Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2020

Η ζακέτα φοριέται με μάσκα. Γράφει ο Αναστάσιος Ομ. Πολυχρονιάδης στην Romfea.gr Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ



Διαβάζοντας την άποψη που διατύπωσε πρόσφατα ο μητροπολίτης Γόρτυνος ως προς τον κίνδυνο μετάδοσης του κορωναϊού εντός της εκκλησίας, και ακολουθώντας τη λογική του, εκφράζουμε άμεσα την απορία μας περί της απραξίας του, ως προς τη μη δημοσίευση κειμένων του, προκειμένου να αρθεί το νομικά εφάμαρτον της σχετικής ΚΥΑ, που εισάγει τη διάκριση μεταξύ των πολιτών, παραβιάζοντας κατάφωρα το άρθρο 4 του Συντάγματος- περί της ισότητας των Ελλήνων-.

Εκεί εξαιρούνται της υποχρέωσης χρήσης μάσκας εντός του ναού οι ιερείς καθώς και το βοηθητικό προσωπικό «το απαραίτητο για την τέλεση της λατρείας» , «κατά την ώρα που πραγματοποιείται η λειτουργία ή άλλη λατρευτική σύναξη» (ΦΕΚ 3165/τ. Β΄/31-7-2020).

Και γεννάται το ερώτημα, δεν αποτελούν εκείνοι πολίτες αυτού του κράτους, που ενδέχεται να μεταδώσουν τη νόσο;

Μόνο οι πιστοί, «ο λαός», θεωρούνται φορείς του ιού; Ποιος έχει το «δημοκρατικό» δικαίωμα της διάκρισης των πολιτών σε άτρωτους και μη;

Και ποιος έχει το δικαίωμα, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του μητροπολίτη, να εκπειράζει τον Θεό;

Πώς, λοιπόν, ο ίδιος, διαπρύσιος κήρυκας της μασκοφορίας των πιστών, ξεχνά να προφυλάξει τον εαυτό του, τους ιερείς και το βοηθητικό προσωπικό της Μητροπόλεώς του, θέτοντάς τους σε κίνδυνο;

Δεν αναλογίζεται ότι εξαιτίας όλων αυτών των προσώπων, δύναται να διασπαρεί ο ιός στη Μητρόπολή του και κατόπιν σε όλη την ελληνική επικράτεια και εκτός αυτής;

Σεβόμενοι, λοιπόν, το σχήμα του, καθώς και την ιδιότητα που έφερε παλαιότερα ως καθηγητής της Παλαιάς Διαθήκης του ΕΚΠΑ, επεκτείνουμε τη σκέψη του, υποβάλλοντας σε εκείνον, το ερώτημα, εάν μαζί με τη ζακέτα που φορούμε, όπως λέγει, για να μην κρυώνουμε εντός του ναού, προτείνει την απόσυρση, άπαξ διά παντός, των ιερών προσκυνηματικών εικόνων καθώς και των ιερών λειψάνων, αφού ο ασπασμός τους από διαφόρους ανθρώπους, σύμφωνα με τη λογική του, μπορεί να αποβεί μοιραίος για την υγεία τους.

Συνεπώς, η περί ζακέτας συζήτηση, που δεν πιστεύουμε τελικά πως υιοθετεί ο ίδιος, αποτελεί «από την πίσω πόρτα» εισδοχή στην Εκκλησία της Βαρλααμικής λογικής, όπου το άκτιστο φως της Μεταμορφώσεως αντικαθίσταται από το αισθητό φως του ηλίου.

Αυτή τη λογική, δηλαδή της «θεολογίας» των κλειστών εκκλησιών, των χρηζόντων απολύμανσης, προστατευτικών μασκών κλπ ακολουθεί η απαγόρευση του φιλήματος των ιερατικών χειρών, των λιτανευτικών πομπών, της διανομής αντιδώρου, της κοινωνίας των ιερέων εκ του κοινού Ποτηρίου καθώς και της Μετάληψης των πιστών από την Αγία Λαβίδα.

Εν ολίγοις, η εν λόγω «θεολογία» ανατρέπει την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και συνέπως τη Σωτηριολογία.

Αν, λοιπόν, η ανάγνωση της Παλαιάς Διαθήκης δεν γίνεται μέσα από τις σελίδες της Καινής, παρουσιάζεται το φαινόμενο της Αγιογραφικής διαίρεσης.

Και τότε ο Νόμος δεν συμπληρώνεται από τη Χάρη, με συνέπεια την κυριαρχία της λογικής της ζακέτας.

Για αυτό και το «Τίμα ἰατρὸν» (Σοφ. Σειράχ 38,1), που σημειώνει ο μητροπολίτης Γόρτυνος, διαβάζεται στην Εκκλησία μαζί με το «ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν» (Λκ. 4,23).

Γιατί ο ιατρός των ιατρών είναι ο Χριστός. Ενώπιον Του πέφτουν οι μάσκες.

Αναδημοσίευση από:https://www.romfea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου