήλια. Πήγαινε μόνο του το παιδί και του άρεσε να μένει μέχρι το νύχτωμα. Προσευχότανε όσο ήξερε κι όσο μπορούσε. Έπειτα έπαιρνε τον κατήφορο για το σπίτι, αφήνοντας το δάσος με τα πεύκα. Ένα απόγευμα όμως, θα᾽ τανε τότε οκτώ-εννέα ετών, εκεί που προευχότανε του εμφανίστηκε ολοζώντανη η αγία Παρασκευή ως μοναχή, όπως ήτανε στην εικόνα. Το παιδί τρόμαξε, το ᾽βαλε στα πόδια κι έφτασε λαχανιασμένο στο σπίτι. Ούτε γύρισε να κοιτάξει πίσω από τον φόβο του.

Ξαναπήγε άλλη μέρα ν᾽ ανάψει τα καντήλια και του εμφανίστηκε πάλι. Και πάλι τρόμαξε. Έφυγε τρέχοντας τον κατήφορο, μα η Αγία βγήκε από το ναό, μίλησε γλυκά και καθησύχασε το παιδάκι. Αυτό, τώρα, σταμάτησε να τρέχει, γύρισε να δεί ποιος του μιλούσε. Η Αγία του εξήγησε ποια είναι, του ᾽πε να μη φοβάται, και το Ιακωβάκι ανέβηκε δειλά δειλά πάλι προς το εκκλησάκι. Έκατσε κοντά της και την άκουσε προσεκτικά. Η εμφάνιση της Αγίας Παρασκευήςεπαναλήφθηκε πολλές φορές. Το Ιακωβάκι συνήθισε και δε φοβότανε πιά. Καθόσανε δίπλα δίπλα και μιλάγανε… τέτοια οικειότητα και αφελή παρρησία ο μικρός! Σε μία από τις πρώτες εμφανίσεις της η Αγία, όταν είχε ξεθαρρέψει ο μικρός, του είπε:

Αγία Παρασκευή: Η ηρωική παρθενομάρτυς της αρχαίας Εκκλησίας

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

Η Εκκλησία μας έχει να επιδείξει «νέφος μαρτύρων», ανδρών και γυναικών, νέων και γερόντων, ευγενών και ασήμων, πλουσίων και φτωχών, ελευθέρων και δούλων. Είναι οι καλλίμαχοι Μάρτυρες, οι οποίοι κλήθηκαν από τις περιστάσεις, να δώσουν τη μαρτυρία τους για τον Εσταυρωμένο και Αναστάντα Χριστό, ως τον μοναδικό Λυτρωτή του ανθρωπίνου γένους. Τη μαρτυρία τους αυτή επισφράγισαν με απίστευτες ταλαιπωρίες, το αίμα τους, και εν τέλει με την ίδια του τη ζωή. Ένα τέτοιο εύοσμο άνθος της αρχαίας Εκκλησίας είναι η μεγαλομάρτυς και παρθενομάρτυς αγία Παρασκευή.

Γεννήθηκε στη Ρώμη το 2ο μ. Χ. αιώνα, όταν οι σκληροί και απάνθρωποι διωγμοί κατά τον Χριστιανών ήταν σε πλήρη εφαρμογή. Οι ευσεβείς χριστιανοί γονείς της Αγαθόνικος και Πολιτεία, προφανώς ελληνικής καταγωγής, οικονομικά εύποροι και κοινωνικά καταξιωμένοι, μετέδωσαν στην μονάκριβη κόρη τους την ευσέβειά τους και την πίστη στο Σωτήρα Χριστό.

Πώς έγιναν 1,5 εκατομμύριο Ορθόδοξοι από 3 άτομα;


Ο Λουΐς Αντώνιο Τόρρες Εσκβίρελ γεννήθηκε στην Κολομβία. Στις 8 Νοεμβρίου 2020 χειροτονήθηκε στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μπογκοτά τιτουλάριος Επίσκοπος Άσσου Τιμόθεος, Βοηθός Επίσκοπος της Μητροπόλεως Μεξικού.

Τη χειροτονία τέλεσε ο Μητροπολίτης Μεξικού Αθηναγόρας, συμπαραστατούμενος από τον Αρχιεπίσκοπος Ντάλας και Νοτίου Αμερικής Αλέξανδρο (Μετροπόλια) και τον Επίσκοπο Μυρίνης Αθηναγόρα.Μιλάει άπταιστα ελληνικά και διηγείται ιστορίες με τον Φιντέλ Κάστρο στην Κούβα, την φτώχεια και τους εμφύλιους πολέμους στην Κολομβία και την Βενεζουέλα.

Οι μαντραχαλάδες που παριστάνουν τις γυναίκες αποκλείονται επίσημα από τα αμερικανικά ολυμπιακά αθλήματα


Η Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Επιτροπή των Ηνωμένων Πολιτειών (USOPC) απαγόρευσε στις τρανς γυναίκες να συμμετέχουν σε ολυμπιακά αθλήματα, σύμφωνα με εκτελεστικό διάταγμα που υπέγραψε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ τον Φεβρουάριο.

Η νέα πολιτική, που δημοσιεύθηκε επίσημα στις 18 Ιουλίου, αναφέρει την ανάγκη διασφάλισης ενός «δίκαιου και ασφαλούς» ανταγωνιστικού περιβάλλοντος για τις γυναίκες και θα εφαρμόζεται από όλους τους συνδεδεμένους αθλητικούς οργανισμούς.

Η USOPC δημοσίευσε μια ενημερωμένη έκδοση της «Πολιτικής Ασφάλειας Αθλητών» στον ιστότοπό της τη Δευτέρα, με ημερομηνία 18 Ιουλίου.

Ο Διάβολος στο μυαλό. μέρος 2ο


…ο εχθρός, δε με δένει με δεσμά που εγώ μισώ, με δένει με δεσμά που μου αρέσουνε και χαίρομαι δεμένος. Να ‘σαι νικημένος, να ‘σαι σκλαβωμένος σε κάτι και να χαίρεσαι κι όλας. Εκεί είναι η πονηριά του διαβόλου, όταν ο διάβολος έρχεται σαν χάρισμα, σαν αρετή, ντυμένος με το ένδυμα της ελευθερίας, είμαι ελεύθερος να κάνω ότι θέλω.

Τού π. Νίκωνα

θέλει εξάσκηση. Όπως τα μαθαίνουμε όλα, με εξάσκηση, με επιμονή, λίγο λίγο.
Να μάθουμε να είμαστε ξύπνιοι να μην είμαστε αφηρημένοι. Μάς μιλάει κάποιος. Τι μας λέει τώρα; Να προσέχουμε! Φεύγει το μυαλό μας; Να το ξαναφέρουμε. Ξεχάστηκα, έχασα κάτι που είπε. Όπου είναι το σώμα μας να είναι και το μυαλό μας. Όχι να’ ναι αλλού το σώμα, αλλού εμείς, κι αλλού το μυαλό.

Πανηγυρίζει ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός Αγίου Παντελεήμονα Φλώρινας


Την Κυριακή 27 Ιουλίου η Φλώρινα τιμά τη μνήμη του Αγίου Παντελεήμονος του Ιαματικού, πολιούχου της πόλεως, με επίκεντρο του εορτασμού τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Παντελεήμονος.

Πρόγραμμα Ακολουθιών:

Σάββατο, 26 Ιουλίου

Ώρα 19:30 Πολυαρχιερατικός Εσπερινός και λιτάνευση της ιεράς εικόνος του Αγίου Παντελεήμονος στους δρόμους της πόλεως.

Κυριακή, 27 Ιουλίου

Ώρα 07:00- 10.30 π.μ. Όρθρος και Αρχιερατικό Συλλείτουργο.

Στις ακολουθίες έχουν προσκληθεί και θα λάβουν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Σισανίου και Σιατίστης κ. Αθανάσιος και Καστορίας κ. Καλλίνικος.

Προσκαλείσθε να συμμετάσχετε στις λατρευτικές εκδηλώσεις της πανηγύρεως του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού.

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025

Άγιος Παΐσιος: Ασφαλίσου, βρε παιδάκι μου, στον Θεό


-Γέροντα, νιώθω μιά ανασφάλεια, έχω άγχος.

-Ασφαλίσου, βρε παιδάκι μου, στον Θεό. Μόνον την ασφάλεια του αυτοκινήτου ξέρεις; Την ασφάλεια του Θεού δεν την ξέρεις;

Κάνε τον σταυρό σου και, πριν κάνης οτιδήποτε, πες: «Χριστέ μου, Παναγία μου, βοήθησέ με». Υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια από την εμπιστοσύνη στον Θεό;

Όταν ο άνθρωπος εμπιστεύεται τον εαυτό του στον Θεό, δέχεται συνέχεια από τον Θεό βενζίνη «σούπερ» και το πνευματικό του όχημα δεν σταματάει ποτέ. Τρέχει συνέχεια.

Όσο μπορείς, να προσέχης, να προσεύχεσαι και να εμπιστεύεσαι στον Θεό, και Εκείνος θα σε βοηθήση σε κάθε σου δυσκολία.

Απλοποίησε την ζωή σου με την απόλυτη εμπιστοσύνη στον Θεό, για να ελευθερωθής από το άγχος και την αγωνία.

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Αγία Ολυμπιάδα, η αφοσιωμένη διακόνισσα, της Εκκλησίας


Στο πολυπληθές στερέωμα των αγίων γυναικών της Εκκλησίας μας ξεχωρίζει ένα λαμπρό άστρο, το οποίο φωτίζει στους αιώνες και φανερώνει την γυναικεία αξία, την οποία ανήγαγε στη σωστή της διάσταση μόνον ο Χριστιανισμός και καταξίωσε η αγία μας Εκκλησία. Πρόκειται για την αγία Ολυμπιάδα, την ηρωική και αφοσιωμένη διακόνισσα, της οποίας η ζωή και το έργο είναι συνδεδεμένα με τον μέγα ιεράρχη της Εκκλησίας μας τον ιερό Χρυσόστομο και καταδεικνύει το μεγαλείο της κοινωνικής διακονίας.

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 368 από αριστοκράτες και πολύ πλούσιους γονείς. Ο πατέρας της ονομαζόταν Σέλευκος και η μητέρα της Θεοδοσία, η οποία ήταν αδελφή του αγίου Αμφιλοχίου, επισκόπου Ικονίου (344-394). Ο παππούς της Αβλάβιος είχε διατελέσει κυβερνήτης της Ασίας και της Θράκης. Οι εύποροι γονείς της προσπάθησαν να της δώσουν τη μεγαλύτερη δυνατή μόρφωση. Όμως ενωρίς ένοιωσε τη θλίψη στη ζωή της. Παιδί όντας, πέθαναν οι γονείς της και έμεινε ορφανή και απροστάτευτη. Την προστασία της ανάλαβε ο συγγενής της Προκόπιος, ένας βυζαντινός αξιωματούχος, έπαρχος της Κωνσταντινουπόλεως και φίλος του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, ο οποίος βρισκόταν, από το 379, στη Βασιλεύουσα για να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα της αρειανικής αιρέσεως.

Η Kοίμησις της Aγίας Άννης, της μητρός της Yπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου (25 Ιουλίου)

Tω αυτώ μηνί KE΄, η Kοίμησις της Aγίας Άννης, της μητρός 
της Yπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου

Mήτηρ τελευτά Mητροπαρθένου Kόρης,
Tης των κυουσών μητέρων σωτηρίας.
Πέμπτη εξεβίωσε μογοστόκος εικάδι Άννα.

Η Κοίμησις της Αγίας Άννης. Τοιχογραφία του 14ου αιώνα στην Ιερά Μονή Γκρατσάνιτσα στο Κοσσυφοπέδιο
Aύτη η κατά σάρκα γενομένη προμήτωρ του Kυρίου ημών Iησού Xριστού, ήτον από την φυλήν του Λευΐ, θυγάτηρ Mατθάν του ιερέως, και Mαρίας της αυτού γυναικός. O δε Mατθάν ιεράτευε κατά τους χρόνους Kλεοπάτρας, και Σαπώρου βασιλέως Περσών1, προτίτερα από τον Hρώδην τον υιόν του Aντιπάτρου. Eίχε δε θυγατέρας τρεις, Mαρίαν, Σοβήν, και Άνναν. Kαι η μεν Mαρία, υπανδρεύθη εις την Bηθλεέμ και εγέννησε Σαλώμην την μαίαν. H δε Σοβή υπανδρεύθη και αυτή εις την Bηθλεέμ και εγέννησε την Eλισάβετ. H δε Άννα υπανδρεύθη εις την Γαλιλαίαν, και εγέννησε Mαρίαν την Θεοτόκον. Ώστε η Σαλώμη, η Eλισάβετ, και η Θεοτόκος Mαρία, είναι θυγατέρες μεν τριών αδελφών, πρώται δε εξάδελφαι αναμεταξύ των2. H Aγία Άννα λοιπόν, αφ’ ου εγέννησε την Θεοτόκον Mαρίαν, ήτις εστάθη σωτηρία όλου του κόσμου, και αφ’ ου απεγαλάκτισεν αυτήν, τότε την αφιέρωσεν εις τον Nαόν του Θεού, ως καθαρόν δώρον και άμωμον. Kαι διαπεράσασα την ζωήν της με νηστείας και προσευχάς και ελεημοσύνας προς τους πτωχούς, εν ειρήνη προς Kύριον εξεδήμησε. Tελείται δε η αυτής Σύναξις και εορτή εις τόπον καλούμενον Δεύτερον. (Όρα τον εις την Σάλπιγγα λόγον.)

Αν δεν μπορείς να συγχωρέσεις, μην κοινωνάς, γιατί παίρνεις φωτιά!


Στους μνησίκακους τόνιζε: αν δεν μπορείς να συγχωρέσεις, μην κοινωνάς, γιατί παίρνεις φωτιά!

Σε αυτούς που ήταν μόνο μαλωμένοι έλεγε να πάνε να συγχωρεθούν.

Αν κάποιος του δικαιολογούνταν ότι ο άλλος δεν θα τον δεχτεί, του υπεδείκνυε...

εσύ θα πας τρεις φορές να τον βρεις και να επιχειρήσεις να συμφιλιωθείς μαζί του..

αν σε δεχτεί καλώς..

αν όχι έχεις μετά το δικαίωμα να κοινωνήσεις..

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Ο άνθρωπος, ο οποίος στο σπίτι προσεύχεται, φωτίζει και τους άλλους...


«Ένα σπίτι για να φωτιστεί, πιθανόν να χρειαστεί και 6 και 8 και 10 φώτα. Αν όμως δεν υπάρχουν 10 φώτα και υπάρχουνε 8 δεν φωτίζεται το σπίτι; Είναι σαν να μην έχει καθόλου φως;

Φωτίζεται.

Εάν παραδεχτούμε ότι το σπίτι έχει 6 φώτα, ότι έχει 4 φώτα, ότι έχει 2 φώτα, ότι έχει 1 φως, δεν είναι καλύτερα από το να μην έχει κανένα; Είναι καλύτερα…

Ο άνθρωπος, ο οποίος στο σπίτι προσεύχεται, φωτίζει και τους άλλους. Φωτίζει τους άλλους, να μην...χτυπιούνται πρόσωπο προς πρόσωπο. Τους διευκολύνει.

Μια λαϊκή σοφία του ανθρώπου, λέει: «Για το χατίρι του βασιλικού, ποτίζεται και η γλάστρα».

Μακάρι όσοι είναι μέσα στο σπίτι να είναι φώτα.

Αλλά και αν δεν είναι όλοι στο σπίτι φώτα και ένας να είναι ακόμη, γίνεται έλεος στο σπίτι αυτό.

Μακροθυμεί ο Θεός. Διότι ο Σατανάς εκζητεί την οικογένεια να την διαλύσει, να την πετάξει, να την ανατινάξει στον αέρα, αλλά για το χατίρι αυτού του ενός, ο Χριστός δεν την παραδίδει.»

Δημήτριος Παναγόπουλος ο Ιεροκήρυκας

πηγή: https://adontes.blogspot.com/

π. Γεώργιος Σχοινάς: Η χρησιμότητα των πειρασμών

 

πηγή: https://enromiosini.gr/

Η Κίνα ετοιμάζει γενετικά τροποποιημένους «υπερστρατιώτες» με αυξημένες σωματικές και πνευματικές ικανότητες


Πρώην Αμερικανός αξιωματούχος, αποκάλυψε ότι ο κινεζικός Στρατός φέρεται να ετοιμάζει γενετικά τροποποιημένους «υπερστρατιώτες».

Συγκεκριμένα πρώην αξιωματικός των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών Eftimiades, δήλωσε ότι η Κίνα προσπαθεί να δημιουργήσει στρατιώτες με αυξημένες σωματικές και πνευματικές ικανότητες, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως η γονιδιακή τροποποίηση (CRISPR).

Πρόκειται για μια επιστημονική μέθοδο που επιτρέπει την αλλαγή του DNA με ακρίβεια, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία βιολογικά ενισχυμένων ανθρώπων.

Στόχος του Πεκίνου είναι –σύμφωνα με τις πληροφορίες– να ενισχύσει τη δύναμη, την αντοχή και τη νοητική απόδοση των στρατιωτών, δημιουργώντας έτσι έναν νέο τύπο «υπερστρατιώτη».

πηγή: https://koukfamily.blogspot.com/

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2025

Πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής Άνω Υδρούσας

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ & ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΑΝΩ ΥΔΡΟΥΣΑΣ


ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Από τον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Άνω Υδρούσας ανακοινώνεται ότι το Σάββατο 26 Ιουλίου εορτάζει και πανηγυρίζει ο Ναός μας.

Το πρόγραμμα των λατρευτικών εκδηλώσεων έχει ως εξής:

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025
  • 6:00 μ.μ. Πανηγυρικός Εσπερινός.

Σάββατο 26 Ιουλίου 2025
  • 7:30π.μ. Όρθρος και Θεία Λειτουργία.
  • 7:00 μ.μ. Εσπερινός και Παράκληση στην Αγία Παρασκευή

Κατά την διάρκεια των ακολουθιών θα τεθεί προς προσκύνηση τεμάχιο του Ιερού λειψάνου του Αγίου Γρηγορίου και του Αγίου Καλλινίκου επισκόπου Εδέσσης.





Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025

Ο Διάβολος στο μυαλό. μέρος 1ο


Πέρασε ο καιρός που ο διάβολος ερχότανε με κέρατα και ουρά, τώρα έχει μεταλλαχθεί, ξέρει να μεταμφιέζεται, έρχεται σαν μία ωραία ιδέα, σαν ένας άνθρωπος με χαρίσματα, σαν πολιτικός με ευγλωττία, σαν ένας εκκλησιαστικός που θα σε συναρπάσει με τις ομιλίες του.


Τού π. Νίκωνα, Νέα Σκήτη

Οι άνθρωποι σκέπτονται περισσότερο από όσο αναπνέουν. Σε μια αναπνοή μπορούμε να κάνουμε χίλιες σκέψεις, και αυτό είναι κάτι που δεν το σκεπτόμαστε.

Δε σκεπτόμαστε ότι οι σκέψεις που κάνουμε σχηματίζουν τον χαρακτήρα μας, διαμορφώνουν την προσωπικότητά μας, οι σκέψεις που κάνουμε μας δίνουν την ταυτότητά μας και παρουσιάζουν αυτό που είμαστε, σε τέτοιο σημείο που ένας Αμερικανός φιλόσοφος λέει: “είστε αυτό που σκέπτεστε”.

Ολόκληρη η ζωή μας είναι αποτέλεσμα των σκέψεών μας, μπορούμε με τις σκέψεις μας για παράδειγμα να αλλάξουμε το μέλλον μας, το μέλλον μας δεν είναι δεδομένο, δεν υπάρχει γραφτό, δεν υπάρχει κισμέτ, εμείς θα αποφασίσουμε ποιο θα είναι το μέλλον μας. Με τις σκέψεις μας μπορούμε να κάνουμε και τον Θεό να αλλάξει το μέλλον που είχε κατά νου Του για μας.

Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη


ΚAΡYΑΙ ΤΗι 9η/22α Ἰουλίου 2025

ΑΡ. ΠΡΩΤ. Φ.2/7/1819

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ

Τὶς τελευταῖες ἡμέρες παρακολουθοῦμε μὲ περισυλλογὴ τὴν δημόσια συζήτηση ποὺ ἄνοιξε μὲ ἀφορμὴ τὴν πρόσφατη ἐπίσκεψη τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς Ἑλλάδας στὸ Ἅγιον Ὄρος, μὲ σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐνίοτε ἐκδηλώνουν ἀπορία, καχυποψία, εἰρωνεία ἢ καὶ θυμό. Ἐρωτήματα φορτισμένα, συχνὰ καλοπροαίρετα, ἀλλὰ καὶ παγιδευμένα σὲ μία θεώρηση περισσότερο ἀνθρώπινη παρὰ ἐκκλησιαστική. Κατανοοῦμε αὐτὲς τὶς ἐρωτήσεις. Δὲν τὶς ἀπορρίπτουμε. Ὅμως ὀφείλουμε νὰ ἀπαντοῦμε μὲ ἐκκλησιαστικὸ λόγο, ταπεινό, διακριτικό, ἐμπνευσμένο ἀπὸ τὴν Παράδοση, καὶ ταυτόχρονα νὰ ἐκθέτουμε τὴν πραγματικότητα ὅπως ἔχει.

Τὸ Ἅγιον Ὄρος μιλᾶ μὲ τὸν τρόπο τῶν Πατέρων, μὲ διάκριση. Ακόμη κι ὅταν σιωπᾶ, δὲν σιωπᾶ τυχαῖα. Ἡ σιωπὴ τῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων δὲν εἶναι ἀδιαφορία οὔτε ἔνδειξη συμφωνίας ἢ ὑποταγῆς, ἀλλὰ χριστιανικὸ ἦθος, ὁ τρόπος ποὺ ἐργάζεται τὸ Πνεῦμα: χωρὶς φωνές, χωρὶς δημόσιες ἁψιμαχίες, ἀλλὰ μέσα στὸν νοῦ καὶ στὴν καρδιά. Τὸ Ἅγιον Ὄρος ὑποδέχεται πάντας μὲ διάκριση καὶ προσευχή, διότι εἶναι χῶρος μετανοίας, ὄχι καταγγελίας, ὅπου δὲν κυριαρχεῖ ἡ ὀργὴ τῆς ἐποχῆς, ἀλλὰ ἡ ἡσυχία τῆς προσευχῆς.

Εκτρώσεις: Η νομιμοποιημένη Παγκόσμια Γενοκτονία. (Σχόλιο στο νέο νόμο που επιτρέπει την έκτρωση και μετά την 24η εβδομάδα κύησης)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 21η Ιουλίου 2025

ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ: Η ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

(Σχόλιο στο νέο νόμο που επιτρέπει την έκτρωση και μετά την 24η εβδομάδα κύησης)

Με τον όρο γενοκτονία ορίζεται η «προμελετημένη και συστηματική εξόντωση, εν όλω ή εν μέρει, ενός εθνικού, εθνοτικού, φυλετικού ή θρησκευτικού πληθυσμού, με σκοπό την καταστροφή του ως ξεχωριστής οντότητας.
Ο όρος καθιερώθηκε νομικά και διεθνώς με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για την Πρόληψη και Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας (1948)»[1]. Με άλλα λόγια δια της γενοκτονίας εξοντώνονται αθώοι άνθρωποι και κυρίως τα παιδιά, καθότι, σύμφωνα με τον ορισμό του Ο.Η.Ε. προκαλούνται πράξεις «που αποσκοπούν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων»[2]. Έτσι «Η γενοκτονία θεωρείται έγκλημα κατά της ανθρωπότητας και διώκεται από διεθνή δικαστήρια, όπως το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο»[3].

Με αυτό το σκεπτικό είναι σε πλήρη κορύφωση, σε παγκόσμιο επίπεδο και κύρια στον δυτικό «πολιτισμένο» κόσμο, μια ιδιότυπη και φρικώδης γενοκτονία, η οποία, όχι μόνον δεν τιμωρείται από εθνικά και διεθνή δικαστήρια, αλλά τυγχάνει σκανδαλώδους προστασίας και χρηματοδότησης και έχει συνδεθεί με την «υπεράσπιση των ατομικών δικαιωμάτων»! Περί τίνος πρόκειται; Για το φοβερό πρόβλημα των εκτρώσεων, δια των οποίων καταστρέφονται, κατακρεουργούνται με τον πλέον φρικτό τρόπο στις γυναικείες μήτρες, εκατομμύρια αθώα παιδιά! «Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στην Ευρώπη πραγματοποιείται μια έκτρωση κάθε έντεκα δευτερόλεπτα, οδηγώντας στον θάνατο 2.725.820 έμβρυα ετησίως»[4]!

Μνήμη του Αγίου Προφήτου Ιεζεκιήλ (23 Ιουλίου)

Ιεζεκιήλ εβράιζε καν πόλω,
Aδωνάι βλέπω σε, φάσκων Kυρίω.

Προφήτης Ιεζεκιήλ. Μικρογραφία στο Βυζαντινό εικονογραφημένο χειρόγραφο “Ομιλίες του Γρηγορίου Ναζιανζηνού” (9ος αι.)
Oύτος ήτον υιός του Bουζί, από την γην του Aριρά την ιερατικήν, και επροφήτευσε χρόνους είκοσιν, επρόλαβε δε την έλευσιν του Xριστού χρόνους τετρακοσίους εβδομηνταεπτά1. Όταν δε εσκλαβώθησαν οι Eβραίοι εις την Bαβυλώνα, επήγε και αυτός μαζί με αυτούς. Kαι αφ’ ου επροφήτευσε πολλάς προφητείας εις τον λαόν των Iουδαίων, έδωκε και τούτο το παράδοξον σημείον, ήγουν ότι να προσέχουν εις τον ποταμόν της Bαβυλώνος τον καλούμενον Xοβάρ, και όταν ιδούν, πως ξηραίνεται, τότε να ελπίζουν, πως θέλει έλθη κατά της Bαβυλώνος το δρεπάνι της ερημώσεως. Όταν δε ιδούν πως αυξάνει, τότε να ελπίζουν, πως έχουν να γυρίσουν εις την Iερουσαλήμ. Mίαν φοράν εσυνάχθησαν εις αυτόν Eβραίοι πολλοί, επειδή εφοβήθησαν, μήπως οι Bαβυλώνιοι σηκωθούν κατ’ αυτών και τους θανατώσουν. Όθεν ο Προφήτης έκαμε να σταθή το νερόν του ποταμού, διά τούτο περάσαντες αυτόν οι Eβραίοι αντίπερα, εγλύτωσαν.

Πώς θα αναγνωρίζεις τι πνεύμα έχει ο καθένας που σε πλησιάζει


Όσιος Νικήτας Στηθάτος

Ο καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, αγαθοσύνη, μακροθυμία, χρηστότητα, πίστη, πραότητα, εγκράτεια.

Ο καρπός του πονηρού πνεύματος είναι μίσος, κοσμική αθυμία, ακαταστασία της ψυχής, ταραχή της καρδίας, πονηρία, περιέργεια, αδιαφορία, οργή, απιστία, φθόνος, πολυφαγία, μέθη, κακολογία, κατάκριση, επιθυμία των οφθαλμών, υπερηφάνεια και αλαζονεία της ψυχής. Απ’ αυτούς τους καρπούς θα αναγνωρίσεις το δένδρο.

Και έτσι θα αναγνωρίζεις τι πνεύμα έχει καθένας που σε πλησιάζει.

Κάποιος άπιστος συναντήθηκε κάποτε με έναν πάμφτωχο ερημίτη καλόγερο... (Διδακτική ιστορία)


Κάποιος άπιστος συναντήθηκε κάποτε με έναν πάμφτωχο ερημίτη καλόγερο.

Και του λέει ο άπιστος:

– Θαυμάζω γέροντα την μεγάλη άσκηση και θυσία που κάνεις! Θυσιάζεις όλη σου τη ζωή στο Θεό, που είναι αμφίβολο αν υπάρχει ή δεν υπάρχει…

Ο ασκητής μειδίασε και του είπε:

– Και εγώ παιδάκι μου θαυμάζω την...

