Υπήρξαν περιπτώσεις που τα καλώδια που πόντισε στην θάλασσα για να κάνει “σεισμογραφικές έρευνες” κόπηκαν “λες και ήταν φτιαγμένα από βούτυρο”. Πρόκειται για ειδικά καλώδια που η αλήθεια είναι πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να κοπούν.
Αυτά τα περιστατικά οδήγησαν στην απόφαση απόσυρσης του Barbaros, για ένα τριήμερο από την επίμαχη περιοχή δυτικά της Κύπρου.
Οι βλάβες ελέγχθηκαν αλλά όπως λένε οι πληροφορίες δεν εξηγήθηκαν επαρκώς, “φουντώνοντας” τα συνομωσιολογικά σενάρια.
Οι αναφορές του κυβερνήτη του Barbaros άφηναν υπονοούμενα για “δολιοφθορές”, χωρίς βέβαια να αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία για να τα υποστηρίξει.
Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να υποθέσει κάποιος τι περνά από το μυαλό των Τούρκων περί σαμποτάζ! Πως θα μπορούσε κάποιος να κόψει τα καλώδια του Barbaros ενώ αυτό είναι εν πλω.
Το ερευνητικό πλοίο «Μπαρμπαρός» τον Οκτώβριο του 2018 κινήθηκε δυτικά της Κύπρου και στο όριο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, στο σημείο που συναντώνται η ελληνική, η αιγυπτιακή και η κυπριακή υφαλοκρηπίδα.
Πρόκειται για την περιοχή – «φιλέτο» νοτίως του Κατσελλόριζου, την οποία επιθυμεί διακαώς ο «σουλτάνος» και το καθεστώς του.
Ο Στόλος μας όμως, με τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς», ήταν εκεί για να στείλει μήνυμα αποτροπής στους προκλητικούς Τούρκους.
Η ελληνική φρεγάτα μάλιστα, έστειλε το πρώτο σήμα, με τους Τούρκους να αντιλαμβάνονται πως δεν υπάρχουν περιθώρια.
Η διοίκηση της φρεγάτας κάλεσε το Barbaros να απομακρυνθεί και μετά από το πρώτο μήνυμα άρνησης και πιθανότατα κατόπιν εντολών από την τουρκική πλευρά, το ερευνητικό σκάφος κινήθηκε ξανά και απομακρύνθηκε.
“ΩΡΑ, 03.00 π.μ. Φ/Γ Νικηφόρος Φωκάς: «RV Barbaros, καλείσαι να εξέλθεις αυτή τη στιγμή από την περιοχή. Δεν διαθέτεις άδεια για την διεξαγωγή ερευνών στην ελληνική υφαλοκρηπίδα».
Η απάντηση ήρθε με ηχογραφημένο μήνυμα Barbaros: «Δεν αποχωρούμε. Βρισκόμαστε εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας».
Το Barbaros τελικά βλέποντας την Ελληνική φρεγάτα και την ετοιμότητα που έδειξε εξ αρχής το πλήρωμα της, αποχώρησε χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό.
Οι εντολές που έδωσε ο τότε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης ήταν σαφείς: «μπλοκάρετέ το». Όπερ και εγένετο.
Ο κυβερνήτης της Νικηφόρος Φωκάς έκανε ελιγμούς που έδειξε το μεγαλείο της ελληνικής ναυτοσύνης. Δεν πτοήθηκε από τα “τζαρτζαρίσματα” με τα τουρκικά πλοία αλλά έφτασε σε απόσταση σχεδόν 30 μέτρων μπροστά από το Barbaros και να το απειλήσει ευθέως με βύθιση. Το απότομα κράτημα και ανάποδα ολοταχώς που έδωσε εντολή ο κυβερνήτης του Barbaros για να αποφύγει την σύγκρουση είχε ως συνέπεια να μπερδευτούν τα αγόμενα (σ.σ. ηχοβολιστικά καλώδια, με τα οποία νωρίτερα έκανε παρέαση κροτάλων επιδεικτικά) και να πάθει πολύ μεγάλη ζημιά. Εκεί το “παιχνίδι” τελείωσε. Οι Τούρκοι συνειδητοποίησαν ότι η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να πάει σε κατακόρυφη κλιμάκωση με ότι αυτό συνεπάγεται. Χρειάστηκε η επέμβαση αμερικανικών πλοίων προκειμένου οι Τούρκοι να αποσυρθούν και η ελληνική αποφασιστικότητα να δώσει την θέση της στην αναμονή, παραμένοντας στα όρια της Ελληνικής με την Κυπριακή ΑΟΖ.
Αυτή είναι η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς»
Η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F-466) είναι η δέκατη κατά σειρά παραλαβής και τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού (Φ/Γ ΕΛΛΗ, Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ, Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ, Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, Φ/Γ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ, Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ).
Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Dok en Werfmaatschappij στο Fijenoord της Ολλανδίας σιις 15 Νοεμβρίου 1980 και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 25 Νοεμβρίου 1982 με το όνομα «BLOYS VAN TRESLONG» (F-826).
H ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στο DEN HELDER της Ολλανδίας στις 19 Νοεμβρίου 2004 με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Π.Παστουσέα ΠΝ. Ελαβε μέρος στην εκπαίδευση FOST στο PLYMOUTH της Αγγλίας τον Μάρτιο του 2005.
Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 28 Μαρτίου 2005. Σε αναγνώριση της ηρωικής μορφής του Βυζαντινού στρατηγού και Αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά αλλά και θέλοντας να υπογραμμίσει την αδιάσπαστη ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, το Πολεμικό Ναυτικό δίνει για πρώτη φορά όνομα Βυζαντινού ήρωα σε πολεμικό πλοίο του.
Ο θυρεός του πλοίου απεικονίζει τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Νικηφόρο Φωκά από όπου πήρε και το όνομά της. To πλοίο πήρε το όνομα του από τον Νικηφόρο Β΄ Φωκά ο οποίος υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους πλώιμους στρατηγούς και αυτοκράτορες του Βυζαντίου (963-969) και μεγαλόπνοος οραματιστής της παγκόσμιας ακτινοβολίας της βυζαντινής αυτοκρατορίας.Φύση δυναμική και ιδιόρρυθμη, αφιέρωσε ολόκλήρη τη ζωή του στο πεδίο των μαχών και στην πνευματική άσκηση.
Κύρια Χαρακτηριστικά Πλοίου
- Ολικό μήκος : 30,5 m
- Μέγιστο πλάτος : 14,58 m
- Μέγιστο βύθισμα : 5,87 m
- Εκτόπισμα πλήρους φόρτου : 3642 tons
- Αεριοστρόβιλοι : Δύο (2) Main gasturbines Rolls Royce Olympus (2 x 28000 bhp) και δύο (2) Cruise gasturbine Rolls Royce Tyne (2 x 5340)
- Ακτίνα ενεργείας : 5800 νμ
- Ηλεκτρογεννήτριες : EMT / Pielstik (4 x 750 Kwatt)
- Μεγίστη ταχύτητα (δοκιμών) : 32 kts
- Κ/Β : HARPOON, NSS
- Π/Β : OTO MELARA 76/62
- Α/Υ : Τορπίλες
- Επικοινωνίες : SHF- HF-VHF-UHF
- Ελικόπτερα : ΑΒ-212
- Πλήρωμα πλοίου (Aξ/κοί, Yπ/κοί, Δίοποι, Ν/Δ) : 182
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου