Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 21.9.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ ιστ' (Β΄ Κορ. 6,1-10)]

 

Από τον κ. Δημήτριο Ρίζο *


«Συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν μὴ εἰς κενὸν τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ δέξασθαι ὑμᾶς»

Μὲ τὴν πρώτη λέξι τοῦ σημερινοῦ ἀποστολικοῦ ἀναγνώσματος, μᾶς ἀποκαλύπτει ὁ ἀπόστολος Παῦλος ὅτι τὸ ἔργο ποὺ ἐπιτελεῖται ἀπὸ τοὺς ἀποστόλους, βεβαίως καὶ ἀπὸ τοὺς διαδόχους τους εἰς τὸν αἰῶνα, γίνεται μὲ συνεργασία. Μὲ ποιοὺς συνεργάζονται οἱ ἀπόστολοι; Στὴν πρώτη ἐπιστολὴ ποὺ ἔστειλε στοὺς Κορινθίους σημειώνει ὁ Παῦλος· «Θεοῦ γάρ ἐσμεν συνεργοί· Θεοῦ γεώργιον, Θεοῦ οἰκοδομή» (3,9). Πιὸ ἁπλᾶ· Τὸ ἔργο διαδόσεως τοῦ Εὐαγγελίου εἶναι τοῦ Θεοῦ μὲ συνεργάτες τοὺς κατὰ καιροὺς ἀποστόλους ἀνὰ τὴν οἰκουμένη. Ὅμως αὐτὸ ἀπευθύνεται στοὺς ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι δὲν μπορεῖ, καὶ δὲν πρέπει, νὰ μένουν ἀμέτοχοι ἢ ἀδιάφοροι. Γίνονται συνεργοί, διότι εἶναι οἱ ἀποδέκτες τῶν ἀποστολικῶν μηνυμάτων. Χωρὶς τὴν ἐνεργὸ συμμετοχή τους, τὸ ἀποστολικὸ κήρυγμα χάνεται στὸν ἀέρα. 

Αποχαιρετισμός στον π.Ιερόθεο Κοκονό

Πλήθος λαού προσήλθε σήμερα, Σάββατο 27.9.2025 στην Ι.Μ. Αγ.Αυγουστίνου Φλωρίνης, για να αποδώσει τον τελευταίο χαιρετισμό στον μακαριστό πατέρα Ιερόθεο, γεμίζοντας τόσο τον ναό, όσο και τον προαύλιο χώρο της Μονής.

Η εξόδιος ακολουθία τελέστηκε σε κλίμα συγκίνησης, χοροστατούντος του οικείου επισκόπου Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας π.Ειρηναίου. 

Ο π.Ιερόθεος υπήρξε πολύ σεβαστός και αγαπητός από όλους. Καταγόμενος από την Εύβοια και απόφοιτος της Θεολογικής σχολής του ΑΠΘ, υπηρέτησε με ζήλο στην Μητρόπολη Φλωρίνης από το 1968, διακρινόμενος για το ήθος του, την ευγένεια του χαρακτήρα του, την πνευματικότητα, αλλά και τον ζήλο και την αστείρευτη ενέργειά του. Στενός συνεργάτης του μακαριστού επισκόπου Φλωρίνης π.Αυγουστίνου Καντιώτη, καθώς και του διαδόχου του π.Θεοκλήτου, από σήμερα αναπαύεται στην γη της Φλωρίνης, που τόσο αγάπησε.


Ἡ Θαυμαστή ἁλιεία


Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Κυριακή Α΄ Λουκᾶ - (Λουκ. 5’ 1-11)

Αὐτὸ ἦταν ἕνα ἀπὸ τὰ περιστατικὰ ποὺ γίνονταν ὅταν συνάζονταν μεγάλα πλήθη γιὰ ν’ ἀκούσουν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ Χριστοῦ. Δὲν θὰ μποροῦσε νὰ διαλέξει καλλίτερο τόπο ἀπὸ μιὰ βάρκα, γιὰ νὰ Τὸν βλέπουν καὶ νὰ Τὸν ἀκοῦν ὅλοι. Στὴν παραλία ὑπῆρχαν δύο πλοιάρια κι οἱ ψαράδες ἀσχολοῦνταν μὲ τὸ πλύσιμο τῶν διχτυῶν. Τὰ πλοιάρια αὐτὰ ἦταν κλασσικὰ μικρὰ ψαροκάικα, σὰν κι αὐτὰ ποὺ χρησιμοποιοῦνται καὶ σήμερα στὴ λίμνη Γεννησαρέτ. Τὸ πλοιάριο ὅπου μπῆκε ὁ Κύριος ἀνῆκε στὸ Σίμωνα, τὸν μετέπειτα ἀπόστολο Πέτρο. Ὁ Κύριος ζήτησε ἀπὸ τὸ Σίμωνα ν’ ἀπομακρύνει λίγο τό πλοιάριο ἀπὸ τὴν ἀμμουδιὰ κι ἔπειτα κάθισε ἐκεῖ κι ἄρχισε νὰ διδάσκει τὰ πλήθη.

Ιωάννης Καποδίστριας (27 Σεπτεμβρίου) – Πρότυπο Πολιτικού: «Πρώτα είμαι Έλληνας.. Είμαι Έλληνας από πατέρα και μητέρα – είμαι με τη χάρη του Θεού…»


«Δὸς εἰς τὸν λαὸν τοῦτον ἀρχὴν μίαν καὶ εἶναι ἱκανὸς νὰ ἄρξη τοῦ κόσμου» (Ἀριστοτέλης)

Γεννηθείς στὴν Κέρκυρα τὸ 1776, μαθήτευσε στὸ σχολεῖο τῆς Μονῆς Ἁγ. Ἰουστίνας. Ἡ ἐπιμελημένη Ἑλληνορθόδοξη ἀγωγὴ ποὺ δέσποζε στὴ ζωὴ του διαμορφώθηκε ἀπὸ τὴν Ἠπειρώτισσα μάνα του Ἀδαμαντία καὶ μοναχοὺς τῆς Μονῆς Πλατυτέρας.

Σπούδασε Ἰατρικὴ στὴν Πάντοβα καὶ τὸ 1797 ἐπιστρέφει διδάκτορας στὴν Κέρκυρα ὅπου ἀσχολεῖται μὲ τὴν πολιτική. Ἀποστασιοποιεῖται ἀπὸ τὸ φράγκικο περιβάλλον ποὺ «ἐφοβεῖτο τὸ ἔξοχον τῆς φυσικῆς μεγαλοφυΐας τῶν Ἑλλήνων καὶ ἐπροσπάθει νὰ τὸ καταβάλει μὲ τὴν ἀμάθειαν».

Τὸ 1808 στὴν Πετρούπολη προσκεκλημένος τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν τῆς Ρωσίας ἀναλαμβάνει ὑπηρεσία στὸ Ὑπουργεῖο. Σταδιακὰ διορίζεται ἀκόλουθος τῆς Ρωσικῆς πρεσβείας στὴ Βιέννη, σύμβουλος τοῦ Κράτους, περατώνοντας ἐπιτυχῶς διπλωματικὲς ἀποστολὲς στὴν Εὐρώπη. Καταρτίζει τὸ σύνταγμα τῆς Ἐλβετίας συμφιλιώνοντας ἀντιμαχόμενους κατοίκους (τὸ καθεστὼς αὐτὸ ἰσχύει μέχρι σήμερα)! Ταυτόχρονα σπουδάζει Ἕλληνες νέους μὲ δικά του ἔξοδα ὥστε ἡ νεολαία «νὰ σχηματισθεῖ πρώτον ἑλληνιστί… καὶ ὄχι ἐλβετιστὶ ἤ γαλλιστί. Ἡ Ἑλλὰς πρέπει πρῶτον νὰ μορφώνει ἑλληνικῶς τὴν ἁπαλὴν ψυχὴν τῶν τέκνων της», γιατί ἔτσι «τὸ Ἔθνος φυλάσσει τὸν ἐθνικὸν χαρακτήρα του, δὲν νοθεύεται».

Βίος αγίου Ισαάκ του Σύρου (28 Σεπτεμβρίου)

Από το βιβλίο Αναστασία Μ. Μπάγκαλα, Ψυχοσωματική υγεία και νόσος στους Ασκητικούς Λόγους του αγίου Ισαάκ του Σύρου Ostracon Publishing p.c., 2015

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Φορητή εικόνα στην Ιερά Μητρόπολη Μόρφου

Ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος γεννήθηκε στη Νινευΐ, πόλη της Μεσοποταμίας, ή κατ΄ άλλους κοντά στην Έδεσσα της Συρίας και όχι στο Κατάρ όπως πρεσβεύουν κάποιοι άλλοι 46.

Στα χειρόγραφα της αρχαιοελληνικής μεταφράσεως των κειμένων του Αγίου Ισαάκ προτάσσεται η πλήρης ταυτότητα του Αγίου. «Του εν αγίοις Πατρός ημών Αββά Ισαάκ του Σύρου και αναχωρητού του γενομένου επισκόπου της φιλοχρίστου πόλεως Νινευΐ λόγοι ασκητικοί, ευρεθέντες υπό των Οσίων Πατέρων ημών του Αββά Πατρικίου και του Αββά Αβρααμίου των φιλοσόφων και ησυχαστών εν τη Λαύρα του εν αγίοις Πατρός ημών Σάββα».47

Έζησε τον 6ο αιώνα. Ελάχιστα γνωρίζουμε για την ζωή του. Νέος έγινε μοναχός μαζί με τον αδελφό του στη Μονή του Αγίου Ματθαίου και αφού προγυμνάσθηκε και έφθασε σε μεγάλα μέτρα αρετής, τον κατέλαβε ο έρως της ησυχίας και ανεχώρησε μένοντας σε κελλί μακριά από το μοναστήρι, στην έρημο.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών και Oμολογητού Xαρίτωνος (28 Σεπτεμβρίου)

Tης γης πατήσας τας τρυφάς ο Xαρίτων,
Kατατρυφά νυν Oυρανού των χαρίτων.
Eικάδι ογδοάτη Xαρίτων θάνε γήραϊ μακρώ.


Άγιος Χαρίτων. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος ο Άγιος εγεννήθη, και ανετράφη εις το Iκόνιον, κατά τους χρόνους Aυρηλιανού βασιλέως. Kαι επειδή ήτον περιβόητος κατά την ευσέβειαν και αρετήν, διά τούτο αρπάχθη από τους στρατιώτας, και εφέρθη έμπροσθεν του βασιλικού κριτηρίου. Παρασταθείς δε εις τον υπατικόν, ήτοι εις τον δεύτερον από τον βασιλέα, στηλιτεύει, και ελέγχει με πολλήν παρρησίαν των ειδώλων την πλάνην. Όθεν γυμνόνεται, και εξαπλωθείς από τα τέσσαρα μέρη του σώματος, τόσον άσπλαγχνα δέρνεται με τα βούνευρα, ώστε οπού διεπέρασεν ο δαρμός έως και εις αυτά τα εσωτερικά σπλάγχνα του. Bασταχθείς δε παρ’ άλλων, ρίπτεται εις την φυλακήν. Eίτα πάλιν φέρεται εις το κριτήριον. Kαι επειδή εφάνη γενναίος και άφοβος, διά τούτο βάλλεται πάλιν σιδεροδέσμιος εις την φυλακήν. Aφ’ ου δε ο Aυρηλιανός μετά ολίγον καιρόν, μαζί με την βασιλείαν υστερήθη και την ζωήν, τούτου χάριν ο του Xριστού μάρτυς Xαρίτων, διά βασιλικής προσταγής ελευθερώθη από την φυλακήν.

Ο ψηφιακός έλεγχος των πάντων είναι εδώ - Η Βρετανία ετοιμάζεται για τη ψηφιακή ταυτότητα κατ' εντολή του Blair και του WEF


Η απόφαση για το αν θα υλοποιηθεί η ψηφιακήταυτότητα ή όχι θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της βρετανικής κοινωνίας και την ισορροπία ανάμεσα σε κράτος και πολίτη

Τα σκοτεινά σχέδια των παγκοσμιοποιητών αποκαλύπτονται: ψηφιακός έλεγχος, παρακολούθηση και κατάργηση της ιδιωτικότητας είναι στην ατζέντα των κυρίαρχων ελίτ που εκπορεύονται από τα κέντρα λήψης αποφάσεων όπως η Λέσχη Bilderberg και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Davos.

H αρχή, όπως πάντα, γίνεται από τις αγγλοσαξωνικές χώρες και στη συνέχεια επεκτείνεται και στον υπόλοιπο κόσμο όπως συνέβη με τον «πόλεμο κατά τη τρομοκρατίας» και τη τρομακτική ενίσχυση των κατασταλτικών δυνάμεων και των μυστικών υπηρεσιών.
Τώρα ένα άλλο σχέδιο των ελίτ παίρνει σάρκα και οστά: η ψηφιακή ταυτότητα, που θα καταγράφει τα πάντα και τους πάντες!

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Υπάρχουν άνθρωποι, που λένε ‘’Δόξα τω Θεώ’’ στον πόνο τους.


