Ἡ Γέννησις τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ πιὸ
μεγάλο γεγονὸς στὴν ἱστορία τοῦ ἀνθρώπου πάνω στὴν γῆ. Γεγονὸς ἀληθινὸ,
ἱστορικό ὄχι μυθολογικό. Προφητευμένο πρὶν ἀπὸ αἰῶνες, ὅπως φαίνεται στὴν
Παλαιὰ Διαθήκη, καὶ πραγματοποιημένο σύμφωνα μὲ αὐτές. Καταγραμμένο δὲ στὰ
ληξιαρχικὰ βιβλία τῆς ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας. Δὲν εἶναι τυχαῖο τὸ γεγονὸς τῆς
ἀπογραφῆς ποὺ διέταξε ὁ ρωμαῖος αὐτοκράτορας Τιβέριος. Διότι λόγω τῆς ἀπογραφῆς
ἀναγκάσθηκε ὁ Ἰωσὴφ μὲ τὴν Μαριὰμ νὰ πορευθοῦν ἀπὸ τὴν Ναζαρέτ στὴν Βηθλεέμ,
ὅπου, κατὰ τὶς προφητεῖες, θὰ γινόταν ἡ γέννησις τοῦ ἀναμενομένου Μεσσία, καὶ
γιὰ νὰ καταγραφῆ ὡς πραγματικὸ ἱστορικὸ πρόσωπο.
Πόσο σημαντικὸ
γεγονὸς εἶναι ἡ Γέννησις τοῦ Χριστοῦ φαίνεται καὶ ἀπὸ τὸ ὅτι ἡ χρονιὰ ἐκείνη κατὰ
τὴν ὁποία γεννήθηκε εἶναι τὸ κέντρο τῆς παγκόσμιας ἱστορία, τὴν χώρισε σὲ πρὸ
Χριστοῦ καὶ μετὰ Χριστόν ἐποχή. Καὶ ὅλα τὰ γεγονότα χρονολογοῦνται μὲ κέντρο
τὴν Γέννησι τοῦ Χριστοῦ. Ὁ παλαιὸς κόσμος, κόσμος σκοτεινός, χωρὶς Χριστὸ καὶ
χωρὶς ἐλπίδα, καὶ ὁ νέος μὲ Χριστό, μὲ ἐλπίδα σωτηρίας καὶ ζωῆς αἰωνίου.
Ἀπὸ τοὺς
τέσσερις εὐαγγελιστὲς ἀναφέρουν τὸ γεγονὸς ὁ Ματθαῖος καὶ ὁ Λουκᾶς. Δὲν
ἐπαναλαμβάνουν τὰ περιστατικά, ἀλλὰ συμπληρώνει ὁ ἕνας τὸν ἄλλον.
Ὁ εὐαγγελιστὴς
Ματθαῖος ἀρχίζει τὸ εὐαγγέλιό του μὲ τὴν Γενεαλογία. Καταγράφει ὅλο τὸ γενεαλογικὸ δένδρο τοῦ Χριστοῦ κάμνοντας
ἀρχὴ ἀπὸ τὸν πατριάρχη Ἀβραάμ. Ἡ Γενεαλογία ἔπρεπε νὰ καταγραφῆ, διότι ἀπὸ
αὐτὴν φαίνεται ἡ ἐπαλήθευσις τῶν προφητειῶν. Στὴν Γενεαλογία εἶναι τὰ ὀνόματα
ἀπὸ τὴν γενιὰ τῶν ὁποίων τὸν περίμεναν οἱ προφῆτες.
Ἡ μητέρα τοῦ
Χριστοῦ μεγάλωσε στὸν Ναὸ τῶν Ἰεροσολύμων. Ἐπειδὴ οἱ γονεῖς της εἶχαν πεθάνει,
οἱ ἀρχιερεῖς τὴν ἔδωσαν στὸν πιὸ κοντινό συγγενή της, κατὰ τὸν νόμο, ποὺ ὴταν ὁ
Ἰωσὴφ ἀπὸ τὴν Ναζαρέτ.
Ἐκεῖ στὴν
Ναζαρὲτ ἕγινε ὁ Εὐαγγελισμός, καὶ ἡ Μαριὰμ, μὲ τὴν χάρι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, βρέθηκε
νὰ ἐγκυμονῆ τον Χριστό. Ἄγγελος Κυρίου πληροφόρησε τὸν Ἰωσὴφ, καὶ γιὰ τὴν
ἐγκυμοσύνη ἀπὸ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο, καὶ γιὰ τὸ φύλο τοῦ ἐμβρύου, ὅτι θὰ εἶναι
ἀγόρι, καὶ τοῦ ἔδωσε τὸ ὄνομα. Θὰ τὸ ὀνομάσεις, τοῦ εἶπε, Ἐμμανουήλ. Ἔτσι θὰ
πραγματοποιηθῆ ἡ προφητεία τοῦ Ἡσαΐου ποὺ ἔλεγε ὅτι θὰ συλλάβει ἡ παρθένος καὶ
γεννήση υἱὸ ποὺ θὰ τὸν ὀνομάσουν Ἐμμανουὴλ. Τὸ ὀνομα αὐτὸ σημαίνει· Ὁ Θεὸς
εἶναι μαζί μας. Καὶ πραγματικὰ ἦρθε ὁ Χριστὸς ἐδῶ κάτω στὴν γῆ καὶ εἶναι μαζί
μας γιὰ πάντα.
Ὅταν γεννήθηκε
ὁ Χριστὸς στὴν Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας, τὸν καιρὸ ποὺ βασιλιὰς ἦταν ὀ Ἡρώδης, νὰ
καὶ ἔφθασαν Μάγοι ἀπὸ τὴν ἀνατολὴ στὰ Ἰεροσόλυμα. Ἐκεῖ ρωτοῦσαν νὰ μάθουν ποῦ
εἶναι ὁ βασιλιὰς τῶν Ἰουδαίων ποὺ γεννήθηκε, διότι εἴδαμε τὸ ἀστέρι του στὴν
ἀνατολὴ καὶ ἤρθαμε νὰ τὸν προσκυνήσουμε.
Τὰ ἄκουσε αὐτὰ
ὁ Ἡρώδης καὶ ταράχθηκαν ὅλα τὰ Ἰεροσόλυμα. Δηλαδὴ ὅλοι οἱ κάτοικοι τῶν
Ἰεροσολύμων τρόμαξαν, διότι ἤξεραν τὴν σκληρότητα τοῦ Ἡρώδη, καὶ θὰ μποροῦσε νὰ
ξεσπάση ἡ ταραχὴ του πάνω στὸν λαό. Φοβήθηκε ὁ Ἡρώδης, διότι ἄκουσε ὅτι
γεννήθηκε ἕνας βασιλιάς, ἄρα κινδυνεύει ἡ δική του βασιλικὴ θέσι. Γι’ αὐτὸ
κάλεσε ὅλους τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ γραμματεῖς τῶν Ἰουδαίων, καὶ ἤθελε ἀπὸ αὐτοὺς
νὰ μάθη ποῦ γεννιέται ὁ νέος βασιλιάς, σύμφωνα μὲ τὶς προφητεῖες. Καὶ αὐτοὶ τοῦ
ἀπάντησαν· Στὴν Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας, διότι ἔτσι εἶναι γραμμένο ἀπὸ τὸν προφήτη
Μιχαία· «Καὶ σύ Βηθλεέμ, ποὺ εἶσαι στὴν περιοχὴ Ἰούδα, παρ’ὅλο ποὺ ἔχει μικρὸ
πληθυσμό, δὲν εἶσαι καθόλου ἀσήμαντη σὲ ἀξία, διότι ἀπὸ σένα θὰ ἀναδειχθῆ
ἄρχοντας ποὺ μὲ στοργὴ θὰ ὁδηγήσει τὸν Ἰσραηλιτικὸ λαό».
Ἐνημερωμένος
τώρα ὁ Ἡρώδης, κάλεσε κρυφὰ τοὺς Μάγους καὶ ζήτησε νὰ μάθη περισσότερα γιὰ τὸν
χρόνο τῆς γεννήσεως τοῦ νέου βασιλιᾶ. Καὶ μετὰ τοὺς ἔστειλε στὴν Βηθλεὲμ καὶ
τοὺς εἶπε· «Πηγαίνετε, καὶ δεῖτε τί γίνεται μὲ τὸ παιδί. Ὅταν τὸ βρῆτε, θὰ μὲ
ἐνημερώσετε καὶ ἐμένα γιὰ νὰ πάω νὰ τὸν προσκυνήσω». Οἱ Μάγοι τὸν ἄκουσαν καὶ
ξεκίνησαν γιὰ τὴν Βηθλεέμ. Καὶ νὰ τότε, τὸ ἀστέρι ποὺ εἶδαν στὴν ἀνατολὴ
παρουσιάσθηκε πάλι μπροστά τους. Τὸ ἀκολούθησαν μέχρι ποὺ τοὺς ἔφερε στὸ σημεῖο
ποὺ ἦταν τὸ παιδί. Γιὰ τὸ ἀστέρι ποὺ τοὺς παρουσιάσθηκε πάλι χάρηκαν πολὺ. Καὶ
ἦρθαν στὸ σπίτι καὶ εἶδαν τὸ παιδὶ μαζί μὲ τὴν μητέρα του. Τότε γονάτισαν καὶ
τὸ προσκύνησαν. Μετὰ ἄνοιξαν τοὺς θησαυρούς τους καὶ τοῦ πρόσφεραν τὰ δῶρα,
χρυσὸ καὶ λιβάνι καὶ σμύρνα. Ἔτσι τελείωσε ἡ προσκύνησις τῶν Μάγων καὶ πῆραν
τὸν δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς στὴν πατρίδα τους. Ὅμως ἄγγελος Κυρίου τοὺς εἰδοποίησε
νὰ μὴ γυρίσουν πίσω στὸν Ἡρώδη, καὶ ἔτσι πῆραν ἄλλον δρόμο ἐπιστροφῆς, γιὰ νὰ
μὴ περάσουν ἀπὸ τὰ Ἰεροσόλυμα.
Σημειώσεις:
1 Οἱ
προφητεῖες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης γιὰ τὸν Μεσσία, τὸν ἀναμενόμενο Λυτρωτή, εἶναι
πολὺ σημαντικὲς καὶ ἀποτελοῦν ἐγγύησι στῆς ἀληθείας τῆς Καινῆς Διαθήκης. Εἶναι
γραμμένες σὲ διαφορετικὲς χρονικὲς στιγμές, σὲ διαφορετικοὺς τόπους καὶ ἀπὸ
διαφορετικὰ πρόσωπα. Ὡστόσο ὅλες ἔχουν κοινὸ προσανατολισμὸ καὶ ἀναφορά. Τὸ
πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Οἱ λεπτομέρειες ποὺ καταγράφουν προκαλοῦν τὴν
κατάπληξι γιὰ τὴν κατὰ γράμμα ἐπαλήθευσί τους. Πραγματοποιήθηκαν ὅλες μὲ
ἀκρίβεια. Τὸ φαινόμενο εἶναι μοναδικὸ καὶ καταπληκτικό. Δὲν ὑπάρχει στὴν
ἱστορία ἄλλο πρόσωπο προφητευμένο, ὅσο μεγάλο καὶ περίφημο καὶ δημιουργικό καὶ
εἶναι γιὰ τὸν κόσμο, ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ Χριστό. Οἱ προφητεῖες τὸν ἀναδεικνύουν
μοναδικόν. Εἶναι ἕνας καὶ μόνος ὁ Θεὸς ὁ ἀληθινός, ὁ Ἰησοῦς Χριστός.
2. Οἱ Μάγοι
ποὺ ἦρθαν ἀπὸ τὴν ἀνατολὴ εἶναι ἄρχοντες καὶ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν παρατήρησι τῶν
ἀστεριῶν καὶ τὶς κινήσεις τους. Παρατηρώντας τὰ ἄστρα διαπίστωσαν ἄστρο μὲ
ἐξαιρετικὴ λάμψι, καὶ τὸ ἐξέλαβαν ὡς οὐράνιο σημεῖο γιὰ πολὺ σπουδαῖο γεγονὸς.
Ἀκολούθησαν τὴν πορεία του καὶ βρέθηκαν στὰ Ἰεροσόλυμα. Τὸ ἄστρο ἐκεῖ χάθηκε,
καὶ τοὺς ξαναπαρουσιάσθηκε μετὰ τὴν συνάντησι ποὺ εἶχαν μὲ τὸν Ἡρώδη.
Καταχάρηκαν γιὰ τὴν παρουσία του καὶ κατάλαβαν ὅτι βρίσκονται σὲ καλὸ δρόμο.
πράγματι τοὺς ὁδήγησε στὸ μέρος ὅπου βρισκόταν τὸ νεογέννητο νήπιο.
Καὶ τὰ δῶρα
τῶν Μάγων διατηροῦν τὸν συμβολισμό τους. Ὁ Χρυσὸς ἀναφέρεται στὴν βασιλικὴ
ἰδιότητα τοῦ Κυρίου, εἶναι ὁ βασιλεὺς τῶν βασιλευόντων. ὁ Λίβανος στὴν
ἱερατική, ἀφοῦ ὁ Κύριος εἶναι προφητευμένος Ἀρχιερέας κατὰ τὴν τάξιν
Μελχισεδέκ. Καὶ ἡ Σμύρνα μᾶς μεταφέρει στὸ πάθος τοῦ Κυρίου καὶ τὴν ταφή του,
πρὶν ἀπὸ τὴν θριαμβευτικὴ ἀνάστασι καὶ νίκη κατὰ τοῦ θανάτου.
Ὁ Ματθαῖος
ἐπικεντρώνεται στὴν πάρουσία τῶν Μάγων. Αὐτοὶ εἶναι ἀπὸ τοὺς πρώτους ποὺ
προσκύνησαν τὸν Χριστό, καὶ δὲν εἶναι Ἰουδαῖοι ἀλλὰ εἰδωλολάτρες, ἐθνικοί.
Εἶναι κρίμα γιὰ τοὺς Ἰουδαίους, διότι ἐνῶ μελετοῦσαν τὸν Νόμο καὶ τὶς
Προφητεῖες, ἀποδείχθηκε ὅτι ἤξεραν καὶ τὸν τόπο τῆς Γεννήσεως, ὅμως δὲν τὸν
ἀποδέχθηκαν. Τὸν προσκύνησαν λατρευτικά οἱ ἐθνικοί. Ἔτσι ἀποδεικνύεται καὶ
ἄλλος προφητικὸς λόγος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅτι αὐτὸς εἶναι «προσδοκία Ἐθνῶν».
Δηλαδὴ τὸν περίμεναν καὶ οἱ ἐθνικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου