Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10] Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΛΩΝΗ ΖΑΚΧΑΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΛΩΝΗ ΖΑΚΧΑΙΟΥ

Γιὰ προηγούμενες ὁμιλίες πνευματικοῦ περιεχομένου ποὺ ἀπευθύναμε πρὸς τὴ δική σας ἀγάπη πήραμε ἀφορμὴ ἀπὸ ὅσα ἐξιστορεῖ ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς σχετικὰ μὲ τὴ θεραπεία ἀνθρώπων ποὺ ἦταν ὡς πρὸς τὸ σῶμα λεπροὶ καὶ τυφλοί. Σήμερα, ὡστόσο, ὡς θέμα τῆς ὁμιλίας μας θὰ ἔχουμε τὸν κάτοικο τῆς Ἰεριχοῦς Ζακχαῖο, ποὺ ἦταν τυφλὸς ὡς πρὸς τὴν ψυχὴ καὶ τὴν ἀνάβλεψή του ὡς πρὸς αὐτήν.

Μεγάλο ἐπίσης εἶναι καὶ τὸ θαῦμα ποὺ διενεργήθηκε σὲ αὐτὸν καὶ καθόλου μικρότερο ἀπὸ ὅσα ἐπιτελέστηκαν σὲ ἐκείνους. Διότι καὶ αὐτὸς εἶχε στὸ σκοτάδι τοὺς ἐσωτερικοὺς ὀφθαλμοὺς τῆς καρδιᾶς, ὅπως ὁ τυφλὸς ἐκεῖνος (τῆς Ἰεριχοῦς) εἶχε στὸ σκοτάδι τοὺς ὀφθαλμοὺς ποὺ ἐξωτερικὰ εἶχε στὸ πρόσωπό του· διότι οὔτε αὐτὸς δὲν μποροῦσε, σύμφωνα μὲ ὅσα μᾶς ἱστορεῖ ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς, νὰ δεῖ τὸν Ἰησοῦ, καὶ ἀπαλλάχθηκε καὶ αὐτὸς ἀπὸ τὸ πνευματικό του σκοτάδι, μὲ μόνο τὸν λόγο Ἐκείνου ποὺ καὶ στὴν ἀρχὴ τοῦ κόσμου μὲ μόνο τὸν λόγο Του δημιούργησε τὸ φῶς καὶ καταύγασε ὅλη τὴν αἰσθητὴ κτίση. Ὅπως δηλαδὴ τότε, πρὶν νὰ πεῖ ὁ Θεός: «Γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς (:ἂς γίνει φῶς, καὶ ἔγινε φῶς)» [Γέν. 1,3], ὑπῆρχε βαθὺ σκοτάδι ἐπάνω ἀπὸ τὴν ἄβυσσο, ἔτσι καὶ τώρα, πρὶν νὰ πεῖ πρὸς τὸν Ζακχαῖο ὅτι «σήμερον γὰρ ἐν τῷ οἴκῳ σου δεῖ με μεῖναι (:σήμερα πρέπει νὰ μείνω στὸ σπίτι σου)» [Λουκ. 19,5], τὸ φοβερὸ σκοτάδι τῆς φιλαργυρίας ἦταν καθισμένο ἐπάνω στὴν ψυχὴ αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ἐνῶ ἡ διάνοιά του ἦταν ὁπωσδήποτε παραχωμένη μαζὶ μὲ τὸν χρυσὸ σὲ σκοτεινοὺς τόπους, ὅπου θησαυρίζεται ἀπὸ τοὺς φιλάργυρους ὁ χρυσὸς καὶ ὁ ἄργυρος· «ὅπου γὰρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν (:διότι ἐκεῖ ὅπου εἶναι ὁ θησαυρός σας, ἐκεῖ θὰ εἶναι καὶ ἡ καρδιὰ σας)» [Ματθ. 6,21 καὶ Λουκ. 12,34], λέγει ὁ Κύριος.

Εκοιμήθη ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος – Η σταδιοδρομία του και το έργο του


Του Αιμίλιου Πολυγένη

Εκοιμήθη, πριν από λίγο σε ηλικία 95 ετών ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος.

Ο Μακαριώτατος είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο των Τιράνων εξαιτίας ίωσης που τον ταλαιπωρούσε στις 30 Δεκεμβρίου 2024.

Η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε και στις 3 Ιανουαρίου κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά του στην Αθήνα.

Την Παρασκευή 10 Ιανουρίου η κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου επιδεινώθηκε ραγδαία και μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ όπου και διασωληνώθηκε.

Την ίδια ημέρα ο Μακαριώτατος εισήχθη εκτάκτως στο χειρουργείο και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στο γαστρεντερικό σύστημα προκειμένου να ελεγχθεί αιμορραγία στο λεπτό έντερο από τον χειρουργό κ. Στέλιο Καπίρη, Διευθυντή της Γ’ Χειρουργικής Κλινικής του Ευαγγελισμού.

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 26.Ιαν.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΒ΄, Α΄ Τιμ 4,9-15]

Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

“Εἰς τοῦτο γὰρ καὶ κοπιῶμεν καὶ ὀνειδιζόμεθα,
ὅτι ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι,
ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν”

Ἡ πρὸς Τιμόθεον ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου εἶναι μία πατρικὴ ἐπιστολὴ γεμάτη ὁδηγίες καὶ ὑποδείξεις πρὸς πνευματικὸ υἱό, ποὺ εἶναι ἐργάτης τοῦ εὐαγγελίου, γιὰ τὴν ἀποτελεσματικότερη δρᾶσι καὶ συμπεριφορά του. Ὁ Τιμόθεος εἶναι νέος καὶ ἔχει ἀναλάβει βαρὺ ἔργο, γι’ αὐτὸ κοντὰ στὰ ὅσα ἄκουσε ἀπὸ τὸν διδάσκαλό του τὸν Παῦλο, τοῦ εἶναι πάντα χρήσιμες οἱ συμβουλές. Καὶ ὁ ἀπόστολος συμβουλεύει, ἐνθαρρύνει, προτρέπει, ἐνημερώνει, ὥστε τὸ ἔργο τοῦ εὐαγγελίου νὰ εἶναι ἀποτελεσματικό, ἀλλὰ καὶ ἡ προσωπικὴ προκοπὴ βέβαιη.

Ἔτσι κοντὰ στὰ ἄλλα γράφει ὁ ἀπόστολος· «Εἰς τοῦτο γὰρ καὶ κοπιῶμεν καὶ ὀνειδιζόμεθα, ὅτι ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν». Γιὰ ποιὸ δηλαδὴ λόγο τόσους κόπους καταβάλλομε, γιὰ ποιὸ λόγο ὑπομένομε τὸσους ὀνειδισμούς; Μὰ ἀκριβῶς ἐπειδὴ στηρίξαμε ὅλες τὶς ἐλπίδες μας σὲ Θεὸ ζωντανό, ποὺ εἶναι σωτήρας ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἐξαιρετικὰ ὅμως τῶν πιστῶν. Γίνεται λόγος γιὰ κόπους καὶ ὀνειδισμούς, ποὺ ὑφίστανται οἱ ἀπόστολοι. Σὲ μᾶς τοὺς χριστιανοὺς τῶν ἐσχάτων καιρῶν, μᾶς φαίνονται παράδοξα ἕως ἀπίστευτα. Ἔχομε τὴν ἐσφαλμένη  αντίληψι ὅτι ἕνας πιστὸς καὶ εὐσεβὴς χριστιανός, κατὰ κάποιο τρόπο «τὰ ἔχει καλὰ μὲ τὸν Θεό», καὶ ἄρα πρέπει νὰ ἀπολαμβάνη τὴν εὔνοια τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ τοῦ πηγαίνουν ὅλα καλὰ στὴν ζωή. Νὰ μὴν ἔχη δοκιμασίες, στενοχώριες, ἀρρώστιες, θλίψεις, ὅλα ὅσα θεωροῦνται «κακά» ἢ τιμωρίες. Ὅταν κάποιος δοκιμάζεται, μὲ εὐκολία λέμε ὅτι, ὁ Θεὸς τὸν τιμωρεῖ, καὶ αὐτὸ εἶναι ἐπίσης λάθος ἐκτίμησις. 

