Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 7.9.25 [ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ (Γα 6,11-18)]

 

Από τον κ. Δημήτριο Ρίζο *

«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

Κυριακὴ πρὸ τῆς Ὑψώσεως σήμερα. Δὲν κουράζομαι νὰ κάνω ἐπαναλήψεις γιὰ μερικὰ θέματα. Διότι νομίζω πὼς πρέπει καὶ ζητήματα τυπικῶν διατάξεων νὰ ἀκούγωνται, ὥστε οἱ πιστοὶ νὰ γνωρίζωμε τὶ γίνεται καὶ τὶ λέγεται στὴν λατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἔτσι ἂς εἶναι γνωστὸ ὅτι τρεῖς μεγάλες ἑορτὲς περικλείονται σὲ Κυριακὲς πρὸ καὶ μετὰ τὴν ἑορτή, τὰ Χριστούγεννα, τὰ Φῶτα καὶ ἡ Ὕψωσις τοῦ Σταυροῦ. Μὲ τὸν τρόπο αὐτό ἐπιμυκήνεται ἡ ἑορτὴ μὲ ἐπίκαιρη ὑμνολογία, ἀλλὰ καὶ τὰ σχετικὰ μὲ τὴν ἑορτὴ ἀποστολικὰ καὶ εὐαγγελικὰ ἀναγνώσματα πληθύνονται. Γι’ αὐτὸ καὶ σήμερα, ποὺ εἶναι Κυριακὴ πρὸς τὴς Ὑψώσεως, ἡ ἀποστολικὴ περικοπὴ ποὺ ἀκούσαμε εἶναι ἀπὸ τὴν πρὸς Γαλάτας ἐπιστολὴ τοῦ Παύλου. Καὶ βεβαίως γίνεται λόγος γιὰ τὸν Σταυρὸ τοῦ Κυρίου μας. 

Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής. Πανήγυρις προς τιμήν της Παναγίας Θεραπεύουσας 7-8 Σεπτεμβρίου.


Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής.

Πανήγυρις προς τιμήν της Παναγίας Θεραπεύουσας 7 -8 Σεπτεμβρίου.

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00μ.μ 
  • Πανηγυρικός εσπερινός μετ' αρτοκλασίας και λιτανεία της ιεράς εικόνος με την συμμετοχή της φιλαρμονικής μπάντας του Δήμου Φλώρινας.
(Θα ακολουθήσει παραδοσιακό γλέντι με το μουσικό συγκρότημα Ρυθμός και Μελωδία και την εμφάνιση χορευτικών συγκροτημάτων στην πλατεία του χωριού.)

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου και ώρα 07:30-10:00π.μ 
  • Όρθρος - Θεία Λειτουργία μετ' αρτοκλασίας και θείου κηρύγματος.
Σας περιμένουμε όλους με εν Χριστώ αγάπη!

Μετά τιμής:
Το Εκκλησιαστικό συμβούλιο 
του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Δροσοπηγής.

Κυριακή 7/8 και ώρα 18:00μ.μ θα υπάρχει δωρεάν μετακίνηση από το νέο πάρκο Φλώρινας προς την Δροσοπηγή. Κρατήσεις θέσεων στο 23850-44080. Προσφορά του Gaiganis Travel.

Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού- Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ [:Ιω.3,13-17]


[Υπομνηματισμός των εδαφίων Ιω.3,13-21]

«Εἰ τὰ ἐπίγεια εἶπον ὑμῖν καὶ οὐ πιστεύετε, πῶς ἐὰν εἴπω ὑμῖν τὰ ἐπουράνια πιστεύσετε; καὶ οὐδεὶς ἀναβέβηκεν εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁ ὢν ἐν τῷ οὐρανῷ (:εάν σας είπα διδασκαλίες και αλήθειες θείες, οι οποίες όμως σχετίζονται με όσα συμβαίνουν πάνω στη γη και οι πιστοί αποκτούν εμπειρία γι' αυτά στην επίγεια ζωή τους και είναι επομένως εύκολο να τις εννοήσετε και όμως δεν τις πιστεύετε, πώς, εάν σας πω υψηλές αλήθειες, που αναφέρονται στον επουράνιο κόσμο, θα τις παραδεχτείτε και θα τις πιστέψετε; Κι όμως, μόνο από Εμένα θα μάθετε τα επουράνια αυτά μυστήρια· διότι κανείς δεν ανέβηκε στον ουρανό, για να μάθει εκεί και να διδάξει σε σας αυτές τις αλήθειες, παρά μόνο Αυτός που κατέβηκε από τον ουρανό και έγινε με την ενανθρώπησή Του υιός του ανθρώπου και ο Οποίος εξακολουθεί, όσο χρόνο ζει στη γη, να είναι και στον ουρανό ως Θεός πανταχού παρών)»[Ιω.3,12-13· ερμηνευτική απόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα].

Κυριακή προ της Υψώσεως (Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom (†))


Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἰοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Στή σημερινή περικοπή τοῦ Ευαγγελίου, λέμε ὅτι ο Θεός δὲν ἔστειλε τὸν μονογενῆ Του Υἱὸ στὸν κόσμο γιὰ νὰ κρίνει τὸν κόσμο, ἀλλά γιὰ νὰ σώσει τὸν κόσμο. Ὁ Ζωντανὸς Θεός γίνεται ἡ ἀλήθεια τοῦ ζῶντος ἀνθρώπου, μοιράζεται μαζί του ὅλη τὴν ἀνθρώπινη μοίρα, τὴν κατάσταση τοῦ δημιουργήματος ἑνός πεπτωκότος κόσμου, ὅλα τά δεινά, περιλαμβάνοντας καὶ τὴν τραγωδία τοῦ θανάτου, πού περιέχει καὶ τὴν τραγική ἀπώλεια τῆς συναίσθησης τῆς κοινωνίας μὲ τὸν Πατέρα: Θεέ μου, Θεέ μου, γιατί μὲ ἐγκατέλειπες; Καὶ σωζόμαστε, μὲ τὴν ζωή Του, καὶ τὸν θάνατό Του, και τὰ λόγια Του: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς, οὐ γὰρ οἴδασι τὶ ποιοῦσι» (Πατέρα, συγχώρησέ τους, δεν ξέρουν τὶ κάνουν). Ἀλλά αὐτά τὰ λόγια μπορεῖ νὰ ταιριάζουν καὶ σὲ μᾶς πού ξέρουμε, θα μπορούσαμε νὰ ξέρουμε – δὲν ἔχουμε ἀκούσει τὸ Εὐαγγέλιο; Ὁπότε δὲν ἔχουμε ἀκούσει τὶ ἔπαθε ὁ Χριστός, ἐξαιτίας τῆς ἁμαρτωλότητάς μας; Δὲν εἴμαστε λοιπόν γνῶστες ὅτι τὰ λόγια τοῦ Χριστοῦ ταιριάζουν σ’ ὅλους μας; – κι ὄμως ὑπάρχει μιὰ διαφορά.

Τὸ ΕΔΔΑ ἀπέρριψε προσφυγὴ γιὰ τὴ θρησκευτικὴ λατρεία κατὰ τὴν περίοδο τοῦ COVID



Μὲ ἀπόφαση ποὺ δημοσιεύτηκε στὶς 4 Σεπτεμβρίου 2025 τὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου (ΕΔΔΑ) στὸ Στρασβοῦργο ἀπέρριψε μιὰ προσφυγὴ ποὺ ἀφοροῦσε στὸ δικαίωμα στὴν κοινὴ θρησκευτικὴ λατρεία κατὰ τὴν περίοδο τῆς ὑγειονομικῆς κρίσης τοῦ κορωνοϊοῦ.

Τὴν προσφυγὴ εἶχε καταθέσει στὶς 24 Φεβρουαρίου 2021 ὁ Σλοβάκος πολιτικὸς Ján Figel, ὁ ὁποῖος ἦταν στὸ παρελθὸν (2004-2009) ἀξιωματοῦχος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς, διετέλεσε Ὑπουργὸς Μεταφορῶν τῆς Σλοβακίας (2010-2012) ἐνῷ ἀπὸ τὸ 2016 ἕως τὸ 2019 ἦταν εἰδικὸς ἀπεσταλμένος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς γιὰ τὴν προώθηση τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας ἐκτὸς τῆς ΕΕ.

Τὸ Δικαστήριο στὴν ἐν λόγῳ ὑπόθεση δὲν θὰ ἀποφάνθηκε ἐπὶ τῆς οὐσίας τῆς προσφυγῆς τοῦ Figel, διότι κατὰ τὴν κρίση του δὲν ἦταν ἐπαρκῶς... σαφὲς κατὰ πόσον ὁ ἴδιος ἐπηρεάστηκε δυσμενῶς ἀπὸ τὰ μέτρα ποὺ ἔλαβε ἡ σλοβακικὴ κυβέρνηση καί, ὡς ἐκ τούτου, δὲν μποροῦσε νὰ θεωρηθεῖ ὡς θῦμα (ἄρθρο 34 τῆς Εὐρωπαϊκῆς Σύμβασης Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου).

Άγιος Ιερομάρτυς Χρυσόστομος, Μητροπολίτης Σμύρνης (+27 Αυγούστου 1922, η μνήμη του τιμάται την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού)


Η μνήμη του Αγίου τιμάται την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

Τη αυτή ημέρα μνήμη του Αγίου ιερομάρτυρος Χρυσοστόμου του νέου, επισκόπου Σμύρνης, μαρτυρήσαντος αυτόθι υπέρ πίστεως και πατρίδος, εν έτει 1922.

Ο νέος ούτος της Εκκλησίας ιερομάρτυς εγεννήθη εν Τριγλία της Βιθυνίας (τη 6η Ιανουαρίου του έτους 1868) εκ γονέων ευσεβών, Νικολάου και Καλλιόπης Καλαφάτη (σ.σ. άλλες πηγές αναφέρουν ως έτος γεννήσεως τό 1867). Tην ημέραν των Θεοφανίων του 1868 η μητέρα του τον αφιέρωσε στην Παναγία, όταν επισκέφθηκε την Τρίγλια ο Μητροπολίτης της Προύσας. Εν τη Θεολογική δε Σχολή της Χάλκης σπουδάσας και ανδρωθείς εχειροτονήθη διάκονος και πρεσβύτερος, ενωρίτατα, προαχθείς εις πρωτοσύγκελλον της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, επί πατριαρχίας του Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντίνου Ε. Διατελέσας δ’ ακολούθως Μητροπολίτης Δράμας, Φιλίππων και Ζιχνών επί οκταετίαν (1902-1910), εξωρίσθη δις διά την εθνικήν αυτού δράσιν και τους υπέρ πίστεως αγώνας του. Εις τους τεταραγμένους δ’ εκείνους καιρούς η δυναμικότης του ιερού ανδρός εγίνετο κάρφος εις τους οφθαλμούς των εχθρών του Γένους. Kαι ο εμψυχωτής του χειμαζομένου και αγωνιζομένου λαού εθεωρείτο αποδιοπομπαίος. Πιεζόμενον δε το Πατριαρχείον μετεκίνησεν αυτόν εκ της εξεγηγερμένης Μακεδονίας, ίνα ευρέθη εκτός αμέσου επιβολής, ανέθεσε δ’ εις αυτόν την διαποίμανσιν της περιφανούς Μητροπόλεως Σμύρνης.

Ανάμνηση του εν Χώναις θαύματος του Αρχαγγέλου Μιχαήλ (6 Σεπτεμβρίου)


Τῶν οὐρανίων στρατιῶν Ἀρχιστράτηγε, δυσωποῦμέν σε ἀεὶ ἡμεῖς οἱ ἀνάξιοι, ἵνα ταῖς σαῖς δεήσεσι τειχίσης ἡμᾶς, σκέπη τῶν πτερύγων, τῆς ἀῢλου σου δόξης, φρουρῶν ἡμᾶς προσπίπτοντας, ἐκτενῶς καὶ βοῶντας· Ἐκ τῶν κινδύνων λύτρωσαι ἡμᾶς, ὡς ταξιάρχης τῶν ἄνω Δυνάμεων.

Ανάμνηση του εν Χώναις θαύματος του Αρχαγγέλου Μιχαήλ εορτάζει σήμερα η Εκκλησία και τιμά τη μνήμη των Μαρτύρων Ανδρέου, Ανδρονίκου του στρατιώτου, Ανδροπελαγίας και Θέκλης.

Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης διερχόμενος τη Φρυγία, προφήτευσε ότι εκεί θα αναβλύσει αγίασμα προς τιμή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Και πράγματι, ω του θαύματος! ανάβλυσε, για την πνευματική παρηγορία των ανθρώπων.

Αν μια φορά ο Κύριος μας αγγίξει…


Γράφει ο π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)

Μια φορά να δεις τον Χριστό, μια φορά να βάλει το χέρι του πάνω στο κεφάλι σου, μια φορά να έχεις μια κοινωνία, επικοινωνία μαζί του τέτοια, που να ανοίξεις την καρδιά σου και να πεις έναν λόγο, και να τον ακούσει ο Κύριος και να δείξει ότι ανταποκρίνεται και να έχεις αυτή την κοινωνία… Μια φορά να γίνει αυτό· μια φορά να πάρεις αληθινά, σωστά το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, μια φορά να σε αγγίξει η χάρη του Θεού, θα γίνεις άγιος. Άγιος! Και όλα αυτά τα γήινα, όλα αυτά τα δικά μας πνευματικά πράγματα που δεν είναι ο Χριστός, όλο αυτό το «καλό» δικό μας κατεστημένο, το πνευματικό μας κατεστημένο, όλα αυτά θα εξαφανιστούν σαν σκιά, σαν να είναι καπνός, αν μια φορά ο Κύριος μας αγγίξει.

Αν περάσουμε όλη μέρα πανικόβλητοι, λέγοντας: «Ουάου, έρχεται πόλεμος, έρχεται το τέλος του κόσμου», τι θα κάνουμε;


«Αν περάσουμε όλη μέρα πανικόβλητοι, λέγοντας: «Ουάου, έρχεται πόλεμος, έρχεται το τέλος του κόσμου», τι θα κάνουμε; Μπαίνοντας σε κατάσταση πανικού και φοβούμενοι συνεχώς, ο άνθρωπος δεν έχει πια ειρήνη, δεν έχει πια χαρά. Αλλά εσείς λέτε:

«Ό,τι και να γίνει, ας πάμε πιο γρήγορα στον Χριστό! Δόξα σε Σένα, Κύριε, μου έδωσες ηρεμία και γαλήνη σήμερα, έβαλες ένα κομμάτι ψωμί στο τραπέζι. Αν υπάρχει ακόμα υπερβολή, θα πάω στους γείτονές μου. Δόξα σε Σένα, Κύριε, και για σήμερα!»

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025

Γέροντας Φιλόθεος Ηγούμενος Ι. Μ. Καρακάλου Αγίου Όρους, για την Ψηφιακή Κάρτα και τον Προσωπικό Αριθμό

 

Ὅλα φαίνονται ὅτι εἶναι καταστρωμένα. Ἀπ᾿ ἔξω. Βιάζουν ἐδῶ τὴν κυβέρνηση νὰ ἐφαρμόσουν αὐτὰ στὸν ἑλληνικὸ λαό, κυρίως, ποὺ εἶναι ὀρθόδοξος. Εἶναι ὁλοφάνερο αὐτό. Καὶ πᾶνε τώρα νὰ μαντρώσουν τὸν λαό μας, νὰ τὸν φακελώσουν καὶ νὰ ἔρθουν κι ἄλλα μέτρα μετά. Ὅλα αὐτά, νὰ ἐκτελοῦνται ἠλεκτρονικά. Νὰ μᾶς δέσουν τὰ χέρια. Εἶναι ἡ μεγαλύτερη, ἡ φρικτότερη δικτατορία ποὺ εἶδε ὁ κόσμος ποτέ. Πάει ἡ ἐλευθερία μας. Δὲν βλέπετε; Δὲν τὸ ἀφήνουνε προαιρετικὸ ἀλλὰ πᾶνε ἐκεῖ διὰ τῆς βίας, μὲ τὸν τρόπο, τὸν ὕπουλο καὶ καταφέρνουνε μὲ τὴ συναίνεση τῆς Ἐκκλησίας. Αὐτὰ γίνονται καὶ πᾶνε τὸν λαό μας νὰ τὸν αἰχμαλωτίσουνε. Κυρίως τὸν ἑλληνικὸ λαό. Ἐνῶ ἡ Εὐρώπη δὲν βιάζει τόσο πολύ. Εἶναι τῆς Ἀμερικῆς αὐτὰ ποὺ εἶναι ἐκεῖ ὁ σιωνισμὸς κι αὐτὸς ὁ ἀριθμὸς εἶναι τοῦ ἀντιχρίστου.

Τί προκαλεί στα παιδιά ένα διαζύγιο;


Το διαζύγιο αντικαθιστά τη σταθερότητα με το απρόβλεπτο και δίνει προτεραιότητα στην αυτονομία των ενηλίκων εις βάρος της αίσθησης ασφάλειας και της ευημερίας των παιδιών.

Από τον Josh Wood για το Them Before Us

Πρόσφατα, στις ΗΠΑ έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα μελέτης που αφορούσε 5 εκατομμύρια παιδιά διαζευγμένων γονέων, τα οποία παρακολουθούνταν επί 30 χρόνια και τα δεδομένα τους καταγράφονταν. Τα αποτελέσματα της μελέτης στέλνουν ένα εκκωφαντικό μήνυμα προς τους γονείς και τους υπεύθυνους χάραξης οικογενειακής πολιτικής.

Το διαζύγιο μας έχει από καιρό πουληθεί ως το «δικαίωμα» ενός ενήλικα στην ευτυχία, μια προσωπική ελευθερία την οποία τα παιδιά πρέπει απλώς να αποδεχτούν.

Οι καθησυχαστικοί μύθοι που μας έχουν ταΐσει είναι οι γνωστοί:
  • Αν η μαμά ή ο μπαμπάς είναι ευτυχισμένοι, και τα παιδιά θα είναι ευτυχισμένα.
  • Τα παιδιά είναι ανθεκτικά.
  • Διπλές διακοπές; Διπλά Χριστούγεννα; Ακούγεται σαν κάτι πραγματικά ωραίο!

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025

Τρεις συγκλονιστικές διδακτικές ιστορίες του Μακαριστού Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης Παύλου που αποκαλύπτουν τα πιο συχνά λάθη των γονέων

Δείτε τρεις συγκλονιστικές διδακτικές ιστορίες του Μακαριστού Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης Παύλου που αποκαλύπτουν τα πιο συχνά λάθη των γονέων.

Σε αυτό το βίντεο, μέσα από διδακτικές ιστορίες του Σισανίου και Σιατίστης Παύλου, θα δείτε τα λαθη που μπορούν να επηρεάσουν βαθιά την ψυχή των παιδιών σας.

Παρακολουθήστε μέχρι το τέλος…

πηγή: https://simeiakairwn.gr/

Ο Προφήτης Ζαχαρίας, ο πατέρας του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου (5 Σεπτεμβρίου)

Ο προφήτης Ζαχαρίας κατήγετο από τον οίκο του αρχιερέως Αβιά, απογόνου του Ααρών, και ζούσε στα Ιεροσόλυμα με την γυναίκα του Ελισάβετ, απόγονο και αυτή του Ααρών. Και οι δύο επολιτεύοντο σύμφωνα με τις θείες εντολές, ήσαν δέ δίκαιοι και άμεμπτοι ενώπιον του Θεού. Είχαν μείνει όμως άτεκνοι και η ηλικία τους είχε περάσει.

Την ημέρα της μεγάλης εορτής του Εξιλασμού, όταν ο Ζαχαρίας εισήλθε μόνος ως εφημερεύων αρχιερεύς στον ναό για να προσφέρη θυμίαμα, παρουσιάσθηκε στα δεξιά του θυσιαστηρίου του ο αρχάγγελος Γαβριήλ. Εξαστράπτοντας από θείο φως τού ευαγγελίσθηκε ότι ο Θεός εισήκουσε τις προσευχές του και θα του δώση στα γηρατειά υιό, ο οποίος θα ονομασθή Ιωάννης· πρόσθεσε δέ· «Και Πνεύματος Αγίου πλησθήσεται έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού, και αυτός προελεύσεται ενώπιον του Κυρίου ετοιμάσαι Κυρίω λαόν κατεσκευασμένον».

Ο Ζαχαρίας έκθαμβος από την οπτασία δυσπίστησε στο χαρμόσυνο μήνυμα και ο άγγελος τον ετιμώρησε με αφωνία ως την γέννησι και τα ονομαστήρια του Προδρόμου, για να τον διδάξη να μην αμφιβάλλη στις θείες επαγγελίες.

Σας ελέγχει η συνείδηση, επειδή κάνετε πολύ βιαστικά την προσευχή σας


Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου

Γιατί υπακούτε στον εχθρό;
Εκείνος είναι που σας παρακινεί: «Γρήγορα… πιο γρήγορα…». Η βιαστική προσευχή δεν έχει πνευματικό καρπό.

Βάλτε, λοιπόν, κανόνα στον εαυτό σας να μη βιάζεστε.

Να προσεύχεστε έτσι, ώστε ούτε μια λέξη να μην προφέρουν τα χείλη σας, που να μην την κατανοεί ο νους σας και να μην τη βιώνει η καρδιά σας. Πρέπει να ριχθείτε σ” αυτόν τον αγώνα με αποφασιστικότητα στρατιωτική.

Και όταν ο εχθρός σας ψιθυρίζει, «Κάνε τούτο ή εκείνο», εσείς να του αποκρίνεστε:

«Ξέρω τί θα κάνω. Δεν σε χρειάζομαι. Φύγε από δω!».

Την ψυχή την τρέφει μόνο η προσευχή.

Η δική σας προσευχή, όμως, είναι επιφανειακή, όχι ουσιαστική.

Γι' αυτό η ψυχή σας μένει ανικανοποίητη, πεινασμένη…

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Η προσβολή της μνήμης



Την 1/9/1821 πραγματοποιήθηκε το πρώτο ολοκαύτωμα ελληνικού νησιού από τους Οθωμανούς κατακτητές της πατρίδας μας. Η Σαμοθράκη πλήρωσε βαρύτατο τίμημα, αφού υπολογίζεται ότι τότε διασώθηκαν 33 οικογένειες μόνο. Σφαγιάστηκαν όλοι οι άνδρες και οι νέοι του μαρτυρικού νησιού και πωλήθηκαν ως σκλάβοι τα γυναικόπαιδα.

Είναι άγνωστη η σφαγή της Σαμοθράκης, η οποία αποτυπώθηκε με συγκλονιστικό τρόπο σε πίνακα του ζωγράφου Αυγούστου Βινσόν, που κοσμεί το Μουσείο του Λούβρου. Η αδιαφορία του ελληνικού κράτους για την ανάδειξη αυτού του τραγικού γεγονότος είναι έκδηλη, τόσο με τη θεσμική απαξίωση στις εκδηλώσεις τιμής και μνήμης που πραγματοποιούνται στο νησί όσο και με το μη χαρακτηρισμό του μαρτυρικό τόπο. Είναι χαρακτηριστική η άρνηση του υπουργείου Πολιτισμού να ενισχύσει την παραγωγή της ταινίας «5», του σκηνοθέτη Βασίλη Τσικάρα, που αναφέρεται στη σφαγή, και που τελικά πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με τη συνεισφορά τοπικών φορέων και προσώπων κυρίως από την περιοχή της Θράκης, αλλά και της ομογένειας.

ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ . . . ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ

 

 Γράφει ο κ.Δημήτριος Ρίζος

Από το περιοδικό "Μεγαλομάρτυρες", εκδ. Σεπτεμβρίου 2025. Δείτε όλο το τεύχος ΕΔΩ


«Εἶναι κατανοητὸ ἀπὸ ὅλους ὅτι τὸ Δημογραφικὸ ἀποτελεῖ τὸ μεγαλύτερο ζήτημα ποὺ ἔχει νὰ ἀντιμετωπίσει ὁ Ἑλληνισμὸς καὶ χρειάζεται νὰ ληφθοῦν ἄ-μεσα καὶ ἀποτελεσματικὰ μέτρα». Μὲ αὐτὴν τὴν ἀποστροφὴ δημοσιογραφικοῦ σημειώματος τοπικὴ ἐφημερίδα κρούει τὸν κώδωνα γιὰ τὸν ἀφανισμὸ τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Τὸ Δημογραφικὸ δὲν εἶναι ὑποθετικό, εἶναι ἐπικίνδυνα πραγματικό, καὶ πολὺ σύντομα, πάντως ὄχι στὸν ἑπόμενο αἰῶνα, οἱ Ἕλληνες στὴν Ἑλλάδα θὰ εἶναι εἶδος πρὸς ἀφανισμό, ἢ ἀφανισμένο. 

Καὶ ἡ ἐφημερίδα τονίζει τὴν ἀνάγκη νὰ ληφθοῦν μέτρα. Τὰ μέτρα λαμβάνονται ἀπὸ τὶς κυβερνήσεις. Τὰ μέτρα στὴν Ἑλλάδα ἤδη ἔχουν ληφθῆ! Νομιμοποιήθηκαν οἱ ἄγονοι γάμοι, ἡ συμβίωσις χωρὶς οἰκογενειακὲς ὑποχρεώ-σεις καὶ δεσμεύσεις, ἡ δολοφονία τῶν βρεφῶν καλύπτεται ἀπὸ τὸ ἀσφαλιστικὸ ταμεῖο, καὶ ἡ ἀντικατάστασις τῶν Ἑλλήνων χριστιανῶν, ὅπως δηλώθηκε καὶ ἀπὸ τὴν ἀπελθοῦσα πρόεδρο καὶ τὸν πρωθυπουργὸ, θὰ γίνη μὲ εἰσαγόμενους ἀπὸ παντὸς ἔθνους μετανάστες ἰνδουιστές, ἰσλαμιστές, βουδιστές, κ.λ. . 

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025

Εκκλησία, ίντριγκες και υποκρισία


Παναγιώτης Ασημακόπουλος Θεολόγος καθηγητής


Δεν υπάρχει ιστορική στιγμή του ανθρώπινου βίου, που να μην ασκούν τρομερή γοητεία η εξουσία, η θέση και το κύρος. Επομένως, δεν υπάρχει ιστορική στιγμή του ανθρώπινου βίου, που οι άνθρωποι να μην επιδιώκουν και να μην εξυπηρετούν τα παραπάνω.

Ούτε οι μαθητές του Χριστού δεν γλίτωσαν από αυτά, καθώς είναι γνωστό το περιστατικό, κατά το οποίο δύο εξ αυτών, με τη μεσολάβηση της μητέρας τους, ήθελαν να καθίσουν δεξιά κι αριστερά Του, παρεξηγώντας ότι ο Κύριος μοίραζε θέσεις εξουσίας και γοήτρου, όταν μιλούσε για τη Βασιλεία των Ουρανών.

«Ποτέ ξανά πια – 4 χρόνια από την υποχρεωτική αναστολή των υγειονομικών»


Αθήνα, 02/09/2025

«Ποτέ ξανά πια – 4 χρόνια από την υποχρεωτική αναστολή των υγειονομικών»

Συμπληρώνονται σήμερα 4 χρόνια από τότε που χιλιάδες υγειονομικοί οδηγήθηκαν σε αναστολή εργασίας, λόγω της άρνησής τους να υποβληθούν σε έναν υποχρεωτικό εμβολιασμό. Μία επιλογή της Πολιτείας που παραβίασε θεμελιώδη δικαιώματα, προσέβαλε την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και άφησε πίσω της βαθιές πληγές στην κοινωνία, την υγεία και την οικονομία.

Διεθνής Σύγκριση – Μια ελληνική «ιδιαιτερότητα»

Σε αντίθεση με την Ελλάδα, αρκετές χώρες δεν προχώρησαν σε ακραία περιοριστικά μέτρα ούτε σε τιμωρητικές αναστολές υγειονομικών.
- Ιαπωνία: Ο εμβολιασμός παρέμεινε εθελοντικός και στηρίχθηκε στην ενημερωμένη συναίνεση, με ρητή απαγόρευση διακρίσεων.
- Νορβηγία: Δεν επιβλήθηκε καμία υποχρεωτικότητα στους υγειονομικούς.
- ΗΠΑ (πολιτειακό επίπεδο): Πολιτείες όπως η Φλόριντα, το Τέξας και το Τενεσί θέσπισαν νόμους που προστάτευσαν τους εργαζόμενους από αναστολές και απολύσεις.
- Ελβετία, Τσεχία, Κύπρος, Βουλγαρία: Υιοθέτησαν ηπιότερη πολιτική, χωρίς να μετατρέψουν τον εμβολιασμό σε όρο επιβίωσης για τους εργαζόμενους στην υγεία.

Το βασικό πρόβλημα της υποχρεωτικότητας

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ


Πραγματοποιείται συγκέντρωση χρημάτων για την υποστήριξη ιεραποστολικού έργου στο Κονγκό από την Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Κίβου, μια περιοχή με αυξημένες ανάγκες .

Κάθε προσφορά είναι σημαντική.

Η κατάθεση χρημάτων μπορεί να πραγματοποιηθεί στους παρακάτω λογαριασμούς:

1) Εθνική Τράπεζα. Swift-Bic Τράπεζας: ETHNGRAA.

Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.

2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας: PIRBGRAA.

Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.

3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA

Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349

Όνομα Λογαριασμού: ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ ΜΠΟΥΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ.

Υ.Γ Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας και επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό).

Η επικίνδυνη θέση των χριστιανών στο Πακιστάν


Το Πακιστάν κατατάσσεται πλέον στην όγδοη θέση της λίστας World Watch List 2025 της οργάνωσης Open Doors για τις πιο δύσκολες χώρες όπου ζει κανείς ως χριστιανός.

Γράφει η Δήμητρα Στάικου

Όπως παρατηρούσε ο αρχαίος Έλληνας ιστορικός Θουκυδίδης, «οι ισχυροί φτάνουν όσο τους επιτρέπει η δύναμή τους, και οι αδύναμοι όσο τους επιτρέπει η αδυναμία τους». Στο Πακιστάν, οι αδύναμοι —η μικρή χριστιανική μειονότητα— παλεύουν κάτω από το βάρος της αδιάκοπης δίωξης και της νομικής ευαλωτότητας. Αποτελώντας μόλις το 1,6% του πληθυσμού, οι χριστιανοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια κοινωνία που κινείται ολοένα και περισσότερο προς τη θρησκευτική ομογενοποίηση. Το Πακιστάν κατατάσσεται πλέον στην όγδοη θέση της λίστας World Watch List 2025 της οργάνωσης Open Doors για τις πιο δύσκολες χώρες όπου ζει κανείς ως χριστιανός.

Στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας οἱ Ἁγιορεῖτες: Γέρων Διονύσιος τῆς Κολιτσοῦ καὶ Ἱερομόναχος Πετρώνιος Προδρομίτης!


Στὴν ἀναγραφὴ δύο Ἁγιορειτῶν Πατέρων στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας προέβη κατὰ τὴν τελευταία συνεδρίασή της ἡ Ἁγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Πρόκειται γιὰ τοὺς Γέροντες Διονύσιο τῆς Κολιτσοῦ, τοῦ Ἱεροῦ Κελλίου Ἁγίου Γεωργίου Κολιτσοὺς καὶ Πετρώνιο, Δικαῖο τῆς Ἱερᾶς Σκήτης Τιμίου Προδόμου, τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγίστης Λαύρας.

Ἡ μνήμη τοῦ Ὁσίου Διονυσίου Βατοπαιδινοῦ ὁρίστηκε νὰ τιμᾶται στὶς 11 Μαΐου ἑκάστου ἔτους καὶ τοῦ Ὁσίου Πετρωνίου στὶς 24 Φεβρουαρίου ἑκάστου ἔτους.

Ποιοί εἶναι οἱ νέοι Ὅσιοι τῆς Ἐκκλησίας
Ὅσιος Διονύσιος τῆς Κολιτσοῦ, Βατοπαιδινός

Ὁ Γέρων Διονύσιος τῆς Κολιτσοῦ, καταγόμενος ἀπὸ τὴν Ρουμανία, προσῆλθε στὸ Ἅγιο Ὅρος τὸ 1926. Ὁ μακαριστὸς Γέρων Διονύσιος ὑπῆρξε πνευματικὸς ὁδηγὸς ἐμπειρότατος. Ἡ ἀγκάλη του ἦταν ἀνοικτὴ καὶ χωροῦσε μέσα της κάθε... πιστό, κάθε ἐξομολογούμενο. Ἦταν ἡ ἀγκάλη τοῦ Θεοῦ Πατέρα ποὺ περιμένει τὴν ἐπιστροφὴ τοῦ ἀσώτου, γιὰ νὰ τὸν συγχωρήσει καὶ νὰ τοῦ φορέσει τὸ δακτυλίδι τῆς αἰωνιότητος.

Ποτέ δεν είναι αργά για ένα νέο ξεκίνημα…


Ὁ Γέροντας μοῦ μιλοῦσε, ὄχι γιά κάποια ἀποσπασματική καλή μας προσπάθεια, ἀλλὰ γιὰ ἕνα ἀποφασιστικό, ὁριστικὸ πέρασμα ἀπὸ τὴν παλιὰ ζωὴ τῆς ἁμαρτίας στὴν καινούργια ζωὴ τῆς ἁγιότητας, κατὰ τὴν ὁποία ἐμεῖς ζοῦμε ἐν Χριστῷ καὶ ὁ Χριστὸς ἐν ἡμῖν…

…καί γι’ αὐτό τό πέρασμα χρειαζόταν νά δώσουμε ὅλες μας τίς δυνάμεις.

Μιὰ φορὰ μὲ ρώτησε: ”Δὲ μοῦ λές, γιὰ νὰ σπουδάσει κανεὶς δικηγόρος, πόσα χρόνια χρειάζονται;”. Τοῦ ἀπάντησα. Μὲ ξαναρώτησε: “Γιὰ νὰ σπουδάσει χημικός, μηχανικός, γιατρός, πόσα χρόνια χρειάζονται;”

Τοῦ ἀπάντησα ἀναλόγως, ἀπορώντας γιὰ τὴ φύση τῶν ἐρωτήσεών του.

Κι ὁ Γέροντας κατέληξε: “Ἐμεῖς, γιὰ νὰ σπουδάσουμε, γιὰ νὰ μάθουμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ τὸ ἐφαρμόσουμε;”.

"ΑΓΑΠAΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤO...."


"Φυσικά και τον αγαπώ...", Θα απαντήσουμε οι περισσότεροι. Τον αγαπάμε όμως σωστά φίλοι μου;

Κάποιος μοναχός προσευχόταν στο κελλί του, όταν είδε μπροστά του να παρουσιάζεται σε όραμα η μορφή του Χριστού!!! Ο μοναχός παρατηρούσε το Θείο Πρόσωπο "εκστατικός"... 

Έμεινε εκεί ακίνητος για πολλή ώρα, ώσπου άκουσε το χτύπο του ρολογιού, που του θύμισε ότι έπρεπε να δώσει το καθιερωμένο συσσίτιο σε κάποιους φτωχούς που συντηρούσε το Μοναστήρι... Είχε μπροστά του το ΘΕΊΟ ΌΡΑΜΑ, αλλά η σκέψη του καθήκοντος ήταν τόσο δυνατή, που σηκώθηκε να κάνει τη διακονία του!!! 

Όταν ύστερα από μία περίπου ώρα ξαναγύρισε στο κελλί του, βρήκε τον Θείο Επισκέπτη στην ίδια θέση να τον περιμένει! Κοίταξε ο Χριστός τον μοναχό και με γλυκύτητα του είπε: 

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ: Σημείον αντιλεγόμενον ο Προσωπικός Αριθμός

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Ἐν Κυθήροις τῇ 29ῃ Αὐγούστου 2025

Σημεῖον ἀντιλεγόμενον ὁ Προσωπικός Ἀριθμός (Π.Α.)

Ἄλλοι δέχονται τόν Προσωπικό Ἀριθμό (Π.Α.), μετά τήν δήλωσι τῶν Κυβερνητικῶν Παραγόντων ὅτι τό ζήτημα εἶναι ἁπλό: οἱ τρεῖς ἀριθμοί, πού ἀφοροῦν τίς δοσοληψίες μας, θά γίνουν ἕνας (ὁ Π.Α.). Ἄλλοι, ὅμως, βασιζόμενοι σέ στοιχεῖα τῶν Ὑπηρεσιῶν Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης καί σέ δηλώσεις εἰδικῶν καί εἰδημόνων Ἐπιστημόνων, οἱ ὁποῖοι δέν ἐναρμονίζονται μέ τό κρατοῦν Σύστημα, ἔχουν σοβαρές ἐπιφυλάξεις προσεγγίζοντας τό φλέγον αὐτό ζήτημα καί ἐρευνώντας το στίς θεολογικές, νομοκανονικές, κοινωνικές καί κυρίως στίς πνευματικές διαστάσεις του.

Τοιουτοτρόπως ὁ Π.Α. κατέστη σημεῖον ἀντιλεγόμενον. Τό πρόβλημα αὐτό διογκώνεται καί προκαλεῖ ἀγωνίες, ἀνησυχίες καί ἀβεβαιότητες ἀπό τή στιγμή πού οἱ ἡγήτορες τοῦ Ἔθνους μας ἐπιχειροῦν νά καταστήσουν ὑποχρεωτικό γιά ὅλους τόν Π.Α., γεγονός πού δέν συμβαίνει στίς ὑπόλοιπες Χῶρες τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης.

Μέχρι προχθές ἦταν ἀποφασισμένο νά ἀρχίση ἀπό τίς 5 Σεπτεμβρίου 2025 ἡ ἐπιβολή τῆς λήψεως τοῦ Π.Α., ἀλλά δόθηκε δίμηνη παράτασι.

Δημοψήφισμα τον Σεπτέμβριο στην Ελβετία για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα – Κυβέρνηση θέλει να Παρακολουθεί τον Πληθυσμό όπως ο Big Brother


Η Ελβετία σχεδιάζει να εισαγάγει μια Ψηφιακή Ταυτότητα. Οι επικριτές προειδοποιούν ότι αυτό όχι μόνο θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των κυβερνητικών υπηρεσιών, αλλά θα διευκολύνει και τον έλεγχο από το κράτος και τις εταιρείες διαδικτύου. Η έλλειψη προστασίας δεδομένων, η ασαφής εθελοντική συμμετοχή και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την απώλεια ή την παραβίαση (την πειρατεία) των smartphone απειλούν το απόρρητο της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια των ευαίσθητων δεδομένων των διαβατηρίων, αναφέρει το RT.de.

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2025, ο Ελβετικός λαός θα ψηφίσει για την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτότητας (E-ID).

Η πρόταση αυτή υπόσχεται αποτελεσματικότητα. Οι δημόσιες και οι διαδικτυακές υπηρεσίες θα πρέπει να είναι ψηφιακά προσβάσιμες χωρίς φυσική ταυτοποίηση. Ωστόσο, πίσω από αυτή την υπόσχεση κρύβεται ένας σημαντικός κίνδυνος για την ιδιωτικότητα και την ατομική ελευθερία.

Μαρτύριο τοῦ ἁγίου μάρτυρος Μάμαντος (μετάφραση ἀρχαίου βίου τοῦ ἁγίου Μάμαντος)

1. Τοὺς πόνους τῶν ἁγίων μαρτύρων, φροντίζουμε νὰ τοὺς ἀφηγούμαστε στὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ καὶ θεωροῦμε πρέπον νὰ μνημονεύονται μὲ κάθε τρόπο, οἰκοδομώντας πνευματικὰ τὴ συνάθροιση τῶν πιστῶν στὸν Θεὸ καὶ ἑλκύοντας ἐκείνους ποὺ ἔχουν ἔνθερμη πίστη νὰ ἐπιδείξουν ζῆλο ὅμοιο μὲ ἐκεῖνον τῆς φιλόχριστης μαρτυρίας τους, ἔτσι ὥστε νὰ μπορέσουν καὶ στὸν δικό μας καιρὸ ἐκεῖνοι ποὺ ἀγαποῦν τοὺς μάρτυρες, ἐγκύπτοντας στὴ μελέτη τῆς ζωῆς ὅσων ἔχουν μαρτυρήσει παλαιότερα, νὰ γίνουν μέτοχοι πολὺ μεγάλης ὠφέλειας. Διότι δὲν εἶναι μονάχα πρὸς τοὺς Ἰουδαίους ποὺ ἔχει δοθεῖ ἡ ἐντολὴ νὰ διακηρύττουν τὰ ἔνθεα κατορθώματα τῶν (Τριῶν Παίδων) Ἀνανία, Ἀζαρία καὶ Μισαήλ, ἐνῶ ἐμεῖς οἱ χριστιανοὶ νὰ ἐμποδιζόμαστε νὰ ἐξαγγέλλουμε τὰ ἀνδραγαθήματα τῶν μαρτύρων, ποὺ κατὰ καιροὺς ἀγωνίσθηκαν τὸν ἴδιο ἀγώνα τοῦ μαρτυρίου.

π. Σεραφείμ Ρόουζ († 2 Σεπτεμβρίου 1982): Οι έσχατοι χρόνοι είναι ήδη εδώ. Βλέπουμε καθαρά την προετοιμασία της εποχής του Αντιχρίστου

Ο π. Σεραφείµ είχε πάντα υπόψη του την προφητεία του διορατικού γέροντα Ιγνατίου του Χαρµπίν της Μαντζουρίας, ο οποίος το 1930 είχε πει: «Ότι άρχισε στη Ρωσία θα τελειώσει στην Αμερική».

Έλεγε «Είμαστε τα προϊόντα… µιας κοινωνίας όπου όλα είναι πλαστικά, συνθετικά και αποµιµήσεις – συµπεριλαµβανοµένου ενός συνθετικού Χριστιανισμού και µιας συνθετικής Ορθοδοξίας! – Ας είμαστε αρκετά ταπεινοί να το αναγνωρίσουμε».

Εδώ στη Δύση ζούμε σε έναν ανόητο παράδεισο ο οποίος µπορεί να χαθεί, και πιθανώς θα χαθεί σύντομα. Αρχίστε να προετοιμάζεστε – όχι με την αποθήκευση τροφίμων ή τέτοιων εξωτερικών πραγμάτων όπως µερικοί κάνουν ήδη στην Αμερική, αλλά με την εσωτερική προετοιμασία των Ορθόδοξων Χριστιανών.

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025

Ανανεωμένη Ανακοίνωση Ιερών Μονών και Ησυχαστηρίων: Αρνούμαστε να δεχθούμε τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες και τον Προσωπικό Αριθμό του πολίτη.


Δια τῆς παρούσης ἀνακοινώσεως, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ συνέχεια τῆς προηγουμένης (23-12-2023) Ἱερές Μονές καί Ἱερά Ἡσυχαστήρια τῆς Πατρίδος μας ἐπιθυμοῦμε νά καταστήσουμε σαφές ὅτι

ἀρνούμαστε νά δεχθοῦμε τόν Προσωπικό Ἀριθμό

καί τήν ἠλεκτρονική ταυτότητα.

Οἱ λόγοι ἐξηγοῦνται διεξοδικά στό συνημμένο κείμενο (βλέπε τέλος παρόντος κείμενου).

Ἐν πρώτοις, δέν συναινοῦμε στό ἠλεκτρονικό φακέλωμα καί στήν ἠλεκτρονική σκλαβιά. Κάθε δικαίωμα πού παραδίδουμε σήμερα, δέν θά τό πάρουμε ποτέ πίσω, γράφαμε στό πρῶτο κείμενό μας. Διότι αὐτό εἶναι πού θά προκύψει ὕστερα ἀπό τήν λήψη ἐκ μέρους τῶν πολιτῶν τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ. Δέν συναινοῦμε στήν κινεζοποίηση τῆς ζωῆς μας. Μέ τή λήψη τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ εἰσερχόμαστε χωρίς δυνατότητα ἐπιστροφῆς σέ ἕνα δυστοπικό περιβάλλον. Ἡ ἑνοποίηση ὅλων τῶν βάσεων δεδομένων θά δημιουργεῖ ἕνα προσωπεῖο (προφίλ), σύμφωνα ὅμως μέ τά ἀξιακά πρότυπα τῶν ἑκάστοτε κυβερνώντων. Ὅταν γνωρίζουμε ὅτι παρακολουθούμαστε σέ κάθε μας κίνηση, αὐθόρμητα γινόμαστε πιό ἐπιφυλακτικοί –ἑκουσίως ἤ ἀκουσίως– καί δέν θά δραστηριοποιούμαστε ἄφοβα καί ἐλεύθερα –ἀκόμη καί στήν πνευματική μας ζωή–, εἰδικά ἄν γνωρίζουμε ὅτι αὐτός πού μᾶς παρακολουθεῖ, δέν συμφωνεῖ μέ τίς ἐπιλογές μας καί ἔχει τή δύναμη νά δημιουργήσει προσκόμματα στή ζωή μας. Λαμβάνοντας λοιπόν τόν προσωπικό ἀριθμό, ἀπεμπολοῦμε ἑκουσίως τήν ἐλευθερία μας, αὐτοχειριαζόμαστε πνευματικά, καί μέ τόν τρόπο αὐτό ἀπομακρύνεται ἡ δυνατότητα σωτηρίας μας.

Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για την Ευαγγελική περικοπή της Αρχής της Ινδίκτου

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ[:Λουκά 4,16-30]



«Καὶ ὑπέστρεψεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν τῇ δυνάμει τοῦ Πνεύματος εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ φήμη ἐξῆλθε καθ᾿ ὅλης τῆς περιχώρου περὶ αὐτοῦ· καὶ αὐτὸς ἐδίδασκεν ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν δοξαζόμενος ὑπὸ πάντων. Καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ναζαρέτ, οὗ ἦν τεθραμμένος, καὶ εἰσῆλθε κατὰ τὸ εἰωθὸς αὐτῷ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῶν σαββάτων εἰς τὴν συναγωγήν, καὶ ἀνέστη ἀναγνῶναι (: Και ο Ιησούς γύρισε πίσω στη Γαλιλαία γεμάτος με τη δύναμη του Πνεύματος, το οποίο με τη νίκη Του κατά του διαβόλου Τον ενίσχυε πιο αισθητά. Και εξαιτίας των θαυμάτων Του διαδόθηκε σε όλα τα περίχωρα της Γαλιλαίας η φήμη ότι είναι θαυματουργός προφήτης, απεσταλμένος από τον Θεό. Και Αυτός δίδασκε μέσα στις συναγωγές τους, και όλοι Τον δόξαζαν και Τον επαινούσαν. Έπειτα ήλθε στη Ναζαρέτ, εκεί όπου είχε ανατραφεί και είχε μεγαλώσει. Και, όπως συνήθιζε από την παιδική Του ακόμη ηλικία, μπήκε την ημέρα του Σαββάτου στη συναγωγή και σηκώθηκε από τη θέση Του για να διαβάσει κάποια προφητική περικοπή από τη Βίβλο)»[Λουκά 4,14-16].

Επειδή λοιπόν έπρεπε να φανερώσει τον εαυτό Του στους εξ αίματος Ισραηλίτες και να λάμψει το μυστήριο της ενανθρώπησης σε εκείνους που δεν Τον γνώρισαν, και ότι είχε χριστεί από τον Θεό Πατέρα για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους, το κάνει και αυτό με μεγάλη σοφία. Και κάνει αυτή τη χάρη πριν από τους άλλους, στους κατοίκους της Ναζαρέτ, με τους οποίους είχε συναναστραφεί, εννοώ ως άνθρωπος.

Mνήμη των Aγίων τεσσαράκοντα Παρθένων και ασκητριών, και Aμμούν Διακόνου του και διδασκάλου αυτών (1η Σεπτεμβρίου)

Εις τας Παρθένους
Δισεικαρίθμοις Παρθένοις πυρ και ξίφος,
Θεού προεξένησαν Yιόν νυμφίον.

Εις τον Αμμούν
Aμμούν καλύπτραν έμπυρον δεδεγμένος,
Tο σαρκικόν κάλυμμα χαίρων εξέδυ.


Μαρτύριο των Aγίων τεσσαράκοντα Παρθένων και ασκητριών και Aμμούν Διακόνου του και διδασκάλου αυτών. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στο Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Aύται αι Άγιαι Γυναίκες ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Λικινίου εν έτει τε΄ [305], καταγόμεναι από την Aδριανούπολιν της Mακεδονίας· αι οποίαι Xριστιαναί ούσαι, ηκολούθησαν εις τον Xριστόν, έχουσαι διδάσκαλον και οδηγόν τον Διάκονον Aμμούν. Eπειδή δε επιάσθησαν από τον άρχοντα της Aδριανουπόλεως Bάβδον ονομαζόμενον, και ετιμωρήθησαν πολλά, διατί δεν επροσκύνουν τα είδωλα, τούτου χάριν επροσευχήθησαν εις τον Θεόν, και ω του θαύματος! ευθύς αρπάχθη και εκρεμάσθη εις τον αέρα ο ιερεύς των ειδώλων. Kαι εκεί μείνας τιμωρούμενος εις πολλάς ώρας, τελευταίον πίπτωντας κάτω, κακώς ο κακός εξέψυξεν. O δε Άγιος Aμμούν κρεμάται και ξέεται κατά τας πλευράς. Έπειτα δέχεται εις την κεφαλήν μπαρμπούταν σιδηράν πεπυρακτωμένην.

Άγιος Πορφύριος: Μεγάλη η βοήθεια της νυχτερινής προσευχής


Σε μιά επίσκεψή μου στο Γέροντα, θυμήθηκα και του ανάφερα ένα απόσπασμα ομιλίας του Ιερού Χρυσοστόμου για την προσευχή, που έλεγε:

«Όπως η νυχτερινή προσευχή των Αποστόλων Παύλου και Σίλα άνοιξε τις θύρες της φυλακής, έτσι και η νυχτερινή προσευχή των χριστιανών ανοίγει τις θύρες του ουρανού».

Ο Γέροντας ενθουσιάσθηκε, μόλις το άκουσε.

«Πολύ ωραίο αυτό «, μου είπε χαρούμενος.» Πού το βρήκες, μωρέ ; Να μου το αντιγράψεις και να μου το φέρεις ολόκληρο. Ξέρεις, έτσι είναι. Γίνεται αυτό που λέει ο Άγιος Χρυσόστομος, στις νυχτερινές προσευχές και αγρυπνίες. Όταν ξυπνάς τη νύχτα, να μη γυρίζεις από το άλλο πλευρό για να ξανακοιμηθείς. Να σηκώνεσαι, να γονατίζεις μπροστά στον Εσταυρωμένο και τους Αγίους και να προσεύχεσαι ταπεινά και με αγάπη. Μισή ώρα, ένα τέταρτο, δέκα λεπτά, πέντε, όσο μπορείς. Θα βρεις μεγάλη βοήθεια. Να πηγαίνεις και στις αγρυπνίες».

Ο Γέροντας δε μου είπε τίποτε σχετικό για τον εαυτό του, αλλά όπως έμαθα από το στενό του περιβάλλον, αν και δεν είχε διαβάσει τη σχετική ομιλία του Ιερού Χρυσοστόμου, την εφήρμοζε στην πράξη κάθε νύχτα. Πέραν αυτού, ο Γέροντας, σε συνεννόηση με πολλά πνευματικά του παιδιά, είχε δημιουργήσει έναν ευρύτατο κύκλο συμπροσευχομένων, σε μιά καθορισμένη ώρα, κάθε βράδυ. Αυτή η ενότητα στην προσευχή του Γέροντος και των παιδιών του, τους ένωνε μυστικά με το Χριστό και μεταξύ τους και τους βοηθούσε πολύ στη ζωή τους.

(Ανθολόγιο Συμβουλών, Άγιος Πορφύριος, εκδ. Ι. Μονή Μεταμορφώσεως, Μήλεσι, σελ.388-389)

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Ψηφιακή γενιά: Πώς τα social media επαναπρογραμματίζουν τα μυαλά των εφήβων



Μια ψηφιακή επανάσταση αναδιαμορφώνει δραματικά την εφηβεία, καθώς οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media – SM) εκμεταλλεύονται τους ακόμα αναπτυσσόμενους εγκεφάλους των νέων, αυξάνοντας το άγχος και την κατάθλιψη στους εφήβους, ενώ οι μηχανισμοί εθισμού των SM τροφοδοτούν μια σιωπηλή επιδημία ψυχικής υγείας ή και παραβατικότητας μεταξύ τους, πρόκληση που δεν μπορεί να αγνοηθεί πλέον από την κοινωνία.

Τα τελευταία χρόνια, οι καμπάνες συναγερμού χτυπούν στους τομείς της ψυχολογίας, της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών. Οι αναφορές για άγχος, κατάθλιψη, αυτοτραυματισμό και αυτοκτονία μεταξύ εφήβων -ειδικά κοριτσιών- έχουν εκτοξευθεί. Ερευνητές όπως ο Jonathan Haidt και η Jean Twenge, οι οποίοι έχουν μελετήσει τις τάσεις ψυχικής υγείας των νέων, επισημαίνουν έναν κεντρικό ένοχο: την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ὁ ΟΗΕ προετοιμάζει τὴν ψηφιοποίηση καὶ τιμολόγηση τῆς φύσης


Γράφει ὁ Νικόδημος Καλλιντέρης, Νομικός

Ὁ OHE σὲ συνεργασία μὲ ἄλλους φορεῖς ὅπως τὴν Παγκόσμια Τράπεζα, τὸ Ἰνστιτοῦτο Rockefeller καὶ τὸν Ὀργανισμὸ τῶν ΗΠΑ γιὰ τὴ Διεθνῆ Ἀνάπτυξη (USAID) ἐκπόνησαν καὶ δημοσίευσαν τὸν Μάρτιο τοῦ 2025 μιὰ μελέτη 55 σελίδων στὴν ὁποία ἀποτυπώνουν τὸ ὅραμά τους γιὰ τὴν ψηφιοποίηση καὶ τιμολόγηση τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος στὸ πλαίσιο τῆς ἀνάληψης πρωτοβουλιῶν γιὰ τὴν προστασία τῆς βιοποικιλότητας.

Ἡ μελέτη φέρει τὸν τίτλο «Ἡ ὑπόθεση γιὰ τὸ Nature ID: Πῶς ἡ δημόσια ψηφιακὴ ὑποδομὴ μπορεῖ νὰ ἀποτελέσει τὸν καταλύτη γιὰ τὴ φύση καὶ τὴ δράση γιὰ τὸ κλίμα» ("The case for Nature ID: How Digital Public Infrastructure can catalyze nature and climate action") καὶ στὸ παρὸν ἄρθρο θὰ προσπαθήσουμε νὰ παρουσιάσουμε τὶς βασικὲς θέσεις της.