Σάββατο 5 Ιουλίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 6.Ιουλ.25 [ (Ρωμ. 6,18-23)]

 

  Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο * 


“Νυνὶ δὲ ἐλευθερωθέντες ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας δουλωθέντες δὲ τῷ Θεῷ
ἔχετε τὸν καρπὸν ὑμῶν εἰς ἁγιασμόν, τὸ δὲ τέλος ζωὴν αἰώνιον”


Ἀκούσαμε τὸν ἀπόστολο Παῦλο σήμερα, τέταρτη Κυριακὴ τῶν ἐπιστολῶν, νὰ λέγη· «Νυνὶ δὲ ἐλευθερωθέντες ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας δουλωθέντες δὲ τῷ Θεῷ ἔχετε τὸν καρπὸν ὑμῶν εἰς ἁγιασμόν, τὸ δὲ τέλος ζωὴν αἰώνιον».

Κατὰ γράμμα ἡ λέξις «νυνί» σημαίνει «τώρα δά», «τώρα ἀκριβῶς». Μικρὴ λέξις, ἀλλὰ μὲ μεγάλη σημασία. Ἐξ ἄλλου, γνωρίζομε ὅτι, στὸ ἁγιογραφικὸ κείμενο τίποτε δὲν εἶναι χωρὶς σημασία. Καὶ ἡ πιὸ μικρὴ λέξις ἔχει τὴν θέσι της καὶ τὴν ἀξία της. Ἐδῶ δηλώνεται ἕνας σταθμὸς στὴν ζωὴ τῶν ἀνθρώπων μὲ τό «νυνί». Εἶναι ἡ μεγάλη ὥρα τῆς ἀλλαγῆς, τῆς μετανοίας, τῆς μεταστροφῆς τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ἀφήνει καὶ ἐγκαταλείπει ὁριστικὰ τὴν παλαιὰ κατάστασι τῆς ζωῆς μακριὰ καὶ χωρὶς Χριστό, χωρὶς ἀλήθεια, χωρὶς φῶς. Εἶναι ἡ εἴσοδος στὸν νέο κόσμο, στὴν νέα κατάστασι ποὺ ἔφερε στὴν γῆ ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Ἡ εἴσοδος στὴν ζωὴ τῆς χάριτος εἶναι ἡ εὐλογημένη ὥρα ποὺ συναντάει ὁ ἄνθρωπος τὸν Χριστό, ἀφήνει τὸ σκοτάδι καὶ χαίρεται τὸ φῶς τὸ ἀληθινό.

«Σφαλιάρα» για τα Σκόπια – Η ΕΕ αφαίρεσε από έκθεση για την ενταξιακή τους πορεία όλες τις αναφορές σε «μακεδονική» ταυτότητα

 

Ο πρωθυπουργός των Σκοπίων, Κρίστιαν Μίτσκοσκι - Φωτ. AP/ Boris Grdanoski

Η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αφαιρέσει κάθε αναφορά σε «μακεδονική» ταυτότητα και γλώσσα από την έκθεση προόδου για την ένταξη των Σκοπίων στην ΕΕ έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις στα Σκόπια. Η κίνηση, που προωθήθηκε από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) με πρωτοβουλία του Βούλγαρου ευρωβουλευτή Αντρέι Κόβατσεφ, έχει προκαλέσει πολιτική και διπλωματική κρίση, με τον πρωθυπουργό των Σκοπίων, Χρίστιαν Μίτσκοσκι, να εκφράζει οργή και να καταγγέλλει «ταλιμπανικές» μεθόδους.

Ζωή χωρίς ζωή



Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης

ΑΚΟΥΩ αὐτές τίς μέρες μέ προσοχή τίς συνεντεύξεις πού δίδει σέ τηλεοπτικούς καί ραδιοφωνικούς σταθμούς ἡ ὑπουργός Ἐργασίας Νίκη Κεραμέως γιά νά αἰτιολογήσει τίς νέες ρυθμίσεις γιά τό 13ωρο στόν ἴδιο ἐργοδότη καί γιά τήν δυνατότητα κατατμήσεως τῆς θερινῆς ἀδείας χιλιάδων ἐργαζομένων σέ τέσσερεις «δόσεις».

Ἡ κ. Κεραμέως δέν εἶναι τυχαία πολιτικός καί ἄς εἶναι «ἀντιδημοφιλής». Ἔχει καλές σπουδές σέ ξένα πανεπιστήμια, μέ πρῶτο τό Χάρβαρντ (αὐτός ἦταν ὁ λόγος πού ὁ Ἀντώνης Σαμαρᾶς τήν ἔβαλε στό ψηφοδέλτιο Ἐπικρατείας τό 2012), εἶναι ἐργασιομανής, δέν ἔκανε τήν μεγάλη «γκέλα» ἀπό τά ὑπουργεῖα ὅπου θήτευσε μέχρι στιγμῆς.

Γέροντα, αγωνιώ, όταν έχω να τακτοποιήσω ένα πρόβλημα, και δεν μπορώ να κοιμηθώ.



– Γέροντα, αγωνιώ, όταν έχω να τακτοποιήσω ένα πρόβλημα, και δεν μπορώ να κοιμηθώ.

– Σ’ εσένα το βασικό πρόβλημα είναι οι πολλοί λογισμοί. Αν δεν είχες αυτούς τους πολλούς λογισμούς, θα μπορούσες να αποδώσεις πολύ περισσότερα και στην διακονία σου και στα πνευματικά σου. Άκου έναν τρόπο, για να αποφεύγεις τους πολλούς λογισμούς:

Όταν σου έρχεται στον νου κάτι που πρόκειται π.χ. να κάνης αύριο, να λες στον λογισμό σου:

Αυτή η δουλειά δεν είναι για σήμερα θα την σκεφθώ αύριο. Επίσης, όταν είναι να αποφασίσεις για κάτι, μην ταλαιπωρείσαι με την σκέψη να βρεις το καλύτερο και αναβάλλεις συνέχεια. Διάλεξε κάτι και προχώρα. Άφησε έπειτα τον Θεό να φροντίσει για τα παραπέρα. Προσπάθησε να αποφεύγης την σχολαστικότητα, για να μη ζαλίζεις το μυαλό σου.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Σισώη του Mεγάλου

Θεού τεθνηκώς πυξίω προσεγράφη,
Σισώης Πνεύματος το πυξίον.
Bη δε Σισώης γήθεν ες Oυρανόν έκτη αμύμων.


Ο Όσιος Σισώης στον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τοιχογραφία του 16ου αιώνα μ.Χ. στην Ιερά Μονή Παναγίας Μαυριώτισσας στην Καστοριά

Oύτος ο μακάριος, επειδή και εκ βρέφους ηγάπησε τον Θεόν, διά τούτο εσήκωσεν εις τους ώμους του τον Σταυρόν του Xριστού, και ηκολούθησεν αυτώ. Όθεν χαίρων επροχώρησεν εις τα πολύμοχθα της ασκήσεως σκάμματα, και ενίκησε τους πολέμους των αοράτων εχθρών δαιμόνων. Eπειδή δε έγινε ταπεινός εις το άκρον, διά τούτο έλαβε χάριν παρά Kυρίου να ανασταίνη νεκρούς. Aγγελικώς λοιπόν επί γης πολιτευσάμενος ως Άγγελος, και εν σαρκί ως άσαρκος ζήσας, μετέστη προς την άυλον ζωήν, όπου είναι αι σκηναί των Aγίων, και η αΐδιος λαμπρότης, πρεσβεύων τω Xριστώ, και δυσωπών αυτόν διά λόγου μας.

(από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Γ´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)


η συνέχεια εδώ: https://immorfou.org.cy/%ce%bc%ce%bd%ce%ae%ce%bc%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-o%cf%83%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b7%ce%bc%cf%8e%ce%bd-%cf%83%ce%b9%cf%83%cf%8e%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-m%ce%b5/

Σήμερα τί κοινώνησες;


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ


«Ὁ τρώγων µου τὴν σάρκα καὶ πίνων µου τὸ αἷµα ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἐγὼ ἀναστήσω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡµέρᾳ» (Ἰωάν. στ΄, 54). (Ὅποιος τρώγει τὴν σάρκα µου καὶ πίνει τὸ αἷµα µου καὶ διὰ µέσου τοῦ µυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας γίνεται κοινωνὸς καὶ συµµέτοχος τῆς ζωῆς µου καὶ τῆς θυσίας µου, ἔχει ἤδη ἀπὸ τοῦ παρόντος βίου ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἐγὼ θὰ ἀναστήσω αὐτὸν ἐνδόξως κατὰ τὴν ἐσχάτην τῆς κρίσεως ἡµέραν).

Κοινωνοῦμε ὅμως προετοιμασμένοι, μὲ φόβο Θεοῦ;Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος μᾶς συμβουλεύει πῶς νὰ προσερχώμεθα στὴν θεία Κοινωνία:

«Σᾶς παρακαλῶ ὅλους νὰ μὴ πλησιάζετε στὰ Θεία Μυστήρια ἔτσι στὴν τύχη κι ἐπειδὴ τὸ ἀπαιτεῖ ἡ γιορτή, ἀλλὰ ἄν κάποτε ἀποφασίσετε νὰ λάβετε μέρος στὴν ἅγια αὐτὴ προσφορά, νὰ καθαρίζετε καλὰ τὸν ἑαυτό σας πρὶν ἀπὸ πολλὲς ἡμέρες μὲ τὴν μετάνοια, τὴν προσευχή, τὴν ἐλεημοσύνη καὶ τὴν ἀπασχόληση μὲ τὰ πνευματικὰ πράγματα καὶ νὰ μὴ ἐπιστρέφετε καὶ πάλι στὰ ἴδια».Ἀλλοίμονο ὅμως ἐὰν δὲν κοινωνοῦμε.

Κυριακή Δ΄ Ματθαίου: Η μεγάλη πίστη του εκατόνταρχου (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)


(Ματθ. η’ 5-13)

Όταν ο άνθρωπος δεν έχει μεγάλη ταπείνωση, πραότητα, υποταγή και υπακοή στο Θεό, πώς μπορεί να σωθεί; Πώς θα μπορούσε να σωθεί ένας άπιστος κι αμαρτωλός άνθρωπος, όταν κι ο δί­καιος «μόλις σώζεται» (Α’ Πέτρ. δ’ 18); Το νερό δε μαζεύεται στα ψηλά κι απόκρημνα βουνά, αλλά σε χαμηλά, επίπεδα και βαθιά μέρη. Το έλεος του Θεού δεν κατοικεί στους υπερήφανους, που κομπάζουν και αντιτίθενται στο Θεό, αλλά στους ταπεινούς και τους πράους, που η καρδιά τους είναι ταπεινωμένη κι ειρη­νική, που είναι υποταγμένοι στο μεγαλείο του Θεού κι υπάκουοι στο θέλημά Του.

Όταν κάποια αρρώστια προσβάλλει ένα κλήμα που έχει φυτέψει ο οικοδεσπότης και το φροντίζει προσεκτικά για χρόνο πολύ, το κόβει και το καίει και στη θέση του φυτεύει ένα αγριόκλημα. Όταν οι γιοι ξεχνούν την αγάπη του πατέρα τους κι επαναστατούν εναντίον του, τί θα τους κάνει; Θ’ απομακρύνει τα παιδιά από το σπίτι του και στη θέση τους θα προσλάβει μισθωτούς.

η συνέχεια εδώ: https://adontes.blogspot.com/2025/07/blog-post_05.html



Ἐπιστολή περί τῆς ἐπικειμένης ἐπισκέψεως στόν Ἄθωνα τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη. Του χαριτωμένου Γέροντα Γαβριήλ και Αγιορειτών Πατέρων με τις συνοδείες αυτών


Κοινοποίησις:

Ἱεράν Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους
Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἡμερήσιον τύπον, ἔντυπον καί ψηφιακόν

Ἐπίκειται λοιπόν, κατά θεία παραχώρηση, ἐπίσκεψη τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς φιλτάτης Πατρίδος μας Ἑλλάδος Κυριάκου Μητσοτάκη, στό Ἅγιον Ὄρος, τό Περιβόλι τῆς Παναγίας μας! Ἆραγε μέ ποιό φρόνημα ἀφικνεῖται τίς προσεχεῖς ἡμέρες ὁ Πρωθυπουργός μας στό Ἁγιώνυμον Ὄρος; Ἔρχεται ὡς προσκυνητής, γιά νά ἐκζητήσει τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ὅπως κάθε Ὀρθόδοξος Χριστιανός; Ἔρχεται ὡς προσκυνητής τῆς Θεομήτορος, τῆς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ, γιά νά Τῆς «ἀναγράψει», νά Τῆς ἀποδώσει, «τά νικητήρια» γιά τίς παρελθοῦσες ἐπιτυχίες καί νά ζητήσει ταπεινῶς Ἐκείνη νά λυτρώσει καί τόν ἴδιο καί τό Κράτος ἀπό τίς παγίδες τῶν ἐχθρῶν, «ὡς Ἔχουσα τό κράτος ἀπροσμάχητον»;

Μνήμη του εν Aγίοις Πατρός ημών Aνδρέου, Aρχιεπισκόπου Kρήτης του Iεροσολυμίτου (4 Ιουλίου)

Θανών εφεύρε των πόνων στέφος μέγα,
Kρήτης ο ποιμήν ου πόνος Kανών μέγας.
Tη δε τετάρτη αρχιθύτην μόρος Aνδρέαν είλεν.


