Κάποια από αυτά που θα διαβάσεις σε αυτό το βιβλίο είναι “θεωρίες” και κάποια είναι “πραγματικότητες”. Είναι ένα παζλ, που με την ένωση των κομματιών του μας δείχνει μια “εικόνα για το μέλλον”. Θα σε προέτρεπα, αφού διαβάσεις αυτό το βιβλίο, να ψάξεις μόνος σου την κάθε λεπτομέρεια γιατί αφορά εσένα και το μέλλον των παιδιών σου.
Αφορά το ίδιο το μέλλον της ανθρωπότητας, που εξαρτάται από τις δικές σου αποφάσεις.
Παρατηρώντας την επικαιρότητα, διάφορες σκέψεις μου έρχονταν στο μυαλό.
Γιατί το Ελληνικό κράτος, δεν βοηθά επί της ουσίας αλλά προσπαθεί να μας συνηθίσει σε “άυλες” δόσεις από διάφορα voucher που τα ονομάζει όλα “pass”;
Ακούμε συνεχώς για “fuel pass”, για “power pass”, για “food-pass” και πολλά άλλα που μπήκαν στις ζωές μας.
Και γιατί η ίδια ορολογία χρησιμοποιήθηκε στην διάρκεια της υγειονομικής κρίσης με το Covid-pass;
Γιατί η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα – λαγός στον πλανήτη που από την συμβατική ταυτότητα, “πήδηξε” την πλαστική ταυτότητα με chip που έχουν άλλες χώρες και πήγε απευθείας στην Ψηφιακή Ταυτότητα στο κινητό;
Γιατί οι γέροντες μας “αποτρέπουν από το να πάρουμε αυτήν την ταυτότητα;
Τι κακό έχει; Μήπως υπάρχει κάποια παγίδα από πίσω;
“Να κρατήσετε τις παλιές ταυτότητες, να ξεσηκωθείτε, αν θελήσουν να σας δώσουν τέτοια ταυτότητα.
Να μην την πάρετε, γιατί αυτή θα έχει σχέση με το σφράγισμα”.
Είχε πει ο Άγιος Παΐσιος για τις ταυτότητες (βιβλίο Σημεία των Καιρών).
Και φυσικά πολλά άλλα ερωτήματα, που θα δούμε στην πορεία λύνοντας τους γρίφους και προβλέποντας το πιθανό μέλλον μας.
Ας αρχίσουμε λοιπόν, απαντώντας σε σημαντικά ερωτήματα.
Τι είναι το smartphone;
Είναι μια συσκευή, η οποία συνδυαστικά με το ίντερνετ μας βοηθά, να επικοινωνούμε με τους συνανθρώπους μας και να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη.
Αυτό είναι το “αθώο” κομμάτι του ορισμού.
Είναι απαραίτητο στις ζωές μας σήμερα;
Φαίνεται πως δεχτήκαμε ως απαραίτητο, αν κρίνει κανείς από το γεγονός πως όλοι οι άνθρωποι του δυτικού κόσμου σήμερα από την ηλικία των 12 ετών και πάνω, έχουν από ένα
συνεχώς μαζί τους, από την ώρα που ξυπνούν μέχρι την ώρα που κλείνουν τα μάτια τους το βράδυ.
Προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν ενήλικα χωρίς κινητό.
Πως λειτουργεί το κινητό;
Το κινητό για να λειτουργήσει, χρησιμοποιεί ένα τσιπάκι υψηλής τεχνολογίας.
Και συμπερασματικά, όλοι οι άνθρωποι, έχουμε ένα τσιπάκι υψηλής τεχνολογίας “Μέσα στην Παλάμη μας” όλη μέρα, ότι και να κάνουμε, όπου και να πάμε.
Έχει γίνει κομμάτι του εαυτού μας.
Τι μπορεί να κάνει αυτό το τσιπάκι;
Αναμφίβολα, μπορεί να γνωρίζει την τοποθεσία που βρισκόμαστε με απόλυτη ακρίβεια.
Ξέρει ακριβώς τι πληκτρολογούμε και σε ποιον.
Μπορεί να ακούει τι λέμε.
Και γνωρίζει με ποιον είμαστε κάθε στιγμή, αφού φαίνεται η ακριβής θέση και των δύο.
Οι δυνατότητες του, χρησιμοποιούνται με την “θέληση μας” από διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και λοιπά.
Γιατί τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι δωρεάν;
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, φαίνεται πως είναι δωρεάν, γιατί το κέρδος τους βγαίνει εμμέσως, από τις πληροφορίες που τους επιτρέπουμε να γνωρίζουν για εμάς.
Στην ουσία, το προϊόν τους, είμαστε εμείς.
Ο σκοπός τους, είναι, με τη χρήση των πληροφοριών για εμάς, να μας δείξουν την κατάλληλη διαφήμιση για να αγοράσουμε αυτό που πουλάνε οι πελάτες τους. Μέχρι εδώ ακούγεται απλό.
Οι πραγματικοί πελάτες τους, είναι οι “Εταιρίες” και όσοι άλλοι έχουν πρόσβαση στα data μας.
Εμείς “είμαστε τα data”, δηλαδή αυτό που “έχει αξία”.
Γνωρίζουν τις συνήθειες μας, γνωρίζουν τι λέμε, γνωρίζουν πως αντιδρούμε, γνωρίζουν τις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις μας, γνωρίζουν τα πάντα για εμάς, μέσα από διάφορους αλγορίθμους.
Αλλά στην ουσία μας γνωρίζουν καλύτερα από ότι εμείς γνωρίζουμε τον εαυτό μας, διότι η δουλειά τους είναι να προβλέπουν κάθε επόμενη κίνηση μας.
Έτσι μας κρατούν δέσμιους και εθισμένους και μας προτρέπουν να πάρουμε “τις αποφάσεις που θέλουν”.
Πως μας κρατούν εθισμένους στην οθόνη;
Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν πως τα social media είναι ένα απλό εργαλείο που μας διευκολύνει τις ζωές και μπορούμε να το ελέγχουμε.
Λάθος.
Εργαλείο, είναι “κάτι” το οποίο βρίσκεται “εκεί” για να το χρησιμοποιήσουμε εμείς ως χειριστές με δικιά μας πρωτοβουλία “όποτε το χρειαστούμε”.
Έτσι ελέγχουμε τη “χρήση” ενός εργαλείου. Σύμφωνα με τις ανάγκες μας.
Τα social media δεν είναι εργαλείο, διότι απαιτεί πράγματα από εσένα συνεχώς, σε σαγηνεύει, σε προκαλεί, σε ελέγχει με σκοπό να σε κρατά απασχολημένο.
Τα social media δεν είναι “εργαλείο” αλλά εμείς είμαστε τα “εργαλεία” του, αφού καταφέρνει πολύ αποτελεσματικά να μας χειραγωγεί και να μας κρατά εθισμένους.
Τα social media μας αναγκάζουν να παρουσιάσουμε έναν “καλύτερο εαυτό” για να γίνουμε αρεστοί στο ευρύ κοινό μας το οποίο ονομάζουν φίλους μας ή “ακολούθους”.
Μας τσαλαπατά την “αυτοεκτίμηση μας” διότι δεν μας αφήνει ποτέ ελεύθερους να είμαστε απλώς “ευχαριστημένοι”.
Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι κάθε φορά που θα ανεβάσουμε κάτι. Και κάθε φορά ανεβάζουμε κάτι, γιατί είμαστε εθισμένοι σαν ναρκομανείς.
Είναι οι χημικές διεργασίες μέσα στο σώμα μας που μας κάνουν να είμαστε έτσι και δεν μπορούμε να το ελέγξουμε.
Αυτό το έχουν παραδεχτεί, ακόμη και άνθρωποι που ήταν στελέχη, ακόμη και πρόεδροι στις ίδιες της εταιρίες των social media.
Είναι ένα κόλπο, πολύ καλά στημένο που βασίζεται πάνω στην θεωρία παιγνίων.
Δύο πολύ ωραία ντοκιμαντέρ που σας προτείνω να δείτε, είναι το Social Dilemma και το The Great Hack, από Netflix.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου