Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024

Κυριακή ΣΤ΄Λουκά – Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς για τη θεραπεία του δαιμονιζομένου των Γαδαρηνών

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ’ ΛΟΥΚΑ[:Λουκ.8,27-39]


Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΓΑΔΑΡΗΝΩΝ (σύνδεσμος)

«Ὁ ὢν ἐκ τοῦ Θεοῦ τὰ ῥήματα τοῦ Θεοῦ ἀκούει (:Εκείνος που κατάγεται από τον Θεό και απέκτησε με την άσκηση της αρετής πραγματική συγγένεια με τον Θεό, ακούει με προσοχή και ενδιαφέρον τους λόγους του Θεού και τους εγκολπώνεται)»[Ιω.8,47], λέγει ο Κύριος. Δηλαδή υπακούει στις εντολές του Θεού και μετατρέπει τους λόγους σε έργα, ζει και πολιτεύεται κατά Χριστόν, εκτελεί το θέλημα του ουρανίου Πατρός, και γίνεται «κληρονόμος μὲν Θεοῦ, συγκληρονόμος δὲ Χριστοῦ»[βλ. Ρωμ.8,17: «Εἰ δὲ τέκνα, καὶ κληρονόμοι, κληρονόμοι μὲν Θεοῦ, συγκληρονόμοι δὲ Χριστοῦ, εἴπερ συμπάσχομεν ἵνα καὶ συνδοξασθῶμεν(:Αφού λοιπόν είμαστε παιδιά, είναι φυσικό να είμαστε και κληρονόμοι του Θεού ως πατέρα μας και συγκληρονόμοι του Χριστού ως αδελφού μας. Και γινόμαστε συγκληρονόμοι του Χριστού εάν βεβαίως πάσχουμε μαζί με Αυτόν, έτσι ώστε και να δοξαστούμε μαζί Του)»].

Όποιος όμως παρακούει τον Θεό, διαπράττει την αμαρτία, και επιδίδεται σε αυτήν αμετανόητα. Είναι δούλος της αμαρτίας και δεν είναι από τον Θεό αλλά από τον Πονηρό, αφού με την κακή προαίρεση μεταπλάσσει την φύση την οποίαν έλαβε από τον Θεό, και την εξομοιώνει με τον πατέρα της απωλείας. Γι’ αυτό και ο Κύριος έλεγε στους Ιουδαίους: «Ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστέ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν. ἐκεῖνος ἀνθρωποκτόνος ἦν ἀπ᾿ ἀρχῆς καὶ ἐν τῇ ἀληθείᾳ οὐχ ἕστηκεν, ὅτι οὐκ ἔστιν ἀλήθεια ἐν αὐτῷ· ὅταν λαλῇ τὸ ψεῦδος, ἐκ τῶν ἰδίων λαλεῖ, ὅτι ψεύστης ἐστὶ καὶ ὁ πατὴρ αὐτοῦ(:Εσείς, που καυχιέστε ότι είστε παιδιά του Θεού, έχετε πατέρα τον διάβολο. Απ’ αυτόν κατάγεστε και τον δικό του χαρακτήρα και τα ιδιώματα κληρονομήσατε. Κι όσα αμαρτωλά και φονικά επιθυμεί ο πατέρας σας αυτός, αυτά και σεις θέλετε και είστε αποφασισμένοι να κάνετε. Εκείνος που από την αρχή της δημιουργίας του ανθρώπου ήταν φονιάς του ανθρώπου˙ και με το ψέμα του παρέσυρε τον άνθρωπο στην αμαρτία και το θάνατο. Και δεν μπορεί να σταθεί στην αλήθεια, διότι δεν υπάρχει μέσα του κανένας πόθος για την αλήθεια και καμία διάθεση να πει κάποτε την αλήθεια. Όταν λέει το ψέμα, το βγάζει από μέσα του. Λέει ψέματα, διότι είναι ψεύτης και πατέρας του ψεύδους, ο πρώτος επινοητής και ο κύριος υποβολέας του)»[Ιω.8,44].

Μνήμη του Οσίου και θεοφόρου Πατρός ημών Γερασίμου του νέου του εν Κεφαλληνία (20 Οκτωβρίου)

Γεράσιμος κάλλιστον ήρατο στέφος,
εκ της άνωθεν δεξιάς του Kυρίου.


Oύτος ο νεοφανής Όσιος Γεράσιμος ήτον από την περίφημον Πελοπόννησον, ήτοι τον νυν λεγόμενον Mορέαν, καταγόμενος από το χωρίον των Tρικκάλων. Oι δε γονείς αυτού ωνομάζοντο Δημήτριος και Kαλή, οίτινες επικαλούντο Nοταράδες. Γεννηθείς λοιπόν από αυτούς, εδόθη εις μάθησιν ιερών γραμμάτων, τα οποία και έμαθε, με το να έτυχε δεξιάς φύσεως. Όταν δε έφθασεν εις ηλικίαν, ανεχώρησεν από την πατρίδα του και επήγεν εις Ζάκυνθον. Eκείθεν δε ετριγύρισεν όλην την Eλλάδα. Kαι από εκεί επήγεν εις την Θετταλίαν. Έπειτα ανέβη εις την Mαύρην Θάλασσαν. Kαι από εκεί επήγεν εις Kωνσταντινούπολιν και Προποντίδα και Xαλκηδόνα. Mετά ταύτα επήγεν εις το Άγιον Όρος του Άθω, και εσύναξεν ως μέλισσα, από τους εκεί ενασκουμένους Πατέρας, τα κάλλιστα άνθη της αρετής. Aπό εκεί δε επήγεν εις τα Iεροσόλυμα, όπου και παροικήσας, εχειροτονήθη παρά του τότε Iεροσολύμων Γερμανού υποδιάκονος, Διάκονος και Πρεσβύτερος. Kαι εν μεν τω Aγίω Tάφω, έγινε κανδηλάπτης ένα χρόνον. Eις δε τον ρηθέντα Πατριάρχην υπηρέτησε χρόνους δώδεκα. Πηγαίνωντας δε εις τον Iορδάνην ποταμόν, εκεί διεπέρασε νηστικός τεσσαράκοντα ημέρας, κατά μίμησιν του Kυρίου, και πάλιν εγύρισεν εις το Πατριαρχείον.

Η περιβόητη «ΑΤΖΕΝΤΑ 2030», τώρα "μιλάει" Ελληνικά!



Το πλήρες κείμενο της ‹Ατζέντας 2030 για Βιώσιμη Ανάπτυξη» μεταφρασμένο από τα αγγλικά στα ελληνικά.

ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ
«ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ:
Η ΑΤΖΕΝΤΑ 2030 ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

UNITED NATIONS
"TRANSFORMING OUR WORD: THE 2030 AGENDA FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT"

Λίγα λόγια για αυτό το κατά τα άλλα "μεγαλόπνοο" και "εν εξελίξει αριστούργημα"–ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ Σχέδιο Δράσης - Πρόγραμμα - Ατζέντα:

Τί υποτίθεται ότι πρεσβεύει η Ατζέντα 2030:

Η Ατζέντα 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών αποτελεί ένα παγκόσμιο σχέδιο δράσης, που υιοθετήθηκε το 2015 από 193 Κράτη Μέλη του ΟΗΕ. Βασικός της στόχος είναι η εξάλειψη της φτώχειας, η προστασία του πλανήτη και η διασφάλιση ευημερίας για όλους έως το 2030, χωρίς να μένει κανείς πίσω. Η Ατζέντα περιλαμβάνει 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) που καλύπτουν κρίσιμους τομείς, όπως η κλιματική αλλαγή, η οικονομική ανισότητα, η καινοτομία, η βιώσιμη κατανάλωση, η εκπαίδευση, και η υγεία, προωθώντας έναν ισορροπημένο συνδυασμό οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης.