δική σου άσκηση και θυσία, που είναι πολύ μεγαλύτερη από την δική μου!…

– Είναι δυνατόν; είπε με απορία άπιστος. Ποια θυσία κάνω εγώ, που είναι μεγαλύτερη από την δική σου;

– Εγώ παιδάκι μου θυσιάζω την πρόσκαιρη ζωή, για να κερδίσω την αιώνια. Ενώ εσύ θυσιάζεις την αιώνια ζωή, για να χαρείς την πρόσκαιρη. Ποιος λοιπόν από τους δυο μας, κάνει μεγαλύτερη θυσία;

Ο άπιστος προβληματίστηκε. Σκέφτηκε: και αν πράγματι μία τοις χιλίοις, υπάρχει άλλη ζωή, τί θα απογίνω;

Αυτό έγινε αιτία να έρθει ”εις εαυτόν” και σιγά – σιγά με την διακριτική καθοδήγηση του ασκητή, άλλαξε τρόπο ζωής και μετανόησε.


πηγή: https://adontes.blogspot.com/

Τρίτη 22 Ιουλίου 2025

Η Θεοποίηση των Ζώων


Στη σύγχρονη εποχή, όπου η εσωτερική σύγχυση, ο ατομικισμός και η πνευματική αποστασία πολλαπλασιάζονται, αναδύεται ένα ακόμη παράδοξο μέσα στα πολλά, η υπέρμετρη ζωοφιλία.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο στο οποίο η αγάπη προς τα ζώα, αντί να συνυπάρχει αρμονικά με τη φιλανθρωπία, υποκαθιστά την αγάπη προς τον άνθρωπο. Δεν είναι η φυσιολογική, θεολογικά θεμιτή φροντίδα για την κτίση, αλλά μια μετατόπιση του νοήματος της σχέσης και της αγάπης, με χαρακτηριστικά σχεδόν ειδωλολατρικά. Ο άνθρωπος, κατά την Ορθόδοξη θεολογία, δεν είναι απλώς ένα βιολογικό όν, αλλά εικόνα του Θεού. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει: «Οὐδὲν τοῦ Θεοῦ τιμιώτερον ἀνθρώπου.» Ο άνθρωπος καλείται να αναχθεί στη θέωση, όχι απλώς να συνυπάρξει με τη φύση. Η υπερβολική προσκόλληση στα ζώα και η συναισθηματική εξύψωσή τους έναντι του ανθρώπου, υποβαθμίζει την οντολογική ιεραρχία της δημιουργίας. Εν συνεχεία ο άλλος μεγάλος Ιεράρχης Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, παρόλο που υπογράμμιζε τη φιλανθρωπία και καταδίκαζε τη σκληρότητα προς τα ζώα, έθετε ξεκάθαρη προτεραιότητα στον άνθρωπο: «Οὐκ ἔχομεν τοσοῦτον φροντίζειν περὶ τῶν ἀλόγων, ὅσον περὶ τῶν λογικῶν· οὐ γὰρ ἔστι ζῷον τιμιώτερον ἀνθρώπου.»

Πως ενεργούν τα Ιερά Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας!


Διηγείται ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος:

<<Κάποιο πνευματικό μου παιδί, είχε μεταβή πριν από μερικά χρόνια, γιά μεταπτυχιακές σπουδές, σε μία χώρα του εξωτερικού. Επήγε λοιπόν στον Ορθόδοξο ιερέα της περιοχής και του εζήτησε να εξομολογηθή. Ήταν άνθρωπος που εδώ, εσυνήθιζε να εξομολογήται και να κοινωνή με την άδεια του πνευματικού του πατέρα, τακτικά.

Ο ιερέας αυτός, ο καϋμένος, δεν μπορώ να πω ότι ήταν άπιστος, πάντως φαίνεται ότι δεν είχε σε περιωπή το Μυστήριο της Εξομολογήσεως. Όταν λοιπόν, ο νέος του εζήτησε να εξομολογηθή, εχαμογέλασε ειρωνικά και του είπε:

Ἅγιος Πορφύριος: Ὁ Χριστὸς εἶπε τοὺς ἐχθροὺς νὰ ἀγαπᾶμε


-Γέροντα, δὲν μπορῶ νὰ συνεργασθῶ μ’ αὐτὸν τὸν ἀδελφό… εἶναι γκρινιάρης.

-Μωρὲ ἐσὺ ἔχεις ἐγωισμό. Το ξέρεις; Ἀπ’ αὐτὸν τὰ παθαίνεις ὅλα.

-Τὸ ξέρω, Γέροντα, τὸν ἔχω ἀπὸ μικρός, Εὔχεσθε νὰ μοῦ δώσει ὁ Θεὸς ταπείνωση στὴν καρδιά μου.

-Ὅταν ἡ καρδιὰ ἔχει τὴν ἁγία ταπείνωση, ὅλα τὰ βλέπει καλὰ καὶ ζεῖ στὴν ἐπίγεια Ἄκτιστη Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τώρα.

Ταπείνωση ὄχι αὐτὴ ποὺ τὴ λέμε μὲ λόγια, οὔτε αὐτὴ ποὺ νομίζουμε ὅτι ἀποκτήσαμε.

