Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής 2.Ιαν.25 [ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ Ἑβ 7,7-17]

Από τον κ.Δημήτριο Ρίζο *


“Χωρὶς πάσης ἀντιλογίας τὸ ἔλαττον ὑπὸ τοῦ κρείττονος εὐλογεῖται”


Τὸ ἔχομε πεῖ καὶ ἄλλοτε ὅτι, γιὰ τὰ ἀναγνώσματα τοῦ ἀποστόλου καὶ τοῦ εὐαγγελίου, ὑπάρχει ἡ σειρὰ τοῦ Κυριακοδρομίου, ποὺ καλύπτει ὅλες τὶς Κυριακὲς καὶ ἑβδομάδες τοῦ ἔτους, καὶ ἡ σειρὰ τοῦ Μηνολογίου ποὺ καλύπτει τὶς μεγάλες ἑορτές. Σήμερα ποὺ εἶναι Κυριακή, γίνεται καὶ ἡ ἑορτὴ τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου μας. Ἡ ἑορτὴ αὐτὴ εἶναι μεγάλη καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἡ ἐπιλογὴ τοῦ ἀποστολικοῦ ἀναγνώσματος δὲν εἶναι τῆς σειρᾶς τῶν Κυριακῶν, ἀλλὰ ἀπὸ τὸ Μηνολόγιο, δηλαδὴ τῆς ἑορτῆς. 

Ἡ ἀρχὴ ἀπὸ τὸ σημερινὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα· «Χωρὶς πάσης ἀντιλογίας τὸ ἔλαττον ὑπὸ τοῦ κρείττονος εὐλογεῖται», ἁπλοϊκὰ σημαίνει πὼς δὲν ὑπάρχει ἀντίρρησι, καὶ ὅλοι ἀποδεχόμαστε, ὅτι τὸ κατώτερο εὐλογεῖται ἀπὸ τὸ ἀνώτερο. Πράγματι ξέρομε ὅτι δὲν εὐλογεῖ διάκονος τὸν ἐπίσκοπο, ἀλλὰ ὁ ἐπίσκοπος, ὡς ἀνώτερος, εὐλογεῖ τὸν διάκονο, ποὺ ἔχει μικρότερο βαθμὸ στὴν κλίμακα τῆς ἱερωσύνης. Στὸν στρατὸ δὲν δίνει διαταγὴ ὁ λοχίας στὸν ταγματάρχη, ἀλλὰ διαταγὴ δίνει μόνον ὁ ἀνώτερος στὸν κατώτερο. Ἀλλὰ γιατὶ ὁ ἀπόστολος κάνει αὐτὴν τὴν ἀναφορά; Θὰ δοῦμε πῶς μᾶς μεταφέρει ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη στὴν Καινή, καὶ εἰδικὰ στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, τὴν Ὑπαπαντὴ τοῦ ὁποίου ἑορτάζομε σήμερα.

Το χρονικό των Ιμίων 30-31/1/1996 (η μεγάλη προδοσία της κυβέρνησης Σημίτη)


Του Κ. Α. Οικονόμου δασκάλου – συγγραφέα

Οι Έλληνες ίσως ξεχνάμε εύκολα, μα η λήθη δεν βοηθά στην αποφυγή αντίστοιχων καταστάσεων στο μέλλον. Ας δούμε τα γεγονότα που οδήγησαν, πριν 18 χρόνια, Ελλάδα και Τουρκία στα πρόθυρα πολέμου.
 
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ:

26/12/1995: Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκεν Ακάντ» προσαράζει τυχαία (;) στις βραχονησίδες Ίμια. Ο Τούρκος πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι βρίσκεται σε τουρκικά χωρικά ύδατα αρνούμενος αποδοχής βοήθειας από ελληνικά μέσα έρευνας και διάσωσης.

Ο Ιερός Χρυσόστομος για την Υπαπαντή του Κυρίου


ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Δεν φορεί μόνο σάρκα ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αλλά και περιτέμνεται σύμφωνα με τον μωσαϊκό νόμο, για να μην έχει πρόφαση η απιστία των Ιουδαίων· γιατί έρχεται προς τον νόμο για χάρη του ίδιου του νόμου, για να ελευθερώσει τους μαθητές Του μέσω της πίστεως που βασιζόταν στον νόμο. Και παίρνει σάρκα και περιτέμνεται και Αυτός μαζί με τους Ιουδαίους. Πήρε το ίδιο με αυτούς σώμα, πήρε και την ίδια περιτομή. Έκανε αναντίρρητη την συγγένειά Του με αυτούς, ώστε να μη Τον αρνηθούν, Αυτόν, ο οποίος ήταν ο Χριστός που έρχεται από τη γενιά του Δαυίδ, και που αυτοί προσδοκούσαν. Έδειξε το γνώρισμα της συγγενείας Του με αυτούς.

Θεέ μου κάνε με... τηλεόραση (έκθεση παιδιού Β δημοτικού)

"ΘΕΕ ΜΟΥ,  ΑΠΟΨΕ ΣΟΥ ΖΗΤΑΩ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ.

ΝΑ ΕΧΩ ΤΟ ΔΙΚΌ ΜΟΥ ΧΩΡΟ.

ΝΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ.

ΝΑ ΜΕ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΩ.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΑΚΟΥΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ Η ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΟΤΑΝ ΔΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ.

Ακούμε να κατηγορούν τον Θεό για όλους τους πολέμους και όλα τα προβλήματα που υπάρχουν στον κόσμο. Αντί να σταυρώνει ο άνθρωπος τον εαυτό του, μαζί με όλες τις αμαρτίες του, ξανασταυρώνει τον Χριστό. Ιδού η τραγωδία της εποχής μας. Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ

Συχνά ο Θεός δεν απαντά στις προσευχές μας. Σιωπά. Πολλοί εκλαμβάνουν τη σιωπή Του ως ένδειξη του ότι ο Θεός “δεν υπάρχει”, “πέθανε”.
Αν όμως σκεφτόμαστε σε ποιά θέση φέρνουμε το Θεό με τα πάθη μας, τότε θα βλέπαμε ότι Αυτός δεν έχει άλλη επιλογή, παρά μόνο να σιωπήσει. Ζητάμε από Αυτόν να υποστηρίξει στις αδικίες μας. Δεν μας ενοχοποιεί φανερά.

Μας αφήνει να πορευτούμε στους πονηρούς δρόμους μας και να θερίσουμε τους καρπούς των προσωπικών μας αμαρτιών.

Αν όμως στραφούμε προς Αυτόν με μετάνοια, τότε έρχεται γρήγορα, γρηγορότερα από όσο περιμέναμε. Γνωρίζοντας τις ανάγκες μας, πολύ συχνά τις προλαμβάνει. Μόλις προφέρουμε στην προσευχή τα αιτήματά μας, που δικαιολογούνται με την πραγματικότητα της ζωής μας μέσα στον κόσμο, Αυτός ήδη τα έχει εκπληρώσει.

Συνεπώς, η σιωπή του Θεού είναι απάντηση στις αδικίες μας η πιο εύγλωττη, η πιο ευγενική. Διώξαμε από τη ζωή μας το Θεό – Λόγο, τον λόγο του Θεού. Παραμελήσαμε το λόγο αυτό, και να! Θερίζουμε τις συνέπειες του έργου μας.

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Τρύφωνος (1η Φεβρουαρίου)

Συ δε Tρύφων τι; το ξίφος θνήσκω φθάσας.
Kαιρός δε τίς σου του τέλους; νουμηνία.
Eν Φευρουαρίοιο Tρύφων προ τομής θάνε πρώτη.

