Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 7.12.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΣΤ΄, (Ἐφ 5,8-19) ]

    

Από τον κ. Δημήτριο Ρίζο *


«Βλέπετε πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ’ ὡς σοφοί, ἐξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν, ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι». 

Στὴν πρὸς Ἐφεσίους ἐπιστολὴ ὁ ἀπόστολος Παῦλος κάνει μία σύγκρισι τῆς χριστιανικῆς ζωῆς μὲ τὰ ἤθη τῶν εἰδωλολατρῶν. 

Καὶ δίνει ὁδηγίες γιὰ τὸ πῶς πρέπει νὰ συμπεριφέρωνται σὲ μία, ἐκ τῶν πραγμάτων, συγκατοίκησι τῶν πιστῶν μὲ τοὺς ἀπίστους. Οἱ πιστοὶ δὲν ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὴν κοινωνία, ἀλλὰ ζοῦν μαζὶ μὲ τοὺς ἀπίστους. Καὶ βεβαίως ὑπῆρχαν καὶ ὑπάρχουν σίγουρα, προβλήματα ἀπὸ αὐτὴν τὴν συμβίωσι. Ὁ Παῦλος ἀντιλαμβάνεται τὸ πρόβλημα καὶ θεωρεῖ ἀναγκαῖο νὰ δώση ὁδηγίες. Εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ διδάξη στοὺς πιστοὺς τρόπο ζωῆς.

Γράφει· «Βλέπετε πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ’ ὡς σοφοί, ἐξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν, ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι». Προσέξτε ποιὰ πρέπει νὰ εἶναι ἡ συμπεριφορά σας, δὲν θὰ φέρεσθε σὰν ἄμυαλοι, ἀλλὰ μὲ μυαλό, διότι εἶναι πονηρὲς οἱ ἡμέρες. Ὁ Χριστιανὸς δὲν πρέπει νὰ δίνη ἀφορμὴ γιὰ νὰ κατηγορηθῆ ἢ νὰ προκαλέση σκάνδαλο.

Κυριακή Ι΄ Λουκά - Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για τη θεραπεία της συγκύπτουσας


ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 13,10-17]


«Καὶ ἰδοὺ γυνὴ ἦν πνεῦμα ἔχουσα ἀσθενείας ἔτη δέκα καὶ ὀκτώ καὶ ἦν συγκύπτουσα καὶ μὴ δυναμένη ἀνακῦψαι εἰς τὸ παντελές(:εκεί βρισκόταν και μία γυναίκα που υπέφερε δεκαοκτώ χρόνια από μια ασθένεια εξαιτίας κάποιου πονηρού πνεύματος. Και γι’ αυτό ήταν σκυμμένη διαρκώς με κυρτωμένο το σώμα της και δεν μπορούσε καθόλου να σηκώσει όρθιο το κεφάλι της)»[Λουκ.13,11].

Υπήρχε στη Συναγωγή μία γυναίκα που εξαιτίας της ασθένειάς της επί δέκα οκτώ χρόνια ήταν διαρκώς σκυμμένη προς το έδαφος. Και αυτό ωφελεί όχι και λίγο εκείνους που σκέπτονται σωστά· γιατί πρέπει εμείς να συλλέγουμε από παντού αυτό που είναι χρήσιμο. Μπορούμε λοιπόν και από αυτό να δούμε και ότι ο Σατανάς δέχεται πολλές φορές την εξουσία ενάντια σε κάποιους, οι οποίοι προφανώς αμαρτάνουν και αντί των αγώνων της ευσέβειας προτιμούν τη ραθυμία, τους οποίους όταν τους κυριεύσει, τους προκαλεί πολλές φορές τέτοιες σωματικές ασθένειες, επειδή είναι τιμωρός και πολύ σκληρός. Και του επιτρέπει αυτό κατά πολύ μεγάλη οικονομία ο παντεπόπτης Θεός, με σκοπό, καταπονημένοι από το βάρος της δυστυχίας τους, να προτιμήσουν να μεταπηδήσουν προς τα καλύτερα.

Eμπόδια για την επίσκεψη της Θείας Χάριτος στον άνθρωπο κατά τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο


Κάθε αμαρτία ως επανάσταση εναντίον του Θεού αντιστρατεύεται το έργο της Θείας Χάριτος. Ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος επισημαίνει πως υπάρχουν και μερικές αδυναμίες που αποτελούν φράγματα και παρεμποδίζουν την έλευση της Θ. Χάριτος.

Και αυτά είναι:

Η ΑΜΕΛΕΙΑ για την μετάνοιά μας. Θα καταδικαστούμε όχι γιατί αμαρτήσαμε, αλλά γιατί δεν μετανοήσαμε, δεν ζητήσαμε το έλεος του Θεού για να λυτρωθούμε από την ψυχική μας ασθένεια.

Η ΡΑΘΥΜΙΑ που παραλύει τις ψυχικές μας δυνάμεις και τις ακινητοποιεί. Χωρίς σκληρούς αγώνες δεν ενεργοποιείται η Χάρη του Θεού. Όχι γιατί ο Θεός χρειάζεται τους κόπους του μετανοούντος ανθρώπου, αλλά για να μην λάβει ο άνθρωπος τη Χάρη του Θεού χωρίς κόπο και την καταφρονήσει όπως παλαιότερα.

Η ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ. Αν δέχθηκες, λέγει, ο ιερός πατέρας τη Χάρη του Αγ. Πνεύματος και φωτίσθηκες, πρόσεξε μην νομίσεις πως είναι δικός φωτισμός, γιατί αν το νομίσεις αυτό, τότε θα αναχωρήσει και θα πάθεις χειρότερα από πρώτα.

Η ΑΣΠΛΑΧΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ. Αυτή σβήνει τον φωτισμό της ψυχής. Γιατί εκείνος που θα βρει τη σωτηρία του με την ευσπλαχνία του προς τους αδελφούς του, πάλι με το δικό του έλεος προς τους αδελφούς του θα μπορέσει να φανεί άξιος της χάριτος του Θεού και να πετύχει τη σωτηρία του.

π. Γ.

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Aμβροσίου Eπισκόπου Mεδιολάνων (7 Δεκεμβρίου)

Tο φθαρτόν Aμβρόσιος εκδύς σαρκίον,
Θείας μετέσχεν αμβροσίας αξίως.
Eβδόμη Aμβρόσιος ποτί άμβροτον ήλυθεν ούδας
(ήτοι εις το αθάνατον έδαφος).


Άγιος Αμβρόσιος Επίσκοπος Μεδιολάνων. 
Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος εκατάγετο από την μεγαλόδοξον πόλιν της Pώμης, και ήτον ένας της βασιλικής συγκλήτου, εν έτει τοδ΄ [374]. Φυλάττων μεν πάντοτε και εις τα λόγια και εις τα έργα την αλήθειαν. Γνωριζόμενος δε ζυγός και στάθμη της δικαιοσύνης, χωρίς να κάμνη τας κρίσεις και αποφάσεις κλινούσας εις ένα και άλλο μέρος κατά φιλοπροσωπίαν, ή πρόσκλισιν. Aλλά ορθάς και απροσωπολήπτους. Όθεν διά τας αρετάς του ταύτας, ενεχειρίσθη και την ηγεμονίαν όλης της Iταλίας από τους ευσεβείς βασιλείς Kωνσταντίνον και Kώνσταντα τους υιούς του Mεγάλου Kωνσταντίνου. Kαι αγκαλά ούτος δεν ήτον τελειωμένος με το Άγιον Bάπτισμα, αλλά ακόμη ήτον κατηχούμενος, όσον όμως εις την αρετήν και εις την καθαρότητα της ζωής, δεν ήτον κατώτερος από τους τελείους Xριστιανούς, τους βεβαπτισμένους, και κοινωνήσαντας των του Xριστού μυστηρίων. Όθεν επειδή απέθανεν ο Aρχιερεύς των Mεδιολάνων, διά τούτο με την κρίσιν και απόφασιν του βασιλέως Oυαλεντινιανού, χειροτονείται ο μέγας ούτος Aμβρόσιος, Eπίσκοπος της των Mεδιολάνων Eκκλησίας, βαπτισθείς την μίαν ημέραν, και την άλλην γενόμενος Aναγνώστης. Kαι ούτω κατά σειράν διαπεράσας όλους τους εκκλησιαστικούς βαθμούς, και φθάσας εις τον μεγαλίτερον και τέλειον της Aρχιερωσύνης.

Δάκρυσε όλη η Ελλάδα με τον απαρηγόρητο τσοπάνη – Σκοτώνουμε τα πρόβατά μας για να μας ταΐσουν «πολτό» πολυεθνικών


Το ελληνικό κράτος αφανίζει με αδίστακτο τρόπο το ζωικό κεφάλαιο της χώρας - «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά μας ένα - ένα...»

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ολόκληρη η Ελλάδα πήρε μια καλή γεύση από το πικρό φαρμάκι που δοκιμάζουν οι κτηνοτρόφοι μας με τον αφανισμό των ζώων τους, από το σπαρακτικό βίντεο της οικογένειας Θεοφίλου που διαδόθηκε παντού στο διαδίκτυο. Αποτελεί το κύκνειο άσμα μιας φάρμας που συντηρεί για δεκαετίες μια σπανιότατη ελληνική ράτσα προβάτων που πλέον δεν υπάρχει πουθενά αλλού: της φυλής Ρουμλουκίου.

Όπως συμβαίνει με εκατοντάδες άλλες φάρμες, το ελληνικό κράτος που έχει ξεκάθαρα αναλάβει ρόλο εξολοθρευτή της κτηνοτροφίας, έδωσε εντολή στη φάρμα Θεοφίλου να σφαγιάσει τα 450 πρόβατα από αυτό το τελευταίο σπάνιο ποίμνιο, παρότι τα ζώα που νόσησαν με ευλογιά, ανέρρωσαν πλήρως. Οι αρμόδιοι δεν λογάριασαν καν τις νομοθεσίες προστασίας των αυτόχθονων φυλών που πρέπει να φυλάσσονται ως κόρη οφθαλμού ως εθνικό κεφάλαιο βιοποικιλότητας.

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ


(Σχόλιο: Ὁ Ἅγιος Νικόλαος, ὅπως ἀναφέρεται στό ἀπολυτίκιό του, ἦταν μέν εἰκόνα πραότητος, ἀλλά ἦταν συγχρόνως καί κανόνας πίστεως. Γι’ αὐτό καί ἤλεγξε μέ δρυμύτητα τόν αἱρετικό τόν Ἄρειο, χαστουκίζοντάς τον δυνατά).

Στά χρόνια τοῦ ἁγίου Νικολάου ζοῦσε ὁ αἱρετικός καί βλάσφημος Ἄρειος. Αὐτός ἀρνεῖτο ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός ἦταν Θεός - ὁμοούσιος μέ τόν Πατέρα- καί τόν παρουσίαζε ἁπλῶς ὡς κτίσμα. (σημ.: παραδεχόταν, δηλαδή, μονάχα τήν ἀνθρωπίνη φύση τοῦ Χριστοῦ)

Ἡ πλανεμένη αὐτή διδασκαλία τοῦ Ἀρείου ἔφερε σύγχυση καί ταραχή στήν Ἐκκλησία καί γι᾽αὐτό ὁ βασιλεύς, ὁ ἅγιος Κωνσταντίνος, συνεκάλεσε στήν Νίκαια τῆς Βιθυνίας τό ἔτος 325 τήν Α´ Οἰκουμενική Σύνοδο, στήν ὁποῖα συμμετεῖχαν 318 ἅγιοι Πατέρες. Μεταξύ αὐτῶν ἦταν καί ὁ...ἅγιος Σπυρίδων, ὡς ἀρχιερεύς Τριμυθοῦντος, καί ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος, ὡς διάκονος, βοηθός τοῦ Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας Ἀλεξάνδρου.

Το θαύμα του Αγίου Νικολάου με τα ψάρια της πανηγύρεως στην Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου!


Ο ηγούμενος της Ι. Μονής Γρηγορίου Συμεών είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στην προστασία του Αγίου Νικολάου. Πίστευε πως ο άγιος φροντίζει για τις ανάγκες της μονής περισσότερο από κάθε άλλον.

Κάποτε ζύγωνε η 6η Δεκεμβρίου και όλοι οι πατέρες βρίσκονταν σε συναγερμό. Με τη βοήθεια του Θεού όλες οι προετοιμασίες της πανηγύρεως πήγαν καλά. Μόνον οι μάγειροι ήταν ανήσυχοι, γιατί ακόμη δεν μπόρεσαν να προμηθευθούν ψάρια.

Το απόγευμα της παραμονής πλησιάζουν τον ηγούμενο.

-Γέροντα, του λένε, μήπως πρέπει να μαγειρέψουμε μπακαλιάρο; Αν είναι, να τον βάλουμε από τώρα στο νερό να ξαρμυρίση.

Λόγος εἰς τὸν ἐν ἁγίοις Πατέρα ἡμῶν Νικόλαον, ἐπίσκοπον Μύρων τῆς Λυκίας τὸν θαυματουργὸν (6 Δεκεμβρίου)

Ἀρχιμανδρίτου Φώτιου Ἰωακεὶμ

Άγιος Νικόλαος, Επίσκοπος Μύρων της Λικίας, ο Θαυματουργός
Νικόλαος ὁ τρισμακάριος καὶ θεοδόξαστος καὶ περιλάλητος καὶ θαυματουργὸς συνεκάλεσε τὴ σημερινὴ ὁμήγυρη μαζὶ καὶ πανήγυρη, ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, στὸν εὐλογημένο τοῦτο καὶ περικαλλῆ πανίερο ναό του. Κι ἐμεῖς, ὁ φιλόχριστος τοῦ Κυρίου λαός, συναθροιστήκαμε γιὰ νὰ τὸν τιμήσουμε μὲ ὕμνους καὶ ᾠδὲς πνευματικές, καὶ νὰ δοξάσουμε τὸν Κύριο, τὸν θαυμαστὸν ἐν τοῖς ἁγίοις Αὐτοῦ.

Ὁ θεοφόρος πατὴρ ἡμῶν Νικόλαος, τὸ καύχημα τῆς οἰκουμένης, ὁ οὐρανομήκης στῦλος τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ φερωνύμως καὶ προφητικῶς ὀνομάσθηκε Νικόλαος, δηλαδὴ νίκη τοῦ χριστιανικοῦ λαοῦ, γεννήθηκε περὶ τὸ ἔτος 270 μ.Χ. στὰ Πάταρα τῆς Λυκίας, περίφημη ἀρχαία πόλη καὶ λιμάνι στὰ νότια παράλια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, εὑρισκόμενο ὄχι μακρυὰ ἀπὸ τὴν Κύπρο μας. Οἱ γονεῖς του, εὐσεβεῖς Χριστιανοί, ἦσαν ἄτεκνοι γιὰ πολλὰ χρόνια. Κι ὁ Θεός, ποὺ εἰσακούει τὶς προσευχὲς αὐτῶν ποὺ μὲ πίστη καὶ ὑπομονὴ καὶ ἐλπίδα τῶν παρακαλοῦν, τοὺς χάρισε καρπὸ προσευχῆς τοῦτον τὸν μέγα Νικόλαο, τὸν ἡγιασμένο ἀπὸ κοιλίας μητρός. Καὶ δὲν τοὺς χάρισε ἄλλο τέκνο, παρὰ μόνο τοῦτο, ἕνα δηλαδὴ καὶ μέγα. Ἀπὸ τὴ βρεφική του ἡλικία φάνηκε ἡ χάρη, ποὺ εἶχε πλούσια ὁ Νικόλαος ἀπὸ τὸν Θεό. Γιατί, κατὰ τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευή, τηρώντας τὴ θεοπαράδοτη κατὰ τὶς μέρες τοῦτες νηστεία, ἀρνεῖτο νὰ θηλάσει τὸ μητρικὸ γάλα. Διδάχθηκε λοιπὸν ὁ Νικόλαος ἀπὸ μικρὸς τὰ ἱερὰ γράμματα καὶ ἀναδείχθηκε σοφός, εὐλαβὴς καὶ πολὺ ἐνάρετος. Γιὰ τοῦτο καὶ σὲ νεαρὰ ἡλικία χειροτονήθηκε, ὡς ἄξιος, πρεσβύτερος ἀπὸ τὸν θεῖο του, ἀρχιεπίσκοπο τῆς Σιὼν Νικόλαο.

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν ἀπουσιάζῃ τό φῶς τοῦ Χριστοῦ


Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Στὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας συχνὰ βλέπουμε ἀνθρώπους ποὺ εἶναι θρασεῖς καὶ ἰδιόρρυθμοι. Ἐνῶ γνωρίζουν «ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι φῶς καὶ δὲν ὑπάρχει σ’ αὐτὸν καθόλου σκοτάδι (Α’ Ἰω. α΄ 5), αὐτοὶ ζοῦν στὸ σκοτάδι, εἶναι βυθισμένοι στὴν ἁμαρτία καὶ ἰσχυρίζονται ὅτι πιστεύουν καὶ ὅτι ἔχουν κοινωνία μὲ τὸ Θεό, ἀφοῦ τηροῦν μερικὰ τυπικὰ καθήκοντα εὐσέβειας. Ὅμως δὲν εἶναι εἰλικρινεῖς, «λένε ψέματα καὶ οἱ πράξεις τους δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴν ἀλήθεια» [1].

Ἡ στάση τους ἀπέναντι στὶς ὑποχρεώσεις τους εἶναι προκλητική, ἀφοῦ εἶναι γνωστὸς ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο ζοῦν. Δυστυχῶς, οἱ συγκεκριμένοι αὐτοὶ ἄνθρωποι θέλουν νὰ ἐμφανίζονται στὰ μάτια τῶν ἐκκλησιαζόμενων, ἂν ὄχι ὡς ἐνάρετοι, τουλάχιστον ὡς ἀθῶοι. Δὲν ἔχουν καμία σχέση μὲ τοὺς ἄλλους ἀδελφούς καὶ τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ, δηλαδὴ ἡ θυσία του, δὲν τοὺς καθαρίζει ἀπὸ τὴν ἁμαρτία.

Το αυστηρότερο Μοναστήρι της Ορθοδοξίας. Η Λαύρα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου


Ο Άγιος Σάββας ο Ηγιασμένος (εορτή 5 Δεκεμβρίου) έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Ιουστινιανού. Καταγόταν από την Καππαδοκία και ήταν γιός ευσεβών γονέων του Ιωάννη και της Σοφίας.

Από μικρός είχε μοναχικές τάσεις. Στα δεκαέξι χρόνια του πήγε στον Μέγα Ευθύμιο, αλλά εκείνος τον είδε μικρό και τον έστειλε στο Κοινόβιο του Αγίου Θεοκτίστου. Εκεί μιμήθηκε όλες τις αρετές των μοναχών σε τέτοιο σημείο που ο Άγιος Ευθύμιος να τον αποκαλέσει παιδαριογέροντα.

Όταν μεγάλωσε, ο Μ. Ευθύμιος τον πήρε μαζί του και στον καιρό της Μ. Σαρακοστής τον έπαιρνε μαζί του στην έρημο. Τόσο μεγάλες αρετές απέκτησε από την άσκησή του, ώστε να πραγματοποιεί πολλά θαύματα, όπως να βγάζει με τη προσευχή του νερό σε άνυδρες περιοχές ή όταν μπήκε σε φούρνο να μην καούν ούτε τα ρούχα του.

Ιατρικά δεδομένα πολιτών «στον αέρα» εξαιτίας της Τεχνητής Νοημοσύνης – Το Υπουργείο Υγείας οφείλει να δώσει εξηγήσεις


Aθήνα, 05/12/2025

Ιατρικά δεδομένα πολιτών «στον αέρα» εξαιτίας της Τεχνητής Νοημοσύνης – Το Υπουργείο Υγείας οφείλει να δώσει εξηγήσεις

Οι πρόσφατες παρεμβάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) είναι επαγγελματικές επισημάνσεις που δεν πρέπει να περάσουν επιδερμικά. Αντίθετα, χρειάζεται να διαβαστούν σε βάθος, διότι είναι καίριες, θεσμικές προειδοποιήσεις: η χώρα εισέρχεται σε μια ψηφιακή εποχή όπου η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης και η διοίκηση των δημόσιων λειτουργιών οργανώνονται με όρους πληροφορικής, χωρίς να υπάρχει η πολιτική και διοικητική ωριμότητα που απαιτείται.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) παρουσιάζεται ως λύση για τα πάντα. Από τη διαχείριση δεδομένων μέχρι τη λήψη αποφάσεων, και αυτό, από μόνο του, είναι προβληματικό. Δεν είναι απλώς μία τεχνολογική παρεξήγηση αλλά είναι ένα σοβαρό πολιτικό ολίσθημα.

Οσμή νοθείας στην ψηφοφορία με τα κινητά!


Η κυβέρνηση προτείνει να ψηφίζουμε από το κινητό.
Και το παρουσιάζουν ως «διευκόλυνση».

Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απλή.

Όταν η ψήφος περνάει σε ένα server που ελέγχει η κυβέρνηση, τότε ο έλεγχος του αποτελέσματος περνάει στα χέρια της.

Λείπουν 3.000 ψήφοι στη Β’ Αθήνας; Προσφέρονται. Λείπουν 2.500 ψήφιοι από την Α’ θεσσαλονίκης, Προσφέρονται.
Θέλουν να πέσει κάποιο κόμμα κάτω από το 3%; «Χάνονται» μερικές χιλιάδες.

Είναι υποχρέωση απέναντι σε εκείνους που αγαπάς, απέναντι στην ελευθερία που σου χάρισε ο ίδιος ο Θεός και απέναντι στον ίδιο τον εαυτό σου... - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Για να μην χαλάσεις με τους ξένους τις καρδιές, καταλήγεις να αρρωσταίνεις τη δική σου.
Για να μην χαλάσεις την εικόνα σου, χαλάς εν τέλει τον θυρεοειδή.
Για να μην χαλάσεις σχέσεις με πρόσωπα που δεν ξέρουνε καν πως λεν τη μάνα σου, φτάνεις σε σημείο να χαλάς το σπίτι σου το ίδιο.

Και τα χρόνια περνάνε.
Και όλα όσα έχουνε αξία τα παραμελείς.
Και ξοδεύεις χρόνο και ενέργεια σε πρόσωπα και σε συνθήκες που δεν δίνουνε για σένα μια δεκάρα.

Και σε ρωτώ;
Μέχρι πότε;
Μέχρι πότε θα κάνεις υπομονή με τους λάθος ανθρώπους και με τα λάθος πράγματα;

Έρχεται εκείνη η ώρα ξέρεις, που πρέπει να βάλεις στη ζωή σου μια σειρά.
Έρχεται εκείνη η ώρα, που πρέπει να κάνεις ένα ξεκαθάρισμα.
Ποιον αφήνεις και ποιον κρατάς;
Τί έχει αξία και τί όχι;

Δεν είναι εγωισμός.
Όχι.
Είναι υποχρέωση.
Είναι υποχρέωση απέναντι σε εκείνους που αγαπάς, απέναντι στην ελευθερία που σου χάρισε ο ίδιος ο Θεός και απέναντι στον ίδιο τον εαυτό σου...

Ο Άγιος Σάββας εμφανιζόταν στον πάπα και τον ενοχλούσε για να επιστρέψει στο μοναστήρι του το ιερό λείψανό του…!


Το 1965 έγινε με πανηγυρικές τελετές η επανακομιδή του ιερού λειψάνου του αγίου Σάββα στο μοναστήρι του. Το ιερό λείψανο το είχαν κλέψει οι σταυροφόροι της Α’ σταυροφορίας (1096 – 1099) μαζί με πολλά άλλα ιερά λείψανα και το μετέφεραν στη Βενετία όπου και το έθεσαν στον ναό του αγίου Αντωνίνου. Εννέα αιώνες περίπου αργότερα έμελλε να επανέλθει και πάλι ο μεγάλος ασκητής της Ορθοδοξίας στο μοναστήρι που ο ίδιος έκτισε.

Πριν την παραλαβή του ιερού λειψάνου είχαν προηγηθεί μεταξύ του Πάπα της Ρώμης Παύλου στ’ και του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Βενεδίκτου συνεννοήσεις για τον καθορισμό αντιπροσωπειών, ημερομηνιών, τελετών και άλλων θεμάτων σχετικών με την παράδοση και την παραλαβή.

Από πλευράς Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ορίσθηκε η αντιπροσωπεία στην οποία μετείχαν ο Αρχιεπίσκοπος Ιορδάνου (νυν Μητροπολίτης Καισαρείας) κ. Βασίλειος, ο Αρχιμανδρίτης Θεοδόσιος ηγούμενος της Βηθανίας, ο Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ ηγούμενος της Λαύρας και ο ιεροδιάκονος (νυν Μητροπολίτης Ναζαρέτ) κ. Κυριακός.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Σάββα του Hγιασμένου (5 Δεκεμβρίου)

Ψυχήν όπισθεν του Θεού κολλών πάλαι,
Έμπροσθεν αυτού νυν παρίσταται Σάββας.
Θεσπεσίοιο πόλου πέμπτη Σάββα εντός εσήχθης.


Όσιος Σάββας ο Ηγιασμένος. 
Τοιχογραφία του 12ου αιώνα στην Ιερά Μονή Παναγίας Ασίνου

Oύτος ο Άγιος υπήρχε κατά τους χρόνους του μεγάλου Iουστινιανού, εν έτει φκζ΄ [527], καταγόμενος από την χώραν των Kαππαδοκών εκ του χωρίου του καλουμένου Mουταλάσκη, υιός γονέων ευσεβών Iωάννου και Σοφίας. Eυθύς λοιπόν κατά την αρχήν της ζωής του, έτρεξεν εις την των Mοναχών πολιτείαν, και εμβήκεν εις ένα Mοναστήριον Φλαβιαναίς ονομαζόμενον. Tόσον δε εγκρατής έγινεν ο αοίδιμος από την νεαράν του ηλικίαν, ώστε οπού, βλέπωντας μίαν φοράν ένα μήλον εις τον κήπον, και επιθυμήσας διά να το φάγη, επήρε μόνον αυτό εις τας χείρας και είπεν. Ωραίος ήτον εις όρασιν και καλός εις βρώσιν ο εμέ θανατώσας καρπός. Έπειτα έρριψε το μήλον κατά γης, και κατεπάτησεν αυτό με τους πόδας του. Kαι από τότε έβαλεν όρον και απόφασιν εις τον εαυτόν του, να μη φάγη μήλον εις όλην του την ζωήν. Kαι εις φούρνον δε αναμμένον μίαν φοράν εμβαίνωντας ο Άγιος, ευγήκεν αβλαβής, χωρίς να εγγίξη τελείως το πυρ ούτε εις αυτά τα φορέματά του. Kατά δε τον δέκατον έκτον χρόνον της ηλικίας του, επήγεν ο Όσιος εις τον μέγαν Eυθύμιον, και από αυτόν επέμφθη εις το Kοινόβιον του Aγίου Θεοκτίστου2 διατί ήτον αγένειος. Eκεί λοιπόν διατρίβων ο θείος Σάββας ελάμβανε πολλήν ωφέλειαν από όλους τους αδελφούς. Eπειδή και εμιμείτο του καθ’ ενός την αρετήν και την θεοφιλή πολιτείαν. Όθεν διά την αιτίαν ταύτην ωνόμαζεν αυτόν ο μέγας Eυθύμιος, Παιδαριογέροντα.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: Πώς θα ζήσουμε πνευματικά τα Χριστούγεννα


«Ο Χριστός με τη μεγάλη Του αγάπη και με την μεγάλη Του αγαλλίαση που σκορπάει στις ψυχές των πιστών με όλες τις άγιες γιορτές Του, μας ανασταίνει αληθινά αφού μας ανεβάζει ψηλά πνευματικά. Αρκεί να συμμετέχουμε και να έχουμε όρεξη πνευματική να τις πανηγυρίζουμε πνευματικά. τότε τις γλεντάμε πνευματικά και μεθάμε πνευματικά από το παραδεισένιο κρασί που μας φέρνουν οι Άγιοι και μας κερνούν.

Τις γιορτές για να τις ζήσουμε, πρέπει να έχουμε τον νου μας στις άγιες ημέρες και όχι στις δουλειές που έχουμε να κάνουμε για τις άγιες ημέρες. Να σκεφτόμαστε τα γεγονότα της κάθε αγίας ημέρας και να λέμε την ευχή δοξολογώντας τον Θεό. Έτσι θα γιορτάζουμε με πολύ ευλάβεια κάθε γιορτή.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗ ΓΗ


Τη Σάρκωση του Χριστού στη γη, ανέμενε μυστικά ολόκληρη η ανθρωπότητα

Ο σπερματικός λόγος των Χριστουγέννων

Ο αρχαίος κόσμος πριν την ενανθρώπηση του Χριστού στη γη το βράδυ των Χριστουγέννων – δε στερήθηκε φωτισμένων πνευμάτων που προσέγγισαν κατά Θεία παραχώρηση την Αλήθεια, αποδεικνύοντας ότι προϋπήρχε το Σχέδιο Σωτηρίας του Θεού και πως γι΄ αυτό ακριβώς δόθηκε ο σπερματικός λόγος (σπέρματα αληθείας και πληροφόρησης) σε διάφορα έθνη και λαούς (αφού όλοι εξ Αδάμ), σε ενάρετους ανθρώπους, σε ευσεβείς ερευνητές και φιλοσόφους, επειδή ακριβώς Θεός ο Πατήρ και αυτών…

Έτσι χαρακτηριστικά μέσα στην ιστορία αναφέρονται (τα περισσότερα από τα παρακάτω συγκλονιστικά στοιχεία αντλήθηκαν από σχετικές εκπομπές του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος 89,4 FM, Δεκέμβριος 2002 μ.Χ.):

Άρχισαν να διαφημίζουν τις «ευτυχισμένες» φυλακές του μέλλοντος – Τα Γιάννενα παρουσιάζονται ως πόλη των 15 λεπτών!


Τα «κλουβιά» γίνονται θελκτικά εάν έχουν χρυσά κάγκελα - Διαφημίζουν τα Γιάννενα ως την πιο ευτυχισμένη πόλη των 15 λεπτών

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να εξοικειώσεις τον κόσμο με τις μελλοντικές πόλεις (φυλακές) των 15 λεπτών, από το να παρουσιάσεις ως τέτοιες, μερικές υπαρκτές πόλεις της Ελλάδας που ανέκαθεν τραβούσαν τα βλέμματα. Πόλεις «μαζεμένες», όμορφες και τουριστικές που πάντοτε κέρδιζαν θαυμασμό στη συλλογική συνείδηση, τώρα συνδέονται ύπουλα με τη «δεκαπεντάλεπτη» αυτάρκειά τους.

Μια τέτοια πόλη που ταιριάζει «γάντι» για τη διαφήμιση αυτού του δυστοπικού σχεδίου (που εκπορεύεται από την ατζέντα του WEF), είναι τα Ιωάννινα. Και ως τέτοια πόλη παρουσιάστηκε σε άρθρο στο πιο δημοφιλές ειδησεογραφικό site της Ελλάδας: «Τα Γιάννενα είναι η πόλη των 15 λεπτών και η πιο ευτυχισμένη της Ελλάδας», τιτλοφορούν το σχετικό άρθρο. Γραφικά τοπία, πολιτιστικός πλούτος, ωραία κουζίνα, χαμηλή κυκλοφορία οχημάτων, χαλαροί ρυθμοί ζωής. Μια πόλη που έχει τα πάντα και τα έχει κοντά. Τι άλλο θες;

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Στη Νέα Υόρκη η παγκόσμια πρεμιέρα του «Καποδίστρια


Στο Museum of the Moving Image στην Αστόρια έγινε η πρώτη προβολή της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή: «Καποδίστριας», με τον Αντώνη Μυριαγκό να εντυπωσιάζει στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο.

Την Νέα Υόρκη επέλεξε ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής για την παγκόσμια πρώτη της, ήδη πολυσυζητημένης πριν την προβολή της, τελευταίας του ταινίας «Καποδίστριας». Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο παλαίμαχος σκηνοθέτης θέλησε να εξηγήσει και τους λόγους αυτής του της επιλογής.

«Όλες μου οι ταινίες αφορούν μεγάλες προσωπικότητες του Ελληνισμού! Και όλες σχεδόν αφορούν προσωπικότητες της διασποράς!» Δεν είναι όμως μόνον αυτός ο λόγος, μια και όπως τόνισε ο Γιάννης Σμαραγδής διακεκριμένοι ομογενείς έσπευσαν να βοηθήσουν την προσπάθεια. «Δεν ήταν τόσο το ποσό που συγκεντρώθηκε, τόνισε ο σκηνοθέτης, «αλλά το ότι ο «Καποδίστριας» διαδόθηκε μεταξύ των ομογενών και εγώ δεν έχω άλλο τρόπο να τους ευχαριστήσω από το να γίνει εδώ η πρεμιέρα της ταινίας». Η ταινία θα βγει στις αίθουσες της Αθήνας ανήμερα τα Χριστούγεννα – στις 25 Δεκεμβρίου.

Ο Γερμανός που πυροβόλησε την Αγία Βαρβάρα στο λαιμό. (Αληθινή ιστορία)


«Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, στην πόλη της Σπάρτης, υπήρχε ένας Γερμανός στρατιώτης, γνωστός στην τοπική κοινωνία για το δύστροπο και κακό χαρακτήρα του.

Μια μέρα καθώς περνούσε από το ναό της Αγίας Βαρβάρας, πυροβόλησε κατ’ επανάληψη την εικόνα της Αγίας που βρισκόταν στο εικονοστάσι της διασταύρωσης προς την Καλογωνιά, απέναντι από το ναό. Μια από τις σφαίρες, πέτυχε τη μορφή της Αγίας στο ύψος του λαιμού. Το γεγονός όπως ήταν φυσικό θορύβησε και στεναχώρησε τους Σπαρτιάτες.

Λίγες μέρες αργότερα, ο ίδιος Γερμανός μεθοκοπούσε σε ένα υπόγειο καπηλειό της πόλης, στη συμβολή των οδών Γκορτσολόγου και Κλεομβρότου, όπου μέχρι σήμερα διασώζεται το κτήριο.

Ὁμιλία, σὺν Θεῷ ἁγίῳ, στὴ μνήμη τῆς ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας (4 Δεκεμβρίου)

Ἀρχιμανδρίτης Φώτιος Ἰωακεὶμ


Στὴν ὡραιότατη εὐαγγελικὴ περικοπή, ποὺ μόλις ἀκούσαμε, ἀγαπητοὶ ἐν Κυρίῳ ἀδελφοί, περιγράφεται ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ θαύματα ποὺ τελεσιούργησε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, κατὰ τὴν ἐπὶ γῆς παναγία ζωή Του. Πρόκειται γιὰ τὴ γνωστὴ καὶ καταγραφομένη καὶ ἀπὸ τοὺς τρεῖς συνοπτικοὺς Εὐαγγελιστὲς (δηλαδὴ Ματθαῖο, Μᾶρκο καὶ Λουκᾶ) θεραπεία τῆς αἱμορροούσης γυναίκας, τῆς μετέπειτα ἁγίας Βερονίκης.

Ὁ Κύριος, καλεσμένος ἀπὸ τὸν ἀρχισυνάγωγο Ἰάειρο νὰ θεραπεύσει τὴν ἑτοιμοθάνατη θυγατέρα του, βάδιζε πρὸς τὴν οἰκία του, ἐνῶ οἱ ὄχλοι ἀσφυκτικὰ τὸν περικύκλωναν. Καὶ ἐκεῖ στὸν δρόμο, τὸν πλησίασε, γεμάτη πίστη καὶ ἐλπίδα, ἡ δύστυχη καὶ ταλαίπωρη τούτη γυναίκα, καί, ἀγγίζοντάς τον ταπεινὰ στὸ κάτω μέρος τοῦ ἱματίου Του, ἔλαβε ἀμέσως τὴν ποθουμένη ἰατρεία τοῦ πάθους της. Κι ὁ Χριστός μας, γιὰ νὰ μὴν παραμείνει κρυμμένη, οὔτε ἡ θαυμαστὴ τούτη ἴαση, οὔτε, περισσότερο, ἡ πίστη καὶ ἀρετὴ τῆς αἱμορροούσης Βερονίκης, τὴν ἀποκάλυψε μὲ παρρησία μπροστὰ σὲ ὅλους, ἐπαινῶντας τὴν θεραπευμένη πιὰ γυναίκα γιὰ τὴν πίστη της, ποὺ στάθηκε αἰτία καὶ γιὰ τὸ σπουδαιότερο, τὴν ἴαση τῆς ψυχῆς της. Γιατί, γνώρισε πιὰ τὸν Χριστό, ὄχι μόνο ὡς ἰατρὸ τῶν σωμάτων, ἀλλὰ καὶ τῶν ψυχῶν. Καὶ ἀκολοὐθησε μέχρι τέλους βίο θέαρεστο καὶ ἁγίασε. Ἡ μνήμη τῆς ἁγίας τούτης γυναίκας, τῆς Βερονίκης, τιμᾶται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μας στὶς 12 Ἰουλίου.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Iωάννου Πρεσβυτέρου του Δαμασκηνού (4 Δεκεμβρίου)

Πλήσας μελών γην ηδέων Iωάννης,
Eις ουρανούς άνεισι συνθήσων μέλη.

Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘
Oύτος ήτον κατά τους χρόνους Λέοντος του Iσαύρου εν έτει ψιϛ΄ [716]. Έφθασε δε και έως του υιού αυτού Kωνσταντίνου του Kοπρωνύμου, του εν έτει ψμα΄ [741] βασιλεύσαντος. Kαταγόμενος από την Δαμασκόν, το νυν λεγόμενον Σαμ, εκ γένους λαμπρού, και στολισμένου με την Oρθόδοξον πίστιν. Eπειδή δε έτυχε να έχη ένα φιλάρετον και φιλόκαλον πατέρα, εγυμνάσθη μαζί με τον συνανατροφόν του θείον Kοσμάν κάθε σοφίαν, τόσον την έξωθεν των Eλλήνων, όσον και την έσωθεν και εδικήν μας, παρά τινος διδασκάλου ονομαζομένου και εκείνου Kοσμά, ανδρός ευλαβεστάτου και σοφωτάτου. Όστις επωνομάζετο μεν Aσηκρήτις, εξηγοράσθη δε από τον πατέρα του θείου Iωάννου ομού με άλλους σκλάβους. Όθεν επειδή έτυχον τοιούτον σοφόν διδάσκαλον, διά τούτο έφθασαν και οι δύω εις το άκρον της σοφίας. Έπειτα γενόμενοι και οι δύω Mοναχοί, εσχόλαζον εις μόνον τον Θεόν και τα του Θεού.

Ο έπαινος στην ανατροφή του παιδιού



του κ. Γεωργίου Θ. Μηλίτση, διδασκάλου – Ειδικού Παιδαγωγού.

Δεν υπάρχει άνθρωπος, όσο καλλιεργημένος ή πνευματικός κι αν είναι, που να μην αισθάνθηκε ευχαρίστηση ή ικανοποίηση, όταν άκουσε τους άλλους να τον επαινούν. Αν αυτό είναι βέβαιο για μας τους μεγάλους ισχύει πολύ περισσότερο για τα μικρά παιδιά.

Αναγκαίος για τα μικρά παιδιά

Όπως το παιδί έχει ανάγκη από αγάπη, φροντίδα, τροφή κλπ. έτσι έχει ανάγκη κι από τον έπαινο των γονέων, των δασκάλων και των συνανθρώπων του. Ο έπαινος είναι ένας από τους πιο βασικούς τρόπους με τους οποίους δείχνουμε την επιδοκιμασία μας και καλλιεργούμε την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του εαυτού των παιδιών μας. Ως γονείς, πρέπει να επαινούμε τα παιδιά μας, για να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμησή τους και να ενθαρρύνουμε την καλή συμπεριφορά τους.

Πρέπει γονείς να γνωρίζουν ότι ο έπαινος δεν πρέπει να είναι απλώς ένα συχνό κομπλιμέντο, αλλά ένα συνειδητό εργαλείο που χρησιμοποιείται σωστά και την κατάλληλη στιγμή. Χρησιμοποιώντας τον έπαινο, δείχνουμε στο παιδί μας πώς να σκέφτεται και να μιλάει θετικά για τον εαυτό του.

Ο έπαινος βοηθάει το παιδί να μάθει πώς να αναγνωρίζει πότε τα πάει καλά και πότε όχι και να νιώθει ικανοποίηση για τον εαυτό του. Είναι απαραίτητος στο παιδί γιατί το βοηθάει να αναπτυχθεί και να πιστέψει στον εαυτό του και να βελτιώσει την αυτοεκτίμησή του.

Ποια είναι η αιτία που τα πράγματα του κράτους πηγαίνουν άσχημα;


Όταν παραβαίνει ένας άνθρωπος μια εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνο αυτός. Ποια είναι η αιτία που τα πράγματα του κράτους πηγαίνουν άσχημα;

Ποια είναι η αιτία που τα πράγματα του κράτους πηγαίνουν άσχημα;

Ο Κύριος κατέβαλλε φόρο στον Καίσαρα, παρέχοντας μας τον νόμο, να είμαστε υπάκουοι στην εξουσία, όταν αυτό καθόλου δεν εμποδίζει την εντιμότητα. (Άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης)

Προλέγω κακά για το κράτος και την πόλη εκείνη, όπου ο άρχοντάς τους είναι νέος και οι πολίτες της είναι λαίμαργοι. (Άγιος Γρηγόριος ο Θαυματουργός)

Όταν παραβαίνει ένας άνθρωπος μια εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνο αυτός. Όταν όμως κάτι αντίκειται στις εντολές του Ευαγγελίου, γίνεται από το κράτος νόμος, τότε... έρχεται η οργή του Θεού σε όλο το έθνος, για να παιδαγωγηθεί… (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)

Eαν δεν έχεις το χάραγμα στην Κίνα δεν μπορεί να ελεήσεις έναν φτωχό!


Αποκ. 13,17 καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ.

ΣΤΗΝ ΝΕΟΤΑΞΙΚΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΦΤΩΧΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΑΝΑΡΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ , ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΣΕ ΜΟΡΦΗ QR CODE ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΤΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΦΤΩΧΟΣ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ Η ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΧΡΗΜΑΤΩΝ. ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ?

Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν την πληρωμή με κωδικό QR από το 2014 στο πλαίσιο κυβερνητικού ρυθμιστικού φορέα για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της μεταφοράς και των κεφαλαίων που διατίθενται σε μεμονωμένους λογαριασμούς.
Ακόμη και οι ζητιάνοι δέχονται πληρωμή με κωδικό QR τώρα μέσω κυβερνητικού ελέγχου και παρακολούθησης για λήψη ψηφιακά.

πηγή: https://romioitispolis.gr/

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Η επόμενη ημέρα στο Φανάρι μετά τον Πάπα


 πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=e-3ERvFq9hc

Μάθημα «Ηθικής» μπαίνει στα σχολεία αντί για Θρησκευτικά – Εγχειρίδιο για το πώς να γίνεις «καλός άθεος»


Κονσερβαρισμένο «ήθος» - Το υπουργείο Παιδείας θα μαθαίνει τα παιδιά πώς να είναι «ηθικοί» χωρίς έννοια Θεού και χωρίς προοπτική σωτηρίας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Η απάντηση της κυβέρνησης για την οργιαστική βία που μαστίζει τη νέα γενιά, δεν είναι να επανασυνδέσει την ηθική στη ρίζα της που είναι η ορθόδοξη πίστη, αλλά να κατασκευάσει μια νέα, δική της «ηθική», για να την προσαρμόσει στα μέτρα της προπαγάνδας της.

Το υπουργείο Παιδείας εισάγει «μάθημα Ηθικής» από το 2026 – 2027, που θα απευθύνεται σε μαθητές που επιθυμούν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και θα διδάσκεται στις τέσσερεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Αντί να έχουν ελεύθερη ώρα τα παιδιά που απορρίπτουν τα Θρησκευτικά, στο μάθημα Ηθικής θα διδάσκονται φιλοσοφικές τοποθετήσεις, κοινωνικούς κανόνες, κριτήρια ορθότητας (politically correct κατηχητικό δλδ), ρύθμιση συμπεριφοράς (!), χρήση επιστημονικών δεδομένων στη λήψη αποφάσεων (για να αποφεύγουν τα επικατάρατα… «fake news»), καλλιέργεια «δημοκρατικής πολιτειότητας απαλλαγμένης από στερεότυπα και προκαταλήψεις», και έτσι θα διαμορφώσουν «ηθικό γραμματισμό» για να αξιολογούν «εναλλακτικές προσεγγίσεις» για το τι είναι ηθικά ορθό.

«Παναγία μου κάνε αυτά τα χείλη αντί να σε βρίζουν να σε παρακαλούν»


Να σας πω και μια άλλη ιστορία να δούμε πως το πνεύμα του Θεού δεν κάνει λάθος.
Ο π. Πορφύριος, μια μέρα περπατούσε στη Θεσσαλονίκη, μιλάμε το 1937 περίπου, και δίπλα του περνούσε μια άμαξα με έναν άμαξά. Ο αμαξάς την ώρα που περνούσε δίπλα του έβριζε την Παναγία.

Στενοχωρήθηκε πολύ ο Γέροντας γιατί την Παναγία την αγαπούσε πιο πολύ και από τη μάνα του. Ο ίδιος μου είχε πει κάποτε·

«εγώ την Παναγία παρακαλούσα και αυτή έκανε τα θαύματα».

Και πράγματι την Παναγία παρακαλούσε και η Παναγία τον άκουγε. Λοιπόν, περπατούσε η άμαξα δίπλα του και ο Γέροντας Πορφύριος στενοχωρέθηκε. Λέει, λοιπόν,

«Παναγία μου κάνε αυτά τα χείλη αντί να σε βρίζουν να σε παρακαλούν».

Δεν πρόφτασε να το πει καλά-καλά, πέφτει η άμαξα σε μια λακούβα, τουμπάρει η άμαξα, αμαξάς και άλογο γίνανε μαλλιά κουβάρια. Το αποτέλεσμα ήταν να πέσει κάτω ο αμαξάς, να τραβάει τα μαλλιά του και ν’ αρχίζει να φωνάζει, «Παναγία μου, Παναγία μου, Παναγία μου».

Στη συνέχεια ο πατήρ Πορφύριος μου λέει, «στενοχωρέθηκα και από τότε έμαθα. Τί έμαθα; Έμαθα ότι όταν συμβαίνει κάτι κακό, όταν κάποιος βρίζει, όταν κάποιος κάνει κάτι άλλο, το μόνο που πρέπει να λέμε είναι “Κύριε Ελέησον” και το “Κύριε Ελέησον” τα περιλαμβάνει όλα και ο καλός Θεός ξέρει τι πρέπει να κάνει».

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Τά 40 μανιτάρια ποὺ φύτρωναν κατὰ τὴν πανήγυρη τῶν Ἁγίων Τεσσαράκοντα κάτω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα δὲν ξαναβγῆκαν, ὅταν στὴν Μονή Ξηροποτάμου δέχθηκαν τὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν


Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἄθως, ὅρος τὸ Ἅγιον», τοῦ Μητροπολίτου Κινσάσα, Ὑπερτίμου καὶ Ἐξάρχου Κεντρώας Ἀφρικῆς κ. Νικηφόρου

Ὁ Μιχαὴλ Η΄ Παλαιολόγος (1259-1282) ἐλευθέρωσε τὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ τοὺς σταυροφόρους καὶ κατέλυσε τὴν Λατινοκρατία στὴν Ἀνατολή. Ὁ ἐκδιωχθείς ὅμως λατίνος αὐτοκράτορας ποὺ εἶχε καταφύγει στὴ Δύση προσπάθησε νὰ συνεννοηθεῖ καὶ νὰ πείσει τοὺς ἡγεμόνες τῆς Δύσεως γιὰ νὰ ἀνακαταλάβουν τὴν Κωνσταντινούπολη. Ὁ Μιχαὴλ βλέποντας τὴν κίνηση αὐτὴ καὶ γνωρίζοντας τὰ κατακτητικὰ σχέδια τοῦ βασιλείου τῆς Σικελίας, θεώρησε ὅτι θὰ ἀποσοβοῦσε τὸν κίνδυνο αὐτὸ καὶ θὰ ὠφελοῦνταν στὴν προσπάθειά του γιὰ βελτίωση τῆς βυζαντινῆς κυριαρχίας στὰ Βαλκάνια, μὲ τὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν. Ἦλθε, λοιπόν, σὲ συνεννόηση καταρχὴν μὲ τὸν Πάπα Οὐρβανὸ (Κλήμεντα Δ΄) καὶ κατόπιν...μὲ τὸν Πάπα Γρηγόριο Ι΄.

Συνέταξε ἱστορικοδογματικὸ τόμο τὸ 1273 ἀναφερόμενο στὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν, τὸν ὁποῖο ἀπέστειλε σὲ ὅλους τούς ἐπισκόπους καθὼς καὶ στοὺς ἁγιορεῖτες. Σ΄ αὐτὸν ἀνέλυε τοὺς λόγους οἱ ὁποῖοι ἐπέβαλαν τὴν ἕνωση.

Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου: Ὁ ὅσιος Γέροντας Ἐλπίδιος (1913 – 1983)

Εἶναι ἀναμφίβολο γεγονὸς ὅτι ὁ ἐκπνεύσας εἰκοστὸς αἰώνας μᾶς ζωοποιεῖ μὲ τὸ πλῆθος τῶν ἁγιασμένων προσώπων τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ποὺ ἀφειδώλευτα μᾶς προσέφερε. Καί, ὅλως παραδόξως, ὁ αἰώνας αὐτός, ποὺ χαρακτηρίσθηκε ὡς αἰώνας ἀθεΐας, σαρκολατρίας, παγκοσμίων πολέμων, παραλόγου καὶ ἀμφισβήτησης τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, αὐτὸς ὁ ἴδιος αἰώνας προικοδότησε ἀφθονοπάροχα τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μὲ τόσους ἁγίους ἀνθρώπους, ὅσους σχεδὸν καὶ οἱ πρῶτοι αἰῶνες τοῦ Χριστιανισμοῦ, αἰῶνες μαρτυρίου καὶ ὁσιότητας. Ἴσχυσε καὶ ἐδῶ ἡ ἀψευδὴς ὑπόσχεση τοῦ Κυρίου, ποὺ μᾶς φανέρωσε διὰ τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ὅτι «ὅπου ἐπλεόνασεν ἡ ἁμαρτία, ὑπερεπερίσσευσεν ἡ χάρις».

Καὶ ἀκόμη, ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ὁ «πάνθ᾽ ὁρῶν ὀφθαλμὸς αὐτοῦ», προβλέποντας τὴν ἔκπτωση τοῦ ἐπερχόμενου εἰκοστοῦ πρώτου αἰώνα, τὴν ἀντίχριστη πρακτικὴ καὶ ἠθικὴ τῶν ἀνθρώπων του, καταλιμπάνει σ᾽ ἐμᾶς, τὰ τέκνα τῆς χλιδῆς καὶ τῆς εὐκολίας, ὡς φῶτα σωστικά, πολυειδεῖς ἰατρούς, πολύπειρους καὶ ὄντως ἰαματικούς, γιὰ νὰ μᾶς θεραπεύουν τὰ πάθη τὰ ψεκτά. Καί, στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἰατροὶ εἶναι οἱ θεραπευμένοι ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, εἴτε διὰ τῶν μαρτυρικῶν τους αἱμάτων εἴτε διὰ τῶν ὁσιακῶν τους καμάτων.

Μνήμη του Aγίου Προφήτου Σοφονίου (3 Δεκεμβρίου)

O πριν βοήσας τη Σιών χαίρε σφόδρα,
Xαίρει παραστάς τω Θεώ Σοφονίας.
Φαίδιμος εν τριτάτη Σοφονίας ήτορ αφήκεν.

