Καί ὁ ἱερέας προηγεῖται μέ τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ καί μετά παίρνει τήν διδασκαλία γιά νά μεταδώσει λόγο καί πνευματική ζωή. Πρῶτα προσφέρει τήν ἀγκάλη τοῦ Θεοῦ καί τοῦ στρώνει τραπέζι μέ τόν Μόσχο τόν σιτευτό, πού εἶναι ὁ Χριστός θυσιασμένος στήν Ἁγία Τράπεζα. Ὁ Χριστός ὡς Θυσία Ἄμωμος προσφέρεται γιά ὅλους τούς πιστούς καί ἐν μετανοίᾳ χριστιανούς. Τό ἔκανε γιά ὅλο τόν κόσμο καί τό κάνει καί γιά τόν κάθε ἁμαρτωλό μετανοοῦντα ξεχωριστά. Εἶναι ὁ Πατέρας ὅλων καί ὁ πατέρας ὁ προσωπικός ὁ δικός μου. Στήν πρώτη συγκλονιστική μετάνοια τοῦ ἀνθρώπου καί στήν ἐπιστροφή του στό μαντρί τοῦ Θεοῦ ὁ ἱερέας τοῦ στρώνει τό τραπέζι χωρίς λόγια πολλά καί ὁλοκληρώνει τό Μυστήριο τῆς Μετανοίας τοῦ ἁμαρτωλοῦ μέ τό νά τόν ἐντάξει στό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ μέ τήν Θεία Κοινωνία, πού εἶναι ἡ Ἐκκλησία Του. Δέν μπερδεύεται οὔτε καί βυθίζεται στόν φόβο τῶν κανόνων, ἀλλά στήν φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ. Ἔχει μπροστά του δρόμο γιά νά κανονίσει καί νά ἐπιβάλει ἐπιτίμια, ὅταν πλέον γίνει ζωντανό μέλος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κυρίου. Ἕναν μετανοοῦντα καί ἐπιστρέφοντα τόν δεχόμαστε μέ τήν ἀγάπη πού σημαίνει δύο πράγματα, τή χαρά τῆς ἐπιστροφῆς του καί τήν πρόσκληση στό τραπέζι τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστός μᾶς μεταφέρει σέ δύο εἰκόνες. Ἡ μία εἶναι ἡ χαρά τῶν ἀγγέλων στόν οὐρανό μέ ἕναν μετανοοῦντα καί ἡ δεύτερη, ὅταν ὁ ἴδιος στέκεται στήν πόρτα τῆς κάθε ψυχῆς καί κρούει καί σέ ὅποιον Τοῦ ἀνοίξει εἰσέρχεται γιά νά συνδειπνήσει μαζί του καί νά χαρεῖ . Στήν πρώτη ἐξομολόγηση ἑνός ἁμαρτωλοῦ ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι ἡ γλυκυτάτη ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ πού ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ σφαγιάζεται, γίνεται Θύτης καί Θύμα, συντρώγει καί εὐφραίνεται μέ τήν ἐπιστροφή τοῦ ἀσώτου σέ μιά οὐράνια πανήγυρη ἀγγέλων, τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ὁ μεγάλος ἀδελφός τῆς παραβολῆς ἀντέδρασε μέ ἔντονη μιζέρια καί γκρίνια, ἐπειδή ὁ πατέρας ἔκανε τράπεζα χαρᾶς μέ τόν ἐρχομό τοῦ ἀδελφοῦ του. Εἶναι ἡ φαρισαϊκή νοοτροπία πολλῶν πού θεωροῦν ἁγίους τούς ἑαυτούς τους καί κρίνουν τούς πάντες γιά τίς ἁμαρτίες τους καί κατακρίνουν τούς ἱερεῖς πού μέ ἀγάπη θάλπουν τούς μετανοοῦντες καί τούς ἐντάσσουν στήν ποίμνη τοῦ Χριστοῦ. Δύσκολος φαρισαϊσμός κρύβεται καί σέ κάποιους ἱερεῖς πού τούς μετανοοῦντες τούς περνᾶνε ἀπό σκληρό κόσκινο κανόνων καί τούς ἀποκλείουν χρόνους καί καιρούς ἀπό τήν Θεία Κοινωνία, λές καί πρέπει νά πληρώσουν μέ τιμωρία τίς ἁμαρτίες τους, καί μάλιστα μέ τήν ἀπομάκρυνση ἀπό τήν Θεία Κοινωνία. Καί γίνεται τό Ποτήριον τῆς ζωῆς τρόπος τιμωρίας. Κι ἄν ἔσκυβε μέσα στήν καρδιά τοῦ μετανοοῦντος, θά ἔβλεπε κανείς τόν μαρασμό καί τήν ἀπελπισία του καί θά ἄκουγε νά μονολογεῖ πώς τόσα χρόνια ζοῦσε σέ μιά αὐτοτιμωρία καί φυγή φόβου ἀπό τόν Θεό καί τώρα πού πλησίασε ζεῖ τήν ἀπέλπιδα τιμωρία καί ἀποπομπή ἀπό τήν Θεία Κοινωνία, τό φάρμακο τῆς ἀθανασίας καί τή χαρά τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος. Ὁ Κύριός μας ὁ Ἰησοῦς Χριστός, πού καταδέχτηκε νά εἰσέλθει στό σπίτι τοῦ Ζακχαίου καί νά συμφάγει μαζί του, δέν καταδέχεται νά ἀνακλιθεῖ στόν Μυστικό Δεῖπνο μέ τόν μετανοημένο ἀδελφό;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου