Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024

Κυριακή Γ΄ Λουκά - Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς για την ανάσταση του παιδιού της χήρας στη Ναΐν


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7,11-17]



Ο μέγας Παύλος, αποδεικνύοντας το θείο και κοινωφελές της πίστεως και εξαγγέλλοντας τα έργα της και τα κατορθώματα και τους καρπούς και την δύναμή της, αρχίζει από τους αιώνες, από τους οποίους δεν υπάρχει τίποτε αρχαιότερο.

Λέει ότι «Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι Θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὰ βλεπόμενα γεγονέναι(:Με την πίστη και όχι με τις εξωτερικές μας αισθήσεις κατανοούμε και γνωρίζουμε ότι ο ορατός κόσμος, που έγινε μέσα στον χρόνο, δημιουργήθηκε άρτιος και αρμονικός με τον λόγο και το πρόσταγμα του Θεού. Και συνεπώς όσα κτίσματα βλέπουμε τώρα, έχουν γίνει ενώ δεν υπήρχαν πριν και δεν φαίνονταν με τις σωματικές αισθήσεις)»[Εβρ.11,3], και τελειώνει με την μελλοντική παγκόσμια ανάσταση και την τελείωση των αγίων που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκειά της και που τίποτα δεν είναι τελειότερο από αυτήν[ βλ. Εβρ.11,39-40: «Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν τελειωθῶσι(:Κι όλοι αυτοί οι άγιοι άνδρες, αν και έλαβαν εγκωμιαστική μαρτυρία για την πίστη τους, δεν απόλαυσαν την υπόσχεση της ουράνιας κληρονομιάς. Κι αυτό διότι ο Θεός προέβλεψε για μας κάτι καλύτερο, ώστε αυτοί να μη λάβουν σε βαθμό τέλειο την σωτηρία τους χωρίς εμάς, αλλά να τη λάβουμε όλοι μαζί. Έτσι εμείς βρισκόμαστε τώρα σε πλεονεκτικότερη θέση απ’ αυτούς˙ όχι μόνο επειδή ζούμε στα χρόνια της απολυτρώσεως του Χριστού, αλλά και επειδή η περίοδος της αναμονής για μας είναι μικρότερη)»].

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Β΄ Κορ. 4,6-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ [:Β΄Κορ.4,6-15]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ὁ Θεὸς ὁ εἰπών, ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν(:Και κηρύττουμε αποκλειστικά και μόνο για τη δόξα του Χριστού, διότι ο Θεός, ο οποίος στη δημιουργία του κόσμου διέταξε από το σκοτάδι να λάμψει το φως, Αυτός και τώρα έλαμψε στις καρδιές μας)»[Β΄Κορ.4,6].

Είδες ότι πάλι δείχνει ο Παύλος σε εκείνους που ζητούσαν να δουν τη δόξα εκείνη την υπερβολική, εννοώ του θεόπτη Μωυσή, να αστράπτει υπερβολικά; «Όπως ακριβώς στο πρόσωπο του Μωυσή, έτσι», λέγει, «έλαμψε και στις δικές σας καρδιές». Και προηγουμένως υπενθυμίζει εκείνα που έγιναν στην αρχή της δημιουργίας, για να δείξει ότι αυτή η δημιουργία[:η πνευματική μας αναγέννηση] είναι μεγαλύτερη. Και πότε είπε «Γενηθήτω φῶς(:Να γίνει φως επί της γης)»; Στην αρχή και στο προοίμιο της δημιουργίας· γιατί λέγει: «Σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς(: Σκοτάδι απλωνόταν επάνω από τα ύδατα που τη σκέπαζαν, ενώ το ζωοποιό Πανάγιο Πνεύμα φερόταν επάνω από τα ύδατα και την περιέβαλλε. Και είπε ο Θεός: ’’Να γίνει φως επί της γης’’· και έγινε φως)»[Γέν.1,2-3]. Αλλά τότε βέβαια είπε: «να γίνει φως και έγινε», ενώ τώρα δεν είπε, αλλά ο Ίδιος έγινε Φως σε εμάς· γιατί δεν είπε ότι και τώρα είπε, αλλά ότι ο Ίδιος έλαμψε. Γι' αυτό δεν βλέπουμε αισθητά πράγματα ενώ λάμπει αυτό το φως, αλλά τον ίδιο τον Θεό μέσω του Χριστού.

Γέροντα, ο καημός και ο πόνος μου είναι το θέμα της προσευχής. Βρίσκομαι πολύ πίσω. Τι να κάνω;

– Γέροντα, ο καημός και ο πόνος μου είναι το θέμα της προσευχής. Βρίσκομαι πολύ πίσω. Τί να κάνω;

– Να μιλάς αυθόρμητα στον Χριστό, στην Παναγία, στους Αγγέλους, στους Αγίους, όπου κι αν βρίσκεσαι, και να τους λές ό,τι θέλεις.

«Χριστέ μου, να λές, Παναγία μου, την διάθεσή μου την ξέρεις. Βοήθησέ με!».

Έτσι απλά και ταπεινά να τους μιλάς συνέχεια για ό,τι σε απασχολεί και ύστερα να λές την ευχή:

«Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με».

– Γέροντα, όταν κανείς λέη την ευχή μόνο με το στόμα, χωρίς να συμμετέχη ο νους, αυτό βοηθάει;

Δημογραφικό ΣΟΚ: Το 2023 χάσαμε μια πόλη με τον πληθυσμό της Ξάνθης – Τεχνοκρατικές ανοησίες και «ntantades.gov» δεν θα καταφέρουν τίποτα!


Δημογραφικό: Ανούσια και δειλά μέτρα ενώ η Ελλάδα σβήνεται από το χάρτη - Σε 50 χρόνια η Ελλάδα θα κατοικείται κυρίως από 90χρονους!

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Το 2023 σβήστηκε από τον χάρτη της Ελλάδας, μια πόλη που ισοδυναμεί με τον πληθυσμό της Ξάνθης. Οι θάνατοι ήταν σχεδόν 57.000 περισσότεροι από τις γεννήσεις.

Επειδή η ψυχρότητα των στατιστικών πολλές φορές μας κάνει να μην κατανοούμε όπως πρέπει το μέγεθος ενός φαινομένου, σκεφτείτε μόνο πόσες γειτονιές, πόσες οικογένειες, πόσα πτυχία, πόσοι επιστήμονες, πόσες καριέρες, πόσες επιχειρήσεις, πόσα σπίτια, πόσο έμψυχο δυναμικό και πόσες εφεδρείες στρατού θα προκύπταν γεωμετρικά από 57.000 Έλληνες.

Μνήμη του Aγίου Aποστόλου Θωμά (6 Οκτωβρίου)

O χείρα πλευρά ση βαλείν ζητών πάλαι,
Πλευράς υπέρ σου νύττεται Θωμάς Λόγε.
Δούρασιν ουτάσθη Θωμάς μακροίσιν εν έκτη.

Η Ψηλάφησις του Θωμά. Φορητή εικόνα, Ιερά Μητρόπολις Μόρφου
Oύτος ο Aπόστολος Θωμάς εκήρυξε τον λόγον του Eυαγγελίου εις τους Πάρθους και Mήδας και Πέρσας και Iνδούς. Όθεν επιάσθη από τον βασιλέα Mισδαίον, διατί εκατήχησε και εβάπτισε τον υιόν αυτού Aζάνην καλούμενον. Kαι την γυναίκα αυτού Tερτίαν, ομοίως και τας θυγατέρας της, Mυγδονίαν και Nάρκαν. Kαι πρώτον μεν εβάλθη εις την φυλακήν. Έπειτα δε επαρεδόθη εις πέντε στρατιώτας, οι οποίοι ανεβάσαντες αυτόν επάνω εις ένα όρος, κατετρύπησαν με λόγχας το αποστολικόν σώμα του. Kαι ούτως ο μέγας του Kυρίου Aπόστολος προς αυτόν εξεδήμησε1.

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Ομιλίες Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου

 

Προς τους γονείς σχετικά με την δήλωση απαλλαγής από την δεξιότητα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα σχολεία-νηπιαγωγεία.


(Η δήλωση απαλλαγής ΕΔΩ και ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ προς τους γονείς σχετικά με την δήλωση απαλλαγής από την δεξιότητα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης στα σχολεία-νηπιαγωγεία.

Το σχολείο είναι υποχρεωμένο να παραλάβει και να πρωτοκολλήσει τη δήλωση απαλλαγής των παιδιών σας από την δεξιότητα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης.

Αν δεν την δεχτεί, μπορείτε να τη στείλετε με e-mail στην επίσημη ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου, ζητώντας συγχρόνως να σας αποσταλεί ο αριθμός πρωτοκόλλου. Θα διευκρινίσετε στο e-mail σας, ότι σε περίπτωση μη αποστολής του αριθμού πρωτοκόλλου θα προβείτε σε καταγγελία στην διεύθυνση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας, για "μη συμμόρφωση με το κώδικα διοικητικής διαδικασίας".

Γιατί ο εκατοστός τρίτος ψαλμός που μιλάει για τη δημιουργία του κόσμου ορίστηκε για την έναρξη του εσπερινού;


Η λειτουργική πράξη της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι στενά συνδεδεμένη με την Ιερά Ιστορία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Σαν να την απεικονίζει εξ αρχής, συμβολικά και πνευματικά, όντας βαθιά συνδεδεμένη με αυτήν.

Αυτό αποτυπώνεται και στο ότι η ακολουθία της Παννυχίδος αρχίζει με τη δοξολογία της Αγίας Τριάδας: «Δόξα τὴ ἁγία, καὶ ὁμοουσίω, καὶ ζωοποιῶ, καὶ ἀδιαιρέτω Τριάδι πάντοτε, νὺν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων!». Δηλαδή, ο Θεός υπήρχε πάντα. Πριν από το χρόνο, πριν από τη δημιουργία του κόσμου. Και εμείς πρέπει να Τον δοξάζουμε. Στη δοξολογία αυτή η χορωδία εκ μέρους του λαού απαντάει «Αμήν», που στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει «Αληθώς εστί» ή «είθε να είναι». Στη συνέχεια διαβάζεται η προσευχή της λατρείας της Αγίας Τριάδας «Δεύτε προσκυνήσωμεν…» και ψάλλεται ο εκατοστός τρίτος ψαλμός, κατά τη διάρκεια του οποίου ο ιερέας (ή ο ιερέας και ο διάκονος) θυμιατίζει το ναό και τους προσευχομένους*.

3 Οκτωβρίου 1922: Το έγκλημα εναντίον του Ελληνισμού στις Κυδωνιές (Αϊβαλί) και το μαρτύριο του Μητροπολίτη Γρηγορίου (1922)

Γράφει Θεοφάνης Μαλκίδης *

Η Γενοκτονία που υπέστη ο Ελληνισμός από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς από το 1908 έως το 1922, αποτελεί μαζί με τη Γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, δύο από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που γνώρισε η ανθρωπότητα. Δυστυχώς , τα εγκλήματα αυτά έμειναν ατιμώρητα και αποτέλεσαν το «παράδειγμα» και για τις αντίστοιχες μαζικές δολοφονίες τα επόμενα χρόνια. Μέσα στη Γενοκτονία εναντίον των Ελληνίδων και των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, υπάρχουν επιμέρους εγκληματικές πράξεις που αποκαλύπτουν το μέγεθος και τη βαρβαρότητα, τη στόχευση, το οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης. Μία τέτοια περίπτωση είναι στις Κυδωνιές (Αϊβαλί), όταν η Γενοκτονία είχε στόχο την ολοκληρωτική εξαφάνιση του Ελληνισμού, αλλά και το στιγματισμό, τη διαπόμπευση, την ύβρη εναντίον των ηγετών του.

Η Παγκόσμια Τράπεζα θέλει να αντικαταστήσει την υπογραφή μας με τα βιομετρικά μας δεδομένα και τις ψηφιακές ταυτότητες


Νικόδημος Καλλιντέρης

Η Παγκόσμια Τράπεζα εξέδωσε τον Σεπτέμβριο του 2024 ένα εγχειρίδιο πολιτικής (“Electronic Signatures: Enabling Trusted Digital Transformation”) όπου αποκαλύπτει ότι επιθυμεί να δει την ανάπτυξη και τη διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρονικής υπογραφής συμπεριλαμβανομένης της χρήσης βιομετρικού ελέγχου ταυτότητας!

Το έγγραφο (βλ. το 1ο σχόλιο) αναφέρει ότι οι περισσότερες ηλεκτρονικές υπογραφές στον ψηφιακό κόσμο θα πρέπει να επαληθεύονται από τις ψηφιακές ταυτότητες των ανθρώπων. Η Παγκόσμια Τράπεζα θα είναι ο παγκόσμιος φορέας που θα θέσει τις ελάχιστες προϋποθέσεις ώστε να είναι αξιόπιστη μια ηλεκτρονική υπογραφή!

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

Όταν ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης συνάντησε την Παναγία


Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, βαπτίσθηκε Χριστιανός με την οικογένειά του κατά το έτος 52 μ.Χ. Τρία χρόνια αργότερα αφού έμαθε ότι ζει στα Ιεροσόλυμα η Μήτηρ Του Κυρίου λαχτάρισε να τη δεί.

Πήγε λοιπόν στα Ιεροσόλυμα και τον οδήγησαν στο σπίτι του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου όπου ζούσε η Υπεραγία Θεοτόκος μετά τη Σταύρωση Του Χριστού.

Γράφει σχετικά με την επίσκεψη αυτή σε μίαν επιστολή.

«Δέν πίστευα, το ομολογώ ενώπιον Τού Κυρίου, ω! θαυμάσιε οδηγέ καί ποιμένα μας Ιωάννη, ότι εκτός από Τόν ύψιστο Θεό ήταν δυνατό να υπάρχει οποιοδήποτε πρόσωπο πού να είναι γεμάτο από θεία δύναμη και θεία χάρη.

Αγ. Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Η πόλις των Αθηνών μπορεί να καυχιέται για την πληθώρα των αγίων που ανάδειξε στο διάβα των αιώνων. Ιδιαίτερα πρέπει να καυχιέται για τον άγιο Ιερομάρτυρα Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, ο οποίος συγκαταλέγεται στους μεγάλους Πατέρες και Ιεράρχες της Εκκλησίας μας.

Γεννήθηκε στην Αθήνα περί το 10 π. Χ. και καταγόταν από επιφανή αθηναϊκή οικογένεια, η οποία φρόντισε να τον μορφώσει στις μεγάλες φιλοσοφικές σχολές του κλεινού άστεως, η οποία, όπως και ολόκληρη η Ελλάδα, βρισκόταν την εποχή εκείνη υπόδουλη στους Ρωμαίους, αλά διατηρούσε ακόμη την αίγλη της, έχοντας κάποια προνόμια, με σπουδαιότερο τη λειτουργία του Αρείου Πάγου. Ο Διονύσιος σπούδασε φιλοσοφία και κατέστη επίλεκτο μέλος της αθηναϊκής κοινωνίας. Μάλιστα του δόθηκε η θέση ενός από τους εννέα βουλευτές του Αρείου Πάγου.

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Ποιὲς εἶναι οἱ αἰτίες τοῦ μελλοντικοῦ πολέμου. Τὰ πέντε εἴδωλα.


Ἡ κουλτούρα ὡς εἴδωλο ἀνήκει στὶς μέρες μας στὰ πιὸ τυφλὰ εἴδωλα. Ἀπορρίπτοντας τὸ Θεὸ πού εἶναι ὁ μοναδικὸς ἐμπνευστὴς καὶ ὑποκινητὴς τοῦ πλέον εὐγενοῦς πολιτισμοῦ τόσο τῆς ψυχῆς ὅσο καὶ τοῦ σώματος, οἱ ἀθεϊστὲς ἄρχισαν νὰ λατρεύουν τὰ ἔργα καὶ τὶς κατασκευὲς τους τὰ ὅποια ὀνομάζουν μὲ μία λέξη - κουλτούρα. Ὅμως τὸ νὰ λατρεύεις τὰ ἀνθρώπινα ἔργα εἶναι τὸ πλέον μισητὸ πράγμα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. Ἀφοῦ ὁ Θεὸς στὶς ἐντολὲς Του ἀπαγόρευσε αὐστηρὰ στοὺς ἀνθρώπους νὰ λατρεύουν τὰ ἔργα καὶ τὴν κτίση Του, ἀπὸ τὰ ὅποια καὶ τὸ πλέον ἀσήμαντο εἶναι τελειότερο ἀπὸ τὴν τελειότερη ἀνθρώπινη κουλτούρα. Καὶ ἐφόσον ὁ πολιτισμὸς τοποθετήθηκε σὲ ἐξάρτηση μὲ τὰ ὑπόλοιπα εἴδωλα πού ἀναφέραμε ἐδῶ, ἰδιαίτερα μὲ τὰ ὑλικὰ ἀγαθά, εἶναι ἐπειδὴ κι αὐτὸς ὑπηρετεῖ δυναμικὰ τὴν κουλτούρα τῶν πολεμικῶν μικροβίων πού πρὶν ἢ μετὰ ὁδηγοῦν... στὴ γέννηση τῆς πολεμικῆς ἀνάφλεξης.

Το συγκλονιστικό Θαύμα του Αγίου Κυπριανού στη Μονή του!


Το 1966, ένας νεαρός 29 ετών, αθλητής ποδοσφαίρου, από την Αθήνα, έφθασε στο χείλος του τάφου. Ήταν θύμα μαγείας Ο νέος αυτός ζήτησε σε γάμο μια σεμνή και καλήν κόρην. Άλλη όμως αντίζηλος που είχε σατανικό φθόνο, κατέφυγε σε μάγισσα για να τρελάνεί και να θανατώσει τον νέον.

Τα μάγια έπιασαν στον νέον. Κι αυτό, διότι δεν είχε δεσμό ο νεαρός με τα Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Άρχισε πρώτα να μην θέλει την εργασία του και διέλυσε το μεγάλο του κατάστημα. Δεν ήθελε να βλέπει τους οικείους του και στο τέλος υπέφερε από φρικτούς πονοκεφάλους. Έφθασε μάλιστα στο σημείο να επιχειρήσει ν’ αυτοκτονήσει.

Χρυσόστομος Σμύρνης: Ο Εθνομάρτυς του Μικρασιατικού Ελληνισμού (του Δημητρίου Δασκαλάκη)


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Κι ύστερα ένας καπνός και κάτι φλόγες πελώριες
εθνικές νεκρολαμπάδες!
Καίεται η Σμύρνη, η Ιωνική Νεράιδα
με τους πολύβουούς της μαχαλάδες!
Και σα συμπλήρωμα άγριο της ολέθριας
της ζωγραφιάς, στη μέση εκεί του δρόμου,
χοντζάδες ξεσαρίκωτοι που οργιάζουν
στο πτώμα εμπρός το ιερό του Χρυσοστόμου.
Σωτήρης Σκίπης: «Μικρασιατική Ραψωδία»
(Από την Ποιητική Συλλογή, Προσφυγικοί Καημοί»,
Αθήνα 1924, σελ. 84-85)

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Γιατί ο Άγιος Κυπριανός θεωρείται ο Άγιος που λύνει τα μάγια; (†2 Οκτωβρίου)

 

Κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου η Εκκλησία τιμά δυο Αγίους, τον Άγιο Κυπριανό και την Αγία Ιουστίνη.

Για πολλούς πιστούς οι συγκεκριμένοι Άγιοι αποτελούν κάτι παραπάνω από προστάτες, αφού σύμφωνα με την θρησκευτική παράδοση ο Άγιος Κυπριανός είναι ο Άγιος στον οποίο προσεύχονται οι πιστοί που θεωρούν ότι έχουν «χτυπηθεί» από τη μαγεία.

Ποια όμως είναι η ιστορία πίσω από τον Άγιο Κυπριανό και γιατί αυτός ειδικά θεωρείται ως ο κατεξοχήν Άγιος κατά της μαγείας;

Έκρηξη νεανικής βίας: Αντί να παραδεχτεί την αποτυχία του, ο πρωθυπουργός τη χρησιμοποιεί ως «πάτημα» για να υποσκάψει τον ρόλο του γονέα


Αδιαφορώντας για τα πραγματικά αίτια που εξαγριώνονται οι νέοι, ο πρωθυπουργός έβαλε στο στόχαστρο τις οικογένειες που ο ίδιος καταστρέφει

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Τον περασμένο Απρίλιο, ο πρωθυπουργός είχε στήσει μια επικοινωνιακή φανφάρα σε Γυμνάσιο της Πολίχνης, όπου βρέθηκε (με συνοδεία… δεκάδων αυτοκινήτων) για να κηρύξει τον… ανένδοτο αγώνα του ενάντια στα φαινόμενα σχολικής βίας. Εκεί είχε παρουσιάσει ένα σχέδιο με ξαναζεσταμένα μέτρα, όπως η απαγόρευση του κινητού, ο περιορισμός των αδικαιολόγητων απουσιών, η επαναφορά της πενταήμερης αποβολής κ.λπ. Παρέα με αυτά τα ρηχά μέτρα, πλασαρίστηκαν τα ψηφιακά πειράματα του Πιερρακάκη στα σχολεία.

Προσευχὴ Ἁγίου Ἰσαὰκ Σύρου


Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὅστις ἔκλαυσας ἐπὶ Λαζάρῳ, καὶ ἔχυσας δάκρυα λύπης καὶ συμπαθείας ἐπάνω εἰς αὐτόν, δέξαι τὰ τῆς πικρίας μου δάκρυα· ἰάτρευσον διὰ τῶν ἁγίων Σου παθημάτων τὰ πάθη μου· θεράπευσον διὰ τῶν πληγῶν Σου τὰς ψυχικάς μου πληγάς· διὰ τοῦ τιμίου Σου Αἵματος καθάρισόν μου τὸ αἷμα, καὶ ἕνωσον τὴν εὐωδίαν τοῦ ζωοποιοῦ Σου σώματος τῷ σώματί μου· ἡ χολή, τὴν ὁποίαν παρὰ τῶν ἐχθρῶν ἐποτίσθης, ἂς γλυκάνῃ τὴν ψυχήν μου ἀπὸ τὴν πικρίαν, τὴν ὁποίαν ὁ ἀντίδικός μου διάϐολος μ᾿ ἐπότισε· τὸ πανάγιόν Σου σῶμα, τὸ ὁποῖον ἐτανύσθη ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ, ἂς ἀναπτερώσῃ πρὸς Σὲ τὸν νοῦν μου, ὅστις ἐσύρθη κάτω ὑπὸ τῶν δαιμόνων· ἡ παναγία Σου κεφαλή, τὴν ὁποίαν ἔκλινας ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ, ἂς ὑψώση τὴν κεφαλήν μου, τὴν περιϋϐρισθεῖσαν ὑπὸ τῶν ἀντιπάλων δαιμόνων· αἱ πανάγιαί Σου χεῖρες, αἱ καθηλωθεῖσαι ὑπὸ τῶν παρανόμων ἐν τῷ Σταυρῷ, ἂς μὲ ἀναϐιϐάσωσι πρὸς Σὲ ἐκ τοῦ χάσματος τῆς ἀπωλείας, καθὼς ὑπεσχέθη τὸ πανάγιόν Σου στόμα· τὸ πρόσωπόν Σου, τὸ δεξάμενον ραπίσματα καὶ ἐμπτύσματα ὑπὸ τῶν καταράτων Ἰουδαίων, ἂς μοῦ λαμπρύνῃ τὸ πρόσωπον, τὸ ὁποῖον ἐμολύνθη ἀπὸ τὰς ἁμαρτίας· ἡ ψυχή Σου, τὴν ὁποίαν ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ ὑπάρχων, παρέδωκας εἰς τὸν Πατέρα Σου, ἂς μὲ ὁδηγήσῃ πρὸς Σὲ διὰ τῆς χάριτός Σου.

Η ιστορική μάχη των Γαυγαμήλων – 1/10/331 Π.Χ.

Στις 1 Οκτωβρίου το 331 π. χ πραγματοποιήθηκε μια απο τις αποφασιστικές μάχες που έκριναν την ιστορία του κόσμου. Η μάχη στα Γαυγάμηλα αποτέλεσε το αποκορύφωμα της εκστρατείας του Αλεξάνδρου. Ο Δαρείος Γ´ μετά απο την πρώτη συνάντηση του με τον Μ. Αλέξανδρο στην Ισσό (333 π. Χ) που έχασε την μάχη, προκειμένου να αποτρέψει έναν αλλο πόλεμο, πρόσφερε την παράδοση όλων των περιοχών δυτικά του Ευφράτη, υψηλά λύτρα για τα χαρέμια που είχαν αρπαχτεί απο τον Αλέξανδρο στην Ισσό και το χέρι της κόρης του. Όμως ο Αλέξανδρος τα απορρίπτει. Ο σκοπός του ήταν η κατάκτηση της αυτοκρατορίας των Αχαιμενήδων.

Μια μέρα αναφέρανε ανιχνευτές ότι ο Δαρείος είχε αρχίσει με την συγκρότηση ενός τεράστιου στρατού στον Ευφράτη. Ο Δαρείος ήτανε έτοιμος να ξεκινήσει την αποφασισμένη μάχη. Αλλά ο Αλέξανδρος ήθελε να περιμένει μέχρι ο Δαρείος να έχει προσλάβει και τον τελευταίο Πέρση. Εκ τούτου ήθελε να είναι σίγουρος ο Αλέξανδρος ότι καμιά άλλη μάχη δεν ήτανε περισσότερο αναγκαία.

Η προσευχή είναι το ταξίδι της καρδιάς προς την αγκάλη του Θεού. - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

Πολύ όμορφα ο Ιερός Χρυσόστομος τοποθετεί την προσευχή στης καρδιάς την αέναη εργασία με τον Θεό και όχι στο τυπικό και στους κανόνες των ωρών και των καιρών που η προσευχή καταντά άγευστη και καθωπρεπιστική. ‘’Εὐχὴ οὖν οὐκ ἐν σχήματι γινομένη, ἀλλ᾽ ἐκ καρδίας ἐπιτελουμένη· οὐ καιροῖς καὶ διαστήμασιν ὡρῶν περικλειομένη, ἀλλὰ νύκτωρ καὶ μεθ᾽ ἡμέραν ἄπαυστον τὴν ἐργασίαν ἔχουσα.’’ Ἔτσι ἄν ἡ προσευχή δέν ἔχει τήν καρδιακή της ἔκφραση καί ἄν δέν κι-νεῖται διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέσα ἀπό ‘’καρδίαν συντετριμμένην καί τεταπεινωμένην’’ δεν έχει την αληθινή έκφρασή της. 

Ἡ προσευχή εἶναι ὁ πόθος τοῦ ἀνθρώπου γιά τόν Θεό. Ἡ ἀγωνία του εἶναι πῶς νά προσεύχεται ἀληθῶς εἴτε στό κελί του εἴτε στήν σύναξη τῆς Ἐκκλησίας, νά μπορέσει νά ἀνοιχτεῖ ψηλά στόν οὐρανό καί νά ἀνταμώσει τόν Θεό μέσα στήν ἀγκάλη Του. Πῶς νά περιγραφεῖ μέ ἀνθρώπινη γραφίδα ἡ εἰκόνα τῆς χαρᾶς καί τοῦ ἀκατάσχετου πόθου καί τοῦ θείου ἔρωτος τήν ὥρα τῆς προσευχῆς στην μοναξιά του Θεού; 

‘’ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΣΑ: Ένα βιβλίο για τον πόνο και την ελπίδα’’ - Ελευθέριος Ελευθεριάδης

Με πολλή χαρά, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, την προσεχή κυκλοφορία του καινούριου μου βιβλίου με τίτλο: ‘’ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΣΑ: Ένα βιβλίο για τον πόνο και την ελπίδα’’, από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS.

Το βιβλίο θα είναι, πρώτα ο Θεός, διαθέσιμο σε όλα τα βιβλιοπωλεία, από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024.

Ευχαριστώ από καρδιάς! Καλή αντάμωση!


Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Γοργά υπ-ακούει, γοργά προστρέχει, Παναγία η Γοργοϋπήκοος


Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου της Γοργοϋπηκόου (1 Οκτωβρίου)

Του Σπύρου Συμεών

Πολυάριθμα τα προσωνύμια που έχουν αποδοθεί στην Παναγία, ένα από αυτά είναι και το «Γοργοϋπήκοος» που μάλιστα από θαυμαστή παρέμβαση της η Ίδια απέδωσε το προσωνύμιο αυτό.

Πώς; Πού; Πότε;

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Η αρχαιότερη εικόνα που φέρει το προσωνύμιο αυτό είναι η έφορος της μονής Δοχειαρίου στο Άγιο Όρος. Πρόκειται για τοιχογραφία η οποία βρίσκεται σε ένα κάποτε διάδρομο δίπλα από την τράπεζα της μονής και σύμφωνα με την παράδοση είχε αγιογραφηθεί αρκετά νωρίτερα.

Λόγος Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας στην ημέρα της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου (1η Οκτωβρίου)

Οι λουθηρανοί, οι προτεστάντες και όλοι οι άλλοι αιρετικοί δεν τιμούν την Υπεραγία Παρθένο Μαρία. Την θεωρούν μόνο μια ευσεβή γυναίκα και βεβαίως δεν προσεύχονται σ’ αυτή. Εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί πώς βλέπουμε την γήινη Μητέρα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, η οποία υπηρέτησε το μέγα μυστήριο της ενανθρωπήσεως του Υιού του Θεού; Μήπως είμαστε αξιοκατάκριτοι για το ότι την καλούμε «τιμιωτέραν των Χερουβείμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ»; Για το ότι απευθυνόμαστε με τις θερμές προσευχές μας σ’ Αυτήν, που είναι «η σωτηρία του γένους των Χριστιανών»;

Αλλά δεν υπήρχε αυτή ζωντανός Άχραντος Ναός του Σωτήρος, πολύτιμο παλάτι και Παρθένος; Δεν επέλευσε σ’ αυτή το Άγιο Πνεύμα τη στιγμή της ασπόρου συλλήψεως του Υιού του Θεού και δεν έμεινε μαζί της σε όλη την υπόλοιπη ζωή της;

Ποιος είναι Χριστιανός


«Χριστιανός είναι η απομίμηση του Χριστού, όσο είναι δυνατόν στον άνθρωπο, και στα λόγια και στα έργα και στη σκέψη. Πιστεύει δε ορθά και αλάνθαστα στην Αγία Τριάδα» (Άγ. Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. α΄, 7).

Ο άγιος Ιωάννης σου δίνει τα κριτήρια. Πρώτον· είσαι χριστιανός αν πιστεύεις «ορθά και αλάνθαστα στην Αγία Τριάδα». Που σημαίνει ότι ζεις και αναπνέεις τη ζωή της Εκκλησίας, αφού εκεί διαφυλάσσεται και κηρύσσεται η ορθή πίστη που απεκάλυψε ο Κύριος Ιησούς. Το «πιστεύω εις ένα Θεόν…και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν», δηλαδή, πάει πάντα μαζί με το πιστεύω και «εις μίαν, αγίαν, καθολικήν και αποστολικήν Εκκλησίαν». Είμαι μέλος της Εκκλησίας θα πει είμαι μέλος του Χριστού και βλέπω με την όραση που μου έδωσε και μου δίνει ο ίδιος ο Χριστός. Η ορθή πίστη έτσι υπάρχει εκεί που υπάρχει η κοινή πίστη: των Αποστόλων, των Πατέρων, όλων των αγίων. Χωρισμένος από την Εκκλησία, το μόνο που βλέπω είναι ο εαυτός μου και τα πάθη μου, έστω κι αν επικαλούμαι το όνομα του Χριστού.

Υποστηρίζω το παιδί μου δεν σημαίνει ότι…


Υποστηρίζω το παιδί μου δεν σημαίνει δικαιολογώ όλες του τις συμπεριφορές.

Υποστηρίζω το παιδί μου δεν σημαίνει σφυρίζω αδιάφορα μπροστά στα προβλήματα που γεννούν οι κακές συμπεριφορές του.

Υποστηρίζω το παιδί μου δεν σημαίνει του δίνω λευκή επιταγή να δρα ανεξέλεγκτα, άκριτα, και υπεροπτικά επαναπαυμένο ότι ο γονέας θα είναι πάντα εκεί για να το ξελασπώσει ή για να αναλάβει αυτός τις ευθύνες που αναλογούν σε αυτό.

Υποστηρίζω το παιδί μου δεν σημαίνει του κάνω όλα τα χατίρια και συνεχώς το καλομαθαίνω, το κακομαθαίνω, το νταντεύω.

Δήλωσις Μητροπολίτου Κυθήρων και Αντικυθήρων Σεραφείμ για το χωρίς την άδεια του, γεύμα σε ασεβείς πολιτικούς, στην Ι.Μονή Παναγίας της Μυτριδιώτισσας.

†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ
Ἐν Κυθήροις τῇ 27ῃ Σεπτεμβρίου 2024

Περατωθείσης τῆς κορυφαίας Ἱερᾶς Πανηγύρεως τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ, Προστάτιδος, Ἐφόρου καί Πολιούχου τῆς νήσου τῶν Κυθήρων, δοξάζομεν τόν Πανάγιον ΤΡΙΑΔΙΚΟΝ ΘΕΟΝ ἡμῶν καί τιμῶμεν τήν Πανύμνητον Μητέρα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ διά τήν μεγίστην εὐλογίαν, τήν ὁποίαν ἐπεδαψίλευσαν εἰς τήν Παναγιοσκέπαστον καί Ἁγιοφρούρητον νῆσον μας, τόν Χριστώνυμον Λαόν της καί τούς πολυπληθεῖς προσκυνητάς τῆς Μυρτιδιώτισσάς μας, τούς προσελθόντας ἀπό τά πέρατα τῆς Ἑλληνικῆς Γῆς καί τοῦ κόσμου.

Η αντοχή της μητέρας


Άγιος Παΐσιος

-Γέροντα, ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σὲ μιὰ ἐπιστολή του πρὸς τὶς μοναχὲς γράφει νὰ μὴν ξεχνοῦν πώς εἶναι γυναῖκες καὶ νὰ προσπαθοῦν νὰ μιμοῦνται τὶς Ὅσιες καὶ ὄχι τοὺς Ὁσίους. Γιατὶ τὸ λέει αὐτό; Μήπως γιατὶ οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή;

-Ποιὲς; οἱ γυναῖκες δὲν ἔχουν ἀντοχή; Ἐγὼ τὶς ἔχω φοβηθῆ τὶς γυναῖκες. Ἔχουν πολλή ἀντοχή. Ἡ γυναίκα μπορεῖ στὸ σῶμα νὰ εἶναι ἀδύναμη, νὰ ἔχη λιγώτερες σωματικὲς δυνάμεις ἀπὸ τὸν ἄνδρα, ἀλλὰ μὲ τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει, ἄν τὴν δουλεύη, ἔχει τέτοια ἀντοχή, ποὺ ξεπερνάει τὴν ἀνδρικὴ δύναμη.

Ὁ ἄνδρας, ναὶ μὲν ἔχει σωματικὲς δυνάμεις, ἀλλὰ δὲν ἔχει τὴν καρδιὰ ποὺ ἔχει ἡ γυναίκα. Νὰ, πρόσεξα μιὰ γάτα ποὺ ἦρθε στὸ Καλύβι μὲ τὰ γατιά της. Ἦταν ἀδύνατη, ἡ κοιλιά της κολλημένη σὰν πλάκα.

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Γέρων Γαβριήλ Αγιορείτης: «Ας αρκούμαστε με τα απαραίτητα, και όλα τα υπόλοιπα θα μας τα παρέχει ο Κύριος»


«Αν έχεις 10.000 χωράφια να καλλιεργείς,

πάλιν ένα πιάτο φαγητό θα φας για να χορτάσεις…

Αν έχεις 1000 δωμάτια στο σπίτι σου,

κάθε νύκτα για να κοιμηθείς χρειάζεσαι μόνο 2 μέτρα…

Αν έχεις περιουσία αμέτρητες εκτάσεις,

όταν θα φύγεις απ΄ αυτή τη ζωή,

δυό μέτρα γης , είναι αρκετά για να σε χωρέσουν!…».

Συγκλονιστικός ο Ινδιάνος Επίσκοπος της Κολομβίας: Ο Έλληνας δεν γεννήθηκε για να είναι σκλάβος

 

πηγή: https://romioitispolis.gr/

ΠΟΙΑ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΜΕ ΠΑΚΤΩΛΟΥΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;


Δεν είναι παρά κάτι μήνες, που ο μέγας και τρανός Έλον Μασκ βγήκε δημοσίως και κατακεραύνωσε τη wοke ατζέντα, η οποία κατά τα λεγόμενά του «σκότωσε» το γιο του, αφού οι “ειδικοί” ξεγέλασαν ακόμα και τον ίδιο λέγοντάς του, ότι αν δεν υπέγραφε για τη φυλoμετάβ@ση του παιδιού του, εκείνο θα αυτοκτονούσε.
Και αν την πάτησε την πεπονόφλουδα ο πολύς Ελον, φανταστείτε, πόσο εύκολο είναι να την πατήσει η κυρα – Τασία από τα Πετράλωνα ή ο κυρ Στάθης από την Κωλοπετινίτσα!!! Γιατί πλέον η νεoταξίτικη αυτή ατζέντα χτυπάει και τις δικές μας πόρτες, παρόλο που, ως συνήθως, οι πολλοί κοιμούνται ύπνο βαρύ…

Αλλά βέβαια πιο πριν έχουν προηγηθεί άλλα καραγκιοζιλίκια, που προλείαναν το έδαφος:

Όταν αδικούμαστε, πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε την αδικία που γίνεται σε βάρος μας;


Όταν αδικούμαστε, πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε την αδικία που γίνεται σε βάρος μας; Να διεκδικούμε το δίκαιό μας; Να παραιτούμαστε από αυτό; Να μιλούμε; Να σιωπούμε; Να κάνουμε κάτι άλλο;

Βεβαίως δεν είναι ίδιες όλες οι περιπτώσεις, ούτε αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο από όλους τους ανθρώπους. Κάποιοι διεκδικούν το δίκαιό τους ακολουθώντας την δικαστική οδό. Κάνουν χρήση ενός νομίμου δικαιώματός τους που δεν τους απαγορεύει ούτε η Πολιτεία ούτε ο νόμος του Θεού να το χρησιμοποιήσουν.

Τι μας διδάσκει ένα βιβλίο για το δικτατορικό ηλεκτρονικό σύστημα της παγκόσμιας διακυβέρνησης


Στο βιβλίο «Ζωή Θυσιαζόμενης Αγάπης. Βίος, Διδαχές και Θαύματα» (μτφ.: Χ.-Α. Λιαναντωνάκη, εκδ. Άθως, Αθήνα 2019) ο αναγνώστης θα βρει συγκλονιστικές αλήθειες, οι οποίες θα τον βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσει την θέση του μέσα στον σύγχρονο κόσμο που λοξοδρομεί ολοένα και περισσότερο από τις αρχικές συντεταγμένες του.

Στην ενότητα με τίτλο «Η λατρεία της τεχνολογίας γεννά τέρατα» (σελ. 142 επ), ο εκ Ρουμανίας φωτισμένος γέροντας Ιουστίνος Πίρβου μιλά για τον ηλεκτρονικό διωγμό του ανθρώπου, ο οποίος θα βαίνει επιδεινούμενος όσο περισσότερο εξελίσσεται η τεχνολογία. Οι θέσεις του είναι εξαιρετικά επίκαιρες λόγω της ψηφιακής ταυτοποίησης των Ελλήνων μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, η οποία ενεργοποιήθηκε, για την ώρα προαιρετικά, από τις 27.7.2022.

Βία ανηλίκων


Γράφει ο κ.Δημήτριος Ρίζος 

(από το περιοδικό "Μεγαλομάρτυρες", εκδ. Οκτωβρίου 2024)

Τρομάζει ἡ ἔξαρσις τῆς βίας ποὺ παρατηρεῖται τὸν τελευταῖο καιρὸ, καὶ τὸ χειρότερο ἢ πιὸ ἀνησυχητικὸ εἶναι ὅτι πλέον βιαιοπραγοῦν, σὲ καθημερινὴ βάσι, ἀνήλικα παιδιά, καὶ στοὺς χώρους τῶν σχολείων, ἀκόμη.

Γιὰ τὴν ὥρα δὲν ἀντιλήφθηκα κάποια ἀνησυχία ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ κράτους γιὰ τὴν ἐξαρσι τῆς νεανικῆς παραβατικότητος, ὥστε νὰ ληφθοῦν κάποια μέτρα, ἀφοῦ βεβαίως ἐρευνηθοῦν οἱ λόγοι ποὺ ὁδήγησαν στὸ τραγικὸ φαινόμενο. Καὶ τὸ λέω τραγικὸ διότι μὲ σιγουριὰ οἱ βιαιοπραγοῦντες ἀνήλικοι θὰ γίνουν καὶ ἐνήλικες βιαιοπραγοῦντες. Καὶ ἀνακύπτει τὰ ἐρωτήματα: Τί παιδιὰ μεγαλώνουμε; Σὲ τί κοινωνία ὁδηγούμαστε;

Ἀναλογισθήκαμε τὶς εὐθύνες μας γονεῖς, ἐκπαιδευτικοί, πολιτεία, ἐκκλησία, ἡ «ὀργανωμένη», τέλος πάντων, κοινωνία μας; 

Πάντως μὲ τὴν εὐθύνη  τῶν μεγάλων, καὶ ὡς φαίνεται μὲ ὀργανωμένο σχέδιο και πολύχρονη προσπάθεια, χάθηκε τὸ ζεστὸ οἰκογενειακὸ περιβάλλον, μέσα στὸ ὁποῖο κατὰ φύσιν μεγαλώνει σωστὰ τὸ παιδί. Χρόνιατώρα ἀκούγαμε ὅτι πρέπει νὰ γκρεμισθοῦν τὰ ταμπού: θρησκεία, οἰκογένεια, πατρίδα. Φοβοῦμαι ὅτι ἡ ἐκθεμελίωσις αὐτῶν τῶν ἀξιῶν ἀφήνει περιθώρια γιὰ τὴν γιγάντωσι τῶν φαινομένων ποὺ ζοῦμε.

Δὲν ὑπάρχει ἀνθρωπος ποὺ νὰ μὴ πιστεύει. Καὶ αὐτὸς ποὺ λέγει ὅτι δὲν πιστεύει, ἔχει γιὰ πιστεύω του τὴν ἀπιστία. Καὶ λογικὰ δὲν μποροῦν νὰ ὐπάχουν πολλὲς ἀλήθειες, διὸτι δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν πολλοὶ θεοί. Οἱ φιλόσοφοί μας, στὴν τελειότερή τους σκέψι μίλησαν γιὰ τὸ πρῶτο κινοῦν ἀκίνητο. Γιὰ μᾶς τοὺς χριστιανούς ὑπάρχει αὐτό, καὶ εἶναι ὁ μόνος δημιουργὸς τοῦ σύμπαντος καὶ πλάστης τοῦ ἀνθρώπου, ὁ μόνος Θεός, ὄχι δημιούργημα ἀνθρώπινου νοῦ, ἀλλὰ ὁ ἀποκεκαλυμμένος Θεός, τὸν ὁποῖο τὰ τελευταῖα χρόνια τὸν ἀποβάλλαμε ἀπὸ τὴν ζωή μας. Ὁ ὑπερφίαλος ἄνθρωπος θέλησε νὰ ἀπαλλαγῆ ἀπὸ τὴν παρουσία του καὶ τὸν ἔβγαλε ἀπὸ τὴν ζωή του.

Ἀλλὰ ἄνθρωπος χωρὶς τὸν θεό, χωρὶς τὸν ἀληθινὸ Θεό, γίνεται θηρίο. Καὶ ἐφ’ ὅσον ἀποφασίσαμε νὰ ζοῦμε χωρὶς Χριστό, δὲν πρέπει νὰ ξαφνιαζόμαστε ἀπὸ τὰ φαινόμενα βίας καὶ στὰ ἀνήλικα παιδιά. 

Πόσοι ἀπὸ τοὺς νονούς, ποὺ ἀναλαμβάνουν τὴν εὐθύνη νὰ κατηχήσουν τὰ βαπτιστήρια τους ἔκαναν αὐτὸ τὸ ἔργο; Πόσες μητέρες τὰ πῆγαν τὰ παιδιά τους στὸν ναό; Ἀπὸ τὸν ἀνάδοχο δὲν κατηχοῦνται, ἀπὸ τοὺς γονεῖς δὲν ὑπάρχει ἀγωνία γιὰ τὴν κατήχησι, τὸ κενὸς τὸ καλύπτει τὸ σκληρὸ ἄθεο περιβάλλον, ἡ ἄθλια τηλεόρασι καὶ τὸ τάμπλετ. 

Τὰ χάσαμε τὰ παιδιά, ποὺ τάχα βρῆκαν τὴν ἐλευθερία τους, καὶ τὰ καταντήσαμε φορεῖς βίας καὶ ἀνομίας, μὲ τὴν εὐθύνη μας!



Ολόκληρο το τεύχος του Οκτωβρίου ΕΔΩ