Προφήτης Σοφονίας. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ήτον υιός Xουσί, καταγόμενος από την φυλήν του Πατριάρχου Συμεών υιού Iακώβ, εκ του αγρού, ήτοι τζεφτιλικίου Σαβάραθα, ων προ Xριστού έτη χ΄ [600]. Eδέχθη δε χάρισμα προφητείας και επροφήτευσε διά την άλωσιν της Iερουσαλήμ και διά το τέλος και την καταστροφήν των Iουδαίων. Kαι ότι ο εξ εθνών λαός θέλει γένη λαός περιούσιος του Θεού. Kαι τούτο μέλλει να ήναι, αισχύνη μεν των ασεβών, δόξα δε των δικαίων. Kαι ότι έχει να γένη Xριστός ο Kύριος, Kριτής κάθε πνοής λογικής. Kαι θέλει ανταποδώσει εις τον καθένα κατά τα έργα του. Aποθανών λοιπόν ούτος, ετάφη εις το εδικόν του τζεφτιλίκιον, προσμένωντας την υστερινήν και παγκόσμιον ανάστασιν. Σοφονίας δε θέλει να ειπή, σκοπιά Kυρίου, ή συνιείς κρυπτά. Ήτον δε όμοιος κατά τον χαρακτήρα του προσώπου, με τον Θεολόγον Iωάννην, έχωντας το γένειον ολίγον τι στρογγυλώτερον από το εκείνου1.

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025

Γονείς σε πανικό, παιδιά σε σύγχυση - Η τεχνητή οικογένεια του 21ου αιώνα


Η ψυχολόγος Ευγενία Σαρηγιαννίδη, στην ομιλία της, καταθέτει μια έντονα επικριτική και ανήσυχη αποτίμηση της σημερινής κατάστασης της οικογένειας,

παρουσιάζοντας την ως θεσμό που δοκιμάζεται βαθιά από τις συνθήκες της σύγχρονης εποχής. Κατά την άποψή της, η παραδοσιακή οικογένεια βρίσκεται σε κρίση, όχι απλώς λόγω κοινωνικών ή οικονομικών συνθηκών, αλλά εξαιτίας μιας γενικότερης πνευματικής και αξιακής κατάρρευσης. Μιλά για έναν κόσμο που έχει απομακρυνθεί από τις χριστιανικές ρίζες του, που αρνείται τη σημασία της εθνικής ταυτότητας και θολώνει τα όρια μεταξύ ανδρών και γυναικών, πατέρα και μητέρας, δικαιώματος και υποχρέωσης.

πηγή: https://www.momsforgreece.gr/

Ἡ ἀγωγὴ τῶν σημερινῶν παιδιῶν καὶ ἡ παιδαγωγικὴ τῆς Ὀρθοδοξίας

Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου*

Ἡ προβληματικὴ τῆς σύγχρονης παιδαγωγικῆς

Ὁ προβληματισμὸς γύρω ἀπὸ τὴν ἀγωγὴ καὶ τὴ διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν ἀποτελεῖ ἕνα ἀπὸ τὰ πλέον πολυσυζητημένα θέματα στὸν σύγχρονο δυτικὸ κόσμο. Καί, ἐπειδὴ ἡ Ἑλλάδα καὶ ἡ Κύπρος ἀποτελοῦν κομμάτι τοῦ Δυτικοῦ κόσμου, ἀλλὰ μὲ πολλὲς εὐαισθησίες τῆς Ἀνατολῆς, δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ ἐξαιρεθοῦν ἀπὸ τὸν προβληματισμὸ αὐτό.

Ἄλλωστε δὲν πρέπει νὰ μᾶς διαφεύγει τὸ γεγονὸς ὅτι ἀπὸ τοὺς πρώτους μῆνες τῆς κύησης τοῦ παιδιοῦ, πολλοὶ γονεῖς ἀρχίζουν νὰ προβληματίζονται γιὰ τὴν ἀγωγὴ ποὺ θὰ πρέπει νὰ δώσουν στὰ παιδιά τους καὶ ἀπὸ πολὺ νωρὶς ἀναζητοῦν βοήθεια καὶ συμβουλὲς, εἴτε ἀπὸ διάφορα βιβλία, εἴτε ἀπὸ διάφορους εἰδικούς.

Άμα ήταν κανένας πολύ μελαγχολικός ο όσιος Πορφύριος του έλεγε:


«Άμα ήταν κανένας πολύ μελαγχολικός ο όσιος Πορφύριος τού έλεγε:

– Σ’ αρέσουν τα ποιήματα, παιδί μου; Πάμε στο δάσος, στα πεύκα, να κάνουμε μια βόλτα.

Να δούμε το δάσος, να δούμε όλα τα ωραία της γης.

Αφού ο Θεός «τα εποίησεν όλα τα ωραία της γης, και θέρος και έαρ», που λέει ο προφήτης Δαυίδ.

Κι εκεί που ήτανε με τον νεαρό, που ήτανε μελαγχολικός και ο οποίος είχε φοβερό ορθολογισμό και δεν μπορούσε να πιστέψει, του λέει:

– Ο Χριστός, παιδί μου, δίπλα σου είναι, εσύ Τον γυρεύεις, αλλά έχεις φοβερό ορθολογισμό και δεν Τον αφήνεις να μπει».

Άκου, τώρα, τι του είπε!

Μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων, Περί Αληθείας ουδείς λόγος.

Στις 29 και 30 Δεκεμβρίου, ε.έ., πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός των 1,700 χρόνων από την σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου με προεξάρχοντα την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαίο Α’ και την Α.Θ.Μ. τον Πάπα και Πατριάρχην Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β’.

Στις εορταστικές εκδηλώσεις παρέστησαν ο προσκεκλημένος Πάπας της Ρώμης Λέων ΙΔ’, ως και 20 εκπρόσωποι διαφόρων αιρέσεων !!!

Ανταλλάχτηκαν αδερφικοί ασπασμοί, χειραψίες, φιλήματα και πολλά χαμόγελα.

Στην τελετή της Δοξολογίας μνημονεύτηκε πρώτα ο Πάπας (!) και κατόπιν ο Οικουμενικός. Ψάλθηκε ο «πολυχρονισμός» στον Πάπα της Ρώμης Λέοντα (!) και κατόπιν ακολούθησε του Οικουμενικού Πατριάρχου. Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε, ότι ο Πάπας δεν είναι Ορθόδοξος, ούτε απέρριψε τις αιρετικές διδασκαλίες του Ρωμαιοκαθολικισμού. Επομένως, κακώς μνημονεύτηκε.

Όλα μας Καταγράφουν: Έξυπνα Κινητά, Αυτοκίνητα, Τηλεοράσεις, Κάμερες, Ηχεία, Γκάζετ, Ρομποτικές Σκούπες κλπ.


Ένας πρακτικός οδηγός για την καθημερινή τεχνολογία επιτήρησης

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι παρακολουθούμαστε περισσότερο από ποτέ· είναι ότι όλοι μας πληρώνουμε ενεργά γι’ αυτή την επιτήρηση. Στις ΗΠΑ, η κατοχή έξυπνων θυροτηλεόρασεων (videodeurbellen) εκτοξεύτηκε από 4% σε πάνω από 35% μεταξύ 2017 και 2024. Οι έξυπνες τηλεοράσεις – που καταγράφουν και πουλάνε τις συνήθειες θέασης – υπάρχουν πλέον στο 86% των νοικοκυριών, από 47% πριν λίγα χρόνια, γράφει ο G. Calder.

Το 75% των αυτοκινήτων που παραδόθηκαν το 2024 διέθεταν ενσωματωμένα μόντεμ κινητής τηλεφωνίας που μεταδίδουν συνεχώς ζωντανά δεδομένα για οδηγούς και επιβάτες. Ένα μέσο αμερικανικό νοικοκυριό που είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο έχει πλέον 17 συνδεδεμένες συσκευές. Και η αγορά των data brokers – η βιομηχανία που αγοράζει και πουλάει τα προσωπικά σου δεδομένα – θα φτάσει σύντομα σε ετήσιο τζίρο 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο θὰ ἀποφασίσει γιὰ τὶς θρησκευτικὲς εἰκόνες στὶς δικαστικὲς αἴθουσες


Γράφει ὁ Νικόδημος Καλλιντέρης, Νομικός

Μία νέα ἐξέλιξη ὑπῆρξε πρὶν ἀπὸ λίγες ἡμέρες σὲ σχέση μὲ τὶς προσφυγὲς τῆς «Ἕνωσης Ἀθέων» στὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου (ΕΔΔΑ) στὸ Στρασβοῦργο κατὰ τὶς ὁποῖες προκύπτει παραβίαση δικαιωμάτων ἀπὸ τὴ δημόσια ἀνάρτηση θρησκευτικῶν εἰκόνων στὶς αἴθουσες τῶν ἑλληνικῶν δικαστηρίων. Οἱ δύο προσφυγὲς κατατέθηκαν στὸ ΕΔΔΑ ἀφοῦ τὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας εἶχε ἀπορρίψει τὰ σχετικὰ αἰτήματα (βλ. τὶς ἀποφάσεις τῆς Ὁλομέλειας 130/2018 καὶ 71/2019) γιὰ τὴν ἀφαίρεση τῆς θρησκευτικῆς εἰκόνας ποὺ βρίσκεται μέσα στὴν αἴθουσα τῆς Ὁλομέλειας... τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου.

Ὑπενθυμίζουμε ὅτι στὶς 28 Ἰουλίου 2025 τὸ ΕΔΔΑ δημοσιοποίησε ὅτι κοινοποίησε τὶς δύο προσφυγὲς τῆς «Ἕνωσης Ἀθέων» (μὲ ἀριθμοὺς 19150/20 καὶ 11122/25) πρὸς τὴν ἑλληνικὴ κυβέρνηση καλῶντας την νὰ ἀπαντήσει σὲ τρία ἐρωτήματα (βλ. περισσότερα σὲ προηγούμενο σχετικὸ ἄρθρο). Ἀξίζει νὰ ἐπισημανθεῖ ἡ ἑξῆς οὐσιώδης λεπτομέρεια: ὅτι στὸ ἔγγραφο κοινοποίησης τοῦ ΕΔΔΑ δὲν μνημονεύεται παραδόξως ἡ ἀπόφαση Lautsi κ.α. κατὰ Ἰταλίας (2011), στὴν ὁποία κρίθηκε ὅτι ὁ Ἐσταυρωμένος στὶς σχολικὲς αἴθουσες δὲν παραβίαζε τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα τῶν προσφευγόντων.

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025

Λειτουργικὴ προ-Θεωρία καὶ ἄλλα τινὰ

 
πηγή: https://youtu.be/Ho3a8m93UME

Σφοδρή επίθεση του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου στις «ελληνικές πολιτικές ελίτ που πρόδωσαν τον λαό τους»


«Ίσως αν είχε αναλάβει την εξουσία κάποιο άλλο κόμμα οι Έλληνες δεν είχαν προδοθεί»!

Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών, Κύριλλος προχώρησε για πρώτη φορά σε σφοδρή επίθεση κατά «της ελληνικής πολιτικής ελίτ» και ειδικότερα κατά της Ελλάδας, μιλώντας για την κατάσταση στην χώρα στο παγκόσμιο φεστιβάλ νεολαίας που διεξάγεται στη Ρωσία.

«Κάθε ορθόδοξος άνθρωπος που γνωρίζει ιστορία αντιμετωπίζει με θλίψη τα γεγονότα στην Ελλάδα. Από τον ελληνικό κόσμο, από την Βυζαντινή αυτοκρατορία πήραμε την πίστη μας (σ.σ.: αναφέρεται στους ιεραπόστολους απεσταλμένους της Κωνσταντινούπολης, Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο που εκχριστιάνισαν τους Ρώσους). Οι Έλληνες είναι αδελφοί μας στην Πίστη. Σε τελική ανάλυση από το Βυζάντιο πήραμε την πίστη μας.

Χαρακτήρισε την Ελλάδα ως «πολιτιστική κληρονόμο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας που έχασε την πνευματική της ταυτότητα και την πνευματική της ελευθερία όταν ο λαός της προδόθηκε από τις πολιτικές ελίτ. Μία προδοσία που οδήγησε στην απώλεια της κυριαρχίας της» (σ.σ.: εννοεί τα Μνημόνια)».

Εμείς βάζουμε την υπομονή και ο Θεός τη σωτηρία: Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος

«Υπομονής έχετε χρείαν»
(Εβρ. 10:36). Η σοφή συμβουλή δεν είναι δική μου, αλλά του αποστόλου Παύλου. Να υπομείνετε, λοιπόν. Με την υπομονή κερδίζεται η σωτηρία της ψυχής, ή μάλλον αγοράζεται σαν ακριβό εμπόρευμα.

Υπομονή! Υπομονή και γενναιοψυχία! Πιστέψτε πως όλα από τον Θεό προέρχονται και όλα για το καλό σας παραχωρούνται, έστω κι αν δεν μπορείτε να το δείτε καθαρά. Άλλωστε, η πίστη χρειάζεται σ’ εκείνα που δεν βλέπουμε και δεν...

καταλαβαίνουμε. Τα ορατά και κατανοητά δεν απαιτούν πίστη. Γι΄ αυτό λέει ο απόστολος: «Έστι πίστις… πραγμάτων έλεγχος ου βλεπομένων» (Εβρ, 11:1).

Η ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Θρονική εορτή παρουσία του Πάπα (30 Νοεμβρίου 2025)


Αγιώτατε, Αγαπημένε Αδελφέ εν Χριστώ, Πάπα Λέοντα,

Με αισθήματα ειλικρινούς χαράς και ευχαριστίας Σας καλωσορίζουμε και πάλι σήμερα σε αυτό το ιερό κέντρο της Ορθοδοξίας, όπως ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας υποδέχτηκε τον Πάπα Παύλο ΣΤ΄, όπως ο Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος υποδέχτηκε τον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β΄ και όπως η Σεμνότητά μας υποδέχτηκε τους ένδοξους προκατόχους Σας Βενέδικτο ΙΣΤ΄ και Φραγκίσκο.

Σήμερα, Σας υποδεχόμαστε, με τη σειρά μας, στον σεβάσμιο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, όπου τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία επ' ευκαιρία της εορτής του αγίου Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου, κατά την οποία ακούσαμε την ανάγνωση του Ευαγγελίου που θυμίζει την κλήση των δύο αδελφών Ανδρέα και Πέτρου - των πρώτων Αποστόλων του Κυρίου και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού.

Βίος Αγίου Φιλαρέτου του Ελεήμονος (1η Δεκεμβρίου) και ευχή εις ευλογίαν νέου μέλιτος

«Ἐσκόρπισεν, ἔδωκε τοῖς πένησι»

Ὁ Ἅγιος Φιλάρετος, ζοῦσε κατὰ τοὺς χρόνους, ποὺ στὴν Κωνσταντινούπολη βασίλευε ὁ Κωνσταντῖνος καὶ ἡ Εἰρήνη, περὶ τὸ ἔτος 780 μ.Χ. Γεννήθηκε λίγο μετὰ τὸ 700 μ.Χ. Καταγόταν ἀπὸ τὰ μέρη τῆς Παφλαγονίας καὶ ἀπὸ τὴν πόλη Ἄμνειαν. Ἦταν ἐπίσημος καὶ κατεῖχε τὸ ἀξίωμα τοῦ Ὑπάτου. Ἦταν ὅμως ὁ μακάριος καὶ πραγματικὰ φιλάρετος. Ἦταν καὶ πολὺ πλούσιος. Εἶχε πολλὰ ζῶα. Εἶχε χωράφια, ἀμπέλια καὶ ἄλλα κτήματα. Ἐπίσης εἶχε πολλοὺς δούλους καὶ ὑπηρέτες. Ἡ γυναίκα του, ἡ Θεοσεβῆ, ἦταν εὐγενική. Φοβόταν καὶ σεβόταν τὸν Κύριο. Εἶχαν ἕνα ἀγόρι τὸν Ἰωάννη καὶ δύο θυγατέρες, τὴν Ὑπατία καὶ τὴν Εὐανθία. Ὁ Φιλάρετος ἦταν πολὺ ἐλεήμων, καὶ φιλόξενος. Κάθε μέρα ἔδιδε ἄφθονα ἀπὸ τὰ πλούτη του στοὺς φτωχούς, στοὺς πεινασμένους, στοὺς γυμνούς, στὶς χῆρες καὶ στὰ ὀρφανά. Ἡ φήμη του ἀκούστηκε σ’ ὅλη τὴν Ἀνατολή. Ἔρχονταν, λοιπόν, οἱ φτωχοὶ καὶ ὅσοι εἶχαν ἀνάγκην. Ἔπαιρναν ἀπὸ αὐτὸν ἄλλος χρήματα, ἄλλος ζῶα, ἄλλος ἄλλο τί, ἀνάλογα μὲ τὴν ἀνάγκη ποὺ εἶχε ὁ καθένας. Τὸ σπίτι τοῦ εὐλογημένου Φιλαρέτου, ἦταν πηγὴ ἀνεξάντλητος. Καὶ ὅσο αὐτὸς ἔδιδε μὲ πρόσωπο χαρούμενο, τόσο ὁ πλουσιόδωρος Κύριος, πλήθυνε τὰ ἀγαθά του περισσότερο.