Τι -ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ- πρεσβεύει η Ατζέντα 2030:

Στην ουσία της, στην καρδιά του Προγράμματος αυτού υπάρχει κρυφή ατζέντα πίσω από τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης: Η «Ατζέντα 2030» επιδιώκει να επιβάλει παγκόσμια τον πλήρη και απόλυτο έλεγχο περιορίζοντας στο έπακρο τις ελευθερίες των πολιτών για την τελική φάση του Σχεδίου του εν εξελίξει τερατουργήματος, που δεν είναι άλλη, από την επίσημη εμφάνιση του Αντιχρίστου (του ενός και μόνου με το άλφα κεφάλαιο!) από το παρασκήνιο στο προσκήνιο των Παγκοσμίων Γεγονότων για την ανάληψη της Παγκόσμιας εξουσίας, ως ο απόλυτος Βασιλιάς-Μονάρχης και, κατά κυριολεξία: Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ -και μοναδικός στο είδος του- ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ...

π. Νικόλαος Λουδοβίκος για την "μεταπατερική θεολογία" αυτών που πάνε να νοθεύσουν την Ορθοδοξία

 


Αρκετοί σύγχρονοι θεολόγοι διδάσκουν μία θεολογία χειραφέτησης από το παρελθόν, μία θεωρία μεταπατερικής/αντιπατερικής ερμηνείας των νόμων/εντολών του Θεού. Αυτό όμως που, τουλάχιστον προσωπικά, με τρομάζει είναι η «θεολογία της ελευθερίας». Εκπαιδεύονται οι σύγχρονοι χριστιανοί να έχουν μία αυτόματη αλλεργική αντίδραση σε έννοιες όπως «εντολή Θεού», «δικαιώματα του Θεού», «δικαιώματα του διαβόλου», «αμαρτία, πόνος, θάνατος, κρίση Θεού… » και άλλα πολλά παρόμοια. 

Οι χριστιανοί προτρέπονται να έχουν «δικιά τους άποψη» περί πίστεως και ζωής, να αμφιβάλλουν για την ορθότητα της διδασκαλίας των Πατέρων μας, να ζητούν λογικά και ορθολογιστικά επιχειρήματα για τα πάντα, να δοκιμάζουν και να ζουν μέσα στην αμαρτία αρκεί να το κάνουν «με αλήθεια και αγάπη» (!!!), να σχετικοποιούν (και εν τέλει να αρνούνται) εύκολα και επιπόλαια ο,τιδήποτε τους δημιουργεί βάρος. 

Φιμώνεται έτσι η εσωτερική φωνή της συνειδήσεως, αλλοιώνεται η διδασκαλία του Ευαγγελίου και επιπλέον υπάρχουν οι πρόθυμοι ιερείς, που με χαμόγελο και «ψαγμένο» στυλ, υποστηρίζουν θερμά όλα τα παραπάνω!

πηγή:
https://romioitispolis.gr/p-nikolaos-loydovikos-gia-tin-metapateriki-theologia-ayton-poy-pane-na-notheysoyn-tin-orthodoxia/

Ερμηνευτικό σχόλιο στο αποστολικό ανάγνωσμα, γιὰ τὴν Κυριακὴ 20 Ὀκτωβρίου

 


Από τον κ. Ρίζο Δημήτριο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄, (Γαλ 5,22-6,2)

«Οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν
σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίαις».

Καὶ σήμερα τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα εἶναι ἐπιλεγμένο γιὰ τὴν μνήμη τοῦ ὁσίου τῆς ἡμέρας, τοῦ ὁσίου Γερασίμου τοῦ ἐν Κεφαλληνίᾳ, καὶ ὄχι ἀπὸ τὴν σειρὰ τοῦ Κυριακοδρομίου. Ἐπιλέγομε ἕνα ρητὸ ἀπὸ τὸ κείμενο, ποὺ εἶναι μέρος ἀπὸ τὴν πρὸς Γαλάτας ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου, γιὰ νὰ τὸ παρουσιάσωμε ἁπλοϊκά.

Τὸ ἐπιλεγμένο γιὰ ἀνάπτυξι χωρίο εἶναι· «Οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίες». Δηλαδὴ οἱ ἄνθρωποι τοῦ Χριστοῦ σταύρωσαν τὴν σάρκα τους μαζὶ μὲ τὰ πάθη καὶ τὶς ἁμαρτωλὲς ἐπιθυμίες. Ἀπὸ τὸ χωρίο φαίνεται ὅτι ὑπάρχουν πλέον οἱ ἄνθρωποι τοῦ Χριστοῦ, οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, ὑπάρχουν ὅμως καὶ οἱ ἄνθρωποι ποὺ εἶναι μακρυὰ ἀπὸ τὸν Θεό, ἢ οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου. Μὲ τὴν λέξι κόσμος δηλώνεται τὸ κάθε τι ποὺ ἐναντιώνεται τὴν Ἐκκλησία, ἢ ποὺ εἶναι ἔξω καὶ μακρυὰ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ τὴν ἀπαρτίζουν ἄνθρωποι ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτόν, μέσα στὸν ὁποῖο ζοῦμε. Ὅσοι ἀπαρνοῦνται τὸν κόσμο καὶ πιστεύουν, μὲ τὴν βάπτισί τους γίνονται μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἔξω ἀπὸ τὸν κόσμο. Μόνον οἱ μοναχοὶ εἶναι αὐτοὶ ποὺ ἀπὸ τὴν ὥρα τῆς ἀφιερώσεως ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ δημιουργοῦν τὶς μοναστικὲς κοινότητες. Οἱ λοιποὶ πιστοὶ μένουν μέσα στὸν κόσμο. Ἀνέκαθεν ζοῦσαν κανονικὰ μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους στὴν ἴδια κοινωνία, μὲ τὶς ἴδιες συνήθειες, καὶ δὲν εἶχαν ἐξωτερικὰ χαρακτηριστικὰ γιὰ νὰ ξεχωρίζουν. Αὐτὸ ποὺ τοὺς διαφοροποιεῖ εἶναι ἡ πίστις. Ἡ πίστις ὅμως καὶ ἡ ὅλη πνευματικὴ διαγωγὴ τῶν πιστῶν εἶναι ἐσωτερικὰ καὶ ἀφανῆ γνωρίσματα. Τὸ βάθος τῆς πνευματικότητος τῶν πιστῶν δὲν φαίνεται ἐξωτερικά. Ἂν συναντήσουμε δύο ἀνθρώπους μπροστά μας, δὲν μποροῦμε ἀπὸ τὴν ἐξωτερικὴ ἐμφάνισι νὰ διακρίνωμε τὸν πιστὸ ἢ τὸν ἄπιστο. Γιὰ τὸ ἐσωτερικὸ γνώρισμα τοῦ πιστοῦ μᾶς πληροφορεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος μὲ τὴν προκείμενη φρᾶσι· «Οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίες». Καὶ αὐτὸ μόνον τοὺς διαφοροποιεῖ ἀπὸ τὸν ὑπόλοιπο κόσμο. 

Αγρυπνία και μνημόσυνο για τον Παύλο Μελά στο Πισοδέρι

Εις μνήμην του μακεδονομάχου Παύλου Μελά και της ένδοξης θυσίας του, τελέστηκε την Παρασκευή  18/10 το βράδυ αγρυπνία και μνημόσυνο στον Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής Πισοδερίου, όπως είχε προαναγγελθεί (https://perivleptosfl.blogspot.com/2024/10/blog-post_87.html)

Προηγήθηκε πορεία από την Ι.Μ. Αγίας Τριάδας μέχρι το Πισοδέρι, μέσω δασικού δρόμου, σε ανάμνηση της μεταφοράς και της ταφής της κεφαλής του εθνικού ήρωα.

Συγκινητική λεπτομέρεια, η μικρή ανθοδέσμη που άφησε στον τόπο ταφής της κεφαλής του παππού της η εγγονή του Παύλου Μελά, Ναταλία, που αν και υπέργηρη, βρήκε την δύναμη και επισκέφτηκε φέτος την ακριτική περιοχή μας.







Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024

ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Α’ – ιθ΄. Λαμπρινή Βέτσιου


Η Λα­μπρι­νή γεν­νή­θη­κε τό 1918 στό χω­ριό Ἁγία Πα­ρα­σκευ­ή Ἄρ­της. Οἱ γο­νεῖς της Σπυ­ρί­δων Δρί­βας καί Θεο­δώ­ρα ἦταν ἀπό τούς πιό εὔ­πο­ρους τοῦ χω­ριοῦ καί εἶ­χαν ἄλλα τρία ἀγό­ρια. Ἡ Λαμ­πρι­νή ἦταν ἡ μι­κρό­τε­ρη καί τ᾿ ἀδέλ­φια της τήν ὑπε­ρα­γα­ποῦ­σαν γιά τόν χα­ρα­κτῆ­ρα της, τό ἦθος καί τήν πο­λύ κα­λή συ­μπε­ρι­φο­ρά της πρός ὅλους.

Με­γά­λω­σε μέ χρι­στια­νι­κές ἀρχές. Ἀπό μι­κρή ἔμα­θε νά ἀγα­πᾶ τούς ἀν­θρώ­πους καί νά ζῆ σύμ­φω­να μέ τόν λό­γο τοῦ Θε­οῦ. Τε­λεί­ω­σε μό­νο τό δη­μο­τι­κό σχο­λεῖ­ο καί διά­βα­ζε μέ πό­θο τήν Ἁγία Γρα­φή καί ἄλ­λα πνευ­μα­τι­κά βι­βλία. Διη­γή­θη­κε ἡ ἴδια: «Ἤμουν ὀκτώ χρό­νων καί κα­θό­μουν σ᾿ ἕνα κα­ρε­κλά­κι στήν αὐ­λή τοῦ σπι­τιοῦ. Κρα­τοῦ­σα μιά μι­κρή Ἁγία Γρα­φή, μπῆ­κα στόν ἐν­θου­σια­σμό καί μοῦ ἄρε­σε νά τήν δι­α­βά­ζω. Εἶ­χα δι­α­βά­σει τό χω­ρί­ο: “Πᾶς ὅς ἀ­φῆ­κεν οἰ­κί­ας ἤ ἀ­δελ­φούς ἤ ἀ­δελ­φάς ἤ πα­τέ­ρα ἤ μη­τέ­ρα ἤ γυ­ναῖ­κα ἤ τέ­κνα ἤ ἀ­γρούς ἕ­νε­κεν τοῦ ὀ­νό­μα­τός μου, ἑκα­τον­τα­πλα­σί­ο­να λή­ψε­ται καί ζω­ήν αἰ­ώ­νιον κλη­ρο­νο­μή­σει”[1]. Ἔτσι μπῆ­κε μέ­σα στήν καρ­διά μου καί ἀγά­πη­σα πά­ρα πο­λύ τόν Κύ­ριο. Ἀ­πό ἐκεί­νη τήν στιγ­μή ἄνα­ψε ὁ πό­θος γιά νά ἀ­κο­λου­θή­σω τήν μο­να­χι­κή ζω­ή καί σκέ­φθη­κα: “Δέν θέ­λω τί­πο­τε, οὔ­τε χω­ρά­φια οὔ­τε πε­ρι­ου­σί­ες, θά πά­ω γιά μο­να­χή”.

Ημερίδα υποβοηθούμενης δολοφονίας (ευθανασίας) από την Ένωση Αθέων! – Αυτοί που θέλουν να «σκοτώσουν» τον Θεό, σκοτώνουν και τον άνθρωπο

Η Ένωση Αθέων προμοτάρει τα σύγχρονα «Άουσβιτς» της ιατρικής με νομιμοποιημένες ευθανασίες - Ποιοι είναι οι «εκλεκτοί» καλεσμένοι

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Να λοιπόν που οι «στοχαστές» της χοληστερίνης, εκείνοι που θεωρούν σαν ανδραγάθημα να μπουκώνονται με σπαλομπριζόλες κάθε Μεγάλη Παρασκευή για να πικάρουν τους χριστιανούς, οι μύκητες του αθεϊσμού που αναπτύσσονται μέσα στις νεκρές ανόργανες ουσίες που παράγουν, φανερώνουν το πραγματικό τους πρόσωπο και είναι φρικιαστικό.

H διαβόητη «Ένωση Αθέων» διοργανώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ημερίδα για την υποβοηθούμενη ευθανασία, δηλαδή την υποβοηθούμενη δολοφονία από τους Μένγκελε της νεοταξικής ιατρικής, που στον βωμό των κερδών στήνουν «Άουσβιτς» για απελπισμένους πολίτες, και τα παρουσιάζουν σαν «δικαίωμα στον αξιοπρεπή θάνατο».

Από που ξεκινούν οι πειρασμοί; (Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης)


Εκεί που αυξάνεται η Χάρις, μεγαλώνουν οι πειρασμοί.

Ο πειρασμός μόλις μυρίσει λίγο παράδεισο, λίγο Χριστό στη ζωή του ανθρώπου, φρενιάζει, εξεγείρεται, επαναστατεί.

Αυτή είναι η δουλειά του να κλείνει τον παράδεισο, να διώχνει τον άνθρωπο.

Έλεγε ένας γέροντας,

Τον ονομάσαμε πειρασμο, γιατί γεννά την πείρα στον αγωνιστή.

Αληθινή πείρα δεν αποκτάς διαβάζοντας. Αποκτάς μέσα στους πειρασμούς.

17 Οκτωβρίου 1941: Το ατιμώρητο ολοκαύτωμα των Ναζί στα Κερδύλια Σερρών

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

Ξημερώματα της 17 Οκτωβρίου 1941 δύο λόχοι του 220ου Τάγματος Σκαπανέων της Βέρμαχτ με δύναμη 250 ανδρών υπό τις διαταγές των λοχαγών Βέντλερ και Σράινερ ξεκίνησαν από τον Σταυρό Θεσσαλονίκης για τα Κερδύλια Σερρών έχοντας μαζί τους κρατούμενους Κερδυλλιώτες. Φτάνοντας κοντά στα χωριά άφησαν τα αυτοκίνητα, άρχισαν να ανεβαίνουν από τρία σημεία και περικύκλωσαν τα Άνω Κερδύλια από την θέση Στρόβολο και τα Κάτω Κερδύλια από την θέση Λειβάδια.

Οι στρατιώτες της Βέρμαχτ συγκέντρωσαν τους άρρενες κατοίκους μεταξύ 16 και 60 χρόνων στις θέσεις Αλώνια και Κούτρες. Οι γυναίκες και τα παιδιά αρχικώς συγκεντρώθηκαν στα σχολεία και στη συνέχεια, αφού είχαν απομακρυνθεί οι άντρες, τους επιτράπηκε να πάρουν μαζί τους όσα πράγματα μπορούσαν και να φύγουν προς το Καστρί και την Ευκαρπία ενώ κλείδωσαν σε κοινοτικό κατάστημα 23 υπερήλικες, οι οποίοι αργότερα κινδύνεψαν από την πυρπόληση του χωριού.

ΟΙ…ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΡΟΚΟΦΤΟΙ!

«Εκείνοι που αλλάζουν εύκολα Μοναστήρι είναι τελείως απρόκοφτοι. Διότι τίποτε δεν συντελεί τόσο στην ακαρπία, όσο η έλλειψη υπομονής» (Άγ. Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. δ΄, 90)

Μη νομίσεις ότι αυτό που λέει ο άγιος ισχύει μόνο για τους καλογέρους. Στη θέση «Μοναστήρι» βάλε ενορία, πνευματικό, τόπο ίσως, εργασία, ακόμη και… σύζυγο. Υπάρχουν άνθρωποι που κάθονται κάπου για ένα διάστημα, κι έπειτα… βαριούνται. Οι δυσκολίες που υπάρχουν σε κάθε τι στον κόσμο τούτο – δεν υπάρχει τίποτε εύκολο σ’ αυτήν τη ζωή: οι θλίψεις είναι το βασικό γνώρισμά της – οι διάφοροι πειρασμοί που παρουσιάζονται, τα αγκάθια στην όποια σχέση πάει να αναπτυχθεί, η ρουτίνα της καθημερινότητας, τους κάνουν να θέλουν να αλλάζουν. Να μη μένουν κάπου σταθερά. Έστω κι αν αυτό το κάπου είναι ιδιαίτερα σοβαρό. Τυχαία άραγε ο απόστολος επισημαίνει ότι «έκαστος εφ’ ω ετάχθη, εκεί μενέτω»; Τάχθηκες κάπου; Εκεί μείνε. Γιατί; Διότι αν με ευκολία επιθυμείς την όποια εξωτερική αλλαγή στη ζωή σου, τότε είσαι «τελείως απρόκοφτος». Όχι απλώς απρόκοφτος, αλλά «τελείως».

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

«Σαν τέτοια ώρα στο βουνό» – Πορεία Μνήμης στο Πισοδέρι Φλώρινας


Ο Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος Φλωρίνης «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» σε συνδιοργάνωση με τον Δασικό Συνεταιρισμό Πισοδερίου και τον Αθλητικό Μορφωτικό Σύλλογο Πισοδερίου και υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας και του Δήμου Πρεσπών, διοργανώνει την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024 τη 2η Πορεία Μνήμης «Σαν τέτοια ώρα στο βουνό», από την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος Πισοδερίου στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Πισοδερίου διαμέσου του δάσους, σε ανάμνηση της μυστικής νυχτερινής μεταφοράς και ταφής της κεφαλής του Παύλου Μελά, από το Μοναστήρι της Αγίας Τριάδος Πισοδερίου στο παρεκκλήσι (Αγίου Χαραλάμπους) της Αγίας Παρασκευής Πισοδερίου, το βράδυ της 18ης προς την 19η Οκτωβρίου 1904.

Μετά την ολοκλήρωση της πορείας θα ακολουθήσει επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα και Αγρυπνία στον Ιερό Αγίας Παρασκευής Πισοδερίου.

Πρόγραμμα εκδήλωσης

– Προσυγκέντρωση οδοιπόρων στο Πισοδέρι στις 17:30 μ.μ. και μετάβαση (με λεωφορείο) στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος

– Εκκίνηση πορείας 18:30 μ.μ. από την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας δια μέσου του δάσους Πισοδερίου

– Άφιξη στο Πισοδέρι 20:30 μ.μ.

– Επιμνημόσυνη δέηση

– Τήρηση ενός λεπτού σιγής

– Εθνικός Ύμνος

– Ιερά Αγρυπνία


Με εκτίμηση

το Δ.Σ. του ΦΣΦ «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»


πηγή: https://neaflorina.gr/

Ακυρώνεται το οικουμενιστικό συνέδριο στα Τρίκαλα


Σύμφωνα με πληροφορίες του trikalavoice.gr ακυρώνεται η διεξαγωγή του διαθρησκευτικού συνεδρίου που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στα Τρίκαλα, υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων, από 1 έως 3 Νοεμβρίου.

Στο συνέδριο είχε προγραμματιστεί να μιλήσουν Ακαδημαϊκοί, Ραβίνοι, Μουσουλμάνοι Ιεροδιδάσκαλοι, Έλληνες υπουργοί και εκπρόσωποι της Γερμανικής Κυβέρνησης. Τις προηγούμενες μέρες καταγράφηκαν σφοδρές αντιδράσεις από πιστούς και κληρικούς, ενώ οι δυο Μητροπολίτες του νομού μας, ο Τρίκκης Χρυσόστομος και ο Σταγών Θεόκλητος κήρυξαν “εμπάργκο” στο συνέδριο με τον τελευταίο μάλιστα να αποκλείει οποιοδήποτε προσκύνημα στα Μετέωρα.

Τελευταία ελπίδα του Δήμου Τρικκαίων και του αντιδημάρχου Μιχάλη Λάππα που είχε αναλάβει την όλη διοργάνωση του συνεδρίου ήταν να δοθεί πράσινο φως από την Ιερά Σύνοδο και να σταλεί εκπρόσωπος αυτής, κάτι ωστόσο που δε συνέβη ποτέ.

πηγή: https://aktines.blogspot.com/

Η ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΦΕΣΗ ΤΩΝ ΠΤΑΙΣΜΑΤΩΝ ΜΑΣ


«Όποιος αποκρούει τον έλεγχο, είτε δίκαιο είτε άδικο, αυτός αρνήθηκε τη σωτηρία του. Ενώ εκείνος που τον δέχεται, είτε με δυσκολία είτε χωρίς δυσκολία, αυτός γρήγορα θα επιτύχει την άφεση των πταισμάτων του» (Άγ. Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. δ΄, 38)

Παρακαλείς καθημερινά για την άφεση των αμαρτιών και των πταισμάτων σου: «Άφες ημίν τα οφειλήματα», λες στην προσευχή των προσευχών, το «Πάτερ ημών». Θέλεις δηλαδή να πετύχεις τη σωτηρία σου, που έχεις σωστά κατανοήσει ως ζωντανή σχέση με τον Σωτήρα Χριστό. Και ξέρεις ότι η άφεση αυτή δίνεται στον βαθμό που και εσύ συγχωρείς τους άλλους. «Ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών». Ο Κύριος όμως, οι Απόστολοι, όλοι οι Πατέρες μας, μάς ανοίγουν τα μάτια, γιατί μας εξηγούν ότι για να φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο αγάπης ως συγχώρησης όλων των συνανθρώπων μας χρειάζεται η ταπείνωση, η βάση όλων των αρετών. Χωρίς την ταπείνωση, και η όποια πίστη μας και η όποια αγάπη μας είναι ψεύτικες. Είναι καλυμμένος εγωισμός.

Αγ. Θεοφάνους του Εγκλείστου: "Οι βιοτικές μέριμνες σας πνίγουν τόσο, ώστε δεν ευκαιρείτε ούτε να προσευχηθείτε. Του εχθρού κατόρθωμα είναι τούτο"


«Οι βιοτικές μέριμνες σας πνίγουν τόσο, ώστε δεν ευκαιρείτε ούτε να προσευχηθείτε. Του εχθρού κατόρθωμα είναι τούτο. Το σπίτι, τα ενδύματα, η τροφή και πολλά άλλα πράγματα είναι απαραίτητα για την καλή διαβίωση του ανθρώπου. Χρειάζεται, λοιπόν, να φροντίζουμε για την απόκτησή τους. Αυτό δεν είναι εφάμαρτο. Έτσι θέλησε ο Θεός να ρυθμίσει τη ζωή μας.

Ο πανούργος διάβολος, όμως, καθώς πασχίζει ακατάπαυστα να μεταποιεί καθετί καλό σε κακό, διαστρέφει την εύλογη, μετρημένη και υγιή φροντίδα σε άλογη, συνεχή και αγχώδη μέριμνα, που σκοτίζει το νου και στενοχωρεί τη καρδιά. Αυτή η κατάσταση καταντά, ούτε λίγο ούτε πολύ, σε ψυχική ασθένεια, στη θεραπεία της οποίας στοχεύουν οι νουθεσίες του Κυρίου για την εμπιστοσύνη στη θεία πρόνοια:

«Μη μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ή τί πίωμεν ή τί περιβαλώμεθα;… οίδε γάρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απάντων… μη ουν μεριμνήσητε εις την αύριον η γαρ αύριον μεριμνήσει τα εαυτής» (Ματθ. 6: 31-34).

Αυτό δεν σημαίνει να μην κάνουμε τίποτε, αλλά, φροντίζοντας για ό,τι είναι αναγκαίο, να μη φορτωνόμαστε με περιττές μέριμνες, που συνεπάγονται κόπο σωματικό και ψυχικό».