Πώς πρέπει να δεχόμαστε τον κάθε έλεγχο


Περί του ελέγχεσθαι

(δηλαδή, περί του πώς πρέπει να δεχόμαστε τον κάθε έλεγχο, σύμφωνα με τις Άγιες Γραφές)

Ο άγιος Νεκτάριος έγραψε το βιβλίο «ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ», στο οποίο αναπτύσσει όλον τον πλούτο των ηθικών και θρησκευτικών γνωμών των Πατέρων της Εκκλησίας. Κατά την συγγραφή του δημιουργήθηκε η επιθυμία να γράψει ένα παρόμοιο ακόμη βιβλίο ηθικοθρησκευτικό, στο οποίο να αποθησαυρίσει όλα τα σχετικά ρητά της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Έτυχε να πέσει όμως στα χέρια του ένα σύγγραμμα του αρχαιοτάτου οσίου ανδρός Αντιόχου, του 7ο αιώνα, με 130 Λόγους προς Ευστάθιον ηγούμενον, με ανάλογο περιεχόμενο. Ο Άγιος Νεκτάριος τους επιμελήθηκε και τους εξέδωσε τελικά με τίτλο: «ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΡΑΦΩΝ», προς ηθική ωφέλεια των χριστιανών:

68ος Λόγος, Αντιόχου του εκ Γαλατίας, Μοναχού της Λαύρας του Αγίου Σάββα:

Μνήμη της Aγίας Οσιομάρτυρος Μαρκέλλης της Χιοπολίτιδος (22 Ιουλίου)

Kαν αγνοώμεν πάντες ημείς Mαρκέλλα,
Aθλήσεως σης, Xριστός οίδε τον τρόπον.


Το Αγίασμα – τόπος Μαρτυρίου της Αγίας Μαρκέλλας

Ανάμεσα στους πολυάριθμους Αγίους, που κοσμούν το τοπικό αγιολόγιο και τη μακρόχρονη εκκλησιαστική ιστορία του μυροβόλου νησιού της Χίου είναι και η Αγία παρθενομάρτυς Μαρκέλλα, που αποτελεί το ευλαβικό καύχημα των απανταχού της Γης Χίων και τον πολύτιμο πνευματικό θησαυρό για χιλιάδες προσκυνητές, που συρρέουν στον τόπο του μαρτυρίου της για να αποδώσουν τον οφειλόμενο σεβασμό στο μεγαλείο και τον ηρωισμό της, αλλά και για να ζητήσουν τη θαυματουργική της χάρη για την επίλυση σωματικών και ψυχικών ασθενειών.

Μνήμη της Aγίας Mυροφόρου και ισαποστόλου Mαρίας της Mαγδαληνής (22 Ιουλίου)

Aφαίς αΰλοις άπτεταί σου Xριστέ μου,
Mη μου, προς ην έφησας, άπτου Mαρία.
Δευτερίη Mαρίη μύσεν εικάδι Mαγδαληνή.


Αγία Μαρία η Μαγδαληνή

Aύτη εκατάγετο από τα Mάγδαλα, τα οποία ευρίσκονται εις τα οροθέσια της Συρίας. Προσελθούσα δε τω Xριστώ, ηκολούθησεν εις αυτόν, και επειδή ενωχλείτο από επτά δαιμόνια, ελευθερώθη από αυτά διά της χάριτος του Xριστού. Aύτη λοιπόν ακολουθούσα τω Xριστώ και υπηρετούσα έως του πάθους και του Σταυρού, έγινε και Mυροφόρος και ευαγγελίστρια, και πρώτη αυτή από τας άλλας Mυροφόρους, είδε την Aνάστασιν του Xριστού, μαζί με την άλλην Mαρίαν, ήτοι την Kυρίαν Θεοτόκον, όταν οψέ Σαββάτου, ήτοι μετά το Σάββατον, είδε τον Άγγελον, καθώς γράφει ο Eυαγγελιστής Mατθαίος. Όταν δε επήγε πρωί εις το μνήμα, τότε είδε δύω Aγγέλους εν λευκοίς καθεζομένους. Kαι πάλιν είδε τον Xριστόν, τον οποίον νομίζουσα ότι είναι ο κηπουρός, και θέλουσα να πιάση τους πόδας του, ήκουσε παρ’ αυτού· «Mη μου άπτου», καθώς αναφέρει ο Eυαγγελιστής Iωάννης1.

ΠΕΘ: Απουσία του Θεολογικού Μαθήματος των Θρησκευτικών από το Πρόγραμμα Σπουδών για το Διεθνές Απολυτήριο

 


Αθήνα, 19 Ιουλίου 2025
Αρ. Πρωτ.: 74
ΠΡΟΣ Την Αξιότιμη Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη
Κοιν.: 1. Τον Αξιότιμο Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνο Βλάση
2. Αξιότιμον κ. Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Ιωάννη Παπαδομαρκάκη
3. Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο
4. Άπαντες τους Σεβ. Αρχιερείς της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Κρήτης

ΘΕΜΑ: Το Μάθημα των Θρησκευτικών και ο χαρακτήρας του στο Πρόγραμμα Σπουδών για το Διεθνές Απολυτήριο
Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστές τις αποφάσεις του ΔΣ της ΠΕΘ για το θέμα της απουσίας του Θεολογικού Μαθήματος των Θρησκευτικών από το Πρόγραμμα Σπουδών για το Διεθνές Απολυτήριο, καθώς, σύμφωνα με απόφασή σας για τη συμμετοχή κάποιων Σχολείων στο εν λόγω Πρόγραμμα και τις προθέσεις που εκφράσατε, προκειμένου να αυξηθεί, σταδιακά, ο αριθμός συμμετοχής των ελληνικών Σχολείων στο Πρόγραμμα αυτό δεν φαίνεται να υπάρχει σε αυτό το Μάθημα των Θρησκευτικών.

Κυριακή 20 Ιουλίου 2025

"Με έσωσε ο προφήτης Ηλίας - Πάλευα επί 6 ώρες με κύματα λόγω των 7 μποφόρ": Η ανατριχιαστική ανάρτηση απόστρατου πιλότου της Π.Α.


Βράδυ της 19ης Ιουλίου 1984. Ένα ζευγάρι F-4 απογειώνεται από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Η εντολή που λαμβάνουν από το Κέντρο Αεροπορικού Ελέγχου είναι να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά μεταξύ Κεφαλονιάς και Ιταλίας.

Νούμερο 2 του σχηματισμού ο τότε 30χρονος σμηναγός Κώστας Ιατρίδης.

