Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2022

Όσο και αν μεγαλώσουν…Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος Ψυχολόγος M.Sc.




Όσο και αν μεγαλώσουν, θα κουβαλάν πάντα μαζί τους τα βραδινά τα νανουρίσματα.

Τα ‘’σ’αγαπώ’’ και τα ‘’μπράβο’’ που τους είπες.

Τις αγκαλιές που έκανες. Το βλέμμα σου μπροστά στην επιτυχία και την αποτυχία τους.

Θα κουβαλάν μαζί τους, τον χρόνο που σπατάλησες για αυτά.

Θα κουβαλάν, το που τους έμαθες να στρέφουνε, στις δύσκολες στιγμές το βλέμμα…



Τα παιδιά σου και τα μάτια σου.

Καλό σου βράδυ.




Εὐχαριστία & ἀπολογισμὸς γιὰ τὸ ἔτος ποὺ ἔφυγε

 

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Ἕνα ἔτος ἔφυγε. Ἔφυγε σὰν ἀστραπή, ποὺ φαίνεται γιὰ λίγο καὶ ὕστερα ἐξαφανίζεται. Τόσο γρήγορα φεύγει ὁ χρόνος καὶ σὰν σταγόνα νεροῦ πέφτει στὸν ἀπέραντο ὠκεανὸ τῆς αἰωνιότητος. Νέο ἔτος ἀνατέλλει στὸν ὁρίζοντα. Ἀλλὰ καὶ τὸ νέο αὐτὸ ἔτος μὲ τὴν ἴδια ταχύτητα θὰ φύγη καὶ θὰ ἐξαφανισθῆ. Στὴν ἀρχὴ τοῦ νέου ἔτους μύριες εὐχὲς ἀπὸ μικροὺς καὶ μεγάλους, ἀπʼ ὅλα τὰ σημεῖα τοῦ πλανήτου μας, ἀκούονται. Ὅλοι εὔχονται ὁ χρόνος αὐτὸς νὰ εἶναι εἰρηνικὸς καὶ εὐτυχισμένος.

Ἕτοιμοι˙ ὁ θάνατος αἰφνιδιάζει!

Ἀλλὰ στὸ προσκλητήριο τοῦ νέου ἔτους δὲν εἶναι παρόντες ὅλοι ὅσοι ἦταν παρόντες στὴν ἀρχὴ τοῦ περασμένου ἔτους. Ἀπουσιάζουν πολλοί. Ἔφυγαν ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτό. Νωποὶ εἶναι ἀκόμη οἱ τάφοι τους. Θρῆνος καὶ κοπετὸς ἀκούγεται στὰ συγγενικά τους σπίτια. Πόσοι εἶναι ἀπόντες;

Σʼ ὅλους ἐμᾶς ποὺ ἡ πρώτη τοῦ νέου ἔτους βρίσκει στὴ ζωή, ὁ Θεὸς κατὰ τὸ ἄπειρο αὐτοῦ ἔλεος, ἔδωσε νέα παράτασι ζωῆς. Ἀλλὰ πόσο θὰ διαρκέση ἆραγε ἡ παράτασι αὐτή; Ἄγνωστο! Ὄχι μόνο οἱ γέροντες ποὺ πρέπει ἀπὸ μέρα σὲ μέρα νὰ περιμένουμε τὴν ἔξοδό μας ἀπὸ τὴ ζωὴ αὐτή, ἀλλὰ καὶ οἱ νέοι καὶ τὰ παιδιὰ δὲν ἔχουν ἐξασφαλισμένη τὴ διάρκεια τῆς ζωῆς τους. Ἄγνωστη καὶ γιʼ αὐτοὺς ἡ ὥρα τοῦ θανάτου. Πόσων δυστυχῶς νέων ἡ ζωὴ κατὰ τὸν περασμένο χρόνο δὲν τερματίσθηκε κάτω ἀπὸ τραγικὲς συνθῆκες αὐτοκινητιστικῶν δυστυχημάτων! Ὀρθῶς παρατήρησε κάποιος ὅτι ὁ θάνατος ὡς σφοδρὸς ἀέρας τσακίζει περισσότερα τρυφερὰ βλαστάρια παρὰ γερασμένα δένδρα.

Ἀλλʼ ἐπειδὴ ἡ ὥρα κατὰ τὴν ὁποία θʼ ἀναχωρίσουμε ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτὸ εἶναι ἄγνωστη, γιʼ αὐτὸ πρέπει νὰ ἐπαγρυπνοῦμε, νὰ εἴμαστε δηλαδὴ πάντοτε πνευματικῶς ἕτοιμοι, ὅπως ὁ στρατιώτης ποὺ φυλάσσει τὰ σύνορα ἀγρυπνεῖ, διότι δὲν ξέρει τὴν ὥρα ποὺ ὁ ἐχθρὸς θὰ ἐπιτεθῆ. Στὰ βάθη τῆς καρδιᾶς μας πρέπει νʼ ἀντηχῆ ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ «Γίνεσθε ἕτοιμοι ὅτι ἐν ᾗ ὥρᾳ οὐ δοκεῖτε ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἔρχεται» (Ματθ. 24, 44).

Η ζωή τού Μ. Βασιλείου περιληπτικά και το έθιμο τής Βασιλόπιττας,του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου


Θα πούμε πρώτα λίγα λόγια για τον Μέγα Βασίλειο, και ύστερα θα ακολουθήσει το έθιμο της Βασιλόπιττας.Την Πρωτοχρονιά χριστιανοί μου, όπως όλοι μας το ζούμε, βασιλεύει και προβάλλεται και πρωτοστατεί η μορφή του Αγίου και Μεγάλου Βασιλείου.
Γεννήθηκε το 330 μ.Χ. στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Ο πατέρας του ονομαζόταν και αυτός Βασίλειος, και κατήγετο από την Νεοκαισάρεια του Πόντου της Μικράς Ασίας, ενώ η μητέρα του ονομαζόταν Εμέλεια, ήτο και αυτή από την Καισάρεια.
Την άριστη χριστιανική ανατροφή, δεν την πήρε ο Μέγας Βασίλειος μόνον απ’ τους θεοσεβείς γονείς του, αλλά την πήρε και κυρίως και από την γιαγιά του την Μακρίνα. Χριστιανοί ήσαν.
Τα πρώτα γράμματα ασφαλώς, τα έμαθε και τα σπούδασε στην Καισάρεια. Έφηβος πλέον εστάλη στο Βυζάντιον, δηλαδή στην Κωνσταντινούπολη. Και μετά την Κωνσταντινούπολη στην Αθήνα όπου για τέσσερα χρόνια σπούδασε αρχαία Ελληνική γραμματεία, φιλοσοφία, ρητορική, αστρονομία και ιατρική. Εκεί συνεδέθη με μία αδιάσπαστη φιλία, με τον μετέπειτα Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο. Επίσης συμφοιτητής του τα τέσσερα εκείνα χρόνια στην Αθήνα, ήταν και ο Ιουλιανός ο Παραβάτης, ο μετέπειτα αυτοκράτορας του Βυζαντίου, που θέλησε να επαναφέρει ως γνωστόν την λατρεία των ειδώλων.
Όταν τελείωσε ο άγιος τις Πανεπιστημιακές του σπουδές, επέστρεψε στην Καισάρεια, και γρήγορα μαγνητίστηκε από την μυστική θεολογία και ζωή των ασκητών της ερήμου, γι’ αυτό και απεφάσισε να επισκεφθεί όλα τα ασκητήρια και τα μοναστήρια της Αιγύπτου, της Παλαιστίνης, της Συρίας, της Μεσοποταμίας, καθώς και τους Αγίους Τόπους, για να αποκτήσει βιωματικά πλέον τη μυστική γνώση και τη θεωρία των όντων.

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ





 

Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Σήμερα, για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα νέο έτος. Τι επιθυμούμε για τους ίδιους, για τους άλλους, για τον καθένα;

 


Fr. Alexander Schmemann – Το νέο έτος

Είναι παλιό το έθιμο: την παραμονή του Νέου Έτους, όταν το ρολόι κτυπήσει μεσάνυχτα, σκεφτόμαστε τις επιθυμίες μας για το νέο έτος και προσπαθούμε να εισέλθουμε στο άγνωστο μέλλον μ’ ένα όνειρο, προσδοκώντας ταυτόχρονα την εκπλήρωση κάποιας αγαπητής μας επιθυμίας. Σήμερα, για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα νέο έτος. Τι επιθυμούμε για τους ίδιους, για τους άλλους, για τον καθένα; Ποιο είναι το τέλος όλων μας των ελπίδων; Η απάντηση είναι μονίμως η ίδια αιώνια λέξη: ευτυχία. Ευτυχές το Νέο Έτος! Ευτυχία για το Νέο Έτος! Η ιδιαίτερη ευτυχία που επιθυμούμε είναι φυσικά διαφορετική και προσωπική για τον καθένα, αλλά όλοι μας μετέχουμε στην κοινή πίστη πως αυτό το έτος η ευτυχία θα μας πλησιάσει, πως μπορούμε να ελπίσουμε σ’ αυτή με προσδοκία.

Περιτομή του Κυρίου

 


                                                                        1η Ιανουαρίου

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ με ΜΟΥΣΙΚΑ
ΟΡΘΡΟΣ με ΜΟΥΣΙΚΑ

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ χωρίς μουσικά


Ο Μωσαϊκός νόμος, διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών ('Εξοδ. ΙΒ' 43-49), (Γεν. ΙΖ' 9-19), η οποία γινόταν κατά την ογδόη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού (Λευιτ. ΙΓ' 3). Η τελετή αυτή έπαιρνε μέρος μέσα σε κτίριο της Συναγωγής, το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων. Έτσι και η περιτομή του βρέφους Ιησού έγινε στη Συναγωγή της Βηθλεέμ. Η χειροποίητος αυτή περιτομή στο σώμα ήταν τύπος, που συμβόλιζε την περιτομή της καρδιάς, ενεργούμενης απ' ευθείας υπό του Θεού (Δευτ. Γ 16, Λ'6). Για τη δεύτερη αυτή περιτομή, την αχειροποίητο, ο απ. Παύλος διδάσκει: «Περιετμήθητε περιτομή αχειροποιήτω εν τη απεκδυθεί του σώματος των αμαρτιών της σαρκός, εν τη περιτομή του Χριστού, συνταφέντες αυτώ εν τω βαπτίσματι» (Κολ. Β' 11-12). Δηλαδή, λέει ο απ. Παύλος, περιτμηθήκατε και με περιτομή πνευματική, που ενεργείται απ' το Άγιο Πνεύμα. Και συνίσταται στο γδύσιμο και την αποβολή του σώματος, που δούλεψε στις αμαρτίες της σάρκας. Το γδύσιμο δε αυτό είναι η περιτομή, που πήρατε από τον Χριστό, όταν θαφτήκατε μαζί Του, δια του Αγίου Βαπτίσματος. Το Βρέφος όμως της φάτνης, αφού γεννήθηκε με τον Παλαιό Νόμο, έπρεπε να υποβληθεί και Αυτό στον τύπο, ο οποίος είχε δικαίωμα να ισχύει μέχρι της καταργήσεως του. Η περιτομή την οποία εορτάζουμε και τιμούμε ως Δεσποτική εορτή είναι η απάντηση σε όσους ισχυρίζονταν ότι ο Ιησούς εγεννήθη κατά φαντασίαν. Μετά την περιτομή επέστρεψε στην οικία Του, ζώντας ανθρώπινα και «προκόπτων εν ηλικία και σοφία και χάριτι».

πηγή: https://ellasnafs.blogspot.com/

Αλλάξτε πρόγραμμα, αξιοποιήστε το χρόνο που σας χαρίζει ο Θεός και μη τον σπαταλάτε - Η Αξία του Χρόνου

 



ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ τῆς 31ης Δεκεμβρίου, ὅταν τὸ ρολόι χτυπᾷ 12 ἀκριβῶς, ἕνα ἔτος ―μὲ τὶς πίκρες καὶ τὶς χαρές του― σβήνει, καὶ ἕνα νέο ἔτος ἀνατέλλει. Τὸ παλαιὸ ἀνήκει πλέον στὴν ἱστορία. Οἱ 365 ἡμέρες του ἔχουν περάσει!

Τὸ σκεφθήκατε, ἀγαπητοί μου, αὐτό; Τί ἐπράξαμε κατὰ τὸ διάστημα τῶν 365 ἡμερῶν; Εἴμεθα
χρεωμένοι γι᾿ αὐτές. Γιὰ νὰ δώσω μιὰ ἰδέα τῆς εὐθύνης ποὺ ἔχουμε γιὰ τὸ χρόνο ποὺ περνάει, θὰ φέρω μιὰ εἰκόνα, ἕνα παράδειγμα· θὰ μιλήσω παραβολικῶς.

Ἕνας βασιλιᾶς εἶχε πολλοὺς ὑπηκόους. Ἐπειδὴ τοὺς ἀγαποῦσε, μιὰ μέρα ἔκανε σὲ ὅλους ἀπὸ ἕνα δῶρο. Τοὺς ἔδωσε ὡς μπουναμᾶ ἀπὸ ἕνα πουγγὶ γεμᾶτο χρυσᾶ νομίσματα. Τὸ πῆραν οἱ ἄνθρωποι, τὸ ἄνοιξαν, κι ἄρχισαν νὰ μετρᾶνε τὰ νομίσματα. Μετροῦσαν, μετροῦσαν…Ὅλοι βρῆκαν τὸ διο· μέσα στὸ πουγγὶ τοῦ καθενὸς ὑπῆρχαν 8.760 χρυσᾶ νομίσματα, 8.760 λίρες! Μεγάλο τὸ ποσό. Τὸ ἔδωσε ὁ βασιλιᾶς ἀπὸ καλωσύνη, γιὰ νὰ τὸ χρησιμοποιήσουν γιὰ τὸ καλὸ τὸ δικό τους καὶ τῶν ἄλλων. Ἀλλ᾿ αὐτοὶ τί ἔκαναν· μπορεῖτε νὰ φανταστῆτε; Ἀντὶ μὲ τὰ χρήματα αὐτὰ νὰ βοηθήσουν τὸ σπίτι τους καὶ τὴν κοινωνία, πῆραν τὸ πουγγί, πῆγαν κοντὰ στὸ ποτάμι, τὸ ἄνοιξαν καὶ ἄρχισαν νὰ πετᾶνε μία – μία τὶς λίρες μέσα στὸ νερό. Ὅλες τὶς λίρες τὶς πέταξαν στὸ ποτάμι! Ἂν ἦταν κάποιος ἐκεῖ καὶ τοὺς ἔβλεπε, τί θά ᾿λεγε; Ὅτι αὐτοὶ τρελλάθηκαν.

ΨΑΛΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ - Ύμνοι Πρωτοχρονιάς (Θρ. Στανίτσας)




Η ραδιοφωνική εκπομπή των ιδρυτών του Σχολείου Ψαλτικής, Κωνσταντίνου Μπουσδέκη και Κωνσταντίνου Φωτόπουλου, στο σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας (91,2 FM). Μια περιήγηση στα ψαλτικά πράγματα του 20ου και 21ου αιώνα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από την οπτική των εκφραστών της θείας αυτής τέχνης

 

Περιτομή του Κυρίου

 



Ο Μωσαϊκός νόμος, διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών ('Εξοδ. ΙΒ' 43-49), (Γεν. ΙΖ' 9-19), η οποία γινόταν κατά την ογδόη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού (Λευιτ. ΙΓ' 3). Η τελετή αυτή έπαιρνε μέρος μέσα σε κτίριο της Συναγωγής, το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων. Έτσι και η περιτομή του βρέφους Ιησού έγινε στη Συναγωγή της Βηθλεέμ. Η χειροποίητος αυτή περιτομή στο σώμα ήταν τύπος, που συμβόλιζε την περιτομή της καρδιάς, ενεργούμενης απ' ευθείας υπό του Θεού (Δευτ. Γ 16, Λ'6). Για τη δεύτερη αυτή περιτομή, την αχειροποίητο, ο απ. Παύλος διδάσκει: «Περιετμήθητε περιτομή αχειροποιήτω εν τη απεκδυθεί του σώματος των αμαρτιών της σαρκός, εν τη περιτομή του Χριστού, συνταφέντες αυτώ εν τω βαπτίσματι» (Κολ. Β' 11-12). Δηλαδή, λέει ο απ. Παύλος, περιτμηθήκατε και με περιτομή πνευματική, που ενεργείται απ' το Άγιο Πνεύμα. Και συνίσταται στο γδύσιμο και την αποβολή του σώματος, που δούλεψε στις αμαρτίες της σάρκας. Το γδύσιμο δε αυτό είναι η περιτομή, που πήρατε από τον Χριστό, όταν θαφτήκατε μαζί Του, δια του Αγίου Βαπτίσματος. Το Βρέφος όμως της φάτνης, αφού γεννήθηκε με τον Παλαιό Νόμο, έπρεπε να υποβληθεί και Αυτό στον τύπο, ο οποίος είχε δικαίωμα να ισχύει μέχρι της καταργήσεως του. Η περιτομή την οποία εορτάζουμε και τιμούμε ως Δεσποτική εορτή είναι η απάντηση σε όσους ισχυρίζονταν ότι ο Ιησούς εγεννήθη κατά φαντασίαν. Μετά την περιτομή επέστρεψε στην οικία Του, ζώντας ανθρώπινα και «προκόπτων εν ηλικία και σοφία και χάριτι».

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΨΑΛΜΩΔΙΕΣ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑΣ από τους πατέρες της Σιμωνόπετρας Αγίου Όρους




 

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Ὁσίας Μελάνης τῆς Ῥωμαίας

Ἁγίου Ζωτικοῦ τοῦ Ὀρφανοτρόφου, τοῦ Πρεσβυτέρου καὶ Μάρτυρος

Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Θαυματουργοῦ τοῦ λεγομένου μαχαιρωμένου

Ὁσίου Θεοφυλάκτου Ἀρχιεπισκόπου Βουλγαρίας τοῦ Χαλκιδέως

Ἀποδόσεως ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων


Μέσα στὸ ρεῦμα τῆς Νέας Ἐποχῆς, ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος θὰ ἀνοίξουν οἱ πόρτες τῆς πατρίδος μας καὶ θὰ ἔρθουν πολλὰ ξένα στοιχεῖα. Ἀλλὰ γιατί νὰ τὸ δοῦμε μόνο ἔτσι καὶ νὰ μὴν τὸ δοῦμε καὶ ἀλλιῶς, ὅτι δηλαδὴ θὰ ἀνοίξουν οἱ πόρτες καὶ πρὸς τὰ ἔξω; Θὰ βγοῦμε πρὸς τὰ ἔξω. Δὲν ἔχουμε νὰ φοβηθοῦμε. Δὲν νομίζω. Ὅλα αὐτὰ εἶναι οἰκονομία Θεοῦ. Θὰ ἐπιτρέψει ὁ Θεὸς νὰ γίνουν καὶ τὰ μὲν καὶ τὰ δέ. Τελικά, ὅποιος εἶναι ἀληθινὸς χριστιανός, αὐτὸς θὰ μείνει σταθερός. Ἄλλοι ποὺ εἶναι ψεύτικοι, θὰ ἀποδειχθοῦν τέτοιοι. Καὶ θὰ μᾶς κάνει καλὸ αὐτό. Θὰ βρεθοῦμε στὸ δίλημμα ἤ νὰ μετανοήσουμε ἤ νὰ ἀφεθοῦμε σʼ αὐτὸ τὸ ρεῦμα καὶ νὰ χαθοῦμε. Ἔτσι ὅπως ἔρχονται τὰ πράγματα τώρα, δὲν μπορεῖ νὰ περάσει ἡ ὑποκρισία. Τέτοιες συμπεριφορὲς δὲν μποροῦν νὰ σταθοῦν. Ἤ ἔχεις μιὰ γνησιότητα, κάτι τὸ ἀληθινὸ καὶ μένεις χριστιανὸς ἤ χάνεσαι. Πάει ἡ ἐποχὴ ἐκείνη ποὺ μποροῦσε κανεὶς νὰ ξεγελάει πρόσωπα καὶ καταστάσεις.

* * *

Ὅταν πᾶμε στὸν ἄλλο κόσμο, ὑποθέτω ὅτι ὁ Θεὸς θὰ μᾶς βοηθήσει νὰ ρίξουμε μιὰ ματιὰ στὴν ἀνθρωπότητα. «Πῶς γλιτώσαμε!», θὰ λέμε, ἄν μᾶς ἀξιώσει ὁ Θεὸς νὰ σωθοῦμε.


ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2022

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Τομάρια και… παλιοτόμαρα

 


Δημήτρης Νατσιός, δάσκαλος-Κιλκίς

«Άλλο ο βυρσοδέψης, άλλο ο τσαγκάρης, άλλο ο δερματολόγος, άλλο ο βιβλιοδέτης και ο άλλο ο δικαστής κακουργοδικείου. Βέβαια όλοι αυτοί έχουν ένα κοινό σημείο: όλοι ασχολούνται με “τομάρια”. Αλλά πάντως με πολύ διαφορετικά τομάρια ο καθένας». Ερανίζομαι τον πρόλογο από το εξαιρετικό βιβλίο του π. Ιω. Κωστώφ «Αθεϊσμός: οίκος ανοχής».

Κατ’ αρχάς, λόγω διδασκαλικής συνήθειας, αναζήτησα τα ετυμολογικά της λέξης «τομάρι». Παράγεται από το ομηρικό ρήμα «τέμνω», κόβω. Από το «τέμνω» έχουμε τον τόμο, (=τεμάχιο, τμήμα), την τομή και από εδώ το υποκοριστικό, μεσαιωνικό «τομάριον» και στην νεοελληνική τομάρι, που σημαίνει δορά, δέρμα. Προφανώς επειδή τα δέρματα κατά την επεξεργασία τους, στα περίφημα γουναράδικα ή τουρκιστί ταμπάκικα, μύριζαν άσχημα -αν και το επάγγελμα ήταν επικερδέστατο, «γουναράδες βρωμεροί και στην τσέπη όλο φλουρί», γράφει ο λαογράφος Νικ. Πολίτης- η λέξη ταυτίστηκε με τους ουτιδανούς, με τους παλιανθρώπους. Πιο συχνά ο απλός λαός το χρησιμοποιεί στην… υπερθετική του μορφή, μιλώντας για «παλιοτόμαρα». Το τομάρι, αν και ουδέτερο, γέννησε και μια άλλη λέξη, που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο, που αρχή και ρίζα παντός αγαθού θεωρεί τον εαυτό του, ο φιλοτομαριστής, ο υπέρμετρα εγωπαθής.

«ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ! ΘΑ ΕΠΕΜΒΕΙ Ο ΘΕΟΣ!»


