Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

Ο άγιος (& μεγάλος) πολιτικός: αυτοκράτορας Ιωάννης Βατάτζης


4 Νοεμβρίου κι ο λαός μας τιμούσε (όταν θυμόταν την παράδοσή του) έναν ιδιαίτερο άγιό του: τον αυτοκράτορα Ιωάννη Γ΄ Βατάτζη, που βασίλεψε στη Νίκαια της Μικράς Ασίας όταν η ΚΠολη ήταν
υπόδουλη στους σταυροφόρους (13ος αιώνας). Ο άγιος Ιωάννης Βατάτζης, ο Πτωχός Βασιλιάς, που ζούσε ως αγρότης, δε νοιάστηκε για την τσέπη του και τα προνόμια που μπορούσε να του αποφέρει η θέση του, αλλά προσπάθησε να απελευθερώσει την Πόλη (αυτό ήταν το όνειρο της αυτοκρατορίας της Νίκαιας, που ήταν κομμάτι της υπόδουλης βυζαντινής αυτοκρατορίας), ν' αντισταθεί στους ποικίλους εχθρούς της πατρίδας του, να προωθήσει την ένωση των Εκκλησιών (χωρίς υποταγή στον πάπα) και να βελτιώσει τη ζωή και το μορφωτικό και πνευματικό επίπεδο του λαού του.

Μάλλον ένας τέτοιος πολιτικός είναι ό,τι λείπει από την πατρίδα μας (κι όχι μόνο) σήμερα. Ένας έντιμος και άγιος πολιτικός.

Γι' αυτό και ο λαός τον τίμησε ως άγιο και είναι ο αυτοκράτορας που έμεινε στο θρύλο ως "ο μαρμαρωμένος βασιλιάς, που θ' αναστηθεί και θα επιστρέψει ως ελευθερωτής", επειδή μετά την κοίμησή του παρέμεινε άφθαρτος σε τέτοιο βαθμό, που (κατά τις πηγές) έμοιαζε ζωντανός.

Ανεβάζουμε ένα μικρό αφιέρωμα. Ας έχουμε την ευχή του (ως πρόσωπα και ως λαός)...

Κλείνουν το μοναδικό κατάστημα ΕΛΤΑ στο Άγιον Όρος


Ανάμεσα στα καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. που πρόκειται να κλείσουν βρίσκεται και το μοναδικό κατάστημα στο Άγιον Όρος, γεγονός που αφήνει τους μοναχούς της Ιεράς Κοινότητας χωρίς την απαραίτητη επικοινωνία. Επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΕΛ.ΤΑ. κ. Γρηγόριο Σκλήκα απέστειλε την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, σχετικά με την πρόθεση καταργήσεως του Ταχυδρομικού Καταστήματος Δάφνης.

Η Ιερά Κοινότητα στην επιστολή της εκφράζει την λύπης της για την πρόθεση αυτή και επισημαίνει την εξαίρετη σημασία και αναγκαιότητα του Ταχυδρομικού Καταστήματος για το Άγιον Όρος.

Πληροφορίες της Romfea gr αναφέρουν ότι το εν λόγω κατάστημα έχει σχεδόν μηδενικό κόστος και θεωρείται προσοδοφόρο, παρόλο αυτά είναι στη λίστα με τα καταστήματα που θα βάλουν λουκέτο!

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής, «εχθρός του λαού».

…Από το 1917 στη Ρωσία άρχισε να μαίνεται ισχυρός ο άνεμος των διωγμών εναντίον της Εκκλησίας του Χριστού από το αθεϊστικό καθεστώς. Ο Χριστός «ξανασταυρώνεται» με τόσο σκληρά διατάγματα και διαγγέλματα, ώστε να λένε: «Εμείς θα διορθώσουμε τα λάθη του Διοκλητιανού και του Νέρωνος». Εκκλησίες βεβηλώνονται ή ισοπεδώνονται. Μοναστήρια πυρπολούνται ή κατεδαφίζονται. Μοναχοί και ιερωμένοι αλλά και λαϊκοί φυλακίζονται και βασανίζονται σκληρά, γιατί παραμένουν πιστοί στην ορθόδοξη πίστη. Οι πρώτοι μάρτυρες καταγράφονται στα Μαρτυρολόγια της Ρωσικής Εκκλησίας. Ήρθε όμως και η σειρά της Γεωργίας. Το Μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής λεηλατήθηκε. Οι μοναχοί συνελήφθησαν. Τους έκλεισαν σε υγρή και σκοτεινή φυλακή, όπου ήταν αναγκασμένοι να ξαπλώνουν σε μία σανίδα κάτω ακριβώς από την οποία αναδύονταν οι οσμές ακαθαρσιών από διερχόμενο υπόνομο.

Ο ηγούμενος της Μονής δεν άντεξε. Υπέκυψε και πέθανε μέσα στη φυλακή. Τον μοναχό Συμεών* (αγιο Γεώργιο Καρσλίδη) τον διαπόμπευσαν κάποια μέρα στους δρόμους και τον περιέφεραν δεμένο και χωρίς ρούχα, φωνάζοντας ειρωνικά γι’ αυτόν: «Να ο προφήτης!».

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Λόγοι και Διδαχές του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη

…Από τον ‘Οσιο Γεώργιο Καρσλίδη μόνο καλό λόγο θα άκουγες. Πρώτα να προσεύχεστε, η πρώτη λέξη του ήταν η προσευχή, γιατί «η προσευχή, έλεγε, είναι δύναμη, θεραπεία. Και σε μένα που έρχεστε να πάρετε ευχή και εγώ προσεύχομαι για εσάς. Με την προσευχή και την πίστη γίνονται όλα. Άμα δεν πιστεύετε, ότι και να κάνετε είναι άδειο (εύκαιρο, έτσι το έλεγε στα Ποντιακά), άδικα κουράζεστε, αν όμως πιστεύετε, θεραπεύεστε».

Να έχετε πραότητα και αν σας προσβάλλη ο άλλος, , να μη θέλετε να τον εκδικηθείτε, αλλά να τον συγχωρείτε και να του δείχνετε καλοσύνη. Γιατί, παιδιά μου, από το καλό έρχεται καλό, από το κακό ποτέ δεν έρχεται καλοσύνη. Γι’ αυτό και σεις μη μαλώνετε με έναν άνθρωπο, που θα σας πειράξη, γιατί θα πληθύνη το κακό, αλλά δείξετε του καλοσύνη για να ηρεμήση και να έχετε μισθό από τον Θεόν. “Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε” μας λέγει ο Χριστός».

«Ο Θεός φροντίζει για όλους. Η απελπισία είναι σχεδόν απιστία».

Αυτή η φράση είναι θανατηφόρο πλήγμα δια τον διάβολο, εξαλείφει την ταραχή και φέρνει γαλήνη στην ψυχή!



ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στή χαρά αλλά καί στήν λύπη!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν υγεία αλλά καί στήν ασθένεια!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν επιτυχία αλλά καί στήν αποτυχία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν αποδοχή αλλά καί στήν απόρριψη!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν ευλογία αλλά καί στήν αδικία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στή φιλία αλλά καί στήν συκοφαντία!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, στήν αγάπη αλλά καί στή μοναξιά!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ!

Δηλαδή Δόξα στον Θεό για ΟΛΑ!

Η ΝΙΚΗ παρούσα στην τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά, Φαράν και Ραϊθώ και Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Όρους Σινά, κ. Συμεών



31 Οκτωβρίου 2025

Η ΝΙΚΗ τίμησε με την παρουσία της τη σημερινή, ιστορική τελετή ενθρόνισης του νέου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, ενός από τα αρχαιότερα και σημαντικότερα μοναστικά κέντρα της Ορθοδοξίας.

Το Κίνημα εκπροσώπησε ο βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής, κ. Τάσος Οικονομόπουλος, ο οποίος μετέφερε τις θερμές ευχές του Προέδρου και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΙΚΗΣ προς τον νέο Ηγούμενο, εκφράζοντας ευχές για καρποφόρα και θεοφώτιστη διακονία.

Σχολική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση με βάση την εγκράτεια


15 χρόνια μετά την εφαρμογή της στη πολιτεία του Μισσισσίππι, οι εφηβικές εγκυμοσύνες μειώθηκαν στις μισές

Από τη Mary Boyte, για την ιστοσελίδα USA Today
  • Το 2011, ο νόμος του Μισσισσίππι απαίτησε από τα δημόσια σχολεία, στα πλαίσια της σχολικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης να διδάσκουν είτε «αποκλειστικά την εγκράτεια», είτε την «εγκράτεια μαζί με τη σύγχρονη σεξουαλική αγωγή».
  • Από το 2011 έως σήμερα διαπιστώνεται σημαντική μείωση των εφηβικών εγκυμοσύνων στη πολιτεία, παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να έχει το υψηλότερο ποσοστό εφηβικών γεννήσεων στη χώρα.
  • Το 2023, μετά από νομοθετική ρύθμιση, τα τρέχοντα εκπαιδευτικά πρότυπα που επικεντρώνονται στην αποχή έγιναν μόνιμα.
Το 2011, η πορεία της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών στο Μισσισσίππι άλλαξε. Με βάση νόμο που ψηφίστηκε εκείνη τη χρονιά, η κάθε δημόσια σχολική περιφέρεια έπρεπε να επιλέξει στα πλαίσια της σχολικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, είτε να διδάσκει «Μόνο την αποχή», είτε την «Αποχή-plus», με το πρώτο μοντέλο να τονίζεται ως το κρατικό πρότυπο.

Η θεία Λειτουργία είναι ο τρόπος που γνωρίζουμε τον Θεό και ο τρόπος που γνωρίζεται ο Θεός σε μας


Σκοπός της θείας Λειτουργίας είναι να μας μεταδώση τον Χριστό.

Η θεία Λειτουργία μας μαθαίνει ένα ήθος, το ήθος της ταπεινώσεως. Κάθε θεία Λειτουργία είναι Θεοφάνεια. Φανερώνεται το Σώμα του Χριστού. Το κάθε μέλος της Εκκλησίας είναι εικόνα της Βασιλείας του Θεού.

Μετά την θεία Λειτουργία πρέπει να συνεχίζουμε να εικονίζουμε την Βασιλεία του Θεού, τηρώντας τις εντολές Του. Η δόξα του Χριστού είναι να καρποφορήση σε κάθε μέλος ο καρπός Του.

Το μύρο του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, Πολιούχου Θεσσαλονίκης – Σήμερα 2 Νοεμβρίου (18:30) η τελετή καθαγιασμού του Μύρου


*Σήμερα 2 Νοεμβρίου στις 18:30 μ.μ. η τελετὴ καθαγιασμοῦ τοῦ Μύρου τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ Ἱερὰ Ἀγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης.

~ Ο Άγιος Δημήτριος στις πηγές αποκαλείται μεγαλομάρτυς φιλόπολις, σωσίπολις και μυροβλύτης. Μυροβλύτης γιατί ανέβλυζε μύρο από τον τάφο του, το οποίο ελάμβαναν οι πιστοί μέσα σε φιαλίδια που ήταν κατασκευασμένα από γυαλί, πηλό ή μολύβι, τα λεγόμενα κουτρούβια.

Το μύρο του Αγίου είναι το θαύμα του Θεού και η μεγάλη ευλογία του Μεγαλομάρτυρος προς τους πιστούς Χριστιανούς που επικαλούνται τις ακοίμητες πρεσβείες του.

Υπάρχουν πολλές αυθεντικές μαρτυρίες για το Μύρο του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου. Παραθέτουμε ενδεικτικά τις ακόλουθες:

Άγιος Γεώργιος, Μεθυστής και Γαλατάς!


Ο τάφος του αγίου Γεωργίου

Άγιος Γεώργιος ο Μεθυστής: έτσι χαρακτηρίζεται από το λαό μας (όχι από τη λειτουργική πράξη της Εκκλησίας) ο άγιος μεγαλομάρτυρας Γεώργιος στη δεύτερη γιορτή του, 3 του Νοέμβρη. Ο λόγος, ότι την ημέρα εκείνη στις παραδοσιακές ελληνικές κοινωνίες άνοιγαν το καινούργιο κρασί - και το ευλογούσαν στην εκκλησία.

Στην πραγματικότητα, τη μέρα εκείνη γιορτάζεται η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου, δηλ. η μεταφορά τους στη Λύδδα της Ιόππης (Παλαιστίνης), πατρίδα της μητέρας του, της αγίας Πολυχρονίας, ενώ ο πατέρας του αγίου, ο άγιος Γερόντιος, ήταν από την Καππαδοκία. Γιορτάζονται επίσης και τα εγκαίνια του ιστορικού ναού του, που σώζεται ακόμη εκεί και είναι σεβαστός όχι μόνο από τους χριστιανούς, αλλά και από τους μουσουλμάνους (οι οποίοι ονομάζουν τον άγιο "Χάντερ", δηλ. "Πράσινο").

Μνήμη των Aγίων Mαρτύρων Aκεψιμά, Iωσήφ, και Aειθαλά (3 Νοεμβρίου)

Ακεψιμάν κτείνουσιν εκ ραβδισμάτων.
Ακεψιμά δε, τους φίλους εκ λευσμάτων.
Tύψαν Aκεψιμάν τριτάτη, λεύσαν δε συνάθλους.


Μαρτύριο Αγίων Ακεψιμά, Ιωσήφ και Αειθαλά. Μικρογραφία 
(Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι ήτον κατά τους χρόνους Σαβωρίου βασιλέως Περσών, εν έτει τλ΄ [330], πιασθέντες δε ως Xριστιανοί, παρεστάθησαν έμπροσθεν εις τον αρχιμάγειρον του βασιλέως Aδραχοσχάρ, και επειδή εξετασθέντες, δεν επείσθησαν να αρνηθούν τον Xριστόν, διά τούτο, ο μεν Άγιος Aκεψιμάς, εδάρθη με ραβδία ακανθωτά της ροδίας, ο δε Άγιος Iωσήφ, τεντόνεται τόσον πολλά και δέρνεται, ώστε οπού εχωρίσθησαν η σάρκες του έως εις τα κόκκαλα. Kαι έπειτα ερρίφθη δεμένος εις την φυλακήν. Tου δε Aγίου Aειθαλά έδεσαν τας χείρας και τους πόδας υποκάτω εις τα γόνατά του. Kαι τόσον πολλά τον έδειραν, ώστε οπού αι αρμονίαι του σώματός του ευγήκαν από τον τόπον αυτών. Kαι ούτως έρριψαν αυτόν εις την φυλακήν. Mετά ταύτα πάλιν, ο μεν Άγιος Aκεψιμάς εδάρθη από τριάντα στρατιώτας. Kαι ούτω μέσα εις τας βασάνους παρέδωκε την ψυχήν του εις χείρας Θεού. O δε Άγιος Iωσήφ, κρεμασθείς κατακέφαλα, εκαταξεσχίσθη αρκετά, και έπειτα ελιθοβολήθη. O δε Άγιος Aειθαλάς, τεντωθείς από τέσσαρας στρατιώτας, εδάρθη. Eίτα εκρεμάσθη και αυτός κατακέφαλα, και ούτω την ψυχήν του παρέδωκε τω Kυρίω. Kαι με τοιούτον τρόπον έλαβον και οι τρεις τους στεφάνους του μαρτυρίου. (Tον κατά πλάτος Bίον αυτών, όρα εις τον Nέον Παράδεισον. Eλληνιστί δε συνέγραψε τον Bίον τούτων ο Mεταφραστής, ου η αρχή· «Eλύττα κατά Xριστιανών Σαβώριος». Σώζεται εν τη των Iβήρων και εν άλλαις.)

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)

πηγή: https://immorfou.org.cy/