Σάββατο 31 Μαΐου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 1.Ιουν.25 [ Ζ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Πρξ 20,16-18.28-36)]

  Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

Ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξί μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς
μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου

Μέσα στὴν χαρμόσυνη περίοδο τοῦ “Τριῳδίου τῶν Ρόδων”, ὅπως  λέγεται  ἀλλοιῶς  τὸ  Πεντηκοστάριο,  ἔχει  ὁρισθῆ  νὰ γίνεται μία Κυριακὴ ἀφιερωμένη στοὺς Πατέρες. Ὄχι γενικὰ καὶ ἀόριστα στοὺς Πατέρες, ἀλλὰ στοὺς τριακοσίους δέκα καὶ ὀκτὼ  Πατέρες  τῆς  Πρώτης  Οἰκουμενικῆς  Συνόδου,  ποὺ συγκροτήθηκε στὴν Νίκαια. 

Καὶ  κατ’  αὐτὴν  τὴν  ἡμέρα  στὸ  ἀποστολικὸ  ἀνάγνωσμα καταγράφεται  μέρος  ἀπὸ  τὴν  τρίτη  περιοδεία  τοῦ  Παύλου. Ἐπιστρέφοντας πρὸς τὰ Ἰεροσόλυμα, καὶ ὅταν ἐφθασε στὴν Μίλητο,  συγκάλεσε,  θὰ  λέγαμε  σήμερα,  ἱερατικὸ  συνέδριο. Στὴν σύναξι ἀσφαλῶς μίλησε ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Ἀπὸ τὸν λόγο  του,  ποὺ  ἐκφώνησε,  ἀκούσαμε  μόνο  ἕνα  μέρος  στὸ σημερινὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα. Ἐπειδὴ δὲν ἔχομε χρόνο νὰ δοῦμε ἀναλυτικὰ ὅλα τὰ σημεῖα τοῦ λόγου, θὰ προσπαθήσουμε νὰ  ἀκούσωμε  τὰ  σωτήρια  μηνύματα  ἐπιγραμματικὰ  καὶ  μὲ συντομία.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ [:Ιω. 17,1-13] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ [:Ιω. 17,1-13]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

«Ταῦτα ἐλάλησεν ὁ Ἰησοῦς, καὶ ἐπῆρε τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ εἶπε· πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε (:αυτά είπε ο Ιησούς στους μαθητές Tου και έπειτα σήκωσε τα μάτια Tου στον ουρανό και είπε: “Πατέρα, ήλθε η ώρα που η σοφία Σου όρισε για να πάθω και να θυσιαστώ. Δέξου τη θυσία του Πάθους μου και δόξασε τον Υιό Σου και ως προς την ανθρώπινη φύση Του˙ για να σε δοξάσει και ο Υιός Σου με την απολύτρωση και τη σωτηρία των ανθρώπων, η οποία θα ολοκληρωθεί με τη θυσία Του αυτή και με την αιώνια αρχιερατική μεσιτεία Του που θα ακολουθήσει μετά από αυτήν”)»[Ιω.17,1].

Λευτέρης Νουφράκης: Ο Κρητικός παπάς που τόλμησε να λειτουργήσει στην Αγία Σοφία 466 χρόνια μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης


Τον Ιανουάριο του 1919, στην Κωνσταντινούπολη, έλαβε χώρα ένα γεγονός, το οποίο οι περισσότεροι Έλληνες αγνοούν. 466 χρόνια μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, ο ναός της Αγίας Σοφίας που μέχρι τότε λειτουργούσε ως τζαμί, μετετράπη για λίγη ώρα ξανά σε ελληνικό χριστιανικό ναό και τελέστηκε Θεία Λειτουργία. Πρωταγωνιστής αυτού του συγκλονιστικού γεγονότος της εθνικής μας ζωής, ήταν ο παπα-Λευτέρης Νουφράκης από τις Αλώνες Ρεθύμνου, ο οποίος υπηρετούσε ως στρατιωτικός ιερέας στη Β’ Ελληνική Μεραρχία, μια από τις δύο Μεραρχίες που συμμετείχαν στις αρχές του 1919 στο «συμμαχικό» εκστρατευτικό σώμα στην Ουκρανία.

Η Μεραρχία αυτή στο δρόμο προς την Ουκρανία στάθμευσε για λίγο στην Κωνσταντινούπολη, την Πόλη των ονείρων του ελληνικού λαού, η οποία βρισκόταν τότε υπό «συμμαχική επικυριαρχία», ύστερα από... το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, μία μεγάλη ασκητική μορφή (1η Ιουνίου)

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς

Ο όσιος και θεοφόρος πατήρ Ιουστίνος ο νέος, από το μοναστήρι Τσέλι (Μονή των Αγίων Αρχαγγέλων) γεννήθη­κε στις 25 Μαρτίου του 1894, ξημερώματα του Ευαγ­γελισμού στην πόλη Βράνια της νοτίου Σερβίας. Ο πατέρας του ονομαζόταν Σπυρίδων, γνωστός ως π. Αλέξιος, και η μητέρα του Αναστασία. Κατά την βάπτιση έλαβε το όνομα Μπλάγκογιε (Ευάγ­γελος). Η οικογένεια του πατέρα του ήταν εκ παραδό­σεως ιερατική και είχε δώσει στην ορθόδοξη Εκκλη­σία τουλάχιστον επτά ιερωμένους. Αυτό εξάλλου φα­νερώνει και το επώνυμο Πόποβιτς (= Παπαδόπουλος). Από μικρό παιδάκι ακόμα, συχνά επισκεπτόταν με τους γονείς του τον άγιο Πρόχορο τον Θαυματουργό στην κοντινή Μονή Πσινίσκι όπου και είδε με τα μά­τια του την θεραπεία της μητέρας του από βαριά α­σθένεια το έτος 1929. Από την ευσεβή μητέρα του διδάχθηκε την ευαγγελική ευσέβεια, την προσευχή και τη νηστεία.

Δελτίο Τύπου ενάντια στην επιβολή του Προσωπικού Αριθμού από τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία των Αθηνών


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ

Αθήνα, 29 Μαΐου 2025

Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία των Αθηνών δηλώνουν τον έντονο προβληματισμό τους απέναντι στην επιβολή του προσωπικού αριθμού στους Έλληνες πολίτες από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Παρατηρούμε, εδώ και χρόνια, μία συστηματική προσπάθεια - με πρόσχημα την ωφέλεια των πολιτών και της Πατρίδας - να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για τη δημιουργία ενός δυστοπικού ψηφιακού περιβάλλοντος, όπου οι εκάστοτε κρατούντες θα έχουν στα χέρια τους όλη τη ζωή των πολιτών, καθιστώντας τους ανίσχυρους απέναντι σ’ ένα πανίσχυρο ψηφιοκεντρικό καθεστώς.

ΥΠΟΔΟΧΗ του Ιερού λειψάνου Αγίου Λουκά αρχιεπισκόπου Κριμαίας του Ιατρού στον Ι. Ν. Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής.



Ιερά Μητρόπολις Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας 

Ι.Ν Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής. 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Με ιδιαίτερη πνευματική χαρά και εν Χριστώ αγάπη σας προσκαλούμε 
την ΚΥΡΙΑΚΗ της Πεντηκοστής 8 Ιουνίου και ώρα 19:00 μ.μ. 
στην κεντρική πλατεία του Χωριού, να συμμετέχετε, στην ΥΠΟΔΟΧΗ του Ιερού λειψάνου Αγίου Λουκά αρχιεπισκόπου Κριμαίας του Ιατρού

Με ιδιαίτερη εκτίμηση και σεβασμό 
το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής. 

Υ.Γ.: Υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης την Κυριακή 8/6 και ώρα 18:15 μ.μ. από το Νέο πάρκο Φλώρινας. Τιμή συμμετοχής 3€ 
Εγγραφές στο Gaiganis Travel, τηλέφωνο επικοινωνίας 2385044080

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: «Ο χριστιανός είναι ναός του Θεού αν η ψυχή του είναι ζωντανό εικονοστάσι…»

Εδώ βρίσκεται το θείο γνώρισμα της ανθρώπινης ύπαρξης: ότι ο Θεός την γεμίζει, ότι ο Θεός γίνεται το περιεχόμενο της, ότι ο Θεός ζει σ’ αυτήν σαν σε δικό του ναό, οίκο του, σώμα του. Η ανθρώπινη φύση έχει εκπληρώσει αυτό το γνώρισμα στην τελειότητα του στο πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού. Στο πρόσωπο του Χριστού ο άνθρωπος είναι εξ ολοκλήρου πλήρης Θεού και είναι στ’ αλήθεια ναός Θεού, στον όποιο «κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς» (Κολ. 2,9).

Αυτός είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Και οι χριστιανοί είναι χριστιανοί διότι είναι όπως είναι αυτός: είναι δηλαδή κι αυτοί ναός του Θεού όπου ζει το Πνεύμα του Θεού, δηλαδή το Άγιο Πνεύμα.
Με ποιό τρόπο ζει κάποιος μέσα στο ναό του Θεού; Με τη θεία λατρεία, με την προσευχή.

Επειδή ο χριστιανός είναι ναός του Θεού στον οποίο κατοικεί το Πνεύμα του Θεού (Α’ Κορ. 6,19), η ζωή του δεν είναι τίποτε άλλο από μια συνεχής θεία λατρεία. Κάθε σκέψη του χριστιανού, κάθε του αίσθηση, κάθε του πράξη μετέχει στη θεία λατρεία που αδιάκοπα επιτελείται στο θρόνο της καρδιάς του.

Οι καμπάνες του Σινά ηχούν πένθιμα για την «έρημο» της Ελλάδας


Η επιχείρηση υφαρπαγής του Σινά από την Αίγυπτο, είναι η τιμωρία για όσες φορές δεν σταθήκαμε στο ελληνορθόδοξο ανάστημά μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Από πνευματική σκοπιά, η δικαστική αιχμαλωσία της Μονής Σινά από τους Αιγύπτιους δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Είναι το έσχατο κατάντημά μας, μετά από μια σειρά αρνήσεων να σταθούμε στο ελληνορθόδοξο ανάστημά μας.

Αρνηθήκαμε να ομολογήσουμε την ελληνική χριστιανοσύνη της Βορείου Ηπείρου και της Μαριούπολης, σε όλες τις δοκιμασίες τους. Αρνηθήκαμε να υψώσουμε φωνή για τους εγκληματικούς διωγμούς στην Αγία Λαύρα του Κιέβου. Αρνηθήκαμε να αποτρέψουμε το μαγάρισμα της Αγιάς Σοφιάς και της Μονής της Χώρας από τους Τούρκους. Αρνηθήκαμε να πατήσουμε πόδι για τις σφαγές χριστιανών ρωμιών στη Συρία. Κάναμε εθνικούς μας «χωροφύλακες» τους υπονομευτές του Αγίου Φωτός που βιοπορίζονται με το να υποσκάπτουν τα θεμέλια του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Φωνάξαμε και περήφανα στην υφήλιο ότι είμαστε η πρώτη ορθόδοξη χώρα που νομιμοποιεί τον γάμο των ομοφυλοφίλων. Βάλαμε και ξόανα «καλλιτεχνικής» βλασφημίας στην Πινακοθήκη μας, και τα περιφρουρούμε σαν εθνικό θησαυρό.

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Το Σινά χάνεται – Έκκληση για άμεση λύση μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου


Μετά την απόφαση του Εφετείου της Αιγυπτιακής δικαιοσύνης που εκδόθηκε χθες από τα Αιγυπτιακά δικαστήρια οι φόβοι για την ακεραιότητα της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Σινά έχουν μεγαλώσει και τα ερωτηματικά πλήθυναν για το σε ποιον θα ανήκει τελικά το Σινά.

Της Μαρίας Γιαχνάκη



Η ιστορία η οποία ξεκίνησε με την εμπάθεια των αδελφών Μουσουλμάνων φαίνεται ότι άνοιξε τον ασκό του αιόλου.

Μετά από μια σειρά δικαστηρίων που έγιναν εναντίον της Μονής με τον ισχυρισμό ότι τα κτήματα και η Μονή ανήκουν στο Αιγυπτιακό κράτος, η υπόθεση πήρε επικίνδυνη τροπή.

Αυτή τη στιγμή το γεγονός ότι η Αιγυπτιακή κυβέρνηση δεν ενημέρωσε επίσημα την ελληνική πλευρά για την απόφαση αυτή δημιουργεί μόνο κίνδυνο για τις διπλωματικές σχέσεις Ελλάδας Αιγύπτου αλλά και προφανώς επικίνδυνες διαστάσεις για το καθεστώς της Ιεράς Μονής.

Η άλλη απάντηση στο άγχος


Τα πολλά καθημερινά προβλήματα, οι απρόβλεπτες δυσκολίες, οι δύσκολοι άνθρωποι, ο ακατάστατος εαυτός μας, δημιουργούν ένταση μέσα μας που κάποτε είναι ανυπέρβλητη. Βέβαια, δεν είμαστε οι μόνοι!

Οι περισσότεροι άνθρωποι κινούνται σε συνεχές στρες και οι γιατροί βεβαιώνουν πως οι αυξήσεις εγκεφαλικών, καρδιακών και άλλων νοσημάτων, εν πολλοίς οφείλονται στο άγχος και στην πίεση.

Ζούμε μέσα στον κόσμο αυτό, επηρεαζόμαστε από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ανήκουμε και εμείς στην εποχή μας. Ως χριστιανοί, τέκνα της Εκκλησίας του Χριστού, που θέλουμε να ζούμε με συνέπεια και ευσυνειδησία το ευαγγέλιο, αναπόφευκτα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση του κόσμου μας διαφορετικά. Όχι με την έννοια της αίσθησης πως αποτελούμε την ελίτ της κοινωνίας ούτε με διάθεση διαχωρισμού μας από τους άλλους ανθρώπους.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Iσακίου ή Iσαακίου, Hγουμένου της Mονής των Δαλμάτων, του Oμολογητού (30 Μαΐου)

Ψήφω Θεού προς θείον ήρθη χωρίον,
Γης Iσάκιος εκλιπών το χωρίον.
* Γην λίπεν Iσακίου τριακοστή κυδάλιμον κηρ.


Άγιος Ισαάκιος Hγούμενος της Mονής των Δαλμάτων, ο Ομολογητής

Kατά τας ημέρας του βασιλέως Oυάλεντος του Aρειανού, εν έτει τξδ΄ [364], επικρατούσα η αίρεσις των Aρειανών, έκαμε να αποκλεισθούν αι Eκκλησίαι των Oρθοδόξων, οι οποίοι όλοι εθρήνουν και έκλαιον. Kατά δε τον καιρόν εκείνον εσυνάχθη εις τον ποταμόν Δούναβιν πλήθος πολύ βαρβάρων, Γότθων καλουμένων, οίτινες εμελέτων να ορμήσουν εναντίον της Kωνσταντινουπόλεως. Όθεν ο Oυάλης συνάξας τα στρατεύματά του, ευγήκε διά να τους πολεμήση. Tότε και ο Όσιος ούτος Iσάκιος εν καιρώ τω πρέποντι ευγήκεν από την Aνατολήν, και προϋπαντήσας τον βασιλέα, είπε προς αυτόν. Bασιλεύ, πρόσταξον να ανοιχθούν αι Eκκλησίαι των Xριστιανών. Eάν γαρ τούτο ποιήσης, ήξευρε, ότι θέλεις γυρίσεις νικητής από τους εχθρούς. O δε βασιλεύς πεπωρωμένος ων, ενόμισεν ως φλυαρίας τα λόγια του Oσίου. Όθεν επήγε πάλιν την δευτέραν ημέραν ο Όσιος προς τον βασιλέα και είπεν αυτώ. Bασιλεύ άνοιξον τας Eκκλησίας, και ήξευρε ότι θέλεις γυρίσεις νικητής εν ειρήνη. O δε βασιλεύς καταφρονήσας τον Όσιον, επεριπάτει τον δρόμον του. Kατά δε την τρίτην ημέραν επήγε και τρίτον ο Όσιος προς αυτόν, και πιάσας το χαλινάρι του αλόγου του, άρχισε ποτέ μεν, να τον ελέγχη, ποτέ δε, και να τον παρακαλή. Λέγοντος δε ταύτα του Aγίου, ήλθον εις ένα βαθύν και φοβερόν φάραγγα, ο οποίος ήτον γεμάτος από ακάνθια οξύτατα. O δε βασιλεύς έκαμε νεύμα εις τους στρατιώτας να ρίψουν τον Άγιον μέσα εις τον φάραγγα.

π. Ανανίας Κουστένης: Θα έπρεπε η 29 Μαΐου να είναι ημέρα αργίας και περισυλλογής και πένθους και αγρυπνιών και Θείας Λειτουργίας


Θα έπρεπε η 29 Μαΐου να είναι ημέρα αργίας – εδώ κάνουμε αργία και απεργία για το τίποτε – και περισυλλογής και πένθους και αγρυπνιών και Θείας Λειτουργίας. Γιατί να μη βαράνε όλες οι καμπάνες από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και μέχρι τα Γιάννενα και μέχρι τη Ζάκυνθο και δεν ξέρω πού αλλού; Γιατί να μη βαράνε πένθιμα;

Από τις αμαρτίες μας έπεσε η Βασιλεύουσα. Τις αμαρτίες των αρχόντων της. Και του λαού της. Είχε συμβεί η μέσα άλωση πρώτα. Της ψυχής η άλωση. Όταν εγκαθιδρύθηκε στις ψυχές των Βυζαντινών προγόνων μας, στις περισσότερες, τουλάχιστον, το κράτος της φιλαυτίας, από κει και πέρα ήταν εύκολο να πέσει η Βασιλεύουσα εξωτερικά. Ναι αδελφοί μου. Κλείστηκαν μέσα στη Θεοφρούρητη Πόλη, όσοι είχαν απομείνει. Μερικές χιλιάδες. Οι υπερασπιστές της δεν έφταναν τις πέντε χιλιάδες. Δέκα χιλιάδες ήσαν καλογεροπαίδια στα μοναστήρια, παρακαλώ! Τα λέει κι ο Άγιος Νεκτάριος. Πήγαν εκεί για να γλυτώσουν, να μην πολεμήσουν, να μην υπερασπιστούν την πίστη και την πατρίδα. Και στο τέλος κατεσφάγησαν από τους βάρβαρους, μέσα στα ίδια τους τα μοναστήρια. Κι ο λαός είχε φύγει τελείως πιά, αφού και οι άρχοντες, με τις ίντριγκες, τις φατρίες, τις αιρέσεις, τις διαιρέσεις, τα εγκλήματα και τα τόσα, είχε απελπιστεί τελείως. Όπως και σήμερα. Ποιόν να πιστέψεις; Ποιόν να ακούσεις; Πού ν’ ακουμπήσεις; Πού να σταθείς;

Περί εορτών, προσευχών στην Αγία Σοφία και πανηγυριών των βαρβάρων, για την Άλωση της Βασιλεύουσας...


Μια δέουσα μικρή απάντηση όσον αφορά...

Περί εορτών, προσευχών στην Αγία Σοφία και πανηγυριών των βαρβάρων, για την Άλωση της Βασιλεύουσας....

Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά.

Επετείους εορτάζουν λαοί, που απελευθερώθηκαν, που απέκτησαν τα υπόδουλα ιερά τους πάτρια εδάφη, που απέκτησαν δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα, που επαναστάτησαν κατά βαρβάρων κατακτητών…

ΕΣΕΙΣ τι εορτάζετε ΒΑΡΒΑΡΟΙ.....; ΤΙ; Καταλήψεις ξένων εδαφών, που ΠΟΤΕ δεν σας ανήκαν, τις ανείπωτες σφαγές που διαπράξατε από την γένεση σας;

Η εορτή της Αναλήψεως μας άνοιξε τον Ουρανό, και οσφραινόμαστε από τώρα εκείνο τον αέρα της ανάστασης


«Ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς οὐρανούς, ἵνα πέμψῃ τὸν Παράκλητον τῶ κόσμω, οἱ οὐρανοὶ ἡτοίμασαν τὸν θρόνον αὐτοῦ, νεφέλαι τὴν ἐπίβασιν αὐτοῦ, Ἄγγελοι θαυμάζουσιν, ἄνθρωπον ὁρῶντες ὑπεράνω αὐτῶν, ὁ Πατὴρ ἐκδέχεται, ὃν ἐν κόλποις ἔχει συναϊδιον, Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον κελεύει πᾶσι τοὶς Ἀγγέλοις αὐτοῦ, Ἄρατε πύλας οἱ ἄρχοντες ἡμῶν, Πάντα τὰ ἔθνη κροτήσατε χείρας, ὅτι ἀνέβη Χριστός, ὅπου ἣν τὸ πρότερον».

π. Αλέξανδρος Σμέμαν

Ένα ρίγος χαράς διαπερνά τη λέξη «ανάληψη», που δείχνει μια πρόκληση προς τους αποκαλούμενους «νόμους της φύσεως», προς τη διαρκή κάθοδο και πτώση∙ είναι μια λέξη που ακυρώνει τους νόμους της βαρύτητας και πτώσης. Εδώ αντίθετα τα πάντα είναι ελαφράδα, πέταγμα, μια ατέλειωτη άνοδος. Η Ανάληψη του Κυρίου γιορτάζεται σαράντα μέρες μετά το Πάσχα, την Πέμπτη της έκτης εβδομάδας μετά τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού.

Πέμπτη 29 Μαΐου 2025

Ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων για την Ανάληψη του Κυρίου(Κατήχηση ΙΔ΄, && κδ΄-λ΄)


Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


Η συνέχεια τώρα της διδασκαλίας της πίστεώς μας με παρακινεί να μιλήσω σχετικά με την Ανάληψη του Κυρίου. Αλλά η Χάρη του Θεού οικονόμησε να ακούσεις πλήρη τη διδαχή χθες που ήταν Κυριακή —όσο μπορούσε βέβαια να την παρουσιάσει η δική μου αδυναμία— στη Σύναξη που είχαμε, κατ' οικονομία της θείας Χάριτος, πάνω στα αναγνώσματα της ακολουθίας, η οποία περιείχε τα σχετικά με την άνοδο του Σωτήρα μας στους ουρανούς. Όσα λέγονταν ήταν για όλους, για το πλήθος όλο των πιστών, αλλά όμως ιδιαίτερα και για σένα που είσαι Κατηχούμενος. Εκείνο που έχει σημασία είναι το κατά πόσο πρόσεχες σ' αυτά που είπαμε χθες. Είναι βέβαιο ότι γνωρίζεις πως το Σύμβολο της Πίστεως, σ' ένα από τα άρθρα του, σε διδάσκει να πιστεύεις στον Κύριο που αναστήθηκε την τρίτη ημέρα και ανέβηκε στους ουρανούς και κάθισε στα δεξιά του Πατέρα. Νομίζω λοιπόν πως θα θυμάσαι πολύ καλά όσα είπαμε. Παρά ταύτα, σύντομα και επιγραμματικά και τώρα θα σου θυμίσω όσα είχαμε πει.

Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ [:Πράξ. 1, 1-12] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ [:Πράξ. 1, 1-12]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων,ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος Ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη(:το πρώτο βιβλίο, που ονομάζεται Ευαγγέλιο, το έγραψα, Θεόφιλε, για να εξιστορήσω σε αυτό περιληπτικά όλα όσα έκανε και δίδαξε ο Ιησούς από την αρχή της δημόσιας δράσεώς Του μέχρι την ημέρα που αναλήφθηκε στους ουρανούς, αφού προηγουμένως με συνεργό και το Άγιο Πνεύμα έδωσε εντολές στους αποστόλους που είχε διαλέξει ο Ίδιος)»[Πράξ. 1,1-2]

Σε πολλούς αυτό εδώ το βιβλίο δεν είναι αρκετά γνωστό, ούτε αυτό το ίδιο ούτε ο συγγραφέας του. Γι’ αυτό και προτίμησα προπάντων να ασχοληθώ με το έργο αυτό, ώστε και αυτούς που το αγνοούν να διδάξω και έναν τόσο μεγάλο θησαυρό να μην αφήσω να αγνοείται και να μένει αποκρυμμένος· διότι θα μπορέσει να μας ωφελήσει όχι λιγότερο από τα ίδια τα ευαγγέλια· είναι γεμάτο από τόση πολλή φιλοσοφία και ορθότητα διδασκαλίας πίστεως και επίδειξη θαυμάτων που έχουν γίνει μάλιστα από το άγιο Πνεύμα.

Η Άλωση της Πόλης και ο προφητικός θρήνος του Αγίου Συμεών


*Οι εποχές που προηγήθηκαν από την άλωση της Πόλης έχουν πολλές ομοιότητες με την δικιά μας σήμερα. Τότε μεγάλοι και σοφοί πατέρες της Εκκλησίας και του Γένους προείδαν τον κίνδυνο, μίλησαν προφητικά, ζήτησαν από τους άρχοντες και τον λαό να ανανήψουν, να μετανοήσουν..

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.

-Σήμερα ημέρα μνήμης του μεγάλου πόνου για την πτώση της Βασιλευούσης. Μνήμη των θανατώσεων, των βασανισμών, των εξανδραποδισμών, των διωγμών, των ταπεινώσεων, των παιδομαζωμάτων, των εξισλαμισμών και των λοιπών αμέτρητων ταλαιπωριών που υπέστη ο Ορθόδοξος λαός πριν από την άλωση στις γύρω από την Βασιλεύουσα πόλεις και επαρχίες, κατά την Άλωση στην ίδια την Βασιλεύουσα και μετά από αυτήν σ’όλο τον υπόδουλο Ορθόδοξο χώρο.

Μνήμη της Οσίας Μητρός ημών Υπομονής (29 Μαΐου)

Οσία Υπομονή (σπήλαιο Αγίου Παταπίου, Λουτράκι – Ελλάδα)

Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β’ Παλαιολόγου, «Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες – κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν. Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. Στους προγόνους της συγκαταλέγονται άνθρωποι που αγίασαν όπως ο Στέφανος Νεμάνια, σέρβος βασιλέας που μόνασε με το όνομα Συμεών και ήταν κτίτορας της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους. Ο Κωνσταντίνος Δραγάσης ανέλαβε την ηγεμονία του σημερινού βουλγαρικού τμήματος της βόρειο – ανατολικής Μακεδονίας, στην περιοχή μεταξύ των ποταμών Αξιού και Στρυμώνος.

Μνήμη της Aγίας Οσιομάρτυρος Θεοδοσίας της Κωνσταντινουπολιτίσσης (29 Μαΐου)

Kέρας κριού κτείναν σε Θεοδοσία,
Ώφθη νέον σοι της Aμαλθείας κέρας.


Οσιομάρτυς Θεοδοσία. Φορητή εικόνα του 13ου αιώνα 
στην Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Σινά

Aύτη η Aγία ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Θεοδοσίου του Aδραματτινού, εν έτει ψιδ΄ [714], θυγάτηρ γονέων ευσεβών, πατρίδα έχουσα την μεγάλην Kωνσταντινούπολιν. Όταν δε έγινεν επτά χρόνων, απέθανεν ο πατήρ της, η δε μήτηρ πέρνουσα ταύτην, την εκούρευσε καλογραίαν εις ένα Mοναστήριον της Kωνσταντινουπόλεως. Έπειτα απέθανε και η μήτηρ της, αφήσασα όλην την περιουσίαν της εις την μακαρίαν Θεοδοσίαν, η οποία εκ του πλούτου της κατεσκεύασε τρεις αγίας εικόνας χρυσάς και αργυράς, του Xριστού, της Θεοτόκου, και της Aγίας Mάρτυρος Aναστασίας, τα δε λοιπά υπάρχοντά της διεμοίρασεν εις τους πτωχούς. Aφ’ ου δε απέρασαν δύω χρόνοι, έγινε βασιλεύς Λέων ο Ίσαυρος, ο και Kόνων ονομαζόμενος, εν έτει ψιϛ΄ [716], ο οποίος με το να ήτον εικονομάχος, διά τούτο εδίωξε βιαίως από το Πατριαρχείον με ραβδία και σπαθία, τον αγιώτατον και μέγαν Πατριάρχην Άγιον Γερμανόν, επειδή και δεν επείθετο να συμφωνήση εις τα ασεβή του δόγματα, και να αθετήση την προσκύνησιν των αγίων εικόνων1. Oυ μόνον δε τούτο εποίησεν ο αλιτήριος, αλλά εσπούδασεν ο θηριώνυμος να κρημνίση ακόμη και να κατακαύση την αγίαν εικόνα Xριστού του Θεού ημών, η οποία εστέκετο επάνω εις την πόρταν της Kωνσταντινουπόλεως, την ονομαζομένην Xαλκήν.

Ἔρευνα γιὰ τοὺς ἐθισμοὺς τῶν ἐφήβων


Ἡ μεγαλύτερη πανευρωπαϊκὴ σχολι­κὴ ἔρευνα γιὰ τὴ χρήση οὐσιῶν καὶ τὶς συμπεριφορὲς ὑψηλοῦ κινδύνου στοὺς ἐφήβους διεξήχθη σὲ 37 χῶρες, μὲ τὴ συμμετοχὴ ἄνω τῶν 113.000 μαθητῶν ἡλι­κίας 15-16 ἐτῶν. Ἡ ἔρευνα ἑστιάζει ὄχι μόνο στὴν κατανάλωση οὐσιῶν, ἀλ­λὰ καὶ στὴν ψυχικὴ ὑγεία, τὸν διαδικτυα­κὸ «τζόγο» καὶ τὴν προβληματικὴ χρήση τῶν κοινωνικῶν δικτύων. Συγκεκριμένα:«Τὸ κάπνισμα μετατοπίζεται δυναμικὰ ἀπὸ τὰ “παραδοσιακὰ” τσιγάρα στὰ ἠλεκτρονικά. Κατὰ μέσο ὄρο, τὸ 32% τῶν μαθητῶν ἔχει καπνίσει ἔστω καὶ μία φορά, ἐνῶ ὅταν προσμετροῦνται καὶ τὰ ἠλεκτρονικὰ τσιγάρα, τὸ ποσοστὸ αὐξάνεται στὸ 47%.

Τὸ 31% τῶν μαθητῶν δηλώνει ὅτι ἔχει καταναλώσει πέντε ἢ περισσότερα πο­τὰ σὲ μία μόνο περίσταση τὸν τελευταῖο μήνα.

Αγανάκτηση των πολυτέκνων για τις απαράδεκτες δηλώσεις της κας Μιχαηλίδου


Αθήνα, 28/5/2025

Αγανάκτηση των πολυτέκνων για τις απαράδεκτες δηλώσεις της κας Μιχαηλίδου

Μείναμε εμβρόντητοι όταν ακούσαμε την υπουργό κοινωνικής συνοχής και οικογένειας στην πρόσφατη εκπομπή του τηλεοπτικού Σταθμού Skai “primetime” αναφερόμενη στις πολύτεκνες οικογένειες, να θεωρεί ως δεδομένο ότι είναι φτωχές εκφράζοντας έντονη απαξίωση για τον θεμέλιο λίθο και τον πραγματικό αιμοδότη της Ελλάδας του αύριο.

Εφόσον κυρία Μιχαηλίδου θεωρείτε τους πολύτεκνους φτωχότερους τότε:

• Γιατί τους αποκλείετε με ύπουλο τρόπο από κάθε κοινωνική παροχή (όπως το επίδομα τέκνων, το κοινωνικό τιμολόγιο στο ρεύμα, τα voucher για παιδικούς, για τουρισμό, για κατασκηνώσεις) ως υψηλόμισθους λόγω των χαμηλών εισοδηματικών κριτηρίων που καθορίσατε; Γιατί δεν καταργείτε τα εισοδηματικά κριτήρια για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες; Μήπως δεν θέλετε να αυξηθούν;

Τετάρτη 28 Μαΐου 2025

Θάρρος είναι... - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Θάρρος, είναι το να σε πολεμάει το ίδιο σου το μυαλό, με χίλιες δύο σκέψεις, μα εσύ να συνεχίζεις την ημέρα σου σταθερά μπροστά.

Θάρρος, είναι το να πονάς, στο σώμα, να πονάς και στη ψυχή, αλλά να κάνεις κουράγιο για κείνους που αγαπάς, για να μην πονέσουνε αυτοί ποτέ τους.

Θάρρος, είναι το να ξεστομίζεις το ‘’συγγνώμη’’, θάρρος είναι το να ξεσφίγγεις τη γροθιά, θάρρος είναι το να κάνεις το πρώτο βήμα.

Θάρρος είναι το να επιμένεις κόντρα σε έναν κόσμο σκοτεινό.

Θάρρος είναι το να παλεύεις το άδικο και μόνος σου ακόμα, κόντρα σε όλους και σε όλα.

Θάρρος είναι το να κοιτάς κατάματα το θάνατο και να του απαντάς, ‘’Χριστός Ανέστη’’.

Για μια τελευταία φορά για φέτος το λοιπόν...

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Κωνσταντίνος Γανωτής: Για τη νέα Παιδεία


Γιατί τόση ένταση στη διαμαρτυρία μας για τη σύγχρονη “ανθρωπιστική” παιδεία, που καλλιεργεί πλέον συστηματικά και μεθοδευμένα η πολιτική και επιστημονική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Τι ζητάμε από μια ηγεσία λυμεώνα του Ορθόδοξου λαού μας; Αφού το λένε καθαρά και ξάστερα οι άνθρωποι ότι διδάσκουν τους μαθητές να είναι χειραφετημένοι από ό,τι ονομάζεται πρόσδεση στο παρελθόν… Και οι διδάσκοντες να «εστιάσουν το ενδιαφέρον τού μαθητή στην ανθρώπινη διάσταση των θρησκειών». Άρα στοχεύουν σε μια νεολαία, που πιστεύει σ’ έναν Αρειανισμό όλων των θρησκειών! Συμβουλεύουν ότι δεν πρέπει «να καταφεύγομε στη θαλπωρή της Εκκλησίας για τη λύση των προβλημάτων μας, αλλά στο άτομο». Άρα δεν είναι κάποιοι ιθύνοντες που λαθεύονται, αλλά στοχεύουν εκούσια και συνειδητά στο γκρέμισμα του παραδοσιακού μας πολιτισμού.

Προφητείες για τους έσχατους καιρούς από τον Βίο του Αγίου Ανδρέα του δια Χριστόν Σαλού


Αρχές των ωδίνων

Ο Επιφάνιος συναντήθηκε κάποτε με τον όσιο και τον πήρε σπίτι του, με σκοπό να ξεκουρασθεί για μια τουλάχιστον εβδομάδα απ’ τους πολλούς κόπους. Κάθησαν κάπου μόνοι τους και ο νέος άρχισε να τον ερωτά:

– Πως θα γίνει το τέλος του κόσμου; Τι είναι «αι αρχαί των ωδίνων» και πότε θα γίνουν; Από που θα καταλάβουν οι άνθρωποι ότι πλησιάζει η συντέλεια, και ποια θα είναι τα σημάδια που θα τη φανερώνουν; Ποιο τέλος θα έχει η Πόλις μας (Κωνσταντινούπολη), αυτή η νέα Ιερουσαλήμ; Τι θα γίνουν οι σεβάσμιοι ναοί; Τι θα γίνουν οι θείοι σταυροί, οι άγιες εικόνες και τα ιερά βιβλία; Που θα ασφαλισθούν τα λείψανα των αγίων; Εξήγησέ μου, σε παρακαλώ! Ξέρω ότι για σένα και τους αγίους, που είναι όμοιοι μ’ εσένα, είπε ο Θεός: «Υμίν δέδοται γνώναι τα μυστήρια της βασιλείας των ουρανών». Πόσο μάλιστα τα μυστήρια του κόσμου!

Μνήμη του Aγίου Ανδρέου του διά Χριστόν Σαλού (28 Μαΐου)

O Άγιος Aνδρέας ο διά Xριστόν σαλός εν ειρήνη τελειούται

Παύλου το ρήμα και μεταστάς Aνδρέας,
Hμείς γε μωροί διά Xριστόν κεκράγει1.


Άγιος Ανδρέας ο διά Χριστόν Σαλός

Ο βίος του Οσίου Ανδρέου συντάχθηκε από τον πρεσβύτερο Νικηφόρο της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, περί τα μέσα του 10ου αιώνος μ.Χ. (956 – 959 μ.Χ.), επί βασιλείας του Κωνσταντίνου Ζ’ Πορφυρογέννητου. Ο Όσιος Ανδρέας, ο διά Χριστόν σαλός, καταγόταν από την Σκυθία και έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Λέοντος ΣΤ’ του Σοφού (886 – 912 μ.Χ.).

Ο Όσιος Ανδρέας από παιδική ηλικία είχε πουληθεί ως δούλος σε κάποιον πρωτοσπαθάριο και στρατηλάτη της Ανατολής, ονομαζόμενο Θεόγνωστο, άνδρα ενάρετο και ευσεβή, ο οποίος τόσο αγάπησε τον μικρό Ανδρέα, ώστε τον μεταχειρίστηκε ως υιό του, φροντίζοντας για την επιμελή και θεοσεβή μόρφωση αυτού.

Πρώην αστρολόγος: Οι αστρολόγοι είναι όργανα του διαβόλου!


Ο ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ εἶναι συνδυασµὸς δαιµονικῆς ἐνέργειας καὶ ἀπάτης. Καὶ τὰ δύο «προϊόντα» τοῦ διαβόλου.

Οἱ πολυπληθεῖς ἀστρολόγοι εἶναι οἱ πλέον «συνεπεῖς» ὑπηρέτες τοῦ διαβόλου, οἱ ὁποῖοι µέσῳ τῆς ἀπάτης τῆς ἀστρολογίας, προωθοῦν τὸν ἀποκρυφισµό, δηλαδὴ τὴ λατρεία τοῦ διαβόλου, στὶς πλατιὲς µᾶζες. Ἡ ἀστρολογία εἶναι πιὰ «τρόπος ζωῆς» στὴ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν σηµερινῶν ἀνθρώπων. Ἀλλὰ ἕνας πρώην ἀστρολόγος, εἶχε τὸ θάρρος καὶ τὴν παλληκαριὰ νὰ «ξεµπροστιάσει» τοὺς τέως συναδέλφους του. 

Πρόκειται γιὰ τὸν κ. Ἠλία Χατζηνικολάου, ὁ ὁποῖος ἔκανε µία ἀποκαλυπτικὴ εἰσήγηση, πρὶν λίγο καιρό, στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Γλυφάδας, µέσῳ τῆς ὁποίας ἀπόδειξε τὴν ἀπάτη τῆς ἀστρολογίας. ∆εῖτε πὼς ἔκλεισε τὴν εἰσήγησή του: «Σύµφωνα µὲ τοὺς πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ὁ διάβολος δὲν... γνωρίζει τὸ µέλλον, ξέρει ὅµως τὸ παρελθὸν ἑνὸς ἀνθρώπου καὶ µὲ βάση αὐτὸ µπορεῖ νὰ κάνει λογικοὺς συνειρµοὺς γιὰ τὸ µέλλον ἢ νὰ δώσει µία πρόβλεψη µὲ τὰ ὄργανά του τοὺς ἀστρολόγους καὶ νὰ προσπαθήσει µετὰ νὰ τὸ ὑλοποιήσει µὲ κάθε τρόπο, γιὰ νὰ βγεῖ ἀληθινό, γι’ αὐτὸ ὅσοι ἐµπιστεύονται τὴν ζωή τους στοὺς ἀστρολόγους, οὐσιαστικὰ ὑποθηκεύουν τὸ µέλλον τους στὸν διάβολο καὶ τὶς ἐνέργειές τους» (Ἱστολ. Ἀνεξήγητο)! Συµφωνοῦµε ἀπόλυτα! Συγχαρητήρια ἀγαπητέ µας!

πηγή: https://adontes.blogspot.com/

Ἀπαγόρευση τῶν παρελάσεων «Pride» στὴν Οὑγγαρία

Ἄλλο ἕνα πολιτικὸ μέτρο ποὺ ἐνισχύει τὴν παραδοσιακὴ οἰκογένεια καὶ προστατεύει τοὺς αἰώνιους ἠθικοὺς νόμους προστίθεται στὴ χώρα τῆς Οὑγγαρίας, μετὰ καὶ τὴν πρόσφατη λήψη ἀποφασιστικῶν μέτρων γιὰ τὴ στήριξη τῶν πολυτέκνων.

Συγκεκριμένα, τὸ Κοινοβούλιο τῆς Οὑγ­­γαρίας μὲ συντριπτικὴ πλειοψηφία (140 ψήφων ἔναντι 21) ἐνέκρινε τροποποί­­η­ση τοῦ Συντάγματος, ἡ ὁποία ὑπηρετεῖ τὴν ἀποδόμηση τῶν ἀπαιτήσεων τῆς ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, καθὼς καὶ τῶν χρη­ματοδοτούμενων ἀπὸ τὸ ἐξωτερικὸ ὀργανισμῶν στηρίξεως τῆς συγκεκριμένης ἀτζέντας. Ἡ τροποποίηση αὐτὴ στοχεύει στὴ σωματικὴ καὶ ἠθικὴ προστασία τῶν παιδιῶν. Στὸ Σύνταγμα τῆς χώρας ἀναγράφεται πλέον ὅτι ἡ Οὑγγαρία ἀναγνωρίζει μόνο δύο φύλα, τὸ ἀρσενικὸ καὶ τὸ θηλυκό.

Μεταναστευτικό: Κρήτη και Γαύδος εκπέμπουν SOS για τη μαζική εισβολή – «Απόβαση» με 508 αφίξεις μόλις σε ένα διήμερο!


Ανίκανη η κυβέρνηση να ανακόψει τα δίκτυα των διακινητών που «σεργιανίζουν» στην επικράτεια μας - Πως η Ιταλία μας έβαλε «φωτιά» στο νότιο Αιγαίο


Εδώ και μήνες το νότιο Αιγαίο εκπέμπει καθημερινά SOS, αλλά το σήμα δεν λαμβάνεται από πουθενά. Το περιλάλητο στρατηγικό δόγμα Βορίδη περί «αποτροπής της παράνομης μετανάστευσης και θεσμικής θωράκισης απέναντι στην καταχρηστική δράση των ΜΚΟ» μέχρι στιγμής αποδεικνύεται πιο διάτρητο και από τα εθνικά μας σύνορα.

Το Τομπρούκ της Λιβύης έχει μετατραπεί σε μόνιμο σταθμό απόβασης λαθρομεταναστών στη Γαύδο και τη νότια Κρήτη. Μόνο το διήμερο 23ης και 24ης Μαΐου, η Ελληνική Ακτοφυλακή εντόπισε 508 λαθραίους μετανάστες, ενώ συνελήφθησαν και 4 διακινητές.

Τρίτη 27 Μαΐου 2025

Γιατρέ μου, πέστε μου το όνομα σας, να σας περιμένω… – Ιωάννης Ρώσος, της απαντά!


Με αφορμή την σημερινή εορτή ακολουθεί ένα πρόσφατο θαύμα του Οσίου Ιωάννου:

Δύο ώρες περίπου προσευχόταν κλαίγοντας ο Κωνσταντίνος Πολυχρονίου, ανώτερος κρατικός υπάλληλος μπροστά στον Άγιο.

Μπήκε στην εκκλησία με πιτζάμες κάτι που έκανε εντύπωση σε όλους. Τον σταμάτησε ένας ιερέας και τον ρώτησε γιατί έκλαιγε τόση ώρα, και γιατί δεν ήταν ντυμένος κανονικά.

«Όχι πάτερ», απάντησε και συνέχισε, «με ξεκούρασε για πολλά χρόνια ο Άγιος, αυτός, ο μεγάλος και θαυματουργός γιατρός που υπηρετείτε. Το πρωί στον «Ευαγγελισμό» ήρθε η γυναίκα μου να με δει.

Μνήμη τοῦ Ὁσίου καὶ θεοφόρου Πατρὸς ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Ῥώσσου, τοῦ νέου Ὁμολογητοῦ

Πλήρης χαρίτων ὁ αἰχμάλωτος ὤφθη·
Αἰχμαλωτίσας τοῦ σκότους τὸν προστάτην.


Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης γεννήθηκε σὲ ἕνα χωριὸ τῆς λεγομένης Μικρᾶς Ρωσίας, περὶ τὸ 1690, ἀπὸ γονεῖς εὐλαβεῖς καὶ ἐνάρετους. Ὅταν ἔφθασε σὲ νόμιμη ἡλικία στρατεύθηκε, ἐνῶ βασίλευε στὴ Ρωσία ὁ Μέγας Πέτρος. Ἔλαβε μέρος στὸν πόλεμο ποὺ ἔκανε ἐκεῖνος ὁ τολμηρὸς τσάρος ἐναντίον τῶν Τούρκων κατὰ τὸ 1711, καὶ συνελήφθη αἰχμάλωτος ἀπὸ τοὺς Τατάρους. Οἱ Τάταροι τὸν πούλησαν σὲ ἕναν Ὀθωμανὸ ἀξιωματικὸ Ἵππαρχο, ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὸ Προκόπιον τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τὸ ὁποῖο βρίσκεται πλησίον στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Ὁ ἀγᾶς τὸν πῆρε μαζί του στὸ χωριό του. Πολλοὶ ἀπὸ τοὺς αἰχμαλώτους συμπατριῶτες του ἀρνήθηκαν τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ καὶ ἔγιναν Μουσουλμάνοι, εἴτε γιατὶ κάμφθηκαν ἀπὸ τὶς ἀπειλές, εἴτε γιατὶ δελεάστηκαν ἀπὸ τὶς ὑποσχέσεις καὶ τὶς προσφορὲς ὑλικῶν ἀγαθῶν.

Ο πόλεμος των κακών λογισμών... να μη χάνεις το θάρρος σου από τους λογισμούς που σου έρχονται...


Ο πόλεμος των κακών λογισμών. Αδελφέ, να το ξέρεις ότι, όσο είμαστε σε αυτή τη ζωή, βαδίζουμε ανάμεσα σε παγίδες· γι’ αυτό, ας προσέχουμε πάντοτε τον εαυτό μας να μην πέσουμε μέσα σε παγίδα θανάτου. Γιατί είναι γεμάτες γλυκύτητα οι παγίδες του πονηρού, τις οποίες συνεχώς βάζει κρυφά μπροστά στην ψυχή μας, για να την παγιδεύσει και να την γκρεμίσει στην αιώνια κόλαση. Είναι δηλαδή πολύ βλαβερό να χαλαρώνουμε με τη μελέτη των κακών λογισμών και να τους αφήνουμε να μπαίνουν μέσα στην ψυχή μας.

Ας μη χαλαρώσουμε λοιπόν από τη γλυκύτητα των παγίδων του θανάτου και αφεθούμε στη μελέτη των κακών λογισμών. Γιατί αν ο κακός λογισμός βρει είσοδο στην ψυχή, την κάνει να νιώσει γλυκύτητα με την κακή μελέτη, και πλέον γίνεται γι’ αυτήν σαν μια παγίδα θανάτου, αν δεν διωχτεί με προσευχή και δάκρυα. Εμείς όμως ας μη χαλαρώσουμε ούτε μία στιγμή μελετώντας τους κακούς λογισμούς, αλλά ας καταφεύγουμε πάντοτε στον Θεό με προσευχή και στεναγμό και δάκρυα, για να γλιτώσουμε από όλα τα σκάνδαλα και τις παγίδες του πονηρού.

Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ και η ΠΤΩΣΗ ΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Γράφει ο Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Πρεσβύτερος

Η έκπτωση του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Τυχικού από τον Θρόνο της Αποστολικής Μητροπόλεως Πάφου πλημμύρισε με θλίψη, οργή και αγανάκτηση τις ψυχές όχι μόνο του ποιμνίου του αλλά και πολλών πιστών σε όλες σχεδόν τις τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες:

Α. Ευτελισμός επισκοπικής Αξίας – έκπτωση Εκκλησίας.

Δυστυχώς, με συνοχή καρδίας, γινόμαστε κοινωνοί των όσων συμβαίνουν σε μια Αποστολική Εκκλησία. Ασφαλώς, όταν σε μία Εκκλησία υπάρχει περιφρόνηση και απαξίωση του επισκοπικού λειτουργήματος υπάρχει σοβαρότατη κρίση στην Εκκλησία αυτή. Όταν, μάλιστα, ο υποβιβασμός και η απαξίωση συντελείται συνοδική αποφάσει τότε αναμφισβήτητα και με πόνο ψυχής διαπιστώνουμε πλέον έκπτωση.

Η κατάργηση των μετρητών ξεκινά! Ενοίκια μόνο με τράπεζα, αλλιώς πρόστιμα-φωτιά


Το οικονομικό επιτελείο, με τη γνωστή του φιλανθρωπία, αποφάσισε να μας σώσει από τη μάστιγα της φοροδιαφυγής. Πώς; Υποχρεώνοντας την πληρωμή των ενοικίων αποκλειστικά μέσω τραπεζικού συστήματος – είτε με e-banking, είτε με IRIS, είτε με ταπεινή επίσκεψη στο γκισέ. Αν τολμήσεις, να πληρώσεις με μετρητά, ετοιμάσου για πρόστιμα που θα κάνουν το πορτοφόλι σου να κλαίει και την ψυχή σου να τρέμει. Και δεν θα είσαι μόνος: ο ιδιοκτήτης σου θα μοιραστεί το ίδιο δράμα, καθώς τα πρόστιμα θα πέφτουν σαν κεραυνοί και στους δύο.

Η επίσημη δικαιολογία; «Να περιοριστεί η φοροδιαφυγή». Ω, πόσο ευγενές! Λες και οι ιδιοκτήτες που δηλώνουν ψίχουλα από τα ενοίκια θα σταματήσουν να συμφωνούν κρυφά με τους ενοικιαστές για χαμηλότερα ποσά στο μισθωτήριο και «μαύρα» μετρητά στο χέρι. Γιατί, ας μην γελιόμαστε, η δημιουργικότητα στην τέχνη της φοροαποφυγής δεν γνωρίζει όρια. Αλλά αλήθεια, πιστεύεις ότι αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός; Ή μήπως είναι απλώς το πρώτο βήμα για να εξαφανιστούν τα μετρητά από κάθε γωνιά της ζωής μας, μετατρέποντας κάθε συναλλαγή σε έναν ψηφιακό κώδικα που παρακολουθείται από τον Μεγάλο Αδελφό;

Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Μόνο η Ελλάδα και η Ορθοδοξία μπορεί να μας σώσει από αυτήν τη λαίλαπα!


Κώστας Γρίβας, «Οι Πολιτισμικές Ρίζες της Woke Κουλτούρας και οι Νεοσυντηρητικοί Neocons»! 

Μόνο η Ελλάδα και η Ορθοδοξία μπορεί να μας σώσει από την αρρώστια. Εμείς έχουμε το κλειδί για τη σωτηρία του δυτικού πολιτισμού. 

Στην ημερίδα που συνδιοργάνωσαν την 22 Μαΐου 2025 το Ελληνικό Παράρτημα του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος των ΗΠΑ και το ΕΛΙΣΜΕ με τίτλο "η Γέννηση και Άνοδος της Woke Ατζέντας", ο Κώστας Γρίβας, Καθηγητής ΣΣΕ παρουσιάζει την ομιλία του με τίτλο «Οι Πολιτισμικές Ρίζες της Woke Κουλτούρας και οι Νεοσυντηρητικοί (Neocons)»

πηγή: https://www.youtube.com/

Η εν­το­λή που συ­ναν­τά­με γραμ­μέ­νη πε­ρισ­σό­τε­ρες φο­ρές από τις άλ­λες στην Αγία Γραφή. Η απάν­τη­ση μπο­ρεί να αλ­λά­ξει τον τρό­πο που ζού­με και σκε­φτό­μα­στε


Άγιος Ευμένιος Σαριδάκης

Εάν με­τρή­σου­με σε ολό­κλη­ρη την Αγία Γρα­φή ποια εν­το­λή συ­ναν­τά­με γραμ­μέ­νη πε­ρισ­σό­τε­ρες φο­ρές από τις άλ­λες, η απάν­τη­ση μπο­ρεί να αλ­λά­ξει τον τρό­πο που ζού­με και σκε­φτό­μα­στε.

Δεν εί­ναι ούτε η εν­το­λή «Μη κλέ­ψεις», ούτε η «Μη φο­νεύ­σεις».

Η πιο συ­χνά επα­να­λαμ­βα­νό­με­νη εν­το­λή εί­ναι:

«Μη φο­βού». Μην φο­βά­σαι!

Ξέ­ρε­τε πό­σες φο­ρές εί­ναι γραμ­μέ­νη;

365 φο­ρές, μία για κάθε ημέ­ρα του χρό­νου!

Ξε­κί­να την ημέ­ρα σου με προ­σευ­χή και ανά­θε­σε την ολό­κλη­ρη στα χέ­ρια του Δη­μιουρ­γού σου. Και όταν η μέρα τε­λειώ­σει, πες: «Άν­τε­ξα σή­με­ρα; Αύ­ριο έχει ο Θεός!».

Κάθε ημέ­ρα, εσύ θα προ­σπα­θείς να κά­νεις το αν­θρω­πί­νως δυ­να­τό, χω­ρίς ανα­σφά­λεια και άγ­χος. Και πάνω απ’ όλα, ακο­λού­θη­σε αυ­τήν την εν­το­λή:

«Πί­στευε και μη φο­βού».

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

π. Ἰουστῖνος Πίρβου: μόνο πού ἔχουμε νά κάνουμε εἶναι νά κλάψουμε καί νά προσευχηθοῦμε. Δέν ἔχει μείνει τίποτα, γιατί κανείς δέν εἶναι πιά μαζί μας


«Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να κλάψουμε και να προσευχηθούμε. Δεν έχει μείνει τίποτα, γιατί κανείς δεν είναι πια μαζί μας.

Όλος αυτός ο παγανιστικός κόσμος είναι ενάντια στη χριστιανική μας ζωή.

Εδώ είναι το μεγάλο δράμα – ότι ο κόσμος έχει γίνει παγανιστικός.

Η Ορθοδοξία είναι το μεγάλο δηλητήριο για αυτούς. Είναι σαν να καταπιεί το κουνέλι μια καμήλα, έτσι μας βλέπουν.

Είμαστε λίγοι, αλλά αυτοί φοβούνται. Ο εχθρός πάντα φοβάται την ταπείνωση.

Και οι διάβολοι είπαν στον Άγιο Αντώνιο τον Μέγα:

«Και νηστεύουμε και αγρυπνούμε».

«Ναι, αλλά δεν ξέρεις πώς να ταπεινωθείς».

Ας μείνουμε λοιπόν σε αυτή τη γραμμή της Ορθοδοξίας όσο πιο κοντά γίνεται, δηλαδή να κάνουμε τον διάβολο – άγγελο. Αυτός είναι ο αληθινός σκοπός των Ορθοδόξων:

να κάνουν τον ληστή μάρτυρα».

π. Ἰουστῖνος Πίρβου

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Ανακοίνωση για την ακύρωση του αυτονομιστικού πανηγυριού της 20ης Μαΐου στο Αμύνταιο


Το Κίνημά μας στις 20 Μαΐου, παραμονή των αγίων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης, μετά από προσεκτική αξιολόγηση δημόσιων καταγγελιών πολιτών του Αμυνταίου Φλωρίνης σχετικά με την διοργάνωση λαϊκού πανηγυριού στην πόλη του Αμυνταίου, αμφιλεγόμενου όμως χαρακτήρα, με ενημερωτική παρέμβαση προς τον οικείο Δήμο και την αρμόδια εισαγγελική αρχή, επέτυχε την ακύρωση της εν λόγω εκδήλωσης.

Αυτό έγινε με μεγάλη μας λύπη, καθώς πάγια και βασική μας αρχή είναι η στήριξη των παραδόσεων του λαού μας, των εθίμων και των ποικίλων εκδηλώσεων που ενισχύουν το κοινοτικό πνεύμα και αναδεικνύουν την μακραίωνη ιδιαίτερη συνέχεια μας.

Εδώ όμως δεν επρόκειτο για κάτι τέτοιο. Δυστυχώς, όπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση, παρατηρείται όλο και συχνότερα το θλιβερό φαινόμενο αγνά και όμορφα παραδοσιακά λαϊκά πανηγύρια στην περιοχή της Μακεδονίας μας να μετατρέπονται σε χώρους προώθησης της Σκοπιανής αλυτρωτικής προπαγάνδας. Συχνά χρησιμοποιούνται συγκεκριμένες ορχήστρες που παρουσιάζουν ρεπερτόριο ολότελα ξένο προς τις τοπικές μας παραδόσεις. Τραγούδια στην Βουλγαρική γλώσσα, βασισμένα μεν σε παραδοσιακές φόρμες, φτιαγμένα όμως μεταγενέστερα, επίτηδες με στίχους αυτονομιστικού και συχνά ανθελληνικού περιεχομένου, που προωθούν γνωστούς δόλιους σκοπούς, με την ελπίδα να εξαπατήσουν και να προσεταιριστούν ντόπιους πληθυσμούς της Μακεδονίας μας με δίγλωσσο παρελθόν.

Μνήμη του Aγίου και ενδόξου Aποστόλου Kάρπου, ενός των Eβδομήκοντα Aποστόλων (26 Μαΐου)

Kαρπούς ενεγκών Kάρπε δεκτούς Kυρίω,
Φέρεις καθ’ ώραν την τελευτήν ως τρύγην.
Eικάδι έκτη Kάρπος από χθονός ίπτατο μακρής.


Απόστολος Κάρπος

Oύτος ο του Kυρίου Aπόστολος Kάρπος ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Nέρωνος, εν έτει νθ΄ [59], συνηριθμείτο δε με τους Eβδομήκοντα μαθητάς και Aποστόλους του Kυρίου, διακονών εις τον Aπόστολον Παύλον εν τω κηρύγματι του Eυαγγελίου, και διακομίζων τας επιστολάς εκείνου εις τους ανθρώπους, οπού τας έστελλε. Πολλούς δε Έλληνας εδίδαξε να σέβωνται τον Xριστόν, ύστερον δε, έγινεν Eπίσκοπος εν τη Bάρνη της Θράκης. Όθεν φωτισθείς την διάνοιαν με τον φωτισμόν και έλλαμψιν του Aγίου Πνεύματος, έγινεν ωσάν ένας αστήρ αβασίλευτος, ανατέλλων μεν από τας ανατολάς, πάσαν δε την οικουμένην φωτίζων με τας θείας διδασκαλίας του. Eποίει δε καθ’ εκάστην ο μακάριος ούτος μέγιστα θαυμάσια, και τα πονηρά πνεύματα από τους ανθρώπους εδίωκεν.

Εἰσαγωγή στή Φιλοκαλία τῶν Ἱερῶν Νηπτικῶν


μ. Θεόκλητος Διονυσιάτης (+)

Εἰσαγωγή στή Φιλοκαλία τῶν Ἱερῶν Νηπτικῶν

Λέγουν οι άγιοι Πατέρες, ότι ο Θεός ετοιμάζει «πόρρωθεν» τα μεγάλα έργα Του. Πραγματικά, προνοεί και παρασκευάζει την γνωριμία δύο κατάλληλων «σκευών» του Πνεύματος, για να προσφέρει στο λαό Του την αποθησαυρισμένη αγιοΠνευματική σοφία των εκλεκτών τέκνων Του, που κινδύνευε να αφανιστεί μέσα στις «κονιοβριθείς» και «σητόβρωτες» χειρόγραφες βιβλιοθήκες των ιερών Μοναστηριών.

Πρόκειται για την γνωριμία, φιλία και συνεργασία μεταξύ του αγίου Μακαρίου Κορίνθου και του από της νήσου Νάξου αγίου Νικοδήμου του αγιορείτη, που αποτελεί ευλογημένο σταθμό για την εκκλησιαστική γραμματεία, χάρη στον εμπλουτισμό της Εκκλησίας με ένα μεγάλο αριθμό πολύτιμων συγγραμμάτων, που προέκυψαν από την συνεργασία της ιερής αυτής «ξυνωρίδος».

Βέροια | Αποστολικό κάλεσμα στην πανήγυρη των ΛΑ´ Παυλείων



Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας διοργανώνει και φέτος τα Παύλεια, ένα κύκλο πολιτιστικών, επιστημονικών και λατρευτικών εκδηλώσεων αφιερωμένων στον ιδρυτή της τοπικής μας Εκκλησίας, μέγιστο εν αποστόλοις Άγιο Παύλο, τον πρωτοκορυφαίο, με θέμα για εφέτος «Ο Απόστολος Παύλος και η Α’ Οικουμενική Σύνοδος» με αφορμή την συμπλήρωση 1700 ετών από της συγκλήσεώς της στην Νίκαια της Βιθυνίας.

Με χαρά, λοιπόν, η Ιερά μας Μητρόπολη ανακοινώνει το πρόγραμμα των ΛΑ’ (31ων) Παυλείων και σας καλώ να συμμετάσχετε στις εορταστικές εκδηλώσεις των ΛΑ´ Παυλείων για να τιμήσουμε όλοι μαζί τον κορυφαίο απόστολο και διδάσκαλό μας και να του εκφράσουμε τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μας για τις ευλογίες που επιδαψιλεύει στην τοπική μας Εκκλησία.

Κυριακή 25 Μαΐου 2025

Ομιλία για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

Εκφωνήθηκε στην Φλώρινα στις 25/5/2025, στα πλαίσια της επετείου μνήμης της Γενοκτονίας.


από : Κοσμίδης Δημήτριος, δάσκαλος.

Συγκεντρωθήκαμε εδώ σήμερα για να τιμήσουμε την 19η ΜΑΙΟΥ - επίσημα θεσμοθετημένη από την ελληνική  πολιτεία ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από τους Τούρκους.

Τιμούμε τα θύματα των προγόνων μας που εκτελέστηκαν, σφαγιάστηκαν, απαγχονίστηκαν, βασανίστηκαν ή  οδηγήθηκαν στον Θάνατο από το μίσος των Τούρκων με διωγμούς και εκτοπισμούς πληθυσμών, συλλήψεις, καταναγκαστικές εργασίες σε συνθήκες απόλυτης εξαθλίωσης και φρίκης που δεν τις χωράει ανθρώπου νους.  Διατρανώνουμε ότι θυσιάστηκαν για το ελληνικό πνεύμα και τη χριστιανική τους πίστη.

353.000 -  τα  καταμετρημένα μόνο - θύματα μέσα από έρευνες έγκριτων Ελλήνων ιστορικών που έχουν την αποδοχή της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας, στηριγμένες σε αδιάσειστα στοιχεία και ντοκουμέντα, πολλά εκ των οποίων από επίσημα αρχεία κρατών και μαρτυρίες επιζώντων. Ένας πολυετής επιστημονικός  μόχθος που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει πλέον μια σπουδαία βιβλιογραφία που «ρίχνει» φως στη γενοκτονία και την αποδεικνύει σε κάθε αναγνώστη.

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 25.Μαϊ.25 [ ΣΤ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ (Β΄ Κορ 4,6-15)]

 Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

“Πάντοτε τὴν νέκρωσιν τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματι περιφέροντες,
ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματι ἡμῶν φανερωθῇ”


Σήμερα εἶναι ἡ ἕκτη Κυριακὴ μετὰ τὸ Πάσχα γνωστὴ ὡς Κυριακὴ   τοῦ   Τυφλοῦ,   διότι   τὸ   εὐαγγελικὸ   ἀνάγνωσμα ἀναφέρεται στὸν ἐκ  γενετῆς  τυφλό, τὸν  ὁποῖο  θεράπευσε ὁ Κύριος. Γίνεται ὅμως φέτος, μαζὶ μὲ τὴν Κυριακὴ τοῦ Τυφλοῦ, καὶ   ἡ   ἑορτὴ   τῆς   τρίτης   εὑρέσεως   τῆς   τιμίας   κεφαλῆς  τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Καὶ ἀκριβῶς λόγω αὐτῆς τῆς ἑορτῆς  τὸ   ἀποστολικὸ  ἀνάγνωσμα εἶναι   ἐπιλεγμένο  γιὰ τὴν ἑορτὴ   τοῦ   ἁγίου,   καὶ   ὄχι   ἀπὸ   τὴν   σειρὰ   τῶν   Πράξεων.   Τὸ ἀποστολικὸ   αὐτὸ   κείμενο   τὸ   ἀκοῦμε   καὶ   κατὰ   τὴν   δεκάτη πέμπτη Κυριακὴ τῆς σειρᾶς μετὰ τὴν Πεντηκοστή.