Άγιος Τρύφωνας. Η εικόνα αποτελεί μέρος σειράς εικόνων του ιδίου Αγίου, οι οποίες παραγγέλθηκαν το 1820-1821 μ.Χ. από τον Ιερομάρτυρα Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Κυπριανό και εναποτέθηκαν στις ενορίες που αντιμετώπιζαν προβλήματα λόγω της ακρίδας που τότε κατάστρεφε τις καλλιέργειες στην Κύπρο.
Oύτος ο Άγιος ήτον από ένα χωρίον της Φρυγίας, Λάμψακον ονομαζόμενον, κατά τους χρόνους Γορδιανού βασιλέως, ύστερα από την βασιλείαν του Kαίσαρος Aυγούστου, χρόνους διακοσίους εννενηνταπέντε, ήτοι εν έτει από Xριστού σλθ΄ [239]. Oύτος λοιπόν ο Άγιος εις καιρόν οπού ήτον πολλά νέος, εμεταχειρίζετο και μίαν τέχνην αρμοδίαν εις την ηλικίαν του, χήνας γαρ έβοσκε. Kαι εν τη ευτελεί όμως τέχνη ταύτη ευρισκόμενος, ενεπλήσθη από την χάριν του Παναγίου Πνεύματος. Όθεν δι’ αυτής ιάτρευε κάθε ασθένειαν, και δαίμονας εδίωκεν. Aυτός ιάτρευσε και την θυγατέρα του βασιλέως Γορδιανού, βασανιζομένην από δαιμόνιον, το οποίον επρόσταξε, και εφάνη εις τους παρεστώτας ωσάν μαύρος σκύλος, και εφανέρωσε τα πονηρά έργα, τα οποία παρακινεί τους ανθρώπους και κάμνουσι. Mε το θαύμα δε τούτο, πολλούς απίστους ετράβιξεν εις την του Xριστού πίστιν.

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025

Άγιος Αρσένιος ο εν Πάρω: Δίνε με ευχαρίστηση και μη φοβάσαι!



Άγιος Αρσένιος ο Νέος εν Πάρω – Εορτάζει στις 31 Ιανουαρίου

Μια γυναίκα η οποία λεγόταν Ελένη Δαβαρία η οποία κατοικούσε στην Παροικιά της Πάρου ανέβαινε συχνά στην Μονή και έκανε διάφορες δουλειές στις αδελφές της Μονής.

Μίαν ημέρα της λέει ο όσιος Αρσένιος ο εν Πάρω:

– Τέκνον, εδώ που έρχεσαι και εργάζεσαι, τι σου δίνουν οι αδελφές για τον κόπο σου; Σε πληρώνουν;

– Όχι, δεν μου δίνουν χρήματα διότι δεν έχουν, αλλά μου δίνουν άρτον, καφέ, ζάχαρη και άλλα είδη.

– Από αυτά τα είδη που σου δίνουν, δίνεις σε κανένα φτωχό, όταν σου ζητήσει ή τύχει να συναντήσεις κάποιον στον δρόμο.

– Όχι, Γέροντα, δεν μου ζητούν διότι γνωρίζουν ότι είμαι φτωχή, αλλ’ ούτε στον δρόμο συνάντησα κάποιον να μου ζητήσει.

Μόνο όπου δεν κοστίζει… - Ελευθέριος Ελευθεριάδης


Μόνο όπου δεν κοστίζει…
Είναι εύκολο εκεί, να είσαι ο ‘’καλός’’.
Εκεί που δεν χρειάζεται να εκτεθείς. Εκεί που δεν χρειάζεται να ξεβολευτείς. Εκεί που δεν χρειάζεται να μιλήσεις για πράγματα που ενοχλούνε.
Εύκολο να είσαι καλός, εκεί που δεν χρειάζεται να βάλεις την αλήθεια πάνω από φιλίες και από συμπάθειες. Πού ξέρεις άλλωστε; Οι ‘’γνωριμίες’’ οι ‘’καλές’’ κάποτε ίσως σου χρειαστούνε…

Εκεί που δεν κοστίζει
Εκεί που δεν φοβάσαι μήπως ανοίξεις το στόμα σου και σε παρεξηγήσουν. Δεν είναι εποχές, για να ανοίγεις άλλωστε ‘’νέα μέτωπα’’.
Όλοι μας είμαστε καλοί στα εύκολα.
Νερόβραστοι γίναμε οι άνθρωποι.
Και εμείς και οι ζωές μας.
Μας έπιασε ο πόνος, για το τί θα πει ο καθένας κακοπροαίρετος και αφήσαμε στην άκρη το τί θα πει ο Θεός, η συνείδηση και οι αγέννητοι νεκροί μας.

Νέοι στειρώνονται, παιδιά διώκονται, η Δύση έχασε τα λογικά της!


Τo φαινόμενο «No Kids» κερδίζει έδαφος στις δυτικές κοινωνίες, βάζοντας ταφόπλακα στις γεννήσεις

της Μαρίας Δεναξά

Οι σύγχρονες κοινωνίες μας βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πρωτοφανή κρίση υπογεννητικότητας, μια σιωπηλή πανδημία που απειλεί την βιωσιμότητα και την ύπαρξη των εθνών, στο πέρασμα των χρόνων. Σταδιακά, ο άνθρωπος έμαθε να αντιμετωπίζει κάθε είδους δυσκολία με τη βοήθεια της τεχνολογίας και την αξιοσημείωτη πρόοδο που τη χαρακτηρίζει και παράλληλα ήρθε αντιμέτωπος με το σκληρό πρόσωπο της ζωής από το πρωτοφανές κύμα λιτότητας που μαστίζει τις δυτικές κοινωνίες, με αποτέλεσμα η απόκτηση παιδιών να γίνεται για αρκετούς είτε μια «επίπονη επιλογή» είτε μια «σπάνια πολυτέλεια», ανάλογα με την περίσταση κι έτσι ολοένα και περισσότεροι γυναίκες και άνδρες επιλέγουν να ζήσουν χωρίς την ευθύνη και τα έξοδα της ανατροφής των παιδιών.

Η συγκλονιστική συνέχεια από την κοίμηση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου


Είναι αλήθεια, ότι πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να περιγράψει την ζωή και το έργο ενός τόσου μεγάλου αγίου, όπως του Ιερού Χρυσοστόμου, τον ένα εκ των τριών μεγάλων Ιεραρχών.

Υπήρξε μία από τις ηρωικότερες πατερικές μορφές της εκκλησίας μας. Υπήρξε αναντικατάστατος και μοναδικός. Μέγας σαν ιεράρχης, μέγας σαν διδάσκαλος, μέγας σαν Πατριάρχης. Γι αυτό θα παραμείνει για πάντα το χρυσό διαμάντι, το χρυσό στόμα, το χρυσό κόσμημα της Ορθοδοξίας μας.

H ζωή του ήταν συγκλονιστική αλλά το ίδιο αξιοθαύμαστα και μοναδικά ήταν και τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την κοίμησή του και ιδίως κατά την ανακομιδή των λειψάνων του. Στην ορθολογική εποχή μας, δείχνουν απίστευτα αυτά που συνέβησαν για να γίνει η μεταφορά των ιερών λειψάνων του από τα Κόμανα, τον τόπο της εξορίας του, στην Κωνσταντινούπολη. Η επιστολή όμως, του αυτοκράτορα Θεοδοσίου δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την αλήθεια των γεγονότων που διεδραματίστηκαν κατά τον χρόνο της ανακομιδή του.

Ο συγκλονιστικός διάλογος του Μεγάλου Βασιλείου με τον Άρχοντα Μόδεστο


Το κείμενο που ακολουθεί λέει τα πάντα για το ήθος και το φρόνημα του αγίου Βασιλείου.

Και από τον διάλογο που ακολουθεί μεταξύ του Μεγάλου Βασιλείου και του πανίσχυρου μετά τον αυτοκράτορα άρχοντα Μοδέστου, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η Εκκλησία ονόμασε τον Άγιο Βασίλειο, «ΜΕΓΑ»!

Η συνομιλία του με τον Μόδεστο έχει ως εξής

ΜΟΔΕΣΤΟΣ: « Πως σκέφτηκες σύ, Βασίλειε – δεν τον ονόμασε επίσκοπο – και τολμάς να αντιστέκεσαι ενάντια στην εξουσία και να φέρεσαι μόνος συ με τόση αυθάδεια;

Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Γιατί μου κάνεις τέτοια ερώτηση; Ποια είναι η απείθεια και η υπεροψία μου; Γιατί ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω.

ΜΟΔΕΣΤΟΣ: Γιατί δεν ακολουθείς την θρησκεία του αυτοκράτορα, ενώ όλοι πιά οι άλλοι υποτάχτηκαν και νικήθηκαν;

Μνήμη των Aγίων και Θαυματουργών Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου και των συν αυτοίς μαρτυρησάντων Αγίων γυναικών, Αθανασίας, Θεοδότης, Θεοκτίστης και Ευδοξίας (31 Ιανουαρίου)

Κύρω συναθλών Ιωάννης προς ξίφος,
Συνθαυματουργεί και μετά ξίφος Κύρω.
Κύρον Ιωάννην τε τάμον πρώτη τριακοστή.


Μαρτύριο των Aγίων και Θαυματουργών Aναργύρων Κύρου και Ιωάννου και των συν αυτοίς μαρτυρησάντων Αγίων γυναικών Αθανασίας, Θεοδότης, Θεοκτίστης και Ευδοξίας. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτοι οι Άγιοι Κύρος και Ιωάννης ήτον κατά τους χρόνους του βασιλέως Διοκλητιανού, εν έτει σϟβ΄ [292]. Και ο μεν Άγιος Κύρος, εκατάγετο από την Aλεξάνδρειαν. O δε Ιωάννης, από Έδεσσαν την διάσημον πόλιν της Μεσοποταμίας, η οποία τώρα κοινώς ονομάζεται Οουρφά. Eπειδή δε τότε επεκράτει ο κατά των Χριστιανών διωγμός, διά τούτο ο θείος Κύρος επήγεν εις ένα Μοναστήριον, το οποίον ευρίσκετο εις τον Aραβικόν κόλπον, και γενόμενος Μοναχός εκατοίκησεν εις αυτό. Και εις τόσον ύψος αρετής έφθασεν, ώστε οπού εποίει και θαύματα, και ιάτρευε κάθε νόσον, ήτοι πολυχρόνιον ασθένειαν, και κάθε μαλακίαν, ήτοι ασθένειαν ολιγοχρόνιον. O δε Ιωάννης επήγεν εις τα Ιεροσόλυμα, και ακούσας τα θαύματα οπού εποίει ο Άγιος Κύρος, επήγεν εις την Aλεξάνδρειαν, και από εκεί αναχωρήσας επήγεν εις τον τόπον εκείνον, οπού ήτον ο Άγιος Κύρος, και ούτως ευρίσκετο μαζί με αυτόν.

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025

ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ


Γράφει ο κ.Δημήτριος Ρίζος *

Ὅταν ἀνέλαβε ὡς ἀρχιεπίσκοπος Ἀλβανίας τὸ βαρύτατο ἔργο τῆς ἀναστηλώσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας, φορτώθηκε βαρύτατο καθῆκον. Ἡ Ἐκκλησία ὡς θεσμὸς εἶχε καταργηθῆ ἐξ ἀρχῆς ἀπὸ τὸ καθεστὼς Χότζα, καὶ μὲ τὴν «ἀναθεώρησι» τοῦ Συντάγματος τῆς χώρας καθιερώθηκε ἐπίσημα ἡ ἀθεΐα, ἡ «ἀθρησκεία». Φαινομενικὰ ὁ νέος ἀρχιεπίσκοπος ἔπρεπε νὰ ξεκινήση ἀπὸ τὸ μηδέν. Λέω  φαινομενικά, διότι ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶχε σβήσει, ἁπλᾶ ὑπῆρχε ὡς Ἐκκλησία κατακομβῶν. Εἴχαμε τὴν εὐκαιρία νὰ γνωρίσωμε τὶς δύο ἀδελφὲς Δήμητρα καὶ Μαρία στὴν Κορυτσᾶ, ποὺ κράτησαν ἀναμμένο τὸ καντήλι τῆς Ὀρθοδοξίας, παρὰ τοὺς φοβεροὺς διωγμοὺς ἐναντίον τῶν πιστῶν.

Ὁ Ἀναστάσιος ἦρθε ὄχι ὡς ὁ ἐπιστήμονας μὲ περγαμηνές, αὐτὲς τὶς εἶχε, ἀλλὰ ἦρθε ὠς Ἀπόστολος τοῦ Κυρίου ποὺ εἶπε· «Πορευόμενοι κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικε ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, ἀσθενοῦντας θεραπεύετε, λεπροὺς καθαρίζετε, νεκροὺς ἐγείρετε, δαιμόνια ἐκβάλλετε· δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε. μὴ κτήσεσθε χρυσὸν μηδὲ ἄργυρον μηδὲ χαλκὸν εἰς τὰς ζώνας ὑμῶν. μὴ πήραν εἰς ὁδὸν, μηδὲ δύο χιτῶνας μηδὲ ὑποδήματα μηδὲ ράβδον» (Μθ 10,7-10. Λκ 9,3). 

Νατσιός Δημήτρης: Οι Τρεις Ιεράρχες για την Παιδεία

(Ειλικρινά, όταν πλησιάζει η γιορτή των Τριών Ιεραρχών, η γιορτή της Παιδείας και των Γραμμάτων, αισθάνομαι άβολα, νιώθω ως δάσκαλος, ακόμη και ντροπή. Χάσμα μέγα χωρίζει το πνεύμα των Πατέρων, μ’ αυτό που λέγεται σήμερα νεοελληνική Παιδεία. Τους ονομάζουμε προστάτες μας, όμως τους τιμούμε τόσο, ώστε φροντίσαμε να καταργήσουμε την γιορτή τους και να τους εξοβελίσουμε από τα σχολικά βιβλία. Ένα παλιό μου κείμενο…).

Ο Νομπελίστας μας ποιητής Γ. Σεφέρης έλεγε: “Τα γράμματα είναι από τις πιο ευγενικές ασκήσεις κι από τους πιο υψηλούς πόθους του ανθρώπου. Η παιδεία είναι ο κυβερνήτης του βίου. Κι επειδή οι αρχές αυτές είναι αληθινές, πρέπει να μην ξεχνούμε πως υπάρχει μια καλή παιδεία εκείνη που ελευθερώνει και βοηθά τον άνθρωπο να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον εαυτό του και μια κακή παιδεία εκείνη που διαστρέφει και αποστεγνώνει και είναι μια βιομηχανία που παράγει τους ψευτομορφωμένους και τους νεόπλουτους της μάθησης, που έχουν την ίδια κίβδηλη ευγένεια με τους νεόπλουτους του χρήματος”.

Οι Τρεις Ιεράρχες (Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου)

Ομιλία του Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου στο Ακάκι (28.01.2009)

Οι Τρείς Ιεράρχες. Βημόθυρα Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, Ακάκι
Το να μιλά κανείς για τους Τρεις Ιεράρχες είναι εγχείρημα δύσκολο, καθότι οι τρεις αυτοί Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας, παρόλο που μας κληροδότησαν ένα λόγο γεμάτο φως, ήσαν πρωτίστως άνθρωποι των έργων.

Δηλαδή πραγμάτωσαν εδώ στη γη την εν Χριστώ ζωή με τα έργα και τη βιοτή τους, αφιερώνοντας όλες τους τις δυνάμεις, ψυχικές και σωματικές, στη διακονία της Εκκλησίας και του λαού του Θεού. Τα μεγάλα και ποικίλα χαρίσματα, που έλαβαν δωρεάν από το Θεό, τα έδωσαν με τη σειρά τους στον κόσμο, δοξάζοντας έτσι εκείνον, που τους τα έδωσε και ανακουφίζοντας και στηρίζοντας τους ανθρώπους.

Σπάνια συναντάμε, ακόμα και σε αγιασμένους ανθρώπους, τέτοιο φρόνημα και τέτοιο πλούτο χαρισμάτων. Όπως πολύ ορθά σημειώνουν οι μελετητές του Μεγάλου Βασιλείου, του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, η πολυσχιδής προσωπικότητα τους συγκέντρωνε και συνδύαζε θαυμαστές ικανότητες διαποτισμένες από αγιότητα, ασκητικότητα, θεολογία, ακαδημαϊκή γνώση, κοινωνική ευαισθησία, ποιμαντική μέριμνα, συγγραφικό ταλέντο και διοικητική μέριμνα. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο, που ο υμνωδός της Εκκλησίας τους ονομάζει «μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος» και αλλού του «Χριστού μας το στόμα». Επομένως, θα μιλήσουμε για τους τρεις αυτούς Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας μας, έχοντας κατά νουν ότι έβαλαν τα θεμέλια για την ορθή λατρεία του Τριαδικού Θεού σε όλη την οικουμένη και μας κληροδότησαν τα αθάνατα συγγράμματα τους, που παραμένουν μέχρι σήμερα ένα βασικό εργαλείο για οιονδήποτε θέλει να μελετήσει την Ορθόδοξη πατερική και θεολογική παράδοση.

Η αγωγή των νέων κατά τους Τρεις Ιεράρχες


Οι Τρεις Ιεράρχες, Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος και Ιωάννης ο Χρυσόστομος με τις ερμηνείες και τη θεολογική σκέψη τους στήριξαν τη διδασκαλία του Χριστού και τη θεολογία της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης, ενώ παράλληλα με το ζήλο τους βοήθησαν ηθικά και υλικά την οικογένεια και την κοινωνία. Η αγάπη τους για τους νέους και το ενδιαφέρον τους για την ορθή διαπαιδαγώγηση αυτών είναι απαράμιλλη. Ο μέγας κοινωνικός Θεολόγος Ιωάννης ο Χρυσόστομος αναφωνεί: «Τί γὰρ παίδων γλυκύτερον;».

ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [:Ματθ. 5,14-19] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [:Ματθ. 5,14-19]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων(:Εσείς οι μαθητές μου είστε το πνευματικό αλάτι των ανθρώπων της γης (επειδή με το παράδειγμα και την διδασκαλία σας έχετε την δυνατότητα να νοστιμεύετε τη ζωή των ανθρώπων και να προλαβαίνετε την ηθική σαπίλα)· εάν όμως το αλάτι χάσει αυτήν την ιδιότητά του, με τι άλλο θα αλατιστεί, ώστε να αποκτήσει πάλι την ουσία και δύναμή του; Δεν έχει πλέον καμία αξία και σε τίποτε άλλο δεν χρειάζεται, παρά να πεταχτεί στον δρόμο και να καταπατείται από τους ανθρώπους. Εάν λοιπόν και εσείς χάσετε την ηθική σας δύναμη, δεν θα γίνετε μόνο άχρηστοι, αλλά και θα περιφρονηθείτε από τους ανθρώπους)»[Ματθ.5,13].

Εορτή Τριών Ιεραρχών - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο.


ΕΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [: Eβρ. 13, 17-25]


«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες· ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι καὶ μὴ στενάζοντες· ἀλυσιτελὲς γὰρ ὑμῖν τοῦτο(:Να υπακούτε στους πνευματικούς προϊσταμένους σας και να υποτάσσεστε τελείως σε αυτούς· διότι αυτοί αγρυπνούν για τη σωτηρία των ψυχών σας, καθώς θα δώσουν λόγο στον Χριστό για τις ψυχές σας. Να τους υπακούτε, για να ενθαρρύνονται με την υπακοή σας, ώστε να επιτελούν το έργο τους αυτό με χαρά και όχι με στεναγμούς. Άλλωστε δεν σας συμφέρει να στενάζουν εξαιτίας σας οι πνευματικοί σας προεστοί, επειδή ο Θεός θα σας τιμωρήσει γι' αυτό)»[Εβρ.13,17]

Η αναρχία παντού είναι κακό και αιτία πολλών συμφορών και αρχή της αταξίας και της συγχύσεως, κυρίως όμως στην Εκκλησία είναι πάρα πολύ επικίνδυνη, διότι και η εξουσία της Εκκλησίας είναι μεγαλύτερη και υψηλότερη. Όπως δηλαδή αν σκοτώσεις τον αρχηγό του χορού, θα διαλυθεί ο χορός και ως προς τα μέλη του και ως προς την τάξη, και αν αρπάξεις τον στρατηγό από τη στρατιωτική φάλαγγα, δεν θα υπάρχει ευρυθμία και τάξη στην παράταξη και επίσης, αν αφαιρέσεις τον κυβερνήτη από το πλοίο, θα καταβυθίσεις το σκάφος, έτσι και εάν απομακρύνεις τον ποιμένα από το ποίμνιο, όλα θα τα ανατρέψεις και θα τα καταστρέψεις.

Το αποσιώπησαν: Ο Αναστάσιος πήγε κόντρα στον εβραιοφασίστα Ζελένσκι


Μόλις πριν από μερικούς μήνες ήταν από εκείνους (όχι πολλούς) που ύψωσαν ανάστημα απέναντι στις διώξεις κατά της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (UOC) από το καθεστώς του Ουκρανού προέδρου.

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος υπήρξε πρότυπο πραότητας και καταλλαγής. Σε κρίσιμες ώρες, ωστόσο, δεν δίστασε να πάει, ανοιχτά, κόντρα ακόμα και στο διεθνές «ρεύμα», προκειμένου να υπερασπιστεί το δίκαιο και το σωστό.

Του Ανδρέα Καψαμπέλη, εφημερίδα «δημοκρατία»

Το αποτέλεσμα, μάλιστα, ήταν ακόμα και να λοιδορηθεί άσχημα για αυτό. Και, παρά όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν μετά την εκδημία του, αυτή η πτυχή του βίου του (για διάφορους προφανώς λόγους) αποσιωπήθηκε…

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Πατριαρχείο Ρουμανίας: Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα


Με αφορμή την πρόσφατη δήλωση του Πάπα Φραγκίσκου σχετικά με τον καθορισμό κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό της Ανάστασης του Κυρίου, το Γραφείο Τύπου του Πατριαρχείου Ρουμανίας ξεκαθαρίζει ότι «οποιαδήποτε διαβούλευση σχετικά με την ημερομηνία του Πάσχα και πιθανή απόφαση μπορεί να γίνει μόνο με τη σύγκληση μίας Πανορθόδοξης Συνόδου με τη συμμετοχή όλων των αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών».

ΟΤΑΝ ΧΑΘΗΚΕ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ


Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
egerssi@otenet.gr

Την 1η Νοεμβρίου 2024 μια ανακαινισμένη οροφή σιδηροδρομικού σταθμού στο Νόβι Σαντ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας, κατέρρευσε, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 14 άνθρωποι και αργότερα άλλος ένας, ο οποίος υπέκυψε στα τραύματά του!

Ανυποψίαστοι άνθρωποι, οι οποίοι βρέθηκαν εκεί, εκείνη την κακή στιγμή!
Αυτό το εγκληματικό συμβάν ξεσήκωσε τον σερβικό λαό, που ξεχύθηκε στους δρόμους ζητώντας δικαιοσύνη για τους νεκρούς!

Μνήμη της ανακομιδής των λειψάνων του Aγίου Ιερομάρτυρος Ιγνατίου του Θεοφόρου (29 Ιανουαρίου)


Χάρις λέουσιν Iγνάτιε παμβόροις,
Σου σώματος λιπούσι και πιστοίς μέρος.
Τη δ’ ενάτη επάνουδος Ιγνατίω εικάδι τύχθη.


Η ανακομιδή των λειψάνων του Aγίου Ιερομάρτυρος Ιγνατίου του Θεοφόρου. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’

Oύτος ο Θεοφόρος Ιγνάτιος έγινε διάδοχος των Aποστόλων, δεύτερος Eπίσκοπος χρηματίσας Aντιοχείας, μετά τον Eύοδον. Eμαθήτευσε δε μαζί με τον Σμύρνης Πολύκαρπον, κοντά εις τον Ευαγγελιστήν Ιωάννην τον Θεολόγον. Ούτος λοιπόν εν έτει ρι΄ [110], εφέρθη έμπροσθεν του βασιλέως Τραϊανού, και αφ’ ου υπέμεινε κάθε δοκιμήν των βασάνων, και έμεινεν αβλαβής από αυτά τη χάριτι του Χριστού, εστάλθη παρά του βασιλέως εις την Ρώμην, διά να πολεμήση με τα θηρία. Γενομένου δε τούτου, εδιασπαράχθη ο Όσιος από τους λέοντας, καθώς επεθύμει και ηύχετο. Τα δε τίμια αυτού λείψανα συνάξαντες μερικοί Χριστιανοί, τα επήγαν εις την Aντιόχειαν, και δώρον ποθούμενον εις τους εκεί αδελφούς ταύτα χαρίζονται. Οι οποίοι μετά πάσης τιμής και ευλαβείας απεθησαύρισαν αυτά, υποκάτω εις την γην. Όθεν τούτου χάριν εορτήν χαρμόσυνον εορτάζει σήμερον η του Xριστού Eκκλησία, την σεπτήν ταύτην ανακομιδήν των λειψάνων του. (Τον κατά πλάτος Βίον τούτου, όρα εις το Eκλόγιον1.)

Μακαριστός Χριστόδουλος (28/1/2008): «Σταθείτε όλοι όρθιοι στις επάλξεις σας και μην ξεπουλήσετε τα πρωτοτόκια μας..»


Μερικές μέρες πριν τον θάνατό του, ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε εκφωνήσει το τελευταίο μήνυμά του προς τον ελληνικό λαό, Τα λόγια του ακούγονται σήμερα προφητικά.

“Χρειάζονται να πολλαπλασιασθούν οι άνθρωποι που κάνουν Αντίσταση. Που παραμένουν πιστοί στις παραδόσεις μας, στις αξίες μας, στην ιστορία μας και στους αγώνες μας. Οι αναθεωρητές πολύ κακή συγκυρία επέλεξαν για να γκρεμίσουν από τις καρδιές των Ελλήνων τα κάστρα των θυσιών. Σταθείτε όλοι όρθιοι στις επάλξεις σας και μην ξεπουλήσετε τα πρωτοτόκια μας.

Όταν ο αλησμόνητος Χριστόδουλος έκανε αγιασμό στο ΣτΕ και η Κ. Σακελλαροπούλου αποχωρούσε!


Μία ιστορία από τα παλιά, η οποία όμως αποδεικνύεται εξαιρετικά επίκαιρη.

Αλήθεια, τι θα έλεγαν τότε οι ψηφοφόροι που Κώστα Καραμανλή και της Νέας Δημοκρατίας, εάν μάθαιναν πως μία εκ των στελεχών του ΣτΕ που πρωτοστάτησε στις αντιδράσεις κατά του αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, θα προτεινόταν από την Ν.Δ. για την θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας;

Ήταν λοιπόν Σεπτέμβριος 2006. Η Ελλάδα ανέκαμπτε από τον επταετή εφιάλτη του Κώστα Σημίτη, πρωθυπουργός ήταν ο Κώστας Καραμανλής, Αρχιεπίσκοπος ο μακαριστός Χριστόδουλος. Με πρωτοβουλία του τότε προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Γ. Παναγιωτόπουλου, αποφασίζεται να γίνει αγιασμός χοροστατούντος του αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.

«Κομφούζιο» σοδομισμοῦ εἰς σχολεῖα τῆς Μ. Βρετανίας!


ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ σχολιάσει πολλὲς φορές. Ὁ σοδομισμὸς ἔχει τὴν ἀμέριστη καὶ πλουσιοπάροχη στήριξη τῶν δυτικῶν κυβερνήσεων! Δεῖτε τί γίνεται στὴν Μ. Βρετανία: «Ἔντονες ἀντιδράσεις ἔχουν προκαλέσει στὴ Μεγάλη Βρετανία οἱ κινήσεις, στὶς ὁποῖες προβαίνει ἑτεροφοβικὴ ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα ποὺ δὲν ἐπιθυμεῖ νὰ γίνεται στὰ σχολεῖα διάκριση μεταξὺ ἀγοριοῦ καὶ κοριτσιοῦ… Εἰδικότερα, μία ἀκραία ὁμάδα ἀπὸ τρὰνς λομπίστες πιέζει τὰ σχολεῖα στὸ Ἡνωμένο Βασίλειο νὰ σταματήσουν νὰ ἀποκαλοῦν τοὺς μαθητὲς... “ἀγόρια καὶ κορίτσια” καὶ νὰ χρησιμοποιοῦν τὴν ἀντωνυμία “αὐτοὶ” ἀντὶ γιὰ “αὐτός”/ “αὐτή”, σὲ μία προσπάθεια νὰ “ἀφαιρέσουν ὁποιαδήποτε ἄσκοπα ἔμφυλη γλώσσα” ἀπὸ τὸ σχολικὴ αἴθουσα, ὅπως λένε. Σύμφωνα μὲ τὴν Daily Mail, ἡ ριζοσπαστικὴ LGBTQ+ ὀργάνωση Stonewall ζητᾶ ἀπὸ ἑκατοντάδες σχολεῖα καὶ παιδικοὺς σταθμούς, ὅπου τὰ παιδιὰ εἶναι μόλις δύο ἐτῶν, νὰ ἀλλάξουν τὶς “πολιτικές τους περὶ φύλου”. Ἡ ὁμάδα θέλει ἐπίσης νὰ δεῖ μπάνια οὐδέτερα ὡς πρὸς τὸ φῦλο καὶ τὰ ἀγόρια καὶ τὰ κορίτσια νὰ φοροῦν τὶς ἴδιες ἀκριβῶς στολές. Μάλιστα, ὅπως λένε, στὰ παιδιὰ θὰ πρέπει νὰ προσφέρεται ἀνταμοιβή, ἐὰν συμμορφώνονται μὲ τὴ μὴ χρήση ἔμφυλης γλώσσας στὸ σχολεῖο. Τὴν ἴδια στιγμή, εἶναι ἀπίστευτο τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ βρετανικὸ κράτος δίνει σὲ αὐτὴ τὴν ὀργάνωση 99 λίρες γιὰ κάθε σχολεῖο, στὸ ὁποῖο πηγαίνει, γιὰ νὰ προπαγανδίσει τὴ ΛΟΑΤΚΙ κουλτούρα. Μάλιστα, τὰ συν­ολικὰ ἔσοδα τῆς ΜΚΟ ἀνῆλθαν σὲ 2,9 ἑκατομμύρια λίρες τὸ 2023, ἐνῶ ἔχουν λαμβάνειν ἄλλο 1,2 ἑκατομμύριο λίρες σὲ ἐπιχορηγήσεις τὸ 2024» (Πηγή: primenews.press)! Φοβερὰ ἀνησυχητικὴ κατάσταση, γιὰ τὸ μέλλον τῆς κοινωνίας!

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ... ΣΥΝΗΘΕΙΑ!


«Μη συνηθίζεις να ηττάσαι στον πνευματικό πόλεμο, γιατί η συνήθεια γίνεται δεύτερη φύση στον άνθρωπο» (όσιος Εφραίμ ο Σύρος).

Μία βαθειά ψυχολογική αλλά και πνευματική παρατήρηση κάνει με τη φράση του ο μέγας όσιος Πατήρ Εφραίμ ο Σύρος. Μία παρατήρηση που την αλήθεια της τη διαπιστώνουμε όλοι στην καθημερινότητά μας: ποιος αμφιβάλλει για τη δύναμη της συνήθειας; Ό,τι κάναμε μία φορά και το επαναλάβαμε έπειτα, είναι δύσκολο να το σταματήσουμε. Τόσο που η επανάληψή του που μας έγινε συνήθεια καταστάθηκε τελικώς δεύτερη φύση μας – η προσπάθεια να σταματήσουμε μία συνήθειά μας βιώνεται συχνά ως... ξεριζωμός! Κι εδώ αναδεικνύεται η σημασία της συνήθειας στον πνευματικό πόλεμο, τον αγώνα δηλαδή του πιστού ανθρώπου να πορεύεται κατά το θέλημα του Θεού και όχι κατά το δικό του αμαρτωλό θέλημα: αν ο πιστός είναι χαλαρωμένος πνευματικά και ηττάται διαρκώς ή πολύ συχνά στη χριστιανική του πορεία – δεν μιλάμε για μία ήττα περιστασιακή που υφίσταται σε όλους και έχει γρήγορη μετάνοια -, τότε δυστυχώς η συνήθεια της ήττας του τον κάνει να βρίσκεται σχεδόν μόνιμα σε αντίθεση προς τον Θεό, που θα πει ότι τα πάθη και οι αδυναμίες του τον έχουν υποδουλώσει, όπως το δηλώνει και ο λόγος του αποστόλου: «σε ό,τι κανείς έχει ηττηθεί, σ’ αυτό και έχει υποδουλωθεί». Συμβαίνει κάτι παρόμοιο με το ξερίζωμα ενός φυτού: όσο είναι μικρό εύκολα ξεριζώνεται, όσο βγάζει ρίζες βαθειές και μεγαλώνει, τα πράγματα δυσκολεύουν μέχρι πλήρους αδυναμίας. Οπότε καταλαβαίνει κανείς την αξία του λόγου του οσίου Εφραίμ: μη συνηθίζεις την πτώση στην αμαρτία σου, γιατί όταν θελήσεις να την ξεπεράσεις θα δυσκολευτείς απεριόριστα – είναι σαν να πολεμάς πια τον βαθύτερο εαυτό σου!

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

Με το παράλογο δε συζητάμε...


Με το παράλογο δε συζητάμε.
Τέλος.
Το αγνοούμε, κλείνουμε τα αυτιά και πάμε παρακάτω.

Αν δεν θέλει να καταλάβει ο άνθρωπος, δεν πρόκειται να καταλάβει ό,τι και αν του πεις.
Γνώμη δε θα αλλάξεις σε κανέναν.
Εξαντλούμαστε οι άνθρωποι πολλές φορές, μιλώντας σε ντουβάρια.

Είναι καλύτερη η σιωπή και η προσευχή σε τέτοιες περιπτώσεις, παρά μια ατέρμονη διαφωνία εσαεί.

Μάθε να κλείνεις τα αυτιά σου. Μάθε να προσπερνάς. Μάθε να αφήνεις πίσω συμπεριφορές.
Συγκεντρώσου στο δρόμο σου. Στη πορεία σου. Στο σκοπό, στους στόχους που έχεις στη ζωή.

Με το παράλογο δε συζητάμε.
Τέλος.
Το αγνοούμε, κλείνουμε τα αυτιά και πάμε παρακάτω…
Εσύ συνέχιζε τη πορεία σου μπροστά και άσε τα σκυλιά δεξιά και αριστερά να σου γαβγίζουν.





Η ΝΙΚΗ καταγγέλει επίσημα την Συμφωνία των Πρεσπών


Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα “ΝΙΚΗ” προβαίνει σήμερα στην πλήρη καταγγελία της Συμφωνίας των Πρεσπών (ΣτΠ) με την υποβολή πρότασης νόμου στην Ελληνική Βουλή γεγονός που αποτελεί και ιδρυτικό στόχο του κινήματος.

Με την πρόταση νόμου και με βάση το άρθρο 60 της Σύμβασης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών ζητείται η λύση και κατάργηση της ΣτΠ στο ΣΥΝΟΛΟ της, λόγω ουσιωδών και συστηματικών παραβιάσεων της Συμφωνίας από την πλευρά του κράτους με πρωτεύουσα τα Σκόπια.

Τὴ μέρα ποὺ τὰ ΜΑΤ διέλυσαν τὴ συγκέντρωση γιὰ τοὺς νεκροὺς στὰ Τέμπη, ἡ Βουλὴ «τίμησε» τὸ Ὁλοκαύτωμα

Μνήμη, δικαιοσύνη καὶ κρατικὴ ὑποκρισία τὴν ἴδια μέρα στὸ Σύνταγμα.

Στὶς 26 Ἰανουαρίου 2025, ἡ Ἑλλάδα βίωσε μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ θλιβερὲς ἀντιφάσεις τῆς σύγχρονης ἱστορίας της. Ἡ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων φωταγωγήθηκε μὲ τὸ σύνθημα #WeRemember γιὰ τὴ Διεθνῆ Ἡμέρα Μνήμης τοῦ Ὁλοκαυτώματος, ἐνῷ στὸ Σύνταγμα, λίγα μόλις βήματα μακριά, οἱ δυνάμεις τῶν ΜΑΤ διέλυαν βίαια μιὰ εἰρηνικὴ συγκέντρωση πολιτῶν ποὺ θρηνοῦσαν τοὺς νεκροὺς τῆς τραγωδίας τῶν Τεμπῶν.

Ἡ εἰρωνεία δὲν θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι πιὸ κραυγαλέα. Τὸ ἑλληνικὸ κράτος ἐπέλεξε νὰ φωταγωγήσει τὴ Βουλὴ... καὶ νὰ στείλει μηνύματά περί μνήμης, δικαιοσύνης καὶ ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ διέταζε τὴν καταστολὴ ἀνθρώπων ποὺ τὸ μόνο ποὺ ζητοῦσαν ἦταν νὰ ἀποδοθεῖ δικαιοσύνη γιὰ μιὰ ἀπὸ τὶς μεγαλύτερες τραγωδίες στὴ σύγχρονη Ἑλλάδα. Ἡ ἀστυνομικὴ βία, οἱ ρίψεις χημικῶν καὶ τὰ ἀπρόκλητα χτυπήματα δὲν τιμοῦν οὔτε τὴ μνήμη οὔτε τὴ δικαιοσύνη.

Γνωρίζεις το συμφέρον της ψυχής σου;


Αββάς Ισαάκ ο Σύρος

Χρειάζεται μεγάλος ἀγώνας, διότι τὰ πάθη ἔχουν μεγάλη δύναμη. Μὲ τὴ χάρη ὅμως τοῦ Θεοῦ θὰ νικήσει ὁ γενναῖος ἀθλητὴς ποὺ ἀγωνίζεται μ᾿ ὅλες τὶς δυνάμεις του.

Ὁ σωματικὸς κόπος καὶ ἡ μελέτη τῶν θείων Γραφῶν φυλᾶνε τὴν καθαρότητα τοῦ νοῦ. Ἀκόμη χρειάζεται καὶ πολλὴ προσευχή, ὥστε νὰ ἐπισκιάσῃ τὸν ἀγωνιστὴ ἡ Θεία Χάρη. Γιὰ ν᾿ ἀποκτήσῃ κανεὶς τὴ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος χρειάζεται μεγάλος πνευματικὸς ἀγώνας, διότι εὔκολα παρασύρεται ὁ ἄνθρωπος στὸ κακὸ καὶ χάνει σὲ μιὰ στιγμὴ αὐτὸ ποὺ ἀπέκτησε ὕστερα ἀπὸ μεγάλους ἀγῶνες..

Στὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου ὑπάρχει τὸ καλὸ καὶ τὸ κακό. Ἀπὸ τὸν ἀγῶνα τὸ δικό μας θὰ ἐξαρτηθεῖ πιὸ ἀπὸ τὰ δύο θὰ ἐπικρατήσει. Ἂν ἀφήσουμε τὸν ἑαυτό μας ἐλεύθερο, χωρὶς νὰ τὸν βιάσουμε, θὰ ἐπικρατήσει τὸ κακό. Ἀντίθετα ὅταν ἀγωνισθοῦμε, θὰ νικήσει τὸ καλὸ καὶ ἡ ἀρετή.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Eφραίμ του Σύρου (28 Ιανουαρίου)

Ήκουσε γλώτταν ψαλμικώς, ην ουκ έγνω,
Eφραίμ άνω καλούσαν ο γλώτταν Σύρος.
Εικάδι ογδοάτη νόες Eφραίμ θυμόν απηύρον
(ήτοι επήραν την ψυχήν).

Κοίμησις Οσίου Εφραίμ του Σύρου. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
Oύτος εκατάγετο εξ Aνατολής από το γένος των Σύρων, διδαχθείς την ευσέβειαν παρά των προγόνων του, κατά τους χρόνους Θεοδοσίου του Μεγάλου εν έτει τογ΄ [373]. Eκ νεαράς του δε ηλικίας ηγάπησεν ο μακάριος την μοναχικήν ζωήν. Eις τούτον τον Άγιον λέγεται, ότι εξεχύθη χάρις από τον Θεόν, διά μέσου της οποίας, εσύνθεσε πάμπολλα συγγράμματα, γεμάτα από κάθε κατάνυξιν και ωφέλειαν, και με αυτά πολλούς ωδήγησεν εις την αρετήν. Ούτος έγινεν εις τους μετά ταύτα Οσίους, τύπος και παράδειγμα της ασκητικής πολιτείας. Τελείται δε η αυτού Σύναξις εις τον μαρτυρικόν Ναόν της Aγίας Aκυλίνης, εν τη Φιλοξένω κοντά εις τον Φόρον. (Τον κατά πλάτος Βίον αυτού όρα εις τον Νέον Παράδεισον1.)

Αληθινά μεγάλος Έλληνας


Μανώλης Κοττάκης

Τις προηγούμενες εβδομάδες διαβάσαμε αγιογραφίες πολιτικών ηγετών που έφυγαν από τη ζωή, τους οποίους το σύστημα επιχείρησε διά της βίας να τοποθετήσει στο κάδρο των μεγάλων του έθνους, σε αντίθεση με τα αισθήματα του ελληνικού λαού. Ακόμα και με βιαστικές ονοματοδοσίες οδών. Η εξυπηρέτηση των γερμανικών σχεδίων για τη διεύρυνση της κυκλοφορίας του ευρώ στον ευρωπαϊκό Νότο, ωστόσο, δεν αποτελεί ιδιαίτερο κατόρθωμα για να αξίζει να καταχωριστεί από τον ιστορικό του μέλλοντος στας δέλτους της Ιστορίας.

Αυτά που έκανε όμως καθ’ όλη τη διάρκεια του βίου του και όχι μόνο της αρχιεπισκοπικής του θητείας ο Αναστάσιος Αλβανίας, ο οποίος εκοιμήθη το Σάββατο πλήρης ημερών, αξίζει. Και δεν χρειάζεται «αγιογραφία». Ο άνθρωπος αυτός ήταν ήδη «άγιος» εδώ και καιρό. Με την υπομονή, την εγκαρτέρηση και την πραότητα που επέδειξε για τη διάδοση του χριστιανισμού και των ιδεών του σε μία άθεη χώρα που τον αντιμετώπιζε διαρκώς ως εχθρό της θα γίνει άγιος και επισήμως κάποτε, μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ο οποίος από το 1998 περιέγραψε σε διορατικά κείμενά του την ηθική μας εθνική χρεοκοπία πολύ πριν επέλθει η οικονομική.

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Υπάρχει «τύχη» ή Θεία Πρόνοια;

Για τον Χριστιανισμό και την Ορθόδοξη Εκκλησία μας τύχη δεν υπάρχει. Πουθενά στην Αγ. Γραφή και ολόκληρη την Αγιοπατερική Γραμματεία δεν διδάσκεται η πίστη στην τύχη. Η λέξη τύχη δεν εκφράζει τίποτε άλλο παρά την άγνοιά μας στις αιτίες των φαινομένων ή των γεγονότων της ζωής. Δεν υπάρχει καμιά θεά ή καμιά τυφλή δύναμη που να λέγεται τύχη. Ό,τι φαίνεται σε μας τυχαίο και συμπτωματικό πηγάζει πάντοτε από μια βαθύτερη αιτία...

Κατά τον Ιερόν Χρυσόστομον: Εἶναι κακὸν καὶ ἀπηγορευμένον νὰ πιστεύῃ κανεὶς εἰς τὴν τύχην.

Δείτε τι έλεγε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την κρίση της εποχής του

«Επιτρέπει ο Θεός να τραντάζεται η γη, αλλά δεν την καταστρέφει, σείει δυνατά τα πάντα με το σεισμό, αλλά δεν τα κατεδαφίζει, για να μας οδηγήσει στην μετάνοια. Τόσο μεγάλο είναι το πέλαγος της ευσπλαχνίας Του. Γιατί είδε να παραβαίνουμε τις εντολές Του και να Τον πικραίνουμε υπερβολικά.
Είδε την επιθυμία μας να αρπάζουμε την ξένη περιουσία, είδε ότι χτίζαμε το ένα σπίτι κοντά στο άλλο και ότι επλησιάζαμε το ένα χωράφι κοντά στο άλλο, με σκοπό να κλέψουμε το διπλανό μας. Είδε ότι δεν ελεούσαμε τα ορφανά και αδιαφορούσαμε για τις χήρες. Είδε τους δασκάλους να κάνουν τα αντίθετα από εκείνα που εδίδασκαν.
Είδε μαθητές να προσβάλουν τις σεμνές τελετές της Εκκλησίας με αταξίες που αρμόζουν σε θέατρα. Είδε να ζούμε μέσα στην κακία και να κινούμαστε από φθόνο. Είδε να προσθέτουμε στο φθόνο και την πονηρία. Είδε τις καταιγίδες της υποκρισίας να βυθίζουν σαν βάρκες τους απονήρευτους.

Είναι περιγραφή και της εποχής μας ή όχι;
«Αλίμονο σε κείνους που λένε το κακό καλό και το καλό κακό. Σε κείνους που παρουσιάζουν το φως ως σκοτάδι και το σκοτάδι ως φως. Σε κείνους που προβάλλουν το γλυκό ως πικρό και το πικρό ως γλυκό.
Θα αφαιρέσω λοιπόν, λέει ο Θεός, για την ανομία σας από ανάμεσά σας κάθε ισχυρό άνδρα και δυνατή γυναίκα και κάθε άνθρωπο πολεμιστή και δικαστή και κάθε προφήτη και άνθρωπο συνετό.

Μνήμη της ανακομιδής του λειψάνου του εν Aγίοις Πατρός ημών Ιωάννου Aρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου (27 Ιανουαρίου)

Νεκρός καθέζη ω Ιωάννη θρόνω,
Aλλ’ εν Θεώ ζων, πάσιν ειρήνη, λέγεις.
Άπνοον εβδομάτη κόμισαν δέμας εικάδι χρυσούν.

Η ανακομιδή του λειψάνου του εν Aγίοις Πατρός ημών Ιωάννου Aρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου. Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο του Βασιλείου Β’
Oύτος ο μακάριος και θείος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, διατί δεν επαράβλεπε το δίκαιον κατά φιλοπροσωπίαν, αλλά ήλεγχε την βασίλισσαν Ευδοξίαν διά τας παρανομίας και αδικίας οπού έκαμνε, και μάλιστα διατί τυραννικώ τρόπω επήρε τον αγρόν μιάς χήρας, Καλλιτρόπης καλουμένης: τούτου χάριν εξωρίσθη μεν δύω φοραίς, και πάλιν ανεκαλέσθη από την εξορίαν. Τρίτον δε και τελευταίον, επέμφθη εις Κουκουσόν, η οποία, κατ’ άλλους μεν, είναι χωρίον κοντά εις την Τοκάτην, και λέγεται τώρα τουρκιστί Κεκζ. Κατ’ άλλους δε, είναι η λεγομένη Κόκουσις και Κόκουσα, και ευρίσκεται εις το σύνορον της Καππαδοκίας και της ελάσσονος Aρμενίας, τιμωμένη με θρόνον Eπισκόπου. Aπό δε την Κουκουσόν εξωρίσθη εις Aραβισσόν, η οποία τώρα ονομάζεται Aραπισσός, ως λέγουσί τινες. Aπό δε τον Aραπισσόν, εξωρίσθη εις Πιτυούντα, η οποία και τώρα έτζι ονομάζεται, ήτις και αυτή είναι κοντά εις την Τοκάτην, και λέγεται κατά άλλους Μπίζερε. Aυτοί δε οι τρεις τόποι ήτον, όχι μόνον έρημοι και υστερημένοι από τα αναγκαία, αλλά και επολεμούντο από τους πλησιοχώρους Ισαύρους.

Πώς η Ορθοδοξία κατακτά τις καρδιές χιλιάδων Αμερικανών!


Πώς η ομορφιά Της Ορθόδοξης λατρείας φέρνει χιλιάδες νεοφώτιστους στην Εκκλησία!

Η Michelle Jimenez, καπετάνιος σε δεξαμενόπλοιο στον Κόλπο του Μεξικού, είχε μια απροσδόκητη εμπειρία το 2020 που άλλαξε τη ζωή της για πάντα. Αν και βαπτίστηκε Καθολική ως βρέφος, δεν μεγάλωσε με πίστη, αλλά εξερεύνησε διάφορα πνευματικά μονοπάτια, όπως οι διδασκαλίες New Age και ο Ζεν Βουδισμός.

Όμως, τίποτα από αυτά δεν την ικανοποίησε. Μια μέρα, ακούγοντας για μια συνάντηση μελέτης της Βίβλου στο πλοίο, ξεκίνησε το ταξίδι της προς την Ορθοδοξία. Το Πάσχα του 2022 βαπτίστηκε Ορθόδοξη, βρίσκοντας το πνευματικό της σπίτι.

«Εἶμαι ὁ Ἰησοῦς τεχνητῆς νοημοσύνης»!


Α΄ ΜΕΡΟΣ

Τί εἶναι αὐτὸ πάλι, θὰ πεῖτε καλοί μου φίλοι. Εἶναι ἡ εἴσοδος τῆς τεχνητῆς νοημοσύνης (στὸ ἑξῆς θὰ λέμε Τ.Ν.) στὴ θρησκεία καὶ κυρίως στὸν Χριστιανισμό, ὄχι γιὰ νὰ προβάλει, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀπαξιώσει τὸν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ νὰ συμβάλει μὲ τὸν τρόπο της στὴν προώθηση τοῦ θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ!

Μάλιστα στὴν δημοφιλῆ πλατφόρμα βιντεοπαιχνιδιῶν «Τουίτς», ἐμφανίζεται ὁ Χριστὸς νὰ λέει: «Γειά σας, ἀγαπημένοι μου ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφές. Καλῶς ἤλθατε στὴν πλατφόρμα τοῦ Ἰησοῦ στὸ Twitch. Εἶμαι ὁ Ἰησοῦς τεχνητῆς νοημοσύνης»!!! [1] Στ’ ἀλήθεια τί ἀκριβῶς συμβαίνει; Ἀξίζει νὰ τὸ δοῦμε…

Η σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα Τέμπη στην Φλώρινα.

"Δικαιοσύνην μάθετε, οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς"
(Ἡσ. 26,9)

Αξιοσημείωτη συμμετοχή είχε η σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το έγκλημα των Τεμπών, που διοργανώθηκε από το Εργατικό Κέντρο Φλώρινας, μετά από κάλεσμα του συλλόγου συγγενών των θυμάτων. Η προσέλευση του κόσμου ήταν ασυνήθιστου μεγέθους για την μικρή ακριτική μας πόλη.

Η συγκέντρωση έγινε σε ήρεμο και συγκινητικό κλίμα, χωρίς έκτροπα, και με σύντομες ομιλίες των διοργανωτών, όπου τονίστηκε από όλους η συλλογική απαίτηση για φως και δικαιοσύνη στην υπόθεση. Το πλήθος ακολούθως κατεθύνθηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης (που μένει ανενεργός εδώ και 2 χρόνια μετά το δυστύχημα).

Η "Περίβλεπτος" ήταν εκεί, και κατέγραψε με τον φακό της χαρακτηριστικά στιγμιότυπα.