Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022

Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα «ΝΙΚΗ»: μια πολιτική πρωτοβουλία που αξίζει να γνωρίσουμε / Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

 Από τον θεολόγο, συγγραφέα και μέλος του ΔΣ του Παγκρητίου Συνδέσμου Θεολόγων Θεόδωρο Ρηγινιώτη λάβαμε το παρακάτω άρθρο, με την παράκληση της αναδημοσίευσης. Επειδή το θεωρούμε ωφέλιμο, προχωρούμε στην αναδημοσίευσή του, ώστε να το μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας.





Μια ομάδα απλών ανθρώπων – όπως εσείς και εγώ – από ολόκληρη την Ελλάδα συσπειρώθηκε και αποφάσισε να προχωρήσει σε μια σοβαρή πολιτική παρέμβαση για το παρόν και το μέλλον της χώρας μας και του λαού μας.

Πρόθεσή τους είναι να γίνει η παρέμβαση αυτή με τον πιο δημοκρατικό τρόπο: κατεβαίνοντας στις εκλογές και διεκδικώντας την ψήφο κάθε συνανθρώπου μας που είναι ψηφοφόρος σ’ αυτό τον τόπο. Για την κάθοδο αυτή έδωσαν στην πρωτοβουλία τους το όνομα «Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα “Νίκη”».

Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Μια μεγάλη ομάδα, που περιλαμβάνει ανθρώπους κάθε κοινωνικής τάξης και μορφωτικού επιπέδου, από καθηγητές πανεπιστημίου, γιατρούς, δικηγόρους, μέχρι οδηγούς ταξί, εμπόρους, αγρότες και γενικά βιοπαλαιστές.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους: πρώτον, ότι δεν έχουν ανάμεσά τους «επαγγελματίες πολιτικούς» και, δεύτερον, ότι συνδέουν άμεσα και άρρηκτα την πολιτική με το ήθος και την εντιμότητα.

ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ | ΠΑΤΗΡ ΘΕΜΙΣΤΟΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

 


https://youtu.be/S5o64Js_n1s?t=47

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ [:Ἐφεσ. 2,4-10] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 


ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ [:Ἐφεσ. 2,4-10]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ὁ δὲ Θεὸς πλούσιος ὢν ἐν ἐλέει, διὰ τὴν πολλὴν ἀγάπην αὐτοῦ ἣν ἠγάπησεν ἡμᾶς,  καὶ ὄντας ἡμᾶς νεκροὺς τοῖς παραπτώμασι συνεζωοποίησε τῷ Χριστῷ (:Ὁ Θεὸς ὅμως ποὺ εἶναι πλούσιος σὲ ἔλεος, ἐξαιτίας τῆς πολλῆς ἀγάπης Του, μὲ τὴν ὁποία μᾶς ἀγάπησε, καὶ ἐνῶ ἀκόμη ἤμασταν πνευματικὰ νεκροὶ ἐξαιτίας τῶν παραβάσεών μας, μᾶς ζωοποίησε πνευματικὰ μαζὶ μὲ τὸν Χριστό)» [Ἐφ. 2,4-5].

Ο γάιδαρος, ο Χότζας και ο γείτονας - Δημήτριος Νατσιός


Γράφει
ο Δημήτρης Νατσιός 

«Βοσκοί, στη μάντρα της Πολιτείας, οι λύκοι! Οι λύκοι! 

Στα όπλα ακρίτες!» 

Παλαμάς     

Ερανίζομαι μια διδακτική μυθιστορία από τον «εθνικό ήρωα» των Αγαρηνών, τον Νασρεντίν Χότζα.     

«Ένας γείτονας του Χότζα πήγε και του ζήτησε να του δανείσει τον γάιδαρό του, επειδή ο δικός του ήταν ανήμπορος και άρρωστος.   

ΝΑ ΒΑΛΩ ΣΕΙΡΑ

Μία από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γονείς, καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά τους, είναι και να τα βάλουν σε σειρά. Να τα καθοδηγήσουν δηλαδή με τέτοιον τρόπο, ώστε να έχουν ένα πρόγραμμα στην ζωή τους, τόσον όσο αφορά στο σχολείο και στο διάβασμα, όσο και σε ό,τι αφορά στην συμμετοχή τους στην ζωή του σπιτιού, στην τακτοποίηση των παιχνιδιών τους, των προσωπικών τους ειδών, του δωματίου τους. Συχνά η αταξία γίνεται αιτία για να μαλώνουν οι γονείς μεταξύ τους. Ο ένας θεωρεί τον άλλο καταπιεστικό, περισσότερο από όσο χρειάζεται. "Παιδιά είναι, τι να κάνουμε" είναι η μόνιμη επωδός που ακούγεται και μεταφέρεται στην συμπεριφορά των νεώτερων στο σχολείο και σε άλλες ευκαιρίες και συναναστροφές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία, εμφανή ή αφανή, άρνηση ανάληψης ευθύνης για την ζωή από τους νεώτερους, καθώς ο άνθρωπος που δεν έχει κάποια, σχετική έστω, σειρά και τάξη στην ζωή του, δεν μπορεί ούτε τον εαυτό του να κουμαντάρει, ούτε τις σκέψεις του, ούτε να εργαστεί για συγκεκριμένους στόχους με επιμέλεια.

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Ο Μέγας Βασίλειος για το χωρίο «Καθελῶ μου τάς ἀποθήκας καί μείζονας οἰκοδομήσω» (:Λουκά 12, 18) [Παραβολή του άφρονος πλουσίου]

 


ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ.12,13-21]                                                

ΟΜΙΛΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

στο χωρίο «Καθελῶ μου τάς ἀποθήκας καί μείζονας οἰκοδομήσω» (:Λουκά 12, 18)

                      [Παραβολή του άφρονος πλουσίου]

1. Ὑπάρχουν δύο εἰδῶν πειρασμοί. Πιὸ συγκεκριμένα, ἢ οἱ θλίψεις βασανίζουν τίς καρδιὲς ὅπως τὸ χρυσάφι στὸ καμίνι [βλ. Σοφ. Σολ. 3.6: «Ὡς χρυσὸν ἐν χωνευτηρίῳ ἐδοκίμασεν αὐτοὺς καὶ ὡς ὁλοκάρπωμα θυσίας προσεδέξατο αὐτούς (:Τοὺς δοκίμασε, ὅπως ὁ χρυσοχόος δοκιμάζει καὶ καθαρίζει τὸν χρυσὸ διὰ τοῦ πυρός, καὶ τοὺς δέχτηκε εὐάρεστα, ὅπως δέχεται τὰ προσφερόμενα ὁλοκαυτώματα τῶν θυσιῶν)»] καὶ δοκιμάζουν τὴν ὑπομονὴ καὶ τὴν ἀνθεκτικότητά τους ἤ, πολλὲς φορές, οἱ εὐλογίες καὶ τὰ πλούτη τῆς ζωῆς αὐτῆς γίνονται πεδίο δοκιμασίας καὶ πειρασμὸς γιὰ τοὺς περισσότερους. Πράγματι, εἶναι ἐξίσου δύσκολο νὰ κατορθώσει ἡ ψυχὴ νὰ μὴ χάσει τὴ δύναμή της στὶς μεγάλες δυσκολίες τῆς ζωῆς, ὅσο καὶ τὸ νὰ μὴν ὑπερηφανευθεῖ καὶ νὰ ἐκτραπεῖ σὲ ἀδικία ὅταν βιώνει εὐτυχεῖς καταστάσεις.

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Η ψυχή τοῦ ἀνθρώπου πού ποθεῖ τόν Θεό μέσα από την προσευχή - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

Ὅλα μέσα στήν πνευματική μας ζωή μετριοῦνται ἀπό τήν καρδιακή συμμετοχή τοῦ ἀνθρώπου στήν λατρεία τοῦ Θεοῦ καί στήν ἀγάπη του σέ Αὐτόν. Πολύ ὄμορφα ὁ Ψαλμωδός παρομοιάζει τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου πού ποθεῖ τόν Θεό μέ τήν ἔλαφο πού τρέχει ἐπί τά πηγάς τῶν ὑδάτων.

‘’ὅν τρόπον ἐπιποθεῖ ἡ ἔλαφος ἐπὶ τὰς πηγὰς τῶν ὑδάτων,
οὕτως ἐπιποθεῖ ἡ ψυχή μου πρός σέ, ὁ Θεός.
ἐδίψησεν ἡ ψυχή μου πρὸς τὸν Θεὸν τὸν ζῶντα·
πότε ἥξω καὶ ὀφθήσομαι τῷ προσώπῳ τοῦ Θεοῦ;’’

Άλλο πράγμα το να είσαι ταπεινός και άλλο θυματοποιημένος. - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Νομίζουμε καμιά φορά οι άνθρωποι, πώς αν μιλήσουμε θα γίνουμε κακοί.

Νομίζουμε πως αν αντιδράσουμε, θα μας παρεξηγήσουν.
Νομίζουμε πως μόνο με τη σιωπή αποφεύγονται οι εντάσεις.
Και κάπως έτσι, τα μαζεύουμε όλα μέσα μας και καταλήγουμε να αρρωσταίνουμε μέρα με τη μέρα.
Άλλοι άνθρωποι ζαρώνουν από φόβο. Άλλοι από ανασφάλεια. Άλλοι από συνήθεια καθώς περνούν τα χρόνια…
Άλλοι γιατί πιστεύουνε πως ο ‘’καλός ο χριστιανός’’, έτσι πρέπει να κάνει…
Βάλε καλά στο νου σου όμως το εξής:
Ο Χριστός, σταυρώνεται όντας Παντοδύναμος.
Άλλο πράγμα το να είσαι ταπεινός και άλλο θυματοποιημένος...

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος M.Sc.

Τα εμπόδια για την εξομολόγηση



Η άγνοια, ο εγωισμός και η αμαρτωλή ζωή είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους πολλοί χριστιανοί δεν εξομολογούνται.

Άλλοι λόγοι είναι η ιεροκατηγορία, το αντιεκκλησιαστικό πνεύμα, η πολεμική κατά της πίστεως και η ολιγοπιστία.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται και ο αντίδικος ημών διάβολος. Και προσπαθεί με κάθε τρόπο να μας εμποδίσει από την εξομολόγηση.

Ἀββὰς Ἰσαὰκ ὁ Σύρος – Γνωρίζεις τὸ συμφέρον τῆς ψυχῆς σου;

Χρειάζεται μεγάλος ἀγώνας, διότι τὰ πάθη ἔχουν μεγάλη δύναμη. Μὲ τὴ χάρη ὅμως τοῦ Θεοῦ θὰ νικήσει ὁ γενναῖος ἀθλητὴς ποὺ ἀγωνίζεται μ᾿ ὅλες τὶς δυνάμεις του.

Ὁ σωματικὸς κόπος καὶ ἡ μελέτη τῶν θείων Γραφῶν φυλᾶνε τὴν καθαρότητα τοῦ νοῦ. Ἀκόμη χρειάζεται καὶ πολλὴ προσευχή, ὥστε νὰ ἐπισκιάσῃ τὸν ἀγωνιστὴ ἡ Θεία Χάρη. Γιὰ ν᾿ ἀποκτήσῃ κανεὶς τὴ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος χρειάζεται μεγάλος πνευματικὸς ἀγώνας, διότι εὔκολα παρασύρεται ὁ ἄνθρωπος στὸ κακὸ καὶ χάνει σὲ μιὰ στιγμὴ αὐτὸ ποὺ ἀπέκτησε ὕστερα ἀπὸ μεγάλους ἀγῶνες..

Στὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου ὑπάρχει τὸ καλὸ καὶ τὸ κακό. Ἀπὸ τὸν ἀγῶνα τὸ δικό μας θὰ ἐξαρτηθεῖ πιὸ ἀπὸ τὰ δύο θὰ ἐπικρατήσει. Ἂν ἀφήσουμε τὸν ἑαυτό μας ἐλεύθερο, χωρὶς νὰ τὸν βιάσουμε, θὰ ἐπικρατήσει τὸ κακό. Ἀντίθετα ὅταν ἀγωνισθοῦμε, θὰ νικήσει τὸ καλὸ καὶ ἡ ἀρετή.

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: «Τις δικές μας αμαρτίες πρέπει να προσέχουμε και όχι του πλησίον μας»

 


Άγιος Λουκάς, επίσκοπος Συμφερουπόλεως Κριμαίας

Όλοι μας, αρχίζοντας από μένα, συνεχώς κρίνουμε και κατακρίνουμε ο ένας τον άλλον και γι’ αυτό θα δώσουμε λόγο στη φοβερά κρίση του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού.

Θα μας κρίνει Αυτός διότι και εμείς κρίνουμε τους άλλους, ψάχνουμε να βρούμε στον πλησίον μας το παραμικρό σφάλμα ενώ τις δικές μας αμαρτίες δεν τις βλέπουμε και ούτε θέλουμε να τις σκεφτόμαστε.

Ανοικτή επιστολή ΝΙΚΗΣ προς τους αρχιεπισκόπους Αθηνών και Κρήτης

 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Θεσσαλονίκη, 16 Νοεμβρίου 2022

Προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο Β’ και τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ευγένιο, σχετικώς προς τη μόνιμη απειλή της διαθεσιμότητας και της απόλυσης των κληρικών με οργανική θέση.

Κοινοποίηση προς: 

  • Σεβασμιωτάτους  Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος 
  • Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Κρήτης
  • Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Δωδεκανήσου (Οικουμενικού Πατριαρχείου)
  • Ιερόν Σύνδεσμον Κληρικών Ελλάδος (ΙΣΚΕ)
  • Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών, κ.κ. Ιερώνυμε,

Σεβασμιώτατε Αρχιεπίσκοπε Κρήτης, κ.κ. Ευγένιε,

Λαμβάνουμε το θάρρος να απευθυνθούμε σε Εσάς ως Προκαθημένους της αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος και της ημιαυτονόμου Εκκλησίας της Κρήτης, για ένα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο δεν έχει λάβει τη δημοσιότητα που θα έπρεπε, ενώ αφορά άμεσα το σύνολο των κληρικών της Ελληνικής Επικράτειας. 

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Συντάγματος, όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του Νόμου. Από τον Ιούλιο του 2022, όμως, υπάρχει μία κατηγορία Ελλήνων η οποία δεν απολαμβάνει ίσων δικαιωμάτων με τους άλλους πολίτες και τίθεται νομικά σε δυσχερέστατη θέση. 

Πρόκειται για τους Ορθοδόξους κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, οι οποίοι σύμφωνα με τον νόμο 4957/2022,  άρθρα 336 347 και 348 (βλ. σημειώσεις τέλους επιστολής)σε περίπτωση ποινικής δίωξης, ακόμα και απλών πλημμελημάτων, αυτομάτως θα λαμβάνουν μόλις το ήμισυ των αποδοχών τους μέχρι το πέρας της ποινικής υποθέσεως, ενώ σε περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης τους για πλημμέλημα, θα διακόπτεται εντελώς η μισθοδοσία τους από το δημόσιο! Σε αντίστοιχες περιπτώσεις του δημοσίου τομέα, η ως άνω δυσμενέστατη συνέπεια, συμβαίνει μόνο σε περίπτωση κατηγορίας για σοβαρά κακουργήματα, κάτι που είναι λογικά και νομικά επιτρεπτό και δεν θα υπήρχε καμία αντίρρηση να ισχύει και για τους κληρικούς, όπως συνέβαινε πάντοτε. Όμως, οι κληρικοί -και μόνο αυτοί- θα υφίστανται αυτή τη βάσανο, θα περιορίζονται δηλαδή τα ατομικά τους δικαιώματα, ακόμα και για ήσσονος σημασίας πλημμελήματα, γεγονός το οποίο συνιστά δυσανάλογη και ανεξήγητη τιμωρία, η οποία δεν στηρίζεται σε νομικά και κοινωνικά σημαντικούς λόγους και επομένως είναι αντίθετη με το Σύνταγμά μας

Η οξεία κραυγή των αμνών!

 Γράφει ο Νίκος Ταμουρίδης   


Η αγαπημένη πατρίδα μας, η Ελλάς, δεν διατρέχει μόνο οικονομική κρίση, πολιτική δυσφορία και πνευματική κατάπτωση. Ένας κοινωνικός συγκλονισμός βρίσκεται στα πρόθυρα έκρηξης.   

Η αρχή έχει δώσει τη θέση της στην αναρχία, η τάξη στην αταξία, η δικαιοσύνη στην αδικία, η σωφροσύνη στην φαυλότητα, η αριστεία στην ανικανότητα, η αξιοσύνη στην απάτη, η λογική στην παραφροσύνη, το ομαλό στο ανώμαλο, το κατά φύσιν στο παρά φύσιν. 

π. Γεώργιος Σχοινάς: «Η νηστεία ως ευλογία»


 https://www.youtube.com/watch?v=9fwcnp-KF4M

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Χίλια περιστέρια

 γράφει ο Μανώλης Κοττάκης


ΘΑΥΜΑ δέν ἦταν. Ἀλλά ἦταν ἕνα συγκλονιστικό σημάδι αὐτό πού θά σᾶς διηγηθῶ

Γιά ὅσους βεβαίως ἀναζητοῦν τήν πνευματικότητα πέρα ἀπό τά ἐγκόσμια. Γιά ὅσους ψάχνουν τήν γαλήνη καί τήν πληρότητα μακριά ἀπό τόν βοῦρκο καί τήν βρωμιά τοῦ δημοσίου βίου. Γιά ὅσους ἡ πίστη εἶναι τό καταφύγιό τους, μακριά ἀπό τήν διαβολή καί τό ἄσκοπο βουητό.

Συνέβη κατά τήν διάρκεια τῆς λιτάνευσης: τῆς κάρας τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στήν παραλία τῆς Αἴγινας τήν Τετάρτη τό μεσημέρι. Τρία ὁλόκληρα χρόνια, ἀπό τό 2019. Τότε εἶχε ἐπιτραπεῖ τελευταία φορά στούς ὀρθοδόξους χριστιανούς νά ἀσκήσουν μέ ἐλευθερία τά θρησκευτικά τους καθήκοντα, καθώς ὡς γνωστόν οἱ συναθροίσεις δέν ἐπιτρέποντο κατά τήν πανδημία. (Μέ ἐξαίρεση βεβαίως …τό ραμαζάνι καί τό μπαϊράμι τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης, τήν συγκέντρωση τῶν ἀριστερῶν ἔξω ἀπό τό ἐφετεῖο, τίς πορεῖες τοῦ ΚΚΕ στό κέντρο τῶν Ἀθηνῶν καί τίς παρελάσεις ὑπερηφάνειας τῶν ΛΟΑΤΚΙ. Αὐτές ἐπιτρέποντο!)

οδ. "Ο ΕΑΥΤΟΣ"- οδ. "Ο ΠΛΗΣΙΟΝ". Η πιο μεγάλη απόσταση!

 Κ.Σ. 


Νομικός τις… εκπειράζων (σ.σ. τον Ιησού) είπε: Διδάσκαλε, τι ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω; Ο δε είπε προς αυτόν: Εν τω νόμω τι γέγραπται; πως αναγινώσκεις; Ο δε αποκριθείς είπεν: αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και εξ όλης της ισχύος σου και εξ όλης της διανοίας σου, και τον πλησίον σου ως σε αυτόν. Είπε δε αυτώ: Ορθώς απεκρίθης. Τούτο ποίη και ζήση [ζωήν αιώνιον]” (πρβλ Λουκ. 10, 25-28). Στην ερώτηση του νομικού (σ.σ. εξηγητή του Νομου της Π. Διαθήκης) “και τις εστί μου πλησίον;” (ποιός είναι ο πλησίον μου) ο Κύριος απάντησε με την παραβολή του Καλού Σαμαρείτη.


Από μικρό παιδί, ίσως από τη φύση μου ή ήταν επίκτητο- δεν έχει σημασία- ήμουν αυτό που λέμε “δοτικός άνθρωπος” και, γι αυτό, γοητευόμουν  ιδιαίτερα όταν άκουγα την Παραβολή του Καλού Σαμαρείτη.

Στα εύκολα και στα δύσκολα... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης

 


Εύκολα να λες “δόξα τω Θεώ”.

“Και ποια είναι τα εύκολα”, ίσως να με ρωτήσεις.


Αν έχεις ένα πιάτο φαγητό, αν έχεις μια σκεπή και ένα κρεβάτι, αν έχεις την υγεία σου, εσύ και αυτοί που αγαπάς, αν έχεις μία δουλίτσα λίγο λίγο, αν έχεις πέντε φίλους να μιλήσεις, και δύο ανθρώπους να πιεις ένα κρασί, αν έχεις λευτεριά στον τόπο σου και ειρήνη…


Αυτά είναι τα εύκολα.


Και ό,τι παραπάνω έρθει και πάλι να ‘ναι ευλογημένο και αυτό…


Στα εύκολα, να λες “δόξα τω Θεώ”.


“Και στα δύσκολα; Στα δύσκολα τι λέμε;”


Στα δύσκολα να λες “Χριστός Ανέστη”.


Μόνο αυτό…


Στα δύσκολα να λες, “Χριστός Ανέστη”.


Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος


Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

Δημήτρης Νατσιός: Φτιάξε μια κρούστα τρέλας γύρω από το μυαλό σου…


Πριν από μερικά χρόνια ο εθνομηδενιστικός εσμός και όλα τα παρακολουθήματά του, είχαν στοχοποιήσει την λέξη εθνικός. Η λέξη έθνος ανήκει στο απαγορευμένο λεξιλόγιο της πολιτικής ορθότητας-σαχλότητας. Θύμα των πρώτων προγραφών υπήρξε το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, που πλέον ονομάζεται σκέτο Παιδείας. Προσωπικώς θα επέλεγα τον τίτλο «Υπουργείο Κρατικού Παιδομαζώματος». Δεν καλλιεργείται πια στα σχολεία η εθνική ταυτότητα, το «ομόθρησκον, ομόγλωσσον και ομότροπον» του Ηροδότου, αλλά το «αλλόθρησκον, αλλόγλωσσον και… το αλλόκοτον», μιας και δεν εντόπισα στα λεξικά λέξη «αλλότροπον».

Το φρικτό τέλος αυτών που δίωξαν τον Αγ. Ιωάννη το Χρυσόστομο

 


 Τιμωρία και ανταμοιβή! 

Είναι στα χέρια του Θεού και τα δύο αυτά. Αλλά, όπως ο επίγειος βίος δεν είναι παρά μία σκιά της Αληθινής Ζωής στους Ουρανούς, αντιστοίχως η τιμωρία και η ανταμοιβή είναι μία σκιά μονάχα της αληθινής τιμωρίας και ανταμοιβής στην Αιωνιότητα.

Νηστεία των Χριστουγέννων... |Φάε καλά σήμερα! Γιατί από αύριο θα ξεκινήσουμε μια ακόμα μικρή θυσία (σιγά το πράγμα...)...

 

Νηστεία των Χριστουγέννων...
Να πεινάσουμε από τον κόσμο ώστε να χορτάσουμε Θεό.
Σαράντα μέρες αγωνίας και αναμονής,
όπως ο πατέρας περιμένει με αγωνία στο μαιευτήριο
για να ακούσει το κλάμα από τον ερχομό του παιδιού του.

Τι είναι το Σαρανταλείτουργο; – Πότε και γιατί γίνεται;


Το Ιερό Σαρανταλείτουργο, κατά την διάρκεια της νηστείας των Χριστουγέννων, υπέρ υγείας ζώντων και υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων αδελφών μας.

Στο υπέροχο βιβλίο «Ιωάννης της Κροστάνδης», (έκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου), διαβάζουμε: «Στην Θεία Λειτουργία τελείται το μυστήριο τής αγάπης. Και ή αγάπη στην ουσία της είναι μεταδοτική.

Ή αγάπη, ιδιαίτερα ή θεία, σπεύδει να σκορπίσει το φώς της, την χαρά της όλους… Και συμπληρώνει: ώ αγάπη τελειότατη! ώ αγάπη, πού τα πάντα αγκαλιάζεις! Ώ αγάπη ισχυρότατη! Τί να προσφέρουμε σαν ευγνωμοσύνη στον Θεό για την αγάπη Του προς εμάς; Ή αγάπη αυτή βρίσκεται στην θυσία τού Χριστού, πού προσφέρεται για την άπελευθέρωσι όλων από κάθε κακία…».

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Ανώφελη είναι η νηστεία, όταν περιορίζεται μόνο στις τροφές

 

Άγιος Ιωάννης ο ΧρυσόστομοςΑνώφελη είναι η νηστεία, όταν περιορίζεται μόνο στις τροφές.

*****

Η τιμή προς την νηστεία, δεν είναι η αποχή από τη βρώση, αλλά η αναχώρηση από τα αμαρτήματα.

Αυτός δε που ορίζει την νηστεία μόνον ως αποχή από την βρώση, είναι ο κατ’ εξοχήν ατιμάζων αυτήν. Νηστεύεις; Ας μου το δείξουν τα έργα τους. Είπες με ποιά έργα;

Εάν δεις φτωχόν, ελέησέ τον.

Εάν δεις εχθρόν, πρόσφερε.

Εάν δεις φίλο που ευδοκιμεί, μην τον ζηλέψεις.

Εάν δεις όμορφη γυναίκα, να την υπερβείς.

Να μην νηστεύει έτσι μόνο το στόμα αλλά και οι οφθαλμοί, και η ακοή, και τα πόδια, και τα χέρια, και όλα όσα μέλη ανήκουν στο σώμα.

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

ΛΟΓΟΣ ΡΩΜΑΙΙΚΟΣ: Αλλοίωση Ορθοδόξου ήθους και εκκοσμίκευση στην Εκκλησία μας,π.Αρσένιος Βλιαγκόφτης





Τίτλος εκπομπής: Αλλοίωση Ορθοδόξου ήθους και εκκοσμίκευση στην Εκκλησία μας :

 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 2/11/2022 ΚΑΛΕΣΜΕΝOΣ: π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης, δρ.Θεολογίας Α.Π.Θ. σύμβουλος εκδόσεως της ‘’Παρακαταθήκης’’ 

Λίγα λόγια για τον καλεσμένο μας: Ο π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης είναι πτυχιούχος της φιλοσοφικής και της θεολογικής σχολής Α.Π.Θ. και διδάκτωρ Θεολογίας Α.Π.Θ. Από το 1987 εγκαταβιώνει στην Ιερά Μoνή Οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου Βατοπαιδίου Χαλκιδικής. Το 1991 ορίσθηκε εντεταλμένος της Ιεράς Μητρόπολης Κασσανδρείας για θέματα αιρέσεων και έχει λάβει μέρος σε όλες τις ετήσιες Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις για την αντιμετώπιση των αιρέσεων. Πολλές φορές ως εισηγητής. Είναι αντιπρόεδρος του Πνευματικού Συμβουλίου της "Πανελληνίου Ένωσης Γονέων" που είχε ιδρύσει ο μακαριστός π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος για την αντιμετώπιση των αιρέσεων. Επίσης είναι πρόεδρος του Πνευματικού Συμβουλίου της αντιστοίχου Ενώσεως στη Βόρειο Ελλάδα με τον τίτλο «Πρωτοβουλία Γονέων Βορείου Ελλάδος».
 Είναι Σύμβουλος εκδόσεως του περιοδικού «Παρακαταθήκη», που στοχεύει στη διατήρηση και προβολή της Ελληνορθοδόξου παραδόσεως μας. Σχετικά με την εκπομπή: Μια επίκαιρη όσο και διαχρονική εκπομπή με θέμα το Ορθόδοξο ήθος και την αλλοίωσή του καθώς και την εκκοσμίκευση στην Εκκλησία μας.
 Ο π. Αρσένιος ορίζει τα πλαίσια του Ορθοδόξου Ήθους σύμφωνα με την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και κατόπιν προσεγγίζει τις αλλοιώσεις σε αυτό τόσο από εξωγενείς και παγκοσμιοποιητικούς παράγοντες ως η Νέα Τάξη και η Μεγάλη Επανεκκίνηση όσο και ενδοεκκλησιαστικούς με τις αποκλίνουσες πνευματικά τοποθετήσεις των μελών της Εκκλησίας μας ήτοι ιεραρχών, ιερέων και λαϊκών. Ποια θα πρέπει να είναι η άμυνα του Ορθοδόξου Χριστιανού στην αλλοίωση του Ορθοδόξου Ήθους και με ποιο πνευματικό τρόπο θα την πετύχει; Μπορεί ο πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός να διαμαρτυρηθεί εντός Εκκλησίας χωρίς να προκαλέσει ζημιά; Πότε οφείλει υπακοή στην διοικούσα Εκκλησία και πότε όχι; Πως θα κατορθώσουνε να ακολουθήσουμε τα ίχνη των Αγίων μας, των Ομολογητών μας και των Ηρώων μας;

Πηγή:https://www.youtube.com/watch?v=J9Jqq-iU11g

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 10,25-37] ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «Ὁμιλία εἰς τὴν παραβολὴν τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς»

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 10,25-37]

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

«Ὁμιλία εἰς τὴν παραβολὴν τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς»

Ἀκούσαμε, ἀδελφοί μου, στὸ Εὐαγγέλιο, τὸν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστὸ νὰ λέει: «Κατέβαινε κάποιος ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν Ἱερουσαλὴμ στὴν Ἰεριχὼ κι ἔπεσε στὰ χέρια λῃστῶν· αὐτοὶ ἀφοῦ τὸν ἔγδυσαν ἀπὸ τὰ ροῦχα του, τὸν χτύπησαν γεμίζοντάς τον μὲ πληγὲς καὶ τὸν παράτησαν μισοπεθαμένο. Ἕνας ἱερέας κι ἕνας Λευίτης, περνῶντας ἀπὸ ἐκεῖνο τὸν δρόμο, ἂν καὶ τὸν εἶδαν, τὸν προσπέρασαν καὶ  συνέχισαν τὸν δρόμο τους. Ἕνας Σαμαρείτης ὅμως ποὺ ἦρθε στὸν τόπο αὐτό, ὅταν τὸν εἶδε τὸν σπλαχνίστηκε, καὶ ἀφοῦ ἔβαλε λάδι καὶ κρασὶ καὶ τὰ ἀνακάτεψε, τὰ ἔβαλε στὶς πληγές του, ἔδεσε προσεκτικὰ τὰ τραύματά του, κι ἀφοῦ τὸν ἔβαλε πάνω στὸ δικό του ζῶο, τὸν ὁδήγησε σὲ ἕνα πανδοχεῖο καὶ ἔδωσε στὸν πανδοχέα δύο δηνάρια καὶ τοῦ εἶπε: ''Φρόντισε τὸν ἄνθρωπο αὐτὸν καὶ ἂν ξοδέψεις περισσότερα, ἐγὼ ὅταν θὰ ἐπανέλθω, θά σοῦ τὰ ἀποδώσω''». Ἄς δοῦμε λοιπὸν τὸ νόημα τῆς παραβολῆς καὶ μὲ συνετὴ καρδιὰ κατανοῶντας το σὲ βάθος, ἂς γνωρίσουμε τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ.

Οι καθημερινές προφάσεις και δικαιολογίες (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)

 


Αν έλθει κάποιος φτωχός, που έχει ανάγκη από λίγο ψωμί, ακούγονται πολλές κακολογίες, διαβολές, κατηγορίες για οκνηρία, λοιδορίες, βρισιές και πειράγματα. Και δε σκέπτεσαι ότι και συ είσαι άνθρωπος, που δεν εργάζεσαι, ο Θεός, όμως, σου δίνει τα αγαθά του.