Σάββατο 9 Αυγούστου 2025

Τι είναι το «ευαγγέλιο της ευημερίας» ;


Ο Θεός, θέλει να είσαι πλούσιος και υγιής, όμως
δεν μπορεί να σε ευλογήσει αν πρώτα δεν στείλεις χρήματα

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ;

Η διδασκαλία της ευημερίας — ή αλλιώς «ευαγγέλιο της ευημερίας» — αποτελεί μια παρεκκλίνουσα διδασκαλία, η οποία προωθείται κατά κύριο λόγο από το κίνημα της «Πίστης του Λόγου» (Word-Faith movement). Πρόκειται για μια απάτη.

Να πώς παρουσιάζεται το «ευαγγέλιο της ευημερίας»: Ο Θεός, λένε, θέλει να είσαι πλούσιος και υγιής, όμως δεν μπορεί να σε ευλογήσει αν πρώτα δεν στείλεις χρήματα (γνωστά και ως «προσφορά πίστης» ή seed-faith offering) στον τηλευαγγελιστή που σου αποκαλύπτει αυτό το «μυστικό».

Αυτή η τακτική τελειοποιήθηκε από τους Όραλ Ρόμπερτς (Oral Roberts), Κένεθ Κόουπλαντ (Kenneth Copeland), Μέριλιν Χίκι (Marilyn Hickey), Μπένι Χιν (Benny Hinn), τον εκλιπόντα Πολ Κράουτς και τη σύζυγό του Τζαν (ιδρυτές του Trinity Broadcasting Network), τον Κρέφλο Ντάλαρ (Creflo Dollar), την Εκκλησία του Βασιλείου του Θεού (Universal Church of the Kingdom of God) και άλλους.

Η μάχη του Κεφαλόβρυσου (8/9 Αυγούστου 1823) και ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη


Βρισκόμαστε στον τρίτο χρόνο της Επανάστασης, που άναψε πια σ’ όλη την Ελλάδα, μαζί δυστυχώς με τις εμφύλιες διαμάχες των Ελλήνων. Στις αρχές του 1823 έχουμε για την Ευρυτανία το θρίαμβο του Καραϊσκάκη με την εξολοθρευτική για τους Τούρκους «μάχη της Κορομηλιάς» στον Άη Βλάση, της Ευρυτανίας τότε. Το 1823 παρουσιάζεται μια γενική δραστηριότητα και οργανωμένες εξορμήσεις των Τούρκων σε ξηρά και θάλασσα, ενώ οι Έλληνες απασχολούμενοι με τις εσωτερικές τους διαφορές, δεν έχουν να παρουσιάσουν παρά άκαρπες ή ασήμαντες παρουσίες.

Οι Τούρκοι νοιώθουν τότε την ανάγκη να ξεκαθαρίσουν τη Δυτική Στερεά και ολόκληρη τη Ρούμελη στέλνοντας εκεί τις πολυάριθμες στρατιωτικές τους δυνάμεις. Έτσι, το καλοκαίρι του 1823 ο Μουσταής πασάς της Σκόντρας άρχισε να κατεβαίνει με κατεύθυνση προς το Μοριά για να καταπνίξει την επανάσταση. Ο πασάς καθώς έμπαινε σχεδόν ανενόχλητος στα Άγραφα, ειδοποιούσε και υποσχόταν συγχώρεση σε όλους τους καπεταναίους εκτός από τον «άσι – Μάρκ», τον αντάρτη Μάρκο Μπότσαρη.

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων Λαυρεντίου Aρχιδιακόνου, Ξύστου Πάπα Pώμης και Iππολύτου (10 Αυγούστου)

Εις τον Λαυρέντιον
Tον Λαυρέντιον λάβρακα Xριστού λέγω,
Eπ’ εσχάρας άνθραξιν εξωπτημένον.

Εις τον Ξύστον
Tέλους αθλητών και κλέους τυχείν θέλων,
Ήθλησας άθλον Ξύστε τον διά ξίφους.

Εις τον Ιππόλυτον
Tον Iππόλυτον ιπποδέσμιον βλέπω,
Eναντίον πάσχοντα τη κλήσει πάθος.

Ώπτησαν δεκάτη Λαυρέντιον ηΰτε ιχθύν.


Μαρτύριο Ιερομάρτυρος Ξύστου.
 Τοιχογραφία του 1547 μ.Χ. στην Ιερά Μονή Διονυσίου (Άγιον Όρος)

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους καιρούς του βασιλέως Δεκίου εν έτει σν΄ [250]. Kαι ο μεν Άγιος Ξύστος, ήτον από τας Aθήνας, εις τας οποίας εδιδάχθη τα μαθήματα της φιλοσοφίας. Πηγαίνωντας δε εις την Pώμην, εχειροτονήθη Eπίσκοπος, αφ’ ου εμαρτύρησεν ο Άγιος Στέφανος ο Πάπας της Pώμης1. Eπειδή δε τότε εκοιλοπόνει να γεννηθή ο κατά των Xριστιανών διωγμός, διά τούτο επρόσταξεν ο Άγιος Ξύστος τον Aρχιδιάκονόν του Άγιον Λαυρέντιον, να οικονομήση τα σκεύη της Eκκλησίας της Pώμης, ο δε θείος Λαυρέντιος εμοίρασε ταύτα εις τους πτωχούς. Όταν λοιπόν ο Δέκιος εγύρισεν από την Περσίαν, εφέρθη έμπροσθεν αυτού ο Άγιος Ξύστος. Kαι επειδή δεν επείσθη να αρνηθή τον Xριστόν, αλλά ωμολόγησεν αυτόν παρρησία Θεόν αληθινόν και Δημιουργόν του παντός, απεκεφαλίσθη, και έλαβεν ο αοίδιμος του μαρτυρίου τον στέφανον. Έπειτα εφέρθη έμπροσθέν του και ο Aρχιδιάκονος Λαυρέντιος, από τον οποίον εζήτει ο Δέκιος χρεωστικώς, να λάβη τα σκεύη και άσπρα της Eκκλησίας. Όθεν ο Άγιος εζήτησεν αμάξια, πέρνωντας δε αυτά, εστοίβασεν επάνω τους πτωχούς και κουτζούς και μισερούς εκείνους, εις τους οποίους εμοίρασε τα άσπρα, και έφερεν αυτούς εις τον βασιλέα. O δε βασιλεύς βλέπωντας αυτούς, εθυμώθη, και επρόσταξε να δείρουν τον Άγιον δυνατά, έπειτα έβαλεν αυτόν εις την φυλακήν. Eκεί δε ο Άγιος ευρισκόμενος, ιάτρευεν όλους τους ασθενείς, οπού επήγαιναν προς αυτόν. Bλέπωντας δε τας ιατρείας ταύτας ο τριβούνος Kαλλίνικος, ο οποίος ήτον επιστάτης εις την φυλακήν, επίστευσεν εις τον Xριστόν και εβαπτίσθη.

«Φύγε, Καλλίνικε, μας καις, μας στραβώνεις, άσε μας ήσυχους, φύγεεε…»


…Ο μακαριστός Ιάκωβος πριν γίνει μητροπολίτης Αργολίδος, υπηρέτησε ως Ιεροκήρυκας στην Άρτα. Μάλιστα είχε αποσπάσει τον σεβασμό όλων και ήταν μια σημαντική εκκλησιαστική προσωπικότητα στην πόλη της Άρτας αλλά και ολόκληρη την περιφέρεια.

Ο Ιάκωβος, ο οποίος υπεραγαπούσε τον Άγιο Καλλίνικο όπως και ο Καλλίνικος εκείνον, συνοδευόμενος πάντοτε από τον Διάκονο κατ’ αρχάς και έπειτα Πρεσβύτερο π. Ιγνάτιο, (μετέπειτα Μητροπολίτη Άρτης), περνούσαν από την Έδεσσα πηγαίνοντας ή ερχόμενοι από το Άγιον Όρος.

Ο μακαριστός Ιάκωβος ως Ιεροκήρυκας τηλεφωνούσε συχνά στον Άγιο Καλλίνικο, τον ρωτούσε διάφορα θέματα και ζητούσε την ευχή του, όταν άρχιζε τα απογευματινά κηρύγματα. Ο Άγιος Καλλίνικος μάλιστα έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον, προκειμένου να προωθηθεί ο Ιάκωβος σε Μητροπολίτη.

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2025

Εννέα σκέψεις από το κρεβάτι του πόνου, ενός αγίου θεραπευτή: Άγιος Καλλίνικος Εδέσσης


Άγιος Καλλίνικος Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας – 
Εορτάζει στις 8 Αυγούστου

Ο Μητροπολίτης Εδέσσης Καλλίνικος είναι ένας σύγχρονος άγιος, γνωστός από την εν ζωή του ως ασκητής ιεράρχης με αγνό βίο.

Κατά τη μύησή του στον μοναχισμό επέλεξε το όνομα «Καλλίνικος» γιατί ήθελε να ακολουθήσει τους «καλούς νικητές μάρτυρες» (στα ελληνικά Καλλίνικος σημαίνει «καλός κατακτητής»). Η επιλογή του ήταν προφητική, αφού ο άγιος πέρασε από μια αρρώστια που τον κράτησε κατάκοιτο, αλλά που του έφερε την κάθαρση της ψυχής που ήθελε.

Διαγνώστηκε με καρκινικό όγκο στον εγκέφαλο γύρω στα 65 του. Περνώντας μια εγχείρηση προετοιμάστηκε ψυχικά μέσα από μια γενική ομολογία την οποία ονόμασε «λουτρό καθαρισμού».

ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΤΘΙΑΣ: Ο ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΔΟΤΗ ΜΑΘΗΤΗ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

Ο Κύριός μας κάλεσε δώδεκα άνδρες για να σχηματίσει την ομάδα των αποστόλων, οι οποίοι έμελλαν να συνεχίσουν το απολυτρωτικό Του έργο. Ο αριθμός δώδεκα δεν είναι τυχαίος, αλλά έχει βαθύτατο συμβολισμό. Στους Εβραίους ο χρόνος είχε δώδεκα μήνες και το ημερονύκτιο δώδεκα ώρες (Ιωαν.11,9), συμβολίζοντας την πληρότητα του χρόνου. Ο Ιακώβ - Ισραήλ, είχε δώδεκα παιδιά (Γεν.35,22 – 27). Το Ισραήλ αποτελούνταν από δώδεκα φυλές (Γεν.49,28). Αλλά και Ο Χριστός κάλεσε ως μαθητές Του δώδεκα άνδρες (Ματθ.10,1). Μάλιστα τους προμήνυσε ότι στη βασιλεία Του θα στηθούν δώδεκα θρόνοι, να καθίσουν οι δώδεκα μαθητές Του να κρίνουν τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ (Ματθ.19,28.Λουκ.22,30.Αποκ.5,10).

Ο παλιός Ισραήλ αποτελούνταν από τις δώδεκα φυλές, των αντίστοιχων δώδεκα γιων του Ιακώβ, ο οποίος είχε λάβει από το Θεό την προσηγορία Ισραήλ (Γεν.28.10). Αλλά η αποστολή του παλιού Ισραήλ έληξε, με την περάτωση του επί γης σωτηριώδους έργου του Χριστού. Επάνω στον φρικτό Γολγοθά συνήφθη η νέα και αιώνια διαθήκη μεταξύ του Θεού και ανθρώπου με το Αίμα του Χριστού, θέτοντας τέλος στην παλιά διαθήκη, η οποία είχε συναφθεί στο Σινά (Εβρ.8,6). Τη θέση του παλιού Ισραήλ πήρε πια ο νέος Ισραήλ του Θεού, ο νέος λαός του Θεού της χάριτος, η Εκκλησία, η οποία συμπεριλαμβάνει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Έτσι έπρεπε να αντιπροσωπευτεί από αντίστοιχους σε αριθμό αποστόλους.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ!


Ο κ. Σπύρος που με πλησίασε, γνωστός ενορίτης και φίλος από παλιά, Κερκυραίος την καταγωγή με ξεχωριστή καύχηση για τον άγιο του νησιού του, του οποίου έφερε και το όνομα, ήταν ελαφρώς αναστατωμένος. Μου έθεσε το θέμα κοφτά από την αρχή: «Πάτερ, ήλθε η κόρη μου με τα παιδιά της να μας δει, εμένα και τη μάνα της, κι έφερε και τα δύο εγγονάκια μας μαζί. Ο μεγαλύτερος, ο Σπυράκος, εννέα χρονών τώρα, με έφερε όμως σε δύσκολη θέση, όταν με ρώτησε αν θα πάνε στην κόλαση οι περισσότεροι άνθρωποι. “Πώς κι έτσι, βρε Σπύρο;” του είπα παραξενεμένος. “Ποιος σου είπε τέτοια πράγματα;” “Ο παπάς της ενορίας μας, παππού. Την προηγουμένη Κυριακή που βγήκε να μιλήσει στη Λειτουργία, μας είπε ότι αν δεν είμαστε άνθρωποι του Θεού, αν συνεχώς δεν προσευχόμαστε και δεν ερχόμαστε στην Εκκλησία, ο Θεός θα μας τιμωρήσει και θα μας πάει στην κόλαση!”»

Πραιτωριανοὶ τοῦ συστήματος ...;; Βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως...;; Ἐγκύκλιος Γ.Ε.ΕΘ.Α. περὶ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.), ψηφιακῆς ταυτότητας (Ψ.Τ.).

Ἁγιορείτικη Κελλιώτικη Φωνή

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 14//27.7.2025.

Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος. Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου.


Βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως...;;


Σύμφωνα μὲ ἐπίσημη ἐγκύκλιο* τοῦ Γ.Ε.ΕΘ.Α. περὶ ψηφιακῆς ταυτότητος καὶ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.) στὸ στρατιωτικὸ προσωπικὸ καὶ στελέχη τῶν ἐνόπλων δυνάμεων, βγάζουμε κάποια συμπεράσματα ποὺ μᾶς ὁδηγοῦν σὲ εὔλογα ἐρωτήματα...

Ὡς Ἁγιορεῖτες Πατέρες, πολλάκις, μᾶς ζητεῖται νὰ παράσχουμε συμβουλευτικῶς τὴν πνευματική μας βοήθεια πρὸς πλῆθος εὐσεβῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν περὶ τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ καὶ τῆς ψηφιακῆς ταυτότητος.

Γνωρίζουμε ὅτι ἡ ἔννομη τάξις (διὰ τῆς ὑποτιθέμενης εὐνομίας....βασική προϋπόθεση τῆς Δημοκρατίας), μέσῳ τῆς ἑκάστοτε Ἑλληνικῆς κυβερνήσεως ἀποδέχεται τὸν κάθε Ἕλληνα, Ἑλληνίδα πολίτη στὸ ὕψιστο δικαίωμα τῆς ψηφοφορίας -ἐθνικῆς, τοπικῆς- ἐκλογῆς κυβερνήσεως νὰ εἰσέρχεται στὰ ἐκλογικὰ κέντρα μὲ ταυτοποίηση προσώπου μέσῳ τῶν κάτωθι πρακτικῶν:

Αν συμβεί να τα χάσουμε όλα...


Για να μην εμποδίζεται το έργο της σωτηρίας μας από τα επίγεια αγαθά, πρέπει να έχουμε υπόψη μας και να πράττουμε τα ακόλουθα:

Πρώτον, για την απόκτηση χρημάτων ή άλλων υλικών πραγμάτων, δεν πρέπει ποτέ να αδικούμε τον πλησίον και, γενικότερα, να χρησιμοποιούμε παράνομα και αθέμιτα μέσα, δολερά τεχνάσματα, απάτες και ψεύδη. Γιατί ο Θεός μισεί την αδικία (Ψαλμ. 44:8· Εβρ. 1:9) και τιμωρεί, αργά ή γρήγορα, όλους όσοι αδικούν. «Θα σηκωθεί ο Κύριος», λέει η Γραφή, «και θα αποδώσει τη δίκαιη ανταπόδοση σ’ αυτούς που αδικούν. Στο κεφάλι τους θα πέσουν οι αδικίες που έκαναν. Επειδή αδίκησαν τους αγαθούς ανθρώπους, θα θανατωθούν. Φοβερή κρίση θα αφανίσει τους ασεβείς» (Σοφ. Σειρ. 17:23· Παροιμ. 1:32). Σωστά, λοιπόν, αποφαίνεται ο ψαλμωδός πως «όποιος αγαπάει την αδικία, μισεί την ψυχή του» (Ψαλμ. 10:5). Γι’ αυτό ας αποκτάμε υλικά αγαθά μόνο με νόμιμα μέσα, με τρόπους δηλαδή που επιτρέπονται τόσο από το νόμο του Θεού όσο και από το νόμο της πολιτείας, όπως είναι, κυρίως, η εργασία, ο τίμιος προσωπικός κόπος. Η εργασία, άλλωστε, περιλαμβάνεται στις εντολές τόσο της Παλαιάς Διαθήκης (Γεν. 2:15 και 3:23· Εξ. 20:9-11) όσο και της Καινής (Πραξ. 20:35· Εφ. 4:28).

Σχεδιάζουν περιορισμό της ελευθερίας του λόγου και της θρησκευτικής ελευθερίας. Αποκαλύψεις-βόμβα του ομοτίμου καθηγητου Νομικης Νίκου Αλιβιζάτου γιά νομοσχέδια του υπουργου Δικαιοσύνης Φλωρίδη


Σέ ποιούς περιορισμούς της ελευθερίας του λόγου καί της εκφράσεως μπορει νά προσανατολίζεται τό Υπουργειο Δικαιοσύνης; Μπορει νά στοχοποιηθει καί ελευθερία θρησκευτικης εκφράσεως; Πράγματι ανησυχία προκαλουν οι αποκαλύψεις του συνταγματολόγου κ. Νίκου Αλιβιζάτου. Ο ομότιμος καθηγητής Νομικης του ΕΚΠΑ ασκωντας κριτική στήν Κυβέρνηση γιά τίς μεθοδεύσεις της στήν Βουλή μέ τήν επιστολική ψηφο εκφράζει καί άλλες ανησυχίες γιά τούς περιορισμούς πού απεργάζεται ο κ. Φλωρίδης. Σέ μιάν αποστροφή του άρθρου του ο κ. Αλιβιζατος αναφέρει:

«Κάποια νομοσχέδια, εξ άλλου, πού κυκλοφορουν τελευταια, όπως αυτό πού ζητει από τούς θρησκευόμενους χρηστες του διαδικτύου νά αναρτουν τό θρήσκευμά τους, ή τό άλλο πού απειλει μέ κλείσιμο εφημερίδες, ύστερα από καταδίκες, ειναι σοβαρώτερες ενδείξεις γιά τό που οδηγει τά πράγματα. Ακραιο παράδειγμα: η απαξίωση αμετάκλητων αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως αυτές γιά τόν ΝΟΚ καί τά αντισυνταγματικά bonus».

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Καλλινίκου Επισκόπου Εδέσσης (8 Αυγούστου)

Τὸν Καλλίνικον τιμῶμεν τῆς Ἐδέσσης,
Ἐπίσκοπον ἅγιον πνευματοφόρον.



Άγιος Καλλίνικος Εδέσσης

Ο εν αγίοις Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Καλλίνικος (κατά κόσμον Δημήτριος) Πούλος γεννήθηκε στο χωριό Σιταράλωνα Αγρινίου στις 26 Ιανουαρίου 1919 μ.Χ. από ευσεβείς γονείς, τον Γεώργιο και την Αικατερίνη. Ο παππούς του, Πατήρ Αθανάσιος και η γιαγιά του, Πρεσβυτέρα Σπυριδούλα, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανατροφή του.

Αποφοίτησε από το Γυμνάσιο Θερμού με άριστες επιδόσεις και εισήχθη στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1942 μ.Χ. αρίστευσε στις πτυχιακές εξετάσεις με προοπτικές πανεπιστημιακής προωθήσεως. Η περιγραφή του συμφοιτητού του, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Κρήτης Τιμοθέου, κάνει λόγο για το ότι τα δύσκολα εκείνα χρόνια της Κατοχής διάβαζαν μαζί το Ευαγγέλιο στο Ζάππειο και αναζητούσαν να επικοινωνήσουν με έναν ασκητή κοντά στην Αθήνα, για να μάθουν στην πράξη την πνευματική ζωή. Κατά την ομολογία του μακαριστού ευσεβούς και φιλοκαλικού θεολόγου Βασιλείου Μουστάκη, στον συμφοιτητή του Δημήτριο Πούλο «ἔβλεπες τόν ἀσκητικό ἄνθρωπο, μέ ὅλα τά σημάδια πάνω του τῆς τέλειας ἀφοσίωσης στόν Κύριο» και ήταν από τότε «ἕνα ἄκακο πρόβατο τοῦ Χριστοῦ», που επιδιδόταν στην «προσευχή καί στίς ἀγαθοεργίες» και «ἦταν μιά τόσο ὡραία ψυχή».

Η Παναγία Οδηγήτρια επέλεξε μόνη της τη μόνιμή της εγκατάσταση!


Για την εικόνα της Παναγίας της Οδηγητρίας διηγούνται τα ακόλουθα στις ιερές μονές Ξενοφώντος και Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους.

Η Θεομητορική αυτή εικόνα βρισκόταν από απομνημονεύτων χρόνων εντός του Καθολικού (του κεντρικού ναού) της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, επί της κολώνας του αριστερού χορού.

Το 1730, όμως, κατά παράδοξο τρόπο, ενώ ο ναός ήταν κλειδωμένος, η εικόνα εξαφανίστηκε από την Μονή και για τον λόγο αυτό οι Βατοπαιδινοί Πατέρες το θεώρησαν αυτό ως ιεροσυλία.

Και ενώ άρχισαν να την αναζητούν εντός του χώρου της Ιεράς Μονής, ξαφνικά έμαθαν, ότι η εικόνα βρέθηκε στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, η οποία απέχει τρεις ώρες με τα πόδια από τη Μονή Βατοπαιδίου. Χωρίς καμιά καθυστέρηση, οι Βατοπαιδινοί μοναχοί έστειλαν ανθρώπους να μεταφέρουν πίσω την εικόνα.

ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΣΕ ΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΣΟΥ ΦΩΝΑΖΩ!


«Ἀπορήσας ἐκ πάντων, ὀδυνηρῶς κράζω σοι· πρόφθασον θερμὴ προστασία, καὶ σὴν βοήθειαν, δός μοι τῷ δούλῳ σου, τῷ ταπεινῷ καὶ ἀθλίῳ, τῷ τὴν σὴν ἀντίληψιν ἐπιζητοῦντι θερμῶς» (γ΄ ωδή Μεγ. Παρακλ. Κανόνος).

Σε όλα βρήκα αδιέξοδο, γι’ αυτό με οδύνη σου φωνάζω: πρόφθασε, (Παναγία), Συ που είσαι η θερμή προστασία, και δώσε τη βοήθειά σου σ’ εμένα το δούλο σου, που είμαι ταπεινός και άθλιος και που επιζητώ με ζήλο τη δική σου ενίσχυση.

Στους παραπάνω στίχους του βασιλιά ποιητή – και όχι μόνο σ’ αυτούς - ο τόνος είναι δραματικός, γιατί ο ποιητής, εκπροσωπώντας σύνολο τον πιστό λαό, αποτυπώνει μία μεγάλη αλήθεια: ο άνθρωπος όπου κι αν στραφεί στον κόσμο τούτο, για να βρει τη χαρά και το νόημα της ζωής, χωρίς Χριστό, προσκρούει σε αδιέξοδο. Είτε άνθρωποι είτε χρήματα είτε διασκεδάσεις είτε οτιδήποτε άλλο, στο τέλος όλα αυτά αφήνουν τη στυφή γεύση του ανικανοποίητου της καρδιάς. Ο υμνογράφος λοιπόν γίνεται εκφραστής αυτής της αλγούσας και οδυνωμένης καρδιάς του ανθρώπου, που παντού συναντά το αδιέξοδο. «Απορήσας εκ πάντων οδυνηρώς κράζω σοι…».

Ο Θεός θέλει την αμφιβολία


Το γεγονός της αμφιβολίας για την ανυπαρξία ή την ύπαρξη του Θεού, ανεξάρτητα από την μορφή που έπαιρνε και την ποιότητα που είχε όταν εκφραζόταν από άπιστο ή πιστό, κράτησε και κρατά ζωντανή τη συζήτηση για το ερώτημα της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας του Θεού.

Η πιο συνηθισμένη άποψη πάνω στο πολυσύνθετο αυτό πρόβλημα, που ακούγεται συχνά και από τις δύο παρατάξεις είναι η απαίτηση για μια απόδειξη της ύπαρξης του Θεού. Ο «αμφισβητίας» βάζει ως προϋπόθεση για να πιστέψει στο Θεό την απόδειξη της ύπαρξής Του. Από την άλλη μεριά ο πιστός, παλεύοντας με το «πρόσθες ημίν πίστιν», ζητεί με τον τρόπο του μια μεγαλύτερη βεβαίωση για την πίστη του. 

Έτσι “χτίζουν” την ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΤΑΓΗ των ΠΑΙΔΙΩΝ! Smartphones, EUDI και ο ΕΛΕΓΧΟΣ της Νεολαίας


Σήμερα θέλω να μιλήσουμε για κάτι που αγγίζει κάθε ελληνική οικογένεια, κάθε γονιό, κάθε σχολείο: την ανεξέλεγκτη εξάπλωση των smartphones στα χέρια μικρών παιδιών και την καταστροφική επίδρασή τους στην ψυχική υγεία της νέας γενιάς. Δεν πρόκειται για υπερβολή ούτε για «τρομολαγνεία». Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα, και ήρθε η ώρα να τα αντιμετωπίσουμε με τη σοβαρότητα που απαιτείται.

Μια πρόσφατη παγκόσμια μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Journal of Human Development and Capabilities, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που πολλοί από εμάς διαισθανόμασταν βλέποντας την καθημερινότητα των παιδιών μας: όσο νωρίτερα εκτίθενται σε smartphone, τόσο πιο ευάλωτα γίνονται στην ενήλικη ζωή τους. Δεν είναι απλώς θέμα “κακής συνήθειας” ή “ψηφιακής εξάρτησης”. Είναι βαθιά ψυχολογική φθορά.

«Θα είσαι σαν τον Θεό»: Το Ψεύτικο Ευαγγέλιο του Μεταανθρωπισμού


Ο αγώνας για τη συγχώνευση του ανθρώπου με τη μηχανή δεν περιορίζεται πλέον στις σελίδες της επιστημονικής φαντασίας. Ξεδιπλώνεται αυτή τη στιγμή – σε βιοτεχνολογικά εργαστήρια, αίθουσες συνεδριάσεων και κύκλους της ελίτ της τεχνολογίας – με μια πεποίθηση που αγγίζει τα όρια του θρησκευτικού ζήλου. Το νέο ευαγγέλιο είναι σαφές: η ανθρωπότητα είναι συντετριμμένη, ο θάνατος είναι ο εχθρός και η σωτηρία θα έρθει μέσω του πυριτίου, όχι της Αγίας Γραφής.

Σε αυτό το ευαγγέλιο, δεν μετανοείς. Αναβαθμίζεσαι.
Δεν περιμένεις την ανάσταση. Ανεβάζεις.
Δεν ακολουθείς τον Θεό. Γίνεσαι Αυτός.

Σε μια πρόσφατη συζήτηση στο Interesting Times, ο δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας Peter Thiel εξέφρασε αυτό που πιστεύουν πλέον πολλοί στη Silicon Valley: η ανθρωπότητα πρέπει να μεταμορφωθεί ριζικά αν ελπίζει να επιβιώσει. «Θέλουμε περισσότερο μετασχηματισμό από τον τρανσέξουαλ», δήλωσε ο Thiel. «Θέλουμε να μπορείτε να αλλάξετε την καρδιά σας και να αλλάξετε το μυαλό σας και να αλλάξετε ολόκληρο το σώμα σας».

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2025

Μα κάτι τυχαία πράγματα που γίνονται…


-Έτυχε που βγαινουν τα φιδάκια της Παναγιας το Δεκαπενταυγουστο

-Έτυχε που ανεβαίνουν στην Εικόνα της Παναγίας

-Έτυχε που παραμένουν εκει μια εβδομάδα

-Έτυχε που ειναι φιλικά στους προσκυνητές

-Έτυχε που έχουν Σταυρό στο κεφάλι τους

-Έτυχε που εξαφανίζονται την επομένη της Κοιμήσεως της Κυρίας Θεοτόκου

-Έτυχε που δεν τα ξαναβλέπει κανείς μέχρι την ημέρα της Μεταμορφώσεως του επόμενου έτους

-Έτυχε και που τα κατάξερα κρινάκια που ειναι στην Εικόνα του Ευαγγελισμού (που παραμένουν στην Εικόνα της από τις 25 Μαρτίου…)

Βγάζουν νεα μπουμπούκια, ανθάκια το Δεκαπενταύγουστο…

Μα κάτι τυχαία πράγματα που γίνονται….

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Ο συμβολισμός της βόμβας κατά της Χιροσίμα



Ογδόντα χρόνια συμπληρώνονται από την εκ μέρους των ΗΠΑ ρίψη της πυρηνικής βόμβας στην ιαπωνική πόλη της Χιροσίμα (6 Αυγούστου 1945). Ακολούθησε, στις 9 Αυγούστου 1945, η ρίψη ανάλογης πυρηνικής βόμβας στο Ναγκασάκι. Ήταν οι πρώτες και οι, έως σήμερα, μόνες στην παγκόσμια ιστορία των πολέμων. Τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα αθώων και άοπλων ανθρώπων προκάλεσαν τρόμο στους ίδιους τους εκτελεστές. Οι εκρήξεις υπολογίσθηκαν να γίνουν 500-600 μέτρα από το έδαφος για να προκαλέσουν περισσότερα θύματα. Στη Χιροσίμα υπολογίζεται ότι επί τόπου σκοτώθηκαν 70.000 άμαχοι πολίτες. Πολύ περισσότεροι απεβίωσαν από τα τραύματα και από τις συνέπειες της ραδιενέργειας. Χιλιάδες έμειναν ανάπηροι. Στο Ναγκασάκι, λόγω του εδάφους, τα θύματα ήσαν λιγότερα, περίπου 40.000. Συνολικά τα θύματα, κατά και μετά τη ρίψη των βομβών, έφτασαν τις 200.000.

Μνήμη του Aγίου Oσιομάρτυρος Δομετίου του Πέρσου και των δύω μαθητών αυτού (7 Αυγούστου)

Yπέρ τα πάντα σοι συναθλείν εκ λίθων,
Mύστας Πάτερ σους εξεπαίδευσας τάχα.
Συν δυσίν εβδομάτη Δομέτιος ελεύσθη μύσταις.


Μαρτύριο Οσιομάρτυρος Δομετίου του Πέρσου

Oύτος, ήτον μεν κατά τους χρόνους Kωνσταντίνου του Mεγάλου εν έτει τιη΄ [318]. Eκατάγετο δε από την Περσίαν. Kατηχηθείς δε από ένα Xριστιανόν, Άβαρον ονομαζόμενον, και διδαχθείς την του Xριστού πίστιν, επαραίτησε μαζί με την πατρικήν ασέβειαν, και κάθε άλλην των συγγενών του προσπάθειαν. Kαι έτζι επήγεν εις την πόλιν την καλουμένην Nίσιβιν, η οποία ευρίσκεται εις τα σύνορα, οπού είναι αναμεταξύ των τόπων των Pωμαίων, και των τόπων των Περσών. Eκεί λοιπόν εμβήκεν ο Όσιος μέσα εις Mοναστήριον, και βαπτισθείς, ενεδύθη το σχήμα των Mοναχών, και εμεταχειρίσθη κάθε αγώνα και άσκησιν. Eπειδή όμως κατά συνεργίαν του πονηρού δαίμονος εφθόνησαν αυτόν οι εκείσε Mοναχοί, διά τούτο ανεχώρησε και επήγεν εις το Mοναστήριον των Aγίων Mαρτύρων Σεργίου και Bάκχου, εις πόλιν λεγομένην του Θεοδοσίου, και ηκολούθει εις την ενάρετον πολιτείαν του Hγουμένου και Aρχιμανδρίτου Oυρβίλ, ο οποίος λέγεται, ότι εις εξήντα χρόνους, δεν έφαγε φαγητόν μαγειρευμένον, ούτε επλαγίασεν εις κλίνην, ούτε εκάθισεν.

Το θαύμα στο όρος Θαβώρ την ημέρα της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος


Σε κάθε δεσποτική και θεομητορική εορτή έχουμε μεγάλη χαρά οπουδήποτε κι αν γιορτάζουμε.Αλλά στους Άγιους Τόπους πολλαπλασιάζονται.

Εκεί αισθάνεσαι σαν να πετάς στα σύννεφα.Μερικές φορές δε ξέρεις τι σου συμβαίνει,εάν βρίσκεσαι στη γη ή στον ουρανό.Κι αυτό δε συμβαίνει μόνο σε μένα αλλά σε όλους όσους συμμετέχουν σ¨αυτές τις γιορτές.Μαζί με την αφή του Αγίου Φωτός μια από τις μεγαλύτερες γιορτές είναι η Μεταμόρφωση του Σωτήρος

Εκεί στο Όρος Θαβώρ στις 6/19 Αυγούστου,εμφανίζεται μια αόρατη θαυμαστή πλευρά αυτής της γιορτής όπου σε μια οποιαδήποτε εκκλησία του κόσμου δε μπορείς να δεις εκτός αν στο αποκαλύψει ο Θεός σε προσωπικό επίπεδο.

Έζησαν την Μεταμόρφωση μέσα στο θείο, γλυκό, ουράνιο Φως της… πλημμυρισμένοι με ειρήνη στην καρδιά


Μέσα στο θείο, γλυκό, ουράνιο φως …

Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου

– Γέροντα, πώς είναι το άκτιστο φώς;
– Που να ξέρω; Εγώ στο Καλύβι έχω μια κτιστή σόμπα που την ανάβω, για να ζεσταθώ. Αν θέλω φώς, ανάβω ένα κερί και βλέπω!
Ποτέ να μη ζητάη κανείς φώτα ή χαρίσματα του Θεού, αλλά μόνο μετάνοια, η οποία θα φέρη την ταπείνωση, και μετά ο Καλός Θεός θα του δώση ό,τι έχει ανάγκη. Πήγα μια φορά να δώ τον πατέρα Δαβίδ τον Διονυσιάτη. Έμενε σε ένα κελλί, μέσα στα κουρέλια, μέσα στο σκοτάδι. Αλλά μέσα σ’ αυτό το σκοτεινό κελλί, εκείνος ζούσε μέσα στο φώς. Ήταν πολύ προχωρημένος στην ευχή, είχε φθάσει σε μεγάλη πνευματική κατάσταση. Τρόμαξα να του βγάλω κάτι! «Αυτά δεν λέγονται, δεν λέγονται», έλεγε. Ξέρεις τί θα πη μέσα στο σκοτάδι να βλέπης φώς, χωρίς να έχης φώς; Να είσαι μέσα στα κουρέλια, και να βρίσκεσαι μέσα στα παλάτια του Θεού!

Αντίδωρο μ’ ένα τσαμπί σταφύλι

Συνηθίζεται ανήμερα της Μεταμόρφωσης να προσκομίζονται στις εκκλησίες για να ευλογηθούν με ειδική ευχή τα πρώτα σταφύλια της χρονιάς, τα οποία στη συνέχεια διανέμονται στο εκκλησίασμα. Σε ορισμένους τόπους προσφέρουν στον ναό το πρώτο λάδι της χρονιάς, για να ευλογηθεί, και η ευλογία να επεκταθεί και στην υπόλοιπη παραγωγή.

Πρόκειται για το αρχαίο έθιμο των απαρχών, της προσφοράς δηλαδή των πρώτων καρπών στον Θεό, μια μορφή αναίμακτης τελετουργικής θυσιαστικής προσφοράς, που πέρασε και στον χριστιανισμό. Ο λαϊκός άνθρωπος, προσκομίζοντας για ευλογία τις απαρχές των καρπών και των γεννημάτων του, αναθέτει ουσιαστικά την ελπίδα της επιβίωσής του στον Θεό, από τον οποίο ζητά ευλαβικά να συνεργήσει, για να επιτύχει η σοδειά, από την οποία εξαρτάται και η επιβίωση ολόκληρης της παραδοσιακής κοινότητας.

Τρίτη 5 Αυγούστου 2025

Πανηγυρίζει το εξωκκλήσιο της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο ύψωμα 1020


Ἀνακοινώνεται ὅτι στὶς 6 Αὐγούστου θὰ πανηγυρίσει τὸ ἐξωκκλήσιο τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος ποὺ βρίσκεται στὸ Ὕψωμα 1020, σύμφωνα μὲ τὸ ἀκόλουθο πρόγραμμα:

Τρίτη, 19:00, Ἑσπερινός.

Τετάρτη, 7:30 – 9:30 π.μ., Ὄρθρος καὶ θεία Λειτουργία.

Κατὰ τὶς ὧρες τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν θὰ εἶναι δυνατὴ ἡ πρόσβαση στὸν ναὸ καὶ σὲ ὀχήματα ἀπὸ τὴν πύλη τοῦ Δασαρχείου.

Προσκαλεῖσθε νὰ παρευρεθεῖτε.

Ἐκ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ

πηγή: https://imflorinas.gr/

Οσίου Εφραίμ του Σύρου: Λόγος στην Θεία Μεταμόρφωση του Κυρίου

Άγιος Εφραίμ ο Σύρος

Ἀπό τούς ἀγρούς τέρψεις συγκομιδῆς καί ἀπό τά ἀμπέλια τρύγος ἐδεσμάτων. Καί ἀπό τίς Γραφές διδαχή ζωοποιός. Ὁ ἀγρός μία φορά ἔχει τήν συγκομιδή καί τό ἀμπέλι μιά φορά ἔχει τόν τρύγο. Ἡ Γραφή, ὅμως, πάντοτε ἀναβλύζει διδαχή ζωοποιό.

Ὁ ἀγρός, ὅταν θεριστεῖ, μένει ἔρημος. Καί τό ἀμπέλι, ὅταν τρυγηθεῖ, ταπεινώνεται. Ἡ Γραφή, ὅμως, ἄν καί θερίζεται καθημερινά, τά στάχυα τῶν ἑρμηνειῶν τῶν λόγων της δέν ἐκλείπουν. Καθημερινά τρυγᾶται καί τά σταφύλια τῆς ἐλπίδας πού κρύβει δέν δαπανῶνται. Ἄς πλησιάσουμε λοιπόν τόν ἀγρό τοῦτο κι ἄς ἀπολαύσουμε τά ζωοποιά του ρεῖθρα καί ἄς θερίσουμε ἀπ᾽ αὐτόν στάχυα ζωῆς, τούς λόγους τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ Ὁποῖος εἶπε: «Βρίσκονται ἐδῶ κάποιοι, οἱ ὁποῖοι δέν θά γευθοῦν θάνατο, ἕως νά δοῦν τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ ἐρχόμενο στήν δόξα Του».

Υπομνηματισμός της Ευαγγελικής περικοπής για την ένδοξη Μεταμόρφωση του Κυρίου από τον Ιερό Χρυσόστομο


«Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον καὶ Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην (:ύστερα από έξι ημέρες ο Ιησούς πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του)»[Ματθ.17,1].

Άλλος όμως ευαγγελιστής, ο Λουκάς, λέγει ότι τους παρέλαβε μετά από οκτώ ημέρες, χωρίς αυτό να έρχεται σε αντίθεση προς αυτά που λέγει ο Ματθαίος, αλλά αντιθέτως μάλιστα και συμφωνεί πάρα πολύ[βλ. Λουκά 9,28: «Ἐγένετο δὲ μετὰ τοὺς λόγους τούτους ὡσεὶ ἡμέραι ὀκτὼ καὶ παραλαβὼν τὸν Πέτρον καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος προσεύξασθαι(:οκτώ περίπου ημέρες από τότε που είπε τα λόγια αυτά ο Ιησούς, πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί)»· διότι ο μεν Λουκάς συμπεριέλαβε και την ημέρα που τους είπε τα παραπάνω λόγια και την ημέρα που τους ανέβασε στο όρος, ενώ ο Ματθαίος ανέφερε μόνο τις ενδιάμεσες ημέρες.

Λάμπρος Σκόντζος: Τό περί θεοδικίας πρόβλημα


(Γιατί εὐτυχοῦν ἀσεβεῖς καὶ δυστυχοῦν εὐσεβεῖς;)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ

Ἕνας ἀπὸ τοὺς συνηθέστερους διαχρονικοὺς σκανδαλισμοὺς τῶν πιστῶν, ἀλλὰ καὶ σύνηθες ἐπιχείρημα τῶν χριστιανομάχων, εἶναι ἡ διαπίστωση ὅτι πολλοὶ ἀσεβεῖς ἄνθρωποι εὐτυχοῦν, εὐημεροῦν, σὲ ἀντίθεση μὲ πολλοὺς δικαίους καὶ εὐσεβεῖς οἱ ὁποῖοι δυστυχοῦν. Μάλιστα ὁ σκανδαλισμὸς αὐτὸς θέτει σὲ δοκιμασία τὴν πίστη πολλῶν, ἂν τελικὰ ὁ Θεὸς εἶναι πράγματι δίκαιος καὶ γιατί ἀνέχεται αὐτὴ τὴν ἀδικία.

Πρόκειται γιὰ ἕνα πανάρχαιο πρόβλημα, τὸ ὁποῖο ἀπασχολεῖ τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ ἀπώτερο παρελθὸν καὶ ὁρίζεται ὡς «θεοδικία». Εἶναι φιλοσοφικὸς καὶ συγχρόνως θεολογικὸς ὅρος ποὺ χρησιμοποιήθηκε ἀπὸ τὸν Γερμανὸ φιλόσοφο Λάϊμπνιτς (Gottfried von Leibniz) (1646-1716), γιὰ νὰ προσδιορίσει τὴ φιλοσοφική - θεολογικὴ συζήτηση περὶ τοῦ πῶς συμβιβάζεται ἡ ὕπαρξη τοῦ κακοῦ στὸ διηνεκὲς στὸν κόσμο μὲ τὴν πανσοφία, παναγαθότητα, παντοδυναμία καὶ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ.

Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου: «Άλαλα τα χείλη των ασεβών, των μη προσκυνούντων την εικόνα σου την σεπτήν»!


– Γέροντα, στην Παράκληση της Παναγίας, σε κάποιο Μεγαλυνάριο γιατί λέει «Άλαλα τα χείλη των ασεβών, των μη προσκυνούντων την εικόνα σου την σεπτήν»;

– Όταν κανείς δεν έχη ευλάβεια και ασπάζεται τις εικόνες, δεν είναι άλαλα τα χείλη του; Και ο ευλαβής, όταν ασπάζεται τις εικόνες, εύλαλα δεν είναι τα χείλη του; Είναι μερικοί πού, όταν προσκυνούν την εικόνα, ούτε καν ακουμπούν στην εικόνα. Άλλοι ακουμπούν μόνον τα χείλη τους στην εικόνα, όταν την ασπάζωνται. Νά, έτσι. Ακούσατε τίποτε;

– Όχι.

– Έμ, τότε «άλαλα» είναι τα χείλη.

Αγία Νόννα, η μητέρα του Αγίου Γρηγορίου του θεολόγου (5 Αυγούστου)


Η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει σήμερα, τα Προεόρτια της Μεταμορφώσεως του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού και τιμά τη μνήμη του Ιερομάρτυρος Φαβίου (Φαβιανού) επισκόπου Ρώμης, της αγίας Νόννας, μητέρας του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, και του Οσίου Ευγενίου του Αιτωλού (†1682).

Η Αγία Νόννα ήταν ευσεβής γυναίκα, με διαμαντένιο χαρακτήρα, όπως και η αγία Εμμέλεια, μητέρα του Μεγάλου Βασιλείου, και η Αγία Ανθούσα, μητέρα του Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

Η Αγία Νόννα υπήρξε κυριολεκτικά πρότυπο τιμίας συζύγου και εξαιρέτου μητέρας. Ο σύζυγός της, Γρηγόριος επίσκοπος Ναζιανζού, ήταν μέλος της θρησκευτικής ομάδας των Υψισταρίων, η οποία δεχόταν τον Ύψιστο μονοπρόσωπο Θεό και δεν πίστευε στην Τριαδικότητά του αληθινού Θεού. Η Αγία Νόννα, με τις προσευχές της και την υπομονή της, όχι μόνο επανέφερε το σύζυγό της στο δρόμο της Χριστιανικής Πίστης, αλλά αυτός διακρίθηκε ως ένας από τούς πιο λαμπρούς επισκόπους της Εκκλησίας.

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2025

Γιατί αφήνουν απ’ έξω τους πολύτεκνους;


Σύμφωνα με δημοσίευμα του ενημερωτικού ιστότοπου voria.gr, ο δήμαρχος Νεάπολης–Συκεών, κ. Σίμος Δανιηλίδης, εξέφρασε τη σοβαρή ανησυχία του ότι περίπου 70.000 παιδιά των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και επιπλέον 15.000 βρέφη και νήπια, κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το πρόγραμμα λόγω των εισοδηματικών κριτηρίων που θέτει η πολιτεία.

Η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, παρότι αναγκαία και ευπρόσδεκτη, έχει δυστυχώς οδηγήσει πολλές οικογένειες να ξεπεράσουν το προκαθορισμένο όριο εισοδήματος, με αποτέλεσμα χιλιάδες voucher για τα ΚΔΑΠ και τους παιδικούς σταθμούς να παραμένουν αναξιοποίητα. Μάλιστα, ιδιαίτερα ανησυχητικός είναι ο αποκλεισμός των υπερπολύτεκνων οικογενειών, οι οποίες λόγω των επιδομάτων που λαμβάνουν για τη στήριξη των παιδιών τους, ξεπερνούν τα όρια και αποκλείονται από το πρόγραμμα.

«Καθοδηγούμενοι»

Δρ Δημήτριος Γ. Μεταλληνός

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στο Άγιον Όρος (4 και 5 Ιουλίου 2025) αναδείχθηκαν ορισμένες παθογένειές του, τις οποίες οι επικοινωνιολόγοι του είχαν φροντίσει επιμελώς να αποκρύψουν κατά τον πρότερο δημόσιο βίο του. Φαίνεται πως ενήργησε η Μέριμνα της Θεοτόκου Κυρίας της Μοναστικής Πολιτείας, η οποία αποκαλύπτει τις προθέσεις όλων μας και δεν επιτρέπει εμπαιγμούς. Έτσι, αποκαλύφθηκε ουσιαστικά «η αγραμματοσύνη» του πρωθυπουργού και η μη γνώση της μητρικής του γλώσσας. Βλέπετε, κατέστη και ο ίδιος θύμα του εκπαιδευτικού συστήματος της α-παιδείας, που ο πατέρας του και όλοι οι υπόλοιποι «πολιτικοί εθνάρχες» μεθοδικά υιοθέτησαν, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε κατ’ όνομα Έλληνες πολίτες, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη μητρική τους γλώσσα (προφορική – γραπτή και σ’ ολόκληρη την ιστορική της διαχρονία), αλλά «παπαγαλίζουν» και αποστηθίζουν ορισμένες ελληνικές φράσεις, χωρίς να γνωρίζουν την ετυμολογία των λέξεων που χρησιμοποιούν.

Γ. Σμαραγδής: Έρχεται ο "Καποδίστριας", η ταινία για τον πιο έντιμο & πατριώτη πολιτικό της Ελλάδας!




Συγκλονιστικός ο καταξιωμένος Έλληνας σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής στον star fm και την εκπομπή «Ήρθε η Ώρα», για τα γυρίσματα της ταινίας Καποδίστριας, που μετά από εμπόδια 8 χρόνων ολοκληρώνονται και σύντομα η ταινία έρχεται στους Κινηματογράφους. Πολλές πτυχές του βίου και του έργου, του ευλογημένου και φωτισμένου κυβερνήτη της Ελλάδας, γίνονται γνωστές στο ευρύ κοινό σύμφωνα με τον κύριο Σμαραγδή, που κάνει γνωστό ότι, τα οικονομικά εμπόδια ξεπεράστηκαν με την συνδρομή των Ελλήνων ομογενών της Αμερικής, του ιδρύματος ΚΙΚΠΕ και ιδιωτών Ελλήνων που αγαπούν την πατρίδα τους.

Μνήμη των Aγίων επτά Παίδων των εν Eφέσω (4 Αυγούστου)

Μνήμη των Aγίων επτά Παίδων των εν Eφέσω, 
Mαξιμιλιανού, Eξακουστωδιανού, Iαμβλίχου, Mαρτινιανού, Διονυσίου, 
Aντωνίνου1, και Kωνσταντίνου

Tον επτάριθμον τιμώ χορόν Mαρτύρων,
Δείξαντα ανάστασιν νεκρών τω κόσμω.
Tη δε τετάρτη νεκροέγερτοι ξύνθανον επτά.

Άγιοι επτά Παίδες οι εν Εφέσω. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Δεκίου, εν έτει σνβ΄ [252], οίτινες αφ’ ου διεμοίρασαν εις τους πτωχούς όλα των τα υπάρχοντα, εμβήκαν μέσα εις ένα σπήλαιον και εκρύφθησαν. Παρακαλέσαντες δε τον Θεόν να λυθούν από τον δεσμόν του σώματος, και να μη παραδοθούν εις τον βασιλέα Δέκιον, παρέδωκαν τας ψυχάς των εις τον Θεόν. Όταν δε ο βασιλεύς Δέκιος εγύρισεν εις την Έφεσον, εζήτησεν αυτούς διά να έλθουν να θυσιάσουν εις τα είδωλα, και μαθών, ότι απέθανον μέσα εις το σπήλαιον, επρόσταξε να φράξουν την πόρταν του σπηλαίου. Aπό τότε λοιπόν επέρασαν τριακόσιοι εβδομηνταδύω χρόνοι, έως εις τους τριανταοκτώ χρόνους της βασιλείας του μικρού Θεοδοσίου, ήτοι εν έτει υμϛ΄ [446]2.

Ας πάρουμε μέρος στις παρακλήσεις του Αυγούστου. Δεν είναι μόνο θέμα παράδοσης…


Ο Αύγουστος, για όσους κρατιόμαστε από τον βράχο της παράδοσής μας, είναι συνδεδεμένος με την Παναγία.

Νιώθουμε την ανάγκη από την πρώτη κιόλας μέρα του, να περάσουμε από κάποιον ναό, την ώρα του δειλινού, και να ακούσουμε και να συμψάλουμε το “πολλοίς συνεχόμενος πειρασμοίς προς σε καταφεύγω, σωτηρίαν επιζητών, ω μήτερ του Λόγου και παρθένε, των δυσχερών και δεινών με διάσωσον” ή “των λυπηρών επαγωγαί χειμάζουσι την ταπεινήν μου ψυχήν και συμφορών νέφη την εμήν καλύπτουσι, καρδίαν, Θεονύμφευτε, αλλ’ η φως τετοκυία, το θείον και προαιώνιον, λάμψον μοι το φως το χαρμόσυνον”. Είναι τα δύο πανέμορφα ποιήματα των παρακλητικών κανόνων, του Μικρού και του Μεγάλου, που μας υπενθυμίζουν την πορεία της ζωής, τους πειρασμούς μας, την ανάγκη για φως, για σωτηρία, για βοήθεια, για χαρά που ξεπερνά τα μέτρα και τα όρια του παρόντος. Είναι η Παναγία η μορφή αυτή που μπορεί να μας δώσει ό,τι ζητάμε και σ’ αυτήν απευθυνόμαστε, όσοι ακόμη αντέχουμε να βλέπουμε τον Αύγουστο όχι μόνο ως μήνα διακοπών από τους ρυθμούς της καθημερινότητας, αλλά και ως καιρό, ευκαιρία για αναζήτηση της αλήθειας του μέσα κόσμου μας.

Ετοιμάσου για τη γιορτή της Παναγιάς σε λίγες μέρες.


Ετοιμάσου για τη γιορτή της Παναγιάς
σε λίγες μέρες.

Με αγάπη πρός όλους.
Με ζεστή καρδιά.
Με συγχώρεση σε όσους σε πλήγωσαν.

Ζήτησε συγνώμη απ όσους εσύ πόνεσες.
Δώσε κανένα ευρώ όπου υπάρχει ανάγκη.
Σταμάτα την γκρίνια,
το κουτσομπολιό και την κατάκριση.
Εξομολογήσου να συγχωρεθεί η ψυχή σου.
Να φύγουν ενοχές και τύψεις.

Νήστεψε όσο μπορείς και αντέχεις.
Προσευχήσου να γεμίσεις Φώς και Αγάπη.
Κοινώνησε αν μπορείς.
Κοίταξε τον άνθρωπό σου στα μάτια και νιώσε ευγνωμοσύνη για όλα.

Γίνε άνθρωπος καταδεκτικός,
απλός και ταπεινός.
Βγάλε τη στολή της σκληρότητας
και της αδιαλλαξίας.

Γενικώς κάνε κάτι!

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/