Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8, 5-15] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 8, 5-15]

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ

Στο ευαγγέλιο της Δ΄ Κυριακής του Λουκά που λέγει: «Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ(:Βγήκε ο σποριάς στο χωράφι του, για να σπείρει τον σπόρο του)»· όπου γίνεται λόγος και για την καλλιέργεια που οφείλουμε να κάνουμε πριν από αυτήν την σπορά.

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εξέλεξε τους μαθητές Του όχι από τους σοφούς, όχι από τους ευγενείς, όχι από τους πλούσιους ή ένδοξους, αλλά από αλιείς και σκηνορράφους, φτωχούς και αγράμματους· κι αυτό για να υποδείξει σε όλους ότι ούτε η φτώχεια, ούτε η απαιδευσία, ούτε η ευτέλεια, ούτε τίποτε άλλο τέτοιο είναι εμπόδιο για την απόκτηση της αρετής και την επίγνωση των θείων λόγων και των μυστηρίων του Πνεύματος· αλλά και ο φτωχότερος και ο ευτελέστερος και ο πιο αμόρφωτος, αν δείξει προθυμία και την απαραίτητη στροφή προς το καλό, μπορεί όχι μόνο να γνωρίσει σε βάθος την θεία διδασκαλία, αλλά και ο ίδιος να καταστεί διδάσκαλος δια της χάριτος του Θεού. Όσο για εκείνα που εμποδίζουν προς την σύνεση και την κατανόηση των πνευματικών διδαγμάτων είναι η ραθυμία μας και η με όλη την δύναμη προσκόλλησή μας στα πρόσκαιρα και στα βιοτικά, λόγω των οποίων δεν παρέχουμε τόπο και ευκαιρία για την ακρόαση και μελέτη και ανάμνηση όσων ακούστηκαν, ούτε φροντίζουμε για τα μέλλοντα και τα αιώνια.

Κυριακὴ Δ΄ Λουκᾶ καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου Ὑπομνηματισμός τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Θεοφύλακτο Βουλγαρίας

Κυριακή Δ΄ Λουκά και των Αγίων Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου[: Τίτ. 3, 8-15]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

[απόδοση στην απλή ελληνική και πρόσθετα σχόλια: Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης]

«Πιστὸς ὁ λόγος (:Το ότι δικαιωθήκαμε και αναγεννηθήκαμε και θα κληρονομήσουμε την αιώνια ζωή είναι λόγος και αλήθεια αξιόπιστη)»[Τίτ.3,8].

Επειδή παραπάνω είπε ο Απόστολος για μέλλοντα πράγματα, το δε μέλλον είναι άδηλο και αόρατο, γι΄αυτό εδώ προσθέτει και το αξιόπιστο στον λόγο του και λέγει ότι αυτό που είπα είναι αξιόπιστο και βέβαιο από τα περασμένα και προηγούμενα αγαθά, που απολαύσαμε· επειδή ο Θεός που μας έδωσε τόσα αγαθά στον προηγούμενο καιρό, Αυτός θα μας δώσει και στον μέλλοντα

Καλά σημαίνει, να συνεχίζεις να λες «Δόξα τω Θεώ» ενώ πονάς, παλεύοντας ταυτόχρονα να πάρεις δύναμη από αυτά τα λόγια…


Πίστευα πως το να είσαι καλά, σημαίνει να μην πέφτεις, να μην σπας, να μην στεναχωριέσαι.

Πίστευα πως το να είσαι καλά, σημαίνει να μην έχεις τις μαύρες σου, να μην πονάς, να μην νιώθεις πως σε πλακώνει το δωμάτιο τα βράδια.

Πίστευα πως το να είσαι καλά, σημαίνει να είσαι συνέχεια χαρούμενος, συνέχεια ευδιάθετος, να μην έχεις προβλήματα, έγνοιες, σκοτούρες, δυσκολίες.

Πίστευα πως το να είσαι καλά, σημαίνει να όλα λειτουργούν ρολόι.

Και περνούσε έτσι ο καιρός, και όλο κάτι στράβωνε, και όλο κάτι δεν πήγαινε, όπως το είχα στο μυαλό μου.

Συναξάρι τῆς ἁγίας νεομάρτυρος Χρυσῆς, τῆς ἐξ Ἀλμωπίας (13 Οκτωβρίου)


Αγία Χρυσή. Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Βελβεντού (1807 μ.Χ.)

Ὁ μέγας ἐγκωμιαστής τῶν μαρτύρων, ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, τιμῶντας τή μνήμη κάποιας ἀρχαίας μάρτυρος τῆς ἐποχῆς του γράφει· «Εὐλογητός ὁ Θεός· καί γυναῖκες θανάτου λοιπόν καταπαίζουσι, καί κόραι καταγελῶσι τελευτῆς, καί παρθένοι κομιδῇ νέαι καί ἀπειρόγαμοι εἰς αὐτά σκιρτῶσι τοῦ ἅδου τά κέντρα, καί οὐδέν πάσχουσι δεινόν». Γυναῖκες καί μάλιστα κόρες, λέγει ὁ ἱερός Πατήρ, περιφρονοῦν τό θάνατο. Ἡ σπουδαία αὐτή πνευματική κατάσταση δέν εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς ἀνθρώπινης φύσεως, ἀλλά τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ. Πολλές ἀπό τίς μάρτυρες τοῦ Χριστοῦ εἶχαν δυό πολύτιμα στολίδια. Τό ἕνα ἦταν ἡ παρθενία καί τό ἄλλο τό μαρτύριο. Μέ τά δύο αὐτά στολίδια παρουσιάσθηκαν στό Δεσπότη Χριστό κι ἀπολογήθηκαν γιά τό βίο τους. «Δι’ ἐκεῖνο τό πρόβατον αὗται αἱ δαμάλεις ἐσφάγησαν». Ὁ θάνατος τοῦ Κυρίου εἶχε πολλούς καρπούς. Θυσιάσθηκε γιά τή σωτηρία μας τό πρόβατο Ἰησοῦς Χριστός καί γι’ αὐτό ἔχουμε χιλιάδες μάρτυρες, ἄνδρες καί γυναῖκες. Μάρτυρες δέν ἔχουμε μόνο στήν ἀρχαία ἐποχή, ἀλλά καί στά νέα χρόνια. Μετά τήν ἅλωση τῆς πόλεως πάρα πολλοί χριστιανοί βρῆκαν μαρτυρικό θάνατο, γι’ αὐτό καί ὀνομάσθηκαν Νεομάρτυρες. Οἱ Νεομάρτυρες εἶναι ἄνθρωποι τῆς καθημερινῆς ζωῆς, φίλοι καί γνωστοί στούς κατοίκους τῶν πόλεων, ὅπου διέμεναν. Στίς τάξεις τῶν Νέο-μαρτύρων βλέπουμε Πατριάρχες, ἱερεῖς, μοναχούς, μεροκαματιάρηδες, μπακάληδες, ναυτικούς, ναῦτες, κηπουρούς, ἄρχοντες, πλούσιους, μορφωμένους, ἄνδρες καί γυναῖκες. Παραδείγματα γυναικῶν, πού μαρτύρησαν, μποροῦμε νά ἀναφέρουμε μερικά: Ἡ ἁγία Ἀκυλίνα ἀπό τό Ζαγκλιβέρι, ἡ ἁγία Ἀργυρῆ ἀπ’ τήν Προύσσα, ἡ ἁγία Εἰρήνη στή Θέρμη τῆς Μυτιλήνης, ἡ ἁγία Κυράννα ἀπό τό χωριό Ἀβυσσώκα Θεσσαλονίκης, ἡ ἁγία Παρθένα ἡ Ἐδεσσαία, ἡ ἁγία Φιλοθέη ἡ Ἀθηναία κ.ἄ. Ἀνάμεσα στίς νύμφες αὐτές τοῦ Χριστοῦ ἀναμφιβόλως στίς πρῶτες θέσεις εἶναι καί ἡ ἁγία Χρυσῆ, πού μαρτύρησε στό χωριό Χρυσῆ τῆς Ἀλμωπίας.

O Μητροπολίτης Ξάνθης για τη νέα «μόδα» της «ονοματοδοσίας» παιδιών

Μητροπολίτης Ξάνθης: “Όταν δεν βαφτίζουμε τα παιδιά μας, δεν τα αγαπούμε”

Με αφορμή την νέα “μόδα” των ονοματοδοσιών

«ΒΓΑΛΑΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ – ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΒΑΦΤΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΤΑ ΑΓΑΠΟΥΜΕ»

Αναλυτικότερα ο ίδιος εξηγεί ότι «το μεγαλύτερο μας πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το δημογραφικό. Προχθές στην Ιεραρχία είχαμε μία εισήγηση για την στήριξη της οικογένειας, πού έκανε ο Άγιος Θεσσαλονίκης. Και μας είπε κάτι και ανατριχιάσαμε. Το 2023 είχαμε 71.000 γεννήσεις και 120.000 θανάτους. Αντιλαμβάνεστε που πηγαίνουμε. Καθημερινά κλείνουν σχολεία και αφού κλείνουν σχολεία, κλείνουν και στρατόπεδα και βέβαια ερημώνουν και τα χωριά. Επίσης βλέπουμε την βία. Όχι μόνο την ενδοοικογενειακή βία, αλλά και τη βία στα σχολεία ακόμη και από παιδάκια 5 και 6 ετών πού επιτίθενται κατά των συμμαθητών τους. Βγάλαμε το Θεό, βγάλαμε τον Χριστό, από το σχολείο μας. Από την ζωή μας. Και όταν βγάλουμε το Χριστό από τη ζωή μας, δεν μένει κενός ο χορός. Τον καταλαμβάνει ο αντίχριστος. Εγώ θεωρώ ότι είναι έγκλημα να αφήσουμε τα παιδιά μας αβάπτιστα (γιατί πολύ λένε σήμερα ότι “πάμε μπροστά”) και να αποφασίζουν στην ηλικία των 18 ετών (αν και τώρα αποφασίζουν για πολλά πράγματα σε πολύ μικρότερη ηλικία, όπως για το αυτοπροσδιορισμό τους). Προσωπικά θεωρώ ότι με αυτόν τον τρόπο δεν τα αγαπούμε γιατί δεν τα “θωρακίζουμε” με την Χάρη του Θεού. Για αυτό δική μου άποψη αλλά και δική μου παράκληση – θα έλεγα- προς τους νέους γονείς, είναι ένα βαπτίζουν τα παιδιά τους. Θα μου πει κανείς “μα καλά, δεν θα πρέπει να ρωτάμε το παιδί μας;”. Για να του κάνουμε τα εμβόλια για παιδικές ασθένειες, τα ρωτάμε; Εμείς σαν γονείς θα το βαπτίσουμε. Θα του δώσουμε την χριστιανική παιδεία και από κει και πέρα, όταν μεγαλώσει, έχει και τη δική του την ευθύνη. Η δική μας όμως ευθύνη είναι να το κάνουμε Χριστιανό και μέλος της Εκκλησίας. Προσωπικά νομίζω ότι είναι μεγάλη η ευθύνη του γονιού. Δεν τα αγαπάμε πραγματικά όταν τα αφήνουμε “αθωράκιστα” από την Χάρη του Θεού. Η Εκκλησία δεν έχει κανέναν ηλικιακό περιορισμό στο θέμα της βάπτισης. Σε οποιαδήποτε ηλικία βαπτίζουμε. Αλλά εγώ – βέβαια μιλώ για μία άλλη εποχή- θυμάμαι ότι στο χωριό μου τα παιδιά τα βάπτιζαν πριν ακόμη σαραντήσουν. Είναι καλό να μη χρονίζουν τα παιδιά».

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, το καύχημα της μυστικής θεολογίας (12 Οκτωβρίου)


Θείαν ἔλλαμψιν, Συμεὼν Πάτερ, εἰσδεξάμενος, ἐν τὴ ψυχή σου, φωστὴρ ἐν κόσμῳ ἐδείχθης λαμπρότατος, διασκεδάζων αὐτοῦ τὴν σκοτόμαιναν, καὶ πάντας πείθων ζητείν, ἣν ἀπώλεσαν, χάριν Πνεύματος. Αὐτὸν ἐκτενῶς ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἠμὶν τὸ μέγα ἔλεος.

Ο άγιος Συμεών, το μέγα καύχημα της μυστικής θεολογίας, γεννήθηκε στη Γαλάτεια της Παφλαγονίας το έτος 957 από γονείς ευγενείς και διακεκριμένους στην επαρχία τους που φρόντισαν για την μόρφωσή του.

Σε ηλικία 11 ετών τον στέλλουν στην Κωνσταντινούπολη σε συγγενικά τους πρόσωπα, και από αυτή την ηλικία δέχεται τα πρώτα μαθήματα και σύντομα επιδίδεται στην ταχυγραφία και καλλιγραφία. Για να μη δυσαρεστήσει τον θείο του δέχεται αξίωμα στα ανάκτορα, αν και δεν τον συγκίνησαν ποτέ οι κοσμικές θέσεις, γι’ αυτό και εγκατέλειψε τη θέση μετά τη γνωριμία του με τον πνευματικό του, άγιο Συμεών τον Ευλαβή τον Στουδίτη. Σε ηλικία 14 ετών πηγαίνει στην περίφημη Μονή του Στουδίου επιθυμώντας να μείνει κοντά στον πνευματικό του πατέρα ο οποίος δεν συμφωνεί λόγω της ηλικίας του να μείνει στο μοναστήρι.

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Δημόσια τοποθέτηση του προηγουμένου Ι. Μονής Μεγάλου Μετεώρου Αθανασίου Αναστασίου για το Διαθρησκευτικό Συνέδριο Τρικάλων

Ἀρ­χιμ. Ἀ­θα­να­σί­ου Ἀναστασίου

Προη­γου­μέ­νου Ἱ. Μ. Με­γά­λου Με­τε­ώ­ρου, Ἁγίων Μετεώρων

10 Ὀκτωβρίου 2024


Δημόσια τοποθέτηση γιά τό Διαθρησκευτικό Συνέδριο Τρικάλων

Προσφάτως πληροφορηθήκαμε ὅτι ἡ Διεύθυνση Παιδείας Πολιτισμοῦ καί Ἀθλητισμοῦ τοῦ Δήμου Τρικκαίων διοργανώνει στίς ἀρχές Νοεμβρίου 2024 στά Τρίκαλα διαθρησκευτικό συνέδριο Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, Μουσουλμάνων καί Ἑβραίων. Μάλιστα δέ πρόκειται γιά τό πρῶτο μιᾶς σειρᾶς ἀναλόγων συνεδρίων πού ἕπονται.

Τό σχεδιαζόμενο συνέδριο δέν εἶναι τίποτε ἄλλο, παρά ἡ ἐφαρμογή στήν πράξη τῶν σχεδίων καί τῶν πρακτικῶν τῆς Νέας Ἐποχῆς μέσῳ τοῦ διαθρησκειακοῦ συγκρητισμοῦ καί τῆς πανθρησκείας.

Επιτέλους – Ο κόσμος ανακαλύπτει ξανά το ευλογημένο «όπλο» της λιτανείας


Όσο δυσκολεύουν τα πράγματα, αυξάνονται οι λιτανείες - Με πίστη στο θαύμα, οι χριστιανοί επιστρέφουν στις παραδόσεις τους

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Όσο τα στοιχεία της φύσης εξαγριώνονται ενάντια στον δυνάστη άνθρωπο, τόσο το καταλάγιασμά τους γίνεται δυσκολότερο αφού βγάλαμε τον Κύρη των στοιχείων από τη μέση. Παραμερίσαμε εκείνον που είναι «ο επιβλέπων επί τήν γήν, και ποιών αυτήν τρέμειν, ο απτόμενος των ορέων, και καπνίζονται».

Ο Θεός έχει φτιάξει τον κόσμο με τέτοιο πάνσοφο μηχανισμό που αυτορυθμίζεται με την καλοσύνη ή απορυθμίζεται με την αμαρτία και την κακία. Οι φυσικές καταστροφές είναι ουσιαστικά πνευματικές αυτοκαταστροφές.

Δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική αγάπη για τη φύση, χωρίς αγάπη για τον Θεό. Και αν κάποιος υποστηρίζει ότι όλος ο κόσμος έγινε κατά τύχη, τότε έχει κάνει το πρώτο βήμα για να τον καταστρέψει. Πέρα και πάνω από τις κούφιες οικολογικές πολιτικές, η ειρήνη είναι εκείνη που ημερεύει την πλάση. Όχι η επίπλαστη κοσμική ειρήνη που εκλαμβάνεται σαν ευκαιρία να οργιάζουμε. Η ειρήνη του Θεού. Η ειρήνη της συμφιλίωσης των κτισμάτων με τον Δημιουργό τους, διαμέσου της μετανοίας.

Ζωή στοιβαγμένη στο μπετόν: Πολυκατοικίες και Υπογεννητικότητα


Γράφει η Φωτεινή Μαστρογιάννη

Επηρεάζει ο χώρος κατοικίας μας και πως την απόφαση μας για απόκτηση παιδιών;

Οι πολυκατοικίες στην Ελλάδα θεωρήθηκαν ως λύση στο στεγαστικό πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί λόγω της εσωτερικής μετανάστευσης αλλά και μία επικερδής επένδυση για τους κατόχους οικοπέδων οι οποίοι με την αντιπαροχή αποκτούσαν διαμερίσματα τα οποία είτε μεταπωλούσαν είτε ενοικίαζαν.

Ρομαντικοί αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί υποστήριζαν ότι οι πολυκατοικίες έφερναν σε επαφή τις διάφορες κοινωνικές τάξεις και θα περιορίζονταν οι κοινωνικές ανισότητες, κάτι που δεν θα ήταν εφικτό διαφορετικά. Η σημερινή κατάσταση απέδειξε το αντίθετο και ανέδειξε
διάφορα άλλα προβλήματα.

Προσευχήσου τη νύχτα. Να έχεις την επίγνωση πως είσαι άγρυπνος μπροστά στον Χριστό την στιγμή που ο κόσμος κοιμάται


Προσευχήσου τη νύχτα. Προσευχήσου μόνος σου. Προσευχήσου χωρίς να χρησιμοποιείς βιβλίο, χωρίς κάποια φαντασίωση, χωρίς να σκέφτεσαι.

Απλώς μείνε άγρυπνος για δέκα λεπτά αφού ξυπνήσεις για να πιεις ένα ποτήρι νερό, αφού σε ξυπνήσει το παιδί σου ή κάποιος εφιάλτης.

Στάσου εκεί μέσα στο σκοτάδι και μην κάνεις κάποια κίνηση ή κάποιον ήχο. Κάνε τον χρόνο να σταματήσει, αιχμαλώτισε την στιγμή και παρουσίασε την μπροστά στον Χριστό σαν μια ταπεινή προσφορά: αυτός είμαι εγώ, αυτός είναι ο πραγματικός μου εαυτός, αυτός είναι εκείνος ο οποίος πρέπει Εσύ να σώσεις.

Πλήττω φοβερά, βαριέμαι πολύ. Τι να κάνω; Τι φταίει;


-Πάτερ μου, πλήττω φοβερά, βαριέμαι πολύ. Τι να κάνω; Τι φταίει;

– «Να το μυστικό, παιδί μου: Μην μένεις άπρακτος και αργόσχολος μήτε για μια στιγμή. Να γεμίζεις το χρόνο σου με καλά και ωφέλιμα έργα, έτσι που, μόλις τελειώνεις το ένα, να αρχίζεις το άλλο. Και με τι λογής έργα μπορείς να ασχολείσαι;

1 Με τις καλές τέχνες: μουσική, ζωγραφική κλπ.

2 Με κάποιο εργόχειρο, όπως για παράδειγμα για τις γυναίκες, το πλέξιμο, ή το ράψιμο, ή το κέντημα. Για τους άντρες το σκάψιμο, ο κήπος, τα ζωντανά, ή κάποια άλλη χειρονακτική απασχόληση.

Μνήμη του Aγίου Aποστόλου Φιλίππου, ενός των επτά Διακόνων (11 Οκτωβρίου)

                                                 Ών περ διηκόνησας εν γη πραγμάτων,

Eν ουρανοίς Φίλιππε μισθόν λαμβάνεις.
+ Λειτουργός λάβε μισθόν εν ενδεκάτη γε Φίλιππος.

Απόστολος Φίλιππος, εις εκ των επτά διακόνων. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος ήτον από την Kαισάρειαν της Παλαιστίνης, τέσσαρας θυγατέρας έχων προφητευούσας (από τας οποίας ήτον η Eρμιόνη και η Eυτυχίς, και όρα εις την δ΄ του Σεπτεμβρίου κατά την οποίαν εορτάζονται), καθώς περί τούτου αναφέρει ο θείος Λουκάς εις διάφορα μέρη των Πράξεων. Kαι Eυαγγελιστήν αυτόν ονομάζει, λέγων. «Tη επαύριον εξελθόντες οι περί τον Παύλον, ήλθομεν εις Kαισάρειαν. Kαι εισελθόντες εις τον οίκον Φιλίππου του Eυαγγελιστού (του όντος εκ των επτά) εμείναμεν παρ’ αυτώ. Tούτω δε ήσαν θυγατέρες παρθένοι τέσσαρες προφητεύουσαι» (Πράξ. κα΄, 8). Mαρτυρεί δε ο αυτός, και ότι ο Aπόστολος ούτος κατεστάθη Διάκονος υπό των Aποστόλων επάνω εις τας χρείας και τραπέζας των πτωχών και χηρών, μαζί με τον Στέφανον και τους άλλους πέντε (Πράξ. ϛ΄). Oύτος εγέμωσε την Σαμάρειαν από το κήρυγμα του Eυαγγελίου, και τον Σίμωνα Mάγον εβάπτισε, με το να υπεκρίθη εκείνος, ότι εδέχθη την πίστιν του Xριστού. Aρπαγείς δε από Άγγελον Kυρίου, έφθασεν εις τον δρόμον τον Eυνούχον της βασιλίσσης Kανδάκης, και κατηχήσας αυτόν, εβάπτισεν1.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Η σχολική στολή είναι μία πέτρα στο φράγμα!


Πρόλαβα δυο-τρεις τάξεις στο Δημοτικό με τη σχολική στολή. Βλέπω φωτογραφίες και στη μνήμη έρχεται η μυρωδιά του φρεσκοσιδερωμένου λευκού γιακά που κούμπωνε στο μπλε σακάκι. Οι αναμνήσεις μου είναι πιο καθαρές από πρόσωπα στις πρώτες τάξεις, ίσως φαίνεται ότι πρόσεχα πιο πολύ τα πρόσωπα των συμμαθητών μου και όχι τα ρούχα τους. Αλλά ζούσαμε πράγματα μαζί. Παρέλαση, εκκλησιασμός, το ατένισμα της καθαρής και καλοραμμένης Σημαίας το πρωί. Και υπήρχαν και τόσα άλλα εκτός σχολείου που θυμάμαι, που μας θεμελίωναν το ΕΜΕΙΣ στη ζωή μας, ακόμη και αν ήταν φτωχικά – έστω κι αν ανάμεσα στις όμορφες αναμνήσεις σφήνωνε και μία νότα κακογουστιάς και κιτς, που δεν είναι άλλο παρά η μεταμόρφωση του Ρωμιού σε γιαλαντζί Φράγκο. Αλλά θεμέλιο το ΕΜΕΙΣ! Οι μεγάλες οικογενειακές γιορτές με παππούδες, θείους και ξαδέλφια. Οι παγκοινιές στο χωριό, στη συγκομιδή της ελιάς και του καπνού στον δροσερό αέρα της ορεινής Αργολίδας. Τα κοινά συσσίτια (μεγάλη η σκάφη που ζύμωνε η γιαγιά!), οι παραδοσιακοί ομαδικοί χοροί, οι κοινές αξίες, η έμπρακτη βοήθεια στον αδύναμο γείτονα, οι ιστορίες για ήρωες που ακούγαμε από τους γηραιούς.

Η Άννα του Χθες Ζωντανεύει στο Σήμερα

Η Άννα από το “ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟΝ” του 1955 ζωντανεύει και ονειρεύεται ότι ζει στο σήμερα που είναι τόσο μα τόσο διαφορετικό! Άραγε της αρέσει;


πηγή: https://enromiosini.gr/

Θαυματουργική επέμβαση της Γερόντισσας Γαλακτίας


Ονομάζομαι… Είμαι 39 ετών, κάτοικος… Μονοφατσίου Ηρακλείου Κρήτης! Είμαι έγγαμος με… παιδιά. Τυγχάνω βαριά καρδιοπαθής από 17 ετών. Η ζημιά ήταν παρεπόμενο ιογενές της νόσου κοξάκι. Πέρασα επτά οξείες και πολύ επώδυνες μυοκαρδίτιδες. Κινδύνευσα πλειστάκις… Νοσηλεύθηκα με αφόρητους πόνους.

Η ζωή για μένα ήταν ελλειπής και μαρτυρική. Όλα περιορισμένα και πολύ περισσότερο η δυνατότητα αγροτικής εργασίας. Η τελευταία επώδυνη μυοκαρδίτιδα ήταν τον περασμένο Ιούνιο.

Στο νοσοκομείο είχα δίπλα μου την μητέρα μου. Ήταν αυτή που ξενύχτησε την Γερόντισσα Γαλακτία το τελευταίο βράδυ στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου πριν την βάλουν στην μονάδα κόβιντ.

«Γιατί μελαγχολικοί Χριστιανοί δεν υπάρχουν. Μόνο αγωνιστές!»

π. Ανανίας Κουστένης

Μερικά πρωινά, αδελφοί μου,
ξυπνάμε με κακή διάθεση και κακούς λογισμούς!

Ας σηκωθούμε αμέσως από το κρεβάτι.
Ας ανάψουμε το καντήλι μας!

Ας θυμιάσουμε.
Ας φιλήσουμε τις Εικόνες μας.

Ας πούμε το “Πάτερ ημών.”
Ας πολεμήσουμε τους κακούς λογισμούς με καλούς!
Έχει σημασία, αδελφοί μου,
να σηκωθούμε πάνω,
να αγωνιστούμε,
να παλέψουμε.

Γιατί μελαγχολικοί Χριστιανοί δεν υπάρχουν.
Μόνο αγωνιστές!

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Τι χρώμα έχει το σκοτάδι; -- Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης

 


πηγή: https://www.youtube.com

Πρόγραμμα εορτασμού της ημέρας του Μακεδονικού Αγώνα στην πόλη της Φλώρινας


Ο καθιερωμένος κατ’ έτος εορτασμός της Ημέρας του Μακεδονικού Αγώνα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024. Ο εορτασμός έχει ως σκοπό να τονίσει ιδιαίτερα τα γεγονότα εκείνα που σημάδεψαν την πορεία του Έθνους μας και να αποτίσει φόρο τιμής στους Μακεδονομάχους μας.

Σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. 150988/24.09.2024 απόφασης του Υπουργείου Εσωτερικών για την Ημέρα, έχει οριστεί:

1. Γενικός σημαιοστολισμός από την ογδόη πρωινή ώρα (8:00 π.μ.) μέχρι και τη δύση του ηλίου της 13ης Οκτωβρίου 2024.

2. Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων Καταστημάτων, των Καταστημάτων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Τραπεζών και Καταστημάτων Κοινής Ωφελείας από τη δύση του ηλίου της 13ης Οκτωβρίου μέχρι τις πρωινές ώρες της 14ης Οκτωβρίου 2024.

Στην πόλη της Φλώρινας στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας του Μακεδονικού Αγώνα θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω εκδηλώσεις:

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

Οικουμενιστικό συνέδριο στα Τρίκαλα

Διαθρησκειακό συνέδριο ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων στα Τρίκαλα

Στη διοργάνωση ενός διαθρησκειακού συνεδρίου ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων (1-3 Νοεμβρίου 2024) από τον Δήμο Τρικκαίων στα Τρίκαλα αναφέρεται με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιεύοντας μάλιστα και το πρόγραμμα, ο Βουλευτής Επικρατείας της Νίκης, Γεώργιος Αποστολάκης, χαρακτηρίζοντάς το “πρόβα πανθρησκείας”.

Η ανάρτηση:

Με λύπη πληροφορηθήκαμε ότι ο Δήμος Τρικκαίων οργανώνει τριήμερο διαθρησκειακό συνέδριο ορθοδόξων χριστιανών, μουσουλμάνων και εβραίων (1-3 Νοεμβρίου 2024) με ομιλητές Ραβίνο, Χότζα και γνωστούς οικουμενιστές καθηγητές θεολογίας του ΑΠΘ. Ουρά, ως συνήθως, το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η ηρωίδα δασκάλα του Μακεδονικού Αγώνα, Βελίκα Τράικου


(προσέξτε την επιγραφή του σχολείου!)

ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ

Καυτές ἱστορικές μνῆμες κουβαλᾶ τοῦτος ὁ μήνας. Ζωντανεύει μπροστά μας καί τούς νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους τοῦ 1912-13. Πολλές πόλεις τῆς Μακεδονίας γιορτάζουν τοῦτες τίς μέρες τά ἐλευθέριά τους ἀπό τή μακρόχρονη τουρκική σκλαβιά καί παιανίζουν τή νίκη τους κατά τῶν βουλγάρων κομιτατζήδων. ᾿Αλλά, μέχρι νά φουντώσει καί νά θεριέψει ὁ Μακεδονικός ᾿Αγώνας, πόσοι καί πόσες δέν ἐργάστηκαν ἀνύσταχτα πολλές δεκαετίες πρίν, δέν ριψοκινδύνευσαν καί δέν ἔγιναν ὁλοκαυτώματα, σπέρνοντας ἀπό τό δικό του μετερίζι ὁ καθένας τό σπόρο τῆς λευτεριᾶς!

Νεαρή δασκάλα Μακεδονομάχος εἶναι ἡ Βελίκα Τράικου ἀπό τό Γραδεμπόρι, σημερινό Πεντάλοφο Θεσσαλονίκης. Δέν εἶναι τυχαία ἐκπαιδευτικός. ῎Εχει ἀποφοιτήσει ἀπό τό ξακουστό ἐκπαιδευτήριο, τό ᾿Ανώτερο Παρθεναγωγεῖο Θεσσαλονίκης. Σ᾿ ἐκεῖνο τό πνευματικό φυτώριο πυροδοτήθηκε ἡ καρδιά της κι ἄναψαν οἱ μεγάλοι πόθοι νά ὑπηρετήσει τή χειμαζόμενη μακεδονική γῆ, ὅπου καί νά τή στείλουν. Καί νά την, ἕτοιμη δασκαλίτσα, διορίζεται, στά 1900, σ᾿ ἕνα χωριό κυκλωμένο ἀπό κομιτατζῆδες, στήν Καρατζόβα, στά βόρεια τῆς ῎Εδεσσας. ῎Εχει ὑπεράνθρωπο ἔργο νά ἐπιτελέσει. Πόσο στενοχωριέται πού βλέπει τά μικρά ῾Ελληνόπουλα, τά μαθητούδια της, νά μή γνωρίζουν τήν ἑλληνική γλώσσα, τήν ἱστορία τῶν προγόνων τους! Συνειδητοποιεῖ γιά ἄλλη μιά φορά πώς ἡ ἀγαπημένη της Μακεδονία ψυχορραγεῖ, πώς ἡ βουλγαρική ἐξαρχία ἔχει βάλει στόχο νά τήν ἀποκόψει ἀπό τίς θαλερές της ρίζες, τόν ῾Ελληνισμό καί τήν ᾿Ορθοδοξία. ῾Η Βελίκα ἀνασκουμπώνεται. Τό σκοτάδι τῆς ἀμάθειας πρέπει νά διαλυθεῖ. Στίς παιδικές ὑπάρξεις μέ τά σπινθηροβόλα ματάκια ἐμφυσᾶ τά ἰδανικά τῆς φυλῆς μας.

Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: "Αυτό μπορεί να με κάνει άγιο!"


Μα, μπορεί να πεί κάποιος, άν ο αδελφός μου έχει άδικο; είναι σωστό να με κάνει ό,τι θέλει;

Βεβαίως. Σωστό και φυσιολογικό είναι, διότι ο άνθρωπος ενεργεί σύμφωνα με τον χαρακτήρα του.

Όπως η λάμπα φωτίζει, όπως το δάπεδο στηρίζει, όπως ο τοίχος προστατεύει από τον ήλιο ή τον αέρα, έτσι ακριβώς και ο κάθε άνθρωπος ενεργεί ανάλογα με το τι είναι.

Ο νευρικός θα νευριάσει, ο πράος θα σου φερθεί με πραότητα, ο ευγενής θα σου μιλήσει με λεπτότητα, και ο αγενής είναι φυσικό να σου μιλήσει άσχημα.

Βίος Αγίων Ανδρονίκου και Αθανασίας (9 Οκτωβρίου)

Η προσκυνηματική εικόνα των Αγίων Ανδρονίκου και Αθανασίας (13ος αι.), μετά από ενέργειες του Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεοφύτου βρέθηκε το 2007, μετά την κλοπή της, το 1936. Το άγιο ζεύγος με μοναχικά ενδύματα εποχής απεικονίζεται επάνω σε ανάγλυφο κάμπο που αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των κυπριακών εικόνων.

Επιπλέον ο Άγιος Ανδρόνικος κρατά γυάλινο φιαλίδιο, στοιχείο ιδιαίτερα σπάνιο στην εικονογραφία του και η Αγία Αθανασία σταυρό τύπου Αναστάσεως. Το κάλυμμα της κεφαλής παραπέμπει σε ανάλογα εικονογραφικά παραδείγματα από την Κωνσταντινούπολη και το Σινά.

Η εικόνα αυτή είχε δημοσιευτεί το 1935 από τον καθηγητή Γεώργιο Σωτηρίου και το 1937 από τον David Talbot Rice στο βιβλίο του “The icons of Cyprus”.


Οι Άγιοι Ανδρόνικος και Αθανασία, 
13ος αιώνας, Ιερά Μητρόπολις Μόρφου

Εάν έχεις καρδιά, μπορείς να σωθείς. Μεγάλο πράγμα η δύναμη της καρδιάς!

Αγίου Παισΐου του Αγιορείτου

-Γέροντα, ο Αββάς Παμβώ λέει: «Ει έχεις καρδίαν, δύνασαι σωθήναι». Τι εννοεί με το «ει έχεις καρδίαν»;
– Πρώτον αν έχης καρδιά, ίσον αν αγαπάς τον Θεό. Πολλά μπορεί να εννοή.
–Δεύτερον αν έχης καρδιά, ίσον αν έχης ευαισθησία και δεν είσαι αναίσθητος.
-Τρίτον αν έχης καρδιά, ίσον αν έχης καλωσύνη.
– Τέταρτον αν έχης καρδιά ίσον αν έχης ανεκτικότητα.
-Πέμπτον αν έχης καρδιά, ίσον αν έχης παλληκαριά. Όταν λέμε «καρδιά» δεν εννοούμε ένα κομμάτι σάρκα, αλλά την διάθεση για θυσία, την αρχοντική αγάπη.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Κύριε… οι προσευχές μας είναι γεμάτες προστακτικές…


Σου λέμε: Κύριε ελέησον..δος ημίν σήμερον… ρύσαι ημάς από του πονηρού… καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος… σώσον αγαθέ τας ψυχάς ημών..Κύριε μεθ”ημών γενού… λάμπρυνόν μου την στολήν,φωτοδότα και σώσον με..δος ημίν δέσποτα προς ύπνον απιούσι..

Προστακτικές ενεστώτα, αορίστου, προστακτικές παθητικές. Αναρωτιέμαι: Ποιός μας δίνει το δικαίωμα να απευθυνόμαστε έτσι στο Θεό μας;

Εμείς, που σε ένα ανώτερο πρόσωπο, στον καθηγητή μας, στον… εργοδότη μας, ακόμη και στον ιερέα τον ”εκπρόσωπο του Θεού” χρησιμοποιούμε αυτόν τόν ξενόφερτο πληθυντικό ευγενείας για να τον τιμήσουμε, για να του δώσουμε αξία.

Γιατί έτσι πρέπει.. Και μου έρχεται η άλλη σκέψη: Μα, ο Χριστός μας δε θέλει πληθυντικούς ευγενείας.. Δε θέλει πρέπει.. Εκείνος θέλει να του ζητάμε.. γιατί Εκείνος σταυρώθηκε για μας, μας θεωρεί παιδιά Του..

Είναι ο Πατέρας μας..Θέλει οικειότητα..Και η οικειότητα και η καθαρή καρδιά είναι τρόπος επικοινωνίας..Δεν είναι συνηθισμένες αυτές οι προστακτκές…Σπάνε τον κανόνα..

Είναι προστακτικές γεμάτες ταπείνωση και παράκληση…Κύριε ελέησον με.. Είναι ευλογημένες προστακτικές!

Τρισεύγενη Καπράνου

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Η εικόνα που η Παναγία έβγαλε το χέρι της από την αγιογραφία και έπιασε τον αγιογράφο


Κάποτε ζούσε ένας αγιογράφος πολύ ευλαβής. Ζωγράφιζε τους αγίους με νηστεία και προσευχή. Μα όταν καθόταν να αγιογραφήσει την Παναγία, έβαζε όλο το μεράκι του, όλη την δεξιοτεχνία του.

Ώρες στεκόταν και με δακρυσμένα μάτια καμάρωνε την Παναγία και την ευχαριστούσε, που του έδινε την δύναμη να την αγιογραφεί. Αυτό όμως εξαγρίωνε τον διάβολο. Θα τον τακτοποιήσω, μονολογούσε. Θα τον κάνω να μη μπορεί να αγιογραφεί.

Πράγματι παρέλυσε το χέρι του και δεν μπορούσε πλέον να πιάσει το πινέλο. Αλλά απατήθηκε ο διάβολος. Αυτός που αγαπά την Παναγία βρίσκει τρόπους να την ευχαριστεί. Δεν μπορούσε να ζωγραφίσει με τα χέρια, ζωγράφιζε με το πινέλο στο στόμα.

Η προσευχή καθαρίζει το τοπίο

Άγιος Αρτέμων ο εν Αυλώνι. Ιερός Ναός Παναγίας Χρυσελεούσης, Ακάκι
Καθώς ερχόμουν για να τελέσουμε αυτόν τον τόσο ωραίο και ξεκούραστο Εσπερινό προς τιμή του αγίου Αρτέμωνος του εν τω Αυλώνι της Σολίας, με πήρε τηλέφωνο ένα παιδί που εξομολογείται σε μένα και τώρα βρίσκεται σε μια χώρα της Ευρώπης.

Ήθελε να μου πει ότι πριν από λίγες μέρες συναντήθηκε με κάποιους συναδέλφους του, και από τότε αισθάνεται ότι του έκαναν μάγια. Οι δουλειές του δεν παν καλά και ξύπνησαν μέσα του παλιές αρρώστιες που επηρέασαν τη ζωή του. Ακόμα φοβήθηκε ότι θα χάσει τη δουλειά του και θα μείνει μόνος μέσα σ’ αυτή την ξένη χώρα. Και αφού μου είπε όλα αυτά, ζήτησε τη γνώμη μου και του απάντησα: «Εγώ δεν είμαι γέρο Πορφύριος, αλλά ούτε και κανένας προφήτης. Αντιλαμβάνομαι ότι αυτό που έχεις ανάγκη, είναι να φύγει ο φόβος από μέσα σου. Φοβισμένος είσαι, επειδή αρρώστησες σε μια ξένη χώρα και κινδυνεύεις να χάσεις και τη δουλειά σου. Δεν είσαι μόνος… έχεις την Παναγία μητέρα. Σε παρακαλώ, ν’ αρχίσεις από απόψε να παρακαλείς την Παναγία, και η Παναγία θα σου δώσει φως, θα σου δώσει διέξοδο. Ακόμα και για τις ασθένειες να την ευχαριστείς, γιατί θα σε ταπεινώσουν και θα σε μάθουν να προσεύχεσαι με την καρδιά σου, και όχι με τον εγκέφαλό σου. Δεν θα χάσεις τη δουλειά σου. Απλώς χρειάζεται να διώξεις από μέσα σου τον φόβο, τον οποίο σου έβαλε ο πειρασμός για να σε ρίξει στην απελπισία».

Ήρθα να κλάψω μαζί σας


Είναι φορές, που δεν χωράνε κατάλληλα λόγια, έξυπνες θεωρίες ή μεγάλες αναλύσεις.

Είναι φορές, που η σιωπή είναι ο μόνος δρόμος.

Είναι αυτές οι φορές, που ο πόνος, ο ανθρώπινος πόνος, ο βαθύς, ο μεγάλος, ο βουβός, κάνει την εμφάνισή του. Μια από τις πιο λεπτές υπάρξεις, που έχω γνωρίσει. Ένας από τους πιο φωτισμένους και μορφωμένους παράλληλα ανθρώπους, αφιερωμένος ψυχή τε και σώματι στον συνάνθρωπό του…

‘’Ήρθα να κλάψω μαζί σας’’, αυτό μόνο έλεγε.

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Το Διεθνές Δίκαιο δεν ισχύει...



Το Διεθνές Δίκαιο δεν ισχύει... δεν ίσχυσε ποτέ στην πραγματικότητα... και σε καμία περίπτωση για το Ισραήλ... στο οποίο επιτρέπεται να κάνει ο,τιδήποτε θέλει... μόνον η φυσική ανωτερότητα, η οντολογική ανωτερότητα ενός λαού μπορεί να δικαιολογήσει αυτήν την συμπεριφορά...

Και η δικαιολογία ότι αυτή η ιδιαιτερότητα του αναγνωρίζεται, επειδή υπέστη γενοκτονία, δεν ευσταθεί, καθώς και άλλα έθνη έχουν υποστεί γενοκτονία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δρουν αγνοώντας τους κανόνες του διεθνούς δικαίου... ακόμη περισσότερο δεν ευσταθεί, επειδή το Ισραήλ, στις ημέρες μας ιδίως, κάνει ό,τι υπέστη από τους Γερμανούς σε βάρος των Παλαιστινίων...

Ἅγιος Παΐσιος καί ἡ καλή ἀνησυχία τῶν Χριστιανῶν


Πρωτ. Ἰωάννης Φωτόπουλος,

ἐφημέριος Ἱ.Ν. Ἁγίας Παρασκευῆς Ἀττικῆς

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«Ἠλεκτρονική ταυτότητα: ἡ πιό κομβική «διευκόλυνσή» μας πρός τό ἀντίχριστο σφράγισμα»


Τοῦτες τὶς μέρες ποὺ ἀπειλεῖται ἡ ἐλευθερία μας ἀπὸ τὴν ἠλεκτρονικὴ τυραννία, εἶναι σημαντικὸ νὰ προσέξουμε τὰ ἁπλά, ἀλλὰ θεοφώτιστα λόγια τοῦ ὁδηγητικοῦ κειμένου τοῦ ἁγίου Παϊσίου «Σημεῖα τῶν καιρῶν. 666».

Ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι Γέροντες ποὺ μίλησαν καὶ ἔγραψαν γιὰ τοὺς ἐσχάτους καιρούς. Ὅμως τὸν ἅγιο Παΐσιο τὸν ἐδόξασε πολὺ ὁ Θεὸς καὶ τὸν ἔκανε γνωστὸ στὰ πέρατα τῆς γῆς, ὥστε ὄχι μόνο τὶς διδαχὲς τοῦ ἁγίου Παϊσίου γιὰ τὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ νά ἀκολουθοῦμε, ὄχι μόνο νὰ χαιρόμαστε μὲ τὰ ἄπειρα θαύματά του, ἀλλὰ καὶ τοῦτο τὸ κείμενό του νὰ τὸ ἔχουμε ὡς ὁδοδείκτη πορευόμενοι αὐτὲς τὶς δύσκολες ἡμέρες. Κατασυκοφαντεῖται τὸ κείμενο αὐτὸ ἀπὸ κάποιους κληρικοὺς καὶ λαϊκοὺς ποὺ θέλουν, ὅπως γράφει ὁ Ἅγιος, «νὰ φασκιώνουν» τοὺς χριστιανοὺς «σὰν μωρὰ γιὰ νὰ μὴ στενοχωροῦνται» ἀπὸ τὰ ἐπερχόμενα γεγονότα. Γιὰ τὸν ἴδιο λόγο κάποιοι ἄλλοι λένε στὸν κόσμο «Δὲν ἦρθε ἀκόμη ἡ ὥρα. Ὅταν ἔρθει θά…».

Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μᾶς τρέφει μέ τό δικό του Σῶμα καί τό δικό του Αἷμα - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

Ὁ Ἱερός Πατήρ ὁδηγεῖ σέ μία ὀντολογική πίστη στό Μυστήριο. Πολλοί θά ἐπιθυμοῦσαν νά βρίσκονταν στήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ, γιά νά Τόν δοῦν καί νά Τόν ἀγγίξουν, νά Τόν πάρουν στήν ἀγκάλη τους. Ὅμως, μέ τήν Θεία Κοινωνία καί Τόν ἀγγίζει ὁ ἄνθρωπος καί Τόν παίρνει μέσα του. Ὁ Κύριος δέν ἄντεξε ἀπό τήν ἀγάπη Του καί ὄχι μόνο λύτρωσε τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία, ἀλλά καί τόν ταΐζει μέ τό ἴδιο τό σῶμα Του. είναι ο Βοσκός που ταίζει τα πρόβατά του με τα μέλη του. ετσι το αποτυπώνει ο Ιερός Χρυσόστομος.

«Ἄν ἤμασταν χωρίς σῶμα, ὁ Θεός θά μᾶς παρέδιδε μόνον ἀσώματα δῶρα. Τώρα ὅμως μέ τά αἰσθητά μᾶς παραδίδει τά νοητά. Πόσοι λένε θά ἤθελα νά δῶ τή μορφή Του, τό πρόσωπό Του, τά ῥοῦχα Του, τά ὑποδήματά Του! Ὁρίστε· Τόν βλέπεις, Τόν ἐγγίζεις, Τόν τρώγεις. Καί σύ μέν ἐπιθυμεῖς νά δεῖς τά ῥοῦχα Του. Ὅμως αὐτός σοῦ δίνει τόν ἑαυτό Του, καί ὄχι μόνο νά Τόν δεῖς, ἀλλά καί νά Τόν ἐγγίσεις, νά Τόν φάγεις, νά Τόν πάρεις μέσα σου...

Όσο πιο απλά ζει ο άνθρωπος, τόσο πιο ευτυχισμένος είναι... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Όσο πιο απλά ζει ο άνθρωπος, τόσο πιο ευτυχισμένος είναι...

Όσο προσπαθεί να μπουκώσει τη ζωή του με πολλά, τόσο μεγαλώνει το ανικανοποίητο και τόσο τα βρίσκει σκούρα.

Τα «θέλω» δεν έχουν τελειωμό. Ούτε τα «πρέπει», ούτε οι δουλειές.

Να αναλογίζεσαι από καιρού εις καιρόν, το «γιατί ζεις»; Το «πού πας»; Το «τί έχεις πραγματικά ανάγκη»;

Να τα αναλογίζεσαι, έτσι για συνέρχεσαι και να πετάς από πάνω σου όλα εκείνα τα που τζάμπα και βερεσέ, στη πλάτη κουβαλάς.

Όσο πιο απλά ζει ο άνθρωπος, τόσο πιο ευτυχισμένος είναι…

Να ζεις απλά.
Να σκέφτεσαι απλά.

Και τότε θα δεις, πόσο ευτυχισμένος θά 'σαι…

Καλή και ευλογημένη εβδομάδα…


Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

«Φούσκα» τα μέτρα για το Δημογραφικό! Θλιβερή σύγκριση-σοκ για την Ελλάδα με 14 ευρωπαϊκές χώρες

Η στρατηγική του πρωθυπουργού για το οξύ δημογραφικό πρόβλημα της χώρας προσομοιάζει με την τακτική του σε κάθε άλλον τομέα: Ανακοινώνει πολιτικές «φούσκες» χωρίς χειροπιαστό όφελος για κανέναν. Το Εθνικό Σχέδιο ∆ράσης για το Δημογραφικό που δόθηκε προχθές, με μεγάλη καθυστέρηση, στη δημοσιότητα από το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας είναι ένα αφηρημένο ευχολόγιο. Στην πράξη πρόκειται για κενό κείμενο.


Από τον Βασίλη Γαλούπη

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ακόμα μία φορά κοροϊδεύει τα εξαθλιωμένα νοικοκυριά τάζοντας χάντρες. Ο πρωθυπουργός αδυνατεί να αντιληφθεί ότι το 28% των ευρωεκλογών δεν είναι ο πάτος του βαρελιού και ότι κανείς δεν μπορεί να εμπαίζει τον λαό για πάντα. Το σχέδιο, με ορίζοντα ως το… 2035, δεν έχει ουσία. Τα μωρά «εθνικό πρόσταγμα» του Κυριάκου Μητσοτάκη πολύ απλά δεν θα έρθουν. Οι μίζερες και ανεπαρκείς αυξήσεις ή το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς» δεν δίνουν πραγματικά κίνητρα.

Οι θάνατοι με ευθανασία στο Βέλγιο έφτασαν σε νέα ύψη


«Αξιοπρέπεια» στο θάνατο ή κακοποίηση των πιο ευάλωτων της κοινωνίας μας;

Από το «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά»

Το Βέλγιο, γνωστό για τους φιλελεύθερους νόμους του για την υποβοηθούμενη αυτοκτονία και την ευθανασία, δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι οι θάνατοι από ευθανασία αυξήθηκαν κατά 15% από το 2022 στο 2023 στη χώρα, κάνοντας νέο υψηλό ρεκόρ(1)

Το Βέλγιο νομιμοποίησε την ευθανασία το 2002, χρονιά κατά την οποία 24 άτομα πέθαναν με αυτό το τρόπο. Το 2023, σύμφωνα με την «Federal Control and Evaluation Commission for Euthanasia» (FCEE) ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε στα 3.423 άτομα. Σε αυτά περιλαμβάνεται ένα 16χρονο κορίτσι, που υποβλήθηκε σε ευθανασία λίγες μέρες μετά τα γενέθλιά της. Ενώ οι περισσότεροι ήταν ηλικιωμένοι, το ένα τρίτο ήταν κάτω των 70 ετών. Επιπλέον, 89 άτομα υπέστησαν ευθανασία λόγω ψυχολογικών και μόνο προβλημάτων όπως κατάθλιψη ή νευροεκφυλιστικών νοσημάτων όπως η ν. Αλτσχάιμερ, και 110 άτομα ταξίδεψαν στο Βέλγιο από το εξωτερικό για να τους σκοτώσουν εκεί.

π. Γεωργίου Σχοινά: «Κόντρα στο φόβο» – Παρέα της Τρίτης – 1/10/2024

 
πηγή: https://enromiosini.gr/

Φόβος Θεού

Ο φόβος του Θεού είναι η ρίζα κάθε καλού έργου. Ούτε ένα λεπτό να μην απομακρύνεται από την καρδιά σας. Σαν το κερί ν’ ανάβει και να φωτίζει όλους τους λογισμούς, όλες τις εσωτερικές κινήσεις της καρδιάς σας.

Αυτός θα σας διδάξει να βαδίζετε σωστά, να εργάζεσθε το κάθε τι σαν έργο Θεού. Αυτός θα σας διδάξει να στέκεστε, όπως εκείνοι που βρίσκονται μπροστά στο βασιλέα. Αυτός θα σας διδάξει να προχωρείτε, όπως προχωρούν εκείνοι που κρατούν ένα ποτήρι γεμάτο νερό, από το οποίο δεν πρέπει να στάξει ούτε μια σταγόνα.

ΜΗΝ ΕΡΕΘΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΣΟΥ!


«Απόφευγε σαν μάστιγα τους τόπους των πτώσεων. Διότι όταν δεν υπάρχει εμπρός μας ένα οπωρικό, δεν ερεθίζεται και τόσο η όρεξή μας» (Άγ. Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. γ´, 10)

«Εκ του οράν το εράν», από την όραση πηγάζει η επιθυμία. Ένα παλιό γνωμικό που καταγράφει αυτό που συμβαίνει με την ανθρώπινη φύση: αυτό που έχω μπροστά μου, προκαλεί την επιθυμία μου για να το γευθώ. Κι όχι μόνο η όραση, κατεξοχήν βεβαίως αυτή, αλλά και οι άλλες αισθήσεις: προκαλούμενες εξάπτουν την επιθυμία στον άνθρωπο. Εκεί δεν στηρίζεται και όλη η επιστήμη με τις διαφημίσεις; Σου φέρνουν το προϊόν μπροστά σου, με ωραίο περιτύλιγμα, εξωραϊσμένο στο ανώτερο δυνατό, ολοζώντανο, ντυμένο και με την κατάλληλη μουσική, και χωρίς να το χρειάζεσαι σε προκαλούν να το πάρεις, να το δοκιμάσεις. Σε κάνουν να το θεωρείς απαραίτητο στη ζωή σου. Γιατί έχουν σπουδάσει την ψυχολογία του ανθρώπου. Γιατί τελικά σε ξέρουν.

ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΘΩΜΑ. ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ. ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΑ

Στην Πάτμο έχουμε την ευλογία να φιλοξενούμε στην ιερά μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου την τίμια και θαυματουργή κάρα του Αγίου Θωμά. Ήρθε στην Πάτμο από το Μετόχι της Πάτμου στη Χίο, στο όνομα του Αποστόλου Θωμά για να προστατευτεί από τους Γενουάτες που κατέλαβαν τελικά το νησί (1346-1566) και έκτοτε καθιερώθηκε σέμνωμα της πατρίδας μας.

Όπως είναι γνωστό ο Απόστολος Θωμάς όταν ταξίδεψε στην περιοχή της Ινδίας για ιεραποστολή βάφτισε χριστιανούς τη γυναίκα και τα παιδιά του βασιλιά και εκείνος εξοργισμένος έδωσε εντολή να θανατωθεί δια λοχγισμού. Το ιερό λείψανο του παρέμεινε εκεί μέχρι που ο γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου το μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη. Το 1204 το λείψανο μεταφέρθηκε στη Ρώμη μαζί με άλλων αγίων που έκλεψαν ώς λάφυρα από την Τέταρτη Σταυροφορία. Ο Εφραίμ ο Σύρος αναφέρει ότι τα λείψανα του Αποστόλου Θωμά μεταφέρθηκαν την πρώτη φορά στην Έδεσσα ή Αντιόχεια της Μεσοποταμίας.
Τμήμα των λειψάνων του βρίσκεται σε διάφορα μοναστήρια.