Υπάρχουν άνθρωποι, που λένε ‘’Δόξα τω Θεώ’’ στον πόνο τους.
Υπάρχουν άνθρωποι, που λένε ‘’Έχει ο Θεός’’, τη στιγμή, που αυτοί δεν έχουν.
Υπάρχουν και άνθρωποι, που βάζουν πίσω το δικό τους θέλημα, και αφήνουν τον Θεό να ενεργήσει το δικό Του…

Και ξέρεις, ένα πράγμα παράξενο, με έναν τρόπο μυστικό, όλοι οι άνθρωποι αυτοί, στο τέλος, δεν μένουνε ποτέ ξεκρέμαστοι…

Εκεί που μοιάζουν όλα να είναι χαμένα, εκεί στο έσχατο σημείο της αδυναμίας τους, θαρρείς και έρχεται ένα Χέρι και τους σηκώνει επάνω.

Υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι. Ναι. Υπάρχουν δίπλα μας.
Άνθρωποι του ‘’Δόξα τω Θεώ’’, άνθρωποι του ‘’Έχει ο Θεός’’ και άνθρωποι του ‘’Ο Θεός αν θέλει πρώτα’’.
Και όχι.
Δεν είμαι ένας από αυτούς.
Δεν θα στο κρύψω όμως. Τους ζηλεύω.
Τους ζηλεύω όλους τους πολύ.
Και εύχομαι και εγώ και εσύ, μια μέρα να καταφέρουμε να μοιάσουμε έστω και λίγο, σε τούτους τους ανθρώπους.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Ποδοπατήσαμε κάθε τι που ήταν ιερό για τους πατέρες μας

“…και γι’ αὐτό στη συνέχεια ποδοπατηθήκαμε ἐμεῖς οι ἴδιοι…”

Ἀδελφοί μου, ἁμαρτήσαμε καὶ στὴ συνέχεια ἐξαγνιστήκαμε. Προσβάλαμε τὸν Παντοδύναμο Θεό μας, καὶ γι’ αὐτὸ τιμωρηθήκαμε. Σπιλώσαμε τὶς ψυχές μας καὶ ξεπλύναμε τὴν κάθε ἁμαρτία μας, μὲ τὸ αἷμα καὶ μὲ τὰ δάκρυά μας.

Ποδοπατήσαμε κάθε τι, ποὺ ἦταν ἱερὸ γιὰ τοὺς πατέρες μας, καὶ γι’ αὐτὸ στὴ συνέχεια ποδοπατηθήκαμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι.

Ἡ καταστροφὴ μας ἦταν ἀναμενόμενη ἀφοῦ τὰ σχολεῖα μας ἦταν χωρὶς πίστη στὸ Θεό, οἱ πολιτικοί μας δὲν ἦταν ἔντιμοι, ὁ στρατός μας δὲν... εἶχε πατριωτισμὸ καὶ οἱ κυβερνῆτες μας δὲν εἶχαν τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι καταστράφηκαν τὰ σχολεῖα, ὁ στρατὸς καὶ ὅλο τὸ κράτος μας.

Μετάσταση τοῦ ἁγίου ἐνδόξου ἀποστόλου καὶ εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου (26 Σεπτεμβρίου)

Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ


Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. Ιερά Μητρόπολις Μόρφου

Σήμερα ἡ ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου ἐν Κυρίῳ ἀδελφοί, ἐπιτελεῖ λαμπρὴ καὶ χαρμόσυνη πανήγυρη. Σήμερα ἑορτάζουμε τὴ μνήμη ἑνὸς ἀπὸ τοὺς δώδεκα ἀποστόλους τοῦ Κυρίου, ἑνὸς ἀπὸ τοὺς κορυφαίους ἀποστόλους, τοῦ ἁγίου ἐνδόξου εὐαγγελιστοῦ, ἐπιστηθίου, φίλου, παρθένου καὶ ἠγαπημένου μαθητοῦ τοῦ Κυρίου, Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου.

Γι᾽ αὐτὸ συναθροισθήκαμε κι ἐμεῖς στὸν παλαιὸ καὶ λαμπρὸ τοῦτο ναὸ τοῦ Θεολόγου, στὸ εὐλογημένο τοῦτο χωριό, γιὰ νὰ τιμήσουμε τὸ κατὰ δύναμη καὶ εὐχαριστήσουμε κατὰ χρέος τὸν μέγιστο τοῦτον ἅγιο, γιὰ ὅσα προσέφερε καὶ προσφέρει σ᾽ ἐμᾶς, καὶ νὰ δοξάσουμε συνάμα τὸν Θεό, «τὸν ἐνδοξαζόμενον ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ».

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025

Μετάστασις Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου - Ὁ Θεὸς εἶναι ἀγάπη (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Μετάστασις Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου

Ὁ Θεὸς εἶνε ἀγάπη

«Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν» (Α΄ Ἰω. 4,8,16)
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος καὶ εὐαγγελιστής, ὁ «ἠγαπημένος» μαθητὴς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἑορτάζει, ἀγαπητοί μου, τρεῖς φορὲς τὸ χρόνο· στὶς 8 Μαΐου, στὶς 30 Ἰουνίου μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους ἀποστόλους, καὶ σήμερα 26 Σεπτεμβρίου. Σήμερα ἡ ἁγία ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὸ θάνατό του.

–Τὸ θάνατο ἑορτάζουμε;…

Ναί· ἀλλὰ δὲν λέγεται θάνατος. Σήμερα, ἂν πιάσετε τὰ βιβλία τῆς Ἐκκλησίας, ὁ θάνατος ὀνομάζεται «μετάστασις». Ὅπως κάθε ἄνθρωπος, ἔτσι καὶ ὁ ἅγιος Ἰωάννης καὶ ὅλοι οἱ ἅγιοι ἔχουν ἀρχὴ καὶ τέλος. Ἦταν νέος, ὁ πιὸ νέος μέσα στὴν ὁμάδα τῶν ἁγίων ἀποστόλων, ὅταν ἀκολούθησε τὸ Χριστό. Ἔπειτα γέρασε· ἔφτασε τὰ 100-105 χρόνια, ἄσπρισαν τὰ μαλλιά του. Καὶ σὰν σήμερα κοιμήθηκε· ἄγγελοι πῆραν τὴν ἁγία του ψυχὴ στὸν οὐρανό. Τὴν κοίμησι λοιπὸν καὶ μετάστασί του ἑορτάζουμε.

πηγή: https://aktines.blogspot.com/

Προϋποθέσεις ελεύσεως της Θείας Χάριτος!


Άγιος Παΐσιος

«Γιά να αποκτήση κάποιος την Θεία Χάρι, πρέπει να κόψη τις επιθυμίες του, ακόμη και τις μη αμαρτωλές, και το θέλημά του.

Τότε ταπεινώνεται ο άνθρωπος και όταν ταπεινωθή, έρχεται μετά η Θεία Χάρις!

Γιά να κατοικήση στον άνθρωπο το Άγιον Πνεύμα, χρειάζεται πολλή αυταπάρνησι, πολύ φιλότιμο, ταπείνωσι, αρχοντιά, θυσία!

Η πνευματική ζωή δεν είναι απόλαυσι!

Ο Χριστός έχει τοποθετήσει την “πρίζα”, αλλά τα δικά μας “καλώδια” είναι σκουριασμένα και δεν δέχονται την Θεία Χάρι. Να ξεσκουριάσουμε τα “καλώδιά” μας, να αγωνισθούμε, να γνωρίσουμε τον εαυτόν μας, να κόψουμε τα πάθη, να αποκτήσουμε τις αρετές και έτσι θα μας επισκεφθή η Χάρις του Θεού!

Δεν δίνει την Χάρι Του ο Θεός, όταν ευρισκώμεθα σε λανθασμένη “κατάστασι”, διότι εάν Τήν έδινε, θα ήταν σαν να βοηθούσε τον διάβολο…

Πέταξε, λοιπόν, τον εαυτόν σου, μην τον υπολογίζης και η Χάρις του Θεού θα κατοικήση μέσα σου!»!!!

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Μερικοί βασικοί κανόνες γιά μία σωστή ἐξομολόγηση


1ον) Ὀφείλεις νά ὁμολογήσεις «ὅλες τίς ἁμαρτίες σου, ὅπως ἀκριβῶς ἔγιναν. Τίποτα δέν θά κρύψεις, τίποτα δέν θ’ ἀλλοιώσεις, σέ κανέναν ἄλλο δέν θά ρίξεις ὁποιεσδήποτε εὐθύνες γιά τίς δικές σου πτώσεις. Ἐπίσης, δέν θά ἀρκεσθεῖς σέ μία ξερή «καταλογογραφική» ἀπαρίθμηση τῶν ἁμαρτημάτων, ἀλλά θά κάνεις καί μία γενική παρουσίαση τῆς ψυχικῆς σου καταστάσεως, τῶν παθῶν καί τῶν ροπῶν σου, τῶν ἐλαττωμάτων καί τῶν ἀδυναμιῶν σου, ἔτσι ὥστε ὁ πνευματικός, σάν γιατρός ψυχῶν, νά σχηματίσει σφαιρική εἰκόνα τῆς ἀσθένειάς σου καί νά σέ βοηθήσει ἀποτελεσματικά στή θεραπεία της».

Ἄν κρύψεις σκόπιμα (ὄχι ἐπειδή ξέχασες) κάποιες ἤ ἔστω μία ἁμαρτία, ἐπειδή ντράπηκες, μένεις ἀσυγχώρητος καί γιά τίς ἄλλες πού εἶπες. Εἶναι γνωστή ἡ ἱστορία μέ τόν διακριτικό, ὁ ὁποῖος ἔβλεπε τά φίδια (δαίμονες-πάθη) νά βγαίνουν ἀπό τό στόμα ἐκείνου πού ἐξομολογεῖτο. Ὅταν, ὅμως, ὁ ἐξομολογούμενος ἔκρυψε μία ἁμαρτία ἐπειδή ντράπηκε, τό φίδι πού ἀντιστοιχοῦσε στήν ἀνεξομολόγητη ἁμαρτία, ὄχι μόνο δέν βγῆκε, ἀλλά καί ὅλα τά ὑπόλοιπα φίδια(δαίμονες-πάθη) πού εἶχαν βγεῖ ξαναμπῆκαν στόν ταλαίπωρο καί ἀτελῶς ἐξομολογηθέντα ἄνθρωπο.

Η ΕΚΤ προειδοποιεί: Κρατήστε μετρητά στο σπίτι για ώρα ανάγκης


EKT: Xωρίς χαρτονομίσματα η καθημερινότητα μπορεί να παραλύσει σε περίπτωση απρόβλεπτης κρίσης.

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) συνιστά στους Ευρωπαίους πολίτες να διατηρούν στο σπίτι τους ένα ποσό μετρητών για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, καθώς τα χαρτονομίσματα παραμένουν απαραίτητο «δίχτυ ασφαλείας» σε περιπτώσεις κατάρρευσης των ψηφιακών συστημάτων.

Σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα από τους Financial Times, χώρες όπως η Ολλανδία, η Αυστρία και η Φινλανδία ήδη προτείνουν στους πολίτες να κρατούν από €70 έως €100 ανά άτομο. Η εισήγηση αυτή συνδέεται με τα αυξανόμενα περιστατικά κρίσεων στην Ευρώπη, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, η πανδημία του Covid-19 και οι φυσικές καταστροφές που αποκάλυψαν την τρωτότητα των ευρωπαϊκών κοινωνιών.

“Νικηταράς ο Τουρκοφάγος”: Νικήτας Σταματελόπουλος (1787 -25 Σεπτεμβρίου1849)


Γράφει ο Δημήτρης Μπατσιούλας

Ήταν μία Παρασκευή του Δεκεμβρίου του 1841, στον Πειραιά των 210 οικογενειών τότε και των μόλις 1500 κατοίκων. Στο δρόμο που σήμερα είναι η εκκλησία της Ευαγγελίστριας, ζητιάνευε ένας ρακένδυτος και σχεδόν τυφλός. Αντιλήφθηκε ότι τον ζύγωνε κάποιος, που από την φορεσιά του φαινόταν ότι είναι ξένος. Μάζωξε αμέσως το χέρι του που είχε απλωμένο για να ζητιανεύει.
– Τι κάνετε στρατηγέ μου; Ρώτησε ο ξένος τον ζητιάνο.
– Απολαμβάνω την ελεύθερη πατρίδα μου, αποκρίθηκε περήφανα ο ζητιάνος.
– Μα εδώ την απολαμβάνετε, καθισμένος στο δρόμο; Επέμενε ο ξένος.
– Η πατρίδα μου μ’ έχει χορηγήσει σύνταξη για να περνώ καλά. Αλλά έρχομαι εδώ για να παίρνω μία ιδέα πώς περνά ο κόσμος που για τη λευτεριά του πολέμησα, αποκρίθηκε και πάλι περήφανα ο ζητιάνος.

Προσωπικός Αριθμός: Πίσω από την «ευκολία», κρύβεται η «σκλαβιά»


Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα – ΝΙΚΗ, δια του Προέδρου Δημητρίου Νατσιού και υψηλόβαθμων στελεχών, κατέθεσε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) και των συναφών Υπουργικών Αποφάσεων (ΥΑ) που αφορούν στην περίπτωση του Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ) εκφράζοντας την πλήρη-κάθετη αντίθεσή της στην κυοφορούμενη θεσμική του εφαρμογή.

Σχετικά, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ επεσήμανε, οτι η επιβολή του ΠΑ από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι «παράνομη και καταχρηστική», που οδηγεί ουσιαστικά «στο φακέλωμα των πολιτών και στην εγκαθίδρυση ενός ανελεύθερου καθεστώτος».

Εκοιμήθη ο Αρχιμανδρίτης Ιερόθεος Κοκονός


Η Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας αναγγέλλει την εν Κυρίω κοίμηση του πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου κυρού Ιεροθέου Κοκονού.

Ο μακαριστός γεννήθηκε το 1933 στο Κούτουρλα Μετοχίου Χαλκίδος. Το 1965 αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στις 6 Ιανουαρίου 1968 εκάρη Μοναχός στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλαδορράχης.

Στις 21 Ιανουαρίου 1968 χειροτονήθηκε Διάκονος ενώ στις 14 Απριλίου 1968 Πρεσβύτερος και Αρχιμανδρίτης από τον μακαριστό Μητροπολίτη κυρό Αυγουστίνο.

Από το ίδιο έτος υπηρέτησε ως Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως μας.

Διακόνησε με αφοσίωση για 35 χρόνια, έως το 2003, στις Ενορίες Αγίας Τριάδος Άνω Κλεινών και στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Φλώρινας, όπου συνέβαλε καθοριστικά στην ανέγερση του περικαλλούς Ιερού Ναού.

Υπήρξε στενός συνεργάτης και πολύτιμος διάκονος δύο Ιεραρχών του μακαριστού Μητροπολίτου Αυγουστίνου και του Γέροντος Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

Μετά τη συνταξιοδότησή του παρέμεινε λειτουργός και γέροντας στην Ιερά Μονή Αγίου Αυγουστίνου Φλώρινας, συνεχίζοντας την πνευματική του προσφορά έως το τέλος της ζωής του.

Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί στην Ιερά Μονή Αγίου Αυγουστίνου Φλώρινας από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Ειρηναίο, το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 11.00 πμ.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

πηγή: https://neaflorina.gr/

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Μνήμη της Oσίας Mητρός ημών Eυφροσύνης και του πατρός αυτής Παφνουτίου του Aιγυπτίου (25 Σεπτεμβρίου)

Μνήμη της Oσίας Mητρός ημών Eυφροσύνης, θυγατρός Παφνουτίου του Aιγυπτίου

Tο θήλυ κρύπτεις ανδρικώς Eυφροσύνη,
Kαι κρυπτά τον βλέποντα Δεσπότην βλέπεις.
Eικάδα Eυφροσύνη κατά πέμπτην πότμον υπέστη.

O Όσιος Παφνούτιος, ο πατήρ της Oσίας Eυφροσύνης, εν ειρήνη τελειούται

Mύσας ο Παφνούτιος εν τω σαρκίω,
Tω Πνεύματι ζη, και θεωρεί φως μέγα.


Όσιος Παφνούτιος και Οσία Ευφροσύνη. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Aύτη η Aγία Eυφροσύνη ήτον κατά τους χρόνους Θεοδοσίου του μικρού εν έτει υι΄ [410], αφήσασα δε τα χαροποιά πράγματα του κόσμου τούτου, και την φαντασίαν και δόξαν της παρούσης ζωής, και φυγούσα κρυφίως από τον οίκον του πατρός της, μετεσχημάτισε τον εαυτόν της. Φορέσασα γαρ ανδρίκεια φορέματα, αντί Eυφροσύνης μετωνομάσθη Σμάραγδος. Kαι επειδή ηγάπησε των Mοναχών την πολιτείαν, επήγεν εις ένα Mοναστήριον ανδρίκειον, φαινομένη ως ευνούχος βασιλικός, και κουρεύσασα τας τρίχας της κεφαλής της, εσπούδαζε με κάθε τρόπον, πώς να κρυφθή, και να μη την μάθη ο πατήρ της Παφνούτιος. Aφ’ ου λοιπόν έτυχε του ποθουμένου, ηγωνίζετο με αγώνας και κόπους πολλούς, και με προσευχάς εκτενείς και αδιακόπους, έως οπού κατεξήρανε με υπερβολήν το απαλόν και γυναικείον της σώμα, εις τρόπον, οπού εξεπλήττοντο και εθαύμαζον όλοι οι εν τω Mοναστηρίω αδελφοί, βλέποντες την άκραν κακοπάθειαν, οπού εμεταχειρίζετο η αοίδιμος.

Άγιος Σιλουανός, η μεγάλη πνευματική μορφή του 20ού αιώνα (24 Σεπτεμβρίου)


Χριστὸν διδάσκαλον ἐν ὀδῷ ταπεινώσεως προσευξάμενος ἔλαβες, μαρτυροῦντος τοῦ Πνεύματος, ἐν σῇ καρδία τὴν λύτρωσιν, διὰ τοῦτο ἀσκήσεως ἀνεδείχθης σὺ ὁδηγός, ὡς φωτὸς θείου ἔμπλεως. Ὅσιε πάτερ Σιλουανέ, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ σωθήναι τᾶς ψυχᾶς ἠμῶν.

Ο όσιος Σιλουανός —κατά κόσμον Συμεών Ιβάνοβιτς Αντόνωφ— γεννήθηκε το 1866 σε οικογένεια χωρικών της περιφερείας Ταμπώβ της Ρωσίας.

Από την ηλικία των τεσσάρων ετών αναρωτιόταν: «Πού είναι αυτός ο Θεός; Όταν μεγαλώσω, θα γυρίσω όλη την γη αναζητώντας τον!» Στη νεανική του ηλικία όταν άκουσε το βίο ενός αγίου εγκλείστου ασκητού και τα θαύματα που γίνονταν στον τάφο του σκέφτηκε: «Αν αυτός είναι άγιος, άρα ο Θεός είναι μαζί μας και δεν υπάρχει λόγος να γυρίσω όλο τον κόσμο για να τον βρω». Με αυτή τη σκέψη η καρδιά του πυρώθηκε από αγάπη προς το Θεό.

Ὁ θρῆνος τοῦ Ἀδάμ. Ἁγίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου

Ο Πρωτόπλαστος Αδάμ. Ιερός Ναός Παναγίας Μουτουλλά

Ὁ Ἀδάμ, ὁ πατέρας τῆς οἰκουμένης, ἐγνώριζε στόν Παράδεισο τή γλυκύτητα τῆς θείας ἀγάπης. Ἔτσι, μετά τήν ἔξωσή του ἀπό τόν Παράδεισο γιά τό ἁμάρτημά του, ἐγκαταλειμμένος ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, θλιβόταν πικρά καί ὀδυρόταν μέ βαθεῖς στεναγμούς. Ὅλη ἡ ἔρημος ἀντηχοῦσε ἀπό τούς λυγμούς του. Ἡ ψυχή του βασανιζόταν μέ τή σκέψη: «Ἐλύπησα τόν ἀγαπημένο μου Θεό». Δέν μετάνοιωνε τόσο γιά τήν Ἐδέμ καί τό κάλλος της, ὅσο γιά τήν ἀπώλεια τῆς θείας ἀγάπης, πού τραβᾶ ἀχόρταγα τήν ψυχή στό Θεό.

Τό ἴδιο καί κάθε ψυχή πού γνώρισε μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα τό Θεό κι ὕστερα ἔχασε τή χάρη, δοκιμάζει τό ἀδαμιαῖο πένθος. Θλίβεται ἡ ψυχή καί μεταμελεῖται σφοδρῶς, ὅταν προσβάλη τόν ἀγαπημένο Κύριο.

Βασανιζόταν κι ὀδυρόταν στή γῆ ὁ Ἀδάμ κι ἡ γῆ δέν τοῦ ἔδινε χαρά. Νοσταλγοῦσε τό Θεό κι ἐφώναζε:

Διψᾶ ἡ ψυχή μου τόν Κύριο καί Τόν ἀναζητῶ μέ δάκρυα. Πῶς νά μήν Τόν ζητῶ;

Πάνος Ρούτσι: Ο αγώνας ενός πατέρα για μια Ελλάδα που λιμοκτονεί για Δικαιοσύνη


Αυτός ο αγώνας είναι εθνική μας υπόθεση - Ο Πάνος Ρούτσι είναι η προσωποποίηση μιας δημοκρατίας που πεθαίνει από ασιτία

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Πως τα έφερε έτσι η τραγική ειρωνεία στη δύσμοιρη πατρίδα μας;

Μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη να θρηνεί διαμαρτυρόμενος ένας πατέρας, εκπροσωπώντας γονείς «άγνωστων», αγνώριστων, παραμορφωμένων παιδιών που κάποτε έλαμπαν από σφρίγος και ζωή. Μπροστά από το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη ένας απελπισμένος πατέρας να καταγγέλλει με απεργία πείνας μια – «άγνωστη» για τη δικαιοσύνη – αλήθεια που καρτερεί να μιλήσει μέσα από τον τάφο αλλά δεν μπορεί, γιατί κάποιοι έφτασαν να φιμώνουν ακόμα και τα μνήματα.

Το πνεύμα του κόσμου φτιάχνει λύκους από πρόβατα, ενώ το Πνεύμα του Θεού, αντιθέτως, φτιάχνει πρόβατα από λύκους


Άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) Επίσκοπος Αχρίδος

Ημείς δε ου το πνεύμα του κόσμου ελάβομεν, αλλά το Πνεύμα το εκ του Θεού, ίνα είδωμεν τα υπό του Θεού χαρισθέντα ημίν. (Α’ Κορινθ. 2,12)

Αδελφοί, το πνεύμα αυτού του κόσμου είναι το πνεύμα της υπερηφάνειας και της σκληρότητας, ενώ το Πνεύμα του Θεού είναι το Πνεύμα της πραότητας και της ευγένειας. Ο Απόστολος του Θεού βεβαιώνει πώς όσοι ακολουθούν τον Χριστό δεν έλαβαν το πνεύμα του κόσμου τούτου, αλλά το Πνεύμα το εκ του Θεού, πού εκχέεται από τον Θεό Πατέρα, ως άρωμα ανθέων ηδύπνοο, ως ευωδία ευωχίας, καθιστώντας την ρωμαλέα, φωτεινή, ειρηνική, ευγνώμονα και χαρίεσσα.

Ένταξη Σκοπίων στην Ε.Ε.: Η περήφανη στάση της Βουλγαρίας και ο ενδοτισμός της Ελλάδας


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Με την επικύρωση της επαίσχυντης και προδοτικής συμφωνίας των Πρεσπών από το Ελληνικό Κοινοβούλιο κατέστη εφικτή –ενάντια στην εκπεφρασμένη βούληση και θέληση της συντριπτικής πλειονότητας του κυρίαρχου ελληνικού λαού, όπως αυτή διατρανώθηκε στα μεγαλειώδη και μαζικά συλλαλητήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης– η παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας, της «μακεδονικής ιθαγένειας» και της «μακεδονικής γλώσσας» στο κρατικό μόρφωμα των Σκοπίων.

Η Ελληνική κυβέρνηση της «πρώτης φοράς Αριστερά», υπακούοντας στην ανάγκη εξυπηρέτησης των ευρύτερων νατοϊκών γεωπολιτικών σχεδιασμών, περιφρόνησε επιδεικτικά την πάνδημη πατριωτική βούληση των Ελλήνων πολιτών και συλλογικών φορέων (Ομοσπονδιών, Ενώσεων, Μητροπόλεων) που αξίωναν την απαγόρευση της χρήσης του ονόματος «Μακεδονία» από την κρατική οντότητα των Σκοπίων. Μόνο το 2018 υπολογίζεται ότι διοργανώθηκαν πάνω από 100 μικρά και μεγάλα συλλαλητήρια για την Μακεδονία σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Πίστευε ο Μωάμεθ στα δικαιώματα των γυναικών;


Mary Jo Sharp
ΠΙΣΤΕΥΕ Ο ΜΩΑΜΕΘ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ;

ΣΥΝΟΨΗ: Η θέση της γυναίκας στο Ισλάμ αποτελεί εδώ και καιρό ένα καυτό θέμα, ακόμη περισσότερο λόγω της προσοχής που έχει λάβει το Ισλάμ στον Τύπο πρόσφατα. Ακόμη και με όλη αυτή τη δημοσιότητα, η πραγματική θεολογική διδασκαλία για τις γυναίκες σπάνια έχει αντιμετωπιστεί. Υπάρχουν προβληματικά αποσπάσματα σχετικά με τις γυναίκες στο Κοράνι και στις συλλογές των χαντίθ που έχουν δεχτεί ελάχιστη κριτική στη δημόσια σφαίρα. Το 2010, συζήτησα με μια μουσουλμάνα σε ένα τζαμί στο Τορόντο του Οντάριο, όπου έφερα στο φως πολλά από τα δύσκολα και υποτιμητικά αποσπάσματα για τις γυναίκες στο Κοράνι και υπερασπίστηκα το υψηλό επίπεδο σεβασμού για τις γυναίκες στη Βίβλο. Το Ισλάμ διδάσκει ότι οι άνδρες δημιουργήθηκαν ανώτεροι από τις γυναίκες, γι’ αυτό πρέπει να τις πειθαρχούν. Οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία στην κόλαση, εν μέρει λόγω της ανεπάρκειας της νοημοσύνης τους. Οι σύζυγοι πρέπει να ικανοποιούν τις σεξουαλικές επιθυμίες του συζύγου τους όποτε και όπως αυτός επιλέξει, αλλιώς δυσαρεστούν τον Αλλάχ και είναι καταραμένες από τους αγγέλους.

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: Πνευματικές Συμβουλές

Ὅποιος γνωρίζει τήν ἀρρώστια του βρίσκεται στήν ἀρχή τῆς ταπεινώσεως. Ὁ Θεός ὑποφέρει ὅλες τίς ἀσθένειες τῶν ἀνθρώπων. Δέν ὑποφέρει ὅμως ἐκεῖνον πού γογγύζει. Αὐτός πού εὐχαριστεῖ πάντοτε τόν Θεό γιά τ’ ἀγαθά καί τίς εὐεργεσίες πού τοῦ χαρίζει, δέχεται τίς εὐλογίες τοῦ Θεοῦ καί στήν καρδιά του κατοικεῖ ἡ χάρη Του.

Ὅποιος ὑπερηφανεύεται, παραχωρεῖ ὁ Θεός καί πέφτει στή βλασφημία. Ὅποιος κομπάζει γιά τίς ἀρετές του, πάλι κατά παραχωρήση Θεοῦ πέφτει στήν πορνεία. Ὁ ἐγωιστής μπορεῖ νά πέσει σέ πολλές ἀκόμη σκοτεινές παγίδες τοῦ πονηροῦ.

Αὐτός πού δέν θυμᾶται καί δέν σκέφτεται τόν Θεό, κρατάει μίσος κατά τοῦ πλησίον. Ἀντίθετα ὅποιος θυμᾶται τόν Θεό, δέν μνησικακεῖ καί ἀγαπάει κάθε ἄνθρωπο. Ὅποιος βοηθάει τόν ἀδικούμενο ἔχει σύμμαχο τόν Θεό. Ὅποιος βοηθάει τόν πλησίον, τόν βοηθάει ὁ Θεός. Ὅποιον κατηγορεῖ τόν ἀδελφό του, τόν ἀποστρέφεται ὁ Θεός. Ἐκεῖνος πού ἐλεεῖ τόν ἀδελφό του κρυφά, δείχνει φανερά στόν Θεό τή δύναμη τῆς ἀγάπης του. Αὐτός πού κάνει παρατηρήσεις στόν ἀδελφό του μπροστά σε ἄλλους, πραγματικά τόν ἐξουθενώνει καί τόν ἐμπαίζει.

Η Σύλληψις του τιμίου Προφήτου Προδρόμου και Bαπτιστού Iωάννου (23 Σεπτεμβρίου)

Tω αυτώ μηνί KΓ΄, η Σύλληψις του τιμίου Προφήτου 
Προδρόμου και Bαπτιστού Iωάννου

Aνδρί προφήτη χρησμός εξ Aρχαγγέλου,
Tεκείν Προφήτην, και προφήτου τι πλέον.
Eικάδι τη τριτάτη γαστήρ λάβε Πρόδρομον είσω.


Ο ευαγγελισμός του Προφήτου Ζαχαρίου.
Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Όταν ο Kύριος ημών, και Θεός, ο του Πατρός μονογενής Yιός και Λόγος, έμελλε να καταβή από τους Oυρανούς, και να συλληφθή ασπόρως και παραδόξως εις την παρθενικήν κοιλίαν της παναμώμου αυτού Mητρός, ηθέλησε να προβεβαιώση την εν τη Παρθένω εδικήν του άσπορον σύλληψιν, με άλλο θαύμα παράδοξον. Tούτου χάριν προτίτερα από μήνας έξ της εδικής του συλλήψεως, εμήνυσε διά του Aρχαγγέλου Γαβριήλ εις τον προφήτην και αρχιερέα Ζαχαρίαν, όστις ευρίσκετο τότε εις τον Nαόν και εθυμία, και υπέρ του λαού επροσεύχετο1, εμήνυσε λέγω εις αυτόν την παράδοξον σύλληψιν του εδικού του Προδρόμου. H οποία έμελλε διά να γένη εν τη κοιλία της στείρας και γηραλέας γυναικός του της Eλισάβετ, την οποίαν σύλληψιν εορτάζομεν σήμερον. O δε Ζαχαρίας, επειδή δεν επίστευσεν εις την παρ’ ελπίδα ταύτην αγγελίαν του Aρχαγγέλου Γαβριήλ, διά τούτο κατεδικάσθη με την αφωνίαν και σιωπήν, έως οπού να ιδή διά των έργων γενόμενον το αρχαγγελικόν μήνυμα2.

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025

Έγινα Ορθόδοξος γιατί δεν είχα ομπρέλα!

Είναι θαυμαστός ο τρόπος με τον οποίο ο Κύριος εμφανίζεται σε όλους τους ανθρώπους καθημερινά και προσκαλεί τον καθένα ξεχωριστά να Τον ακολουθήσει. Πόσοι από εμάς έχουμε ποτέ φαντασθεί τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να παρουσιασθεί ο Κύριος σε ανθρώπους του «Δυτικού» κόσμου και να τους καλέσει να ακολουθήσουν το θέλημά Του μέσα στην Oρθόδοξη Εκκλησία;

Πόσοι από εμάς προσευχόμαστε για τους ανθρώπους που καθημερινά γνωρίζουν την Oρθοδοξία και αποφασίζουν όχι μόνο να βαπτιστούν αλλά να γίνουν και Λειτουργοί του Oνόματος του Κυρίου;

Στις λίγες γραμμές που ακολουθούν παρουσιάζονται σκέψεις και μαρτυρίες από την επικοινωνία με Βρετανούς Oρθοδόξους για τον τρόπο με τον οποίο γνώρισαν την Oρθοδοξία.

Προσωπικές μαρτυρίες από την Oρθοδοξία στη Δύση

Πολύ σοφά ακούσαμε να συμβουλεύει ένας φίλος πως οι σπουδές στο εξωτερικό δεν μπορεί να είναι μόνο ακαδημαϊκής αλλά και πνευματικής προκοπής. Πράγματι, αυτό που τράβηξε την προσοχή μας, περισσότερο από κάθε άλλη εμπειρία στην πόλη που βρεθήκαμε ήταν η παρουσία της Oρθόδοξης Εκκλησίας και μάλιστα αγγλόφωνης, με Βρετανούς ιερείς και πιστούς.

Τα παρατράγουδα στη βιομηχανία της «γονιμότητας»


"Η προσβολή των παιδιών και των γυναικών από τη βιομηχανία της εξωσωματικής

Από το Them Before Us

Πολλές είναι οι απάτες της βιομηχανίας γονιμότητας, πέρα από την απώλεια, το θάνατο των ανεπιθύμητων και εγκαταλειμμένων εμβρύων. Τέτοιες είναι η γονιμοποίηση ωαρίων χωρίς συγκατάθεση και η εξαπάτηση σχετικά με την γενετική προέλευση ενός παιδιού. Άλλες είναι η ανάθεση παιδιών σε άτομα με ποινικό μητρώο ή παιδόφιλους. Κάποιοι γιατροί χρησιμοποίησαν χωρίς να το δηλώσουν δικό τους σπέρμα λέγοντας στις γυναίκες ότι προέρχεται από άλλον, κλινικές λένε ψέματα για το ποιου το γενετικό υλικό έχει χρησιμοποιηθεί, εργαστήρια αναμειγνύουν έμβρυα και εμφυτεύουν λάθος παιδί στη μήτρα της γυναίκας και στη συνέχεια προσπαθούν να «τα μπαλώσουν» με χαρτιά και ωραία λόγια. Σε κάθε περίπτωση, το κύριο θύμα δεν είναι ο ενήλικας που χρησιμοποίησε την τεχνολογία της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, αλλά το παιδί που δημιουργείται. Αυτό το πλάσμα του Θεού, που αποκόπτεται εξαρχής προγραμματισμένα από τη μητέρα ή τον πατέρα του και προορίζεται να ζήσει από το ξεκίνημά του μια περιπέτεια γεμάτη ψέματα.

Αν όλα αυτά ακούγονται αυστηρά, τα παραδείγματα τα κάνουν απλούστερα.

Ντιέλα: Η υπουργός ΑΙ που παρουσίασε η Αλβανία δείχνει την αυγή του ολοκληρωτικού τεχνοφασισμού


Η Αλβανία μας καλωσορίζει στην εποχή της «πολιτευόμενης» τεχνητής νοημοσύνης, που έρχεται να οδηγήσει στην πλήρη διάλυση των δημοκρατιών

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Μέχρι τα πρόσφατα χρόνια της δημοκρατίας, το ανώτερο σκαλοπάτι διαφθοράς για έναν φαύλο κυβερνήτη ήταν να μοιράζεται τα αθέμιτα κέρδη του με τη συναίνεση και τη συνέργεια των υπουργών του, των βουλευτών του και όλης της κατώτερης πυραμίδας του κομματικού μηχανισμού του.

Μέχρι που η πρόοδος της τεχνολογίας έφερε μια νέα, ανέλπιστη αναβάθμιση στα περιθώρια διεφθαρμένης διοίκησης. Η οποία σταδιακά θα επιτρέπει στον κυβερνήτη να περιορίζει στο μίνιμουμ τους συνεταίρους στις κομπίνες του και άρα να μεγιστοποιεί τα παράνομα οφέλη του.

Καλώς ήρθατε στην εποχή της «πολιτευόμενης» τεχνητής νοημοσύνης, την πολιτική γη της επαγγελίας για τις δυνάμεις του τεχνοφασισμού. Η είδηση από την… πρωτοπόρο Αλβανία έδειξε ότι ο απώτερος προορισμός του AI είναι να ανελιχθεί βήμα – βήμα προς την κορυφή της εξουσίας.

Άγιος Παΐσιος: “Προσευχηθείτε με υπομονή και ο Θεός θα μιλήσει”


«Όταν ο άνθρωπος προσεύχεται με πίστη, υποχρεώνει τον Θεό κατά κάποιο τρόπο για την πίστη του αυτή να του εκπληρώσει το αίτημά του»

– Γέροντα, μένει ψυχρή η καρδιά μου στην προσευχή.

Είναι γιατί ο νους δεν δίνει τηλεγράφημα στην καρδιά. Ύστερα στην προσευχή χρειάζεται να εργασθεί κανείς· δεν μπορεί από την μια στιγμή στην άλλη να φθάσει σε κατάσταση, ώστε να μη φεύγει καθόλου ο νους του. Θέλει υπομονή. Βλέπεις, άλλος χτυπάει την πόρτα, ξαναχτυπάει, περιμένει, και μετά ανοίγει η πόρτα. Εσύ θες να χτυπήσεις μια και να μπεις μέσα. Δεν γίνεται έτσι.

Στην προσευχή χρειάζεται επιμονή. «Και παρεβιάσαντο αυτον» (Λουκ. 24, 25), λέει το Ευαγγέλιο για τους δύο Μαθητές που συνάντησαν τον Χριστό στον δρόμο προς Εμμαούς. Έμεινε ο Χριστός μαζί τους, γιατί είχαν μια συγγένεια με τον Χριστό και το δικαιούνταν. Είχαν ταπείνωση, απλότητα, καλοσύνη, θάρρος με την καλή έννοια, όλες τις προϋποθέσεις, γι’ αυτό και ο Χριστός έμεινε μαζί τους.

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025

Μνήμη του Aγίου Iερομάρτυρος Φωκά του Θαυματουργού, του εν λουτρώ σφοδρώς πυρωθέντι τελειωθέντος (22 Σεπτεμβρίου)

Φωκά το λουτρόν σμήγματος παντός δίχα,
Λουτρόν γαρ ην αγώνος, ου καθαρσίου.

Eικάδι δευτερίη λοετρόν πέφνεν ένδοθι Φωκάν.Μαρτύριο Αγίου Ιερομάρτυρος Φωκά. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος εγένετο υιός Παμφίλου και Mαρίας, καταγόμενος εκ πόλεως Σινώπης, αρχαίας και περιφανούς ούσης κατά την Mαύρην Θάλασσαν. Eυθύς δε από τα απαλά του ονύχια ηξιώθη να λάβη την χάριν του Aγίου Πνεύματος, και να ενεργή παράδοξα θαύματα. Έπειτα δε έγινε και Eπίσκοπος, και πολλούς απίστους επίστρεψεν εις το φως της θεογνωσίας. Tόσον με τα θεία του λόγια, όσον και με τα υπερφυσικά του τεράστια. Πάντοτε δε εδίδασκε και εθαυματούργει έως εσχάτης του αναπνοής. Aπεκαλύφθη δε εις αυτόν το μαρτυρικόν τέλος οπού έμελλε να λάβη με τοιούτον σημείον παράδοξον. Mία περιστερά ελθούσα, εκάθισεν επάνω της κεφαλής του. Kαι βαλούσα εις αυτήν στέφανον, ωμίλησε με ανθρωπίνην φωνήν και είπε. Ποτήριον εκεράσθη εις εσέ, και πρέπει να το πίης. Kαι τη αληθεία το τοιούτον ποτήριον του μαρτυρίου ηξιώθη να πίη ο αοίδιμος επί της βασιλείας του Tραϊανού, εν έτει ρα΄ [101].