Απόσπασμα
(Αγ. Θεοφάνους του Εγκλείστου, «Ο δρόμος της ζωής» - επιλογές -, Ι. Μ. Παρακλήτου)

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Μνήμη της Ανακομιδής του λειψάνου του Αγίου και δικαίου Λαζάρου (17 Οκτωβρίου)

 Αίρουσα Xριστού τω φίλω πόλις πύλας,

Λάζαρε δεύρο χριστομιμήτως λέγει.


Ο άγιος Λάζαρος,1192/3, Ιερά Μονή Παναγία του Άρακα, Λαγουδερά
O μακάριος και αοίδιμος και εν βασιλεύσι σοφώτατος και πιστότατος Λέων, εν έτει ωϟ΄ [890], κινηθείς από ζήλον θείον, και ωσάν από μίαν θείαν έμπνευσιν, πρώτον μεν, έκτισε μίαν Eκκλησίαν μεγαλωτάτην και ωραιοτάτην του Aγίου και δικαίου Λαζάρου, και Mοναστήριον ολόκληρον συνέστησε. Mετά ταύτα δε, έστειλε και επήρεν από την Kύπρον το άγιον αυτού λείψανον. Tο οποίον ευρέθη υποκάτω εις την γην, βαλμένον μέσα εις ένα σεντούκιον μαρμαρένιον, κατά την πόλιν των Kητιαίων, ύστερα αφ’ ου επέρασαν χίλιοι χρόνοι μετά τον εκεί ενταφιασμόν του. Ήτον δε εσκαμμένα εις το μάρμαρον με άλλην γλώσσαν, τα γράμματα ταύτα. «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος Xριστού». Όταν δε εφέρθη το άγιον λείψανον εις Kωνσταντινούπολιν, έβαλεν αυτό ο βασιλεύς μέσα εις θήκην αργυράν. Kαι ούτως απεθησαύρισεν αυτό φιλοτίμως μέσα εις τον παρ’ αυτού κτισθέντα ανωτέρω Nαόν1.

Όλο «το ζουμί» της καθεμιάς ημέρας εκεί βρίσκεται. Στον όρθρο

Ρωτάνε πολλοί: Κάθε Κυριακή, τα ίδια και τα ίδια στην εκκλησία! Δεν μπορείτε να ψάλετε κάτι καινούριο;

Καλέ μου άνθρωπε. Αφού έρχεσαι αποκλειστικά και μόνο στην Θεία Λειτουργία, η οποία αποτελεί μυστήριο. Τα μυστήρια δεν αλλάζουν ως προς την δομή. Η θεματολογία του γάμου, για παράδειγμα, δε θα μπορούσε να αφορά τίποτε άλλο, πέρα από γαμήλιους ύμνους… Εννοείται αυτό.

Απολύτως λογικό. Έτσι και για την θεία κοινωνία.

Οι σχετικές ευχές που διαβάζονται έτσι ώστε να μεταβληθεί το ψωμί και το κρασί σε Σώμα και Αίμα Χριστού, δεν γίνεται να αλλάζουν κάθε Κυριακή!

Στον όρθρο, παρ’ όλα αυτά, ο οποίος αποτελεί ακολουθία και όχι μυστήριο (που σημαίνει ότι αλλάζει και θέμα καθημερινά), δεν πατάει ψυχή. Και πραγματικά: Όλο «το ζουμί» της καθεμιάς ημέρας εκεί βρίσκεται. Στον όρθρο.

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Ελευθερία λόγου μόνο για αντιχριστιανισμό


Η λογοκρισία στο facebook και του ελληνικού παραρτήματός του «κατεβάζει» ως ψευδείς κάποιες σημαντικές αναρτήσεις για τα Τέμπη που αποδεικνύονται αληθείς. Στο YouTube μπαίνει λουκέτο σε δημοφιλή «κανάλια» ύστερα από στοχευμένες αναφορές. Το ΕΣΡ καιροφυλακτεί για πρόστιμα εξόντωσης, συχνά άνευ λόγου, όταν επί χρόνια επιτρέπει σε τουρκόφωνα ραδιόφωνα, με χρηματοδότηση άγνωστης προέλευσης, να εκπέμπουν κανονικά από τη Θράκη.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ψηφίζει νόμους για να «συλλαμβάνει» όσους αντικρούουν το αφήγημα για τα -αποδεδειγμένα πια- επικίνδυνα εμβόλια του κορονοϊού. Τον Σεπτέμβριο στη Γερμανία ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών ότι όσα άτομα δημοσιεύουν, κάνουν like ή σχολιάζουν το σύνθημα «Από το Ποτάμι στη Θάλασσα» για να υποστηρίξουν την Παλαιστίνη δεν θα δικαιούνται υπηκοότητα. Οποιος αμφισβητήσει τις μαύρες μεθόδους Ζελένσκι φιμώνεται αμέσως ως «πουτινικός».

Τα 7 έργα της υλικής και τα 7 έργα της πνευματικής ελεημοσύνης


ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ…

«Τα 7 έργα της (υλικής) ελεημοσύνης είναι τα εξής:

α) να θρέψεις κάποιον που πεινάει,

β) να ποτίσεις κάποιον που διψάει,

γ) να ελευθερώσεις κάποιον αιχμάλωτο,

δ) να ντύσεις κάποιον γυμνό,

ε) να υποδεχτείς κάποιον ξένο,

στ) να επισκεφτείς κάποιον ασθενή και

ζ) να ενταφιάσεις κάποιον νεκρό.

Μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Λογγίνου του Eκατοντάρχου (16 Οκτωβρίου)

                                                Yιόν Θεού λέγων σε Xριστέ και πάλιν,

Λογγίνος ως πριν, τέμνεται τον αυχένα.
Άμφ’ εκκαιδεκάτην Λογγίνον άορ κατέπεφνεν.

Η Σταύρωσις του Κυρίου, Ιερά Μητρόπολις Μόρφου. Στα δεξιά εικονίζεται ο Άγιος Λογγίνος ο Εκατόνταρχος
Oύτος ο Άγιος ήτον κατά τους χρόνους Tιβερίου Kαίσαρος, εν έτει ιε΄ [15], καταγόμενος μεν από την χώραν των Kαππαδοκών, εκατόνταρχος δε υπάρχων κατά το αξίωμα, υποκάτω εις τον Πιλάτον τον ηγεμόνα της Iουδαίας. Aπό τον οποίον επροστάχθη να υπηρετήση εις τα τίμια και σωτήρια Πάθη του Xριστού, μαζί με τους υποτασσομένους εις αυτόν στρατιώτας, και να φυλάξη τον σφραγισθέντα τάφον. Oύτος λοιπόν βλέπωντας τα εξαίσια θαύματα, οπού έγιναν τότε εις την Σταύρωσιν του Kυρίου, ήτοι τον σεισμόν, την επισκότισιν του ηλίου, το καταπέτασμα του Nαού, οπού εσχίσθη από άνωθεν έως κάτω, τας πέτρας, οπού εσχίσθησαν, τα μνήματα, οπού ανοίχθησαν και πολλούς των κεκοιμημένων Aγίων, οπού ανεστήθησαν και ενεφανίσθησαν εις τους πολλούς. Tαύτα λέγω πάντα βλέπωντας, εφώναξε με μεγάλην φωνήν και είπεν, αληθώς Θεού υιός ην ούτος. Kαθώς διηγούνται συμφώνως και οι τρεις θείοι Eυαγγελισταί, ο Mατθαίος, ο Mάρκος, και ο Λουκάς. Διά τούτο και τα αργύρια οπού έδιδαν εις αυτόν οι Iουδαίοι, διά να διαβάλη την Aνάστασιν του Kυρίου, και να ειπή, ότι οι μαθηταί τον έκλεψαν, τα αργύρια λέγω ταύτα δεν τα εδέχθη ο αοίδιμος. Aλλά τα απεστράφη αυτός και δύω άλλοι στρατιώται, οι οποίοι ύστερον μαζί με αυτόν εμαρτύρησαν.

ΕΥΚΟΛΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ, ΔΥΣΚΟΛΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΑΘΟΥ!

«Όσο εύκολα αλλάζουν και ξεπέφτουν οι ευθείς, τόσο δύσκολα μπορούν να μεταβληθούν οι αντίθετοι, οι πονηροί» (Άγιος Ιωάννης Κλίμακος, λόγ. κδ΄ 11).

Η τρεπτότητα είναι χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης. Μόνον ο Θεός είναι άτρεπτος και απολύτως αναλλοίωτος – ο μόνος όντως πιστός. Δεν αναφερόμαστε στα κτιστά πνεύματα, αγγέλους και δαίμονες: και αυτοί μετά την πτώση του πρώτου αγγέλου, του εωσφόρου, καταστάθηκαν μερικώς άτρεπτοι: οι μεν άγγελοι παγιωμένοι στο αγαθό, οι δε δαίμονες παγιωμένοι στο πονηρό και κακό.

Τι τραγικότητα όμως για τον άνθρωπο! Η τροπή προς το πονηρό είναι απείρως ευκολότερη από την τροπή προς το αγαθό, προς τον Θεό. Να είσαι δημιούργημα του Θεού, να σε διακρατεί με τη γεμάτη αγάπη Πρόνοιά Του, να σου δίνει διαρκώς ώθηση προς τον αληθινό σκοπό σου: τη ζωντανή σχέση σου μαζί Του, κι εσύ να ρέπεις αδιάκοπα προς το αντίθετο! Τι μυστήριο περικλείει την ελευθερία του ανθρώπου! Ποιος μπορεί να εξηγήσει αυτό που λογικά δεν μπορεί να κατανοηθεί με τίποτε;

Προσεύχομαι, άρα υπάρχω - Πατήρ Savadie Bastovi

 

Οι άνθρωποι έχουν πολύ καλή γνώμη για οτιδήποτε γίνεται ή προέρχεται από την καρδιά. Γι' αυτό εύχονται με όλη τους την καρδιά υγεία, ευημερία και άλλα παρόμοια. Με αυτό δείχνουν ότι έχουν πολύ καλή γνώμη για την καρδιά τους και εκφράζουν την πεποίθησή τους ότι ό,τι βγαίνει ή επιθυμείται από όλη τους την καρδιά, από όλη τους την καρδιά, είναι το απόλυτο καλό. Οι άνθρωποι λένε το ίδιο για την προσευχή από καρδιάς...

Ο Ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ ζήτησε με ερώτηση-παρέμβαση την αποδέσμευση της Ελλάδας από τη συμφωνία των Πρεσπών


Ο Ευρωβουλευτής της «ΝΙΚΗΣ», Νικόλαος Αναδιώτης, κατέθεσε αρμοδίως ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο θέμα των συνεχών παραβιάσεων της Συμφωνίας των Πρεσπών από την Πρόεδρο του κράτους των Σκοπίων, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα.

Ο κ. Αναδιώτης τόνισε ότι η παραβίαση της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι πασιφανής και κατάφωρη, καθώς η κυρία Σιλιάνοφσκα προσπαθεί να δημιουργήσει προηγούμενο, αποκαλώντας τη χώρα της «Μακεδονία» τουλάχιστον σε 500 έως σήμερα καταγεγραμμένες περιπτώσεις από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι σχετικές ανακοινώσεις στις οποίες επιδιδόταν μετά από κάθε συνάντηση με Πρέσβεις Κρατών-Μελών και εκπροσώπους ευρωπαϊκών φορέων, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB), ΟΑΣΕ/OSCΕ, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (EEAS).

Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής υπογράμμισε ότι όλα τα παραπάνω συνιστούν συστηματικές «ουσιώδεις παραβιάσεις» κατά τη διεθνή ορολογία, που, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών, του 1969, δίνουν το δικαίωμα στην Ελλάδα να ζητήσει τη λύση και κατάργηση της Συμφωνίας (άρθρο 60 παράγραφος 1).

Ακολουθεί η ερώτηση του κ. Αναδιώτη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο:

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024

«Έξυπνα» παιδικά παιχνίδια συλλέγουν πληροφορίες για τα παιδιά που τα παίζουν


«Έξυπνα» παιδικά παιχνίδια συλλέγουν πληροφορίες για τα παιδιά που τα παίζουν

Από την Ιστοσελίδα StudyFinds

Θυμάστε όταν τα παιχνίδια ήταν απλά; Ένα τρενάκι, μια κούκλα, ένα λούτρινο ζωάκι…. Ευχάριστα παιχνίδια που τα μόνα «δεδομένα» που μάζευαν ήταν οι λεκέδες από το φαγητό των παιδιών ή από τις υπαίθριες περιπέτειες που είχαν μαζί με εκείνα. Αλλά στη σημερινή ψηφιακή εποχή, το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού μας μπορεί να φωτίζει κρυφά στο φεγγαρόφωτο, λειτουργώντας ως μικροσκοπική συσκευή επιτήρησης, συλλέγοντας δεδομένα για τα πάντα… από τις συνήθειες του παιχνιδιού του έως κάποιες προσωπικές προτιμήσεις.

Αυτός είναι ο γενναίος νέος κόσμος των «έξυπνων» παιχνιδιών, όπου η ώρα του παιχνιδιού μπορεί να καταλήξει σε παγίδα της ιδιωτικής ζωής. Μια εντυπωσιακή έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Βασιλείας-Ελβετία, αποκάλυψε ελλείψεις στα χαρακτηριστικά ασφάλειας και ατομικής προστασίας κάποιων δημοφιλών «έξυπνων» παιχνιδιών, εγείροντας ανησυχία για την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών των παιδιών.

Άγιος Ευθύμιος ο Νέος: Η σύλληψη από τους πειρατές, το παράδοξο συμβάν για την απελευθέρωσή και το νέο θαύμα που επακολούθησε!


Άγιος Ευθύμιος ο Νέος ο εν Περιστεραίς – Εορτάζει στις 15 Οκτωβρίου

Ο όσιος Ευθύμιος ο Νέος, λόγω της μεγάλης ενόχλησης που του δημιουργούσαν στον Άθωνα πολλοί ασκητές οι οποίοι κατέφευγαν σ’ αυτόν, αφού βρήκε τον όσιο Ιωάννη τον λεγόμενο Κολοβό -όχι, βεβαίως, τον παλαιό που μας είναι γνωστός από το Γεροντικό- και μαζί με κάποιον άλλον που ονομαζόταν Συμεών, άνδρες και οι δύο ασκητικότατοι και θεοφόροι, και συγχρόνως και ιερείς και θερμοί λάτρεις της ησυχίας, ανεχώρησαν για την Νήσο των Νέων.

Το νησί αυτό που σήμερα ονομάζεται Άγιος Ευστράτιος ήταν έρημο και ακατοίκητο και γι’ αυτό προσφερόταν για την άσκησή που επιθυμούσαν. Αλλά και εκεί ο παμμόχθηρος και παγκάκιστος πολέμιος δεν τους άφησε να διανύσουν τον δρόμο της ασκήσεως την οποία ήθελαν χωρίς να τους βάλει εμπόδια.

Μην εγκαταλείπεις τον αγώνα της μετανοίας.


Ένα επικίνδυνο σημείο που πρέπει απαραιτήτως να προσέξουμε, είναι η εγκατάλειψη του αγώνα μετά τη μετάνοια. Η απροσεξία αυτή, πολύ ευχαριστεί τον σατανά, αφού μπορεί να γίνει αιτία να πέσουμε ξανά στα ίδια ή και σε χειρότερα λάθη.
Επίσης, δεν πρέπει να απελπιζόμαστε όταν βλέπουμε πολλές αδυναμίες και πάθη πάνω μας και δυσκολευόμαστε στην εκρίζωσή τους!
*****

Ένας νέος πήγε με βαριά καρδιά στον Πνευματικό του κι εξομολογήθηκε:
- Ο λογισμός με βασανίζει Γέροντα, να εγκαταλείψω τον αγώνα, αφού και ύστερα από την επιστροφή μου στο Χριστό και την μετάνοιά μου, δεν μπορώ ακόμα να βγάλω από πάνω μου όλες τις αδυναμίες.

π. Συμεών Κραγιοπούλου (†): Εἶναι πολλοὶ ποὺ δυσκολεύονται στὴ ζωή...


Εἶναι πολλοὶ ποὺ δυσκολεύονται στὴ ζωή, ἔχουν προβλήματα καὶ ἐξωτερικὰ καὶ ἐσωτερικά, καταστάσεις ψυχολογικὲς μὴ καλές, καὶ παιδεύονται γιὰ τὰ καλά.

Καὶ δὲν ἔχουν περιθώριο νὰ ἀπολαμβάνουν τὴ ζωή, ὅπως ἐκεῖνοι ποὺ εἶναι ἥσυχοι ὡς πρὸς τέτοια θέματα καὶ καμαρώνουν κιόλας ὅτι τάχα εἶναι καὶ θρησκευτικοὶ ἄνθρωποι.

Αύτοί, ποὺ δυσκολεύονται, δὲν βρίσκουν μέσα στὴ ζωὴ ἡσυχία, ἀνάπαυση γιὰ πολλοὺς καὶ διαφόρους λόγους καὶ γιʼ αὐτὸ καταφεύγουν στὴν Ἐκκλησία, στὸν Χριστό, ζητοῦν τὸν Θεό, ἀλλὰ ἀπὸ ἰδιοτέλεια.
Βλέπετε, ἡ φιλαυτία τὰ κάνει ἄνω κάτω τὰ πράγματα.

Ἕνεκα φιλαυτίας δηλαδὴ ἁπλῶς ζητοῦν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὰ βάσανά τους.

Δὲν βλέπουν ὅτι ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε νὰ ἔχουν τὰ ὅποια προβλήματα καὶ τὶς ὅποιες δυσκολίες, ἀκριβῶς γιὰ νὰ δοῦν τί εἶναι ἡ ζωὴ αὐτή – ἕνα τίποτε˙ πόνος, θλίψη καὶ ταλαιπωρία – καὶ νὰ ἀνοίξουν τὴν ψυχή τους στὴ χάρη τοῦ Χριστοῦ.

πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/

Ἡ θεραπευτικὴ ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέσα στὸ Ψαλτήρι

Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου

Πρόλογος στὴν ἐπανέκδοση τοῦ Ψαλτηρίουτοῦ 
ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Ἀρσενίου τοῦ Καππαδόκου




Προφητάναξ Δαυίδ. 
Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Χρυσοκουρδαλιωτίσσης, Κούρδαλι

Ἀγαπητοί μου ἐν Χριστῷ πατέρες καὶ ἀδελφοί,

Τὸ κύριο ἔργο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ θεραπεία τῆς ἄρρωστης ἀνθρώπινης προσωπικότητας, νὰ μεταβάλλει δηλαδὴ τὸν ἀρρωστημένο πνευματικὰ ἰδιοτελὴ ἄνθρωπο σὲ ὑγιὴ ἀνιδιοτελή. Γιὰ νὰ γίνει τοῦτο κατορθωτὸ χρειάζεται ἀπαραίτητα ἡ ἀνθρώπινη συνέργεια. Οἱ Ὀρθόδοξοι πρέπει νὰ ἀγωνίζονται νὰ ἀποβάλλουν, τόσο τοὺς κακούς, ὅσο καὶ τοὺς καλοὺς λογισμούς, ὥστε νὰ γίνει ἡ κάθαρση τῆς καρδίας ἀπὸ ὅλους τοὺς λογισμούς. Νὰ περιοριστοῦν ὅλα στὴ λογική, στὸ λογιστικὸ μέρος τῆς ψυχῆς, ὥστε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα νὰ μεταφέρει τὶς προσευχὲς καὶ τοὺς Ψαλμοὺς ποὺ προσεύχεται ὁ πιστὸς ἀπὸ τὴ λογικὴ στὴν καρδία. Καὶ τότε ὁ ἄνθρωπος, καθοδηγούμενος ἀπὸ τὴν ἔμπνευση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέσα στὴν καρδία του, χρησιμοποιεῖ τὶς γνώσεις ποὺ ἔχει γιὰ νὰ κάνει τὸν ἀγώνα του, τόσο τὸν κοινωνικό, ὅσο καὶ κυρίως τὸν θεραπευτικὸ κατὰ τῶν ἀρρωστημάτων τῆς ψυχῆς, ποὺ εἶναι τὰ ψεκτὰ πάθη.

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Τιμώντας την μνήμη του Παύλου Μελά

Ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δημήτριος Νατσιός συμμετείχε σήμερα,13 Οκτωβρίου 2024, στις εκδηλώσεις που έγιναν στο χωριό Μελάς Καστοριάς για τα 120 χρόνια από τον θάνατο του Πρωτομάρτυρα του Μακεδονικού Αγώνα, Παύλου Μελά.

Ο Πρόεδρος κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο του Παύλου Μελά, μαζί με τις τοπικές αρχές και τον Αρχηγό του ΓΕΣ περιηγήθηκε στο σπίτι όπου σκοτώθηκε ο Παύλος Μελάς και επισκέφθηκε το κενοτάφιό του.

Η θυσία του Παύλου Μελά σηματοδότησε την ουσιαστική έναρξη του Μακεδονικού Αγώνα, που κορυφώθηκε με τους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-1913 και είχε ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση της Μακεδονίας και της Θράκης.

Ο Παύλος Μελάς αποτελεί αιώνιο πρότυπο ηρωϊσμού και αυτοθυσίας, ιδίως στις μέρες μας που αυτές οι αξίες έχουν ποινικοποιηθεί και εξοβελισθεί από την εκπαίδευση.

Μνήμη του Oσίου Πατρός ημών Παχωμίου του εν Χίω (14 Οκτωβρίου)

                                                Ως άλλος υψίκομος φοίνιξ εν Χίω

ήνθησεν άρτι Παχώμιος ο νέος.



Άγιος Παχώμιος ο εν Χίω, Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως, Άγιος Άνθιμος ο εν Χίω. Φορητή εικόνα στον ιερό ναό Αγίου Νικηφόρου του Λεπρού και Οσίου Ευμενίου του Νέου στην Περιστερώνα (Μόρφου)
Ο σύγχρονος άνθρωπος, μεθυσμένος από τα εντυπωσιακά επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, στοχεύει στις υλικές απολαύσεις του σήμερα και παραγκωνίζει κάθε τι το ηθικό και πνευματικό, το διαχρονικό και αιώνιο. Τα δηλητηριώδη καυσαέρια του σύγχρονου τρόπου ζωής μολύνουν τις ψυχές των ανθρώπων, «υπέρ ων Χριστός απέθανε» (Ρωμ. ιδ’ 15), και εμποδίζουν την πνευματική τους ανάπτυξη και την επιχορήγηση στην πίστη της αρετής, η οποία με τη σειρά της, κατά τον απόστολο Πέτρο (Β’ Πετ. α’ 5-7), οδηγεί στη γνώση και αυτή διαδοχικά στην εγκράτεια, την υπομονή, την ευσέβεια, τη φιλαδελφία και την αγάπη. Αυτά τα καυσαέρια της αμαρτίας μαζί με τις αναθυμιάσεις της ακόρεστης ηδονής δηλητηριάζουν τις αγνές ψυχές των νέων μας.

6 6 6


…Ο Νετανιάχου, με τα λάθη του, «ξεσκέπασε» τον Αντίχριστο !

Οι βόμβες στη Γάζα και στον Λίβανο «άνοιξαν» τις «πόρτες» τού Κάτω Κόσμου !

Τα κλάματα των παιδιών τής Γάζας πρόδωσαν τους «δεσμοφύλακες» της ανθρωπότητας !

Αυτό το οποίο συμβαίνει σήμερα στον κόσμο είναι απολύτως τρομακτικό. Χιλιάδες άνθρωποι σκοτώνονται καθημερινά μπροστά στα μάτια των ανθρώπων! Στην κυριολεξία μπροστά στα μάτια των ανθρώπων, εφόσον στην εποχή τού ίντερνετ και των κινητών τηλεφώνων όλοι είναι ρεπόρτερ και «μάρτυρες» της δολοφονικής μανίας των κτηνών. Βλέπουμε καθημερινά εικόνες Αποκάλυψης, τις οποίες μέχρι τώρα μόνον κάποιοι ειδικοί εγκληματολόγοι των μυστικών υπη­ρε­σιών μπορούσαν να αντικρίσουν. Βλέπουμε αποκεφαλισμένα παιδιά να κείτονται στους δρόμους τής βομβαρδισμένης Γάζας. Βλέπουμε ακρωτηριασμένα βρέφη να ψάχνουν τις μάνες τους μέσα στα χαλάσματα. Βλέπουμε παιδικές χαρές με παιχνί­δια και ρουχαλάκια παιδιών «βαμ­μένα» στο ανθρώπινο αίμα.

Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος: «Την πρώτη φορά με πήρε ο Άγιος αεροπορικώς και μετά ήρθα με τα δικά μου μέσα»


Με ρώτησε εάν αγαπώ τον Άγιο Δημήτριο. «Βέβαια, Γέροντα, αγαπώ όλους τους αγίους και τον άγιο Δημήτριο». Μου λέει : «Όχι, να τον αγαπάς πάρα πολύ και να σου πω τι έγινε σ΄ εμένα».

Όταν ήταν ο πατήρ Φιλόθεος νέο παιδί και προσπάθησε να πάει στο Άγιον Όρος, τον συνέλαβαν οι Τούρκοι οι οποίοι ήσαν στη Θεσσαλονίκη και τον έκλεισαν στον Λευκό Πύργο.

Εκεί είχε πάρα πολλές δυσκολίες και είχαν σκοπό να τον κακοποιήσουν και να τον σκοτώσουν. Διά θαύματος, τον γλύτωσε ο Μεγαλομάρτυς Δημήτριος παρουσιαζόμενος ως αξιωματικός στους Τούρκους.

Ποιος μας δίνει μαρτυρία ότι υπάρχει Θεός, Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς Επίσκοπος Αχρίδος

Στὴ δασκάλα Β.Σ.

Κι ἐσὺ καὶ ἡ γερόντισσα μητέρα σου εἶστε ἀφιερωμένες στὴν ὀρθόδοξη πίστη. Ἀπὸ τότε ποὺ ἀρχίσατε νὰ ἐκπληρώνετε τὶς ἐντολὲς τῆς νηστείας, τῆς προσευχῆς, τῆς ἐλεημοσύνης καὶ τῆς Μετάληψης, ἀπὸ τότε τὰ μυστικὰ τῆς ἀλήθειας ὅλο καὶ περισσότερο σᾶς ἀποκαλύπτονται. Πράγματι αὐτὸς εἶναι ὁ ὀρθὸς δρόμος: μέσω τῆς ἐξάσκησης τοῦ γνωστοῦ φθάνουμε στὸ ἄγνωστο.

Κατὰ τὴ σιωπηλὴ καὶ μακροχρόνια προσευχὴ ἡ ἀλήθεια ἐμφανίζεται. Ὅμως ἡ καρδιά σου φλέγεται ἀπὸ τὴν ἐπιθυμία, ὥστε καὶ πολλοὺς ἄλλους νὰ κατευθύνεις στὴν ὁδὸ τῆς ἀλήθειας. Ἀλλὰ οἱ ἄνθρωποι εἶναι ἄνθρωποι: σὲ κάποιον ὁ νοῦς εἶναι σκοτισμένος ἀπὸ τὰ ψέματα, σ’ ἄλλον ἡ καρδιὰ πετρωμένη ἀπὸ τὰ πάθη, καὶ δὲν γίνεται εὔκολα. Χρειάζεται πολὺς καθαρισμὸς καὶ μεγάλοι ἁγιασμοὶ... καὶ ἑπταπλάσιες νίψεις στὸν Ἰορδάνη. Ἔτσι ἕνας ἐργάτης ἀπὸ τὸ Βανάτι σ΄ ἐξέπληξε μὲ τὴν ἐρώτηση: «Ποιὸς μαρτυρεῖ ὅτι ὑπάρχει ὁ Θεός;» Καὶ ἐσὺ παραξενεύεσαι, τί νὰ τοῦ ἀπαντήσεις. Πρῶτα προσευχήσου στὸν Θεὸ γι’ αὐτόν, καὶ μετὰ ἀπάντησέ του ὡς ἑξῆς:

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024

Η μέρα μνήμης του Μακεδονικού Αγώνα στην Φλώρινα

Σήμερα 13-10-2024,  120 χρόνια μετά την ηρωική θυσία του Παύλου Μελά, η ημέρα μνήμης του Μακεδονικού Αγώνα τιμήθηκε στην Φλώρινα κατά τον καθιερωμένο τρόπο. 

Τελέστηκε Δοξολογία στον μητροπολιτικό ΙΝ αγίου Παντελεήμονος, και ακολούθως έγινε επιμνημόσυνη δέηση για τους αγωνιστές στην κεντρική πλατεία Γεωργίου Μόδη της Φλώρινας, και κατάθεση στεφάνων, παρουσία του βουλευτού Φλώρινας κ.Παπασωτηρίου, και εκπροσώπων των πολιτικών, πολιτειακών, εκκλησιαστικών και στρατιωτικών αρχών.

Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η κ.Παπαπανταζή Σμαράγδα, δασκάλα της Αγγλικής γλώσσας στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας.


Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας:


“Σαν τέτοια ώρα στο βουνό ο Παύλος πληγωμένος…”  13 Οκτωβρίου 1904, 120 χρόνια πριν, ο Παύλος Μελάς, η πιο ευγενική και εμβληματική μορφή του Μακεδονικού Αγώνα, πέφτει στο καθήκον, σε αυτά εδώ τα χώματα, λίγο πιο πάνω από τον Πολυπόταμο, φωτίζοντας ως διάττων αστήρ με την σύντομη πορεία του, τον δρόμο όλων όσων πόνεσαν και πονούν, όσων θυσιάστηκαν και θυσιάζονται για αυτόν τον τόπο.

Το ιστορικό πλαίσιο:

Η μακεδονική περιπέτεια ξεκινάει από τα τέλη περίπου του 19ου αι. Με την εισαγωγή εκ μέρους της Ρωσίας του πανσλαβισμού στα Βαλκάνια, με την συνθήκη του Αγίου Στεφάνου και την ίδρυση της Μεγάλης Βουλγαρίας, με όχημα την αυθαιρέτως αυτονομημένη από την Μητέρα Εκκλησία Βουλγαρική Εξαρχία, και αιχμή του δόρατος την εθνικιστική παραστρατιωτική οργάνωση του ΒΜΡΟ, γνωστή στην ιστορική μας μνήμη και ως “κομιτατζήδες”. 

Το “Ρουμ-μιλιέτ”, το Γένος των Ρωμιών, έμελλε να κατακερματιστεί, για χάρη των Μεγάλων Δυνάμεων. Αυτό το ίδιο γένος των υπόδουλων ορθοδόξων, που παρόλες τις γλωσσικές, πολιτιστικές ή καταγωγικές του εσωτερικές διαφοροποιήσεις, υπέμεινε βασανιστικά επί αιώνες τον ειδεχθή τουρκικό ζυγό, υπό την ενωτική σκέπη της εθναρχούσας Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, που αγκάλιαζε κάθε υπόδουλο Ρωμιό “ως ὄρνις ἐπισυνάγει τὰ νοσσία ἑαυτῆς ὑπὸ τὰς πτέρυγας”. [1]