Άγιος Ανδρέας Κρήτης. Τοιχογραφία του 13ου αιώνα 
στον Ιερό Ναό Αγίας Άννης στο Αμάρι Κρήτης

Oύτος ήτον εν έτει χξ΄ [660], εκατάγετο δε από την πόλιν Δαμασκόν, το νυν λεγόμενον Σιάμ, γεννηθείς από γονείς θεοφιλείς, Γεώργιον και Γρηγορίαν ονομαζομένους. Mαθών δε τα ιερά γράμματα, όταν έγινε χρόνων δεκατεσσάρων εσυναριθμήθη εις το τάγμα των κληρικών: ήτοι έγινεν Aναγνώστης από τον τότε Πατριάρχην των Iεροσολύμων Θεόδωρον ονόματι, και Nοτάριος αυτού επροβλήθη. Όθεν εγίνετο τοις πάσι τα πάντα κατά τον Παύλον. Όταν δε εσυγκροτήθη εις την Kωνσταντινούπολιν η αγία και Oικουμενική Έκτη Σύνοδος εν έτει χπ΄ [680], επί Kωνσταντίνου του Πωγωνάτου, απεστάλη και ούτος εις την Σύνοδον παρά του Πατριάρχου Iεροσολύμων, και ηγωνίσθη κατά Mονοθελητών. Eκεί δε ευρισκόμενος, έγινε Διάκονος της μεγάλης Eκκλησίας διά την αρετήν και σοφίαν του, έπειτα έγινεν ορφανοτρόφος, και μετά ταύτα έγινεν Aρχιεπίσκοπος Kρήτης. Πηγαίνωντας δε εις την επαρχίαν του δεύτερον, έφθασεν έως εις την Mιτυλήνην, και εκεί παρέδωκε την ψυχήν του εις χείρας Θεού, εν τόπω λεγομένω Eρεσσός, αφήσας εις την Eκκλησίαν του Xριστού πάμπολλα συγγράμματα2. (Tον κατά πλάτος Bίον αυτού όρα εις το Nέον Eκλόγιον. Tούτον δε συνέγραψε Mακάριος Iερομόναχος ο Mακρής, ου η αρχή· «Oυδέ αν, οίμαι, γένοιτο δώρον». Eυρίσκεται δε εν τω πέμπτω Πανηγυρικώ της Mονής του Bατοπαιδίου. Mετέφρασε δε εις το απλούν η εμή αναξιότης.)

Το Chatgpt τους κατέστρεψε: Ψευδαισθήσεις, φυλακή, ψυχιατρεία – Η νέα επιδημία του AI


Ένα νέο ψυχολογικό φαινόμενο κάνει την εμφάνισή του σε πολλές χώρες: άνθρωποι χωρίς ιστορικό ψυχικής ασθένειας καταρρέουν μετά από εμμονική χρήση του ChatGPT και άλλων chatbot. Οι ψυχίατροι το αποκαλούν ήδη “ψύχωση από AI”.

«Δεν ξέρω τι μου συμβαίνει, αλλά κάτι πάει πολύ στραβά. Φοβάμαι και χρειάζομαι βοήθεια».

Ένα νέο ψυχολογικό φαινόμενο κάνει την εμφάνισή του σε πολλές χώρες: άνθρωποι χωρίς ιστορικό ψυχικής ασθένειας καταρρέουν μετά από εμμονική χρήση του ChatGPT και άλλων chatbot. Οι ψυχίατροι το αποκαλούν ήδη “ψύχωση από AI”.

Από απλό εργαλείο, σε εμμονή

Πολλοί ξεκινούν να χρησιμοποιούν το ChatGPT για εργασία, σπουδές ή φιλοσοφικές συζητήσεις. Σε αρκετές περιπτώσεις, όμως, η χρήση μετατρέπεται σε εμμονή. Οι χρήστες αρχίζουν να πιστεύουν πως έχουν ανακαλύψει κάτι μεταφυσικό, ότι συνομιλούν με μια ανώτερη νοημοσύνη ή ότι έχουν αποστολή να “σώσουν τον κόσμο”.

Τα παθήματα δρόμος προς τη σωτηρία


Γράφει ο π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)

Στην αγρυπνία του αγίου Αντωνίου είπαμε ότι ο άγιος Αντώνιος πήγε στην έρημο να κάνει την άσκησή του, να κάνει τον αγώνα του, να δοθεί, προσευχόμενος με όλη την ψυχή του, με όλη την καρδιά του, στον Θεό. Και ο Θεός άφησε να έρχονται οι πειρασμοί, να έρχεται ο διάβολος να τον πειράζει πότε με τον έναν τρόπο, πότε με τον άλλο. Και διερωτηθήκαμε: Γιατί ο Θεός να αφήνει –και σ’ αυτή την περίπτωση και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις– να παιδεύεται ο άνθρωπός του; Θα μπορούσε να κάνει πέρα τον διάβολο. Θα μπορούσε να απαγορεύσει, να εμποδίσει τον διάβολο να εμφανίζεται στον άγιο κατά ωμό τρόπο. Ακόμη και ως γυναίκα, όπως αναφέρεται στον βίο του, εμφανίσθηκε ο διάβολος μπροστά του, για να τον κινήσει σε πειρασμό.

Προσωπικός Ἀριθμός - Γιατὶ οἱ τρεῖς ἀριθμοὶ δὲν θὰ πρέπει νὰ γίνουν ἕνας


Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου, Δρ. Φυσικοῦ, Θεολόγου, MEd

1. Ἡ σχετικὴ ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ.

Ἡ ΔΙΣ στὸ δελτίο τύπου της στὶς 13 Ἰουνίου 2025 ἐξέφρασε τὴν θέση ὅτι «ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς ὑποκαθιστὰ ὑφισταμένους ἀριθμούς (ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) ποὺ ἤδη κατέχουν τὰ φυσικὰ πρόσωπα. Ἐπομένως ὡς πρὸς τὸν «προσωπικὸ ἀριθμό» δὲν μπορεῖ νὰ ἐγερθεῖ οὔτε ἐπιφύλαξη θεολογικῆς φύσεως οὔτε ἰσχυρισμὸς περὶ ἀντισυνταγματικοῦ περιορισμοῦ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν (π.χ. προσωπικῶν δεδομένων) λόγω τῆς ἀντικαταστάσεως τριῶν ὑφισταμένων ἀριθμῶν μητρώου ἀπὸ ἕνα ἑνιαῖο ἀριθμό».

Μὲ ἄλλα λόγια ὑποβαθμίζει τὴν σοβαρότητα τοῦ θέματος, ποὺ ἀπασχολεῖ ὄχι μόνο τοὺς συνειδητοὺς Ἕλληνες Ὀρθόδοξους Χριστιανούς, ἀλλὰ καὶ Ἕλληνες ποὺ δὲν ἔχουν ἰδιαίτερη ἤ καὶ καθόλου σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία, ὥς θέμα... ἄνευ θεολογικῆς – πνευματικῆς σημασίας, ἀλλὰ καὶ μὴ ἀπτόμενου ἀτομικὰ δικαιώματα καὶ ἐλευθερίες. Ὡστόσο, ἡ ἀπόφαση αὐτή, ποὺ δὲν εἶναι ἀπόφαση βεβαίως τῆς ὁλομέλειας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὡς ὄφειλε νὰ εἶναι σὲ ἕνα τόσο σημαντικὸ ζήτημα, ὅπως ἄλλωστε πολὺ ὀρθῶς ἐπεσήμανε ὁ σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος στὴν ἀπὸ 18 Ἰουνίου σχετικὴ ἐπιστολή του στοὺς Ἱεράρχες τῆς ΔΙΣ, δὲν ἀποτελεῖ τίποτα ἄλλο παρὰ μιὰ ἐπιπόλαιη ὑπεραπλούστευση ἑνὸς τόσο φλέγοντος ζητήματος γιὰ νὰ παρακαμφθεῖ ἀνώδυνα χωρὶς θόρυβο καὶ νὰ προχωρήσουνε ἀνενόχλητοι στὰ ὑπόλοιπα πρακτικὰ ζητήματα τῆς καθημερινότητας.

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025

Ο π. Γ.Σχοινάς στον Ραφαήλ Καλυβιώτη

 "αυτό δεν κατανοούν για τους Χριστιανούς οι κυβερνώντες!"

Στο νέο επεισόδιο του podcast "διαλεκτικη" ο Ραφαήλ Καλυβιώτης συνομιλεί  με τον πατέρα Γεώργιο Σχοινά, προϊστάμενο του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Φιλοπάππου, για μια σειρά από βαθιά και επίκαιρα ζητήματα που αφορούν την Ελληνορθόδοξη πίστη, την κοινωνία και τις σύγχρονες προκλήσεις. 

Από την προσωπική του πορεία ως ιερέας και τις εμπειρίες του κατά την περίοδο του υγειονομικού εγκλεισμού, μέχρι τον αντιδυτικισμό, και τις συζητήσεις για ενδεχόμενη ένωση Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας, ο πατήρ Γεώργιος απαντά με φώτιση και σοφία. 

Εξετάζουμε επίσης τη θέση της γυναίκας στον Χριστιανισμό καθώς και την κρίση στις σχέσεις των νέων, την hookup culture, και την αύξηση της κατάθλιψης στη σύγχρονη κοινωνία. Τι λέει η Εκκλησία για τον έρωτα, το γάμο, και την αναζήτηση νοήματος στη ζωή; 

Ακόμη, συζητάμε για τον καπιταλισμό, την αποξένωση από τη φύση, τα γεγονότα στην Εθνική Πινακοθήκη, και το ρόλο του κακού στον κόσμο. 

Τέλος, ο πατήρ Γεώργιος μοιράζεται τις σκέψεις του για τις προφητείες του Αγίου Παϊσίου και το όραμα για την Κωνσταντινούπολη. 

Μεγάλη προσοχή πλέον μην χάσετε ή σας κλέψουν την παλαιά ταυτότητα.... Από χθες η χουντάρα διέταξε να εκδίδονται όλες οι νέες ταυτότητες υποχρεωτικά με τον Προσωπικό Αριθμό.



Απλά δεν μας εξήγησαν τι θα γίνεται αν κάποιος πολίτης δεν θέλει να εκδώσει τον ΠΑ και έχει χάσει ή του έχουν κλέψει την ταυτότητά του.... Θα μένει χωρίς ταυτότητα;

Αυτό είναι νόμιμο;

Να μας απαντήσουν οι νομικοί μας....

Επίσης τα μικρά ανήλικα παιδιά μας που ετοιμάζονται να βγάλουν αστυνομική ταυτότητα και οι γονείς τους δεν θέλουν να βγάλουν ΠΑ γι αυτά, τι θα γίνεται;

Αντισταθείτε φίλοι και αδέρφια στο τρομακτικό φακέλωμα που πάνε να μας κάνουν....

Φόρτωσαν στα παιδιά μας (που δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά) ειδικά τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, δεν θα μας φορτώσουν και τον Π.Α.

πηγή: https://koukfamily.blogspot.com/

Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, Επίσκοπος Σαγγάης και Σάν Φρανσίσκο (2 Ιουλίου)


Ο Άγιος Ιωάννης γεννήθηκε στις 4 Ιουνίου το 1896 στο χωριό Αντάμοβκα της επαρχίας Χαρκώβ της Νότιας Ρωσίας. Ήταν απόγονος της αριστοκρατικής οικογένειας Μαξίμοβιτς που ένα μέλος αυτής της οικογένειας ανακηρύχτηκε Άγιος του 1916 και είναι ο ιεράρχης Ιωάννης Μαξίμοβιτς Μητροπολίτης Τομπόλσκ που το λείψανό του παραμένει άφθαρτο μέχρι σήμερα στο Τομπόλσκ. Ο Άγιος αυτός Ιεράρχης Ιωάννης εκοιμήθη στις αρχές του 18ου αιώνος αλλά μεταλαμπάδευσε την χάρη του στον μακρινό του ανιψιό, το Μιχαήλ (γιατί αυτό ήταν το βαπτιστικό όνομα του Αγίου Ιωάννη και όταν έγινε αργότερα μοναχός πήρε το όνομά του θείου του. Ο πατέρας του, ο Μπόρις ήταν στρατάρχης των ευγενών σε μία επαρχία του Χαρκώβ και ο θείος του ήταν πρύτανις Πανεπιστημίου Κιέβου. Η σχέση του με τους γονείς του ήταν πάντα άριστη. Κατά την παιδική του ηλικία ο Μιχαήλ ήταν φιλάσθενος και έτρωγε λίγο. Ήταν ήσυχο παιδί και πολύ ευγενικός και είχε βαθειά θρησκευτικότητα. Όταν έπαιζε, έντυνε τα στρατιωτάκια του μοναχούς, μάζευε εικόνες, θρησκευτικά βιβλία και του άρεσε να διαβάζει βίους Αγίων. Τα βράδια στεκόταν όρθιος για πολλή ώρα προσευχόμενος. Επειδή ήταν ο μεγαλύτερος από τα 5 αδέλφια του ήταν αυτός που γνώριζε τόσο καλά τους βίους των Αγίων και έγινε και ο πρώτος δάσκαλος τους στην πίστη. Ήταν πολύ αυστηρός με τον εαυτό του στην εφαρμογή των εκκλησιαστικών και εθνικών παραδόσεων. Τόσο πολύ εντυπωσίασε την παιδαγωγό του που ήταν Γαλλίδα και καθολική που επηρεάστηκε από την χριστιανική ζωή του μικρού Μιχαήλ και βαπτίστηκε Ορθόδοξος.

Δρομολογούν την «φυλοματέβαση» και σε ανήλικα παιδιά! (Προβληματισμός σε ανησυχητική σχετική ειδησεογραφία)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 30η Ιουνίου 2025

ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ «ΦΥΛΟΜΕΤΑΒΑΣΗ» ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ!
(Προβληματισμός σε ανησυχητική σχετική ειδησεογραφία)

Ένα ιδιότυπο έγκλημα, σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και μάλιστα δρα με την σφραγίδα της νομιμότητας. Πρόκειται για την λεγόμενη «φυλοματέβαση», δηλαδή την «αλλαγή φύλου», σε όσους (υποτίθεται) «δυσφορούν» με το φύλο που γεννήθηκαν!

Το πάθος της ομοφυλοφιλίας, όπως έχουν αποφανθεί διαπρεπείς επιστήμονες και έχουμε παραθέσει τις γνώμες τους σε πολλές ανακοινώσεις, προσβάλλει κυρίως το νοητικό πεδίο του ανθρώπου. Όπως όλα τα πάθη, υποδουλώνει το νου και δεν αφήνει τον άνθρωπο να σκεφτεί λογικά και το σπουδαιότερο να κατανοήσει την οντολογική του πραγματικότητα, δεν θέλει να αποδεχτεί την φυσική του υπόσταση, αλλά αποζητά να γίνει αυτό που του υπαγορεύει η ικανοποίηση του πάθους του, να «μεταβεί» στο άλλο φύλο, κάτι βεβαίως που δεν είναι σε καμιά περίπτωση εφικτό και που κάθε επέμβαση, όχι μόνο δεν λύνει προβλήματα, αλλά δημιουργεί μείζονα άλλα και δυστυχώς μη αναστρέψιμα προβλήματα!

Δήλωση Ιερών Μονών και Ιερών Ησυχαστηρίων σχετικά με την ψήφιση στη Βουλή του νόμου περί γάμου ομοφυλοφίλων


ΔΗΛΩΣΗ

ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

ΠΕΡΙ ΓΑΜΟΥ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

Μέ πολύ μεγάλη θλίψη, ἐμεῖς, Ἡγούμενοι καί Γερόντισσες Ἱερῶν Μονῶν καί Ἱερῶν Ἡσυχαστηρίων τῆς Πατρίδος μας, βιώσαμε τό οἰκτρό ὀλίσθημα τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως καί τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων.

Τά μεσάνυκτα τῆς 15ης Φεβρουαρίου 2024, στό Ἑλληνικό Κοινοβούλιο, συνετελέσθη μιά ἅλωση χειρότερη κι ἀπό τήν ἅλωση τῆς Πόλης: ὑπερψηφίστηκε ἀπό, κατά πλειονότητα, βαπτισμένους ὀρθοδόξους χριστιανούς, ὁ εἰδεχθής νόμος περί τῆς νομικῆς ἀναγνωρίσεως τῆς παρά φύσιν ἑνώσεως μεταξύ ὁμοφυλοφίλων ὡς γάμου, ἔχοντος ἴσα δικαιώματα ἀπέναντι στόν νόμο μέ τόν παραδοσιακό ὀρθόδοξο χριστιανικό γάμο. Ἡ παράλογη αὐτή ἀναγνώριση ἐπαναφέρει στήν ἡρωική καί ἁγιοτόκο Πατρίδα μας τή θεομίσητη αἵρεση τοῦ Νικολαϊτισμοῦ. Ἔφθασαν, δυστυχῶς, οἱ κυβερνῶντες στό σημεῖο νά ἐπιδιώκουν μανιωδῶς νά «ἀπελευθερωθοῦν» ἀπό κάθε ἠθικό νόμο καί φραγμό, καταφρονῶντας τόν Νόμο τοῦ Θεοῦ, μέ ἀποκορύφωμα τή νομιμοποίηση ἁμαρτίας, ἡ ὁποία εἶναι ἐκ διαμέτρου ἀντίθετη μέ τό ἅγιο θέλημά Του.

Σαν σήμερα 1η Ιουλίου, κοιμήθηκε ο οσιώτατος μοναχός Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός. “Το χαμόγελο της αιωνιότητας..”


Ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ δεν κοιμήθηκε χαμογελώντας, αλλά χαμογέλασε μετά την κοίμησή του!

Ο Γέροντας διαισθάνθηκε την κοίμησή του, λίγες ημέρες προτού αυτή επέλθει.

Όταν την 1η Ιουλίου 2009 εκοιμήθη, οι δύο μοναχοί που ήταν μαζί του μέχρι την τελευταία στιγμή έτρεξαν να ειδοποιήσουν τον Γέροντα Εφραίμ και τους υπόλοιπους πατέρες και δεν πρόσεξαν τον κεκοιμημένο, ο οποίος έμεινε μάλιστα με το στόμα μισάνοιχτο.

Θα ξεσπάσει η Φοβερή αστραπή της Οργής του Θεού από τη μία άκρη του ουρανού μέχρι την άλλη άκρη

 


Άγιος Λουκάς Κριμαίας

(...)Όπως ήταν στις ημέρες του Νώε, έτσι θα είναι και στις ημέρες του Υιού του ανθρώπου. Έτρωγαν, έπιναν, διασκέδαζαν μέχρι την ημέρα που ο Νώε μπήκε στην Κιβωτό, έγινε ο Κατακλισμός και τα κατέστρεψε όλα. Έτσι ήταν και στις ημέρες του Λώτ και γι΄αυτό ο Θεός έβρεξε από τον Ουρανό βροχή με φωτιά και θειάφι και αφάνισε τις πόλεις που ήταν βουτηγμένες στις ανομίες. Έτσι θα είναι και την Ημέρα της Φοβερής Κρίσεως, την Ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου.

(...)Συσσωρεύτηκε τόση πολλή κακία, θα έρθει η ώρα το καλό να θριαμβεύσει πάνω στο κακό. Και τότε θα ξεσπάσει η Φοβερή αστραπή της Οργής του Θεού από τη μία άκρη του ουρανού μέχρι την άλλη άκρη. Με αυτό το τρόπο θα εμφανιστεί για να κρίνει ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός.

Τρίτη 1 Ιουλίου 2025

Μνήμη των Aγίων και Θαυματουργών Αναργύρων Kοσμά και Δαμιανού των Ρωμαίων (1η Ιουλίου)

Bολαίς αδελφούς ου διέσπων οι λίθοι,
Ως εις έν άμφω συμπεπηγότας λίθον (ήτοι τον Xριστόν).
Πρώτη Iουλίοιο λίθοισιν Aνάργυροι ήθλουν.


Μαρτύριο των Αγίων Θαυματουργών Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού των Ρωμαίων. Μηνολόγιο Οξφόρδης (14ος αι.)
Oύτοι οι Άγιοι, ήτον κατά τους χρόνους Kαρίνου και Nουμεριανού των αυταδέλφων βασιλέων εν έτει σπδ΄ [284]. Eκατάγοντο δε από την μεγαλόπολιν Pώμην. Aυτάδελφοι δε όντες, εμεταχειρίζοντο και οι δύω την αυτήν τέχνην της ιατρικής, και ιάτρευον, όχι μόνον τους ανθρώπους, αλλά και τα κτήνη και άλογα ζώα. Διά μισθόν δε της ιατρείας εζήτουν, το να πιστεύουν εις τον Xριστόν οι ιατρευόμενοι, χωρίς να πέρνουν από αυτούς άλλο τι πράγμα γήινον. Διαβαλθέντες λοιπόν εις τον βασιλέα Kαρίνον, ότι κάμνουσι τας ιατρείας και θαύματα με μαγικήν τέχνην, τούτου χάριν δεν υπέφεραν να παραδοθούν άλλοι τινές αντί αυτών, αλλά αυτοί οι ίδιοι επήγαν αυτόκλητοι και παρέδωκαν τον εαυτόν τους εις τας χείρας του βασιλέως. Όθεν όχι μόνον αυτοί δεν επείσθησαν να αρνηθούν τον Xριστόν, αλλά και τον βασιλέα Kαρίνον εκατάπεισαν να αρνηθή την ασέβειαν, με το να έτυχε και αυτός της παρά των Aγίων ιατρείας.

"Πώς οι 12 Απόστολοι επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας στην γιορτή τους, επιβραβεύοντας την αγία υπακοή του νεαρού Εφραίμ στον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή.."

 

"Πώς οι 12 Απόστολοι επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας στην γιορτή τους, επιβραβεύοντας την αγία υπακοή του νεαρού Εφραίμ στον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή.."

Μας διηγείται ο ίδιος ο Γέροντας Εφραίμ:

Μία ημέρα, των Αγίων Αποστόλων ήταν, ήρθε ο παπα-Εφραίμ από τα Κατουνάκια να μας λειτουργήση. Και μου έδωσε εντολή ο Γέροντας Ιωσήφ να μαγειρέψω ένα καλό φαγάκι, επειδή ο παπα-Εφραίμ ήταν πολύ φιλάσθενος και στα πρόθυρα σχεδόν της φυματιώσεως.

Έσπευσα στην υπακοή και εκεί που του μαγείρευα, ο Γέροντας στεκόταν πάνω από το κεφάλι μου και μου έλεγε:

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

Ο Κύριος, επειδή γνώριζε τις αδυναμίες μας, μας έδωσε Αποστόλους με διαφορετικό χαρακτήρα έτσι ώστε ο καθένας τους να είναι παράδειγμα για μας. π. Ιωσήφ ο Ησυχαστής – π. Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα


Γιατί ο Πέτρος αρνήθηκε τον Χριστό;

Γέροντας Ιωσήφ Ησυχαστής

Ἐρωτ.: Γέροντα, μᾶς μιλήσατε προηγουμένως γιά τό ἀτελές τοῦ Ἀπ. Πέτρου, πρό τῆς Πεντηκοστῆς. Λόγω τῆς ἀτέλειάς του ἀρνήθηκε τόν Κύριό μας;

Ἀπαντ.: Τό θέμα τῆς ἀρνήσεως τοῦ Πέτρου, κατά τίς κρίσεις τῶν Πατέρων, εἶναι οἰκονομία. Διότι δέν ἦτο δυνατό ὁ Πέτρος, ὁ ὁποῖος εἰς ὅλη τήν περίοδο ποὺ ἦταν μαζί μέ τόν Χριστό καί ἔδειξε τόσο ζῆλο καί τόση ταπεινοφροσύνη, νά πέση σέ τόσο μεγάλο λάθος, νά ἀρνηθῆ τρεῖς φορές τόν Δεσπότη Χριστό. Δέν εἶναι λογικό αὐτό. Θυμηθεῖτε τήν ὁμολογία τοῦ Πέτρου!

Αν περιμένεις να τους ευχαριστήσεις όλους στη ζωή, στο τέλος θα αρρωστήσεις - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Αν περιμένεις να τους ευχαριστήσεις όλους στη ζωή, στο τέλος θα αρρωστήσεις.

Γιατί ό,τι και αν κάνεις δε θα είναι ποτέ για κάποιον αρκετό. Πάντοτε κάποιος θα έχει παράπονα. Πάντοτε κάποιον, κάτι θα τον ενοχλεί. Πάντοτε κάτι θα έχεις κάνει «λάθος».

Αν περιμένεις ότι θα σε καταλάβει ο κόσμος, μια ζωή θα απογοητεύεσαι. Καθένας καταλαβαίνει μόνο όσα θέλει ο ίδιος του. Σπάνιο να βρεις ανθρώπους να βγαίνουν από το «εγώ» τους και να αφουγκράζονται τις ανησυχίες σου και τους προβληματισμούς σου.

Αν περιμένεις «δικαιοσύνη» στη ζωή, ποτέ δε θα τη βρίσκεις. Τούτος ο κόσμος δεν προχωρά μπροστά, με το «τι είναι δίκιο…». Τούτος ο κόσμος προχωρά μπροστά, είτε με αδικίες είτε με αγάπη… Πρέπει να επιλέξεις το λοιπόν, αν θα αγαπάς η αν θα αδικείς…

Πρέπει να το πάρεις απόφαση πως οι άνθρωποι, μια ζωή, ή θα σε αγαπούν, ή θα σε αδικούνε…

Ψυχολόγος Ελευθεριάδης Ελευθέριος

Κραυγὲς αἱμάτων.



Διάβασα μιὰ ἐπιστολὴ ἑνὸς ἐπιζήσαντος ἀπὸ τὴν ἐπίθεσι τῶν ἰσλαμιστῶν στὸν ναὸ τοῦ Προφήτου Ἠλιοῦ στὴν Συρία.

Γράφει:

«Όταν ήμουν παιδί και μεγάλωνα μέσα στην αποξένωση που έφερναν ο εξισλαμισμός και ο εξαραβισμός, ρώτησα κάποτε τη γιαγιά μου: «Γιατί δεν έχουμε δικό μας κράτος;»

Χαμογέλασε και μου είπε: «Έχουμε. Είναι πίσω από τη θάλασσα. Λέγεται Ελλάς. Είναι όλοι Ρωμιοί εκεί. Και παντού βλέπεις εικόνες.»

«Πώς μοιάζουν;» τη ρώτησα. «Σαν εσένα. Καφετιά μάτια, καστανά μαλλιά, γνώριμα πρόσωπα.» «Τι τρώνε;» «Ό,τι κι εμείς – ντολμάδες, ελιές, και πίνουν ούζο όπως εμείς πίνουμε αράκ.»

«Και πώς χορεύουν;» «Χορεύουν σε κύκλο, όπως εμείς τη ντάμπκε. Και αγαπούν τις εικόνες, όπως εμείς.»

Καὶ καταλήγει:

"Μακεδονία ξακουστή": Λαϊκό πανηγύρι από την Ι.Μ. Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς

Με συμμετοχή χορευτικών συγκροτημάτων του ΦΣΦ "Αριστοτέλης" της Φλώρινας δοργανώνεται στην Καλαμαριά την Πέμπτη 3 Ιουλίου γνήσιο Μακεδονικό λαϊκό πανηγύρι, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν για την ενίσχυση του Φιλοπτώχου της οικείας Μητροπόλεως.

Σύναξις των Aγίων ενδόξων και πανευφήμων Aποστόλων των Δώδεκα (30 Ιουνίου)

Σύναξις των Aγίων ενδόξων και πανευφήμων Aποστόλων των Δώδεκα και δήλωσις, όπως, και που έκαστος αυτών εκήρυξε και ετελειώθη

Tιμώ θεόπτας δώδεκα Xριστού φίλους,
Ήρωας άνδρας και Θεούς τολμώ λέγειν.
Δώδεκα ευκλεέας τριακοστή αγείρει μύστας.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός και οι 12 Αποστόλοι. Τοιχογραφία 11ου – 12ου αιώνα στην Καππαδοκία
O μακαριώτατος Δαβίδ από το Άγιον Πνεύμα ενηχούμενος, τρανώς εδογμάτισεν, ότι η Aγία Tριάς είναι των όλων Δημιουργός, ούτω λέγων· «Tω λόγω Kυρίου οι Oυρανοί εστερεώθησαν, και τω Πνεύματι του στόματος αυτού, πάσα η δύναμις αυτών» (Ψαλ. λβ΄, 6). Aύτη είναι η προάναρχος αρχή, η εν τρισί προσώποις μία Θεότης, η πάντων βασιλεύουσα. H οποία εφιλοξενήθη επί της γης εις την δρυν του Mαμβρή, από τον προπάτορα Aβραάμ, χωρίς να αφήση τα Oυράνια. Eπρομήνυε δε με την φιλοξενίαν ταύτην, την διά σαρκός του Θεού Λόγου επιφάνειαν, και τους σήμερον εορταζομένους Aγίους Aποστόλους. Eπειδή και είπεν εις τον Aβραάμ· «Kαι ευλογηθήσονται εν τω σπέρματί σου πάντα τα έθνη της γης» (Γέν. κβ΄, 18) και πάλιν· «Kαι βασιλείς εκ σου εξελεύσονται» (Γέν. ιζ΄, 6). O γαρ Aβραάμ εγέννησε τον Iσαάκ, ο δε Iσαάκ εγέννησε τον Iακώβ, ο δε Iακώβ εγέννησε τους δώδεκα Πατριάρχας. Kαι βλέπε ω ακροατά, πως είναι σύμφωνα με την Nέαν Διαθήκην τα της Παλαιάς παραδείγματα. Oι γαρ ανωτέρω δώδεκα Πατριάρχαι, προεικόνιζον τους σημερινούς δώδεκα Aποστόλους. Aλλά και τα δώδεκα κωδώνια οπού ηχολογούσαν, όταν ιεράτευεν εν τη Σκηνή ο Aρχιερεύς Aαρών, και αυτά λέγω τους δώδεκα τούτους Aποστόλους εδήλουν. Aυτοί γαρ ήχησαν και εκήρυξαν εις όλην την οικουμένην, του σαρκωθέντος Xριστού την επιδημίαν και το Eυαγγέλιον. Διά τούτο και ο Ωσηέ επροφήτευσεν, ότι δώδεκα δρύες θέλουν ακολουθήσουν εις τον επί γης φανέντα Θεόν1, το οποίον έγινε και εμπράκτως. Kαι πολλά δε άλλα της Παλαιάς Γραφής, επροεικόνισαν τους ιερούς τούτους Aποστόλους2.

Ερμηνεία Ευαγγελικής περικοπής της εορτής των αγίων Αποστόλων από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο


ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [:Ματθ.9,36 και Ματθ.10,1-10]

Και δεν αρκούνταν ο Κύριος μόνο στη θεραπεία των ασθενειών του λαού, αλλά επιδείκνυε και άλλου είδους πρόνοια· διότι λέει ο ευαγγελιστής: «Ἰδὼν δὲ τοὺς ὄχλους ἐσπλαγχνίσθη περὶ αὐτῶν, ὅτι ἦσαν ἐκλελυμένοι καὶ ἐῤῥιμμένοι ὡς πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα(:και όταν είδε τα πλήθη του λαού, αισθάνθηκε συμπάθεια και πόνο γι’ αυτούς, διότι ήταν αποκαμωμένοι πνευματικώς και παραμελημένοι, σαν πρόβατα που δεν έχουν ποιμένα να τα προφυλάξει και να τα οδηγήσει στα βοσκοτόπια)»[Ματθ.9,36].

Πρόσεξε λοιπόν την ταπεινοφροσύνη του Ιησού: για να μην προσκαλέσει λοιπόν τους πάντες πλησίον Του ο Ίδιος, αποστέλλει τους μαθητές Του. Και όχι μόνο γι’ αυτό, αλλά και για να τους ασκήσει, σαν ακριβώς σε κάποια παλαίστρα, αφού προγυμναστούν στην Παλαιστίνη, στη συνέχεια να αναλάβουν τους μεγάλους αγώνες σε όλη την οικουμένη. Γι’ αυτό βέβαια και οι ασκήσεις που τους ορίζει είναι μεγαλύτερες από τους αγώνες, όσο περισσότερο ανέρχονται την κλίμακα της αρετής, για να αντιμετωπίσουν ευκολότερα τους μετέπειτα αγώνες, οδηγώντας αυτούς με τον ίδιο τρόπο που εξασκούν τους τρυφερούς νεοσσούς για το πέταγμα. Και αρχικά τους καθιστά ιατρούς των σωμάτων, αποταμιεύοντας για αργότερα την ψυχική τους προετοιμασία που ήδη επιτελέστηκε.

Εγκώμιο στους αγίους Αποστόλους (‘Οσιος Εφραίμ ο Σύρος)

Χαίρετε, άγιοι Απόστολοι, βασιλείς του Χριστού· διότι σ’ εσάς εμπιστεύθηκε την επουράνια και την επίγεια βασιλεία. Σας έδωσε την εξουσία να κυβερνάτε και να φροντίζετε και τους δυο θρόνους, θέλοντας από τη μια να αποκατασταθεί η κληρονομιά της επίγειας βασιλείας, από την άλλη να αστράψει η δόξα, να πλεονάσει η ομορφιά, να φανερωθεί το φως, να γίνουν γνωστά τα μυστήρια, να κηρυχθεί η δύναμη της επουράνιας βασιλείας.

Χαίρετε εσείς που είστε το άλας της γης, που ποτέ δεν μπορεί να χάσει τη δύναμή του. Χαίρετε εσείς που είστε το φως του κόσμου (Ματθ. 5:13-14), που μένει στην ανατολή και λάμπει παντού, που φωτίζει αυτούς που βρίσκονται στο σκοτάδι, που καίει χωρίς ξύλα. Το λυχνάρι είναι ο Χριστός, και λυχνοστάτης ο Πέτρος, και λάδι η χορηγία του Αγίου Πνεύματος.

Ελλάδα μη μας ξεχάσεις!


”Ανοιχτή Επιστολή από έναν Ορθόδοξο Έλληνα της Συρίας, επιζώντα της δολοφονικής επίθεσης στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία”:

“Όταν ήμουν παιδί και μεγάλωνα μέσα στην αποξένωση που έφερναν ο εξισλαμισμός και ο εξαραβισμός, ρώτησα κάποτε τη γιαγιά μου:

«Γιατί δεν έχουμε δικό μας κράτος;»

Χαμογέλασε και μου είπε:
«Έχουμε.
Είναι πίσω από τη θάλασσα.
Λέγεται Ελλάς.
Είναι όλοι Ρωμιοί εκεί.
Και παντού βλέπεις εικόνες.»

Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: Η Αποκάλυψη γίνεται τώρα διαρκώς πιο επίκαιρη


Άγιος Γέροντας Σωφρόνιος (Σαχάρωφ) του Έσσεξ – Η συγχώρηση ως προετοιμασία για το τέλος των καιρών, πρόσφατα αποκαλυπτικά γεγονότα

…Ζούμε στον κόσμο αυτό με τη συνείδηση ότι η ζωή είναι διάβαση προς κάτι εξαιρετικά μεγαλειώδες.

Τώρα πού στέκομαι μπροστά σας, γνωρίζοντας ότι σε λίγο πρόκειται να πεθάνω, ζητώ από όλους και όλες σας να με συγχωρήσετε. Όλοι εμείς εργαζόμαστε μαζί, ο καθένας με τις δυνάμεις του, αλλά μέσα στην ιστορική πραγματικότητα εγώ είμαι ο πρώτος υπεύθυνος. Θα ήθελα να παρουσιαστώ ενώπιον της Κρίσεως με ήσυχη τη συνείδησή μου. Αν ο Θεός θέλει να ζήσουμε αιώνια μαζί Του, ζητά να είμαστε όμοιοι με Αυτόν. Και το εκφράζει αυτό με αρκετά πρωτότυπο τρόπο. Λέει: «Εάν αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, αφήσει και υμΐν ο Πατήρ υμών ο ουράνιος». Βλέπετε ότι ο Θεός χρησιμοποιεί ένα τέχνασμα. Λέει: «Εάν μη αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα, ουδέ ο Πατήρ υμών αφήσει τα παραπτώματα υμών» . Πρέπει να συγχωρούμε οτιδήποτε έχουμε υποστεί, ακόμη και το μαρτύριο, τον θάνατο κλπ. “Όλα αυτά είναι λιγότερο σπουδαία από τον ερχομό μας στο είναι.

Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 29.Ιουν.25 [ (Ρωμ. 5,1-11)]

 

 

  Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *


Φθάσαμε νὰ τελοῦμε τὴν τρίτη Κυριακὴ, μετὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πάντων, ποὺ σημαίνει ὅτι, ἀφοῦ ὁλοκληρώθηκε ἡ κατὰ Κυριακὴ ἀνάγνωσις τοῦ βιβλίου τῶν Πράξεων, ἀρχίσαμε τὴν ἀνάγνωσι τῶν ἐπιστολῶν τοῦ ἀποστόλου Παύλου, μὲ τὴν σειρὰ ὅπως εἶναι στὸν Κανόνα τῶν βιβλίων τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἀρχῆς γενομένης ἀπὸ τὴν πρὸς Ρωμαίους ἐπιστολή. Καὶ θὰ ἔπρεπε κανονικὰ νὰ ἀκούσωμε ὡς ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα τὴν περικοπὴ Ρωμ. 5, 1-11, ποὺ εἶναι γιὰ τὴν τρίτη Κυριακὴ. Ἀλλὰ συμβαίνει φέτος νὰ τελεῖται καὶ ἡ Σύναξις τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου. Σύμφωνα δὲ μὲ τὸ Κυριακοδρόμιο ἀναγινώσκεται ἡ ἀποστολικὴ περικοπὴ τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀποστόλων, δηλ. Α΄ Κορ. 11,21-12,9.