Του Δημητρίου Ρίζου, θεολόγου, από το περιοδικό "μεγαλομάρτυρες" (Απρίλιος 2024)
Τὰ ὄργανα τοῦ «ἀντικειμένου» καὶ φέτος ἔκαναν τὴν ἐμφάνισί τους. Τὸ περιμέναμε, τὸ ξέρομε ὅτι δὲν θὰ σεβασθοῦν τὴν μεγάλη ἑορτὴ τῆς χριστιανοσύνης, τὴν Ἀνάστασι τοῦ Κυρίου. Ἐνοχλοῦνται οἱ ἄνθρωποι τοῦ σκότους ἀπὸ τὸ φῶς τῆς Ἀναστάσεως. Καὶ τὸ τραγικὸ εἶναι ὅτι κατὰ κανόνα λένε ὅτι ὑπηρετοῦν τὴν τέχνη καὶ τὸν πολιτισμό καὶ τάχα φωτίζουν τὸν κόσμο, ἀλλά ἐνοχλοῦνται ἀπὸ τὸ άληθινὸ φῶς, Καὶ αὐτὸ τὸ ἀληθινὸ φῶς εἶναι μόνον ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Ποιὸς ἄλλος στὴν παγκόσμια ἱστορία τόλμησε νὰ πῆ· «Ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου»;
Φέτος ἄνθρωποι τῆς τέχνης, καὶ μὲ τὴν ζωγραφικὴ καὶ μὲ τὴν μουσικὴ ἀσεβέστατα προσέβαλαν τὴν χριστιανικὴ πίστι, στενοχώρησαν τὸ χριστε-πώνυμο πλήρωμα τῆς ἐκκλησίας σὲ μέρες προετοιμασίας γιὰ τὸν ἑορτασμό τῆς νίκης κατὰ τοῦ θανάτου. Δὲν μπορῶ νὰ πιστέψω πὼς εἶναι τυχαῖο τὸ γεγονός, ὅτι ἐκδηλώσεις κατὰ τῆς χριστιανικῆς πίστεως γίνονται παρα-μονὲς τῶν Χριστουγέννων καὶ τοῦ Πάσχα. Χρόνια τώρα βλέπομε νὰ ἐπανα-λαμβάνεται τὸ ἴδιο «τροπάριο», δηλ. βάναυσι προσβολὴ τῆς χριστιανικῆς πίστεως πρὶν ἀπὸ τὶς μεγαλύτερες χριστιανικὲς ἑορτές. Ἐκφράζεται δὲ μέσα ἀπὸ τὴν τέχνη. Καὶ ἂν ἀκουσθῆ κάποια διαμαρτυρία, ἀλλοίμονο στὸν διαμαρτυρόμενο. Αὐτὸς ποὺ προσβάλλει ἔχει τὸ ἐλεύθερο τοῦ λόγου, αὐτὸς ποὺ διαμαρτύρεται εἶναι σκοταδιστής, καὶ δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἐκφράζεται ἐλεύθερα. Συνταγματικὴ ἀντίφασι!
Σκέφτομαι ὅμως κάτι ἄλλο, μὲ τὴν συνταγματικὰ ἐλευθερία τοῦ λόγου μου. Γιατὶ δὲν τολμάει καμμία τέχνη νὰ προσβάλη, μὲ τὸν ἴδιο δικαίωμα τοῦ λόγου καὶ τὸ ἴδιο τρόπο, ὄχι τὸν Χριστό καὶ τὴν χριστιανικὴ πίστι, ἀλλὰ κάποια ἐξ ἀνατολῆς θρησκεία; Τόλμησε ἕνας εὐρωπαῖος νὰ ζωγραφίση κάτι γιὰ τὸν ἱδρυτὴ τοῦ Ἰσλάμ, καὶ χρειάσθηκε νὰ τὸν προστατεύη διεθνὴς ἀστυνομία. Λέω τολμήσατε, ὅπως παρουσιάσθηκε ἡ Παναγία φέτος σὲ κάποια ἔκθεσι, καὶ ὅπως μουσικὸ συγκρότημα τραγούδησε τὴν χριστιανικὴ πίστι, νὰ παρουσιάσετε γιὰ ἄλλες θρησκεῖες. Ἀντέχετε;
Ἔχομε ἐλευθερία τοῦ λόγου, καὶ μπορῶ νὰ πῶ, ὅτι ἔχομε μὲ τὸν Χριστὸ τὸ φῶς, καὶ μὲ τὸν Ἀντικείμενο τὸ σκοτάδι. Ὅσοι δὲν εἶναι μέ «τὸ φῶς τὸ ἀληθινό» τοῦ Χριστοῦ, εἶναι στὸ σακκί τοῦ Ἀντικειμένου, ὅπου εἰρηνεύουν μεταξύ τους. Καὶ ἀπὸ ἐκεῖ πολεμοῦν τὸν Χριστό καὶ τὴν χριστιανικὴ πίστι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου