Ὁ Ἱερός Πατήρ ὁδηγεῖ σέ μία ὀντολογική πίστη στό Μυστήριο. Πολλοί θά ἐπιθυμοῦσαν νά βρίσκονταν στήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ, γιά νά Τόν δοῦν καί νά Τόν ἀγγίξουν, νά Τόν πάρουν στήν ἀγκάλη τους. Ὅμως, μέ τήν Θεία Κοινωνία καί Τόν ἀγγίζει ὁ ἄνθρωπος καί Τόν παίρνει μέσα του. Ὁ Κύριος δέν ἄντεξε ἀπό τήν ἀγάπη Του καί ὄχι μόνο λύτρωσε τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία, ἀλλά καί τόν ταΐζει μέ τό ἴδιο τό σῶμα Του. είναι ο Βοσκός που ταίζει τα πρόβατά του με τα μέλη του. ετσι το αποτυπώνει ο Ιερός Χρυσόστομος.
«Ἄν ἤμασταν χωρίς σῶμα, ὁ Θεός θά μᾶς παρέδιδε μόνον ἀσώματα δῶρα. Τώρα ὅμως μέ τά αἰσθητά μᾶς παραδίδει τά νοητά. Πόσοι λένε θά ἤθελα νά δῶ τή μορφή Του, τό πρόσωπό Του, τά ῥοῦχα Του, τά ὑποδήματά Του! Ὁρίστε· Τόν βλέπεις, Τόν ἐγγίζεις, Τόν τρώγεις. Καί σύ μέν ἐπιθυμεῖς νά δεῖς τά ῥοῦχα Του. Ὅμως αὐτός σοῦ δίνει τόν ἑαυτό Του, καί ὄχι μόνο νά Τόν δεῖς, ἀλλά καί νά Τόν ἐγγίσεις, νά Τόν φάγεις, νά Τόν πάρεις μέσα σου...
Ποιός βοσκός τρέφει τά πρόβατά του μέ τά δικά του μέλη; Καί τί λέγω γιά τόν βοσκό; Μάνες εἶναι καί πολλές φορές μετά τή γέννα παραδίδουν τά παιδιά τους σέ παραμάνες. Ὁ Χριστός ὅμως δέν τό ἄντεξε αὐτό· ἀλλά ὁ ἴδιος μᾶς τρέφει μέ τό δικό του σῶμα καί τό δικό του αἷμα».
Εἰ μὲν γὰρ ἀσώματος ἦς, γυμνὰ ἂν αὐτά σοι τὰ ἀσώματα παρέδωκε δῶρα· ἐπειδὴ δὲ σώματι συμπέπλεκται ἡ ψυχὴ, ἐν αἰσθητοῖς τὰ νοητά σοι παραδίδωσι. Πόσοι νῦν λέγουσιν, ἐβουλόμην αὐτοῦ τὴν μορφὴν ἰδεῖν, τὸν τύπον, τὰ ἱμάτια, τὰ ὑποδήματα Ἰδοὺ αὐτὸν ὁρᾷς, αὐτοῦ ἅπτῃ, αὐτὸν ἐσθίεις. Καὶ σὺ μὲν ἱμάτια ἐπιθυμεῖς ἰδεῖν· αὐτὸς δὲ ἑαυτόν σοι δίδωσιν, οὐκ ἰδεῖν μόνον, ἀλλὰ καὶ ἅψασθαι, καὶ φαγεῖν, καὶ λαβεῖν ἔνδον…
Τίς ποιμὴν τοῖς οἰκείοις μέλεσι τρέφει τὰ πρόβατα; Καὶ τί λέγω, ποιμήν; Μητέρες πολλάκις εἰσὶ, καὶ μετὰ τὰς ὠδῖνας ἑτέραις ἐκδιδόασι τροφοῖς τὰ παιδία; αὐτὸς δὲ τοῦτο οὐκ ἠνέσχετο, ἀλλ᾽ αὐτὸς ἡμᾶς τρέφει οἰκείῳ αἵματι...’’
Αὐτό πού κοινωνεῖ εἶναι Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Ἄν ρωτήσει κανείς πῶς καί μέ ποιόν τρόπο γίνεται, μία μόνο ἀπάντηση ὑπάρχει, ὅτι τό ἐπιτελεῖ τό Ἅγιον Πνεῦμα. Δέν χρειάζεται τό Μυστήριο ἔρευνα, ἀλλά μονάχα μέ τά μάτια τῆς πίστεως τό βλέ-πεις καί γονατίζεις εὐλαβικά στό θαῦμα αὐτό.
‘’Μέ ρωτᾶς μέ ἀμφιβολία πῶς γίνεται Σῶμα Χριστοῦ ὁ ἄρτος καί πῶς τό κρασί μέ τό νερό Αἷμα Χριστοῦ. Κι ἐγώ σοῦ λέγω∙ Πνεῦμα Ἅγιο ἐπιφοιτᾶ καί τά κάνει ὅλα αὐτά πού εἶναι ὑπέρλογα καί πάνω ἀπό κάθε ἔννοια.’’
Καὶ νῦν ἐρωτᾷς· Πῶς ὁ ἄρτος γίνεται σῶμα Χριστοῦ καὶ ὁ οἶνος καὶ τὸ ὕδωρ αἷμα Χριστοῦ; Λέγω σοι κἀγώ· Πνεῦμα ἅγιον ἐπιφοιτᾷ καὶ ταῦτα ποιεῖ τὰ ὑπὲρ λόγον καὶ ἔννοιαν.
Μπροστά στην Θεία Κοινωνία δέν χωρᾶ δισταγμός, ἀλλά οὔτε καί ἀμφιβολία ὅτι εἶναι αὐτό τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Δέν κρίνει ὁ πιστός χριστιανός μέ τά μάτια του ἀλλά μέ τήν πίστη του.
‘’Μήν προσέχεις σάν κάτι ἁπλό τόν ἄρτο καί τόν οἶνο. Εἶναι Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦ Κυρίου μας. Ἄν ἡ γήινη αἴσθησή σου τό λέγει, ὅμως ἡ πίστη σου νά σοῦ τό βεβαιώνει. Μήν κρίνεις τό πράγμα ἀπό τή γεύση, ἄλλα ἀπό τήν πίστη νά πληροφορεῖσαι χωρίς φόβους καί δισταγμούς ὅτι αὐτό εἶναι τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ πού καταξιώθηκες νά κοινωνήσεις.’’
Μὴ πρόσεχε οὖν ὡς ψιλοῖς τῷ ἄρτῳ καὶ τῷ οἴνῳ· σῶμα γὰρ καὶ αἷμα κατὰ τὴν δεσποτικὴν τυγχάνει ἀπόφασιν. Εἰ γὰρ καὶ ἡ αἴσθησίς σοι τοῦτο ὑποβάλλει, ἀλλὰ ἡ πίστις σε βεβαιούτω. Μὴ ἀπὸ τῆς γεύσεως κρίνῃς τὸ πρᾶγμα, ἀλλ' ἀπὸ τῆς πίστεως πληροφοροῦ ἀνενδοιάστως, σώματος καὶ αἵματος Χριστοῦ καταξιωθείς.
Ὅλα γίνονται μέσα ἀπό τήν δύναμη τοῦ Θεοῦ πού νικᾶ τήν τάξη τῆς φύσεως. ‘’Γι’ αὐτό, ὅταν ἔρχεστε νά κοινωνήσετε, μή νομίσετε ὅτι ἄνθρωπος σᾶς μεταλαμβάνει τό Θεῖο Σῶμα, ἀλλά ὅτι σᾶς κοινωνοῦν τά ἴδια τά σεραφείμ μέ τήν πύρινη λαβίδα πού εἶδε ὁ Ἡσαΐας, καί ὅτι μέ τά χείλη σας ἀκουμπᾶτε τή θεία καί ἄχραντο πλευρά. Ἔτσι νά μεταλαμβάνουμε τό σωτήριο Αἷμα.’’
Διὸ καὶ προσερχόμενοι, μὴ ὡς ἐξ ἀνθρώπου νομίσητε μεταλαμ-βάνειν τοῦ θείου σώματος, ἀλλ' ὡς ἐξ αὐτῶν τῶν Σεραφὶμ τῇ λαβίδι τοῦ πυρὸς, ἥνπερ Ἡσαΐας εἶδε, τοῦ θείου σώματος μεταλαμβάνειν νομίζετε, καὶ ὡς τῆς θείας καὶ ἀχράντου πλευρᾶς ἐφαπτόμενοι τοῖς χείλεσιν, οὕτω τοῦ σωτηρίου αἵματος μεταλάβωμεν.
Αρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανός Τοπάλης
πηγή: ομάδα viber "Εκκλησιασμός"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου