Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

Ετήσια γενική συνέλευση του Συλλόγου Πολυτέκνων Ν.Φλώρινας


Από τον σύλλογο πολυτέκνων Ν.Φλώρινας ανακοινώνεται ότι την Κυριακή 9 Μαρτίου2025 και ώρα 5.00μμ θα διεξαχθεί η ετήσια γενική συνέλευση του συλλόγου. Ο χώρος της συνέλευσης είναι το Εργατικό Κέντρο Φλώρινας.

Την πλήρη πρόσκληση την βρίσκετε στο συνημμένο αρχείο ΕΔΩ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΣΑΡΑΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΣΑΡΑΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ*

Το θαυμάσιο τούτο κείμενο δε ξέρουμε ποιο χρόνο γράφηκε. Εκφωνήθηκε όμως στη μνήμη (9 Μαρτίου) των 40 Μαρτύρων, που το 320 θανατώθηκαν κατά το διωγμό του Λικινίου. Τους ιερούς αυτούς αθλητές, επειδή γενναία ομολόγησαν πίστη στον Χριστό, τους σύναξαν και τους έστησαν στην παγωμένη λίμνη στο κέντρο της Σεβάστειας. Ο Μέγας Βασίλειος, χάρη στις άριστες ιατρικές του γνώσεις, περιγράφει με τρόπο εκπληκτικό τις διεργασίες που συντελούνται στον ανθρώπινο οργανισμό από το ψύχος και το πάγωμα και πώς επέρχεται ο θάνατος. Πέραν όμως τούτου έχουμε στα μάτια μας ένα πολύ αρρενωπό κείμενο, έξοχα δομημένο, που δίνει ανάγλυφη τη θεολογία του μαρτυρίου, τη σημασία που αυτό έχει για τον ίδιο το μάρτυρα, για τους λοιπούς πιστούς και για την Εκκλησία γενικά.

1. Πώς θα μπορούσε να υπάρξει κορεσμός από τη μνήμη των μαρτύρων σ’ όποιον τους αγαπά; Γιατί η τιμή στους γενναίους από τους συνδούλους τους αποδεικνύει την καλή διάθεση προς τον κοινό Κύριο. Μια κι είναι φανερό πως όποιος παραδέχεται τους γενναίους άνδρες, δεν θα παραλείψει να τους μιμηθεί σε παρόμοιες περιστάσεις.

Του αγίου Πατρός και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας, Ιωάννη του Δαμασκηνού ΛΟΓΟΣ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣ OΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΛΛΟΥΝ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ


Του αγίου Πατρός και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας, Ιωάννη του Δαμασκηνού

ΛΟΓΟΣ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΣ

ΠΡΟΣ OΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΛΛΟΥΝ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

1. Θα έπρεπε βέβαια εμείς, συναισθανόμενοι πάντοτε την αναξιότητά μας, να σιωπούμε και να εξομολογούμαστε στον Θεό τις αμαρτίες μας, αλλά όταν όλα στον καιρό τους είναι καλά· επειδή όμως βλέπω την Εκκλησία, την οποία ο Θεός έκτισε πάνω στο θεμέλιο των αποστόλων και των προφητών με ακρογωνιαίο λίθο τον Χριστό τον Υιό Του, να βάλλεται, σαν σε θαλάσσια φουρτούνα που υψώνεται με αλλεπάλληλα κύματα, και να ανακατώνεται και να αναταράσσεται από τη βίαιη πνοή των πονηρών πνευμάτων, και τον χιτώνα του Χριστού, τον υφασμένο με τη χάρη του Θεού, Αυτόν που οι απόγονοι των ασεβών θέλουν με αυθάδεια να κομματιάσουν, τον βλέπω να σχίζεται, και το σώμα Του, δηλαδή τον λαό του Θεού και τη θεοπαράδοτη από παλιά διδασκαλία της Εκκλησίας να κατακερματίζεται σε διάφορες δοξασίες, γι' αυτό θεώρησα πως δεν είναι σωστό να σιωπώ και να δέσω τη γλώσσα μου, φέροντας στη σκέψη μου την απόφαση που απειλεί λέγοντας: «Ἐὰν ὑποστείληται, οὐκ εὐδοκεῖ ἡ ψυχή μου ἐν αὐτῷ· ὁ δὲ δίκαιος ἐκ πίστεώς μου ζήσεται(:εάν κανείς κρύψει κάτι από φόβο και το συγκαλύψει, δεν επαναπαύεται η ψυχή μου σε αυτόν)»[Αββακ.2,4] και «ἐάν ἴδῃς τήν ῥομφαίαν ἐρχομένην και μή ἀναγγείλῃς τῷ ἀδελφῷ σου, ἐκ σοῦ ἐκζητήσω τὸ αἷμα αὐτοῦ (:αν δεις το φονικό μαχαίρι να πλησιάζει και δεν ειδοποιήσεις τον αδελφό σου, θα ζητήσω το αίμα του από σένα)»[Ιεζ. 33,8].

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 9.Μαρ.25 [ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, Ἑβ 12,1-10]

 

 Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *

«Μαρτυρηθέντες διὰ τὴς πίστεως»

Μετὰ ἀπὸ ἔντονο πνευματικὸ ἀγῶνα μιᾶς ἑβδομάδος φθάσαμε στὴν πρώτη Κυριακὴ τῶν νηστειῶν, κατὰ τὴν ὁποία ἑορτάζεται ἡ πίστις ποὺ μᾶς παρέδωσε ὁ Κύριος, εἶναι ἡ Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὀρθοδοξία σημαίνει ὀρθὴ πίστις, ἀληθινὴ πίστις. Αὐτὴ εἶναι ἡ “ἅπαξ παραδοθεῖσα” πάνω στὴν ὁποία εἶναι θεμελιωμένη ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία. Καὶ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία διασώζει αὐτὴν τὴν ἀληθινὴ πίστι, ἀφοῦ εἶναι ὁ “στύλος καὶ τὸ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας”. Τὴν διασώζει, ὅπως τὴν παρέλαβε ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο, χωρὶς νὰ προσθέτη ἢ νὰ ἀφαιρῆ τὸ παραμικρό. Τὴν διαφυλάττει ἀπὸ τὶς διάφορες αἱρέσεις καὶ πλανεμένες διδασκαλίες, καὶ ἔχει τὴν ὑποχρέωσι νὰ τὴν παραδίδη ἀληθινὴ ἀπὸ γενεὰ σὲ γενεὰ μέχρι τὴν συντέλεια τῶν αἰώνων.

Λόγος Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας στην Κυριακή της Ορθοδοξίας


Η Αναστήλωσις των Αγίων Εικόνων.
Φορητή εικόνα του 19ου αιώνα στον Ιερό Ναό Αγίων Ιωακείμ και Άννης, Καλλιάνα

Την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Αγία μας Εκκλησία πανηγυρίζει το θρίαμβο της Ορθοδοξίας, της ορθής πίστεως, η οποία καταπάτησε όλες της αιρέσεις και στερεώθηκε για πάντα. Γι’ αυτό η Κυριακή αυτή καλείται Κυριακή της Ορθοδοξίας. Οι αιρέσεις φάνηκαν ήδη απαρχής του χριστιανισμού. Οι ίδιοι οι Απόστολοι του Χριστού προειδοποιούσαν τους συγχρόνους τους, και μαζί τους και εμάς, για τον κίνδυνο από τους ψευδοδιδασκάλους.

Ο Άγιος Απόστολος Πέτρος στη Β’ Καθολική επιστολή γράφει το εξής: «Εγένοντο δε και ψευδοπροφήται εν τω λαώ, ως και εν υμίν έσονται ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας, και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην αρνούμενοι, επάγοντες εαυτοίς ταχινήν απώλειαν, και πολλοί εξακολουθήσουσιν αυτών ταις ασελγείαις, δι’ ους η οδός της αληθείας βλασφημηθήσεται» (Β’ Πετ. 2, 1-2).

9 Μαρτίου – Γιορτή σήμερα: Άγιοι Σαράντα Μάρτυρες που μαρτύρησαν στη Σεβάστεια

Γιορτή σήμερα: Τη μνήμη των Αγίων Σαράντα Μαρτύρων που μαρτύρησαν στη Σεβάστεια τιμά σήμερα, 9 Μαρτίου, η Εκκλησία μας.

Και οι σαράντα αυτοί Άγιοι ήταν στρατιώτες στο πιο επίλεκτο τάγμα του στρατού του Λικινίου. Όταν αυτός εξαπέλυσε διωγμό κατά των χριστιανών, οι Άγιοι σαράντα συλλαμβάνονται αμέσως από τον έπαρχο Αγρικόλα (στη Σεβάστεια).

Στην αρχή τους επαινεί και τους υπόσχεται αμοιβές και αξιώματα, για να αρνηθούν την πίστη τους. Τότε ένας από τους σαράντα, ο Κάνδιδος, απαντά: «Ευχαριστούμε για τους επαίνους της ανδρείας μας. Άλλ’ ο Χριστός, στον όποιο πιστεύουμε, μας διδάσκει ότι στον καθένα άρχοντα πρέπει να του προσφέρουμε ό,τι του ανήκει. Και γι’ αυτό στο βασιλέα προσφέρουμε τη στρατιωτική υπακοή.

Κατά πόσο μπορούν οι δαίμονες να γνωρίζουν τις σκέψεις μας


Aββά Κασσιανού

ΑΒΒΑΣ ΣΕΡΗΝΟΣ: Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι τα πονηρά πνεύματα μπορούν να γνωρίζουν τη φύση των λογισμών μας. Αλλά αυτό γίνεται μόνο εξωτερικά, από συμπεράσματα που στηρίζονται σε κάποια φαινόμενα, όπως είναι αυτά που εκφράζουν τις διαθέσεις μας ή τα λόγια μας ή ακόμα και οι ασχολίες, στις οποίες βλέπουν ότι έχουμε ιδιαίτερη κλίση. Αλλά οι λογισμοί, που δεν έχουν ακόμα βγει από τα βάθη της ψυχής μας, τους είναι εντελώς απρόσιτοι.

Αν οι λογισμοί που μας υποβάλλουν οι δαίμονες έχουν γίνει αποδεκτοί από εμάς ή όχι, αυτό δεν το γνωρίζουν οι δαίμονες. Επειδή αυτοί έχουν τη δυνατότητα της κοινωνίας με την ψυχή μας – δηλαδή είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την εσωτερική διεργασία των λογισμών μας, η οποία είναι καλυμμένη και άγνωστη – αλλά το αντιλαμβάνονται από τις εξωτερικές μας κινήσεις και από τις ενδείξεις που παρουσιάζει η συμπεριφορά μας.

Το διά των κολλύβων θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος


Το Σάββατο της Α΄ εβδομάδας των Νηστειών, εορτάζουμε το διά των κολλύβων παράδοξο θαύμα του αγίου και ενδόξου μεγαλομάρτυρα Θεοδώρου του Τήρωνος.

Μετά τον Κωνστάντιο, το γιο του Μεγάλου Κωνσταντί­νου, ανήλθε στον αυτοκρατορικό θρόνο της Κωνσταντι­νουπόλεως ο Ιουλιανός ο Παραβάτης. Αυτός, από χριστιανός που ήταν, έγινε ειδωλολάτρης και κίνησε σκληρό διωγ­μό εναντίον των χριστιανών, και στα φανερά και στα κρυφά. Λοιπόν, ο ασεβής εκείνος αυτοκράτορας, αφοί απόκαμε τι­μωρώντας στα φανερά τους Χριστιανούς με ωμότητα και απερίγραπτη απανθρωπιά, αισθανόμενος ντροπή και έχο­ντας την υποψία μήπως πληθυνθούν ακόμη περισσότερο, σκέφτηκε ο δόλιος αυτός και ανόσιος πώς να τους μιάνει χω­ρίς να το πάρουν είδηση.

Και ιδού τι έπραξε: Ξέροντας ότι οι χριστιανοί κατά την πρώτη εβδομάδα των Νηστειών εξαγνίζονται περισσότερο διά της νηστείας και αφοσιώνονται στον Θεό, κάλεσε τον έπαρχο της πόλεως και τον πρόσταξε να αποσύρει από την αγορά τα πωλούμενα τρόφιμα και ποτά και να εκθέσει προς πώληση άλλα, αφού προηγουμένως τα αναμείξει με αίμα από τις θυσίες και τα μιάνει, ώστε, αγοράζοντάς τα και χρησιμοποιώντας τα οι νηστεύοντες χριστιανοί, να μιανθούν από τα ειδωλόθυτα. Ο έπαρχος έκαμε αμέ­σως πράξη την εντολή: εφοδίασε όλη την αγορά με τροφές και ποτά μιασμένα από τις μυσαρές θυσίες των ειδώλων.

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025

Χαιρετισμοί στη Θεοτόκο – Η Α΄ Στάση


Η Ορθόδοξη Εκκλησία κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής τιμά ιδιαίτερα τη Μητέρα του Κυρίου μας, ψάλλοντας κάθε Παρασκευή απόγευμα μια ακολουθία που είναι γνωστή ως «Χαιρετισμοί». Είναι μια ακολουθία πολύ αγαπητή στους χριστιανούς και οι ναοί κάθε πόλης και χωριού γεμίζουν, για να τιμήσουν την Θεοτόκο.

Έτσι λοιπόν, το απόγευμα κάθε Παρασκευής, όταν θα πηγαίνεις στους Χαιρετισμούς, καλά θα είναι να έχεις μαζί σου ένα μικρό βιβλιαράκι, για να μπορείς να παρακολουθείς τα τροπάρια που ψάλλονται και τους «Οίκους», που διαβάζει ο ιερέας. Οι «Οίκοι» είναι τα κείμενα που τελειώνουν με το «Χαίρε, Νύμφη Ανύμφευτε» και το «Αλληλούια». Από το «Χαίρε», που ακούγεται 144 φορές στους 24 Οίκους – όσα και τα γράμματα της αλφαβήτας – πήρε το όνομά της η ακολουθία: “Χαιρετισμοί”.

Οι Χαιρετισμοί διαβάζονται τις Παρασκευές των 5 πρώτων εβδομάδων της Μεγάλης Σαρακοστής. Τις 4 πρώτες Παρασκευές διαβάζονται έξι Οίκοι κάθε φορά και την 5η Παρασκευή διαβάζονται και οι 24 Οίκοι.

Κυριάκος Μητσοτάκης – Τέμπη: Τὸ ἀλαζονικὸ «bot» ποὺ γιουχάρει ὅλη ἡ χώρα, ξεπέρασε κάθε ρεκὸρ ἀναισχυντίας


Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Ἀμετανόητος, προκλητικός, ἀλαζόνας, ὁ Μητσοτάκης κούνησε τὸ δάχτυλο στὸν λαό, ἀντὶ νὰ λάβει τὸ ἱστορικὸ μήνυμα τῆς 28ης Φεβρουαρίου.

Ἐὰν ἡ θρασύτητα ἦταν πολιτικὴ σχολή, εἶναι βέβαιο ὅτι ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης θὰ μποροῦσε νὰ γίνει ἐπίτιμος διδάκτορας σὲ ὅλα τὰ πανεπιστήμια τοῦ κόσμου. Προκλητικός, ἀναίσθητος καὶ μικροκομματικὸς ὡς τό... μεδούλι τοῦ λόγου του, ὁ πρωθυπουργὸς ἀπηύθυνε μιὰ ὁμιλία αἴσχους στὴ Βουλή, στὴν πρὸ ἡμερησίας διατάξεως συζήτηση σὲ ἐπίπεδο πολιτικῶν ἀρχηγῶν, μὲ θέμα τὸ ἔγκλημα τῶν Τεμπῶν.

Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης ἔδειξε ὅτι ὄχι μόνο δὲν θέλησε νὰ ἀντιληφθεῖ τὸ ἱστορικὸ μήνυμα ποὺ τοῦ ἔστειλε ὁ λαὸς στὶς 28 Φεβρουαρίου, ἀλλὰ μὲ κάθε χυδαῖο τρόπο ποὺ... τοῦ ὅρισαν οἱ ἐπικοινωνιολόγοι του, ἐπιχείρησε νὰ τὸ παραχαράξει.

Τὸ μπάζωμα τοῦ νοῦ.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης, Ἀκρωτήρι Χανίων.

Στὴν καθημερινὲς προσευχὲς ποὺ ἔχουν θεσπιστεῖ παρατηροῦμε ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ἁγιασμὸ τῶν ψυχῶν καὶ τὴν ἀγνότητα τῶν σωμάτων, παρακαλοῦμε γιὰ τὴν διόρθωσι τῶν λογισμῶν καὶ τὸ ξεκαθάρισμα τῶν ἐννοιῶν. Ὁ κάθε ἕνας μας, λόγῳ συνειδήσεως -ἄν ἐξακολουθῇ νὰ ὑπάρχει- καταλαβαίνει ὅ,τι ἄν εἶναι μαύρη ἡ ψυχὴ ἀπὸ τὰ διάφορα ψυχικὰ πάθη (φιλοδοξία, κενοδοξία, ἀρχομανία, ζήλεια, φθόνος, ἐγωϊσμὸς καὶ ὅλα τὰ ἄλλα τὰ ἄπειρα ποὺ ἔχουμε) ἤ τὰ σώματα μαστίζονται ἀπὸ τὰ σαρκικὰ πάθη, ὑπάρχει προβλημα. ( Ἄν βέβαια τὸ ἀντιλαμβάνεται ἔτσι, διότι συνήθως πλέον τὰ πάθη –καὶ ὅλα τὰ ἄλλα ἐγκλήματα ποὺ κάνουμε, ἀπὸ τὶς δολοφονίες τῶν ἀγεννήτων μέχρι τὴν ἐξόντωσι τῶν ζώντων διὰ τῆς ἐκμεταλεύσεως- τὰ ἐννοοῦμε καὶ τὰ θεωροῦμε «δικαιώματα», τὰ παρουσιάζουμε δημοσίως παρελαύνοντες ὑπερηφάνως, καὶ διὰ τῶν ἀρχόντων-τυράννων τὰ νομιμοποιοῦμε καὶ τὰ ἐπιβάλλουμε). Ὅμως, παρὰ ταῦτα, καθημερινῶς ἀκούγεται ἡ δέησις:


«Τὰς ψυχὰς ἡμῶν ἁγίασον, τὰ σώματα ἅγνισον, τοὺς λογισμοὺς διόρθωσον, τὰς ἐννοίας κάθαρον...»

Γιατι πρέπει ό καθένας από μας να σηκώσει τον δικό του σταυρό - Άγιος Λουκάς ο Ιατρός


Τι σημαίνει να σηκώσουμε τον σταυρό μας;

Ό Κύριος λέει ότι ό καθένας από μας πρέπει να σηκώσει τον δικό του σταυρό.

Τι σημαίνει αυτό; Ποιος είναι αυτός ό σταυρός; Για τον καθένα ό σταυρός είναι διαφορετικός και αυστηρά προσωπικός, διότι για τον καθένα ό Θεός έχει ετοιμάσει τον δικό του σταυρό.

Έχει μεγάλη σημασία να καταλάβουμε ποιος είναι ό δικός μας σταυρός, να ξέρουμε ότι έχουμε σηκώσει εκείνο ακριβώς τον σταυρό πού μας προτείνει ό Θεός. Είναι πολύ επικίνδυνο να επινοούμε σταυρούς για τον εαυτό μας. Και αυτό δυστυχώς το βλέπουμε συχνά.

Για την πλειοψηφία των ανθρώπων ο Θεός έχει ετοιμάσει τον σταυρό της ζωής μέσα στον κόσμο, τον σταυρό της οικογενειακής και της κοινωνικής ζωής.

«Διάβαζε το Ψαλτήρι. Αυτό αποτελεί βιβλίο για θλιμμένες ψυχές, βιβλίο παρηγοριάς»


Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

«Γράφεις ότι σε ταλαιπωρεί κάποια ακατανίκητη και ανεξήγητη θλίψη. Σωματικά είσαι υγιής, το σπίτι γεμάτο, αλλά η καρδιά άδεια. Για την ακρίβεια η καρδιά σου είναι γεμάτη από σκοτεινή θλίψη.

Πρόσεχε καλά γιατί αυτό είναι επικίνδυνη ασθένεια της ψυχής. Μπορεί να νεκρώσει πλήρως την ψυχή. Τέτοια θλίψη η εκκλησία μας την βλέπει ως θανάσιμο αμάρτημα. Αφού κατά τον λόγο του αποστόλου υπάρχουν δύο είδη θλίψης: «Η γαρ κατά Θεόν λύπη μετάνοιαν εις σωτηρίαν αμεταμέλητον κατεργάζεται• η δε του κόσμου λύπη θάνατον κατεργάζεται» (Β΄ Κορινθ. 7,10). Εσύ οφθαλμοφανώς υποφέρεις από το δεύτερο είδος θλίψης.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Παύλου του απλού (7 Μαρτίου)

Γήθεν μεταστάς προς Θεόν Παύλος Λόγον,
Tης απλότητος ποσαπλά στέφη λάβη.


Όσιος Παύλος ο απλούς. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
Oύτος ο εν Aγίοις Πατήρ Παύλος ο ονομασθείς απλούς, ήτον μεν γεωργός και άγροικος με υπερβολήν, άκακος δε και άπλαστος κατά την γνώμην, ως άλλος ουδείς. Eίχε δε και γυναίκα κακότροπον και μοιχαλίδα, η οποία μοιχευομένη εις πολύν καιρόν, εκρύπτετο από τον Όσιον. Eις μίαν δε των ημερών έτυχε να έλθη ο Όσιος από το χωράφι, έξω από τον διατεταγμένον καιρόν, και ευρίσκει την γυναίκα του μοιχευομένην εις το οσπήτιόν του, και γελάσας σεμνώς, είπε προς την μοιχαλίδα. Kαλόν καλόν, δεν με μέλει τίποτε μά τον Iησούν. Eγώ από τώρα και εις το εξής, ουδέ θέλω να σε ιδώ με τους οφθαλμούς μου. Προς δε τον μοιχόν είπεν, έχε την γυναίκα μου ταύτην από του νυν και τα παιδία αυτής, και εγώ θέλω υπάγω να γένω καλόγηρος. Όθεν ευθύς επήγεν εις τον Mέγαν Aντώνιον, και κτυπήσαντος αυτού την πόρταν, ευγήκεν ο Aντώνιος και λέγει αυτώ, ποίος είσαι εσύ αδελφέ, και τι ζητείς εδώ; O Παύλος απεκρίθη. Ξένος είμαι, και ήλθον εις εσένα να γένω Mοναχός. 

Αμετάκλητη απόφαση δικαίωσης στρατιωτικού γιατρού για άρνηση εμβολιασμού κατά της Covid

Μια σημαντική δικαστική νίκη που αποτελεί ορόσημο για όσους διώχθηκαν γιατί αρνήθηκαν να εμβολιαστούν για τον Covid 19, πέτυχε ο στρατιωτικός γιατρός, με τον βαθμό του λοχαγού, Παναγιώτης Καραναγνώστης.

O κ. Καραναγνώστης, μετά από 18 χρόνια υπηρεσίας, απομακρύνθηκε ουσιαστικά από την υπηρεσία του το 2021 και έμεινε χωρίς μισθό, γιατί αρνήθηκε να εμβολιαστεί, καθώς έκρινε, σύμφωνα με τις ιατρικές του γνώσεις και την επιστημονική του επάρκεια, ότι ως νέος και υγιής άνθρωπος δεν έπρεπε να επιβαρυνθεί με ένα εμβόλιο το οποίο μόνο παρενέργειες θα μπορούσε να του προκαλέσει.

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025

Μέρες που είναι, φυλάξου από τα τέσσερα πνεύματα αυτά. - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Πνεύμα αργίας…
‘’Δεν είσαι τώρα για αλλαγές. Κάτσε εκεί που κάθεσαι. Όσο τα ανακατεύεις τα πράγματα, τόσο δυσκολεύουν. Κουρασμένος είσαι. Δεν το βλέπεις; Άκου το σώμα σου… Άσε την προσπάθεια για κάποια άλλη μέρα…’’.

Πνεύμα περιεργείας…
‘’Όχι. Όχι. Δεν είμαι η περιέργεια. Είμαι το πνεύμα εκείνο που σου ανοίγω τα μάτια. Χαμένε… Τί νομίζεις; Περνιέσαι για σπουδαίος; Άσε τους αγώνες. Μάταιο. Μάταια είναι όλα. Τί το παλεύεις; Τί το προσπαθείς; Χαμένος εσύ, χαμένοι οι γύρω σου, χαμένα τα παιδιά σου…’’.

Πνεύμα φιλαρχίας…
‘’Εσύ δεν είσαι σαν τους άλλους. Όχι. Εσύ αξίζεις. Αξίζεις περισσότερα. Και αν όχι από όλους, σίγουρα από πολλούς. Αδικείσαι. Αδικείσαι. Δεν το βλέπεις; Δεν σε εκτιμούν. Δεν αναγνωρίζουν την αξία σου…’’

Πνεύμα αργολογίας…
‘’Δες τι έκανε αυτός. Εκείνος. Ο άλλος. Ο παράλλος. Σχολίασε. Μίλα. Κατέκρινε. Πες. Δεν είναι κακό. Μα δεν είναι ψέματα. Αλήθεια είναι. Μα αφού τα έκαναν. Αφού έτσι είναι…. Τί φταις εσύ; Ας πρόσεχαν. Ας πρόσεχαν αυτοί… Εσύ απλά τονίζεις τα ‘’κακώς τα κείμενά τους…’’.

Μέρες που είναι, φυλάξου από τα τέσσερα πνεύματα αυτά.
Φυλάξου γιατί και τα τέσσερα, θέλουν να σε ‘’σκοτώσουν’’.

Η δύναμη των Χαιρετισμών προς την Παναγία!!!


Πριν πολλά χρόνια σε μια αγροτική περιοχή ζούσε μία ευσεβής οικογένεια ! Επειδή δεν γνώριζαν πολλά γράμματα είχαν την συνήθεια να προσεύχονται μεγαλοφώνως μέσα στο σπίτι με τον Αρχαγγελικό Χαιρετισμό, και αυτόν ακριβώς τον Χαιρετισμό ακούγοντας και ο μικρός γιος της οικογένειας από την παιδική του μάλιστα ηλικία, τον επαναλάμβανε συνέχεια, είτε βρισκόταν μέσα στο σπίτι, είτε έπαιζε έξω στην αυλή!

Μια μέρα που είχε λίγο μεγαλώσει , απομακρύνθηκε λίγο από το σπίτι και πήγε να παίξει με τα άλλα παιδάκια κοντά στο ποτάμι που πέρναγε δίπλα από το χωριό τους!!

Απρόσεκτος καθώς ήταν γλίστρησε και έπεσε στο ποτάμι!

Και καθώς ήταν χειμώνας και τα νερά ήταν φουσκωμένα ο μικρός, που δυστυχώς δεν γνώριζε κολύμπι, παρασύρθηκε γρήγορα από τα ορμητικά νερά!!

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025

Μνήμη της ευρέσεως του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού, ότε ευρέθη παρά της μακαρίας Eλένης (6 Μαρτίου)

H εύρεσις του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού, ότε ευρέθη παρά της μακαρίας Eλένης

Δίδωσιν ημίν Eλένη ταύτην χάριν,
Bλέπειν το σώσαν εκ φθοράς ημάς ξύλον.

H εύρεσις των τιμίων Ήλων, οι μετά το ευρεθήναι, οι μεν τω κράνει της κεφαλής του Kωνσταντίνου ενεμίγησαν, οι δε τω χαλινώ του ίππου αυτού, προστάξει της Aγίας Eλένης της μητρός αυτού1

Φανέντες ήλοι βασιλεί, του μεν κράνους,
Άγαλμα κείνται, του χαλινού δε κράτος.

Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη. Τοιχογραφία στην Ιερά Μονή Παναγίας Ασίνου

Kωνσταντίνος ο Mέγας και Iσαπόστολος, πρώτος ανάμεσα εις τους βασιλείς της παλαιάς Pώμης, εδέξατο τον Xριστιανισμόν. Oύτος λοιπόν έχωντας πόλεμον, καθώς μεν λέγουσί τινες, εν τη Pώμη κατά Mαγνεντίου· καθώς δε άλλοι λέγουσιν, εν τω ποταμώ του Δουνάβεως κατά των Σκυθών2· βλέπωντας δε το στράτευμα των εχθρών, πως ήτον περισσότερον από το εδικόν του, ευρίσκετο εις απορίαν και φόβον. Όθεν εις τοιαύτην κατάστασιν ευρισκομένου, εφάνη κατά το μεσημέριον τύπος Σταυρού εις τον ουρανόν, σημειούμενος δι’ αστέρων. Kαι τριγύρω εις τον Σταυρόν εφάνηκαν γράμματα, τυπούμενα και αυτά δι’ αστέρων με ρωμαϊκά, ήτοι λατινικά στοιχεία, τα οποία έλεγον ούτω· «Eν τούτω Nίκα»3.

π. Σεραφείμ Ρόουζ: Ό,τι άρχισε στη Ρωσία θα τελειώσει στην Αμερική


π. Σεραφείμ Ρόουζ

Ο π. Σεραφείµ είχε πάντα υπόψη του την προφητεία του διορατικού γέροντα Ιγνατίου του Χαρµπίν της Μαντζουρίας, ο οποίος το 1930 είχε πει: «Ό,τι άρχισε στη Ρωσία θα τελειώσει στην Αμερική».

Έλεγε «Είμαστε τα προϊόντα… µιας κοινωνίας όπου όλα είναι πλαστικά, συνθετικά και αποµιµήσεις – συµπεριλαµβανοµένου ενός συνθετικού Χριστιανισμού και µιας συνθετικής Ορθοδοξίας! – Ας είμαστε αρκετά ταπεινοί να το αναγνωρίσουμε».

Εδώ στη Δύση ζούμε σε έναν ανόητο παράδεισο ο οποίος µπορεί να χαθεί, και πιθανώς θα χαθεί σύντομα. Αρχίστε να προετοιμάζεστε – όχι με την αποθήκευση τροφίμων ή τέτοιων εξωτερικών πραγμάτων όπως µερικοί κάνουν ήδη στην Αμερική, αλλά με την εσωτερική προετοιμασία των Ορθόδοξων Χριστιανών.

Εἴμαστε ὑποτελεῖς; Σέ ξένη γλῶσσα τό πόρισμα!




ΤΟ ΒΛΕΠΑΜΕ, τό ἀκούγαμε καί δέν τολμούσαμε νά τό πιστέψουμε.

Τό ἐκ 178 σελίδων πόρισμα γιά τό δυστύχημα στά Τέμπη, τό ὁποῖο παρουσιάσθηκε χθές, εἶχε συνταχθεῖ στήν ἀγγλική γλῶσσα. Ἕνα κείμενο ἀνεξάρτητης ἐπιτροπῆς τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, τοῦ «Ἐθνικοῦ Ὀργανισμοῦ Διερευνήσεως Ἀεροπορικῶν καί Σιδηροδρομικῶν Ἀτυχημάτων καί Ἀσφαλείας Μεταφορῶν», συντάχθηκε σέ ξένη γλῶσσα, καί κατά τήν παρουσίαση ἐδόθη καί μία περίληψις γιά τούς «ἰθαγενεῖς»!
  • Tοῦ Εὐθ. Π. Πέτρου
Μόνον στήν πρώτη σελίδα τοῦ κειμένου ὑπάρχει ὁ τίτλος «Ἑλληνική Δημοκρατία» καί κάτω ἀπό αὐτόν ὁ πλήρης τίτλος ΕΟΔΑΣΑΑΜ καί οἱ λέξεις «Σιδηροδρομικός Τομέας». Ἐκεῖ τελειώνουν οἱ ἐγγραφές στά ἑλληνικά. Στήν συνέχεια, στήν τρίτη σελίδα ὅπου παρατίθενται τά ὀνόματα τῶν 57 θυμάτων καί αὐτά ἀναγράφονται μέ λατινικούς χαρακτῆρες ὑπό τόν τίτλο In Memoriam. Οὔτε κἄν τήν ἑλληνική φράση «Εἰς μνήμην» δέν ἔνοιωθαν νά γράφουν τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς, πού παρακάτω ἀναφέρουν εἰς ἄπταιστον ἀγγλικήν: «Out of respect for the victims and their relatives, the investigation team lists all the names and ages of the persons who lost their lives in the Tempi accident». (Εἰς ἔνδειξιν σεβασμοῦ πρός τά θύματα καί τούς συγγενεῖς τους, ἡ ἐρευνητική ὁμάδα παραθέτει ὅλα τά ὀνόματα καί τίς ἡλικίες τῶν προσώπων πού ἔχασαν τίς ζωές τους στό δυστύχημα τῶν Τεμπῶν.)

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: Από την Προστασία στη Συναίνεση;


Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι θεμελιώδες δικαίωμα. Το άρθρο 9Α του Ελληνικού Συντάγματος διασφαλίζει ρητά ότι κάθε άτομο έχει δικαίωμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων του. Παρά το νομικό αυτό πλαίσιο, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) όχι μόνο δεν αντέδρασε δυναμικά στην υποχρεωτική αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ) στις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, αλλά συναίνεσε στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, αλλάζοντας την αρχική της στάση για άγνωστο λόγο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΟΠΑΡΙΟ

 Γράφει ο κ.Δημήτριος Ρίζος

(από το περιοδικό "Μεγαλομάρτυρες", εκδ. Μαρτίου 2025)


Τὸ δεύτερο καὶ μεγαλύτερο μέρος τοῦ Τριῳδίου εἶναι ἡ μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἀπὸ τὴν Καθαρὴ Δευτέρα μέχρι τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου.

Ἂν οἱ ἀθλητὲς σωματικῶν ἀγώνων προπονοῦνται σκληρὰ καὶ μὲ πρό-γραμμα προκειμένου νὰ ἀνεβοῦν στὸ βάθρο τῶν νικητῶν, ἐμεῖς οἱ πιστοὶ τώρα, στὴν ἀρχὴ τῆς Τεσσαρακοστῆς, ἀκοῦμε τὸ προσκλητήριο ποὺ μᾶς προτρέπει σὲ πνευματικοὺς ἀγῶνες· «Τὸ στάδιο τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε». Οἱ πιστοὶ πρόθυμα καὶ μὲ τὴν ἐλεύθερη ἀπόφασί μας ἀποδεχόμαστε τὴν πρόσκλησι, καὶ θὰ μποῦμε στὸ στάδιο τῶν ἀρετῶν, ἐπειδὴ ἀκριβῶς θέλομε, ὄχι νὰ ἀνεβοῦμε σὲ βάθρο, ἀλλὰ νά «ἑορτάσωμε ἀξίως τὸ τε σταυρώσιμον καὶ ἀναστάσιμον Πάσχα».

Ο πνευματικός δεν είναι δικαστής- Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης


Και παίρνεις τον δρόμο για τον πνευματικό, που δεν είναι ο δικαστής. Επειδή εγώ δικάζω τον εαυτό μου και δεν τον συγχωρώ και τον πετάω στον βούρκο της απελπισίας και εγωιστικά τρώγομαι με την ενοχικότητα, αυτό δεν σημαίνει ότι έτσι είναι και ο Θεός. Δεν με μοιάζει ο Θεός, δεν είναι σκληρός δικαστής και τιμωρός, αλλά φιλευσπλαχνος Πατέρας που δεν θέλει τον θάνατο του αμαρτωλού, αλλά πως να επιιστρέψει και να ανστηθεί και να ζήσει εν Θεώ. Και ο πνευματικός είναι εις τόπον Θεού. Ο Θεός ανέβηκε στο Σταυρό για τη δική μου τη συγχώρεση και ο πνευματικός που είναι στον τόπο και στον τύπο του Χριστού, ασφαλώς και δεν θα με δικάσει;

Τρίτη 4 Μαρτίου 2025

Ο Όσιος Παΐσιος για τον αγώνα της Μεγάλης Σαρακοστής


Καλή Σαρακοστή και καλό Τριήμερο. Πιστεύω αυτήν την Σαρακοστή να μην έχετε πολλές δουλειές και να συμμετάσχετε ψυχικά στο Πάθος του Κυρίου, δουλεύοντας περισσότερο πνευματικά.

Από την στιγμή που αρχίζει το Τριώδιο, πρέπει να αρχίζη κανείς να οδεύη πρός τον Γολγοθά. Και, αν αξιοποιήση πνευματικά αυτήν την περίοδο, όταν πεθάνη, θα οδεύση η ψυχή του πρός τα άνω, χωρίς να εμποδίζεται από «διόδια» και τελώνια. Κάθε χρόνο έρχονται αυτές οι άγιες ημέρες, αλλά και κάθε χρόνο μας φεύγει και ένας χρόνος• και αυτό είναι το θέμα. Τον αξιοποιήσαμε πνευματικά ή τον σπαταλήσαμε στα υλικά;

Μαζί με όλες τις άλλες κοσμικές αλλοιώσεις της εποχής μας, έχει χάσει την έννοιά του και το Τριήμερο, γιατί οι κοσμικοί κάθε εβδομάδα έχουν τριήμερο – Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή – με ζωή κοσμική. Ευτυχώς που διατηρείται και η πραγματική πνευματική έννοια του Τριημέρου στα μοναστήρια και σε λίγες χριστιανικές οικογένειες στον κόσμο, και έτσι κρατιέται ο κόσμος. Η πολλή προσευχή και η νηστεία που γίνεται κάθε χρόνο σ’ αυτό το Τριήμερο, στην αρχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, φρενάρει τον κόσμο από πολλά πνευματικά ολισθήματα, που γίνονται συνήθως στα κοσμικά τριήμερα.

– Γέροντα, ποιό είναι το νόημα του Τριημέρου;

“…ακόμη δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει εν Χριστώ ζωή”


Μπορεί να πηγαίνεις τακτικά εκκλησία, να διαβάζεις Θεολογικά βιβλία, να έχεις εικόνες αγίων στο σπίτι σου, κομποσχοίνια στα χέρια σου, να δίνεις ελεημοσύνη, να ακούς ομιλίες θεολογικές, να ταπεινολογείς και να μιλάς πνευματικά.

Όμως να είσαι θυμωμένος με τους άλλους. Στις δυσκολίες να μεμψιμοιρείς.

Να μην ικανοποίησε με τα λεφτά που έχεις, με τις ανέσεις που έχεις, να νοιώθεις καταπιεσμένος, ανήσυχος, ανικανοποίητος με όλα και όλους, να βρίσκεσαι συνέχεια σε αντιπαράθεση και ανταγωνισμό με ότι και όποιον βρίσκεται δίπλα σου.

Αυτό σημαίνει ότι δεν ζεις Χριστό! Όσο και αν μιλάς για Χριστό. Αυτό μυρίζει Θάνατο!

Τι ξεχωρίζει σήμερα ένα Χριστιανό από τον υπόλοιπο λαό;

Αν στις δυσκολίες, στους πειρασμούς, μπροστά σε δύσκολους ανθρώπους, δεν έχεις υπομονή, πραότητα, χαρά, απλότητα και κυρίως ταπείνωση, σημαίνει ότι ακόμη δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει εν Χριστώ ζωή.

Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης.

πηγή: https://simeiakairwn.wordpress.com/

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Επίσκοπος Αχρίδος (5 Μαρτίου)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού


Ουδέποτε υπήρξε στην Εκκλησία απουσία πατερικών μορφών. Όπως σε κάθε εποχή, και στους σύγχρονους χρόνους αναδείχνονται Πατέρες και διδάσκαλοι. Μια τέτοια σύγχρονη πατερική μορφή υπήρξε και ο Σέρβος νεοφανής άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), επίσκοπος Ζίτσης και Αχρίδος, ο οποίος έλαβε την προσωνυμία «ο Σέρβος Χρυσόστομος», λόγω της ρητορικής του δεινότητας και των αγώνων του για την μόνη σώζουσα ορθόδοξη πίστη.

Γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1880 στο χωριό Λέλιτς της Νότιας Σερβίας από φτωχούς, πολύτεκνους και ευσεβείς γονείς. Τα πρώτα γράμματα τα έμαθε στη Ιερά Μονή Τσέλιε. Από μικρό παιδί έδειξε μια ασυνήθιστη αγάπη για την Εκκλησία και κλίση για την αρετή και την προσευχή. Απομονώνονταν συχνά και προσεύχονταν με τις ώρες. Μετά την εγκύκλιο μόρφωσή του εισήχθη στην Ιερατική Σχολή του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. Εκεί έδειξε ιδιαίτερη επιμέλεια στις σπουδές του, ώστε το Πατριαρχείο της Σερβίας, εκτιμώντας την φιλομάθειά του και το ήθος του, τον έστειλε με υποτροφία για ανώτερες σπουδές στην Ελβετία, την Γερμανία και την Αγγλία. Έμαθε επίσης άριστα επτά γλώσσες.

Ο διαχρονικός και προφητικός λόγος του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς – “Πόλεμος και Βίβλος”


Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Ο Άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) έλαβε μέρος τον Αύγουστο του 1927 σε ένα συνέδριο στο Williamstown της Μασαχουσέτης (ΗΠΑ) με θέμα “Η δικτατορία ενάντια στη δημοκρατία στην Ευρώπη”. Η εντύπωση που προκάλεσε περιγράφεται από το δημοσιογράφο της τοπικής εφημερίδας με τα καλύτερα λόγια, τόσο για τις θέσεις που ανέπτυξε, όσο και εν γένει για το παρουσιαστικό του. Μετά το συνέδριο αποχώρησε συνοδευόμενος από μια παρέα για τη Νέα Υόρκη και από εκεί για μία ήμερα όλοι βρέθηκαν στην εξοχική κατοικία ενός μέλους της παρέας στη Βοστώνη. Την επομένη ο Άγιος ξεκίνησε το ταξίδι του για την Ευρώπη. Στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού έγραψε το “Πόλεμος και Βίβλος” που για πρώτη φορά εξεδόθη το 1932.

Ακολουθούν επιλεγμένα αποσπάσματα από το σπουδαίο αυτό σύγγραμμα.

«Σήμερα μιλούν τόσο πολύ για την ειρήνη, όχι επειδή υπάρχει ειρήνη, αλλά επειδή η ειρήνη κινδυνεύει. Όπως για την εντιμότητα δε μιλάς πολύ όπου υπάρχει, και για την υγεία όσο την έχεις.

Τα δεδομένα περί πολεμικών εξοπλισμών στον κόσμο, επισκιάζουν κάθε έκκληση και αγαθή επιθυμία για την ειρήνη.

Η ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ: Από τα παλιά αναγνωστικά διήγημα του Χρήστου Χριστοβασίλη ( ...και αφήγηση σε βίντεο)


Η ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

Ήμουν τότε παιδί όχι πλειότερο από οχτώ χρονών και μαθήτευα στον παπα-Αντριά.

Κοιμόμουν κι όταν ξύπνησα είχα μέσα μου όλο εκείνο το θλιβερό συναίσθημα, ότι είχε ξημερώσει η τρομερή Καθαρή Δευτέρα με τη μεγάλη σαρακοστή και με το σκολειό. Κι έπρεπε να περάσουν πενήντα μέρες ακέριες αυστηρή σαρακοστή με φασούλια, ρεβύθια, κουκιά, φακή και λαχανικά και να νηστεύουμε και το λάδι τα τετραδοπαράσκευα!

Αυγά, γάλα, τυρί, βούτυρο, ψάρι και προπάντων το κρέας δεν έπρεπε ούτε να τ’ αναφέρουμε με το στόμα μας, γιατί αυτό λογίζονταν αμαρτία! Κι όταν ακόμα το ‘φερνε ο λόγος για να ονοματίσει κανένας το γάλα, το βούτυρο, το τυρί, το ψάρι, ή-θεός φυλάξοι!- το κρέας, έπρεπε να συνοδεύει την απαγορευμένη λέξη με την έκφραση «μακριά από τη σαρακοστή κι από εμάς» π. χ «ζυγιάσαμε το τυρί -μακριά από τη σαρακοστή κι από εμάς-και βγήκε δέκα οκάδες.

Περιορίζοντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη 1 ώρα την ημέρα ενισχύεται σημαντικά η αυτοπεποίθηση στους νέους!


Από το «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά»

Από ταινίες, μέχρι διαφημιστικές πινακίδες και εξώφυλλα περιοδικών — τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προωθούν άπιαστα ιδανικά ομορφιάς εδώ και δεκαετίες. Αλλά η πρόσφατη άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκτόξευσε την έκθεση σε απίθανα επίπεδα, ιδιαίτερα για τους νέους. Ο ανώριμος νεανικός εγκέφαλος δεν μπορεί να διακρίνει μέσα σε όσα βλέπει τη σκηνοθεσία, τα φίλτρα, το ψέμα, την επιτήδευση. Λόγω της απειρίας του, θεωρεί αυθεντικά όσα -ιδιοτελώς- προβάλλονται και επηρεάζεται αρνητικά η εικόνα που έχει για τον εαυτό του.

Σύμφωνα με τον Καναδό ερευνητή Gary S. Goldfield, PhD, από το Children’s Hospital of Eastern Ontario Research Institute στην Οτάβα του Καναδά, «Οι νέοι περνούν, κατά μέσο όρο, 6 έως 8 ώρες την ημέρα στις οθόνες, μεγάλο μέρος από αυτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκθέτουν τα παιδιά σε τόσο πλήθος επεξεργασμένων φωτογραφιών – μοντέλων, διασημοτήτων και εκπαιδευτών φυσικής κατάστασης – που διαιωνίζουν ένα ανέφικτο πρότυπο ομορφιάς. Το ψεύτικο αυτό μοντέλο εσωτερικεύεται από τους εντυπωσιασμένους εφήβους και νεαρούς ενήλικες, που κατόπιν απογοητεύονται και δυσαρεστούνται για αυτό που είναι το σώμα τους.»

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2025

Η ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου - Η προσευχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής: Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου


π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν - Ἡ εὐχὴ τοῦ Ὁσίου Ἐφραὶμ τοῦ Σύρου
ἀπὸ τὸ βιβλίο «Μεγάλη Σαρακοστή», ἐκδόσεις «Ἀκρίτας»

Ἀνάμεσα σ᾿ ὅλες τὶς προσευχὲς καὶ τοὺς ὕμνους τὶς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς μπορεῖ νὰ ὀνομαστεῖ ἡ προσευχὴ τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Ἡ Παράδοση τὴν ἀποδίδει σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς μεγάλους δασκάλους τῆς πνευματικῆς ζωῆς, τὸν Ἅγιο Ἐφραὶμ τὸ Σύρο. Νά τὸ κείμενο τῆς προσευχῆς:

Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργείας, φιλαρχίας καὶ ἀργολογίας μή μοι δῷς. Πνεῦμα δὲ ταπεινοφροσύνης, ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης, χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ. Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁρᾶν τὰ ἐμὰ πταίσματα, καὶ μὴ κατακρίνειν τὸν ἀδελφόν μου, ὅτι εὐλογητὸς εἶ, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Τούτη ἡ προσευχὴ λέγεται δυὸ φορὲς στὸ τέλος κάθε ἀκολουθίας τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς ἀπὸ τὴ Δευτέρα ὡς τὴν Παρασκευή. Τὴν πρώτη φορὰ λέγοντας τὴν προσευχὴ κάνουμε μία μετάνοια σὲ κάθε αἴτηση. Ἔπειτα κάνουμε δώδεκα μετάνοιες λέγοντας: «Ὁ Θεός, ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ, καὶ ἐλέησόν με». Ὁλόκληρη ἡ προσευχὴ ἐπαναλαμβάνεται μὲ μία τελικὴ μετάνοια στὸ τέλος τῆς προσευχῆς. (1)

Γιατὶ αὐτὴ ἡ σύντομη καὶ ἁπλὴ προσευχὴ κατέχει μία τόσο σημαντικὴ θέση στὴν ὅλη λατρεία τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς;

Μεγάλη Σαρακοστή: Τιμάς πραγματικά την Καθαρά Δευτέρα ή μήπως γιορτάζεις την «Ακάθαρτη»;

Το να νηστέψεις μια μέρα και να «λερώνεσαι» για όλη την υπόλοιπη Σαρακοστή, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα



Καλό Στάδιο! Καλή και ευλογημένη Σαρακοστή!

Θα πούμε κάτι που δεν θίγεται παρά από ελάχιστους, αλλά δυστυχώς είναι γεγονός: πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τον λόγο που η Καθαρά Δευτέρα, λέγεται «Καθαρά». Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να αναρωτηθούν. Τι το καθαρό έχει αυτή η μέρα; Μήπως καθαρίζει ο καιρός με κανένα «μαγικό» τρόπο; Μήπως βάζουμε στη χλωρίνη το… ημερολόγιο; Ή μήπως καθαρίζουμε τίποτα ρούχα και απλώνουμε μπουγάδα;

Το έθιμο καλά κρατεί και στις παλιές γενιές και στις νέες. Αλλά κυρίως διότι οι περισσότεροι το σχετίζουν με την ικανοποίηση του στομαχιού. Έχουν αδειάσει αυτή την ιερή ημέρα από την ουσία της και έχουν κρατήσει μόνο το καύκαλο της: την απόλαυση των σαρακοστιανών εδεσμάτων. Και μάλιστα ΚΑΙ σε αυτό κάνουν λάθος. Αναστενάζουν οι ταβέρνες και τα οικογενειακά τραπέζια από ανθρώπους που τρώνε αχόρταγα όλα τα νηστίσιμα και τα καλούδια της θάλασσας.

π. Νικόλαος Λουδοβίκος - Το δώρο της Σαρακοστής

 

πηγή: https://romioitispolis.gr/

Ἡμέρα μνήμης τοῦ ἥρωα τῆς ΕΟΚΑ Γρηγόρη Αὐξεντίου, τοῦ Σταυραετοῦ τοῦ Μαχαιρά (3 Μαρτίου)


Η ανωτέρω φωτογραφία αυτή τραβήχτηκε τον Μάρτιο του 1956 από τον 16χρονο Κώστα Πισσαρίδη, στην ταράτσα της οικίας του Παπαχριστόδουλου στον Αγρό, με τα ράσα και τα γυαλιά μυωπίας του ιδίου. Σκοπός της φωτογράφησης ήταν η έκδοση ψεύτικης ταυτότητας κατά την παραμονή του στο μοναστήρι του Μαχαιρά την περίοδο που ανάρρωνε από εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας (Μάρτης-Ιούνης 1956). Παρά την εντολή του Αυξεντίου να καταστραφούν τα αρνητικά της φωτογραφίας με το πέρας της αποστολής, ο Κώστας Πισσαρίδης φύλαξε τα αρνητικά και τα αποκάλυψε μετά το τέλος του Αγώνα. Η φωτογραφία αυτή έχει ψηφιοποιηθεί από τα αρνητικά που μας παραχώρησε η κόρη του Κώστα Πισσαρίδη, Γιαννούλα τον περασμένο χρόνο στον Αγρό.

Γράφει ὁ Κώστας Πρωτοπαπάς, Πολιτικὸς Ἐπιστήμων

«Ἀρκετά δίδαξα μέχρι τώρα στά παλληκάρια μου, πῶς νά κρατᾶνε τά ὄπλα καί νά πολεμοῦν. Καιρός εἶναι νά τούς δείξω καί πῶς νά πεθαίνουν»!

Οι τριμερήτες μοναχοί της Σαρακοστής! Κατάνυξη, δέος, αδιάλειπτη προσευχή στον Άθωνα!


Τα χείλη του μουδιασμένα ζητούσαν νερό. Είχε τρεις μέρες να φάει και να πιει κάτι. Ακολουθίες πολύωρες, μετάνοιες, μελέτη, ο κανόνας στο κελί του, η κατα μόνας αγρυπνία. Όλα μαζί του δίνανε μια μικρή γεύση από την άσκηση των μεγάλων ασκητών της ερήμου που ζούσανε έτσι όχι για μερικές ημέρες αλλά σχεδόν όλη τους την ζωή.

Ήταν τυπικό του μοναστηριού του να κρατούνε τριήμερη -απόλυτη- νηστεία οι πατέρες μέχρι την πρώτη Προηγιασμένη. Ήταν παράδοση να κάνουνε ένα γερό ξεκίνημα στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

Δίψα. Αυτό το αίσθημα ήταν φοβερό. Ήταν πλέον Τετάρτη απόγευμα. Η Προηγιασμένη έφτανε στο τέλος της. Έφτανε η στιγμή που μετά από σχεδόν τρεις ημέρες πλήρους νηστείας θα άνοιγε το στόμα του για να φάει. Ο ιερέας κάλεσε τους πιστούς. «Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε». Μια μικρή ζαλάδα τον έκανε να πιάσει την κολόνα του ναού. Ένας ένας οι μοναχοί σαν πουλάκια άνοιγαν το στόμα τους περιμένοντας την μάνα τους Εκκλησία να τα ταΐσει. Ήρθε η σειρά του. Άνοιξε το στόμα του.

Συγγνώμη


Μία συγγνώμη γιὰ Ἐσένα ποὺ πλήγωσα ἄθελά μου ἢ καὶ ἠθελημένα

ἐσένα ποὺ μὲ πλήγωσες καὶ τὸ θυ­μᾶμαι ἀκόμη

ἐσένα ποὺ δὲν συγχώρεσα

ἐσένα ποὺ στεναχώρεσα μὲ τὰ λόγια ἢ τὶς πράξεις μου

ἐσένα ποὺ δὲν μπόρεσα νὰ βοηθήσω

ἐσένα ποὺ δὲν ὑπερασπίσθηκα

ἐσένα ποὺ σοῦ εἶπα ψέματα

ἐσένα ποὺ δὲν μπόρεσα νὰ ἀπαλύνω τὸν πόνο σου

ἐσένα ποὺ ζήτησες καὶ δὲν σοῦ ἔδωσα

ἐσένα ποὺ δὲν μπόρεσα νὰ ἀγαπήσω.

Ἀλλὰ καὶ Ἐσένα ποὺ ὅλα μοῦ τὰ ἔ­δωσες καὶ Σὲ ξεχνάω ἀκόμη

Ἐσένα ποὺ εἶσαι πάντα ἐδῶ καὶ ἐγὼ δὲν Σὲ ἀγγίζω

Ἐσένα ποὺ ὅλα τὰ συγχωρεῖς καὶ ἐ­γὼ τὰ ἐκμεταλλεύομαι

Ἐσένα ποὺ ὅλα τὰ βλέπεις καὶ ἐγὼ Σου κρύβομαι

Ἐσένα ποὺ προσπαθῶ νὰ μοιάσω καὶ γκρεμίζομαι.

Ἀγαπημένε μου, συγγνώμη.

Σταμάτης Σπανουδάκης

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων Eυτροπίου, Kλεονίκου και Bασιλίσκου (3 Μαρτίου)

Εις τον Ευτρόπιον
O χρηστός ημίν Eυτρόπιος τους τρόπους,
Eφεύρε Xριστόν και τέλος διά ξίφους.

Εις τον Κλεόνικον
Kαι Kλεόνικος ευκλεά νίκην έχει,
Σταυρώ κρεμασθείς, ως ο Xριστός μου πάλαι.

Εις τον Βασιλίσκον
Eιρκτήν το σώμα και προ της ειρκτής έχων,
Eιρκτών λυτρούται Bασιλίσκος εκ δύω.

Eν ξύλω Eυτρόπιος σταυροίο τρίτη αεθλεύει.



Μαρτύριο της Αγίας Παρθενομάρτυρος Ευθαλίας και των Αγίων Ευτροπίου και Κλεονίκου. 
Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι (Κοσσυφοπέδιο)

Oύτοι οι Άγιοι ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Διοκλητιανού, εν έτει σϟϛ΄ [296], καταγόμενοι μεν από την Aμάσσειαν, η οποία είναι πόλις διάσημος της εν Πόντω Kαππαδοκίας. Συγγενείς δε όντες και συστρατιώται με τον Άγιον Θεόδωρον τον Tήρωνα. Oύτοι λοιπόν διαβαλθέντες εις τον ηγεμόνα Aσκληπιοδότην, δέρνονται δυνατά. O δε Άγιος Eυτρόπιος δέχεται και εις το στόμα πληγάς, επειδή ύβρισε τον ηγεμόνα. Kαι οι μεν δέρνοντες αυτούς στρατιώται, παρελύθησαν και απέκαμον, οι δε δερνόμενοι Άγιοι, έγιναν υγιείς, με το να εφάνη ο Kύριος εις αυτούς, και ο Άγιος Mάρτυς Θεόδωρος ο Tήρων.

Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

Κάθε αρχή και δύσκολη - Ελευθέριος Ελευθεριάδης



Κάθε αρχή και δύσκολη.

Μη φοβάσαι όμως. Έτσι είναι η ζωή. Ένας αγώνας ατελείωτος, γεμάτος με μικρές χαρές. Μια σταυραναστάσιμη πορεία.

Κάθε αρχή και δύσκολη.

Μη κοιτάς το δρόμο το μακρύ. Μέρα-μέρα να αγωνίζεσαι. Κράτα το βλέμμα σου πάντοτε στο επόμενο μικρό σου βήμα. Έτσι, δε θα απογοητευτείς ποτέ.

Κάθε αρχή και δύσκολη. 

Το «στάδιο» άνοιξε. Όποιος θέλει μπαίνει με χαρά! Και αν έρθουν πειρασμοί και αν έρθουν δυσκολίες ποτέ σου μην ξεχνάς πως όλο αυτό τελειώνει πάντοτε, με «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ».

Καλή Σαρακοστή αδέλφια.

Η προσευχή της ευχαριστίας - Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης

Όμως πέρα από την εναγώνια προσευχή και καταφυγή στον Χριστό υπάρχει και μια άλλη δύναμη που σκεπάζει τον πιστό στην μοναξιά της αλήθειας και είναι η προσευχή της ευχαριστίας. Κατά πρώτον Η θέση του Ιερού Χρυσοστόμου είναι πάγια ότι κανείς δεν μπορεί να μας αδικήσει αν δεν το θέλουμε. Κανείς δεν μπορεί να μας κάνει κακό αν εμείς δεν κάνουμε το κακό μέσα μας με την αμαρτία. Έχει αφιερώσει μια ολόκληρη επιστολή του καθώς βρισκόταν στην εξορία στην Κουκουσό της Κιλικίας με το Θέμα αυτό, ‘’τὸν ἑαυτὸν μὴ ἀδικοῦντα οὐδεὶς παραβλάψαι δυνήσεται’’ .

Κατά δεύτερον o ιερός Χρυσόστομος έλεγε ότι η πιο μεγάλη δύναμη στον κόσμο είναι η προσευχή της ευχαριστία που αναπέμπει ο άνθρωπος πάνω στον πόνο του και στη θλίψη του. ‘’Μέγας θησαυρὸς ἡ εὐχαριστία, μέγας πλοῦτος, ἀνάλωτον ἀγαθὸν, ὅπλον ἰσχυρόν.’’ ευχαριστώντας τον Θεό για την ώρα που τον πονούν και τον διώκουν για την αλήθεια δείχνει μια καρδιά που τα πάντα στον Κύριο τα παραθέτει και πως όλα είναι κατευθιυνόμενα από τον Θεό και επιτρεπόμενα. Η ευχαριστία αναπαύει και ερηνευει τον θλιμμένο και νιώθει να είναι χαρούμενος και μακάριος δεδιωγμένος για την αλήθεια που είναι ο Χριστός.