Το 2021 τελειώνει κι έρχεται το 2022 με ενδείξεις ότι θα είναι πιο δύσκολο… Τι είναι όμως «δύσκολο» και τι «εύκολο»; Δύσκολη η απάντηση…

 Το να σε εκβιάζει το κράτος σου, σε μια πράξη που δεν επιθυμείς να προβείς, παραβιάζοντας το αυτεξούσιό σου το οποίο σέβεται ακόμη κι ο Θεός, είναι λιγότερο «δύσκολο» από έναν πόλεμο; Ή από έναν σεισμό; Όπως αποδείχθηκε η παραβίαση του αυτεξούσιου – εν καιρώ ειρήνης μάλιστα! – είναι ό,τι χειρότερο…

Αυτό το έγκλημα, άξιο της πιο σκληρής τιμωρίας, διαπράχθηκε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και διαπράχθηκε, στηριζόμενο σε ένα ψεύτικο αφήγημα με πειραματικά εμβόλια και με έναν απατηλό στόχο, αυτόν της ανοσίας αγέλης ο οποίος όπως αποδείχθηκε από κράτη που έχουν εμβολιαστεί σε απόλυτα ποσοστά, είναι αδύνατο να επιτευχθεί. Ο παραλογισμός εις τον κύβον!!!

Κορονοϊός – μέτρα: Τελικά το μόνο που καταπολεμά με επιτυχία η κυβέρνηση είναι η μουσική!


Η κυβέρνηση πήρε για άλλη μια φορά ανούσια και παράλογα μέτρα κατά της πανδημίας, αποδεικνύοντας το ότι είναι καλή μόνο στο να καταπολεμά... την «απειλή» της μουσικής!


Κορονοϊός – μέτρα: Μέσα στο πρωτοφανές αλαλούμ της κοπτοραπτικής των άλλοτε ανεπιτυχών, άλλοτε καθυστερημένων, και άλλοτε αλλοπρόσαλλων μέτρων που αποφασίζονται, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και μια σημαντική ικανότητα της κυβέρνησης. 

Στο διάστημα της πανδημίας το μόνο που καταπολεμήθηκε με μεγάλη επιτυχία είναι η… μουσική. Σίγουρα θα προστεθεί στη λίστα των κυβερνητικών «success story», η απαγόρευση των μολυσμένων… νοτών που παρέα με το ασυμπτωματικό κλειδί του σολ, ξεκλειδώνουν μυστηριωδώς τη… διασπορά του ιού.

Μπορεί ο πρωθυπουργός να πήγε για ανέμελες διακοπές στην Ήπειρο εν μέσω έκρηξης του πανδημικού κύματος, άλλα τουλάχιστον εξασφάλισε πως αυτή η πανδημία δεν θα διαλύσει τη χώρα μετά μουσικής, άλλα στα βουβά.

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 

ΠΕΜΠΤΗ 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Ἁγίας Ἀνυσίας τῆς Μάρτυρος τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ

Ὁσίας Θεοδώρας τῆς ἀπὸ Καισαρείας

Ἁγίου Φιλεταίρου τοῦ Μάρτυρος

Ἁγίου Γεδεὼν τοῦ Νέου τοῦ Ὁσιομάρτυρος ἐν Τυρνάβῳ τῆς Θετταλίας


Στὰ πνευματικὰ θέματα ὅ,τι σοῦ δείχνει ὁ Θεὸς ὅτι πρέπει νὰ τὸ κάνεις, κάνε το ἀμέσως˙ μὴν τὸ ἀφήνεις γιὰ τὴν ἄλλη μέρα. Ἔτσι ὠφελεῖσαι. Σοῦ ἦρθε ἡ διάθεση γιὰ προσευχή; Πήγαινε νὰ προσευχηθεῖς. Εἶναι μιὰ ἐπίσκεψη χάριτος καὶ πρέπει νὰ ἀξιοποιεῖται. Εἶναι ὥρα γιὰ προσευχή; Τρέξε, προσευχήσου, ἔχεις δὲν ἔχεις διάθεση. Εἶναι ὥρα γιὰ κάποια ἄλλη ἐργασία πνευματική; Κάνε την, μὴν τὸ ἄναβάλλεις. Ἔτσι ξεπερνᾶς τὸν ἑαυτό σου.

* * *

Ὅλο τὸ θέμα εἶναι νὰ κάνει κανεὶς τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ˙ νὰ προσέχει νὰ συμμορφώνει τὴν καθημερινὴ ζωή του σύμφωνα μὲ αὐτές. Αὐτὸ εἶναι ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιὰ τὴν προσευχή. Οἱ ἀσκητὲς ἔπαιρναν κατὰ γράμμα τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ καὶ ζόριζαν τὸν ἑαυτό τους νὰ τὶς τηρήσει, καὶ ἔτσι σιγά-σιγὰ ἄνοιγε ἡ καρδιά τους καὶ προχωροῦσαν ἀκόμη περισσότερο στὸ ἔργο τῆς νοερᾶς προσευχῆς.

Περιστατικά που προβληματίζουν και φοβίζουν τον καιρό του κορονοϊού


Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός. Περί διασποράς ψευδών ειδήσεων.


“Αν θέλεις οφίκια και οφικιάλια

θα βλέπεις τη συνείδησή σου με τα κιάλια”


Ι. Ιωαννίδης Καθηγητής Επιδημιολογίας στο Stanford των ΗΠΑ


(Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός) Περιστατικό πρώτο: 


Ο ιατρός ενημερώνει τον ασθενή του για τις πιθανές επιπλοκές της επέμβασης που πρόκειται να κάνει. Ο ασθενής δυσανασχετεί γιατί έχει επισκεφθεί μία σειρά από γιατρούς προηγουμένως και κανένας δεν του έχει μιλήσει για επιπλοκές. Όλοι τον διαβεβαίωναν ότι η επέμβαση θα στεφτεί από απόλυτη επιτυχία και ότι είναι πολύ απλή και θα του λύσει όλα τα προβλήματα υγείας του. Ο ιατρός όμως επιμένει. Του εξηγεί ότι και μετά την επέμβαση θα αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, ότι υπάρχει περίπτωση η επέμβαση να έχει μικρή επιτυχία αλλά και ότι μετά από αυτή μπορεί να υπάρξουν σοβαρά προβλήματα. Του αναλύει μάλιστα και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει. Ο ασθενής δυσανασχετεί και φεύγει θυμωμένος. Προτιμά τη σιγουριά των άλλων ιατρών.

ΔΩΔΕΚΑ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ




Σχόλιο Περιβλέπτου: Ἕνα πάντα! ἐπίκαιρο κεῖμενο-κύρυγμα τοῦ π. Αὐγουστῖνου Ν. Καντιώτου, σχετικὸ μὲ τὶς τελευταίες ἡμέρες τοῦ ἔτους, σχετικὸ με τὴν 29η Δεκεμβρίου (ἡμέρα μνήμης τῶν 14.000 νηπίων ἀναιρεθέντων ὑπὸ τοῦ Ἡρώδου), ἀλλὰ πιὸ πολὺ σχετικὸ μὲ τὶς ἡμέρες ποὺ βιώνουμε τὰ τελευταῖα χρόνια καὶ εἰδικὰ αὐτὸν τὸν καιρό. Πιστεύουμε πὼς διαβάζοντάς το, θὰ ὠφεληθοῦμε, θὰ συνετισθοῦμε καὶ ἐν τέλει θὰ ἔρθουμε στὴν πολυπόθητη μετάνοια, ὥστε νὰ ἀξιωθοῦμε τοῦ ἐλέους τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

***

Πιστὸς λαὸς περιμένει ἀπὸ μᾶς κήρυγμα, ἀλλὰ τί νὰ πῶ καὶ τί νὰ λαλήσω; Σήμερα δὲν χριεάζονται κηρύγματα˙ χρειάζονται δάκρυα. Ζοῦμε στὴν πιὸ σκοτεινὴ περίοδο τῆς ἀνθρωπότητος. Ἔρχεται – ἦρθε ὁ ἀντίχριστος! Τὰ βήματά του γιγαντιαῖα, ἡ φωνή του βραχνή, οἱ κήρυκές του πολλοί.

Σημεῖα πολλὰ παρουσιάζονται˙ σημεῖα «ἐν ἡλίῳ» (Λουκ. 21, 25) μὲ καύσωνες, σημεῖα στὴ θάλασσα, σημεῖα σὲ ποταμούς, σημεῖα στὰ ἔγκατα τοῦ πλανήτη μὲ τρομεροὺς σεισμούς. Καὶ τὸ 666 σημεῖο εἶναι. Δὲν εἶναι τυχαῖα γεγονότα αὐτά˙ εἶναι προειδοποιήσεις γιὰ τὸ τέλος.

Ἀλλὰ περισσότερο ἀπὸ αὐτὰ ἐγὼ βλέπω κάτι ἄλλο. Βλέπω ἐκεῖνο ποὺ προέβλεψε ὁ ἀπόστολος Παῦλος (Β΄ Τιμ. 3, 1-5). Καὶ στὸ σημεῖο αὐτὸ εἶναι ἡ ἠθικὴ διαφθορά. Δὲν θὰ κάνω ἐπισκόπησι τῆς παγκοσμίου κονίστρας˙ θὰ περιορισθῶ στὴ μικρὴ αὐτὴ γωνιὰ ποὺ κατοικοῦμε. Ἄς ρίξουμε μιὰ ματιὰ στὴν Ἑλλάδα τὴν πατρίδα μας˙ μᾶς ἐνδιαφέρει ὁ οἶκος μας, ὅπου βρίσκονται οἱ τάφοι τῶν προγόνων μας.

Τί ἦταν ἄλλοτε ἡ Ἑλλάς; Ἄστρο φωτεινό, ποὺ ἔλαμπε μὲ τὶς ἐπιστῆμες καὶ τὶς ἀρετὲς τῶν παιδιῶν της. Τί ἦταν παρακαλῶ τὸ 1821, ὅταν ἐκεῖνοι οἱ ἥρωες φώναζαν «Ἐλευθερία ἤ θάνατος»; Τί ἦταν τὸ 1940, ὅταν ἐκεῖνοι οἱ ἥρωες θάμπωσαν τὴν ἀνθρωπότητα μὲ τὸ «Ὄχι»; Τί ἦταν τότε ἡ Ἑλλάς, καὶ τὶ εἶναι σήμερα; Σήμερα εἶναι ἕνα ἄστρο ποὺ σβήνει, ψυχορραγεῖ – ὁ Θεὸς νὰ φυλάξει – ἐξαλείφεται!

Πολλὰ εἶναι τὰ σημεῖα τῆς καταπτώσεως. Ἀπὸ παράδειγμα πρὸς μίμησιν γίναμε παράδειγμα πρὸς ἀποφυγὴν μʼ αὐτὰ ποὺ μᾶς συμβαίνουν. Δὲν λέμε ὑπερβολές. Ἄν ρίξουμε μιὰ ματιά, θὰ δοῦμε τὰ σημεῖα τῆς παρακμῆς. Ποιά εἶναι αὐτά; Ἰδοὺ μερικὲς συγκρίσεις.

51 νεοφώτιστοι βαπτίστηκαν στην λασποκαλύβα - Ναό

 


Με την βάπτιση 51 νέων μελών της Ορθοδόξου Εκκλησίας γιόρτασε για πρώτη φορά η νεοσυσταθείσα Ενορία του Αγίου Στεφάνου στη Καράμα της Μπουκόμπας.

Πριν ένα μήνα είχαν βαπτισθεί 32 ακόμη νεοφώτιστοι μετά από ιεραποστολή του π. Μάρκου. Μέσα σε ένα μήνα έφτιαξαν την λασποκαλύβα-Ναό και τον σκέπασαν με λαμαρίνες με την βοήθεια της Επισκοπής.

Ανήμερα της εορτής του Αγίου Στεφάνου τελέστηκε συλλείτουργο και μετά την Θεία Λειτουργία έλαβε χώρα η βάπτιση 51 νέων μελών της Εκκλησίας. Στη γιορτή έλαβαν μέρος και χριστιανοί από τις γειτονικές Ενορίες. “Η χαρά δεν περιγράφεται για την γιορτή, για τις βαπτίσεις, αλλά και την ανακοίνωση, ότι θα αγορασθεί οικόπεδο για την ανέγερση μεγαλύτερου Ναού με την ευλογία του Αγίου Πρωτομάρτυρος και Αρχιδιακόνου Στεφάνου”, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Επισκοπή Μπουκόμπας.

«Δεν είναι δυνατόν, κάθε φορά που έχουμε Χριστούγεννα ή Πάσχα ο κάθε κομπλεξικός να βγαίνει και να μιλάει με τόσο περιφρονητικά λόγια για την Παναγία και τον Χριστό…»

 


Αχαΐα: Σκληρή γλώσσα Ιερώνυμου για Μόσιαλο στην «Π»: «Ντροπή με τον κάθε κομπλεξικό…»

Την εντονότατη αντίδραση του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμου και μάλιστα με πιο σκληρή γλώσσα απο αυτή που χρησιμοποίησε, στην ανακοίνωσή της, η Ιερά Σύνοδος, προκάλεσε η ανάρτηση στα σόσιαλ μίντια του εκπροσώπου της Ελλάδας στους Διεθνείς Οργανισμούς Υγείας καθηγητή Ηλία Μόσιαλου, με την οποία αστειεύεται με την Παναγία και τον Ιωσήφ, την ανυπαρξία του κορονοϊού, σε συσχετισμό με την «αλήθεια» της σύλληψης της Θεοτόκου, με τον κρίνο.

Χθες το πρωί ο ιεράρχης μίλησε για το θέμα στους πιστούς, κατά τη Θεία Λειτουργία στο ναό της Φανερωμένης Αιγίου και λίγο μετά, κλήθηκε από την εφημερίδα «Πελοπόννησος της Δευτέρας» να σχολιάσει τη στάση του γνωστού επιστήμονα.

"Ελώδη στεκάμενα νερά": Το 2021 ως η αφωνία των «διανοούμενων"

 


Θεοφάνης Μαλκίδης

"Ελώδη στεκάμενα νερά": Το 2021 ως η αφωνία των "διανοούμενων

Οι έντιμοι πνευματικοί άνθρωποι σε μια περίοδο δυσκολίας, δοκιμασίας, απογοήτευσης και θλίψης του λαού είναι μαζί του, όχι απέναντί του. Οι έντιμοι πνευματικοί άνθρωποι το έπραξαν το 1821, το 1921, το 1922, το 1940, οφείλουν να το πράξουν και τώρα όσοι τιμούν ακόμη το πνευματικό τους ανάστημα και θέλουν να μείνουν στην Ιστορία και στη συνείδηση του λαού μας ως περήφανοι Άνθρωποι και ως αξιοπρεπείς Έλληνες

 Ένας από αυτούς, ο ποιητής Κ. Βάρναλης δε σιώπησε, ούτε κρύφτηκε, ούτε φοβήθηκε όπως γράφει ένας άλλος σπουδαίος ποιητής μας, ο  Μ. Αναγνωστάκης, αλλά όταν έμαθε ότι μεταπολεμικά, οι πρώην συνεργάτες των Ναζί δικάζουν τον ασυμβίβαστο πεζογράφο Μ. Λουντέμη, φόρεσε τα πιο καλά του ρούχα και εμφανίστηκε στο δικαστήριο. Εκεί απαντώντας στην ερώτηση του προέδρου του εάν είναι ένοχος ο κατηγορούμενος είπε τα εξής μοναδικά λόγια που αξίζουν να διδάσκονται στα σχολεία:

Πώς σώθηκε ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος από την Σφαγή των Νηπίων που διέταξε ο Ηρώδης;

 


…Στην μαύρη λίστα ήταν και ο Πρόδρομος. Ήταν τότε περίπου δύο ετών, αλλά σώθηκε εκ θαύματος.

Η Ελισάβετ τον πήρε στην αγκαλιά της και έτρεξε να κρυφτεί. Ανέβηκε στο βουνό. Πάνω στην μεγάλη της αγωνία έβγαλε κραυγή και είπε: «Όρος Θεού! Δέξου την μάνα και το παιδί». Ευθύς το βουνό κόπηκε στην μέση. Μάνα και παιδί πέρασαν απέναντι! «Η δε Ελισάβετ λαβούσα τον Ιωάννη πέτρα παρεκάλει. Δέξαι μητέρα μετά τέκνον, Λίθος μητέραν συν τέκνον δέχεται» (Όρθρος ΚΘ Δεκεμβρίου).

Εν τω μεταξύ ο Ηρώδης έψαχνε για τον Ιωάννη. Έστειλε στρατιώτες τον Ζαχαρία, τον πατέρα του Ιωάννη.

-Πού έκρυψες το παιδί σου; του είπαν.

-Εγώ είμαι λειτουργός του Υψίστου, δεν γνωρίζω πού είναι τώρα ο υιός μου, απάντησε.

Οι στρατιώτες μετέφεραν τα νέα στον Ηρώδη. Ο Ηρώδης θύμωσε. Έδωσε εντολή να σφάξουν τον πατέρα του Προδρόμου. Και τον έσφαξαν μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου (Μτ.23:35).

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Καθηγητής Ιατρικής Ιωάννης Κουντουράς: Η υποτροπιάζουσα παρεκκλίνουσα στην Επιστήμη της Ορθόδοξης Θεολογίας περσόνα Μόσιαλου με άσχετο επιστημονικό ντύμα επάγει την αυτοχειρία της…

 


Η εξηνταδιάχρονη και υποβασταζομένη κυρίως από τη λονδρέζικη επιστημονική συνοδεία περσόνα Μόσιαλου, παρεκκλίνει ανερυθρίαστα έναντι της επιστήμης της Ορθόδοξης Θεολογίας επάγουσα την παταγώδη αυτοχειρία της, η δύστυχη…

Ασχολήθηκα με την ίδια περσόνα για μια παρεκκλίνουσα ανάλογη παρέμβασή της που ήταν πάλι εντελώς άσχετη με το γνωστικό επιστημονικό της αντικείμενο.  Στις 10-5-2020 δημοσίευσα σχετικό μου επιστημονικό πόνημα με τίτλο: Καθηγητής Ιατρικής Ι. Κουντουράς:  Ο κ. Μόσιαλος, είναι ανενημέρωτος ως προς διεθνή επιστημονικά δεδομένα για την ασφάλεια από τη μετάδοση της Θ. Κοινωνίας έναντι λοιμώξεων!

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Ἁγίων Δεκατεσσάρων Χιλιάδων Νηπίων τῶν ὑπὸ Ἡρώδου ἀναιρεθέντων

Πάντων τῶν Χριστιανῶν τῶν ἐν λιμ καὶ δίψῃ καὶ μαχαίρᾳ καὶ κρύει τελειωθέντων

Ὁσίου Μαρκέλλου Ἡγουμένου τῆς Μονῆς τῶν Ἀκοιμήτων

Ὁσίου Θαδδαίου τοῦ Ὁμολογητοῦ

Ὁσίου Γεωργίου Ἐπισκόπου Νικομηδείας, ποιητοῦ ἀσματικῶν Κανόνων καὶ Τροπαρίων

Ὁσίου Ἀθηνοδώρου


Ἀρρώστησες. Ἀντιμετώπισε τὸ γεγονὸς ὡς ἄνθρωπος ποὺ ξέρεις ὅτι σὲ ἀγαπάει ὁ Θεὸς καὶ πιστεύεις ὅτι ὅλα αὐτὰ τὰ ξέρει ὁ Θεός, ὁ ἴδιος τὰ οἰκονομεῖ, καὶ ἐπέτρεψε νὰ ἀρρωστήσεις γιὰ τὸ καλό σου. Ὄχι ὅτι ἐσὺ θὰ πᾶς νὰ ξαπλώσεις ξένοιαστος, καὶ θὰ ἔλθει ὁ Χριστὸς νὰ σοῦ βάλει κομπρέσες. Ἐσὺ θὰ κάνεις τὰ ἀνθρώπινα, μὲ ἄλλη ὅμως ἐλπίδα μέσα σου, μὲ ἄλλη πίστη, καὶ θὰ δώσεις σὲ ὅλα αὐτὰ ἄλλο νόημα καὶ ἀλλιῶς θὰ ἀντιμετωπίσεις τὴν ἀσθένειά σου.

Θὰ τὴν ἀντιμετωπίσεις ἀλλιῶς μὲ τὴν ἔννοια ὅτι θὰ δουλέψει ἔτσι στὴν ψυχή σου, ποὺ μόνο καλὸ θὰ σοῦ κάνει. Καὶ μέσα ἀπὸ τὰ ὅποια σουβλίσματα καὶ τὰ ὅποια ἀγκάθια καὶ τὰ ὅποια ὀδυνηρὰ βιώματα, θὰ νιώσεις τοὺς γλυκασμοὺς τοῦ Θεοῦ, τὴν ὅλη ἀγάπη του, τὴν ὅλη συγκατάβασή του, τὸ ὅτι ὁ Θεὸς σὲ ἀνέλαβε. Εἶσαι πιὰ στὰ χέρια του καὶ σὲ ὁδηγεῖ στὴν αἰώνια βασιλεία του.

Χριστούγεννα μιας άλλης νοσταλγικής εποχής.

 


Χιόνια στο καμπαναριό που Χριστούγεννα σημαίνει. Διαβάζουμε σε παλαιά αναγνωστικά της δεκαετίας του 60. Παλιές μνήμες, νοσταλγικές για μας που έχουμε μια κάποια ηλικία. Περιμέναμε το άγιο 12ήμερο για να ξεκουραστούμε από το σχολείο (πρωί- απόγευμα).Να χαρούμε τη ζεστασιά και την αγάπη της γιαγιάς και του παππού. Περιμέναμε να γιορτάσουμε τις εορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς με χαρά χωρίς να σκεπτόμαστε το δώρο που θα μας φέρει ο Άγιος Βασίλειος την παραμονή της πρωτοχρονιάς. Ο πραγματικός Άγιος ο ασκητικός και ισχνός και όχι ο ευτραφής της σύγχρονης εποχής των διαφημίσεων και του εκμαυλισμού της κοινωνίας και πρωτίστως των μικρών της Φωτεινούλας, της Κατερίνας, του Δημήτρη ,του Θανάση και του Αποστόλη.

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021

Όταν λέμε: «Χριστός ετέχθη», είναι το ίδιο με το να λέμε: «Ο Μεσσίας γεννήθηκε», ή «ο Βασιλιάς γεννήθηκε», ή «ο Σωτήρας γεννήθηκε»!


Με τον χαιρετισμό αυτό ισχυριζόμαστε και μαρτυρούμε ο ένας στον άλλο, ότι ήρθε στον κόσμο Εκείνος ο οποίος έπρεπε να έρθει για τη σωτηρία της γενεάς των ανθρώπων, και ότι εκτός Αυτού άλλον δεν πρέπει να περιμένουμε. Εκείνος, τον οποίο ο Θεός υποσχέθηκε στους προπάτορές μας όταν διώχθηκαν από τον Παράδεισο, Εκείνος τον οποίο οι ασεβείς λαοί μόλις που διαισθάνονταν, Εκείνος που οι Εβραίοι προφήτες ξεκάθαρα προφήτευσαν, Εκείνος για τον οποίο η αβοήθητη ανθρωπότητα χιλιάδες χρόνια πονεμένα αναστέναζε, Εκείνος έλαμψε στη γη όπως ο ήλιος μετά από μακριά νύχτα.

Κι έτσι όταν λέμε: «Χριστός ετέχθη», μαρτυρούμε και ότι ο Ύψιστος κράτησε την Υπόσχεσή Του, και ότι η προαίσθηση της ανθρωπότητας εκπληρώθηκε, και ότι οι προφητείες των προφητών πραγματοποιήθηκαν, και ότι οι ανθρώπινοι αναστεναγμοί χόρτασαν χαρά!  Ο Μεσσίας γεννήθηκε, ο Πανθαύμαστος, ταυτόχρονα Άνθρωπος και Θεός, ήρθε για να ξεκουραστούν επάνω Του τα κουρασμένα ανθρώπινα μάτια και να μην κοιτάξουν άλλον Μεσσία.

Η σφαγή των νηπίων από τον Ηρώδη - Ο συμβολισμός των 14.000 νηπίων

 

Η εορτή προς τιμήν "των 14.000 αναιρεθέντων νηπίων", αποτελεί για πολλούς απίστους σκάνδαλο, καθώς ο αριθμός των νηπίων που δολοφόνησε ο Ηρώδης για να σκοτώσει τον Χριστό, ήταν πολύ μικρότερος. Όμως οι άνθρωποι αυτοί, αγνοούν όχι μόνο τη βαθύτερη σημασία τού γεγονότος τής σφαγής τού Ηρώδη, αλλά και τις συμβολικές διαστάσεις τού αριθμού αυτού.

Τι δείχνει η ιστορία

Υπό τους αυστηρούς όρους τής επιστημονικής ιστορικής ακρίβειας, ο αριθμός των 14.000 θανατωθέντων νηπίων κατά την παράδοση δημιουργεί - ακόμα και για τα δεδομένα τού δολοφόνου Ηρώδη- ανυπέρβλητα προβλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι πηγές και ιδιαίτερα ο Ιουδαίος ιστορικός Φλάβιος Ιώσηπος - σύγχρονος των Ευαγγελιστών Λουκά και Ιωάννη - και άρα καλός γνώστης τής εποχής των ευαγγελικών γεγονότων - η κωμόπολη τής αρχαίας Βηθλεέμ και τα περίχωρά της θα πρέπει τότε να είχαν πληθυσμό ίσως λίγο μεγαλύτερο από χιλίους κατοίκους. Η σφαγή των αρρένων νηπίων "από διετούς και κατωτέρω" δεν θα ήταν, επομένως, στην πραγματικότητα δυνατό να αφορά περισσότερα από 30 ή το ανώτατο 40, με βάση τα στατιστικά δεδομένα που προκύπτουν από την πληθυσμιακή κατανομή τής συγκεκριμένης περιοχής.

Ένας τέτοιος αριθμός θα καθιστούσε πολύ πιο πιθανό κατά τους ιστορικούς, ο Ηρώδης να αποτόλμησε όντως ακόμη ένα τραγικό εγχείρημα προκειμένου να διασφαλίσει την εξουσία του από την έσω και υποθετική απειλή τής εμφανίσεως ενός διεκδικητή τού θρόνου. Η "αναίρεση" μερικών δεκάδων νηπίων, άσημων αγροτικών οικογενειών μιας απομακρυσμένης και αγνοημένης περιοχής, δεν θα αποτελούσε "παρά μόνο ένα μικρό και ασήμαντο επεισόδιο" στο βίο και την πολιτεία του, όπως εύστοχα παρατηρεί ένας σύγχρονος ερευνητής, ένα πταίσμα σε σύγκριση με τα άλλα του εγκλήματα, που δεν επιβάρυνε αισθητά τον ήδη μακρύ κατάλογο των θυμάτων τής καχυποψίας του, και δεν διαφοροποιούσε ιδιαίτερα την ούτως ή άλλως έκρυθμη τοπική κατάσταση ώστε να προκαλέσει την παρέμβαση τής Ρώμης στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Η συγκλονιστική ομιλία του δικηγόρου Δημήτρη Δασκαλάκη στην Κοζάνη, τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα της άγνοιας.

 


Δημήτρης Δασκαλάκης: “Δεν πρέπει να απελπιζόμαστε!


Θέλετε να κάνετε την εξουσία να χάσει τον ύπνο της;

Κλείστε τις τηλεοράσεις!

Θέλετε να κάνετε την εξουσία να «παραμιλάει»; Νικήστε τον φόβο! Πώς; Αγαπώντας! Ποιον; Τον Χριστό!

Με ποιο τρόπο; Με την προσευχή και με την συμμετοχή στα Ιερά Μυστήρια της Αγίας Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Αγαπήστε τους Αγίους, την Πατρίδα, τους Εθνομάρτυρες!

Νικήστε το δηλητήριο του φόβου που παγώνει το αίμα και μεθύστε με το αντίδοτο που παρέχει αφειδώς το γλυκό κρασί της  Θείας Αγάπης.

Κάθε άνθρωπος που αγαπάει αληθινά και θυσιαστικά βρίσκει τρόπους να υπερασπίζεται την Πίστη, τις Αρχές, τις Αξίες και τα Ιδανικά του.

Ποτέ δεν είναι τόσο αργά. Αρκεί να το τολμήσουμε, κλείνοντας τα μάτια του προσώπου που δειλιάζουν και ανοίγοντας τα μάτια της ψυχής στα οποία καθρεφτίζεται η αγάπη για την πατρίδα και ο πόθος για την ελευθερία, την δημοκρατία, την εθνική υπερηφάνεια.”

Ο τόπος λιθοβολισμού του Αγίου Πρωτομάρτυρος Στεφάνου

 








Ο ακριβής τόπος λιθοβολισμού του Αγίου Πρωτομάρτυρος Στεφάνου έξω από τα τείχη της Ιερουσαλήμ

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ): Η μη απομάκρυνση Μόσιαλου υποδηλώνει υιοθέτηση των αντιχριστιανικών του ύβρεων

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ):
Η μη απομάκρυνση Μόσιαλου υποδηλώνει
υιοθέτηση των αντιχριστιανικών του ύβρεων

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, απευθύνοντας τις πιο εγκάρδιες ευχές της προς όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, ανά την Ελλάδα και την Οικουμένη, για ένα ευλογημένο Δωδεκαήμερο, βρίσκεται στην ανάγκη να αντιμετωπίσει την συχνά επαναλαμβανόμενη ασεβή επιθετικότητα και τον ρατσισμό, που πολύ συχνά, τον τελευταίο καιρό, εκφράζει ο καθηγητής της Πολιτικής και Διοίκησης της Υγείας κ. Μόσιαλος, εναντίον των θεμελιακών Συμβόλων της χριστιανικής πίστεως, με το πρόσχημα της προστασίας από τη διάδοση του Κορωναϊού.

Δεν είναι αργά για συγγνώμη κ. Μόσιαλε

 


Αρχιμανδρίτης Αγαθάγγελος Γιανναράκης 

Ιεροκήρυκας Ι.Μ .Αρκαλοχωρίου


Και έρχεται ο κ. Μοσιαλος επιστήμονας ο οποίος αγωνίζεται κατά του covid19 και ακυρώνει την ενσάρκωση του άκτιστου λόγου.

Ακυρώνει αυτή την εορτή των Χριστουγέννων όπου εκατομμύρια χριστιανών και μη εορτάζουν σε όλο τον κόσμο. Είτε τα Χριστούγεννα έχουν εμπορικό, η κοινωνικό, η πνευματικό περιεχόμενο. 

Ακυρώνει και προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών, ισοπεδώνοντας την πίστη μας, με πρόσχημα την ελευθερία του λόγου.

Ασεβής και προσβλητικός αλλά και προκλητικός αφού επιλέγει να αναρτήσει  αυτό το κατάπτυστο σκίτσο που προσβάλλει το πρόσωπο της μητέρας Παναγίας μας, παραμονή της γεννήσεως του Κυρίου μας.

Όμως πάνω από όλα προσβάλλει τον ίδιο του τον εαυτό και αυτό εξευτελίζεται  προβάλλοντας την αθεΐα του ως ελευθερία λόγου και έκφρασης όχι με επιχειρήματα αλλά με προσβλητικά σκίτσα. 

Σαφώς και οι πιστοί χριστιανοί δεν έχουν ανάγκη κανένα Μοσιαλο που από χτες πανηγυρίζουν οι θιασώτες της ελευθερίας γιατί είπε λέει τα αυτονόητα και ότι χάλασε το παραμύθι της εκκλησίας.

Οι χριστιανοί γνωρίζουμε το γεγονός και τις ευεργετικές  συνέπειες του στην ζωή μας  εκατοντάδες χρόνια τώρα.

Λυπάμαι γιατί ένας επιστήμονας με γνώση και εκπρόσωπος λέει της χώρας μας στα διεθνή φόρα προσβάλλει τόσο βάναυσα την ορθόδοξη πίστη.

Λυπάμαι γιατί ένας επιστήμονας και καθηγητής δείχνει το ρατσιστικό του πρόσωπο κατά της πίστης.

Λυπάμαι γιατί ένας επιστήμονας και δεν βρήκε το θάρρος να ζητήσει ένα συγνώμη για την απρεπή ανάρτηση του από εκατομμύρια χριστιανούς.

Τα περί ταλιμπαν που λένε τα παπαγαλάκια είναι εκτός τόπου και χρόνου αν δουν τι έγινε στην Γαλλία με την ανάρτηση το Charlie Hebdo ποιοι σκότωσαν ποιους και πόσους.

Δεν είναι ποτέ αργά για μια συγνώμη.

πηγή: https://www.romfea.gr/

"Ας μένουμε πάντοτε με τον νικητή, με τον θριαμβευτή Ναζωραίο Κύριο. Η νίκη είναι πάντα δική του"



 Ρήματα ζωής αιωνίου από τον Άγιο Σωφρόνιο Σαχάρωφ του Essex

Για εμάς τους Χριστιανούς το κεντρικό σημείο του σύμπαντος και η ύψιστη έννοια της ιστορίας ολόκληρου του κόσμου είναι ο ερχομός του Ιησού Χριστού.. Ήρθε με άκρα πραότητα, φτωχότερος των φτωχών «μη έχων πού την κεφαλήν κλίναι». Δεν είχε καμιά αυθεντία, ούτε στην πολιτεία, ούτε στη Συναγωγή, από αποκάλυψη εκ των άνω. Δεν πολέμησε τους αντιπάλους του. Και απομένει σ’ εμάς να τον αναγνωρίσουμε σαν Παντοκράτορα ακριβώς γιατί «εαυτόν εκένωσεν μορφήν δούλου λαβών» (Φιλιπ. 2,7), αφού υπέστη τελικά μαρτυρικό θάνατο… 

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†) Πνευματικὰ Μηνύματα 2021

 

ΤΡΙΤΗ 28 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Ἁγίων Δισμυρίων τῶν ἐν Νικομηδείᾳ καέντων

Ἁγίων Μαρτύρων τῶν ἀπὸ τῆς Συγκλήτου

Ἁγίου Γλυκερίου τοῦ Μάρτυρος

Ἁγίας Δόμνας τῆς Παρθενομάρτυρος

Ὁσίου Σίμωνος τοῦ Μυροβλήτου κτήτορος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σιμωνόπετρας τῆς ἐν Ἄθῳ


Σήμερα πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ἀγωνίζονται, προσπαθοῦν, ἀλλὰ τελικὰ δὲν γιατρεύονται ἀπὸ τὰ πάθη καὶ μένουν τὸ ἴδιο. Γιατί; Διότι δὲν μετανοοῦμε ἀληθινά, δὲν ἐπιστρέφουμε ἀληθινὰ στὸν Θεό. Πολὺ ἐπιπόλαια τὰ πήραμε τὰ πράγματα. Κάναμε ἕναν συμβιβασμό. Θέλουμε νὰ εἴμαστε τοῦ Χριστοῦ, νὰ εἴμαστε μέσα στὴν Ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ νὰ μὴ χάσουμε τίποτε ἀπὸ τὴν κοσμικὴ ζωή. Μπορεῖ νὰ κάνουμε πολλὰ πράγματα, ἀλλὰ ἅμα δὲν ταπεινωθοῦμε, δὲν θὰ ἔλθει ἡ χάρη ποτέ. Ποῦ εἶναι ἡ ταπείνωση; Ποῦ εἶναι ἡ ἀληθινὴ μετάνοια; Ποῦ εἶναι τὸ νὰ σταθοῦμε ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ἔτσι ποὺ νὰ νιώθουμε πέρα γιὰ πέρα τὴν ὅλη ἐξαχρείωσή μας; Δὲν τὸ θέλουμε αὐτό. Ἀπὸ ἐδῶ, ἀπὸ ἐκεῖ, πασχίζουμε νὰ περισώσουμε κάτι ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας. Ἐνῶ πρέπει νὰ νιώσει κανεὶς ὅτι ὅλος εἶναι ἁμαρτία. Ἅμα καταφύγει ὅμως στὸν Θεό, ὁ Κύριος θεραπεύει τὸν ἄνθρωπο. Αὐτὸ ἔχει σημασία.


Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

Τό δρᾶμα τῆς Δράμας συνεχίζεται…

 


Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας   

    Καί ἐνῶ εἶναι θέμα χρόνου νά καταρρεύσει ἐντελῶς τό ἄθλιο ἐμβολιαστικό ψευδαφήγημα, ὅσο καί ἄν τό τραβοῦν ἀπό τά μαλλιά οἱ ξετσίπωτοι τῆς νεοναζιστικὴς ὑγειονομικῆς δικτατορίας, μαζί μέ τή λύσσα τῶν τελευταίων συνεχίζεται ἀσφαλῶς ἀμείωτος καί ὁ ἐπίσης ξεδιάντροπος διαγκωνισμός τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἐμβολιοποιμένων, γιά τό ποιοί θά φανοῦν πιό ἀρεστοί στό καθεστώς. Μέσα στό πλαίσιο αὐτό, εἴχαμε ἕνα ἀκόμη χτύπημα ἀπό τόν μητροπολίτη Δράμας. Ναί, ἐκεῖνον πού τίς ἡμέρες τοῦ Πάσχα εἶχε βγάλει τό φιρμάνι νά γίνει ἡ Ἀνάσταση στίς 9 τό βράδυ, μετά ὁ ἴδιος πῆγε σέ μοναστήρι τῆς περιοχῆς καί τήν τέλεσε κανονικά τά μεσάνυχτα (κεκλεισμένων τῶν θυρῶν), ἀλλά στή συνέχεια κυνήγησε καί φόρτωσε μέ ποινές ὅσους ἱερεῖς ἀρνήθηκαν νά συμμορφωθοῦν στό φιρμάνι καί… ἔπραξαν τό ἴδιο (δήλωνε μάλιστα ὅτι θά τούς πάει καί στόν εἰσαγγελέα)! Θυμόμαστε ἐπίσης καί τίς ἀνεκδιήγητες δηλώσεις του ἐναντίον ὅσων πιστῶν…ἀποτόλμησαν νά διαμαρτυρηθοῦν (σ.σ. οἱ χούντες, ὡς γνωστόν, δέν τά σηκώνουνε κάτι τέτοια), τούς ὁποίους περίπου ἐξίσωσε μέ συμμορίες χρυσαυγίτικου τύπου, πράγμα πού ἡ προοδευτική περιοχή της Δράμας δέν μπορεῖ, λέει, νά τό ἀνεχθεῖ. Ὅπως θυμόμαστε βεβαίως καί ὅτι οἱ διώξεις ἱερέων συνεχίστηκαν καί δέν δίστασε νά ἀφήσει ὅλη τήν περιοχή χωρίς τό μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης γιά κάποιες ἑβδομάδες μέσα στό περασμένο καλοκαίρι.

π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης - Αληθινά Χριστούγεννα


 https://youtu.be/LiW4jD0eMJI?t=416