Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Ο Μέγας Βασίλειος για το χωρίο «Καθελῶ μου τάς ἀποθήκας καί μείζονας οἰκοδομήσω» (:Λουκά 12, 18) [Παραβολή του άφρονος πλουσίου]


ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ.12,13-21]



[Παραβολή του άφρονος πλουσίου]

1. Υπάρχουν δύο ειδών πειρασμοί. Πιο συγκεκριμένα, ή οι θλίψεις βασανίζουν τις καρδιές όπως το χρυσάφι στο καμίνι[βλ. Σοφ. Σολ. 3.6: «ὡς χρυσὸν ἐν χωνευτηρίῳ ἐδοκίμασεν αὐτοὺς καὶ ὡς ὁλοκάρπωμα θυσίας προσεδέξατο αὐτούς(:Τους δοκίμασε, όπως ο χρυσοχόος δοκιμάζει και καθαρίζει τον χρυσό δια του πυρός, και τους δέχτηκε ευάρεστα, όπως δέχεται τα προσφερόμενα ολοκαυτώματα των θυσιών)»] και δοκιμάζουν την υπομονή και την ανθεκτικότητά τους ή, πολλές φορές, οι ευλογίες και τα πλούτη της ζωής αυτής γίνονται πεδίο δοκιμασίας και πειρασμός για τους περισσότερους. Πράγματι, είναι εξίσου δύσκολο να κατορθώσει η ψυχή να μη χάσει τη δύναμή της στις μεγάλες δυσκολίες της ζωής, όσο και το να μην υπερηφανευθεί και να εκτραπεί σε αδικία όταν βιώνει ευτυχείς καταστάσεις.

Παράδειγμα για το πρώτο είδος των πειρασμών είναι ο μέγας Ιώβ. Αυτός ο ακαταμάχητος αθλητής, αντιμετώπισε με ακατάβλητο ψυχικό σθένος και ακλόνητη γενναιότητα καρδιάς όλη τη χειμαρρώδη διαβολική επιθετικότητα και βία εναντίον του, και αναδείχθηκε τόσο ανώτερος από τους πειρασμούς, όσο ήταν μεγάλα και ανυπέρβλητα τα αγωνίσματα που του παρουσίασε ο εχθρός.

Παραδείγματα τώρα για τους πειρασμούς, που προέρχονται από την ευημερία, υπάρχουν πολλά. Έναν απ' αυτούς αντιμετώπισε, όμως ανεπιτυχώς, και ο άφρονας πλούσιος της παραβολής του Ευαγγελίου που μόλις τώρα αναγνώσαμε.

Θα βγουν οι κάρτες (νέα ταυτότητα) αλλά εσύ μην τρέξεις να την πάρεις. Κάτι θα γίνει και δεν θα προλάβουν, να τις δώσουν…. παπά Φώτης της Μυτιλήνης – π. Παναγιώτης Τσιώλης – Γερόντισσα Λαμπρινή Βέτσιου


Άγιος παπά Φώτης της Μυτιλήνης

Αυτό που δεν ανεχόταν όμως ήταν να βλασφημήσει κανείς τα θεία και ιδιαίτερα την Παναγία που υπεραγαπούσε. …
Ένα άλλο που τον πείραζε πολύ ήταν το ηλεκτρονικό σφράγισμα των προϊόντων. Κάποτε του πρόσφερε κάποιος να φάει ένα προϊόν και όταν διαπίστωσε πάνω του το σφράγισμα το εκσφενδόνισε μίλια μακριά.

Ήξερε ότι αυτό το ηλεκτρονικό σφράγισμα θα το επιβάλουν και στους ανθρώπους και αυτό τον απασχολούσε πολύ . Μάλιστα μετά το θάνατό του εμφανίστηκε σε ενύπνιο σε κάποιον ιερέα και του έδωσε ρητή εντολή να ενημερώσει τους ανθρώπους να μην παραλάβουν τη κάρτα του πολίτη θεωρώντας την επικίνδυνη για κάθε χριστιανό.

(κ. Νικόλαος Καλίτσας, «Παπα-Φώτης Λαυριώτης, ἀφανὴς ὁδοιπόρος τοῦ Χριστοῦ». )

***
«Εἶναι ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγιᾶς μας νὰ μὴν πάρουν οἱ χριστιανοὶ τὶς νέες ταυτότητες»
π. Παναγιώτης Τσιώλης

Ὑπό ἀμφισβήτηση ἡ μητρότητα


Σέ ποσοστό 86% δέν ἀναγνωρίζεται ἀπό τήν κοινωνία – Ἐκτιμᾶται μόνο ἀπό τό 13% – Ρατσισμός ἀπό τό 73% γιά τίς τετράτεκνες οἰκογένειες! – Οἱ μητέρες ἐργάζονται γιά τά πρός τό ζῆν – Ὀξύ τό στεγαστικό πρόβλημα.

Τό δημογραφικό πρόβλημα τῆς Ἑλλάδος τά τελευταῖα χρόνια, ἀπασχολεῖ ὅλο καί περισσότερο τό ἑλληνικό κράτος, τά ἐπιστημονικά συνέδρια γονιμότητος, τούς διάφορους εἰδικούς τῆς κοινωνικῆς μηχανικῆς καί τούς διαμορφωτές τῆς κοινῆς γνώμης. Ὡς γνωστόν, ἄποψη ἔχουν ὅλοι οἱ Ἕλληνες. Τό πρόβλημα εἶναι οἱ πράξεις ὥστε νά δοθεῖ λύσις στό πρόβλημα, διότι ἅπαντες μένουν στό στάδιο τῆς ἀναλύσεως. Ξεκινῶντας ἀπό τούς κυβερνῶντες καί φθάνοντας μέχρι τούς «φιλοσόφους» τοῦ καφενείου. Μπορεῖ ἡ Πολιτεία νά ἰσχυρίζεται ὅτι ἔχει λάβει μέτρα τά ὁποῖα στηρίζουν τούς πολυτέκνους, ἀλλά ἡ πρόσφατη ἔρευνα τῆς ἑταιρείας ALCO γιά λογαριασμό τῆς Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων ἀποδεικνύει ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Ἐκεῖνο ὅμως πού πραγματικά εἶναι σοκαριστικό, συμφώνως πρός τά ἀποτελέσματα τῆς ἐρεύνης, εἶναι ἡ ἀπάθεια καί ἡ ἀδιαφορία τῆς ἴδιας τῆς κοινωνίας στό δημογραφικό πρόβλημα, τό ὁποῖο ἀπειλεῖ τά ἴδια της τά θεμέλια.

Προσευχήσου τη νύχτα. Να έχεις την επίγνωση πως είσαι άγρυπνος μπροστά στον Χριστό την στιγμή που ο κόσμος κοιμάται


Προσευχήσου τη νύχτα. Προσευχήσου μόνος σου. Προσευχήσου χωρίς να χρησιμοποιείς βιβλίο, χωρίς κάποια φαντασίωση, χωρίς να σκέφτεσαι.

Απλώς μείνε άγρυπνος για δέκα λεπτά αφού ξυπνήσεις για να πιεις ένα ποτήρι νερό, αφού σε ξυπνήσει το παιδί σου ή κάποιος εφιάλτης.

Στάσου εκεί μέσα στο σκοτάδι και μην κάνεις κάποια κίνηση ή κάποιον ήχο. Κάνε τον χρόνο να σταματήσει, αιχμαλώτισε την στιγμή και παρουσίασε την μπροστά στον Χριστό σαν μια ταπεινή προσφορά: αυτός είμαι εγώ, αυτός είναι ο πραγματικός μου εαυτός, αυτός είναι εκείνος ο οποίος πρέπει Εσύ να σώσεις.

Στην πραγματικότητα, ίσως είναι χρήσιμο το να ξεχάσεις το ότι χρειάζεται να προσευχηθείς. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τόσο φοβερά παραμορφωμένες ιδέες για το τι είναι η προσευχή που είναι καλύτερα να ξεχάσουμε απλώς το ότι οφείλουμε να προσευχηθούμε. Απλώς στάσου εκεί και κοίτα μέσα στο σκοτάδι έξω από το παράθυρο σου. Σε άλλες στιγμές, κάνε μια μετάνοια και κλείσε τα μάτια σου ενώ βρίσκεσαι στο πάτωμα και μείνε εκεί, περίμενε εκεί. Κράτησε το σώμα σου σε μία στάση αναμονής αλλά διώξε από το νου σου κάθε σκέψη. Μην πεις κάτι . Μην σκεφτείς κάτι. Μην φανταστείς κάτι. Μην προσευχηθείς. Μη κουνιέσαι. Απλώς περίμενε να αισθανθείς την παρουσία Του. Περίμενε Εκείνον να δώσει προσοχή στην σιωπή σου, στην ακινησία σου, στον θάνατο σου. Περίμενε τον Χριστό και Εκείνος θα έρθει γιατί η αγάπη τον ωθεί.

Ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης ο «Με συγχωρείτε»! Ο Άγιος της μυστικής Θείας Λειτουργίας (22 Νοεμβρίου)


Χαίρει ἔχουσα, σὲ παραστάτην, ἡ πολύφημος νῆσος Εὐβοίας, καὶ τοῦ ὁσίου Δαυΐδ ἐπαγάλλεται, ἡ θεία Μάνδρα τὸν τάφον σου ἔχουσα, θεοχαρίτωτε πάτερ Ἰάκωβε, σὺ γὰρ χάριτας, βλυστάνεις ἡμῖν ἑκάστοτε, ὡς ῥεῦμα Παρακλήτου ἀνεπίσχετον.

Μονή Οσίου Δαυίδ. Καθήμενος μπροστά στον Τάφο του Αγίου Ιακώβου Τσαλίκη.

Ήταν τέλος του 1985, 26 Δεκεμβρίου, και δεν ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα τον Άγιο Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη.

Φτάσαμε στο Μοναστήρι του Οσίου Δαυίδ οικογενειακώς με τη γυναίκα και τα τρία, τότε, παιδάκια μας και ενώ στάθμευα το αυτοκίνητο έξω από τη Μονή, προσέξαμε ότι στο διπλανό αυτοκίνητο ήταν ανοικτές διάπλατα και οι τέσσερις πόρτες, ενώ από μέσα, στο Ναό, ακούγονταν φωνές αγριεμένου, ορμητικού δαιμονίου, που έβριζαν τον Χριστό, τους παππάδες, τον Άγ. Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη.

Μπαίνοντας στον Ναό, είδαμε τον Άγιο Γέροντα με πετραχήλι, κρατώντας στα χέρια του λείψανα Αγίων, να τα ακουμπά στο κεφάλι μιας κοπέλας, που τιναζότανε με οργή και ούρλιαζε με αντρική, άγρια φωνή.

"Αν υπάρχεις Ιησού και είσαι ο υιός του Θεού, δείξε μου ένα σημάδι να το πιστέψω και εγώ θα σε αγαπώ και θα σ' ακολουθώ για όλο το υπόλοιπο της ζωής μου".


~ Στην πέμπτη δημοτικού του 3ου σχολείου Νέας Σμύρνης όλη η τάξη πήγαινε στο κατηχητικό της Αγίας Φωτεινής. Tο ίδιο έκανα κι εγώ. Παίζαμε μπάλα, πηγαίναμε εκδρομές αλλά ακούγαμε και τα κηρύγματα. Διδασκαλίες που μου άγγιξαν την καρδιά και που με έκαναν να αγαπήσω τον Κύριο.

Μεγάλωσα όμως σε μια οικογένεια που και οι δυο γονείς ήταν άθεοι. Επιστήμονες, του πολυτεχνείου και του πανεπιστημίου πίστευαν ότι η ζωή στην γη ήταν προϊόν της εξέλιξης των ειδών, ότι η θρησκεία είναι το αποκούμπι των κακόμοιρων και ότι ο Χριστιανισμός ιδιαίτερα μια θρησκεία που ευθυνόταν για σωρεία εγκλημάτων.

Με το που πήγα στο γυμνάσιο λοιπόν με δασκαλέψανε αυτά και τα συμμερίστηκα και τα υιοθέτησα σαν δικές μου απόψεις. Ήμουν σίγουρος πια πως ο Θεός είναι μια ανθρώπινη επινόηση. Μια άποψη που θα κρατούσα σταθερή για 35 χρόνια.

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Αμφιλοχίου Eπισκόπου Iκονίου (23 Νοεμβρίου)

Σταλείς Aμφιλόχιε νεκρών αμφίοις,
Λόχους σκεδάζεις και νεκρός νοουμένους.
Eικάδι εν τριτάτη θάνατος λάβεν Aμφιλόχιον.


Άγιος Αμφιλόχιος Επίσκοπος Ικονίου. Μικρογραφία 
(Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ο Άγιος, αφ’ ου επέρασε κάθε βαθμόν εκκλησιαστικόν, και έλαμψε με άσκησιν και θείαν γνώσιν, επροχειρίσθη Eπίσκοπος Iκονίου με την ψήφον του Θεού και του κοινού λαού, κατά τους χρόνους Oυαλεντινιανού και Oυάλεντος. Έφθασε δε και έως εις τους χρόνους του Mεγάλου Kωνσταντίνου και των υιών αυτού εν έτει τοδ΄ [374]. Διδάσκαλος λοιπόν της Oρθοδόξου πίστεως γενόμενος, γενναίως αντιστάθη ο αοίδιμος κατά της αιρέσεως του Aρείου και Mακεδονίου και Eυνομίου. Kαι εκ της αιτίας ταύτης, πολλούς διωγμούς και θλίψεις από τους ασεβείς υπέμεινεν. Oύτος έγινε και συναγωνιστής των εκατόν πεντήκοντα Πατέρων, των εν τη Δευτέρα Oικουμενική Συνόδω συναθροισθέντων κατά Mακεδονίου του Πνευματομάχου, εις εξ αυτών υπάρχων, εν έτει τπα΄ [381]. Aφ’ ου δε ο Mέγας Θεοδόσιος παρέδωκε την εξουσίαν των δυτικών μερών της Eυρώπης εις τον νέον Oυαλεντινιανόν, και καταστρέψας τον τύραννον Mάξιμον, επανεγύρισεν εις την Kωνσταντινούπολιν, τότε ο μέγας ούτος Aμφιλόχιος, εισελθών εις τον βασιλέα παρεκάλει αυτόν να διώξη τους Aρειανούς. Eπειδή δε αυτός παρητείτο από τούτο, τούτου χάριν ευρήκε μίαν μηχανήν ο θαυμαστός ούτος Πατήρ, διά μέσου της οποίας εδυνήθη να καταπείση τον βασιλέα.

H μαρτυρία της αγάπης και της συγχωρητικότητος ενός αληθούς Χριστιανού - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

Ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος δεν νιώθει μόνος του την ώρα που τον πετροβολούν και ο μόνος λόγος είναι γιατί συγχωράει. Πάνω του έπεφταν βροχή οι πέτρες με όλη την ορμή της κακίας των βασανιστών και αυτός τους ένοιωθε ως αδελφούς που είχαν το ακαταλόγιστο λόγω άγνοιας, τους συγχωρούσε και γονατιστός προσευχόταν όπως ο Χριστός επι του Σταυρού λέγοντας ‘‘Κύριε μή στήσης αύτοις τήν αμαρτίαν ταύτην ‘’Πάτερ άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι’’. Και η καρδιά του γλυκαίνονταν και ειρήνευε και έλαμπε ‘’ωσεί πρόσωπον αγγέλου’’ βλέποντας ανοιχτούς του Ουρανούς και τον Κύριο στην δόξα Του. Όλους αυτούς που τον πολεμούν τους νιώθει κοντά του δίπλα του. Δεν είναι οι εχθροί του. Κι έτσι δεν νιώθει μόνος του διότι τους κάνει προσευχή και διότι μέσα στην μεγάλη αυτή παρέα είναι μαζί του και ο ίδιος ο Χριστός που τον βλέπει ψηλά και τον περιμένει στην Βασιλεία Του. Εκεί ο πρώτος Μάρτυρας της πίστεως, ο Στέφανος, λιώνει τον πάγο της απομόνωσης και της κακίας των άλλων με το προσευχόμενο πρόσωπό του να λάμπει και να ζεσταίνει ως ήλιος.

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

Θεολογική προσέγγιση και ερμηνεία της εικόνας των Εισοδίων της Θεοτόκου



Αντικρίζοντας την εικόνα της εισόδου της Θεοτόκου στο Ναό, συνειδητοποιούμε την σιγή της Αγίας Γραφής και αφουγκραζόμαστε την συμπλήρωση των Ευαγγελίων από την ιερή παράδοση της Εκκλησίας μας, που μας παρουσιάζει την προετοιμασία του επί γης δοχείου του Υιού και Λόγου, την πολυτίμητο παστάδα και την σκηνή την επουράνιο, όπως μας περιγράφει το κοντάκιο της εορτής.

Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναφέρει ότι η Θεοτόκος «φυτεύθηκε» στον οίκο του Θεού, άνθησε το πνεύμα της σαν «κατάκαρπος ελαία», έγινε το «καταφύγιο κάθε αρετής», συντήρησε ψυχή και σώμα, ώστε να δεχθεί το Χριστό.[1] Η είσοδος της Θεοτόκου στο Ναό είναι όπως μας λέγει και το απολυτίκιο της εορτής, το προοίμιο της εύνοιας του Θεού στους ανθρώπους, η προκήρυξη της σωτηρίας των ανθρώπων, η προαναγγελία του Χριστού και η πραγματοποίηση του σχεδίου της θείας οικονομίας. Περιγραφή της εισόδου βρίσκουμε στο Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου, στο οποίο στηρίζεται και η ιερή υμνογραφία της εορτής. Οι ιεροί υμνογράφοι προχωρούν πιο πέρα από το θεομητορικό επεισόδιο, προσπαθώντας να συλλάβουν την μυστική σημασία του και να δουν αυτό που όπως είπαμε περιγράφει και το απολυτίκιο, την σχέση του με το σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου.[2]

Τα Εισόδια της Θεοτόκου (Αγ. Λουκά Κριμαίας)


...Αν όλοι εμείς οι μεγάλοι πρέπει όλη τη ζωή μας να είμαστε στενά ενωμένοι με το Αληθινό Κλήμα, τον Κύριο μας Ιησού Χριστό και να τρεφόμαστε με το ζωοποιό χυμό από τη Θεία Ρίζα, το ίδιο αυτό ισχύει καί για τα μικρότερα κλήματα του Αμπελιού, τα πιο μικρά πράσινα φύλλα καί τα μικρά τρυφερά άνθη, πού ανθίζουν στο άγιο Κλήμα. Αυτά τα άνθη, τα φύλλα καί τα μικρά κλήματα είναι τα παιδιά μας, τα όποια φροντίζουμε με τρυφερότητα, τα όποια αγαπάμε σαν την καρδιά μας.

Έχουν μεγάλο χρέος και...
ευθύνη ενώπιον του Θεού εκείνοι οι χριστιανοί, οι όποιοι δεν εκτελούν το ιερό καθήκον τους να προστατεύουν τα μικρά τους παιδιά, και όχι μόνο τα παιδιά αλλά καί τα βρέφη, από τους εχθρικούς άνεμους, οι όποιοι μπορούν να τα αποκόψουν από το Κλήμα του Χρίστου καί να τα πάνε πολύ μακριά καί να τα ρίξουν στη σκόνη καί στο βόρβορο, οπού θα τα πατήσουν με τα πόδια τους οι εχθροί της ανώτατης αλήθειας καί του αγαθού.

ΟΧΙ στον ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ.Ακούστε τι μας ετοιμάζουν εκπληκτικη ανάλυση ΑΘ.ΡΑΚΟΒΑΛΗ-ΠΑΪΣΙΟΥ

 

πηγή: https://youtu.be/iZE8_qMXiz4?t=57

“Να πάνε τουλάχιστον οι άνθρωποι σε έναν Πνευματικό να εξομολογηθούν, να φύγει η δαιμονική επίδραση, για να μπορούν να σκέφτoνται λιγάκι”


Άγιος Παΐσιος

Να πάνε τουλάχιστον οι άνθρωποι σε έναν Πνευματικό να εξομολογηθούν, να φύγει η δαιμονική επίδραση, για να μπορούν να σκέφτoνται λιγάκι. Τώρα δεν μπορούν ούτε να σκεφθούν από την δαιμονική επίδραση. Η μετάνοια, η εξομολόγηση κόβει το δικαίωμα του διαβόλου.

Πριν λίγο καιρό, ήρθε στο Άγιον Όρος ένας μάγος και έφραξε με πασσαλάκια και δίχτυα όλο τον δρόμο, εκεί σε μια περιοχή κοντά στο Καλύβι. Αν περνούσε από κεί μέσα ένας ανεξομολόγητος, θα πάθαινε κακό. Δεν θα ήξερε από πού του ήρθε.

Μόλις τα είδα, κάνω τον Σταυρό μου και περνώ από μέσα· τα διέλυσα. Μετά ο μάγος ήρθε στο Καλύβι, μου είπε όλα τα σχέδιά του και έκαψε τα βιβλία του. Σε έναν που είναι πιστός, εκκλησιάζεται, εξομολογείται, κοινωνάει, ο διάβολος δεν έχει καμμιά δύναμη, καμμιά εξουσία. Κάνει μόνο λίγο «κάφ-κάφ» σαν ένα σκυλί που δεν έχει δόντια. Σε έναν όμως που δεν είναι πιστός και του δίνει δικαιώματα, έχει μεγάλη εξουσία. Μπορεί να τον λιντσάρει, έχει δόντια και τον ξεσκίζει. Ανάλογα με τα δικαιώματα που του δίνει μια ψυχή, είναι και η εξουσία του επάνω της.

Νέα μέτρα για αλκοόλ και καπνικά προϊόντα: Ψηφιακή θηλιά φακελώματος με πρόσχημα το «σώσιμο» των ανηλίκων!


Πίσω από το «σώζουμε τα παιδιά» κρύβεται το QR της υποταγής. Αλκοόλ και τσιγάρο γίνονται δόλωμα για ψηφιακή υποδούλωση

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Πιο αποκρουστική πράξη και από το να στέκεσαι απαθής απέναντι στον ξεπεσμό της νέας γενιάς, είναι το να εκμεταλλεύεσαι αυτόν τον ξεπεσμό για να προωθήσεις τη δυστοπική ατζέντα σου.

«Σώζουμε τις ζωές των παιδιών», δήλωσε… περήφανα ο Άδωνις Γεωργιάδης κατά την ανακοίνωση τριών νέων ψηφιακών μέτρων που σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα ισχύσουν για την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ και καπνού σε ανηλίκους.

Τι περιλαμβάνουν αυτά τα ψηφιακά «εργαλεία»; Ας αρχίσουμε από τις γενικές παρατηρήσεις πριν πάμε στον κυρίως λάκκο της φάβας: Περισσότερες συνδέσεις με πλατφόρμες, περισσότερες διασταυρώσεις δεδομένων, περισσότερη ψηφιακή γραφειοκρατία, περισσότερος «μεγάλος αδερφός». Οι καταστηματάρχες που εμπορεύονται τέτοια προϊόντα, αλλά και όσοι διοργανώνουν εκδηλώσεις με συμμετοχή ανηλίκων, θα συνδέονται στον ψηφιακό «πατερούλη» του Gov, για καταχωρήσεις και πιστοποιήσεις. Ενώ θα μπορούσε πολύ απλά να εφαρμοστεί ο ήδη υπάρχων νόμος, όπως πρέπει.

Ο άνθρωπος ωριμάζει, όταν συγχωρεί… - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


"Ο άνθρωπος ωριμάζει, όταν πλέον συγχωρήσει τους γονείς του. Όταν συγχωρέσει τη μάνα και τον πατέρα του, για όλα εκείνα τα λάθη, που είτε από άγνοια, είτε από αδυναμία έχουν κάνει στην ανατροφή του.

Ο άνθρωπος ωριμάζει, όταν πλέον μπορεί και συγχωρεί τον αδελφό. Τον σύζυγό. Τη σύζυγο. Όταν μπορεί και συγχωρεί τις πτώσεις των ανθρώπων δίπλα του. Μεγάλο πράγμα, να καλλιεργεί κάνεις μια ελεήμονα καρδιά.

Ο άνθρωπος ωριμάζει, όταν μπορεί και συγχωρεί τον εαυτό του. Αυτό βέβαια προϋποθέτει, το να αναγνωρίζει κανείς τα λάθη του. Να τα αναγνωρίζει και να βάζει αρχή για να μην τα ξανακάνει.

Ο άνθρωπος ωριμάζει, όταν συγχωρεί…
Συγχωρεί, ελευθερώνεται και πάει παρακάτω."

Ψυχολόγος Ελευθεριάδης Ελευθέριος

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά – Ομιλία στα Εισόδια της Θεοτόκου


Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά



Εάν το δέντρο αναγνωρίζεται από τον καρπό και το καλό δέντρο παράγει επίσης καλό καρπό[βλ. Ματθ.7,16: «Ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα;(: Από τη διαγωγή τους και τα έργα τους, που σαν καρπό παράγουν, θα τους μάθετε καλά. Μήπως μαζεύουν από τα αγκάθια σταφύλια ή από τους αγκαθωτούς θάμνους σύκα;)»

και Λουκ.6,44: «Ἓκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται. οὐ γὰρ ἐξ ἀκανθῶν συλλέγουσι σῦκα, οὐδὲ ἐκ βάτου τρυγῶσι σταφυλήν(:Κάθε δέντρο διακρίνεται και αναγνωρίζεται εάν είναι καλό ή κακό από τον καρπό που βγάζει· διότι από αγκάθια δεν μαζεύουν ως καρπό σύκα, ούτε από βάτο τρυγούν ποτέ σταφύλι)»], η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η γεννήτρια της αΐδιας καλλονής, πώς δεν θα υπερείχε ασυγκρίτως κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και υπερκόσμιο; Διότι η δύναμη που καλλιέργησε τα πάντα, η συναϊδία και απαράλλακτη εικόνα της αγαθότητας, ο προαιώνιος και υπερούσιος και υπεράγαθος Λόγος, από ανέκφραστη φιλανθρωπία και ευσπλαχνία, για χάρη μας θέλησε να περιβληθεί τη δική μας εικόνα, για να ανακαλέσει τη φύση που είχε συρθεί κάτω στους μυχούς του άδη και να την ανακαινίσει, διότι είχε παλαιωθεί, και να την αναβιβάσει προς το υπερουράνιο ύψος της βασιλείας και θεότητός Του.

Χριστουγεννιάτικο δέντρο – Ελληνικό – Ορθόδοξο – Βυζαντινό έθιμο


Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο ΔΕΝ είναι ξενόφερτο έθιμο. Ίσως λίγοι γνωρίζουν τα όσα θα παραθέσουμε παρακάτω, όσον αφορά το έθιμο του Χριστουγεννιάτικου δέντρου.

Το να μη γνωρίζουν κάποιοι τα ιστορικά στοιχεία του εθίμου αυτού σαφώς και δεν είναι κακό. Κακό, όμως, και μάλιστα μεγάλο είναι όταν ελαφρά τη καρδία και απερίσκεπτα, βαφτίζουν Ορθόδοξα Βυζαντινά έθιμα ως Βαυαρικά-βαρβαρικά!- ή και ό,τι άλλο νομίζει κανείς.

Η ιδέα για το στολισμό ενός δέντρου κατά τα Χριστούγεννα δεν είναι ξενόφερτη, όπως θεωρούν πολλοί.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε παρόμοιο έθιμο, μόνο που το φυτό δεν ήταν έλατο, αλλά η Ειρεσιώνη. Η Ειρεσιώνη ήταν κλάδος αγριελιάς (κότινος) στολισμένος με γιρλάντες από μαλλί λευκό και κόκκινο και τους πρώτους φθινοπωρινούς καρπούς (σύκα, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα, δημητριακά, κ.λπ., εκτός του μήλου και του αχλαδιού).

Η μεγάλη αποβλάκωση – Αποδείχθηκε ότι TikTok και Instagram «καίνε» τον εγκέφαλο των χρηστών


Μια έρευνα-βόμβα από το Griffith University επιβεβαιώνει έναν φόβο που τα τελευταία χρόνια μεγάλωνε: τα σύντομα βίντεο τύπου TikTok, Instagram Reels και YouTube Shorts αποδιοργανώνουν τη σκέψη, μειώνουν την ικανότητα συγκέντρωσης και υπονομεύουν την πνευματική αντοχή εκατομμυρίων χρηστών.

Η μετα-ανάλυση, η οποία συνέλεξε στοιχεία από 71 μελέτες και 98.299 συμμετέχοντες, καταγράφει ένα σαφές και σταθερό μοτίβο: η υπερβολική παρακολούθηση short-form video (SFV) συνδέεται με φτωχότερη γνωστική λειτουργία και με σοβαρή δυσκολία στον έλεγχο της προσοχής.

Οι επιστήμονες ήταν κατηγορηματικοί: «Η μετα-ανάλυση αποκάλυψε ένα συνεπές μοτίβο που συνδέει την αυξημένη χρήση SFV με χειρότερη γνωστική απόδοση, ιδιαίτερα στον έλεγχο της προσοχής και στις ανασταλτικές διεργασίες».

Φώτης Κόντογλου – Δροσίσετε την ψυχή σας στην καλωσύνη και αγιότητα


Τοῦτος ὁ κόσμος εἶναι ἀνάποδος. Ὅπως καὶ νὰ κάνεις, δὲν τὸν εὐχαριστᾶς. Οὔτε στὸν ἥλιο τὸν βρίσκεις, οὔτε στὸν ἴσκιο. Ὁ κάθε ἕνας λέγει τὸ κοντό του καὶ τὸ μακρύ τους. Γιὰ ὅ,τι ἐνθουσιάζεται ὁ ἕνας, γιὰ ἴδιο στενοχωριέται ὁ ἄλλος. Ἄλλη φορὰ μπορεῖ οἱ ἄνθρωποι νὰ μὴν ἤτανε ὅλοι σύμφωνοι, μὰ γιὰ τοὺς πιὸ πολλοὺς τὸ καλὸ ἤτανε καλὸ καὶ τὸ κακό, κακό. Τώρα ὁ καθένας ἔχει σηκώσει μιὰ παντιέρα καὶ κάνει τὸν καπετὰν Ἕναν.

Μὰ οἱ πιὸ πολλοὶ μποδίζονται ἀπὸ τιποτένια πράγματα: ὁ ἕνας θέλει νὰ φαίνεται πιὸ «βαθυστόχαστος» ἀπὸ ὅ,τι εἶνε, ὁ ἄλλος θέλει νὰ φαίνεται μοντέρνος, νὰ μὴν τὸν πάρουνε γιὰ χωριάτη, ὁ ἄλλος φοβᾶται μὴν τὸν πάρουνε γιὰ «ἀφελῆ», γιὰ ὄχι «σοβαρόν» ἄνθρωπο, ὁ ἄλλος δὲν θέλει νὰ δυσαρεστήσει κάποιον, ἕτερος κολακεύει τὶς γυναῖκες καὶ κάνει τὸν «ἱππότη» μιλώντας μὲ ψεύτικη εὐγένεια κ.λ.π. Ὅσοι εἶναι ἴσιοι καὶ ἁπλοί, δὲν ἔχουνε καμμιὰ σκοτούρα. Ζοῦνε μακρυὰ ἀπὸ λιβανίσματα ἀπὸ πονηριὲς εἰδῶν – εἰδῶν, ἀπὸ δυσπιστίες ποὺ φαρμακώνουνε τὸν ἄνθρωπο, ἀπὸ σκηνοθεσίες, ἀπὸ ψευτιές. Χαίρονται γιὰ τὰ καλά, γιὰ τὰ ἁπλά, γιὰ τὰ ἁγνά, γιὰ τὰ σεμνά, γιὰ τὰ ταπεινά. Ἐνῶ οἱ ἄλλοι ὁλοένα ταράζονται, ὁλοένα ἐξιχνιάζουνε. Πολλοὶ κατατρίβουνται μὲ πράγματα ποὺ δὲν ἔχουν καμμιὰ σημασία. Ρωτᾶνε, νὰ ποῦμε, νὰ μάθουνε γιὰ μένα τί σόι ἄνθρωπος εἶμαι, πὼς εἶναι τὸ σχέδιό μου, ἂν εἶμαι θαλασσινὸς καὶ τοῦτο καὶ κεῖνο.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Γρηγορίου του Δεκαπολίτου (20 Νοεμβρίου)

Xάραξ κύκλω σου και μετά ζωής τέλος,
H ζώσα Γρηγόριε του Θεού χάρις.
Eικάδι Γρηγόριος κικλήσατο εις πόλον ευρύν.


Άγιος Γρηγόριος ο Δεκαπολίτης. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ο Άγιος εγεννήθη από γονείς, καλουμένους Σέργιον και Mαρίαν, εν έτει ωλζ΄ [837]. Όταν δε έγινεν οκτώ χρόνων, εδόθη εις παιδείαν των ιερών γραμμάτων. Eις καιρόν δε οπού άρχισε να ευγάνη γένεια και μουστάκια, ετοιμάζετο από τους γονείς του να λάβη γυναίκα διά γάμου. O δε Άγιος φεύγωντας κρυφίως, και μάλιστα διά την επικρατούσαν αίρεσιν των Eικονομάχων, επεριπάτει από τόπον εις τόπον, κατασπαζόμενος τους υπέρ των αγίων εικόνων μαρτυρούντας και την εξ αυτών ωφέλειαν θησαυρίζων εις τον εαυτόν του. Eίτα βάλλωντας τον εαυτόν του υποκάτω εις άκραν εγκράτειαν και σκληραγωγίαν, επάλαισε με πολλούς πειρασμούς, και μάλιστα με τους εκ των δαιμόνων προερχομένους. Όθεν και εφάνη μέγας θαυματουργός.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

Είναι ο Προσωπικός Αριθμός το Σφράγισμα του Αντιχρίστου;

 

πηγή: https://youtu.be/QtPRt-MIc90?t=205

"Μην μιλάτε στους ανθρώπους για τον Θεό, αν δεν θέλουν να ακούσουν για Αυτόν. Ζήστε όπως ο Κύριος και οι ίδιοι θα σας ρωτήσουν για να μάθουν"


Πατριάρχης Σερβίας Παύλος

Μην μιλάτε στους ανθρώπους για τον Θεό, αν δεν θέλουν να ακούσουν για Αυτόν. Ζήστε όπως ο Κύριος και οι ίδιοι θα σας ρωτήσουν για να μάθουν.

Όταν μεγαλώνεις χωρίς γονείς, η αίσθηση του Επουράνιου Πατέρα γίνεται πιο έντονη,

Δεν επιλέξαμε τη χώρα που γεννηθήκαμε, ούτε το λαό που μας γέννησε ούτε τον χρόνο που γεννηθήκαμε αλλά ...επιλέγουμε ένα πράγμα: να είμαστε άνθρωποι ή όχι,

Έργο μας είναι να προσπαθούμε να είμαστε πραγματικά άνθρωποι, ακόμα κι αν είστε σαν πρόβατα ανάμεσα στους λύκους … ένας άνθρωπος μπορεί και πρέπει να παραμείνει άνθρωπος μεταξύ των απανθρώπων. Μπορεί να παραμείνει πρόβατο του Χριστού ανάμεσα στους λύκους…

Ο ΕΟΔΥ φτιάχνει «υπουργείο αλήθειας» για θέματα υγείας – Τύφλα να ‘χει ο Όργουελ!


Πρωτόγνωρα επίπεδα φίμωσης - Αντί να απολογηθεί για το φιάσκο της πανδημίας η κυβέρνηση δημιουργεί τα δικά της «hoaxes» στον χώρο της υγείας!

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φαίνεται ότι ζήλεψε το καθεστώς που περιγράφει ο Τζορτζ Όργουελ στο «1984» και ιδρύει το δικό της «υπουργείο Αλήθειας». Για θέματα υγείας για αρχή, και μετά… βλέπουμε.

Με στόχο να φιμώσουν τον δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα για όσα αποκαλύπτονται διεθνώς για τις παρενέργειες των σκευασμάτων κατά της Covid, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), δημιουργεί ειδικό γραφείο που θα εντοπίζει «fake news» στο διαδίκτυο για ζητήματα υγείας. Και διόλου τυχαία, το πρώτο μέλημα του εν λόγω γραφείου θα είναι να αντιμετωπιστεί η «παραπληροφόρηση» για τα εμβόλια της πανδημίας.

Στην Ολλανδία για πρώτη φορά εισάγεται στα δημόσια σχολεία η διδασκαλία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης!

Στην Ολλανδία για πρώτη φορά εισάγεται στα δημόσια σχολεία η διδασκαλία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης! (σσ Την ίδια ώρα στο Ελλάντα οι γνωστοί κύκλοι και Φωστήρες απαιτούν την κατάργηση του μαθήματος Θρησκευτικών από τη δημόσια εκπαίδευση. Το μάθημα ήδη υποσκάπτεται μεθοδικά.. Καταγγελία της ΠΕΘ: Με 229 κενά Θεολόγων, το Υπουργείο προσέλαβε 17 Θεολόγους!!!

Από το σχολικό έτος 2025-2026, τα παιδιά στην Ολλανδία θα μπορούν να διδάσκονται την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη σε δημόσια σχολεία, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η πίστη αυτή εντάσσεται επίσημα στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η διδασκαλία κατέστη δυνατή μετά την αναγνώριση της Ορθοδοξίας ως όγδοης επίσημης ομολογίας στις Κάτω Χώρες.

Στις 10 Νοεμβρίου 2025, στην Ολλανδία, επιτρέπεται επίσημα η διδασκαλία της ορθόδοξης θρησκείας στα σχολεία, αναφέρει η εκπαιδευτική πλατφόρμα OrthodoxopSchool.nl – οργανισμός που συντονίζει την εφαρμογή του προγράμματος σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας της χώρας.

Η προσευχή μαζί με τη νηστεία εξαφανίζει τους πονηρούς λογισμούς!


Αγία Συγκλητική

Εκείνους που πλησιάζουν προς τον Θεό στην αρχή τους περιμένει αγώνας και πολύς κόπος, ύστερα όμως χαρά ανείπωτη.

Γιατί όπως ακριβώς αυτοί που θέλουν να ανάψουν φωτιά στην αρχή καπνίζονται και δακρύζουν και μόνον τότε κατορθώνουν αυτό που γυρεύουν να κάνουν γιατί βέβαια λέει πως ο Θεός μας είναι φωτιά που κατατρώει έτσι κι εμείς πρέπει να ανάψουμε μέσα μας τη θεία φωτιά με δάκρυα και πόνους.

Είπε πάλι· Καθώς τα πολύ ισχυρά φάρμακα διώχνουν τα δηλητηριώδη ερπετά, έτσι και η προσευχή μαζί με τη νηστεία εξαφανίζει τους πονηρούς λογισμούς.

Είπε επίσης· Μη σε ξεγελάσουν, εξαιτίας μάταιας ευχαρίστησης, οι απολαύσεις των πλουσίων κοσμικών πως τάχα χρειάζονται σε τίποτε.

Μνήμη του Aγίου Προφήτου Aβδιού (19 Νοεμβρίου)

Έφησεν αν τι μέλλον Aβδιού πάλιν,
Eι μη τελευτήν είχεν αιδείσθαι τάχα.
Eννεακαιδεκάτη βίον Aβδιού εξεπέρησεν.


Προφήτης Αβδιού. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ερμηνεύεται εις την ελληνικήν γλώσσαν, δούλος Kυρίου, ή εξομολογούμενος. Eκατάγετο δε από την Συχέμ, εκ του αγρού Bαθαχαράμ, ων προ της Xριστού γεννήσεως χρόνους ω΄ [800]. Eδούλευε δε πρότερον ούτος εις τον βασιλέα της Σαμαρείας Aχαάβ, και έπειτα εις τον βασιλέα Oχοζίαν, όταν απέστειλεν Oχοζίας προς τον ένδοξον και μέγαν Προφήτην Hλίαν τους δύω πεντηκοντάρχους, διά να ειπούν εις αυτόν να καταβή από το βουνόν, και να υπάγη εις τον βασιλέα. Oίτινες διά προσευχής του Προφήτου κατεκάησαν μαζί με τους εκατόν ανθρώπους των, επειδή και έπεσε φωτία από τον ουρανόν και κατέκαυσεν αυτούς. Tρίτον δε πεντηκόνταρχον απέστειλε τούτον τον Προφήτην Aβδιού ο ίδιος Oχοζίας, διά να προσκαλέση τον Hλίαν και να τον φέρη εις τον βασιλέα.

Αρπαγή και εξαφάνιση του εθνικού μας πλούτου: 10 διεθνείς όμιλοι και funds μας άφησαν με μόλις 3,55% και 10 χρόνια αναμονής για ψίχουλα


Ενώ η κυβέρνηση συνεχίζει τα πανηγύρια για την έναρξη των ερευνών για υδρογονάνθρακες στο Οικόπεδο 2, δυτικά της Κέρκυρας, ως ΝΙΚΗ εκφράζουμε εντονότατους φόβους και σοβαρότατες επιφυλάξεις για τα πραγματικά οφέλη που θα προκύψουν για τον Έλληνα πολίτη.

Η συμφωνία δεν διασφαλίζει τον πρωταρχικό στόχο της άμεσης απεξάρτησης από το υψηλό ενεργειακό κόστος, αλλά εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των πολυεθνικών που συμμετέχουν, και είναι υπόλογοι όσοι έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση της συμφωνίας με όρους εξαιρετικά γενναιόδωρους για τις εταιρείες, αγνοώντας το εθνικό συμφέρον.

Οι τουλάχιστον δέκα ισχυροί όμιλοι και funds μοιράστηκαν μεταξύ τους το εξωφρενικό 96,45% του εθνικού πλούτου μας (εκτιμάται ότι η αξία των 200 δισεκατομμυρίων κ.μ. φυσικού αερίου που προσδοκούμε να αντληθούν είναι περίπου 65 δισεκατομμύρια ευρώ), αφήνοντας τελικά στην Ελλάδα τα ψίχουλα του 3,55% (μερίδιο 10% της HELLENiQ ENERGY στην κοινοπραξία επί του ποσοστού συμμετοχής του Υπερταμείου ΕΕΣΥΠ των δανειστών – περίπου 35,5%), το οποίο είναι και αυτό νομικά δεσμευμένο, δεδομένου ότι τουλάχιστον το 50% των κερδών της ΕΕΣΥΠ πρέπει να διατίθεται για την αποπληρωμή του τεράστιου Δημόσιου Χρέους των 422 δισ. ευρώ.

Πέρα από τον βάσιμο κίνδυνο τα όποια οφέλη να είναι ελάχιστα, κανένας μέχρι στιγμής δεν έχει δικαιολογήσει και την επιλογή του συγκεκριμένου μοντέλου παραχώρησης, έναντι άλλων, ίσως πιο επωφελών μορφών.

Τα τελευταία γεγονότα, λοιπόν, αναδεικνύουν αυτό που η ΝΙΚΗ έχει πολλές φορές επισημάνει, δηλαδή την ανάγκη υπαγωγής στον έλεγχο του Δημοσίου όλων των στρατηγικών υποδομών και πόρων, ώστε τα έσοδα που προκύπτουν να είναι προς όφελος μόνο του Έλληνα πολίτη.

Θ.Ο. Εθνικής Οικονομίας ΝΙΚΗΣ

πηγή: https://nikh.gr/

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

Πρόσεχε μη πιστέψεις πως είσαι κάτι ξεχωριστό, κάτι ανώτερο από τους άλλους τους ανθρώπους…-Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Πρόσεχε.

Πρόσεχε μη ψηλώσει ο νους σου.

Πρόσεχε μη πιστέψεις πως είσαι κάτι ξεχωριστό, κάτι ανώτερο από τους άλλους τους ανθρώπους…

Γνώρισα ανθρώπους…
Ανθρώπους καλούς.
Ανθρώπους ηθικούς.
Ανθρώπους οικογενειάρχες.
Ανθρώπους οι οποίοι στη ζωή τους δεν ήθελαν ούτε μυρμήγκι να πειράξουν...

Κάποια στιγμή που λες,
σε χρόνο ανύποπτο, οι άνθρωποι αυτοί περηφανεύτηκαν.

Ἡ καθαρὴ προσευχή


Ἅγιος Σωφρόνιος Σαχάρωφ

Τὸ πρόβλημα τῆς καθημερινῆς ζωῆς ἀπὸ ἀσκητικὴ ἄποψη συνδέεται μὲ τὸ φόβο τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸς ὁ φόβος εἶναι δῶρο ἐξαιρετικὰ πολύτιμο. Μέσῳ αὐτοῦ ζητοῦμε ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς καθοδηγεῖ στὴν καθημερινὴ ζωή, σὲ κάθε στιγμή. Ἀνεπαίσθητα, μὲ μιὰ ἐνέργεια τῆς χάριτος ποὺ ξεφεύγει ἀπὸ τὴ λογική μας, εἰσερχόμαστε στὴν ἐλευθερία τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ.

Ἂς παραμένουμε κάθε στιγμὴ στὸ φόβο τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι θὰ κατορθώσουμε νὰ διακονοῦμε τον πλησίον καὶ νὰ οἰκοδομοῦμε τὴ σωτηρία μας.

Μὴν παραλείπετε νὰ παρακαλεῖτε κάθε μέρα τὸν Θεὸ νὰ σᾶς δίνει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, τὴ χάρη, γιὰ νὰ ἐκπληρώνετε καὶ νὰ ἀφομοιώνετε τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ, μέχρις ὅτου γίνουν δεύτερη φύση σας.

Ὁ τελικὸς σκοπὸς εἶναι νὰ βρίσκεται ὁ νοῦς μας πάντοτε ἑνωμένος μὲ τὴν καρδιά. Ἡ ἕνωση αὐτὴ τῆς καρδιᾶς καὶ τοῦ νοῦ εἶναι ὁ καθαυτὸ τόπος τῆς προσευχῆς.

Κάθε Θεία Λειτουργία εἶναι μία καταστροφή ὅλων τῶν δαιμονικῶν ἐνεργειῶν


Κάθε Θεία Λειτουργία πού κάνουμε εἶναι μία παρέμβαση τοῦ Θεοῦ στό κακό καί κάθε Θεία Λειτουργία πού κάνουμε εἶναι μία καταστροφή ὅλων τῶν δαιμονικῶν ἐνεργειῶν.

Ἕνας ἄνθρωπος πού θά λειτουργηθεῖ τήν ἡμέρα ἐκείνη, καταστρέφει ὅλες τίς δαιμονικές ἐνέργειες, ὅλες τίς παγίδες πού τοῦ ἔχει στήσει ὁ Διάβολος γιά ἐκείνη τήν ἡμέρα.

Γι’ αὐτό εἶναι πολύ σημαντικό νά λειτουργούμαστε καθημερινά. Νά κάνουμε Θεία Λειτουργία καί νά Κοινωνοῦμε, ἄν εἶναι δυνατόν. Καταστρέφονται ὅλες οἱ δαιμονικές ἐνέργειες.

«Τα θαύματα των Αγίων στη ζωή μας» - Παρέα της Τρίτης, 11 Νοεμβρίου 2025

 
πηγή: https://youtu.be/-dEbCVmVL9g

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Ρωμανού (18 Νοεμβρίου)

Tο καρτερόφρον Pωμανού πας θαυμάσει,
Συν χαρμονή γαρ πνιγμονήν εκαρτέρει.


Μαρτύριον Αγίου Ρωμανού. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β‘

Oύτος ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Mαξιμιανού εν έτει τε΄ [305]. Διά δε τον ζήλον οπού είχεν υπέρ της του Xριστού πίστεως, όταν Aσκληπιάδης ο έπαρχος ήθελε να έμβη μέσα εις τον ναόν των ειδώλων, επήγεν ο Άγιος και τον επίασε, λέγωντας εις αυτόν. Tα είδωλα δεν είναι θεοί. Διά τούτο λοιπόν δέρνεται εις το στόμα, και κρεμασθείς εκαταξεσχίσθη. Έπειτα ζητεί ο Άγιος και φέρνουν ένα παιδίον μικρόν, εις έλεγχον περισσότερον του επάρχου. Tο δε παιδίον ερωτηθέν από τον έπαρχον, εις ποίον Θεόν πιστεύει, απεκρίθη, ότι εις τον Θεόν των Xριστιανών1. Όθεν δέρνεται το παιδίον, παρεστώσης εκεί και της μητρός του. Δερνόμενον δε, εδίψησε και εζήτησε νερόν, η δε μήτηρ αυτού, ευσεβής ούσα και θεοφιλής, μη πίης, ω τέκνον μου, του είπε, μη πίης από τούτο το φθαρτόν και πρόσκαιρον νερόν, αλλά υπόμεινον, διά να υπάγης να πίης από εκείνο το ζωντανόν και αθάνατον νερόν της μακαριότητος. Eπειδή δε το νήπιον ήλεγχε τον τύραννον, εδάρθη και δευτέραν φοράν. Kαι έπειτα απεκεφαλίσθη διά του ξίφους, και ούτως έλαβε το μακάριον τον στέφανον της αθλήσεως. Tου δε Aγίου Pωμανού έκοψαν την γλώσσαν, και μετά το κόψιμον αυτής, πάλιν ελάλει παραδόξως, ευχαριστών τον Θεόν. Eπειδή δε ακούσθη το παράδοξον τούτο θαύμα εις τον βασιλέα Mαξιμιανόν, διά τούτο κατά προσταγήν αυτού, έπνιξαν τον Mάρτυρα μέσα εις την φυλακήν, και ελύτρωσαν αυτόν από την πρόσκαιρον ταύτην ζωήν. Kαι έτζι ο Άγιος έλαβε τον του μαρτυρίου αμάραντον στέφανον.

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Πλάτωνος (18 Νοεμβρίου)

Mικρού λαθών παρήλθεν ημάς ο Πλάτων,
Πλάτων εκείνος, ον πλατύ κτείνει ξίφος.
Oγδοάτη δεκάτη τε Πλάτωνα άορ κατέπεφνεν.


Μαρτύριον Αγίου Πλάτωνος. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β ‘

Oύτος ήτον από την χώραν των Γαλατών εκ της πόλεως Aγκύρας, αδελφός του Aγίου Mάρτυρος Aντιόχου (ίσως του εορταζομένου κατά την κδ΄ του Δεκεμβρίου), εν έτει σϟϛ΄ [296]. Eπειδή δε αυτός ωμολόγει παρρησία τον Xριστόν έμπροσθεν εις όλους, διά τούτο εφέρθη εις τον ηγεμόνα Aγριππίνον και δέρνεται από δέκα στρατιώτας. Έπειτα απλόνεται επάνω εις κρεββάτι χαλκούν πυρωμένον, και ραβδίζεται και με μπάλλας σιδηράς πυρωμένας καίεται εις τας μασχάλας και εις τας πλευράς. Eίτα έκοψαν το δέρμα του εις λωρία και εύγαλαν αυτό άνωθεν από την ράχιν. Mετά ταύτα εξέσχισαν τας σάρκας και μάγουλά του τόσον πολλά, ώστε οπού αλλοιώθη τελείως το πρόσωπόν του και δεν εγνωρίζετο. Tελευταίον δε απεκεφάλισαν αυτόν. Kαι ούτως έλαβεν ο αοίδιμος του μαρτυρίου τον στέφανον. (Tον Bίον τούτου όρα εις τον απλούν Eφραίμ. Tον οποίον Bίον συνέγραψεν ελληνικά Συμεών ο Mεταφραστής, ου η αρχή· «Oυ ξένα Γαλατών τα παρόντα». Σώζεται εν τη Λαύρα, εν τη των Iβήρων και εν άλλαις.)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

«Ντροπή και προσβολή στη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας»


Με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου Μουσταφά Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη

«Δεν πρόκειται για διπλωματία, αλλά για ηθική παραίτηση» γράφει μεταξύ άλλων η ΠΟΕ στην ανακοίνωσή της

Με μια πύρινη ανακοίνωση, η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος κατακεραυνώνει τους Έλληνες πολιτικούς που συμμετείχαν στην τελετή εγκαινίων του αποκαταστημένου μουσείου του Κεμάλ στο τουρκικό προξενείο της Θεσσαλονίκης, αλλά και όσους παρουσιάζουν το γεγονός ως «φυσιολογικό» ή «αναπτυξιακό», «τουριστικό» ή «πολιτιστικό».
  • Στην ανακοίνωση, την οποία συνυπογράφουν ο πρόεδρος Γιώργος Βαρυθυμιάδης και η γενική γραμματέας Αθηνά Σωτηριάδου, τονίζεται ότι «Μια τέτοια πράξη δεν είναι απλώς ιστορική αστοχία – είναι προσβολή προς τα θύματα και τις οικογένειές τους».
Ακολουθεί αυτούσιο το κείμενο της ΠΟΕ:

Αποκάλυψη ΣΟΚ για την “ηρωίδα” Ηλένια του Πολυτεχνείου

Μία εκ των «ηρωικών νεκρών του Νοέμβρη», ήτο και η Ηλένια. Επρόκειτο για μια πανέμορφη κοπέλα, το σκίτσο της οποίας ετοποθετήθη ανάμεσα στα λουλούδια και τις φωτογραφίες των υπολοίπων ανύπαρκτων νεκρών, που «κοσμούσαν» κάθε επιφάνεια του κτιρίου, κατά την πρώτη επέτειο του «ηρωικού Νοέμβρη».

Κάτω από το σκίτσο, τοποθετήθηκε κι ένα σημείωμα το οποίο έλεγε τα εξής συγκινητικά: «Την λένε Ηλένια Ασημακοπούλου. Είναι το κορίτσι μου. Χάθηκε το βράδυ της σφαγής. Κανένας δεν την ξανάδε. Πήγα σπίτι της αλλά έχουν χαθεί και οι γονείς της. Όποιος ξέρει για το μαρτυρικό τέλος της ας με πληροφορήσει».

Η κομμουνιστική εφημερίς “Αυγή”, ανέλαβε εργολαβικώς την προώθηση της ιστορίας, υπό τον τίτλον «Τι απόγινε η Ηλένια μου; Η τραγωδία ενός αγοριού που ψάχνει ακόμα για το δολοφονημένο κορίτσι του» και τον υπότιτλο: «Ηλένια Ασημακοπούλου. Χτυπήθηκε στις 17 Νοέμβρη στη Στουρνάρα από σφαίρα. Τι απόγινε;». Η Ηλένια έγινε θρύλος και σύμβολο του… αγώνος. Όλοι ομιλούσαν περί αυτής και κατέθεταν στεφάνια στη μνήμη της. Τελικώς, απεδείχθη ότι ο φοιτητής Ηλιόπουλος, ο οποίος είχε αναρτήσει το σκίτσο, το είχε πάρει από… διαφήμιση σαμπουάν.

Η ιστορία της νηστείας της Σαρακοστής των Χριστουγέννων...


H νηστεία των Χριστουγέννων

H δεύτερη πιο μακρά περίοδος νηστείας μετά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η νηστεία των Χριστουγέννων, γνωστή στη γλώσσα του ορθοδόξου λαού μας και ως σαραντα(η)μερο. Περιλαμβάνει και αυτή σαράντα ημέρες, όμως δεν έχει την αυστηρότητα της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Αρχίζει την 15η Νοεμβρίου και λήγει την 24η Δεκεμβρίου.

Η εορτή της κατα σάρκα γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη Δεσποτική εορτή του χριστιανικού εορτολογίου. Μέχρι τα μέσα του Δ' αιώνα η Εκκλησία της Ανατολής συνεόρταζε τη γέννηση και τη βάπτιση του Χριστού υπό το όνομα τα Επιφάνεια την ίδια ήμερα, στις 6 Ιανουαρίου. Τα Χριστούγεννα ως ξεχωριστή εορτή, εορταζομένη στις 25 Δεκεμβρίου εισήχθη στην Ανατολή από τη Δύση περί τα τέλη του Δ' αιώνα.

Ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος, που πρώτος ομιλεί για την εορτή των Χριστουγέννων, την ονομάζει «μητρόπολιν πασών των εορτών» και μας πληροφορεί περί το 386 ότι «ούπω δέκατον έστιν έτος, εξ ου δήλη και γνώριμος ημίν αύτη η ημέρα (της εορτής) γεγένηται».

Άγιος Πορφύριος: Το μυστικό στην προσευχή…


Να ζητάμε στην προσευχή μόνο τη σωτηρία της ψυχής μας. Δεν είπε ο Κύριος: «Ζητείται δε πρώτον την Βασιλείαν του Θεού… και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν»;

Εύκολα, ευκολότατα ο Χριστός μπορεί να μας δώσει ό,τι επιθυμούμε.

Και κοιτάξτε το μυστικό. Το μυστικό είναι να μην το έχετε στο νου σας καθόλου να ζητήσετε το συγκεκριμένο πράγμα. Το μυστικό είναι να ζητάτε την ένωσή σας με τον Χριστό ανιδιοτελώς, χωρίς να λέτε, «δώσ’ μου τούτο, εκείνο…».

Είναι αρκετό να λέμε, «Κύριε Ιησού, ελέησον με».

Δεν χρειάζεται ο Θεός ενημέρωση από μας για τις διάφορες ανάγκες μας.

Εκείνος τα γνωρίζει όλα ασυγκρίτως καλύτερα από μας και μας παρέχει την αγάπη Του. Το θέμα είναι ν’ ανταποκριθούμε σ’ αυτή την αγάπη με την προσευχή και την τήρηση των εντολών Του. Να ζητάμε να γίνει το θέλημα του Θεού, αυτό είναι το πιο συμφέρον, το πιο ασφαλές για μας και για όσους προσευχόμαστε. Ο Χριστός θα μας τα δώσει όλα πλούσια. Όταν υπάρχει έστω και λίγος εγωισμός, δεν γίνεται τίποτα.

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Μετεωρίτικοι Στοχασμοί - Πρὸς τὴν Φάτνη μὲ Ταπείνωση καὶ Συστολή



Μὲ τὴν εἴσοδο τῆς Σαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων, ἡ ψυχὴ καλεῖται νὰ σταθεῖ μὲ κάποια ἐσωτερικὴ ντροπή, σὰν νὰ ἀντικρίζει φῶς περισσότερο ἀπ’ ὅσο ἀντέχει. Δὲν πρόκειται γιὰ θόρυβο ἢ συμπαθή συναισθήματα, ἀλλὰ γιὰ τὴν σιγανὴ ἐκείνη κρούση τῆς χάριτος ποὺ προτρέπει σὲ ἐγρήγορση καὶ μετάνοια. Διότι, ὅπως λέγουν οἱ Πατέρες, «ἄρξασθαι τοῦ ἀγαθοῦ ἔργου, ἐπιείκειαν καὶ ταπείνωσιν ἀπαιτεῖ». Καὶ ἡ ἀρχὴ κάθε πνευματικοῦ ἀγῶνος συνοδεύεται ἀπὸ δισταγμὸ· σημάδι ὄχι ἀδυναμίας, ἀλλὰ ἐπίγνωσης τῆς ἀσθενείας μας.

Ἡ Σαρακοστὴ αὐτή, πιὸ πρᾶος καὶ εὐωδιαστὸς πρόδρομος τῆς μεγάλης Δεσποτικῆς ἑορτῆς, μᾶς προτρέπει ὄχι στὴν αὐστηρότητα τῆς ἐξωτερικῆς ἀσκήσεως, ἀλλὰ στὴν βαθύτερη ἄσκηση τῆς καρδιακῆς καθάρσεως. Ὁ Χριστός, ποὺ πρόκειται νὰ γεννηθεῖ «ἐν σπηλαὶῳ καὶ φὰτνῃ ἀλόγων», ζητεῖ ἀπὸ ἐμᾶς χῶρο στὴν ψυχή, χῶρο καθαρό, εἰρηνικό. Κι αὐτὸς ὁ χῶρος ἀνοίγει ὄχι μὲ κραυγές, ἀλλὰ μὲ ταπεινὴ προσευχή, μὲ σιωπηλὴ ὑπομονή, μὲ μετριοπαθῆ ἐγκράτεια.

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Γρηγορίου Nεοκαισαρείας του Θαυματουργού (17 Νοεμβρίου)

O Γρηγόριος θαυματουργών και πάλαι,
Θεώ παραστάς θαυματουργεί τι πλέον.
Eβδομάτη δεκάτη τε μέγας θάνε θαυματοεργός.


Άγιος Γρηγόριος Νεοκαισαρείας, ο Θαυματουργός. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος ο Άγιος ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Aυρηλιανού, υιός γονέων Eλλήνων, εν έτει σοε΄ [275]. Eυθύς δε εκ νεαράς ηλικίας ηγάπησεν ο αοίδιμος την μερίδα των καλών και ωφελίμων πραγμάτων. Όθεν εγνώρισε και την εις Xριστόν πίστιν. Kαι όσον η ηλικία ηύξανε, τόσον συνηύξανε με αυτόν και η ευσέβεια. Θαυματουργός δε επωνομάσθη, διά τα πολλά και μεγάλα θαύματα οπού ενήργησεν. Eις καιρόν γαρ οπού ακόμη ευρίσκετο εις το σχολείον της Aλεξανδρείας και εσπούδαζε τα μαθήματα της φιλοσοφίας, επήγεν εις αυτόν μία πόρνη, την οποίαν παρεκίνησαν οι συμμαθηταί του να συκοφαντήση τον Άγιον. Όθεν η αθλία ενεργηθείσα από δαιμόνιον διά την κατά του Aγίου συκοφαντίαν, εσπαράττετο εις την γην. Tαύτην δε ο Άγιος ελεήσας, ιάτρευσεν. Oύτος μίαν φοράν είδεν έξυπνος την υπεραγίαν Θεοτόκον ομού με τον θεολόγον Iωάννην, οίτινες εδίδαξαν αυτόν το της Aγίας Tριάδος μυστήριον1. Aφ’ ου δε ο Άγιος έγινεν Eπίσκοπος Nεοκαισαρείας, από τον Φαίδιμον τον Aμασείας πρόεδρον: ήτοι Eπίσκοπον, τότε και όταν επήγαινεν εις την επαρχίαν του, και αφ’ ου επήγε, λέγεται, ότι εποίησε θαύματα μεγάλα και ακοής ανώτερα.