Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 2.Μαρ.25 [ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ, Ρωμ. 13,11-14,4]

 

 Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

«Ὁ ἐσθίων τὸν μὴ ἐσθίοντα μὴ ἐξουθενείτω,
καὶ ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω»


Μὲ τὴν χάρι τοῦ Θεοῦ διανύσαμε τὸ πρῶτο μέρος τοῦ Τριῳδίου, τὴν προσφωνήσιμη περίοδο ὅπως λέγεται, καὶ ἤδη εἴμαστε ἕτοιμοι νὰ μποῦμε στὸ δεύτερο μέρος, ποὺ εἶναι ἡ ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, μέχρι τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Ποοδευτικά, μετὰ τὴν πρώτη ἑβδομάδα ποὺ εἴχαμε κατάλυσι εἰς πάντα, περάσαμε καὶ τὴν δεύτερη μὲ κανονικὴ νηστεία κατὰ τὴν Τετάρτη καὶ Παρασκευή, τὴν δὲ Κυριακὴ ἀποκρέψαμε. Σήμερα λήγει ἡ τυρινὴ ἑβδομάδα κατὰ τὴν ὁποία κάναμε τὴν λευκὴ νηστεία, δηλαδὴ μὲ ψάρια καὶ γαλακτοκομικά, καὶ ἀπὸ αὔριο μπαίνομε στό «στάδιο τῶν ἀρετῶν» μὲ σύμμαχο τὴν νηστεία. Ἡ νηστεία εἶναι ἡ μάχαιρα ἡ ὁποία «ἐκτέμνει ἀπὸ καρδίας πᾶσαν κακίαν». Δὲν μποροῦμε νὰ εἴμαστε χριστιανοὶ χωρὶς νὰ νηστεύωμε, χωρὶς νὰ τελοῦμε καὶ τὴν τάξι τῆς νηστείας, ὅπως αὐτὴ καθορίζεται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μας.

Συγκλονιστικός ο ιερέας πατέρας του Κυπριανού πατέρας Χριστόδουλος

πηγή: https://romioitispolis.gr/

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6, 14-21] Πνευματικά θησαυρίσματα ἀπό ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ματθ. 6, 14-21]

Πνευματικὰ θησαυρίσματα ἀπὸ ὁμιλίες τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου


ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

Ἄν κανεὶς ἔχει ἀδικηθεῖ ἀπὸ τὸν πλησίον του, ἂς φέρει στὸ νοῦ του τὸν Δαβίδ. Μόλις θυμηθεῖ τὸν πρᾶο καὶ ἀνεξίκακο προφητάνακτα, θὰ σβήσει τὴν ὀργή, ποὺ σὰν φωτιὰ κατακαίει τὴν ψυχή του.

Γιὰ ποιόν λόγο, πές μου, εἶναι ἐχθρός σου ὁ ἀδελφός σου; Μήπως σὲ ἔβρισε; Μήπως σὲ ἔκλεψε; Μήπως σὲ ἀδίκησε; Ὅ,τι κι ἂν σοῦ ἔκανε, μὴν ἀναβάλλεις νὰ κόψεις τὰ σκοινιά, ποὺ σὲ κρατοῦν δεμένο μὲ τὴν ἔχθρα. Ἄν δὲν τὸ κάνεις σήμερα, αὔριο θὰ εἶναι δυσκολότερο. Μεθαύριο ἀκόμα πιὸ δύσκολο. Μέρα μὲ τὴ μέρα ἡ ντροπή σου θὰ μεγαλώνει καὶ ἡ ἔχθρα θὰ ριζώνει βαθύτερα στὴν καρδιά σου.

Δῶσε μου, σὲ παρακαλῶ, τὴ χαρὰ νὰ ἀκούσω ὅτι πῆγες καὶ βρῆκες τὸν ἐχθρό σου, τὸν ἀγκάλιασες καὶ μὲ τὰ δυό σου χέρια, τὸν ἔσφιξες μὲ ἀγάπη, τὸν ἀσπάστηκες μὲ δάκρυα. Καὶ θηρίο ἂν εἶναι, θὰ συγκινηθεῖ ἀπὸ τὴ συμπεριφορά σου καὶ θὰ ἡμερώσει. Ἔτσι, καὶ τὸν ἑαυτό σου θὰ ἀπαλλάξεις ἀπὸ κάθε κατηγόρια καὶ ἐκεῖνον θὰ κερδίσεις, κάνοντάς τον νὰ μεταβάλει τὴν ἐχθρική του διάθεση σὲ φιλία καὶ ἀγάπη.

Ομιλία του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου, περί μετανοίας και περί εξορίας του Αδάμ

 Εξορία του Αδάμ και της Εύας

Αδελφοί και πατέρες. Είναι καλόν πράγμα η μετάνοια και η ωφέλεια που προέρχεται από αυτήν. Αυτό γνωρίζοντας και ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο Θεός μας, ο οποίος όλα τα γνωρίζει εκ των προτέρων, είπε: «Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η Βασιλεία των Ουρανών». Θέλετε δε να μάθετε ότι χωρίς μετάνοια, και μάλιστα μετάνοια από το βάθος της ψυχής και τοιαύτην όπως ο Λόγος την ζητεί από εμάς, είναι αδύνατον να σωθούμε;

Ακούστε τον ίδιον τον Απόστολο που λέγει «… πάσα αμαρτία εκτός του σώματος εστίν. Ο δε πορνεύων εις το ίδιον σώμα αμαρτάνει…». Και πάλιν. «Παραστήναι δει ημάς έμπροσθεν του βήματος του Χριστού, ίνα απολήψεται έκαστος τα διά του σώματος προς ει έπραξε, είτε αγαθά είτε φαύλα». Μπορεί λοιπόν πολλές φορές λαμβάνοντας κάποιος αφορμήν από αυτά να πει: «ευχαριστώ τον Θεό, διότι δεν εμόλυνα κανένα μέλος του σώματός μου με κάποιαν πονηρά πράξη», και έχει δήθεν παρηγορία από αυτό, επειδή είναι ξένος από σωματικήν αμαρτία. Αλλά αποκρίνεται ο Δεσπότης λέγοντας την παραβολήν περί των δέκα παρθένων, και δεικνύει σε όλους μας και μας βεβαιώνει ότι καθόλου δεν ωφελούμεθα από την καθαρότητα του σώματος, εάν δεν συνυπάρχουν σ’ εμάς και οι υπόλοιπες αρετές. Και όχι μόνον αυτό, αλλά ο ίδιος πάλιν ο Παύλος μαζί με τον Δεσπότην φωνάζει: «Ειρήνην διώκετε μετά πάντων και τoν αγιασμόν, ου χωρίς ουδείς όψεται τoν Κύριον». Γιατί όμως είπε «διώκετε»;

Άγιος Νικόλαος Πλανάς: Ο ευλογημένος κληρικός

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Στις 2 Μαρτίου η Εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη ενός νέου αγίου, του αγίου Νικολάου Πλανά. Πρόκειται για μια σπάνια ιερατική μορφή, η οποία λάμπρυνε την αττική γη τον περασμένο αιώνα και αποτελεί το καύχημα και το πρότυπο των κατοπινών ευλαβών ορθοδόξων κληρικών.
Γεννήθηκε στη Νάξο το 1851. Γονείς του ήταν οι ευσεβείς και εύποροι Ιωάννης και Αυγουστίνα. Από μικρό παιδί έδειξε δείγματα αφοσίωσης προς την Εκκλησία, διακονούσε ως «παπαδάκι» στο Ιερό Βήμα. Παράλληλα ανέπτυξε σπάνιες αρετές, όπως λ. χ. μοίραζε το λιγοστό ψωμί του με τα άλλα πεινασμένα παιδιά της γειτονιάς! Λίγα γράμματα έμαθε από τον παππού του, ιερέα Γεώργιο Μελισσουργό, τα οποία αξιοποίησε κατόπιν μόνος του. 1864 πέθανε ο πατέρας του η μητέρα του μετανάστευσε, στην Αθήνα, με τον μικρό Νικόλαο και την αδελφή του, όπου και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα Ιλισού. Στα δεκαεπτά του χρόνια παντρεύτηκε, ύστερα από πιέσεις της μητέρας του, την Ελένη Προβελέγγιου από τα Κήθυρα, με την οποία απέκτησε έναν γιο, τον Ιωάννη. Όμως λίγο αργότερα αρρώστησε η σύζυγός του και πέθανε.

Η Κυρά Σαρακοστή: Το παμπάλαιο έθιμο και η συνταγή


Ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα για τη σαρακοστή και το Πάσχα είναι η Κυρά Σαρακοστή, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής, η επίσημη έναρξη της οποίας είναι η Καθαρά Δευτέρα.

Το ημερολόγιο αυτό, στα περισσότερα σπίτια το έφτιαχναν με χαρτί. Ζωγράφιζαν μια γυναίκα με φαρδιά φούστα, μ’ έναν σταυρό στο κεφάλι, με σταυρωμένα χέρια λόγω προσευχής, χωρίς στόμα λόγω νηστείας, και με επτά πόδια- ένα για την κάθε εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής.

Ξεκινώντας από την Καθαρά Δευτέρα, κάθε Σάββατο που περνούσε, της έκοβαν και από ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες βδομάδες απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο της πόδι και το κομμάτι αυτό χαρτί το έκρυβαν σ’ ένα ξερό σύκο από αυτά που είχαν αποξηράνει το καλοκαίρι ή στο ψωμί που έψηναν για το βράδυ της Ανάστασης.

USAID: Κλείνουν οι κλινικές για τρανς σε όλη την υφήλιο


Με λίγα λόγια, η κατάργηση της χρηματοδότησης της USAID δεν είναι απλά οικονομικό ζήτημα – χτυπάει κατευθείαν στον πυρήνα της "woke" ατζέντας που πολλοί θεωρούν περιττή πολυτέλεια για τα χρήματα των φορολογουμένων.

Η πρώτη κλινική για τρανσέξουαλ στην Ινδία, η Mitr Clinic στο Χαϊντεραμπάντ, έκλεισε λόγω της παγίδευσης των κονδυλίων της USAID από τη νέα κυβέρνηση Τραμπ.

Η κλινική, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2021 μέσω συνεργασίας της USAID με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins στο πλαίσιο του προγράμματος PEPFAR για την καταπολέμηση του AIDS, προσέφερε υπηρεσίες υγείας, ορμονοθεραπεία, συμβουλευτική και θεραπεία HIV/STI στην τρανσέξουαλ κοινότητα.

Πάνδημος συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το έγκλημα των Τεμπών στην Φλώρινα


Σήμερα, 28-2-2025, ανήμερα της θλιβερής επετείου του φρικτού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, που κόστισε την ζωή σε 57 νέους ανθρώπους, οι Φλωρινιώτες κατέκλυσαν τους δρόμους και τις πλατείες της πόλης, τιμώντας την μνήμη των νεκρών και απαιτώντας δικαιοσύνη και διαφάνεια.

Σε μια πρωτοφανούς κλίμακας συγκέντρωση για τα δεδομένα της μικρής μας πόλης, χιλιάδες συμπολίτες κάθε ηλικίας, ιδεολογίας και ιδιότητας, ένωσαν τις φωνές τους ενάντια στην διαφθορά και την συγκάλυψη, απαιτώντας καθαρό αέρα στην πολιτική ζωή, και δίνοντας άλλη διάσταση στο επίκαιρο σύνθημα:  "δεν έχω οξυγόνο". Το πλήθος μέσα από τους κεντρικούς δρόμους κατευθύνθηκε στον (ανενεργό πια) σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, όπου συμβολικά ελευθερώθηκαν 57 περιστέρια, ένα για κάθε ψυχή που έφυγε από κοντά μας.

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025

Ελεος πια! – Ούτε το αίμα των Τεμπών και τα ρίχτερ των σεισμών δεν μας κάνουν να παρατήσουμε τα καρναβάλια;


Καρναβάλια ακόμα και τώρα; - Πένθος μόνο την 28η Φεβρουαρίου και μετά ξεφάντωμα; - Τι άλλο πρέπει να γίνει για να σοβαρευτούμε;

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ούτε και τώρα που η χώρα μας στενάζει από το αίμα των 57 μαρτύρων και αναστατώνεται από τα ρίχτερ που μας βροντούν συνεχώς τη θύρα, δεν στέκεται αρκετό για να πάψουν τα καρναβαλικά γλέντια.

Για δείτε πώς έχει καταντήσει η κοινωνία μας. Για αρκετούς η μαύρη επέτειος των 2 ετών από το έγκλημα των Τεμπών είναι μια παρένθεση μέσα στη μανιώδη καρναβαλική περίοδο!

Και για πολλούς (περισσότερους) ισχύει το αντίστροφό αλλά εξίσου τραγικό: Βλέπουν μεν το καρναβάλι ως αταίριαστη παρένθεση στο κλίμα των Τεμπών, αλλά μια παρένθεση που τους είναι απαραίτητη και αναντικατάστατη. Δηλαδή τη μία μέρα θα θρηνούνε και τις άλλες θα ξεφαντώνουν. Τη μία μέρα θα συμπάσχουν και την άλλη θα οργιάζουν. «Της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη»!

Ὁδεύοντες ἐν μετανοίᾳ


Ἡ περίοδος τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Σαρακοστῆς εἶναι γεμάτη ἀπὸ χάρη γιατί ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ, σὲ ὅλη τὴ γῆ, κάνει ἕνα μεγάλο ἀγώνα γιὰ πνευματικὴ ἀνανέωση. Πρέπει νὰ εὐχαριστήσουμε τὸν Θεὸ ποὺ καὶ μεῖς, ὡς ταπεινὰ μέλη τῆς μεγάλης Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, μπαίνουμε μέσα σ’ αὐτὴν τὴν κοινωνία τῆς χάριτος πού βασιλεύει μέσα στὴν Ἐκκλησία Του. Μόνο μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ εἶναι δυνατὸ νὰ ἐπιτελέσουμε τὸ ἔργο τῆς ἀνακαινίσεώς μας, τῆς ἀναγεννήσεώς μας τῆς πνευματικῆς. «Χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδὲν»(1), λέει ὁ Κύριος. Χρειαζόμαστε τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, μὲ τὴν ὁποία εἶναι γεμάτη αὐτή ἡ περίοδος, γιὰ νὰ βροῦμε τὴν καρδιά μας, γιὰ νὰ ζήσει πάλι ἡ καρδιά μας, καὶ νὰ αἰσθανθεῖ τὴ μεγάλη ἀγάπη τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἡ προσέγγισή μας στὸν Χριστὸ καὶ ἡ ἀνανέωση τῆς ζωῆς μας μὲ τὴν αἴσθηση τῆς Παρουσίας Του μέσα στὴν καρδιά μας, εἶναι γιὰ μᾶς τὸ Πάσχα τὸ αἰώνιο.

Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Ο ακατάλληλος για Ίκαρος που έγινε Άγγελος! (27 Φεβρουαρίου)


Τὸ γλυκύφθογγον δεῦτε καὶ καλλικέλαδον Κατουνακίων στρουθίον, πνευματοφόρον Ἐφραίμ, ἀσκητῶν τῶν τῆς ἐρήμου ἰσοστάσιον, μέλψωμεν ὕμνοις μελιχροῖς νοερᾶς ὡς προσευχῆς διδάσκαλον καὶ πυξίον σκληραγωγίας σαρκίου, αὐτοῦ λιτὰς ἀπεκδεχόμενοι.

Εορτή αγίου Εφραίμ Κατουνακιώτη! Εορτή και πανήγυρη μεγάλη! Ότι σε δύσκολους καιρούς ετέχθη άγιος! Με τους πνευματικούς πόνους, τις οδύνες και τους κόπους της γέννησης!

Μνήμη σύγχρονου αγίου, και συγχρόνως και όλων των σύγχρονων αγίων μας! Των αγίων του καιρού μας! Και του μέλλοντος μας!

Αυτού του φιλόθεου ομίλου που ήταν ταυτοχρόνως και μια ιδιαίτερα ξεχωριστή φιλάνθρωπη ομάδα, ανάμεσά μας!

Διηγήσεις γιὰ τὸν Ὅσιο Ἐφραὶμ τὸν Κατουνακιώτη ἀπὸ τὸν ἱατρό του Νικόλαο Μπαλδμιτσῆ


Διηγήσεις γιὰ τὸν Ὅσιο Ἐφραὶμ Κατουνακιώτη ἀπὸ τὸν ἱατρό του Νικόλαο Μπαλδμιτσῆ, ὅπως ἀναγνώστηκαν κατὰ τὴν πρώτη Ἀγρυπνία πρὸς τιμὴν τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Κατουνακιώτη ποὺ πραγματοποιήθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης στὴν Κοινότητα Μενίκου τῆς Μητροπολιτικῆς Ἐπαρχίας Μόρφου, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου.

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς


Kυράννα παθών, και βασάνων κυρία,
Φανείσ’ απήλθε προς Kύριον Kυρίων.

Η Αγία νεομάρτυς Κυράννα γεννήθηκε στο χωριό Αβυσσώκα ή Βυρσόκα, στη σημερινή Όσσα της Θεσσαλονίκης, από γονείς ευσεβείς και φιλόθεους. Στο Μαρτύριό της αναφέρεται ότι ήταν εξαιρετικά όμορφη. Αυτή η εξωτερική ομορφιά της Κυράννας, που δεν ήταν τίποτε άλλο από το αντικατόπτρισμα της εσωτερικής της ωραιότητας, αποτέλεσε και την αφορμή να οδηγηθεί στο μαρτύριο, καθώς κάποιος γενίτσαρος, εισπράκτορας των φόρων στο χωριό της Κυράννας, που την ερωτεύθηκε, προσπάθησε επανειλημμένα με κολακείες και δώρα να την ελκύσει και να την πείσει να αλλαξοπιστήσει, για να τη νυμφευθεί. Επειδή όμως η Κυράννα δεν αποδεχόταν τις κολακείες, ούτε πολύ περισσότερο τα δώρα του Τούρκου, αυτός νομίζοντας πως θα την κάμψει με τον φόβο άρχισε να την απειλεί ότι θα την βασανίσει σκληρά και τέλος θα την θανατώσει, αν δεν υποχωρήσει και δεν αρνηθεί την πίστη της. Αλλά ούτε αυτά τα μέσα έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα για το γενίτσαρο. Τότε την οδήγησε βίαια στον κριτή της Θεσσαλονίκης και ψευδομαρτύρησε εναντίον της, ότι του είχε δηλώσει ότι θα αλλαξοπιστήσει για να τη νυμφευθεί, αλλά τελικά δεν τήρησε την υπόσχεσή της. Η Αγία Κυράννα με πνευματική ανδρεία ομολόγησε την πίστη της στον Χριστό. Έτσι οι Τούρκοι την οδήγησαν στη φυλακή.

Χυδαίες, «καλλιτεχνικές» ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ στην «Εθνική Πινακοθήκη».


Στην «Ελλάδα 2.0» του Μητσοτάκη, στην Εθνική Πινακοθήκη(!),

ΓΙΑ σχεδόν ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΧΡΟΝΟ (μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2025) θα προβάλλονται σε δημόσια θέα τα άθλια βλάσφημα τερατουργήματα ενός Χριστόφορου Κατσαδιώτη και θα χλευάζονται χυδαία τα πιο ιερά πρόσωπα και σύμβολα της Ορθοδοξίας, η Παναγία, ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, ο Άγιος Γεώργιος, ο Άγιος Χριστόφορος, ο Τίμιος Σταυρός, οι Αρχάγγελοι, η Σταύρωση κλπ.

Με μια απλή περιήγηση στο facebook του «καλλιτέχνη» αντικρίσαμε ατελείωτες βλαστήμιες. Πραγματικά ατελείωτες.

Το κόμπλεξ και το μίσος του εναντίον οτιδήποτε θυμίζει ορθοδοξία, είναι απύθμενο.

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025

Συλλαλητήριο – Τέμπη: Νὰ φυσήξει ἐπί τέλους ὀξυγόνο σὲ αὐτὴ τὴ χώρα


Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Χωρὶς κομματικὲς ἀγκυλώσεις - Μὲ μόνα αἰτήματα τὴ δημοκρατικὴ κάθαρση καὶ τὴ δικαίωση, εἴμαστε ἐνώπιον τῆς μεγαλύτερης συγκέντρωσης τῆς μεταπολίτευσης.
Σὲ μιὰ πανικόβλητη προσπάθεια νὰ ἀνακοπεῖ τὸ κῦμα τῆς λαϊκῆς συσπείρωσης γιὰ τὰ Τέμπη, τὸ σύστημα ἐξουσίας ἔχει βγάλει ἀπὸ τὸ μπαοῦλο του ὅ,τι πιὸ βορβορῶδες διαθέτει, ὡς ἐργαλεῖο ἀντεπίθεσης.

Οἱ ἀχρειότητες ποὺ ἀκούγονται ἀπὸ Βορίδηδες, Γεωργιάδηδες, Ψαριανοὺς καὶ διάφορα στρατευμένα «τρὸλ» τοῦ διαδικτύου, ἔχουν φτάσει σὲ τέτοιο βαθμὸ χυδαιότητας ποὺ ἡ συλλογικὴ συνείδηση ἀρνεῖται νὰ ἐπεξεργαστεῖ. Μετὰ ἀπὸ... δύο χρόνια παρανοϊκῆς ἀλλοίωσης τῆς πραγματικότητας, ὁ κόσμος δὲν ἐκπλήσσεται καθόλου πλέον νὰ ἀκούει ὅλα αὐτὰ τὰ ἀνείπωτα, καὶ ἡ κυβερνητικὴ προπαγάνδα ἔχει γίνει πιὸ προβλέψιμη καὶ ἀπὸ τοποθέτηση τοῦ Πορτοσάλτε στὸν Σκαϊ.

Καρναβάλια: Το αντι-Tριώδιο του διαβόλου.



Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Υπευθύνου του Γρ. Αιρέσεων και παραθρησκειών Ιεράς Μητροπόλεως Κυθήρων & Αντικυθήρων

Εν Κυθήροις τη 25η Φεβρουαρίου 2025

Εισήλθαμε και φέτος στο άγιο Τριώδιο, το οποίο είναι μια από τις σημαντικότερες εορτολογικές περιόδους της Εκκλησίας μας. Είναι μια πένθιμη και κατανυκτική περίοδος, που αρχίζει, από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και φθάνει μέχρι τον εσπερινό του Μεγάλου Σαββάτου. Αυτήν διαδέχεται κατόπιν η χαρμόσυνη περίοδος του Πεντηκοσταρίου, που αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και φθάνει μέχρι την Κυριακή των αγίων Πάντων. Είναι περίοδος εντονωτέρου πνευματικού αγώνος, στην οποία η Εκκλησία, με τα τροπάρια, τους ύμνους, τα αναγνώσματα, τις κατανυκτικές Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, με την νηστεία, στην οποία θα εισέλθουμε σε λίγο, (από την Κα-θαρά Δευτέρα) και με την όλη κατάλληλη ατμόσφαιρα των ημερών αυτών, μας καλεί σε μιά ακριβέστερη και βαθύτερη βίωση του μυστηρίου της μετανοίας. Μας καλεί να παλαίψουμε και να σταυρώσουμε τα πάθη και τον παλαιόν άνθρωπο, που φέρουμε μέσα μας, έτσι ώστε συσταυρωμένοι και συναναστημένοι με τον Χριστό, να εορτάσουμε τα άγια Πάθη και την Ανάστασή του. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει, ότι μετά την παρέλευση της περιόδου αυτής μπορούμε να χαλαρώσουμε τον πνευματικό αγώνα και να ικανοποιούμε τα πάθη, αλλά οφείλουμε πάντοτε να αγωνιζόμαστε με την ίδια ένταση, ή μάλλον με διαρκώς αυξανόμενη ένταση, σαν να ήταν όλη η ζωή μας ένα διαρκές και ισόβιο Τριώδιο. Αν μελετήσουμε τους βίους των αγίων, θα δούμε ότι η ζωή τους ήταν ένας ακατάπαυστος αγώνας προς τα πάθη, μιά ισόβια κατάσταση νηστείας, μιά σταυροαναστάσιμη πορεία χαρμολύπης προς την Βασιλεία των Ουρανών.

Ἡ Δευτέρα Παρουσία – Ὁσίου Ἐφραὶμ τοῦ Σύρου


Τοιχογραφία της Κοιμήσεως του οσίου Εφραίμ του Σύρου στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, 1786

ΑΓΑΠΗΤΟΙ μου ἀδελφοί, ἀκοῦστε γιὰ τὴ δεύτερη καὶ φοβερὴ παρουσία τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Ἔφερα στὸ νοῦ μου τὴν ὥρα ἐκείνη καί, καθὼς ἀναλογίστηκα ὅσα πρόκειται τότε νὰ συμβοῦν, κατατρόμαξα. Ποιὸς μπορεῖ νὰ τὰ διηγηθεῖ; Ποιὰ γλώσσα μπορεῖ νὰ τὰ περιγράψει; Ποιὰ αὐτιὰ μποροῦν νὰ τ’ ἀκούσουν;

Τότε ὁ Βασιλιὰς τῆς οἰκουμένης θὰ σηκωθεῖ ἀπὸ τὸ θρόνο τῆς δόξας Του καὶ θὰ ἔρθει γιὰ νὰ κρίνει ὅλους τοὺς κατοίκους τῆς γῆς, ἀμοίβοντας μὲ αἰώνια μακαριότητα τοὺς ἄξιους καὶ τιμωρώντας μὲ αἰώνια κόλαση τοὺς ἁμαρτωλούς!

Ναί, ἔρχου, Κύριε Ἰησού

Για τον χριστιανό δεν υπάρχουν παρά δύο έσχατες επιλογές: ο ουρανός και η κόλαση. Η Εκκλησία προσδοκά την τελική ολοκλήρωση, που στην Ελληνική θεολογία αποκαλείται αποκατάστασις, όταν ο Χριστός θα επιστρέψει «ἐν δόξῃ» για να κρίνει «ζῶντας καὶ νεκρούς». Η τελική αποκατάσταση περιλαμβάνει, όπως ήδη είδαμε, τη λύτρωση και τον δοξασμό της ύλης: κατά την Εσχάτη Ημέρα οι δίκαιοι θα εγερθούν εκ των νεκρών και θα ξαναβρούν τα σώματά τους, όχι όπως αυτά είναι τώρα, αλλά μεταμορφωμένα και «πνευματικά», στα οποία η εσωτερική αγιότητα θα εκχέεται προς τα έξω. Δεν θα μεταμορφωθούν δε μόνο τα σώματά μας, αλλ’ ολόκληρη η υλική τάξη της κτίσης: ο Θεός θα δημιουργήσει «καινοὺς οὐρανοὺς καὶ καινὴν γῆν».

Η Αγία Φωτεινή η Σαμαρείτιδα και η Αγία Οικογένειά της (26 Φεβρουαρίου)


Τὴν πηγὴν δεξαμενὴ τῆς σοφίας καὶ χάριτος, ἐκ χειλέων Κυρίου Φωτεινὴ Ἰσαπόστολε, νομίμως ἠγωνίσω πανοικεῖ, καὶ νέμεις φωτισμὸν παρὰ Θεοῦ, τοὶς προστρέχουσι τὴ σκέπη σου τὴ σεπτή, καὶ εὐλαβῶς βοώσί σου. Δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ χορηγούντι διὰ σοῦ, χάριν ἠμὶν καὶ ἔλεος.

Η Αγία Μεγαλομάρτυς Φωτεινή έζησε στα χρόνια του Χριστού. Ήταν Σαμαρείτισσα στην καταγωγή και διέμενε στην πόλη Συχάρ όπου ζούσε ένα έκλυτο βίο. Ο τρόπος ζωής της ήταν γνωστός στους συμπολίτες της και για αυτόν την είχαν στιγματίσει.

Ο Ιερός Χρυσόστομος λέγει... - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης


Η αμαρτία κουβαλά πάνω της την ηδονή, αλλά όταν τελεσθεί έρχεται αμέσως η μεγάλη οδύνη. Ο αμαρτάνων ζει σκληρά μέσα του την απότομη αλλαγή από την ηδονή στην οδύνη. Αυτό λέγεται και είναι ο ψυχικός θάνατος. Οι ενοχές στέκονται σαν δήμιος και σφοδρός κατήγορος και εγκαθιστούν την ερημιά της απελπισίας. Και αναφωνεί ο Απ. Παύλος βλέποντας την προ Χριστού ζωή του και τον καθημερινό πόλεμο του πονηρού, ‘’ταλαίπωρος εγώ άνθρωπος! Τις με ρύσεται εκ του σώματος του θανάτου τούτου;’’ .

Πολύ όμορφα περιγράφει την κατάσταση αυτή ο Ιερός Χρυσόστομος:

Ένας μεγάλος καθρέφτης. Αυτό είναι ο Θεός - Ελευθεριάδης Ελευθέριος


Ένας μεγάλος καθρέφτης.
Αυτό είναι ο Θεός.

Ένας καθρέφτης που σου δείχνει όλα όσα έχεις μέσα σου κάθε φορά Τον αντικρίζεις.
Δεν τιμωρεί. Δεν διώχνει. Δεν εκδικείται. Δεν κρίνει.

Απλά αντανακλά.
Αντανακλά την εσωτερική κατάσταση του καθενός από εμάς.

Όσο αγαπά τον φονιά η τον ληστή, άλλο τόσο αγαπά τον μεγαλύτερο Άγιό Του.

Η ζωή μας. Οι επιλογές μας. Οι πράξεις μας.
Ο τρόπος που φερόμαστε στους διπλανούς…

Αυτά αντικρίζουμε όταν κοιτάμε «τον Καθρέφτη».
Αυτά μας κρίνουν. Όχι ο Θεός.

Ο Θεός είναι Αγάπη.
Μια Αγάπη που για άλλους γίνεται φωτιά και για άλλους δροσερό αεράκι…

ΜΟΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ



Έλεγε ένας Ασκητής:

ΟΠΟΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ (σπάνια και οι άντρες) ζυμώνει πρόσφορο, ΟΜΟΙΑΖΕΙ με ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ που ζύμωσε στα σπλάχνα της και, έδωσε σώμα, σάρκα και αίμα στον Θεό Λόγο προκειμένου να σαρκωθεί για εμάς.

Έτσι και εσείς, με το ζυμάρι από την κουζίνα σας, δίνεται υλικό σε ολόκληρο Θεό, για να αποκτήσει σώμα και αίμα και να μας χαριστεί στην Θεία Λειτουργία!

Τί ακατάληπτα μεγάλη δωρεά και χαρά, η ζύμη που πλάθουμε με τα αμαρτωλά χέρια μας, να γίνεται Σάρκα Χριστού!

π. Διονύσιος Ταμπάκης

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Κάλεσμα της τοπικής κοινότητας Φλώρινας της ΝΙΚΗΣ για συμμετοχή στο συλλαλητήριο της Παρασκευής 28 Φεβρουαρίου

«δικαιοσύνην μάθετε, οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς»
(Ησ. 26.9)

Καλούνται οι φίλοι και τα μέλη του κινήματος στην Φλώρινα, το Αμύνταιο, και σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, να διατρανώσουν με την φωνή τους το ηχηρό αίτημα του λαού μας για απόδοση Δικαιοσύνης στο έγκλημα των Τεμπών.

Οι άνθρωποι της τοπικής κοινότητας ΝΙΚΗΣ Φλώρινας θε είναι εκεί, στη πλατεία Γεωργίου Μόδη, για την θλιβερή 2η επέτειο του εγκλήματος των Τεμπών. Χωρίς κομματικά διακριτικά, μόνο με την ελληνική σημαία της καρδιάς μας, θα ενώσουμε τις φωνές μας για δικαίωση και δικαιοσύνη, για να γαληνέψουν οι ψυχές των νεκρών. «Και οἱ λίθοι κεκράξονται».


Τέλος στην συγκάλυψη!

ΑΓΩΝΑΣ-ΔΙΚΑΙΩΣΗ-ΝΙΚΗ




Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025

Φλώρινα. Η πόλη του… μίσους


Γράφει ο Χρήστος Μπολώσης

Ο Μακαριστός και πραγματικός Εθνάρχης Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, σε μία ιστορική ομιλία του στις 3 Ιουνίου του 2006, είχε πει: «Η Μακεδονία, θα σώσει την Ελλάδα, γιατί κάποια Ελλάδα αποφάσισε να αυτοκτονήσει. Και η Μακεδονία είναι αυτή, που κρατάει ψηλά τα λάβαρα. Με την ιστορική μνήμη καθάρια. Χωρίς σκοπιμότητες, χωρίς υπολογισμούς, χωρίς έξωθεν εντολές, χωρίς υπαγορεύσεις. Γι’ αυτό καλό θα ήταν, όλοι οι Έλληνες, να έρχονται από καιρού εις καιρό στην Μακεδονία. Και να προσέχουνε πού πατάνε. Γιατί σε κάθε βήμα, μπορεί να πατήσεις χώμα ιερό. Μπορεί να πατήσεις έναν τάφο. Μπορεί να πατήσεις ένα λείψανο».

Και είχε δίκιο ο μέγας Ιεράρχης. Η Δυτική Μακεδονία ήταν η κοιτίδα του Μακεδονικού Αγώνα. Από εκεί, με την Μάχη του Σαρανταπόρου, ξεκίνησε η μεγαλειώδης εξόρμηση του Ελληνικού Στρατού κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 -13. Εκεί οι σκληρές μάχες της περιόδου 1946-1949 (Συμμοριτόπολεμος).

Η πολύτεκνη ΝΙΚΗ κατά του Δημογραφικού! – Τι λένε πρόεδρος & βουλευτές


Θα μπορούσαν όλοι μαζί να σχηματίσουν ένα «χωριό πιτσιρικάδων»! Το μικρό κόμμα που… μεγαλώνει την Ελλάδα και έχει προσφέρει στο μείζον δημογραφικό πρόβλημα της χώρας 25 παιδιά δεν είναι άλλο από τη ΝΙΚΗ. Το «κόμμα των πολυτέκνων», όμως, ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί σήμερα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Espresso», που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη Κοινοβουλευτική Ομάδα βουλευτών με τρία παιδιά και άνω που είχε ποτέ η Βουλή. 

  • Απο τη Βίβιαν Μπενέκου
Από τους 10 εκλεγμένους βουλευτές της ΝΙΚΗΣ, οι πέντε συν ο πρόεδρός τους Δημήτρης Νατσιός, έξι συνολικά δηλαδή, είναι όχι απλώς πολύτεκνοι, αλλά… σούπερ πολύτεκνοι! Ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δημήτρης Νατσιός έχει τρία παιδιά, ο Γιώργος Ρούντας, βουλευτής Λάρισας, έχει τέσσερα παιδιά και περιμένει και το πέμπτο, ο Τάσος Οικονομόπουλος από την Α΄ Ανατολικής Αττικής έχει τρία, η Ασπασία Κουρουπάκη από τον Β1΄ Βόρειου Τομέα Αθηνών τέσσερα παιδάκια, ο Νίκος Βρεττός του Β3΄ Νότιου Τομέα Αθηνών τέσσερα παιδιά και ο Νίκος Παπαδόπουλος από τη Β’ Θεσσαλονίκης έξι παιδιά!

Γιατί το συλλαλητήριο της 28ης Φεβρουαρίου αφορά όλους μας


Μαρία Νεγρεπόντη Δελιβάνη

Για τις 28 Φεβρουαρίου, που κλείνουν δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη, αναμένεται πρωτοφανής κοσμοσυρροή, στο συλλαλητήριο που έχει αναγγελθεί. Η αιτία αυτής της μαζικής συμμετοχής και στο πρώτο συλλαλητήριο της 7ης Φεβρουαρίου, αλλά ακόμη περισσότερο, όπως όλα δείχνουν, και στο αναμενόμενο, είναι το καζάνι που βράζει του ελληνικού λαού, εναντίον της συγκάλυψης, σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη εκείνη την αποφράδα νύκτα, κατά την οποία η σιδηροδρομική σύγκρουση επιφορτίστηκε, όπως όλα δείχνουν, και με εγκληματικά στοιχεία.

Στο διάστημα των δύο ετών από τότε, η οργή ολοένα μεγαλύτερου τμήματος του ελληνικού λαού τροφοδοτείται από κάκιστο κυβερνητικό χειρισμό αυτής της τραγωδίας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το δράμα που συνέβη, απαιτούσε Κυβέρνηση, σε 24ωρη βάση, που να είναι δίπλα στους συγγενείς των θυμάτων, με κάθε τρόπο. Δηλαδή, συμπεριφορά σαφώς διαφορετική από αυτήν, που δυστυχώς, φέρει τη σφραγίδα της αντιδικίας.

Ξέρεις τι είναι παιδεία;


Παιδεία δεν είναι τα πτυχία μας, αλλά η αισθητική μας.

Ο τρόπος με τον οποίο συνομιλούμε, φλερτάρουμε, περπατάμε στο δρόμο, κρατάμε την πόρτα να περάσει ο άγνωστος στο ασανσέρ.

Παιδεία είναι οι λέξεις μας, η διακριτικότητά μας, η ελευθερία μας, τα όρια της ελευθερίας μας, η μουσική που ακούμε, η γλώσσα του σώματός μας, το πόσο αγαπάμε να μαθαίνουμε, να αλλάζουμε, να διαβάζουμε σαν να είμαστε κάθε φορά άγραφα χαρτιά.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1054: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΓΙΔΑ! (Αναφορά σε πρόσφατο συνέδριο)


+ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 24η Φεβρουαρίου 2025



Ο Οικουμενισμός, αυτή η παναίρεση των εσχάτων καιρών, ως προδρομική κατάσταση της τραγικής εποχής του Αντιχρίστου, έχει δαιμονικό χαρακτήρα και προέλευση. Ο σκοπός της είναι να ενοποιήσει θρησκευτικά την ανθρωπότητα, για να ολοκληρωθεί η παγκοσμιοποίηση, δηλαδή να ετοιμαστεί το παγκόσμιο κράτος, το οποίο θα κυβερνήσει ο μεγάλος άνομος. Να ενώσει αρχικά τον κατακερματισμένο χριστιανικό κόσμο και κατόπιν όλες τις θρησκείες και θρησκευτικές πίστεις στο ήδη ετοιμαζόμενο εφιαλτικό και δαιμονικό σχήμα της πανθρησκείας.

Μνήμη του Aγίου Ιερομάρτυρος Ρηγίνου Επισκόπου Σκοπέλων (25 Φεβρουαρίου)

O Άγιος Iερομάρτυς Pηγίνος Eπίσκοπος Σκοπέλων, ξίφει τελειούται

Άσειστος εί Pηγίνε την προθυμίαν,
Kαν δεινόν ενσείσωσι πυκνά σοι ξίφη.


Μαρτύριο Αγίου Ρηγίνου Επισκόπου Σκοπέλων. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος εκατάγετο από την Eλλάδα, ήτοι την Λειβαδίαν, υιός υπάρχων γονέων Xριστιανών. Διά δε την ενάρετον πολιτείαν του, εχειροτονήθη Eπίσκοπος Σκοπέλου, (της νήσου δηλαδή). Kαλεσθείς δε και εις την εν Σαρδική, ήτοι τη νυν λεγομένη Tριαδίτζα, γενομένην Σύνοδον, εν έτει τμζ΄ [347], επί Kωνσταντίνου και Kώνσταντος των αυταδέλφων και βασιλέων· εις την τοπικήν, λέγω, ταύτην Σύνοδον καλεσθείς, ηφάνισε διά του λόγου και της παρρησίας του τους Aρειανούς, και εχθρούς του ομοουσίου Eυσεβιανούς1. Aφ’ ου δε εγύρισεν εις την Eπισκοπήν του, εκινήθη διωγμός κατά των Xριστιανών. Όθεν κρατηθείς από τον τότε άρχοντα της Eλλάδος, έλαβε πολλάς τιμωρίας υπέρ του Xριστού, και τελευταίον απετμήθη την κεφαλήν ο αοίδιμος, και έλαβε του μαρτυρίου τον στέφανον2.

Σημειώσεις

1. Περί της εν Σαρδική Συνόδου όρα εις το ημέτερον Πηδάλιον.

2. Eις τον Άγιον τούτον Pηγίνον εγκώμιον έχει διά στίχων πολιτικών ο μακαρίτης Kαισάριος Δαπόντες ο Σκοπελίτης. Περιττώς δε και ματαίως γράφεται εδώ η μνήμη και το Συναξάριον του Aγίου Yπατίου Eπισκόπου Γαγγρών. Tαύτα γαρ προεγράφησαν κατά την δεκάτην πέμπτην του Nοεμβρίου.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Β´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025

«Σε κάθε εποχή, κράζει στους δικούς Του ο Κύριος – μη φοβήσθε!»


Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Σε κάθε εποχή, κράζει στους δικούς Του ο Κύριος – μη φοβήσθε! Καθώς στους μαθητές κατά την ώρα της καταιγίδας, έτσι και σε κάθε βαπτισμένη ψυχή και σε κάθε δοκιμαζόμενο άνθρωπο κράζει: μη φοβήσαι!

Όταν οι πιστοί δειλιάσουν από τη δύναμη των ανθρώπων, Εκείνος πάλι, όπως άλλοτε στους Αποστόλους, εμφανίζεται και λέει: μην τους φοβήσθε! «Μη φοβηθείτε από των αποκτενόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων αποκτείναι» (Μτ. 10, 28).

Όταν οι πιστοί λυγίσουν από το φόβο μπροστά στα φοβερά φαινόμενα της δυνάμεως του Θεού του Σινά, τότε Εκείνος, ο Ανίκητος Στρατηγός, αντιλαμβάνεται του στρατού Του και τον ενθαρρύνει: «᾽Εγέρθητε καὶ μὴ φοβεῖσθε!» (Μτ. 17, 6). Όταν ενσκήψουν όλες οι προφητευμένες φρικαλεότητες στον άθεο αυτό κόσμο και η γη θα συνταράσσεται από τους πολέμους, προβλέποντάς τα όλα Εκείνος, ενθαρρύνει τους στρατιώτες Του λέγοντας ΟΡΑΤΕ ΜΗ ΘΡΟΕΙΣΘΕ! (Μτ. 24,6)

Φωτιά η προσευχή!

«Οι δαίμονες θα απομακρυνθούν από κοντά σου σύντομα, επειδή δεν θέλουν οι ανόσιοι να σε βλέπουν να στεφανώνεσαι πολεμώντας εναντίον τους με την προσευχή. Επί πλέον, θα φύγουν και επειδή τους μαστιγώνει η προσευχή σαν φωτιά» (Άγιος Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. κη΄, 61).

Η προσευχή θεωρείται ότι είναι το σπουδαιότερο όπλο του πιστού κατά του Πονηρού Διαβόλου, αφού αποτελεί την καταφυγή σ’ Εκείνον που η χάρη Του τον κατανικά και τον διαλύει: Τον Κύριο Ιησού Χριστό. Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει πνευματική ζωή, δεν μπορεί να ορθοποδήσει κανείς σ’ αυτήν και να προκόψει, αν η προσευχή δεν έχει σφραγίσει την ύπαρξή του κι αν η προσευχή δεν έχει γίνει συστατικό της ζωής του, πραγματικά θέμα ζωής ή θανάτου γι’ αυτόν. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μέγας Πατέρας Γρηγόριος ο Θεολόγος επισημαίνει ότι «μνημονευτέον του Θεού μάλλον ή αναπνευστέον» - πρέπει να μνημονεύει κανείς τον Θεό περισσότερο και απ’ όσο αναπνέει. Βγάλε δηλαδή την προσευχή από τη ζωή σου, και τότε θα πεθάνεις. Θα πεθάνεις πνευματικά, γιατί θα αποκοπείς από Εκείνον που είναι η Ζωή.

Το Τελευταίο Μάθημα – Τα Ελληνικά Σβήνουν στη Γερμανία (ακούτε προδοτικά ρεμάλια;)


Απλή ανικανότητα, γραφειοκρατική αδιαφορία, ή υποβάθμιση και απαξίωση του ελληνικού σχολείου του Esslingen από πρόθεση, με απώτερο στόχο το κλείσιμό του; Όποιος και αν είναι ο λόγος που έφτασε τα πράγματα ως εδώ, ήρθε η στιγμή να αποδείξουμε πως οι προειδοποιήσεις μας δεν ήταν κούφιες απειλές.

Κανένας από εμάς δεν είχε τη διάθεση να εκτεθεί στη δημοσιότητα, αλλά η ανεκδιήγητη αδράνειά των υπεύθυνων ανθρώπων σε οποιοδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας μας μέσω των επίσημων διαύλων, δεν μας άφησε άλλη λύση.

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Πνευματικά Γυμνάσματα Μελέτη ΙΑ΄: Περί της μελλούσης Κρίσεως


Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Πνευματικά Γυμνάσματα

Μελέτη ΙΑ΄: Περί της μελλούσης Κρίσεως

Η μέλλουσα κρίση πρόκειται να είναι μεγάλη:

α) για τα πρόσωπα, που πρόκειται να συγκεντρωθούν εκεί

β) για τα πράγματα, που πρόκειται εκεί να εξεταστούν

γ) για εκείνα, που θα αποφασιστούν.

Α΄

Σκέψου, αγαπητέ, ότι μετά την συντέλεια του παρόντος κόσμου, πρόκειται να γίνει η τελευταία ημέρα της καθολικής και γενικής Κρίσεως, η οποία καλείται πολλές φορές από τις θείες Γραφές μεγάλη[Έτσι την ονομάζει ο προφήτης Ιωήλ: «Διότι μεγάλη ἡ ἡμέρα Κυρίου, ἐπιφανὴς σφόδρα, καὶ τίς ἔσται ἱκανὸς αὐτῇ;(:Διότι μεγάλη είναι η ημέρα του Κυρίου, ένδοξη και φοβερή πολύ, και ποιος θα είναι ικανός να αντισταθεί σε αυτήν;)»(Ιωήλ 2,11) και πάλι: «Ὁ ἥλιος μεταστραφήσεται εἰς σκότος καὶ ἡ σελήνη εἰς αἷμαπρὶν ἐλθεῖν τὴν ἡμέραν Κυρίου τὴν μεγάλην καὶ ἐπιφανῆ(:Ο ήλιος θα μεταστραφεί σε σκοτάδι και η σελήνη θα πάρει το χρώμα του αίματος, προτού να έλθει η ημέρα του Κυρίου η μεγάλη και περίβλεπτος, κατά την οποία ο Κύριος θα έλθει ενδόξως για να κρίνει τον κόσμο)»[Ιωήλ 3,4], έτσι ο Σοφονίας: «Ὅτι ἐγγὺς ἡμέρα Κυρίου ἡ μεγάλη, ἐγγὺς καὶ ταχεῖα σφόδρα(:Φοβηθείτε τον Κύριο, διότι η ημέρα της τιμωρίας η μεγάλη έχει πλησιάσει. Πλησιάζει και έρχεται με μεγάλη ταχύτητα)»[Σοφον.1,14], έτσι ο Μαλαχίας: «Πρὶν ἢ ἐλθεῖν τὴν ἡμέραν Κυρίου τὴν μεγάλην καὶ ἐπιφανῆ(:προτού να έλθει η ημέρα του Κυρίου η μεγάλη και ένδοξη και φοβερή)» [ Μαλαχ. 4,4]], Και θα είναι εξαιρετικά μεγάλη για τρεις λόγους: α) για τα πρόσωπα, που πρόκειται να συγκεντρωθούν εκεί β) για τα πράγματα, που πρόκειται εκεί να εξεταστούν και γ) για εκείνα, που θα αποφασιστούν.

Πρώτη και δευτέρα εύρεσις της τιμίας κεφαλής του Προδρόμου (24 Φεβρουαρίου)

Tω αυτώ μηνί KΔ΄, γέγονεν η πρώτη και δευτέρα εύρεσις 
της τιμίας κεφαλής του Aγίου ενδόξου Προφήτου 
Προδρόμου και Bαπτιστού Iωάννου

Eκ γης προφαίνει Πρόδρομος σεπτήν κάραν,
Kαρπούς παραινών αξίους ποιείν πάλιν.
O βαπτίσας πριν υδάτων πηγαίς όχλους,
Γήθεν φανείς βάπτιζε πηγαίς θαυμάτων.
Eικοστήν Προδρόμοιο φάνη κάρη αμφί τετάρτην.

Η Β’ εύρεσις της τιμίας κάρας του Aγίου ενδόξου Προφήτου Προδρόμου και Bαπτιστού 
Iωάννου. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

H τιμία αύτη και Aγγέλοις αιδέσιμος του Προδρόμου κεφαλή, πρώτον μεν ευρέθη από δύω Mοναχούς εις τον οίκον του Hρώδου, διά της επιφανείας και αποκαλύψεως του ιδίου Προδρόμου, οι οποίοι Mοναχοί επήγαιναν εις προσκύνησιν του ζωοδόχου Tάφου του Kυρίου και Σωτήρος ημών Iησού Xριστού. Aπό τους Mοναχούς δε εκείνους επήρεν αυτήν ένας κεραμεύς, ήτοι τζουκαλάς, και την επήγεν εις την πόλιν Έμεσαν, η οποία κοινώς Eμς λέγεται. Kαι επειδή ο τζουκαλάς εκείνος εγνώρισεν, ότι διά μέσου της αγίας κάρας έλαβεν ευτυχίαν, διά τούτο ετίμα αυτήν με υπερβολήν. Όταν δε αυτός έμελλε να αποθάνη, αφήκε την αγίαν κάραν εις την αδελφήν του, παραγγείλας αυτή να μη την σηκώση από τον τόπον της, μήτε να την δείξη εις άλλον, αλλά να την τιμά και να την προσκυνή.

Συγκλονίζει για ακόμη μια φορά ο π. Χριστόδουλος που έχασε τον γιο του στα Τέμπη


Δύο χρόνια συμπληρώνονται την ερχόμενη Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.

Ο πατέρας Χριστόδουλος Παπαϊωάννου, πατέρας του Κυπριανού, ενός από τα θύματα μιλά στην κάμερα της εκπομπής «Αλήθειες με τη Ζήνα» του Star και συγκλονίζει.

«Μας σημάδεψε αυτό το γεγονός», λέει αρχικά στην εκπομπή. «Ήταν το πιο στενάχωρο γεγονός της ζωής μου. […] Είδα στην πράξη ότι ο Θεός με ενίσχυσε αυτά τα δύο χρόνια για να το ξεπεράσω αυτό το πένθος», προσθέτει.

O πατέρας Χριστόδουλος εξηγεί ότι έγινε ένα ισχυρό γεγονός που μας έβαλε σε έναν μεγάλο πειρασμό να νιώθουμε ότι αδικηθήκαμε σε βάθος. Ότι χάλασαν τα σχέδια της ζωής μας, που σχεδιάζαμε ό,τι καλύτερο για τα παιδιά μας.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025

Και λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος... - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης


Και λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος:

‘’Οἱ μέλισσες δέν μποροῦν νά καθίσουν σέ ἕνα σκεῦος βρώμικο καί δυσῶδες. Οἱ μελισσοκόμοι, ὅταν εἶναι νά περιποιηθοῦν τίς μέλισσες στόν καιρό τῆς δημιουργίας νέων σμηνῶν-οἰκογενειῶν, καθαρίζουν μέ κρασιά καί θυμιάματα καί ἄλλα εὐώδη μύρα τίς ἄδειες κυψέλες, ὥστε ὅταν γεννιοῦνται τά καινούργια σμήνη νά μποροῦν νά κατοικήσουν σέ αὐτά καί νά μή φύγουν λυπημένα ἀπό ἀηδιαστική ὀσμή. Ἡ καρδιά μας εἶναι ἕνα τέτοιο καλάθι, μιά κυψέλη πού περιμένει νά ὑποδεχτεῖ τά σμήνη τῶν πνευματικῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀλλά, ἄν δοῦν μέσα μας οἱ μέλισσες τοῦ Ἁγίου Πνεύματος χολή καί πικρία καί θυμό, ἀηδιάζουν καί σηκώνονται τά σμήνη καί φεύγουν. Γι’ αὐτό καί ὁ μακάριος αὐτός καί σοφός Γεωργός, ὁ Θεός, καθαρίζει πολύ καλά τα σκεύη μας, ὄχι μέ δρεπάνι γιά νά κατακόψει τόν ἄνθρωπο, οὔτε χρησιμοποιώντας ἄλλο σιδερένιο σκεῦος. Προσκαλεῖ τό πνευματικό σμῆνος τῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος νά ἔρθει καί νά κατοικήσει μέσα μας, ἀφοῦ προηγουμένως καθαρίσει τήν ψυχή μας μέ προσευχές καί κόπους καί μέ ὅλα τά ἄλλα. Σκέψου πῶς καθαρίζει τήν καρδιά μας. Μᾶς ἀπαλλάσσει ἀπό τό ψεῦδος κι ἀπό τήν ὀργή. Καί μᾶς δείχνει ἀκόμη καί τόν τρόπο πῶς νά ξεριζώσουμε τό κακό, ἄν ἔχουμε πικρία στήν ψυχή μας.’’