Κάλεσμα της ΝΙΚΗΣ για συμμετοχή στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα Τέμπη


Η τραγωδία στα Τέμπη παραμένει μια ανοιχτή πληγή για όλους μας. Ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών έχει οργανώσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025, στις 12:00 το μεσημέρι, με σύνθημα «Κανένα έγκλημα χωρίς τιμωρία». (*)

Ως μέλη και φίλοι της ΝΙΚΗΣ, σας καλούμε να συμμετάσχετε σε αυτήν την κινητοποίηση. Η παρουσία μας θα δείξει την αλληλεγγύη μας προς τις οικογένειες των θυμάτων και θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη δικαιοσύνης, διαφάνειας και αποκατάστασης της αλήθειας.
 
Η κινητοποίηση αυτή δεν αφορά μόνο την τραγωδία των Τεμπών αλλά και την ευρύτερη διεκδίκηση μιας κοινωνίας που τιμά την αξία της ανθρώπινης ζωής και την εφαρμογή των νόμων, μιας κοινωνίας που τα τελευταία χρόνια επιβιώνει με το τραγικό σύνθημα «πάμε και όπου βγει».

Ας δώσουμε το παρών μας, ας σταθούμε δίπλα στους συγγενείς των θυμάτων και ας απαιτήσουμε μαζί τους την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.

(*) Η τοπική κοινότητα ΝΙΚΗΣ της Π.Ε Φλώρινας θα παρευρίσκεται χωρίς κομματικά διακριτικά στην παράλληλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Κυριακής 26/1 στην πλατεία Γεωργίου Μόδη της Φλώρινας, και καλεί μέλη και φίλους να  ενισχύσουμε την φωνή για δικαιοσύνη και δικαίωση.

πηγή: Ανακοίνωση της ΝΙΚΗΣ στο fb

Διαμαρτυρία για τα "Τέμπη" και στην Φλώρινα

 Η Φλώρινα συμμετέχει αυτή την Κυριακή στην μεγάλη πανελλήνια διαμαρτυρία για το έγκλημα των "Τεμπών" που διοργανώνει ο Σύλλογος συγγενών θυμάτων της τραγωδίας. Σύλλογοι και φορείς την πόλης καλούν σε μαζική συμμετοχή.
Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα λάβει χώρα στην κεντρική πλατεία Γεωργίου Μόδη της Φλώρινας την Κυριακή 26/1/2025 στις 12 το μεσημέρι.


Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025

Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Μη δικαιολογούμαστε όταν λένε τα ελαττώματά μας


Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, στα κείμενά του, μαζί με τα βαθιά θεολογικά νοήματα φρόντιζε συχνά να περιλαμβάνει και αρκετά διδακτικά παραδείγματα από φανταστικά, υποτιθέμενα περιστατικά. Ένα τέτοιο παρουσιάζουμε στη συνέχεια και αξίζει σίγουρα να το διαβάσετε.

Αναφέρει, λοιπόν, ο Άγιος Γρηγόριος: Κάποιος χλεύαζε μια κουκουβάγια για μερικά από τα ιδιαίτερα γνωρίσματά της, που τη διαφοροποιούν από τα άλλα πουλιά. Απαριθμούσε ένα – ένα από αυτά. Η κουκουβάγια, αντί να τα παραδεχθεί, προσπαθούσε να τα δικαιολογήσει και να τα αντικρούσει με εύστοχο λόγο και λογικοφανή επιχειρήματα.

Αποφθέγματα Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου

  • Ο Θεός από κάθε άνθρωπο που είναι βαφτισμένος, αυτά τα τρία ζητάει: Από την ψυχή ορθή πίστη (να πιστεύουμε και να εκτελούμε τα ιερά μας καθήκοντα όπως θέλει ο Κύριος), από τη γλώσσα την αλήθεια και από το σώμα τη σωφροσύνη.
  • Ζήτα απ’ το Θεό να σου είναι σπλαχνικός, σαν όμως εύσπλαχνος είσαι και εσύ.
  • Ο ευεργετημένος πρέπει να θυμάται το καλό που του έκαναν, ο ευεργέτης όμως καθόλου.
  • Ας κερδίζουμε τις ψυχές μας με τις ελεημοσύνες, ας δώσουμε από τα υπάρχοντά μας στους φτωχούς, για να γίνουμε πλούσιοι σε ουράνια αγαθά.
  • Μη θέλεις να πείσεις με τα λόγια, αλλά με τα έργα. Μισώ την διδασκαλία που είναι αντίθετη με τον τρόπο ζωής.
  • Πρέπει να είμαστε ευκολομετακίνητοι από το κακό προς το καλύτερο και αμετακίνητοι από το καλό προς το χειρότερο.
  • Καλύτερα να νικιέται κάποιος όταν πρέπει, παρά να νικά με τρόπο αθέμιτο και επικίνδυνο.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος που ένωσε Ελληνισμό και Εκκλησία


Ο Άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός (329 – 25 Ιανουαρίου 390), γνωστός και ως Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος και Γρηγόριος της Ναζιανζού, ήταν Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως τον 4ο αιώνα μ.Χ. Θεωρείται ως ο πιο ταλαντούχος ρήτορας μεταξύ των Πατέρων της Εκκλησίας. Ως κλασικά εκπαιδευμένος ομιλητής και φιλόσοφος του Ελληνισμού, κατάφερε να συνδυάσει τον Ελληνισμό με την πρώτη Εκκλησία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Σημαντικός ήταν ο ρόλος του στη διαμόρφωση της Τριαδικής Θεολογίας τόσο μεταξύ των Ελληνόφωνων όσο και με των Λατινόφωνων Θεολόγων και έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Ο Γρηγόριος είναι άγιος και της Ανατολικής και της Δυτικής Χριστιανικής Εκκλησίας. Στη Ρωμαϊκή Καθολική Εκκλησία θεωρείται ως ένας από τους Δασκάλους της Εκκλησίας – στην Ανατολική Ορθόδοξη και στη Δυτική Καθολική Εκκλησία είναι γνωστός ως ένας από τους Τρεις Ιεράρχες, μαζί με το Βασίλειο τον Μέγα και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.

Επισκοπική «εκκλησία»: Να πώς καταντούν όσοι καταπατούν το Ευαγγέλιο – Μια θλιβερή σέκτα που κανακεύει τα πάθη


Διαστροφή του Ευαγγελίου, ΛΟΑΤΚΙσμος, σκάνδαλα και απαξίωση - Την εκπρόσωπο αυτής της άθλιας «εκκλησίας» αποθέωσαν τα δυτικά μέσα

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Αν θέλετε να δείτε μια αντιπροσωπευτική μικρογραφία της «εκπορνευμένης» εκκλησίας που περιγράφει η Αποκάλυψη του Ιωάννη, δεν έχετε παρά να δείτε την Επισκοπική «εκκλησία» στις ΗΠΑ.

Είναι η ψευδο – εκκλησία της οποίας η επίσκοπος, Μαριάν Εντγκαρ Μπάντι, ήλεγξε τον Ντόναλντ Τραμπ και την αποθέωσαν όλα τα νεοταξικά μέσα παγκοσμίως.

«Υπάρχουν γκέι, λεσβίες και τρανσέξουαλ παιδιά σε οικογένειες Δημοκρατικών, Ρεπουμπλικανών και ανεξάρτητων, κάποια από τα οποία φοβούνται για τη ζωή τους», είπε στον Αμερικανό πρόεδρο η Επίσκοπος, εφαρμόζοντας πιστά το «ευαγγέλιο» της ΛΟΑΤΚΙ+ προπαγάνδας που δεν είναι άλλο από την άκρατη θυματοποίηση. Οι κακοποιητές του ουράνιου τόξου που μέχρι πρότινος επέβαλλαν ένα διεθνές σύστημα ολοκληρωτισμού, ξαφνικά εμφανίζονται σαν κατακαημένο θύμα.

Πρωτόνοια: Η πρώτη σκέψη σου μόλις ξυπνήσεις να είναι στον Θεό


Η πρώτη σκέψη σου να είναι στον Θεό.

Μεγάλη σημασία δίνουν οι Πατέρες της εκκλησίας μας στην πρωτόνοια.

Στην πρώτη σκέψη δηλαδή που έρχεται στο νου μας μόλις ξυπνήσουμε. Και τι πιο ευλογημένο να σκεφτώ τον Θεό, την προσευχή μόλις ανοίξω τα μάτια μου;

Για άλλη μια μέρα, για άλλη μια ευκαιρία μετανοίας για άλλη πορεία προς τα όνειρά μου;

Αν η προηγούμενη μέρα μου ήταν μέσα στο θέλημα του Θεού, αν κοιμήθηκα ήρεμος, χωρίς τύψεις και αγωνίες δοσμένος στην προσευχή, είναι αναμενόμενο να ξυπνήσω συνεχίζοντας την κατάσταση αυτή.

Οἱ κακοὶ ἄρχοντες


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Οἱ κακοὶ ἄρχοντες

«Ταῦτα εἶπεν Ἡσαῒας ὅτε εἶδε τὴν δόξαν αὐτοῦ καὶ ἐλάλησε περὶ αὐτοῦ. Ὅµως µέντοι καὶ ἐκ τῶν ἀρχόντων πολλοὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτόν, ἀλλὰ διὰ τοὺς Φαρισαίους οὐχ ὡµολόγουν, ἵνα µὴ ἀποσυνάγωγοι γένωνται·» (Ἰωαν. ιβ΄, 41-42). (δηλ.: Ταῦτα εἶπεν ὁ Ἡσαΐας, ὅταν δι’ ἀποκαλυπτικῆς ὀπτασίας εἶδε τὴν δόξαν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἐκάθητο πρὸ τῆς ἐνανθρωπήσεώς του εἰς θρόνον ὑψηλόν, καὶ ὡµίλησεν ἀκολούθως περὶ αὐτῶν, ποὺ εἶδε. Μ’ ὅλα ταῦτα καὶ ἀπὸ τοὺς ἄρχοντας πολλοὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτόν, ἐξ αἰτίας ὅµως τῶν Φαρισαίων δὲν ὡµολόγουν φανερὰ τὴν πίστιν των, διὰ νὰ µὴ ἀφορισθοῦν καὶ διωχθοῦν ἀπὸ τὴν συν­αγωγήν).

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίου Γρηγορίου Άνω Υδρούσας

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ & ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΝΩ ΥΔΡΟΥΣΑΣ



ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΑΝΩ ΥΔΡΟΥΣΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025


Σας προσκαλούμε στην Ιερά Πανήγυρι του Ιερού Ναού Αγίου Γρηγορίου της Ενορίας μας, στην Άνω Υδρούσα το Σάββατο 25η Ιανουαρίου 2025


Μετά Τιμής

Το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

Παρασκευή 24η Ιανουαρίου

5:00 μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός


Σάββατο 25η Ιανουαρίου

7:30 π.μ. Όρθρος & Θεία Λειτουργία

5:00 μ.μ. Εσπερινός και Παράκληση

Κατά την διάρκεια των ακολουθιών θα τεθεί προς προσκύνηση τεμάχιο του Ιερού λειψάνου του Αγίου Γρηγορίου και του Αγίου Καλλινίκου επισκόπου Εδέσσης.


Eπιστολή-«φωτιά» του Ελληνοκαναδικού Κογκρέσου για την φιλοσκοπιανή ημερίδα στο ΠΑΜΑΚ: Πάρτε πειθαρχικά μέτρα!


Με μια επιστολή-φωτιά που απευθύνεται στον πρωθυπουργό, τον υπουργό παιδείας και όλους τους επικεφαλής των ελληνικών κομμάτων που αντιπροσωπεύονται στη βουλή και την ευρωβουλή, το Ελληνοκαναδικό Κογκρέσο, η ανώτατη ομογενειακή οργάνωση του Καναδά, διαμαρτύρεται έντονα για την πρόσφατη φιλοσκοπιανή ημερίδα η οποία «φιλοξενήθηκε» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), ερήμην της πρυτανικής αρχής, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

Η εκδήλωση που είχε στόχο να αναδείξει ως αυθύπαρκτη… «μακεδονική γλώσσα» το παραφθαρμένο βουλγαρικό ιδίωμα που ομιλείται στο κράτος των Σκοπίων, οργανώθηκε στις 14 Δεκεμβρίου από το παράρτημα «Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών» σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο «Κυρίλλου και Μεθοδίου» των Σκοπίων και έτυχε της στήριξης γνωστών αναθεωρητών ιστορικών, όπως ο καθηγητής Νίκος Μαρατζίδης, σύμβουλος μέχρι πρότινος του τέως αρχηγού του Σύριζα, Αλέξη Τσίπρα.

Μνήμη της Οσίας μητρός ημών Ξένης και των αυτής δύω θεραπαινίδων (24 Ιανουαρίου)

Εις την Ξένην

Aποξενούται τούδε του βίου Ξένη,
Ου ζώσα και πριν ως αληθώς ην ξένη.

Εις τας δύο θεραπαινίδας

Θνήσκουσιν άμφω της Ξένης αι δουλίδες,
Ου των εκείνης αρετών ούσαι ξέναι.

Ουρανού εις ξενίην Ξένη εικάδι ήλθε τετάρτη.Οσία Ξένη και οι συν αυτή δύο θεραπαινίδες.


Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

H μακαρία αύτη και αοίδιμος Ξένη ήτον από την μεγαλόδοξον πόλιν της Ρώμης, καταγομένη από γένος τίμιον και επαινετόν. Όταν δε οι γονείς της Aγίας ηθέλησαν να υπανδρεύσουν αυτήν, και ήδη όλα τα του γάμου ετοιμάσθησαν, τότε η Αγία πέρνουσα δύω δουλεύτρας, ευγήκεν από την νυμφικήν κάμαραν, και εμβαίνουσα εις καΐκι, ανεχώρησε, και αλλάξασα διαφόρους τόπους, επήγεν εις την πόλιν Μύλασσαν, η οποία είναι κάστρον σκληρόν, Mεσσί κοινώς ονομαζόμενον, και ευρισκόμενον εις την εν τη Aσία Καρίαν, με θρόνον Eπισκόπου τετιμημένη υπό τον Σταυρουπόλεως. Μάλλον δε εις την πόλιν ταύτην κατεστάθη η Oσία παρά του θεσπεσίου Παύλου του Μοναχού και Πρεσβυτέρου, ο οποίος κατά την νήσον Κω1, φανείς θεόθεν εις αυτήν, την ωδήγησεν εις τα κρείττω και την κατά Χριστόν ζωήν.

Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία


Ο Κωστής Σαββιδάκης είναι ηθοποιός με καταγωγή από τη Ρόδο, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές και θεατρικά έργα, καθώς εκτός από το να ερμηνεύει, σκηνοθετεί.

Είναι ιδρυτικό Μέλος της Θεατρικής Ομάδας «Πράξις», μέλος της Κουκλοθεατρικής Ομάδας «Καραμπόλα» και συνιδρυτής του Θεάτρου “Συν + Κάτι” με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο.

Μιλώντας στο κανάλι Talk of the town για τη σχέση του με την πίστη αποκάλυψε το «κόψιμο» ταινίας στην οποία συμμετέχει από φεστιβάλ.

«Θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια κυνηγάνε πάρα πολύ τη θρησκεία και προσπαθούν ό,τι έχει να κάνει με αυτήν να κλείσουν πόρτες, να μην ακούγονται πράγματα. Το λέω αυτό γιατί το διαπιστώσαμε και στην ταινία που κάναμε και ήταν μια καθαρά χριστιανική ταινία» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε:

Δημήτριος Τσελεγγίδης: Κοινός εορτασμός του Πάσχα;

 

Ομιλία Τσελεγγίδη Δημητρίου καθηγητού Δογματικής περί συνεορτασμού για το Πάσχα του 2025

πηγή: https://aktines.blogspot.com/

Ἡμερίδα «Πασχάλιος Κανόνας: Ὅρος ἀμετακίνητος ἑνότητος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας» - 1η Φεβρουαρίου 2025


«Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν» διοργανώνει Ἡμερίδα τὸ Σάββατο 01 Φεβρουαρίου 2025 καὶ ὥρα 10:00 στὸ Ἀμφιθέατρο OTE ACADEMY (Πέλικα καὶ Σπάρτης 1, στό Μαρούσι), μὲ θέμα: «Πασχάλιος Κανόνας: Ὅρος ἀμετακίνητος ἑνότητος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».

Δεῖτε τὸ ἀναλυτικὸ πρόγραμμα τῆς Ἡμερίδος:

Ο (ΝΕΟΣ) ΧΡΟΝΟΣ

 Γράφει ο κ.Δημήτριος Ρίζος

(από το περιοδικό "Μεγαλομάρτυρες", εκδ. Ιανουαρίου 2025)


Ὁ χρόνος εἶναι θέμα ποὺ ἀπασχόλησε τοὺς φιλοσόφους, καὶ ἔχουν λεχθεῖ πάρα πολλά. Δεχόμαστε ὅμως ὅλοι τὶς παραμέτρους του: Παρελθόν, Παρόν καὶ Μέλλον. Ἔτσι μάθαμε νὰ λέμε Χθές, Σήμερα, Αὔριο. Ἄυλες ἔννοιες ποὺ δὲν μποροῦμε νὰ ἔχουμε στὸ χέρι. Ἐπινοήθηκε τρόπος μετρήσεως ἀπὸ δευτερόλεπτα μέχρι αἰῶνες. Μέσα στὸν χρόνο μπαίνομε καὶ ἐμεῖς, μετρᾶμε τὰ χρόνια μας καὶ ὅλοι ἀνεξαιρέτως ἐπιθυμοῦμε νὰ εἶναι τὰ χρόνια μας πολλά.
Ζωηρἠ εἶναι ἡ ἐπιθυμία τοῦ ἀνθρώπου γιὰ ἀειζωΐα, θεωρεῖται δὲ μέγα ἐπιστημονικὸ κατόρθωμα ἡ παράτασις τῆς ζωῆς, ἔστω καὶ μὲ τὴν κατάψυξι (;!).

Ἀλλὰ ὅσο καὶ ἂν μακρύνει ὁ ἄνθρωπος τὸν χρόνο παρουσίας του στὴν γῆ, θὰ πρέπει νὰ ξέρη ὅτι «ἀπόκειται τοῖς ἀνθρώποις ἅπαξ ἀποθανεῖν» (Ἑβρ. 9,27). Ὅ,τι γεννιέται πεθαίνει. Ὅμως ἐνῶ ὅλα τὰ ὄντα μὲ τὸν θάνατό τους χάνονται, μόνον ὁ ἄνθρωπος ἔχει μπροστά του τὴν αἰωνιότητα, διότι μόνον ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ ὅλα τὰ δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ, ἔχει πνεῦμα ζωῆς, ἔχει ἀθάνατη ψυχή. Καὶ τὸ μὲν σῶμα διαλύεται «εἰς τὰ ἐξ ὧν συνετέθη», «ἐν ἱδρῶτι τοῦ προσώπου σου φαγῇ τὸν ἄρτον σου, ἕως τοῦ ἀποστρέψαι σε εἰς τὴν γῆν ἐξ ἧς ἐλήφθης, ὅτι γῆ εἶ καὶ εἰς γῆν ἀπελεύσῃ» (Γεν 3,19), ἡ δὲ ψυχὴ
ὑπάρχει εἰς τὸν αἰῶνα τῶν αἰώνων.

Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον ουρανό - Πλάνα από τα παρασκήνια (περιέχει spoilers)

 

πηγή: https://adontes.blogspot.com/

Γράμμα σε αυτούς που μου είπαν ψέματα και μου «επιβεβαίωσαν» ένα άλλο φύλο



Ο πόνος μου είναι υποπροϊόν του πειράματος «επιβεβαίωσης φύλου». Είναι αποτέλεσμα του ότι σε εμένα, σε ένα παιδί του οποίου η ασθένεια πότιζε κάθε του απόφαση, δόθηκε η εξουσία να επιλέξω να προχωρήσω σε σοβαρές ψυχολογικές και ιατρικές παρεμβάσεις έχοντας την πλήρη ενθάρρυνση των επαγγελματιών, όλα στο όνομα της «ενημερωμένης συγκατάθεσης ανηλίκου».

Η μαρτυρία (1)

Το πιο οδυνηρό μέρος της δικής μου απομετάβασης ήταν να καταφέρω να συμφιλιωθώ με την πραγματικότητα. Με τη πραγματικότητα ότι δεν μπορεί ποτέ να ξεφύγω από το γυναικείο φύλο μου, όπως εσύ μου είχες υποσχεθεί. Με τη πραγματικότητα ότι καμία κοινωνική, ιατρική ή νομική μετάβαση δεν θα καταφέρει να αλλάξει το φύλο μου και να με κάνει άντρα. Με τη πραγματικότητα ότι δεν θα μπορέσω ποτέ να γίνω το αδύνατο. Με τη πραγματικότητα ότι δεν θα γίνω ποτέ όλα όσα πίστευα ότι όφειλα να καταφέρω να γίνω.

Μνήμη του Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω (23 Ιανουαρίου)

Ἐν σαρκὶ ὡς ἄσαρκος ἔζησας Πάτερ,
Καὶ τοῖς ἀσάρκοις νῦν συνευφραίνῃ Νόοις.
Εἰκάδι Διονύσιος ἔβη τριτάτῃ Πόλον ἐκ γῆς

Ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω, προστάτης και πολιούχος της Πιερίας, γεννήθηκε περίπου το 1500 μ. Χ. στη Θεσσαλία στο χωριό Σκλάταινα ή Σθλάτενα ή Πλάτινα, σήμερα αποκαλούμενο Δρακότρυπα, της επαρχίας Φαναρίου. Ο πατέρας του Αγίου ονομαζόταν Νικόλαος και η μητέρα του Θεοδώρα. Ήταν φτωχοί, αλλά πολύ ευσεβείς. Ο πατέρας του Αγίου παράλληλα με τις γεωργικές και κτηνοτροφικές του εργασίες ήταν και σφυροκόπος (σπαθοποιός).

Ο Άγιος που το κοσμικό του όνομα ήταν Δημήτριος Καλέτσης ήταν παιδί της προσευχής. Σύμφωνα με παράδοση που υπάρχει στη γενέτειρά του, Τετάρτη και Παρασκευή δεν θήλαζε. Επίσης οι γονείς του, όταν ακόμα ήταν βρέφος και κοιμόταν, έβλεπαν από πάνω του ένα φωτεινό Σταυρό που λαμποκοπούσε σαν τον ήλιο. Αυτό, έλεγαν, ότι ήταν σημείο που φανέρωνε την κατά Θεό προκοπή του, όταν θα μεγάλωνε.

Σε ηλικία επτά ετών τον έστειλαν στο σχολείο, όπου και φάνηκε πολύ επιμελής. Κυρίως όμως προσπαθούσε να μελετά και να συμμορφώνεται με τις εντολές της Αγίας Γραφής, την οποία συνεχώς διάβαζε. Επίσης μελετούσε και τους βίους των Αγίων, τη ζωή των οποίων προσπαθούσε να μιμηθεί.

Αυτή η φράση είναι η πιο αντιαγχωτική φράση στον κόσμο…


Πολλές φορές οἱ ἄνθρωποι κάνουμε σχέδια, κάνουμε προγράμματα, δημιουργοῦμε μέσα μας ἐπιθυμίες, ἔχουμε θελήματα.

Μᾶς εἶπε ὁ Θεός νά τά κάνουμε ὅλα αὐτά; Ὄχι, καθόλου. Μᾶς εἶπε ἀντίθετα, νά μάθουμε νά μήν θέλουμε τίποτα. Νά θέλουμε μόνο αὐτό πού θέλει Ἐκεῖνος. Νά ἀφήνουμε Ἐκεῖνον νά φτιάχνει τό σχέδιο καί τό πρόγραμμα τῆς ζωῆς μας.

Τό ἄφημα στά χέρια τοῦ Θεοῦ. Αὐτό πού λέμε στήν Θεία Λειτουργία τά λέγει ὅλα: «πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα». Αὐτή ἡ φράση, θά μπορούσαμε νά ποῦμε, ὅτι εἶναι ἠ πιό ἀντιαγχωτική φράση στόν κόσμο καί τή λέμε συνέχεια στήν Θεία Λειτουργία. Ὅλη μας τή ζωή καί τίς ζωές ὅλων τῶν ἄλλων νά τίς ἀφήσουμε στόν Χριστό μας.

Τσελεγγίδης: Ὁφείλουμε; καί πῶς νά κάνουμε ὁμολογία πίστης στούς ἐτερόδοξους;

 

Δημήτριος Τσελεγγίδης, ὁμότιμος Καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ.

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

Χριστιανοί επιβραβεύουν κόμματα, τα οποία πρεσβεύουν την ιδεολογικήν αθεΐαν;


Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Ο λόγος του Οσίου Παϊσίου, ‘’Όποιον αγαπά πιο πολύ τον Θεόν και την πατρίδα, αυτόν να ψηφίσετε’’, είναι καθοριστικός για μας τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Ο λόγος αυτός καθορίζει την πολιτική στάση μας. Είναι όμως συνάμα και αρκετά δύσκολος, όταν πρυτανεύει το πάθος και η ιδιοτέλεια ή άλλες σκοπιμότητες. Για το καλό της Εκκλησίας, με ότι αυτό συνεπάγεται, θα πρέπει να ψηφίζομε μακριά από πάθη και ιδιοτέλειες.

Δεν είναι λίγοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που συχνά πυκνά ομιλούν για τον Όσιο Παΐσιο, αλλ’ όμως σ’ αυτό το θέμα της πολιτικής ψήφου, πεισματικά αγνοούν τις συμβουλές του, ακολουθώντας πεισματικά το πάθος τους.

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025

Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως για ανέγερση ναού αφιερωμένου σε Δία και Πάνα

 Αγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί μου,

Μέ βαθιά ποιμαντική αγωνία καί αἴσθηση εὐθύνης, ἀπευθύνομαι πρός ὅλους ἐσᾶς, τούς πιστούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, μέ ἀφορμή τήν πρόσφατη εἴδηση πού ἀφορᾶ στήν ἵδρυση λατρευτικοῦ ναοῦ, ἀφιερωμένου στούς ἀρχαίους «θεούς» Δία καί Πάνα, σέ ἰδιωτική ἔκταση, ἡ ὁποία ὀνομάζεται «Γῆ τοῦ Πανός», κοντά στο χωριό Καλλιάνι Γορτυνίας. Ἡ εἴδηση αυτή, πού ἔχει ἤδη προκαλέσει συζητήσεις καί ἀντιδράσεις, ἀπαιτεῖ τήν προσεκτική μας ἀντιμετώπιση ὡς Ἐκκλησία τοῦ Ζῶντος Θεοῦ.

Η συγκεκριμένη ενέργεια, πού ἐπιχειρεῖ νά ἐπαναφέρει πρακτικές καί ἀντιλήψεις μιᾶς θρησκευτικότητας περασμένων ἐποχῶν, μᾶς προκαλεῖ θλίψη και προβληματισμό.

Δέν εἶναι ἐπιστροφή σὲ ἕνα λαμπρό καί ἔνδοξο παρελθόν, ὅπως ισχυρίζονται οἱ οπαδοί της, αλλά ὀπισθοδρόμιση σέ ἕναν σκοτεινό κόσμο, πού κυριαχοῦσαν τά ἀνθρώπινα πάθη καί τά δαιμονικά ἔργα. Δέν εἶναι φαινόμενο ἑλληνικό, ἀλλά ξενόφερτο, πού ἐπιχειρεῖ νά μεταφυτευθεῖ βίαια στήν ἑλληνική πραγματικότητα. Οἱ ἔνδοξοι πρόγονοί μας εἶχαν οἱ ἴδιοι διαπιστώσει τήν ἀνεπάρκεια τῆς θρησκείας τους καί ἀναζητοῦσαν κάτι καλύτερο, τό ὁποῖο ἀνακάλυψαν στο πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Μνήμη του Aγίου Οσιομάρτυρος Aναστασίου του Πέρσου (22 Ιανουαρίου)

Aναστάσιος εν τραχήλω τον βρόχον,

Ως λαμπρόν όρμον ωραΐζεται φέρων.


Μαρτύριο Αγίου Αναστασίου του Πέρσου. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
O ένδοξος ούτος Μάρτυς του Xριστού Aναστάσιος, ήτον από την Περσίαν, κατά τους χρόνους του βασιλέως μεν της Περσίας Χοσρόου, του βασιλέως δε των Ρωμαίων Hρακλείου, εν έτει χιθ΄ [619], από πατρίδα Pαζήχ καλουμένην, χώραν δε Νουνή. Ωνομάζετο δε πρότερον Μαγουνδάτ, υιός μάγου τινός1 ονομαζομένου Βαβ, από τον οποίον έμαθε την μαγικήν τέχνην, όστις προ ολίγου είχε συναριθμηθή εις το στρατιωτικόν τάγμα των καλουμένων Τηρώνων. Τω τότε δε καιρώ ώρμησαν οι Πέρσαι εναντίον της αγίας πόλεως Ιερουσαλήμ, και επήραν πολλούς σκλάβους. Eσκλάβωσαν δε μαζί και το τίμιον ξύλον του Σταυρού, επάνω εις το οποίον ο Κύριος ημών το δι’ ημάς πάθος υπέμεινε, και το επήγαν εις την Περσίαν. Διά δε τα θαύματα οπού ετέλει εκεί, εφημίζετο, ότι ο Θεός των Χριστιανών ήλθεν εδώ2.

Που πρέπει να κοιτώ…


Που πρέπει να κοιτώ….

▪︎Εμπρός… Για να έχω στόχο.

▪︎Πίσω…  Για να μην ξεχνώ από που ξεκίνησα.

▪︎Κάτω… Για να βεβαιώνομαι πως δεν ποδοπατώ κανέναν στο δρόμο μου.

▪︎Πλάι… Για να βλέπω ποιος με στηρίζει σε δύσκολους καιρούς.

▪︎Ψηλά….Για να μην ξεχνώ να ευγνωμονώ, για κάθε ευλογία.

π. Σπ. Ρ
πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Ενδεικτικές μαρτυρίες Αγίας Γραφής και Θεοφόρων Πατέρων για ομοφυλοφιλία-σοδομισμό


Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε κυριαρχεί το θέμα της ομοφυλοφιλίας ,του σοδομισμού, και είναι ανάγκη να υπογραμμιστούν ορισμένες αλήθειες που τίθενται υπό αμφισβήτηση.

Η διδασκαλία της Αγίας Γραφής,Παλαιάς και Καινής,και των Θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας,είναι Φάρος Φωτεινός που μας δείχνει καθαρά το θέλημα του Θεού.

Η περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου στο βιβλίο της Γένεσης είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας. «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ΄εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς» (Γεν,1,27). Άνδρα και Γυναίκα δημιούργησε ο Θεός τον άνθρωπο, τονίζει με σαφήνεια ο Θεόπτης Μωυσής. Πλάσμα του Τριαδικού Θεού ο άνθρωπος «κατ΄εικόνα ημετέραν και καθ΄ομοίωσιν». Ως εικόνα του Θεού με τα χαρίσματα που έλαβε, βασικό σκοπό και στόχο έχει να φτάσει στη θέωση, να μοιάσει με το Δημιουργό του. Δυστυχώς ακολούθησε η πτώση και η έξωση των Πρωτοπλάστων από τον κήπο της Εδέμ και χάθηκε ο βασικός προσανατολισμός. Κυριαρχεί πλέον η φθορά, ο θάνατος, το σκοτάδι. Η ανθρώπινη φύση αλλοτριώνεται, δηλητηριάζεται και ρέπει επιμελώς προς την αμαρτία. Βαρύνει τους ώμους της ανθρωπότητας η θεληματική αποδοχή της αμαρτίας και κληρονομείται από γενιά σε γενιά. Δεν μένει ο άνθρωπος στα φυσιολογικά όρια, συνεχώς εκτρέπεται, οι φυσικές του λειτουργίες δεν κινούνται μέσα στα όρια της δημιουργίας με αποτέλεσμα να αιχμαλωτίζεται και να επιλέγει το «παρά φύσιν» από το «κατά φύσιν».

Ἡ πλάνη τοῦ Νεονικολαϊτισμοῦ


Ἐν Πάφῳ τῇ 19ῃ Ἰανουαρίου 2024
τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ
Γραφεῖο κατὰ τῶν αἱρέσεων

Παρθενία, ἐγκράτεια καὶ σωφροσύνη,
ἔννοιες παρωχημένες ἢ πίo ἐπίκαιρες ἀπὸ ποτέ;

Εἶναι διὰ γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ ὁρατὸ ὅτι ἡ χαλάρωση τῶν ἠθῶν καὶ ἡ πλήρης σεξουαλικὴ "ἀπελευθέρωση" ἔχει διαφθείρει τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο ἀπὸ μικροῦ ἕως μεγάλου. Οἱ χριστιανικὲς ἀρετὲς τῆς παρθενίας, τῆς ἐγκράτειας, τῆς σωφροσύνης ἀντικαταστάθηκαν ἀπὸ τὸ ἀτομικὸ δικαίωμα στὴν ἀπόλαυση, ἀπὸ τὸ χορτασμὸ τῶν ποικίλων παθῶν καὶ ἐνστίκτων. Γιὰ τοὺς ἔχοντες νοῦν Χριστού1 εἶναι προφανὲς ὅτι ἡ ἄμβλυνση τῆς χριστιανικῆς ἠθικῆς ἔχει διαλυτικὲς συνέπειες στὴν προσωπική, οἰκογενειακὴ καὶ κοινωνικὴ ζωή.

Η θαυμαστή ιστορία της εικόνας της Παναγίας Παραμυθίας


Σήμερα 21 Ιανουαρίου τιμάται η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου της Παραμυθίας. Πολλά είναι τα θαυμαστά γεγονότα που έχει επιτελέσει η χάρις της Παναγίας της Παραμυθίας.

Η Παναγία η Παραμυθία ενεργεί κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο θαύματα στις ψυχές των πιστών. Παρηγορεί τους θλιβομένους, παραμυθεί τους ολιγοψύχους, παρακινεί σε μετάνοια, «πληροφορεί» τους ευχομένους.


Το ιστορικό της θαυματουργού Εικόνας

Ανεβαίνοντας τη σκάλα που βρίσκεται στα αριστερά της κεντρικής πύλης του καθολικού της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου υπάρχει παρεκκλήσιο αφιερωμένο στην Παναγία την Παραμυθία. Μέσα σ’ αυτό μεταφέρθηκε μετά την τέλεση του θαύματος, που θα περιγράψουμε, η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, τοιχογραφία του 14ου αι. που βρισκόταν άλλοτε στη δεξιά άκρη του εξωνάρθηκα.

Παλαιά υπήρχε η συνήθεια, βγαίνοντας οι πατέρες από το Καθολικό, μετά το τέλος της ακολουθίας του Όρθρου, να ασπάζονται την εικόνα της Παναγίας που υπήρχε στον εξωνάρθηκα. Εκεί ο Ηγούμενος έδινε τα κλειδιά της κλεισμένης για τις βραδυνές ώρες πύλης της Μονής στον θυρωρό για να ανοίξει.

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

Η δικτατορία της ασχήμιας


Ο 15χρονος Ρομά που βεβήλωνε, γελώντας, τον ανδριάντα του προεπαναστατικού ήρωα Αντώνη Κατσαντώνη, ο οποίος σκοτώθηκε το 1808, ύστερα από φρικτά βασανιστήρια από τους Τούρκους, συνελήφθη. Αυτό έγινε εφικτό επειδή ο ίδιος ανάρτησε βίντεο με το «κατόρθωμά» του σε ψηφιακό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι υπόλοιποι βάνδαλοι, που δεν έχουν αφήσει άγαλμα, ανδριάντα, μνημείο και τοίχο απείραχτο, δεν συλλαμβάνονται και δεν τιμωρούνται. Οι καταστροφές ιδιωτικών και δημόσιων χώρων από αντικοινωνικά άτομα είναι ορατές σε όλη την επικράτεια. Εδώ και χρόνια, οι βάνδαλοι αφήνονται ασύδοτοι να επιβάλουν τη δικτατορία της ασχήμιας, η οποία καταπιέζει βουβά και αδυσώπητα τους πολίτες.

«Μεταλαμβάνετε συχνά, προσεύχεστε θερμά με την καρδιά σας, υπομένετε και θα δείτε χέρι δυνατό να σας κρατάει!»


Άγιος Αμφιλόχιος Μακρής

Προσευχή

Όταν καλλιεργήσετε την ευχή, δεν σας πειράζουν οι άνεμοι του πειρασμού. Εξασθενεί η δύναμή του, δε μπορεί να σας κάνει τίποτε.

Η προσευχή ας σου είναι τείχος, ασπίδα και θώρακας.

Εμείς πρέπει να έχουμε υπομονή και προσευχή

Το τέλος της ζωής μου εγγίζει. Σας παρακαλώ όλοι να ζήσετε βίον άγιον, να βαδίσετε σε γραμμές άγιες για να βοηθήσετε την Εκκλησία και την Ελλάδα μας. Οι καρδιές σας να γίνουν θυμιατήρια, που θα ανεβαίνει η προσευχή σας στο θρόνο του Θεού.

Ερώτησις: Όταν, Γέροντα σας πλησιάση πρόσωπο ταραγμένο και σας εκτοξεύσει υβριστικούς λόγους τί κάνετε εκείνη τη στιγμή;

Τί απέγινε το σώμα του μωρού μου;


Μετά την έκτρωση του μωρού της των 21 εβδομάδων, άρχισαν οι εφιάλτες για το πού κατέληξε το σώμα του μωρού της…

Από την Nancy Flanders,
για την ιστοσελίδα LiveAction

Λίγοι κάνουν αυτή την ερώτηση που αφορά στην άμβλωση: Τί γίνονται τα σώματα των μωρών που σκοτώνονται; Η Laura Mann, αν και έκανε αυτή την ερώτηση μετά την άμβλωση του μωρού της των 21 εβδομάδων, σε ηλικία μόλις 19 ετών, δεν έλαβε ποτέ απάντηση.

Η Mann εμφανίστηκε το 2019 στην εκπομπή The Victoria Derbyshire Show του BBC, και μίλησε για την άμβλωσή της στη κλινική Marie Stopes του Ηνωμένου Βασιλείου και τις συνέπειες που είχε αυτή η άμβλωση στην ίδια. Ο pro-life οργανισμός “Right to Life UK”, ανέβασε πρόσφατα στους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα απόσπασμα της συνέντευξης της Mann. Η ιστορία της είναι στενόχωρη να την ακούς, ενώ εξακολουθεί να είναι επίκαιρη και σήμερα, 6 χρόνια μετά.

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Τήν ἐλευθερία δέν τήν προσέξαμε οὔτε μία ἡμέρα σάν κάτι ἱερό.


Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς ἀπευθυνόμενος στούς Σέρβους
(Τό μήνυμά του εἶναι πανεπίκαιρο γιά ἐμᾶς τούς Ἕλληνες σήμερα):

Ἀπό παλιά τό σύνθημα τοῦ λαοῦ μας ἦταν: Πίστη καί ἐλευθερία.

Ὅταν λοιπόν λέμε πώς πολεμήσαμε γιά τήν πίστη, σημαίνει πώς πολεμήσαμε γιά τή πίστη τοῦ Χριστοῦ, γιά τήν ὀρθόδοξη πίστη.

Ὅταν λέμε πώς πολεμήσαμε γιά τή ἐλευθερία, σημαίνει πώς θελήσαμε τήν ἐλευθερία σύμφωνα μέ τά λόγια τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «Ἔχει καταβληθεῖ τό ἀντίτιμο γιά τήν ἀπελευθέρωσή σας. Εἶστε ἀγορασμένοι ἀπό τόν Χριστό μέ τίμημα μεγάλο. Γι’ αὐτό μήν ὑποδουλώνεστε στούς ἀνθρώπους» (Κορ. Α΄ 7, 23).

Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Μαξίμου του Ομολογητού (21 Ιανουαρίου)

Άχειρ άγλωττος χείρα και γλώτταν φύεις,
Και χερσί Θεού Μάξιμε ψυχήν δίδως.
Εικάδι πρώτη πότμος Μαξίμου όσσ’ εκάλυψεν.

Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής, 14ος αι., Μανουήλ Πανσέληνου, Άγιο Όρος
Oύτος ο Άγιος ήτον κατά τους χρόνους Κώνσταντος, του πατρός μεν Κωνσταντίνου του Πωγωνάτου, εγγόνου δε όντος Hρακλείου, εν έτει χογ΄ [673]. Eπειδή δε ετιμήθη από τους βασιλείς με μεγάλας τιμάς, και εφάνη ικανός εις τας πολιτικάς διοικήσεις, τόσον διά την σοφίαν και λόγον του, όσον και διά τον τρόπον και αγαθήν του προαίρεσιν, μάλιστα δε διά την σύνεσιν, οπού είχεν εκ της πολυκαιρίας εις το να συμβουλεύη καλώς τα πρακτέα. Διά ταύτα λέγω, πάντα, ανεβιβάσθη εις το αξίωμα του πρωτοασηκρήτου, και έγινε συγκοινωνός εις τας βουλάς των βασιλέων. Eπειδή δε η πονηρά και αιρετική δόξα των μίαν θέλησιν επί Xριστού φρονούντων ανοήτως και δυσσεβώς, τω τότε καιρώ επεκράτει, οι οποίοι, διά της αιρέσεως ταύτης αναιρούσαν τας δύω φύσεις του Χριστού, διά τούτο επροτίθεντο εις τα παζάρια και εις τας Eκκλησίας διατάγματα και ορισμοί βασιλικοί, οίτινες εδεφένδευον και εστερέοναν την αίρεσιν ταύτην. Τότε λοιπόν ο φερωνύμως μέγιστος ούτος Μάξιμος (Μάξιμος γαρ λατινικά θέλει να ειπή μέγιστος) δεν υπέφερε να συγκοινωνή με την δυσσέβειαν των δυσσεβών. Όθεν αφήσας τας βασιλικάς τιμάς, και τας κοσμικάς εξουσίας, επροτίμησε καλλίτερα να ήναι παρερριμμένος εις τον οίκον του Θεού, παρά να κατοική εις τα σκηνώματα των αμαρτωλών, ως λέγει ο Δαβίδ. Και πηγαίνωντας εις το Μοναστήριον το ευρισκόμενον εις την Χρυσόπολιν, ήτοι εις το νυν λεγόμενον Σκούταρι, εκούρευσε τα μαλλία της κεφαλής, και έγινε Μοναχός. Ύστερον δε έγινε και Hγούμενος του ιδίου Μοναστηρίου.

Ἡ Ε.Ε. διαφημίζει καὶ υἱοθετεῖ τὴν μουσουλμανικὴ μαντίλα!


Ἡ Ὑπηρεσία Ἀσύλου ἄλλη μιὰ φορὰ γίνεται στόχος ἔντονων ἐπικρίσεων σὲ εὐρωπαϊκὸ ἐπίπεδο.

Ὁ Εὐρωπαϊκὸς Ὀργανισμὸς Ἀσύλου ἄλλη μιὰ φορὰ γίνεται στόχος ἔντονων ἐπικρίσεων σὲ εὐρωπαϊκὸ ἐπίπεδο, μετὰ τὴ διανομὴ ἑνὸς ἐνημερωτικοῦ ἐγχειριδίου ποὺ ἀπεικονίζει ἕνα μικρὸ κοριτσάκι ποὺ φοράει τὴν ἰσλαμικὴ μαντίλα.

Ἀπὸ τὴν Μαρία Δεναξά

Ὅσοι ἀντιδροῦν κάνουν λόγο γιὰ ἐπιχείρηση νομιμοποίησης καὶ ἀποδοχῆς τῆς ἰσλαμικῆς μαντίλας στὶς εὐρωπαϊκὲς κοινωνίες. Ἐκτὸς ἀπὸ τὸ κοριτσάκι μὲ ἰσλαμικὴ μαντίλα ἀπεικονίζεται στὸ ἐγχειρίδιο μιὰ γυναῖκα, ἐνῷ μαζὶ τοὺς εἶναι κι ἕνας γενειοφόρος ἄνδρας.

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Κακοποίηση είναι... - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Κακοποίηση δεν είναι μόνο οι μελανιές και τα γδαρσίματα. Κακοποίηση δεν είναι μόνο η παρενόχληση, η οποιασδήποτε μορφής... Κακοποίηση δεν είναι μόνο η επίθεση, που γίνεται ευθέως…

Κακοποίηση είναι και το να γεμίζεις τον άλλον άνθρωπο με τύψεις. Με ενοχές… Και όχι δεν το κάνεις επειδή θέλεις το καλό του. Το καλό, για να είναι καλό, ξέρεις, πρέπει να γίνεται και με καλό τρόπο…

Κακοποίηση είναι και το να εκβιάζεις τον άλλον συναισθηματικά. Συνεχείς επικλήσεις στο συναίσθημα, με σκοπό να κάμψεις το αυτεξούσιό του.

Κακοποίηση είναι και το να ξεκόβεις τον άλλον άνθρωπο από τον κόσμο. Από το υποστηρικτικό του περιβάλλον. Από τους ανθρώπους του.

Για να τον ελέγξεις. Για να τον έχεις του χεριού σου αβοήθητο. Για να τον χειριστείς…
Ενοχές, επίκληση στο συναίσθημα και απομάκρυνση από το υποστηρικτικό το περιβάλλον…
Ναι.

Κακοποίηση και αυτά. Όλα τους.
Από τις πιο ύπουλες.
Από τις χειρότερες μορφές της.

Σάλος με τις εγγραφές μικρών μαθητών στην Κύπρο: «Θρησκευτική μειονότητα» οι Ελληνοκύπριοι, «Γονέας 1 και 2»!

Χάθηκε στη… μετάφραση λέει το κυπριακό Υπουργείο Παιδείας και υποβαθμίζει το θέμα - Με μεγάλη καθυστέρηση έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις

Χαμός γίνεται στην Κύπρο με το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών μικρών μαθητών της πρώτης δημοτικού στα σχολεία, το eΔΕΑ, καθώς εντοπίστηκαν κραυγαλέα και προκλητικά λάθη τα οποία ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων.

Ένα από κομμάτια του eΔΕΑ που προκάλεσε πολλές συζητήσεις και φωνές διαμαρτυρίας, ήταν η ενότητα «θρησκευτική μειονότητα», στην οποία αναφερόταν ως επιλογή το Ελληνοκύπριος, Ελληνοκύπρια!

Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Ευθυμίου του Μεγάλου (20 Ιανουαρίου)

Τι κοινόν Ευθύμιε σοι και τω βίω;
Προς Aγγέλους άπαιρε τους ξένους βίου.
Λήξε βίου Ευθύμιος εικάδι ηϋγένειος.


Όσιος Ευθύμιος ο Μέγας. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
Oύτος ο Όσιος Πατήρ ημών και Mέγας Ευθύμιος, ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Γρατιανού, εν έτει τοζ΄ [377]1, καταγόμενος από την Μελιτινήν, την εν τη Aρμενία ευρισκομένην, υιός γονέων ευσεβών και πιστών, Παύλου και Διονυσίας ονομαζομένων. Καθώς δε ο Πρόδρομος Ιωάννης εγεννήθη από στείραν μητέρα, έτζι και ο Όσιος ούτος Ευθύμιος εγεννήθη από στείραν, και έλαβε το όνομα Ευθύμιος από τον Θεόν, προ του να συλληφθή. Eπειδή γαρ οι γονείς του παρεκάλουν τον Θεόν να τους δώση τέκνον, διά τούτο έγινεν εις αυτούς φωνή δι’ Aγγέλου, ήτις έλεγεν, ότι να ευθυμούν και να χαίρουν. Ή μάλλον να ευθυμούν και να χαίρουν όλοι, και όχι μόνον οι γονείς του. Καθότι μαζί με την γέννησιν του παιδίου, έχει να καταλυθή κάθε αίρεσις, και κάθε ειρήνη έχει να χαρισθή εις την Eκκλησίαν του Θεού. Όθεν διά την αιτίαν ταύτην ωνομάσθη ο Όσιος ούτος Ευθύμιος.

Ρίγος από την μαρτυρία! “Βλέπω το σώμα να έρχεται πιο κοντά στο κακό λίγο πριν την αποτέφρωση”

Δημοσιεύουμε το παρακάτω βίντεο με πάσα επιφύλαξη, καθώς δεν έχουμε διασταυρώσει την αλήθεια ή το βάσιμο των ισχυρισμών που διατυπώνονται. Ωστόσο από πνευματικής άποψης το βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον.

 

πηγήhttps://romioitispolis.gr/

Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος: Η συνομιλία με Άγγελο Κυρίου για τους έσχατους καιρούς


Ενώ πορευόταν κάποτε στην έρημο ο Αββάς Μακάριος, τον ακολουθούσε Άγγελος Κυρίου και του λέγει: «Ευλόγησον πάτερ άγιε». Ο δε Γέροντας σκεφτόμενος ότι είναι μονάχος από την έρημο είπε προς αυτόν: «Ο Θεός να σε συγχωρήση, τέκνον».

Αφού περπάτησαν λοιπόν μαζί λίγο διάστημα, πρόσεξε ο Αββάς την εμφάνιση και το όλο παρουσιαστικό του συνοδοιπόρου του και τον ερωτά. «Σε βλέπω τέκνον και απορώ, με τη θαυμαστή σου εμφάνιση και σκέφτομαι μήπως και δεν είσαι άνθρωπος και σε ορκίζω εις τον Θεόν να μου πεις την αλήθεια». Τότε ο Άγγελος έβαλε μετάνοια στον αββά Μακάριο και λέγει: «Ευλόγησε πάτερ. Εγώ καθώς βλέπεις δεν είμαι άνθρωπος, αλλά Άγγελος και ήρθα να σε διδάξω Μυστήρια, τα οποία δεν ξέρεις και επιθυμείς να μάθεις. Λοιπόν ρώτησε με εάν θέλεις κάτι και εγώ σου απαντώ». Τότε ο Γέρων, αφού έκανε μία μετάνοια στον Άγγελο, λέγει: «Σε ευχαριστώ, Κύριε, ότι μου έστειλες Οδηγό, για να μου διδάξει εκείνα πού δεν ξέρω και επιθυμώ να μάθω…

Άγιος Παΐσιος: «Πολύ να προσέχετε την αχαριστία. Να ευχαριστήτε τον Θεό για όλα όσα σάς δίνει»


– Γέροντα, τόσο λίγο που έβρεξε, ούτε τα φύλλα δεν βράχηκαν!

– Τί να σού πώ; Έστω και αυτή η βροχή που δρόσισε μόνον τα φύλλα, λίγο είναι; Εγώ και μόνον που είδα σύννεφα στον ουρανό, δεν μπόρεσα να κοιμηθώ από την ευγνωμοσύνη προς τον Θεό που ένιωθα μέσα μου. «Θεέ μου, έλεγα, δεν αξίζουμε να ρίξης βροχή». Πολύ να προσέχετε την αχαριστία. Να ευχαριστήτε τον Θεό για όλα όσα σάς δίνει.

– Γέροντα, όταν ο Θεός εκπληρώση κάποιο αίτημά μας για μια υπόθεση του Ησυχαστηρίου, πώς θα εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας;