Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

Η Ελληνορθοδοξία υπό διωγμόν!


Η Ελληνορθοδοξία υπό διωγμόν! Καταγγέλλουμε με απόλυτο αποτροπιασμό τη φρικτή τρομοκρατική επίθεση αυτοκτονίας σε ορθόδοξη εκκλησία του Προφήτη Ηλία κοντά στη Δαμασκό, που σημειώθηκε εν ώρα θείας λειτουργίας και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 30 πιστών και τραυματισμό δεκάδων άλλων.

Πρόκειται για πράξη απόλυτης βαρβαρότητας, στοχευμένη κατά της Εληνορθόδοξης παρουσίας στην πολύπαθη Συρία, και αποτελεί ωμή παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων στη θρησκευτική ελευθερία και στην ανθρώπινη ζωή. Πού είναι οι “ευαίσθητοι”, κατά τα άλλα, ηγέτες για να παρέμβουν στον “χαϊδεμένο” τους Τζολάνι;

Η επίθεση αυτή δεν είναι μεμονωμένο γεγονός αλλά μέρος ενός κλιμακούμενου διωγμού κατά της Ορθοδοξίας και του χριστιανικού στοιχείου στη Μέση Ανατολή.

Η Ορθοδοξία διώκεται και εγκαλούμε την Κυβέρνηση για την παντελή αδιαφορία της να λάβει κάποια πρωτοβουλία.

πηγή: https://nikh.gr/

Τι μας διδάσκει ένα βιβλίο για το δικτατορικό ηλεκτρονικό σύστημα της παγκόσμιας διακυβέρνησης


Στο βιβλίο «Ζωή Θυσιαζόμενης Αγάπης. Βίος, Διδαχές και Θαύματα» (μτφ.: Χ.-Α. Λιαναντωνάκη, εκδ. Άθως, Αθήνα 2019) ο αναγνώστης θα βρει συγκλονιστικές αλήθειες, οι οποίες θα τον βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσει την θέση του μέσα στον σύγχρονο κόσμο που λοξοδρομεί ολοένα και περισσότερο από τις αρχικές συντεταγμένες του.

Στην ενότητα με τίτλο «Η λατρεία της τεχνολογίας γεννά τέρατα» (σελ. 142 επ), ο εκ Ρουμανίας φωτισμένος γέροντας Ιουστίνος Πίρβου μιλά για τον ηλεκτρονικό διωγμό του ανθρώπου, ο οποίος θα βαίνει επιδεινούμενος όσο περισσότερο εξελίσσεται η τεχνολογία. Οι θέσεις του είναι εξαιρετικά επίκαιρες λόγω της ψηφιακής ταυτοποίησης των Ελλήνων μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, η οποία ενεργοποιήθηκε, για την ώρα προαιρετικά, από τις 27.7.2022.

Στο τέλος της ημέρας… - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Στο τέλος της ημέρας δεν έχει σημασία αν ήσουνα γνωστός. Ούτε αν μάζεψες πολλά, ούτε αν γλέντησες τη ζωή σου.

Στο τέλος της ημέρας, δεν έχει σημασία αν είχες δίκιο. Αν είχες τον τελευταίο λόγο, ή αν βγήκες από πάνω.

Στο τέλος της ημέρας, δεν έχουν σημασία τα όσα μεγάλα κάποτε κατάφερες. Γρήγορα, γίνανε καπνός και κανένας πια δεν τα θυμάται.

Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το αν συγχώρεσες.
Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το αν ξέσφιξες τη γροθιά σου.
Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το αν άπλωσες το χέρι για βοήθεια.
Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία αν μετάνιωσες. Και αν έκανες κάτι για να διορθώσεις τα λάθη που έχεις κάνει.
Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το αν δεν ήσουνα αχάριστος. Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το αν ήσουν ταπεινός.
Στο τέλος της ημέρας έχει σημασία το πόσο αγάπη έδωσες στους γύρω σου ανθρώπους.

Τελειώνει η μέρα. Τελειώνει για όλους μας, αργά η γρήγορα.
Αγάπα ρε Άνθρωπε. Αγάπα.
Αγάπα, γιατί στο τέλος της ημέρας, μόνο αυτό είναι που θα μείνει…

Ψυχολόγος Ελευθεριάδης Ελευθέριος

Το κόλπο για να ξεπερνάς τα προβλήματά σου είναι να λες "δόξα σοι ο Θεός"


Για να καταλάβεις τον άλλον πρέπει να είσαι ή Άγιος ή Παθών

-Για την Αγιορείτικη σοφία έγινε λόγος πριν λίγες ημέρες στο Φάληρο (αίθουσα ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ) κατά την παρουσίαση του νεοεκδοθέντος Βιβλίου ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ του π. Διονυσίου Ταμπάκη από τις εκδόσεις "ΑΘΩΣ"

Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε η γνωστή και καταξιωμένη ηθοποιός ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ και η επιμελήτρια του βιβλίου Δήμητρα Σταύρου.

Ανάμεσα στα άλλα έγινε και αναφορά στο σύγχρονο τέρας της εποχής μας, την κατάθλιψη και στο πως κατανικάται αποτελεσματικά από την Ορθόδοξη Αγιορείτικη αντιμετώπιση.

"ΓΕΡΟΝΤΑ ποιο είναι το καλύτερο φάρμακο για την κατάθλιψη;

Νώντας Σκοπετέας: Ἐμεῖς θά... διαψεύσουμε τὸν Θεό;



"...Εἶναι ἀνώφελη ἀδελφοὶ μου συναμαρτωλοὶ ἡ χρηστότητα καὶ ἡ μακροθυμία τοῦ Κυρίου μας, ἂν δὲν ὁδηγεῖ σὲ μετάνοια. (... ἤ τοῦ πλούτου τῆς χρηστότητος αὐτοῦ καὶ τῆς ἀνοχῆς καὶ τῆς μακροθυμίας καταφρονεῖς, ἀγνοῶν ὅτι τὸ χρηστὸν τοῦ Θεοῦ εἰς μετάνοιαν σε ἄγει; Ρωμ/2,4). Ἐπιπλέον χίλια χρόνια δικά μας εἶναι σὰν μιὰ μέρα τοῦ Κυρίου!

Οὔτε σαράντα οὔτε πενῆντα οὔτε ἑκατὸ χρόνια κι ἂν περάσουν, μποροῦν νὰ μᾶς κάνουν νὰ λοιδωρήσουμε καὶ νὰ ἀπαξιώσουμε ὅλους ἐκείνους, ποὺ μὲ πόνο καρδιᾶς μιλοῦν γιὰ τὰ ἐπερχόμενα, τὰ ὁποῖα ὅλοι μας πλέον τὰ θεωροῦμε ὡς μιὰ φυσιολογικὴ κατάληξη καὶ ὡς μιὰ ἐνεργοποίηση τοῦ λεγομένου πνευματικοῦ νόμου.

Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης: ...Ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ, γιὰ νὰ θυμηθῆ ὁ ἄνθρωπος τὸν Θεὸ καὶ νὰ ζητήση βοήθεια.. δὲν εἶναι ὅτι ὁ Θεὸς τὰ κανονίζει ἔτσι καὶ βγάζει μία διαταγὴ νὰ ἔρθη κάποια συμφορὰ στὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ ὁ Θεὸς βλέπει μέχρι ποῦ θὰ φθάση ἡ κακία τῶν ἀνθρώπων καὶ ὅτι δὲν θὰ ἀλλάξουν, καὶ γι᾿ αὐτὸ ἐπιτρέπει νὰ συμβῆ μία συμφορά, γιὰ νὰ συνετισθοῦν. Ὄχι ὅτι τὰ κανόνισε ἔτσι ὁ Θεός....(Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, "Πνευματικὴ Ἀφύπνιση, Λόγοι Β’" , Ἔκδοσις Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος», Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 1999)..."

«Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί;» Αποσπάσματα από ομιλία του Μόρφου


Οι άνθρωποι ετοιμάζονται για μαρτύριο και ‘μεις ετοιμάζουμε τα ψυγεία μας.!
Αποσπάσματα από ομιλία του Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου: «Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί..»*

Ερώτηση: Για την Κύπρο τι είπε ο Άγιος Παΐσιος;
Είσαι φανατική Κυπραία. (γέλιο στο ακροατήριο) Μια ερώτηση αναμενόμενη από Κυπριακό ακροατήριο.

Μου ‘κανε εντύπωση στον Λίβανο, δεν με ρώτησε ούτε ένας. Με συγχωρείς που το λέω τούτο. Δεν με ρώτησε ένας, τι θα γίνει ο Λίβανος; Τί σου είπε ο γέρων Πορφύριος, ο γερων Παΐσιος, ο Ιάκωβος; Και έτρεμα. Λέω, αν με ρωτήσουν να πω ψέματα; Τι θα τους πεις;

Με ρωτούσαν όμως κάποια ωραία. Ποιά είναι η διαφορά του διαλογισμού από την προσευχή; Πως θα ζήσω την μετάνοιά μου; Εάν έρθει ένας τζιχαντιστής πως θα τον αντιμετωπίσω για να πεθάνω Ορθόδοξος;

Κραυγή αγωνίας από τον Αρχιεπίσκοπο Σινά: Ξεκίνησε συλλογή υπογραφών!

Κραυγή αγωνίας από τον Αρχιεπίσκοπο Σινά για την επιχειρούμενη συγκάλυψη του όλου ζητήματος που έχει ανακύψει, ειδικά μετά την μετατόπιση της επικαιρότητας στα γεγονότα του Ιράν... Παρατίθεται αυτούσια η δημοσιευθείσα επιστολή/έκκληση του Αρχιεπισκόπου (ολόκληρη η επιστολή εδώ) και εν συνεχεία ο σύνδεσμος για την συλλογή υπογραφών:

“Εν τη Ι.Μονή Σινά τη 11η Ιoυνίου 2025

Πρός τους μετέχοντες στην Διεθνή Πρωτοβουλία για την διαφύλαξι του Διεθνούς Status Quo της UNESCO τής Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά, της Αγίας Αικατερίνης,

Ως Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά και Αγίας Αικατερίνης, με όλους τους Πατέρες της από κοινού, ευχαριστούμε και επευλογούμε όλους για την συγκίνησι που μας έφερε το άκουσμα της διεθνούς πρωτοβουλίας για συλλογή υπογραφών με αίτημα να μην αλλάξη η επί τουλάχιστον 1800 έτη αδιάκοπη παράδοσι του ασκητικού μας βίου∙ της προσευχής και της διακονίας μας στους πρόποδες της Θεοβαδίστου Αγίας Κορυφής του όρους Χωρήβ, εδώ που ιστορείται ότι από τις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνος προσέφευγαν από τους διωγμούς οι πρώτοι μοναχοί γύρω από τους χώρους της Αγίας Βάτου και του Φρέατος του Μωυσέως.

Ἡ ἀξία τῆς προσηλώσεώς μας κατά τήν προσευχήν


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Ἡ ἀξία τῆς προσηλώσεώς μας κατά τήν προσευχήν

«Ἐὰν γὰρ προσεύχωµαι γλώσσῃ, τὸ πνεῦµά µου προσεύχεται, ὁ δὲ νοῦς µου ἄκαρπός ἐστι.» (Α΄ Κορ. 14, 14). (Δηλ.: Διότι, ἐὰν προσεύχωµαι µὲ τὸ χάρισµα τῆς γλώσσης, προσεύχεται µὲν ἡ ψυχή µου, ποὺ εὑρίσκεται ὑπὸ τὴν ἐπίδρασιν τοῦ Πνεύµατος καὶ αἰσθάνεται τὸν ἑαυτόν της ἑνωµένον µὲ τὸ Πνεῦµα, ἀλλ’ ὁ νοῦς µου δὲν κατανοεῖ ἐκεῖνα ποὺ λέγω καὶ συνεπῶς παραµένει ἄκαρπος καὶ χωρὶς ὠφέλειαν».
  • Πότε ἡ προσευχὴ εἶναι ὠφέλιμη καὶ εἰσακούεται; Ὅταν εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ τὴν Χάρη τοῦ Κυρίου.
  • Τί λέγει ὁ θεῖος Χρυσόστομος;

Μνήμη της Αγίας Μάρτυρος Αγριππίνης (23 Ιουνίου)

Πλησθείσα δεινών τραυμάτων εκ τυμμάτων,
Πολλών κατέσχε στεμμάτων Aγριππίνα.
Eικάδι θεινομένη (ήτοι τυπτομένη) τριτάτη θάνεν Aγριππίνα.


Μηνολόγιο 23ης Ιουνίου. Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)

Aύτη η Aγία ήτον γέννημα και θρέμμα της περιδόξου πόλεως Pώμης, και εκ νεότητός της παρέδωκε τον εαυτόν της εις τον Θεόν. Όθεν, ευωδίαζε μεν τας καρδίας των πιστών, ωσάν κανένα περιβόλι ανθισμένον, ή ευωδέστατον ρόδον. Aπεδίωκε δε την δυσωδίαν και βρώμαν των παθών. Eστόλισε γαρ την ψυχήν της η μακαρία με την παρθενίαν και καθαρότητα. Kαι λοιπόν επειδή αρραβωνίσθη πνευματικώς με τον Xριστόν, διά τούτο ανδρείως και θαρσαλέως εμβήκεν εις το μαρτύριον. Kαι διά τον έρωτα και αγάπην του εδικού της νυμφίου Xριστού, παρέδωκε τον εαυτόν της εις πολλά βάσανα και μαρτύρια. Δαρθείσα γαρ εις το στόμα, με το δάρσιμον αυτό, συνέτριψε τα νοητά κόκκαλα της ασεβείας. Γυμνωθείσα δε από τα φορέματά της, την γύμνωσιν του εχθρού Διαβόλου επόμπευσε, και δεθείσα με δεσμά, και δοκιμάσασα στρέβλας, πάσαν την πλάνην των Eλλήνων διέλυσε. Tελευταίον δε, μέσα εις αυτάς τας βασάνους, παρέδωκε την ψυχήν της εις χείρας Θεού η αοίδιμος, και ούτως έλαβε τον αμάραντον στέφανον της αθλήσεως. Bάσσα δε και Παύλα και Aγαθονίκη, πέρνουσαι κρυφίως το σώμα της Mάρτυρος, επήγαιναν από τόπον εις τόπον, και διαπεράσασαι πολλά πελάγη, έφθασαν τελευταίον εις την νήσον της Σικελίας, και εκεί απεθησαύρισαν το άγιον λείψανον. Όθεν επειδή τούτο εδέχθη η Σικελία, παρευθύς ελευθερώθη από το σκότος της πλάνης και των δαιμόνων. Aλλά και Aγαρηνοί ποτε τολμήσαντες να κουρσεύσουν το κάστρον, εν ω ευρίσκετο ο Nαός της Aγίας, αφανίσθησαν παντελώς. Aπό τότε λοιπόν και έως της σήμερον, λεπροί προσερχόμενοι εις το λείψανόν της, καθαρίζονται, και κάθε άλλη ασθένεια ιατρεύεται διά των πρεσβειών της.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Γ´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/