Αφού ολοκληρώνουν την αποστολή τους, συνεχίζουν έχοντας ως εκπαιδευτικό σενάριο χαμηλές αναχαιτίσεις. Λίγο μετά τις 9 το βράδυ και ενώ πετούσαν δυτικά της Κεφαλονιάς, ο κινητήρας του Φάντομ αναφλέγεται.

Η σημερινή εορτή του προφήτου Ηλιού υπογραμμίζει τη σημασία του ελέγχου…




Η σημερινή εορτή του προφήτου Ηλιού υπογραμμίζει τη σημασία του ελέγχου από την πλευρά των ποιμένων απέναντι στους άρχοντες του λαού αλλά και προς τον ίδιο το λαό που αποστατεί από την Πηγή της ζωής, τον Πανάγιο Τριαδικό Θεό.

Ο λίβας της αγαπολογίας, έκφραση και έκφανση της δυσώνυμης "πολιτικής κορρεκτίλας" εντός του εκκλησιαστικού χώρου, απειλεί να αποξηράνει κάθε ικμάδα ελεγκτικού λόγου προς μείζονα πνευματική ζημία, της Εκκλησίας και του Έθνους.

Η Παναγία η «Εγγυήτισσα» – Η Εικόνα μπροστά στην οποία προσευχήθηκε η Οσία Μαρία η Αιγυπτία στα Ιεροσόλυμα


Του Δημητρίου Λυκούδη, θεολόγου

Πρόκειται, ίσως, για το πλέον γνωστό και σπουδαιότερο Σπήλαιο του Αγίου Όρους. Στην ερημική Βίγλα, νοτιοδυτικά της αγιορείτικης χερσονήσου, είναι «σφηνωμένο» ανάμεσα στους απόκρημνους βράχους το Σπήλαιο του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτου.

Κατά την αγιορείτικη Παράδοση, ερχόταν εδώ για περισσότερη μόνωση και ησυχία ο Όσιος Αθανάσιος, όταν ήταν ηγούμενος στη Μονή Μεγίστης Λαύρας.

Στο σπήλαιο περικλείονται δυο εκκλησάκια, το ένα αφιερωμένο στην Παναγία του «Ακαθίστου» και το δεύτερο στον Άγιο Νικόλαο, Επίσκοπο Μύρων της Λυκίας.

Στο εκκλησάκι του «Ακαθίστου» φυλάσσεται η παλαιά Εικόνα της Παναγίας «Εγγυήτισσας». Σύμφωνα με την Παράδοση, πρόκειται για την Εικόνα επί της Οποίας «εγγυήθηκε» η Οσία Μαρία η Αιγυπτία, στο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα, όταν πήγε να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό, ότι θα αλλάξει ζωή και θα αποκηρύξει τον μέχρι εκείνη τη στιγμή εφάμαρτο και πορνικό της βίο.

Και, πράγματι, αφού κατόρθωσε, μετά την «εγγύηση» η Οσία Μαρία να προσκυνήσει στο Ναό της Αναστάσεως, δε γύρισε πίσω στην Αλεξάνδρεια, αλλά, αλλάζοντας ρούχα, κατέφυγε στην Έρημο του Ιορδάνη…

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Μνήμη των Oσίων Πατέρων ημών Συμεών του διά Xριστόν σαλού και Iωάννου (21 Ιουλίου)

Εις τον Συμεών
Έμφρων συ μωρός, ος βίον παίζων, Πάτερ,
Όφιν φρόνιμον λανθάνεις τέλους άχρι.

Εις τον Ιωάννην
Έρημον είλου ω Iωάννη, μάκαρ,
Δι’ ης έρημα ειργάσω σαρκός πάθη.

Ψευδαέφρων περίφρων Συμεών θάνεν εικάδι πρώτη.


Άγιοι Συμεών ο δια Χριστόν σαλός και Ιωάννης. 
Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)

Oύτοι οι Άγιοι ήτον από την πόλιν Έδεσσαν την ευρισκομένην εις την Συρίαν, κατά τους χρόνους του βασιλέως Iουστίνου του νέου, εν έτει φιη΄ [518]. Πηγαίνοντες δε εις τα Iεροσόλυμα, είδον και επροσκύνησαν την ύψωσιν του τιμίου Σταυρού, και πλέον εις την πατρίδα των δεν εγύρισαν, αλλά φθάσαντες εις το Mοναστήριον του Oσίου Γερασίμου του Iορδανίτου, εδέχθησαν ευμενώς από τον τότε θεοφόρον Hγούμενον, Nίκωνα ονόματι. Eκεί λοιπόν έλαβον το άγιον σχήμα των Mοναχών. Προ του δε ακόμη να τελειώσουν αι επτά ημέραι, τας οποίας είναι συνήθεια να φυλάττουν οι νεόκουροι Mοναχοί, μένοντες μέσα εις το Mοναστήριον, αυτοί ευγήκαν από το Mοναστήριον και επήγαν εις την έρημον, και εκεί διεπέρασαν τεσσαράκοντα χρόνους, κάθε άσκησιν και σκληραγωγίαν μεταχειριζόμενοι. Έπειτα, ο μεν Iωάννης έμεινεν εις την έρημον μέχρι τέλους.

Περνούν τα χρόνια... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Περνούν τα χρόνια και το σπίτι σου λάμπει περισσότερο από σένα.

Περνούν τα χρόνια και χαμογελάς πιο πολύ στους ξένους από ότι στον άνθρωπο που κάθε βράδυ ξαπλώνετε μαζί.

Περνούν τα χρόνια και χτενίζεσαι, φτιάχνεσαι, αρωματίζεσαι για τον έξω κόσμο πρόθυμα, αφήνεις όμως τον εαυτό σου απεριποίητο όταν μένετε οι δυο σας.