Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Άγιος Γεώργιος – Ο τροπαιοφόρος της αγάπης (23 Απριλίου)

 


Ὡς τῶν αἰχμαλώτων ἐλευθερωτής, καὶ τῶν πτωχῶν ὑπερασπιστής, ἀσθενούντων ἰατρός, βασιλέων ὑπέρμαχος, Τροπαιοφόρε Μεγαλομάρτυς Γεώργιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Σήμερα η Εκκλησία μας εορτάζει μαρτυρική εορτή. Εάν επιχειρήσομε να εκθειάσομε τον εορταζόμενο Άγιο, μάλλον θα τον μειώσομε. Ο Άγιος αυτός είναι η δόξα των Μαρτύρων, το καύχημα των Αγίων, η τιμή του ουρανού και της θριαμβευούσης Εκκλησίας. Είναι ο παμμέγιστος Γεώργιος. Δεν υπάρχει στόμα χριστιανικό από την νηπιακή ηλικία μέχρι του τελευταίου επιθανάτιου παλμού της καρδιάς, πού να μην επικαλεστεί το γλυκύτατό του όνομα. Δεν υπάρχει χώρα χριστιανική πού να μην υπάρχουν έστω και ερείπια ναού, πού εκτίσθη στην μνήμη του.

Καμιά Κυριακή δεν μπορεί να’ ναι συννεφιασμένη εφ’ όσον αρχίζει με την Θεία Λειτουργία

 


ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ. Καμιά Κυριακή δεν μπορεί να’ ναι συννεφιασμένη εφ’ όσον αρχίζει με την Θεία Λειτουργία. Στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, καθώς ο Χριστός ανακλίνεται στους άρτους της προθέσεως, καθώς διδάσκει μέσα από τις σελίδες του Ευαγγελίου, καθώς σταυρώνεται πάνω στην αγία Τράπεζα και ανασταίνεται μέσα στο δισκοπότηρο, μπαίνουμε στο χρόνο του Θεού και η ψυχή μας αναγαλλιάζει, διότι νοιώθει να χορταίνει αιωνιότητα,οι Εκκλησίες είναι τα λιμάνια του Θεού μέσα στον φουρτουνιασμένο κόσμο μας, ο κατά Κυριακή εκκλησιασμός μας, δίνει μία άλλη διάσταση στη ζωή. Μας θυμίζει ότι δεν είμαστε μόνον παραγωγικές μηχανές, μόνον ύλη, αλλά έχουμε μία άλλη καταγωγή και ένα θείο προορισμό. Μας καταξιώνει σαν ανθρώπους και σαν Χριστιανούς...

πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: Ο άγιος Γεώργιος και η μαρτυρία του

 


Κήρυγμα Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου στον Πανηγυρικό Εσπερινό της εορτής του αγίου Γεωργίου στο ομώνυμο ιερό σχολικό παρεκκλήσι του Περιφερειακού Γυμνασίου Ακακίου στο χωριό Ακάκι της μητροπολιτικής περιφέρειας Μόρφου (2.11.2016).

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Κυριακή του Θωμά – Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ[:Πράξ.5,12-20]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Διὰ δὲ τῶν χειρῶν τῶν ἀποστόλων ἐγίνετο σημεῖα καὶ τέρατα ἐν τῷ λαῷ πολλά· καὶ ἦσαν ὁμοθυμαδὸν ἅπαντες ἐν τῇ στοᾷ Σολομῶντος· τῶν δὲ λοιπῶν οὐδεὶς ἐτόλμα κολλᾶσθαι αὐτοῖς, ἀλλ᾿ ἐμεγάλυνεν αὐτοὺς ὁ λαός (:στο μεταξύ με τα χέρια των αποστόλων γίνονταν συνεχώς πολλά εκπληκτικά και εξαιρετικά θαύματα, που επιβεβαίωναν ότι η διδασκαλία τους ήταν αληθινή και προκαλούσαν κατάπληξη στον λαό. Και όλοι οι πιστοί μαζί με μια καρδιά μαζεύονταν στη στοά του Σολομώντος. Και από τους υπόλοιπους που δεν είχαν πιστέψει, κανείς δεν τολμούσε ν’ ανακατευτεί με αυτούς, να αστειευτεί μαζί τους και να τους συμπεριφερθεί σαν συνηθισμένους ανθρώπους του δρόμου˙ αλλά ο πολύς λαός τους τιμούσε και τους εγκωμίαζε)»[Πράξ.5,12-13].

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ [:Ἰω. 20,19-31] YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ [:Ἰω. 20,19-31]

YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Οὔσης οὖν ὀψίας τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ τῇ μιᾷ τῶν σαββάτων, καὶ τῶν θυρῶν κεκλεισμένων ὅπου ἦσαν οἱ μαθηταὶ συνηγμένοι διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον, καὶ λέγει αὐτοῖς· εἰρήνη ὑμῖν. καὶ τοῦτο εἰπὼν ἔδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τὴν πλευρὰν αὐτοῦ. ἐχάρησαν οὖν οἱ μαθηταὶ ἰδόντες τὸν Κύριον. εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς πάλιν· εἰρήνη ὑμῖν. καθὼς ἀπέσταλκέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ πέμπω ὑμᾶς. καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· λάβετε Πνεῦμα Ἅγιον· 

Παρασκευή 21 Απριλίου 2023

Ο Διευθυντής που έλεγε για 40 ημέρες το «Χριστός Ανέστη»

 


Ένας Διευθυντης Δημοτικού σχολείου, προσερχόμενος επί 40 μέρες μετά το Πάσχα στο σχολείο, χαιρετούσε τους συναδέλφους του με το χαιρετισμό των ημερών «Χριστός Ανέστη». Κάποια μέρα του λέει ο υποδιευθυντής του: «Καλά βρε Γιώργο, δε βαρέθηκες επί 40 μέρες να μας λες «Χριστός Ανέστη» και «Χριστός Ανέστη»;
Και η απάντηση του Διευθυντή: «Πες πως εγώ βαρέθηκα – που δε βαρέθηκα με τίποτα – εσείς δε βαρεθήκατε επί 365 μέρες το χρόνο να λέτε «καλημέρα» και «καλημέρα» που δεν είναι και σίγουρο ότι θα είναι και καλή ενω το «Χριστός Ανέστη» έχει τη σιγουριά της αιωνιότητας…

Μακαριστός διευθυντής, Γεώργιος Παπαδόπουλος (17 Απριλίου 2019)

Εδώ και 4 χρόνια βαδίζει στον ουρανό (εύχομαι και προσεύχομαι) μετά του Αναστάντος Χριστού. Να ευχεσθε!

πηγή: https://enromiosini.gr/

Ντοκιμαντέρ γιά τόν Γέροντα Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνας

 


Παρακολουθῆστε ΕΔΩ  τό ντοκιμαντέρ γιά τόν Γέροντα Ἐφραίμ τόν Ἀριζονίτη 
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΩΣ Παρασκευή 28-4-2023

Γιά τόν γέροντα Ἐφραίμ τό πιό σημαντικό εἶναι ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς, ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων καί ὅλη του τή ζωή ὑπῆρξε ἕνας διαρκής πνευματικός ἀγῶνας. Ἔζησε μιά ζωή ἀσκήσεως καί προσευχῆς ἀπό μικρό παιδί στό Βόλο μέχρι τά πρῶτα του καλογερικά χρόνια στό Ἅγιο Ὄρος, δίπλα στόν ὅσιο Ἰωσήφ τόν ἡσυχαστή τόν γέροντα τοῦ καί μεγάλο ἀσκητή. Ἐκεῖ ὁ πατέρας Ἐφραίμ ἔζησε μέ τή νοερά προσευχή καί ἀπό τήν ἁγιορείτικη πολιτεία πῆρε τίς διδαχές πού μεταφύτεψε στήν ἀμερικανική ἤπειρο, διδαχές πού μεταφυτεύτηκαν ἀπ' ἄκρη σ ἄκρη τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν καί τοῦ Καναδᾶ.

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

Θεοφάνης Μαλκίδης: Το τίμημα της Ελευθερίας μας: Οι σφαγές στην Επανάσταση του 1821 και το Ολοκαύτωμα της Νάουσας

 



Διακόσια συν δύο χρόνια μετά την έναρξη της εθνικοαπελευθερωτικής Επανάστασης του 1821 έχει γίνει κατανοητό, ότι ο ένοπλος Αγώνας για την Ελευθερία αποτελεί το πρωταγωνιστικό γεγονός του Νέου Ελληνισμού, όπως περιγράφει ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: «Ὅταν ἀποφασίσαμε νὰ κάμωμε τὴν Ἐπανάσταση, δὲν ἐσυλλογισθήκαμε οὔτε πόσοι εἴμεθα, οὔτε πὼς δὲν ἔχομε ἄρματα, οὔτε ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τὰ κάστρα καὶ τὰς πόλεις, οὔτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε «ποῦ πᾶτε ἐδῶ νὰ πολεμήσετε μὲ σιταροκάραβα βατσέλα», ἀλλὰ ὡς μία βροχὴ ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καὶ ὅλοι, καὶ ὁ κλῆρος μας καὶ οἱ προεστοὶ καὶ οἱ καπεταναῖοι καὶ οἱ πεπαιδευμένοι καὶ οἱ ἔμποροι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ὅλοι ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτὸ τὸ σκοπὸ καὶ ἐκάμαμε τὴν Ἐπανάσταση».

Η αυτοθυσία του οσίου Παϊσίου κατά την επίγειο στρατεία

 


~ Ο νυν μοναχός Αρσένιος από την Κέρκυρα και τότε κ. Παντελής Τζέκος, συστρατιώτης του Γέροντα Παϊσίου, διηγείται:

«Στη Ναύπακτο, ενώ έπαιρνα ένα σήμα από την Πάτρα, με πλησιάζει ο Αρσένιος και μου λέει:

– Ξέρεις; Είμαστε αδέλφια.

– Από πού είμαστε αδέλφια;

Μου προτείνει τα δυο χοντρά δάχτυλα και μου λέει:

– Έχομε τα ίδια δάχτυλα, όμοια τα δικά σου και τα δικά μου, γι’ αυτό είμαστε αδέλφια».

(Ήταν πράγματι χαρακτηριστικοί οι αντίχειρες του Γέροντα. Η τελευταία φάλαγγα των δακτύλων ήταν πιο μικρή και τα νύχια σχεδόν μισά).

Ενώθηκαν με αδελφική φιλία και κάποτε ο Αρσένιος με κίνδυνο της ζωής του τον έσωσε. Η διήγηση είναι αυτούσια του κ. Παντελή, μόνο που διακόπτεται από λυγμούς και άφθονα δάκρυα συγκινήσεως και ευγνωμοσύνης για τον φίλο και σωτήρα του:

Κάθε πιστός που θα προστρέξει στον άγιο οίκο της Κυρίας μας ελευθερώνεται από κάθε νόσο ψυχής και σώματος

† Ἀρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος

Πάλι εορτή και πάλι πανήγυρη. Και για να πω καλύτερα, μέσα στην εορτή φάνηκε και άλλη χαρμόσυνη εορτή, η οποία αυξάνει στους πιστούς τη χαρά και γεμίζει τις καρδιές τους με ανείπωτη αγαλλίαση. Διότι ενώ πανηγυρίζουμε ακόμη την λαμπροφόρα και κοσμοσωτήρια Ανάσταση του Χριστού, του Θεού και Σωτήρα μας, ιδού έλαμψε σ’ εμάς και άλλη πανήγυρη της αγνής και αχράντου Μητέρας Του, της Κυρίας και Δέσποινάς μας, της Ζωοδόχου Πηγής,

η οποία δίκαια παρακινεί όλους τους πιστούς να εορτάσουμε πάλι και σήμερα και να ευφρανθούμε όλοι με πνευματική χαρά και αγαλλίαση, δοξάζοντας με ύμνους και δοξολογίες τον εκ νεκρών αναστάντα Χριστό τον Θεό μας και την Υπεραγία Μητέρα Του και Δέσποινα όλης της κτίσεως, την ευεργέτιδα και μεσίτρια ημών των Χριστιανών, για να λάβουμε χάρη και πνευματικό μισθό από Αυτή.

Πέμπτη 20 Απριλίου 2023

π. Αθανάσιος Λεμεσού, οι εμπειρίες μου, από την αφή του Αγίου φωτός.


 https://youtu.be/B3w4wE2N8go

Εισβολή vegan σε σούπερ μάρκετ του Πειραιά: Όταν παραλογισμός και τραμπουκισμός συναντιούνται κάπου στη μέση

 



Εισβολή vegan σε σούπερ μάρκετ του Πειραιά: Όταν παραλογισμός και τραμπουκισμός συναντιούνται κάπου στη μέση

Τη Μ. Βδομάδα εισέβαλλαν σε κρεοπωλείο και παρεμπόδισαν την περιφορά Επιταφίου - Φασίζουσες συμπεριφορές από ομάδες vegan «ακτιβιστών»

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης


Διαμαρτυρία – Vegan: Άλλα δύο περιστατικά ήρθαν να προστεθούν στην παράνοια της σημερινής Ελλάδας, για να δείξουν γιατί ο άκρατος δικαιωματισμός φλερτάρει συνεχώς με φασιστικές συμπεριφορές.


Τη Μεγάλη Πέμπτη που μας πέρασε, μια ομάδα 12 περίπου «ακτιβιστών» εισέβαλαν με πλακάτ σε σούπερ μάρκετ του Πειραιά, κάθισαν για αρκετή ώρα μπροστά από το κρεοπωλείο φωνάζοντας συνθήματα κατά της «δολοφονίας» των ζώων και στο τέλος έριξαν κόκκινη μπογιά στις βιτρίνες του κρεοπωλείου.

Τη Μεγάλη Παρασκευή, επτά «ακτιβιστές» vegans έφτασαν σε σημείο αποθράσυνσης να παρεμποδίσουν την περιφορά του Επιταφίου στην πλατεία Συντάγματος, κρατώντας πλακάτ που ανέγραφαν «τι να την κάνουμε την παράδοση χωρίς πολιτισμό» και «ήθελε να ζήσει» με φωτογραφία αμνοεριφίου, ενώ φώναζαν και αντίστοιχα συνθήματα.

Η αγία Ματρώνα (Νικόνοβα) η εν Μόσχα

 


Η αγία Ματρώνα γεννήθηκε το 1881 στους κόλπους μιας πτωχής οικογενείας στο χωριό Σεμπίνο-Επιφάνσκαγια (σημ. Κιμόφσκι) στην περιοχή της Τούλα, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το πεδίο της περίφημης μάχης του Κουλίκοβο. Εκ γενετής τυφλή, με οφθαλμούς που δεν είχαν κόρη, υπέμεινε με ταπείνωση και καρτερία την αναπηρία αυτή και σε ανταμοιβή ο Κύριος την κατέστησε σκεύος εκλογής της χάριτος. Την ώρα της βάπτισής της, ο ιερέας είδε να εμφανίζεται πάνω από το βρέφος μία ελαφρά νεφέλη που ανέδιδε γλυκειά ευωδία, σημείο της εύνοιας του Θεού.

Σε ηλικία έξι ή επτά ετών εκδήλωσε εξαιρετικό διορατικό χάρισμα: διέκρινε τις ασθένειες της ψυχής και του σώματος των πολυάριθμων επισκεπτών της, τους φανέρωνε τα κρυφά αμαρτήματα και τα προβλήματά τους και τους θεράπευε προσευχόμενη ή τους έδινε σοφές συμβουλές.

Ξεχάσαμε πως υπάρχει και μια Ψυχή. Γι’ αυτό και μας τσάκισε ο φόβος - Ελευθέριος Ελευθεριάδης

Αποτύχαμε φίλε μου. Αποτύχαμε παταγωδώς. Στηριχθήκαμε αποκλειστικά στις δικές μας τις δυνάμεις. Πιστέψαμε πως όλα γίνονται, απλά, με καλή θέληση και δουλειά. Επιστήμη, πολιτική, φιλοσοφία, οικονομικά…

Και όμως. Τι καταφέραμε;
Δες τον εαυτό σου. Δες εμένα. Δες μας όλους μας και πες.Ένας φόβος ατελείωτος. Ένα καθεστώς του τρόμου…
Ξέρεις τι πιστεύω;Πιστεύω πως φταίει που αποκοπήκαμε από τις ρίζες μας. Ντραπήκαμε για αυτές.

Την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου (ίσως το 1924), το Φως με επισκέφθηκε μετά τη Θεία Μετάληψη

 


Ο Γέροντας Σωφρόνιος (1896-11 Ιουλίου 1993) θεωρούσε την ανάσταση του Χριστού «το μεγαλύτερο από όλα τα γεγονότα του κτιστού κόσμου». Η ζωή του ήταν μια ζωή ποτισμένη από το αναστάσιμο πνεύμα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι κοιμήθηκε εν Κυρίω το πρωί της Κυριακής της 11ης Ιουλίου 1993, κατά την ώρα της θείας Λειτουργίας. Στις γραφές, που μας άφησε, συναντούμε πολλές αναφορές, που εκφράζουν την αναστάσιμη θεοεμπειρία του αγιασμένου αυτού Γέροντα του Έσσεξ Αγγλίας. Μας λέει χαρακτηριστικά:

«όπου υπάρχει ολοκληρωτική πίστη, ελεύθερη από αστάθειες και αμφιβολίες, η χάρις του Αγίου Πνεύματος δίδει σ’ αυτούς που φλογερά μετανοούν και την πείρα της καταβάσεως στον άδη, και την πείρα του άδη της αγάπης, και της αναστάσεως της ψυχής, μέσα στα όρια της σωματικής ζωής».

Τετάρτη 19 Απριλίου 2023

Οι ψυχές των ανθρώπων δεν είναι εκλογική πελατεία!

Δεκάδες ελληνικές οικογένειες, των οποίων η κυβέρνηση καταπίεσε και κατεδίωξε με σαδισμό το θρησκευτικό συναίσθημα στη διάρκεια της πανδημίας, συνέρρευσαν στους ναούς τη Μεγάλη Εβδομάδα



Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης

Ο Θεός με αξίωσε να επισκεφθώ πολλές εκκλησίες διατρέχοντας τη Μακεδονία μας το φετινό Πάσχα. Τον Μητροπολιτικό Ναό Θεσσαλονίκης, Γρηγορίου Παλαμά, τη Μεγάλη Τετάρτη. Την Παναγία Λαοδηγήτρια, δίπλα στο τουρκικό προξενείο, τη Μεγάλη Πέμπτη. Τη Βυζαντινή Μονή Τιμίου Προδρόμου Σερρών, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής. Τη Νέα Παναγία, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής. Τον Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, στην Καλάνδρα Χαλκιδικής, το Μεγάλο Σάββατο. Ενδιαμέσως παρακολούθησα σε ζωντανή μετάδοση από τον τηλεοπτικό σταθμό 4Ε της αδελφότητας «Λυδία» την τελετή αφής του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα.

Έγινε κι αυτό… Ο ΟΗΕ ζητά την αποποινικοποίηση κάθε σεξουαλικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης της παιδεραστίας!

 


Μια νέα έκθεση που συντάχθηκε από τη Διεθνή Επιτροπή Νομικών (ICJ), το UNAIDS και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (OHCHR) ζητά την αποποινικοποίηση όχι μόνο όλων των μορφών χρήσης ναρκωτικών αλλά και όλων των εκφράσεων σεξουαλικότητας, συμπεριλαμβανομένης της παιδεραστίας.

Δημοσιεύτηκε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, (την οποία πια εκμεταλεύονται για κάθε χρήση), η έκθεση αναφέρει ότι στόχος της είναι να καθοδηγήσει «την εφαρμογή του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο ποινικό δίκαιο». Αναφέρεται στις «αρχές της 8ης Μαρτίου», οι οποίες ζητούν την αποποινικοποίηση όλων των αδικημάτων που σχετίζονται με «σεξ, χρήση ναρκωτικών, HIV, σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία, και κολλάνε και το… έλλειψη στέγης και φτώχεια για να φαίνεται πολιτικά ορθό..,».

Και το πρωΐ «Χριστός Ανέστη» και το μεσημέρι «Χριστός Ανέστη» και το βράδυ «Χριστός Ανέστη»…

 


Καί τό πρωΐ
«Χριστός Ἀνέστη»
καί τό μεσημέρι «Χριστός Ἀνέστη»
καί τό βράδυ
«Χριστός Ἀνέστη»…

Το Άγιον Όρος αντιστέκεται

 


Ευχαριστούμε τον κ. Τζούμα για τα ευχάριστα νέα που μας μετέφερε από το Άγιον Όρος! Η Ιερά Μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους αντιστέκεται. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου Αρχιμανδρίτης Νικόδημος «…κάλεσε μετά το πέρας του Πανηγυρικού Εσπερινού τον συμμετέχοντα ως απεσταλμένο και εκπρόσωπο, της Ι. Μονής Παντοκράτορος Ιεροδιάκονο Νήφωνα Παντοκρατορινό και τον Ιερομόναχο Βησσαρίωνα Ξενοφωντινό και τους είπε ότι δεν ήταν δυνατόν να μείνουν στην πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία την επόμενη ημέρα. ‘Δεν σας θεωρώ αιρετικούς’ τους είπε ‘αλλά οι Μονές σας αναγνώρισαν και συλλειτούργησαν με σχισματικούς! Ως εκ τούτου δεν μπορείτε να μείνετε και να λειτουργήσετε μαζί μας‘».
Με άλλα λόγια, ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Φιλοθέου αρνείται να έχει Ευχαριστιακή κοινωνία με τους εκπροσώπους των Μονών που έχουν δεχθεί τους αχειροτόνητους σχισματικούς. Ίσως τελικά οι διωγμοί των Μοναχών της μαρτυρικής Λαύρας, ίσως το ηλεκτρονικό βραχιολάκι στο πόδι του Ηγούμενου Παύλου να συγκίνησαν τον Ηγούμενο.

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

Ὁ ἅγιος διδάσκαλος Θεόδωρος, φίλος ἀδελφικός τοῦ ἁγίου Ραφαήλ, ποὺ μαρτύρησε μαζί του

Γράφει ὁ Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος-Κιλκὶς

«Σημεῖον Μέγα», «βιβλίο συνταχθὲν μετὰ πόθου παρὰ τοῦ ἐλαχίστου Φωτίου Κόντογλου Κυδωνιέως». Μὲ αὐτὰ τὰ ὡραῖα, μεγαλοπρεπῆ λόγια ξεκινᾶ ὁ Κόντογλου τὸ Συναξάρι τῶν νεοφανῶν ἀθλοφόρων καὶ ἄφθαρτων ἀνδριάντων, Νεομαρτύρων, Ραφαήλ, Νικολάου καὶ Εἰρήνης, «τοὺς ὑπὲρ τῆς ἀμωμήτου Πίστεως ἠμῶν κρεουργηθέντας καὶ παρὰ τοῦ ἀθλοθέτου Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ περιφανῶς δοξαζομένους». Βιβλίο ποὺ διαβάστηκε καὶ διαβάζεται ἀπὸ πολλὲς γενεὲς Χριστιανῶν, βιβλίο ποὺ τὸ μελετοῦν οἱ πιστοὶ «καὶ ἀγάλλονται καὶ βαστοῦν γερὰ τὴν ἄγκυρα τῆς σωτηρίας, ἐνῶ κατατροπώνονται καὶ ἐντροπιάζονται οἱ ἄπιστοι, ἀποστομώνονται τὰ φλύαρα καὶ ἀσεβῆ στόματά τους». Καὶ σήμερα Λαμπροτρίτη μὲ κλειστούς τους...ναούς, ἀλειτούργητοι οἱ ἅγιοι, γιατί ἔτσι ἀποφάσισαν « οἱ ἔχοντες μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι». Νικήθηκαν ἀπὸ τὸν ἰὸ τοῦ ὀρθολογισμοῦ, εἰσπράττουν χειροκροτήματα ἀπὸ τοὺς ἐφήμερους ἄρχοντες, «ἠγάπησαν μᾶλλον τὴν δόξαν τῶν ἀνθρώπων ἢ τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ». (Ὅταν εἰσπράττει συγχαρητήρια ὁ ἀρχιεπίσκοπος ἀπὸ τὸν Ἀμερικανὸ πρέσβη γιὰ τὴν «συνετὴ» στάση τῆς Ἐκκλησίας, δὲν μπορεῖς παρὰ νὰ σκεφτεῖς τὴν ἀρχαία σοφία ποὺ διαγγέλλει: «ἐπαινούμενος γὰρ ὑπὸ τῶν πολεμίων ἀγωνιῶ μὴ τί κακὸν εἴργασμαι», ὅταν σὲ ἐπαινοῦν οἱ ἀντικείμενοι πρέπει σκεφτεῖς, ἀγωνιωδῶς, τί κακὸ πράττεις).

Ο ΧΟΤΖΑΣ ΠΟΥ ΕΙΔΕ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΕ. Ο ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

 


Τό Ἅγιο Φῶς ἐμφανίζεται μέ τήν ἐπίκληση Ὀρθοδόξου Ἀρχιερέως (τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων ἤ τοῦ ἀναπληρωτοῦ του). Ὁσάκιςἐπεχείρησαν νά τό ζητήσουν ἑτερόδοξοι (αἱρετικοί), Καθολικοί καίἈρμένιοι ἀπέτυχαν. Συγκεκριμένα τό ἔτος 1101μ.Χ., οἱ Λατίνοι τότε πού οἱ Ἅγιοι Τόποι εἶχαν περιέλθει στούς Σταυροφόρους δέν μπόρεσαν νά λάβουν τό Ἅγιο Φῶς, παρά τίς προσευχές καί τίς τελεσθεῖσες λιτανεῖες πού ἔκαμαν ἀπό τό Μεγάλο Σάββατο, μέχρι τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα. Τό Ἅγιο Φῶς « ἐμφανίσθηκε»ὅταν ἀπεχώρησαν αὐτοί, στούς ἐναπομείναντες Ἕλληνες, οἱὁποῖοι προσευχήθηκαν μέ πίστη καί ἐγέμισαν ὅλο τό Ναό. Τότε, μέ ἀλλαλαγμούς ἔτρεξαν οἱ Λατῖνοι καί το πῆραν ἀπό τούςἝλληνες, ταπεινωμένοι. Ἕκτοτε, ἡ τελετή τοῦ Ἁγίου Φωτός καίἐπί τῶν Σταυροφόρων ἀκόμη, παρέμεινε ὡς καθαρά Ἑλληνική τελετή (Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου Ἱστορία τῆς ἘκκλησίαςἹεροσολύμων, σελ. 426, 427).

Η Ολλανδία διευρύνει τα όρια ευθανασίας και σε παιδιά από ενός έως δώδεκα ετών!

 


Γονείς στην Ολλανδία θα μπορούν να επιλέξουν την ευθανασία για παιδιά ηλικίας μεταξύ ενός και δώδεκα ετών, εάν έχουν εξαντλήσει τις θεραπευτικές επιλογές και σε περίπτωση που η ασθένεια είναι ανίατη. 

 Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν για πέντε έως δέκα παιδιά ετησίως που υποφέρουν αφόρητα από την ασθένειά τους, δεν έχουν καμία ελπίδα βελτίωσης και στα οποία η παρηγορητική φροντίδα δεν μπορεί να φέρει ανακούφιση, σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης. 

 «Το τρέχον πρόγραμμα αμβλώσεων και νεογνικών αμβλώσεων θα τροποποιηθεί και θα συμπληρωθεί για να συμπεριλάβει τον τερματισμό της ζωής παιδιών ηλικίας 1 έως 12 ετών. 

Ο Αγιορείτης που έκανε κρυφή Ανάσταση με κρυπτοχριστιανούς της Πόλης

 


Η συγκλονιστική αφήγηση του γέροντα Γαβριήλ Διονυσιάτη, του Πνευματικού, που κοινωνούσε και βάπτιζε τους Ποντίους, οι οποίοι εξ ανάγκης γιόρταζαν μυστικά, σε υπόγειες εκκλησίες, όλες τις μεγάλες γιορτές της χριστιανοσύνης.

«Πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών, ερχόταν από κανένα γειτονικό χωριό κάποιος ιερέας που τελούσε γάμους και βαπτίσεις και λειτουργούσε στις μεγάλες γιορτές. Μετά την ανταλλαγή όμως, στερήθηκαν κι αυτή τη μικρή πνευματική αναψυχή. Παπάς δεν υπήρχε πια πουθενά!»

«Σε μια Εκκλησία του Γαλατά στην Πόλη, όπου συχνάζουν οι ναυτικοὶ και ταξιδιώται ν’ ανάψουν το κεράκι τους για τους δικούς τους και το καλὸ ταξείδι πρὸς τις φουρτουνιασμένες θάλασσες του Πόντου. Εκεί τὴ Μεγάλη Σαρακοστὴ του 1954 πήγε να λειτουργήσει και να ξομολογήσει τους Χριστιανοὺς κάποιος Γέρων Πνευματικός*, για πρώτη φορὰ επισκεπτόμενος την Πόλη». Έτσι αρχίζει την αφήγησή του ο όσιος Γέροντας Γαβριήλ Διονυσιάτης στο βιβλίο «Από τον κήπο του Παππού- Αγιορειτικές Διηγήσεις στο κεφάλαιο «Σύγχρονα Μαρτυρολόγια».

Δευτέρα 17 Απριλίου 2023

Η Διακαινήσιμος Εβδομάδα: Η πιο λαμπρή εβδομάδα του χρόνου

 


«Από της Αγίας αναστασίμου Χριστού του Θεού ημών ημέρας, μέχρι της καινής Κυριακής την όλην εβδομάδα εν ταις αγίαιςεκκλησίαιςσχολάζειν δει απαραλείπτως τους πιστούς εν ψαλμοίς, και ύμνοις, και ωδαίςπνευματικαίς, ευφραινομένους εν Χριστώ, και εορτάζοντας, και τη των θείων Γραφών αναγνώσει προσέχοντας, και των αγίων μυστηρίων κατατρυφώντας», αναφέρει ο 66ος Κανόνας της εν Τρούλλω Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου.

Της Δέσποινας Σωτηρίου

Με την ονομασία Διακαινήσιμος ή Διακαινήσιμος εβδομάδα, ή Εβδομάδα Διακαινησίμου (επίσημα: Διακαινήσιμος εβδομάς), ονομάζεται κατά το Χριστιανικό εορτολόγιο η εβδομάδα που αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη, την Κυριακή του Θωμά.

Όταν έχεις λύπη ο Χριστός σου λείπει

«Το επ’ εμοί, εν όσω ζω και αναπνέω και σωφρονώ, δεν θα παύσω, ιδίως κατά τας πανεκλάμπρους ταύτας ημέρας, να υμνώ μετά λατρείας τον Χριστό μου, να περιγράφω μετ’ έρωτος την φύσιν και να ζωγραφώ μετά στοργής τα γνήσια ελληνικά έθιμα…. Αν επιλάθωμαί σου Ιερουσαλήμ, επιλησθείη η δεξιά μου, κολληθείη η γλώσσα μου τω λάρυγγί μου, εάν ου μη σου μνησθώ». (Παπαδιαμάντης).

«Το μοσκοβόλημα που βγάζουνε τα άνθη και τα βότανα, το κελάηδισμα των πουλιών, το λεπτό τ’ αγέρι που σαλεύει χλωρά κλαριά, τ’ αλαφρό κύμα που γλυκομουρμουρίζει στην ακρογιαλιά, στους κάβους, στα νησιά, στα βουνά και τα λαγκάδια, όλα τα νιώθεις να πανηγυρίζουνε μαζί με τα μακάρια πνεύματα την Ανάσταση του Χριστού». (Κόντογλου).

Κυριακή 16 Απριλίου 2023

Ἀνέστη Χριστός, Ἡ δοκιμασία τοῦ λογικοῦ ~ Φώτης Κόντογλου

 


Ἡ πίστη τοῦ χριστιανοῦ δοκιμάζεται μὲ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ σὰν τὸ χρυσάφι στὸ χωνευτήρι. Ἀπ ̓ ὅλο τὸ Εὐαγγέλιο ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ πλέον ἀπίστευτο πράγμα, ὁλότελα ἀπαράδεκτο ἀπὸ τὸ λογικό μας, ἀληθινὸ μαρτύριο γιὰ δαῦτο. Μὰ ἴσια-ἴσια, ἐπειδὴ εἶναι ἕνα πράγμα ὁλότελα ἀπίστευτο, γιὰ τοῦτο χρειάζεται ὁλόκληρη ἡ πίστη μας γιὰ νὰ τὸ πιστέψουμε. Ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι λέμε συχνὰ πὼς ἔχουμε πίστη, ἀλλὰ τὴν ἔχουμε μονάχα γιὰ ὅσα εἶναι πιστευτὰ ἀπ ̓ τὸ μυαλό μας. Ἀλλὰ τότε, δὲν χρειάζεται ἡ πίστη, ἀφοῦ φτάνει ἡ λογική. Ἡ πίστη χρειάζεται γιὰ τὰ ἀπίστευτα.

Χριστός Ανέστη! Ο Κύριος «ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε» – Μέτοχοι στην ιερή «τρέλα» της Αναστάσιμης χαράς!

 


Χριστός Ανέστη! Ο Κύριος «ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε» – Μέτοχοι στην ιερή «τρέλα» της Αναστάσιμης χαράς!

Βιώνουμε την Ανάσταση σαν να ήμασταν παρόντες - Το σκίρτημα για τη νίκη του Χριστού διαλύει κάθε φόβο και κάθε σκιά της ζωής μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Χριστός Ανέστη!

Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!

Κανένα άλλο σύνθημα νίκης, δεν κλείνει μέσα του τόση χαρά, τόση ανακούφιση, τόση παρηγοριά και αγαλλίαση, όσο το Χριστός Ανέστη. Κάθε φορά που βγαίνει από τα χείλη μας, γινόμαστε μέτοχοι της ανεκλάλητης χαράς που ένοιωσαν οι μαθητές, όταν αντίκρισαν τον αναστημένο Κύριο. Στο άκουσμα του, τρομάζει η σκιά του θανάτου και παραμερίζει.

Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου: Περί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ

Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος

Ἀδελφοί καί πατέρες, ἤδη τό Πάσχα, ἡ χαρμόσυνη ἡμέρα, πού προκαλεῖ κάθε εὐφροσύνη καί εὐτυχία, καθώς ἡ ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἔρχεται τήν ἴδια ἐποχή τοῦ χρόνου πάντοτε, ἤ καλύτερα γίνεται κάθε ἡμέρα καί συνεχῶς μέσα σ᾿ αὐτούς πού γνωρίζουν τό μυστήριό της, ἀφοῦ γέμισε τίς καρδιές μας ἀπό κάθε χαρά καί ἀνεκλάλητη ἀγαλλίαση (Λουκ. 1, 14), ἀφοῦ ἔλυσε μαζί καί τόν κόπο ἀπό τήν πάνσεπτη νηστεία ἤ, γιά νά πῶ καλύτερα, ἀφοῦ τελειοποίησε καί συγχρόνως παρηγόρησε τίς ψυχές μας, γι᾿ αὐτό καί μᾶς προσκάλεσε ὅλους μαζί τούς πιστούς, ὅπως βλέπετε, σέ ἀνάπαυση καί εὐχαριστία, πέρασε. Ἄς εὐχαριστήσουμε λοιπόν τόν Κύριο, πού μᾶς διαπέρασε ἀπό τό πέλαγος (Σοφ. Σολ. 10, 18) τῆς νηστείας καί μᾶς ὁδήγησε μέ εὐθυμία στόν λιμένα τῆς ἀναστάσεώς Του. Ἄς τόν εὐχαριστήσουμε καί ὅσοι περάσαμε τό δρόμο τῆς νηστείας μέ θερμή πρόθεση καί ἀγῶνες ἀρετῆς, καί ὅσοι ἀσθένησαν στό μεταξύ ἀπό ἀδιαφορία καί ἀσθένεια ψυχῆς, ἐπειδή ὁ ἴδιος εἶναι πού δίνει μέ τό παραπάνω τά στεφάνια καί τούς ἄξιους μισθούς τῶν ἔργων τους σ᾿ ἐκείνους πού ἀγωνίζονται, καί πάλι αὐτός εἶναι πού ἀπονέμει τή συγγνώμη στούς ἀσθενέστερους ὡς ἐλεήμων καί φιλάνθρωπος. Διότι βλέπει πολύ περισσότερο τίς διαθέσεις τῶν ψυχῶν μας καί τίς προαιρέσεις, παρά τούς κόπους τοῦ σώματος, μέ τούς ὁποίους γυμνάζομε τούς ἑαυτούς μας στήν ἀρετή, ἤ ἐπαυξάνοντας τήν ἄσκηση λόγω τῆς προθυμίας τῆς ψυχῆς ἤ ἐλαττώνοντας αὐτήν ἀπό τά σπουδαῖα ἐξ αἰτίας τοῦ σώματος, καί σύμφωνα μέ τίς προθέσεις μας ἀνταποδίδει τά βραβεῖα καί τά χαρίσματα τοῦ Πνεύματος στόν καθένα, κάμνοντας κάποιον ἀπό τούς ἀγωνιζόμενους περίφημο καί ἔνδοξο ἤ ἀφήνοντάς τον ταπεινό καί ἔχοντα ἀκόμη ἀνάγκη ἀπό κοπιαστικότερη κάθαρση.

Τι συμβολίζει ο Εσπερινός της Αγάπης και γιατί διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο σε πολλές γλώσσες και διαλέκτους;

 


Το απόγευμα της Κυριακής (ή αλλού στις 11 το πρωί) τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όπου σε πολλές γλώσσες διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και διατρανώνεται παγκοσμίως η εποχή της Αναστάσιμης ελπίδας.

Την Κυριακή του Πάσχα η Εκκλησία αφήνει πίσω τον πόνο, τη θλίψη των Παθών και της Σταύρωσης και διακηρύττει την αγαλλίαση και την ελπίδα που φέρνει η Ανάσταση.

Το απόγευμα της Κυριακής οι απανταχού Ορθόδοξοι τελούν τον «Εσπερινό της Αγάπης». Το Ιερό Ευαγγέλιο διαβάζεται σε δεκάδες ξένες γλώσσες για να διατρανωθεί παγκοσμίως η εποχή της Αναστάσιμης ελπίδας. Ο Εσπερινός ονομάζεται και «Αγάπη», επειδή ο Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε για την αγάπη των ανθρώπων. Για να μπορέσει ο άνθρωπος να μορφώσει λυτρωτική σχέση κοινωνίας με το Θεό. Για να αποκτήσει ο άνθρωπος προοπτική σωτηρίας, μια προοπτική θεμελιωμένη στην άφθαρτη, άνευ όρων και ορίων αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο.

Τρομοκρατήθηκε ὁ θάνατος

 

Τρομοκρατήθηκε ὁ θάνατος, βλέποντας ἕνα νεκρό, πού δέν ἔμοιαζε καθόλου στούς ἄλλους νεκρούς, νά ἔχει κατεβεῖ στόν ἅδη καί νά μήν εἶναι δεμένος μέ τά δεσμά μέ τά ὁποῖα ἦταν δεμένοι ὅσοι βρίσκονταν ἐκεῖ. «Γιά ποιό λόγο, θυρωροί τοῦ ἅδη, μόλις τόν εἴδατε ζαρώσατε ἀπό τό φόβο σας;» (Πρβλ. ᾿Ιώβ 38, 17).
Τί φόβος ἀσυνήθιστος εἶναι αὐτός πού σᾶς κυρίεψε;
῎Εφυγε ὁ θάνατος καί μέ τή φυγή του καταντροπιάστηκε γιά τή δειλία του. ῎Ετρεχαν κοντά στόν Κύριο οἱ ἅγιοι Προφῆτες καί ὁ Μωυσῆς ὁ νομοθέτης, ὁ ᾿Αβραάμ, ὁ ᾿Ισαάκ, ὁ Δαβίδ, ὁ Σαμουήλ καί ὁ ῾Ησαΐας, καθώς καί ὁ ᾿Ιωάννης ὁ Βαπτιστής, ὁ ὁποῖος ἔδωσε κατά τήν ἐπίγεια ζωή του μαρτυρία σέ ὅλους γι᾿ Αὐτόν καί εἶπε.«Σύ εἶσαι Αὐτός πού πρόκειται νά ἔρθει ἤ περιμένουμε κάποιον ἄλλο σάν λυτρωτή μας;» (Ματθ. 11, 3).
Λυτρώθηκαν ὅλοι οἱ δίκαιοι πού τούς εἶχε καταπιεῖ ὁ θάνατος. Διότι ἔπρεπε Αὐτός πού προφητεύθηκε καί κηρύχτηκε Βασιλιάς τοῦ οὐρανοῦ καί τῆς γῆς ἀπό τούς δικαίους αὐτούς καί τούς Προφῆτες, Αὐτός νά γίνει καί ὁ Λυτρωτής ὅλων αὐτῶν τῶν καλῶν καί πιστῶν κηρύκων Του.
῎Επειτα καθένας ἀπό τούς δικαίους ἐκείνους ἔλεγε: «Ποῦ εἶναι, θάνατε, ἡ νίκη σου, ποῦ εἶναι, ἅδη, τό κεντρί σου;» (Α´ Κορ. 15, 55). Μᾶς λύτρωσε λοιπόν Αὐτός, πού νικώντας ἐσένα χάρισε τή νίκη καί σέ ὅλους ἐμᾶς.

Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων,Κατηχήσεις

πηγή: https://yiorgosthalassis.blogspot.com/